abonnement Unibet Coolblue
pi_370403
NIX TE BACK TO BASIC.
VRAAG MAAR AAN DARIUS WAT BACK TO BASIC IS!!!!!!!!!

GROETJES MAAIKE

  Admin zaterdag 30 september 2000 @ 10:47:44 #2
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_370415
Maaike, zou je niet in alleen maar hoofdletters willen typen ? Dat komt namelijk nogal schreeuwerig over..
Tnx
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 30 september 2000 @ 11:39:57 #3
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_370430
Kvind het wel heel knap maaike, dat bijna ieder topic van jou wordt gesloten

En vraag maar aan Darius wat Back to Basic is? Die vat ik ff niet

Hallo...?
  Admin zaterdag 30 september 2000 @ 12:15:36 #4
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_370459
quote:
Op 30 september 2000 11:39 schreef the Flex het volgende:
En vraag maar aan Darius wat Back to Basic is? Die vat ik ff niet
Vanwege de zwervers enzo vermoed ik ?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 30 september 2000 @ 12:16:29 #5
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_370464
Ja, Darius staat op dit moment in een studio ontzettend back to basic te zijn.
  zaterdag 30 september 2000 @ 12:19:18 #6
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_370466
quote:
Op 30 september 2000 12:15 schreef Danny het volgende:
Vanwege de zwervers enzo vermoed ik ?
Oh, dat hele gedeelte heb ik dan gemist van Darius. Tzal wel!
Hallo...?
  Admin zaterdag 30 september 2000 @ 12:26:49 #7
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_370482
quote:
Op 30 september 2000 12:19 schreef the Flex het volgende:
Oh, dat hele gedeelte heb ik dan gemist van Darius. Tzal wel!
Gemist ? Bij alles wat hij zei meldde hij even dat ie zulke goeie gesprekken met zwervers kon voeren, hoe hij die mensen respecteerde en hoe zwaar ze het wel niet hadden. BB was niet back to basic "moe je kijke wa we allemaal hebbe. Moe je 's bij zwervers gaan kijken. Ik lul niet uit me nek, ik kom daar al vanaf me twaalufde. ik wéét waar ik over praat. Ik hellup die mense.. blablabla zwetszwetszwets etcetcetc" 8)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 30 september 2000 @ 12:30:23 #8
2780 the Flex
Fok!-member wannabe
pi_370488
oh, dat gedoe allemaal. Ik luisterde niet echt naar hem. Hij heeft alleen duizend keer gezegd 'ja, als jullie in de put zitten dan haal ik jullie er wel uit en val ik er zelf wel in'.

Maar kga wel ff wat na lezen in de Darius/MA topics

Thanx

Hallo...?
  zaterdag 30 september 2000 @ 12:30:40 #9
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_370489
"ik ken ze .. ik wee hoe die mense zijn."

Nou, wij weten inmiddels hoe Darius is.

pi_370530
Over back to basic gesproken..
Ik verbaas mij over de hoeveelheden alcohol aanwezig in het huis. Is dat een basic levensbehoefte? Ze klagen dat er te weinig eten is, maar alcohol zat.
Hoe zat dat vorig jaar ook weer? Weinig alcohol gezien. Pas op het laats met de 3 heren in bad.
Ben er van in de war. Vind alochol geen basic-behoefte...
pi_370590
quote:
Op 30 september 2000 13:05 schreef Tinkerbell het volgende:
Over back to basic gesproken..
Ik verbaas mij over de hoeveelheden alcohol aanwezig in het huis. Is dat een basic levensbehoefte?
Nou als je met zulke personen in een huis 100 dagen opgesloten zit zoals desiree en die ferbie.
Dan is alcohol echt wel een levens behoefte
`n (radicale) Moslim met `n mening valt onder geloofsovertuiging. `n Nederlander met 'n mening is een racist...
pi_407137
Ik haal dit topic maar weer eens omhoog.

Ik vind echt alcohol NIETS te maken hebben met back to basic. Dat feestje van vannacht levert wellicht leuke tv op, maar onder back to basic versta ik iets dergelijks niet.
Wassen tot hun handen blauw zien, afzien van allerlei genotsmiddelen (afkicken wil ik zien!), ik wil dat de oogst van de boerenkool mislukt en dat ze dan op een houtje moeten bijten (hout dat ze vergeten zijn te bestellen ), ik wil dat ze griep krijgen van de koude douche, ik wil niet dat ze psychologen op bezoek krijgen (met verhalen over internet voor Kimmie), want dat is kontakt met de buitenwereld nota bene!

Feestjes en verwenneritus passen mijns inziens niet in het back to basic-concept!
Wat vinden jullie?

pi_407188
quote:
Op 22 oktober 2000 11:51 schreef Tinkerbell het volgende:

Feestjes en verwenneritus passen mijns inziens niet in het back to basic-concept!
Wat vinden jullie?


H-e-l-e-m-a-a-l mee eens, T-bell!
Veronica verstrekt drank&lekkers in de hoop op 'leukere' tv-beelden maar zou ze juist veel meer moeten 'afknijpen'. Misschien niet zo extreem als in 'Expeditie Robinson' maar toch wel een stuk verder die richting op.
En inderdaad: een uitgehongerd en daardoor saggerijnig tiental levert vanzelf óók uiterst vermakelijke tv-beelden op!

Enne..: straffen wil ik ook graag zien (zie het helaas massaal genegeerde topic Alternatieve Straffen): zet maar 'es iemand publiekelijk voor joker die herhaaldelijk onverstaanbaar fluistert. Dát levert, samen met hongerige en luxe ontberende bewoners, smul-tv op!

Achter iedere grote broer staat een zusje.


pi_462985
En deze ook maar weer omhoog:
quote:
Op 22 oktober 2000 11:51 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik haal dit topic maar weer eens omhoog.

Ik vind echt alcohol NIETS te maken hebben met back to basic. Dat feestje van vannacht levert wellicht leuke tv op, maar onder back to basic versta ik iets dergelijks niet.
Wassen tot hun handen blauw zien, afzien van allerlei genotsmiddelen (afkicken wil ik zien!), ik wil dat de oogst van de boerenkool mislukt en dat ze dan op een houtje moeten bijten (hout dat ze vergeten zijn te bestellen ), ik wil dat ze griep krijgen van de koude douche, ik wil niet dat ze psychologen op bezoek krijgen (met verhalen over internet voor Kimmie), want dat is kontakt met de buitenwereld nota bene!

Feestjes en verwenneritus passen mijns inziens niet in het back to basic-concept!
Wat vinden jullie?


Ik ben van mening nog niet veranderd. Ben ik nou de enige in heel Nederland die zich hier druk om maakt?
Dat back to basic-concept mogen ze er van mij afhalen bij een eventuele BB3. Want het slaat werkelijk nergens op. Niets back tot basic.
Ik vind het best inmiddels al die drank in huize BB, want het levert tenminste wat leven in de brouwerij op , maar het programma nog steeds onder het mom van back to basic houden, gaat me te ver, hoor.
  zondag 12 november 2000 @ 11:53:54 #15
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_463044
Ach zeik er nou toch eens niet zo over. Het gaat om leuke TV. Met al dat Back to Bacics gedoe krijg je saaie TV. Ik vind dat gefeest en gezuip toch leuker om naar te kijken.
pi_463053
Marky,

Zou het fijn vinden als je eerst goed LEEST wat er staat. Ik ben inmiddels niet meer tegen drank in da House, maar tegen het mom waaronder het programma opereert.

off-topic: waarom is dit gezeik? Gaat over BB, hoor. Vind het een rotwoord overigens, zeiken. kan best anders...

  Moderator zondag 12 november 2000 @ 17:08:44 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_463623
De laatste opmerking die Ed voordat hij het huis verliet tegen Bianca maakte, was: laat zien aan de mensen dat het hier pittig is, het komt niet over. Wordt kwaad als de houtprijs ineens 2x zo duur is, en ga niet roepen 'lekker belangrijk'. Want het is hier best zwaar in het huis, maar de kijkers krijgen een verkeerd beeld.

De bewoners kunnen zeer mondjesmaat warm douchen (Ferdi had bijna een rups opgegeten voor een warme douche, zie streamverslagen), ze moeten gedeeltelijk buiten koken op hout, de prutjes die ze koken zijn heel karig gevuld (opmerking bij de kerry van Willem: wow, in elke hap zit wel een stuk kip!). Ze moeten elke dag hun eigen brood bakken. En voor alcohol zijn ze overgeleverd aan de grillen van BB, ze kunnen niet gewoon wat pakken als ze zin hebben.

Je kunt dan gaan roepen: 'nou nou poeh poeh, wat zwaar.' Dat back-to-basic idee is natuurlijk heel relatief. En de afgelopen drie dagen zijn ze ook behoorlijk in de watten gelegd. Maar om nou te doen alsof ze daar al weken in een luxe hotel leven, dat is ook weer overdreven.

Daarbij komt inderdaad het feit dat veel kijkers (including moi) het gewoon leuk vinden om te zien hoe ze een feestje bouwen en hoe de tongen losraken van alcohol en de voorzichtigheid wat losgelaten wordt.

Ik hoef niet zonodig te zien hoe ze daar chagrijnig op een houtje zitten te bijten. Daar is expeditie robinson voor.

Tenslotte: dat mensen echt verontwaardigd gaan doen over het (in hun ogen) lage Backt to basic-gehalte, dat vind ik gez.. overdreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 12-11-2000 17:11]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 12 november 2000 @ 20:10:00 #18
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_464139
quote:
Op 12 november 2000 12:06 schreef Tinkerbell het volgende:
Marky,

Zou het fijn vinden als je eerst goed LEEST wat er staat. Ik ben inmiddels niet meer tegen drank in da House, maar tegen het mom waaronder het programma opereert.

off-topic: waarom is dit gezeik? Gaat over BB, hoor. Vind het een rotwoord overigens, zeiken. kan best anders...


Het sloeg niet op jou post maar meer over het topic in het algemeen. Ik was blij dat het al lekker ver was weggezakt.

Dus de oproep is dat we allemaal moeten ophouden met dat plassen (mag dit wel) over het back to basics gehalte van het programma.

pi_464375
Okee already, ben al gestopt met plassen
pi_464527
Tinkerbell, 'back to basic'... och, what's in a name.

Bron: big-brother.nl

Wat houdt ‘back to basic’ in de praktijk in?

De twaalf bewoners, die vreemden voor elkaar zijn, delen 2 slaapkamers, 1 badkamer en 1 toilet. Er zijn geen luxeapparaten als een (af)wasmachine, electrische tandenborstel, electrisch
scheerapparaat of haarföhn. Alleen de meest ‘basic’ levensbenodigdheden zijn aanwezig, waaronder een moestuin waarin groente geteeld wordt. De bewoners kunnen hun weekbudget
verhogen door weekopdrachten uit te voeren. Slagen zij daar niet in dan wordt het weekbudget verlaagd.

Het back to basic beginsel leidt dit keer tot nog grotere soberheid en nog meer zelfwerkzaamheid. Bijvoorbeeld omdat voor veel dagelijkse producten wel de benodigde grondstoffen kunnen worden gekocht, maar niet het eindproduct zelf.

Schrijfwaren zijn in het huis verboden. Die kunnen dus ook niet worden gekocht van het huishoudbudget.

Over de 5 gulden zakgeld die elke bewoner per week krijgt, mag hij of zij zelf beslissen hoe dat te besteden. Zakgeld mag per individu worden opgespaard, terwijl het weekbudget elke week in zijn geheel moet worden besteed.

De enige plaats in huis waar warm water voorhanden kán zijn, is de douche. Maar voor het nemen van een warme douche moet per keer een muntje in het muntenapparaat naast de douche worden gedaan. Een muntje levert 5 minuten warm water. Meer muntjes inwerpen is zinloos: de limiet is 5 minuten per keer.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')