abonnement Unibet Coolblue
pi_152253102
Tja dat ik niet kan modelbouwen is eigenlijk nog wel het minst erg maar het is even niet anders.

Ik ben enorm geinteresseerd in vliegdingessen uit de WOII - kan niet omschrijven waarom maar ik vind het boeiend. Wordt wel eens vreemd aangekeken door mensen die er geen verstand van hebben: "Vliegtuigen met hakenkruizen? Ben je Nazi of zo?". Voor alle duidelijkheid: nein! :N

Op deze ben ik het meest trots, die vind ik erg mooi gelukt, een gecrashte fictieve Me109


Een Me-262 nachtjager met radar en ander onderdelen van Photo Etched metal voor prachtige priegelige details:


Bij deze Bell heli heb ik de luchthapper voor de motor, de brandstoftanks en de brancards zelf gemaakt om er een M*A*S*H heli van te maken. Heb alleen geen decals voor de letters 'MASH' die er eigenlijk wel op horen.


In dit album staan nog meer foto's van andere modellen.

Op mijn verlanglijstje staat nog een Fokker G-1 in schaal 1:48 maar die moet nog worden uitgebracht.. je moet wat te wensen over houden hè ;)

Treintjes spreken met niet zo aan. Mijn opa en oma hadden vroeger een hele mooie Marklin-baan met veel locomotieven uit de jaren zestig waar we mee mochten spelen, nog van mijn pa geweest. Toen ze waren overleden heeft mijn oom dat allemaal weggegooid zonder even met ons te overleggen.. de lul |:( :|W
Het is prijzig spul maar het is dan ook prachtige techniek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 04-05-2015 01:43:49 ]
pi_152253222
Die eerste is echt megamooi _O_

Marklins zijn een beetje de Rolexen van de treinen he?
pi_152253251
Thanks :)

Volgens mij is Marklin idd een topmerk maar ik heb daar eigenlijk geen verstand van dus kan het mis hebben. Dat weten ze in het modelspoor-topic veel beter.
pi_152253324
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:45 schreef Nemephis het volgende:
Thanks :)

Volgens mij is Marklin idd een topmerk maar ik heb daar eigenlijk geen verstand van dus kan het mis hebben. Dat weten ze in het modelspoor-topic veel beter.
Ze waren wel verschrikkelijk gedetailleerd in ieder geval.

Heb de raamrubbers en kunsstof geschilderd nu :) Ging nog best goed uit de losse hand. Lees dat veel mensen afplakken, maar dat vind ik lastiger dan los schilderen eigenlijk. Kan altijd nog met een beetje terpentine uitschieters wegvegen, maar dat gebeurde maar 2 keer.
pi_152253370
Dingen met ronde randen vind ik ook makkelijker om uit de hand te verven. Benieuwd naar het eindresultaat :)

Maak jij alleen auto's of?..
pi_152253390
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:55 schreef Nemephis het volgende:
Dingen met ronde randen vind ik ook makkelijker om uit de hand te verven. Benieuwd naar het eindresultaat :)

Maak jij alleen auto's of?..
Tot nu toe wel. Dit is de eerste sinds bijna 10 jaar he ;) Heb nu dus ook een Tamiya F50 gehaald, en ik heb ook nog 3 Japanse anime robot kits liggen.

Wat er later allemaal bijkomt durf ik nog niet te zeggen. Een grote schaal schip bouwen lijkt me ook wel wat. En ik wil de Tamiya 1:12 Enzo en Carrera, evenals de 1:8 Pocher Aventador hebben :@

Ik sluit niet uit dat er andere dingen dan auto's komen in de toekomst.
pi_152267456
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:29 schreef Nemephis het volgende:
Tja dat ik niet kan modelbouwen is eigenlijk nog wel het minst erg maar het is even niet anders.

Ik ben enorm geinteresseerd in vliegdingessen uit de WOII - kan niet omschrijven waarom maar ik vind het boeiend. Wordt wel eens vreemd aangekeken door mensen die er geen verstand van hebben: "Vliegtuigen met hakenkruizen? Ben je Nazi of zo?". Voor alle duidelijkheid: nein! :N

Op deze ben ik het meest trots, die vind ik erg mooi gelukt, een gecrashte fictieve Me109
[ afbeelding ]

Een Me-262 nachtjager met radar en ander onderdelen van Photo Etched metal voor prachtige priegelige details:
[ afbeelding ]

Bij deze Bell heli heb ik de luchthapper voor de motor, de brandstoftanks en de brancards zelf gemaakt om er een M*A*S*H heli van te maken. Heb alleen geen decals voor de letters 'MASH' die er eigenlijk wel op horen.
[ afbeelding ]

In dit album staan nog meer foto's van andere modellen.

Op mijn verlanglijstje staat nog een Fokker G-1 in schaal 1:48 maar die moet nog worden uitgebracht.. je moet wat te wensen over houden hè ;)

Treintjes spreken met niet zo aan. Mijn opa en oma hadden vroeger een hele mooie Marklin-baan met veel locomotieven uit de jaren zestig waar we mee mochten spelen, nog van mijn pa geweest. Toen ze waren overleden heeft mijn oom dat allemaal weggegooid zonder even met ons te overleggen.. de lul |:( :|W
Het is prijzig spul maar het is dan ook prachtige techniek.
_O_ _O_

Erg mooi en gedetailleerd!

Toen ik een jaar of 10 / 12 was deed ik ook aan modelbouw. Aardig wat tanks in elkaar gezet. Helaas heb ik ze niet meer. Toen ik dit topic zag begon het wel weer te kriebelen. Misschien toch maar weer eens een tank of vliegtuig in elkaar zetten.

Iemand tips voor minimale benodigdheden om iets goed in elkaar te kunnen zetten?
pi_152268769
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

Toen ik een jaar of 10 / 12 was deed ik ook aan modelbouw. Aardig wat tanks in elkaar gezet. Helaas heb ik ze niet meer. Toen ik dit topic zag begon het wel weer te kriebelen. Misschien toch maar weer eens een tank of vliegtuig in elkaar zetten.
Zo ben ik er ook in gerold. Vroeger veel modellen gemaakt in de tijd dat de Bart Smit daar nog vol mee lag. Een paar jaar geleden ben ik er weer mee begonnen. De techniek heeft ook op dat gebied niet stil gestaan, er is veel meer te krijgen van een kwalitief hoog niveau.
quote:
Iemand tips voor minimale benodigdheden om iets goed in elkaar te kunnen zetten?
Hobbymesje, nagelschaartje/kniptangetje, nagelvijl (van die wegwerp-dingen), tipp-ex (kun je gebruiken als vulmiddel voor kleine naadjes) - allemaal voor een habbekrats bij de Action te koop.
Fijn schuurpapier heb je ook nodig, daarvoor even naar een verfwinkel of zo, dat heeft de Action dan weer niet.
pi_152270604
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zo ben ik er ook in gerold. Vroeger veel modellen gemaakt in de tijd dat de Bart Smit daar nog vol mee lag. Een paar jaar geleden ben ik er weer mee begonnen. De techniek heeft ook op dat gebied niet stil gestaan, er is veel meer te krijgen van een kwalitief hoog niveau.

[..]

Hobbymesje, nagelschaartje/kniptangetje, nagelvijl (van die wegwerp-dingen), tipp-ex (kun je gebruiken als vulmiddel voor kleine naadjes) - allemaal voor een habbekrats bij de Action te koop.
Fijn schuurpapier heb je ook nodig, daarvoor even naar een verfwinkel of zo, dat heeft de Action dan weer niet.

Bedankt voor de tips! ^O^

Vroeger als klein ettertje stond ik elke week wel bij dat modelbouwwinkeltje op de Oude Binnenweg (Rotterdam) voor de etalage te kwijlen. Mijn vader woonde toen in het centrum dus moest als ik bij hem was altijd even naar dat winkeltje.... Kwam hem goed uit, want dan kon hij bij Melief Bender een biertje happen. Volgens mij zit dat winkeltje er nog.

Vroeger waren de merken:

Italeri (of zoiets)
Tamiya
Revell

En nog een paar. Wat is nu het top spul?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 18:46:35 ]
pi_152270998
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! ^O^

Vroeger als klein ettertje stond ik elke week wel bij dat modelbouwwinkeltje op de Oude Binnenweg (Rotterdam) voor de etalage te kwijlen. Mijn vader woonde toen in het centrum dus moest als ik bij hem was altijd even naar dat winkeltje.... Kwam hem goed uit, want dan kon hij bij Melief Bender een biertje happen. Volgens mij zit dat winkeltje er nog.

Vroeger waren de merken:

Italia (of zoiets)
Tamiya
Revell

En nog een paar. Wat is nu het top spul?
Ik ging met mijn zakgeld naar de Bart Smit, en als ik bij mijn opa en oma ging logeren mocht ik een groot bouwpakket kopen en dan bij hun op de keukentafel in elkaar plakken. O+ vroegah

Italeri, Revell en Tamiya bestaan nog steeds, net als Airfix.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Zvezda, een Russisch merk, erg betaalbaar en superkwaliteit (tenminste, hun recente modellen).

Tegenwoordig heb je ook allerlei 'after market' spul, bijvoorbeeld cockpits, motoren, etc. die je los erbij kan kopen. Dat is van veel hogere kwaliteit dan wat er standaard in het doosje zit, veel gedetailleerder.
Ook heb je PE, Photo Etch, daarmee heb ik b.v. die antennes van die Me-262 gemaakt. Dat is een plaatje metaal met piepkleine hoog gedetailleerde onderdelen. Dat moet je plakken met secondenlijm want modellijm werkt daar niet op (modelbouwlijm smelt plastic onderdelen aan elkaar).

Als je een model wilt kopen kan je op internet zoeken wat je hebben wilt en daar reviews van bekijken, dan weet je van tevoren of het makkelijk te bouwen is of dat het voor gevorderden is bedoeld.

Daarnaast heb je nog de experts die geen bouwpakket kopen maar zelf hun model maken.
Die website, Modelbrouwers, is een erg goed forum voor modelbouw, veel info te vinden in het tips & tricks gedeelte, en behulpzame users.
pi_152271812
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik ging met mijn zakgeld naar de Bart Smit, en als ik bij mijn opa en oma ging logeren mocht ik een groot bouwpakket kopen en dan bij hun op de keukentafel in elkaar plakken. O+ vroegah

Italeri, Revell en Tamiya bestaan nog steeds, net als Airfix.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Zvezda, een Russisch merk, erg betaalbaar en superkwaliteit (tenminste, hun recente modellen).

Tegenwoordig heb je ook allerlei 'after market' spul, bijvoorbeeld cockpits, motoren, etc. die je los erbij kan kopen. Dat is van veel hogere kwaliteit dan wat er standaard in het doosje zit, veel gedetailleerder.
Ook heb je PE, Photo Etch, daarmee heb ik b.v. die antennes van die Me-262 gemaakt. Dat is een plaatje metaal met piepkleine hoog gedetailleerde onderdelen. Dat moet je plakken met secondenlijm want modellijm werkt daar niet op (modelbouwlijm smelt plastic onderdelen aan elkaar).

Als je een model wilt kopen kan je op internet zoeken wat je hebben wilt en daar reviews van bekijken, dan weet je van tevoren of het makkelijk te bouwen is of dat het voor gevorderden is bedoeld.

Daarnaast heb je nog de experts die geen bouwpakket kopen maar zelf hun model maken.
Die website, Modelbrouwers, is een erg goed forum voor modelbouw, veel info te vinden in het tips & tricks gedeelte, en behulpzame users.
Nice! :D

Voegah...was ik alleen wel ongeduldig en wat slordig. Lijm aan vingers en dat dan weer aan je model smeren.... niet lang genoeg laten drogen, dingen laten slingeren, dat soort dingen. Dat zal nu wel anders zijn. :P

Ik zal zeker ook eens gaan kijken naar dat Russische en dat 'after market' spul. Begint allemaal best wel weer te kriebelen, alleen nu komt net de zomer er aan. Het is toch meer een bezigheid voor de lange donkere avonden en regenachtige weekenden, vind ik. Maar goed... kan alvast wat rondkijken natuurlijk :)

Bedankt voor de link ook btw!

Edit: Volgens mij kun je met een 3D printer ook wel leuke dingen doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 19:23:11 ]
pi_152287480
Het einde begint in zicht te komen :)





Dat witte zijn wat lijmrestjes. Ondertussen al verwijderd.

Moet nu in principe alleen nog de voor en achterlichten doen, de grille, uitlaten en de ruitenwissers :)

En dan nog wat polijsten/waxen etc.

Die lichte randen zijn overigens van de flits.
pi_152287491
Dat schiet mooi op. Is de voorruit nog wel helder of ligt dat aan de foto? Het lijkt wel of er blanke lak op is gekomen (hoop ik niet voor je...)
pi_152287509
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:35 schreef Nemephis het volgende:
Dat schiet mooi op. Is de voorruit nog wel helder of ligt dat aan de foto? Het lijkt wel of er blanke lak op is gekomen (hoop ik niet voor je...)
Nee die is nog helder hoor. Is niet in de buurt van lak geweest ;)

Gewoon vuil/vingerafdrukken ed.

Ik had begrepen dat je met houtlijm een beetje op moet passen als het droog is dat het nog steeds niet zo megasterk is?
pi_152287514
Je trekt het er zo weer vanaf omdat het zich niet hecht aan plastic zoals aan hout. Dus inderdaad beetje mee oppassen.

Gelukkig maar dat die voorruit alleen maar wat vies is.
pi_152287518
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:46 schreef Nemephis het volgende:
Je trekt het er zo weer vanaf omdat het zich niet hecht aan plastic zoals aan hout. Dus inderdaad beetje mee oppassen.

Gelukkig maar dat die voorruit alleen maar wat vies is.
Ik heb aan de binnenkant van de ruit een soort lasnaad gemaakt met houtlijm, hopelijk werkt dat een beetje goed. Even goed laten drogen nu.
pi_152287543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 03:49 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik heb aan de binnenkant van de ruit een soort lasnaad gemaakt met houtlijm, hopelijk werkt dat een beetje goed. Even goed laten drogen nu.
Het ziet er altijd eng uit als je het aanbrengt, als in 'o jee komt dat wel goed, die witte prut', maar gelukkig wordt houtlijm transparant als het droog is.
pi_152298633
pi_152317498
pi_152355546
Klaar *O*



Nu nog even mooi poetsen en in de wax zetten. Dan ga ik ook meer foto's maken :D
pi_152355578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:56 schreef Faxie het volgende:
Klaar *O*

[ afbeelding ]

Nu nog even mooi poetsen en in de wax zetten. Dan ga ik ook meer foto's maken :D
Nice! ^O^
pi_152384734
Yes, nice!

tip van flip: Maak foto's als het kan buiten, in het zonnetje. Zorg voor een egale achtergrond, b.v. een paar witte A-4'tjes. Dan krijg je de beste modelbouwfoto's.

Drie keer raden wat mijn andere hobby is
pi_152386545
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:08 schreef Nemephis het volgende:
Yes, nice!

tip van flip: Maak foto's als het kan buiten, in het zonnetje. Zorg voor een egale achtergrond, b.v. een paar witte A-4'tjes. Dan krijg je de beste modelbouwfoto's.

Drie keer raden wat mijn andere hobby is [ afbeelding ]

Whehe, zal er aan denken :P
pi_152392804
Nu deze maar eens doen :P

  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:06:48 #100
416931 yats
(non) Average Joe
pi_152399167
Op aanraden van fax post ik hier ook eens. Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik mij eerste elektrische trein (schaal 1:87) en hoewel ik rond mijn 18e een keer volledig gestopt ben en vrijwel alles verkocht heb ben ik de interesse in modelbouw nooit verloren.

Rond mijn 23e ben ik dan ook weer opnieuw begonnen, alleen nu niet meer met treinen maar met een kleinere niche. Ik bouw nu kermismodellen in 1:87. Ik post hier nog wel een keer foto's van echt zelfgebouwde modellen (ipv de standaard bouwpakketten) aangezien ik voor nu alleen een foto op deze computer heb van een 'standaard model' dat als bouwpakket in elkaar past. Om toch een idee te hebben wat ik bedoel :

Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')