abonnement Unibet Coolblue
pi_125999749
Hallo,

In het Brainstorm-topic zag ik dat testcases nogal schaars waren in FOT en dus dacht ik: laat ik er eens eentje openen :) Ik ben zelf nu een klein jaartje bezig met fotografie en was (en ben nog steeds) op zoek naar verschillende manieren/stijlen/vormen van fotografie. Na verloop van tijd kwam ik erachter dat ik vooral landschappen/gebouwen/abstracte scenes interessant vind en zodoende ontdekte ik via tutorials vanzelf de HDR-fotografie. In het begin waren de meeste foto's echt overdone en zag je op een gegeven moment niet meer goed wat mooi en lelijk was.. Na verloop van tijd zit je steeds vaker aan de schuifjes en heb je wel door hoe en wat, dus nu ben ik op een punt dat ik een aantal bewerkte HDR/Tonemap foto's de revue wil laten passeren zodat jullie er op kunnen schieten :) Ik weet dat ik mij nu kwetsbaar opstel dus ik hoor graag je opbouwende kritiek.. positieve punten hoeven ook niet onbenoemd te blijven ;)

De opmerkingen hoeven niet beperkt te blijven tot de HDR/Tonemap bewerking, maar uiteraard ook compositie, belichting et cetera..

Take it away!

Foto 1


Foto 2


Foto 3


Foto 4


Foto 5


Foto 6


Foto 7


Foto 8


Foto 9


Foto 10


Foto 11


Foto 12


Foto 13
pi_125999830
Pas op voor halo's en vignetten, want die zijn nogal aanwezig.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_126000104
Thnx, halo's probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, maar dit vind ik inderdaad nog het meest lastige aan het bewerken. Meeste tijd gaat ook daar in zitten (en in het wegsoepen ervan..). De vignetten zijn op sommige platen juist toegevoegd, soms vind ik het wel iets hebben namelijk :)
pi_126015052
Nr. 12 _O_

En opletten voor de halo's inderdaad. Volgens mij een combi van je schaduw/hooglichten te extreem aanpassen en je 'strength' te hoog zetten..
pi_126015990
Foto 3, waarom landscape en niet portrait? Ik denk dat je dan het HDR effect optimaal had kunnen gebruiken. Voor de foto door je knieën en er iets dichter op. Ik denk dat hij dan helemaal tof was geweest!

En foto 1 vind ik vet *)
pi_126029756
Toch wel een platen met potentie maar ik heb persoonlijk niet zoveel met de overdreven HDR look dus een hoop vallen voor mij eigenlijk al af.

Probeer er wel op te letten dat HDR geen doel op zich moet zijn maar een middel. Bijvoorbeeld foto 1, 2, 12, 13 zijn gewoon sterke composities. Daar stoort het HDR effect me ook minder. Dat zijn op zich nog best lekkere platen.

Als ik naar een foto als 3, 4 en 10 kijk dan zijn het op zich al niet zulke boeiende composities en door het HDR effect eroverheen spreekt het me nog minder aan.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:34:43 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_126044345
Ik heb echt totaal niks met HDR, maar foto 12 vind ik best geslaagd (juist omdat het daar niet heel erg duidelijk is). HDR is voor mij juist de kunst van het niet overdrijven met je bewerking.

Inderdaad wel opletten met die halo's en bij 12 zie ik ook behoorlijke vignetting en had wat mij betreft in het geheel wel wat lichter gemogen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')