Daar heb je een punt...quote:Op zondag 19 mei 2013 12:33 schreef sp3c het volgende:
men kan wel antwoord geven maar duizend-bommen negeert die antwoorden en vraagt het een maand later opnieuw
dan houd men er op een gegeven moment mee op
Ik lees het net, maarja wat moet je ervan zeggen....quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:39 schreef Cobra4 het volgende:
Hennis bijgepraat over F-35 in VS
DEN HAAG -
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie laat zich dinsdag in het Amerikaanse Texas bijpraten over de Joint Strike Fighter (JSF ofwel F-35) dat Defensie ziet als beoogd opvolger van de F-16. Bij vliegtuigfabrikant Lockheed Martin zal het onder meer gaan over de productie van de vliegtuigen en de status van beide Nederlandse testtoestellen.
Na Fort Worth reist Hennis door naar de hoofdstad Washington voor overleg in het Pentagon. Daar spreekt ze met minister Chuck Hagel van Defensie. Onderwerpen die aan de orde komen zijn Afghanistan, Syrië en de NAVO-top van begin volgende maand.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)aat_over_F-35__.html
Beter niet te veel van verwachten, het zal wel onduidelijk zijn....quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:07 schreef Radegast het volgende:
Volgende week komt er een rapport van het GAO, daar staan weer nieuwe cijfers in.
prins Bernhard is ook altijd goed ontvangen door Lockheed, dus die Hennis zal t ook wel bevallen daarquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Conclusion het volgende:
Nieuws van gister over de JSF..
Hennis bijgepraat over JSF in VS
Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie laat zich dinsdag in het Amerikaanse Texas bijpraten over de Joint Strike Fighter (JSF ofwel F-35) dat Defensie ziet als beoogd opvolger van de F-16.
Bij vliegtuigfabrikant Lockheed Martin zal het onder meer gaan over de productie van de vliegtuigen en de status van beide Nederlandse testtoestellen.
2 misschien 3. :pquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef nietzman het volgende:
Whooptydoo, wel dertig. Hoeveel daarvan zullen we daadwerkelijk in kunnen gaan zetten voor vredesmissies?
Ajoh, ze gaan het zelf allemaal wel voelen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:29 schreef nietzman het volgende:
Tja, en hoe wil je in Hemelsnaam straks je piloten gaan trainen als de helft van de kisten op de grond staat? Dan mogen ze er zeker niet in vliegen, dan slijten ze te snel. .
Dan liever een minder toestel om je piloten een beetje op niveau te houden, me dunkt.
Wat zeg je?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Voor de huidige taken hoeven we nog niet up te graden. We moeten upgraden omdat deze huidige vliegtuigen helemaal kapot zijn, niet omdat ze niet meer voldoen voor hun taken.
Wat denk je? Dat we de jsf nodig hebben om bommen te gooien op de Taliban met hun super radarsystemen en ongekende luchtafweer?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat zeg je?
Jij hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt.
er is veel, en veel meer dan wat cas taken die we in Afghanistan hebben gedaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat denk je? Dat we de jsf nodig hebben om bommen te gooien op de Taliban met hun super radarsystemen en ongekende luchtafweer?
Weet ik. Met de laatste oefeningen boven leeuwarden kwamen ze ook nauwelijks mee. Ik snap de noodzaak heus, maar van oorlog waar we ons zo nodig op moeten voorbereiden is voorlopig nog geen sprake. Dat de huidige f16 vele honderden vlieguren meer op de klok hebben dan waar ze oorspronkelijk voor aangeschaft zijn is mij ook wel duidelijk. Dat ze veel f16 nu kanibaliseren weet ik heus ook. Er moet inderdaad snel vervanging komen als we internationaal willen blijven meedoen. Maar hoe we het ook aanpakken, via het JSF-project gaat dat nog jaren duren, andersom waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
er is veel, en veel meer dan wat cas taken die we in Afghanistan hebben gedaan.
geen sprake?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Weet ik. Met de laatste oefeningen boven leeuwarden kwamen ze ook nauwelijks mee. Ik snap de noodzaak heus, maar van oorlog waar we ons zo nodig op moeten voorbereiden is voorlopig nog geen sprake. Dat de huidige f16 vele honderden vlieguren meer op de klok hebben dan waar ze oorspronkelijk voor aangeschaft zijn is mij ook wel duidelijk. Dat ze veel f16 nu kanibaliseren weet ik heus ook. Er moet inderdaad snel vervanging komen als we internationaal willen blijven meedoen. Maar hoe we het ook aanpakken, via het JSF-project gaat dat nog jaren duren, andersom waarschijnlijk ook.
Je hebt een punt, en zegt het 'm helemaal.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
geen sprake?
Defensie moet met een toestel decennia lang vooruit kijken, je kunt nog helemaal niet zeggen dat er geen sprake is van een dreiging, je moet uitgaan van bepaalde situaties die materieel vereisen wat de zwaarste situatie aankan, zoals een conflict met een tegenstander die ook modern materieel heeft. Jij kijkt 5 jaar vooruit, Defensie kijkt 30 jaar vooruit, en morgen is de wereld al weer anders dan vandaag. Laat staan over 20 jaar. Het JSF project is het beste project wat er is, puur omdat er geen alternatief is, en wij als nederland best wel wat hebben mee ontwikkeld. Elk toestel heeft deze rompslomp in de kamer en politiek gehad.. Dit hoort er allemaal bij.
De A versie is een prima kist, jammer van dat supercruise..voor de rest zou ik er niet van wakkerliggen en vertrouwen hebben in de Klu.. die weten wel wat ze nodig hebben.
Ja, ik denk dat je mijn eerste reactie wat verkeerd interpreteerde. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor maar ik zei alleen dat de huidige taken zoals de show of force en CAS nog prima door de f16 uitgevoerd kunnen worden, ook al hangen die met plakband, tape en elastiekjes aan elkaar en vallen er steeds meer uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
geen sprake?
Defensie moet met een toestel decennia lang vooruit kijken, je kunt nog helemaal niet zeggen dat er geen sprake is van een dreiging, je moet uitgaan van bepaalde situaties die materieel vereisen wat de zwaarste situatie aankan, zoals een conflict met een tegenstander die ook modern materieel heeft. Jij kijkt 5 jaar vooruit, Defensie kijkt 30 jaar vooruit, en morgen is de wereld al weer anders dan vandaag. Laat staan over 20 jaar. Het JSF project is het beste project wat er is, puur omdat er geen alternatief is, en wij als nederland best wel wat hebben mee ontwikkeld. Elk toestel heeft deze rompslomp in de kamer en politiek gehad.. Dit hoort er allemaal bij.
De A versie is een prima kist, jammer van dat supercruise..voor de rest zou ik er niet van wakkerliggen en vertrouwen hebben in de Klu.. die weten wel wat ze nodig hebben.
Defensie wil sowieso geen 2 motorige toestellen. Dus F/A 18 kan je wel vergeten. Het heeft toch weinig zin om een superhornet aan te schaffen, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:06 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Je hebt een punt, en zegt het 'm helemaal.
Bij dit soort grote projecten horen nou eenmaal vertragingen en tegenslagen.
Maar nu is het enige probleem gewoon : HET GELD.
Ik ben er ook van overtuigd dat de JSF het beste toestel is/wordt.
Maar alleen omdat het nu krap is in de kosten ( anders dan 30 jaar geleden ) wordt er gekeken naar een ander toestel. Met het toestel is niks mis.. oké voor mij alleen de wendbaarheid maar dat is een mening.
Ik koos daarom ook telkens voor de middenweg.
Een nieuw toestel maar wel goedkoper.. F/A 18 SuperHornet.
Maar de JSF F 35 is/wordt nou eenmaal het beste.
In eerdere berichten heb ik ook uitgelegd waarom ik dan die SuperHornet zou nemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Defensie wil sowieso geen 2 motorige toestellen. Dus F/A 18 kan je wel vergeten. Het heeft toch weinig zin om een superhornet aan te schaffen, dan kan je beter wachten op de nieuwe generatie.
Mag zijn, maar dit gaat gewoon een gevalletje goedkoop is duurkoop worden. 4e generatie toestel en dan maar blijven updaten... Nee, liever meteen de portemonnee trekken, 5e generatie aanschaffen en veel langer vooruit kunnen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:35 schreef Conclusion het volgende:
[..]
In eerdere berichten heb ik ook uitgelegd waarom ik dan die SuperHornet zou nemen.
Onder andere omdat het vooral ging om de kosten van de 2 motoren.
Als die F 35 echt zo duur zou zijn, dan zouden die 2 motoren enorm compenseren met de prijs van de F 35. Het zal dan meer zijn dan die van de F 16, maar minder dan die van de F 35 en daar gaat het om.
Ook na 2015 heeft de F/A 18 zijn laatste upgrades gehad, dan is het nog wel een 4e generatie toestel. Maar wel multi-role, ook kan je met dat toestel gewoon de taak voldoen zoals we nu doen.
Ook wordt er gezegd dat de F/A 18 gewoon mee kan doen met ''de grote jongens", het heeft zich daarin bewezen en heeft na 2015 meer kleine stealth-eigenschappen dan dat het nu heeft....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |