abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 mei 2013 @ 09:53:54 #126
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_126521960
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:05 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wot? Dit is al 10x beter dan wat er op RAM te vinden is:

Kom op zeg, dit is muziek dat in 2006/2007/2008 hip en geweldig was, maar nu toch echt wel passé.

Trouwens, als je liever dit soort muziek wilt, wacht dan even op het remix-album van RAM. Dan komen er wel beukplaten op te staan waarin het origineel verwerkt is.
pi_126522010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]
Leuk dat ze zoveel mogelijk live proberen te spelen op de plaat en geinige studiotrucjes doen, maar sommige users hier doen net alsof ze een nieuw genre hebben uitgevonden, terwijl talloze dance artiesten hen voorgingen daarin.
Noem eens wat van die talloze dance artiesten die een album op deze manier hebben geproduceerd? :) Ben benieuwd.
Ze hebben geen nieuw genre uitgevonden, en dat pretenderen ze ook niet. Ze zetten zich alleen af tegen de trend (die ze mede zelf in hebben gezet) van de massa zielloze universele inwisselbare bijelkaargesamplede laptopdeuntjes van de afgelopen jaren. Met Human After All hebben ze eigenlijk al een karikatuur van zichzelf gemaakt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126522671
Dat nummer met giorgio moroder wordt compleet vergalt door giorgio moroder.

Dat interview er overheen.. Waar slaat dat op!? Hoop dat er nog een versie zonder dat gelul gereleased wordt.
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 10:22:33 #129
18653 crew  D.
pi_126522766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:18 schreef Symn het volgende:
Dat nummer met giorgio moroder wordt compleet vergalt door giorgio moroder.

Dat interview er overheen.. Waar slaat dat op!? Hoop dat er nog een versie zonder dat gelul gereleased wordt.
De 'instrumental'? :P
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:23:42 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_126522809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:18 schreef Symn het volgende:

Dat interview er overheen.. Waar slaat dat op!?
Ik vind het juist een van de beste dingen op de plaat, het maakt het echt een album ipv een collectie potentiele singles.
pi_126522817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:18 schreef Symn het volgende:
Dat nummer met giorgio moroder wordt compleet vergalt door giorgio moroder.

Dat interview er overheen.. Waar slaat dat op!? Hoop dat er nog een versie zonder dat gelul gereleased wordt.
Ja want 8 minuten muziek repeat na Giorgio is nog niet genoeg? :')
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:49:38 #132
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_126523775
play-repeat-play-repeat-play-repeat
Hij wordt beter en beter hoe vaker ik hem luister, juist de weg die ze in zijn geslagen, vrijwel alles live inspelen en dan loopen en sampelen is tot in de perfectie uitgevoerd met hier en daar typische DP geluidjes erin om hun eigen touch eraan te geven, wie de aanloop naar RAM gevolgd had wist dat het een heel andere plaat zou worden dan eerder werk, juist door de hang naar vroeger en als tegengeluid voor al het kille digitale geweld wat tegenwoordig wordt gereleased en ik vind hem redelijk briljant....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_126523979
Ik geef hem een tweede kans. Hopelijk ga ik hem veel toffer vinden. Eerste luistersessie vond ik bijzonder saai en langdradig.

*O* en als het bij de tweede keer niet lukt, dan plakken we er gewoon een derde en vierde er achteraan.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:02:09 #134
328958 Metalbas
Professioneel Lurker.
pi_126524258
Er is ondertussen een FLAC versie van de vinyl te vinden. Deze klinkt nog net ff een stukje lekkerder ^O^
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:57:41 #136
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_126526486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:02 schreef Metalbas het volgende:
Er is ondertussen een FLAC versie van de vinyl te vinden. Deze klinkt nog net ff een stukje lekkerder ^O^
Ik ga ergens de komende week gewoon de cd halen, heel leuk een geripte stream FLAC of weet ik wat, maar uiteindelijk wil ik gewoon harde media naast de andere DP schijfjes in de kast zetten ;)

quote:
quote:
Touring will come later.
:9~ _O_ *O* *O* _O_ :9~

In 2007 naar de HMH geweest en nooit meer zoiets vets meegemaakt...zodra ze gaan wil ik ze zien!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_126526628
Een goede omschrijving van het album:
http://www.factmag.com/20(...)emories-fact-review/
pi_126528345
Ik lees vooral waarom we het album zo goed moeten vinden. Omdat er goede artiesten opstaan. Omdat het slim in elkaar is gezet. Omdat het een ode aan disco is. Ik heb het album nog niet gehoord maar hoor van vrienden dat het tegenvalt. Ik ga 'm gauw even proberen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:53:46 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_126528496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:00 schreef JackHerrer het volgende:
Een goede omschrijving van het album:
http://www.factmag.com/20(...)emories-fact-review/
Zegt-ie nou dat het negatief is dat het op Steely Dan lijkt? Steely Dan is fokking awesome _O_
pi_126528523
quote:
19s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:55 schreef Fuszy het volgende:
Ik geef hem een tweede kans. Hopelijk ga ik hem veel toffer vinden. Eerste luistersessie vond ik bijzonder saai en langdradig.

*O* en als het bij de tweede keer niet lukt, dan plakken we er gewoon een derde en vierde er achteraan.
Ik heb nu veel meer genoten van de nummers. Ben nog niet om bij alle nummers, maar het klinkt al een heel stuk beter dan eerder. Wellicht was de verwachting veel te hoog en had ik iets anders verwacht.

Ik denk dat dit album zeker nog gaat groeien. Bij mij zeker wel!
Feyenoord Rotterdam
pi_126528545
Ik vond dit wel treffend:
quote:
I love Daft Punk. But it takes quite a bit of salesmanship to sell your gigantic and intimate audience on a skill set that has not been tested or proven. That skill set is writing original music, start to finish, for a band, without samples. Daft Punk's sampling is what makes them special. Recognizing an awesome moment and arranging it into a new exciting experience. CREATING those awesome moments from scratch are completely different skill sets. The meat, heart, and soul, of almost all their hits belongs primarily to another artist. And they decided to stop sampling those musicians and try to become them. But how can you compete with those great disco acts when you have no experience? Hire a bunch of names from that era and write music for them to play?

You can hear how much of a stretch this is for them and how little experience they have doing it. And so it takes A LOT of hype to try and persuade people they can. I am familiar with their roots as musicians. But playing in a punk band as kids may not qualify you to write original music and lyrics for disco legends. So I figured they would try it with a few tunes and spend the rest of the album cutting up and sampling what they recorded. I was really surprised to find the ENTIRE ALBUM committed to the concept of original songs. No samples, no drum machines, no house. It embodies ALL of their passion, interest, and influence, and very little of their talents and abilities. It isn't even that they suck at it, they are just much much better at other things. Why write 40 year old music if you aren't amazing at it? In the end, you have an over-hyped record for a group that went too far out of their comfort zone. The result is mundane.
Nogmaals. Nog niet gehoord. Maar ik kan me vinden in de filosofie van deze post van een ander forum. De kracht van Daft Punk lag in het vinden van een magisch moment in een track van een andere muzikant/band, om er vervolgens een eigen draai aan te geven. Nu proberen ze zichzelf op de plaats van die muzikant/band neer te zetten.
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:58:14 #142
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_126528658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:55 schreef Disorder het volgende:
No samples, no drum machines, no house.
Ik weet niet waar je t stukje vandaan hebt, maar deze quote geeft t gevoel dat de schrijver t album ook nog niet gehoord heeft...er zijn wel samples, er zijn wel drummachines en er wordt volop geloopt en gedubt, alleen niet zo in your face als op andere albums, maar heel subtiel waardoor t muzikale gevoel blijft dat je naar oude disco aan het luisteren bent....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_126528699
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:58 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je t stukje vandaan hebt, maar deze quote geeft t gevoel dat de schrijver t album ook nog niet gehoord heeft...er zijn wel samples, er zijn wel drummachines en er wordt volop geloopt en gedubt, alleen niet zo in your face als op andere albums, maar heel subtiel waardoor t muzikale gevoel blijft dat je naar oude disco aan het luisteren bent....
Ik denk dat hij het zelf liever minder subtiel heeft dan. Zoals op Homework. Keihard knippen en plakken. Ikzelf geef daar ook de voorkeur aan.
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 13:03:15 #144
18653 crew  D.
pi_126528847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:00 schreef JackHerrer het volgende:
Een goede omschrijving van het album:
http://www.factmag.com/20(...)emories-fact-review/
Goed verhaal wel :Y
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:06:41 #145
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_126529001
Ik ben ook opgegroeid met Homework en dat blijft een van mn favoriete albums ever, alleen als je de aanloop naar dit album gevolgd had wist je dat het heel anders zou gaan worden, het evolueren van de muziek naar iets volledig nieuws is soms een bittere pil als je gehecht bent aan de oude sounds.
Voor mij persoonlijk zijn Give Life Back To Music, Giorgio en Contact de absolute uitschieters van de plaat, maar evengoed als met Homework, ook daarvan vind ik niet alle tracks even leuk.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_126529189
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zegt-ie nou dat het negatief is dat het op Steely Dan lijkt? Steely Dan is fokking awesome _O_
Nee, hij bedoelt volgens mij te zeggen dat je geen pompende house a la cajmere moet verwachten, maar meer soft-rock zoals Steely Dan, Doobie Brothers enz.
Yacht rock 8-)
pi_126531651
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:06 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben ook opgegroeid met Homework en dat blijft een van mn favoriete albums ever, alleen als je de aanloop naar dit album gevolgd had wist je dat het heel anders zou gaan worden, het evolueren van de muziek naar iets volledig nieuws is soms een bittere pil als je gehecht bent aan de oude sounds.

Anders kan goed uitpakken maar dat is voor mij bij dit album niet het geval. Het is gewoon te nietszeggend allemaal. Wel aardig hoor als je RAM in de supermarkt of lift hoort maar niet iets wat je opzet om te luisteren.
Ik vind deze muziek eerlijk gezegd echt helemaal niet vernieuwend. Dus kan er nou niet echt evolutie inzien.
Ze hadden ook niet per se hoeven veranderen Alive was gewoon meer van hetzelfde en bijna iedereen vind dat een beter album dan HAA.
pi_126535088
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:55 schreef Disorder het volgende:
De kracht van Daft Punk lag in het vinden van een magisch moment in een track van een andere muzikant/band, om er vervolgens een eigen draai aan te geven. Nu proberen ze zichzelf op de plaats van die muzikant/band neer te zetten.
Ze zijn al 12 jaar muzikaal totaal niet boeiend meer. Maar zijn dat zelf door alle aandacht wel blijven geloven. Ook nog steeds met die maskers lopen enzo :') Iedereen weet wie jullie zijn. Doe niet zo sneu.
Pretentieuze crap, net als de vrienden van Air na 1 leuk album.... Lachwekkend eigenlijk.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:26:07 #149
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_126535156
Mag er ook een apart topic komen voor de mensen die het album wel weten te waarderen? :P
pi_126536077
In hun radio interview met Pete Tong kondigen ze al aan dat er nog een remix album aankomt waarin ze hun eigen tracks van RAM gaan remixen, ben benieuwd wat dat dan weer op gaat leveren. Denk dat dat de teleurgestelde pompende-house liefhebbers hier wel meer aan zal spreken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')