abonnement Unibet Coolblue
pi_126269816
On topic maar

01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: Controller
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40 (praktijk 40)
06: Aantal vakantiedagen: 39
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 5200
09: Netto maand salaris: 3000 (excl allerlei bruto en netto vergoedingen)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, ov vegoeding en zeer veel prive vergoedingen
13: Tevreden?: nee, salaris is bovengemiddeld goed, werkdruk is lager dan gemiddeld, maar verder weinig uitdagingen. Al verdien je het 3 dubbele, maar als je het niet meer leuk vind, tja....
pi_126270689
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
On topic maar

01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: Controller
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40 (praktijk 40)
06: Aantal vakantiedagen: 39
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 5200
09: Netto maand salaris: 3000 (excl allerlei bruto en netto vergoedingen)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, ov vegoeding en zeer veel prive vergoedingen
13: Tevreden?: nee, salaris is bovengemiddeld goed, werkdruk is lager dan gemiddeld, maar verder weinig uitdagingen. Al verdien je het 3 dubbele, maar als je het niet meer leuk vind, tja....
Wat voor studie heb je gedaan. Ik ben nu bezig met bedrijfeconomie. Zit te twijfelen of ik nog post doc RC ga doen. Heb jij de titel RC of alleen Msc accounting finance?
pi_126271453
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:21 schreef Baje het volgende:

[..]

Wat voor studie heb je gedaan. Ik ben nu bezig met bedrijfeconomie. Zit te twijfelen of ik nog post doc RC ga doen. Heb jij de titel RC of alleen Msc accounting finance?
Ik kom van de accountancy, dus heb RA gevolgd. Of je RC moet volgen hangt een beetje af hoe ver je in het bedrijsleven wilt schoppen. Laat ik zeggen dat je zonder RC makkelijk 70k per jaar kan verdienen. 50/50 van de functies met dit salaris heeft een voorkeur voor RA/RC en laat ik zeggen 15% is ook een harde vereiste. Zonder RA/RC zal je max liggen op ongeveer 80k per jaar huidige salarispeil. Wil je nog verder schoppen dan moet je eigenlijks wel een RA/RC hebben, dan kijk je naar functies als financieel directeur. Je moet jezelf dan wel de vraag stellen of je bereid bent om structureel 50-60 uur per week te draaien, met thuis een gezin dat op je wacht. Al zal je het willen, als je niet super goed genoeg bent, en ik heb best wel veel goede controllers gezien, kan het nog steeds zo zijn dat je niet verder schopt dan een controller. Op zich hoef je je nergens voor te schamen, je verdeint nog steeds heel goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkerThanBlack op 09-05-2013 18:42:13 ]
pi_126271642
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik kom van de accountancy, dus heb RA gevolgd. Of je RC moet volgen hangt een beetje af hoe ver je in het bedrijsleven wilt schoppen. Laat ik zeggen dat je zonder RC makkelijk 70k per jaar kan verdienen. 50/50 van de functies met dit salaris heeft een voorkeur voor RA/RC en laat ik zeggen 15% is ook een harde vereiste. Zonder RA/RC zal je max liggen op ongeveer 80k per jaar huidige salarispeil. Wil je nog verder schoppen dan moet je eigenlijks wel een RA/RC hebben, dan kijk je naar functies als financieel directeur. Je moet jezelf dan wel de vraag stellen of je bereid bent om structureel 50-60 uur per week te draaien, met thuis een gezin dat op je wacht.
Je hebt inderdaad een mooi balans tussen salaris en werktijd. Ik zit straks voor de keuze RC/RA. Volgens mij duurt RC traject langer. Ook duurt een studie van RC naar Ra langer dan andersom. Lastig..
pi_126271961
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:41 schreef Baje het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad een mooi balans tussen salaris en werktijd. Ik zit straks voor de keuze RC/RA. Volgens mij duurt RC traject langer. Ook duurt een studie van RC naar Ra langer dan andersom. Lastig..
Een controller is totaal niet te vergelijken met een accountant. Verdiep je eerst of je controller of accountant wilt worden, dan is de studiekeus eigenlijks al duidelijk. Qua duur van de studie moet je geen rekening mee houden. Uit praktijk blijkt de RA studie zelfs langer te duren. Ik heb geen spijt van mijn keuzes, maar met de kennis van nu, had ik liever RC gevolgd en direct begonnen als controller.
pi_126272168
01: Bedrijfstak:UWV
02: Functie: wajong
03: Opleiding: mbo
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 24 uur per dag
06: Aantal vakantiedagen:0
07: 13e maand: nee
09: Netto maand salaris:1060 excl hossel
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring:nee
12: Goodies:nieuwe auto
13: Tevreden?:beetje
pi_126272619
Jou vakantiedagen zijn toch 365 per jaar ?
Welke auto heb je nu gekocht?
Interessant he ?
pi_126273328
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Een controller is totaal niet te vergelijken met een accountant. Verdiep je eerst of je controller of accountant wilt worden, dan is de studiekeus eigenlijks al duidelijk. Qua duur van de studie moet je geen rekening mee houden. Uit praktijk blijkt de RA studie zelfs langer te duren. Ik heb geen spijt van mijn keuzes, maar met de kennis van nu, had ik liever RC gevolgd en direct begonnen als controller.
Natuurlijk snap ik dat die studies niet te vergelijken zijn, vooralsnog twijfel ik wel tussen die 2 post-docs. Maar hoe langer je studeert hoe meer het kost hé. Toch zit de kans erin dat dat bedrag vergoed wordt
pi_126275039
Ik zou pas postdoc doen als je een tijdje werkt als controller. Die functies die de eis stellen vragen ook 5-10 jaar werkervaring. WO zit je de eerste vijf jaar goed mee. Speel zelf ook met de gedachte om RC te doen, maar wat darkerthanblack zegt; als je ouder wordt gaat gezin ook meer mee spelen.
Haai
pi_126275251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:52 schreef MadDorito het volgende:
Ik zou pas postdoc doen als je een tijdje werkt als controller. Die functies die de eis stellen vragen ook 5-10 jaar werkervaring. WO zit je de eerste vijf jaar goed mee. Speel zelf ook met de gedachte om RC te doen, maar wat darkerthanblack zegt; als je ouder wordt gaat gezin ook meer mee spelen.
Maar ik zit nu nog op t HBO, dus wil sowieso nog pre master en master accounting en control doen.
pi_126275385
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2013 16:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zou alleen wel een beetje oppassen. Hier posten grotendeels alleen de mensen die iets meer verdienen, en de gemiddelde FOK!ker verdient uiteraard veel meer dan een gemiddelde Nederlander.
Dat valt op zich nog wel mee toch?
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:02:23 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_126275546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:59 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Dat valt op zich nog wel mee toch?
Nee :'( Als je alle salarissen in deze topicreeks optelt kom je echt dik bovengemiddeld uit hoor.
pi_126276004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee :'( Als je alle salarissen in deze topicreeks optelt kom je echt dik bovengemiddeld uit hoor.
Dan heb ik er te weinig gezien. ;-)
pi_126284419
En je denkt dat iedereen *eerlijk* zijn salaris bekend maakt?
In Nederland liegt bijna iedereen over zijn/haar salaris.
Interessant he ?
pi_126288009
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 18:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
On topic maar

01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: Controller
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40 (praktijk 40)
06: Aantal vakantiedagen: 39
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 5200
09: Netto maand salaris: 3000 (excl allerlei bruto en netto vergoedingen)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, ov vegoeding en zeer veel prive vergoedingen
13: Tevreden?: nee, salaris is bovengemiddeld goed, werkdruk is lager dan gemiddeld, maar verder weinig uitdagingen. Al verdien je het 3 dubbele, maar als je het niet meer leuk vind, tja....
Lage werkdruk ervaar je overal? Kan me voorstellen dat dit erg afhankelijk is van de branche.
Een onderneming die afhankelijk is van snel handelen en dus van snelle rapportages zorgt voor meer werkdruk lijkt me.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:06:22 #116
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_126289045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:46 schreef Zwolsboy het volgende:
In Nederland liegt bijna iedereen over zijn/haar salaris.
In de kroeg erover patsen is in mijn ogen wel iets anders dan anoniem op internet, das soort van echt wel dubbel triest :X
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_126290580
Hoezo? In de kroeg durf ik het echt niet, op internet is het lekker anoniem...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:49:27 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_126290739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:45 schreef skftn het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Software/Network Engineer
03: Opleiding: vmbo (niet afgerond)
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 45 (praktijk 47)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1950
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 1j
12: Goodies: tel, laptop, reiskosten vergoeding
13: Tevreden?: ja, leuke collegas en uitdagend werk. En voor de mensen die zich afvragen hoe dat kan zonder genoten opleiding: kennis oO<
Een junior MBO -niveau software progger, dan moet je 1 kunstje heel goed kunnen. Welke is dat ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_126290884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een junior MBO -niveau software progger, dan moet je 1 kunstje heel goed kunnen. Welke is dat ?
Ik begrijp je vraag niet. Geen flauw idee wat ze op het MBO allemaal uitspoken. Ik prog iniedergeval Python met frameworks als twisted en pylons.
pi_126298468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 23:46 schreef Piger het volgende:

[..]

Lage werkdruk ervaar je overal? Kan me voorstellen dat dit erg afhankelijk is van de branche.
Een onderneming die afhankelijk is van snel handelen en dus van snelle rapportages zorgt voor meer werkdruk lijkt me.
Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als Controller heb je sowieso piekmomenten waarbij je in een korte tijd de gevraagde rapportage dient aan te leveren. Daarnaast heb je ook nog de accountantscontrole wat ook voor extra drukte zorgt. Maar over het gehele jaar gezien is de drukte minimaal. Het is niet zo dat ik regelmatig lange dagen maak. Af en toe moet je een lange dag maken, maar vergeleken met de meeste controllers die ik heb gezien of ken is de werkdruk gewoon laag. Vrienden van mij met dezelfde functie hebben wegens de werkdruk aanzienlijk meer stress dan ik zelf.
pi_126299086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:29 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Als Controller heb je sowieso piekmomenten waarbij je in een korte tijd de gevraagde rapportage dient aan te leveren. Daarnaast heb je ook nog de accountantscontrole wat ook voor extra drukte zorgt. Maar over het gehele jaar gezien is de drukte minimaal. Het is niet zo dat ik regelmatig lange dagen maak. Af en toe moet je een lange dag maken, maar vergeleken met de meeste controllers die ik heb gezien of ken is de werkdruk gewoon laag. Vrienden van mij met dezelfde functie hebben wegens de werkdruk aanzienlijk meer stress dan ik zelf.
Verschilt natuurlijk enorm per bedrijf en per rol die je als controller hebt. Sommige controllers zijn bij ons puur verantwoordelijk voor de maand rapportage en die hebben meer stress momenten, anderen zitten we op andere verantwoordelijkheden en zijn minder gebonden aan bepaalde "pieken". En sommige bedrijven hebben hun systemen beter op orde dan andere, dat wil ook nogal schelen in hoeveel werk je als controller moet verrichten...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126299452
Dan ik ook:

01: Bedrijfstak: Financiële Dienstverlening
02: Functie: Trainee
03: Opleiding: Internationale Economie en Bedrijfseconomie
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40 (+-45)
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja, en vakantietoeslag.
08: Bruto maand salaris: 2920
09: Netto maand salaris: 2000
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: In september begonnen.
12: Goodies: Telefoon, volledige reiskostenvergoeding, internetvergoeding (alle niet opgenomen in salaris)
13: Tevreden?: Heel tevreden. Leuke en uitdagende projecten. Veel opleidingsmogelijkheden. Tenslotte hele goede groeimogelijkheden (per half jaar) die ik volledig zelf in de hand heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door FrituurVetPet op 10-05-2013 13:01:36 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:58:32 #123
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_126301394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:01 schreef FrituurVetPet het volgende:
08: Bruto maand salaris: 2920
Haha dat verdien ik met 10+ jaar HBO werkervaring! Ik werk wel 36 uur, maar toch mooi gedaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_126301473
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Haha dat verdien ik met 10+ jaar HBO werkervaring! Ik werk wel 36 uur, maar toch mooi gedaan.
Überhaupt mazzel gehad met startsalaris. Daarnaast is er elk jaar een riante periodiek bij goed functioneren en voor trainees zelfs twee keer per jaar. Zo ben ik het eerste half jaar dus al 250 bruto in de plus gegaan. Bijna te zot voor woorden en als iemand mij dit een jaar geleden had voorgespiegeld had ik hem voor gek verklaard!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 13:01:47 #125
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_126301505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Haha dat verdien ik met 10+ jaar HBO werkervaring! Ik werk wel 36 uur, maar toch mooi gedaan.
welke branche? Zit hier tegen 3700 aan te kijken met 6 jaar ervaring en hbo
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')