abonnement Unibet Coolblue
pi_126279168
Hallo allemaal,

Heeft iemand toevallig nog leuke tips voor Kreta gebaseerd op ervaring, behalve de 'standaard' bezienswaardigheden?
Ook tips voor leuke restaurantjes zijn welkom!

Alvast bedankt! :)
pi_126279340
Er is een straatje (moet ik ff opzoeken) waar heel veel leuke shops zitten en een paar heerlijke restaurants.
Het is een tijdje geleden maar zal kijken of ze street view hebben, meestal als ik het restaurant zie weet ik of die goed was.

Het was in chersonisos maar niet in de buurt van Star Beach.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:10:20 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_126279341
Ja al die museums gaan vroeg dicht, bloedirritant.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:11:28 #4
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_126279408
Er is een strand (weet helaas niet de naam) waar wit-roze steentjes liggen en een heel stuk ondiep is. Erg mooi om eens langs te gaan.
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_126279753
Gevonden!

http://goo.gl/maps/D12ES

Helaas geen street view dus weet er zo niet een paar uit mijn hoofd.

We zaten daar toen Griekenland kampioen werd, was echt briljant om te zien hoe blij dat volk was.

Er is 1 restaurant die ik me nog goed herinner:
http://goo.gl/maps/kEFzE
Deze heeft een soort terras over of vlak tegen de zee aan.
Echt prachtig om daar te zitten omdat je ook uitkijkt over de haven.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:17:45 #6
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_126279800
Alleen maar kleren meenemen, je geld is er al.
Anonieme tievesclown
pi_126280054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:17 schreef Crimyclown het volgende:
Alleen maar kleren meenemen, je geld is er al.
Ik moest lachen :%
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_126280258
Kreta is vrij groot, waar ga je heen?
pi_126280326
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:25 schreef snellejelle het volgende:
Kreta is vrij groot, waar ga je heen?
We zitten in Chersonnisos, maar hebben wel 5 dagen een huurauto dus kunnen opzich alle kanten op :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:29:23 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126280511
Als je een redelijke wandelaar bent, en het nog niet van plan was, zou ik zeker weten de Samaria kloof doen! ^O^ (wel één van de "standaard" bekende, maar het is het waard!)
pi_126280649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Als je een redelijke wandelaar bent, en het nog niet van plan was, zou ik zeker weten de Samaria kloof doen! ^O^ (wel één van de "standaard" bekende, maar het is het waard!)
Thanks, gaan ook zeker wel bekende attracties doen hoor maar die heb ik allemaal al wel via google gevonden. Ben op zoek naar insiders info :P

Samaria kloof gaat het waarschijnlijk niet worden want mijn vriend is vorig jaar aan z'n knie geopereerd. Misschien gaan we nog voor de 'easy way' (met zo'n bootje, dan 1,5 km lopen en dan ben je in de kloof) maar dan schijn je het mooiste gedeelte te missen...
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:50:47 #12
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_126281459
OT:

Ik ben 2 keer in Kreta geweest en heb het als zeer gastvrij ervaren. Gewoon een rondje lopen en veel praatjes maken met de Grieken daar. Zo zijn wij bij een verlaten camping met een gigantisch zwembad uitgenodigd, veel uitnodigingen van feestjes met locals gehad en zijn ook een keer op een boot van een Griek beland waar we lekker de hele dag op rondgedobberd hebben.

Oja en geen Jeep met leren bekleding huren. Tenzij je vuurvaste billen hebt.

Verder lekker een beetje door de bergen rijden, bij kerkjes kijken, waterpark bezoeken en de standaard toeristische musea (Iraklion).
Anonieme tievesclown
pi_126281671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:31 schreef Trusten het volgende:

[..]

Thanks, gaan ook zeker wel bekende attracties doen hoor maar die heb ik allemaal al wel via google gevonden. Ben op zoek naar insiders info :P

Samaria kloof gaat het waarschijnlijk niet worden want mijn vriend is vorig jaar aan z'n knie geopereerd. Misschien gaan we nog voor de 'easy way' (met zo'n bootje, dan 1,5 km lopen en dan ben je in de kloof) maar dan schijn je het mooiste gedeelte te missen...
Er is ook nog een andere kloof die je kan lopen; weet even niet hoe die heet. Is iig een stuk korter dan de samaria.
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:02:22 #14
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_126282139
Ik vond Elafonisi het uiterste zuidwesten een heel mooi strand hebben. Doet een beetje tropisch aan vind ik. De rit er naar toe door de bergen was ook mooi, alhoewel je tot aan ongv Chania over de "snelweg" rijdt.
Het is patat.
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:06:19 #15
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_126282367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:54 schreef polariteit het volgende:

[..]

Er is ook nog een andere kloof die je kan lopen; weet even niet hoe die heet. Is iig een stuk korter dan de samaria.
Bedoel je misschien de Imbros? Ja, die is korter en ook wat minder heftig qua wandelen dan de Samaria!
pi_126283742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:06 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Bedoel je misschien de Imbros? Ja, die is korter en ook wat minder heftig qua wandelen dan de Samaria!
Ik dacht het wel! (is alweer een jaar of acht geleden dat ik er geweest ben :+ )
Voor wat foto's, kijk hier
pi_126285273
Hmmm ik vond Rethymnon en Oud Chersonissos (boven op de "berg") wel het hoogtepunt van mijn vakantie Kreta.

Overslaan: ruines van Knossos... Vééééééél te druk en niet echt boeiend.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:17:51 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_126289644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:02 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmmm ik vond Rethymnon en Oud Chersonissos (boven op de "berg") wel het hoogtepunt van mijn vakantie Kreta.

Overslaan: ruines van Knossos... Vééééééél te druk en niet echt boeiend.
Precies wat jij zegt!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_126296386
Lasithi Plateau is een mooi rondje.

http://www.grieksegids.nl/kreta/lasithi.php

Verder is ook in Zuid-Kreta, Matala een aanrader. Dit was een voormalig hippie strand/dorp :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Matala
Abracadabra, tapate guarra!
pi_126302941
Thanks allemaal!
pi_129742476
Schop omhoog, ik ga hier overmorgen ook heen.. Iemand nog tips wat ook bereikbaar is met de scooter vanaf Rethymnon, of kom je met de scooter niet ver?
404 - Not Found
pi_129742649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:17 schreef bambino het volgende:
Gevonden!

http://goo.gl/maps/D12ES

Helaas geen street view dus weet er zo niet een paar uit mijn hoofd.

We zaten daar toen Griekenland kampioen werd, was echt briljant om te zien hoe blij dat volk was.

Er is 1 restaurant die ik me nog goed herinner:
http://goo.gl/maps/kEFzE
Deze heeft een soort terras over of vlak tegen de zee aan.
Echt prachtig om daar te zitten omdat je ook uitkijkt over de haven.
Dat is gewoon de "strip" van Chersonissos. Maar wel gezellig inderdaad, en je kunt er prima en goedkoop eten. Bij Marina bijvoorbeeld. Enige nadeel is dat het op dit moment vol met dronken Nederlanders en Russen zit, je kunt er beter zijn in mei of pas weer in september.

Lasithi Plateau is inderdaad best leuk om een rondje over te rijden, verder is het strand bij Agios Nikolaos best okay. Je kunt daar ook naar Spinalonga, dat melaatseneiland gaan.

En aan de andere kant van het eiland is nog een soort van hippie dorp, Matala.
pi_129744661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:39 schreef Zwappel het volgende:
Schop omhoog, ik ga hier overmorgen ook heen.. Iemand nog tips wat ook bereikbaar is met de scooter vanaf Rethymnon, of kom je met de scooter niet ver?
Je kunt met de scooter best een eind komen hoor! Heb zelf ook ongeveer 100 a 200 km per dag gereden en kunt zo een hoop van het eiland zien. Het mooiste vond ik nog de dorpjes in het binnenland, waar verder geen enkele toerist is. Wel is het zaak om vooraf je route te plannen met een kaartje.
Abracadabra, tapate guarra!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:23:48 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_129747195
Elafonisi (uiterste zuidwesthoek van het eiland) heeft een prachtig strand. Je kunt er door het water naar een eilandje lopen. Nadeel is dat het erg toeristisch is.
In de buurt van Rethymnon heb je de kloof van Mili, hier kun je langs verlaten dorpjes lopen. De taverne is het enige gebouw wat nog intact is.
Ga rondom Rethymnon zeker ook de bergen in. Mooi is het Arkadiaklooster, de grot van Melidoni en de (kunstmatige) watervallen bij Argiroupouli.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')