abonnement Unibet Coolblue
pi_126216470
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_126216878
Die Youtube dude in de OP. _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:41:12 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126217404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:28 schreef Rogan het volgende:
Die Youtube dude in de OP. _O_
Die man is baas. 1 van de populairste fitness kanalen, samen met TMW, Sixpackshortcuts, en TC Flecher.

De rest haalt nog niet de helft van de abonnees.

Scooby heeft zijn huis zelf gebouwd, zijn fitness apparatuur, fiets, alles.
pi_126217617
Dik zijn is inderdaad een keuze... van 30% vet naar 14% in 12maanden whaddupppp!!
pi_126217702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef Tjepper078 het volgende:
Dik zijn is inderdaad een keuze... van 30% vet naar 14% in 12maanden whaddupppp!!
Goed bezig!

Altijd respect voor dat soort prestaties, want cutten/afvallen is niet bepaald het leukste wat er is.
Vooral keihard trainen zonder groter/sterker te worden. :') Ben het nu ook wel zat.
pi_126217708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die man is baas. 1 van de populairste fitness kanalen, samen met TMW, Sixpackshortcuts, en TC Flecher.

De rest haalt nog niet de helft van de abonnees.

Scooby heeft zijn huis zelf gebouwd, zijn fitness apparatuur, fiets, alles.
Grappig dat ik TMW etc wel ken, maar deze dude nog niet.

Ga hem zeker volgen. _O_
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:48:55 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126217714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die man is baas. 1 van de populairste fitness kanalen, samen met TMW, Sixpackshortcuts, en TC Flecher.

De rest haalt nog niet de helft van de abonnees.

Scooby heeft zijn huis zelf gebouwd, zijn fitness apparatuur, fiets, alles.
Hij is midden 50, en loopt halve marathons.
pi_126218045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:48 schreef 16meter het volgende:

[..]

Goed bezig!

Altijd respect voor dat soort prestaties, want cutten/afvallen is niet bepaald het leukste wat er is.
Vooral keihard trainen zonder groter/sterker te worden. :') Ben het nu ook wel zat.
Thanks dude!

Keihard trainen zonder groter/sterker te worden kan vrij depressief zijn, maar als ik dan in de spiegel kijk denk ik er weer anders over :)

Laatste % eraf en dan volop beast mode! Kijken waar we over een jaar staan!
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:08:19 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126218565
Gisteren 45 min. cardio (crosstrainen), vandaag weer (maar dan langer) :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:14:02 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126218818
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren 45 min. cardio (crosstrainen), vandaag weer (maar dan langer) :)
Ik moet eigenlijk ook om een paar kilo wat sneller kwijt te raken. Maar ik heb r zo´n hekel aan. ;(
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:15:08 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126218850
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk ook om een paar kilo wat sneller kwijt te raken. Maar ik heb r zo´n hekel aan. ;(
Vet muziekje op helpt niet?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:16:52 #13
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126218918
quote:
5s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vet muziekje op helpt niet?
Mmm, misschien wel. Eens proberen. Hoewel ik een hekel heb aan van die oordopjes, en vrij snel zweet. Dat is niet zo lekker met iets op je hoofd vind ik.
pi_126219021
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk ook om een paar kilo wat sneller kwijt te raken. Maar ik heb r zo´n hekel aan. ;(
Ik ook ja, ik eet wel minder ipv cardio te doen. Saai gedoe.

Heb in de bijna anderhalf jaar dat ik train nog nooit een cardiotoestel aangeraakt :') . Wel inmiddels van 91 naar 87kg gegaan.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:22:30 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126219124
Het is ook saai. Ik haal altijd weer voldoening uit het aantal calorië wat ik na mijn training verbrand heb. Ik weet niet of jullie thuis cardiofitnessen of op een sportschool. Op de sportschool is genoeg variatie in cardio te vinden. En anders kun je nog buiten hardlopen :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126219175


Mijn broek van 10 maanden terug, maar ik was toen al ruim 2/3 maanden bezig met dieet en cardio .

Nu sta ik op een dood punt, ik fiets elke dag nog 1.5 uur en doe geen gekke dingen met eten.

Momenteel ben ik 134 kilo en 1.96. Ik heb mezelf nooit gewogen voordat ik dit traject begon, heb daar wel spijt van..
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:29:05 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126219383
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
Het is ook saai. Ik haal altijd weer voldoening uit het aantal calorië wat ik na mijn training verbrand heb. Ik weet niet of jullie thuis cardiofitnessen of op een sportschool. Op de sportschool is genoeg variatie in cardio te vinden. En anders kun je nog buiten hardlopen :)
Ik ben fysiek min of meer aan de crosstrainer gebonden. Dat is het makkelijkste voor me. Ik heb thuis een crosstrainer, en in de gym. Maar die thuis wordt vooral versleten door m'n vrouw. :P
pi_126220045
Heel af en toe waag ik me aan cardio, meestal als mn vriendin ook mee komt sporten en ik anders toch op haar moet wachten, maar meestal sla ik het over.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:47:41 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223280
ik weet niet of ik het 100% eens ben met dik worden is een keuze, maar dun worden (of dik blijven) is in élk geval zeker een keuze :Y

dat betekent nog niet dat iedereen die dik is aan de stereotiepen die ik hier voorbij zie komen voldoet. geloof me, ook zonder MacD en KFC kun je 50 kilo aankomen in 5 jaar tijd, 10 kilo per jaar is namelijk helemaal niet moeilijk! aan de andere kant: tien kilo per jaar eraf is dus ook te doen ;)
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:50:33 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126223406
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet of ik het 100% eens ben met dik worden is een keuze, maar dun worden (of dik blijven) is in élk geval zeker een keuze :Y

dat betekent nog niet dat iedereen die dik is aan de stereotiepen die ik hier voorbij zie komen voldoet. geloof me, ook zonder MacD en KFC kun je 50 kilo aankomen in 5 jaar tijd, 10 kilo per jaar is namelijk helemaal niet moeilijk! aan de andere kant: tien kilo per jaar eraf is dus ook te doen ;)
Niemand in dit topic gelooft dat je alleen dik wordt met KFC of McD. Fast Food ligt zo voor de hand dat het makkelijk de draak mee te steken is.

Wat mensen snappen is dat het gaat om energie boven onderhoud, en dat chronisch, waardoor je obees wordt. Met fast food, dirty food, clean food, healthy food, whatever food je naar binnen giet.
Confidence through competence
pi_126223440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:23 schreef Rogan het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn broek van 10 maanden terug, maar ik was toen al ruim 2/3 maanden bezig met dieet en cardio .

Nu sta ik op een dood punt, ik fiets elke dag nog 1.5 uur en doe geen gekke dingen met eten.

Momenteel ben ik 134 kilo en 1.96. Ik heb mezelf nooit gewogen voordat ik dit traject begon, heb daar wel spijt van..
Misschien een idee om je cardio aan te passen? Niet alleen fietsen, maar ook crosstrainers,roeien,steppen bijvoorbeeld. Of zelfs hardlopen?

Succes iig!!
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:53:07 #22
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126223522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:51 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Misschien een idee om je cardio aan te passen? Niet alleen fietsen, maar ook crosstrainers,roeien,steppen bijvoorbeeld. Of zelfs hardlopen?

Succes iig!!
Beter is om eerst kwantitatief een indicatie te krijgen hoeveel kcal er gegeten wordt en hoeveel er per dag verbrand wordt met extra beweging, voordat een goed advies gegeven kan worden.

In het wielrentopic werd er laatst ook het advies gegeven 'meer te fietsen om dat buikje kwijt te raken' terwijl die persoon al honderden kms per week reed. 8)7 Gekkenwerk.
Confidence through competence
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:53:59 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niemand in dit topic gelooft dat je alleen dik wordt met KFC of McD. Fast Food ligt zo voor de hand dat het makkelijk de draak mee te steken is.

Wat mensen snappen is dat het gaat om energie boven onderhoud, en dat chronisch, waardoor je obees wordt. Met fast food, dirty food, clean food, healthy food, whatever food je naar binnen giet.
mee eens. van te veel gezond voer word je ook dik, duidelijk. maar goed, de draak ermee steken gebeurt wel erg vaak. wat mij daarbij tegen de borst stuit is dat het lijkt alsof dikke mensen het verdienen om respectloos behandeld te worden. men mag me lelijk vinden, men mag me lui vinden, men mag vanalles denken over hoe ik eruit zie of waarom ik dik ben, maar minderwaardig ben ik echt niet :N
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:56:02 #24
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126223679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mee eens. van te veel gezond voer word je ook dik, duidelijk. maar goed, de draak ermee steken gebeurt wel erg vaak. wat mij daarbij tegen de borst stuit is dat het lijkt alsof dikke mensen het verdienen om respectloos behandeld te worden. men mag me lelijk vinden, men mag me lui vinden, men mag vanalles denken over hoe ik eruit zie of waarom ik dik ben, maar minderwaardig ben ik echt niet :N
Zolang je zelf maar weet dat je niet minderwaardig bent kunnen andere mensen je ook niks doen.

Ik heb altijd wel een probleem met het woordje 'gezond' in combinatie met voer. Mensen vinden volkorenbrood bijvoorbeeld gezond, en boter ongezond. Er wordt een emotionele sticker op voer geplakt die volkomen op gevoel is gebaseerd. Kijk liever wat er aan micro- en macronutrienten in je voedsel zit, en of dit in je patroon past.

Zelf zie ik obese mensen (en mezelf in het verleden dus) als alcoholisten of cocaineverslaafden. Je kiest er niet echt voor, soms heb je het niet eens door dat je het bent, soms wil je het ontkennen, maar je bent het wel en je moet voor jezelf een weg zien te vinden waar je uit kan klauwen.
Confidence through competence
pi_126223813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Beter is om eerst kwantitatief een indicatie te krijgen hoeveel kcal er gegeten wordt en hoeveel er per dag verbrand wordt met extra beweging, voordat een goed advies gegeven kan worden.

In het wielrentopic werd er laatst ook het advies gegeven 'meer te fietsen om dat buikje kwijt te raken' terwijl die persoon al honderden kms per week reed. 8)7 Gekkenwerk.
Dat is zeker belangrijk om te doen, maar ging er vanuit dat hij daar al mee bezig is.

Ik bedoelde ook niet dat hij meer zou moeten fietsen ofzo, maar gewoon is een ander soort cardio te proberen. Ze lichaam zal ondertussen wel gewend zijn om telkens 1.5uur te fietsen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:01:02 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126223979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zolang je zelf maar weet dat je niet minderwaardig bent kunnen andere mensen je ook niks doen.

Ik heb altijd wel een probleem met het woordje 'gezond' in combinatie met voer. Mensen vinden volkorenbrood bijvoorbeeld gezond, en boter ongezond. Er wordt een emotionele sticker op voer geplakt die volkomen op gevoel is gebaseerd. Kijk liever wat er aan micro- en macronutrienten in je voedsel zit, en of dit in je patroon past.

Zelf zie ik obese mensen (en mezelf in het verleden dus) als alcoholisten of cocaineverslaafden. Je kiest er niet echt voor, soms heb je het niet eens door dat je het bent, soms wil je het ontkennen, maar je bent het wel en je moet voor jezelf een weg zien te vinden waar je uit kan klauwen.
jups. wat vind je mis met volkorenbrood? ik weet dat mensen tarwe-loos eten/low-carb misschien prefereren, maar met mijn eetstoornisverleden is dat geen goed idee (uitsluiten bepaalde voedingsmiddelen leidt bij mij snel tot terugval in eetbuien/uithongeren/obsessief gedrag)

Ik zou het zelf de minder ongezonde optie voor als je brood wilt eten noemen. De GI/GL van brood valt trouwens wel mee als je het maar combineert met eiwitten en vetten in 1 maaltijd.
Kwak
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:04:11 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126224147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jups. wat vind je mis met volkorenbrood? ik weet dat mensen tarwe-loos eten/low-carb misschien prefereren, maar met mijn eetstoornisverleden is dat geen goed idee (uitsluiten bepaalde voedingsmiddelen leidt bij mij snel tot terugval in eetbuien/uithongeren/obsessief gedrag)

Ik zou het zelf de minder ongezonde optie voor als je brood wilt eten noemen. De GI/GL van brood valt trouwens wel mee als je het maar combineert met eiwitten en vetten in 1 maaltijd.
Nouja, volkorenbrood werkt voor veel mensen. Het is alleen niet dat wondermiddel wat altijd geportreteerd wordt. Per 100 kcal volkorenbrood heb je heel, heel schamel weinig micronutrienten, en wél een zak zetmeel die je daarmee naar binnen werkt.

Brood is voornamelijk erg goedkoop qua energie, en makkelijk om mee te nemen.

Ik heb wel het idee dat low-carb goed kan werken voor obese mensen ivm de insulineresistentie die daarmee gepaard gaat, maar uiteindelijk moet je zelf een weg vinden die voor jou vol te houden is persoonlijk.
Confidence through competence
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:05:27 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224215
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die een teringhekel heeft aan cardio. :')

Ik kan daar trouwens ook niets van.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:07:18 #29
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126224340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die een teringhekel heeft aan cardio. :')

Ik kan daar trouwens ook niets van.
:D

Ik vind die treadmill hamsters altijd pijnlijk om te zien :@ Achter mijn huis is een speeltuintje met een basketbal basket. Een halfuurtje dribbelen en ballen schieten vind ik nou een leuke vorm van cardio, als het weer een beetje meewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2013 17:12:22 ]
Confidence through competence
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:11:42 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:D

Ik vind die threadmill hamsters altijd pijnlijk om te zien :@ Achter mijn huis is een speeltuintje met een basketbal basket. Een halfuurtje dribbelen en ballen schieten vind ik nou een leuke vorm van cardio, als het weer een beetje meewerkt.
Dat is volgens mij een ergernis voor veel serieuze krachttrainers. Ik heb tenminste al van verschillende van hen gehoord dat ze het ook belachelijk vinden als mensen een half uur op de loopband komen wandelen en dan weer vertrekken. Vaak ook nog met 0 or 0,5% helling.

Doe dat dan gewoon buiten op straat, dan heb je veel meer variatie en je houdt dat abonnementsgeld op zak.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:13:01 #31
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126224653
Nouja, als je een beetje jong en strak bent, fleur je de boel nog een beetje op.

Die mensen zouden korting moeten krijgen :(
Confidence through competence
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:14:22 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126224705
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, als je een beetje jong en strak bent, fleur je de boel nog een beetje op.

Die mensen zouden korting moeten krijgen :(
"Wij van WC-eend", of wat? :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:17:24 #33
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126224852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend", of wat? :D
Nee nee :o Jong, strak, dikke tieten en mooie kont. Ik ben/heb twee van de vier niet :( *)
Confidence through competence
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:30:42 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126225413
quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee nee :o Jong, strak, dikke tieten en mooie kont. Ik ben/heb twee van de vier niet :( *)
Ik woon in een studentstad hé. Dus er zijn sowieso mooie studentes te over. En het vrouwtje dat altijd achter de bar staat mag er ook wel zijn. :9
pi_126227513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Niemand in dit topic gelooft dat je alleen dik wordt met KFC of McD. Fast Food ligt zo voor de hand dat het makkelijk de draak mee te steken is.

Wat mensen snappen is dat het gaat om energie boven onderhoud, en dat chronisch, waardoor je obees wordt. Met fast food, dirty food, clean food, healthy food, whatever food je naar binnen giet.
Juist.
+Geen kennis van voeding, denken dat "vers sap" van AH gezond is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 18:31:46 ]
pi_126227768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Juist.
+Geen kennis van voeding, denken dat "vers sap" van AH gezond is.
Zoweiso, 'vers' uit een supermarkt :') pers dan zelf een sinasappeltje
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:09:05 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_126235971
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, als je een beetje jong en strak bent, fleur je de boel nog een beetje op.

Die mensen zouden korting moeten krijgen :(
mooi uitzicht is zeker niet verkeerd. maar het leidt zo af.

quote:
9s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee nee :o Jong, strak, dikke tieten en mooie kont. Ik ben/heb twee van de vier niet :( *)
welke niet? Jong en strak?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:39:56 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126255513
Gisteren weer 62 minuten gecrosstrained 8-) . We gaan er een gewoonte van maken :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:39:43 #39
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126257274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Juist.
+Geen kennis van voeding, denken dat "vers sap" van AH gezond is.
Waar ik me dan altijd over verbaas, is die zelfgenoegzaamheid in LIF, waarbij mensen in de dieetclub of slank gaan bashen op mensen die naar de McD en KFC gaan, terwijl ze daar zelf niet eens komen (volgens henzelf) en het hun niet lukt om permanent af te slanken met hun 'oh zo gezonde' quinoa, volkorenbrood, volkorenpasta en magere 20+ kaas. En dan over 20 jaar met diabetes en hart- en vaatziekten komen aanzetten zeker.

Klok klepel en hypocrisie ten top.

'Maar ik eet gezond!' :'(

Eh nee, het feit dat je nog steeds een bierbuik mee moet slepen geeft aan dat je niet gezond bezig bent.

Plaatje erbij:



[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 09-05-2013 13:49:55 ]
Confidence through competence
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:19:14 #40
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126261605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Waar ik me dan altijd over verbaas, is die zelfgenoegzaamheid in LIF, waarbij mensen in de dieetclub of slank gaan bashen op mensen die naar de McD en KFC gaan, terwijl ze daar zelf niet eens komen (volgens henzelf) en het hun niet lukt om permanent af te slanken met hun 'oh zo gezonde' quinoa, volkorenbrood, volkorenpasta en magere 20+ kaas. En dan over 20 jaar met diabetes en hart- en vaatziekten komen aanzetten zeker.

Klok klepel en hypocrisie ten top.

'Maar ik eet gezond!' :'(

Eh nee, het feit dat je nog steeds een bierbuik mee moet slepen geeft aan dat je niet gezond bezig bent.

Plaatje erbij:

[ afbeelding ]
dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Kwak
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:44:25 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126262687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Daar kan ik mij in vinden :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:37:35 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126264683
Ik eet ook geen brood. Tenzij het echt niet anders kan. Wel veel bananen voor het sporten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126265142
Ik ga beginnen fitnessen, ik kan voor een abbo zorgen voor 30 euro in de maand bij mij in de buurt. Hoe pak ik dit voor het eerst aan? ben dik en heb geen conditie
pi_126265521
Edit: vecht dat maar via PM uit.

[ Bericht 96% gewijzigd door Snakey op 09-05-2013 16:13:59 ]
pi_126265783
Ik ga me hier ook weer melden, aangezien ik nu echt fanatiek bezig wil zijn en m'n levensstijl wil omgooien icm veel fitness, water drinken en letten op m'n eetpatroon.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_126266039
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Dat dus.
pi_126266848
Vanochtend eerst gras maaien, zou daarna wel de sportschool in. Helaas ging die om 12 uur dicht. Nog maar even gaan hardlopen dan in de zon om toch iets te doen vandaag. Morgen maar weer de sportschool opzoeken.

En brood...ik eet er een stuk of 8 per dag, wisselend qua beleg. Zoals al gezegd, tis lekker makkelijk.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:43:56 #48
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126269206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit is typsisch een tekst van iemand die niet precies weet wat daar besproken wordt. over dieet ga ik niks zeggen, maar in slank zijn ten eerste de meeste mensen al slank, ten tweede krijg je op je flikker als je teveel brood eet, margarine ipv echte boter of olijfolie, teveel carbs, light-producten, iets wat ook maar lijkt op sonja bakker, eierkoeken, ontbijtkoek en wat voor andere shit er ook gepromoot wordt in dieten. :N het feit dat niet iedereen altijd perfect eet daar, is vooral dat het merendeel helemaal niet hoeft af te vallen. Ik ben nogal een uitzondering :P
Maar da's het hele punt: je hoeft niet perfect te eten om gezond af te vallen, én je hoeft niet gezond te zijn als je jezelf het plakkaat 'gezonde eter' geeft omdat je toevallig volkorenproducten en veel groentes eet (ik noem maar wat).

Iemand die niet 'elke dag perfect' eet, maar zichzelf van de insulineresistentie af helpt, en dan iemand die jaren voortmoddert en zichzelf voor de gek houdt dat hij 'gezond eet' omdat hij genoeg pietamientjes binnenkrijgt op een dag.... maar wel op de trein richting diabetes en hart- en vaatziekten zit, wat geen ziektes van vitaminegebrek zijn, zoals beri-beri en scheurbuik, maar ziektes van energieoverschot.

Overigens lurk ik al jaren mee in slank en dieet, waarbij mijn verbazing idd meer slaat op dieet zoals je zegt. :) Ik ken ook de persoonlijke venijnige vetes daar en nu ik erover nadenk, slecht idee om daarin meegezogen te worden. :P

Mensen die al langer posts lezen van mij weten iig dat ik geen methode aanhang, maar dat ik mensen graag aanspoor hun eigen methode te kiezen die ze vol kunnen houden.
Confidence through competence
pi_126273247
Ik heb me maandag ingeschreven bij fit for free, ben al 2 keertjes geweest en heb bij inschrijven aangegeven dat ik per kwartaal wil betalen. Wanneer wordt het geld afgeschreven, is dat bij iedereen op dezelfde datum of ligt dit aan je inschrijving? Dan kan ik er rekening mee houden en zorgen dat er genoeg saldo op m'n bankrekening staat.
Rossoneri siamo noi.
pi_126273303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga beginnen fitnessen, ik kan voor een abbo zorgen voor 30 euro in de maand bij mij in de buurt. Hoe pak ik dit voor het eerst aan? ben dik en heb geen conditie
Ik ben vanaf afgelopen maandag ook begonnen. Ga op het begin gewoon 2 of 3x per week anderhalf uur ofzo. Belangrijk is dat je gezond eet veel water en melk drinkt en let op je eiwitten enzo. En doorzetten.
Rossoneri siamo noi.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:09:01 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126279266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maar da's het hele punt: je hoeft niet perfect te eten om gezond af te vallen, én je hoeft niet gezond te zijn als je jezelf het plakkaat 'gezonde eter' geeft omdat je toevallig volkorenproducten en veel groentes eet (ik noem maar wat).

Iemand die niet 'elke dag perfect' eet, maar zichzelf van de insulineresistentie af helpt, en dan iemand die jaren voortmoddert en zichzelf voor de gek houdt dat hij 'gezond eet' omdat hij genoeg pietamientjes binnenkrijgt op een dag.... maar wel op de trein richting diabetes en hart- en vaatziekten zit, wat geen ziektes van vitaminegebrek zijn, zoals beri-beri en scheurbuik, maar ziektes van energieoverschot.

Overigens lurk ik al jaren mee in slank en dieet, waarbij mijn verbazing idd meer slaat op dieet zoals je zegt. :) Ik ken ook de persoonlijke venijnige vetes daar en nu ik erover nadenk, slecht idee om daarin meegezogen te worden. :P

Mensen die al langer posts lezen van mij weten iig dat ik geen methode aanhang, maar dat ik mensen graag aanspoor hun eigen methode te kiezen die ze vol kunnen houden.
dan zijn we het helemaal eens met elkaar
Kwak
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:09:31 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126279293
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan zijn we het helemaal eens met elkaar
Dat waren we al :D
Confidence through competence
pi_126279727
Oh ik zit nu trouwens op 4,5 week zonder suiker! En ik ben ondertussen ook al wat kilo's kwijt :) Heb alleen gisteren iets verkeerds gedaan waardoor mijn heup nu scheef zit (ik ben een beetje een retard soms :') ) waardoor ik nu verrek van de pijn als ik iets doe.

Hoe dan ook, het gaat lekker :) Kon 2 maanden geleden maximaal een kwartier op de crosstrainer, gisteren deed ik met gemak 30 minuten. Alleen dat eeuwige hongergevoel is echt een hel, dus ik ga even kijken of ik naar een diëtist kan aangezien ik verder wel gewoon mijn calorieën binnenkrijg.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:20:47 #54
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126280007
Goed bezig.

Structureel afvallen gaat nooit gepaard zonder enig hongergevoel; je bent immers onder onderhoud aan het eten, waardoor je lichaam in netto catabole staat is en wel energie uit vet- of glycogeenreserves moet halen. Ghreline en PYY-niveaus fluctueren en geven je honger.

Geen angst voor honger als je een lichte deficit hebt tijdens je afvallen. Hier in het rijke moderne westen zijn we zo avers van honger dat we denken altijd te moeten blijven eten.

Soms lijkt het wel een wedstrijd op fitnessfora, wie het minst hongergevoel ervaart tijdens het cutten. 'Ik heb vandaag onder onderhoud gegeten en heb geen hongergevoel gekend!'. Nou, wauw, wil je nu een lintje, denk ik dan. Het gevoel alsof je wel trek hebt, hoort bij afvallen. Er is echter verschil in snaaidrang, of daadwerkelijk bijvoorbeeld een appeltje te kunnen eten.
Confidence through competence
pi_126280480
Ik had het ook al toen ik boven mijn onderhoud zat, dus ik ben sowieso een beetje een vreetschuur van nature :') Daar stelselmatig tegenin gaan is gewoon heel lastig, maar ergens ook wel goed om te weten dat ik mezelf niet meer toesta om zomaar op te geven omdat het even lastig wordt.

Hopen dat morgen mijn heup niet meer pijn doet, dan kan ik nog wat gaan sporten.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:30:40 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126280594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ik had het ook al toen ik boven mijn onderhoud zat, dus ik ben sowieso een beetje een vreetschuur van nature :') Daar stelselmatig tegenin gaan is gewoon heel lastig, maar ergens ook wel goed om te weten dat ik mezelf niet meer toesta om zomaar op te geven omdat het even lastig wordt.

Hopen dat morgen mijn heup niet meer pijn doet, dan kan ik nog wat gaan sporten.
Ik ken het gevoel hoor :o

Voor mij is afvallen erg opletten dat ik niet teveel eet. Net iets boven onderhoud eten als ik train, is voor mij iets minder erg opletten dat ik niet teveel eet. :')

Is wellicht genetisch bepaald bij ons dat we wat meer hongergevoel hebben ten opzichte van hoeveel energie uit voedsel ons lichaam daadwerkelijk nodig heeft. :) Zo zijn de kaarten geschud, en we moeten manieren vinden om ermee om te gaan!

Het had ook andersom kunnen zijn; je ziet dat vaak in dit topic of elders, mensen die juist veel verzadigingsgevoel hebben en echt moeite hebben om wat meer te eten! Meestal zijn ze veel te dun voor hun lengte. Eigenlijk het omgekeerde probleem. Wel fascinerend, al deze variatie, vind ik altijd.
Confidence through competence
pi_126280673
Heel veel water drinken helpt gelukkig wel, en veel magere kwark vult ook wel goed voor een paar uur. Hoe dan ook, afvallen :7
pi_126299687
Ik heb een vraag over de fysieke gesteldheid van dit beroemd model aan het strand.

Is dat de uiterste vorm van perfectie zoals dat hier wordt gepropageerd of gewoon te mager voor fitness waar het laten zien van je buikspieren en alles wat ermee samenhangt altijd wordt getoond.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:09:24 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126299756
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:32 schreef Franknfurter het volgende:
Heel veel water drinken helpt gelukkig wel, en veel magere kwark vult ook wel goed voor een paar uur. Hoe dan ook, afvallen :7
Je hebt een doel, dus dat hongergevoel neem je voor lief. Wil niet zeggen dat je er niet over mag klagen, dat doe ik ook. :P
pi_126299803
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je hebt een doel, dus dat hongergevoel neem je voor lief. Wil niet zeggen dat je er niet over mag klagen, dat doe ik ook. :P
Ik heb altijd 's avonds trek. Dusdanig dat ik mezelf dingen ga bedenken waarom ik toch iets zou 'mogen' eten :') :'(
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:13:53 #61
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126299883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik heb altijd 's avonds trek. Dusdanig dat ik mezelf dingen ga bedenken waarom ik toch iets zou 'mogen' eten :') :'(
Calorieen tellen. Dan kan je het zo indelen dat je 's avonds nog ruimte hebt voor een snack. Hoef je jezelf niet te pijnigen. :P
pi_126300019
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Calorieen tellen. Dan kan je het zo indelen dat je 's avonds nog ruimte hebt voor een snack. Hoef je jezelf niet te pijnigen. :P
Yup, ik kan 's avonds nog genoeg eten. De eetmomenten waarop ik de meeste calorien neem zijn voor en net na m'n training. De rest van de dag heb ik dan nog ruimte over. Grofweg deze indeling

Ontbijt: 400kcal
Lunch: 400kcal
Pre workout: 600kcal
Na workout: 600kcal
's Avonds + 's nachts: 600kcal

's Avonds neem ik 250 gram magere kwark, wat wel vult. Dan nog wat chorizo, wat ook lekker vult door het vet.
pi_126301912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Het had ook andersom kunnen zijn; je ziet dat vaak in dit topic of elders, mensen die juist veel verzadigingsgevoel hebben en echt moeite hebben om wat meer te eten! Meestal zijn ze veel te dun voor hun lengte. Eigenlijk het omgekeerde probleem. Wel fascinerend, al deze variatie, vind ik altijd.
Present :P

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2013 13:13:05 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:24:22 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126302379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Present :P

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(
Dan is zeg, 6x per dag eten een goede optie voor je. Op die manier kan je kleinere hoeveelheden per keer eten waardoor je niet vreselijk vol komt te zitten.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:29:51 #65
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126302599
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Present :P

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(
Ja, en ik zie al dat je het makkelijker voor jezelf maakt: vloeibaar voedsel (in jouw geval melk) is makkelijker in te nemen dan vast voedsel, dus je helpt jezelf al een handje om toch genoeg te kunnen eten.

Te dikke mensen moeten het omgekeerde doen: juist het voedsel zoeken wat ze dat verzadigingsgevoel geven, zodat ze niet chronisch boven onderhoud eten.

Overigens vind ik 500 gram kwark erg fors. Als je het anti-catabole effect van langzame eiwitten 's nachts wilt hebben, heb je aan zo'n 250-300 gram ook al genoeg. Mocht je per se 500 gram kwark op een dag willen hebben, kun je die 200 gram elders eten. Misschien helpt je dat.
Confidence through competence
pi_126302635
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan is zeg, 6x per dag eten een goede optie voor je. Op die manier kan je kleinere hoeveelheden per keer eten waardoor je niet vreselijk vol komt te zitten.
Klopt, 3x per dag eten is ook gewoon zo'n standaard lijstje voor werkende mensen. Ontbijt, lunchpauze, avondeten. Dat hoeft helemaal niet, je kunt 1 of 2 (IF) maar ook gewoon 6 of 10 maaltijden op een dag nemen. Dan is het inderdaad wat makkelijker te spreiden.

Toen ik bulkte nam ik zo'n 7 maaltijden op een dag van 400-600kcal per stuk.

Verder gewoon het brood weglaten en havermout nemen, dat helpt enorm. Een halve liter volle melk met 50 gram havermout is ongeveer 500kcal. Dat drink je zo weg en een uur later kan je er weer eentje nemen. Brood vult alleen maar onnodig. Bulken met brood is gewoon niet te doen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:31 #67
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126302737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:30 schreef Sapstengel het volgende:

Verder gewoon het brood weglaten en havermout nemen, dat helpt enorm. Een halve liter volle melk met 50 gram havermout is ongeveer 500kcal. Dat drink je zo weg en een uur later kan je er weer eentje nemen. Brood vult alleen maar onnodig. Bulken met brood is gewoon niet te doen.
Ja, maar dan wel ongekookte havermout in bv melk. Ik zag laatst in het andere topic iemand enorm veel moeite hebben havermout weg te werken. Maar dat bleek havermout gekookt in water te zijn :D Als iets enorm vult....

Confidence through competence
pi_126302782
Wat ik altijd doe is een pak euroshopper havermout kopen a 39 cent. Dat vermalen in de blender totdat het poeder is. Dan gooi je gewoon wat scheppen poeder in je koude melk en schud je even goed. Tussendoor nog een keertje roeren, want het zakt naar beneden.

Op die manier merk je nauwelijks dat je havermout eet, het lijkt qua consistentie gewoon bijna nog op melk. Tenzij je er natuurlijk een paar honderd gram in gooit.
pi_126304813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
Wat ik altijd doe is een pak euroshopper havermout kopen a 39 cent. Dat vermalen in de blender totdat het poeder is. Dan gooi je gewoon wat scheppen poeder in je koude melk en schud je even goed. Tussendoor nog een keertje roeren, want het zakt naar beneden.

Op die manier merk je nauwelijks dat je havermout eet, het lijkt qua consistentie gewoon bijna nog op melk. Tenzij je er natuurlijk een paar honderd gram in gooit.
waarom die moeite, vind je het anders niet lekker? ik sta iedere ochtend weer te springen om havermout met koude melk te mogen eten. gewoon havermout in een kom, melk erbij, en eten. 100 g havermout normaal, 200 als ik extra honger heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Present :P

's ochtends eet ik 1 broodje pindakaas ( 2 sneetjes) en 2 glazen melk, hiermee zit ik echt bomvol. In de middag eet ik nog een broodje pindakaas en rest van het melk, maar ik moet hier dan echt proppen. Dan avond eten en dat gaat dan nog wel, en tot het slapen gaan drink ik de rest van het melk (2L per dag), en voor het slapen gaan 500 gr kwark. Aan het eind van de dag sta ik echt op knappen. :') En nog eet ik eigenlijk veel te weinig. ;(
dit klinkt voor mij als superomnivoor echt onvoorstelbaar, en als ik eerlijk ben heb ik meteen het idee dat je je aanstelt... omdat ik dus altijd al veel heb gegeten. ik moet moeite doen om het bij 4 sneeën met pindakaas te laten, heb dan nog wel honger maar ik weet dat als ik even wacht het hongergevoel vanzelf verdwijnt. wel een goede tip dus, gewoon zo snel eten dat je hersenen nog niet weten dat er eten in aantocht is :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Deeltjesversneller op 10-05-2013 14:35:17 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:36:29 #70
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126305035
Yeah, het 'hey, je hebt helemaal geen honger meer / energie nodig' - belletje is bij ons een beetje uitgeschakeld, terwijl die bij sommige mensen continu aan staat.
Confidence through competence
pi_126305126
Ik at eerst zoms ook niks tot het avondeten en dan s'avonds een zak chips ofzo, het is ook een deel gewenning gewoon. Ik eet nu meestal 6 boterhammen met pindakaas op school en dan s'avonds krijg ik rond 8 uur weer honger en eet ik dan wat er in huis is.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126305828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel ongekookte havermout in bv melk. Ik zag laatst in het andere topic iemand enorm veel moeite hebben havermout weg te werken. Maar dat bleek havermout gekookt in water te zijn :D Als iets enorm vult....

[ afbeelding ]
Ik had 2 weken geleden 500 ml melk gekookt met 50 gr havermout, was ook niet weg te werken, ik zat serieus vol na 2 happen. :') Sindsdien kon ik geen havermout meer zien, misschien toch maar eens de manier van Sapstengel proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2013 14:57:13 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:04:31 #73
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126306125
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik had 2 weken geleden 500 ml melk gekookt met 50 gr havermout, was ook niet weg te werken, ik zat serieus vol na 2 happen. :') Sindsdien kon ik geen havermout meer zien, misschien toch maar eens de manier van Sapstengel proberen.
Probeer havermout idd in koude melk te roeren, en niet te lang te laten staan. :) Geef het wat smaak met kaneel of vanille/vanilline, of wat zoets.
Confidence through competence
pi_126306215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

waarom die moeite, vind je het anders niet lekker? ik sta iedere ochtend weer te springen om havermout met koude melk te mogen eten. gewoon havermout in een kom, melk erbij, en eten. 100 g havermout normaal, 200 als ik extra honger heb.
Anders is het niet lekker inderdaad. Als het onvermalen is zijn het van die met melk volgezogen vlokken. Helemaal met weinig melk. Dan is het gewoon alsof je kots aan het eten bent.

En veel moeite is het niet, ik eet 50gr per dag, een pak is een halve kilo. Dus gewoon één keer in de blender stoppen en dan kan ik weer anderhalve week vooruit.
pi_126306787
Zeg, kan ik insanity doen ipv cardio? Ik haat cardio (crosstrainer/hardloopband) met een grote passie.
pi_126306793
de eerste keer dat ik het at vond ik het ook niet per se lekker. met water al helemaal niet. maar na een paar keer begon ik het wel lekker te vinden. het scheelt ook wel als je het niet te lang laat staan nee, dan krijgt het idd meer een kotsstructuur (zelf geen problemen mee).
pi_126308241
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Calorieen tellen. Dan kan je het zo indelen dat je 's avonds nog ruimte hebt voor een snack. Hoef je jezelf niet te pijnigen. :P
Is het dan niet zo dat avondcalorieën slechter voor je zijn? Overdag doe je namelijk nog wat met de calorieën die je binnenkrijgt, 's avonds en 's nachts niet, aangezien je dan gaat slapen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_126330912
Hi. Zijn er mensen online?
pi_126332147
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:21 schreef G.R.S. het volgende:
Zeg, kan ik insanity doen ipv cardio? Ik haat cardio (crosstrainer/hardloopband) met een grote passie.
HIIT doen ben je binnen 15min klaar en bereik je stukken meer.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 11 mei 2013 @ 00:19:52 #80
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126333072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Is het dan niet zo dat avondcalorieën slechter voor je zijn? Overdag doe je namelijk nog wat met de calorieën die je binnenkrijgt, 's avonds en 's nachts niet, aangezien je dan gaat slapen.
Op de dag dat je door je baas uitbetaald wordt, ben je zeker ook heel rijk. En de rest van de dagen in de maand, arm?

Of heeft het toevallig iets te maken met inkomsten - uitgaven?
Confidence through competence
pi_126339426
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 00:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

HIIT doen ben je binnen 15min klaar en bereik je stukken meer.
Wat is een goeie HIIT workout? Ik word het rennen namelijk een beetje zat :/
pi_126339454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:31 schreef _-_ het volgende:

[..]

Wat is een goeie HIIT workout? Ik word het rennen namelijk een beetje zat :/
Ik doe nu 30sec sprinten 90 sec rustig hardlopen en dat 8 keer. Ff zoeken op Google en je vindt genoeg.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:16:53 #83
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126341920
yay, gisteren weer 61 min. gecrosstrained / - 643 kcal *O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126342499
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:16 schreef SEMTEX het volgende:
yay, gisteren weer 61 min. gecrosstrained / - 643 kcal *O*
Welke snelheid/helling doe je dat op dan? Ik kan namelijk zelf nooit langer als 20 minuten volhouden.
Azwethinkweiz
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:04:32 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126343503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:34 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Welke snelheid/helling doe je dat op dan? Ik kan namelijk zelf nooit langer als 20 minuten volhouden.
Met intervals in snelheid en zwaarte. Ik doe een 'verrassingsschema' waarbij het apparaat de pieken bepaalt. Ik geloof dat ik gemiddeld 10km p/u ga, soms met pieken van 22km/u. Je hoeft niet continu voluit te gaan op dat ding, dan hou je het veel langer vol. Voor iemand van mijn leeftijd is een hartslag rond de 120/124 ideaal, omdat je hartslag dan in vetverbrandingsmodus zit. Soms piek ik hoger, rond de 130, maar over het algemeen blijft-ie netjes stabiel rond die 120/124. En zo hou ik het dan gerust een uur vol :)

Ik zie wel dat her en der behoorlijk verschillende hartslagen en formules om deze te berekenen te vinden zijn. Ik hou aan wat het apparaat als standaard houdt.

Ik denk ook dat het een kwestie van opbouwen is. Ik begon in het begin ook met 15/20 min. crosstrainen, maar doordat ik ook al meer dan een jaar hardloop, verbetert dat automatisch je algehele conditie.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126346408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:23 schreef Rogan het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn broek van 10 maanden terug, maar ik was toen al ruim 2/3 maanden bezig met dieet en cardio .

Nu sta ik op een dood punt, ik fiets elke dag nog 1.5 uur en doe geen gekke dingen met eten.

Momenteel ben ik 134 kilo en 1.96. Ik heb mezelf nooit gewogen voordat ik dit traject begon, heb daar wel spijt van..
maar die broek spreekt boekdelen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_126347153
Deed meestal een uur, anderhalf uur cardio per keer 3 of 4 x pw plm 8 km pu

Tot een bodybuilder op de gym vertelde dat je netzo goed (zelfs beter) 40-45 minuten cardio per keer kan doen omdat je anders massa verbrandt die je nodig hebt om vet te verbranden. Lijkt erop dat hij gelijk had

Nu begonnen met 5 keer pw 45 min, kan nog sochtends voor werk, en niet meer eten als ik s avonds laat thuis kom.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_126347821
Het lijkt me eenvoudiger om gewoon wat minder te eten, dan al die cardio te gaan doen. :)
pi_126351017
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef Nic1 het volgende:
Het lijkt me eenvoudiger om gewoon wat minder te eten, dan al die cardio te gaan doen. :)
Mits het gaat om afvallen lijkt mij.

Ik hoef niet af te vallen (er mag zelfs wat bij) maar doe de cardio puur voor een betere conditie. Wellicht dat Manono dat ook heeft.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:26:29 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126351475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef Nic1 het volgende:
Het lijkt me eenvoudiger om gewoon wat minder te eten, dan al die cardio te gaan doen. :)
Soms is alleen dat niet genoeg :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126354575
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Soms is alleen dat niet genoeg :)
eh eh, zolang je onder onderhoud zit val je af. Of dat nou komt door extra cardio of minder eten maakt niet uit.
Soukidan op je oogbal.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:42:10 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126354601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:41 schreef Yamcha het volgende:

[..]

eh eh, zolang je onder onderhoud zit val je af. Of dat nou komt door extra cardio of minder eten maakt niet uit.
Gek, mijn lichaam werkt toch niet zo :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126354620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Gek, mijn lichaam werkt toch niet zo :P
iew, alien...
Soukidan op je oogbal.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:44:41 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_126354683
ik snap dat hele "vet verbranden" programma niet. lange tijd op een rustig tempo werken en vooral niet moe worden. als je daadwerkelijk wat aan de oefening wil hebben maak er dan een cardio training van.
verbrand je net zo veel energie en je krijgt als bonus ook een betere conditie.
het maakt namelijk geen fluit uit of je de energie met grote scheppen er uit gooit of met kleine beetjes, het totaal telt.

ja ik weet het het "vet verbranden" programma gaat uit van een aerobe training en een cardio van een anaerobe training. maar op het einde van de dag maakt het niets uit hoe de energie verbruikt is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_126354693
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Gek, mijn lichaam werkt toch niet zo :P
Dan eet je teveel en/of onderschat je hoeveel je eet.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:47:34 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126354777
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:45 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Dan eet je teveel en/of onderschat je hoeveel je eet.
Ik wil best eens voor je opschrijven wat ik op een dag eet, maar het zit echt 'onder onderhoud'. Ik heb mijn lichaam gewoon jarenlang verkloot met jojo-en. Ik merk, nu ik zeer regelmatig train, dat ik het in balans houd. Word ik daar laks in, dan zit het er meteen weer aan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126355097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik wil best eens voor je opschrijven wat ik op een dag eet, maar het zit echt 'onder onderhoud'. Ik heb mijn lichaam gewoon jarenlang verkloot met jojo-en. Ik merk, nu ik zeer regelmatig train, dat ik het in balans houd. Word ik daar laks in, dan zit het er meteen weer aan.
Als je je lichaam (je bedoelt je metabolisme denk ik) verkloot hebt, val je niet meer af hoe weinig je ook eet of hoeveel cardio je ook doet. Een tekort is een tekort. Of dat nou door minder eten komt, of door cardio maakt niet uit. Maar als jij niet alles wat je op een dag eet en drinkt weegt, opschrijft en optelt, weet jij niet of je onder onderhoud eet.

Maar ga er vooral mee door als het werkt voor je.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:03:27 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126355245
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:57 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Als je je lichaam (je bedoelt je metabolisme denk ik) verkloot hebt, val je niet meer af hoe weinig je ook eet of hoeveel cardio je ook doet. Een tekort is een tekort. Of dat nou door minder eten komt, of door cardio maakt niet uit. Maar als jij niet alles wat je op een dag eet en drinkt weegt, opschrijft en optelt, weet jij niet of je onder onderhoud eet.
Ik bedoel inderdaad mijn metabolisme. Maar als dat toch al verkloot is, snap ik niet wat opschrijven wat ik eet daar nog in kan veranderen? (of ik lees je zin verkeerd)

quote:
Maar ga er vooral mee door als het werkt voor je.
Sinds kort weer wel ja :) maar ik moet er wel hard aan trekken :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126355448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik bedoel inderdaad mijn metabolisme. Maar als dat toch al verkloot is, snap ik niet wat opschrijven wat ik eet daar nog in kan veranderen? (of ik lees je zin verkeerd)

[..]

Sinds kort weer wel ja :) maar ik moet er wel hard aan trekken :)
Je valt nog steeds af zeg je, dus je metabolisme zal wel goed zijn. Je onderschat gewoon wat je eet, daarom is het nuttig om alles te wegen en op te schrijven. De mens is in het algemeen erg slecht in het schatten van de hoeveelheid voedsel dat men eet.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:34:51 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126356159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:10 schreef kevin_ het volgende:

De mens is in het algemeen erg slecht in het schatten van de hoeveelheid voedsel dat men eet.
Dat ben ik met je eens.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126356309
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
There's an app for it :)
pi_126356317
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet of ik het 100% eens ben met dik worden is een keuze, maar dun worden (of dik blijven) is in élk geval zeker een keuze :Y

dat betekent nog niet dat iedereen die dik is aan de stereotiepen die ik hier voorbij zie komen voldoet. geloof me, ook zonder MacD en KFC kun je 50 kilo aankomen in 5 jaar tijd, 10 kilo per jaar is namelijk helemaal niet moeilijk! aan de andere kant: tien kilo per jaar eraf is dus ook te doen ;)
*13kg in 6 maanden kwijt op een McD dieet crew* (srs)

(respect srs tag)
Of toch du vader?
pi_126361643
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.

http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen
pi_126371322
Daar heb ik geen mening over. Over gewichten wel, ik zou zelf gaan voor gewichtschijven met grip.
Heb spijt dat ik dat niet heb gedaan.
pi_126371677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:37 schreef NumberSeven het volgende:
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.

http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen
Het ziet er in mijn ogen niet echt degelijk uit, kan je niet beter voor een basic halter bankje en een degelijke barbell met wat schijven gaan en mischien een squat rek?
Helemaal ideaal is natuurlijk een power cage maar dat kost nogal wat, zal wel aardig lastig zijn om iets degelijks bij elkaar te rapen met dit budget.

quote:
Preacher curl
Om uw biceps op een geïsoleerde manier te trainen kunt u gebruik maken van de preacher curl.

Butterfly
Aan de rechter en linker zijde van de Pro 500 zijn 2 butterfly trainers gemonteerd. Hiermee zult u een mooie V rug opbouwen.

Beenspieren
De beenspieren hoeven echter ook niet achter te blijven. Voor uw bovenbeenspieren kunt u de leg extension gebruiken en voor de hamstrings kunt u liggend de leg curl beweging uitvoeren.
Dit is allemaal vrij overbodig in deze situatie denk ik, dus ben je eigenlijk alleen maar meer geld kwijt dan nodig.

Verder:
quote:
De halterbanken worden zonder gewichten en halterstang geleverd, deze kunt u bijbestellen.
Die kosten komen er dan ook nog bij.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126380159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:37 schreef NumberSeven het volgende:
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.

http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen
Powerrack met dip- en pull-up-uitbreiding.

Heb je 100x meer aan dan zo'n flutding.
pi_126382940
Bedankt voor alle reacties, ben bang dat dit allemaal niet gaat lukken. Ik heb op zich wel ruimte voor alles maar gewoon het budget momenteel niet. Ik zoek wel naar een alternatief, misschien koop ik dan wel een bokszak ofzo, ik moet toch iets hebben thuis waarmee ik kan trainen. Ik hoef niet zonodig spieren te kweken maar wil gewoon fit blijven en een klein vetpercentage wegwerken.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:20:19 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126384014
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef NumberSeven het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ben bang dat dit allemaal niet gaat lukken. Ik heb op zich wel ruimte voor alles maar gewoon het budget momenteel niet. Ik zoek wel naar een alternatief, misschien koop ik dan wel een bokszak ofzo, ik moet toch iets hebben thuis waarmee ik kan trainen. Ik hoef niet zonodig spieren te kweken maar wil gewoon fit blijven en een klein vetpercentage wegwerken.
Een paar goede hardloopschoenen hoeven niet zo veel te kosten. :)
pi_126502533
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Mits het gaat om afvallen lijkt mij.

Ik hoef niet af te vallen (er mag zelfs wat bij) maar doe de cardio puur voor een betere conditie. Wellicht dat Manono dat ook heeft.
niet echt

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef Nic1 het volgende:
Het lijkt me eenvoudiger om gewoon wat minder te eten, dan al die cardio te gaan doen. :)
deed altijd lange cardio puur om te rennen, lucht, zweet, cadans en de natural high daarna
stress kwijt, clean van binnen, nooit met een apparaat gehad

maar nu gericht verbranden

die van de gym zegt dat het dan effectiever kan, kortere cardio icm kachtraining en eet/drinkpatroon dus.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_126518838
Ik heb nu onder andere deze oefening aan mijn trainingsprogramma toegevoegd. Ik train specifiek voor golfsurfen waarbij ik vooral nog aan peddelkracht (dus op je surfplank liggen dan door de branding peddelen om een golf te kunnen pakken) tekort kom. Van belang hierbij is uithoudingsvermogen in rug, buikspieren en schouders. Ik doen het nu 3x 30 seconden maar ben daarna echt volledig uitgeteld. Iemand ervaringen met deze oefening? Is het normaal dat deze zoveel kracht/energie kost?

pi_126519531
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 20:37 schreef NumberSeven het volgende:
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.

http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen
Een goed voorbeeld van een slechte keuze. Een goede keuze zou zijn je budget te verhogen en dan een nieuwe keuze aan ons bekend te maken ter beoordeling.

Waarom kan je niet naar de gym?

Aha, ze het antwoord al Rocky,
quote:
Ik hoef niet zonodig spieren te kweken maar wil gewoon fit blijven


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2013 05:57:11 ]
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:54:12 #112
403271 martijnmarinus
It's all about adventures
pi_126526309
Stimulans..?

http://www.nu.nl/gezondhe(...)ert-bij-sporten.html

Zoek dus iemand die hetzelfde wil gaan doen, maar net iets beter is.. ;)
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:57:55 #113
403271 martijnmarinus
It's all about adventures
pi_126526493
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:47 schreef NumberSeven het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ben bang dat dit allemaal niet gaat lukken. Ik heb op zich wel ruimte voor alles maar gewoon het budget momenteel niet. Ik zoek wel naar een alternatief, misschien koop ik dan wel een bokszak ofzo, ik moet toch iets hebben thuis waarmee ik kan trainen. Ik hoef niet zonodig spieren te kweken maar wil gewoon fit blijven en een klein vetpercentage wegwerken.
Anders moet je eens 'Bootcamp' proberen. Dat is echt back-to-basics. Geen fitness apparaten, niet ergens binnen in een zaaltje en voor alle leeftijden. Echt de classic oefeningen in de buitenlucht om fit te worden. Ik denk dat er een hoop oefeningen op internet te vinden zijn, en dan kan je zelf een circuit samenstellen. Wordt ook bij meerdere sportscholen aangeboden.
pi_126527023
Bootcamp is voor dikke huisvrouwen en bejaarden.

De zoveelste gimmick om mensen dure abonnementen/lessen aan te smeren, zonder resultaat.
pi_126527298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:10 schreef 16meter het volgende:
Bootcamp is voor dikke huisvrouwen en bejaarden.

De zoveelste gimmick om mensen dure abonnementen/lessen aan te smeren, zonder resultaat.
Neeej man, sinds ik bootcamp doe maak ik de gains van mijn leven.
Via Groupon natuurlijk!
pi_126527612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:10 schreef 16meter het volgende:
Bootcamp is voor dikke huisvrouwen en bejaarden.

De zoveelste gimmick om mensen dure abonnementen/lessen aan te smeren, zonder resultaat.
Vooral als je de oefeningen op internet opzoekt en zelf een circuit samenstelt zoals hij in zn post neerzet....
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:53:26 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126528485
Ik blijf lekker doorgaan met doordeweeks dagelijks een uur krachttrainen en in 't weekend hardlopen (trainen richting een wedstrijd)


[ Bericht 38% gewijzigd door SEMTEX op 15-05-2013 13:02:20 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_126528690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:25 schreef Questular het volgende:

[..]

Vooral als je de oefeningen op internet opzoekt en zelf een circuit samenstelt zoals hij in zn post neerzet....
Ze moeten je pushen tog
pi_126532840
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 05:55 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Een goed voorbeeld van een slechte keuze. Een goede keuze zou zijn je budget te verhogen en dan een nieuwe keuze aan ons bekend te maken ter beoordeling.

Ik heb een besluit genomen, ipv dat ik allerlei materiaal ga kopen om thuis te trainen begin ik vanaf morgen met joggen. Ik hoef namelijk niet zonodig een spierbundel te worden maar wil gewoon een klein vetpercentage wegwerken en vooral topfit zijn. Ook wandel ik gem. 2 uur per dag, dus heb al een aardige loopconditie opgebouwd. Wat zijn de belangrijkste tips en welke oefeningen gaan goed samen met joggen? Op internet staat erg veel info, dus ben alles aan het filteren om er het beste uit te halen.

Ik heb er erg veel zin in aangezien ik nu eindelijk kan starten en hardlopen waarschijnlijk veel leuker ga vinden dan trainen in de gym.
pi_126532985
Starting Strength.
pi_126533214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:40 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength.
Ik zie dat het boek alleen in Engels verkrijgbaar is, heb jij 'm ook in het Engels? Heb wel hier een NL samenvatting gevonden; http://krachttraining.net(...)es-starting-strength
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:51:59 #122
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_126533528
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:45 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ik zie dat het boek alleen in Engels verkrijgbaar is, heb jij 'm ook in het Engels? Heb wel hier een NL samenvatting gevonden; http://krachttraining.net(...)es-starting-strength
Wat heb jij toch met dat spierbundel gedoe. Als je naar de gym gaat en bvstarting strength doet dan sta je er beter en fitter bij dan de gemiddelde lamlul en ben je nog geen opgepompte spierbundel. Waarom niet beide, vraag ik me af..
pi_126533703
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:51 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met dat spierbundel gedoe. Als je naar de gym gaat en bvstarting strength doet dan sta je er beter en fitter bij dan de gemiddelde lamlul en ben je nog geen opgepompte spierbundel. Waarom niet beide, vraag ik me af..
Ik kan niet naar de gym, had in bodybuilding topic uitleg gegeven hierover. Ik wilde dus een halterbank kopen om thuis krachttraining te doen maar dat raadde iedereen me af. dus nu eindelijk tot conclusie gekomen dat ik ga hardlopen en eventueel thuis andere oefeningen die goed samengaan met het hardlopen.
pi_126533758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:37 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ik heb een besluit genomen, ipv dat ik allerlei materiaal ga kopen om thuis te trainen begin ik vanaf morgen met joggen. Ik hoef namelijk niet zonodig een spierbundel te worden maar wil gewoon een klein vetpercentage wegwerken en vooral topfit zijn. Ook wandel ik gem. 2 uur per dag, dus heb al een aardige loopconditie opgebouwd. Wat zijn de belangrijkste tips en welke oefeningen gaan goed samen met joggen? Op internet staat erg veel info, dus ben alles aan het filteren om er het beste uit te halen.

Ik heb er erg veel zin in aangezien ik nu eindelijk kan starten en hardlopen waarschijnlijk veel leuker ga vinden dan trainen in de gym.
Ik dacht ook altijd dat trainen in een gym niks voor me was, en nu heb ik er spijt van dat ik niet veel eerder ben begonnen :) Maar goed ieder zn ding :)
En sit-ups, push ups, pull ups, dips zijn allemaal dingen die je thuis zou kunnen doen :) en uiteraard oefeningen met dumbels :)
pi_126533884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik dacht ook altijd dat trainen in een gym niks voor me was, en nu heb ik er spijt van dat ik niet veel eerder ben begonnen :) Maar goed ieder zn ding :)
En sit-ups, push ups, pull ups, dips zijn allemaal dingen die je thuis zou kunnen doen :) en uiteraard oefeningen met dumbels :)
Ja, probleem is dat ik niet naar de gym kan gaan ivm een beperking. Ik zoek dus naar een mooi alternatief en die denk ik gevonden te hebben; 'intensief' hardlopen icm thuisoefeningen. Moet alleen nog een goed schema samenstellen hiervoor en dan kan ik eindelijk beginnen.
pi_126533976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ik kan niet naar de gym, had in bodybuilding topic uitleg gegeven hierover. Ik wilde dus een halterbank kopen om thuis krachttraining te doen maar dat raadde iedereen me af. dus nu eindelijk tot conclusie gekomen dat ik ga hardlopen en eventueel thuis andere oefeningen die goed samengaan met het hardlopen.
Zou gewoon een simpel squatrek (goedkoper dan powercage) kopen met een stang en wat schijven. Twee van die verstelbare dumbbells. Eenvoudig bankje.

Allemaal makkelijk tweedehands te verkrijgen.

Pull-ups en dips kun je makkelijk iets voor verzinnen, hoeft niks te kosten.
pi_126534056
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:01 schreef 16meter het volgende:

[..]

Zou gewoon een simpel squatrek (goedkoper dan powercage) kopen met een stang en wat schijven. Twee van die verstelbare dumbbells. Eenvoudig bankje.

Allemaal makkelijk tweedehands te verkrijgen.

Pull-ups en dips kun je makkelijk iets voor verzinnen, hoeft niks te kosten.
Wat je benoemt, is dat genoeg om alle belangrijke oefeningen te doen en gaat het goed samen met hardlopen? Zo ja, hoeveel kost het 2ehands ongv. bij elkaar?
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:03:38 #128
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_126534097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:59 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ja, probleem is dat ik niet naar de gym kan gaan ivm een beperking. Ik zoek dus naar een mooi alternatief en die denk ik gevonden te hebben; 'intensief' hardlopen icm thuisoefeningen. Moet alleen nog een goed schema samenstellen hiervoor en dan kan ik eindelijk beginnen.
Wat is je beperking, als ik vragen mag?
pi_126534118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:02 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Wat je benoemt, is dat genoeg om alle belangrijke oefeningen te doen en gaat het goed samen met hardlopen? Zo ja, hoeveel kost het 2ehands ongv. bij elkaar?
http://www.asics.nl/runni(...)-bij-krachttraining/

google is your friend.
pi_126534276
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:03 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Wat is je beperking, als ik vragen mag?
Kijk maar in bodybuildingtopic, laatste pagina's
pi_126542556
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik blijf lekker doorgaan met doordeweeks dagelijks een uur krachttrainen en in 't weekend hardlopen (trainen richting een wedstrijd)
[ afbeelding ]
Top! Richting welke wedstrijd?

Heb gisteren weer eens geborreld wat geen zoden aan de dijk zet dus nu dubbel zo hard aan de slag, laters.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_126543165
Nog nooit zo zwaar gefitnesst als vandaag. Nu even een bakje kwark naar achter werken. Wordt nog leuk werken morgen.

Ook tijd voor een progressie foto. Aanrader voor anderen om iedere twee weken een foto van je lichaam te maken. Echt top om dat verschil te zien :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_126543745
Over dat intensief hardlopen.....voor een beetje conditie hoeft dat toch niet per se intensief. En misschien een vooroordeel, maar bij intensieve lopers denk ik vaak al snel aan marathonlopers die op een moment wel wat skinny worden.
Hoeft op zich niet, verwonderde mij laatst nog in de sportschool dat toen een paar van die spinning gasten de kleedkamer binnen kwam om te douchen, dat ondanks je jezelf moe trapt er flink wat nog steeds rondliepen met een dikke pens. Maar goed, wellicht als ze thuis komen gaat meteen de fles wijn open met wat borrelhapjes, dat kan ik daar niet vaststellen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:38:35 #134
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_126544320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:25 schreef xFriendx het volgende:
Over dat intensief hardlopen.....voor een beetje conditie hoeft dat toch niet per se intensief. En misschien een vooroordeel, maar bij intensieve lopers denk ik vaak al snel aan marathonlopers die op een moment wel wat skinny worden.
Hoeft op zich niet, verwonderde mij laatst nog in de sportschool dat toen een paar van die spinning gasten de kleedkamer binnen kwam om te douchen, dat ondanks je jezelf moe trapt er flink wat nog steeds rondliepen met een dikke pens. Maar goed, wellicht als ze thuis komen gaat meteen de fles wijn open met wat borrelhapjes, dat kan ik daar niet vaststellen.
Vind ik altijd frappant, men claimt dat spinnen altijd loeizwaar is etc, maar als ik ergens veel dikke lui aan mee zie doen dan is 't dat wel.
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:40:31 #135
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126544395
Intensiteit zegt niks over lichaamscompositie en lichaamsvet.

Het gaat om het verschil energie in via voedsel en energie uit via verbranding, en dat op lange termijn.
Confidence through competence
pi_126544725
Precies. Je kunt 3x per week leuk meedoen aan het spinning klasje, maar als je er elke dag 5000 kcal inflikkert dan blijf je een dikke pens houden.
pi_126544893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:48 schreef 16meter het volgende:
Precies. Je kunt 3x per week leuk meedoen aan het spinning klasje, maar als je er elke dag 5000 kcal inflikkert dan blijf je een dikke pens houden.
Wat zou Theo Janssen dan wel niet eten op een dag?
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:54:15 #138
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126544923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:53 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Wat zou Theo Janssen dan wel niet eten op een dag?
Afaik hebben veel voetballers in de 1e en eredivisie (op topclubs na) nog steeds niet geweldige topsport eetgewoontes. Bij topclubs worden ze wel enigsins begeleid, maar als je bij Telstar speelt...
Confidence through competence
pi_126544942
Janssen rookt. Dat zegt al genoeg over zijn professionaliteit. Zijn voeding zal ook niet al te best zijn.
pi_126544983
Het is dan ook zo zonde dat die spinning gasten het hoogstwaarschijnlijk weer bederven met een verkeerd voedingspatroon. Het zal vast wel wat conditie opleveren en hun benen zijn op zich wel gespierd (sommigen flink, de rest gewoon normaal) alleen dan zwabbert die pens er boven.....
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:58:06 #141
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126545076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:55 schreef xFriendx het volgende:
Het is dan ook zo zonde dat die spinning gasten het hoogstwaarschijnlijk weer bederven met een verkeerd voedingspatroon. Het zal vast wel wat conditie opleveren en hun benen zijn op zich wel gespierd (sommigen flink, de rest gewoon normaal) alleen dan zwabbert die pens er boven.....
Dat is mijn grootste angst/afkeer voor mezelf vanuit mijn dikke endo tijd: niet effectief bezig zijn, en geen resultaten zien.

Ga je gvd een jaar lang trouw elke week naar je spinning klasje, loop je nog steeds met een pens rond... dát is enorm demotiverend voor die mensen. Maargoed, is meer een gebrek aan kennis waar het aan ligt... misschien ook een gedeelte lastig de energievolume opgeven waaraan je gewend bent te eten.
Confidence through competence
pi_126545342
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste angst/afkeer voor mezelf vanuit mijn dikke endo tijd: niet effectief bezig zijn, en geen resultaten zien.

Ga je gvd een jaar lang trouw elke week naar je spinning klasje, loop je nog steeds met een pens rond... dát is enorm demotiverend voor die mensen. Maargoed, is meer een gebrek aan kennis waar het aan ligt... misschien ook een gedeelte lastig de energievolume opgeven waaraan je gewend bent te eten.
Op werk is het ook wel eens zo, mensen die op de lijn letten, doen dan aan die shakes oid, maar dan is er iemand jarig en gaat het gebak gewoon weer naar binnen en zo. Op zich hoef je ook weer niet helemaal af te zien, maar als je niet beweegt en dan afvalt d.m.v. shakes of vage groene bolletjes via Tell Sell dan had ik dat gebak lekker laten staan.

Op m'n werk vroegen ze ook hoezo ik weinig moeite had met zo blijven en redelijk door kan eten. Een man van een collega liep wel hard en zo, maar geen krachttraining, dus uitgelegd over hogere verbranding met meer spieren en zo. Maar goed, het moet je ook allemaal maar net interesseren.

Stiekem voel ik mezelf wel net nog een stuk beter als ik mensen zie modderen om normaal of met een beetje tempo een trap te pakken o.i.d. Tegelijkertijd vind ik het ook wel weer zonde en treurig dat ondanks honger ook een groot deel van de wereld zichzelf zo beperkt door overgewicht en alle bijkomende nadelen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:05:32 #143
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126545403
Mja, ik voel dan met name de frustratie opborrelen; uiteindelijk zullen mensen het zelf moeten doen. Je kunt niet de hele wereld redden.
Confidence through competence
pi_126555597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:37 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ik heb een besluit genomen, ipv dat ik allerlei materiaal ga kopen om thuis te trainen begin ik vanaf morgen met joggen. Ik hoef namelijk niet zonodig een spierbundel te worden maar wil gewoon een klein vetpercentage wegwerken en vooral topfit zijn. Ook wandel ik gem. 2 uur per dag, dus heb al een aardige loopconditie opgebouwd. Wat zijn de belangrijkste tips en welke oefeningen gaan goed samen met joggen? Op internet staat erg veel info, dus ben alles aan het filteren om er het beste uit te halen.

Ik heb er erg veel zin in aangezien ik nu eindelijk kan starten en hardlopen waarschijnlijk veel leuker ga vinden dan trainen in de gym.
loopconditie :')
Topfit zal je niet worden, niet met deze onverschilligheid, en zwakke doorzettings- vermogen.

Om je vraag te beantwoorden, de aanvullende oefeningen om je joggen en fitter te worden zijn nog steeds het zelfde.
pi_126559829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:59 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

loopconditie :')
Topfit zal je niet worden, niet met deze onverschilligheid, en zwakke doorzettings- vermogen.

Om je vraag te beantwoorden, de aanvullende oefeningen om je joggen en fitter te worden zijn nog steeds het zelfde.
Ok man
pi_126563415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:53 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Ok man
Misschien staat er nog wel iets interessants voor je op marktplaats om aan je conditie te werken.
Begreep dat je wel vaker op Marktplaats goeie deals maakt.
pi_126564313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:51 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Misschien staat er nog wel iets interessants voor je op marktplaats om aan je conditie te werken.
Begreep dat je wel vaker op Marktplaats goeie deals maakt.
Ok man
pi_126565509
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:38 schreef H1N1 het volgende:
Vind ik altijd frappant, men claimt dat spinnen altijd loeizwaar is etc, maar als ik ergens veel dikke lui aan mee zie doen dan is 't dat wel.
Loeizwaar misschien, maar als je een vrij lichte oefening afwerkt benut je dat potentieel niet. Zelfde punt vaak als ik mensen zie hardlopen, dat gaat dan in een redelijk tempo, maar zelden echt intensief. Ik heb zelf een racefiets en ben afgelopen winter begonnen met intervaltraining (twee keer in de week, naast gewoon dagelijks trainen maar dat deed ik al langer). Niet dat ik te zwaar ben, eerder aan de lichte kant zelfs maar mijn conditie was niet al te best. Met die intervaltraining is dat met sprongen vooruit gegaan. Maar het is wel heel zwaar, tegen het einde van de intervaltraining moet je echt volstrekt buiten adem zijn en echt tot het gaatje zijn gegaan (90 %, hartslag 180 tot 190 dus).
pi_126570998
Heeft niks te maken met lichte oefening/zware oefening of potentieel benutten. Kwestie van calories in/calories out.
pi_126673536
Sinds 6 weken sportschool en eiwitrijk dieet, en nu 6 kilo aangekomen. Gaat de goede kant op :D
pi_126769768
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:52 schreef LetItBleed het volgende:
Sinds 6 weken sportschool en eiwitrijk dieet, en nu 6 kilo aangekomen. Gaat de goede kant op :D
Ik weet niet of je blij moet zijn met het aankomen van 5 kilo vet...
  maandag 20 mei 2013 @ 16:56:12 #152
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126771308
Achja, zie je de ribbenkast weer wat minder goed :P
Confidence through competence
  maandag 20 mei 2013 @ 16:59:57 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126778927
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:18 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je blij moet zijn met het aankomen van 5 kilo vet...
Ik ben geen grammetje vet aangekomen, dus gaat prima vgm
pi_126779139
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:43 schreef LetItBleed het volgende:

[..]

Ik ben geen grammetje vet aangekomen, dus gaat prima vgm
Knap hoor. Ben je toch een uniek persoon. Ik zou 6 kilo per maand gaan aankomen als ik jou was. Dan gaat het nog ietsjes sneller. ^O^
pi_126779189
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:48 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Knap hoor. Ben je toch een uniek persoon. Ik zou 6 kilo per maand gaan aankomen als ik jou was. Dan gaat het nog ietsjes sneller. ^O^
Ok, leuke kennismaking hier...
pi_126781631
1kg LEAN MASS per week

ZIEK vriend

vertel me je sgema mattie ik wil die
pi_126848775
Zeg niet dat niet kan mattie.. jesus liep hem ook te spacen over water.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_126849123
He!

Ik heb een vraagje. Als ik 2x per week naar de gym kan gaan, wat zou dan het beste schema zijn? Een fullbody of een soort van split? Fb lijkt me toch?

Grt
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:19:43 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126849149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:19 schreef nickhguitar het volgende:
He!

Ik heb een vraagje. Als ik 2x per week naar de gym kan gaan, wat zou dan het beste schema zijn? Een fullbody of een soort van split? Fb lijkt me toch?

Grt
Full body.
pi_126849172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Full body.
Dat dacht ik eigenlijk al. Bedankt :) Hoeveel oefeningen dan per spiergroep? Al met al is het ook niet goed om te lang te trainen toch?
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:22:37 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126849244
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:20 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat dacht ik eigenlijk al. Bedankt :) Hoeveel oefeningen dan per spiergroep? Al met al is het ook niet goed om te lang te trainen toch?
Je zou ook een UB LB split kunnen doen. Maar voor fitness zou ik het bij een FB houden. Hier staan een paar goede FB workouts.

http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.html
pi_126849346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zou ook een UB LB split kunnen doen. Maar voor fitness zou ik het bij een FB houden. Hier staan een paar goede FB workouts.

http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.html
Wat ik daar een nadeel van vind is dat ik dan alle spiergroepen maar 1x per week pak. Met een fullbody kan ik ze toch 2x pakken, desnoods 2x met verschillende oefeningen ;)
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:27:07 #164
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126849385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:25 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat ik daar een nadeel van vind is dat ik dan alle spiergroepen maar 1x per week pak. Met een fullbody kan ik ze toch 2x pakken, desnoods 2x met verschillende oefeningen ;)
Daarom.
pi_126849411
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daarom.
Puur met het oog op hypertrofie training, is dan 3x8 het beste of bijv. een 5x5. Kortom: Weinig herhalingen veel gewicht of iets meer herhalingen minder gewicht?
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:30:59 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126849517
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Puur met het oog op hypertrofie training, is dan 3x8 het beste of bijv. een 5x5. Kortom: Weinig herhalingen veel gewicht of iets meer herhalingen minder gewicht?
5 x 5 is voor krachttraining. Dat zal je dus vooral in een powerlift schema tegenkomen. Hypertophy is 4 x 8, 3 x 12, maar niet meer dan 12. (Is mijn mening, anderen zullen zeggen 15).

Als je voor hypertrophy traint is het het beste om op 4 x 8 op 70% van je 1RM te trainen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:30:35 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126851672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

5 x 5 is voor krachttraining. Dat zal je dus vooral in een powerlift schema tegenkomen. Hypertophy is 4 x 8, 3 x 12, maar niet meer dan 12. (Is mijn mening, anderen zullen zeggen 15).
Wat is het idee daarachter? Ik zou zeggen groter=sterker, dus krachttraining en hypertrophytraining gaan voor hetzelfde doel.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:33:26 #168
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_126851782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is het idee daarachter? Ik zou zeggen groter=sterker, dus krachttraining en hypertrophytraining gaan voor hetzelfde doel.
Kracht is niet gelijk aan spiermassa. Neurogene adaptatie en techniek is ook belangrijk. Vandaar dat er ook skinny-ass olympische lifters zijn die evenveel zo niet meer tillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 22-05-2013 12:59:27 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_126851924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kracht is niet gelijk aan spiermassa. Neurogene adaptatie en techniek is ook belangrijk. Vandaar dat er skinny-ass ook olympische lifters zijn die evenveel zo niet meer tillen.
Zat net toevallig naar Xiaojun te kijken, is toch echt een baas. Zal nog lang duren voordat ik deadlift wat hij kan snatchen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:38:03 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126851942
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kracht is niet gelijk aan spiermassa. Neurogene adaptatie en techniek is ook belangrijk. Vandaar dat er skinny-ass ook olympische lifters zijn die evenveel zo niet meer tillen.
Maar hoe valideren de techniek en de neurogene adaptatie het verschil in setsamenstelling? Ik begrijp dat krachtsporters soms andere technieken gebruiken dan bodybuilders, maar waarom zou de ene techniek effectiever zijn bij 5x5, terwijl de ander effectiever is bij 3x12?
En op welke manier verandert setsamenstelling de neurogene adaptatie? Waarom zouden bij 5x5 meer 'krachtzenuwen' worden aangemaakt, terwijl bij 3x8 meer 'groeizenuwen' worden aangemaakt?
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:41:18 #171
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_126852071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar hoe valideren de techniek en de neurogene adaptatie het verschil in setsamenstelling? Ik begrijp dat krachtsporters soms andere technieken gebruiken dan bodybuilders, maar waarom zou de ene techniek effectiever zijn bij 5x5, terwijl de ander effectiever is bij 3x12?
En op welke manier verandert setsamenstelling de neurogene adaptatie? Waarom zouden bij 5x5 meer 'krachtzenuwen' worden aangemaakt, terwijl bij 3x8 meer 'groeizenuwen' worden aangemaakt?
Omdat je zwaarder traint. Je zal minder herhalingen uitvoeren maar meer gewicht pakken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:07:42 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126853089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar hoe valideren de techniek en de neurogene adaptatie het verschil in setsamenstelling? Ik begrijp dat krachtsporters soms andere technieken gebruiken dan bodybuilders, maar waarom zou de ene techniek effectiever zijn bij 5x5, terwijl de ander effectiever is bij 3x12?
En op welke manier verandert setsamenstelling de neurogene adaptatie? Waarom zouden bij 5x5 meer 'krachtzenuwen' worden aangemaakt, terwijl bij 3x8 meer 'groeizenuwen' worden aangemaakt?
Even wat technische termen. :P

Er zijn twee soorten hypertrophy, myofibrillar en cytoplasmic hypertrophy. De eerste is functioneel (powerliften) de twee is non functioneel (BB).

Myofibrillar is de trage vorm van hypertrophy maar waarbij spiergroei krachttoename betekent. Maw woorden, hoger gewicht bij een lager volume.5 x 5 dus.

Cytoplasmic hypertrophy krijg je door minder gewicht te gebruiken met een hoger volume. (4 x 8 of meer). Hierbij worden de myofribils niet groter maar de ruimte in de sarcomeres in de spier wordt groter, wat betekent dat de spieren groter worden zonder noodzakelijkerwijs sterker te worden.

Dat is (in een notendop) het verschil.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:46:31 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126859971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Even wat technische termen. :P

Er zijn twee soorten hypertrophy, myofibrillar en cytoplasmic hypertrophy. De eerste is functioneel (powerliften) de twee is non functioneel (BB).

Myofibrillar is de trage vorm van hypertrophy maar waarbij spiergroei krachttoename betekent. Maw woorden, hoger gewicht bij een lager volume.5 x 5 dus.

Cytoplasmic hypertrophy krijg je door minder gewicht te gebruiken met een hoger volume. (4 x 8 of meer). Hierbij worden de myofribils niet groter maar de ruimte in de sarcomeres in de spier wordt groter, wat betekent dat de spieren groter worden zonder noodzakelijkerwijs sterker te worden.

Dat is (in een notendop) het verschil.
Oké, duidelijk.

Tenminste, duidelijker. Ik snap nog steeds niet hoe een verschil in training zo'n verschil in lichaamsgroei kan opleveren, maar die uitleg zal me waarschijnlijk boven de pet gaan. :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:03 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126862271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, duidelijk.

Tenminste, duidelijker. Ik snap nog steeds niet hoe een verschil in training zo'n verschil in lichaamsgroei kan opleveren, maar die uitleg zal me waarschijnlijk boven de pet gaan. :P
Het is ook niet zo heel simpel. Maar als je een spiercel even als een ballon ziet, dan doet cytoplasmic hypertrophy (4 x 8) die ballon vullen met lucht, terwijl myofibrillar hypertrophy (5 x 5) rubber aan de ballon toevoegt.

Misschien dat iemand anders duidelijker of diepgaander kan uitleggen waarom dat zo is. Ik kom met mijn berperkte kennis niet verder dan te zeggen dat dat gewoon de reactie van de spier op verschillende vormen van belasting is.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:05:41 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126863699
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is ook niet zo heel simpel. Maar als je een spiercel even als een ballon ziet, dan doet cytoplasmic hypertrophy (4 x 8) die ballon vullen met lucht, terwijl myofibrillar hypertrophy (5 x 5) rubber aan de ballon toevoegt.

Misschien dat iemand anders duidelijker of diepgaander kan uitleggen waarom dat zo is. Ik kom met mijn berperkte kennis niet verder dan te zeggen dat dat gewoon de reactie van de spier op verschillende vormen van belasting is.
Ik hoef het niet per se te weten hé. Zou dat wel zo zijn, dan zou ik al lang de wetenschappelijke literatuur ingedoken zijn. :D

Ik vroeg me gewoon af hoe zo'n schijnbaar triviaal detail zulke grote gevolgen kan hebben.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:13:04 #176
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126864001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik hoef het niet per se te weten hé. Zou dat wel zo zijn, dan zou ik al lang de wetenschappelijke literatuur ingedoken zijn. :D

Ik vroeg me gewoon af hoe zo'n schijnbaar triviaal detail zulke grote gevolgen kan hebben.
Ik hou er wel van om dat soort kennis op te doen. Dan begrijp je ook beter hoe te trainen en waarom. :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:16:38 #177
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126864163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik hoef het niet per se te weten hé. Zou dat wel zo zijn, dan zou ik al lang de wetenschappelijke literatuur ingedoken zijn. :D

Ik vroeg me gewoon af hoe zo'n schijnbaar triviaal detail zulke grote gevolgen kan hebben.
Ik ben daarom trouwens boeken over powerliften gaan lezen. Die gaan veel dieper in op zaken. Boeken over BB komen vaak niet verder dan hoe je oefeningen moet doen, en zogennaamde beste workouts. Daar heb je weinig of niets aan.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:25:00 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126864556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik ben daarom trouwens boeken over powerliften gaan lezen. Die gaan veel dieper in op zaken. Boeken over BB komen vaak niet verder dan hoe je oefeningen moet doen, en zogennaamde beste workouts. Daar heb je weinig of niets aan.
Hmm, dat zie je op internet ook veel. Allemaal lijstjes met 'the five sickest workouts for killer abs' en 'ten must-do exercises for beginners', maar maar weinig achtergrond en verklaringen. Dat is inderdaad jammer als je serieus bezig wilt zijn met je training.

Misschien zit ik ook op de verkeerde sites.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:39:49 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_126865254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, dat zie je op internet ook veel. Allemaal lijstjes met 'the five sickest workouts for killer abs' en 'ten must-do exercises for beginners', maar maar weinig achtergrond en verklaringen. Dat is inderdaad jammer als je serieus bezig wilt zijn met je training.

Misschien zit ik ook op de verkeerde sites.
Ik ben zo goed als gestopt met dingen lezen op internet. Er is zoveel bagger dat het gewoon niet leuk meer is. Zelfde als voeding trouwens.
pi_126867650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, dat zie je op internet ook veel. Allemaal lijstjes met 'the five sickest workouts for killer abs' en 'ten must-do exercises for beginners', maar maar weinig achtergrond en verklaringen. Dat is inderdaad jammer als je serieus bezig wilt zijn met je training.

Misschien zit ik ook op de verkeerde sites.
Lees T-nation.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:32:26 #181
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_126870245
Er zijn verschillende types spieren. Deze zijn te verdelen in fast en slow twitch.

Slow twitch:
Een dunne/compacte trage spier die rood kleurig is.
Wordt gebruikt voor langdurige activiteiten(duurlopers bijvoorbeeld). Deze is afhankelijk van zuurstof aanvoer en krebscyclus. Deze moet dus goed doorbloed zijn om te kunnen werken(vandaar de rode kleur).

Fast twitch (type x):
Een grote,snelle en witachtige spier. Wordt bij korte intensieve activiteiten ingezet(bijvoorbeeld 1RM met of een honkbal knuppel slaan).Deze is afhankelijk van glycogeen en hemoglobine als energie voorziening. Vandaar dat hij rust nodig heeft na inspanning om alles weer bij te vullen.

Fast twitch (type a):
Zit tussen slow en type x in. Wordt ook wel intermediair genoemd. Gebruik je bijv. bij sprinten.

Bij bodybuilders is er meer spiermassa omdat er veel glycogeen nodig is. Het glycogeen molecuul houdt 8 water moleculen vast waardoor het veel ruimte in beslag neemt. Oftewel hoe meer glycogeen en water, hoe groter de spier.

Dit komt net name door de type x spiervezel en daarna door type a.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_126895250
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:21 schreef marcie216 het volgende:
Jezus ben veel kracht kwijt geraakt. Kan mezelf niet eens 2x optrekken aan een plank in een speeltuin..

Iemand een trainingsschema voor thuis coor beginners?
Op zaterdag 1 september 2012 20:43 schreef Tim86 het volgende :
Wedden bij de Toto is hetzelfde als betalen om een crackhoer neuken wanneer je zelf een fotomodel thuis hebt zitten.
pi_126896220
Hi,

Meld me hier ook maar even. Goed voor de motivatie hoop ik :')

Inmiddels ingeschreven bij sportschool, intake en alles. Basisprogramma opgezet voor de komende weken en dan evaluatie van de afgelopen periode op 4 juni. Krijg er een voedingsadvies bij van hen en over 2 weken doelen bepalen. Frequentie sportschool: 2 tot 3x per week, eetpatroon aanpassen en gezonder leven/ eten.

Ben benieuwd :)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_126896688
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:59 schreef marcie216 het volgende:

[..]

trainen moet je in een sportschool doen

of thuis als je een powerrack, bankje, dumbbells, barbell, schijven, pull-up bar hebt, maar ik neem aan dat dat niet het geval is

schema: Starting Strength

succes
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:10:49 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126900055
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef Adolecens het volgende:
Hi,

Meld me hier ook maar even. Goed voor de motivatie hoop ik :')

Inmiddels ingeschreven bij sportschool, intake en alles. Basisprogramma opgezet voor de komende weken en dan evaluatie van de afgelopen periode op 4 juni. Krijg er een voedingsadvies bij van hen en over 2 weken doelen bepalen. Frequentie sportschool: 2 tot 3x per week, eetpatroon aanpassen en gezonder leven/ eten.

Ben benieuwd :)
Je moet niet '2 tot 3' keer gaan. Met '2 tot 3' keer denk je voortdurend: 'ach, ik ga deze week wel eens twee keer'. En de week daarop heb je het drukker, en dan wordt het één keer. Voordat je het weet, ga je een week niet, want o wat heb je veel te doen. En dan nog een week. En nog en week. En dan heb je een duur abonnement met geweldige begeleiding waar je helemaal niets mee doet. Been there, done that.

Je moet of twee keer gaan, of drie keer. Als je er een gewoonte van maakt om op vaste tijden te gaan, is het veel makkelijker vol te houden, zeker in het begin.
pi_126900712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je moet niet '2 tot 3' keer gaan. Met '2 tot 3' keer denk je voortdurend: 'ach, ik ga deze week wel eens twee keer'. En de week daarop heb je het drukker, en dan wordt het één keer. Voordat je het weet, ga je een week niet, want o wat heb je veel te doen. En dan nog een week. En nog en week. En dan heb je een duur abonnement met geweldige begeleiding waar je helemaal niets mee doet. Been there, done that.

Je moet of twee keer gaan, of drie keer. Als je er een gewoonte van maakt om op vaste tijden te gaan, is het veel makkelijker vol te houden, zeker in het begin.
Tnx. Heb je inderdaad wel een punt. Dinsdag en donderdag staan vast. De derde keer zal op zaterdag of zondag zijn. Denk dat dat even bezien is wat het handigst is. Vermoed dat het zaterdagmorgen druk is.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_126923433
Ik las op diverse forums over dextro poeder. Heb eens zo'n pak aangeschaft en wil het gaan gebruiken, maar ik ben pas ongeveer 6 maanden aan het sporten. Zal dit resultaat opleveren of heeft het geen zin dit te gebruiken?
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:37:50 #188
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126923618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:35 schreef Jongentje. het volgende:
Ik las op diverse forums over dextro poeder. Heb eens zo'n pak aangeschaft en wil het gaan gebruiken, maar ik ben pas ongeveer 6 maanden aan het sporten. Zal dit resultaat opleveren of heeft het geen zin dit te gebruiken?
Wat voor resultaat verwacht je? Het is volgens mij gewoon een energieboost zodat je harder/langer kunt trainen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126924649
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat voor resultaat verwacht je? Het is volgens mij gewoon een energieboost zodat je harder/langer kunt trainen.
Ik las dat de spieren sneller herstellen en ook sneller groeien..
pi_126931565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef Jongentje. het volgende:

[..]

Ik las dat de spieren sneller herstellen en ook sneller groeien..
Nee. Wellicht krijg je er wat extra energie van tijdens of na de training.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:41:32 #191
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_126931739
Hoi! Ik dacht meld me maar eens hier. Tot twee jaar terug heb ik een ruime twee jaar gefitnessed maar doordat het abonnement te duur werd voor de tijd die ik er voor heb ben ik helaas weg moeten gaan. Andere sportscholen zijn ook ontzettend duur in verhouding en iets als een BasicFit zit hier niet om de hoek. Toch wil ik mijn conditie en lichamelijke gesteldheid verbeteren want ik merk dat ik achteruit ga nu alleen heb ik geen odee hoe.. Hardlopen is geen optie voor mij omdat ik daar ivm een blessure niet lang mee door kan gaan.

Hebben jullie andere ideeën?
pi_126937773
Powercage barbell schijven hometrainer aanschaffen

starting strength + cardio doen thuis
pi_126944279
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef Adolecens het volgende:
Hi,

Meld me hier ook maar even. Goed voor de motivatie hoop ik :')

Inmiddels ingeschreven bij sportschool, intake en alles. Basisprogramma opgezet voor de komende weken en dan evaluatie van de afgelopen periode op 4 juni. Krijg er een voedingsadvies bij van hen en over 2 weken doelen bepalen. Frequentie sportschool: 2 tot 3x per week, eetpatroon aanpassen en gezonder leven/ eten.

Ben benieuwd :)
Hoe ziet je schema eruit?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:46:14 #194
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126947632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:59 schreef esv7 het volgende:

[..]

Hoe ziet je schema eruit?
Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:48:03 #195
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126947684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
1) Als je niet in oefening gewicht omhoog gaat, boek je geen progressie

2) Je zit in matige rep ranges en set ranges te werken (3-4 sets van 5-12 reps max tot failure op laatste rep van laatste set is de zwaarte die je zoekt)
Confidence through competence
pi_126947813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
Wat voor shoulder press doe je? Op het apparaat waar ik aan denk is 40 kg wel heel erg veel in verhouding tot de andere gewichten die je gebruikt.
pi_126947825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

1) Als je niet in oefening gewicht omhoog gaat, boek je geen progressie

2) Je zit in matige rep ranges en set ranges te werken (3-4 sets van 5-12 reps max tot failure op laatste rep van laatste set is de zwaarte die je zoekt)
Meestal zijn de schema's van sportinstructeurs niet zo best, ik zou je het Starting Strength schema aanraden persoonlijk. Daarmee kan je behoorlijk wat kracht pakken.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126947956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je een voorbeeld kunnen geven van hun voedingsadviezen? :)
pi_126948019
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:51 schreef esv7 het volgende:

[..]

[..]

Meestal zijn de schema's van sportinstructeurs niet zo best, ik zou je het Starting Strength schema aanraden persoonlijk. Daarmee kan je behoorlijk wat kracht pakken.
Voor fitness doeleinden zijn misschien Scooby's programmas beter, omdat die nog wel aandacht voor cardio heeft. http://scoobysworkshop.com/ en zijn oefeningen lijken meer fool-proof. (Lees als je ze fout uitvoert is het gevaar op blessures iets minder dan bij SS).
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:58:33 #200
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126948066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

1) Als je niet in oefening gewicht omhoog gaat, boek je geen progressie

2) Je zit in matige rep ranges en set ranges te werken (3-4 sets van 5-12 reps max tot failure op laatste rep van laatste set is de zwaarte die je zoekt)
Kan dat er niet mee te maken hebben dat de instructeur me rustig laat beginnen? Het is lang geleden dat ik met de sportschool bezig ben geweest en mijn conditie is niet al te best..

Vriendin gaf trouwens ook aan 2x20.. Hij gaf wel aan dat ik in deze weken de max wat moest gaan opzoeken en als ik het gevoel had dat het te licht was, ik meer kg's erbij moest zetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:51 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Wat voor shoulder press doe je? Op het apparaat waar ik aan denk is 40 kg wel heel erg veel in verhouding tot de andere gewichten die je gebruikt.
Zoiets;

Deze is ook kut, die 40kg trok ik niet :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:51 schreef esv7 het volgende:

[..]

[..]

Meestal zijn de schema's van sportinstructeurs niet zo best, ik zou je het Starting Strength schema aanraden persoonlijk. Daarmee kan je behoorlijk wat kracht pakken.
Ok tnx! Sla hem ff op. Wacht ff dat vervolg gesprek af en zal het daar ook eens ter tafel gooien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je een voorbeeld kunnen geven van hun voedingsadviezen? :)
Zodra ik het heb kan ik wel ff kijken. Hoezo, ben je sceptisch?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:59:40 #201
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_126948114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Tot 4 juni;

• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.

4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
Allereerst welkom. Verbreek alsjeblieft direct al het contact met deze trainer, verdiep jezelf in krachttraining en voeding en neem niet alles voor lief.
BEASTMODE
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:00:51 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_126948165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:58 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Kan dat er niet mee te maken hebben dat de instructeur me rustig laat beginnen?
quote:
Deze is ook kut, die 40kg trok ik niet :@
Uh.....

Anyway.

Als je 'rustig begint' begin je op een minimaal gewicht, maar dan nog is je doel de eerste tijd gewicht erbij gooien en zo hard mogelijk te trainen. Dat betekent: goede vorm, en als je je sets/reps haalt, gewicht erbij.

Het meest debiele advies dat je kunt krijgen is dat je per se een bepaald gewicht moet doen. Dat moet je zelf aanvoelen en nogmaals, wanneer je vorm goed is, gewicht erbij gooien.
Confidence through competence
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:04:14 #203
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126948314
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:59 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Allereerst welkom. Verbreek alsjeblieft direct al het contact met deze trainer, verdiep jezelf in krachttraining en voeding en neem niet alles voor lief.
Dank je :)
Verdiep me in veel dingen op het moment, dit is er een van.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Uh.....

Anyway.

Als je 'rustig begint' begin je op een minimaal gewicht, maar dan nog is je doel de eerste tijd gewicht erbij gooien en zo hard mogelijk te trainen. Dat betekent: goede vorm, en als je je sets/reps haalt, gewicht erbij.

Het meest debiele advies dat je kunt krijgen is dat je per se een bepaald gewicht moet doen. Dat moet je zelf aanvoelen en nogmaals, wanneer je vorm goed is, gewicht erbij gooien.
Ok, tnx!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:10:52 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126948601
Laat maar, ik zie dat het al gebeurd is. :X
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:23:22 #205
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126949093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Laat maar, ik zie dat het al gebeurd is. :X
Hoe bedoel je?

Ga iig 2x en morgenvroeg weer. Zeg alleen dat de zaterdag nog kan wisselen met de zondag al naar gelang de drukte.

En verder neem ik de adviezen hier ter harte en kijk ik het tot 4 juni aan. Dan wil ik een programma hebben wat bij me past in samenspraak met de trainer. Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden een afgetraind lichaam wil hebben, maar dat ik een gezonder en sportiever lichaam wil hebben. Ik ben niet dik, geen foute bmi, maar heb geen conditie en eet niet altijd even gezond.

Als dat doel of "gevoel" is bereikt kijk ik verder.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:25:44 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126949195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Ga iig 2x en morgenvroeg weer. Zeg alleen dat de zaterdag nog kan wisselen met de zondag al naar gelang de drukte.

En verder neem ik de adviezen hier ter harte en kijk ik het tot 4 juni aan. Dan wil ik een programma hebben wat bij me past in samenspraak met de trainer. Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden een afgetraind lichaam wil hebben, maar dat ik een gezonder en sportiever lichaam wil hebben. Ik ben niet dik, geen foute bmi, maar heb geen conditie en eet niet altijd even gezond.

Als dat doel of "gevoel" is bereikt kijk ik verder.
Ik had iemand gequote zonder eerst het topic gelezen te hebben, vandaar.

Overigens is zo'n trainer ook niet perfect. Er is geen garantie dat hij de nodige kennis heeft, iedereen kan trainer worden. Bij sommige sportscholen werken ze ook met standaardtemplates die niet of nauwelijks toegesneden zijn op jouw specifieke wensen en noden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:34:39 #207
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126949575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik had iemand gequote zonder eerst het topic gelezen te hebben, vandaar.

Overigens is zo'n trainer ook niet perfect. Er is geen garantie dat hij de nodige kennis heeft, iedereen kan trainer worden. Bij sommige sportscholen werken ze ook met standaardtemplates die niet of nauwelijks toegesneden zijn op jouw specifieke wensen en noden.
Ah, ok.

En dat zal vast wel ja. Zit nu bij een Achmea Health Center, lijkt me dat dit iig beter is dan zonder enige ervaring en/ of kennis zelf lijstjes en programma's van internet of uit de standaard bij de balie te pikken en zeker weten dat er niet gekeken is naar je persoonlijke situatie, review momenten hebt en mogelijkheid tot ruggespraak.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_126949785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:58 schreef Adolecens het volgende:
[..]

Zodra ik het heb kan ik wel ff kijken. Hoezo, ben je sceptisch?
Ik ben benieuwd of het van dezelfde kwaliteit is als je schema. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden een afgetraind lichaam wil hebben, maar dat ik een gezonder en sportiever lichaam wil hebben. Ik ben niet dik, geen foute bmi, maar heb geen conditie en eet niet altijd even gezond.
Het is een misvatting te denken dat je dan anders moet trainen, dan bijv. degenen die wel een afgetraind lichaam willen hebben.
pi_126949816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:34 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ah, ok.

En dat zal vast wel ja. Zit nu bij een Achmea Health Center, lijkt me dat dit iig beter is dan zonder enige ervaring en/ of kennis zelf lijstjes en programma's van internet of uit de standaard bij de balie te pikken en zeker weten dat er niet gekeken is naar je persoonlijke situatie, review momenten hebt en mogelijkheid tot ruggespraak.
Als je een bekend schema van internet of uit boeken pakt waarmee veel mensen resultaat hebben geboekt zou ik dat eerder vertrouwen dan een schema van een pter, maar dat is mijn mening. Verder zou ik mijzelf goed inlezen en zelf oordelen, kost misschien wat tijd maar met dit schema trainen gaat je meer tijd tot resultaat kosten. Verder moet je natuurlijk kijken wat bij jouw situatie en doelen past en wat jij een prettig schema vindt.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126949847
Ik ben ook begonnen met een apparaten schema van de sportschool zelf maar ben steeds meer en meer mn schema zelf gaan samenstellen en nu doe ik nog precies 1 oefening die ik in mn begin schema heb gekregen. Je kunt een hoop vinden op internet en je hebt hier een hoop mensen rondlopen op fok! die je prima kunnen helpen :)
  maandag 27 mei 2013 @ 09:41:22 #211
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127057262
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een ergernis voor veel serieuze krachttrainers. Ik heb tenminste al van verschillende van hen gehoord dat ze het ook belachelijk vinden als mensen een half uur op de loopband komen wandelen en dan weer vertrekken. Vaak ook nog met 0 or 0,5% helling.

Doe dat dan gewoon buiten op straat, dan heb je veel meer variatie en je houdt dat abonnementsgeld op zak.
Ik vind het niet belachelijk als mensen tenminste die moeite nemen. Beter een half uur op de loopband dan helemaal niks doen. Niks dan respect voor mensen die het tenminste proberen. Er zijn zat luie mensen die geen reet uitvoeren.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 27 mei 2013 @ 10:00:48 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127057693
Ik vind het ook duf als mensen de handgrepen blijven vasthouden, dat doet 0,0 voor je buikspieren. Tip 1 als je eerst met een instructeur de apparaten naloopt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 27 mei 2013 @ 10:47:55 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127058817
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind het niet belachelijk als mensen tenminste die moeite nemen. Beter een half uur op de loopband dan helemaal niks doen. Niks dan respect voor mensen die het tenminste proberen. Er zijn zat luie mensen die geen reet uitvoeren.
Ik vind het een beetje als gezonder gaan eten door maar 2 keer per week naar de Mac te gaan i.p.v. 4 keer. Het is beter dan niets, maar nog steeds een beetje dom.

Het is goed dat ze iets aan hun fitheid willen gaan doen, jammer genoeg is het wel op een beetje een ondoordachte manier.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:06:06 #214
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127059284
Ze nemen in ieder geval de moeite om het te doen. Er zijn genoeg die dát niet eens doen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:06:38 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127059305
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje als gezonder gaan eten door maar 2 keer per week naar de Mac te gaan i.p.v. 4 keer. Het is beter dan niets, maar nog steeds een beetje dom.

Het is goed dat ze iets aan hun fitheid willen gaan doen, jammer genoeg is het wel op een beetje een ondoordachte manier.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan educatie is waar het sporten betreft. De meeste mensen die zo 'trainen' denken dat ze iets erg goed doen.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:11:25 #216
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127059434
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:25:15 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127059818
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze nemen in ieder geval de moeite om het te doen. Er zijn genoeg die dát niet eens doen.
Zoals ik al zei: het is inderdaad beter dan niets. Maar het is nog steeds een heel erg ondoordachte manier.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:26:27 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127059855
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral een gebrek aan educatie is waar het sporten betreft. De meeste mensen die zo 'trainen' denken dat ze iets erg goed doen.
Je hebt geen geweldige sporteducatie nodig om je te realiseren dat je geld weggooit door een half uur op de loopband te gaan staan in plaats van een half uur buiten te gaan wandelen. Dat is gewoon een kwestie van even goed nadenken voordat je begint.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:28:27 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127059913
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Niemand zal een probleem hebben met het wandelen. Het probleem is dat ze elke maand tientallen euro's aan een sportschool geven voor iets wat ze ook gratis kunnen doen. Dat geeft aan dat die mensen weinig tot niet hebben nagedacht, en dat is geen goed teken...
  maandag 27 mei 2013 @ 11:36:41 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127060125
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Tuurlijk, je hebt gelijk. Het is alvast stukken beter dan op de bank blijven zitten.

Ik doelde op de mensen die dat half uurtje wandelen en denken dat ze er heel wat mee doen. Dat is dan weer niet zo.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:50:29 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127060542
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Als ze vervolgens denken hard getraind te hebben en weer een Big Mac achterover slaan, is dat slecht :P

Ik heb twee gevallen gezien op mijn sportschool die echt ergernis opriepen. Hielden ook de handvatten vast op de loopband, op een minimaal looptempo en 1 van de twee was vrij lang en hield toch met gekromde rug de handvatten vast tijdens het lopen. Ook nog haar rug aan het verkloten tijdens het sporten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127060607
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als ze vervolgens denken hard getraind te hebben en weer een Big Mac achterover slaan, is dat slecht :P
Ja die creeëren door te sporten een calorietekort wat ze dan weer kunnen opvullen met snackvoedsel. "Oh ik heb net met crosstrainer 300kcal verbrand, dan mag ik nu als beloning wel een patatje met halen".

Maarja, aan de andere kant is er niet veel mis met fastfood op z'n tijd, als het gewoon binnen je calorie-inname blijft. Is wel zo dat je daar met dat voedsel vrij snel aan zit en je micronutriënen mist, maar kan best af en toe.
pi_127061679
Fascinerend hoe mensen altijd op elkaar neerkijken als ze sporten. Ik kan zeggen dat ik wel kan sporten, het is ook nog eens mijn werk maar als ik zelf sport, zie ik niet hoe mensen onderpresteren. De mensen die alles geven, de mensen met een streeffysiek, daar kijk ik naar en daar ga ik naar werken.

Daarbij weet jij veel of ze daarna naar de Mc gaan. Dat invullen van gedrag of redenen waarom iemand traint. Je bent toch geen 80 jaar met spiegels aan je ramen of wel? Ga gewoon sporten ofzo.
Go hard or go home
pi_127062374
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:32 schreef Noek het volgende:
Fascinerend hoe mensen altijd op elkaar neerkijken als ze sporten. Ik kan zeggen dat ik wel kan sporten, het is ook nog eens mijn werk maar als ik zelf sport, zie ik niet hoe mensen onderpresteren. De mensen die alles geven, de mensen met een streeffysiek, daar kijk ik naar en daar ga ik naar werken.

Daarbij weet jij veel of ze daarna naar de Mc gaan. Dat invullen van gedrag of redenen waarom iemand traint. Je bent toch geen 80 jaar met spiegels aan je ramen of wel? Ga gewoon sporten ofzo.
Klopt, ik snap niet waar mensen zich druk om maken.
pi_127062442
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tuurlijk, je hebt gelijk. Het is alvast stukken beter dan op de bank blijven zitten.

Ik doelde op de mensen die dat half uurtje wandelen en denken dat ze er heel wat mee doen. Dat is dan weer niet zo.
Ligt eraan, als je 30 minuten op een berg loopt
  maandag 27 mei 2013 @ 18:41:40 #226
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_127074826
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ligt eraan, als je 30 minuten op een berg loopt
Neem dan een goed voorbeeld. 30 minuten berg afwaarts is veel zwaarder.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_127075688
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Neem dan een goed voorbeeld. 30 minuten berg afwaarts is veel zwaarder.
Naar beneden rollen schijnt ook zwaar te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127122720
Ik was op zoek naar gewichtjes/dumbells, ik kan echter alleen maar die dingen vinden die variabel zijn wat betreft gewicht. Zijn er geen fixed weight dumbells te koop voor consumenten? Mijn sportschool heeft ze wel.

het is nog gekker: 2 X 15 KG variabel is goedkoper dan 2 X 14 kg fixed 8)7
Home / Halters en gewichten / Dumbells

hoe kan dit?

[ Bericht 10% gewijzigd door LogiteX op 28-05-2013 21:04:46 ]
pi_127123438
http://www.helisports.nl/dumbbells.html

even naar onder scrollen. wel prijzig.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:08:10 #230
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127123735
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef LogiteX het volgende:
Ik was op zoek naar gewichtjes/dumbells, ik kan echter alleen maar die dingen vinden die variabel zijn wat betreft gewicht. Zijn er geen fixed weight dumbells te koop voor consumenten? Mijn sportschool heeft ze wel.

het is nog gekker: 2 X 15 KG variabel is goedkoper dan 2 X 14 kg fixed 8)7
Home / Halters en gewichten / Dumbells

hoe kan dit?
http://www.helisports.be/dumbbells.html
pi_127123882
quote:
zei DV ook al, vrij prijzig dus
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:12:23 #232
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127123958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:11 schreef LogiteX het volgende:

[..]

zei DV ook al, vrij prijzig dus
Dumbbells zijn prijzig inderdaad. Ik ben nog geen goedkope, van goede kwaliteit, dumbbells tegen gekomen.
pi_127144631
De competitie zit erop.
Betekent ook een dag minder trainen en geen wedstrijden meer in het weekend.
Om dat te compenseren ga ik meer dagen per week in de sportschool doorbrengen.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.

Op aanraden van een vriend heb ik de volgende supplementen gekocht:
http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/super-duo/

Iemand bekend hiermee? Had je er baat bij?
Of gebruiken jullie misschien andere supplementen?
Every living creature on earth dies alone
pi_127144922
quote:
Nr.1 dé ultieme cocktail voor vetvrije massieve spiermassa, pomp en prestaties!

Nr.1 is samengesteld uit de sterkste, high tech ingrediënten. Het werkt direct! Keiharde massieve spiermassa, extreme krachttoenames en ongekende prestaties! Nr.1 is absoluut een klasse apart. Ervaar Nr.1, het gaat 100% zeker je voorstelingsvermogen te boven!

Kenmerken Nr.1:
-Sterkste bodybuilding product verkrijgbaar!
-Win ongekend massieve en keiharde spiermassa!
-Alle top-ingrediënten in één monsterproduct!
-Onverslaanbare samenstelling
-Uniek en direct werkzaam
-Extreme krachttoename
-Extreme spierpomps
-Beschermt je spieren
-Verlaagt vetpercentage
-Enorme energie in de spieren
-Pompt voedingsstoffen in je spieren
-Direct vollere, grotere spieren
-Ongekende prestaties en trainingen
-Slechts 1 dosering per dag is al voldoende!
-6 weken kuur per verpakking!

Alle top-ingrediënten voor spiermassa in één monsterproduct! Slechts 1 dosering per dag is al voldoende om je letterlijk uit je voegen te laten groeien.
wow, wat een beestenproduct!! _O_ _O_ _O_
pi_127144970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Betekent ook een dag minder trainen en geen wedstrijden meer in het weekend.
Om dat te compenseren ga ik meer dagen per week in de sportschool doorbrengen.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.

Op aanraden van een vriend heb ik de volgende supplementen gekocht:
http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/super-duo/

Iemand bekend hiermee? Had je er baat bij?
Of gebruiken jullie misschien andere supplementen?
Ik zou alleen proteine kopen. Dat product klinkt heel onzinnig.
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:44:47 #236
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127145098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Betekent ook een dag minder trainen en geen wedstrijden meer in het weekend.
Om dat te compenseren ga ik meer dagen per week in de sportschool doorbrengen.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.

Op aanraden van een vriend heb ik de volgende supplementen gekocht:
http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/super-duo/

Iemand bekend hiermee? Had je er baat bij?
Of gebruiken jullie misschien andere supplementen?
Klinkt als een slechte Tell Sell reclame. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_127145360
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Betekent ook een dag minder trainen en geen wedstrijden meer in het weekend.
Om dat te compenseren ga ik meer dagen per week in de sportschool doorbrengen.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.

Op aanraden van een vriend heb ik de volgende supplementen gekocht:
http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/super-duo/

Iemand bekend hiermee? Had je er baat bij?
Of gebruiken jullie misschien andere supplementen?
Het is belangrijker om te kijken of je alles wat je nodig hebt binnen kunt krijgen via voeding, supplementen zijn geen wondermiddel en een goed dieet helpt net zo goed zij het niet beter.
pi_127145388
Eens met de opmerkingen.
Maar goed op dergelijke sites zetten ze altijd wel zo'n reclame praatje erbij.
Deze is wel heel erg idd.

Ik heb het op aanraden van een vriend aangeschaft die dit ook gebruikt.
Het gaat uiteindelijk om wat erin zit (oa creatine, vitaminen, dextrose etc.)

Ben wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die supplementen gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

Ik ga de komende maand in ieder geval eens bijhouden of ik verschil merk.
Every living creature on earth dies alone
pi_127145798
Ik word zelf misselijk van creatine. Deed ook vrij weinig voor mij. (Zit denk ik bij veel mensen tussen hun oren dat ze dan sterker zijn).

Ben daarna over gestapt op proteine shakes omdat ik toch wat te weinig eiwitten binnen kreeg.
pi_127152983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:58 schreef vault_tec het volgende:
Ik word zelf misselijk van creatine. Deed ook vrij weinig voor mij. (Zit denk ik bij veel mensen tussen hun oren dat ze dan sterker zijn).

Ben daarna over gestapt op proteine shakes omdat ik toch wat te weinig eiwitten binnen kreeg.
Creatine is een van de weinige supplementen waarbij ook echt bewezen is dat het werkt. Het is overigens geen PWO waarbij je voelt dat het iets doet. Proteïne is weer compleet anders, niet echt te vergelijken.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:49:19 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127153833
Ik ben (op aanrader van mijn trainer) ook begonnen met proteïne shakes. Heb nu zelf deze



Gisteren voor het eerst geprobeerd (1 glas). Had de hele avond geen trek meer _O-

Heb hem met name omdat ik 's avonds 2 uur train en ik direct vanuit werk na de sportschool ga. Dan kan ik nog snel dit drinken zonder de hele tijd met een hongergevoel rond te lopen.

Leuk weetje: hij is nu in de aanbieding bij De Tuinen (2e = gratis)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127154552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef Maraca het volgende:
Ik ben (op aanrader van mijn trainer) ook begonnen met proteïne shakes. Heb nu zelf deze

[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst geprobeerd (1 glas). Had de hele avond geen trek meer _O-

Heb hem met name omdat ik 's avonds 2 uur train en ik direct vanuit werk na de sportschool ga. Dan kan ik nog snel dit drinken zonder de hele tijd met een hongergevoel rond te lopen.

Leuk weetje: hij is nu in de aanbieding bij De Tuinen (2e = gratis)
dan kun je beter voor het sporten op je werk wat bananen naar binnen gooien.
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:09:50 #243
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127154853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:03 schreef Questular het volgende:

[..]

dan kun je beter voor het sporten op je werk wat bananen naar binnen gooien.
Dat werkt voor mij niet :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127155524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat werkt voor mij niet :N
Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:26:38 #245
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127155618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.
Aan mijn voeding ga ik wel een en ander veranderen, maar ik heb niet zoveel mogelijkheden om tussendoor te eten als ik aan het werk ben. En het gaat (gelukkig) om maar 1 of 2 dagen per week. De andere dagen dat ik sport kan ik wel meer eten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127156892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef Maraca het volgende:
Ik ben (op aanrader van mijn trainer) ook begonnen met proteïne shakes. Heb nu zelf deze

[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst geprobeerd (1 glas). Had de hele avond geen trek meer _O-

Heb hem met name omdat ik 's avonds 2 uur train en ik direct vanuit werk na de sportschool ga. Dan kan ik nog snel dit drinken zonder de hele tijd met een hongergevoel rond te lopen.

Leuk weetje: hij is nu in de aanbieding bij De Tuinen (2e = gratis)
De Tuinen is erg duur (al klinkt 2e gratis niet verkeerd), je kunt het beter bij B&F shop halen. :)
pi_127157064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Aan mijn voeding ga ik wel een en ander veranderen, maar ik heb niet zoveel mogelijkheden om tussendoor te eten als ik aan het werk ben. En het gaat (gelukkig) om maar 1 of 2 dagen per week. De andere dagen dat ik sport kan ik wel meer eten.
Zolang je genoeg eet, maakt het niets uit wanneer je eet. Als je overdag niet veel kunt eten, moet je gewoon 's avonds meer eten. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.
Ik IF gewoon de hele dag en eet als ik thuis kom na het sporten. Stuk makkelijker, vind ik. :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:14:28 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127163267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zolang je genoeg eet, maakt het niets uit wanneer je eet. Als je overdag niet veel kunt eten, moet je gewoon 's avonds meer eten. :)
Ja, maar daar heb ik niks aan tijdens het sporten :P Nu is het zo dat ik rond 6.30 ontbijt, 12.30 lunch en dan om 22.00 weer thuis ben voor avondeten. Nu ga ik wel proberen om tussen 6.30 en 12.30 nog iets te eten en tussen 12.30 en 19.00 (dan begin ik met sporten tot 22.00). Makkelijkste is een shake vanwege mijn buitendienst functie. Dan kan ik in de auto nog even snel dat wegdrinken, voordat ik ga trainen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127181472
Oh, ja dan kom je wel erg laat thuis. :P
pi_127184628
Die proteineshakes, hoeveel calorieen zitten er in 1 glas? Ik heb altijd honger, ook als ik op mn onderhoud zit, dus misschien dat dat spul wel werkt voor me :')
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:45:26 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127184750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Die proteineshakes, hoeveel calorieen zitten er in 1 glas? Ik heb altijd honger, ook als ik op mn onderhoud zit, dus misschien dat dat spul wel werkt voor me :')
Alles wat vloeibaar / makkelijk drink of eetbaar is, dus bijna per definitie shakes, hebben minder verzadigend effect dan vast voedsel met dezelfde macroverhoudingen.

Daarom zijn weightgainers ook altijd in shakevorm en nooit in vaste vorm.
Confidence through competence
pi_127185084
Dus beter gewoon dingen eten die hoog in proteine zijn maar laag in kcal? Of komt die combi bijna niet voor?
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:52:42 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127185241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:50 schreef Franknfurter het volgende:
Dus beter gewoon dingen eten die hoog in proteine zijn maar laag in kcal? Of komt die combi bijna niet voor?
Je moet voor jezelf voedsel zien te vinden die jou vult. Voorbeelden van slechte verzadigings/kcal ratio voedsel:

- Chips
- Zoutjes
- Frisdrank
- Gebak
- Croissantjes
- Cruesli

Hiervan kun je veel kcal eten zonder dat je het gevoel hebt dat je genoeg gehad hebt.
Confidence through competence
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:55:55 #254
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127188057
Beetje beachproof? :')


#YOLO
pi_127191390
geen idee, laat je benen eens zien?
pi_127191497
nog niet beach proof imo

vetpercentage kan ietsje lager

overall mis je ook nog wat massa, maar met name de lateral delts en armen kunnen meer volume gebruiken
rug en benen kan ik zo niks over zeggen

beetje tan zou ook niet misstaan

wel goed op weg, ga zo door

[ Bericht 6% gewijzigd door 16meter op 30-05-2013 11:56:10 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:38 #257
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_127193587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:55 schreef maxburger het volgende:
Beetje beachproof? :')


[ afbeelding ]
Redelijk beachproof hoor, ben allleen benieuwd naar de benen. Daar ook een foto van?
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:36:00 #258
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_127194326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:55 schreef maxburger het volgende:
Beetje beachproof? :')


[ afbeelding ]
stats?
pi_127195321
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:55 schreef maxburger het volgende:
Beetje beachproof? :')


[ afbeelding ]
Goed bezig, zou vooral streven naar meer massa op je rug (wijdte, v-shape) en dikkere armen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:00 #260
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127201593
Thanks voor de reacties, ik zal idd vooral mijn rug en armen wat meer aandacht geven.
#YOLO
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:37:23 #261
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_127203991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:44 schreef maxburger het volgende:
Thanks voor de reacties, ik zal idd vooral mijn rug en armen wat meer aandacht geven.
En je benen?
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:50:06 #262
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127204647
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:37 schreef H1N1 het volgende:

[..]

En je benen?
Die ook :P
#YOLO
pi_127211473
Ik vind dat je wel een beetje je mantiet weg mag trainen nog :@
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:19:25 #264
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127211605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje je mantiet weg mag trainen nog :@
Zo erg? Ik doe best veel borstoefeningen. Vandaag trouwens ook extra gefocust op benen en rug.
#YOLO
pi_127211731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:19 schreef maxburger het volgende:

[..]

Zo erg? Ik doe best veel borstoefeningen. Vandaag trouwens ook extra gefocust op benen en rug.
Mwah ik vind het gewoon altijd lelijk bij mannen als er al iets zit van borst. Mannen horen een grote sterke borst te hebben. Maar niet van die afdakjes.
pi_127211776
Nergens op focussen. Gewoon doorknallen met compounds.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:23:12 #267
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127211792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:21 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Mwah ik vind het gewoon altijd lelijk bij mannen als er al iets zit van borst. Mannen horen een grote sterke borst te hebben. Maar niet van die afdakjes.
Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?
#YOLO
pi_127211841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:23 schreef maxburger het volgende:

[..]

Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?
Ik ga no way mijn lichaam op fok! zetten :') Mijn doel is om volgend jaar met de zomer mijn lichaam weer helemaal strak te hebben en daarvoor zit ik goed op schema, nu is het nog niks in ieder geval.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:27:33 #269
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127211997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik ga no way mijn lichaam op fok! zetten :') Mijn doel is om volgend jaar met de zomer mijn lichaam weer helemaal strak te hebben en daarvoor zit ik goed op schema, nu is het nog niks in ieder geval.
Haha snap ik. Maar vind je het, afgezien van mijn borst er wel redelijk uitzien?
#YOLO
pi_127212032
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:23 schreef maxburger het volgende:

[..]

Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?
Voor een grotere borst zijn push-ups niet het beste om te doen.

Bench press varianten (incline/flat/decline - dumbbell/barbell) en fly varianten (incline/flat/decline - dumbbell/cable/machine) werken beter.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:29:47 #271
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127212106
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

Voor een grotere borst zijn push-ups niet het beste om te doen.

Bench press varianten (incline/flat/decline - dumbbell/barbell) en fly varianten (incline/flat/decline - dumbbell/cable/machine) werken beter.
Chest press en pectoral fly dan, qua machines? Chest press doe ik nu 68 kg maximaal. Pec geen idee eigenlijk.
#YOLO
pi_127212297
Waarom zou je niet willen bankdrukken? Zou een chest press hoogstens als aanvulling doen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:56 #273
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127212603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:33 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je niet willen bankdrukken? Zou een chest press hoogstens als aanvulling doen.
Misschien in mijn volgende schema.
#YOLO
pi_127212639
Als ik jou was zou ik gewoon Starting Strength gaan doen. Meteen.

Geen tijd verspillen aan apparatencircuitjes. De basis van je training moet bestaan uit compound oefeningen met dumbbells en barbells. Apparaten zijn evt. een aanvulling daarop.

Squat en deadlift je überhaupt?
pi_127213408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:27 schreef maxburger het volgende:

[..]

Haha snap ik. Maar vind je het, afgezien van mijn borst er wel redelijk uitzien?
Jawel hoor, iets minder vet zou beter staan maar dat is zo te doen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:21:25 #276
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_127214425
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:57 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Jawel hoor, iets minder vet zou beter staan maar dat is zo te doen.
Nog minder vet en er blijft niks van me over :')
#YOLO
pi_127328813
Zit meer vet op dan je denkt hoor. Ik ben ook vet kwijtgeraakt waarvan ik niet eens wist dat ik het had ^.^
  zondag 2 juni 2013 @ 21:01:56 #278
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127333998
Zijn er mensen die hier Whey perfection gebruiken en zo ja werkt dit echt zo goed als wordt gezegd?
Hoeveel moet je per dag innemen? Ik las iets van 2 gram per kilo lichaamsgewicht.
En op welke momenten neem je dit dan in?
Bij je ontbijt voor/na training?
En neem je het ook in op dagen dat je niet traint?

Weeg 60 kg en ben 1.75
Rossoneri siamo noi.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:07:06 #279
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127334279
- Nee, de beschrijvingen van B&F shop zijn over the top

- Beter lezen: een dosis is 1 scoop, ofwel 28 gram. 2 gram/kg lichaamsgewicht eiwit uit normaal voedsel wordt aangeraden als je krachttraining doet

- Whey heeft alleen plaats rondom de training, en zelfs dan nog is het effect niet geweldig

- Wat jij nodig hebt is een goed krachttrainingsschema en voldoende kcal eten om aan te komen. Dat is belangrijker dan je blindstaren op eiwitsupplementatie. Dat komt pas ver nadat je je normale eten op orde hebt.
Confidence through competence
  zondag 2 juni 2013 @ 21:09:13 #280
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127334360
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
- Nee, de beschrijvingen van B&F shop zijn over the top

- Beter lezen: een dosis is 1 scoop, ofwel 28 gram. 2 gram/kg lichaamsgewicht eiwit uit normaal voedsel wordt aangeraden als je krachttraining doet

- Whey heeft alleen plaats rondom de training, en zelfs dan nog is het effect niet geweldig

- Wat jij nodig hebt is een goed krachttrainingsschema en voldoende kcal eten om aan te komen. Dat is belangrijker dan je blindstaren op eiwitsupplementatie. Dat komt pas ver nadat je je normale eten op orde hebt.
Ik vind het lastig om voor mijzelf een goed voedingsschema/trainingsschema op te bouwen.
Zijn hier ook voorbeelden van. Ik ga nu 3/4 x per week naar de f4f sinds 3 weken maar merk tot nu toe nog geen resultaat.
Rossoneri siamo noi.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:11:41 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127334473
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:01 schreef ForzaMilan het volgende:
Zijn er mensen die hier Whey perfection gebruiken en zo ja werkt dit echt zo goed als wordt gezegd?
Hoeveel moet je per dag innemen? Ik las iets van 2 gram per kilo lichaamsgewicht.
En op welke momenten neem je dit dan in?
Bij je ontbijt voor/na training?
En neem je het ook in op dagen dat je niet traint?

Weeg 60 kg en ben 1.75
Het is een voedingsuplement, niet iets wat je ´gebruikt´. Whey is vooral nuttig rond je training om snelle eiwitten op te nemen. Het is geen wondermiddel ofzo.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:13:46 #282
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127334571
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:09 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om voor mijzelf een goed voedingsschema/trainingsschema op te bouwen.
Zijn hier ook voorbeelden van. Ik ga nu 3/4 x per week naar de f4f sinds 3 weken maar merk tot nu toe nog geen resultaat.
Gezien je huidige statistieken loont het om je leven op orde te krijgen en voor de rest van je leven goed te gaan eten (en trainen). Zo niet, dan doe je het equivalent van een jojo-dieet: niet snappen hoe je moet eten, en dus nooit structureel je doelen bereiken (minder skinny fat dan nu).

Lees je maar eens in over energie (kcal), macronutrienten (carbs, vet, eiwit) en micronutrienten (mineralen, vitamines). Dan kun je je eigen voedingsschema maken.
Confidence through competence
  zondag 2 juni 2013 @ 21:13:53 #283
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127334576
Njah het zit eigenlijk zo. Heb jaren lang slecht gegeten. Veel afhaal pizza's en dergelijke dronk ook altijd veel cola.

Nu ben ik eigenlijk al overgestapt op de wat gezondere dingen. Water bananen kwark salade's normale maaltijden etc. Alleen vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik op een dag mag binnenkrijgen en variatie enzo.
Rossoneri siamo noi.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:15:14 #284
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127334632
Iemand ervaring met P90X:2? Wilde eigenlijk een abbo nemen op de sportschool in 't dorp, maar voor het geld van een paar maanden kan ik makkelijk een pullup bar, stability ball en zelfs wat gewichten kopen :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 juni 2013 @ 21:15:30 #285
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127334646
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef ForzaMilan het volgende:
Njah het zit eigenlijk zo. Heb jaren lang slecht gegeten. Veel afhaal pizza's en dergelijke dronk ook altijd veel cola.

Nu ben ik eigenlijk al overgestapt op de wat gezondere dingen. Water bananen kwark salade's normale maaltijden etc. Alleen vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik op een dag mag binnenkrijgen en variatie enzo.
Bepalen wat je op een dag binnen mag krijgen kun je middels verschillende calculators een indicatie van halen:

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

maar uiteindelijk is wat jouw lichaam doet de leidraad voor hoeveel je moet eten.

Bijhouden hoeveel je eet, ofwel kcal tellen, kan een goed hulpmiddel zijn.
Confidence through competence
  zondag 2 juni 2013 @ 21:27:03 #286
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127335343
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:15 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met P90X:2? Wilde eigenlijk een abbo nemen op de sportschool in 't dorp, maar voor het geld van een paar maanden kan ik makkelijk een pullup bar, stability ball en zelfs wat gewichten kopen :P
Voor dat geld wat ik even snel zag 140$ kan je best een tijdje losgaan in de sportschool. F4F is 20 eu per maand.
Rossoneri siamo noi.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:28:47 #287
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127335430
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:27 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Voor dat geld wat ik even snel zag 140$ kan je best een tijdje losgaan in de sportschool. F4F is 20 eu per maand.
Die bij mij is 30 euro per maand (en P90X is ook op andere manieren aan te komen natuurlijk ;) ).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 juni 2013 @ 21:30:30 #288
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127335530
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:28 schreef Susteren het volgende:

[..]

Die bij mij is 30 euro per maand (en P90X is ook op andere manieren aan te komen natuurlijk ;) ).
Als je naar de sportschool gaat heb je natuurlijk wel gelijk alle apparaten tot je beschikking, en je sport natuurlijk met anderen die jou ook tips e.d. kunnen geven.
Rossoneri siamo noi.
pi_127337690
Hoi allemaal,

Ik ga binnekort ook beginnen met fitnessen, gewoon om lekker in vorm te blijvwn gedurende de zomer en wat meer kracht te krijgen. Ik ben 1.85m en 75kg en wil me vooral richten op m'n bovenlichaam. Is de (extra) voeding nou echt zo belangrijk of is veel en gezond eten genoeg?
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
pi_127338221
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:07 schreef el-blanchito het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ga binnekort ook beginnen met fitnessen, gewoon om lekker in vorm te blijvwn gedurende de zomer en wat meer kracht te krijgen. Ik ben 1.85m en 75kg en wil me vooral richten op m'n bovenlichaam. Is de (extra) voeding nou echt zo belangrijk of is veel en gezond eten genoeg?
dont skip leg day
pi_127338550
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:16 schreef vault_tec het volgende:

[..]

dont skip leg day
Vooral richten op he :)
Het moet natuurlijk wel in proporties blijven. Als ik wil trainen en tegelijkertijd explosiviteit wil behouden, hoe moet ik daar dan rekening mee houden?
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
  zondag 2 juni 2013 @ 22:39:39 #292
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127339463
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:30 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Als je naar de sportschool gaat heb je natuurlijk wel gelijk alle apparaten tot je beschikking, en je sport natuurlijk met anderen die jou ook tips e.d. kunnen geven.
Okey, kloop idd :)

Misschien combineren
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 2 juni 2013 @ 22:58:54 #293
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_127340534
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:07 schreef el-blanchito het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ga binnekort ook beginnen met fitnessen, gewoon om lekker in vorm te blijvwn gedurende de zomer en wat meer kracht te krijgen. Ik ben 1.85m en 75kg en wil me vooral richten op m'n bovenlichaam. Is de (extra) voeding nou echt zo belangrijk of is veel en gezond eten genoeg?
Veel en gezond eten scheelt veel ja. Eiwitten koolhydraten en weinig vetten.

Lees dit maar is:

http://www.fitnesspassie.nl/fitness-basis/fitness-voeding/
Rossoneri siamo noi.
pi_127341966
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:58 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Veel en gezond eten scheelt veel ja. Eiwitten koolhydraten en weinig vetten.
Nee, vetten zijn heel belangrijk voor je lichaam. KH een stuk minder, vooral persoonlijk en afhankelijk hoeveel je beweegt.

quote:
Ik zou bij die website wegblijven. :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Nic1 op 02-06-2013 23:39:30 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 10:44:45 #295
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_127351062
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:15 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met P90X:2? Wilde eigenlijk een abbo nemen op de sportschool in 't dorp, maar voor het geld van een paar maanden kan ik makkelijk een pullup bar, stability ball en zelfs wat gewichten kopen :P
Ik doe thuis ook P90X, en het bevalt me goed. Door omstandigheden nog nooit het gehele schema afgemaakt, maar ben nu net weer begonnen en ga nu wel door tot het eind. Ik merk zeker verschil dat m'n blouses strakker zitten en m'n armen, borst en benen voller aanvoelen. Ben ook meer gaan eten, en sinds ik af en aan P90X doe ben ik zeker 7 kilo aangekomen, wat niet alleen maar spier is, maar dat geeft niet.
Zelf doe ik alleen de weerstandsoefeningen, op de conditie dagen doe ik badminton. Ik gebruik dumbbells van 1,5, 2,5, 5, en 2 verstelbare van max 15 kilo. Als optrekstang gebruik ik het ophangsysteem van onze garagedeur, en meer materiaal heb je eigenlijk niet nodig.
Zelf heb ik gekozen om dit t doen omdat ik momenteel niet echt de mogelijkheid heb om een sportschool te betalen en genoeg te kunnen benutten. Mijn doel is, om als dat allemaal wel kan, lekker verder te kunnen gaan op de sportschool.
Succes
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_127399409
Deze week ga ik er ook eindelijk aan beginnen, buikje moet er af en wil wat gespierder worden. Ben dus van plan om een combinatie te doen tussen Cardio en Kracht.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 14:08:20 #297
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_127400584
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:23 schreef el-blanchito het volgende:

[..]

Vooral richten op he :)
Het moet natuurlijk wel in proporties blijven. Als ik wil trainen en tegelijkertijd explosiviteit wil behouden, hoe moet ik daar dan rekening mee houden?
Trainen op explosiviteit....

Bijv. Powercleans aanleren en oefeningen in het concentrische gedeelte zo snel mogelijk (met goede form) uitvoeren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_127492307
Ik train zo'n 3-4x per week en neem regelmatig wel eens overdag 1 tot 3 biertjes.

Weet iemand of het dan nog zin heeft te fitnessen? Ik train er eigenlijk altijd evengoed door. Misschien dat je minder snel sterker wordt of massa bouwt?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:11:33 #299
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_127516891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje je mantiet weg mag trainen nog :@
Heb jij wel goeie tetten dan?
pi_127517357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:11 schreef Drakire het volgende:

[..]

Heb jij wel goeie tetten dan?
Tuurlijk heb ik goeie tetten :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:27:10 #301
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_127519451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:24 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik goeie tetten :')
Alle (vrouwelijke) tetten zijn goede tetten. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')