abonnement Unibet Coolblue
pi_137663851
quote:
5s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef elcastel het volgende:
Gisteren is hier opeens (was toevallig thuis en afspraak was eenzijdig :{ ) de aangevraagde slimme meter geplaatst. Ook de groepenkast (Merlin Gerin) ligt klaar om gemonteerd te worden.

Maar gisteren zag ik dus dat de hoofdzekering hier 25A is. Die wou de monteur niet vervangen (Liander stuurt geen eigen monteurs voor de installatie van slimme meters), maar kun je die zekering nou gratis laten vervangen voor 35A/40A als er nog 25A in zit ? Of moet je hem er dan eerst uitklappen ? Bij mijn vorige huis had ik kortsluiting en toen is die zekering gratis vervangen om dat het nog een 25A was ...

Fotootje van nu; zodat ik niet alleen maar offtopic ben :
[ afbeelding ]

Hmm, fijn dat een staande foto kennelijke automatisch liggend wordt hier.
~:).
juck, smerige zekeringautomatne :/
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 18:37:25 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:59:10 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_137668193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dus een router / modem ? :)
Geen van beide. Het is glasvezel hè :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_137669200
Meh, ding is nog steeds gewoon een modem :p

NTU is dat ding (zeg maar het ISRA punt) waar de glasvezel uit de straat
in uit komt en met een patchkoord verder gaat, óf bij nieuwere versies,
waar vervolgens het modem van de provider op geklikt word ;)
pi_137670583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dus een router / modem ? :)
gewoon een AOP :+ maar dan anders :)
pi_137670988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon een AOP :+
Dat dus. Maar met een nieuwe naam, de consument wil ook waar voor zijn geld :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_137679491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat dus. Maar met een nieuwe naam, de consument wil ook waar voor zijn geld :D
in mijn MK is een nieuw doosje geplaatst..... fotos volgen nog wel eens >:)
pi_137681929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

in mijn MK is een nieuw doosje geplaatst..... fotos volgen nog wel eens >:)
Foto's?

Dat noem je dan een NTUI

(Network Termination Unit Image)

NB: Vroegah was een NTU (toen we nog coax gebruikten voor een netwerk) gewoon een 50 Ohm weerstandje. :D)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:03:16 #59
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_137684310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
juck, smerige zekeringautomatne :/
Moeten er nogsteeds uit inderdaad. Er ligt hier al een 8-groeps Merlin Gerin kast klaar, maar dat project hoop ik dit jaar eindelijk wél op te pakken. Alle VD vernieuwen in het huis en de kast vervangen, maar moet eerst K&W / Aarde (-pen) laten slaan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:09:26 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_137732801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:15 schreef naaa het volgende:
Meh, ding is nog steeds gewoon een modem :p

NTU is dat ding (zeg maar het ISRA punt) waar de glasvezel uit de straat
in uit komt en met een patchkoord verder gaat, óf bij nieuwere versies,
waar vervolgens het modem van de provider op geklikt word ;)
Een modem zet analoog om in digitaal. Daar is bij glasvezel geen sprake van :P Het kastje waar de glasvezel binnenkomt wordt FTU (Fiber Termination Unit) genoemd, feitelijk een AOP.

O ja, een NTU wordt ook wel ONT genoemd (Optical Network Terminal) :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_137735566
Nou mijn meterkastje ook maar even showen dan, ik moet nog wat kabelbut wegwerken, maar ik ben nog niet klaar, komt nog een zwik CAT6 en Coax bij dus dat doe ik later even :)





[ Bericht 32% gewijzigd door R-Tech op 14-03-2014 16:31:03 (foto's werken nu wel :)) ]
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:40:37 #62
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137849876
Mijn meterkast, om praktische redenen 2 foto's.




De rode fritsbox heeft mn oude provider nooit opgeeist. Verder vrees ik dat ik binnenkort eens een opruimactie moet doen.

De kast en het huis zijn van 1990, een paar jaar terug een extra aarlek er bij laten zetten voor de wasmachine. En ja, er zit ook wat spullen in die er feitelijk niet horen maar wel praktisch opgeborgen zijn zoals die kruk bijvoorbeeld (de andere staat boven); altijd handig bij een jichtaanval.

Edit: Die youless heeft me voldoende info gegeven, iemand intresse? (of mag dat niet hier?)

[ Bericht 6% gewijzigd door BartNH op 17-03-2014 18:00:48 ]
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137859888
Waarvoor is die waterkraan in de meterkast ?
  maandag 17 maart 2014 @ 21:12:50 #64
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137860158
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:40 schreef BartNH het volgende:
Mijn meterkast, om praktische redenen 2 foto's.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rode fritsbox heeft mn oude provider nooit opgeeist. Verder vrees ik dat ik binnenkort eens een opruimactie moet doen.

De kast en het huis zijn van 1990, een paar jaar terug een extra aarlek er bij laten zetten voor de wasmachine. En ja, er zit ook wat spullen in die er feitelijk niet horen maar wel praktisch opgeborgen zijn zoals die kruk bijvoorbeeld (de andere staat boven); altijd handig bij een jichtaanval.

Edit: Die youless heeft me voldoende info gegeven, iemand intresse? (of mag dat niet hier?)
Wat is het, wat kan ik er mee?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 21:18:31 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137860468
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:12 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wat is het, wat kan ik er mee?
De YouLess is een makkelijk te installeren energiemeter waarmee je stroomverbruik zichtbaar wordt. Doordat de YouLess kan worden gekoppeld met een gratis online energie manager heb je met de YouLess altijd en overal inzicht in je actuele stroomverbruik zonder dat je daarvoor meterstanden hoeft in te voeren. Belangrijker nog, je kan met de YouLess je stroomverbruik uit het verleden analyseren. De YouLess energiemeter slaat intern tot een jaar aan data op en online kun je onbeperkt terug gaan in de tijd.

In de meeste huishoudens zijn al genoeg schermpjes aanwezig. Hier maakt de YouLess slim gebruik van met een app voor op je smartphone en/of tablet en een widget voor op je desktop. Hierdoor wordt je energieverbruik zichtbaar in je dagelijkse omgeving.

Om iets te kunnen veranderen, moet je je er bewust van zijn!

De YouLess kan ook ingezet worden om zonnestroom productie te monitoren. In dat geval zie je juist hoeveel je genereert in plaats van hoeveel je verbruikt.

Heb je er zelf momenteel ook één hangen :)
  maandag 17 maart 2014 @ 21:26:54 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137860997
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De YouLess is een makkelijk te installeren energiemeter waarmee je stroomverbruik zichtbaar wordt. Doordat de YouLess kan worden gekoppeld met een gratis online energie manager heb je met de YouLess altijd en overal inzicht in je actuele stroomverbruik zonder dat je daarvoor meterstanden hoeft in te voeren. Belangrijker nog, je kan met de YouLess je stroomverbruik uit het verleden analyseren. De YouLess energiemeter slaat intern tot een jaar aan data op en online kun je onbeperkt terug gaan in de tijd.

In de meeste huishoudens zijn al genoeg schermpjes aanwezig. Hier maakt de YouLess slim gebruik van met een app voor op je smartphone en/of tablet en een widget voor op je desktop. Hierdoor wordt je energieverbruik zichtbaar in je dagelijkse omgeving.

Om iets te kunnen veranderen, moet je je er bewust van zijn!

De YouLess kan ook ingezet worden om zonnestroom productie te monitoren. In dat geval zie je juist hoeveel je genereert in plaats van hoeveel je verbruikt.

Heb je er zelf momenteel ook één hangen :)
Lijkt me een mooie manier om het verbruik in kaart te brengen hier.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:27:08 #67
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137861015
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarvoor is die waterkraan in de meterkast ?
Een buitenkraan is niet handig met kleine kinderen in de buurt. toch wilde ik een tuinslang om mn kano van strandzand te ontdoen. Ik heb begrepen dat een kraan mag in een meterkast zolang die onder het niveau zit van je elkectra.
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:12 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wat is het, wat kan ik er mee?
De youless maakt dus van je domme meter een slimme meter. werkt op een draaischijf (ferarismeter) maar ook met een digitale (met ledje). Ook op een gasmeter kan die als er een zwart of juist spiegelend vlakje is op het laagste digit. Zie verde de post hierboven, zo goed kan ik dat niet vertellen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137875727
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:40 schreef BartNH het volgende:
De kast en het huis zijn van 1990, een paar jaar terug een extra aarlek er bij laten zetten voor de wasmachine.
Vreemde constructie. Jouw voedingskabel komt zo te zien vanuit de buren.
Dat word niet vaak meer toegepast dat soort constructies.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:55:38 #69
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137875978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef naaa het volgende:

[..]

Vreemde constructie. Jouw voedingskabel komt zo te zien vanuit de buren.
Dat word niet vaak meer toegepast dat soort constructies.
Wat ik in 1990 heb begrepen is dat er geen stenen muur achter de planken van de meterkast zit maar dus een verbrede spouw. Dus ruimte zat om een voedingskabel naar binnen te halen. De meterkast van de buren zit er direct achter.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137876189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef BartNH het volgende:
Wat ik in 1990 heb begrepen is dat er geen stenen muur achter de planken van de meterkast zit maar dus een verbrede spouw. Dus ruimte zat om een voedingskabel naar binnen te halen. De meterkast van de buren zit er direct achter.
Lol. Dat verklaart het waarschijnlijk.
Als jouw voeding vanuit de MK van de buurman was doorgelust,
was het ook logischer dat jouw hoofdzekering bij hem zou zitten.
pi_137880156
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:02 schreef naaa het volgende:

[..]

Lol. Dat verklaart het waarschijnlijk.
Als jouw voeding vanuit de MK van de buurman was doorgelust,
was het ook logischer dat jouw hoofdzekering bij hem zou zitten.
of dit kwam ze makkelijker uit met bouwen, je weet t niet :o
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:39 #72
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137883541
Een hoofdzekering achter slot bij de buren in huis lijkt mij ver voor 1990 al volkomen ondenkbaar. Ik denk dat er gewoon een lasdoos in de spouw zit waarin de grondkabel en de twee woonhuiskabels samenkomen. Ik zie me zelf nog niet aanbellen bij de buren om te vragen hoe dat kabeltje loopt :-)

Dat legerkistje staat ervoor maar mogelijk gaat gas ook door het houten schot heen, vanavond eens kijken. De koperen gasleiding is de binnenleiding, een dikkere naar zolder en de dunne via de vloer naar de keuken.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_137912342
WA
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:40 schreef BartNH het volgende:
Mijn meterkast, om praktische redenen 2 foto's.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rode fritsbox heeft mn oude provider nooit opgeeist. Verder vrees ik dat ik binnenkort eens een opruimactie moet doen.

De kast en het huis zijn van 1990, een paar jaar terug een extra aarlek er bij laten zetten voor de wasmachine. En ja, er zit ook wat spullen in die er feitelijk niet horen maar wel praktisch opgeborgen zijn zoals die kruk bijvoorbeeld (de andere staat boven); altijd handig bij een jichtaanval.

Edit: Die youless heeft me voldoende info gegeven, iemand intresse? (of mag dat niet hier?)
Wat moet de youless kosten?
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:37:45 #74
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_137912800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 03:18 schreef Mark_Boelen het volgende:
WA

[..]

Wat moet de youless kosten?
De Youless staat sinds gister op marktplaats, vraagprijs is 59 euro (plus 2,56 verzendkosten). Er zijn diverse biedingen gedaan.

Mag ik hier een marktplaats link posten?
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:53:10 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_137912915
Ik krijg een nieuwe meterkast. Dus waarschijnlijk mag ik nieuwe plankjes gaan kopen en op maat gaan maken :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')