Het plan is om a.s. zaterdag naar Frankrijk te gaan en daar een auto (voorzien van Frans kenteken én Franse versie van de APK) te kopen en rijdend naar Nederland te brengen. Vervolgens gaat het ding de stalling in en als ik meer tijd heb ga ik de auto op Nederlands kenteken zetten en er ook mee rondrijden (duh
).
Het bouwjaar van de auto is 1995 of eerder, de auto is voorzien van een dieselmotor (onbekend wat die motor uitstoot aan roet/Co2) en het model is nooit geleverd in Nederland (het betreft een tot ambulance omgebouwde BX, dit is seriematig gedaan dus geen 'ombouwsel' van de locale ambulancepost). Tevens is de auto niet voorzien van een achterbank maar wel van een afscheiding tussen de cabine (waar de voorstoelen staan) en de laadruimte.
Volgens mij moet ik het volgende doen/regelen:
- Verzekering regelen op chassisnummer (Emerpark of Diks)
- Melden bij belastingdienst (
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do )
-
Déclaration de cession d'un véhicule (
http://www.cartegriseminu(...)cession_vehicule.pdf ) ter plaatse 3 (drie) keer invullen en één keer zelf houden.
- Carte Grise door de verkoper voorzien van de text 'VENDU' met een streep er boven en er onder + een handtekening.
- Naar NL rijden
- In de stalling zetten
- Na verloop van tijd bij het RDW alle genoemde papieren laten zien + de auto om een Nederlands kenteken te regelen.
Dat stallen is juridisch/wettelijk niet nodig, maar ik heb nu eigenlijk al geen tijd om dat ding überhaupt op te halen. Maar het is een buitenkansje omdat die BX-en steeds minder voorkomen en dit een goede lijkt te zijn. Dus toch maar halen en als ik meer tijd heb: een kenteken er op regelen.Wie heeft nog aanvullingen en/of correcties, tips en/of truucs ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/