dinsdag 21 mei 2013 @ 17:03:18 #251
139380 Keltie
Beter maf dan mof
pi_126816644
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat doen ze tegenwoordig met het voormalig Ajaxstadion de Meer trouwens?

Volgens mij is die van binnen nog volledig origineel? Alleen aan de buitenzijde zijn er enkele ondernemingen in gevestigd geloof ik. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, ik heb me niet bepaald verdiept in dat stadion.
Wiki;

Woonwijk [bewerken]

Op het voormalige Ajax-terrein verrees tussen 1998 en 2002 de nieuwe woonwijk Park de Meer met ongeveer 900 woningen. De herinnering aan het verleden wordt levend gehouden doordat de autovrije hoofdas in de wijk Esplanade De Meer is genoemd. Op de appartementenblokken langs deze esplanade zijn rode en witte panelen aangebracht als verwijzing naar de clubkleuren. Op de overige bebouwing zijn achttien keramische tegeltableaus aangebracht, ontworpen door kunstenaar Harald Vlugt in samenwerking met de Britse beeldhouwer David Mach. Daarop worden enkele belangrijke wedstrijden uit de geschiedenis van Ajax afgebeeld. Verder bevindt zich aan deze esplanade een 'symbolische middenstip', die met concentrische cirkels in het plaveisel is aangegeven. Deze middenstip is niet op de plek van de originele middenstip geplaatst, maar bevindt zich ongeveer in het voormalige westelijke strafschopgebied.
In deze wijk zijn zes straten genoemd naar buitenlandse stadions waar Ajax triomfen vierde of legendarische wedstrijden speelde: Delle Alpihof, Bernabeuhof, Anfieldroad, Wembleylaan, Stade de Colombes en Praterlaan (Ernst Happelstadion). Verder zijn in de wijk dertien bruggen vernoemd naar spelers uit het succesvolle Ajax van het begin van de jaren zeventig: Johan Cruijff, Sjaak Swart, Gerrie Mühren, Ruud Krol, Johan Neeskens, Barry Hulshoff, Dick van Dijk, Arie Haan, Wim Suurbier, Piet Keizer, Horst Blankenburg, Velibor Vasović en Heinz Stuy. Ook naar trainer Rinus Michels is een brug vernoemd. Voor deze oplossing is gekozen omdat de meeste coryfeeën van dit elftal nog leven en de gemeente Amsterdam principieel geen straten naar levende personen vernoemt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:04:08 #252
99238 Tomatenboer
tomatenboer
pi_126816698
Ik ziet het, dat bestaat dus niet meer, en was in de war met het Olympisch stadion in Amsterdam.
Graaf net zolang tot je bij de wortels komt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:13:43 #253
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_126817210
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:56 schreef Adames het volgende:

[..]

Vitesse kan ook net zo goed weer een paar mooie spelers erbij krijgen, maar ze moeten wel nog beter worden dan dit jaar. Twente heeft imo een vrij brede selectie met spelers die op meerdere posities inzetbaar zijn. Onbegrijpelijk ook dat ze zo slecht hebben gepresteerd dit jaar.
Maar met McClaren weg zie je dat hun jonge spelers nu weer vaker worden gebruikt en daadwerkelijk nog goed zijn.
Oh en Castaignos lijkt eindelijk te presteren, ook niet onbelangrijk daar.
Twente heeft gewoon een hele matig selectie. Tadic en Chadli zijn geweldige spelers. De rest is pure matigheid. Onbegrijpelijk dat ze door zoveel mensen een plek in de top werd toebedeeld. Zie Twente ook eerder nog verder afglijden dan dat ze ooit weer om de titel mee gaan doen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:19:48 #254
324445 Ajacied422
Plakbandpremier
pi_126817518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:13 schreef inZanity het volgende:

[..]

Twente heeft gewoon een hele matig selectie. Tadic en Chadli zijn geweldige spelers. De rest is pure matigheid. Onbegrijpelijk dat ze door zoveel mensen een plek in de top werd toebedeeld. Zie Twente ook eerder nog verder afglijden dan dat ze ooit weer om de titel mee gaan doen.
Matige selectie en een matige coach.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:21:43 #255
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_126817619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Wellicht komt er een innovatieve ondernemer met een geweldig plan waarbij de huidige Kuip behouden kan blijven.

Het is niet het meest waarschijnlijke scenario inderdaad, maar ik sluit het ook (nog) niet uit.

De Kuip doelloos overeind houden zonder nieuwe bestemming zal niet gebeuren nee. Maar er kan in ieder geval serieus naar deze optie gekeken worden, zonder dat dit idee bij voorbaat al wordt weggehoond. Wat mij betreft verdient dat een kans.

Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat, nogmaals, de gemeente niet zo gek is om een reteduur stadion weg te laten rotten.

Maar kom eens met een specifiek voorbeeld van een goede, praktische en gewenste bestemming dan? Enige dat ik kan bedenken is om een andere sportploeg er te laten spelen. Maar ik zie de Excelsiors of de Neptunussen nou niet bepaald in de Kuip hun wedstrijden afwerken. :')
quote:

[..]

Uiteraard alleen in het geval Feyenoord besluit te kiezen voor een nieuw stadion of het ingrijpend verbouwen van De Kuip waardoor De Kuip onherkenbaar zou worden en zijn unieke identiteit zou verliezen. Ik sta wel open voor het verbouwen van De Kuip waarbij het herkenbaar blijft als het huidige stadion.
Huh, dus eigenlijk ben je gewoon voorstander van de plannen van Red de Kuip :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat doen ze tegenwoordig met het voormalig Ajaxstadion de Meer trouwens?

Volgens mij is die van binnen nog volledig origineel? Alleen aan de buitenzijde zijn er enkele ondernemingen in gevestigd geloof ik. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, ik heb me niet bepaald verdiept in dat stadion.

Edit: in de war met het Olympisch stadion volgens mij. Kan wel merken dat ik nooit in Amsterdam kom. :')

De Meer is weinig meer van over. :')

En het olympsch stadion is totaal niet te vergelijken met De Kuip. Totaal andere stadion. Andere structuur, andere faciliteiten, andere omgeving, andere ligging en nog niet eens de helft van de capaciteit.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:28:37 #256
99238 Tomatenboer
tomatenboer
pi_126817943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:13 schreef inZanity het volgende:

[..]

Punt is alleen dat ze volgens mij in Enschede ook nergens naar kijken en in staat zijn om gerust een smak geld er tegenaan te gooien in de transferperiode.

Maar als de selectie daar redelijk in tact blijft zie ik ze niet als kampioenskandidaat volgend seizoen.
pi_126818221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:19 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Matige selectie en een matige coach.
Die matige selectie stond anders flink bovenaan met de winterstop.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:36:29 #258
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_126818287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Punt is alleen dat ze volgens mij in Enschede ook nergens naar kijken en in staat zijn om gerust een smak geld er tegenaan te gooien in de transferperiode.

Maar als de selectie daar redelijk in tact blijft zie ik ze niet als kampioenskandidaat volgend seizoen.
Van mij mogen ze. De tijd van goed beleid/elke aankoop blijkt een voltreffer lijkt daar ook een beetje voorbij. Om een paar jaartjes in de top/bovenin mee te doen is nog niet eens zo heel moeilijk en daar zijn in het verleden dan ook talloze voobeelden van Roda, Heerenveen, AZ, Vitesse hebben bijvoorbeeld allemaal wel eens voor korte of langere tijd bovenin meegedaan. Zelfs Willem 2 heeft ooit Champions League gespeeld. :')

Het is een stuk moeilijker om ook bovenin mee te blijven doen. Alle eerder genoemde voorbeelden zijn later weer teruggezakt. Met Twente verwacht ik hetzelfde. Binnen een paar jaar zal Twente denk ik weer gewoon een middenmoter zijn met af een toe een uitschieter naar de subtop. De top 3 is Ajax, Feyenoord en PSV dat is een eeuwigheid zo en dat zal ook altijd zo blijven. In het buitenland zie je dat overigens ook oer het algmeen. In vrijwel ieder land heb je een traditionele top en zo nu en dan een club die daarbij aansluit. Al heb je tegenwoordig natuurlijk een flink aantal clubs dat door oliedollars in hoog tempo naar de top is gegroeid maar juist bij die clubs zullen hoe dan ook die sjeiks ooit weer vertrekken, dus ook bij die club zal het in de meeste gevallen maar tijdelijk zijn.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:38:43 #259
99238 Tomatenboer
tomatenboer
pi_126818379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:21 schreef inZanity het volgende:

[..]

Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat, nogmaals, de gemeente niet zo gek is om een reteduur stadion weg te laten rotten.
Dat begrijp ik ook wel. Daarom kom ik met het voorbeeld van een innovatieve ondernemer met een briljant idee. Want daar zal het dan afhankelijk van zijn.

quote:
Maar kom eens met een specifiek voorbeeld van een goede, praktische en gewenste bestemming dan? Enige dat ik kan bedenken is om een andere sportploeg er te laten spelen. Maar ik zie de Excelsiors of de Neptunussen nou niet bepaald in de Kuip hun wedstrijden afwerken. :')
Nee natuurlijk gaan dergelijke clubjes niet hun wedstrijden in De Kuip afwerken. :')

Ik weet niet waarom jij alles in het ridicule moet trekken, maar dat versterkt nu niet bepaald je argumenten hoor.

Ik zat te denken aan een combinatie van commerciële activiteiten met maatschappelijke activiteiten. Dus met behoud van de originele binnenzijde van De Kuip, en dat daar desnoods een gemeentelijk sportpark voor sportverenigingen of scholen van wordt gemaakt, en aan de buitenzijde commerciële activiteiten zoals winkels of restaurants wat mij betreft.

Dat is weliswaar ook (deels) een verkrachting van het huidige stadion, maar wellicht kan dat mooi ingekleed worden met behoud van de huidige typische kenmerken van De Kuip. Ik ben wat dat betreft geen kenner, en ik zou ook niet weten óf en hoeveel kans van slagen zo'n initiatief zou hebben.

Ik zeg alleen dat dit mij een ideale oplossing lijkt indien het haalbaar is.

quote:
Huh, dus eigenlijk ben je gewoon voorstander van de plannen van Red de Kuip :?
Nee, wat ik tot nu toe van Red de Kuip heb gezien heeft mij niet kunnen overtuigen en vind ik teveel "verkrachting" van De Kuip in z'n huidige staat. De Kuip wordt er onherkenbaar door verandert, en dat heeft niet mijn voorkeur.

quote:
De Meer is weinig meer van over. :')

En het olympsch stadion is totaal niet te vergelijken met De Kuip. Totaal andere stadion. Andere structuur, andere faciliteiten, andere omgeving, andere ligging en nog niet eens de helft van de capaciteit.
Ik kwam er ook achter ja. :')

Overigens was De Meer ook een totaal ander stadion met eveneens nog niet eens de helft van de capaciteit van De Kuip.

Zijn daar nooit geluiden opgegaan voor het behoud van dat stadion destijds?

Maar goed, we zien wel wat haalbaar is, wat realistisch is en wat de beste oplossing voor Feyenoord blijkt. Ik heb op dit moment in ieder geval mijn voorkeuren, gebaseerd op de informatie die mij nu bekend is. Afhankelijk van diverse onafhankelijke onderzoeken kan mijn standpunt wat dat betreft uiteraard nog wijzigen. Als het verbouwen van De Kuip uiteindelijk rendabeler uitpakt voor Feyenoord moeten ze daarvoor gaan natuurlijk, al blijf ik dan voorstander van niet al te ingrijpende wijzigingen in het uiterlijk van De Kuip.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 21-05-2013 17:44:27 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:38:45 #260
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_126818381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die matige selectie stond anders flink bovenaan met de winterstop.
Volgens mij duurt een seizoen ietsjes langer, toch? ;)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:45:33 #261
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_126818660
De bekerfinale van de A wordt volgende week donderdag om half zeven gespeeld in het Heracles stadion :D Hoe komen ze erbij ..

Ga proberen vrij te nemen. Wil zon partybustripje wel een keer meemaken.
Niets is sterker dan dat ene woord
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:47:01 #262
99238 Tomatenboer
tomatenboer
pi_126818722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:45 schreef PIETR het volgende:
De bekerfinale van de A wordt volgende week donderdag om half zeven gespeeld in het Heracles stadion :D Hoe komen ze erbij ..

Ga proberen vrij te nemen. Wil zon partybustripjr wel een keer meemaken.
Tegen PSV A1 als het goed is toch?

Die wedstrijd stond eerst vorige week donderdag gepland in Rijen, hier vlakbij dus. :P

Alleen was de gemeente Gilze Rijen bang voor een enorme toeloop van Feyenoordsupporters en heeft de wedstrijd toen verboden. :')

Nu dus verzet naar het Heracles stadion.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:50:03 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_126818845
Het Olympisch stadion heeft wel een capaciteit gehad vergelijkbaar met de Kuip (ik geloof 45.000), het zou afgebroken worden maar door burger initiatief hersteld in originele staat zoals voor de Olympische Spelen van 1928. Is uiteindelijk toch wel leuk dat het er nog is.

De Meer afbreken en grond gebruiken voor woningbouw was één van de voorwaarden voor bouw Arena
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:52:44 #264
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_126818973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tegen PSV A1 als het goed is toch?

Die wedstrijd stond eerst vorige week donderdag gepland in Rijen, hier vlakbij dus. :P

Alleen was de gemeente Gilze Rijen bang voor een enorme toeloop van Feyenoordsupporters en heeft de wedstrijd toen verboden. :')

Nu dus verzet naar het Heracles stadion.
Ik woon er ook vlakbij. Jammer dat het niet door ging. Bang voor rellende Nac'ers. Hopenlijk dat het nu niet afgelast wordt uit angst voor Twente hooligans.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_126820845
quote:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Wellicht komt er een innovatieve ondernemer met een geweldig plan waarbij de huidige Kuip behouden kan blijven.

Het is niet het meest waarschijnlijke scenario inderdaad, maar ik sluit het ook (nog) niet uit.

De Kuip doelloos overeind houden zonder nieuwe bestemming zal niet gebeuren nee. Maar er kan in ieder geval serieus naar deze optie gekeken worden, zonder dat dit idee bij voorbaat al wordt weggehoond. Wat mij betreft verdient dat een kans.

Uiteraard alleen in het geval Feyenoord besluit te kiezen voor een nieuw stadion of het ingrijpend verbouwen van De Kuip waardoor De Kuip onherkenbaar zou worden en zijn unieke identiteit zou verliezen. Ik sta wel open voor het verbouwen van De Kuip waarbij het herkenbaar blijft als het huidige stadion.
Ik weet nog wel een innovatief groepjes ondernemers die een centje over hebben. Hebben net een mooi bootje verkocht in katendrecht dus die zitten te popelen om een leuk nieuw statusprojectje.
Mede mogelijk gemaakt door mr. Gold.
pi_126820998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:38 schreef inZanity het volgende:

[..]

Volgens mij duurt een seizoen ietsjes langer, toch? ;)
Nou en ? Toch een teken dat ze bovenin mee kunnen doen als Chadli en Tadic blijven en fit zijn.
pi_126821184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou en ? Toch een teken dat ze bovenin mee kunnen doen als Chadli en Tadic blijven en fit zijn.
Dit ja.
InZanity komt weer met een typisch inZanity-argument.
Dat het er door omstandigheden niet het hele seizoen uitkomt, wil niet zeggen dat er geen groep staat die heel aardig kan ballen.
Mede mogelijk gemaakt door mr. Gold.
pi_126828155
Ik vind Twente niet kansloos, maar als je buiten de basiself kijkt vind ik het ook niet erg bijzonder. En ook bij die 11 hebben ze wel zwakke plekken. Ik wil nog wel eens zien dat ze volgend jaar boven Vitesse, PSV, Ajax of Feyenoord eindigen, zie ik niet zomaar gebeuren...

De transfers moeten natuurlijk allemaal nog plaatsvinden, maar toch, daar gaat het volgens mij op afstevenen... :9
The amount of solar energy reaching the surface of the planet in one year is about twice as much as will ever be obtained from all of our non-renewable resources of coal, oil, natural gas, and mined uranium.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')