abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_127396336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
Graag wel een eigen kamer, maar eigen wc/douche is niet per se nodig. Moet bij de Chelsea School of Art zijn, wat HIER is.
Dan mag je wel bij mij komen logeren, mits je bereid bent die 15 minuten elke dag te wandelen. Nee, zo gastvrij ben ik niet helaas :o

Heb hier eigenlijk weinig tips, sorry. Zit een hostel bij mij in de straat, volgens mij hebben die 1 twin kamer en verder alleen slaapzalen. Rond Victoria zou ik wat zoeken, zitten meer goedkopere hotels/hostels.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127396349
Zijn er geen campings in The City? :') ;( :P
Ja doei.
pi_127396441
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn er geen campings in The City? :') ;( :P
Zekers! Veel mooie plekjes rond Strand altijd.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:02:55 #204
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127396491
Je bent net te laat. Finsbury Square en St Pauls waren campings in The City, maar die zijn er allebei niet meer.
reset
pi_127396493
:')_! En nee, ik zou ook sowieso niet wķllen crashen bij iemand die ik niet ken; ben ook geen couchsurfer :@ :') :P dat was wel een goede optie geweest overigens, couchsurfen, als ik er zo een was. Nee, na een paar volle dagen conferentie wil ik best eens een biertje drinken met wat FOK!kers (lijkt me leuk!) maar daarna gewoon eigen kamer/bed en slapen O+ :P
Ja doei.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:40:25 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_127406462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:56 schreef FauxPas het volgende:
Jeetje zeg, simpel volk. Jullie trekken je conclusies maar, gebaseerd op niets. Ik ben jullie geen verklaring schuldig over mijn redenen en situatie. Voor de mensen die wel normaal antwoord hebben gegeven op mijn vragen, bedankt.
Probeer een baan te zoeken, ga een weekje naar ENgeland en zoek intensief.
Geen baan is geen uitkering is helemaal niets.
Je beland aan de onderkant van de "illigale" maatschappij en eindigt tussen Polen en Oostblokkers werkend voor 5 pond per uur want de rest word afgeroomd door de zetbazen.
Ga niet naar London want dat is een shithole geworden.

Ik zou Schotland proberen.
Word waarschijnlijk zelfstandig dus daar komt de markt hoogstwaarschijnlijk in beweging.

Ik begrijp je wanhopige gevoel maar het gras is niet altijd groener aan de overkant....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:59:49 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127407284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

Ga niet naar London want dat is een shithole geworden.
Wanneer was het wel goed dan?
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 4 juni 2013 @ 17:05:02 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_127407485
Engelse collega's van mij vonden juist Nederland altijd geweldig en veel beter dan Engeland. Eentje is daarom zelfs definitief naar Nederland geėmigreerd!

Sowieso moet ik het bijna wekelijks aanhoren van mensen hier dat ze het onbegrijpelijk vinden waarom ik hier ben komen wonen terwijl ik uit NL kom. Bijna iedereen schijnt de denken dat het leven in Nederland beter is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_127408430
Nou, ik vind de UK best leuk, maar zit nu toch te balen. Ik heb een slecht gebit (altijd gehad, zit in de familie) en poets keurig 2 (soms 3x) per dag, ik flos dagelijks, mondwater zonder alcohol etc...
Toch altijd weer die gaatjes (ok, ik heb vroeger ook tandengeknarst in mijn slaap en altijd van zoet gehouden). Nu voor het eerst naar de Engelse tandarts geweest en -F*CK!- wat een hoop 'moet' er gebeuren. Weet nooit of dat voor het geld is of dat het echt nu moet.
Maar iig 3 gaatjes, 3 mogelijke gaatjes die gemonitord moeten worden en mondhygieniste.
Nou, die laatste wil ik ook wel heen, zei mijn NL tandarts ook dat dat waarschijnlijk binnenkort wel ff tijd zou worden. Maar die 3 gaatjes! Als ik geen metalen vullingen wil, maar witte kost me dat per vulling tussen de 100 en 300£

Volgens mij is dat in NL velen malen goedkoper. Mag dat? En doen jullie dat? Terug naar NL voor de tandarts?

Mijn huidige salaris staat overigens niet eens toe dat ik drie gaatjes laat vullen in 1 maand (1 per maand is realistischer).
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_127409005
Beste Faux Pas,

- Kennissen in Oost Europa met een afgeronde Masteropleiding heb ik laatst ook afgeraden om naar Londen te komen, omdat ze alleen een baan op niveau wilden krijgen en niet bij de McDonalds wilden werken. Met hun Engels (ze kunnen het lezen, maar praten het prachtig steenkolerig en onvolledig) in een marketingfunctie komen ze nergens, anders had ik die baan al gehad.
- Neem een paar duizend euro mee. Ik kwam hier en heb de eerste 1,5 maand zonder baan ong 1500 euro uitgegeven om aan onderhoud ed te voorzien en mezelf daar te laten blijven. Let wel, dit is zonder betalen voor een woning: ik logeerde bij vrienden. Maar gelukkig vond ik snel een baan.

• Wat is mijn diploma waard? ( Havo diploma Cultuur & Maatschappij ) : niet zoveel sorry
Ik heb universiteit afgerond en een paar jaar werkervaring in een top graduate functie gehad bij grote internationale organisatie in NL. Ik ben nu al een jaar in een rotbaantje aan het zoeken naar iets anders (zonder succes).

• Hoe werkt het met het huren van een kamer/appartement in Engeland? ( Ik had namelijk begrepen dat het daar wat anders in zijn werk gaat dan hier. ). Meestal (!!) moet je bewijzen dat je werkzaam bent (werkloos zijn kan dus niet) en UK based referenties opgeven + 1 of 2 maanden borg betalen (dat is ook al gauw zo'n 400-500£ in Londen).

Nu is mijn vraag: hoe goed is je Engels?
Je situatie klinkt verre van ideaal om naar de UK te verkassen als je een uitkering wilt gaan aanvragen en geen spaarcentjes meeneemt. Er is een grote kans dat je werkloos/dakloos eindigt.
Maar als je ook nog maar magertjes Engels spreekt is dit gedoemd te mislukken.

Wat voor werk zoek je?
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 4 juni 2013 @ 18:09:22 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_127409451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:35 schreef single_queen het volgende:
Nou, ik vind de UK best leuk, maar zit nu toch te balen. Ik heb een slecht gebit (altijd gehad, zit in de familie) en poets keurig 2 (soms 3x) per dag, ik flos dagelijks, mondwater zonder alcohol etc...
Toch altijd weer die gaatjes (ok, ik heb vroeger ook tandengeknarst in mijn slaap en altijd van zoet gehouden). Nu voor het eerst naar de Engelse tandarts geweest en -F*CK!- wat een hoop 'moet' er gebeuren. Weet nooit of dat voor het geld is of dat het echt nu moet.
Maar iig 3 gaatjes, 3 mogelijke gaatjes die gemonitord moeten worden en mondhygieniste.
Nou, die laatste wil ik ook wel heen, zei mijn NL tandarts ook dat dat waarschijnlijk binnenkort wel ff tijd zou worden. Maar die 3 gaatjes! Als ik geen metalen vullingen wil, maar witte kost me dat per vulling tussen de 100 en 300£

Volgens mij is dat in NL velen malen goedkoper. Mag dat? En doen jullie dat? Terug naar NL voor de tandarts?

Mijn huidige salaris staat overigens niet eens toe dat ik drie gaatjes laat vullen in 1 maand (1 per maand is realistischer).
Domme vraag misschien, maar zit dat niet gewoon in de NHS? Er zijn toch NHS tandartsen? Misschien lange wachtlijsten ofzo maar ik dacht wel dat ze er zijn (zelf geen ervaring mee...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:16:40 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127409661
Mijn tandarts is een NHS tandarts, maar je kan altijd betalen om dingen te doen die de NHS niet vergoed zoals witte vullingen. En zowat geen wachtlijst bij mijn tandarts. Als ik bel kan ik binnen een week terecht.

Maar de NHS is een loterij.. soms wel goed, soms niet.
reset
pi_127410444
Ik zou ook NHS overwegen inderdaad. Kost nog steeds her en der wel wat (gaatjes vullen is bijvoorbeeld niet gratis, geloof ik), maar een stuk minder. En neem inderdaad een mondhygienist, no brainer wat mij betreft. Ik doe alles private, maar dankzij een mondhygieniste hoef ik minder vaak naar de tandarts (zelfde praktijk), heb ik betere controle en lagere kosten (want is goedkoper dan tandarts).

En volgens mij kost een vulling mij private nog niet eens £100...en ik ga naar een redelijke "nette" private clinic?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127415965
Heb zelf goede ervaringen met de tandarts hier, allemaal op de NHS. Je moet wel een beetje geluk hebben idd, is een beetje een postcode loterij:

Prijzen via NHS:

Band 1 course of treatment – £18.00
This covers an examination, diagnosis (including X-rays), advice on how to prevent future problems, a scale and polish if needed, and application of fluoride varnish or fissure sealant.
Band 2 course of treatment – £49.00
This covers everything listed in Band 1 above, plus any further treatment such as fillings, root canal work or removal of teeth.
Band 3 course of treatment – £214.00
This covers everything listed in Bands 1 and 2 above, plus crowns, dentures and bridges.

Denk niet dat je in Nederland een wortelkanaal voor £49 gedaan krijgt.. Alles na te lezen op http://www.nhs.uk/NHSEngl(...)-dental-charges.aspx
pi_127416519
Nadeel is dat ze geen witte vullingen doen voor die prijs, en ik ben dan wel weer ijdel genoeg om die te willen hebben...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:18:46 #216
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_127417410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef drWho het volgende:
Heb zelf goede ervaringen met de tandarts hier, allemaal op de NHS. Je moet wel een beetje geluk hebben idd, is een beetje een postcode loterij:

Prijzen via NHS:

Band 1 course of treatment – £18.00
This covers an examination, diagnosis (including X-rays), advice on how to prevent future problems, a scale and polish if needed, and application of fluoride varnish or fissure sealant.
Band 2 course of treatment – £49.00
This covers everything listed in Band 1 above, plus any further treatment such as fillings, root canal work or removal of teeth.
Band 3 course of treatment – £214.00
This covers everything listed in Bands 1 and 2 above, plus crowns, dentures and bridges.

Denk niet dat je in Nederland een wortelkanaal voor £49 gedaan krijgt.. Alles na te lezen op http://www.nhs.uk/NHSEngl(...)-dental-charges.aspx
Hoe doen ze dat met verzekeringen inde UK?

Hier in Canada doen ze het volgende.
Je hebt een basisverzekering, zoiets al NL vroeger had.
Dan kan je een extra/uitgebreidere verzekering nemen als je werkt.
Meestal dekt dit tussen de 60 en 80% van de kosten. (kroon 60%, vulling 80%)
Als de partner nu ook werkt en een extra verzekering heeft telt men de twee verzekeringen bij elkaar op en is ALLES 100% gedekt!!! (immers de verzekeringen geven ieder slechts 50% uit ipv. 80% en zijn dus ook goedkoper uit. Iedereen blij)

Doen ze dat nu ook in de UK?
pi_127417937
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:35 schreef single_queen het volgende:
Nou, ik vind de UK best leuk, maar zit nu toch te balen. Ik heb een slecht gebit (altijd gehad, zit in de familie) en poets keurig 2 (soms 3x) per dag, ik flos dagelijks, mondwater zonder alcohol etc...
Toch altijd weer die gaatjes (ok, ik heb vroeger ook tandengeknarst in mijn slaap en altijd van zoet gehouden). Nu voor het eerst naar de Engelse tandarts geweest en -F*CK!- wat een hoop 'moet' er gebeuren. Weet nooit of dat voor het geld is of dat het echt nu moet.
Maar iig 3 gaatjes, 3 mogelijke gaatjes die gemonitord moeten worden en mondhygieniste.
Nou, die laatste wil ik ook wel heen, zei mijn NL tandarts ook dat dat waarschijnlijk binnenkort wel ff tijd zou worden. Maar die 3 gaatjes! Als ik geen metalen vullingen wil, maar witte kost me dat per vulling tussen de 100 en 300£

Volgens mij is dat in NL velen malen goedkoper. Mag dat? En doen jullie dat? Terug naar NL voor de tandarts?

Mijn huidige salaris staat overigens niet eens toe dat ik drie gaatjes laat vullen in 1 maand (1 per maand is realistischer).
Ik ga naar een private dentist hier. Altijd al gedaan trouwens. Duur maar goed. Ik ben er erg tevreden over :)

Ik ga 2x per jaar naar de mondhygienist en dat kost £69 voor een behandeling van 40 minuten. Een controle bij de tandarts doe ik nog maar 1x per jaar. Ik heb 1x een vulling gehad en dat was wel een heel grote witte vulling in mijn achterste kies (voor mijn verstandskies). Dat was een half uur werk en iets van £140 maar verder heb ik nooit wat eigenlijk (touch wood) :P
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_127418035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat met verzekeringen inde UK?

Hier in Canada doen ze het volgende.
Je hebt een basisverzekering, zoiets al NL vroeger had.
Dan kan je een extra/uitgebreidere verzekering nemen als je werkt.
Meestal dekt dit tussen de 60 en 80% van de kosten. (kroon 60%, vulling 80%)
Als de partner nu ook werkt en een extra verzekering heeft telt men de twee verzekeringen bij elkaar op en is ALLES 100% gedekt!!! (immers de verzekeringen geven ieder slechts 50% uit ipv. 80% en zijn dus ook goedkoper uit. Iedereen blij)

Doen ze dat nu ook in de UK?
Dat zou hier veeeeel te ingewikkeld zijn. In principe betaald de NHS alles wat echt nodig is, je kunt je daarnaast prive verzekeren voor luxe zoals minder wachten, witte vulling in je kies, fysio etc. Die verzekering loopt meestal collectief via het werk. NHS is gratis (of meer precies, daar betaal je belasting voor).
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:51:13 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127426298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:59 schreef Bajskorv het volgende:
Nadeel is dat ze geen witte vullingen doen voor die prijs, en ik ben dan wel weer ijdel genoeg om die te willen hebben...
Ja, ik zou ook geen kwik in mijn bakkes willen. Boven vind ik het nog wel mee vallen omdat alleen dwergen dat goed kunnen zien als je lacht.
Resistance is futile.
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:03:09 #220
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_127426909
Hoi mensjes, alles OK hier? Kleine vraag: mijn NL paspoort verloopt in november. Hoe doen jullie dat? Moet je naar Nederland om te verlengen, of kan dat ook ergens vanuit London (waar ik woon)?
pi_127426939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:03 schreef Omnifacer het volgende:
Hoi mensjes, alles OK hier? Kleine vraag: mijn NL paspoort verloopt in november. Hoe doen jullie dat? Moet je naar Nederland om te verlengen, of kan dat ook ergens vanuit London (waar ik woon)?
Kan prima bij de Dutch embassy hoor.
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:04:10 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127426949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:03 schreef Omnifacer het volgende:
Hoi mensjes, alles OK hier? Kleine vraag: mijn NL paspoort verloopt in november. Hoe doen jullie dat? Moet je naar Nederland om te verlengen, of kan dat ook ergens vanuit London (waar ik woon)?
Ambassade in kensington, voor 50GBP sturen ze hem op. Duurde een weekje tussen langsgaan en thuis sturen.
Resistance is futile.
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:04:10 #223
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_127426950
OK, thanks! Op afspraak neem ik aan?

Edit: ik zal trouwens zelf eens Googlen, luie donder die ik ben :')
pi_127426981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:04 schreef Omnifacer het volgende:
OK, thanks! Op afspraak neem ik aan?

Luilak: http://unitedkingdom.nlem(...)/passports-main.html

Ze sturen 'm altijd aangetekend op of je kan 'm ophalen. Maar soms is wachttijd irritant met de meest vage figuren daar.
  woensdag 5 juni 2013 @ 00:05:15 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127426994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:04 schreef Omnifacer het volgende:
OK, thanks! Op afspraak neem ik aan?
Minstens 6 weken wachten op je afspraak, dus best zorg je dat je alles bij je hebt. Foto's kun je laten maken vlakbij (wel voor NL paspoort! kost 18GBP). Afspraak kun je online boeken.
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')