quote:
Op dinsdag 21 mei 2013 17:21 schreef inZanity het volgende:[..]
Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat, nogmaals, de gemeente niet zo gek is om een reteduur stadion weg te laten rotten.
Dat begrijp ik ook wel. Daarom kom ik met het voorbeeld van een innovatieve ondernemer met een briljant idee. Want daar zal het dan afhankelijk van zijn.
quote:
Maar kom eens met een specifiek voorbeeld van een goede, praktische en gewenste bestemming dan? Enige dat ik kan bedenken is om een andere sportploeg er te laten spelen. Maar ik zie de Excelsiors of de Neptunussen nou niet bepaald in de Kuip hun wedstrijden afwerken.

Nee natuurlijk gaan dergelijke clubjes niet hun wedstrijden in De Kuip afwerken.

Ik weet niet waarom jij alles in het ridicule moet trekken, maar dat versterkt nu niet bepaald je argumenten hoor.
Ik zat te denken aan een combinatie van commerciële activiteiten met maatschappelijke activiteiten. Dus met behoud van de originele binnenzijde van De Kuip, en dat daar desnoods een gemeentelijk sportpark voor sportverenigingen of scholen van wordt gemaakt, en aan de buitenzijde commerciële activiteiten zoals winkels of restaurants wat mij betreft.
Dat is weliswaar ook (deels) een verkrachting van het huidige stadion, maar wellicht kan dat mooi ingekleed worden met behoud van de huidige typische kenmerken van De Kuip. Ik ben wat dat betreft geen kenner, en ik zou ook niet weten óf en hoeveel kans van slagen zo'n initiatief zou hebben.
Ik zeg alleen dat dit mij een ideale oplossing lijkt indien het haalbaar is.
quote:
Huh, dus eigenlijk ben je gewoon voorstander van de plannen van Red de Kuip

Nee, wat ik tot nu toe van Red de Kuip heb gezien heeft mij niet kunnen overtuigen en vind ik teveel "verkrachting" van De Kuip in z'n huidige staat. De Kuip wordt er onherkenbaar door verandert, en dat heeft niet mijn voorkeur.
quote:
De Meer is weinig meer van over.

En het olympsch stadion is totaal niet te vergelijken met De Kuip. Totaal andere stadion. Andere structuur, andere faciliteiten, andere omgeving, andere ligging en nog niet eens de helft van de capaciteit.
Ik kwam er ook achter ja.

Overigens was De Meer ook een totaal ander stadion met eveneens nog niet eens de helft van de capaciteit van De Kuip.
Zijn daar nooit geluiden opgegaan voor het behoud van dat stadion destijds?
Maar goed, we zien wel wat haalbaar is, wat realistisch is en wat de beste oplossing voor Feyenoord blijkt. Ik heb op dit moment in ieder geval mijn voorkeuren, gebaseerd op de informatie die mij nu bekend is. Afhankelijk van diverse onafhankelijke onderzoeken kan mijn standpunt wat dat betreft uiteraard nog wijzigen. Als het verbouwen van De Kuip uiteindelijk rendabeler uitpakt voor Feyenoord moeten ze daarvoor gaan natuurlijk, al blijf ik dan voorstander van niet al te ingrijpende wijzigingen in het uiterlijk van De Kuip.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 21-05-2013 17:44:27 ]