Dan komt 'ie dadelijk met: "Hoe groot was de bemanning van de Sturmpanzerwagen A8V". Zijn we nog niets verder.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat Woestijnvos een nieuwe vraag bedenkt.
Heb jij een vraag paraat?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan komt 'ie dadelijk met: "Hoe groot was de bemanning van de Sturmpanzerwagen A8V". Zijn we nog niets verder.
LOL, we kunnen toch wel even woestijnvos' vraag afspelen? Dan maar even ongegeneerd gokken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op bovenstaande foto ziet u een in november 1920 gecrashte Fokker D.VII van de Marine Luchtvaartdienst. De betreffende kist moest vlakbij Marine Vliegkamp de Kooy een noodlanding maken. Het incident trok veel bekijks.
Enfin. Duidelijk zichtbaar is de toenmalige roundel, een oranje bol. In januari 1919 werd de oranje bol bij de Militaire Luchtvaart-KNIL ingeruild voor de bekende rood-wit-blauwe rozet. De Marine Luchtvaartdienst en de Luchtvaartafdeling volgden respectievelijk in december 1920 en juni 1921. Waarom werd de roundel aangepast?
[ Bericht 2% gewijzigd door Nibb-it op 21-05-2013 02:13:13 ]
Oui! Er bestond toen overigens nog geen voorschrift voor de grootte, de plaatsing en de oriëntatie van de rozet, waardoor er een bonte verzameling van verschillende roundels ontstond. Pas in 1933 kwam er standaard regelgeving.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:14 schreef BorisDeLul het volgende:
Leek teveel op de Japanse roundel (die rood was)?
Maar was dat rond 1920 ook al het geval? Weet weinig van die periode in die regio .quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Niet echt handig inderdaad als je belangrijkste vijand in de oost Japan is.
Volgens mij wel, na de acties van Japan in WW1 en het feit dat Japans relatie met het VK ook begon te verzuren in die periode werd Japan de grootste bedreiging voor Indië. Maar ik kan er ook een paar jaar naast zitten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar was dat rond 1920 ook al het geval? Weet weinig van die periode in die regio .
Het was toen al een macht om rekening mee te houden en in zo'n geval is het niet handig om herkenningstekens te gebruiken die als twee druppels water op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar was dat rond 1920 ook al het geval? Weet weinig van die periode in die regio .
Tip: ik was vertrouweling van stadhouder Willem V, en door mij kwam zijn huwelijk met Wilhelmina van Pruisen tot stand. Ik was de consulent aangesteld door de akte van consulentschap uit 1766.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik was gouverneur van 's-Hertogenbosch en opperbevelhebber van het Nederlandse leger in de tweede helft van de 18e eeuw. Door mijn tegenstanders werd ik ook wel spottend de dikke hertog genoemd. Wie ben ik?
Correct! De Lodewijk Ernst van Brunswijk-Wolfenbüttel-Bevern. In Nederland de hertog van Brunswijk genoemd.quote:
Correct, het was een soort traangas. Dat was overigens al in 1914. De Duitsers gebruikten in maart of april 1915 (meen ik) voor het eerst een dodelijk gas, namelijk chloorgas. Jouw beurt!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:23 schreef AthCom het volgende:
Welke gassen precies gebruikt werden weet ik niet, maar ze waren nog niet dodelijk. Mijn geschiedenisleraar vertelde me dat deze niet-dodelijke gassen werden ingezet door de Fransen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |