abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:20:42 #1
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_126165467
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))
pi_126181481
Grrr mijn pakketje is bezorgd bij buren op een tiental huisnummers verder, geen idee waar dat nummer precies zit en dus niet eens in mijn eigen flat. Het is een waardevolle zending, dus ik hoop echt dat de verzender de zending nog eens in een aparte doos heeft verpakt en niet in de doos van het artikel, anders ben ik bang dat de buren straks de zending houden :(

Ik ben pas eind van de week in staat mijn pakketje daar op te halen, ben niet thuis.

Kan ik er iets tegen doen als mijn buren zeggen dat ze niks ontvangen hebben, of als ze de zending hebben gedumpt omdat het ophalen ze te lang duurt e.d.?

[ Bericht 8% gewijzigd door bulbjes op 07-05-2013 18:33:36 ]
pi_126182465
Veel vertrouwen in je buren zeg :')
There are only 151 Pokémon.
pi_126182486
Ja, dan kun je zeggen dat je niks hebt ontvangen en nakoming eisen van de winkel.

De winkel kan jouw 'buren' aangeven voor diefstal.
pi_126182856
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Snoepje5 op 07-05-2013 19:15:23 ]
pi_126185028
Iemand ervaringen met Hermes uit Duitsland? Status is al sinds 3 mei:
quote:
Die Sendung wurde im Hermes Zentral-HUB sortiert.
Lijkt mij niet helemaal kloppen dat het zo lang duurt, tenzij hun diensten niet al te best zijn :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:52:09 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_126185218
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Iemand ervaringen met Hermes uit Duitsland? Status is al sinds 3 mei:

[..]

Lijkt mij niet helemaal kloppen dat het zo lang duurt, tenzij hun diensten niet al te best zijn :')
Hermes is nooit zo snel, bovendien zit er een weekend tussen ;).
KuikenGuppy
pi_126185374
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hermes is nooit zo snel, bovendien zit er een weekend tussen ;).
Dat ze niet snel zijn is mij al wel duidelijk ja :P, pakket is op 30 april verstuurd. Ik wacht vooralsnog rustig af.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_126201402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, dan kun je zeggen dat je niks hebt ontvangen en nakoming eisen van de winkel.

De winkel kan jouw 'buren' aangeven voor diefstal.
helaas het een pakketje van Marktplaats, dus verzonden door een particulier....
pi_126201747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:54 schreef Eenskijken het volgende:
Veel vertrouwen in je buren zeg :')
Ik woon -als redelijke minima zijnde- in een sociale huurwoning, en laatste jaren komen er steeds meer geestelijk of lichamelijk niet helemaal 100% zijnden, werklozen, kanslozen, minima, studenten en begeleid-woners etc. in de buurt te wonen, aangezien inkomens-eisen voor sociale huur zijn aangescherpt. Ik weet dat in de flat naast mij o.a. een alcoholist en 2 geestelijke gestoorde mannen wonen. Vertrouw mijn buren dus niet graag een pakketje toe.
pi_126468535
Vraagje

Ik heb een pakje uit honk kong besteld en dit is netjes in nederland aangekomen. Nu ligt het zoals verwacht al een week bij de doane voor inspectie zover geen probleem. Na het het postnl pakket nummer gebeld te hebben netjes een 3s code gekregen en deze ingevoerd bij de mijnpakket app werkt allemaal goed.

Nu het volgende de laatste paar dagen veranderde de bezorgdatum steeds doordat de doane het pakket nog niet heeft doorgestuurd naar postnl ook weer zoals normaal. Nu keek ik vanochtend op de app naar de status en in plaats van de bezorgdatum geeft de app nu onderweg aan.

De status van het pakkket is nog wel steeds wordt voorbereid door de verzender. Heeft iemand mischien een idee waarom er nu onderweg staat ? zelf vermoed(hoop) ik dat het pakketje nu onderweg is naar het postnl sorteer centrum
pi_126486008
Gewoon afwachten, het komt vanzelf naar je toe. Duurt soms wel een week of 2
There are only 151 Pokémon.
pi_126663765
Ik wil een heel groot/zwaar ding thuis laten bezorgen via een website. Ik denk dat het misschien bezorgd wordt door de leverancier van het produkt zelf, maar not sure. Ik kan helaas geen bezorgdag-of tijd aangeven, maar ben zelf amper thuis. Wat gebeurt er met hele grote en zware pakketten als je niet thuis bent? Gaan ze daar ook buren mee lastig vallen? (wordt nog lastig, woon in appartementencomplex zonder lift, dan zouden ze dat dus trappen op moeten sjouwen naar buren toe en ik van daaruit weer naar mij toe). T gaat denk ik niet naar een dhl servicepunt of hoe heet zoiets omdat t daarvoor te groot is, maar naar waar dan wel? En hoelang blijft t daar dan liggen? Ik heb btw geen auto, dus voor het ergens afhalen moet ik dan weer mensen optrommelen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 08:48:31 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_126666840
Even de leverancier bellen om dat te vragen? Wij weten zo ook niet of het met PostNL komt, of misschien met DHL, GLS of met een koerier. Staat er niets over levering op de website?
KuikenGuppy
  maandag 3 juni 2013 @ 22:22:21 #15
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_127381663
Kan ik gewoon 1 brief sturen zonder 10 postzegels te kopen?
Ik heb hier wel een postkantoor in de buurt, dus zou ik daar dan gewoon 54 cent kunnen betalen voor een brief?

Want ik gebruik NOOIT postzegels..
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:25:31 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_127381866
Ja dat kan.
KuikenGuppy
pi_127382323
Jup, bij het postkantoor plakken ze er een sticker met barcode en bedrag op.
pi_127646588
Had iets besteld vanuit Nieuw-Zeeland via airmail en het is nu al 4 dagen onderweg.. Wanneer zou je denken dat ik me pakketje krijg?

Left NZ 11.14 AM 06/06/13

Deze week?
pi_127651416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:06 schreef Rozzje het volgende:
Had iets besteld vanuit Nieuw-Zeeland via airmail en het is nu al 4 dagen onderweg.. Wanneer zou je denken dat ik me pakketje krijg?

Left NZ 11.14 AM 06/06/13

Deze week?
Welke vervoerder?

Kan best 20 dagen duren.
pi_127757619
Mijn pakketje heeft nu de status :

Arrived overseas 10.30 AM on 12/06/1

Held for clearance 10.31 AM on 12/06/1

Betekent dit nu dat het in Nederland is en wacht tot het toestemming heeft om bezorgd te worden?
pi_127790322
De bezorger vandaag langsgeweest maar was niet thuis. Kan de zending nu de eerstvolgende werkdag (=a.s. maandag) ophalen op het postkantoor.

Is het normaal dat ze tegenwoordig na 1x proberen de zending al zelf laten ophalen?
Is er een kans dat het pakket morgen is op te halen?
pi_127790346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:53 schreef Rozzje het volgende:
Mijn pakketje heeft nu de status :

Arrived overseas 10.30 AM on 12/06/1

Held for clearance 10.31 AM on 12/06/1

Betekent dit nu dat het in Nederland is en wacht tot het toestemming heeft om bezorgd te worden?
Wacht op inklaring door douane denk ik?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:34:55 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_127790488
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef Ron.Jeremy het volgende:
De bezorger vandaag langsgeweest maar was niet thuis. Kan de zending nu de eerstvolgende werkdag (=a.s. maandag) ophalen op het postkantoor.

Is het normaal dat ze tegenwoordig na 1x proberen de zending al zelf laten ophalen?
Is er een kans dat het pakket morgen is op te halen?
aangetekend misschien?

en volgens mij heb ik ook wel eens een pakje opgehaald op een zaterdag die vrijdag niet bezorgd kon worden, gewoon proberen lijkt me :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_127791691
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:34 schreef Klonk het volgende:

[..]

aangetekend misschien?

en volgens mij heb ik ook wel eens een pakje opgehaald op een zaterdag die vrijdag niet bezorgd kon worden, gewoon proberen lijkt me :P
Yep, aangetekend.
Zal het vanavond ff proberen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:33:14 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_127792625
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:06 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Yep, aangetekend.
Zal het vanavond ff proberen.
vanavond is wat optimistisch en aangezien het een aangetekend ding is gok ik dat morgen ook optimistisch is. TNT neemt op zaterdag voor zover ik weet geen aangetekende stukken mee. Ook al zijn die voor het postkantoor. Je kunt het natuurlijk altijd proberen :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')