abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:41:41 #51
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_129353081
Wat vinden jullie het mooiste Beatles nummer? :)

Ik hoor vaak Strawberry fields forever, maar ik vind zelf toch echt Yesterday nog steeds de mooiste
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_129367824

En ineens is daar een pro-shot. Geweldig moment.
pi_129427008
Even op vakantie geweest, worden de volgende shows van Paul aangekondigd. En nog steeds zijn er genoeg mogelijkheden om in december een rondje Europa te maken ;) Ik ben er wel weer aan toe.
pi_129783133
quote:
Another Bend in Paul McCartney's Winding Road; Thoughts on Macca's NYC Listening Session Last Night

Thu, 18 Jul 2013 10:39:45

t should be no surprise to anyone that Paul McCartney’s been very busy in recent years; his work ethic is well known. But for anyone wondering what he’s been up to lately, it’s likely we’ll be seeing the fruits of his labors with the new album headed our way this October. With a little help from his friends—producers Paul Epworth, Mark Ronson, Ethan Johns and Giles Martin—Paul has turned out twenty-one new songs, and it’s anyone’s guess if any more are still in the making. Most of the finished tracks were laid down at his home studio in Sussex, some were recorded at Abbey Road and still others were done here in New York at Hell's Kitchen's Avatar Studios, where last night his manager, Scott Rodger, auditioned rough mixes of five new tunes.

The songs still have no titles; nor does the album, for that matter. According to Scott, these random samples of what has been completed so far were not played in any precise order or selected for any particular reason. Nevertheless, what he wished to make clear in his preface to the listening session was his opinion that the music ultimately to be included on this forthcoming album is Paul’s "best work since the late ’70s".

The sound through the monitors was somewhat indistinct, but in the selections we heard, what came through clearly was a confident, cohesive style reminiscent of the beautiful songs we grew up with. Paul’s signature descending bass line is still thumping along, while the guitar tone packs gritty and muscle; his voice still flies up and down the scale with staccato quips and simple moral messages that come across like brotherly advice. Culling elements from past masters, such as Penny Lane, Come and Get It, or even the contributions he made to John Lennon’s Free as a Bird, Paul McCartney has brought into bold relief the influence he’s had on so many other artists, from ELO to Squeeze to Tears for Fears.

Manager Scott Rodger made the point that two of the producers involved with this latest project are sons of producers Paul has worked with in the past: Giles Martin, whose father, George, was present for some of the Beatles’ greatest achievements; and Ethan Johns, whose father, Glyn, brought to life music by the Beatles and the Who. It is as if Paul has completed a circle, Rodger remarked. He concluded the brief listening session with the observation that if we were to make a tally of all the work Paul has completed with the Beatles, Wings, and on his own, as well as the oratorios he has composed in recent years, we would come up with no less than 53 albums’ worth of music. Which gives rise to the question, do we need another McCartney album? Need may not be the right verb; enjoy is more like it.

~ David Koral

https://www.eastvillageradio.com/content/content.php?id=6502
pi_129894317
Outside Lands Festival, San Francisco.

'All My Loving' eruit, 'Magical Mystery Tour' in :?:

'Yesterday' met strijkers, werd tijd!

En natuurlijk het onvermijdelijke afschuwelijke 'San Francisco Bay':

zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:52:14 #56
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_129897661
quote:
Mooi! Afgezien dat zijn stem hier nu wel echt oud klinkt. Maar strijkers zou hij vaker mogen gebruiken bij concerten. Zoals bij Eleanor Rigby tijdens Electric Proms in 2007 _O_.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_130062554
"Paul McCartney Producer Previews 'Revelatory' New Album": http://www.rollingstone.c(...)y-new-album-20130814
pi_130081768
^O^

[ Bericht 81% gewijzigd door Misty_eyes op 16-08-2013 22:11:29 ]
pi_130269618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:49 schreef Aisumasen het volgende:
Willekeurige observatie op de woensdagavond: ik weet niet meer met wie ik het hier daar wel eens over had, maar het 'Big Barn Bed'-fragment deed me denken aan het "McCartney zingt alle nummers in de originele toonsoort"-verhaal. Bij 'I Will' viel het me altijd al op, maar ik besef me nu pas dat ook 'Ob-La-Di, Ob-La-Da' lager wordt gedaan. En als je daar na 4 jaar pas achter komt... Niets mis mee, dat zijn nu 4 liedjes in de afgelopen 10 jaar, waarvan er 2 eigenlijk niet tellen vanwege een ander arrangement.
Lol, en dus ook 'I've Just Seen A Face', al zo sinds de 'unplugged'-sessies uit 1991.
pi_130436316
Ik heb gehoord dat er een Live at the BBC Volume 2 komt in oktober?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_130437548
http://ultimateclassicrock.com/beatles-live-at-the-bbc-vol-2/

Ik zit er niet op te wachten eerlijk gezegd :D
Bleuh.
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:34:08 #62
228665 Peter88Online
pi_130440688
Het kan interessant zijn, maar ik toch eigenlijk toch meer gehoopt dat de geruchten waar waren over een blu-ray/dvd release van Let It Be. :{
pi_130456650
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:34 schreef PimD het volgende:
http://ultimateclassicrock.com/beatles-live-at-the-bbc-vol-2/

Ik zit er niet op te wachten eerlijk gezegd :D
Als ze alles in betere kwaliteit krijgen vind ik het wel interessant. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_130563481
Morgen. Nieuwe. Paul McCartney-single :{ :o.

Met nadruk op 'nieuwe'. Hij is geproduceerd door Mark Ronson en heet ook zo: 'New'.

De fake-tracklisten beginnen op te duiken, als McCartney 'Now And Then' willekeurig aanhaalt in interviews weten we het zeker: een nieuw McCartney studio-album zal spoedig tot ons komen.

Er zijn de afgelopen tijd vele losse phoners geweest met McCartney, vaak op weg van hotel naar de soundcheck van z'n shows in Noord-Amerika deze zomer. Stukje bij beetje liet hij dingen los over zijn aankomende album. (Tevens interviews waarin hij wederom met gestrekt been op Allen Klein ingaat). De namen van de producers en de al jaren genoemde tracktitels weten we ondertussen.

Het meest recent, in Regina, vroeg een van de interviewers welke albums McCartney ziet als welke hem definiëren als muzikant. Natuurlijk louter Beatles: 'Rubber Soul', 'Pepper', 'White Album', 'Revolver'… Oh ja, en 'Band On The Run'. Maar ook... zijn nieuwe album, en daar was hij nogal stellig over: "you haven't heard it yet, but I think it's right up there with them."

En in een interview met een Braziliaanse journaliste van al 4 maanden geleden wat langs iedereen heen lijkt te zijn gegaan legt hij de betekenis achter de nieuwe tournaam uit. 'Out there' is een gedeelte uit een songtekst van het nieuwe album! En ik quote: "once we start singing that song it will tie in with the tour name".

Het oubollige promoteam van McCartney begint nu op Twitter ook al toespelingen te maken, plak voor elk woord in de feed de titel van de nieuwe single en je snapt waar het over gaat. Ongetwijfeld heeft het promo-optreden voor iHeart Radio in Las Vegas midden-september ook alles met het nieuwe album te maken. Q en Uncut Magazine hebben beide een recensie van de nieuwe plaat in de aankomende editie, en ongetwijfeld ook een coverstory. Laatstgenoemde laat nu al los: "the best work has been done with the slightly less hip Giles Martin. Our audience with the material suggested "Beatles '67" was not an inappropriate reference".
pi_130582154
https://itunes.apple.com/nl/album/new-deluxe-edition/id695034665

8)7 8)7 8)7

Wat een tune!!! Als een outtake van 'Pipes Of Peace'. Album heeft dezelfde titel, 14 tracks op de bonus-versie.

/gevloerd
pi_130582269
_O_ Vet hoor.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_130586794
Wat een tof nummer! _O_
  donderdag 29 augustus 2013 @ 13:05:38 #69
228665 Peter88Online
pi_130591876

Heerlijk nummer _O_. Een beetje Penny Lane achtig. En het outro doet me wel een beetje denken aan The Beach Boys.
pi_130598060
Erg lekker nummer. Staat nu even op repeat op mijn oren :)
pi_130612719
Als dit een goede indicatie voor het nieuwe album is :9~ :9~ :9~
pi_130695215
Leuk interview met Minnesota radio show:
http://www.thecurrent.org(...)y_interview_20130829

Hoe zou een nieuw nummer van Paul & Prince klinken??
:D
Ik ben hier wel enthousiast over. Prince is echt wel goed.
  zondag 1 september 2013 @ 16:09:06 #74
228665 Peter88Online
pi_130707291
Ik zie dat #1 opeens weer op nr.4 in de Album Top 100 staat. Heeft dat een reden die ik even gemist heb?

http://dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=a
pi_130707378
oh waar komt dat opeens vandaan ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')