Niet echt mijn muziek, maar ik kan wel enorm genieten van andere J-pop. Op het werk heb ik meestal het J-pop kanaal van Sky opstaan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wel ga ik nog even langs het concert van Kyary Pamyu Pamyu
tot 5 uur. kroegje waar we wel eens gingen indrinken ging om klokslag 12 uur dicht..quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat alles juist vroeg dicht ging, is zijn clubs daarop een uitzondering?
club atom in shibuya heeft 3 ruimtes, house- techno- hiphop/r&b. een wel leuke tent met rare jongeren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:34 schreef thedude1234 het volgende:
Cool, thanks!
80 euro per persoon voor avondje uitgaan is prima, meer kan ook maar niet tenzij het echt super boeiend is.
Is er iets waar je verschillende tenten in kan zonder entreegeld, dus bijvb als het niets is na 1 drankje ergens anders heen lopen? Of anders een mega discotheekcomplex waar je in verschillende ruimtes terecht kan? Als ik om tot 5 uur wil blijven dan wil ik niet eerder dan 12 uur aankomen en als het niets is dan zit ik best wel vast aan zo een tent..
ja t ging wel los, we eindigden met een heel stel neiuwe japanse beste vrienden die ik nooit meer gezien heb daarna, haha.. echt arm in arm springen op de dansvloer.... inderdaad iets volwassener publiek dan de meeste shibuya clubs.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:16 schreef koffiegast het volgende:
Ik ben volgensmij in de A-life eens geweest. Studeerde toen in de zomer op zon school for fun, samen met andere stundenten uitgeweest. Wat ik me kan herinneren was dat de beveiling bestond uit (vrij zeldzaam:) brede japanners en afrikanen(amerikanen?). Entree was iets van 25 euro.
Qua sfeer zat het wel goed, was ook een beetje optredens waar iedereen aan meedeed (handje zwaaien/etc). Qua mensen was het 20-30, vol met japanners en beetje salarymen. Aantal mensen zijn vrij dronken, sommige te dronken... en aantal gaan vrij los (ook sexueel) in het openbaar dat je anders nergens anders ziet in Japan. Tijdens het wachten checken ze of je beetje redelijk gekleed ben.. en je zou lange broek aan moeten hebben als man.. ik kwam er met mijn korte broek gelukkig binnen.
Ik was er met mijn groep tot de eerste metros weer reden, zon 5:30/6uur.. het is dan wel verder heel dood op straat, maar in de zomer al vol zon. Heel bizar gevoel..
Het zonnetje staat idd al vroeg te schijnen in de zomer. Japan zit veel te ver naar het Oosten in de tijdzone. Ze kunnen gemakkelijk een uurtje of twee schuiven.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:16 schreef koffiegast het volgende:
Ik was er met mijn groep tot de eerste metros weer reden, zon 5:30/6uur.. het is dan wel verder heel dood op straat, maar in de zomer al vol zon. Heel bizar gevoel..
Ligt eraan welke metrolijnen je neemt. Als je de yamanote neemt kun je wel drukte verwachten; maar vergeet niet dat ietsje later het al wat rustiger is.quote:Op zondag 2 juni 2013 03:47 schreef thedude1234 het volgende:
Maandag om 11:30 vliegen vanaf Narita, hotel is in Asakusa. Ik dach om rond half 9 metro te pakken of is dat een heel slecht idee met de koffers in de rushhour?
Daar werd ik toen echt gestoord van, dat om vier uur 's ochtends de kraaien je wakker begonnen te kraaien, en om kwart voor zes donker.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zonnetje staat idd al vroeg te schijnen in de zomer. Japan zit veel te ver naar het Oosten in de tijdzone. Ze kunnen gemakkelijk een uurtje of twee schuiven.
Nee je moet wel overstappen lijkt me. Voor mij is het te lang geleden, toen hadden ze een aantal lijnen nog niet. Ik denk dat je het beste vanaf Uneo de Skyliner kunt nemen, weet niet of je daar aparte kaartjes voor moet kopen, denk het wel.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:04 schreef thedude1234 het volgende:
google maps suggereert asakusa line nemen die al na paar stops "overgaat in" keisei.. wat moet ik me daarbij voorstellen? blijven zitten in een trein dat van naam verandert? gewoon betalen met pasmo?
Ueno was te lang om te lopen met koffers en treinen richting Ueno waren packed dus toen toch maar maar naar Google geluisterd en 'Keisei limited express' genomen vanaf Asakusa metro. Echt een tip als je in Asakusa bent want het is slechts 1240 yen hij doet er ongeveer een uur over, stopt stuk of 8 keer kort mar je hoeft niet over te stappen. Drukte viel erg mee (ook logisch want je gaat in de ochtend stad uit), bij Asakusa waren er genoeg zitplaatsen over. Ongeveer helft van de passagiers waren met grote koffers en andere helft waren salarymen.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee je moet wel overstappen lijkt me. Voor mij is het te lang geleden, toen hadden ze een aantal lijnen nog niet. Ik denk dat je het beste vanaf Uneo de Skyliner kunt nemen, weet niet of je daar aparte kaartjes voor moet kopen, denk het wel.
Oeh, nog tips?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:21 schreef thedude1234 het volgende:
[..]
Van de cash dat hierdoor over was nog een berg snoep gekocht op Narita :-p
treinen zijn uberhaupt geniaal, alle stoelen kan je draaien dus je kan ook kiezen om bijvoorbeeld 4 mensen tegenover elkaar te hebben of allemaal op een rij.. conducteur die elke keer buigt voor iedereen bij binnenkomen en verlaten van een treinwagon..quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:18 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Oeh, nog tips?
Vandaag aangekomen in Osaka na 5 dagen Tokyo, gisteren ook nog een dagje Hakone meegepikt. Ik had het als dagtripje in de planning en kon zo gelukkig uitvogelen wat een geschikte dag zou zijn: 28 graden en volle zon Prachtige omgeving! Vooral dat stuk met de kabelbaan/boot als onderdeel van de 'loop'. Helaas Fuji alsnog niet kunnen zien..
Vind dat treingebeuren hier ook echt interessant, allemaal van die kleine dingetjes die je in NL niet ziet. Een shinkhansen die op hetzelfde traject weer terugrijdt, waarbij dan gewoon even alle stoelen worden omgedraaid met de rijrichting mee, en die schoonmaakstertjes en treinpersoneel die zo'n soort ritueeltje doen als ze uitstappen (voor een goede reis oid?), en natuurlijk die handige bento-boxjes!
Hipstersquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik was ook verbaasd om in Japanse warenhuizen en electronicazaken nog cassette bandjes te vinden !
Weet 1 van de Japan insiders waarom dit nog is ?
Iets van de oudere generatie die er geen afscheid van wil nemen ofzo ?
Ik durf niet te zeggen wat de reden is. Ik heb ze zelf niet in onze electronicazaak gezien, maar misschien heb ik niet goed gekeken. De reden die je aangeeft lijkt me wel logisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Weet 1 van de Japan insiders waarom dit nog is ?
Iets van de oudere generatie die er geen afscheid van wil nemen ofzo ?
70% van de Japanse rijstboeren is ouder dan 60 jaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:02 schreef bluemoon23 het volgende:
De landbouw krijgt volgens mij ook flink subsidie of niet ?
Ik heb ook met een huurauto door de het platteland gereden, en overal zie je (oudere) mensen aan het werk in de rijstvelden, heel veel handwerk.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit concurrerend is met rijst uit andere landen uit Azie
Nadat Abe aan de macht kwam, kreeg ons instituut eindelijk de grote hap subsidie waar we al een jaar of wat op aan het wachten waren. Het voorstel was niet goed doordacht, we moesten nadat we het geld kregen heel snel gaan beslissen wat we precies wilden gaan doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:38 schreef pokkerdepok het volgende:
de japanse politiek is erg goed in strooien met subsidies, vooral om verkiezingen te winnen. zodat alle vriendjes de macht in handen houden, geeft de politiek toezeggingen aan bepaalde kandidaten. dit leidt tot vele onzinnige of zelfs destructieve projecten en ongetwijfeld ook tot landbouwsubsidies....
Dat schijnt met de wegenbouw ook zo te zijn, ik heb ook wat voorbeelden gezien op het web van highways die nergens naar leiden of simpelweg veel te groot zijn voor het verkeer wat er over gaat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:38 schreef pokkerdepok het volgende:
Dit leidt tot vele onzinnige of zelfs destructieve projecten en ongetwijfeld ook tot landbouwsubsidies....
ja er is wel wat veranderd in de politiek de laatste decennia, maar het gaat kennelijk enorm langzaam daar...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nadat Abe aan de macht kwam, kreeg ons instituut eindelijk de grote hap subsidie waar we al een jaar of wat op aan het wachten waren. Het voorstel was niet goed doordacht, we moesten nadat we het geld kregen heel snel gaan beslissen wat we precies wilden gaan doen.
Toch lijkt er wel degelijk wat te zijn veranderd in Japan, economisch gezien, in positieve zin. Maar ik heb wel het gevoel dat het op drijfzand is gebouwd.
ja, echt werkverschaffingsprojecten, alleen maar voor het werk. niet omdat het nodig is..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:43 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat schijnt met de wegenbouw ook zo te zijn, ik heb ook wat voorbeelden gezien op het web van highways die nergens naar leiden of simpelweg veel te groot zijn voor het verkeer wat er over gaat.
Dit is ook een mooi stuk: http://www.japantimes.co.(...)-many-roads-to-ruin/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |