abonnement Unibet Coolblue
pi_5824831
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:10 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

hmm, die bands die jij daar opnoemt die zijn op de BSB na nog vooruitstrevender dan de huidige punkbands...

(david bowie heeft oa de plaat van de stooges geproduceerd)

en een punkband hoeft niet persee kwaliteit te hebben, maar ze moeten iets willen uitdragen en dat gebeurd niet...
ik ben met je eens dat er 2 namen voor zouden moeten zijn:
mijn voorstel. punk en kutpunk.


ja maar ik had het niet over vooruitstrevend er zijn ook mensen die beethoven kut vinden, of david bowie.. t was maar een voorbeeldje om aan te geven dat kut maar een mening is.

voor mij gaat de energie van een nummer boven alles. het kan kutkwaliteit zijn, maar als de energie goed is maakt het niet uit. de band kan nog zo veel goeds uitdragen, maar als de muziek niet lekker klinkt dan hoeft het van mij niet.

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5824848
gaat bij jou de achterliggende gedachte van de band boven hoe het klinkt?
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  maandag 16 september 2002 @ 12:28:47 #128
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5824921
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:24 schreef iroQuai het volgende:

ja maar ik had het niet over vooruitstrevend er zijn ook mensen die beethoven kut vinden, of david bowie.. t was maar een voorbeeldje om aan te geven dat kut maar een mening is.

voor mij gaat de energie van een nummer boven alles. het kan kutkwaliteit zijn, maar als de energie goed is maakt het niet uit. de band kan nog zo veel goeds uitdragen, maar als de muziek niet lekker klinkt dan hoeft het van mij niet.


het probleem van iets kut vinden ligt in dit geval niet bij mij, omdat ik iets waardeer op inzet en kwaliteit en daarin kan ik wel objectief zijn.

nouja, ik snap gewoon niet dat mensen bij die 'kut'bands blijven hangen en de genialiteit/kwaliteit van een andere band te niet doen... mischien is het dat wel

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  maandag 16 september 2002 @ 12:29:58 #129
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5824948
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:25 schreef iroQuai het volgende:
gaat bij jou de achterliggende gedachte van de band boven hoe het klinkt?
nee het moet combineren, een kutband met een boodschap waardeer ik echter wel meer dan een geniale band die het over bloemen plukken heeft(en daar niets mee bedoelt) anders wordt het nog meer top40 achtig vermaak.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_5825080
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:28 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

het probleem van iets kut vinden ligt in dit geval niet bij mij, omdat ik iets waardeer op inzet en kwaliteit en daarin kan ik wel objectief zijn.

nouja, ik snap gewoon niet dat mensen bij die 'kut'bands blijven hangen en de genialiteit/kwaliteit van een andere band te niet doen... mischien is het dat wel


maar kutpunk IS dus niet kut, maar jij vindt dat... waarschijnlijk vinden die urban rich kiddie punks het niet kut, laat ze dat lekker vinden

wat betreft dat 2e heb je wel gelijk, het is dood en dood zonde om bij de kutbands te blijven hangen en de 'echte' kwalitietsbands te negeren. maar het is even zonde om de kutbands te negeren en alleen maar voor de 'echte' bands te gaan, aangezien de kutbands ook hele lekkere muziek kunnen maken, en waarom zou je jezelf dat onthouden?

(ik noem het kutbands en echte bands om het onderscheid te houden, verder niks over de kwaliteit van de band zelf..)

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5825129
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:29 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

nee het moet combineren, een kutband met een boodschap waardeer ik echter wel meer dan een geniale band die het over bloemen plukken heeft(en daar niets mee bedoelt) anders wordt het nog meer top40 achtig vermaak.


dat is zeker zo.. een echte artiest waardeer ik (bijna) altijd, of ik zijn/haar muziek nou leuk vind of niet...

als de geniale band op een geniale manier over bloemetjesplukken kan vertellen waardeer ik dat ook, maar ik snap wel wat je bedoeld, als het echt over niks gaat valt er weinig aan te waarderen.

maar dat wil dus niet zeggen dat je er niet naar moet luisteren, als bijv. de melodie je aanspreekt moet je daar gewoon lekker naar luisteren:)

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  maandag 16 september 2002 @ 13:00:35 #132
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5825481
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:37 schreef iroQuai het volgende:

[..]

maar kutpunk IS dus niet kut, maar jij vindt dat... waarschijnlijk vinden die urban rich kiddie punks het niet kut, laat ze dat lekker vinden

wat betreft dat 2e heb je wel gelijk, het is dood en dood zonde om bij de kutbands te blijven hangen en de 'echte' kwalitietsbands te negeren. maar het is even zonde om de kutbands te negeren en alleen maar voor de 'echte' bands te gaan, aangezien de kutbands ook hele lekkere muziek kunnen maken, en waarom zou je jezelf dat onthouden?

(ik noem het kutbands en echte bands om het onderscheid te houden, verder niks over de kwaliteit van de band zelf..)


ik kan me geen enkele hoogstaande 'punk' band voor de geest halen die kwalitatief ook maar iets te bieden hebben.

en ik wil zeker iets niet 'echt' of 'nep' noemen.

over het subjectieve houden we maar op, omdat ik ze toch kut blijf vinden om de muziek EN hun houding.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  maandag 16 september 2002 @ 13:02:34 #133
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5825515
quote:
Op maandag 16 september 2002 12:40 schreef iroQuai het volgende:

dat is zeker zo.. een echte artiest waardeer ik (bijna) altijd, of ik zijn/haar muziek nou leuk vind of niet...

als de geniale band op een geniale manier over bloemetjesplukken kan vertellen waardeer ik dat ook, maar ik snap wel wat je bedoeld, als het echt over niks gaat valt er weinig aan te waarderen.

maar dat wil dus niet zeggen dat je er niet naar moet luisteren, als bijv. de melodie je aanspreekt moet je daar gewoon lekker naar luisteren:)


geloof me ik luister alles wel(van nelly, tot NERD tot bach, tot cro-mags, veel cro-mags tot kate bush tot david bowie tot de stooges en daarbij ook nog eens een hele zooi onbekende hiphop en housedingen.), en dan ook echt ALLES, maar ik kan punk van nu gewoon niet uitstaan. het IS gewoon kut!
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_5826377
okay, t IS gewoon kut

maar toch vind ik het zonde er per defenitie niet naar te luisteren, want als ik t lekker vind klinken wil ik er naar luisteren. dan maar een kutmuziekluisteraar

ander onderwerp;

wie gaat er 14 october naar de melkweg?
The Mighty Mighty Bosstones
The Pietasters
Snuff
Quarashi
Blood or Whiskey
Smogus
.Calibre

voor de eerste 3 ga ik er heen (Hmm de andere 4 ken ik niet, hoogstens van naam.. "oeh fake ass nepposer!" haha geintje)

zijn er 1. mensen die daar ook heen gaan en 2. mensen die me kunnen vertellen hoe de andere 4 bands zijn?

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5826468
quote:
Op maandag 16 september 2002 13:47 schreef iroQuai het volgende:
okay, t IS gewoon kut

maar toch vind ik het zonde er per defenitie niet naar te luisteren, want als ik t lekker vind klinken wil ik er naar luisteren. dan maar een kutmuziekluisteraar

ander onderwerp;

wie gaat er 14 october naar de melkweg?
The Mighty Mighty Bosstones
The Pietasters
Snuff
Quarashi
Blood or Whiskey
Smogus
.Calibre

voor de eerste 3 ga ik er heen (Hmm de andere 4 ken ik niet, hoogstens van naam.. "oeh fake ass nepposer!" haha geintje)

zijn er 1. mensen die daar ook heen gaan en 2. mensen die me kunnen vertellen hoe de andere 4 bands zijn?


.Calibre heb ik gezien op groezrock en vond ze niet al te denderend
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
  maandag 16 september 2002 @ 15:09:45 #136
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5827795
ik ben ook niet zo kapot van .calibre hoewel ze wel een goede boodschap hebben :p

maar ik ga dus niet

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_5827816
quote:
Op maandag 16 september 2002 13:47 schreef iroQuai het volgende:
okay, t IS gewoon kut
.
quote:
ander onderwerp;

wie gaat er 14 october naar de melkweg?
Quarashi
Blood or Whiskey
Smogus
.Calibre


Blood or Whiskey is een Ierse folkrockband die banjo, fluit, bazouki e.d gebruikt bij hun echt typisch Ierse muziek. Echte meezingers.
Weet eig niet wat er punk aan is .

.Calibre is een band met politiek gekleurde teksten, en ik geloof dat ze een "fuck the band" statement hebben ofzo . Iig dat iedereen bij een concert gelijk is.
Meer rock dan punk qua muziek.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5828895
quote:
Op maandag 16 september 2002 15:09 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik ben ook niet zo kapot van .calibre hoewel ze wel een goede boodschap hebben :p

maar ik ga dus niet


spreek je jezelf nu niet tegen? naja lekker belangrijk ook
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5828932
quote:
Op maandag 16 september 2002 16:11 schreef iroQuai het volgende:

spreek je jezelf nu niet tegen? naja lekker belangrijk ook


Ik ben het met hem eens, de teksten en gedachten van de band zijn ok, maar de muziek is gewoon niet mijn smaak.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5829965
kee

Hmm maar wat kan ik van de voor mij onbekende bands verwachten? kleine omschrijving meebie?

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5831653
Zelfs voor niet-punkers als ik is dit een hoogst vermakelijk topic. Ga vooral nog even door met de wedstrijd 'wie is er het punkst', ik vermaak me wel!
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5831793
ga weg jij hoort hier niet heb je een hanekam? NEE HÈ? nou wegwezen dan
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_5831839
quote:
Op maandag 16 september 2002 19:07 schreef iroQuai het volgende:
ga weg jij hoort hier niet heb je een hanekam? NEE HÈ? nou wegwezen dan
Oh jeetje, ga je nu onderscheidt maken in wie wel punk in z'n playlist heeft, maar geen hanekam?
pi_5831872
quote:
Op maandag 16 september 2002 19:07 schreef iroQuai het volgende:
heb je een hanekam? NEE HÈ?
Nee, natuurlijk niet. Het is immers allang geen 1977 meer..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5833151
quote:
Op maandag 16 september 2002 16:13 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Ik ben het met hem eens, de teksten en gedachten van de band zijn ok, maar de muziek is gewoon niet mijn smaak.


De muziek is matig, de teksten zijn misschien nog wel ok, maar als de band zelf niet naar z'n woorden leeft, houdt het al even snel weer op.

En wie vond DBS nou beter dan hanekammen? Jammer joh, dat de zanger van DBS zelf een hanekam heeft!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_5833355
Erg grappig om te lezen dat de die-hards zich Elite voelen, dus hoger in de ladder, dus er is verschil met de lageren, de neppunkers, terwijl er juist GEEN verschil hoort te zijn, GEEN ladder.

Nu begrijp ik het wel dat sommmige die-hards het ontzettend kut vinden dat die urban richkids zich er mee bemoeien, maarja.

Wat kun je er aan doen als je die idealen toch hebt, ook al heb je het makkelijker dan vroeger...? Of is dat niet mogelijk meer tegenwoordig?

pi_5833684
quote:
Op maandag 16 september 2002 20:43 schreef =HellFire= het volgende:
Erg grappig om te lezen dat de die-hards zich Elite voelen, dus hoger in de ladder, dus er is verschil met de lageren, de neppunkers, terwijl er juist GEEN verschil hoort te zijn, GEEN ladder.

Nu begrijp ik het wel dat sommmige die-hards het ontzettend kut vinden dat die urban richkids zich er mee bemoeien, maarja.

Wat kun je er aan doen als je die idealen toch hebt, ook al heb je het makkelijker dan vroeger...? Of is dat niet mogelijk meer tegenwoordig?


waar HEB jij het over?
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_5835107
quote:
Op maandag 16 september 2002 18:57 schreef Zander het volgende:
Zelfs voor niet-punkers als ik is dit een hoogst vermakelijk topic. Ga vooral nog even door met de wedstrijd 'wie is er het punkst', ik vermaak me wel!
Vertel eerst maar eens wat jij aan punkmuziek thuis hebt liggen .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5835149
Zijn jullie het er wel over eens wat urban richkids zijn?
pi_5835439
quote:
Op maandag 16 september 2002 22:25 schreef Seborik het volgende:
Zijn jullie het er wel over eens wat urban richkids zijn?
Hellfire is een mooi voorbeeld .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')