abonnement Unibet Coolblue
pi_126064164


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
pi_126064194
Nieuw deeltje..

Ook al hoef je dus maar 1 euro btw af te dragen, die 13 euro ben je altijd kwijt..

ik heb zelf vernomen dat mochten ze je pakketje schatten op btw, en je kan aantonen dat het onder de 22 euro is, je als nog die 13 euro dient te betalen.. }:|
pi_126082350
Gister heb ik een Lenovo K860i binnen gekregen, gekocht voor iemand anders en die neem ik terug mee naar Nederland.

In China kost die telefoon net iets meer dan 2000 yuan, namelijk 2088 yuan. Het is een behoorlijk grote telefoon, maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit, alleen die skin van Lenovo vind ik maar niks, ik heb er even mee gespeeld.

Rooten dat gaat makkelijk met exyosabuse en hoeft dus niet via een custom recovery. Omdat de telefoon niet voor mij bedoeld is heb ik er maar heel even mee gespeeld, maar er is wel CM voor, dat vond ik met een beetje Googlen.







Je kunt hem krijgen via Mistertao.

Ik heb ook nog een Lenovo A820 besteld op taobao, die ontvang ik ook binnenkort, dat is een van de eerste A merken met een MK6589 chipset en die koste 839 yuan, iets meer dan ¤ 100 omgerekend.

Dus best een scherpe prijs, je krijgt dan wel geen 720p scherm of 1080p scherm, maar je hebt wel een telefoon van een A merk.

Die kun je ook krijgen via Mistertao.

Beide telefoons zijn niet voor mijzelf, ik hoef namelijk geen nieuwe telefoon en ik ga ook niet downgraden van een Huawei Honor 2 naar een MK6589 toestel.

Overigens aangezien ik een tussenstop op schiphol heb en de Lenovo K860i dan af geef, loop ik op Düsseldorf uiteindelijk met minder goederen door de doaune, dus ik kan nog een toestel mee nemen voor iemand dat onder de ¤ 250 is, of zelfs twee als ze rond ¤ 100 per stuk zitten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-05-2013 05:05:24 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 08:21:05 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126082708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:47 schreef Downstar het volgende:
Nieuw deeltje..

Ook al hoef je dus maar 1 euro btw af te dragen, die 13 euro ben je altijd kwijt..

ik heb zelf vernomen dat mochten ze je pakketje schatten op btw, en je kan aantonen dat het onder de 22 euro is, je als nog die 13 euro dient te betalen.. }:|
Dat is alleen bij EMS zendingen het geval.

@Diqiu-Long Ziet er goed uit!

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 05-05-2013 11:10:01 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 5 mei 2013 @ 11:13:12 #5
314238 Kuhly
A.F.C.A.
pi_126084318
WAAR BLIJVEN DE OCTACORES!! ~~~~!!!

Lol eens gekeken:
quote:
MediaTek is about to launch octa-core processor MT6599 in early September but now had spread from Barclays Capital Securities land line of said MT6599 will be available next year (2013) in the fourth quarter launch, while recently have people in the industry said the first MediaTek octa-core processor or advance to the May 2013 officially on the market, all available when the handset / hardware will be available at the same time, and the source also said the the starting models may be come from domestic brands.
Ajax Amsterdam
  zondag 5 mei 2013 @ 18:02:39 #6
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126098122
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 04:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gister heb ik een Lenovo K860i binnen gekregen, gekocht voor iemand anders en die neem ik terug mee naar Nederland.

In China kost die telefoon net iets meer dan 2000 yuan, namelijk 2088 yuan. Het is een behoorlijk grote telefoon, maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit, alleen die skin van Lenovo vind ik maar niks, ik heb er even mee gespeeld.

Rooten dat gaat makkelijk met exyosabuse en hoeft dus niet via een custom recovery. Omdat de telefoon niet voor mij bedoeld is heb ik er maar heel even mee gespeeld, maar er is wel CM voor, dat vond ik met een beetje Googlen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je kunt hem krijgen via Mistertao.

Ik heb ook nog een Lenovo A820 besteld op taobao, die ontvang ik ook binnenkort, dat is een van de eerste A merken met een MK6589 chipset en die koste 839 yuan, iets meer dan ¤ 100 omgerekend.

Dus best een scherpe prijs, je krijgt dan wel geen 720p scherm of 1080p scherm, maar je hebt wel een telefoon van een A merk.

Die kun je ook krijgen via Mistertao.

Beide telefoons zijn niet voor mijzelf, ik hoef namelijk geen nieuwe telefoon en ik ga ook niet downgraden van een Huawei Honor 2 naar een MK6589 toestel.

Overigens aangezien ik een tussenstop op schiphol heb en de Lenovo K860i dan af geef, loop ik op Düsseldorf uiteindelijk met minder goederen door de doaune, dus ik kan nog een toestel mee nemen voor iemand dat onder de ¤ 250 is, of zelfs twee als ze rond ¤ 100 per stuk zitten.
Ik heb ook een tijdje gekeken in China zelf, maar kon de A820 nergens voor minder dan 1200 in de winkels zelf vinden. Waar heb jij hem gekocht dan, internet?
  zondag 5 mei 2013 @ 19:45:30 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_126101741
Ik ben de laatste tijd ook wat vaker in Shenzhen, en dus ook al op zoek geweest naar nieuwe phones. Jiayu nog niet echt tegengekomen vreemd genoeg, xiaomi(?) wel, en Lenovo ook. Morgen misschien naar zo'n buurt die alles zou moeten hebben wat betreft telecom, maar ik heb geen idee welke phone momenteel de must-haves zijn, en vaak is het in die shops ook een beetje lastig om te zien welk merk het is, wanneer het alleen in het chinees geschreven staat...
  zondag 5 mei 2013 @ 19:58:14 #8
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126102373
Er zijn iets van 7 jaiyu winkels in Shenzen.

Kijk maar ;)

http://translate.google.c(...)w.ejiayu.com&act=url

Mijn G3 was 939 yuan in de officiele winkel.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:58:59 #9
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126102410
Probleem is vooral iets van de adressen weten te maken. Dat is moeilijker dan het lijkt :P
pi_126102453
Ik overweeg een smartphone te kopen.
Maar ik twijfel tussen de jiayu g3/g2s en de umi x1:
de jiayu g3 vindt ik nogal lang
de g2s heeft een minder goed scherm
de umi x1 heeft een slechtere batterij
Welke raden jullie aan?
  zondag 5 mei 2013 @ 20:21:27 #11
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126103421
Ik vind de G3 echt super, geen klachten whatsoever.
pi_126108097
ik vindt dat hij nogal langwerpig lijkt en hij is wel even lang als de meeste smartphones maar wel een stuk smaller .
Of zit ik er naast ?
pi_126110341
En ook vindt ik het vreemd dat de g2s veel meer scoort op de benchmarks dan de g3 .
pi_126110498
Sorry voor het spammen want ik weet niet hoe ik kan editen .
De laatste vraag is dat de 480x800 display veel slechter is dan de 1280x720 display?
  zondag 5 mei 2013 @ 22:34:02 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126111178
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:39 schreef zik3100 het volgende:
ik vindt dat hij nogal langwerpig lijkt en hij is wel even lang als de meeste smartphones maar wel een stuk smaller .
Of zit ik er naast ?
Dat is sowieso de trend. Maar waarom ook niet? Compacter = fijner. De schermgrootte verandert niet zo, maar de ruimte eromheen wordt compacter (de randen om het scherm). Daardoor heb je niet minder beeld, maar wel een gangbaarder formaat. Kijk naar andere smartphones, gebeurt overal.
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:19 schreef zik3100 het volgende:
En ook vindt ik het vreemd dat de g2s veel meer scoort op de benchmarks dan de g3 .
Zelfde chipset maar kleinere resolutie. Minder moeite met de resolutie dus betere overal performance. Dat is alsof ik zeg: ok, trek met dit touw deze auto eens voort. En dan knoop ik aan dat touw nog een touw dat aan een andere auto vastzit (hogere resolutie). Dan ga je het er moeilijker mee hebben...
quote:
11s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:22 schreef zik3100 het volgende:
Sorry voor het spammen want ik weet niet hoe ik kan editen .
De laatste vraag is dat de 480x800 display veel slechter is dan de 1280x720 display?
Mja, als je niks gewend bent lijkt 480x800 best wel wat. Maar het verschil met 1280x720 als je ze naast elkaar houdt zou gewoon vrij zichtbaar moeten zijn, met een erg scherp beeld op de 720P. Maar ligt ook aan het schermformaat in fysieke vorm natuurlijk, hoe groter een scherm, hoe kleiner de dichtheid met eenzelfde resolutie.


Enne.. Wat dacht je van de edit-knop onder de timestamp van je post: edit.png
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126117909
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijdje gekeken in China zelf, maar kon de A820 nergens voor minder dan 1200 in de winkels zelf vinden. Waar heb jij hem gekocht dan, internet?
Ik koop het op taobao, dat is voor mij bijna net zo makkelijk als online shoppen in Nederland. En op taobao heb ik hem dus voor 839rmb, in winkels zijn ze inderdaad flink duurdere, ik heb dus ook totaal geen zin om in een winkel te gaan bargainen als ik het op taobao gewoon naar mijn hotel kan laten bezorgen.

Via Mistertao zou je dan toch kunnen kopen. Ik heb zelf een Chinese bankrekening, dus betaal via mijn bank altijd online, bij Mistertao heb ik alleen nog maar verdiensten uit mijn referral commissie besteed.

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 08:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]
@Diqiu-Long Ziet er goed uit!
Ja dat zei de toekomstige eigenaar ook toen ik hem deze foto's liet zien. Ik zelf vind die skin van Lenovo maar niks, die zou ik direct door Apex launcher vervangen.

En mijn mijn scriptje om gapps erop te zetten werkte bij deze telefoon niet, dus dat zou echt via custom recovery moeten, maar dat mag de koper doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-05-2013 04:16:46 ]
pi_126121454
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 03:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik koop het op taobao, dat is voor mij bijna net zo makkelijk als online shoppen in Nederland. En op taobao heb ik hem dus voor 839rmb, in winkels zijn ze inderdaad flink duurdere, ik heb dus ook totaal geen zin om in een winkel te gaan bargainen als ik het op taobao gewoon naar mijn hotel kan laten bezorgen.

Via Mistertao zou je dan toch kunnen kopen. Ik heb zelf een Chinese bankrekening, dus betaal via mijn bank altijd online, bij Mistertao heb ik alleen nog maar verdiensten uit mijn referral commissie besteed.

[..]

Ja dat zei de toekomstige eigenaar ook toen ik hem deze foto's liet zien. Ik zelf vind die skin van Lenovo maar niks, die zou ik direct door Apex launcher vervangen.

En mijn mijn scriptje om gapps erop te zetten werkte bij deze telefoon niet, dus dat zou echt via custom recovery moeten, maar dat mag de koper doen.
Off-topic interesse vraagje: zit je voor je werk in China?
  maandag 6 mei 2013 @ 11:00:40 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126121514
Liefde kent geen grenzen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 mei 2013 @ 11:06:29 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_126121653
Hele dag al ziek in het hotel, dus ben nog nergens heen geweest. Morgen terug naar HK, dus het zal moeten wachten tot de volgende keer :'(
pi_126121873
Heb een HUAWEI W1 met Windows Phone 8, voor maar 150 bij Vodafone. Wat een toestel voor die prijs! Vloeiend, soepel en snel. Aanrader.
http://www.huaweidevice.c(...)01&treeId=3745&tab=0

de accu gaat echt ongekend lang mee
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 6 mei 2013 @ 11:20:56 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126122037
Maar hijs wel lelijk hea, verdammt nochmal. :D
Dat gelaag vind ik echt lelijk. Is net zo'n chocokoekje.


@ Yi-Long: so far for Shenzhen onveilig maken. Beterschap dan maar. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126126829
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:20 schreef shiznuts het volgende:
Maar hijs wel lelijk hea, verdammt nochmal. :D
Dat gelaag vind ik echt lelijk. Is net zo'n chocokoekje.
[ afbeelding ]

@ Yi-Long: so far for Shenzhen onveilig maken. Beterschap dan maar. ^O^
Hahaha.

Vanaf nu gaat die ocharme altijd aan dat koekje moeten denken als hij zijn gsm ziet :p
  maandag 6 mei 2013 @ 20:34:34 #23
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126144438
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:06 schreef Yi-Long het volgende:
Hele dag al ziek in het hotel, dus ben nog nergens heen geweest. Morgen terug naar HK, dus het zal moeten wachten tot de volgende keer :'(
He tof! Daar zit ik ook nog de komende twee dagen. Waar zit je in HK?
pi_126146801
Ik wil graag de Jiayu G3 kopen bij PandaWill.
HongKong FedEx en DHL HongKong zijn dan 15/18 dollar shipping kosten.

Hoelang duurt het voordat je de telefoon binnen hebt bij een ander bedrijf dan deze twee? Dus is het het geld waard om iets meer te betalen voor shipping?
  maandag 6 mei 2013 @ 21:35:37 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126148240
Free registered shipping: 7~21 dagen. Onnauwkeurige tracking, weinig prioriteit, kleine kans op douane-aanslag.
Express service: 24hr~5 werkdagen, nauwkeurig, hoge prioriteit, best een aardige kans op belastingaanslag.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')