abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 mei 2013 @ 16:27:27 #51
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126725940
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:23 schreef Stefan het volgende:
Ongelooflijk hoe kortzichtig, arrogant en asociaal sommige mensen kunnen zijn, bepalen wat mensen en wel niet mogen vragen op een forum :N :')
Was ook te verwachten dat je niet inhoudelijk op mijn aantijgingen reageerde
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 16:28:55 #52
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126725987
quote:
13s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:22 schreef Susteren het volgende:
, volgens mij is dat ook de reden dat niet iedereen op FOT jou mag.
Je hebt toch hopelijk niet het idee dat dat bij jou wel zo is he _O-
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 19 mei 2013 @ 16:30:23 #53
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126726035
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Je hebt toch hopelijk niet het idee dat dat bij jou wel zo is he _O-
Meteen de bal terugkaatsen ook nog :') .

En zo'n gedrag voor iemand die minimaal 30 jaar meer levenservaring heeft... :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door Susteren op 19-05-2013 20:51:26 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 16:40:56 #54
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126726511
Anyway, vragen als wat is CA, wat is Bokeh, hoe stel je je ISO in horen juist op FOK!, als mensen gaan googlelen komen ze vanzelf hier uit en zie ze hopelijk nuttige tips
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 19 mei 2013 @ 17:53:59 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126729569
Misschien kunnen we bekende fotografen uitnodigen om anderhalf uur hier live in een topic vragen te beantwoorden. En dat je dan 1 foto kunt insturen waarop hij of zij dan in t kort commentaar op geeft

Zoals we bij verkiezingen doen maar dan met fotografen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126731370
jullie gedragen je nu als twee kleine kinderen dus hou je dan aub stil over wie nou het kleine kind is!

als tweede noot ben ik het wel meer met stefan andreas en huize eens als de term google het maar
jouw het beste uitkomt moet je lekker naar got vertrekken dan heb je hier niets te zoeken
of je moet gewoon niet reageren..... de eer aan jezelf houden is moeilijk ik weet het

het instap nivo van fok is nou eenmaal een stuk lager dan andere fora en ja ook ik word er soms
wel eens ziek van om de meest simpele dingen uit te leggen, dan tel ik tot tien en besluit dan of
ik wel of niet reageer op een topic want wat voor mij simpel is..... is voor een ander rocketscience

her en der zullen we van elkaar overal domme vragen tegenkomen IEDEREEN MOET HET LEREN
daarom lijkt het me een slim plan het idee van de wiki gewoon verder uit te breiden hier op fok
in jip en janneke want dat is nodig zoals gemerkt word

en voor ik dat gezeik weer krijg... nee ik ben ook niet perfect en ik heb ook wel eens een kutbui
wellicht is het een idee om een code oid te maken voor beginners en als je daar kut reageert
meteen een ban van een week overheen te trappen, hard maar rechtvaardig
als je niet de moeite niet wil nemen alles uit te leggen moet je daar ook niet in posten

ofzo.. ik zou het anders ook niet weten dit probleem bestaat al zolang fora bestaan
en nou weer lief spelen!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 mei 2013 @ 20:46:30 #57
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_126737024
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:23 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dit is de wereld op z'n kop, het is gewoon luiheid als je geen moeite erin wil steken iets zelf op te zoeken. Mijn kennis heb ik ook niet vergaard door andere me alles te laten vertellen, nee ik zocht alles gewoon op......
:X
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 19 mei 2013 @ 20:50:52 #58
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126737260
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:41 schreef mentalpower het volgende:
jullie gedragen je nu als twee kleine kinderen dus hou je dan aub stil over wie nou het kleine kind is!

als tweede noot ben ik het wel meer met stefan andreas en huize eens als de term google het maar
jouw het beste uitkomt moet je lekker naar got vertrekken dan heb je hier niets te zoeken
of je moet gewoon niet reageren..... de eer aan jezelf houden is moeilijk ik weet het

het instap nivo van fok is nou eenmaal een stuk lager dan andere fora en ja ook ik word er soms
wel eens ziek van om de meest simpele dingen uit te leggen, dan tel ik tot tien en besluit dan of
ik wel of niet reageer op een topic want wat voor mij simpel is..... is voor een ander rocketscience

her en der zullen we van elkaar overal domme vragen tegenkomen IEDEREEN MOET HET LEREN
daarom lijkt het me een slim plan het idee van de wiki gewoon verder uit te breiden hier op fok
in jip en janneke want dat is nodig zoals gemerkt word

en voor ik dat gezeik weer krijg... nee ik ben ook niet perfect en ik heb ook wel eens een kutbui
wellicht is het een idee om een code oid te maken voor beginners en als je daar kut reageert
meteen een ban van een week overheen te trappen, hard maar rechtvaardig
als je niet de moeite niet wil nemen alles uit te leggen moet je daar ook niet in posten

ofzo.. ik zou het anders ook niet weten dit probleem bestaat al zolang fora bestaan
en nou weer lief spelen!!
Sorry dat ik niet inhoudelijk op je post inga, maar tot nu toe heb ik nog bijna geen enkele post van je gezien met correcte hoofdletters en punten, dit zou het leesplezier bij je post's echt verbeteren :P.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 20:57:19 #59
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_126737585
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:50 schreef Susteren het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet inhoudelijk op je post inga, maar tot nu toe heb ik nog bijna geen enkele post van je gezien met correcte hoofdletters en punten, dit zou het leesplezier bij je post's echt verbeteren :P.
Je zou natuurlijk zijn advies ter harte kunnen nemen in plaats van enoooorm kinderachtig over z'n spelling beginnen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 19 mei 2013 @ 20:58:00 #60
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126737637
quote:
3s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk zijn advies ter harte kunnen nemen in plaats van enoooorm kinderachtig over z'n spelling beginen.
Doe ik, maar ik zit me nu al iedere keer te ergeren dat ik z'n posts dubbel moet lezen om ze te kunnen begrijpen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 21:28:59 #61
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_126739417
Ik vind je een beetje overkomen als een zeurderig kind dat zn zin niet krijgt Susteren. Dat is jammer, probeer die energie eens te gebruiken voor positieve dingen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  zondag 19 mei 2013 @ 21:36:43 #62
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126739909
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:28 schreef huize het volgende:
Ik vind je een beetje overkomen als een zeurderig kind dat zn zin niet krijgt Susteren. Dat is jammer, probeer die energie eens te gebruiken voor positieve dingen.
Wellicht dat het hier anders overkomt, maar ik ben in RL alles behalve een pessimist :D

Maarja zal m'n best doen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_126740904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:28 schreef mentalpower het volgende:
wat dingen om over na te denken

nieuwe projecten opzetten en begeleiden
meetings organiseren bij evenementen
eigen meetings opzetten
tutorials verzamelen/schrijven
fot faq up to date maken en gruwelijk uitbreiden
fot wiki nakijken bijwerken en evt transferren naar fok
raad en ondersteuning bieden aan leden
als aanspreekpunt fungeren
moddereren
zelf zou ik onmiddelijk een evenementen lijst opstellen
(kon ik nergens vinden) met data en plaats
modderen
zorgen voor verse content... alhoewel dat erg lastig is trekt het wel de mensen
je komt toch niet elke dag kijken als er toch niets nieuws is
en proberen showcases en testcases te pushen
photoshop voor fotografie introduceren (layer mask, retoucheren, enz)
wellicht dat daar een photoshop retoucheren uit kan komen

en zelf zou ik de wiki er uit donderen je wil de mensen hier! en niet op wiki
Ik vind de hele toon in je post alles behalve prettig, maar je noemt een paar goeie punten. Ik zal er eens naar gaan kijken. Het hele moderators team hier was lange tijd niet actief. Ze zijn op dit moment aan het kijken naar actieve mods. Zoals je wellicht gezien hebt ben ik nog geen maand moderator hier, dus ik had dit soort dingen nog niet eerder op kunnen pakken.
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:55 schreef Stefan het volgende:
Voor mezelf, heb nooit de behoefte om commentaar te krijgen op n showcase van Jan en alleman. Geen zin in tijd te steken in cases derhalve
Dat is persoonlijk, maar velen zitten er wel op te wachten.
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:46 schreef huize het volgende:
Ik lees hier vrij veel mee, spit naar info e.d. wat mij als nieuweling vaak stoort is de vaktermen waarmee word gegooid.

Je word in sommige topics overrompelt waardoor je al snel afhaakt. Technisch gezien zou het super zijn als je een manier had waarbij je onder een mouse-over een leek uitleg van de vakterm kon plaatsen.
He je loopt tegen hetzelfde probleem aan als dat ik vaak doe. Zou een topic fotograferen voor dummies iets zijn? Dat in dat topic speciaal alles wel in jip en janneke taal word uitgelegd? :)
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:58 schreef Susteren het volgende:

[..]

Die paar moeilijke termen kun je prima googelen volgens mij.
Dat kan. Je kan ook de moeite nemen om te kijken van welk niveau de andere user is en je post daarop aanpassen.
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:53 schreef Stefan het volgende:
Misschien kunnen we bekende fotografen uitnodigen om anderhalf uur hier live in een topic vragen te beantwoorden. En dat je dan 1 foto kunt insturen waarop hij of zij dan in t kort commentaar op geeft

Zoals we bij verkiezingen doen maar dan met fotografen
Je had toch geen behoefte aan opbouwende kritiek etc?
pi_126741349
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:53 schreef Puala het volgende:

Ik vind de hele toon in je post alles behalve prettig, maar je noemt een paar goeie punten. Ik zal er eens naar gaan kijken. Het hele moderators team hier was lange tijd niet actief. Ze zijn op dit moment aan het kijken naar actieve mods. Zoals je wellicht gezien hebt ben ik nog geen maand moderator hier, dus ik had dit soort dingen nog niet eerder op kunnen pakken.

waarom ik die lijst heb gemaakt was ook meer om aan te geven waar ik vind dat een mod aan moet voldoen nav een ander topic maar het staat er inderdaad een beetje bot
was niet zo bedoeld excuse!
  zondag 19 mei 2013 @ 22:03:36 #65
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_126741548
Ik heb zelf een eigen forum over een compleet ander onderwerp waar ook veel leek vragen voorbijkomen. Daar heb ik toendertijd een faq/woordenboek topic voor gestart met jip en janneke uitleg over de termen en waar mogelijk voorbeelden.

Echter neemt dat niet weg dat je de vragen blijft tegenkomen. Dan moet je als persoon met meer ervaring kiezen, of je geeft geen antwoord of je geeft uitgebreid antwoord.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_126741729
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:03 schreef huize het volgende:
Ik heb zelf een eigen forum over een compleet ander onderwerp waar ook veel leek vragen voorbijkomen. Daar heb ik toendertijd een faq/woordenboek topic voor gestart met jip en janneke uitleg over de termen en waar mogelijk voorbeelden.

Echter neemt dat niet weg dat je de vragen blijft tegenkomen. Dan moet je als persoon met meer ervaring kiezen, of je geeft geen antwoord of je geeft uitgebreid antwoord.
Ik denk dat dat juiste inderdaad belangrijk is. Probeer een antwoord te geven waar een starter wat mee kan en niet waarvan hij na een halve zin denkt "ik snap er geen jota van" want dan is als pro je doel niet bereikt (iets leren) en als starter ook niet (want je voelt je dom). Maar dat is moeilijk en kost veel tijd/energie :)
  zondag 19 mei 2013 @ 22:11:11 #67
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_126742041
Absoluut, dat is het nadeel van kennisoverdracht. Het kost tijd en energie zonder directe beloning behalve dat je een ander helpt wat toch weer genoegdoening kan geven.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 mei 2013 @ 22:33:52 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126743513
Pro-Fotografen,
Semi-Pro-Fotografen,
Amateur-Fotografen.

Even simpel gezegd, het grote gros komt vanuit de insteek qua amateur fotograaf. Helemaal top natuurlijk. Daarin zijn een aantal dingen die essentieel zijn om kennis te willen vergaren, je kan daarin je helemaal kapot lezen in de diverse topics die er nu al zijn. Je kan foto's maken, een testcase openen om daar vervolgens helemaal kapot gemaakt te worden door alles wat er boven de amateur zit en andere amateurs. Dus het is met name voor de mensen die zichzelf niet meer als amateur willen bestempelen essentieel hun eigen houding te veranderen op een online communtie zoals dit wil je een doorloop blijven houden.

Dus, de amateurs blijven vragen stellen en jij kan daar op reageren. Onderbouwd, als iemand het niet snapt kan. Er is niet altijd een antwoord op vragen. Hoogstens de mogelijkheid om te antwoorden, hoe afhankelijk we zijn van internet hedendaags het blijft een vlug en gehaast medium in veel gevallen. Dus amateurs de ruimte te geven om vragen te stellen, topics te openen, eventueel verwijzen naar al andere topics die de lading dekken etc. En daarnaast (en daar gaat het voor het grootste deel om) foto's maken. Heb je een koe, auto, mooie lucht, waanzinnig woestijn gebied of je moeder op de foto gezet. Als je ervaringen wilt over of je er miljonair mee kan worden of dat het gewoon een compositionele goede foto is. Open een topic, deel het met de wereld. De angst om met een knuppel terug gemept te worden moet eruit.

En dat kan alleen als er a.) goed gemod wordt b.) de zelfbenoemde semi/pro fotografen hierin meewerken. Je hoeft het niet ergens mee eens te zijn maar als je zelf effectief mee denkt in dit proces en van mening bent dat je vindt dat je ergens verstand van hebt en dat dient te willen delen kan je dat onderbouwen en niet met een bord voor je kop ergens neer plempen. Sommigen nemen de opmerkingen serieus en verliezen het plezier in bijvoorbeeld reageren danwel in het maken van foto's.

Om de semi/pro's beter te laten functioneren of in ieder geval een stuwende functie te laten geven is het beantwoorden van de vragen, de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld een amateur een Skype beeld meeting te geven en dan te kijken hoe jij werkt met photoshop of zelfs simpel met Lightroom en uitzoeken. Het zijn vaak de kleine dingen in zulke programma's die veel mensen helpen. Daarnaast het openen van topics met beelden waar je zelf je verdiensten mee haalt en waarom je bijvoorbeeld deze foto hebt genomen of waarom juist een klant deze foto wilde. Beargumenteer waarmee mensen ideeen krijgen en zo ook kunnen groeien in het proces.

Ohja, over het algemeen komen fotografen veel over als egocentrische, aandachtsgeile mannetjes die op elke foto klaarkomen en ¤10.000 per foto verdienen. Ondanks dat ze zichzelf zo voor doen zitten ook zij gewoon 's avonds bij mamma thuis of op een internetfora te praten over beeldjes en technisch moeilijke dingen die zij zo doen. Prik daar vooral even doorheen, ook die hebben een klein hartje en zijn best bereid te helpen.

Nou hup, foto's maken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 19 mei 2013 @ 22:37:26 #69
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126743707
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:53 schreef Puala het volgende:

[..]


Je had toch geen behoefte aan opbouwende kritiek etc?
Zoals je zegt, anderen zitten er wel op te wachten :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 20 mei 2013 @ 10:59:08 #70
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126758045
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Zoals je zegt, anderen zitten er wel op te wachten :)
Overigens heb ik geen moeite met kritiek, ik post in de videotopics ook mn werk en ik doe ook mee aan de wedstrijd.

Maar bij showcases gaat t toch overwegend over de mindere kanten als ik t zo lees. Prima, ik geef er ook mn meningen over maar zelf zal ik niet zo snel een SC plaatsen :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126758377
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pro-Fotografen,
Semi-Pro-Fotografen,
Amateur-Fotografen.

Even simpel gezegd, het grote gros komt vanuit de insteek qua amateur fotograaf. Helemaal top natuurlijk. Daarin zijn een aantal dingen die essentieel zijn om kennis te willen vergaren, je kan daarin je helemaal kapot lezen in de diverse topics die er nu al zijn. Je kan foto's maken, een testcase openen om daar vervolgens helemaal kapot gemaakt te worden door alles wat er boven de amateur zit en andere amateurs. Dus het is met name voor de mensen die zichzelf niet meer als amateur willen bestempelen essentieel hun eigen houding te veranderen op een online communtie zoals dit wil je een doorloop blijven houden.

Dus, de amateurs blijven vragen stellen en jij kan daar op reageren. Onderbouwd, als iemand het niet snapt kan. Er is niet altijd een antwoord op vragen. Hoogstens de mogelijkheid om te antwoorden, hoe afhankelijk we zijn van internet hedendaags het blijft een vlug en gehaast medium in veel gevallen. Dus amateurs de ruimte te geven om vragen te stellen, topics te openen, eventueel verwijzen naar al andere topics die de lading dekken etc. En daarnaast (en daar gaat het voor het grootste deel om) foto's maken. Heb je een koe, auto, mooie lucht, waanzinnig woestijn gebied of je moeder op de foto gezet. Als je ervaringen wilt over of je er miljonair mee kan worden of dat het gewoon een compositionele goede foto is. Open een topic, deel het met de wereld. De angst om met een knuppel terug gemept te worden moet eruit.

En dat kan alleen als er a.) goed gemod wordt b.) de zelfbenoemde semi/pro fotografen hierin meewerken. Je hoeft het niet ergens mee eens te zijn maar als je zelf effectief mee denkt in dit proces en van mening bent dat je vindt dat je ergens verstand van hebt en dat dient te willen delen kan je dat onderbouwen en niet met een bord voor je kop ergens neer plempen. Sommigen nemen de opmerkingen serieus en verliezen het plezier in bijvoorbeeld reageren danwel in het maken van foto's.

Om de semi/pro's beter te laten functioneren of in ieder geval een stuwende functie te laten geven is het beantwoorden van de vragen, de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld een amateur een Skype beeld meeting te geven en dan te kijken hoe jij werkt met photoshop of zelfs simpel met Lightroom en uitzoeken. Het zijn vaak de kleine dingen in zulke programma's die veel mensen helpen. Daarnaast het openen van topics met beelden waar je zelf je verdiensten mee haalt en waarom je bijvoorbeeld deze foto hebt genomen of waarom juist een klant deze foto wilde. Beargumenteer waarmee mensen ideeen krijgen en zo ook kunnen groeien in het proces.

Ohja, over het algemeen komen fotografen veel over als egocentrische, aandachtsgeile mannetjes die op elke foto klaarkomen en ¤10.000 per foto verdienen. Ondanks dat ze zichzelf zo voor doen zitten ook zij gewoon 's avonds bij mamma thuis of op een internetfora te praten over beeldjes en technisch moeilijke dingen die zij zo doen. Prik daar vooral even doorheen, ook die hebben een klein hartje en zijn best bereid te helpen.

Nou hup, foto's maken.
Als iedereen nu deze mening deelde, dan zou FOT erg leuk, leerzaam, en er zou veel gepost worden. Ook ik maak nog domme fouten, en als je dan direct afgeslacht wordt door de "top"-fotografen, dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd om nog een keer een vraag te stellen of om een foto te posten. Niet iedereen heeft de beschikking over het beste materiaal, maar juist dan moet je je creativiteit laten gelden.

Ik vind overigens het idee van D_A betreffende die Skype-sessies erg leuk! En zoals hij al zegt moet het devies zijn: hup, foto's maken _O_ !
  maandag 20 mei 2013 @ 11:17:48 #72
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126758486
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:13 schreef Nalbandian het volgende:

. Niet iedereen heeft de beschikking over het beste materiaal, maar juist dan moet je je creativiteit laten gelden.
_ !
En de beschikking hebben over het beste materiaal maakt je nog niet eens een goede fotograaf. Juist je creativiteit is belangrijk.

Er wordt al snel gezeurd over technische aspecten, het zou ook over de plaat zelf moeten gaan.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 mei 2013 @ 11:29:31 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126758804
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

En de beschikking hebben over het beste materiaal maakt je nog niet eens een goede fotograaf. Juist je creativiteit is belangrijk.

Er wordt al snel gezeurd over technische aspecten, het zou ook over de plaat zelf moeten gaan.
Dat sowieso, iets wat denk ik wel veel beter is geworden door de tijd heen maar nog steeds houden teveel mensen krampachtig vast een de technische lijnen die ze dan wel geleerd hebben danwel van 'fotograferen voor dummies' hebben aangenomen.

Beelden moeten voor mij een emotie teweeg brengen, uiteraard kan dat volgens de technische richtlijnen tot een perfecte foto maar vaak compleet irrelevant tegenover het moment wat je kan vast leggen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_126759215
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

En de beschikking hebben over het beste materiaal maakt je nog niet eens een goede fotograaf. Juist je creativiteit is belangrijk.

Er wordt al snel gezeurd over technische aspecten, het zou ook over de plaat zelf moeten gaan.
Ben ik deels met je eens. Je kan iemand die een kleine scherptediepte in zijn foto wil, vertellen dat ie een 50 f/1.2L moet aanschaffen. Maar je zou ook kunnen zeggen: zoom zo ver mogelijk uit met je zoomlens, en ga zo dicht mogelijk op je onderwerp zitten. Dat wil niet zeggen dat de foto beter is dan met die 1.2 lens (waarschijnlijk niet), maar het geeft iemand wel een alternatieve route om een soortgelijk effect te creëren.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:01:15 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126759805
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pro-Fotografen,
Semi-Pro-Fotografen,
Amateur-Fotografen.

Even simpel gezegd, het grote gros komt vanuit de insteek qua amateur fotograaf. Helemaal top natuurlijk. Daarin zijn een aantal dingen die essentieel zijn om kennis te willen vergaren, je kan daarin je helemaal kapot lezen in de diverse topics die er nu al zijn. Je kan foto's maken, een testcase openen om daar vervolgens helemaal kapot gemaakt te worden door alles wat er boven de amateur zit en andere amateurs. Dus het is met name voor de mensen die zichzelf niet meer als amateur willen bestempelen essentieel hun eigen houding te veranderen op een online communtie zoals dit wil je een doorloop blijven houden.

Dus, de amateurs blijven vragen stellen en jij kan daar op reageren. Onderbouwd, als iemand het niet snapt kan. Er is niet altijd een antwoord op vragen. Hoogstens de mogelijkheid om te antwoorden, hoe afhankelijk we zijn van internet hedendaags het blijft een vlug en gehaast medium in veel gevallen. Dus amateurs de ruimte te geven om vragen te stellen, topics te openen, eventueel verwijzen naar al andere topics die de lading dekken etc. En daarnaast (en daar gaat het voor het grootste deel om) foto's maken. Heb je een koe, auto, mooie lucht, waanzinnig woestijn gebied of je moeder op de foto gezet. Als je ervaringen wilt over of je er miljonair mee kan worden of dat het gewoon een compositionele goede foto is. Open een topic, deel het met de wereld. De angst om met een knuppel terug gemept te worden moet eruit.

En dat kan alleen als er a.) goed gemod wordt b.) de zelfbenoemde semi/pro fotografen hierin meewerken. Je hoeft het niet ergens mee eens te zijn maar als je zelf effectief mee denkt in dit proces en van mening bent dat je vindt dat je ergens verstand van hebt en dat dient te willen delen kan je dat onderbouwen en niet met een bord voor je kop ergens neer plempen. Sommigen nemen de opmerkingen serieus en verliezen het plezier in bijvoorbeeld reageren danwel in het maken van foto's.

Om de semi/pro's beter te laten functioneren of in ieder geval een stuwende functie te laten geven is het beantwoorden van de vragen, de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld een amateur een Skype beeld meeting te geven en dan te kijken hoe jij werkt met photoshop of zelfs simpel met Lightroom en uitzoeken. Het zijn vaak de kleine dingen in zulke programma's die veel mensen helpen. Daarnaast het openen van topics met beelden waar je zelf je verdiensten mee haalt en waarom je bijvoorbeeld deze foto hebt genomen of waarom juist een klant deze foto wilde. Beargumenteer waarmee mensen ideeen krijgen en zo ook kunnen groeien in het proces.

Ohja, over het algemeen komen fotografen veel over als egocentrische, aandachtsgeile mannetjes die op elke foto klaarkomen en ¤10.000 per foto verdienen. Ondanks dat ze zichzelf zo voor doen zitten ook zij gewoon 's avonds bij mamma thuis of op een internetfora te praten over beeldjes en technisch moeilijke dingen die zij zo doen. Prik daar vooral even doorheen, ook die hebben een klein hartje en zijn best bereid te helpen.

Nou hup, foto's maken.
Skype sessies is echt een vet idee, nog helemaal niet aan gedacht _O_
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 20 mei 2013 @ 13:20:18 #76
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126762642
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ben ik deels met je eens. Je kan iemand die een kleine scherptediepte in zijn foto wil, vertellen dat ie een 50 f/1.2L moet aanschaffen. Maar je zou ook kunnen zeggen: zoom zo ver mogelijk uit met je zoomlens, en ga zo dicht mogelijk op je onderwerp zitten. Dat wil niet zeggen dat de foto beter is dan met die 1.2 lens (waarschijnlijk niet), maar het geeft iemand wel een alternatieve route om een soortgelijk effect te creëren.
Sowieso is dat scherpte diepte enorm doorgeslagen. Ja het is mooi maar met je 50mm op 1,2 of zelfs op 1,4 een portret schieten schiet vaak zijn doel voor bij, waarom wil je een oog en een wimper scherp en de rest vaag. Op 5,6 kun je prachtige portretten schieten met scherpte diepte, op 1,4 schieten is leuk maar juist dat vergt ervaring. Los daarvan is een scherp gezicht met een portret ook gewoon mooi
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 mei 2013 @ 13:22:22 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126762721
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Sowieso is dat scherpte diepte enorm doorgeslagen. Ja het is mooi maar met je 50mm op 1,2 of zelfs op 1,4 een portret schieten schiet vaak zijn doel voor bij, waarom wil je een oog en een wimper scherp en de rest vaag. Op 5,6 kun je prachtige portretten schieten met scherpte diepte, op 1,4 schieten is leuk maar juist dat vergt ervaring. Los daarvan is een scherp gezicht met een portret ook gewoon mooi
Verder compleet irrelevant in deze discussie natuurlijk. Maar wel interessant mocht het weer aan de orde komen bij portretten of dat de discussie weer eens aangeslingerd wordt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 20 mei 2013 @ 13:24:01 #78
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126762779
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:22 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Verder compleet irrelevant in deze discussie natuurlijk. Maar wel interessant mocht het weer aan de orde komen bij portretten of dat de discussie weer eens aangeslingerd wordt.
Ik open wel een topic

FOT / Discussie: de zin en onzin van portretten op F1,2, F1,4 en F1,8
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 mei 2013 @ 11:16:27 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_126941051
Nog meer mensen met een mening?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:17:56 #80
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126941104
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog meer mensen met een mening?
Ja, het is te koud voor de lente
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_129212812
Schopje.

De eerder besproken wedstrijd staat al een tijdje online
FOT / De FOK!fotowedstrijd is terug!!

Was even vergeten het hier ook te melden. Maar inzendingen zijn meer dan welkom *O*

:)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 14:21:06 #82
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129977503
Actiever, levendiger en vol discussie laatste tijd. ^O^

Wij willen graag weten of er nog meer dingen zijn waar wij aan kunnen bijdragen, waar jullie tegenaan lopen of waar je zelf graag meer van wilt zien.

Of dat je gewoon ook vind dat dingen de goede kant op gaan, af en toe een klein duwtje in de rug kan ook geen kwaad natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129977686
Meer foto's, meer gepraat over foto's ipv oeverloos discussiëren over het forum zelf en regels die niet zouden kloppen
Meh
pi_129977983
En misschien een idee om een topic/wedstrijd te openen waarin een RAW bestand geplaatst wordt die bewerkt kan worden. Waarbij men aangeeft wat er gedaan is om tot een bepaald resultaat te komen. Dit kan nieuwe inzichten opleveren in het bewerken van foto's :)

Aangezien fotobewerking een wezenlijk onderdeel van fotografie is wat mij betreft.
Meh
pi_129978227
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:34 schreef NorgeT het volgende:
En misschien een idee om een topic/wedstrijd te openen waarin een RAW bestand geplaatst wordt die bewerkt kan worden. Waarbij men aangeeft wat er gedaan is om tot een bepaald resultaat te komen. Dit kan nieuwe inzichten opleveren in het bewerken van foto's :)

Aangezien fotobewerking een wezenlijk onderdeel van fotografie is wat mij betreft.
Dat is cool!
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129978358
Goed idee inderdaad. :)
pi_129978380
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:34 schreef NorgeT het volgende:
En misschien een idee om een topic/wedstrijd te openen waarin een RAW bestand geplaatst wordt die bewerkt kan worden. Waarbij men aangeeft wat er gedaan is om tot een bepaald resultaat te komen. Dit kan nieuwe inzichten opleveren in het bewerken van foto's :)

Aangezien fotobewerking een wezenlijk onderdeel van fotografie is wat mij betreft.
Dat zou me echt ontzettend handig lijken!
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:23:34 #88
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129979860
Een ideetje waar ik door Puala op kwam: waarom niet een "wie wil met me fotograferen" topic openen, waar FOT'ers elkaar kunnen meeten en samen fotograferen :) ?

Lijkt me gaaf!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129980765
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:42 schreef RikH het volgende:

[..]

Dat is cool!
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:47 schreef Uncle het volgende:
Goed idee inderdaad. :)
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zou me echt ontzettend handig lijken!
Wie opent er één? Of zal de crew dat doen? :@
Meh
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 15:44:31 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129980821
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:43 schreef NorgeT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie opent er één? Of zal de crew dat doen? :@
Voel je vrij om het topic te openen met daarin het idee + een eerste RAW file. Je kan eventueel ook even DM/PM'en om te overleggen hoe je het voor je ziet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129980855
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:43 schreef NorgeT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie opent er één? Of zal de crew dat doen? :@
Het hoeft natuurlijk niet in wedstrijdvorm.. het kan ook zo.. moet je alleen even zorgen dat er niet te veel foto's tegelijk de ronde gaan. 1 per keer lijkt me dan een goede..
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129981007
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:45 schreef RikH het volgende:

[..]

Het hoeft natuurlijk niet in wedstrijdvorm.. het kan ook zo.. moet je alleen even zorgen dat er niet te veel foto's tegelijk de ronde gaan. 1 per keer lijkt me dan een goede..
Inderdaad. Wedstrijdvorm vertraagt het proces misschien ook alleen maar.
Het idee is overigens schaamteloos gejat van:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491285

Maar omdat hier zoveel discussie is over bewerking lijkt het mij goed om er op deze manier open over te kunnen discussiëren.
Meh
pi_129981100
Ik zou er wel een deadline aan vast plakken. Dat mag best op snellere basis. Eén week, twee weken max om er een beetje snelheid in te houden.

Moet er alleen gedacht worden hoe je een nieuwe foto bepaalt/kiest. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:47 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Wedstrijdvorm vertraagt het proces misschien ook alleen maar.
Het idee is overigens schaamteloos gejat van:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491285

Maar omdat hier zoveel discussie is over bewerking lijkt het mij goed om er op deze manier open over te kunnen discussiëren.
beter goed gejat dan slecht bedacht. Wij als mods kunnen inderdaad ook gewoon de OP aanpassen elke keer.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 15:50:59 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129981154
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:49 schreef Uncle het volgende:
Ik zou er wel een deadline aan vast plakken. Dat mag best op snellere basis. Eén week, twee weken max om er een beetje snelheid in te houden.

Moet er alleen gedacht worden hoe je een nieuwe foto bepaalt/kiest. ;)
Een week max idd, paar mensen mee bezig. Daarna nieuwe, wat mij betreft gewoon een nieuwe user. Dan na een week weer een ander. Zo hou je iedereen betrokken en als je deze week niet aan de beurt komt dan die week daarna maar.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129981250
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Een week max idd, paar mensen mee bezig. Daarna nieuwe, wat mij betreft gewoon een nieuwe user. Dan na een week weer een ander. Zo hou je iedereen betrokken en als je deze week niet aan de beurt komt dan die week daarna maar.
Prima, gewoon na een week zal de eerst geplaatste foto gebruikt worden. Geen gezeur met stemmen enz. Snelheid er in houden en veel bewerkingen posten. Ander bloedt het al snel dood ben ik bang.
Meh
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 15:55:54 #96
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129981396
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:52 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Prima, gewoon na een week zal de eerst geplaatste foto gebruikt worden. Geen gezeur met stemmen enz. Snelheid er in houden en veel bewerkingen posten. Ander bloedt het al snel dood ben ik bang.
Yes, laten we het zo open mogelijk houden zodat iedereen mee kan posten. Geen verplichtingen, de snelheid en hoeveelheid kunnen we zo het beste stimuleren. En uiteraard met nieuwe ideeën kunnen we de OP meenemen en telkens aanpassen :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129981693
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Yes, laten we het zo open mogelijk houden zodat iedereen mee kan posten. Geen verplichtingen, de snelheid en hoeveelheid kunnen we zo het beste stimuleren. En uiteraard met nieuwe ideeën kunnen we de OP meenemen en telkens aanpassen :)
Misschien ook even een onderwerp kiezen per keer? Portret, landschap etc
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129981779
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:01 schreef RikH het volgende:

[..]

Misschien ook even een onderwerp kiezen per keer? Portret, landschap etc
Mwoa, maak je het daar niet onnodig ingewikkeld van? Limiteert de keuze en en gaat ongetwijfeld weer gedoe opleveren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt lijkt mij beter werken.
Meh
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 16:04:27 #99
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129981808
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:01 schreef RikH het volgende:

[..]

Misschien ook even een onderwerp kiezen per keer? Portret, landschap etc
Denk juist het open karakter dat stimuleert, dus kan van alles zijn. Van een landschap, artiest, fiets, wat dan ook. Altijd een verrassing als je de file download :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129982621
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Denk juist het open karakter dat stimuleert, dus kan van alles zijn. Van een landschap, artiest, fiets, wat dan ook. Altijd een verrassing als je de file download :P
Jup. Alles zo open en toegankelijk mogelijk houden. Naast een RAW file moet er ook een full size JPG geupload worden zodat iedereen met de foto aan de slag kan gaan. Daarnaast moet het ook mogelijk zijn om alleen een JPG foto te uploaden aangezien niet iedereen in RAW formaat kan schieten.
Meh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')