abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 mei 2013 @ 12:00:06 #26
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_126423935
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja, als ik er geen last van heb zou ik niet klagen maar van hennep heb je bijna altijd wél last. Is het niet als de planten er staan dan meurt het wel vreselijk als het opgerookt wordt. :r

Moraalridder of niet, ik zou het melden.
Jeetje, nsb'ert.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:01:51 #27
37295 Luigi
mario pls
pi_126423983
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jeetje, nsb'ert.
Echt he. Wat hebben we toch allemaal weer een last van elkaar :'). Mijn buren roken (sigaretten) en ja dat ruik ik wel eens in ons halletje. Of ze hebben een bbq feestje (zijn jongelui). Man man. Laat gaan. Dat werkt toch 2 kanten op? Als we allemaal gelijk gaan lopen roeptoeteren bij het eerste het beste vleugje overlast :').
  maandag 13 mei 2013 @ 12:06:56 #28
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_126424149
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt he. Wat hebben we toch allemaal weer een last van elkaar :'). Mijn buren roken (sigaretten) en ja dat ruik ik wel eens in ons halletje. Of ze hebben een bbq feestje (zijn jongelui). Man man. Laat gaan. Dat werkt toch 2 kanten op? Als we allemaal gelijk gaan lopen roeptoeteren bij het eerste het beste vleugje overlast :').
Precies dat vind ik ook. Wat meer begrip naar en voor elkaar kan geen kwaad en eens wat minder snel geagiteerd zijn door wat een ander doet scheelt al de helft van de ellende op deze wereld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:18:23 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_126424518
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:41 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me duidelijk, in het contract staat dat het niet mag. In hoeverre de verhuurder je hier aan zal gaan houden kun je je afvragen. De intentie van de bepaling zal commerciële teelt zijn, maar daartoe beperkt hij zich niet expliciet.

Bepaling lijkt me legaal, en geldt, zoals ik het lees, ook voor eigen gebruik. Kan dus aanleiding geven tot ontruiming.
Er wordt echter verwezen naar de wet zelf, en de cooperatie houdt dus enkel het strafbare aan als geldende regel achter een ruiming. 5planten mag, is niet strafbaar. Dus een beetje een schaduw regeling.

Ik zou gewoon de verhuurder bellen of het mag :D
pi_126424710
Zelfs als het niet in het huurkontrakt staat ontruimen ze dacht ik. Dus het maakt sowieso niet uit.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:24:40 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_126424725
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:18 schreef TheThirdMark het volgende:
5planten mag, is niet strafbaar.
Dat het niet wordt vervolgd, betekent niet dat het niet verboden is. Maar het doet ook niet ter zake, want hondenbezit is ook niet strafbaar maar mag best worden verboden in een huurcontract.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 13 mei 2013 @ 12:34:09 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_126425035
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja toch? .. moet kunnen en niks mis mee.
Je woont in elk geval op je plek :P

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jeetje, nsb'ert.
Achterbuurttokkie dus, duidelijk op je plek inderdaad.
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat noemen we geen moraalridder, dat is gewoon Oud Hollandsche Zeikwijverij.
Klagen over iets dat verboden is is geen klagen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_126425282
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Metro2005 het volgende:

Klagen over iets dat verboden is is geen klagen.
Dan gaan de jongelui toch andere gewassen kweken die nog meer geur verspreiden maar toch legaal zijn.

Klaag je dan ook over elke auto die je boven de V-max inhaalt, dan heb je toch geen leven meer als je je als burger zijnde over al deze dingen druk moet gaan maken. :D
  maandag 13 mei 2013 @ 12:42:40 #34
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_126425330
[quote]0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je woont in elk geval op je plek :P

[..]

Achterbuurttokkie dus, duidelijk op je plek inderdaad.

[..]

Als jij dat meteen associeert met de achterbuurt mij best maar het valt reuze mee. Je hebt geen idee maar goed, als jij maar op stand woont tussen de moraal- en fatsoensridders dan woon jij in elk geval op je plek.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:43:32 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_126425366
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan gaan de jongelui toch andere gewassen kweken die nog meer geur verspreiden maar toch legaal zijn.

Klaag je dan ook over elke auto die je boven de V-max inhaalt, dan heb je toch geen leven meer als je je als burger zijnde over al deze dingen druk moet gaan maken. :D
Dat ligt er een beetje aan of ik in gevaar wordt gebracht door iemand die te hard rijdt. En hetzelfde geldt met wiet roken, prima als je dat lekker ergens doet waar niemand er last van heeft maar als je het in een trappenhuis gaat staan doen zodat die gore lucht overal naar binnen doordring mag je wat mij betreft je huurhuis uitgetrapt worden.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je woont in elk geval op je plek :P

[..]

Achterbuurttokkie dus, duidelijk op je plek inderdaad.

[..]

Als jij dat meteen associeert met de achterbuurt mij best maar het valt reuze mee. Je hebt geen idee maar goed, als jij maar op stand woont tussen de moraal- en fatsoensridders dan woon jij in elk geval op je plek.
Precies.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 13 mei 2013 @ 12:48:47 #36
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_126425558
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat het niet wordt vervolgd, betekent niet dat het niet verboden is. Maar het doet ook niet ter zake, want hondenbezit is ook niet strafbaar maar mag best worden verboden in een huurcontract.
Het is ook niet meer verboden, vandaar.
En het enige waar ik naar verwees is het besluit van de verhuurder dat zij zich aan de verboden binnen de Opiumwet houden. Vandaar dus het schaduwbesluit. Ik zeg ook nergens dat het huurcontract zelf wetteloos is.
pi_126472561
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:40 schreef Hallmark het volgende:
Ik denk dat dat wel bindend is, en ook kan zorgen voor ontruiming. Ter vergelijking: in een huurcontract mag de verhuurder ook opnemen dat er geen huisdieren gehouden mogen worden. En daarna mag er ontruimd worden.
http://www.huurgeschil.nl(...)uimte.php#huisdieren
Iets terzijde van het topic, maar op zich wel interessant.
Als je het hele verhaal leest, dan blijkt daaruit dat het toch wat genuanceerder ligt. Er moet ook een belangenafweging plaats vinden. En gekeken of het redelijk is (als huurder heb je niet veel keuze in aanvaarden contract). Overtreding van die bepaling alleen, vormt geen grond.

Daarentegen kan zonder die bepaling nog steeds ontruimd worden als er sprake is van overlast (veel huisdieren bv.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 mei 2013 @ 14:14:25 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_126476180
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:34 schreef Metro2005 het volgende:
Klagen over iets dat verboden is is geen klagen.


:')
pi_126477030
gewoon doen. 5 plantjes worden gedoogd door de politie. die bepaling in het huurcontract is zodat ze mensen uit kunnen zetten die een hele plantag op zolder beginnen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:37:41 #41
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126477226
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:32 schreef pokkerdepok het volgende:
gewoon doen. 5 plantjes worden gedoogd door de politie. die bepaling in het huurcontract is zodat ze mensen uit kunnen zetten die een hele plantag op zolder beginnen.
Dat zal de achterliggende gedachte zijn, maar zoals het er nu letterlijk staat is het een stuk strenger.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126477701
Ik zou het niet doen. De max 5 plantjes regel geldt alleen als ze buiten staan, zonder lampen en andere "professionele" apparatuur. Daarnaast mag je huurbaas je gewoon uit je huis zetten, ook al staan ze buiten. Zou het er niet op wagen en gewoon naar de shop gaan om je spul te halen.
pi_126479292
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat zal de achterliggende gedachte zijn, maar zoals het er nu letterlijk staat is het een stuk strenger.
misschien heb je gelijk, hier wordt toch duidelijk dat het twee kanten op kan. http://www.eerstehulpbijr(...)5-wiet-plantjes-tuin

komt erop neer dat voor de wet het officieel niet mag, maar dan rechters vrijwel altijd zullen bepalen dat het wel mag, want gedoogbeleid. maar een verhuurder kan eigen eisen stellen. die clausules in het contract kunnen dat ook weer door een rechter ongeldig worden verklaard, achteraf. of niet. lekker vaag dus.
maar je neemt dus wel een risico.
pi_126480146
De huurbescherming is dwingend recht. Daar kan je met een of meerdere bepalingen in een huurovereenkomst niet van afwijken.

Redenen voor opzegging door verhuurder: wanprestatie, dringend eigen gebruik, een nieuwe huurovereenkomst of een geldend bestemmingsplan.

Verhuurder zou het in dit geval natuurlijk op wanprestatie (je gedraagt je niet zoals een goed huurder betaamt) kunnen gooien, echter een rechter zal dit niet zomaar toekennen, want ook wanpresatie moet weer aan een aantal eisen voldoen.

De kans is groot dat een rechter de vordering tot ontruiming van verhuurder af zal wijzen.

Zie ook: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BV8562

Maar de vraag is natuurlijk of je het risico wilt nemen je al dat gedoe op de nek te halen voor het kunnen hebben van 5 plantjes.
pi_126480572
quote:
quote:
Inhoudsindicatie:

De enkele aanwezigheid van drugs (1 ons hasj en bijna 3 kilo amfetamine) in huurwoning rechtvaardigt geen ontbinding van de huurovereenkomst. Wel als sprake is van bijkomende omstandigheden, zoals handelsactiviteiten, gevaarzetting en/of overlast.
Dus ja, je kan er zeker alsnog door uit je huurwoning gezet worden. En het onderbuik gevoel zegt ook dat dat steeds meer gebeurt.
pi_126480842
Situatie van TS: Nu wilden wij in de woning 5 plantjes neerzetten voor eigen gebruik. Ik weet dat dit officieel verboden is, maar dat dit niet tot vervolging leidt.

Leg mij uit hoe "De enkele aanwezigheid van drugs (1 ons hasj en bijna 3 kilo amfetamine) in huurwoning rechtvaardigt geen ontbinding van de huurovereenkomst. Wel als sprake is van bijkomende omstandigheden, zoals handelsactiviteiten, gevaarzetting en/of overlast." impliceert dat TS hiervoor wel uit zijn woning gezet kan worden?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:59:42 #47
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126481192
Sinds 1 juli 2012 is het sowieso al haast niet meer mogelijk om legaal binnen te kweken, daarvoor was 5 planten nog gedoogd, maar nu gaat het om kenmerken van professionaliteit, een filter is er al één, een speciaal uitgekozen soortje het tweede, en een timer zodat je niet zelf steeds de lichtschakelaar hoeft om te zetten een derde - dus professioneel, dus illegaal.
Daarnaast is het ook niet meer dan normaal dat zo'n woningcorporatie het liever niet wil hebben, genoeg mensen die maar wat aankloten met elektriciteit en voor problemen zorgen.

Als je gewoon alles goed inricht en aan niemand (NIEMAND, zelfs je familie en vrienden niet. Vooral die niet eigenlijk) vertelt dat je het hebt heb je weinig risico, maar alsnog kan je bij ontdekking uit je huis getrapt worden. Dit moet dan echter wel door de rechtbank afgedwongen worden, meestal wil de corporatie je erin laten trappen door je onder druk te zetten en zelf je handtekening voor vrijwillige opzegging van het contract te laten zetten.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_126487673
Gewoon buiten kweken, dan mag het zo ver ik weet wel. Zo lang het maar niet professioneel opgezet is.
pi_126488381
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:17 schreef Infection het volgende:
Gewoon buiten kweken, dan mag het zo ver ik weet wel ook niet.
Heb het even verbeterd voor je.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:56:35 #50
335452 cricket
cricket from space
pi_126489250
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Hij is niet in tegenspraak met de wet, hooguit strenger dan de wet hier.
Je zou nog wel tegen een vergelijkbare situatie aan kunnen lopen als waar sommige gemeentes last van hebben. Die willen blowen bij (bijvoorbeeld) speeltuinen verbieden, maar dat mag niet omdat het officieel al verboden is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')