abonnement Unibet Coolblue
pi_126587628


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.


Oftewel de Red epic,

maar waar schiet jij eigenlijk mee? :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_126587667
quote:
Er kwam hier laatst een filmpje voorbij van NBA over een zonnebril die dit ook heeft... ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:34:01 #3
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126587714
Pff, dat kunnen mijn Google glasses ook. :{w

"Ok glass, record video!"

Denk er trouwens over na een daily premium compact aan te schaffen.
Waarschijnlijk of een Sony RX100 of een Panasonic Lumix LX7...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:54:33 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_126588685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Er kwam hier laatst een filmpje voorbij van NBA over een zonnebril die dit ook heeft... ;)
sowieso oud filmpje
Geupload op 12 dec 2011

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:20 schreef whY... het volgende:
Het is een error met betrekking tot de communicatie van de lens naar de body. "The lens contacts are faulty, please clean .. blahblah" Maar dat schoonmaken werkt niet. Op internet hebben ze het over het niet (op tijd) laten werken van de iris. Hierdoor wordt de communicatie verstoord en gaat de sluiter heel langzaam dicht.
had dat met mijn Tamron ( :')ĦĦĦ ) lens ook. Tijdens inruildagen omgeruiled met flinke korting voor een 10-20 lens van sigma
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:24:12 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_126590167
Ik ben nu in Hong Kong: Wat is op dit moment de beste keus voor een DSLR wanneer ik hem zowel voor foto's als voor filmen wil gebruiken (beide buiten), en met filmen dan dus ook zaken als 'time-lapse' en slow-mo enzo wil proberen...!?

Budget sowieso onder de 1000 euro, liefst onder de 800.
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:40:23 #6
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_126593104
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben nu in Hong Kong: Wat is op dit moment de beste keus voor een DSLR wanneer ik hem zowel voor foto's als voor filmen wil gebruiken (beide buiten), en met filmen dan dus ook zaken als 'time-lapse' en slow-mo enzo wil proberen...!?

Budget sowieso onder de 1000 euro, liefst onder de 800.
voor dat budget een Panasonic Gh2 of een canon 600D

Panasonic filmt beter, maar canon maakt betere fotos.
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:31:17 #7
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126595368
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben nu in Hong Kong: Wat is op dit moment de beste keus voor een DSLR wanneer ik hem zowel voor foto's als voor filmen wil gebruiken (beide buiten), en met filmen dan dus ook zaken als 'time-lapse' en slow-mo enzo wil proberen...!?

Budget sowieso onder de 1000 euro, liefst onder de 800.
Wel oppassen daar in Azië met aankopen van cameraspul i.v.m. prijzen en garantie. Ik wilde in 2010 in Tokyo kijken voor een dSLR, een Canon EOS 550D, alleen die hebben daar een andere lijn, hè. De KISS X... i.p.v. ...D of T...i ofzo. Ook de garantie is dan alleen lokaal! Wil je wereldwijde garantie was het, destijds tenminste, nul attractief om 'em daar te halen. Sowieso mag je retour naar NL dan toch maar voor 430,- euro aan import mee terugnemen, hè. ;)

Verder is het wel handig om een duidelijke reden te hebben voor een dSLR te gaan. Een mirrorlessje die kleiner is of misschien zelfs een compact die erg goed performt is misschien al genoeg voor je doeleinden? Ligt een beetje aan wat je ervaring met het maken van foto's en video's is en waar je naar zoekt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:12:55 #8
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126613366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Haal 'm eens los en doe 'm er weer op?
Ik ben wel blond maar je snapt toch wel dat ik dat allang gedaan had toch?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_126620662
Met hemelvaart was het filmen helaas in het water gevallen. Toen de DJ moest draaien was het nog erg rustig. Het werd later pas druk.
Was een student die ook als hobby een aantal dj's moest filmen. Hij werd later gevraagd om het feest vast te lagen. Aardige gozer, maar werkte met spullen van school. Nikon camera met 50mm lens. Wel een leuk shoulderrigje.
Vond het erg jammer dat ze mij niet vroegen. Uiteindelijk heeft hij voor niks gefilmd, want de organisatie wilde toch geen aftermovie.

Nu kom ik in een andere wereld, want een vriendin van mij organiseert een beurs later dit jaar en zij leek het leuk om een promotie filmpje te maken van/voor de standhouders. En nu heeft de eerste standhouder zich gemeld en wil graag een korte promotiefilmpje hebben voor zijn webwinkel. Leuk dat die vriendin dat regelt, maar voor mij is het wel ff wennen, want zoiets nog nooit gedaan.
Die slider moet er ook echt komen en eigelijk ook nog een goeie tripod met fluidhead.
Toch maar eens wat investeringen doen. Dus tips blijven welkom :)

Ow en gister Magic Lantern op mijn 650D gezet. Tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan. Ben erg blij met de focuspeaking. Kon alleen even niet snel vinden hoe ik die ISO's kan aanpassen naar bijvoorbeeld 640.

[ Bericht 8% gewijzigd door Boy_Snakeye op 17-05-2013 08:41:26 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 08:41:21 #10
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126620951
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Met hemelvaart was het filmen helaas in het water gevallen. Toen de DJ moest draaien was het nog erg rustig. Het werd later pas druk.
Was een student die ook als hobby een aantal dj's moest filmen. Hij werd later gevraagd om het feest vast te lagen. Aardige gozer, maar werkte met spullen van school. Nikon camera met 50mm lens. Wel een leuk shoulderrigje.
Vond het erg jammer dat ze mij niet vroegen. Uiteindelijk heeft hij voor niks gefilmd, want de organisatie wilde toch geen aftermovie.

Nu kom ik in een andere wereld, want een vriendin van mij organiseert een beurs later dit jaar en zij leek het leuk om een promotie filmpje te maken van/voor de standhouders. En nu heeft de eerste standhouder zich gemeld en wil graag een korte promotiefilmpje hebben voor zijn webwinkel. Leuk dat die vriendin dat regelt, maar voor mij is het wel ff wennen, want zoiets nog nooit gedaan.
Die slider moet er ook echt komen en eigelijk ook nog een goeie tripod met fluidhead.
Toch maar eens wat investeringen doen. Dus tips blijven welkom :)
Altijd een bonnetje maken voor werk geleverd aan derde partijen :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:57:55 #11
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126633635
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:41 schreef whY... het volgende:

[..]

Altijd een bonnetje maken voor werk geleverd aan derde partijen :)
Moet nog even in excel nog een factuur opmaak fixen. Heb ik dus niet meer gedaan omdat de inschrijving bij de KvK niet door is gegaan.

Weet iemand trouwens waar ik op moet letten bij een tripod. Voor Fluidheads zijn genoeg filmpjes dus daar kom ik wel uit, maar ik heb zo'n goedkoop ding van hama. Maar voor een fluidhead heb ik toch een andere nodig lijkt me ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_126636061
Ik heb een vraag! :)

Ik film nu ongeveer een jaartje met mijn Canon 550D, met standaard objectief (EF-S 18-55). Een statief heb ik al, en nu vraag ik mij af wat het beste is om als eerstvolgende aan te schaffen. Ik dacht zelf aan een lens (ND of polarisatie lens), of een rig. Maar dingen zoals een matte box, viewfinder en duurdere objectieven wil ik later ook toevoegen, alleen valt dat op dit moment een beetje buiten het budget, vandaar dat ik met een kleine aanpassing wil beginnen. Dus roept u maar :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:59:11 #13
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126636170
Mattebox heb je nodig voor je filters, anders voldoet je gewone zonnekap gewoon

Eerste is de viewfinder omdat zeker in de zomer buitenfilmen anders een drama wordt. Dan ND, maar een fader heb je al voor 60 euro en die voldoet best goed. Rig is belangrijk voor stabiele beelden, maar ook dat hoeft niet heel duur te zijn. Follow Focus heb ik ook niet per se nodig
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126636259
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:59 schreef Stefan het volgende:
Mattebox heb je nodig voor je filters, anders voldoet je gewone zonnekap gewoon

Eerste is de viewfinder omdat zeker in de zomer buitenfilmen anders een drama wordt. Dan ND, maar een fader heb je al voor 60 euro en die voldoet best goed. Rig is belangrijk voor stabiele beelden, maar ook dat hoeft niet heel duur te zijn. Follow Focus heb ik ook niet per se nodig
ah oke :) Ik heb al een zonnekap, dus dat zit goed. Waar kan ik dan bijvoorbeeld een goede maar betaalbare simpele rig kopen? Op Ebay zie ik al van alles, maar het liefst gewoon hier in Nederland..
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:11:09 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126636643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:01 schreef Geminiara het volgende:

[..]

ah oke :) Ik heb al een zonnekap, dus dat zit goed. Waar kan ik dan bijvoorbeeld een goede maar betaalbare simpele rig kopen? Op Ebay zie ik al van alles, maar het liefst gewoon hier in Nederland..
Wat is je budget. Rigs zijn er in alle soorten en maten en ook DIY
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126637011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wat is je budget. Rigs zijn er in alle soorten en maten en ook DIY
<100 euro. Het is namelijk een verjaardagscadeau dat ik zelf uit mag zoeken. Ik heb ooit een DIY slider gemaakt maar nu wil ik toch liever voor iets betrouwbaarders gaan.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:20:12 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126637050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:19 schreef Geminiara het volgende:

[..]

<100 euro. Het is namelijk een verjaardagscadeau dat ik zelf uit mag zoeken. Ik heb ooit een DIY slider gemaakt maar nu wil ik toch liever voor iets betrouwbaarders gaan.
Je kan toch ook geld vragen van anderen op je feestje en dan zelf wat bijleggen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126637240
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je kan toch ook geld vragen van anderen op je feestje en dan zelf wat bijleggen
Ja.. dat kan.. maar jij vroeg om het budget zoals dat nu is.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:25:16 #19
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126637285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:24 schreef Geminiara het volgende:

[..]

Ja.. dat kan.. maar jij vroeg om het budget zoals dat nu is.
Ja oke. maar anderen hebben van ook lowbudgettips :) ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:40:26 #20
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126637891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens waar ik op moet letten bij een tripod. Voor Fluidheads zijn genoeg filmpjes dus daar kom ik wel uit, maar ik heb zo'n goedkoop ding van hama. Maar voor een fluidhead heb ik toch een andere nodig lijkt me ;)
Immens populair is natuurlijk de Manfrotto 055XPROB. Ook de 190XDB is een populaire keuze.

Zelf ben ik gegaan voor de Velbon Rexi-L, vanwege de eenvoud, compactheid, omdraaibare middencolumn en vooral ook het gepatenteerde TSS (Trunion Shaft System). Voor erop heb ik een Velbon FHD-52Q fluidhead. Daarnaast heb ik dan ook een wat serieuzere Sirui N-2004 tripod. Ook met locktwist legs, omdraaibare middencolumn met haak, is compact, heeft een pootjes met uitdraaibare metalen punten én een leg is als monopod (!) te gebruiken. Voor erop heb ik dan een WeiFeng WF-717AH fluidhead.




Heb trouwens net bij het postkantoor twee quickrelease plates met base afgehaald.
Ook erg praktisch, de Velbon QRA-3.



Een goed topic voor raad qua statieven vind je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1090626 .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:59:10 #21
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126642980
Thnx shiznuts! ^O^

Ik ga morgen eens op m'n gemak kijken naar jouw genoemde tripods.

-edit-

wat is het voordeel van een omdraaibaar middencollumn?

Dus dat de midden stang ook kan draaien naast de fluidhead zelf?

[ Bericht 16% gewijzigd door Boy_Snakeye op 17-05-2013 20:11:07 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:27:04 #22
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126646921
Dat je 'em ondersteboven kunt monteren, de legs ver uit elkaar kan spreiden en je zo erg lage shots kunt realiseren. ;) Erg praktisch dus zo'n 'reversible center column', vooral ook voor macrofotografie.

~ http://vesnakozelj.com/photography/support-camera-tripod
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:31:53 #23
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126668150
:D ow dat ja. Gaat mee in de overweging! :)

Heeft iemand van jullie een visitekaartje met je functie erop? Ik ben er nu mee bezig, maar Videograaf is volgens mij niet echt de juiste benaming. Klinkt ook niet echt.... :{

[ Bericht 37% gewijzigd door Boy_Snakeye op 18-05-2013 10:56:32 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:43:22 #24
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126673192
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
:D ow dat ja. Gaat mee in de overweging! :)

Heeft iemand van jullie een visitekaartje met je functie erop? Ik ben er nu mee bezig, maar Videograaf is volgens mij niet echt de juiste benaming. Klinkt ook niet echt.... :{
Daar zit ik ook mee! Fotograaf werkt natuurlijk maar videograaf vind ik weer zo raar. Cinematograaf? Maar ja dat is het ook niet echt he... ? :P
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:01:02 #25
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126673877
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:43 schreef whY... het volgende:

[..]

Daar zit ik ook mee! Fotograaf werkt natuurlijk maar videograaf vind ik weer zo raar. Cinematograaf? Maar ja dat is het ook niet echt he... ? :P
Ik heb Filmmaker | Video-editor gedaan.

Voor 17 euro 50 kaartjes laten drukken. Kijken of het wat is :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:09:19 #26
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126674198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik heb Filmmaker | Video-editor gedaan.

Voor 17 euro 50 kaartjes laten drukken. Kijken of het wat is :)
Wellicht ga ik die tactiek jatten van je ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:22:21 #27
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126674701
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:09 schreef whY... het volgende:

[..]

Wellicht ga ik die tactiek jatten van je ;)
Dat mag natuurlijk :)

Youtube kanaal ook weer bijgewerkt met nieuwe logo en layout.
Nu weer verder met de zoektocht naar een slider en tripod met fluidhead :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:00:16 #28
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126675961
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:56 schreef Geminiara het volgende:
Ik heb een vraag! :)

Ik film nu ongeveer een jaartje met mijn Canon 550D, met standaard objectief (EF-S 18-55). Een statief heb ik al, en nu vraag ik mij af wat het beste is om als eerstvolgende aan te schaffen. Ik dacht zelf aan een lens (ND of polarisatie lens), of een rig. Maar dingen zoals een matte box, viewfinder en duurdere objectieven wil ik later ook toevoegen, alleen valt dat op dit moment een beetje buiten het budget, vandaar dat ik met een kleine aanpassing wil beginnen. Dus roept u maar :)
Als je alleen de kitlens hebt en het budget is < 100,- EUR... waarom niet de 50mm f/1.8 vragen?
Filters (je noemt het lenzen, maar ik neem aan dat je dus filters bedoelt) zijn leuk hoor, maar duur hoeven die niet te zijn (prima budgetspul van Fotga op eBay) en het effect is niet zo merkbaar als een knappe lens voor je sensor, een prime bijvoorbeeld die is geoptimaliseerd voor z'n brandpuntsafstand en ook nog eens lichtsterk is. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je voornamelijk schiet, maar die 50mm f/1.8 is aardig om eens wat meer lowlight situaties uit te proberen en met een wat 'shallower' depth of field te werken daar de lens lichtersterker is dan je kitlens. Ondanks z'n goedkope prijs en plastic feel is 'ie optisch vrij goed.

Fatsoenlijke rigs heb je voor onder de 100 euro trouwens niet echt hoor. Degelijke rigs bestaan uit dual rod systems en zijn goed uit te breiden met allerlei toeters en bellen. Voor nog geen 100 euro heb je alleen zo'n spidersteady (google er eens op) of zo'n waggel ding dat je tegen je schouder zet (niet over je schouder laat rusten zoals een éckte rig).

Voor nog geen 100 euro kun je overigens ook zeggen: 'ik upgrade m'n audio' en dan koop je een Zoom H1 bijvoorbeeld. Zou dus eerder een vrij grote stap maken in beeld- of audiokwaliteit dan allerlei kleine dingetjes halen waarvan je het effect niet zozeer gaat terugzien. Zulke dingen zou ik gewoon gaandeweg eens halen als je merkt dat je er echt behoefte aan hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]

Heeft iemand van jullie een visitekaartje met je functie erop? Ik ben er nu mee bezig, maar Videograaf is volgens mij niet echt de juiste benaming. Klinkt ook niet echt.... :{
'Executive producer & Director of photography' of iets in die richting klinkt wel fijn. :9

Vergeet niet jezelf te noemen bij de aftiteling als zowel executive producer, als ook producer, director, director of photography, camera #1 operator, stunt coordination, special effects team, lead editor, enz, etc. :+

Visitekaartjes kun je best prima zelf drukken overigens. Ben al tijden geleden overgestapt op kleurenlaser i.p.v. inkjets, veel beter en niet eens zo duur (je hebt wel leuke en betaalbare modellen van Samsung en Epson). _O_

Wil het al wat lukken met het 'narrowen down' van tripodopties?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:13:06 #29
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126676380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:00 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Als je alleen de kitlens hebt en het budget is < 100,- EUR... waarom niet de 50mm f/1.8 vragen?
Filters (je noemt het lenzen, maar ik neem aan dat je dus filters bedoelt) zijn leuk hoor, maar duur hoeven die niet te zijn (prima budgetspul van Fotga op eBay) en het effect is niet zo merkbaar als een knappe lens voor je sensor, een prime bijvoorbeeld die is geoptimaliseerd voor z'n brandpuntsafstand en ook nog eens lichtsterk is. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je voornamelijk schiet, maar die 50mm f/1.8 is aardig om eens wat meer lowlight situaties uit te proberen en met een wat 'shallower' depth of field te werken daar de lens lichtersterker is dan je kitlens. Ondanks z'n goedkope prijs en plastic feel is 'ie optisch vrij goed.

Fatsoenlijke rigs heb je voor onder de 100 euro trouwens niet echt hoor. Degelijke rigs bestaan uit dual rod systems en zijn goed uit te breiden met allerlei toeters en bellen. Voor nog geen 100 euro heb je alleen zo'n spidersteady (google er eens op) of zo'n waggel ding dat je tegen je schouder zet (niet over je schouder laat rusten zoals een éckte rig).

Voor nog geen 100 euro kun je overigens ook zeggen: 'ik upgrade m'n audio' en dan koop je een Zoom H1 bijvoorbeeld. Zou dus eerder een vrij grote stap maken in beeld- of audiokwaliteit dan allerlei kleine dingetjes halen waarvan je het effect niet zozeer gaat terugzien. Zulke dingen zou ik gewoon gaandeweg eens halen als je merkt dat je er echt behoefte aan hebt.

[..]

'Executive producer & Director of photography' of iets in die richting klinkt wel fijn. :9

Vergeet niet jezelf te noemen bij de aftiteling als zowel executive producer, als ook producer, director, director of photography, camera #1 operator, stunt coordination, special effects team, lead editor, enz, etc. :+
Iemand op twitter riep ook al CEO als optie, maar wil het gewoon simpel houden en niet te luxe.

quote:
Visitekaartjes kun je best prima zelf drukken overigens. Ben al tijden geleden overgestapt op kleurenlaser i.p.v. inkjets, veel beter en niet eens zo duur (je hebt wel leuke en betaalbare modellen van Samsung en Epson). _O_
Heb het nou laten doen bij fotofrabriek.nl
Ooit een keer laten drukken bij Vistaprint (enkelzijdig) 250 gehad. Misschien maar 50 uitgegeven in 4 jaar tijd.
Deze was de enige die betaalbaar was en ook de keuze had om maar 50 te printen. Eerst maar kijken of het allemaal wat wordt :)

quote:
Wil het al wat lukken met het 'narrowen down' van tripodopties?
Nou heb net even gekeken naar de fluidheads en dat wordt sowieso een manfrotto (701). Dit omdat ik ook hiervan een quickplate heb op mijn Glidecam. Zo kan ik straks snel switchen.
Tripod is nog lastig via het internet omdat je niet snel verschillen kan zien tussen de verschillende types... :{

-edit-
Of gewoon een monopod nemen :o


[ Bericht 3% gewijzigd door Boy_Snakeye op 18-05-2013 15:30:46 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 19 mei 2013 @ 12:58:43 #30
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126718607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:43 schreef whY... het volgende:

[..]

Daar zit ik ook mee! Fotograaf werkt natuurlijk maar videograaf vind ik weer zo raar. Cinematograaf? Maar ja dat is het ook niet echt he... ? :P
uitvoerend poducent
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126721404
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

uitvoerend poducent
Een Uitvoerend Producent (UP) houdt zelf nooit een camera vast, zit niet aan de knoppen, sterker is zelf lang niet altijd bij de opnames aanwezig. Een UP is de rechterhand van de producent en dat is vooral een kantoorbaan.

Videograaf is een goede titel voor een videoboer, iemand die ook een beetje films maakt. Vergelijkbaar met de winkeltjes van de fotografen in het dorp... de fotograaf die bruidsrepo's maakt, af en toe een portretje maakt, pasfoto's maakt en ook nog batterijen en camera's verkoopt.

Het hangt er ook van af waarvoor je de kaartjes gaat gebruiken, als je thuis een beetje met iMovie filmpjes in elkaar zet moet je in Hilversum niet aankomen met de titel editor want dan wordt je uitgelachen.
pi_126721589
Videograaf is een goede titel lijkt me. In mijn ogen kun je maar beter bescheiden blijven, waardoor je in ieder geval serieus genomen wordt. Zodra er een student mij een kaartje met 'CEO' geeft, dan trek ik van binnen gewoon een :'). Aan blaaskaken heb je niets. Videoredacteur is misschien ook een optie: verhalen maken met behulp van video.

Zodra ik na deze week wat meer tijd heb dan ga ik zelf weer eens lekker aan de slag.
pi_126722069
Ik ben op zoek naar een 50mm lens... voornamelijk voor film, maar ik wil er ook leuke foto's mee kunnen maken... Welke nemen, f/1.8 of f/1.4... f/1.4 heeft een betere bouwkwaliteit maar ik heb ook gehoord dat voor film de f/1.8 een betere focusring heeft.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:40:58 #34
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126722146
Wat? Dat dunne plastic dingetje dat een focusring moet voorstellen aan de voorkant van de f/1.8? _O-
Ik bedoel, het volstaat, maar om 'em nou goed te gaan noemen...
quote:
uitvoerend poducent
Het lijkt me wel zo handig als iemand met dat kaartje zo'n titel ook meteen associeert met video...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 19 mei 2013 @ 16:10:33 #35
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126725302
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:38 schreef JOCUL het volgende:
Ik ben op zoek naar een 50mm lens... voornamelijk voor film, maar ik wil er ook leuke foto's mee kunnen maken... Welke nemen, f/1.8 of f/1.4... f/1.4 heeft een betere bouwkwaliteit maar ik heb ook gehoord dat voor film de f/1.8 een betere focusring heeft.
sigma 1.4
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126758533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:00 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Als je alleen de kitlens hebt en het budget is < 100,- EUR... waarom niet de 50mm f/1.8 vragen?
Filters (je noemt het lenzen, maar ik neem aan dat je dus filters bedoelt) zijn leuk hoor, maar duur hoeven die niet te zijn (prima budgetspul van Fotga op eBay) en het effect is niet zo merkbaar als een knappe lens voor je sensor, een prime bijvoorbeeld die is geoptimaliseerd voor z'n brandpuntsafstand en ook nog eens lichtsterk is. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je voornamelijk schiet, maar die 50mm f/1.8 is aardig om eens wat meer lowlight situaties uit te proberen en met een wat 'shallower' depth of field te werken daar de lens lichtersterker is dan je kitlens. Ondanks z'n goedkope prijs en plastic feel is 'ie optisch vrij goed.

Fatsoenlijke rigs heb je voor onder de 100 euro trouwens niet echt hoor. Degelijke rigs bestaan uit dual rod systems en zijn goed uit te breiden met allerlei toeters en bellen. Voor nog geen 100 euro heb je alleen zo'n spidersteady (google er eens op) of zo'n waggel ding dat je tegen je schouder zet (niet over je schouder laat rusten zoals een éckte rig).

Voor nog geen 100 euro kun je overigens ook zeggen: 'ik upgrade m'n audio' en dan koop je een Zoom H1 bijvoorbeeld. Zou dus eerder een vrij grote stap maken in beeld- of audiokwaliteit dan allerlei kleine dingetjes halen waarvan je het effect niet zozeer gaat terugzien. Zulke dingen zou ik gewoon gaandeweg eens halen als je merkt dat je er echt behoefte aan hebt.

Bedankt! Die 50mm f1.8 ziet er idd interessant uit. :)
  maandag 20 mei 2013 @ 13:25:16 #37
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126762822
En je pikt 'em op bij Mediamarkt of Saturn voor 95 euro!
Daar kun je je geen buil aan vallen. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 20 mei 2013 @ 13:31:23 #38
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126763055
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:19 schreef Geminiara het volgende:

[..]

Bedankt! Die 50mm f1.8 ziet er idd interessant uit. :)
Goede vergelijkingsfilm ^O^

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126763721
Wat denken jullie van de Samyang 35mm f/1.4... (als eerste lens i.p.v. 50mm f/1.4)
  maandag 20 mei 2013 @ 13:54:15 #40
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126764001
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:47 schreef JOCUL het volgende:
Wat denken jullie van de Samyang 35mm f/1.4... (als eerste lens i.p.v. 50mm f/1.4)
Die heb ik. Perfecte voor video. Maar ik mis de AF nu toch wel, zeker nu ik ook aan fotografeer
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126767316
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Die heb ik. Perfecte voor video. Maar ik mis de AF nu toch wel, zeker nu ik ook aan fotografeer
Het lijkt me inderdaad een ideale lens voor film... Ik weet nu niet of ik eerst ''veel'' geld in een goede lens moet stoppen of bijvoorbeeld een canon f/1.4 mm moet kopen en nog een microfoon, tripod en andere dingetjes :P
pi_126768248
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:17 schreef JOCUL het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad een ideale lens voor film... Ik weet nu niet of ik eerst ''veel'' geld in een goede lens moet stoppen of bijvoorbeeld een canon f/1.4 mm moet kopen en nog een microfoon, tripod en andere dingetjes :P
Ligt puur aan wat je wil gaan doen. Als jij voor je producties geluid nodig hebt, dan zou ik daar als eerste in investeren. De lenzen komen wel. Doe je alleen muziek video's? Fuck geluid en gaan voor die objectieven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 15:42:12 ]
pi_126777957
Hou zouden jullie zoiets graden? Gefilmd in koud, nat en somber ( :r ) Utrecht

url
pi_126778058
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:25 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hou zouden jullie zoiets graden? Gefilmd in koud, nat en somber ( :r ) Utrecht

[ afbeelding ]
Moet het per se gegrade worden dan? Wat is de eigenlijke bedoeling van het plaatje als het niet grauw en nat mag zijn?
pi_126778177
Ja, de klant wil het persé gegrade hebben. Is een still van een onthulling.
url
  maandag 20 mei 2013 @ 19:34:18 #46
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126778369
Klanten... :') Doet me denken aan dit...
http://theoatmeal.com/comics/design_hell

Een onthulling van iets is dus iets documenteren. Dan schiet je het gewoon realistisch. Ga je een speelfilm of muziekclip maken, dan heeft grading voor sfeer zin. Ik zie niet hoe je dat hierop toe zou willen passen?
Als je het mij vraagt kan die klant er lekker in stikken met z'n grading en moet 'ie niet zo (eigen)wijs doen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126778465
Ja, dat was mijn antwoord verpakt in nette woorden :P Mijn camera stond al redelijk warm (reminder: NOOIT meer met contrast gaan schieten, altijd flat) maar overdone moet je zoiets niet maken.
url
  maandag 20 mei 2013 @ 19:39:42 #48
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126778657
Of gewoon het bestand sturen en zeggen dat het gegrade is.
Grote kans dat ze nog zeggen 'oh, ja, met die grade ziet het er goed uit'.
:') _O-

Wat was trouwens je set-up en instellingen bij die footage (waar de still van genomen was?).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126779104
GH3 + 12 - 35 mm. Alles op 0 in 'photo style', maar contrast en saturation hadden wel iets omlaag gekund, dit zijn dingen die je makkelijker oplost in post.
url
  maandag 20 mei 2013 @ 20:01:53 #50
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126779934
Ok, was meer benieuwd naar tripod ja/nee en eigenlijk naar de f-waarde. In het begin wilde ik het liefst zo wijd mogelijk schieten, maar later merkte ik dat soms een nauw diafragma beter is omdat de boel dan vanzelfsprekend scherper is. ;) In dat schot lijkt een shallow depth geen voordeel te hebben, maar volgens mij heb je daar wel vrij wijd open geschoten (f/2.8?).

En idd, flat geeft je toch net wat meer dynamic range, al krijg je daarmee zo'n blown-out lucht ook niet weg ben ik bang. Ik weet niet hoe dat zit met de Canon's, die konden geloof ik tegenwoordig HDR schieten niet? Dat is natuurlijk helemaal fijn in zulke situaties.

Heeft hier alleen Stefan trouwens een Canon 5DmkIII?
Ben best benieuwd naar eerste testfootage van mensen met RAW. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 20-05-2013 20:16:05 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126780142
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:01 schreef shiznuts het volgende:
Ok, was meer benieuwd naar tripod ja/nee en eigenlijk naar de f-waarde. In het begin wilde ik het liefst zo wijd mogelijk schieten, maar later merkte ik dat soms een wijd diafragma beter is omdat de boel dan vanzelfsprekend scherper is. ;) In dat schot lijkt een shallow depth geen voordeel te hebben, maar volgens mij heb je daar wel vrij wijd open geschoten (f/2.8?).
Zonder tripod. Was echt last minute handheld klus.

Ja, zo wijd mogelijk open, heb te weinig fotografiekennis om dit soort dingen te doorzien. Ik weet dat er een heel goede cursus is voor ¤ 25-, voor Canonbezitters, maar voor Panasonic ben ik een dergelijk initiatief nog niet tegengekomen.
url
pi_126782375








Erg druk dus heb op dit moment geen tijd om er een uitleg bij te geven. Maar denk dat de plaatjes wel het een en ander zeggen.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:45:14 #53
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126782605
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef ervani het volgende:
[ Maar denk dat de plaatjes wel het een en ander zeggen.
Ik denk het niet.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126782746
Waveform zegt:
Te veel wit-level en te veel black-level = te hoog contrast
Vector Scope zegt dat de saturation aan de hoge kant is en de witbalans misschien iets kouder gemaakt kan worden.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:48:39 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126782795
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:47 schreef ervani het volgende:
Waveform zegt:
Te veel wit-level en te veel black-level = te hoog contrast
Vector Scope zegt dat de saturation aan de hoge kant is en de witbalans misschien iets kouder gemaakt kan worden.
^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126783312
Als jullie met de pet rondgaan kan ik wel een Fok Forum workshoppie geven :-)
  maandag 20 mei 2013 @ 20:59:57 #57
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126783411
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:58 schreef ervani het volgende:
Als jullie met de pet rondgaan kan ik wel een Fok Forum workshoppie geven :-)
Je geeft hier advies of je geeft t niet, zo zit in mijn opinie dit Forum eruit. Je moet t doen omdat je t leuk vindt mensen beter te maken, niet er zelf beter van te worden. Althans hier.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126783607
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:59 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je geeft hier advies of je geeft t niet, zo zit in mijn opinie dit Forum eruit. Je moet t doen omdat je t leuk vindt mensen beter te maken, niet er zelf beter van te worden. Althans hier.
Ja en?
Ik geef feedback, maar effies tussen neus en lippen goed uitleggen hoe kleurcorrectie werkt dat gaat op een forum niet lukken. Heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, je weet niets van het niveau van de lezers, niets over de achtergrond etc.

En als je goed leest snap je ook wel dat ik hier niet serieus loop te solliciteren naar een workshoppie.. dan had ik niet over 'de pet' gesproken.

Maar heb ook geen zin om mij te verdedigen... men doet maar wat men met de info kan en wil die ik hier op het forum geef. Als het niet bevalt dan niet...
  maandag 20 mei 2013 @ 21:05:31 #59
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126783697
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:03 schreef ervani het volgende:

[..]

Ja en?
Ik geef feedback, maar effies tussen neus en lippen goed uitleggen hoe kleurcorrectie werkt dat gaat op een forum niet lukken. Heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, je weet niets van het niveau van de lezers, niets over de achtergrond etc.

En als je goed leest snap je ook wel dat ik hier niet serieus loop te solliciteren naar een workshoppie.. dan had ik niet over 'de pet' gesproken.

Maar heb ook geen zin om mij te verdedigen... men doet maar wat men met de info kan en wil die ik hier op het forum geef. Als het niet bevalt dan niet...
Er zijn op YT voldoende tutorials te vinden van mensen die iets leuk vinden het gratis uit te leggen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126785031
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:47 schreef ervani het volgende:
Waveform zegt:
Te veel wit-level en te veel black-level = te hoog contrast
Vector Scope zegt dat de saturation aan de hoge kant is en de witbalans misschien iets kouder gemaakt kan worden.
Klopt, dat zijn dan ook precies de waardes die ik terug had moeten schroeven. Is al gefixt in post en dat was ook goed te doen, maar kost meer tijd.
url
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:02:55 #61
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126804314
Wat vinden jullie van zoiets eigenlijk?

http://www.manfrotto.com/(...)mmer-4x-flash-ml360h
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:41 #62
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126804543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:02 schreef whY... het volgende:
Wat vinden jullie van zoiets eigenlijk?

http://www.manfrotto.com/(...)mmer-4x-flash-ml360h
Bijzonder overpriced en alleen bruikbaar voor interviews maar dan heb je prima andere alternatieven, hier betaal je de helft meer voor de merknaam
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:18:11 #63
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126804896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

Bijzonder overpriced en alleen bruikbaar voor interviews maar dan heb je prima andere alternatieven, hier betaal je de helft meer voor de merknaam
Op kamera-express vragen ze 100 euro, weet jij betere alternatieven (binnen NL) dan?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:19:10 #64
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126804933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:18 schreef whY... het volgende:

[..]

[..]

Op kamera-express vragen ze 100 euro, weet jij betere alternatieven (binnen NL) dan?
Even googlen op LED light dslr
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:38:08 #65
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126805619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:19 schreef Stefan het volgende:

[..]

Even googlen op LED light dslr
Toegegeven dit: http://www.cameranu.nl/nl(...)u/h4654_26664_303514

Is een behoorlijk alternatief ja. :Y
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:53:58 #66
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_126806126
Zoiets gewoon op dealextreme bestellen man.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:41:02 #67
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126807687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoiets gewoon op dealextreme bestellen man.
Vind die optie van Cameranu helemaal niet verkeerd. Ik heb m ook van Dealterextreme, maar dan zit je rond hetzelfde bedrag.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_126819403
Ik zat zelf te kijken naar de Yongnuo YN1406 bij cameranu.nl of de F&V Z96, alleen kost die laatste 150eu en moet ik hem uit het buitenland halen. 3 jaar terug had ik dat lampje voor 30ei kunnen krijgen. :')
pi_126822649
quote:
Ik heb besloten toch niet voor de 50mm 2.8 te gaan, omdat ik nu al een 17-55mm f2.8 heb van mijn pa. :) (was ik vergeten te vermelden). Dus nu word het waarschijnlijk een video statief (voor <100 euro) iemand tips?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:15:46 #70
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126822724
Ik ga voor de 70-200 2,8 LII
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:36:33 #71
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126845971
Over f2.8 gesproken.

Na mijn vakantie dus een bruiloft die ik moet filmen. En ik was op zoek naar een lichtgevoelige lens om zeker van te zijn dat ik normaal kan filmen op donkere locaties. Mijn oog was altijd gevallen op de Canon 24-70 2.8, USM II. Maar die had alleen geen IS -O- , dus zou ik altijd op statief of Glidecam moeten filmen. Ik twijfelde toen enorm want ik wil gaag een zoom lens met IS voor flexibilteit. De hogere zoom lenzen van canon met IS zoals de 70-200 zou geen optie zijn.

Niet wetende dat Tamron ook dezelfde lens (24-70) heeft met IS (VC genoemd bij Tamron) :D Dus eindelijk is er weer een zorg minder. Lens is zelfs goedkoper (qua huur en aanschaf). Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken als ik terugkom van vakantie. Huur ik meteen een statief met fluidhead om te kijken hoe dat is en overweeg ik daarna pas tot aanschaf van een eigen fluidhead en statief.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:39:03 #72
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126846021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Over f2.8 gesproken.

Na mijn vakantie dus een bruiloft die ik moet filmen. En ik was op zoek naar een lichtgevoelige lens om zeker van te zijn dat ik normaal kan filmen op donkere locaties. Mijn oog was altijd gevallen op de Canon 24-70 2.8, USM II. Maar die had alleen geen IS -O- , dus zou ik altijd op statief of Glidecam moeten filmen. Ik twijfelde toen enorm want ik wil gaag een zoom lens met IS voor flexibilteit. De hogere zoom lenzen van canon met IS zoals de 70-200 zou geen optie zijn.

Niet wetende dat Tamron ook dezelfde lens (24-70) heeft met IS (VC genoemd bij Tamron) :D Dus eindelijk is er weer een zorg minder. Lens is zelfs goedkoper (qua huur en aanschaf). Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken als ik terugkom van vakantie. Huur ik meteen een statief met fluidhead om te kijken hoe dat is en overweeg ik daarna pas tot aanschaf van een eigen fluidhead en statief.
Canon heeft een paar primes mét IS, ken ze niet uit m'n hoofd (vrij nieuwe serie) ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:44:31 #73
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_126846153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:39 schreef Susteren het volgende:

[..]

Canon heeft een paar primes mét IS, ken ze niet uit m'n hoofd (vrij nieuwe serie) ;)
Maar die zullen nu nog niet te huren zijn en zowel zal daar ook een bepaalde prijskaart aan verbonden zijn.

Vanavond trouwens weer iets nieuws. Filmen voor een een webshop aan huis. Erg spannend :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:52:20 #74
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126846352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Maar die zullen nu nog niet te huren zijn en zowel zal daar ook een bepaalde prijskaart aan verbonden zijn.

Vanavond trouwens weer iets nieuws. Filmen voor een een webshop aan huis. Erg spannend :D
Hmm ze waren volgens mij niet echt duur, ik zoek het even voor je op
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:53:47 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126846389
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_126891198
Gister dus gefilmd in Delft bij een ondernemer in schoenen. Erg leuke ervaring. Gelukkig ook erg gastvrije mensen. Maar heb op het eind van de avond toch 2 dingen geleerd (ik heb de beelden nog niet bekeken op de computer, was pas om 1:00 thuis)

- Laat de ondernemer zijn teksten goed voorbereiden.

- Ga er 2 keer heen (indien mogelijk). 1 keer voor een intake en een 'feeling' te krijgen wat je later op moet nemen en de 2e keer om het daadwerkelijk te doen.
Merkte in de auto dat ik alweer dingen in mijn hoofd kreeg hoe ik het anders aan zou pakken.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_126891915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Merkte in de auto dat ik alweer dingen in mijn hoofd kreeg hoe ik het anders aan zou pakken.
Dit zul je altijd blijven houden. En dat is maar goed ook. ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:13:12 #78
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126897903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dit zul je altijd blijven houden. En dat is maar goed ook. ;)
Dat betekend meestal dat je aan het leren bent :P

Vraagje voor de pro's, wat vraag je per uur en wat lever je daarvoor? Ik zit te denken aan 35 maar weet niet zo goed wat ik daarvoor terug moet geven.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_126910635
Kan ik met een budget van, laat ik 's 100 euro zeggen, een leuk statiefje vinden? Niet heel erg veeleisend, quick release, en een 3bal kop (als dat zo heet... :P)..

Maak vrij simpele video's, gewoon stilstaande shots, dus een Manfrotto van een paar 100 euro hoeft van mij nog niet..

  donderdag 23 mei 2013 @ 17:41:00 #80
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126911899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:09 schreef Timmos het volgende:
Kan ik met een budget van, laat ik 's 100 euro zeggen, een leuk statiefje vinden? Niet heel erg veeleisend, quick release, en een 3bal kop (als dat zo heet... :P)..

Maak vrij simpele video's, gewoon stilstaande shots, dus een Manfrotto van een paar 100 euro hoeft van mij nog niet..

Een threeway ball head statief kun je kopen tussen de 20 euro en heel veel centjes. Dus ja dat kan :D

Waarschijnlijk moet je even kijken voor het merk Velbon en voor jezelf bepalen hoe hoog hij moet zijn, hoe hoger ze kunnen hoe duurder ze vaak zijn. Build Qaulity van Velbon is bijna altijd hetzelfde en net wat beter dan B-merken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_126920861
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:09 schreef Timmos het volgende:
Kan ik met een budget van, laat ik 's 100 euro zeggen, een leuk statiefje vinden? Niet heel erg veeleisend, quick release, en een 3bal kop (als dat zo heet... :P)..

Maak vrij simpele video's, gewoon stilstaande shots, dus een Manfrotto van een paar 100 euro hoeft van mij nog niet..

Stilstaande beelden kan voor een slecht statief al lastig worden, al is het maar door de wind die trillingen veroorzaakt. Maar als je geen Pan-Tilts hoeft te maken kan je wel flink bezuinigen op de kop. Maar ik zou wel adviseren om een paar goede poten te kopen. Het gaat je ongetwijfeld irriteren als je snel je statief op wil zetten en je loopt te K^^%-en met de statief poten die niet goed uit willen schuiven of lastig vast te zetten zijn.
pi_126928862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef ervani het volgende:

[..]

Stilstaande beelden kan voor een slecht statief al lastig worden, al is het maar door de wind die trillingen veroorzaakt. Maar als je geen Pan-Tilts hoeft te maken kan je wel flink bezuinigen op de kop. Maar ik zou wel adviseren om een paar goede poten te kopen. Het gaat je ongetwijfeld irriteren als je snel je statief op wil zetten en je loopt te K^^%-en met de statief poten die niet goed uit willen schuiven of lastig vast te zetten zijn.
Bewegende beelden heb ik alleen echt last van als ik mn 80-200 2.8 gebruik en mn statief omhoog schroef.. Snelheid is ook wel een pre ja gezien de filmpjes die ik maak..

Het meeste film ik toch wel met mn 17-50 2.8, merk je dan al veel verschil met een schouderstatief als deze: http://www.statiefshop.nl(...)evenoak-sk-vc01.html
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:24:34 #83
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_126978355


:)
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:27:30 #84
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_126978414
quote:
nieuwe aanschaf? :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:31:35 #85
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_126978488
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:27 schreef KaMo het volgende:

[..]

nieuwe aanschaf? :)
Yup! Nieuwe main cam, zal ernaast een 5D gebruiken.
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:44:07 #86
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_126978744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:31 schreef AceHighHugo het volgende:

[..]

Yup! Nieuwe main cam, zal ernaast een 5D gebruiken.
5D heeft nu ook Raw in beta, dus zal mooi blenden! Ben wel jaloers hoor ;)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:50:28 #87
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126978866
Hoe groot is nou 1 minuut raw footage?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:56:37 #88
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_126979011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
Hoe groot is nou 1 minuut raw footage?
1 frame = 6MB, 24 frames per seconde x 60. Dus: veel.

In de praktijk zal ik raw denk ik enkel gebruiken voor de wat commerciëlere opdrachten. Events etc. doe ik lekker allemaal in ProRes.
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:00:55 #89
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126979099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:56 schreef AceHighHugo het volgende:

[..]

1 frame = 6MB, 24 frames per seconde x 60. Dus: veel.

In de praktijk zal ik raw denk ik enkel gebruiken voor de wat commerciëlere opdrachten. Events etc. doe ik lekker allemaal in ProRes.
Ja, precies. 144 MB per seconde is belachelijk veel.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:14:49 #90
32029 Basson
Dodge This!
pi_126992450
Ik dacht leuk met de BMCC een clippie te draaien in raw. Kosteloos toegang tot een fijne locatie gekregen, die meuk staat nog steeds op m'n editbak te wachten om gemonteerd te worden :p

Ik heb me een beetje in de raw workflow verdiept, maar na het eerste beste shot opgegeven omdat het zo'n godsgruwelijk traag proces is.

Ik edit in Premiere en die kan - voor zover ik weet - native geen raw verwerken. DNG files in AE trekken, met cameraraw een pre-grade doen, en dan 7 min per clip!!! Een shot van 10 sec.!!! renderen... 1,5 GB per shot :')

Toen dacht ik lama...



[ Bericht 6% gewijzigd door Basson op 25-05-2013 18:19:58 ]
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:11:34 #91
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127006357
Moet je ook gewoon resolve gebruiken. Daar is deze camera rond gebaseerd!
  zondag 26 mei 2013 @ 15:38:01 #92
32029 Basson
Dodge This!
pi_127025445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:11 schreef KaMo het volgende:
Moet je ook gewoon resolve gebruiken. Daar is deze camera rond gebaseerd!
Ik heb het idee dat ik veel meer uit het plaatje kan halen met cameraraw. Had een shot met een luchtpartij en de schaduwzijde van een gebouw. In Resolve kon ik de luchtpartij niet zo dramatisch terugbrengen en tegelijkertijd de schaduwzijde van het gebouw ophelderen als in cameraraw - het zag er gewoon slecht uit in Resolve.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:53:52 #93
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127026183
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:38 schreef Basson het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik veel meer uit het plaatje kan halen met cameraraw.
Ja maar zien mensen dat ook.
je kan 6 minuten footage kwijt op een kaartje van 64 gig
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127049646
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:14 schreef Basson het volgende:
Ik heb me een beetje in de raw workflow verdiept, maar na het eerste beste shot opgegeven omdat het zo'n godsgruwelijk traag proces is.

Toen dacht ik lama...
[ afbeelding ]
Komt uit die BMCC dan geen ProRes materiaal dan? Daar kan Premiere wel mee overweg. Kun je mij standaard een shot(je) sturen? Wil er eens mee kloten, heb geen BMCC maar zit te loeren naar een BMCC Pocket.

Gear relelateerd:

Deze is trouwens wel erg verleidelijk voor die prijs, helaas nog geen ervaring met eBay en wordt er kennelijk niet naar Nederland verzonden.

http://www.ebay.com/itm/360662955098



[ Bericht 15% gewijzigd door Drommelsch85 op 26-05-2013 23:58:06 ]
url
  maandag 27 mei 2013 @ 09:26:42 #95
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127056971
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:28 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Komt uit die BMCC dan geen ProRes materiaal dan? Daar kan Premiere wel mee overweg. Kun je mij standaard een shot(je) sturen? Wil er eens mee kloten, heb geen BMCC maar zit te loeren naar een BMCC Pocket.

Gear relelateerd:

Deze is trouwens wel erg verleidelijk voor die prijs, helaas nog geen ervaring met eBay en wordt er kennelijk niet naar Nederland verzonden.

http://www.ebay.com/itm/360662955098

[ afbeelding ]
Amazon een optie?

http://www.amazon.com/ePh(...)C7Z6/?tag=rpedits-20

Hier wat meer info:
http://cheesycam.com/deal-mini-telescoping-video-crane-jib-169/
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf maandag 27 mei 2013 @ 09:33:04 #96
245494 Peter_Aragorn
pi_127057094
Dat is wel een hele mooie prijs. Even berichtje sturen naar de eBay-verkoper anders? Naar Duitsland verstuurd hij wel, misschien denkt hij nog dat wij daar een provincie van zijn ofzo :+
pi_127057156
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:28 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Komt uit die BMCC dan geen ProRes materiaal dan? Daar kan Premiere wel mee overweg. Kun je mij standaard een shot(je) sturen? Wil er eens mee kloten, heb geen BMCC maar zit te loeren naar een BMCC Pocket.

Gear relelateerd:

Deze is trouwens wel erg verleidelijk voor die prijs, helaas nog geen ervaring met eBay en wordt er kennelijk niet naar Nederland verzonden.

http://www.ebay.com/itm/360662955098

[ afbeelding ]
Vergeet niet dat je er alleen met een Jib niet bent er moet ook een stevig statief onder. Mijn Manfrotto bezwijkt zo;n beetje onder het gewicht van een Jib. Mijn Jib ligt pakweg al 3 jaar standaard achter in de auto en is er in die tijd slechts één keer uit geweest. In de praktijk is het nogal tijdrovend om dat ding op te zetten en zodra de contragewichten er aanzitten is het ook niet iets dat je even snel verplaatst. Kortom: je kan er mooie dingen mee maar het zij onhandelbare gevallen. Of je moet een paar assistenten bij je hebben die een handje helpen.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:13:17 #98
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127062887
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat is wel een hele mooie prijs. Even berichtje sturen naar de eBay-verkoper anders? Naar Duitsland verstuurd hij wel, misschien denkt hij nog dat wij daar een provincie van zijn ofzo :+
En mijn ouders wonen in Duitsland, laat je 'm daar bezorgen, zorg ik dat ie bij jou komt ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf maandag 27 mei 2013 @ 13:18:32 #99
245494 Peter_Aragorn
pi_127063040
Dat is ook een optie inderdaad! :)
  maandag 27 mei 2013 @ 15:25:46 #100
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_127067563
Nikon d5100 gekauft fur wenig om te filmen naast mijn DSLR Sony.

Werken jullie negert met FCP of Premiere...of of.. vegas?
pi_127072407
Negert? :P
Ik werk met Premiere, om de simpele reden dat mijn desktop Windows is en men bij Sanoma waar ik toen (video) stage liep ook gewoon Windows + Premiere gebruikte.
url
  maandag 27 mei 2013 @ 18:06:23 #102
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127073559
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:36 schreef ervani het volgende:

[..]

Even vraagje, hoeveel procent maak jij je footage scherper in post?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 27 mei 2013 @ 18:22:56 #103
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127074111
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:33 schreef Drommelsch85 het volgende:
Negert? :P
Ik werk met Premiere, om de simpele reden dat mijn desktop Windows is en men bij Sanoma waar ik toen (video) stage liep ook gewoon Windows + Premiere gebruikte.
Windows Movie Maker. O+
Vooral de ingebouwde animaties en titels invoeg-functie. _O_

[..]

:')

Ik ken wel iemand trouwens die zweert bij editten in Sony Vegas Pro. :o
Heb jullie ook zo'n speciale videosnijkeyboard/jogdial-ding btw?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 mei 2013 @ 18:24:45 #104
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127074186
Das wel echt fucking makkelijk ja zo'n dial..
pi_127074366
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:22 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Windows Movie Maker. O+
Vooral de ingebouwde animaties en titels invoeg-functie. _O_

[..]

:')

Ik ken wel iemand trouwens die zweert bij editten in Sony Vegas Pro. :o
Heb jullie ook zo'n speciale videosnijkeyboard/jogdial-ding btw?
Tsja, Premiere beviel wel, het is gebruikersvriendelijk zat imho. Eigenlijk dus nooit een ander pakket gebruikt behalve FCP7 tijdens stage op een blauwe maandag.

Toen ik bij SMM zat stonden er simpele Pentium 4's ( :') ) en werden er gewone MiniDV camera's gebruikt. Er was een relatief simpel studiootje wat later werd uitgebreid met een mooie tafel om makkelijk shots te wisselen, zaken te keyen e.d.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drommelsch85 op 27-05-2013 18:38:03 ]
url
  maandag 27 mei 2013 @ 18:34:42 #106
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127074555
!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127075126
AVID is voor de eckte, eckte. Maar ik gebruik ook Premiere, omdat die zo lekker mixt met After Effects en Photoshop.
  FOK!fotograaf maandag 27 mei 2013 @ 22:22:14 #108
245494 Peter_Aragorn
pi_127087408
RAW video op Canon 50d. Nog niet 1080p, maar dat gaat niet lang meer duren... Man wat een goed nieuws de laatste tijd!
  maandag 27 mei 2013 @ 23:22:40 #109
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127091224
Ja maar wanneer en waarvoor ga je het gebruiken
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 27 mei 2013 @ 23:38:00 #110
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127091937
Dúh. Wanneer schiet je foto's in jpeg en wanneer in RAW?

Als je geen zin hebt in nabewerken, dan kun je het best in jpeg schieten, nu is e.g. mpeg ook niet meer dan motion jpeg's, dus voor video geldt zo'n beetje hetzelfde. Wanneer schiet je RAW? Als je baat hebt bij volledige controle (ook na het vastleggen) over hetgeen je schiet. Zo geeft RAW bij foto's je vaak betere resultaten qua scherpte, belichting, kleuren/witbalans, contrast en noise, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor video.

Dus zodra je van plan bent een hoge kwaliteit commercial te draaien bijvoorbeeld en je bent van plan een bepaalde sfeer (grading) en kwaliteit (details, cleanliness) neer te zetten en wilt veel controle, dan ga je RAW video schieten!

Als je de mogelijkheid hebt, doen toch!? Alleen als je echt de workflow niet ziet zitten en het te systeembelastend is voor je, dan moet je het vooral laten. Your loss natuurlijk (al ben jij dan ook meer 'documenterend' bezig, dus jij zal het mogelijk dan vast ook niet gaan gebruiken). :7

Ik kreeg over de 600D te horen dat het daar inmiddels ook werkte, alleen werden de clips vanwege langzame kaarten (schrijfsnelheid) maar 6 sec ofzo. Zal eens kijken of ik met mijn Extreme Pro 95MB/s nog langere RAW-clips uit die 600D haal. Wil ik best eens mee werken. Zeker voordat de Black Magic Pocket Cinema uitkomt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 08:16:57 #111
245494 Peter_Aragorn
pi_127097276
Ik vind het toch mooi dat het ze gelukt is bij de 50D :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:40:25 #112
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127098814
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:38 schreef shiznuts het volgende:
Dúh. Wanneer schiet je foto's in jpeg en wanneer in RAW?

Fotos in Raw is wel wat anders dan videoraw, alleen al omdat 1 raw foto 20 mb is en 1 sec raw video 144 mb
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:59 #113
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127098851
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:38 schreef shiznuts het volgende:


Dus zodra je van plan bent een hoge kwaliteit commercial te draaien bijvoorbeeld en je bent van plan een bepaalde sfeer (grading) en kwaliteit (details, cleanliness) neer te zetten en wilt veel controle, dan ga je RAW video schieten!

Als je een hoge kwaliteit commercial draait is er ws budget een c300 te huren. Dan zou ik niet kloten met een third party firmware
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:05:13 #114
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_127099512
C300 doet ook geen RAW.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:09:52 #115
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127099671
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:05 schreef nietzman het volgende:
C300 doet ook geen RAW.
Ha oke. Maar ze worden wel gebruikt voor highend commercials, vandaar.

Kun je de RAW van de III trouwens nu clean via HDMI op een externe recorder opnemen?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:11:01 #116
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_127099701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ha oke. Maar ze worden wel gebruikt voor highend commercials, vandaar.

Kun je de RAW van de III trouwens nu clean via HDMI op een externe recorder opnemen?
Yup. Zo'n Atomos Ninja, bijvoorbeeld.
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:16:26 #117
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127099851
Kan het ook in je laptop?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:22:53 #118
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_127100066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:16 schreef Stefan het volgende:
Kan het ook in je laptop?
Poeh. Volgens mij niet, ik heb er althans nog nooit wat over gelezen of gehoord. Je zou recording-software moeten hebben een een snelle harde schijf, maar die software is er volgens mij niet. In theorie moet het echter wel mogelijk zijn, me dunkt.
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:23:53 #119
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127100102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:22 schreef AceHighHugo het volgende:

[..]

Poeh. Volgens mij niet, ik heb er althans nog nooit wat over gelezen of gehoord. Je zou recording-software moeten hebben een een snelle harde schijf, maar die software is er volgens mij niet. In theorie moet het echter wel mogelijk zijn, me dunkt.
Nou, met de Canon Software kan ik fotograferen via de laptop en ook filmen, maar niet geprobeerd of dat ook clean kan. Moet nog de nieuwe firmware installeren
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:27:35 #120
190452 AceHighHugo
Cinematographer
pi_127100218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:23 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nou, met de Canon Software kan ik fotograferen via de laptop en ook filmen, maar niet geprobeerd of dat ook clean kan. Moet nog de nieuwe firmware installeren
Je kunt je camera aansturen, niet rechtstreeks opnemen op je laptop, lijkt me. Dat trekt die usb kabel ook helemaal niet.
http://www.thedreamers.nl/trouwfilm | The Dreamers - Wedding Cinema
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:33:03 #121
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127100395
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:38 schreef shiznuts het volgende:
Ik kreeg over de 600D te horen dat het daar inmiddels ook werkte, alleen werden de clips vanwege langzame kaarten (schrijfsnelheid) maar 6 sec ofzo. Zal eens kijken of ik met mijn Extreme Pro 95MB/s nog langere RAW-clips uit die 600D haal. Wil ik best eens mee werken. Zeker voordat de Black Magic Pocket Cinema uitkomt.
Ik las dat de 650D begrenst is op max 45mb/sec. Dus ik vermoed dat de 600D ook niet sneller gaat dan dat....
Dus een kaartje met 95mb/sec is overkill...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:37:29 #122
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127100532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:27 schreef AceHighHugo het volgende:

[..]

Je kunt je camera aansturen, niet rechtstreeks opnemen op je laptop, lijkt me. Dat trekt die usb kabel ook helemaal niet.
Maar ik heb ook HDMI op mn laptop
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:18:05 #123
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127101792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik las dat de 650D begrenst is op max 45mb/sec. Dus ik vermoed dat de 600D ook niet sneller gaat dan dat....
Dus een kaartje met 95mb/sec is overkill...
Ja weet ik. ;) Zei ik ook al tegen hem. Maar ik heb geen 45MB/s kaartje dus dat maakt dan ook niet uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar ik heb ook HDMI op mn laptop
HDMI-out ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:40 schreef Stefan het volgende:

[..]

Fotos in Raw is wel wat anders dan videoraw, alleen al omdat 1 raw foto 20 mb is en 1 sec raw video 144 mb
Dat zeg ik... 'Alleen als je echt de workflow niet ziet zitten en het te systeembelastend is voor je, dan moet je het vooral laten.'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 11:45:31 #124
245494 Peter_Aragorn
pi_127102723
Ik vind het awesome 8)
pi_127103701
Je kunt nu ook een ML versie downloaden voor de Canon 600D, wat je in staat stelt RAW te schieten. Aangezien de camera niet sneller kan schrijven dan 20mb/s, is de resolutie wel lager. Je moet dus of 960x540 schieten of 1280x400 om het vervolgens te upscalen.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 12:35:08 #126
151126 angel008
pi_127104407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ha oke. Maar ze worden wel gebruikt voor highend commercials, vandaar.

Kun je de RAW van de III trouwens nu clean via HDMI op een externe recorder opnemen?
hoe kan je ''RAW'' video opnemen op een externe recorder (die het vervolgens zelf convert naar proress) dan is het toch geen raw meer :+ ?

RAW in dit geval is een .raw bestand waarin meerdere dng's staan welke je door photoshop haalt en importeerd premiere om hier verder af te monteren.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:53 #127
248893 bart13
breezer!
pi_127105897
Als je C300 en RAW video als praktisch hetzelfde ziet dan heb je het gewoon niet begrepen.
pi_127165326
Mensen ervaring met licht? Video klusje waarbij ik wat wil shoppen op eBay:
FOT / Hulp! Goede licht spotjes voor video!
PS4 online: micro_nl
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:34:42 #129
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127183844
_O- Dat is de gast uit die video's altijd met z'n stem! :D
Ik had 'em echt veel ouder verwacht. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:22 #130
32029 Basson
Dodge This!
pi_127193574
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:28 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Komt uit die BMCC dan geen ProRes materiaal dan? Daar kan Premiere wel mee overweg. Kun je mij standaard een shot(je) sturen? Wil er eens mee kloten, heb geen BMCC maar zit te loeren naar een BMCC Pocket.

Gear relelateerd:

Deze is trouwens wel erg verleidelijk voor die prijs, helaas nog geen ervaring met eBay en wordt er kennelijk niet naar Nederland verzonden.

ProRes is een stuk vriendelijker voor in de edit, maar een gecomprimeerd plaatje haalt het in verre niet tegenover raw. Ander nadeel van de BMCC is dat niet bepaald een lichtsterke cam is. Heb het een en ander in ProRes op 800 ISO gedraaid (wegens omstandigheden moeten draaien), en het materiaal was onbruikbaar door de hoeveelheid ruis. Het was alsof je met een reguliere camera de gain op +36dB hebt staan...

Raw tesbestanden vind je oa hier: BMCC DNG

Knelkoppelingen voor een hengel en lichte statieven zijn prima, voor een jib vraag ik mij af hoe lang dat spul houdt. Dit is verder een wiebel design. Je kunt het met je onderarm vergelijken: het middelpunt massa van de cam ligt boven de stangen wat ervoor zorgt dat de jib nogal wat torsie te verwerken heeft. Net zoals jij jouw hand naar links en rechts kunt draaien.
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2013 @ 11:14:39 #131
245494 Peter_Aragorn
pi_127195599
Kan je op zo'n 50d nou eigenlijk ook ProRes filmen nu?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:45:10 #132
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127196802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kan je op zo'n 50d nou eigenlijk ook ProRes filmen nu?
Nee ;)
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2013 @ 11:49:52 #133
245494 Peter_Aragorn
pi_127197022
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:45 schreef KaMo het volgende:

[..]

Nee ;)
Oke ;)
pi_127224263
Als je graag op ProRes wilt filmen moet je eens naar de BlackMagic 4K Cinema camera kijken.. komt in juli uit, 4K resolutie, fitting voor Canon EF lenzen voor een prijs van 3800 euro. Tis dat ik 't geld niet heb ;-)
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:46:10 #135
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127224321
Dan haal je toch de Pocket Cinema?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:42:37 #136
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127227981
Vraagje, als je een ouderwetse DVD maakt van H264 footage krijg je zeker altijd kwaliteitsverlies?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127236309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:42 schreef Stefan het volgende:
Vraagje, als je een ouderwetse DVD maakt van H264 footage krijg je zeker altijd kwaliteitsverlies?
Ligt nogal aan de birate en resolutie van die H264 footage. Wees eens specifieker?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:12 schreef Basson het volgende:

[..]

Ander nadeel van de BMCC is dat niet bepaald een lichtsterke cam is. Heb het een en ander in ProRes op 800 ISO gedraaid (wegens omstandigheden moeten draaien), en het materiaal was onbruikbaar door de hoeveelheid ruis. Het was alsof je met een reguliere camera de gain op +36dB hebt staan...

Dit ziet er toch best goed uit?
https://vimeo.com/55738968
url
  vrijdag 31 mei 2013 @ 02:36:50 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127237473
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:23 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Ligt nogal aan de birate en resolutie van die H264 footage. Wees eens specifieker?

[..]

Dit ziet er toch best goed uit?
https://vimeo.com/55738968
Nou had t omgezet met n programma en was niet mooi
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127237850
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 02:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nou had t omgezet met n programma en was niet mooi
Ik weet niet of je met Premiere monteert, maar die kan prima naar MPEG2 DVD exporteren. Heb er goede resultaten mee behaald.
url
  zaterdag 1 juni 2013 @ 10:19:43 #140
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127280468
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_127286562
quote:
Plaats je dit zoveelste party filmpje nu alleen omdat er iemand in beeld met een RED in de handen staat? Easy to Impress!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:34:19 #142
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127286652
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:31 schreef ervani het volgende:

[..]

alleen omdat er iemand in beeld met een RED in de handen staat? Easy to Impress!
Jij werkt natuurlijk elke dag met/ziet elke dag RED's :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_127286724
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:34 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jij werkt natuurlijk elke dag met/ziet elke dag RED's :')
Ik zie werkelijk niet de meerwaarde van dit filmpje alleen omdat er iemand met een RED in de handen staat. Dan kan je ook elk filmpje met een mooie vrouw, dure auto of wat dan ook gaan plaatsen alleen omdat er iets in beeld staat waar jezelf van droomt. En nee ik werk niet dagelijks met de RED omdat mijn opdrachtgevers daar niet om vragen. Mocht er wel om gevraagd worden dan huur ik er wel een, maar sta dan niet boven de camera te kwijlen want dat maakt de boel zo klef.
pi_127287542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:34 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jij werkt natuurlijk elke dag met/ziet elke dag RED's :')
Laatst nog gefigureerd voor een productie die met Arri's filmde, big deal.
  zondag 2 juni 2013 @ 10:35:55 #145
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127315464
Een grip en twee batterijen (2600 mhA) gekocht!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zondag 2 juni 2013 @ 11:19:34 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127316114
Hoe hebben we hier ooit mee kunnen werken 8-)

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 2 juni 2013 @ 11:38:01 #147
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127316433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:31 schreef ervani het volgende:

[..]

Plaats je dit zoveelste party filmpje nu alleen omdat er iemand in beeld met een RED in de handen staat? Easy to Impress!
Dit is een videografietopic, tuurlijk geilen wij op dure gear :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 06:34:46 #148
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127389981
quote:
6s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:19 schreef Stefan het volgende:
Hoe hebben we hier ooit mee kunnen werken 8-)

[ afbeelding ]
Achja, je had geen shoulderrig nodig ;) Heb nog wel getwijfeld ooit om de xl2 te kopen ja :Y
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:10:37 #149
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127416995
http://www.personal-view.(...)mbers-local-meetings
Pff, geen Amsterdam, geen Vienna. Was dit nou jongûh!

:P



[ Bericht 10% gewijzigd door shiz op 06-06-2013 01:54:42 (still van de LX7 in lowlight) ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:45:28 #150
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127425976
Love my anamorphic <3

  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:47:15 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127426077
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:45 schreef KaMo het volgende:
Love my anamorphic <3

Mooi, welke lens?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:50:54 #152
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127426284
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:45 schreef KaMo het volgende:
Love my anamorphic <3

Ah, je hebt 'em nu minder breed, niet? :P Anamorphic settings met 4:3 / 3:2 i.p.v. 16:9?
Ik vind de standaard anamorphic wel errug wide...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:56:12 #153
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127426577
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:47 schreef Stefan het volgende:

[..]

Mooi, welke lens?
Canon FD 50mm1.8 met een Anamorphic van Kowa
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:50 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ah, je hebt 'em nu minder breed, niet? :P Anamorphic settings met 4:3 / 3:2 i.p.v. 16:9?
Ik vind de standaard anamorphic wel errug wide...
Wel 2x, maar de kanten gecropt, zat een dikke vignette, moet nog iets van flags regelen ervoor!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:58:23 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127426694
Ziet er mooi uit maar ik vind anamorphic voor web nog steeds een beetje zinloos persoonlijk
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:04:50 #155
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127426978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:58 schreef Stefan het volgende:
Ziet er mooi uit maar ik vind anamorphic voor web nog steeds een beetje zinloos persoonlijk
Het feit dat het mooi is, is toch al het nut?

Dit is mijn hobby, en als natuurkundefreak vind ik dit echt een geweldige lens :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:07:55 #156
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127427108
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:04 schreef KaMo het volgende:

[..]

Het feit dat het mooi is, is toch al het nut?

Dat is waar ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:12:14 #157
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127427260
Idd. Ies mooi. Voor de sfeer ende zo.

En altijd leuk als je een mooie bijpassende Philips 21:9 tv erbij hebt ofzo...

Kijkt dan wel weer kudt weg als je voetbal wilt volgen lijkt me. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:39:01 #158
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127428093
Ik vind anamorphic wel een beetje oubollig, maar ik ben dan ook opgegroeid in een tijd dat anamorphic de standaard was, gone with the wind en omce upon a time in the west
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 01:41:21 #159
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127429148
Is de 28-300 L serie van Canon de beste allround?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 5 juni 2013 @ 01:57:52 #160
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127429272
Oke laat het me duidelijker maken (zal vast al op het forum staan maar toch)

M'n 17-85 is stuk (geeft error, stomme techniek...) en ik zit dus met een gat.

Ik wil eigenlijk (binnen 4 lenzen) tussen de 15 en 300 mm komen. Ik heb een 70-300 Tamron maar die mag ook wel eens vervangen worden.

Ik heb ook een 50mm, dus alles tussen de 40 en 60 is niet perse nodig.

Canon heeft de 15-40 dus dat zou kunnen en dan zoek ik dus iets van 60~70 naar 300.

In het kort, is de keuze:

15-40mm, 50mm en 28-300 mm een goede keus om als standaard mee te sleuren?

(ik heb uiteraard meer lenzen maar die zijn soft focus en op de een of andere manier gebruik ik het dan niet. Het gaat dan om, 28mm, 50mm(die heb ik dus dubbel), 85mm van Canon)

Er bestaan zooooveeel lensen dat ik echt de bomen door het bos niet meer zie. Voor specifieke dingen kan ik altijd nog een lens zoeken of extender (tilt-shift of mega groothoek/tele) maar dat gaat dus niet op voor dit verhaal.

Waarom hier in Vid en niet in Fot, jullie 'ken' ik een beetje, en jullie kennis met alternatieve lenzen boeit mij wel.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:00:20 #161
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429286
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 01:41 schreef whY... het volgende:
Is de 28-300 L serie van Canon de beste allround?
Is hij niet te zwaar voor all round?

Verder denk ik dat de 24 105 de allroundens is, zo vaak heb je tot 300 mm ook niet nodig voor allrounddingen is mijn mening
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:03:22 #162
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127429295
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:00 schreef Stefan het volgende:

[..]

Is hij niet te zwaar voor all round?

Verder denk ik dat de 24 105 de allroundens is, zo vaak heb je tot 300 mm ook niet nodig voor allrounddingen is mijn mening
Voor festivals zit ik wel degelijk veel in de 200-300. Wil jij kijken naar het verhaal boven je? Jij weet ook wel wat van lenzen namelijk.


[ Bericht 8% gewijzigd door whY... op 05-06-2013 02:08:27 ]
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:08:27 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429326
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:03 schreef whY... het volgende:

[..]

Voor festivals zit ik wel degelijk veel in de 200-300. Wil jij kijken naar het verhaal boven je? Jij weet ook wel wat van lenzen namelijk.
lens kost 2400 euro

Ik zou dan toch gaan voor een 24 105 en een 70 300 of 70 200 , f4, zelfde prijs en minder zwaar

De 24 105 is de beste allroundlens vind ik
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:09:41 #164
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429333
En voor festivals, ik vind daar fotos van publiek zelf leuker dan weer Waylon en Kane maar das persoolijk
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:10:20 #165
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127429343
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

lens kost 2400 euro

Ik zou dan toch gaan voor een 24 105 en een 70 300 of 70 200 , f4, zelfde prijs en minder zwaar

De 24 105 is de beste allroundlens vind ik
Dat vind ik wel een goede tip.

Dan zou het 15-40 25-105 en de 70-300 Tamron worden voor de 'hard to reach places'

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:09 schreef Stefan het volgende:
En voor festivals, ik vind daar fotos van publiek zelf leuker dan weer Waylon en Kane maar das persoolijk
Alleen publiek is ook weer zo zo ;)

Ik houd van portretten van de muzikanten een beetje mijn 'stijl' zeg maar. Dat wijkt alleen wel erg af van Vid en mijn vraag over lenzen.

Edit:

Publiek erbij ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:15:38 #166
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429365
Portret bedoel ik

Anyway, als jij 2400 euro te besteden hebt aan een lens dan neem ik aan dat je ook buiten Fok om wel gaat informeren wat de voors en tegens zijn van deze lens
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:18:41 #167
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127429380
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:15 schreef Stefan het volgende:
Portret bedoel ik

Anyway, als jij 2400 euro te besteden hebt aan een lens dan neem ik aan dat je ook buiten Fok om wel gaat informeren wat de voors en tegens zijn van deze lens
Fok is 1 van de manieren ja, voordeel van Fok is direct contact. (in tegenstelling van reviews) Bij winkels willen ze je alleen maar dingen verkopen :{w
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:21:43 #168
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 02:18 schreef whY... het volgende:

[..]

Fok is 1 van de manieren ja, voordeel van Fok is direct contact. (in tegenstelling van reviews) Bij winkels willen ze je alleen maar dingen verkopen :{w
Valt wel mee, bij Kamera expres in capelle werd me een 1000 euro goedkopere lens aangeraden :D
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 02:32:41 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127429445
Maar als t om evenementfotografie gaat kan dark angelous je beter helpen, ik ben meer van de straat
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:19:52 #170
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127434839
Van tweakers

http://www.shoot35.com/
quote:
HappyChainsaw
It's a trick. Get an axe.

Videogear:

Shoot35 Ltd verandert van naam en geeft de maand juni 25% korting op alle orders. De korting verschijnt pas bij de checkout. Ze hebben het betere materiaal, kwalitatief in de lijn van Zacuto en Redrock. Maar een tikkie goedkoper.

Let op: prijzen in GBP zonder BTW.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 8 juni 2013 @ 01:54:53 #171
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127547326
Wooo morgen 24-105 halen :D

en net weer een filmpje ge-edit maar nog niet afgewerkt. Dus die komt er nog aan.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 8 juni 2013 @ 07:40:12 #172
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127548506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:54 schreef whY... het volgende:
Wooo morgen 24-105 halen :D

en net weer een filmpje ge-edit maar nog niet afgewerkt. Dus die komt er nog aan.
waar haal je hem?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127549459
Ik krijg heel vaak de melding 'movie recording has been stopped automaticly'. Op google kwam ik erachter dat een te trage SD kaart vaak de oorzaak hiervan is. Maar ik heb een lexar class 10 16GB kaart. Die heb ik bij de Foka gekocht samen met mijn camera. Waar zou het aan kunnen liggen? en wat kan ik nu het beste doen?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:52:02 #174
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127549475
Heb ik ook wel is op
Mn 600D.goeie vraag
pi_127553004
Ik wil ook beginnen hiermee _O_ Ben vrij zeker dat ik voor de Canon 60D body ga, alleen door de lenzen zie ik even het bos niet meer. Velen raden deze lens aan:

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II

Goede controle over DOF, prima voor low light en prima scherpte. Met deze lens ga ik dus beginnen, en wellicht gaat het het eerste half jaar ofzo mijn enige lens zijn. Uiteindelijk wil ik 'm wel gebruiken om bedrijfsfilmpjes enzo mee te maken. Mijn tweede lens zou dan een wide angle zijn, voor kleine ruimtes goed in beeld te krijgen.

Of zeggen jullie neem een andere lens als eerste lens? Ik ben geen complete noob qua compositie en manual focus, dus het hoeft geen 'makkelijke' lens te zijn voor mij.
graag verwijderen
pi_127553632
Vraag over editing: Ik ben nu bezig met een filmpje van een weekje vakantie. Het moet een zomers filmpje worden. Met welke effecten kan ik dit versterken? Ik denk zelf veel flare enzo... maar zijn daar ook goede tutorials voor te vinden?

Ik gebruik Vegas Pro... Graag tips en/of links!
pi_127553718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef JOCUL het volgende:
Vraag over editing: Ik ben nu bezig met een filmpje van een weekje vakantie. Het moet een zomers filmpje worden. Met welke effecten kan ik dit versterken? Ik denk zelf veel flare enzo... maar zijn daar ook goede tutorials voor te vinden?

Ik gebruik Vegas Pro... Graag tips en/of links!
warme tinten beetje boosten, kleuren beetje laten uitschieten met saturation en de schaduwen wat feller laten contrasten met contrast. Van alles slechts een beetje.
graag verwijderen
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:59:37 #178
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127554184
Flare in post?
Een zomers muziekje zou ik doen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:09:24 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127554404
Gisteren weer eens met de SY 35mm gewerkt, toch wel fijne lens (met ND fader) en eindelijk eens nuttig met de Followfocus gewerkt

[ Bericht 71% gewijzigd door Stefan op 08-06-2013 14:17:11 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:26:19 #180
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127556018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 07:40 schreef Stefan het volgende:

[..]

waar haal je hem?
Tweedehands was een aardige gozer die hem eigenlijk niet kwijt wilde maar geld nodig had voor z'n carl zeiss prime :D

Nog echt een uur lopen lullen over fotografie was wel leuk :)

Oh die movie stopped automaticly heb ik wel eens! Soms lijkt het te maken te hebben met de communicatie naar de lens ofzo, je kan het ook 'uitstellen' namelijk door je sluiterknop half in te drukken. De ene keer heb ik het vaker dan een andere keer :X

Goed te horen dat het ook bij andere gebruikers is }:| :o :{
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:34:44 #181
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127562023
Ik kan een tokina at-x pro 11-16/2.8 dx krijgen voor 500 zou dat een goede koop zijn. Deze tokina is niet voor fullframe toch? Ben al een beetje aan het lezen, reviews, maar het is dus een lens uit 2008.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:02:47 #182
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127568121
Ik heb 'em, met Nikon(G) mount en een MFT adapter.
Lens is nice. :7
Minimum focal distance is alleen wel een beetje :') .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:07:54 #183
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127568328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:02 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb 'em, met Nikon(G) mount en een MFT adapter.
Lens is nice. :7
Minimum focal distance is alleen wel een beetje :') .
Dus voor 500 zou ik het moeten doen?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:11:49 #184
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_127568516
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef JOCUL het volgende:
Vraag over editing: Ik ben nu bezig met een filmpje van een weekje vakantie. Het moet een zomers filmpje worden. Met welke effecten kan ik dit versterken? Ik denk zelf veel flare enzo... maar zijn daar ook goede tutorials voor te vinden?

Ik gebruik Vegas Pro... Graag tips en/of links!
LIGHT LEAKS JONGUH.

http://editwithlight.com
Ik ga naar huis.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:48:30 #185
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127570159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:07 schreef whY... het volgende:

[..]

Dus voor 500 zou ik het moeten doen?
Mijne was £457.25.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127571564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef JOCUL het volgende:
Vraag over editing: Ik ben nu bezig met een filmpje van een weekje vakantie. Het moet een zomers filmpje worden. Met welke effecten kan ik dit versterken? Ik denk zelf veel flare enzo... maar zijn daar ook goede tutorials voor te vinden?

Ik gebruik Vegas Pro... Graag tips en/of links!
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:11 schreef nietzman het volgende:

[..]

LIGHT LEAKS JONGUH.

http://editwithlight.com
Nice. Ik heb Rody's Lens FX aangeschaft, lijkt er veel op. Voor wie het wil weten, het zijn gewoon simpele overlays die je met Premiere of FCPX op 'screen' kunt zetten. Die van Rody's werken ook prima in Vegas.

Ik gebruik ook Knoll Light Factory. Heb deze een tijdje geleden geschoten met enkel een 550D en kitlens, mijn eerste 'dSLR' video. Aardig zomers filmpje :)

https://vimeo.com/45035980
url
pi_127577463
waar hosten jullie je video? en wat kost het?
graag verwijderen
  zondag 9 juni 2013 @ 13:15:13 #188
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127578643
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:18 schreef fyah het volgende:
waar hosten jullie je video? en wat kost het?
Meestal youtube (gratis) of Vimeo (niet HD gratis, HD kost geld)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127580223
Ik wil een statief gaan kopen voor filmen, budget is ongeveer 200 euro, heeft iemand tips?
  zondag 9 juni 2013 @ 14:41:52 #190
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127580988
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:14 schreef razz het volgende:
Ik wil een statief gaan kopen voor filmen, budget is ongeveer 200 euro, heeft iemand tips?
hmm wil je iets specifieker zijn,

heb je bijvoorveeld al benen? Of wil je een videokop? Of beide? Zoek je dan een fluid-head, wat zijn zeg maar je eisen. Voor 200 kan je denk ik wel 5 soorten geschikte statieven kopen, maar is die ook geschikt voor jou?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127582511
Heb nog niets, wil dus benen en het liefst een fluid-head. Ik zat te denken aan zoiets als de Benro KH-25, of kan ik beter een Manfrotto 055XPROB kopen en dan op korte termijn een videohead erbij halen? Gewicht van het statief maakt me niet zo veel uit, lengte moet wel "normaal" zijn, rond de 150 / 160cm..

Ik zat aan die Manfrotto te denken omdat ik dan koppen kan wisselen en net even wat makkelijker mee kan nemen om te fotograferen, maar ga het statief veelal voor film gebruiken dus zit ik te twijfelen..
  zondag 9 juni 2013 @ 15:38:24 #192
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127582793
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:29 schreef razz het volgende:
Heb nog niets, wil dus benen en het liefst een fluid-head. Ik zat te denken aan zoiets als de Benro KH-25, of kan ik beter een Manfrotto 055XPROB kopen en dan op korte termijn een videohead erbij halen? Gewicht van het statief maakt me niet zo veel uit, lengte moet wel "normaal" zijn, rond de 150 / 160cm..

Ik zat aan die Manfrotto te denken omdat ik dan koppen kan wisselen en net even wat makkelijker mee kan nemen om te fotograferen, maar ga het statief veelal voor film gebruiken dus zit ik te twijfelen..
Manfrotto is 'duur' dus waarschijnlijk ben je voor de benen en de fluid-head wel iets meer dan 200 euro kwijt. Anders kijk je voor een Manfrotto met fotokop (net wat goedkoper) en spaar je voor een fluid-head erbij. Als je dan toch meer koppen wilt?

Maar goed er zijn hier ook een hoop mensen met Chineesspul en met Hama geloof ik.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127582902
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:38 schreef whY... het volgende:

[..]

Manfrotto is 'duur' dus waarschijnlijk ben je voor de benen en de fluid-head wel iets meer dan 200 euro kwijt. Anders kijk je voor een Manfrotto met fotokop (net wat goedkoper) en spaar je voor een fluid-head erbij. Als je dan toch meer koppen wilt?

Maar goed er zijn hier ook een hoop mensen met Chineesspul en met Hama geloof ik.
Ja daar zat ik inderdaad aan te denken, Manfrotto kopen en dan later een fluid-head erbij. Maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met dat Chineesspul of minder bekende merken.. is 't de moeite waar of gooi ik mn geld dan weg.. Bedankt voor de tips in ieder geval whY..
  zondag 9 juni 2013 @ 16:10:48 #194
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127584017
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:41 schreef razz het volgende:

[..]

Ja daar zat ik inderdaad aan te denken, Manfrotto kopen en dan later een fluid-head erbij. Maar ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met dat Chineesspul of minder bekende merken.. is 't de moeite waar of gooi ik mn geld dan weg.. Bedankt voor de tips in ieder geval whY..
Graag gedaan.

Op internet staan heel veel reviews van dat internet spul. Ik zelf ben aan het kijken naar deze: http://nl.aliexpress.com/(...)d-Pan/714603895.html maar ben er nog niet helemaal zeker over. Ik wil sowieso een statief hoger dan 160, had er nu 1tje van 150/160 maar dat is voor interviews/groepsfoto's te laag.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zondag 9 juni 2013 @ 16:47:59 #195
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127585182
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 10 juni 2013 @ 00:33:02 #196
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127607073
Mijn Anamorphic roadmovie in de US!

https://vimeo.com/67974128

Sedona Sliderocks, gaaf man!
  maandag 10 juni 2013 @ 00:46:06 #197
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127607380
Cool. :D

Ik kan me alleen herinneren dat rolling shutter erg versterkt werd en je eigenlijk alles statisch moest framen, maar ik zag dat maar zelden terug bij jouw footage. Moet ook maar eens een step-ringetje kopen en m'n anamorphic weer eens gebruiken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 10 juni 2013 @ 01:08:33 #198
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127607862
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:46 schreef shiznuts het volgende:
Cool. :D

Ik kan me alleen herinneren dat rolling shutter erg versterkt werd en je eigenlijk alles statisch moest framen, maar ik zag dat maar zelden terug bij jouw footage. Moet ook maar eens een step-ringetje kopen en m'n anamorphic weer eens gebruiken.
Mwa, is minder erg als bij mijn 50mm, aangezien hij hem toch 2x zo wijd maakt!
pi_127612307
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:33 schreef KaMo het volgende:
Mijn Anamorphic roadmovie in de US!

https://vimeo.com/67974128

Sedona Sliderocks, gaaf man!
NAU, wat een tijden waren dat! Heb je ook zo'n supertoffe sweater met college logo erop gekocht?
pi_127616194
I het eigenlijk nuttig/handig dat ik een statief koop wat echt gemaakt is voor video. Dus dat het makkelijk schuin in elkaar kan kan 'schuiven' en kantelen en whatnot?
graag verwijderen
  maandag 10 juni 2013 @ 16:23:34 #201
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_127623200
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:47 schreef hoink581 het volgende:

[..]

NAU, wat een tijden waren dat! Heb je ook zo'n supertoffe sweater met college logo erop gekocht?
ik ben er net, maar die gaat zeker komen. Zaten jullie ook in Raymond hall?
  maandag 10 juni 2013 @ 19:27:13 #202
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127629624
Zal nog even een filmpje delen.

Voor groot deel geschoten door mijn vriendin, ik als acteur en regisseur. Glas: canon 50mm 1.8 op een 60D body.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127632686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:23 schreef KaMo het volgende:

[..]

ik ben er net, maar die gaat zeker komen. Zaten jullie ook in Raymond hall?
Nee, onze groep zat in Mountainview? Dat is een dorm die op een heuvel ligt naast het football-veld, had je echt facking mooi uitzicht op de Peaks. Zou bijna jaloers zijn dat ik dat niet nog eens mee mag maken :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:47:02 #204
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127671862
Eindelijk tevreden over mn Samyang (plus vier shots 16-35mm)


[ Bericht 1% gewijzigd door Stefan op 11-06-2013 17:55:34 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127672102
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:27 schreef whY... het volgende:
Zal nog even een filmpje delen.

Voor groot deel geschoten door mijn vriendin, ik als acteur en regisseur. Glas: canon 50mm 1.8 op een 60D body.
Aan de lange kant maar leuk gedaan ^O^
pi_127672473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef Stefan het volgende:
Eindelijk tevreden over mn Samyang (plus vier shots 16-35mm)
Je bent kind aan huis op die begraafplaats, hè?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:08:06 #207
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127672536
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Je bent kind aan huis op die begraafplaats, hè?
Ja, ik woon er onder een steen 8-)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127672628
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, ik woon er onder een steen 8-)
Wel lekker 'artistiekerige' beelden.

Alleen die klarinetspeler terwijl ik andere muziek hoor ... daar heb ik altijd wat moeite mee.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:12:03 #209
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127672664
Ja maar de echte klarinet matchte niet met mn muziekje
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:23:58 #210
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127672974
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:12 schreef Stefan het volgende:
Ja maar de echte klarinet matchte niet met mn muziekje
Maar ik ben wel benieuwd naar zijn muziekje :*
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:24:34 #211
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127672997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Aan de lange kant maar leuk gedaan ^O^
Thanks :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127736394
Iemand ervaring met ND-filters om buiten met een lage f-stop te filmen? Het wordt me sterk aangeraden, maar een degelijke ND filter is vrij duur. Gezien we hier toch amper felle zon zien lijkt het me dat een 10-stops te veel is? Ik dacht aan een b+w 6-stop ND filter voor mijn 30mm f1.4 en 50mm f1.8 lenzen. Of ga ik toch liever voor een 8-stop of meer?

http://www.redcoon.nl/B27(...)jsfilters-ND-filters
graag verwijderen
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:54:25 #213
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127736690
Ik heb een nd fader, was 60 euro en ben er erg tevreden over

Je kan idd dan op lage f, deze film gedraaid met een lens die tot 1,4 gaat

http://m.youtube.com/watch?v=21v5Fl7jfms
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:57:41 #214
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127736767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:23 schreef whY... het volgende:

[..]

Maar ik ben wel benieuwd naar zijn muziekje :*
Astu

http://m.youtube.com/watch?v=21v5Fl7jfms
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:03:27 #215
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127736869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:43 schreef fyah het volgende:
Iemand ervaring met ND-filters om buiten met een lage f-stop te filmen? Het wordt me sterk aangeraden, maar een degelijke ND filter is vrij duur. Gezien we hier toch amper felle zon zien lijkt het me dat een 10-stops te veel is? Ik dacht aan een b+w 6-stop ND filter voor mijn 30mm f1.4 en 50mm f1.8 lenzen. Of ga ik toch liever voor een 8-stop of meer?

http://www.redcoon.nl/B27(...)jsfilters-ND-filters
Best tevreden met m'n cheapass Fotga variable ND2-ND400 heur.
Sowieso Fotga, Fotocola & China. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:11:18 #216
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127737022
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Best tevreden met m'n cheapass Fotga variable ND2-ND400 heur.
Sowieso Fotga, Fotocola & China. _O_
Ik zie dat ik met 60 euro veel te veel heb betaald :D
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:12:15 #217
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127737044
quote:
Leuk dat valse nootje :) (of twee)

>:O
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:29:26 #218
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127737273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zie dat ik met 60 euro veel te veel heb betaald :D
Mountadapters en zelfs rigs met follow focus en barndoors maken ze ook daar bij Fotga. :7 Cool schtuff.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:31:46 #219
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127737307
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mountadapters en zelfs rigs met follow focus en barndoors maken ze ook daar bij Fotga. :7 Cool schtuff.
Ik was al heel blij met mijn fader, zal die van jou ook eens bestellen
Met mn hoyas van dealextreme ook content
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127737319
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:54 schreef Stefan het volgende:
Ik heb een nd fader, was 60 euro en ben er erg tevreden over

Je kan idd dan op lage f, deze film gedraaid met een lens die tot 1,4 gaat

http://m.youtube.com/watch?v=21v5Fl7jfms
waar gekocht? O+
graag verwijderen
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:33:21 #221
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127737321
Op Cheesycam komt ook altijd geinig spul voorbij, ook hij zat al aan de Fotga ND fader: http://cheesycam.com/fotga-variable-nd-fader-filter-sample/
www.linkdelight.com is ook een toffe site voor cameragear.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:33:37 #222
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127737325
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:31 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik was al heel blij met mijn fader, zal die van jou ook eens bestellen
Met mn hoyas van dealextreme ook content
Hoya's van dx? Vast nep.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_127737351
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:11 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zie dat ik met 60 euro veel te veel heb betaald :D
volgens zo'n dude op youtube (credible huh) verlies je veel scherpte met goedkope faders. serieus te nemen?
graag verwijderen
  donderdag 13 juni 2013 @ 01:43:09 #224
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127737455
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127737597
thanks _O_ ga ik zeker proberen. ze hebben ook leuke dslr rigs zie ik :D
graag verwijderen
  donderdag 13 juni 2013 @ 02:04:01 #226
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127737668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:33 schreef fyah het volgende:

[..]

waar gekocht? O+
Cameraland
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 02:06:23 #227
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127737682
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:35 schreef fyah het volgende:

[..]

volgens zo'n dude op youtube (credible huh) verlies je veel scherpte met goedkope faders. serieus te nemen?
Scherpte schroef ik sowieso al naar nul en verbeter ik t in post
Video maak ik 25 procent scherper
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127737877
Is het trouwens aan te raden bij de 180-degree shutter te blijven? Dus bij 25 fps video een shutterspeed van 50 te blijven? Je hebt meer detail met een snellere shutterspeed, en minder ghosting toch? Of mis ik wat.
graag verwijderen
  donderdag 13 juni 2013 @ 02:42:07 #229
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127737888
Ik doe t wel, 50 shutter bij 24 fps
Bij 6o fps ga ik echter naar de 240 omdat ik dat standaard ga vertragen naar 40 procent
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:45:01 #230
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127761577
Batterygrip is binnen! Die heb ik nodig in de zomer, lange dagen filmen en fotograferen in Praag!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 13 juni 2013 @ 20:49:06 #231
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127764349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:45 schreef whY... het volgende:
Batterygrip is binnen! Die heb ik nodig in de zomer, lange dagen filmen en fotograferen in Praag!
Ja, je hebt vooral batterijen nodig, de grip laat je niet langer filmen, je hoeft alleen iets minder te wisselen. Had een grip voor de MKII maar voor de III mis ik m niet
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:17:55 #232
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127772771
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:49 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, je hebt vooral batterijen nodig, de grip laat je niet langer filmen, je hoeft alleen iets minder te wisselen. Had een grip voor de MKII maar voor de III mis ik m niet
Ik heb er twee 2600 mhA batterijen bij, maar die zijn nog onderweg. Canon zelf geeft standaard een 1800 mhA als ik me niet vergis.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 04:26:56 #233
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127777984
Iemand bekend met dit en video?

stealth gear macro light led



Zag het bij de mediamarkt maar op int is het goedkoper (ong 80) Ziet wel grappig uit en grote lichtopbrengst wel.

Ik kan alleen geen filmpje van dat ding vinden.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:40:36 #234
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127778445
Ja, heb er een, niet deze maar wel een ring, werkt niet omdat je randen krijgt van licht en dus veel moet kroppen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:19:35 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_127778839
Ik moet op het werk ff wat videodingetjes bewerken. Welk programma is gratis, handig en hoef je geen 100 dingen voor in te stellen?

Zelfs windows movie maker staat niet op deze pc.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:19:46 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_127778844
't gaat om gopro beelden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:42:08 #237
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127779167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet op het werk ff wat videodingetjes bewerken. Welk programma is gratis, handig en hoef je geen 100 dingen voor in te stellen?

Zelfs windows movie maker staat niet op deze pc.
Ik zat hier toevallig vannacht aan te denken want wij hebben ook geen moviemaker.

Heb je wel installatierechten? Was Vegas niet gratis? Niet om het 1 of ander maar misschien geeft Google een sneller resultaat.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:43:07 #238
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127779187
Krijg je bij gopro geen software eigenlijk?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:50:28 #239
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127779308
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:58:06 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_127779454
Beetje snijden plakken ja, eigenlijk de wmv dingen doen.

HEb installatierechten ja. En een dikke vet pc :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 10:43:01 #241
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127781917
Gewoon de trail version downloaden van adobe première.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:21:47 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_127783062
Nog nooit mee gewerkt. Wijst dat vanzelf de weg?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_127788992
Even iets over PRemire cs6, ik heb een stuk of 50 titles in een sequence en nu wil ik van alle titles de kleur veranderen. Paste atributes werkt niet, weet iemand een andere handige oplossing?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 05:10:11 #244
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127818154
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:52 schreef videonatic het volgende:
Even iets over PRemire cs6, ik heb een stuk of 50 titles in een sequence en nu wil ik van alle titles de kleur veranderen. Paste atributes werkt niet, weet iemand een andere handige oplossing?
Nieuwe adjustment layer maken en die over de titles zetten?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
Nog nooit mee gewerkt. Wijst dat vanzelf de weg?
Redelijk. Maar het is wel een goede basis als je er straks meer mee wilt doen. ..
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:56:18 #245
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127865432
Allooo. Vraagje


Hoe doen ze dat hele subtiele inzoom effect ? is dit in post gedaan ?
  zondag 16 juni 2013 @ 17:06:57 #246
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127865761
Waarschijnlijk footage upgescaled ja.
Wil je liever niet en als je het doet dan liever met een slider en wat effectiever (met duidelijk perspectiefsverloop).
Maar als je het subtiel doet, is het een balans tussen meer dynamiek willen en dan iets aan kwaliteit inboeten. Het gaat niet om mega veel keer uitvergroten, dus dan kan die concessie het waard zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 juni 2013 @ 17:08:31 #247
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127865832
Ik vind dat altijd heeeel chique ogen ... je ziet iets gebeuren maar je weet niet wat precies.. heerlijk zo subtiel..

Oja en laatst had iemand een filmpje gepost met ook wat leuke effecten.. beeld schakelde heel snel ff over naar een soort van rood/groen beeld.. Iemand enig id wat ik bedoel ?


Goddamn.. wat heeeerlijk gefilmd en in elkaar gezet .. knap hoor


[ Bericht 46% gewijzigd door mitchelll0181 op 16-06-2013 17:18:43 ]
  zondag 16 juni 2013 @ 17:30:34 #248
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127866654
Mja, da's zo'n typisch Need for speed/Colin McRae effect.
Bad distortion: http://stop-smoking-store(...)Preset%20Gallery.htm .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 juni 2013 @ 19:54:49 #249
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127871667
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik vind dat altijd heeeel chique ogen ... je ziet iets gebeuren maar je weet niet wat precies.. heerlijk zo subtiel..

Oja en laatst had iemand een filmpje gepost met ook wat leuke effecten.. beeld schakelde heel snel ff over naar een soort van rood/groen beeld.. Iemand enig id wat ik bedoel
Twitch van video copilot
Preset zit in gebakken als je 'm installeert. Weet ff niet hoe die dan heet
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_127872279
Ik vind het onderscheid tussen premiere en after effects een beetje vaag. Ze delen best wel een aardig aantal functies, en voor basic editing lijkt het me dat je in after fx alles kan wat je in premiere kan, maar ook een beetje andersom? :D

after effects is meer om geanimeerde titelschermen, intro's etc te maken, en die dan in premiere te sequencen. Maar sequencen gaat toch ook in AFX?
graag verwijderen
  zondag 16 juni 2013 @ 21:15:48 #251
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127876178
Twitch! Ja das em. Thnx!
  maandag 17 juni 2013 @ 07:35:06 #252
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127891460
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:08 schreef fyah het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen premiere en after effects een beetje vaag. Ze delen best wel een aardig aantal functies, en voor basic editing lijkt het me dat je in after fx alles kan wat je in premiere kan, maar ook een beetje andersom? :D

after effects is meer om geanimeerde titelschermen, intro's etc te maken, en die dan in premiere te sequencen. Maar sequencen gaat toch ook in AFX?
Ik ben een beetje een domme gebruiker, en maak inderdaad in AFX een sequence voor bijv. een titel of voor after effects clipje, deze render ik dan in AFX en dan in Premiere weer door editen met de main edit (dat kan vast beter).

Om terug te komen op je verschillen, in AFX kan ik echt niet editen zoals ik wil, daar is het helemaal niet op ingericht en vice versa. En zoveel delen ze niet, behalve dat het allebei misschien hetzelfde doet maakt het niet perse hetzelfde. Je lagen in Premiere zijn vaak voor een ander doeleinde dan je lagen in AFX.

Vraagje: Ik had een paar maanden geleden Twitch geïnstalleerd, maar ik krijg het niet in Premiere, ik heb precies gedaan wat er in de READ staat. Hoe doen jullie dat? Want met Mojo ging het wel in 1 keer goed.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 17 juni 2013 @ 07:59:36 #253
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127891613
Ik had ren tijdje geleden grzeik met twixtor. Had de oplossing gepost.. Moet je maar ff zoeken op mijn naam + twixtor..

Nu geen tijd voor.. Kwam erop neer dat ikd e files ergens anders neergezet had
  maandag 17 juni 2013 @ 08:03:27 #254
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_127891646
Zal het thuis weer eens uitzoeken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_127902322
Zo, net een hele bestelling gezet. canon 650d, sigma 300mm 1.4 art, canon 500mm 1.8, 32gb sdhc kaartje, var nd filter en een leuk monopodje. Zin in!
graag verwijderen
  maandag 17 juni 2013 @ 14:49:14 #256
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_127903078
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:31 schreef fyah het volgende:
canon 500mm 1.8
:o
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_127904260
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:49 schreef wise het volgende:

[..]

:o
jep, heb er 10 gekocht om ze allemaal tegen elkaar te plakken!
graag verwijderen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:59:09 #258
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127932724
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:07:24 #259
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127933475
Denk dat ik deze ga kopen
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Kennis heeft m gekocht, de man maakt ze zelf en de kennis is tevreden
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:11:46 #260
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127933500
quote:
Ganz geil
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127934166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef Stefan het volgende:
Denk dat ik deze ga kopen
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

Kennis heeft m gekocht, de man maakt ze zelf en de kennis is tevreden
waarom met motor? die kleine afstand lijkt me soepeler zelf te doen.
graag verwijderen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:26:51 #262
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127934220
Soepeler als een motor... :')

Get da fuck outtahere :P
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:24:54 #263
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127934736
Ik weet niet of t die lengte wordt, hij heeft tm 2 meter
Maar heb n slider zonder motor en voor ik n mooie smoothe slide heb heb ik 10 takes achter de rug
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:01:54 #264
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127936609
Eh. Is dat niet diezelfde Belg als op eBay met die sliders die te langzaam gaat voor normale videowerk en eigenlijk alleen is bedoeld voor timelapse?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:04:17 #265
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:01 schreef shiznuts het volgende:
Eh. Is dat niet diezelfde Belg als op eBay met die sliders die te langzaam gaat voor normale videowerk en eigenlijk alleen is bedoeld voor timelapse?
Heb je daar links van? Hij heeft een timelaps en een slidefunctie staat op de site
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:18 #266
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936782
Hier een filmpje gemaakt met deze slider
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:30 #267
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127936787
http://www.ebay.nl/sch/murzins/m.html
Hmm, hij heeft nu een motorized slider unit en een aparte motorized unit voor timelapse.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:10:41 #268
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:09 schreef Stefan het volgende:
Hier een filmpje gemaakt met deze slider
Hmm. deze beelden zijn vertraagt
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:11:16 #269
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936824
quote:
Ja gelezen, maar hij krijgt 95 procent positive feedback
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:12:33 #270
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:09 schreef shiznuts het volgende:
http://www.ebay.nl/sch/murzins/m.html
Hmm, hij heeft nu een motorized slider unit en een aparte motorized unit voor timelapse.
Ja, ik wil er even heen maar tis wel een eindje rijden maar mag m wel testen, kost wat benzine dat er dan bijkomt, euro of 35

Maar wat is een goed alternatief dat je gewoon via ebay ofzo kunt bestellen dat je weet?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:14:23 #271
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127936890
Weet ik veel. Dan moet ik weer gaan diggen in wat ik destijds aan mogelijkheden heb onderzocht.
En ik ben net wakker. :{w

Je weet dat Alan de Camtree e-slider heeft. En die is wel muchos nachos natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:14:55 #272
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:09 schreef shiznuts het volgende:
http://www.ebay.nl/sch/murzins/m.html
Hmm, hij heeft nu een motorized slider unit en een aparte motorized unit voor timelapse.
[ afbeelding ]
Je kan t los kopen, of als totaalpakket

Als ik t toch koop dan doe ik allebei wel

Filmpje wat ik postte is een test van lokale fotograaf die er ook een heeft gehaald, alleen 2 meter en dat hoeft voor mij niet.

Zn klacht is wel dat je de motor hoort dus interview en close kan niet
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:16:10 #273
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127936937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:14 schreef shiznuts het volgende:
Weet ik veel. Dan moet ik weer gaan diggen in wat ik destijds aan mogelijkheden heb onderzocht.
En ik ben net wakker. :{w

Je weet dat Alan de Camtree e-slider heeft. En die is wel muchos nachos natuurlijk.
Ik heb nu ook een slider, maar vind t gewoon lastig en tijdrovend om hand te sliden omdat t gewoon nooit echt smooth gaat, sowieso niet zonder poststabilisatie
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:17:59 #274
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127936977
True true. Kan trouwens goed zijn dat die Belg friction based sliders levert.
Die rollen dus nergens op ofzo: geen bearings/wieltjes, die schuiven gewoon.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:21:23 #275
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127937066
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:17 schreef shiznuts het volgende:
True true. Kan trouwens goed zijn dat die Belg friction based sliders levert.
Die rollen dus nergens op ofzo: geen bearings/wieltjes, die schuiven gewoon.
Volgens de kennis is t zelfde principe als een lopende band

Is dat een goed of slecht ding?

Overigens dat filmpje, zie dat ie bijna alleen maar pan shots heeft, daar heb je geen slider voor nodig, maar tis ook een test
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:26:32 #276
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127937223
Nou ja, laat iemand je voortslepen op inline skates zonder dat je beweegt, of op blote voeten. :P
Vergelijkbaar concept met dit:
Mja, het wil natuurlijk wel... maar ja, de échte en dure sliders hebben natuurlijk bearingwieltjes voor een goede reden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:34:07 #277
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127937442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:26 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, laat iemand je voortslepen op inline skates zonder dat je beweegt, of op blote voeten. :P
Vergelijkbaar concept met dit:
Mja, het wil natuurlijk wel... maar ja, de échte en dure sliders hebben natuurlijk bearingwieltjes voor een goede reden.
Ik heb een slider met bearingwieltjes, de konova maar dan niet van konova, en de video van Dave Dugdale geeft precies aan welke problemen ik ermee heb

Kan op de friction based slider 5 kg kwijt geloof ik

Camera met de 24-105 is 1,7 kg, misschien nog een filter en mic of monitor, rond de 2 kg
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:13:56 #278
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127938644
Bedragen zijn inclusief btw want hij verkoopt particulier
Wel garantie

Ik denk dat ik maar eens een leuk ritje ga maken :Y
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:41:10 #279
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_127942105
Morgen wat filmen in de zon.. Vlak bij water e.d .. Maar ff polarisatie filter halen denk ik .. ?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:41:25 #280
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127942117
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Morgen wat filmen in de zon.. Vlak bij water e.d .. Maar ff polarisatie filter halen denk ik .. ?
Lijkt me wijs
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_127944643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Morgen wat filmen in de zon.. Vlak bij water e.d .. Maar ff polarisatie filter halen denk ik .. ?
Sowieso is een polarisatie filter aan te raden. Blauw en groen worden er veel kleurvoller mee en het is ook altijd wel mooi als je een gedetailleerde lucht boven een gedetailleerd landschap kunt schieten.
pi_127949342
Ik ga hier maar eens een ouderwetse TVP neerzetten. Ik sta helemaal aan het begin van mijn 'carrière' en wil me voornamelijk gaan focussen op het editen van aangeleverde footage. Maar aangezien het zelf uitdenken van concepten (en daaropvolgend het uitvoeren) mij ook erg trekt ga ik binnenkort maar eens op zoek naar een interessante, low-budget camera. Ik zal ook maar direct heel eerlijk zijn: ik heb nog lang niet alles gelezen in dit topic, alleen de eerste vijf pagina's van dit nummer. Maar toch zou ik jullie hulp willen vragen.

Ik heb vooralsnog een lijstje gemaakt met de camera's waarvan ik denk dat ze voor hun geld heel wat op kunnen leveren. Mijn selectie bestaat uit de Nikon D3100 en D3200, de Canon EOS 600D en de Sony SLT-A58K, allen in een kit met een (denk ik) beginnerslensje erbij. Nu mijn vraag: welke camera raden jullie aan? En zitten hier nog slimmerds die uit hun hoofd nog een paar goede sites weten die vaak acties hebben omtrent DSLR's?

Overigens ben ik al voorzien van een statief, daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken. Jullie hulp wordt geapprecieerd :D !
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:41:31 #283
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127949540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:36 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik ga hier maar eens een ouderwetse TVP neerzetten. Ik sta helemaal aan het begin van mijn 'carrière' en wil me voornamelijk gaan focussen op het editen van aangeleverde footage.
Bestaat dat nog? Volgens mij is dat grotendeels wegbezuinigd en doen cameramensen dat nu zelf
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127950391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Stefan het volgende:

[..]

Bestaat dat nog? Volgens mij is dat grotendeels wegbezuinigd en doen cameramensen dat nu zelf
Er zijn zo hier en daar nog aardig wat banen in te vinden. Maar dan spreek je wel over de wat grotere bedrijven en niet over eenmanszaken. Dus ja, bij mijn weten bestaat het nog!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:05:52 #285
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127950454
De D3100 kun je beter meteen vergeten qua video. De D5200 heeft een vrij fenomenale sensor en levert en erg cleane uncompressed HDMI output. Maar ja, voor run-n-gun shooting niet echt ideaal. Verder missen Nikons gewoon een bepaald niveau van manual control en functionaliteit.

De Sony dSLRs zijn erg impopulair qua video en zou ik ook lekker links laten liggen.

Canon heeft de meest succesvolle dSLR-lijnen met betrekking tot videoshooting. Dat is echter grotendeels te danken aan support ervoor door Magic Lantern. Daarmee unlock je veel mogelijkheden die je helpen bij het schieten van video. Zo kun je nu best een tweedehands 50D kopen en FHD RAW opnemen. Verder is zo'n 600D of 650D natuurlijk ook wel leuk (de 700D is een zo goed als niks toevoegende upgrade van de 650D).

Maar er is iets dat de EOS entrylevel concurrentie maakt en dat is de Panasonic Lumix DMC-GH2. Deze camera heeft veel support gekregen door de leden van de website personal-view. Figuren als Vitaliy Kiselev en Nick Drifwood hebben ervoor gezorgd dat je enorm veel kwaliteit uit de sensor kunt halen, met name door de bitratehacks. De lowlightperformance en niveau van details worden door velen beter beschouwd dan die van de 18MP sensor in de 550D/7D/60D/600D/650D/700D/100D. Op mirrorless camera's kun je ook eenvoudig vintage lenzen mounten. Deze lenzen haal je voor een schijntje van Marktplaats en/of eBay, zijn vaak uit de jaren 80 ofzo, maar bieden optisch veel kwaliteit.

Dus: D5200 prima, maar is qua functionaliteit wat beperkt en je zou dan eigenlijk met de uncompressed HDMI-out moeten werken wat wat omslachtig is. 600D of 650D zijn leuke opties, maar vergeet ook de GH2 dus niet.

Waar haal je een camera?
Ik kijk altijd hier:
http://geizhals.at/eu/
Verder altijd handig om ook hier te kijken:
http://www.google.nl/shopping?hl=nl&tab=wf
http://tweakers.net/pricewatch/
http://www.voordeelmuis.nl
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127951487
Super feedback Shitznuts, bedankt! ^O^

Enig probleem dat ik heb, is het budgettaire. Een EOS 50D zou nog net kunnen (via marktplaats) maar de Panasonic komt toch echt ver boven mijn budget uit :( .
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_127955086
Hoe kan je op een event waar ze lasers hebben veilig filmen? :o
graag verwijderen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:15:07 #288
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127955610
Die aluminium filters schijnen het goed te doen.

[..] was een grapje hè. :P

[ Bericht 57% gewijzigd door shiz op 19-06-2013 12:56:15 (mopje flauw mopje betsy) ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_127956873
Morgen naar de Kamer van Koophandel om me maar eens in te schrijven als eenmanszaak.
  woensdag 19 juni 2013 @ 02:32:36 #290
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127973952
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:56 schreef hoink581 het volgende:
Morgen naar de Kamer van Koophandel om me maar eens in te schrijven als eenmanszaak.
Zeg gewoon dat je veel gaat verdienen en veel uren gaat maken. Anders gebeurd hetzelfde als bij mij.
Had me aangemeld via de site. Afspraak gemaakt om langs te komen. Kom je daar. Zeggen ze dat je te weinig uren maakt en je inkomen toch laag is. En het geen zin heeft om in te schrijven. ...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_127978940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat je veel gaat verdienen en veel uren gaat maken. Anders gebeurd hetzelfde als bij mij.
Had me aangemeld via de site. Afspraak gemaakt om langs te komen. Kom je daar. Zeggen ze dat je te weinig uren maakt en je inkomen toch laag is. En het geen zin heeft om in te schrijven. ...
Meer dan 15 uur per week en 5000 euro in je eerste jaar? Vriend van me zei dat je overal mee wegkomt als je jezelf freelancer noemt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 11:01:36 ]
pi_127982748
Mijn fotga var ND filter is binnen *O* De CHinese spullen komen eerder aan dan de Europese bestellingen :')
graag verwijderen
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:07 #293
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127985740
Nice. :7 The power of China. :9

Fotocola ook?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:54 #294
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127985767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Meer dan 15 uur per week en 5000 euro in je eerste jaar? Vriend van me zei dat je overal mee wegkomt als je jezelf freelancer noemt.
Dan moet het goed komen lijkt me...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:20:09 #295
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127987445
Promotiefilm aan het draaien vandaag, ik ben er bij gaan liggen

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:33:46 #296
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127988056
Seg. Hedde ge niet zo'n tuinmatje ofzo? :P

Is al de tweede keer in korte tijd dat je jezelf op de grond neergelaten showt.
Arbo-technisch verantwoord enzo. Just a thought. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:35:42 #297
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127988163
Ja, maar dat ziet er zo gay uit
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:37:28 #298
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_127988235
Deze wel ja:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:47:28 #299
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127988610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:37 schreef shiznuts het volgende:
Deze wel ja:
[ afbeelding ]
:D waar kan ik die bestellen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_127988694
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:38 schreef shiznuts het volgende:
Nice. :7 The power of China. :9

Fotocola ook?
jep :)
graag verwijderen
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:49:58 #301
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127988714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef fyah het volgende:
Hoe kan je op een event waar ze lasers hebben veilig filmen? :o
meestal laseren ze omhoog
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')