Ik drink nooit Nederlands bier hier eigenlijk. Ik ga meestal voor Stella Artois als ik bier drink. Overigens drink ik ook graag cider. Keuze genoeg. Je hoeft geen Heineken of ander Nederlands bier te drinken natuurlijkquote:Op zondag 2 juni 2013 11:49 schreef Individual het volgende:
Het bier dat mij het beste ligt is aan het verdwijnen.. Sinds de overname van SABmiller is Grolsch grotendeels verdwenen uit de pubs in London..
Het minderwaardige Heineken en hun merken zijn aan het winnen. Niet omdat mensen het lekkerder vinden dan Grolsch, maar door beleid en marketing.
Voor 2007 was het echt in elke pub te krijgen.
Ik drink Grolsch als ik het kan vinden, er zijn een paar pubs die het nog hebben. Niet omdat ik Nederlander ben, maar omdat ik het lekkerste bier drink dat ze hebbenquote:Op zondag 2 juni 2013 17:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik drink nooit Nederlands bier hier eigenlijk. Ik ga meestal voor Stella Artois als ik bier drink. Overigens drink ik ook graag cider. Keuze genoeg. Je hoeft geen Heineken of ander Nederlands bier te drinken natuurlijk
Voor 2007 waren er genoeg kroegen waar je Grolsch niet kon krijgen trouwens!
Die is wel te doen inderdaad. Een London Pride op zijn tijd gaat er ook wel in.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:34 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond nog een fijne John Smith's op, die vind ik ook goed te zoefen.
Stella inderdaad, ik zal ook nooit Artois eraan toevoegenquote:Op zondag 2 juni 2013 23:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik drink Grolsch als ik het kan vinden, er zijn een paar pubs die het nog hebben. Niet omdat ik Nederlander ben, maar omdat ik het lekkerste bier drink dat ze hebben
Als ze geen Grolsch hebben dan Kronenbourg of Stella.
Ik heb trouwens nog nooit een Brit "Stella Artois" horen zeggen. Artois is te moeilijk, en als je Stella zegt weet iedereen wat je bedoelt.
Edit: Fosters Heineken Carling
Daar moet je echt van houden. Not my cup of teaquote:Op zondag 2 juni 2013 23:34 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond nog een fijne John Smith's op, die vind ik ook goed te zoefen.
Ze krijgen het hier al op veel jongere leeftijd dan in NL hoor. Het niveau op 'mijn' school is veel hoger dan in NL.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Britten leren om Franse woorden uit te spreken is een uitdaging wel leuk.
Nicequote:Op zondag 2 juni 2013 23:37 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een trailrun gehad door het begin van de Peaks
Ik ben het tweede oranje poppetje van rechts
Nee, niet gezien. Ten eerste zijn we sowieso niet zo goed in planning en ten tweede doen we dit soort weekends vooral om te trainen op de racefiets. Dus 80km in de Peak District gedaan en 160km in de Lake District dit weekeinde. Heerlijk, je krijgt zoveel mooie beklimmingen voor je kiezen, met zoveel prachtige panorama's...quote:Op zondag 2 juni 2013 11:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan in de Peaks trouwens? Hopelijk Luds Church gezien?
Mooi man! Btw: als je nog een keer echt stevig wilt klimmen, fiets dan de Hardknott Pass over . Dat heb ik een keer met de auto gedaan en dat was engquote:Op maandag 3 juni 2013 09:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, niet gezien. Ten eerste zijn we sowieso niet zo goed in planning en ten tweede doen we dit soort weekends vooral om te trainen op de racefiets. Dus 80km in de Peak District gedaan en 160km in de Lake District dit weekeinde. Heerlijk, je krijgt zoveel mooie beklimmingen voor je kiezen, met zoveel prachtige panorama's...
Net niet gedaan, wel de Honister Pass onder andere. Met 25% stijgen wordt het nagenoeg onmogelijk om op de racefiets te blijven zitten, dan klappen de longen echt uit mijn lijf. Die 33% pas ik dus voor, haha. Zou bang zijn dat mijn auto omvalt trouwens, log apparaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi man! Btw: als je nog een keer echt stevig wilt klimmen, fiets dan de Hardknott Pass over . Dat heb ik een keer met de auto gedaan en dat was eng
Ik krijg dat ook niet rondgedraaid hoor! Met 33% in de auto had ik inderdaad het gevoel dat de auto achterover of voorover zou vallen (wat natuurlijk onzin is, maar zo voelde het). Ik heb dat een keer gereden toen ik daar was en het zo hard regende dat ik weinig kon doen dus ben ik maar een stuk in de auto gaan rondrijden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Net niet gedaan, wel de Honister Pass onder andere. Met 25% stijgen wordt het nagenoeg onmogelijk om op de racefiets te blijven zitten, dan klappen de longen echt uit mijn lijf. Die 33% pas ik dus voor, haha. Zou bang zijn dat mijn auto omvalt trouwens, log apparaat.
Ziet er mooi uit. Ik ken ze alletwee niet maar ziet er uit als een prachtige fiets weg. Is er daar veel verkeer?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:33 schreef Bajskorv het volgende:
Oh, en in de Peak District de Winnats Pass
Grappig hoe slechts 33% je al verontrust! Maar afdalen met 25%, wat auto's op de weg en minder-dan-optimaal asfalt was ook spannend genoeg...quote:Op maandag 3 juni 2013 09:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik krijg dat ook niet rondgedraaid hoor! Met 33% in de auto had ik inderdaad het gevoel dat de auto achterover of voorover zou vallen (wat natuurlijk onzin is, maar zo voelde het). Ik heb dat een keer gereden toen ik daar was en het zo hard regende dat ik weinig kon doen dus ben ik maar een stuk in de auto gaan rondrijden.
Valt mee. Je moet even via de tourist offices enzo (vooral online) de fietsroute downloaden en dan zelf alles aan elkaar breien. Die routes zijn vaak niet langer dan 30km, maar wel zo gekozen dat je weinig verkeer tegen komt. En om eerlijk te zijn kloten wij ook nog steeds wat aan. Soms denken we een rustige route gepland te hebben, maar blijkt het toch redelijk druk. Niks houd je tegen dan de eerste kleine weg links te gaan en wel te zien waar je uit komtquote:Op maandag 3 juni 2013 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Ik ken ze alletwee niet maar ziet er uit als een prachtige fiets weg. Is er daar veel verkeer?
De staat van het asfalt is inderdaad een belangrijke factor: hobbelig, gladgepoleist en nat. En erg smal dus je hebt weinig marge voor fouten.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Grappig hoe slechts 33% je al verontrust! Maar afdalen met 25%, wat auto's op de weg en minder-dan-optimaal asfalt was ook spannend genoeg...
GPS is fijn op de fiets! Ik heb veel gefietst hier in de buurt op het platteland en dan heb je zoveel kleine weggetjes en kruizingen. Vroeger (10 jaar geleden, tijdens mijn eerste periode in Engeland) fietste ik dat met kaart maar als je dan één keer een weggetje miste dan was je lost! (gebeurt makkelijk want soms tel je een inrit als een afslag e.d.). Met GPS kun je je helemaal concentreren op het genieten van de omgeving.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:41 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Valt mee. Je moet even via de tourist offices enzo (vooral online) de fietsroute downloaden en dan zelf alles aan elkaar breien. Die routes zijn vaak niet langer dan 30km, maar wel zo gekozen dat je weinig verkeer tegen komt. En om eerlijk te zijn kloten wij ook nog steeds wat aan. Soms denken we een rustige route gepland te hebben, maar blijkt het toch redelijk druk. Niks houd je tegen dan de eerste kleine weg links te gaan en wel te zien waar je uit komt
Wij hebben ook een GPS, zo'n Garmin. Probleem is meer dat je bij het plannen op de laptop niet alle kleine weggetjes ziet, en je dus snel alles via de "iets grotere" wegen gaat doen. Daar helpen die toeristische routes bij, die tonen je snel de leukere, kleine weggetjes.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
GPS is fijn op de fiets! Ik heb veel gefietst hier in de buurt op het platteland en dan heb je zoveel kleine weggetjes en kruizingen. Vroeger (10 jaar geleden, tijdens mijn eerste periode in Engeland) fietste ik dat met kaart maar als je dan één keer een weggetje miste dan was je lost! (gebeurt makkelijk want soms tel je een inrit als een afslag e.d.). Met GPS kun je je helemaal concentreren op het genieten van de omgeving.
Zo deed ik dat ook ongeveer. Ik had een paar boekjes met fietsroutes zodat ik wist waar het mooi was en dat brei je dan een beetje aan elkaar via de kleine weggetjes. Programmeren in je GPS en gaan! Weggetjes waarbij je anders zou denken van "waar gaat dat in Godsnaam naartoe?" en die je anders dus zou overslaan kun je dan vol vertrouwen in rijden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:48 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wij hebben ook een GPS, zo'n Garmin. Probleem is meer dat je bij het plannen op de laptop niet alle kleine weggetjes ziet, en je dus snel alles via de "iets grotere" wegen gaat doen. Daar helpen die toeristische routes bij, die tonen je snel de leukere, kleine weggetjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |