abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:47:22 #1
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125970854
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frummeltje86 op 02-05-2013 20:54:25 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:54:52 #2
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125971023
Hier weer verder dames. Zijn er nog wijzigingen die ik moet doorvoeren?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik verkeer voor mijn gevoel nu ook in een soort niemandsland. De vermoedelijke eisprong is geweest, maar zekerheid daarover heb ik pas volgende week. Ik moet maandag bloed laten prikken op progesteron en krijg dan in de loop van woensdag de uitslag.

Ik weet ook niet welke datum ik moet aanhouden als NOD als er inderdaad een eisprong geweest is. Zouden ze op basis van mijn progesterongehalte misschien ook kunnen zien wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden?
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:03:24 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125971236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:47 schreef Frummeltje86 het volgende:
Handige Verlopen Linkjes
Foliumzuur
KI en IUI
O-)
censuur :O
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:06:23 #4
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125971334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

O-)
Dank je! ^O^ Dames, mochten jullie andere linkjes hebben over foliumzuur en KI/IUI, dan hoor ik het graag :)
pi_125977632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:54 schreef Frummeltje86 het volgende:

*eisprong verhaal*

Een verhoogd progesteronniveau geeft aan dat de eisprong heeft plaatsgevonden. Bloedafname hiervoor vindt meestal zeven dagen na de verwachte ovulatie plaats. Volgens mij kunnen ze dus niet precies de dag zelf bepalen.

Ik heb weleens een echo gehad waarop te zien was dat er een eisprong had plaatsgevonden (geel lichaam te zien), maar toen kwamen ze ook niet verder dan 'ergens de afgelopen dagen', omdat het nog niet weg was.

En bot doen helpt niet. Zeggen: "Het is medisch niet verantwoord" helpt niets. Op de vlooienmarkt de 30ste regelmatig moeten zeggen: "Nee, er is nog geen kind dus er komt ook nog geen speelgoed". Lief bedoeld hoor, maar zooooo irritant.
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:41:24 #6
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125980426
Klein vreugdedansje hier: eindelijk (voor mijn gevoel dan) weer ongesteld.

Frummeltje: ook idd in de afwachtstand dus. Dat wachten....op wat dan ook.... verschrikkelijk!
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:37:35 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125987544
Snoek :* goed dat jullie er samen even tussenuit gaan, soms heb je dat gewoon nodig.

Een jompel voor hobbesje *O*
Be happy with the little things in life
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:31:05 #8
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125989366
Thx voor de info kahlie. Ik had in mijn Google-actie vandaag ook al niets anders gevonden. Blijft dus gewoon maar wachten.

Wat extreem balen dat mensen gewoon niks doen met jouw signalen zeg. Ik hoop dat je je samen met je vent daar enigszins voor kunt afsluiten. :*

Hobbesje wat ontzettend fijn! Nu kan het dus echt weer beginnen voor jou. :)
pi_125990433
Frummeltje, mijn naam mag wel uit de OP
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:54:59 #10
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125995378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:02 schreef Sull het volgende:
Frummeltje, mijn naam mag wel uit de OP
Done! :)
pi_126026631
Even vanuit het niets een dikke :* voor iedereen hier. Nog steeds veel dezelfde namen, helaas. Respect voor jullie kracht en doorzettingsvermogen ladies. Zet hem op!
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 16:35:32 #12
5428 crew  miss_sly
pi_126026745
PZE, ik moest van de week nog aan je denken. Hoe is het met je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126027649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:35 schreef miss_sly het volgende:
PZE, ik moest van de week nog aan je denken. Hoe is het met je?
:W Ik denk ook nog vaak aan al die dames van hier... Kom zo af en toe even lurken hoe het ervoor staat met iedereen. Gelukkig zijn er ook zat succesverhalen! ^O^
Met mij gaat het goed hoor. Heb het kinderloos zijn/blijven wel geaccepteerd denk ik. Zo af en toe knalt het er even hard in, maar meestal gaat het goed. We've moved on. 8-) Het is goed dat we toen de knoop hebben doorgehakt.
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 16:59:03 #14
5428 crew  miss_sly
pi_126027769
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:55 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

:W Ik denk ook nog vaak aan al die dames van hier... Kom zo af en toe even lurken hoe het ervoor staat met iedereen. Gelukkig zijn er ook zat succesverhalen! ^O^
Met mij gaat het goed hoor. Heb het kinderloos zijn/blijven wel geaccepteerd denk ik. Zo af en toe knalt het er even hard in, maar meestal gaat het goed. We've moved on. 8-) Het is goed dat we toen de knoop hebben doorgehakt.
Wat fijn om te lezen! Ik zou het graag anders gezien hebben voor je, maar ik ben blij dat jullie het goed hebben samen :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126030838
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:55 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

:W Ik denk ook nog vaak aan al die dames van hier... Kom zo af en toe even lurken hoe het ervoor staat met iedereen. Gelukkig zijn er ook zat succesverhalen! ^O^
Met mij gaat het goed hoor. Heb het kinderloos zijn/blijven wel geaccepteerd denk ik. Zo af en toe knalt het er even hard in, maar meestal gaat het goed. We've moved on. 8-) Het is goed dat we toen de knoop hebben doorgehakt.
Geen woorden voor; de kracht die hieruit straalt. :* Wat fijn dat het goed gaat.

Hier hadden we vandaag post uit Nijmegen (dat we ze moeten bellen 21 mei), wat we allebei een beetje vreemd vinden, omdat het verder allemaal in Maastricht loopt. Geen idee dus waar het over gaat, en daar houd ik niet zo van. Ik vind het ook stom dat wij moeten bellen, ipv dat ze óns bellen, maar goed. Daar moet ik me dan maar even overheen zetten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:18:17 #16
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126040502
PZE :*

Nanuke: dat is idd vreemd. Normaal gesproken wordt je idd gebeld door het ziekenhuis. Ik zou er achteraan bellen (nieuwsgierig dat ik ben)...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:26:51 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126041008
Pze :* fijn dat het goed met je gaat. En dat het af en toe nog wel eens binnenkomt lijkt me niet raar. Dikke knuf voor jou!
Be happy with the little things in life
  zaterdag 4 mei 2013 @ 15:14:48 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126057339
*bijgelezen

Aurum lijkt me echt ontzettend vervelend als er niks gevonden wordt, dat maakt het dan ook zo lastig om verder te gaan.

Nikki wat fijn dat je e-i-n-d-e-l-i-j-k weer kunt starten zeg! *O*
En Poezebeest mag ook weer starten binnenkort :D
DV ik duim dat nu alles goed gaat verlopen ^O^
En Hobbesje fijn dat je ongesteld bent geworden, kun je weer meedoen met de heel bubs :p
Dan loopt dit topic hopelijk van de zomer leeg ;)

Frummel wat fijn dat er een ei was, hopelijk is hij mooi gesprongen en blijft ie 9 maanden plakken O+

Kahlie wat vervelend dat mensen toch altijd denken zich met dat soort dingen te moeten bemoeien. Zelfde geldt voor Rammeltje. Lastig maar toch gewoon je eigen plan trekken.

Dobbey wat een gedoe zeg en vooral: wat een bedragen. Kan me goed voorstellen dat je het gewoon nog even wat dichter bij huis gaat proberen :*

Snoenk ;( wat jammer :*

Nanunke ben benieuwd waar t over gaat!

Ik heb de afgelopen 1,5 week 4 echo's gehad. In eerste instantie leek het goed te gaan. Baarmoederslijmvlies was dikker aan het worden en had eerst rechts een ei, en toen sloeg het om naar links. Het groeide wel langzaam, maar er zat groei in en zat met echo 3 op 13 mm en ze dacht dat het wel door zou groeien en ik dan dit weekend een eisprong zou hebben. Afgelopen vrijdag nog een echo gehad en toen bleek dat het eitje juist weer gekrompen was. Ze hebben nog bloed afgenomen om met zekerheid uit te sluiten dat er geen eisprong gemist is, maar dat was niet het geval. Dus moet nu dinsdag weer terug om de stand te bepalen. Dan zit ik op CD 23...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 4 mei 2013 @ 16:29:12 #19
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126059398
PZE... moet ook nog wel eens aan je denken... :* :* :*

Chanty, wat frustrerend lijkt me het dat het zo gaat... bah. :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:42:31 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_126076108
Wat zijn jullie lief allemaal!

Nanuke zou niet kunnen wachten tot 21e, ben benieuwd waar het over gaat.

Chanty wat vervelend hoe het gaat, hoop dat ze je eisprong niet missen.

Hobbesje *O*
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:01:07 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126076862
Daar ben ik niet zo bang voor met al die controles en vanaf 13mm moet ik ook ovutesten doen. Hoop meer dat er nog een eisprong komt en dat die laatste keer niet die ene grote uitzondering was
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126087437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:18 schreef Hobbesje het volgende:

Nanuke: dat is idd vreemd. Normaal gesproken wordt je idd gebeld door het ziekenhuis. Ik zou er achteraan bellen (nieuwsgierig dat ik ben)...
Dat zou ik ook doen, ware het niet dat ik telefoneren echt verschrikkelijk vind. :X Dus ik wacht wel tot de 21e, dan heb ik geen keus en 'moet' ik wel bellen. Maar mijn hoofd draait overuren met bedenken waar het over zou gaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:34:20 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126104138
Nanuke: ik dacht dat ik daar de enige in was... (dat is echt zo niet handig in de huidige maatschappij). Maar hiervoor zou ik dan toch wel weer bellen *te nieuwsgierig*
Daarom ben ik zo blij dat je in Nijmegen ook de digipoli hebt waar je vragen kan stellen.

Chanty: zo kom je wel aan je ziekenhuisbezoekjes zeg. Wat een lichaam toch raar kan doen... Hoop dat je snel weer een eisprong hebt van jezelf. :*
  maandag 6 mei 2013 @ 09:17:34 #24
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126119347
PZE... Ik heb je verhaal gevolgd als lurker. Je klinkt sterk, wat ontzettend knap. Wens jullie niets dan goeds :*

Chanty, wat balen van je krimpei. Hopelijk was dat eenmalig :* Je lichaam heeft laten zien dat ze het kan!

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken en hoor woensdag of ik een eisprong heb gehad. Nog even een paar dagen wachten dus. Heb met (8> afgesproken dat als er een goede eisprong is geweest en ik niet ongesteld word, we op 16 mei een testje wagen. Ik moest gewoon echt een datum hebben om naartoe te leven, dus dat heb ik gisteren in een ietwat hysterische bui maar eens aangekaart :')
  maandag 6 mei 2013 @ 21:10:54 #25
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126146648
Hobbesje "fijn" dat je ongesteld bent geworden en weer volop kunt mee draaien.

Snoenk :*

Nanuke heb je niet de neiging om nu al te bellen? Ik word altijd gek met dat soort dingen, the evil nieuwschierige ik komt dan te voorschijn ;)

Chanty pffff..... Wat raar. Ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt!

Frummeltje ik ga duimen voor een goede uitslag


Hier zitten we met een dilemma... Of nee ik ben er eigenlijk wel uit maar mijn man nog niet....
Gister hadden we een verjaardag en een nicht van mijn man heeft hetzelfde traject als ons achter de rug en 4 jaar geleden te horen gekregen dat ze uitbehandeld waren. Ze nam me apart en gaf aan dat ze mij dit eerst wilde vertellen voor de rest van de familie het te weten kwam zodat het eerst ff bij mij kon bezinken en nou ja... Jullie raden het al... Bijna 9 weken zwanger, spontaan. Vond het echt super tof dat ze het zo deed en tuurlijk moest ik ff slikken maar ben zo blij voor ze.

Nog bijkomend van de schrik stond ik een paar minuutjes later met mijn schoonmoeder te ouwehoeren toen nicht 2 kwam. Haar vriendin had gevraagd of ze donor wilde zijn maar die had er van af gezien omdat haar zus het toch wilde doen. Deze nicht heeft met haar man overlegd en gistermiddag heeft ze dus aangeboden om donor te zijn voor ons. Ze is gezond, 1 jaar jong dan ik en moeder van een sterretje en een super toffe tweeling. Nu het dilemma....

Mijn man vind de gedachte er bij vreemd, waar ik natuurlijk volkomen in kan komen, en is er op dit moment volledig op tegen. Ik heb op internet gezocht en gevonden dat, omdat het familie is, wij 2 tot 2,5% meer kans zouden hebben op een ziek kindje. Normaal is dat 2 tot 2,5% en wij zitten dan op 2,5 tot 5%

Voor de rest kan ik eigenlijk alleen maar voordelen zien.... We kunnen, omdat het een bekende donor is, dit laten doen in Zwolle, we krijgen alles vergoed, we kennen de historie maar zien elkaar daarentegen maar 1 tot 2x per jaar. Ze heeft een compleet gezin en er goed over nagedacht dus ze weet waar ze aan begint. Mochten we ooit voor een brusje willen gaan kunne we voor dezelfde donor gaan ipv dat we dus verschillende donoren krijgen..

Hebben jullie misschien advies, voors of tegens die ik in mijn naïviteit niet zie.. Zouden jullie het wel of niet doen en waarom wel of niet... Misschien lastig maar ik weet het gewoon ff echt niet...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:30:52 #26
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126161243
Dobbey, wat een verhaal! Wat ontzettend lief dat ze dat voor jullie zou willen doen. Aangezien ik zelf niet voor zo'n situatie sta, vind ik het wel lastig om te zeggen wat ik zou doen. Jullie nemen duidelijk alle relevante criteria in overweging. Ik moet bekennen dat ik er - van deze afstand - ook meer voordelen in zou zien dan nadelen. Het risico op eventueel een ziek kindje zou ik uiteindelijk aanvaardbaar vinden, omdat elk kindje voor mij ontzettend gewenst zou zijn. De kans om een ziek kindje te krijgen, ligt wat dat betreft ook betrekkelijk laag, maar misschien ben ik daarin ook te naïef...

Alle voordelen die je noemt, kan ik heel goed inkomen. Ik denk dat ik uiteindelijk de keuze zou maken om het wel te doen, omdat ik de risico's acceptabel zou vinden en de voordelen zwaarder wegen. Als ik ook voor deze keuze zou komen te staan, weet ik niet of ik dat ook werkelijk zou doorzetten, maar puur afgaand op mijn gevoel nu. :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:39:21 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126161373
Ik zit zelf ook niet in zo'n situatie maar vind het risico ook wel te aanvaarden. Maar zo lang je man er niet achter staat is de keuze natuurlijk gemakkelijk en ik zou ook niet proberen hem om te praten. Denk dat je daar alleen maar gezeik mee krijgt als hij er later dan toch niet volledig achter bleek te staan en er gaat wel iets mis.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:14:48 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126167318
Geen verandering meer tov de laatste echo ;( de situatie lijkt nu constant te blijven. We blijven wel doormonitoren om te zien wat er verder nog gebeurt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:16:03 #29
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126169332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:14 schreef Chanty het volgende:
Geen verandering meer tov de laatste echo ;( de situatie lijkt nu constant te blijven. We blijven wel doormonitoren om te zien wat er verder nog gebeurt.
He potver... ;( Dat is niet wat je gehoopt had. Maar ik begrijp dat je voorlopig nog niet opnieuw aan de medicijnen hoeft? Een dikke knuffel en :* voor jou.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:22 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126170313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:16 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

He potver... ;( Dat is niet wat je gehoopt had. Maar ik begrijp dat je voorlopig nog niet opnieuw aan de medicijnen hoeft? Een dikke knuffel en :* voor jou.
Dat sowieso nog niet want het plan was om eerst 6 weken te monitoren en dan hebben we weer een afspraak met de behandelend arts om een plan van aanpak uit te stippelen. Maar zoals de kaarten nu lijken te liggen, wordt dat dus toch weer een behandeltraject.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126170402
@chanty He, wat rot! Het is zo irritant als je ilchaam niet doet wat het hoort te doen.

@dobbey er zitten voor en nadelen aan een bekende als donor. Nadelen zijn dat iemand misschien toch niet meer wil (of niet voor een tweede), dat je je schuldig voelt over de medische onderzoeken, bijwerkingen of problemen e.d. die een bekende moet ondergaan, dat er meer druk op ligt om voldoende eicellen te hebben of dat het de band op een negatieve manier beinvloed. Voordelen zijn inderdaad wat je al genoemd hebt, plus dat je de medische historie weet, dat is fijn mochten er ooit vragen zijn.

Ik weet niet wat ik persoonlijk zou kiezen als ik in die situatie zou zitten. Als je op natuurlijke wijze een kind krijgt zijn er ook heel wat onzekerheden. Misschien zou een familielid als donor voor mij te dichtbij komen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:47:49 #32
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126170535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat sowieso nog niet want het plan was om eerst 6 weken te monitoren en dan hebben we weer een afspraak met de behandelend arts om een plan van aanpak uit te stippelen. Maar zoals de kaarten nu lijken te liggen, wordt dat dus toch weer een behandeltraject.
Oké, dus dat zetten ze in eerste instantie nog even voort... Hopelijk is behandeling uiteindelijk toch niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat de moed je wel even in de schoenen is gezakt. :* Ik ga voor je duimen!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:52:58 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126172967
@chanty :( potverdorrie, schiet niet op zo

@dobbey, ik zou het echt niet weten. Ergens is het idee dat de donor is iemand die je kent wel fijn, anderzijds zou ik bang zijn dat zo iemand ineens te veel in het leven komt en teveel met het kind te maken wil hebben (als je begrijpt wat ik bedoel) heel veel succes en sterkte met het maken van een keuze, het lijkt mij echt niet gemakkelijk
Be happy with the little things in life
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:12:05 #34
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126173598
Dobbey... wat een lief aanbod! Wel een lastige situatie. Mijn beste vriendin is zwanger geraakt van een anonieme donor. Zij wilden allebei geen bekende als donor (en ook zeker geen familie, dat is volgens mij niet eens ter sprake gekomen bij ze). Juist omdat het het contact dat er op dat moment was behoorlijk kan beïnvloeden. Dat begreep ik wel... maar nu moesten ze dus een aantal keer naar België met alle poespas die erbij kwam.

Persoonlijk zou ik er denk ik niet zoveel moeite mee hebben. Liever een bekende dan een anonieme donor denk ik zelfs.. maar jeetje, wat zal dit voor jullie een lastige keuze zijn. :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_126181144
Ik zou juist geen bekende donor willen, juist omdat het voor mij elke keer dat ik die persoon zou zien extra bevestiging zou zijn wat voor een faalaap ik ben/mijn lichaam is. En ja, ik weet dat het geen situatie is waar iemand zelf wat aan kan doen en dat het ietwat overdreven klinkt, maar voor mij zou dat echt zo voelen. Maar als dat voor jou allemaal niet zo is, heeft het inderdaad veel voordelen. :) Wat denkt je man? Is hij er alleen tegen omdat het om een nicht van je gaat?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:50:24 #36
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:39 schreef Chanty het volgende:
Ik zit zelf ook niet in zo'n situatie maar vind het risico ook wel te aanvaarden. Maar zo lang je man er niet achter staat is de keuze natuurlijk gemakkelijk en ik zou ook niet proberen hem om te praten. Denk dat je daar alleen maar gezeik mee krijgt als hij er later dan toch niet volledig achter bleek te staan en er gaat wel iets mis.
Dit gaat sowieso niet gebeuren, we doen dit samen.... Als 1 van de 2 het ergens niet meer mee eens is of er achter staat gaat het niet door. Dat is een afspraak die we vanaf het begin hebben gehanteerd.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:11 #37
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182527
@de rest bedankt voor de reacties :*

Eigenlijk moet ik ook wel lachen.. Niemand valt er over dat het ZIJN nicht is en dat was wel het eerste waar hij aan dacht.

Omdat hij een vrij grote familie heeft zien we elkaar eigenlijk alleen op de verjaardag van oma daar buiten is er geen contact en ik ben er zeker van dat dat ook niet gaat gebeuren, daar zijn ze te nuchter voor. Zij zien het net als ik als een bouwsteen, de rest moeten we zelf doen.


@Nanuke ik heb hem net gevraagd of het puur en alleen om de gedachte gaat dat het zijn nicht is of dat er meer mee speelt. Het is voor hem echt alleen het idee dat het zijn nicht is, voor de rest eigenlijk niet.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:48 #38
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat sowieso nog niet want het plan was om eerst 6 weken te monitoren en dan hebben we weer een afspraak met de behandelend arts om een plan van aanpak uit te stippelen. Maar zoals de kaarten nu lijken te liggen, wordt dat dus toch weer een behandeltraject.
Grmbl... Ik had zo voor je gehoopt dat het anders zou zijn :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:16:48 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126183400
Ohw... balen Chanty.

Wij hebben vandaag de gezamenlijke afspraak/prikinstructies gehad en ik mag morgen gaan bellen (toch maar goed dat ik weer met de pil begonnen was). Hoop dat we dan voordat we eind juli op vakantie gaan nog ingepland kunnen worden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:35:10 #40
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126187556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef dobbey het volgende:
@de rest bedankt voor de reacties :*

Eigenlijk moet ik ook wel lachen.. Niemand valt er over dat het ZIJN nicht is en dat was wel het eerste waar hij aan dacht.

Omdat hij een vrij grote familie heeft zien we elkaar eigenlijk alleen op de verjaardag van oma daar buiten is er geen contact en ik ben er zeker van dat dat ook niet gaat gebeuren, daar zijn ze te nuchter voor. Zij zien het net als ik als een bouwsteen, de rest moeten we zelf doen.


@Nanuke ik heb hem net gevraagd of het puur en alleen om de gedachte gaat dat het zijn nicht is of dat er meer mee speelt. Het is voor hem echt alleen het idee dat het zijn nicht is, voor de rest eigenlijk niet.
Er zullen vast mensen zijn die daarover gaan vallen maar feit is dat een nicht toch een stuk verder van je afstaat alweer. Als t nou zijn zus was dan werd t wat dubieus. Ik vind de gedachte wel mooi en fijn dat t dan toch echt in de familie blijft. Het is makkelijk om negatief te oordelen over zoiets. Uiteindelijk gaat het om wat jullie vinden en niet om wat de rest van de wereld vindt :* heb je zelf niet iemand in je familie die dit voor jullie zou willen doen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:36:06 #41
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126187619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Hobbesje het volgende:
Ohw... balen Chanty.

Wij hebben vandaag de gezamenlijke afspraak/prikinstructies gehad en ik mag morgen gaan bellen (toch maar goed dat ik weer met de pil begonnen was). Hoop dat we dan voordat we eind juli op vakantie gaan nog ingepland kunnen worden.
Dat is een begin *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:59:19 #42
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126192575
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die daarover gaan vallen maar feit is dat een nicht toch een stuk verder van je afstaat alweer. Als t nou zijn zus was dan werd t wat dubieus. Ik vind de gedachte wel mooi en fijn dat t dan toch echt in de familie blijft. Het is makkelijk om negatief te oordelen over zoiets. Uiteindelijk gaat het om wat jullie vinden en niet om wat de rest van de wereld vindt :* heb je zelf niet iemand in je familie die dit voor jullie zou willen doen?
Helaas niet... Ik heb wel een broer maar daar heb ik vorig jaar het contact mee verbroken. Verder ben ik van vaders kant de jongste, mijn nichten zijn 10 jaar ouder minimaal en van mijn moeders kant ben ik de oudste daar zijn ze 10 jaar jonger...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:00:47 #43
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126192678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Hobbesje het volgende:
Ohw... balen Chanty.

Wij hebben vandaag de gezamenlijke afspraak/prikinstructies gehad en ik mag morgen gaan bellen (toch maar goed dat ik weer met de pil begonnen was). Hoop dat we dan voordat we eind juli op vakantie gaan nog ingepland kunnen worden.
Goed nieuws! Met welke hoeveelheden starten jullie?
pi_126194512
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die daarover gaan vallen maar feit is dat een nicht toch een stuk verder van je afstaat alweer. Als t nou zijn zus was dan werd t wat dubieus. Ik vind de gedachte wel mooi en fijn dat t dan toch echt in de familie blijft. Het is makkelijk om negatief te oordelen over zoiets. Uiteindelijk gaat het om wat jullie vinden en niet om wat de rest van de wereld vindt :* heb je zelf niet iemand in je familie die dit voor jullie zou willen doen?
Ik vind het aanbod heel lief en ik sta niet in jullie situatie, dan zou ik er misschien heel anders overdenken, maar ik vind het nogal wat... Dat je het in de familie wilt houden snap ik trouwens wel heel goed, dat is vertrouwd en bekend en voelt vast heel fijn, maar dat risico zou ik misschien toch te groot vinden... Het gaat om 1 op 50 dus als kans op een ziek kindje, das best veel.... Bij een combinatietest is 1 op 200 al verhoogd risico, dus dit lijkt me zeker best veel. En ziek is niet alleen down he? Kan ook veel ingrijpender zijn, wellicht zelfs niet-herenigbaar met leven...

Sorry dat ik de party-pooper ben, nogmaals ik sta niet in jullie schoenen, maar ik weet niet of ik het zou doen/aannemen.

Desalniettemin, een :* voor jullie, want volgens mij zitten jullie echt in een rollercoaster met emoties en zo de financiele kant ook nog es
pi_126194981
Hoe kom je bij die 1 op 50?

http://www.huisartsengene(...)niteit-en-kinderwens


het risico zou ik dus wel nemen.
wat een lastige keus dobbey!
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 22:41:56 #46
5428 crew  miss_sly
pi_126195498
Dobbey, is het niet zo dat je ook deze eicel van je nicht kan doneren aan de kliniek, waardoor je zelf een anonieme eicel kunt krijgen?

Ik weet niet wat ik zou doen, moet ik heel eerlijk zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126196146
Hai,

Ik ben nieuw op het forum en weet niet of ik hier goed zit. Ik ben volledig onvruchtbaar, dit weet ik sinds een aantal jaar en heb het er afgelopen tijd vrij moeilijk mee. Is daar een speciaal topic voor of zou ik eventueel hier mijn verhaal kwijt kunnen?

Dobbey: Ik wens je veel sterkte/kracht toe met het maken van jullie beslissing.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:02:55 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_126196827
Chanty wat balen!

Dobbey, weet echt niet wat ik zou doen als ik in jullie schoenen zou staan. Lijkt me ontzettend moeilijk. :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:58 #49
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126198850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik vind het aanbod heel lief en ik sta niet in jullie situatie, dan zou ik er misschien heel anders overdenken, maar ik vind het nogal wat... Dat je het in de familie wilt houden snap ik trouwens wel heel goed, dat is vertrouwd en bekend en voelt vast heel fijn, maar dat risico zou ik misschien toch te groot vinden... Het gaat om 1 op 50 dus als kans op een ziek kindje, das best veel.... Bij een combinatietest is 1 op 200 al verhoogd risico, dus dit lijkt me zeker best veel. En ziek is niet alleen down he? Kan ook veel ingrijpender zijn, wellicht zelfs niet-herenigbaar met leven...

Sorry dat ik de party-pooper ben, nogmaals ik sta niet in jullie schoenen, maar ik weet niet of ik het zou doen/aannemen.

Desalniettemin, een :* voor jullie, want volgens mij zitten jullie echt in een rollercoaster met emoties en zo de financiele kant ook nog es
Euhhh 1 op 50? Mag ik vragen waar je dat weg haalt? In alle onderzoeken die ik gelezen heb, onder andere op erfelijkheid.nl komen die cijfers niet naar voren. Wel is er een zeer groot risico in bijvoorbeeld islamitische landen vanwege de gedwongen huwelijken omdat daar de lijn verder doorloopt naar ouders, grootouders etc.
In ons geval word het risico vergroot van 2,5% naar 2,5 tot 5%....


Edit: oh wacht ik snap volgens mij je redenering... Maar dat zou in houden dat een "normaal" iemand een kans heeft van 1,25 op 50 om een ziek kindje te krijgen.. Bij Ons zou dat dan gaan in het uiterste geval om 2,5 op de 50... Toch? In dat geval zou er bij een combinatietest met andere waarden worden gemeten omdat het anders niet overeenkomt..

[ Bericht 4% gewijzigd door dobbey op 07-05-2013 23:45:19 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:30:10 #50
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126198931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef miss_sly het volgende:
Dobbey, is het niet zo dat je ook deze eicel van je nicht kan doneren aan de kliniek, waardoor je zelf een anonieme eicel kunt krijgen?

Helaas niet. Dit hadden we ook al voorgesteld in het Geertgen omdat een vriendin van mij dit wel wilde doen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:35:22 #51
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126199331
Sorry ik zit op de iPad en weet niet hoe ik meerdere quotes bij elkaar moet krijgen...


Het is echt niet zo dat we dit zo ff beslissen. Als eerste moet mijn man er achter staan, daarna gaan we het voorleggen aan Zwolle en als zij groen licht geven (al dan niet op hun advies) een gen onderzoek waardoor we weten hoeveel risico we daadwerkelijk lopen...

Ik zit me alleen af te vragen of ik dingen over het hoofd zie en of er misschien door input van anderen ik nog andere tegens zie.

Oh Lijnloos ik weet dat een ziek kindje niet alleen down inhoud. Daarom dus ook de meningen/adviezen/voors/tegens etc hier en van vrienden e.d.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 07:03:02 #52
5428 crew  miss_sly
pi_126204677
Wat jammer dat Geertgen dat niet meer doet. Ik weet dat ze dat een aantal jaren geleden wel deden.
Ik kan me het gevoel van je man wel voorstellen, eerlijk gezegd. Nog buiten de risico's, want ik geloof dat Het in de praktijk nogal meevalt en dat eigenlijk pas jaren van inteelt echt grotere kans geeft op aandoeningen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126205120
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:33 schreef Pvoesss het volgende:
Hoe kom je bij die 1 op 50?

http://www.huisartsengene(...)niteit-en-kinderwens

het risico zou ik dus wel nemen.
wat een lastige keus dobbey!
2% = 1 op 50... althans, dat is wat wiskunde mij altijd heeft geleerd... :@
pi_126205175
Ja ik ging er van uit dat je iets anders bedoelde met de 1 op 50.
Namelijk iets met combinatietest maar die 2% is een gemiddelde dan nog.
Het ligt in de meeste individuele gevallen veel lager en dan is de kans amper veel hoger dan in normale situaties. Neef en nicht is zeker als het niet al jaren aan de gang is niet direct heel hoog.
pi_126205216
Oh ok... Nou ja, ik ben dan misschien wat oude stempel. Sorry Dobbey, maar je vroeg meningen en dit is de mijne.... Maar ik hoop wel dat er voor jullie een manier is, en als dit die manier is dan wens ik jullie een heel mooi en gezond kindje toe! :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:04:11 #56
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126207312
Dobbey, uiteindelijk is het vooral een keuze die jij en je man maken. Ik wens jullie daarin heel veel succes :*

Pfff is het raar dat ik nerveus ben voor het telefoontje van het ziekenhuis? :X
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:32:22 #57
57497 happyme28
I'm so happy
pi_126208149
Dobbey, lastige keuze. Voor mij zou vooral het feit dat het zo dichtbij is, een belemmering zijn, misschien ook meer een angst. Angst dat het dan toch niet helemaal eigen voelt door bijv. gelijkenis in uiterlijk of karakter en de mogelijkheid dat het kind al vroeg met met vragen komt. Geen idee, maar op een of andere manier denk ik dat het niet mijn keuze zou zijn. Al zeg je wel dat je ze maar weinig ziet. Ik zou denk, als ik er al voor zou kiezen, voor een onbekende donor willen gaan. Mbt de kansberekening dat het kindje niet gezond is, neem ik aan dat er, net als bij een 'natuurlijke zwangerschap' de nodige pre-natale screening zal plaatsvinden en je dan vroegtijdig (beperkte) duidelijkheid hebt toch?

Frummeltje, natuurlijk is dat niet raar!! Ik zou het ook heel spannend vinden! Ik duim voor een positieve uitslag!

Hier inmiddels 2 DPO dus nog een weekje wachten en dan maar eens beginnen met testen. Vorige keer had ik bij 11 DPO al een knaltest dus kennelijk heb ik een korte LF. NOD is eigenlijk 17 mei en 21 mei heb ik een afspraak bij de gyn om de bloeduitslagen te bespreken.
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:09:25 #58
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126209530
Gelukkig :) Ik duim ook voor een positieve uitslag bij jou!
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:08:20 #59
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126211719
Eunoia welkom hier. Zit je in de mmm om nog zwanger te worden (via donatie oid)?

Dobbey: wij beginnen met 112,5 eenheden (menopur). Omdat ik de vorige keer zoveel eitjes had wil ik dit keer wat lager dan de 125 van de vorige keer. En dit keer ook eerder komen voor een echo.
Vanmorgen aangemeld en waarschijnlijk wordt het dan eind juni/begin juli punctie. Dus dat is nog mooi voor onze vakantie.

Frummeltje: nee, dat is helemaal niet raar. :*

Ben er een paar daagjes niet: we gaan een lekker lang weekend weg - een deel van - onze vriendengroep. Even lekker uitwaaien/de kop op wat anders. Jullie allemaal een fijn weekend!
pi_126212139
Hobbesje: Bedankt. Nou, ik ben dus volledig onvruchtbaar, vandaar dat ik mij afvroeg of ik hier in het juiste topic zat....
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:31:00 #61
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126212609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:20 schreef Eunoia. het volgende:
Hobbesje: Bedankt. Nou, ik ben dus volledig onvruchtbaar, vandaar dat ik mij afvroeg of ik hier in het juiste topic zat....
Ik weet niet of daar nog een apart topic voor is eigenlijk... Ik vind het geen probleem hoor :*

Net bericht gehad van het ziekenhuis: mijn progesteronwaarde was 64! Een goede eisprong dus *O*
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:21:35 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126214420
Van mij mag je je verhaal hier ook best kwijt, je vindt hier misschien niet de herkenning waar je behoefte aan hebt (omdat iedereen die hier post nog in behandeling is) maar wel een luisterend oor :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:23:43 #63
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126216711
Hey Chanty, hoe is het met jou vandaag? :*

Hobbesje, dat duurt niet lang meer dus! En fijn dat het precies voor jullie vakantie valt :) .
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:14:31 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126218833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:23 schreef Frummeltje86 het volgende:
Hey Chanty, hoe is het met jou vandaag? :*

Hobbesje, dat duurt niet lang meer dus! En fijn dat het precies voor jullie vakantie valt :) .
Oh prima, hard aan het werk, nog even doorbijten en dan heb ik een weekje vrij en ga ik als een zombie op de bank zitten en even verwerken wat er de afgelopen maand allemaal gebeurd is :')

Stond net weer een foto van een echo op mijn facebook met de mededeling dat de tweede onderweg is. Dat steekt toch weer even...

Ben je nog niet gebeld?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:19:45 #65
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126219024
Frummel, wat fijn... goed nieuws dus!!! *O*

Dobbey, ik vind dat jullie moeten doen wat je hart je ingeeft... en andermans meningen zijn (al dan niet) fijn om te horen, maar laat je er niet door (af)leiden. Maar volgens mij sta je er duidelijk in ;) :*

Eunoia, iedereen die problemen heeft met zwanger raken/worden is hier welkom hoor. Dus ook jij bent hier welkom om te posten. :)

Chanty, logisch dat het steekt als je een echo op fb voorbij ziet komen... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:59:35 #66
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126220829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:14 schreef Chanty het volgende:

[..]

Oh prima, hard aan het werk, nog even doorbijten en dan heb ik een weekje vrij en ga ik als een zombie op de bank zitten en even verwerken wat er de afgelopen maand allemaal gebeurd is :')

Stond net weer een foto van een echo op mijn facebook met de mededeling dat de tweede onderweg is. Dat steekt toch weer even...

Ben je nog niet gebeld?
Zie post 61 ;) Een positief bloedonderzoek.

Fijn dat je in ieder geval jezelf genoeg kunt afleiden met je werk. Ik heb nu twee weken vakantie; daar is echt geen land mee te bezeilen in mijn hoofd...

Ja echo's blijven confronterend hè... :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:00:43 #67
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126220879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:19 schreef Jose81 het volgende:
Frummel, wat fijn... goed nieuws dus!!! *O*

Dobbey, ik vind dat jullie moeten doen wat je hart je ingeeft... en andermans meningen zijn (al dan niet) fijn om te horen, maar laat je er niet door (af)leiden. Maar volgens mij sta je er duidelijk in ;) :*

Eunoia, iedereen die problemen heeft met zwanger raken/worden is hier welkom hoor. Dus ook jij bent hier welkom om te posten. :)

Chanty, logisch dat het steekt als je een echo op fb voorbij ziet komen... :*
Thanx! :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:15:58 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126221631
Oh wat stom, heb er gewoon overheen gelezen :@ Maar wat fijn dat het een goede eisprong was. Nu hopen dat er bevruchting plaatsvindt en zo O+ Ik zou het je zo gunnen, je bent al zo lang bezig!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:36:26 #69
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126222710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:15 schreef Chanty het volgende:
Oh wat stom, heb er gewoon overheen gelezen :@ Maar wat fijn dat het een goede eisprong was. Nu hopen dat er bevruchting plaatsvindt en zo O+ Ik zou het je zo gunnen, je bent al zo lang bezig!
Geeft niet hoor :) Dank je! Ik moet zeggen dat ik ook hoop dat het gelukt is, of dat het in ieder geval niet lang meer hoeft te duren. Van die bijwerkingen werd ik namelijk niet vrolijk... Nu dus afwachten! Testdatum wordt 16 mei als ik niet ongesteld word. Dan zou ik een paar dagen overtijd zijn. Even mijn kop in het zand steken de komende dagen dus.
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:09:49 #70
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126226929
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:20 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ok... Nou ja, ik ben dan misschien wat oude stempel. Sorry Dobbey, maar je vroeg meningen en dit is de mijne.... Maar ik hoop wel dat er voor jullie een manier is, en als dit die manier is dan wens ik jullie een heel mooi en gezond kindje toe! :*
Geen sorry hoor! Elke mening is welkom dus ook degene die misschien niet in mijn straatje passen hahaha
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:12:05 #71
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126226989
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:31 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Net bericht gehad van het ziekenhuis: mijn progesteronwaarde was 64! Een goede eisprong dus *O*
Jaaaaa wat goed!
pi_126228246
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:31 schreef Frummeltje86 het volgende:

Net bericht gehad van het ziekenhuis: mijn progesteronwaarde was 64! Een goede eisprong dus *O*
Yes! Wat fijn! *O*

Ik heb nog steeds geen brief in de bus van het ziekenhuis voor dat preconceptie gesprek. Bummer.
pi_126236762
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:09 schreef dobbey het volgende:

[..]

Geen sorry hoor! Elke mening is welkom dus ook degene die misschien niet in mijn straatje passen hahaha
Mooi zo! En wat maakt het ook uit wat ik vind, als het jullie straatje is, is het toch prima voor jullie! Doe waar jullie! je goed bij voelen.

Frummeltje, wat goed van je ei!!!
pi_126244280
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:31 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Net bericht gehad van het ziekenhuis: mijn progesteronwaarde was 64! Een goede eisprong dus *O*
Goed nieuws dus! *O*

Hier beginnen de kriebels met wat ze te vertellen hebben de 21e toch wel te groeien. Jammer dat ik zo koppig ben, anders had ik al lang gebeld met de vraag wat ze dan te melden hebben. Maar als het belangrijk was geweest, hadden ze het vast wel in de brief gezegd, toch? Brrr.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 9 mei 2013 @ 08:36:30 #75
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126251585
Nanuke als het heel belangrijk was geweest dan hadden ze, lijkt me, de afspraak ook wel eerder gemaakt. Desalniettemin zijn dit soort dingen niet echt een strakke actie voor nieuwsgierige mensen hahaha


Hier is de overstap naar Zwolle nu echt definitief de duivels zijn gearriveerd. Mijn medisch dossier had ik hier al maar wilde hem nog niet op de bus doen voor ik zekerheid had.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor alle input. Ik heb ze ook allemaal aan mijn man laten lezen en onze planning, mits de arts daar akkoord gaat, is voor nu eerst nog een aantal keer een complete IUI en dan afhankelijk van wat de arts zegt ICSI of eiceldonatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door dobbey op 09-05-2013 10:44:14 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:19:28 #76
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126254837
Nanuke, ik zou niet kunnen wachten hoor!

Dobbey, jammer van de duivels maar nu kunnen jullie weer verder kijken. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :*

Bedankt voor alle jompels! Het feit dat ik nu alleen nog een hele week op mijn handen moet zitten om te kijken of een test positief uitslaat, is echt killing op het moment. Ongesteld worden op mijn werk lijkt me nog veel harder namelijk... :{ Ik vermoed vandaag 10 DPO. Wat zouden jullie doen? :@
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:34:55 #77
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126255350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:19 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nanuke, ik zou niet kunnen wachten hoor!

Dobbey, jammer van de duivels maar nu kunnen jullie weer verder kijken. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :*

Bedankt voor alle jompels! Het feit dat ik nu alleen nog een hele week op mijn handen moet zitten om te kijken of een test positief uitslaat, is echt killing op het moment. Ongesteld worden op mijn werk lijkt me nog veel harder namelijk... :{ Ik vermoed vandaag 10 DPO. Wat zouden jullie doen? :@
Ik zou denk ik wachten..... Maar dat zeiden jullie ook tegen mij een paar maand terug en toen was ik zelf ook eigenwijs dus feitelijk heb je niets aan mij :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:35:42 #78
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126257148
Nanunke ik hou zelf ook totaal niet van bellen maar ik zou gewoon even de moed bijeen rapen, of kan je man anders niet even bellen?

Dobbey jammer dat je ongesteld bent geworden ;( Nu maar hopen dat de overstap jullie iets moois gaat opleveren.

Frummel ik zou wachten, maar goed dat zeg ik nu na mijn ervaring van die hele vroege miskraam... Doe waar je je goed bij voelt maar houd in je achterhoofd dat het nog alle kanten op kan, of je nu positief of negatief test (dat heb ik toen ook gedaan en dat heeft me ook wel geholpen).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:57:18 #79
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126263200
Jullie hebben gelijk ook... Ik hoop maar dat ik mezelf in bedwang weet te houden! :{
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:16:31 #80
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126263915
Frummel, ik zou ook echt nog even wachten... (maar zo lang als ik destijds deed, hoef je niet te doen hoor... ik testte pas 18 dagen na de Pregnyl spuit... ;) )... Spannend voor je! Ik zal duimen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:19:51 #81
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126264037
Het blijft gewoon 16 mei :) . Ik heb de testen afgestaan aan (8> zodat ik niks doe. Het moet gewoon ;)
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:24:58 #82
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126268663
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Be happy with the little things in life
pi_126268706
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
He kut ;(
pi_126268755
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Ah nee, wat vervelend! Hoewel vervelend misschien de lading niet dekt. Hoe ben je er zelf onder? Dikke knuffel voor jou :*
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:43:20 #85
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126269180
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Potver... ;( wat ontzettend balen zeg! :*
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:44:46 #86
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126269233
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Nee dat meen je niet :( Is er geen andere manier om die cyste weg te krijgen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126270754
Jeetje droomvrouwtje wat een tegenvaller :*

Frummeltje spannend, nog een weekje afwachten zie ik, heel veel succes, ik duim.

Dobbey ik hoop dat Zwolle je goed kan helpen, heel veel succes in ieder geval.

Chanty voor jou ook nog maar weinig vordering? Balen vooral omdat je lichaam het wel kan. Hopelijk kunnen ze je helpen.

Nanuke ik zou bellen om meer duidelijkheid te vragen.

Verder wil ik iedereen heel veel succes wensen, ik ben hier maar heel kort geweest, maar weet toch een klein beetje hoe het voelt als je kinderwens niet vanzelf in vervulling gaat. Ik denk veel aan jullie en hoop dat jullie me spoedig zullen volgen :*
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:50:29 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126272029
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Verdomme toch ;( :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:10:13 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126272770
Ah, wat klote DV ;( :( en nu? Weer Lucrin of gaat dat nu niets meer doen?

je 'kent' mij niet maar ik volg jouw verhaal al een tijdje, ik heb ook endometriose.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:15:03 #90
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126272977
@chanty, ze wilden hem eerst leeg puncteren, dus leegzuigen, maar gezien mijn geschiedenis vinden ze dat geen goed plan, kans op infectie is erg groot en bij leegzuigen kans ook veel groter dat hij sneller terugkomt. Opereren was geen optie, zit aan de goede lang en dan kunnen ze ook goed weefsel kapot maken.
En verder is het gewoon kut, ik baal ontzettend van mijn lijf. En natuurlijk weer een tegenslag. Ben er gewoon klaar mee. En dat die endometriose gewoon heel veel beschadigd. Ik besef me ook steeds meer dat de kans veel groter is dat we met lege handen eindigen dan met kind. En dat doet zeer.

@soesa ik krijg weer een dosis lucrin. En ook daar baal ik van, ik wil mijn lijf terug en mezelf. En door die hormonen voel ik me niet als mezelf en voel ik me met vlagen erg labiel
Be happy with the little things in life
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:35:23 #91
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126273956
;( dat kan ik me goed voorstellen! Ik hoop zo énorm voor je dat die rot cyste nu weggaat :* . Wat is het toch ook een nare ziekte (is ziekte het goede woord? Denk t wel)...
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:39:21 #92
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126274147
@soesa ziekte is een goed woord. Het is zelfs een chronische ziekte waarvan je, als je pech hebt, flink ziek van kunt zijn. Ik heb de gradatie 4 dat is ernstig tot zeer ernstig en toch als ik sommige verhalen hoor, mag ik niet klagen. Maar damn, wat is het toch klote.
Be happy with the little things in life
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:40:38 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126274211
dv, wat een kutnieuws...
Ik weet gewoon niks te zeggen. Er is niks dat de lading dekt...
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:44:05 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126274418
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:39 schreef droomvrouwtje het volgende:
@soesa ziekte is een goed woord. Het is zelfs een chronische ziekte waarvan je, als je pech hebt, flink ziek van kunt zijn. Ik heb de gradatie 4 dat is ernstig tot zeer ernstig en toch als ik sommige verhalen hoor, mag ik niet klagen. Maar damn, wat is het toch klote.
Ik weet t. Mijn vorm van endometriose wordt ook zeer ernstig genoemd maar is van een heel andere orde dan bij jou. Het zit bij mij in mijn darm (zo'n 5-10 cm lang) en dat geeft weer andere klachten en ook andere risico's.

Klote is een understatement.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:03:23 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126275600
DV, wat klote :*
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:19:00 #96
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126276504
@soesa.. Hier ook op de darmen, stuk darm moet ook verwijderd worden nog ooit in de toekomst, maar heeft geen prio, linker eierstok zit er aan vast verkleefd. Dus dan word die ook verwijderd. Maar zolang ik er geen last van heb of weinig last van heb, doen ze er niks aan.
Be happy with the little things in life
pi_126276839
K**te cyste toch :( :'( :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:30:35 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126277163
Jij hebt echt 'the full pakkage' hè ;(

Bij mij doen ze er nu ook niks aan, behalve dat ik continu de pil door moet slikken. Operatie heeft teveel risico's bij mij op een stoma, cyste zit veel te laag (bijna bij de uitgang zeg maar). Ik heb het geluk verder geen verklevingen te hebben, mijn cyste is helemaal ingekapseld en zorgt ervoor dat uit mijn bloed geen endometriose kan worden gehaald. Hierdoor moet ik juist elk half jaar bloed laten prikken. Is die marker (ca125) verhoogd dan is het goed mis.
Heel anders dan bij jou, endometriose kent veel vormen maar volgens mijn arts (wellicht ken je m, dr Hompes VUMC) heb ik een atypische vorm) Ik hoor hier niet met mijn verhaal dus ik ga verder weer in de lurkhouding. :*
pi_126279877
Droomvrouwtje. :'( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:27:04 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126280366
@soesa, hier veel verklevingen en had cystes in mijn eileiders, die zijn inmiddels al verwijderd. Hier ook niet echt een typisch endometriose beeld, achteraf gezien wel qua klachten, maar dat kwartje valt pas de laaste jaar. Bij lichamelijk onderzoek toucheren ze je anaal en vaginaal en daar zit meestal endo, hier niet. De marker miste ik ook, daardoor eerste keer misdiagnose, ze hadden de mri en de bloeduitslagen genomen, terwijl kijkoperatie erg duidelijk was, die hadden ze niet meegenomen in diagnose achteraf. Eerste diagnose was ook vrozen pelvic ten gevolge van een ontsteking, dat vrozen pelvic, een baarmoeder dat "bevroren" is, niet los in bekken hangt is veroorzaakt door de endo en niet door een ontsteking.
En dat is idd het moeilijkste aan endo en het vaststellen van de diagnose. Geen enkele vrouw reageert het zelfde of heeft dezelfde klachten. Er zijn vrouwen met gradatie 1 die heel veel klachten hebben. En vrouwen zoals mij met gradatie 4 die weinig klachten hebben. En vaak worden klachten op, tja dat hoort erbij, gegooid. Tegen de tijd dat je er achterkomt is het leed al geschiet.
Ik hoop dat het bij jou lekker rustig blijft :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:36:57 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126280915
Fijn dat je verder weinig klachten hebt, dat is dan nog het positieve! Wat een traject heb je al ondergaan. En idd, herkenbaar wat je zegt, vaak wordt bij (erge) pijn tijdens menstruatie gedacht dat het er gewoon bij hoort. Typisch dat het bij jou ook niet in je bloed te zien is. Ik wens je zo ontzettend veel sterkte en succes toe :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:52:34 #102
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126281542
Zo ook idd bizar zeg. Dat je idd zwanger was ondanks de lucrin kon ik me nog wel herinneren, weet nog dat ik dacht oh wie weet doe ik een tante soesa voor dat ik geopteerd word hihihi. Wel fijn en mooi wonder dat het je alsnog gewoon zwanger bent geraakt.

Dankjewel voor je sterkte en succes wensen :*
Be happy with the little things in life
pi_126302020
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een snelle update van mijn kant. Helaas niet starten, cyste wel gekrompen maar nog steeds te groot. Weer 3 maanden uitstel
Wat een K**-nieuws. Bah. Mijn zus heeft zwaarste gradatie vertelde ze me, maar weet niet of dat 4 is of niet. Ze is inmiddels natuurlijk wel al 3x geopereerd en de huidige stand van zaken is dat als ze voor een tweede wil gaan ze weer moet zegt Nederland. Wat de specialist in Belgie gaat zeggen weet ze over een paar weken pas. Ze doet wel bepaalde alternatieve dingen voor haar endometriose die helpen, dus als je wat wilt weten dan PM je maar. Ik duim voor je dat het gewoon lekker verder krimpt de komende tijd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:15:50 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126341887
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
@chanty, ze wilden hem eerst leeg puncteren, dus leegzuigen, maar gezien mijn geschiedenis vinden ze dat geen goed plan, kans op infectie is erg groot en bij leegzuigen kans ook veel groter dat hij sneller terugkomt. Opereren was geen optie, zit aan de goede lang en dan kunnen ze ook goed weefsel kapot maken.
En verder is het gewoon kut, ik baal ontzettend van mijn lijf. En natuurlijk weer een tegenslag. Ben er gewoon klaar mee. En dat die endometriose gewoon heel veel beschadigd. Ik besef me ook steeds meer dat de kans veel groter is dat we met lege handen eindigen dan met kind. En dat doet zeer.

@soesa ik krijg weer een dosis lucrin. En ook daar baal ik van, ik wil mijn lijf terug en mezelf. En door die hormonen voel ik me niet als mezelf en voel ik me met vlagen erg labiel
Jeetje onvoorstelbaar dat met alle kennis die er is toch nog zo relatief weinig gedaan kan worden. Het wordt echt de hoogste tijd dat jij wind meekrijgt! :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:16:36 #105
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126341910
Net weer controle gehad in het ziekenhuis. De tussenstand van vandaag is:
links nog altijd een ei van 12mm.
En rechts een nieuwe binnenkomer! Een ei van 14mm!!
Volgens de assistente is dit ei the pioint of no return gepasseerd :) maandag terug...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:42:47 #106
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126345097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jeetje onvoorstelbaar dat met alle kennis die er is toch nog zo relatief weinig gedaan kan worden. Het wordt echt de hoogste tijd dat jij wind meekrijgt! :*
+ 1 -O- :*

Misschien een stomme vraag hoor :@ maar waarom wachten ze 3 maand?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:43:09 #107
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126345106
oeps foutje 2x quote ipv edit
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:43:54 #108
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126345146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:16 schreef Chanty het volgende:
Net weer controle gehad in het ziekenhuis. De tussenstand van vandaag is:
links nog altijd een ei van 12mm.
En rechts een nieuwe binnenkomer! Een ei van 14mm!!
Volgens de assistente is dit ei the pioint of no return gepasseerd :) maandag terug...
*O* *O* Goed nieuws *O* *O*
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:46:11 #109
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126345255
Hoe gaat het eigenlijk met de rest van de dames? Nikki... Rinn... Babbel... etc.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:00:35 #110
61183 leonieke
Dan toch?
pi_126345808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:16 schreef Chanty het volgende:
Net weer controle gehad in het ziekenhuis. De tussenstand van vandaag is:
links nog altijd een ei van 12mm.
En rechts een nieuwe binnenkomer! Een ei van 14mm!!
Volgens de assistente is dit ei the pioint of no return gepasseerd :) maandag terug...
Zo ging het bij mij in de poging dat ik zwanger werd van Thomas :Y
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:42:25 #111
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126347443
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:42 schreef dobbey het volgende:

[..]

+ 1 -O- :*

Misschien een stomme vraag hoor :@ maar waarom wachten ze 3 maand?
De lucrin die ik krijg is een depot die 3 maanden werkt. Dus de cyste krijgt dan de tijd om te kunnen krimpen. Gedurende die tijd ligt mijn cyclus compleet plat en ga ik een kunstmatige overgang in
Be happy with the little things in life
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:38:56 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126351994
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:42 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

De lucrin die ik krijg is een depot die 3 maanden werkt. Dus de cyste krijgt dan de tijd om te kunnen krimpen. Gedurende die tijd ligt mijn cyclus compleet plat en ga ik een kunstmatige overgang in
Oh zo... Ok dank voor je antwoord.
pi_126363770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:16 schreef Chanty het volgende:
Net weer controle gehad in het ziekenhuis. De tussenstand van vandaag is:
links nog altijd een ei van 12mm.
En rechts een nieuwe binnenkomer! Een ei van 14mm!!
Volgens de assistente is dit ei the pioint of no return gepasseerd :) maandag terug...
Yes, point of no return ei *O* Fijn.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:29:29 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126363837
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:16 schreef Chanty het volgende:
Net weer controle gehad in het ziekenhuis. De tussenstand van vandaag is:
links nog altijd een ei van 12mm.
En rechts een nieuwe binnenkomer! Een ei van 14mm!!
Volgens de assistente is dit ei the pioint of no return gepasseerd :) maandag terug...
Helemaal over je ei heen gelezen! *O* dit is een jompel waard *O*
Be happy with the little things in life
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:43:59 #115
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126367847
Hèhè ik lag daar charmant in die stoel met benen wijd en dat ding in mijn kut en zeg tegen het ei op de echo: "heb je dat gehoord ei?! Point of no return!" :+ ik ben echt zoooo benieuwd naar maandag
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:48:59 #116
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126368058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:43 schreef Chanty het volgende:
Hèhè ik lag daar charmant in die stoel met benen wijd en dat ding in mijn kut en zeg tegen het ei op de echo: "heb je dat gehoord ei?! Point of no return!" :+ ik ben echt zoooo benieuwd naar maandag
Hahahaha en ik maar altijd op mijn taalgebruik letten hier ;)
pi_126368565
Hahaha; ik moest hartelijk om je lachen Chanty; je ei toespreken. Ik ga heel hard voor je duimen dat dit hem gaat worden!
  zondag 12 mei 2013 @ 09:35:20 #118
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126376649
Droomvrouwtje wat zal het heftig zijn om elke keer die tegenslagen te moeten ervaren... Ik hoop zo dat na deze drie maanden je dan echt mag beginnen! :*

Chanty een ei! Dat is echt een *O* waard! Bij mij was ie toen ook ruim 14 mm en die is ook gesprongen! Ben benieuwd wat er uit de echo komt morgen :) en heel goed dat je haar hebt toegesproken! Mijn ei heeft daar ook naar geluisterd toen ik dat in ongeveer dezelfde bewoordingen deed op diezelfde plek ;)
  zondag 12 mei 2013 @ 10:31:24 #119
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126377530
Dames op een dag als vandaag een knuffel en een :*....

ik heb zo'n mooi filmpje gevonden, zo hard maar oh zo herkenbaar.... Ik weet niet of ik hem hier mag plaatsen anders dan moet een modje de link maar weghalen.

http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html
  zondag 12 mei 2013 @ 10:44:18 #120
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126377755
Prachtig, ik zit hier te huilen. Iedereen een grote :* vandaag. Ik hoop dat we volgend jaar allemaal mee mogen doen met deze dag.

Ik zat me trouwens te bedenken dat ik eerder eitjes van zelfs 18 mm had met die behandelingen en overstimulatie, maar die zijn ook niet gesprongen. Maar dat is vast anders omdat het lichaam toen nog niks zelf leek te doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126379644
Chanty ik duim voor je dat dit ei gewoon gaat springen hoor!

Dobbey, het gaat hier prima hoor. :) Vorige week zaterdag ongesteld geworden, dus ik mag op vrijdag 24 mei een bloedafname doen en dan als het goed is die dag starten met deca spuiten. Het is wel spannend want het is nu echt erop of eronder voor ons in verband met laatste vergoede poging. Ik wil ditkeer ook niet dat andere mensen het weten. Mijn leidinggevende ga ik wel nog inlichten, maar ik wil niet dat mijn collega's ervanaf weten. Dat wordt best een logistieke uitdaging en ik moet nog een paar smoesjes verzinnen maar dat komt vast goed.

Mooi filmpje hè. Zo herkenbaar allemaal. :* voor alle dames hier!
  zondag 12 mei 2013 @ 15:21:11 #122
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126386826
Ik heb ook nog een mooi filmpje die ik met jullie wil delen... dit liedje vond ik ook zo mooi en aangrijpend toen het bij ons niet wilde lukken:

**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_126394158
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty ik duim voor je dat dit ei gewoon gaat springen hoor!

Dobbey, het gaat hier prima hoor. :) Vorige week zaterdag ongesteld geworden, dus ik mag op vrijdag 24 mei een bloedafname doen en dan als het goed is die dag starten met deca spuiten. Het is wel spannend want het is nu echt erop of eronder voor ons in verband met laatste vergoede poging. Ik wil ditkeer ook niet dat andere mensen het weten. Mijn leidinggevende ga ik wel nog inlichten, maar ik wil niet dat mijn collega's ervanaf weten. Dat wordt best een logistieke uitdaging en ik moet nog een paar smoesjes verzinnen maar dat komt vast goed.

Mooi filmpje hè. Zo herkenbaar allemaal. :* voor alle dames hier!
Hoe ben jij er onder? Ik vind het toch wel erg spannend allemaal. Spannender dan alle andere keren. Enerzijds ben ik bang voor de uitkomst, geen kindje en anderzijds ben ik gewoon toe aan die duidelijkheid. Wij hebben het wel aan iedereen verteld, zodat mensen in onze omgeving en familie het ook kunnen afsluiten als het niet lukt en zodat ze ons kunnen steunen als ze dat willen. Nog 3 weken en dan ben ik weer gestart, het gaat snel!
  zondag 12 mei 2013 @ 20:41:56 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126402392
Net mijn moeder gebeld voor moederdag. Hoor ik van haar dat mijn tante die ik op facebook heb, het maar niks vindt dat ik zo open praat over onze zwanger-wordt-perikelen (ik plaats gewoon updates hierover op mijn facebook en blog omdat veel mensen wel erin geïnteresseerd zijn en het verder geen geheim is en hoeft te zijn). Daar kan ik me dan weer mateloos aan irriteren he... :{ En dan schijnt ze ook nog gezegd te hebben dat ik er teveel mee bezig ben :') grrrr grrrr... kortzichtig volk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126403364
Irritant Chanty, het is toch jullie keuze om er zo open mee om te gaan. Ik heb gelukkig nog nooit negatieve reacties gehad van mensen. Lekker negeren die opmerking en doen waar jij je goed bij voelt.
pi_126411065
Jemig Chanty, sommige mensen hebben echt het inlevingsvermogen van een varken ofzo. :( En als je tante er niet in geïnteresseerd is... dan leest/reageert ze toch lekker niet. Het is meer haar probleem dan het jouwe. :*

Poezebeest, ik ben ook toe aan duidelijkheid, maar er zit toch inderdaad meer druk op deze behandeling dan de andere keren. Ondanks dat ik altijd heel stoer doe zie ik toch meer tegen deze behandeling op dan tegen alle andere die ik tot nu toe heb gehad. Ik zou willen dat ik gewoon de tijd even twee maanden naar voren kon zetten, want dat wachten pfff dat vreet echt aan je.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:31:44 #127
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126439916
José die is inderdaad mooi.

Oh my... Chanty.... Dat zijn ook echt van die opmerkingen waar je op zit te wachten.

Nikki dat word dan inderdaad nog een hele onderneming. Heeeeel veel succes! :*

Poezebeest oo jij ontzettend veel succes natuurlijk! :*
  maandag 13 mei 2013 @ 21:18:37 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126450428
Ik ga me er idd niet te druk om maken en reageren doet ze sowieso nooit. Ik vind het alleen jammer dat ik zoiets dan weer via via moet horen. Zeg het gewoon tegen mij, ik wil die discussie maar wat graag aangaan :)

Nikki knuffel voor jou. Kan me voorstellen dat je al dat wachten helemaal zat bent!

Vandaag weer controle gehad en t eitje was overtuigend doorgegroeid naar 17mm dus nu ovutesten doen en hopen :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126451106
Chanty, dat is goed nieuws! :)
pi_126452559
Chanty; wat fijn! Go ei, go ei!
  maandag 13 mei 2013 @ 21:48:47 #131
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126452664
Jeej chanty goed nieuws!! Gaan jullie nu IUI doen of mag je zelf aan de bak??
Be happy with the little things in life
pi_126452728
Go Chanty's ei!!! Jump, jump!
  maandag 13 mei 2013 @ 22:01:56 #133
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126453629
Chanty fijn!!!

Nikki: :*

Hier de brief met het schema binnen. Zijn net in de week dat we de eerste echo ('s)/punctie hebben mijn ouders met vakantie.... grrr! (mijn vader is met pensioen en kan dus eigenlijk altijd oppassen). Dat wordt dus hard oppas regelen (mijn schoonmoeder heeeeel lief aankijken of de buurvrouw) met een peuter en met name een kind dat naar school gaat. De jongste zouden we met de echo's nog wel mee kunnen nemen nl.
Zit nu al in de stress... wilde mijn schoonfamilie er nl helemaal buiten houden :(
  woensdag 15 mei 2013 @ 09:50:22 #134
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126521858
DV we zijn puur aan het monitoren in het ziekenhuis dus we gaan lekker zelf aan de klus :P

Ah hobbesje zul je altijd zien :( En die afspraken kunnen niet gepland worden tijdens schooltijd?

Ik had vanochtend een positieve ovutest volgens mij. Hij leek een tikkeltje lichter de streep als je van heel dichtbij keek, maar denk dat het niet zo nauw komt die overeenkomst. Dus eind mei zou ik kunnen testen maar heb besloten om pas 3 juni te testen. Dan zijn we 2 jaar getrouwd, misschien brengt het geluk :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:31:26 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126538470
Heeeeel veel succes, Nikki en Poezebeest!!! *O*

Chanty, wat een rare tante heb je, zeg! Ik vind het juist getuigen van lef dat je er zo open over bent. Super fijn dat je ei gegroeid is en waarschijnlijk binnenkort een springer!! Ik ga voor je duimen! ^O^

Hobbesje, fijn dat je mag gaan starten! Wel vervelend inderdaad van de oppas... :(
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:34:55 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126550299
Chanty: als de lijntjes zo dicht bij elkaar zijn van kleur lijkt me dat er idd een eisprong is.
En: de echo is onder schooltijd, maar omdat ik er toch 1,5 uur voor moet uittrekken voor ik in Nijmegen ben ben ik helaas oppasafhankelijk...
Man is nu oppas aan het regelen. Hoop dat hij zijn moeder lief genoeg aankijkt (want die werkt/poetst ook precies op de dagen dat ik verwacht dat we op en neer moeten gaan).
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:02:09 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126551922
Vanavond was ie overduidelijk positief *O*

Hoop dat het gewoon gaat lukken, anders niet een vriendin die kan oppassen? :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:14:32 #138
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126552661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:02 schreef Chanty het volgende:
Vanavond was ie overduidelijk positief *O*

Hoop dat het gewoon gaat lukken, anders niet een vriendin die kan oppassen? :*
Yes! Dat wordt batsen dus voor jou, Chanty ;) :9 Have fun!
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:49:49 #139
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126554944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:14 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Yes! Dat wordt batsen dus voor jou, Chanty ;) :9 Have fun!
O-)

Best erg dat heel fok inclusief mijn hele facebook dat weet :') _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:10:02 #140
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126556458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

O-)

Best erg dat heel fok inclusief mijn hele facebook dat weet :') _O-
Fok heet niet voor niets Fok denk ik dan ;) en ach, dan moeten mensen maar geen Facebook nemen :P
  donderdag 16 mei 2013 @ 06:57:23 #141
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126569322
De test is hier helaas witter dan wit... Geen ongesteldheid te bekennen, maar voor nu wel duidelijkheid. Vandaag dag 33 van deze cyclus, die met Clomid schijnt niet langer zou duren dan 35 dagen.

We zijn er allebei erg rustig onder. De kansen voor de toekomst zijn goed. We houden hoop :)

Blijkbaar is mijn lf langer dan 14 dagen. We wachten het dus nog maar even af dat ik ongesteld word. Op naar een nieuwe ronde. Een nieuwe kans.
pi_126571798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
De test is hier helaas witter dan wit
Balen, frummeltje :(
  vrijdag 17 mei 2013 @ 06:46:08 #143
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126620021
Dank je. Inmiddels ook ongesteld, dus wij gaan definitief door naar de volgende ronde. Vandaag maar gelijk bellen voor de echo in het ziekenhuis. :)
pi_126620037
Balen frummeltje :*
pi_126620156
Jammer Frummeltje :*
  vrijdag 17 mei 2013 @ 08:25:45 #146
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126620721
Oh Frummel grrr grrr :( :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_126620739
Ah kak Frummeltje. :* hopelijk nieuwe ronde met resultaat!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:30:55 #148
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126621870
Jullie zijn lief :* Ik ben niet echt sip hoor. In een keer raak was echt een wonder geweest ;) we gaan er gewoon weer voor! :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:45:07 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126626140
-O- frummel -O- balen :*
Be happy with the little things in life
pi_126626585
Ach, frummel, ook al had je er niet op gerekend (wat ik best wel begrijp), toch jammer. -O-
Streepjesregen mag wat mij betreft wel beginnen.

Verwijsbrief was niet goed gefaxed, dus maandag weer opnieuw gebeld. Opnieuw gefaxed en ook copie meegekregen, maar toch nog geen afspraak gemaakt met mij per brief. Dus nu hang ik weer in de wacht. Yay! Afspraak in Juli. Wel ff wachten, maar vind ik prima, dan ben ik namelijk vrij en dan kunnen we rustig alles inplannen als ze nog dingen willen testen.

[ Bericht 8% gewijzigd door kahlie op 17-05-2013 12:05:12 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:03:55 #151
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126629324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:56 schreef kahlie het volgende:
Ach, frummel, ook al had je er niet op gerekend (wat ik best wel begrijp), toch jammer. -O-
Streepjesregen mag wat mij betreft wel beginnen.

Verwijsbrief was niet goed gefaxed, dus maandag weer opnieuw gebeld. Opnieuw gefaxed en ook copie meegekregen, maar toch nog geen afspraak gemaakt met mij per brief. Dus nu hang ik weer in de wacht. Yay! Afspraak in Juli. Wel ff wachten, maar vind ik prima, dan ben ik namelijk vrij en dan kunnen we rustig alles inplannen als ze nog dingen willen testen.
Vervelend van de verwijsbrief, maar fijn dat je in een voor jou rustige maand een afspraak hebt! :) Is best een lange wachttijd trouwens; in 'mijn' ziekenhuis kun je eigenlijk altijd binnen een week terecht. Verschilt toch flink van elkaar!
pi_126630350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 13:03 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Vervelend van de verwijsbrief, maar fijn dat je in een voor jou rustige maand een afspraak hebt! :) Is best een lange wachttijd trouwens; in 'mijn' ziekenhuis kun je eigenlijk altijd binnen een week terecht. Verschilt toch flink van elkaar!
Is ander discipline (Endocrinologie) dan de jouwe natuurlijk. Eerst tijd was midden Juni, maar dan ben ik op vakantie. Dus dat zou 4 weken zijn. Best goede wachttijd voor een academisch ziekenhuis. Heb weleens een week of 12 moeten wachten. Mijn eerste preconceptie gesprek :P Toch wel fijne stap om te maken.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:27:33 #153
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_126646943
Even een tijdje niet geweest, geprobeerd beetje los te laten nu we er niet actief mee bezig zijn. Afgelopen woensdag een intakegesprek gehad, we gaan nu ivf doen, voor icsi kwamen we niet in aanmerking. Zaad van man was daar te goed voor en gyn schatte kansen met ivf gewoon goed in dus daar ben ik wel blij mee.

We beginnen er over 2 cyclussen mee want ee eerstvolgende keer dat ik ongesteld word moet ik eerst nog een onderzoek omdat ik meedoe met een of ander programma.

Heb nog niet bijgelezen dus vandaar geen reactie op iedereen, maar wil iedereen een :* geven die het nodig heeft.
pi_126647100
Snoenk, fijn dat er een plan is!

Ik heb vandaag mijn receptjes ingeleverd bij de apotheek. Volgende week kan ik het afhalen op vrijdag mag ik bloedprikken en hopelijk starten.
  maandag 20 mei 2013 @ 10:50:16 #155
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126757843
Kahlie, hopelijk is het een positief gesprek. :)

Snoenk, fijn dat je weet hoe en wat. Kan me voorstellen dat je blij bent dat icsi niet direct nodig is!

Nikki bijna zover dus. Ik hoop met je mee!

Ik ben weer gestart met de clomid gisteren. Hopelijk deze keer wat minder bijwerkingen. De 50 mg was goed aangeslagen de vorige keer dus hopelijk nu weer. De 28e een echo dus dan weet ik meer :)
pi_126809302
De telefonische afspraak met Nijmegen ging om even een stand van zaken op te nemen in het dossier. Degene die ons toentertijd heeft doorgestuurd, is langdurig met vakantie. Degene die nu haar dossiers tijdelijk overneemt, wilde even zeker weten dat ze op dit moment niets voor ons konden betekenen zodat we niet misschien ergens tussenin vielen. Heel netjes, wel. We hebben ook afgesproken nog even contact te hebben, zodra zij bericht krijgen uit Maastricht dat het onderzoek is afgerond. Fijn om te merken dat ze zo betrokken zijn. :)
Aan de telefoon ook nog even gesproken over de verwachte duur tot we weer iets horen. In de brief die zij gekregen hadden stond een termijn van 9 tot 12 maand (dat hadden wij zelf ook te horen gekregen dus dat is wel fijn), en die is in oktober ingegaan. Dat betekend dat we alweer 8 maand verder zijn, raar toch hoe snel de tijd gaat en hoe hij tegelijkertijd lijkt te kruipen. Ik kruip maar weer een beetje onder mijn steen.. :@

Nikki; succes met deze poging, ik stuur allemaal positieve gedachten naar jullie toe. :*
Ik heb niet helemaal bijgelezen, maar zie dat frummel een nieuwe cyclus gaat beginnen en dat er een plan is voor snoenk! En ergens zag ik geloof ik nog een positieve ovutest voorbij komen. :* voor iedereen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:39:39 #157
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126809851
Fijn dat je wat hebt gehoord Nanuke. En dan gaat wachten toch ineens sneller dan je in de gaten hebt... :*

Nikki: succes!

Snoenk: fijn dat 'gewoon' IVF mogelijk is. Jullie gaan dus ook bijna beginnen. Spannend. Succes.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:33:02 #158
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126862220
Snoenk wat de dames al zeggen, fijn dat er een plan is en je "gewoon" ivf kunt gaan doen.

Nikki heeeeel veel succes!

Frummel ook heeel veel succes!

Nanuke wel prettig dat ze het contact uit zichzelf onderhouden.. Ik hoop voor je dat je de laatste maand(en) ook als snel voorbij kunt ervaren.

Hier bericht uit Zwolle. Donderdag 28 juni mogen we ons daar melden. De arts die in "mijn" soort gevallen gespecialiseerd is, is heel erg druk dus vandaar dat er enige tijd tussen zit. Eerlijk gezegd vind ik het niet eens zo erg ff ik tijd ipv ziekenhuis en alles erom heen perikelen :@
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:52:55 #159
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_126969649
Nanuke fijn dat het geen rare dingen waren wb de telefonische afspraak.

Dobbey fijn dat er weer een datum is!
Vind het zelf ook wel lekker dat ik nog even 2 maanden 'mezelf' kan zijn zonder ziekenhuisbezoeken en hormonen.

Nikki en Frummel veel succes!
pi_126971827
Ik moest vandaag bloedprikken om te bepalen of ik mocht starten met de behandeling. Wordt ik 's middags gebeld met de mededeling dat ik aan het ovuleren ben. Ik had echt even een wtf momentje, want ik zit toch echt op dag 21 van mijn cyclus. Maar door het ovuleren nu dus nog niet starten. Nu mag ik dinsdag weer bloedprikken en mag ik hopelijk dan starten.
Op zich was er begin deze cyclus wel wat vreemds aan de hand, want ik heb vanaf woensdag 1mei wat roze bloedverlies gehad wat niet doorzette, ik had toen ook nog helemaal niet ongesteld moeten zijn, dus ik vond het vreemd. Uiteindelijk van zaterdag/zondag toch ongesteld geworden. Ik wilde er bijna nog een test tegenaangooien, want er was wel een kleine kans dat ik per ongeluk zwanger was (oeps) en daarom het lichtroze verlies had. Dat roze verlies heb ik met uitzondering van de twee keren dat ik zwanger was namelijk nog nooit gehad. Nouja, het is dus allemaal een vreemd verhaal. En daar komt nog bij dat ik er eigenlijk mentaal nog helemaal niet aan toe ben, dus het uitstel tot dinsdag komt mij en mijn man eigenlijk wel goed uit. Kunnen we nog even echt aan het idee wennen dat we gaan starten.

/egopost
pi_126971977
Wat gek van die cyclus Nikki. Hopelijk mag je dinsdag starten. En hier ook nog niet helemaal klaar ervoor, heb zelfs de medicatie nog niet opgehaald en ik start de 2e. Heb hier wel nog wat deca liggen, maar toch. Ik zie er als een berg tegenop.
pi_126972023
Toch nog een beetje fijn NIKKI ;)

Ik maak ons verhaal nog eens van dichtbij mee. Broertje van mijn man zijn nu in het traject gerold.
Hopelijk hebben zij net als wij een goede afloop.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_126972211
Poezebeest, ik heb de medicatieook nog niet. En zelfs geen deca in huis. :D
pi_126979739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:46 schreef dobbey het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de rest van de dames? Nikki... Rinn... Babbel... etc.
Hey Dobbey...wat lief dat je me niet vergeten bent ;-) ik lees even niet meer actief mee.. had t even helemaal gehad na de twee miskramen en bijna 3 maanden bloedverlies..

Ik ben wel na 6 weken ongesteld geworden. Ondertussen zijn we verhuisd naar ons heerlijke nieuwe huis en zijn we tot morgen op Fuerteventura en volgens de app zijn precies deze week de vruchtbare dagen.. nja we wachten af en als ik ongesteld word, gaan we weer naar t ziekenhuis voor een nieuwe reeks clomid..ik hoop dat ik mn hoofd koel kan houden (moet zeggen dat t van de week mis ging toen ik hier bloedverlies kreeg..twee keer n klein beetje...zat ik gelijk weer te googlen op innestelingsbloedingen, pfff). Nja als we weer thuis zijn en we gaan weer naar t ziekenhuis, ga ik denk ik wel weer meelezen en posten...
  maandag 27 mei 2013 @ 12:34:44 #165
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_127061738
Kahlie: fijn dat er een voor jou passend startpunt in zicht is :)

Snoenk: toch spannend IVF, hopelijk heeft de gyn gelijk en levert het snel het gewenste resultaat.

Frummel: hoe gaat het met de chlomid, nu wat minder bijwerkingen? Hopelijk is er een mooi eitje morgen!

Nanunke: fijn dat het niets ernstigs was, heb je je al die tijd zitten afvragen wat het was :P

Dobbey: Nog even tijd om bij te komen van die achtbaan :*

Nikki: wat apart, jij hebt van jezelf normaal wel een regelmatige cyclus of hoe moet ik dat zien? iig een dikke :*

En voor Poezebeest ook een dikke :*

Babbel: goed dat je even wat tijd voor jezelf hebt genomen. Was er nog een aanwijsbare reden gevonden voor die miskramen of hebben ze daar niet naar gekeken?

Ik heb vanochtend weer gesprek gehad bij de gyn over hoe het de afgelopen 6 weken is gegaan met monitoren. Het komt erop neer dat mijn cyclus erg onregelmatig en lang is. Maar mijn lichaam doet het wel. Het is nu aan ons om te beslissen of we willen behandelen of niet. Ik hink op twee benen. Enerzijds was ik liever gisteren dan vandaag zwanger geweest, anderzijds zou ik het leuk vinden als het ons zelf lukt zonder al dat ziekenhuisgedoe.

We zouden iig weer hormonen moeten gaan spuiten en regelmatig monitoren. Volgens de gyn maken we dan wel een grote kans om snel zwanger te raken. Ik zei dat ik bang was om weer overstimulatie te krijgen, net als in Zoetermeer. Maar hij zij dat zij toch wat meer expertise hebben op dat gebied en dat hormoonstimulatie zijn specialiteit is :D Maarja... ik weet het echt even niet -O-

Eerst maar zien hoe deze ronde afloopt. Zit nu op 11 DPO en heb sinds vanochtend een klein beetje helderrood bloedverlies (de 1,5 dag ervoor wat roze/ rood slijm). Kon volgens de gyn een innestelingsbloeding zijn (kon ook niet). Voor een menstruatie is het in principe nog te vroeg zei hij... tsja... toch nog maar een week uitzitten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_127083306
Chanty; lastige keuze idd. Maar misschien hoef je niet eens te kiezen en ben je deze ronde gewoon zwanger! Ik duim voor je!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:04:53 #167
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127105333
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:31 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Hey Dobbey...wat lief dat je me niet vergeten bent ;-) ik lees even niet meer actief mee.. had t even helemaal gehad na de twee miskramen en bijna 3 maanden bloedverlies..

Ik ben wel na 6 weken ongesteld geworden. Ondertussen zijn we verhuisd naar ons heerlijke nieuwe huis en zijn we tot morgen op Fuerteventura en volgens de app zijn precies deze week de vruchtbare dagen.. nja we wachten af en als ik ongesteld word, gaan we weer naar t ziekenhuis voor een nieuwe reeks clomid..ik hoop dat ik mn hoofd koel kan houden (moet zeggen dat t van de week mis ging toen ik hier bloedverlies kreeg..twee keer n klein beetje...zat ik gelijk weer te googlen op innestelingsbloedingen, pfff). Nja als we weer thuis zijn en we gaan weer naar t ziekenhuis, ga ik denk ik wel weer meelezen en posten...
Kan ik me goed voorstellen. Doe rustig aan en neem je tijd :*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:08:00 #168
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127105436
Chanty dat is inderdaad lastig... Ik duim ook voor je dat het raak is nu :*


Nikki hopelijk ben je er mentaal wat meer aan toe en krijg je vandaag goed bericht!


Hier gister een klein ongelukje met sporten gehad. Door mijn knie geknald en heb heel veel pijn. Dat er zojuist een brief kwam uit Zwolle vrolijkte me helemaal op en toen ik de naam van gyn zag helemaal...

Dokter Kuchenbecker wat door ons direct werd verbasterd naar dr Koekenbakker.. Ik hoop niet dat hij zijn naam eer aan doet :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:21:27 #169
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127107720
Nanuke, een dikke :* voor jou.

Dobbey in ieder geval een datum, fijn!

Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek Nikki? Ben benieuwd of er een eisprong geweest is!

Babbel... :*

Chanty, inderdaad een lastige keuze. Ik moet zeggen dat ik wel erg blij met die regulering ben, aangezien die onregelmatige cyclus me echt de keel uitkwam. Wat dat betreft werkt jouw lijf nog wel uit zichzelf, zij het op haar geheel eigen tempo. Ik hoop zo voor je dat je die keuze niet meer hoeft te maken! Hoe gaat het vandaag met je bloedverlies?

Bij mij vanmorgen weer een ei gesignaleerd van 12,5 mm! Iets kleiner dan de vorige keer dus, maar wel duidelijk dominant. Voor nu mag ik het de komende maanden weer zelf proberen! Natuurlijk wel clomid, maar geen echo's en bloedonderzoeken meer. Ontzettend blij mee! :)
pi_127120581
Net gebeld, morgen starten met deca. :)

Dobbey, wat fijn dat je bericht hebt.

Chanty ik snap wel dat dat een moeilijke keuze is. Kiezen tussen twee kwaden. Succes met het nemen van de beslissing die voor jullie het beste voelt. :*

Frummel, spannend weer!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:41:32 #171
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127122382
Nikki: dat is lekker snel! Fijn!
Dan beginnen we bijna tegelijk. Ik mag overmorgen starten. Nu nog een handig tijdstip kiezen....
pi_127122655
Ik moet smorgens voor half 10 spuiten. Liefst als ik net uit bed kom, dus dat gaan we braaf doen. :)

Voor jou ook spannend dus hobbes! Succes!
pi_127132649
Ik begin zondag! Veel succes meiden!

Wat is de reden dat je 's ochtends moet spuiten Nikki? Ik spuit altijd 's avonds.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:56:57 #174
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127143281
Poezebeest en Nikki: jullie ook succes!

Ik spuit ook 's avonds. Ik denk dat het dit keer een uur of 10 wordt...
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:37:59 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_127164187
Lol Koekenbakker :D sterkte met je knie

Frummel hoe zit dat dan, wel chlomid maar geen echo's? Moet je dan dmv ovutesten de eisprong bepalen? Wel mooi dat het zo kan :)

Nikki Hobbesje Poezebeest allemaal heel veel succes :* :* :* Ik duim dat het wat moois gaat worden!

Hier nog altijd rood bloedverlies. Alleen als ik naar de wc ga eigenlijk. Ik vind het lastig te bepalen of het nou veel is of niet. Verder nergens last van, ook geen buikpijn of zo. Benieuwd wat er morgen gebeurt, dan zit ik op 14 DPO.

Verder wel besloten om in ieder geval een cyclus zelf te bekijken hoe het gaat, hoe lang ie duurt en zo. En als hij weer heel lang is dan kunnen we evt besluiten toch weer te behandelen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_127179233
Chanty, hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Poezebeest spannend! We gaan ditkeer een beetje gelijkop meiden. Succes allemaal! :*

Ik moet de deca 's morgens doen en menopur 's avonds, geen idee waarom, maar die instructie krijg ik uit belgië, dus dat doe ik braaf. :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 07:11:34 #177
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127190566
Nikki, Hobbesje en poezebeest succes! Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor jullie en natuurlijk dat er een mooi eindresultaat mag komen! :*

Chanty, fijn dat je een keuze hebt gemaakt waar je je goed bij voelt :) hopelijk is die extra cyclus niet meer nodig ;)

De fertiliteitsarts gaat er bij mij nu vanuit dat ik elke maand een eisprong heb net die clomid. Ik mag het zelf in de gaten houden mbv temperaturen; ovulatietesten gaan waarschijnlijk weer vals positief uitslaan dus die kan ik niet gebruiken. Eerlijk gezegd vind ik het net zo goed om gewoon tussen de 12e en 25e dag om de dag te seksen hoor :P Dit gaan we nog vier keer doen. Komt daar geen zwangerschap uit, dan volgt er een evaluatie en een hsg. Mocht dat in orde zijn dan kunnen we waarschijnlijk gewoon nog even doorgaan met die clomid. Mijn kansen liggen nu net zo goed als bij iedere vrouw... 50 procent binnen een halfjaar en 80 procent binnen een jaar.
  donderdag 30 mei 2013 @ 08:29:04 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_127191163
Aaaaah klinkt goed frummel :D

Ik werd vanochtend om 5 uur wakker door de enorme buikkramp en het bloed neemt nu ook duidelijk toe dus ik durf wel te stellen dat ik nu ongesteld ben. Dacht dat ik teleurgesteld zou zijn, maar dat valt reuze mee. Ben vooral benieuwd hoe het nu verder gaat :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:53:04 #179
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127194865
Ja, ik ben er ook erg blij mee! Alsof we toch weer een beetje het 'gewone' gevoel mogen ervaren, alleen nu zijn onze kansen tenminste reëel! :)

Jij dus helaas toch ongesteld... :( Gelukkig dat je teleurstelling meevalt. Volgens mij 'wen' je daar ook aan, dat heb ik tenminste. Ik kan tegenwoordig vrij snel over mijn sipheid heen stappen en weer positief vooruitkijken. Fijn dat jou dat ook lukt! Ik hoop dat je lijf komende cyclus ook weer zelf doet :)
pi_127242343
Allemaal startende mensen, mijn duimen gaan overuren draaien de komende tijd. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_127410845
Ladies, wat is het rustig hier!

Ik mocht vanmorgen weer bloedprikken na een week deca spuiten. Alles prima en nu volgende week dinsdag weer terug voor een echo en bloedprik en dan waarschijnlijk starten met menopur. Ben benieuwd!
Ik moet wel elke keer een tijdje wachten in het ziekenhuis, omdat ik bij elke bloedafname een faxformulier af moet geven bij de verpleging en die starten pas rond 8:30 uur, terwijl ik meest al vanaf 8:10 zit te wachten. Dus ik zit telkens eenzaam in de gang te wachten in een aparte wachtruimte. Komt er vanmorgen een dokter (die ik afgelopen twee weken elke keer dat ik ging bloedprikken ben tegengekomen) biedt hij me heel lief een kopje koffie aan. O+ Fijn te merken dat ook zulke mensen nog bestaan, die gewoon ook eens aan een ander denken. Het kopje koffie hoefde ik overigens niet hoor, maar toch. ;)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:08:36 #182
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127411444
Ook hier draaien de duimen voor alle dames die mogen beginnen of al begonnen zijn. Hebben jullie nog last of valt het mee?

Nikki zulk soort mensen zijn inderdaad zeldzaam daarom des te meer een geniet moment, weliswaar zonder de koffie.


Hier heb ik ff onder een steen gezeten. Vorige week de beslissing gemaakt om niet verder te gaan met de donor nicht van mijn man. Mijn man kon zich niet over het gevoel heen zetten dus dat was einde oefening...

Afgelopen zondag op het buurtfeest kwam ik in gesprek met een kennis van mij van vroeger. Ze wist wel dat we problemen hadden maar niet welke en na mijn verhaal te hebben gedaan bood ze spontaan aan om donor te worden. Toen ik ff niet uit mijn woorden kwam is ze naar mijn man gegaan en heeft hem het voorstel gedaan (hij is van vroeger uit met haar opgegroeid dus kent haar heel goed) en tot mijn verbazing stemde hij direct toe met de kanttekening daarbij dat haar vriend er ook achter stond. We zijn met zijn 4en voortijdig weggegaan en hebben de rest van de avond de voors en tegens besproken, het traject en wat zij/hijkon verwachten. We zijn s'nachts daar weggegaan om er een nachtje over te slapen en gisteren hebben ze volmondig ja gezegd.

Ik ben gister compleet ingestort alle stress van de afgelopen weken kwam eruit tegelijk met heel veel blijdschap. Hoofdstuk 3 kan nu definitief voor ons beginnen.
pi_127412958
Ohh Dobbey wat een rollercoaster, maar wat ontzettend fijn dat jullie nu een oplossing hebben gevonden die voor jullie beiden werkt. Dat is in een dergelijk traject ontzettend belangrijk. Ik hoop zo voor jullie dat jullie snel verder kunnen met zijn allen. :*
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:51:53 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127413109
:o Dobbey! Wat een lief aanbod zeg! :Y Wat fijn voor je!
***
pi_127413597
Dobbey! Wat fijn, wat mooi, wat goed! :'( O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:23:14 #186
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127414493
Dobbey wat fijn! En wat bestaan er gelukkig nog een lieve mensen!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:35:32 #187
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127415164
Bij mij is er gister met een camera in baarmoeder gekeken en de conclusie was dat ik een supermooie baarmoeder had en een ideaal huisje voor embryo's. Leuk om te horen maar zwanger word ik er niet van... maar ben wel blij dat het iig niet bij ons beide ligt. Maakt de kansen voor IVF zo toch wat groter. Als het goed is word ik 21e weer ongesteld en dan gaan we beginnen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:34:43 #188
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127418252
Dobbey wat lief van haar! En fijn!!!

Snoenk: fijn dat je baarmoeder er goed uitziet. Dat maakt de kansen idd een stuk groter.

Nikki: fijn dat het goed loopt.

Hier nu bijna een week aan het decapeptyl spuiten en nu deze week afwachten op mijn ongesteldheid. Hopenlijk komt die netjes, dan kan ik volgende week ook aan de menopur. Nu hopen dat de decapeptyl vanavond weer wat makkelijker gaat.... heb er nu al 2 avonden ruzie mee :(
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:52:17 #189
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127419327
Dobbey, wauw! Wat een super mooi gebaar van haar! Ik hoop zo dat het gaat slagen!

Lief, Nikki! Voor jou en de andere dames die druk bezig zijn een welverdiende :* !

Snoenk, op zich goed nieuws dat het bij jou er allemaal mooi uit ziet.

:)
pi_127420098
Hobbes, hier spuit mijn man, maar die deca spuiten is echt alsof je Russische roulette speelt, je weet nooit of het een soort van botte naald is of niet. Ik ga altijd met mijn hoofd onder mijn kussen liggen, zodat ik de naald niet zie aankomen. :X Normaal gesproken ben ik echt géén kleinzerig mens, maar sommige van de deca spuiten zijn echt venijnig. :(

Ik ben overigens ook nog niet ongesteld, zou een dezer dagen wel moeten komen...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:28:36 #191
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127421739
Ja he. Maar ik moet het toch echt zelf doen.... En de spuitjes zijn wel wat beter dan 3 jaar geleden (of ik heb het ondertussen verdrongen, maar toen kreeg ik ze geeneen van allen door de huid). Ze zijn wel verbeterd. Maar het blijven ondingen... Zo'n klein naaldje en dan zo lastig doen. Grr!
pi_127424258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
...hier spuit mijn man...
:D

In gedachten was ik even aan het bedenken hoe dat hier zou gaan. En aangezien mijn Lief doodsbenauwd is voor spuiten ging dat ongeveer zo in mijn hoofd: ik zit rustig op de bank, hij zit naast me met in de ene hand een spuit, en de andere arm voor zijn hoofd zodatie niets kan zien en ondertussen aan mij vraagt "gaat het goed?" (ik ben een beetje visueel ingesteld :P)
Ik moet zelf voor mijn ziekte ook medicijnen in mijn been spuiten, en in het begin kon hij daar niet eens naar kijken. Inmiddels kan hij dat wel, maar echt fijn vindt hij het nog steeds niet. Hihi, het is maar goed dat hij hier niet meeleest. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 04-06-2013 23:24:38 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:13:32 #193
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127431260
haha Nanuke, hier zou dat ongeveer hetzelfde gaan.
Gelukkig nog geen ervaringen met botte naalden. Heb alleen een verschrikkelijke hekel aan pregnyl. Word er een kutwijf van en krijg die ampullen niet gebroken. Vorige keer ben ik uiteindelijk naar het bejaardenhuis gegaan om een verpleger daar die ampullen te laten breken
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:28:24 #194
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127435070
Snoenk: wij hebben een ampullenbreker gekregen dit keer (omdat de menopur ook zelf moet worden klaargemaakt). Daar heb je wegwepdingen van en herbruikbare. Vraag er maar eens naar! Daarmee kan je ze zeker weten wel goed open krijgen (zonder dat je er bang voor moet zijn dat je je vingers open hebt liggen - dan durf je meteen ook beter).
pi_127448759
Zo ik ben ook weer terug. ik moet nog weer even inlezen over wat jullie dames allemaal geschreven hebben. hopelijk gaat het goed met jullie. of zo goed mogelijk
Wij hebben ondertussen de tese achter de rug.
Het was allemaal best wel heftig. vooral toen we er achter kwamen dat het zaad helemaal niet goed genoeg is om voor welke methode dan ook te gebruiken.
Wij hebben besloten om de KID methode te kiezen. Of terwijl een zaaddonor te gebruiken.

Wij zijn nu dus klaar in Nijmegen.
Ik wist helemaal niet dat je in Nederland geen anonieme donors kan gebruiken. Sinds 2004 hoorde ik van de gyn.
Nu heb ik in augustus een afspraak in het UMC. daar hebben ze ook een donorbank.
Verder ga ik kijken of belgie misschien een optie is. Daar zijn volgens mij nog steeds anonieme zaaddonors.
Heeft er iemand ervaring met een KID behandeling in belgie? of weet daar wat van?
ik heb natuurlijk geen idee welke ziekenhuizen goed aangeschreven staan daar.
Het liefst natuurlijk ook niet te ver van huis. Al hoewel het vrij makkelijk is om een nachtje in een hotel te slapen.
Belgie staat er bekend om dat het sneller kan gaan vanwege het feit dat er meer zaaddonor zijn dan in Nederland.
Dat was het voor nu.
pi_127450106
Gaddle; informeer ook eens in Düsseldorf, heb ik goede verhalen over gehoord. Heel makkelijk te googlen!
pi_127475244
UZ Jette is in België toonaangevend wat CRG betreft (ook al zijn er uiteraard ook andere hele goede ziekenhuizen!).
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:39:38 #198
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_127479777
Gaddle, mijn vriendin is twee jaar geleden met haar vriend naar België (http://www.lifeleuven.be/). Ze konden direct beginnen, er was geen wachtlijst. Dat ging zelfs voor hen te snel, haha... ze hebben even een maandje aan het idee moeten wennen en daarna zijn ze ervoor gegaan. Hun kindje is inmiddels alweer bijna een jaar! :D
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:58:27 #199
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127490050
Gaddle hoe anoniem wil je het hebben? Alsin dat jullie niet weten van wie het afkomstig is? Dan kun je ook terecht bij het Geertgen in Elsendorp, (Wel ff checken of jullie verzekering er een contract mee heeft) ze hebben een hoog slagingspercentage en werken hierin samen met België en Düsseldorf. (Bevruchting in Düsseldorf en terugplaatsing in Genk geloof ik) De punctie gebeurt in Elsendorp en alle controles en de terugplaatsing in België. Daarnaast kun je in vele ziekenhuizen terecht, het umcg, rijnstate in Arnhem, Leiderdorp volgens mij ook.... Wil je echt anoniem dan zit je aan België of Spanje vast... Duitsland weet ik niet zeker maar die hebben volgens mij dezelfde regels als hier.

Mijn oude buurmeisje heeft 2 zaaddonor kinderen via het Geertgen en zij weten dus ook niet van wie. Vanaf het 12e levensjaar kan het kind de uiterlijke kenmerken opvragen en vanaf de 16e de eventuele adresgegevens. Het Geertgen werkt met donoren uit diverse landen dus je weet ook nog niet eens zeker of het uit Nederland komt.

Als onze verzekering gewoon het hele riedeltje vergoede waren wij ook daar gebleven. De behandeling is goed, de artsen vriendelijk eigenlijk kan ik, buiten de reistijden voor ons, niet echt een negatief iets noemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door dobbey op 06-06-2013 19:09:49 ]
pi_127491450
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:58 schreef dobbey het volgende:
Gaddle hoe anoniem wil je het hebben? Alsin dat jullie niet weten van wie het afkomstig is? Dan kun je ook terecht bij het Geertgen in Elsendorp, (Wel ff checken of jullie verzekering er een contract mee heeft) ze hebben een hoog slagingspercentage en werken hierin samen met België en Düsseldorf. (Bevruchting in Düsseldorf en terugplaatsing in Genk geloof ik) De punctie gebeurt in Elsendorp en alle controles en de terugplaatsing in België. Daarnaast kun je in vele ziekenhuizen terecht, het umcg, rijnstate in Arnhem, Leiderdorp volgens mij ook.... Wil je echt anoniem dan zit je aan België of Spanje vast... Duitsland weet ik niet zeker maar die hebben volgens mij dezelfde regels als hier.

Mijn oude buurmeisje heeft 2 zaaddonor kinderen via het Geertgen en zij weten dus ook niet van wie. Vanaf het 12e levensjaar kan het kind de uiterlijke kenmerken opvragen en vanaf de 16e de eventuele adresgegevens. Het Geertgen werkt met donoren uit diverse landen dus je weet ook nog niet eens zeker of het uit Nederland komt.

Als onze verzekering gewoon het hele riedeltje vergoede waren wij ook daar gebleven. De behandeling is goed, de artsen vriendelijk eigenlijk kan ik, buiten de reistijden voor ons, niet echt een negatief iets noemen.
Ja Alsin dat wij niet weten van wie het afkomstig is. Dus geen familie of vrienden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:20:18 #201
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127493098
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:40 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ja Alsin dat wij niet weten van wie het afkomstig is. Dus geen familie of vrienden.
Dan kun je bij veel ziekenhuizen wel terecht hier in Nederland. Dat ze hier niet aan niet anonieme zaaddonorschap doen houd in dat de donor zich moet inschrijven bij de donorbank. Het kind kan dan, als het ingelicht is door de ouders, hoeft natuurlijk niet maar heeft wel de voorkeur, er voor kiezen om later eventueel contact op te nemen met de donor. De donor is dan niets verplicht en kan er voor kiezen om dan niet te reageren of om, heel grof, de deur weer voor de neus van het kind dicht te gooien. Mocht je specifieke vragen hebben mag je ze mij hier of in een pm wel vragen op heel veel dingen kan ik je antwoord geven en anders kan ik je misschien, als je wilt, in contact brengen met mijn oude buurmeisje.


Edit: hier kun je ziekenhuizen vinden die aan KID doen, is wel een lijst van 2 jaar oud maar mocht de info niet kloppen dan kom je er snel genoeg achter op de site van het ziekenhuis.. http://www.kidinformatie.com/ferticentra.html

En nog een edit: de site van Freya heeft mij trouwens ook een heel eind op weg geholpen. Zij hebben ook een mailinglijst van mensen die aan KID doen. Misschien kun en wil je je daar ook inschrijven. Zij kunnen je voorzien van ontzettend informatie maar dan als patiënt zijnde.
pi_127498919
ik hoop niet dat het zo lang duurt. aangezien we al weer zo'n tijd er mee bezig zijn.
Daarom dachten we dat het buitenland misschien een idee is vanwege dat het wat sneller kan gaan.

Freya is een site vol informatie. maar ik vind het zo onoverzichtelijk als de pest.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:34:30 #203
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127501153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:28 schreef Hobbesje het volgende:
Snoenk: wij hebben een ampullenbreker gekregen dit keer (omdat de menopur ook zelf moet worden klaargemaakt). Daar heb je wegwepdingen van en herbruikbare. Vraag er maar eens naar! Daarmee kan je ze zeker weten wel goed open krijgen (zonder dat je er bang voor moet zijn dat je je vingers open hebt liggen - dan durf je meteen ook beter).
Ja die had ik ook gekregen, zo een plastic dingetje toch? Die is herbruikbaar. Heb jij ervaring met die wegwerpdingen? Want met dat tuitje ging het ook niet echt.
Was gewoon bang om die hele ampul te breken. Zat al te hannesen boven een glas enzo. Ben blij dat de rest al klaargemaakt is, of dat ik gewoon moet opzuigen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:06:19 #204
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127509806
Het heeft duidelijk wel wat voeten in de aarde allemaal, dat prikken... Ik ben soms wel bang dat ik uiteindelijk ook over moet gaan op intensievere behandelmethodes om zwanger te raken. Vooralsnog zijn daar helemaal geen aanwijzingen voor, maar toch...

Afijn, een welgemeende knuffel en :* voor alle prikdames. Diep respect voor jullie!

Ik gok dat ik mijn eisprong gehad heb, afgaand op de echo op dag 12 en het moment van de eisprong de vorige keer. Nu 'even' twee weken afwachten dus. Gelukkig heb ik het druk genoeg op mijn werk en vliegen de weken voorbij. Ik hoop maar dat dat ook hiervoor geldt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:09:31 #205
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127509867
Gaddle, wat een heftige uitslag voor jou en je man (vriend?)... Hoe is hij er zelf onder? Een moedige beslissing om tot een zaaddonor over te gaan. Ik hoop dat het voor jullie niet meer lang hoeft te duren totdat dit geluk ook in jullie leven komt :*
pi_127549773
Ja het is wel verdrietig. Maar als wat wilt moet je wel verder proberen te gaan.
Mijn man vind het heel moeilijk. Hij dacht dat hij me gefaald had en dat hij nu niet man genoeg is.
Ik vind dat natuurlijk helemaal niet.

We hebben gelukkig nog andere mogelijkheden om ouders te worden.
Verder hebben we de opties al besproken voordat hij tese heeft gehad.
Zeker achteraf gezien ben ik blij dat we dat wel gedaan hebben.
En nu gaan we vol goede moed aan dit project aan de slag.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:10:39 #207
50062 UsurPia
smelly cat
pi_127665121
Bij ons dreigt het nu helaas ook mis te gaan. Mijn vrouw was gisteren, na 3 jaar, 11 weken zwanger. We hadden zondag nog een superfijn gesprek gehad bij de verloskundige en daar hadden we nog afgesloten met de tekst "het lijkt wel echt goed te zitten, want je hebt geen last van buikpijn of bloedverlies etc".
De volgende dag kwam ze echter 's ochtends bij het naar de wc gaan achter dat ze bloedverlies had. Niet veel, wat rozig en flink vermengd met de afscheiding die ze al had, maar wel even schrikken. Dus de verloskundige gebeld en die zei dat het waarschijnlijk een vaatje in de baarmoedermond was wat was gesprongen; kan gebeuren. We hadden voor de zekerheid de gynaecoloog ook nog gecontacteerd, maar die was er pas om 10.00 (en zo rond 11.00 zijn we teruggebeld) en die zei ook dat als het niet erger werd het op zich geen probleem was. De afscheiding zou bruin moeten worden als teken dat het was gestold en dat zou het goed zijn.

Toch niet helemaal gerust gesteld nogmaals de VK gebeld en die nodigde ons uit voor een echo, gewoon om gerust te stellen. Daar aangekomen kon ze helaas niets zien op de echo. Nu is mijn vrouw aan de zwaardere kant, de echo machine was ook niet een van de jongste en zelfs was niet een echte echoscopiste dus daar werd het op geschoven dat ze niets zag. Maar, geen nood, ze zou het ziekenhuis in Breda bellen want die hadden daar zelfs speciale echo-apparaten voor. Prima, uitstekend geregeld. Enigszins gerustgesteld gingen we naar huis, want in de tussentijd was de afscheiding zoals voorspeld ook bruiner geworden en werd het stukken minder.

De volgende echo later die dag was een drama. De echoscopist in kwestie was niet bepaald tactisch en wilde een inwendige echo, maar dat is helaas bij mijn vrouw echt geen optie. Ze heeft nu bekkenbodemtherapie en andere therapieën gehad om dat enigszins te ondergaan en alhoewel ze daar het afgelopen jaar enorme vorderingen in heeft gemaakt, is het nog steeds een behoorlijk traumatische ervaring voor haar. Dat had de VK ook op het briefje geschreven wat we aan de echo-dame hadden gegeven, maar die zat gewoon lekker door te drammen dat ze een inwendige echo wilde doen want uitwendig kon ze niet zo veel zien. Aan het einde van het liedje heeft ze gekeken naar de vruchtzak die ongeveer de grootte had van een zwangerschap van 7 weken, kon ze geen hartje zien en was er ook geen doorbloeding te ontdekken. We werden weggestuurd met de mededeling dat ze het niet kon zien, maar ze verwachtte wel een "lief klein boefje" te zien (alsof we om een pretecho gingen :? ). Behoorlijk boos (ik dan) naar huis, ondertussen weer contact met de VK en afwachten. Later die avond werden we gebeld dat de kans wel heel erg groot was dat het foute boel was.

Vanmorgen hebben we bloed laten prikken om HCG te meten en misschien dat we dat vrijdag nog een keer moeten doen om te kijken of er een daling in zit.

Wat dan wel weer apart is dat het bloedverlies is gestopt, er geen krampen of andere tekenen van een naderende miskraam zijn, dus we zitten in behoorlijke onzekerheid hierover.
pi_127666581
Ik snap dat je je verhaal kwijt wilt, maar het hoort niet echt in dit topic. Dit topic is bedoelt voor mensen die met hulp van de medische molen(IVF/IUI, ICSI, etc) proberen zwanger te worden.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:42:03 #209
50062 UsurPia
smelly cat
pi_127666664
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Het heet m.i. "als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat". Maargoed, als een modje het wil verplaatsen naar een andere plek: prima. Ik wou even m'n ei kwijt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:30:17 #210
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_127669040
@userpia het lijkt het eerder op dat je verhaal kwijt kan in dit topic OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #16 daar zitten men vooral als het mis gaat.

Heel veel sterkte!!

Meiden ik reageer straks uitgebreider op jullie, heb heel wat gemist ondertussen. Alvast een dikke knuf voor jullie allemaal 😘

Even een kleine edit
@userpia ik dacht misschien dat het andere topic je wat meer gelijkgestemden zou geven, mensen die zelf ervaringen hebben met miskramen.

Je bent hier zeker van harte welkom.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie gauw meer duidelijkheid krijgen

[ Bericht 27% gewijzigd door droomvrouwtje op 12-06-2013 11:26:44 ]
Be happy with the little things in life
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:34:15 #211
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127673307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:13 schreef Gaddle het volgende:
Mijn man vind het heel moeilijk. Hij dacht dat hij me gefaald had en dat hij nu niet man genoeg is.
Bekend verhaal al moet ik zeggen dat het nu beter gaat. Heel af en toe met vlagen komt het nog op zetten maar gelukkig niet meer zo sterk als in het begin.

Nog even terug komend op je opmerking dat je niet zo lang wilt wachten. Hou er rekening mee dat je een paar maand verder bent voor je een terugplaatsing gaat krijgen. Eerst krijg je een intake, dan gesprekken met een psycholoog cq medisch maatschappelijk werkster. Dan gaan ze kijken of er in je natuurlijke cyclus woRd teruggeplaatst of niet. Als het goed is, ik wel maar ik ga natuurlijk voor een eiceldonor, krijg je dan een maand of 2 medicatie om de opbouw van het baarmoederslijm optimaal te krijgen en intussen gaan ze op zoek naar een donor. Wat de donor betreft heb je geen keus, zij gaan op zoek naar een donor die zoveel mogelijk de uiterlijke kenmerken van je man heeft.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:34:49 #212
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127673334
Hoe gaat het met de overige dames, al enig uitzicht op een evt. punctie?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:38:49 #213
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127681155
Nog geen uitzicht op een punctie hier. Morgen (eindelijk) beginnen met stimuleren. Ik heb nu van de decapeptyl al flink last van mijn darmen.... ik hoop dat dat minder wordt als er wat bijkomt. En dan volgende week voor echo.
Ik schrijf wel eindelijk. Maar het gaat toch best snel nu. Ik moet er nog echt bij stilstaan dat ik moet prikken en dat ik morgen er al weer wat bij mag/moet doen. Nu maar hopen dat ik goed reageer op de hormonen (met een paar jaar extra op de teller en met weer wat extra kilootjes erbij).

Gaddle wat verdrietig dat het niet helemaal zelf kan gaan lukken. Sterkte/succes met het verdere traject.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:39:48 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127681214
Usurpia: dit hoor idd in als het misgaat en niet hier. Net van de week dacht ik nog dat het daar gelukkig al een hele tijd stil is.... sterkte met de onzekerheid.
pi_127682303
Hobbes, ik mag ook morgen beginnen met een stimulatiespuitje erbij. :)
Zullen we een wedstrijdje doen wie het eerst voor de punctie mag.. jij hebt al op me ingelopen. ;)

DV hoe is het met je?

Usurpia sterkte! Slopend die onzekerheid. Helaas weet ik er zelf alles van.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:05:19 #216
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127682769
Nikki: weet niet of een wedstrijdje verstandig is... (voor jou dan ;) ). Vorige keer schrokken ze nogal bij de eerste echo (heel veel grote en heel veel kleinere follikels) en toen was het meteen bloedprikken of het nog wel goed ging en 's avonds meteen de pregnyl en een afspraak voor punctie. Dit keer hoop ik 2 of 3 keer voor een echo te mogen gaan. Heb minder hormonen gevraagd en een eerdere echo. Maar ik wil de uitdaging wel aangaan hoor :D .
pi_127682995
Haha ohhh dan is het verstandiger als ik nu maar alvast afhaak. ;)
Ik moet dinsdag weer een echo.
pi_127683376
Ontlurk... toitoitoi Nikki :*
Met een meidenkwartet
pi_127683394
Thx Cathmar!
pi_127687132
Hier gaat het ook goed, zaterdag start ik met de volgende spuit dus ik hobbel rustig achter jullie aan dames.
  woensdag 12 juni 2013 @ 06:59:44 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127693495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:40 schreef Nanuke het volgende:
Ik snap dat je je verhaal kwijt wilt, maar het hoort niet echt in dit topic. Dit topic is bedoelt voor mensen die met hulp van de medische molen(IVF/IUI, ICSI, etc) proberen zwanger te worden.
En ook ooit voor mensen die meerdere (vroege) miskramen kregen. Voor iedereen voor wie zwanger worden én blijven dus niet zo makkelijk gaat. ;)

Maar idd denk ik dat het verhaal van userpia idd beter in het miskraam-topic past. :Y
***
pi_127697165
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 06:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En ook ooit voor mensen die meerdere (vroege) miskramen kregen. Voor iedereen voor wie zwanger worden én blijven dus niet zo makkelijk gaat. ;)

Maar idd denk ik dat het verhaal van userpia idd beter in het miskraam-topic past. :Y
Oh, mja, dat wist ik eigenlijk niet zo. Wel dat het in de topictitel staat, maar heb er nooit echt zo bij stil gestaan. In dat geval sorry voor UserPia, ik ken jullie achtergrond ook niet dus ik heb denk een beetje voor mijn beurt gesproken. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_127699812
Bedankt voor alle nuttige en lieve berichten. Hier gaat het weer een stuk beter.
We hebben wat onderzoek gedaan naar kid in het buitenland. Wat de voordelen zijn en de nadelen.
En het verbaast me te zeggen dat er toch nog zoveel nadelen zijn van het buitenland.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:23:02 #224
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_127701146
Zo even uitgebreid posten. Zit nu op de laptop dus kan even fatsoenlijk teruglezen en reageren.. Dus dat gaan we maar eens doen.

Frummel hoe is het nu bij julie??

Chanty dezelfde vraag maar, hoe gaat het bij jullie??

Snoenk wat fijn dat jullie toch gewoon ivf kunnen gaan doen

Babbel, ik had gelezen dat je zwanger bent, gefeliciteerd *O* spannend :*

Dobbey jullie kunnen al weer gaan aftellen voor de volgende afspraak

Hobbesje, nikki en poezebeest hoe gaat het spuiten? Jullie gaan ongeveer gelijk op toch??

Gaddle wat een spannend en heftig traject gaan jullie in zeg. Ik zag al goede tips van ziekenhuizen voorbij komen die aan zaad/eicel donatie doen. Ik hoop dat je een ziekenhuis vind waar je fijn en prettig bij kan voelen en je snel kunnen helpen.

Hier weinig te melden. Sta weer stijf van hormonen en het is mijn tijd gewoon uitzitten. Ik probeer maar zoveel mogelijk te genieten van leuke dingen enzo. Dan gaat de tijd ook veel sneller dan dat ik ga zitten sippen
Be happy with the little things in life
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:44:29 #225
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127780325
Frummeltje meldt zich weer, na een hectische week op mijn werk... Stomme eindexamens die zo nodig gejat moesten worden... :( Nu gelukkig weer even tijd om op jullie te reageren.

Gaddle, ik kan me goed voorstellen dat je man zich zo voelt. Fijn om te lezen dat je hem zo steunt en dat jullie er samen voor gaan! Welke nadelen kom je tegen van KID in het buitenland? Ik heb me er nog nooit in verdiept hoor, maar vraag het me wel af.

UsurPia, ik wens je veel sterkte :* Ik hoop het nooit mee te hoeven maken...

Hobbesje, Nikki en Poezebeest, een dikke knuf voor jullie prikken :* Trekken jullie het nog een beetje, met al die hormonen?

Droomvrouwtje, wat blijf je toch sterk! :* Het hele wachten in dit proces is killing, helemaal voor jou...

Voor de andere dames, Snoenk, dobbey, Nanuke, ... ook een welgemeende :* , gewoon omdat het kan :)

Met mij gaat het eigenlijk prima. Ik zit nu in een 'ik zie het wel'-modus. Vandaag dag 29 van deze cyclus, dus ik verwacht ergens volgende week }) . Ik merk wel dat mijn hormoonspiegel duidelijk anders is geworden nu ik wel een eisprong heb; veel meer klachten in die laatste twee weken. O.a. heel gevoelige borsten, waar ik voorheen eigenlijk nooit zo vaak last van had :X
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:59:20 #226
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127784502
Kahlie, hoe staat het er inmiddels voor bij jou trouwens? :*
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:07:22 #227
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127805310
De pijn in mijn borsten is inmiddels zo heftig dat ik ze lig te koelen met een icepack! :X
pi_127806022
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:07 schreef Frummeltje86 het volgende:
De pijn in mijn borsten is inmiddels zo heftig dat ik ze lig te koelen met een icepack! :X
Spannend! Wanneer mag/ga je testen?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:21:52 #229
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127806048
Oh Frummeltje! Spannend - betekend dat je lijf iig andere dignen doet dan je kent. Mijn duimen draaien!

Hier gaat het spuiten niet zo soepel. Hoewel: het spuiten zelf wel, maar het klaarmaken is een drama. Met de hoeveelheid die ik moet spuiten heb ik netjes het instructiefilmpje gekeken van menopur. Alleen hou je dan op dag 2 niet meer genoeg over om de volledige dosis te spuiten.... Daar had ik het van de week al over gehad met mijn man - ze houden geen rekening met het verlies als je van spuit wisselt en je de naald niet leegmaakt, wat ook niet kan met deze grootte bijgeleverde spuitjes... Vanavond ga ik eerst wat testen met het oplosmiddel en anders ga ik spuiten met verlies (dan gaat er elke keer een 1/2 ampulletje de bak in), zoals in de bijgeleverde folder staat. Ze zijn het bij de leverancier dus al niet eens over hoe het het handigst is....
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:32:58 #230
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127806576
Ik wacht deze keer in ieder geval tot ik over tijd zou zijn, dus dat zijn nog wel wat daagjes... Gebeurt dat inderdaad, dan gaan we testen op zaterdag (tevens onze trouwdag).

Zand, jij nog gefeliciteerd he! *O*

Hobbesje, wat klinkt dat ingewikkeld inderdaad! Wat een gedoe zeg... Maar eenmaal geprikt, gaat het dus goed met jou begrijp ik? Niet al te veel last ervan?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:36:40 #231
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127806721
Prikken op zich gaat goed idd (op de botte naalden van de decapeptyl na, maar dat is helaas niet anders). Heb wel last van droge ogen, waar ik vandaag druppels voor heb gekregen van de huisarts.
Verder geen klachten (nog niet - over een paar dagen wel denk ik).
pi_127810008
Hobbes, moet je zo'n bijzonder aantal eenheden spuiten dan?

Hier gaat het met de deca deze poging best aardig. Ik mag niet teveel klagen over botte naalden. Of mijn man kan ineens beter spuiten ofzo, hij heeft natuurlijk inmiddels aardig wat geoefend. ;)

Ik heb nu drie dagen menopur gespoten (150 eenheden) en ik merk nog niets. Ik heb tot nu toe eigenlijk nooit echt last gehad van de hormonen, dus deze keer verwacht ik eigenlijk ook niet dat ik last krijg. Dinsdag weer echo, ik ben benieuwd hoeveel er groeit. Op de uitgangsecho waren in totaal zo'n 40 follikels te zien die zouden kunnen gaan groeien. Het zullen er vast wel weer zo'n 20 worden die kunnen worden aangeprikt met de punctie. En toch blijft zo'n eerste echo spannend.

Frummel spannend hoor! Wel balen van die borsten, dat is toch wel heel extreem. Hopelijk is het een voorteken en ben je gewoon hardstikke zwanger.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 09:51:55 #233
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127819135
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:21 schreef Hobbesje het volgende:
Oh Frummeltje! Spannend - betekend dat je lijf iig andere dignen doet dan je kent. Mijn duimen draaien!

Hier gaat het spuiten niet zo soepel. Hoewel: het spuiten zelf wel, maar het klaarmaken is een drama. Met de hoeveelheid die ik moet spuiten heb ik netjes het instructiefilmpje gekeken van menopur. Alleen hou je dan op dag 2 niet meer genoeg over om de volledige dosis te spuiten.... Daar had ik het van de week al over gehad met mijn man - ze houden geen rekening met het verlies als je van spuit wisselt en je de naald niet leegmaakt, wat ook niet kan met deze grootte bijgeleverde spuitjes... Vanavond ga ik eerst wat testen met het oplosmiddel en anders ga ik spuiten met verlies (dan gaat er elke keer een 1/2 ampulletje de bak in), zoals in de bijgeleverde folder staat. Ze zijn het bij de leverancier dus al niet eens over hoe het het handigst is....
Ik moest ook meerdere ampullen gebruiken en mengen maar had nooit verlies. Als je de naald met de schuine kant naar beneden houd, dus tegen de bodem zeg maar, kun je het tot de laatste mini druppel opnemen. Spuit eruit halen heel even wat terug halen zodat hij niet gaat vacuüm zuigen en dan in de andere ampul doen. Hier het riedeltje weer herhalen en dan eerst goed de spuit terughalen, zodat er niets in de naald blijft zitten. Dan haalde ik de opspuit spuit eraf en duwde voorzichtig de vloeistof naar voren en daarna zette ik de spuit spuit erop.

Oef wat is dit lastig uitleggen hahaha
  zaterdag 15 juni 2013 @ 09:57:23 #234
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127819189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

Op de uitgangsecho waren in totaal zo'n 40 follikels te zien die zouden kunnen gaan groeien. Het zullen er vast wel weer zo'n 20 worden die kunnen worden aangeprikt met de punctie. En toch blijft zo'n eerste echo spannend.

Hahahaha en bij deze zin viel ik zowat van mijn stoel af van verbazing tot ik me realiseerde dat dat eigenlijk normaal is *stupid me*


Wel fijn dat je bijna geen last hebt. Ik had van de deca over het algemeen de meeste last tot ik eenmaal met de menopur of fostimon begon en kimzilla verdween spontaan
  zaterdag 15 juni 2013 @ 10:00:13 #235
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127819215
Frummeltje ik hoop zo dat de voortekenen straks goed nieuws opleveren. Mijn duimen maken iig overuren!

Zand nog gefeliciteerd *insert jompelsmiley*
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:29:11 #236
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127820744
Dobbey: idd last ig uitleggen he?
Nikki: Ik moet 112,5 eenheid spuiten. En op zich gaat dat goed, ware het niet dat ik de helft over moet houden voor de volgende dag. En als je 0,5 ml opzuigt, kan je de grote naald niet meer leegmaken. En dat deel gooi je dus weg... Heb het gisteren met de oplosvloeistof alleen geprobeerd om dat deel er met luchtbellen uit te krijgen, maar dat is dus echt niet te doen. Dus dan wordt het toch 2 potjes oplossen en een deel weggooien.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:20:44 #237
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127823260
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:29 schreef Hobbesje het volgende:
Dobbey: idd last ig uitleggen he?
Nikki: Ik moet 112,5 eenheid spuiten. En op zich gaat dat goed, ware het niet dat ik de helft over moet houden voor de volgende dag. En als je 0,5 ml opzuigt, kan je de grote naald niet meer leegmaken. En dat deel gooi je dus weg... Heb het gisteren met de oplosvloeistof alleen geprobeerd om dat deel er met luchtbellen uit te krijgen, maar dat is dus echt niet te doen. Dus dan wordt het toch 2 potjes oplossen en een deel weggooien.
Waarom kun je hem niet leeg maken dan? Ik probeer een voorstelling te maken maar dat wil niet echt hahaha
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:44:03 #238
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127823811
Dobbey: als ik hem leegzuig heb ik teveel in de spuit en als ik hem leeg wil spuiten het potje in met een luchtbel wil dat niet goed lukken (voornamelijk het aflezen is dan bijna niet te doen). Kan ook dat ik een gedachtenkronkel heb waardoor ik denk dat ht niet kan en ik iets over het hoofd zie hoor. Maar mijn inziens kan het gewoon niet.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:27:16 #239
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127824993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef Hobbesje het volgende:
Dobbey: als ik hem leegzuig heb ik teveel in de spuit en als ik hem leeg wil spuiten het potje in met een luchtbel wil dat niet goed lukken (voornamelijk het aflezen is dan bijna niet te doen). Kan ook dat ik een gedachtenkronkel heb waardoor ik denk dat ht niet kan en ik iets over het hoofd zie hoor. Maar mijn inziens kan het gewoon niet.
Maar die luchtbel moet je er sowieso uithalen... Met mag je niet spuiten en levert je onwijze blauwe en zere plekken op... Als je de spuit eruit haalt dan hou je hem met je ene hand rechtop met de naald naar boven en dan met je andere vingers onder tegen de spuit aan tikken. De luchtbel gaat dan omhoog. Dan nog een keer de spuit naar achteren halen zodat alle vloeistof uit de naald is en dan weer omhoog duwen tot vlak voor de naald. Kun je precies zien hoeveel je hebt en kun je overtollig vloeistof terug spuiten

Ik hoop dat ik je goed begrijp
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:36:16 #240
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127825234
Je begrijpt het wel goed. Maar ik kan de overtollige vloeistof niet volledig terugspuiten... die spuit je dan de naald in en die blijft in de naald :(
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:03:48 #241
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127826028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef Hobbesje het volgende:
Je begrijpt het wel goed. Maar ik kan de overtollige vloeistof niet volledig terugspuiten... die spuit je dan de naald in en die blijft in de naald :(
Ah zo.... Ik snap hem hahahaha
Hmmzzzz das inderdaad wel lastig. Heb je geen weekend nummer waar je naar toe kunt bellen? Dan kun je het even overleggen. (Lekkere spuit elf reactie na al mijn uitleg, sorry)
pi_127828085
Oh jeetje hobbes, dat lijkt me met menopur behoorlijk lastig. Ik vind het al een heel gedoe om 150 gemengd en klaar enzo te krijgen. Wat dat betreft is puregon bijvoorbeeld veel makkelijker te doseren. Maargoed, ondanks dat het een beetje gedoe is soms, doen we toch wat nodig is om ons doel te bereiken. :)
pi_127830320
Ff uit de lurkstand:

Hobbesje, 112,5 vond ik ook een ramp om klaar te maken, maar ik deed het met 2 vloeistof en 3 ampullen volgens mij... scheelt dat ook niet? En ik vroeg bij de apotheek altijd om andere spuiten, die iets nauwkeuriger zijn. Overigens had ik ook al favoriete naalden (dunner) die ik altijd specifiek vroeg (en die verstrekken ze er op verzoek gewoon bij).

Frummeltje al nieuws?

De rest, ook veel succes!
  zondag 16 juni 2013 @ 12:49:25 #244
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_127857336
Bij mij nog steeds knaltieten op dag 31. Vermoedelijk duurt deze cyclus 34 dagen (op basis van de echo), dus nog een paar dagen geduld voor mij...

Verder trouwens nergens last van. Ik lust nog steeds koffie, ben niet misselijk, geen onverklaarbare steken in mijn buik. Erg optimistisch ben ik ook niet eigenlijk over deze ronde...
  zondag 16 juni 2013 @ 17:18:19 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_127866185
Spannend frummeltje, klinkt veel belovend.

Hobbes wat een gedoe met die menopur zeg :{

Tja en of ik echt sterk ben?? Het is meer standje overleef en proberen het beste in de tussentijd er van te maken.

kahlie hoe gaat het bij jou??
Be happy with the little things in life
  zondag 16 juni 2013 @ 19:08:19 #246
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_127869881
Was al bijgelezen maar nu ook even bijreageren :)

Frummel spannend ik hoop toch dat het gewoon wat gaat worden. Je hoeft natuurlijk niet meteen van vanalles last te hebben ;)

DV dat jij nog niet he-le-maal gek wordt vind ik echt knap. Krijg je eigenlijk nog iets van ondersteuning bij dit hele traject? Lijkt me niet makkelijk om telkens weer een tegenslag te moeten incasseren. Je klinkt er zo nuchter onder, hoop vooral dat je jezelf ook de ruimte geeft om een goed verdrietig of boos te zijn :* :*

Gaddle wat een heftig bericht zeg, sterkte voor jou en je man :*

Snoenk fijn dat dat echo iig positief was. Hopelijk wordt je volgende week ongesteld en kun je starten.

Dobbey wat een bijzonder aanbod van die kennis O+ Wanneer gaan jullie starten?

Voor alle spuitende dames een dikke :* Klinkt niet lekker met al die botte naalden en lastige ampullen :') Maar hopelijk is het alle ellende waard uiteindelijk!

Hier niks nieuws. Zit nu op CD 18 en de ovutesten blijven nog negatief. Verder geen ziekenhuis meer dus ik weet ook niet of er iets groeit. Weet of ik hier nu nog wel hoor aangezien we het nu even zelf proberen, dus ik houd me maar wat op de achtergrond. Heb vandaag wel wat rozig slijmverlies, dat verbaasde me want het lijkt erg op het vloeien wat ik had met de innesteling toen ik zwanger bleek te zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ik mijn ovulatie gemist heb met die testen. Dus ik pies vrolijk door totdat er iets gebeurt. Ik vind het eigenlijk wel even allemaal best zo :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 16 juni 2013 @ 21:02:12 #247
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_127875373
@chanty, nee geen hulp, ik kan als ik dat wil via de IVF afdeling maatschappelijkwerk krijgen, maar op dit moment gaat het redelijk goed zonder. Tips van de psycholoog waar ik een paar jaar geleden heb gelopen, kan ik nu goed in praktijk brengen.
Ik heb goede dagen en slechte dagen. En op slechte dagen mag ik ook gewoon balen. Maar ik probeer zo positief mogelijk te blijven, ik help mezelf niet als ik mijn koppie laat hangen.

Hoe vaak test je op een dag?? Ik kreeg de tip om rond 17u te testen, dan zou je hem minder snel missen. Heb ze een tijdje 2x per dag gedaan s'avonds was hij vaker donkerder dan s'morgens
Be happy with the little things in life
pi_127892038
Ik kruip ook onder mijn steen vandaan; wij hebben op 1 juli onze afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd wat het plan wordt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_127892203
DV & Frummel, wat lief dat jullie naar mij vragen. Hier is het erg druk en onrustig geweest (operatie van nichtje is niet door gegaan ivm ontsteking waardoor ze 2 weken in het ziekenhuis lag, schildklier hobbelt van links naar rechts) en daarom ben ik nauwelijks ergens mee bezig geweest. Veel rusten.

Mijn datum voor het preconceptie gesprek komt dichterbij. Ik hoop dat we een duidelijk en eerlijk beeld krijgen wat ons te wachten staat. Ik merk dat mijn partner rustiger wordt en zeker nog niet dit jaar wil beginnen.
pi_127902873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 09:44 schreef Frummeltje86 het volgende:

Gaddle, ik kan me goed voorstellen dat je man zich zo voelt. Fijn om te lezen dat je hem zo steunt en dat jullie er samen voor gaan! Welke nadelen kom je tegen van KID in het buitenland? Ik heb me er nog nooit in verdiept hoor, maar vraag het me wel af.
Er zijn nadelen die eigenlijk best logisch zijn zoals langer moeten reizen.
Maar in Nederland wordt de donor heel goed gescreend voordat hij of zij wat mag afstaan.
Zoals een genetische test en een test op geslachtsziekten.

Sinds kort wordt de soa test ook gedaan in Duitsland. Maar bijvoorbeeld niet een test op ernstige genetische ziekten.
Overal waar je extra voor wilt laten testen zoals de genetische test zijn extra kosten aan verbonden. En deze kosten zijn niet misselijk.

Ook ben je in het buitenland verplicht om eerst een traject met hormonen te doen terwijl dat in Nederland niet altijd hoeft. Dat kost natuurlijk ook tijd dus ik weet daardoor ook niet goed wat nou sneller is. Hoewel de kans op een bevruchting groter is als je wel hormonen gebruikt. De kans is 15% groter.

Het is best wel lastig allemaal.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:27:02 #251
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_127917663
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:08 schreef Chanty het volgende:

Dobbey wat een bijzonder aanbod van die kennis O+ Wanneer gaan jullie starten?

Wij hebben volgende week donderdag het eerste gesprek in Zwolle en vanaf dan zal het voor traject gaan beginnen... Eindelijk kan ik gaan aftellen.
pi_127918179
Dobbey wat fijn! Er is een begin in zicht!

Ik mag morgen voor de eerste echo tijdens de stimulatie. Ben benieuwd! Om het niet teveel op te laten vallen op mijn werk heb ik een dagje vrij genomen zogezegd omdat het mooi weer is. ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 20:40:59 #253
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127918317
Frummel: Spannend, met zo een datum wil je toch alleen maar goed nieuws

Dobbey: Dat gaat al snel! Heel veel succes!

Hobbesje: blijft een gedoe dat spuiten, hoop dat je je verder wel goed voelt.

Gaddle: Vind 15% best veel.. Heb je erg veel bezwaren tegen hormonen? Behalve dan dat het natuurlijk veel fijner is als het niet hoeft.

Alle andere een dikke :*
  maandag 17 juni 2013 @ 20:45:05 #254
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_127918526
dat lijkt me vervelend NIKKI dat ze het niet weten op je werk..

Ik ben gastouder dus voor mij was het makkelijker om te vertellen, ik werk bij 2 gezinnen die tegenover elkaar wonen dus op de tijden dat ik in het ziekenhuis ben, vangen ze elkaars kinderen op. Vond het erg fijn om er gelijk open over te kunnen vertellen al vind ik het wat minder dat zo veel mensen alles van mijn lijf en cyclus af weten. Als je gewoon zwanger probeert te worden vertel je ook niet dat je gisteravond weer flink bezig bent geweest.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:49:23 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127918732
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:46 schreef _aurum_ het volgende:
Ik kruip ook onder mijn steen vandaan; wij hebben op 1 juli onze afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd wat het plan wordt.
Ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren voor jullie :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127919566
Snoenk, alleen mijn leidinggevende weet het dit keer. Vorige keren zijn we er heel open over geweest, ook tegen familie vrienden etc. maar het voelde voor ons beide niet goed deze poging, we hebben dus besloten het tegen niemand te vertellen zolang het niet nodig is. Ik laat het zolang het kan dus even zo.

Aurum, 1 juli is al bijna! :)
  maandag 17 juni 2013 @ 21:45:03 #257
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127922873
Spannend Nikki! Hoop dat er een mooi aantal follikels netjes meedoen.

Hier woensdag. En dan hoop ik dat ze bij mij netjes en snel groeien net als de vorige keer. Ik ben er wel een beetje klaar mee met die hormonen. Of beter gezegd: mijn darmen zijn er klaar mee en doen niet veel meer.... pfff! Lang geleden dat ik daar zo'n last van heb gehad. En wat kan je je dan toch beroerd voelen... En dan die hitte die ze voorspellen. Ik denk niet dat ik de komende dagen iets gedaan krijg ;).
En het vertellen: ik heb het wel laten doorschemeren aan een aantal mensen dat we weer in Nijmegen lopen, maar hoever en hoe en wat dat laat ik in het midden.

Aurum: spannend zo'n eerste afspraak! En het is idd al bijna 1 juli. Hoop dat je niet lang hoeft te wachten op een actie.

Dobbey: fijn dat je zo snel op gesprek kan komen.
pi_127923862
Oh Hobbes daar heb ik dan weer geen last van gelukkig. Wel al twee keer migraine gehad en ik denk echt dat dat ook door de hormonen komt, maargoed met wat ibuprofen is het dan wel redelijk door te komen.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:01:01 #259
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127924149
Dat vroeg ik me af idd: wat voor pijnstillers mag je nu nog nemen? Ik weet dat ze rond de punctie ibuprofen enzo afraden. Maar mag ik die nu nog wel gebuiken? Dan ga ik nl. over op de naproxen, dan kan ik hopenlijk weer een nachtje doorslapen....
pi_127924978
Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk, maar na een hele dag migraine en niet meer kunnen functioneren tot overgeven aan toe met een stuiterende peuter moest ik wel een ibuprofen nemen, ik trok het echt niet meer. Maar ik ben er wel voorzichtig mee. Anders neem ik er echt al sneller één dan nu. Rondom de punctie en de periode daarna neem ik inderdaad niets meer.
pi_127960468
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.

Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
pi_127961204
Babbel, wat een rollercoaster. :(
Hier helaas geen ervaring. Voor onze pgd behandeling wel een chromosomenonderzoek gedaan, maar alles was bij ons beiden goed. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. :*
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:46:52 #263
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_127961408
He Babbel. Niet leuk en wat een onzekerheid geeft dit. Hoop dat je snel meer weet :*.

Nikki: hoe was je echo?

Ik heb lekker geslapen op een naproxen. En vandaag ging het ook beter, tot nu dan. Dus vanavond neem ik er ook weer een. Nachtrust is me toch iets te belangrijk!
pi_127961940
Echo was goed. Er waren zo'n 5 follikels van 10mm en de rest was kleiner. Kortom, we gaan door met de 150 menopur en dan vrijdag weer een echo.

Jij heel veel succes morgen bij de echo Hobbes!
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:05:01 #265
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_128001093
Babbel.... Damn...... :*

Dat klinkt goed nikki.

Hobbes veel succes morgen! Nog ff inhakend op je medicatie verhaal. Ik mocht alleen bij hoge uitzondering paracetamol gebruiken en dan ook alleen bij fikse pijnen aan de eierstokken. Al het andere schijnt de hormoonbehandeling tegen te werken volgens Hengelo (nu hebben ze daar wel meer gezegd maar wilde het toch ff delen.... )

Voor mij mag het restant van de week net zo zijn als vandaag dan zijn die 8 nachten zo voorbij :P Onwijs druk op het werk en mega gekkenhuis hier in het dorp vanwege Lex en maxima. Wat een gekken.... 5 rijen dik in de zinderende hitte. Ik heb het fijn gevolgd via de computer en dat was me inspanning genoeg hahaha
pi_128001671
Hoi allemaal!
K zou ook graag meekletsen :) verhaal:
Mn man (32) en ik (27) zijn sinds oktober 2011 aan het proberen. Na een jaar een ontzettend onregelmatige cyclus te hebben gehad, en zonder zwanger te raken zijn we naar de huisarts gegaan. Die was gelukkig heel lief en we werden gelijk doorgestuurd naar de gyn. In de eerste instantie konden ze niks vinden (man was helemaal in orde, k in princiepe ook ware het niet dat ik een onregelmatige cyclus heb), maar mocht ik toch aan de clomid. Dat heb ik 3x gedaan tot 150mg zonder resultaat. Conclusie: resistent voor clomid. In het ziekenhuis waar ik toen liep konden ze verder niks voor me doen en werden we doorgestuurd naar het VU.
Man en ik weer helemaal onderzocht, man was weer clear maar mijn uitslag was ditmaal toch PCOS. Gezien ik wel al de eerste stap daarvoor heb doorlopen is besloten dat ik moet gaan prikken. Eerst een HSG gehad, die ook in orde was en eergister ben ik eindelijk ongesteld geworden (waar je al niet blij mee kan zijn haha). Gister naar het ivf centum geweest, en een uurtje geleden mijn eerste Gonal-F prik gezet!
Volgende week mag ik terugkomen om te kijken of er iets gebeurd. Heel spannend allemaal, ik ben zo blij dat ik eindelijk iets mag DOEN zeg. Werd helemaal tureluurs van al dat wachten de hele tijd!

Hm is een beetje een lange lap tekst geworden, sorry enzo :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:23:21 #267
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128005414
Welkom Pluizje!

Hier vandaag de eerste echo gehad. En idd weer meteen door met bloedprikken en vrijdag voor punctie. Vanavond de pregnyl zetten. Er zijn 12 follikels groot genoeg en nog zeker zoveel kleinere. Links doet bijna niet mee (gelukkig - die doet bij mij zo'n pijn bij de punctie, die was de vorige keer helemaal vol...).
pi_128005584
Wow Hobbes, dat is goed nieuws! Maar goed dat ik de wedstrijd niet ben aangegaan. ;)

Pluizje welkom, hopelijk lukt het snel nu er echt actie is en je goed in de gaten wordt gehouden. :*
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:04:28 #269
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_128023156
Pffft.... dacht nog even een leuk weekendje weg te gaan met vrienden voordat ik maandag of dinsdag moest beginnen... loopt allemaal beetje anders...zijn die vrienden binnen 3 maanden zwanger. Wat ik natuurijk hartstikke leuk voor ze vind, maar ook zo super oneerlijk... het was niet de bedoeling dat we het zouden weten, maarper ongeluk achtergekomen. En zou laatste weekendje nog even lekker drinken en alles loslaten voordat we volgende week zouden beginnen maar gisteren ongesteld geworden dus begin morgen al met de hormonen, waardoor ik dus ook niet meer drink. Van een leuk weekendje is het een rotweekend geworden waar ik ongesteld, hormonenspuitend met een zwangere zit...

Sorry voor de enorme egopost. Moest er even uit
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:29:22 #270
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128023634
Snoenk :*

Niets lucht meer op dan je gevoelens even ergens te uiten (dus ga gerust je gang hier).
pi_128024177
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef snoenk het volgende:
Gaddle: Vind 15% best veel.. Heb je erg veel bezwaren tegen hormonen? Behalve dan dat het natuurlijk veel fijner is als het niet hoeft.
Ja, ik vind 15% heel veel inderdaad. Als je nagaat dat het anders 10% is.
Alleen het idee van spuiten vind ik helemaal niets. Ik kan geen naald zien dus dat moet dan wel een toer worden. :S
pi_128024320
Maar wat een spannende (en soms vervelende) ontwikkelingen van de rest van de dames.
ik ben steeds niet helemaal bij. maar er word ook zoveel geschreven.

Alle vrouwen stuur ik wat positieve energie en kracht om verder te kunnen.
En een dikke kus.
Ohja geduld heb je eigenlijk ook wel nodig.
Ieder keer het wachten zeg maar daar kan je zo moe van worden.

Ik ben wat voorwerk aan het doen. ik weet niet of het nodig is maar doe het maar voor de zekerheid.
het kan nooit kwaad.
Ik ben een temperatuurlijst aan het bijhouden. ik ben weer met mn foliumzuur begonnen. ik was ermee gestopt omdat mn man geen zaadjes heeft. ik vond het zo nutteloos om dan door te gaan.
Ik moet dan zo een andere test doen om te kijken wanneer ik het meest vruchtbaar ben.
Wanneer moet ik dat precies doen eigenlijk?
Dit is volgens mij wel het enige voorwerk wat ik kan doen voordat we naar het UMC gaan.
21 augustus dus ik moet nog even wachten.
pi_128024696
Gaddle, als ik het goed snap stap jij over naar een ander zkh? Ik zou je dossier oprvragen zodat je dat iig mee kan nemen.

Ik ga nu ook de molen in en heb gevraagd of ik nog dingen moest voorbereiden (temp/cyclus etc), maar dat hoefde volgens de assistente niet nog een keer.

Als het je rust geeft om die dingen nog een keer na te lopen dan zou ik het doen, maar als je er juist niet rustig van wordt dan zou ik gewoon 21 augustus afwachten.

@snoenk: Sterkte :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128026702
Pluizje, welkom. :*

Snoenk, wat een vervelende nare situatie. Ik zou me ook niet echt meer op mijn gemakt voelen met zo'n weekendje. :*

Hobbesje: vrijdag punctie al, dat doe je snel! :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_128027048
Pluizje, wat fijn dat er nu eindelijk actie is joh! Hopelijk gaat het nu de goeie kant op voor jullie na al dat wachten. Irritant dat niks mogen/kunnen doen toch het grootste deel van je tijd opslokt. :(

Snoenk, da's behoorlijk nasty. :* voor jullie.

Gaddle spannend, langzaam zo wat voorwerk voor je echt aan de gang mag.

Hobbesje, wauw dat gaat snel!

Voor de rest een :*
Wij hebben volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis, hopelijk dan iets van een diagnose en actieplan.... ik wil ook actie! :')
pi_128034721
Lijnloos; ik snap precies wat je bedoelt, ik ken het gevoel heel goed. Duimen dat je volgende week een mooi actieplan hebt. :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Echo was goed. Er waren zo'n 5 follikels van 10mm en de rest was kleiner. Kortom, we gaan door met de 150 menopur en dan vrijdag weer een echo.

Jij heel veel succes morgen bij de echo Hobbes!
En deze had ik helemaal gemist! Goed nieuws! Hopelijk zijn het er vrijdag nog wat meer. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_128048484
Hobbes ik kom je alvast even succes wensen voor de punctie, want daar heb ik morgen geen tijd voor. You can do it! Hopelijk valt het mee. :*

Poezebeest hoe is het met jou?
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:13:25 #278
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_128051854
Hobbesje ik wens je ook alvast veel succes voor morgen!! :*

Pluizje helaas van harte welkom.

Dikke knuf voor jouw snoenk :*

En voor de rest ook even een knuffel :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:32:55 #279
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128053287
Tnx! Zometeen even lekker in bad en dan lekker slapen op de oxazepammetjes ;) . en dan morgenvroeg al bijtijds vertrekken richting Nijmegen (lang leve de waalbrug...).
pi_128055426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:15 schreef _aurum_ het volgende:
Gaddle, als ik het goed snap stap jij over naar een ander zkh? Ik zou je dossier oprvragen zodat je dat iig mee kan nemen.

Ik ga nu ook de molen in en heb gevraagd of ik nog dingen moest voorbereiden (temp/cyclus etc), maar dat hoefde volgens de assistente niet nog een keer.

Als het je rust geeft om die dingen nog een keer na te lopen dan zou ik het doen, maar als je er juist niet rustig van wordt dan zou ik gewoon 21 augustus afwachten.

@snoenk: Sterkte :*
Ja ik ga van Nijmegen naar het ziekenhuis Umc. Ze hebben alles naar mijn huisarts gestuurd en die kan het weer doorsturen naar het umc. volgens mij kunnen ze alle informatie al lezen via hun intranet ofzo.

Snoeck dat zuigt. hopelijk valt het allemaal mee voor je.

Succes morgen Hobbesje
pi_128071231
Zo, ik heb weer een echo achter de rug. Nu aan beide kanten 6 follikels van zo'n 13mm. Ze groeien mooi gelijkop, dus dat is positief. Naast deze 12 van 13mm zijn er ook nog zo'n 10 aan elke kant van rond de 10mm. Daarvan kunnen er ook nog een paar mee gaan doen. Nu wachten op bloeduitslag en dan zondag of maandag denk ik weer een echo.
pi_128071315
spannend allemaal hoor Nikki
pi_128072856
Hobbes; succes vandaag!

Nikki; dat zijn er een heleboel! Spannend allemaal weer.

Hier gaat het goed, wel wat last van mijn buik maar hoort er allemaal bij. Zondag de eerste echo, ik ben benieuwd.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:36:31 #284
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_128073660
Ik vind het knap hoe je er mee omgaat hoor droomvrouwtje. Ik weet niet hoe ik dat zou doen...

Chanty, inmiddels al een echt overtuigende positieve ovulatietest gehad?

aurum, spannend voor jullie dus ook :* Ik ken je volgens mij nog van WOHTS... Hopelijk mag jullie droom ook snel werkelijkheid worden!

kahlie, heftige weken dus gehad. :* Ik hoop dat het preconceptiegesprek verloopt zoals jullie hopen.

Gaddle, dat zijn inderdaad best wat nadelen die kleven aan het buitenland... :* lastige keuze!

dobbey, spannend!

babbel... wat ontzettend heftig zeg om je hier te moeten zien... Ik heb geen ervaring met die onderzoeken verder. Ik hoop zo dat er iets uitkomt dat eenvoudig te verhelpen is! Als er helemaal niets uitkomt, zou mij dat misschien wel frustreren als ik in jouw schoenen stond... :@

Nikki, mooie echo's lees ik! :)

Pluizje, (helaas) welkom in dit topic. Jij bent zo te zien al wat verder in het traject dan ik, hopelijk doen de hormonen hun werk!

Hobbesje, wat een hoop follikels! Dat gaat snel bij jou inderdaad. Succes bij de punctie, meis!

Snoenk, dat is ook gewoon extreem k*t als je zoiets hoort... :( Toch hoop ik dat je toch kunt genieten van jullie geplande weekend weg.

Lijnloos ook nog niet gelukt dus... Ik snap wel dat jullie inmiddels ook actie willen ondernemen!

Poezebeest, bij jou nog even afwachten dus wat het resultaat is. Ik ga voor je duimen!

---
Mega inhaalpost, excuses dames :@ Ik kom doordeweeks amper toe aan andere dingen dan mijn werk momenteel... :{

Afijn, gisteren }) bij mij na een cyclus van 34 dagen, dus dat is weer netjes! Helaas geen zwangerschap deze ronde, maar dat voelde ik al. Zere tieten namen af en mijn humeur nam ernstig toe. Morgen dus niet testen, maar wel weer starten met Clomid. Op naar ronde 3 voor ons. :)
pi_128073861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.
Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg. :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.

Vanwege ook andere redenen (endometriose) begonnen aan IVF in Belgie. In de 3de poging zwanger van mijn nichtje die nu 6 maanden is. Progesteron langduriger ingebracht en prednison geslikt in begin van de zwangerschap.

Helaas heeft nichtje wel een aangeboren afwijking, dus daarna is nogmaals genetisch onderzoek verricht. Het blijkt toch dat het eerste onderzoek niet zo uitvoerig was. Ook uit vervolg onderzoek is niets gebleken. Gewoon "pech" dus.

Wat ik dus wel frappant vindt is dat 3 vd 5 miskramen in het termijn zitten waarbij de aangeboren afwijking van nichtje ontstaat en dat in de IVF-pogingen er vaak wel 6 of 8 eieren waren met 5-7 bevruchtingen, maar de emmy's het vaak niet overleefden, zodat er per IVF poging uiteindelijk maar 1 terugplaatsing is geweest.
pi_128073955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:36 schreef Frummeltje86 het volgende:

kahlie, heftige weken dus gehad. :* Ik hoop dat het preconceptiegesprek verloopt zoals jullie hopen.
Ja, dat hoop ik ook. Wij verwachten niet dat ze gaan zeggen dat alles maar ok is, maar wel dat we een duidelijk beeld gaan krijgen van risico's en alle testen/behandelingen die ik zal moeten ondergaan. Dan kunnen we daarna rustig afwegen wat we doen.

Jij veel suc6 met clomid en de 3de ronde!
pi_128074056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:04 schreef snoenk het volgende:
Pffft.... dacht nog even een leuk weekendje weg te gaan met vrienden voordat ik maandag of dinsdag moest beginnen... loopt allemaal beetje anders...zijn die vrienden binnen 3 maanden zwanger. Wat ik natuurijk hartstikke leuk voor ze vind, maar ook zo super oneerlijk... het was niet de bedoeling dat we het zouden weten, maarper ongeluk achtergekomen. En zou laatste weekendje nog even lekker drinken en alles loslaten voordat we volgende week zouden beginnen maar gisteren ongesteld geworden dus begin morgen al met de hormonen, waardoor ik dus ook niet meer drink. Van een leuk weekendje is het een rotweekend geworden waar ik ongesteld, hormonenspuitend met een zwangere zit...

Sorry voor de enorme egopost. Moest er even uit
Goed dat je het eruit laat zeg, wat moet jij gebaald hebben. :*

_NIKKI_ veel suc6 :) Zit er goed uit.

Pluizje welkom in het topic.

DV, ik vind het knap hoor, dat je niet loopt te sippen. Het blijft toch een roller coaster. Tuurlijk ik ga nu wachtjaar 9 in, maar goed, ik merk nu dat nu zodra er een mogelijkheid is, ik het toch weer moeilijker heb dan tijdens een 'het mag toch echt niet'. Kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als je denkt dat je mag en dan daarna weer teruggefloten wordt. Zwaar *** in ieder geval.

Gaddle, dat is nog wel even wachten voor je afspraak. Ik hoop dat het nieuwe ziekenhuis je beter kan helpen.

Hobbesje, veel suc6 bij de punctie. Ik denk dat je er al doorheen bent, maar goed... op naar veel mooie emmy's.

Ik vergeet nu de helft, maar ik voel me toch beroerd. Ga nu ff wat teruglezen en volgens mij mis ik nog steeds de helft, dus mijn excuus, maar ik ga toch ff wat eten en dan weer liggen.

[ Bericht 21% gewijzigd door kahlie op 21-06-2013 11:54:49 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:30:24 #288
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128082794
We zijn er weer. 9 eicellen gevonden en we zagen net dat er 7 zijn geinjecteerd. Nu afwachten of ze net jes gaan delen (maar dat is wel de verwachting van de gyn).
pi_128084535
Hobbes, dat is goed nieuws! Ik duim voor 7 mooie embryo's!
Ging de punctie goed?
pi_128085067
Spannend, Hobbesje!
pi_128086097
Hobbes; mooie score! Ook hier wordt geduimd voor mooie embryo's.
pi_128086728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:30 schreef Hobbesje het volgende:
We zijn er weer. 9 eicellen gevonden en we zagen net dat er 7 zijn geinjecteerd. Nu afwachten of ze net jes gaan delen (maar dat is wel de verwachting van de gyn).
wow dat ziet er goed uit. cheers
En nu hopen op een goede embryos:)
pi_128087713
Een mooie *O* voor hobbesje!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:15:46 #294
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128091176
Tnx! Nu begint het ergste wachten.... op of ze gaan delen en dus of we een terugplaatsing krijgen en dan weer wachten...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:19:56 #295
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_128091373
Hobbesje spannend! hoop op 7 mooie embryo's

Gaddle, lijnloos nikki en aurum :*

Pluizje welkom en hoop dat je snel weer weg bent hier!

Vandaag officieel begonnen met de 1e IVF, hoop ook gelijk de laatste... En zo weekend weg, we hebben ondertussen gepraat en heb er iets meer zin in, gewoon heel eerlijk geweest dat ik het er best moeilijk mee heb en misschien af en toe wat tijd voor mezelf nodig heb. En dat begrip was er gelukkig ook helemaal.
pi_128092330
Snoenk wat goed dat je hebt verteld dat je het er moeilijk mee hebt. En heel fijn dat er begrip voor is. Toch noghel veel plezier dit weekend! En succes met de eerste ivf natuurlijk!
pi_128100140
Oepsie kijk je even niet, gelijk een pagina verder :)
Dank voor het warme welkom O+ even bijlezen
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:04:16 #298
57497 happyme28
I'm so happy
pi_128102319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Babbel1 het volgende:
Hey allemaal, helaas kom ik me hier toch weer melden... waar ik eerst problemen had met zwanger worden, lijk ik nu een probleem te hebben om zwanger te blijven.. Het afgelopen half jaar ben ik drie keer zwanger geworden, maar kreeg ik drie keer een miskraam.

Vandaag heb ik overleg gehad met de gynaecoloog en ik en mijn lief krijgen alletwee een chromosoomonderzoek en bij mij doen ze nog onderzoek naar stollingsziekte.. De uitslag van het eerste duurt een maand, van de stollingsziekte een week.. Waarschijnlijk gaan we vrijdag bloed laten prikken, dus ik ben benieuwd.. Een google-rondje leverde mij op dat het vaker wordt gedaan en dat er maar in een klein percentage van de onderzoeken een oorzaak wordt gevonden. Aan stollingsziekte schijnt makkelijk wat te doen te zijn, chromosoomafwijkingen zijn een ander verhaal.. Vind het spannend! Iemand ervaring hiermee?
Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.

Maar ja, het zal maar net wel het geval zijn. Overigens werd bij ons uitgelegd dat die chromosomenafwijking ook een kwestie van pech is en het niet betekent dat het kansloos is, alleen dat ze nu 3 keer verkeerd gematched zijn en het de volgende keer gewoon goed kan zijn. En PGD zou ook nog een mogelijkheid zijn om de goede matches eruit te filteren, maar dat is wel een stuk ingrijpender.
pi_128111557
Hobbesje, wat een goede score!

Frummel, jammer dat je ongesteld was geworden.. succes deze ronde! Wel fijn dat het in ieder geval aanslaat!

Nikki, succes bij de volgende echo!

Voor iedereen een dikke knuf! :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:42 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hey, Babbel, wat rot. Klote zeg. :*

[..]

Zus heeft na 5 miskramen binnen ongeveer 1,5 jaar ook het hele rondje onderzoeken gehad. Er is ook sectie verricht op een paar van de miskramen. Sorry, dit klinkt zo verrot, maar weet ook niet hoe ik het rustiger kan brengen. Uiteindelijk is er niets gevonden.

Vanwege ook andere redenen (endometriose) begonnen aan IVF in Belgie. In de 3de poging zwanger van mijn nichtje die nu 6 maanden is. Progesteron langduriger ingebracht en prednison geslikt in begin van de zwangerschap.

Helaas heeft nichtje wel een aangeboren afwijking, dus daarna is nogmaals genetisch onderzoek verricht. Het blijkt toch dat het eerste onderzoek niet zo uitvoerig was. Ook uit vervolg onderzoek is niets gebleken. Gewoon "pech" dus.

Wat ik dus wel frappant vindt is dat 3 vd 5 miskramen in het termijn zitten waarbij de aangeboren afwijking van nichtje ontstaat en dat in de IVF-pogingen er vaak wel 6 of 8 eieren waren met 5-7 bevruchtingen, maar de emmy's het vaak niet overleefden, zodat er per IVF poging uiteindelijk maar 1 terugplaatsing is geweest.
Jeetje, wat kan de natuur dan eigenlijk raar in elkaar zitten... Heeft ze een ernstige afwijking? Hier kreeg ik na de tweede miskraam ook verschillende bloedonderzoeken en nu blijken er nog meer te zijn... Dat chromosomenonderzoek onderzoekt ook alleen of de plaats van de chromosomen klopt, het is volgens mij geen genetisch onderzoek waarbij ze kijken naar mogelijke afwijkingen..

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:04 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Bij mij en mijn man is hetzelfde onderzocht na 3 vroege miskramen maar geen afwijkingen gevonden. Inderdaad slechts een klein percentage die deze chromosomen mismatch heeft.

Maar ja, het zal maar net wel het geval zijn. Overigens werd bij ons uitgelegd dat die chromosomenafwijking ook een kwestie van pech is en het niet betekent dat het kansloos is, alleen dat ze nu 3 keer verkeerd gematched zijn en het de volgende keer gewoon goed kan zijn. En PGD zou ook nog een mogelijkheid zijn om de goede matches eruit te filteren, maar dat is wel een stuk ingrijpender.
Ik heb op internet ook verhalen gelezen van mensen die al een gezond kindje hadden en daarna drie miskramen kregen, waarbij er dan toch sprake bleek van een afwijking in de chromosomen, dus het zegt niet zo heel veel..

Gisteren gingen we samen naar het ziekenhuis om het bloed te laten prikken, kon het bloed op vrijdag niet meer naar het Erasmus worden doorgestuurd... Mijn vriend was er helemaal voor niets.. Hadden ze ook wel even mogen aangeven vantevoren.. Een van die vrouwen was helemaal gepikeerd: Het staat op het formulier, hoor! Terwijl we dat net daarvoor pas af konden halen.. :% Nja, maakt niet uit, volgende week weer een kans.. Ze hebben bij mij gelijk geprikt op antistoffen voor vijfde en zesde ziekte, omdat ik op een kinderdagverblijf werk en tijdens mijn 1e en 3e miskraam waren er kinderen die deze ziekten hadden..De bloeding van de laatste miskraam is bijna klaar, dus we gaan weer vrolijk verder voor de volgende ronde.. *O*
  zondag 23 juni 2013 @ 10:27:56 #300
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_128142508
Vandaag kunnen we zien hoeveel embryootjes er gedeeld zijn. Het zijn er 3 van de 7. Voor mij wel een beetje teleurstellend... Maar iig morgen een terugplaatsing.
pi_128144518
Hobbes, ondanks dat het misschien niet is wat je had gehoopt qua aantal voor evt. in de vriezer heb je toch een tp. *O* Succes morgen!

Ik heb net weer een echo gehad en er zitten nu zo'n 24 follikels die waarschijnlijk aanprikbaar zijn met de punctie. Afgaande op de echo wordt de punctie dinsdsg, maar daarover hoor ik later vandaag meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')