quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:05 schreef trigt013 het volgende:
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een andere garage....beetje belachelijke prijzen.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:06 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Gezien de KM stand kan die er dan wel weer even tegen aan. Enig idee wat je er inruil voor kan krijgen?
Lekt hij links voor ? Passagierszijde op de hoek ?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:02 schreef Erick678 het volgende:
Beste fokkers,
Ik heb een Peugeot 206 uit '99. Heeft 78.000 gelopen. Heb 'm nu 2.5 jaar maar sta nu voor een wat lastige beslissing. Namelijk:
De auto lekt olie. Koppakking moet hiervoor worden vervangen.
Mutlirien moet je even kijken op partsbase wat de kosten zijn.quote:Daarnaast is de multiriem tot op heden nog niet vervangen. Beste is natuurlijk om de koppakking en riem in 1 keer te vervangen. Daarnaast komt er nog een bandje aan voor de APK.
Pittige prijs, maar kijk eens rond op een peugeot forum.quote:Wat de APK(Eind augustus) mij verder zal brengen, is nog niet bekend.
De kosten voor het vervangen van de riem, koppakking en bandje bedraagt 810EU. Naast die 810EU komen er nog wat kleine kosten aan (Bougies vervangen, luchtfilter & olie). Bougies en luchtfilter doe ik zelf. Olie laat ik doen.
Zeg dat ik op 950EU totaal kom incl. APK (Als de auto zonder problemen erdoorheen rolt).
Zouden jullie deze 950EU waard vinden of kan ik beter opzoek naar een andere wagen?
Bedankt alvast!
quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Persoonlijk vind ik het een vreemde overweging om een auto misschien weg te doen omdat er wat regulier onderhoud aan zit te komen, tenzij de auto ook al allerlei gebreken begint te vertonen die niet met het regulier periodiek onderhoud te maken hebben.
Dus welke redenen zijn er om een aanschaf van een andere auto te overwegen, behalve de kosten van regulier periodiek onderhoud aan je huidige auto?
Wordt voor die 800 euro ook de kop en het blok gevlakt bij het vervangen van de koppakking? Zo niet, dan moet je haast maken met het vinden van een andere garage.
Hij lekt aan de passagierszijde. Echter is de riem wel droog.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:20 schreef beware_reageerd het volgende:
Lekt hij links voor ? Passagierszijde op de hoek ?
Anders kan het ook kleppendekselpakking zijn.
Er ligt, als het goed is, een TU blok in.
En als je handig bent is dat zelf te doen.
Daar heb je absoluut gelijk in:)quote:Na 78.000 km mag het ook wel eens.
En je kunt wel weer ruim 100.000 kilometer voorruit.
Plus je weet nu wat je hebt, anders moet je ook maar afwachten.
Het alom bekende plekje.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef Erick678 het volgende:
[..]
Hij lekt aan de passagierszijde. Echter is de riem wel droog.
Ik ben best handig. Zou het wel zelf kunnen. Helaas beschik ik niet over een goede en ruime werkruimte.
En daar zou ik toch op inzetten.quote:[..]
Daar heb je absoluut gelijk in:)
Thanks!
Mja, ik denk ook dat hij het gewoon moet proberen, maar je moet wel realistisch zijn. De kans dat het je de eerste keer in zo'n korte tijd lukt is niet zo heel groot.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:16 schreef beware_reageerd het volgende:
Als je het wilt doen, reken op ongeveer 1,5 uur demontage.
Dan is je kop er wel af.
Even checken of deze gevlakt moet worden.
Verse pakking en kopbouten (dit zijn trekbouten namelijk) en je hebt hem de dag erop in een uur of 5 weer in elkaar.
Heb je ook gelijk koelvloeistof en olie + filter vervangen. (Purflex filter)
Al met al is het te doen in ongeveer 6 uur.
bestel sowieso een ORGINELE koppakking, deze zijn namelijk gemodificeerd waardoor dit probleem niet meer voorkomt Vervang OOK de kopbouten (!), en houd rekening met het aanhaal moment, er zijn namelijk 2 verschillende waardes, afhankelijk van een alu blok of gietijzerquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef Erick678 het volgende:
[..]
Hij lekt aan de passagierszijde. Echter is de riem wel droog.
Ik ben best handig. Zou het wel zelf kunnen. Helaas beschik ik niet over een goede en ruime werkruimte.
Klopt qua aanhaal. Volgens Peugeot monteurs op onze club niet qua koppakking.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bestel sowieso een ORGINELE koppakking, deze zijn namelijk gemodificeerd waardoor dit probleem niet meer voorkomt Vervang OOK de kopbouten (!), en houd rekening met het aanhaal moment, er zijn namelijk 2 verschillende waardes, afhankelijk van een alu blok of gietijzer
Bij Citroën hadden we destijds een mededeling van uit Citroën Frankrijk, (uiteraard is slecht vertaald Engels ) , met een wijziging op de Koppakking van de TU motoren, en deze was zichtbaar anders (dubbele afdichting rond om het beroemde olie kanaal)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:56 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Klopt qua aanhaal. Volgens Peugeot monteurs op onze club niet qua koppakking.
(trek je mening niet in twijfel maar ik ga liever wel op de specialisten af die het regelmatig meemaken.)
Die kennen we, maar als je orgineel besteld krijg je dus wel de foute.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Bij Citroën hadden we destijds een mededeling van uit Citroën Frankrijk, (uiteraard is slecht vertaald Engels ) , met een wijziging op de Koppakking van de TU motoren, en deze was zichtbaar anders (dubbele afdichting rond om het beroemde olie kanaal)
TU blokkies zijn wel makelijk om aan te werken, zolang er maar niet die smerige secundaire luchtpomp op zit, die krengen sta ik nog regelmatig te vervangenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:05 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Die kennen we, maar als je orgineel besteld krijg je dus wel de foute.
Althans als je peugeot op geeft. (205 1.4i indeze, afgelopen december)
Dus beter gelijk vragen om de gemodificeerde. Dan krijg je een pakking die er weer anders uitziet maar wel past en die is ook iets dikker.
Dan schijnt het probleem wel weg te zijn.
Maar wie weet is die modificatie op de 206 al wel in het systeem.
Zeker niet op de 205, vandaar dat ik erop wijs, net als de trekbouten en aanhaal moment en graden.
Ik kan ze inmiddels wel dromen. Volgende 205 staat alweer voor de deur, de telfort auto.
(Hans miljionair die van vakantie paradijs naar subtropischzwemparadijs gaat) Die heb ik nu.
Blijf toch wel een TU fan, zijn de beste blokken naar mijn smaak.
Ik heb de auto zo'n 2 jaar geleden gekocht. Toen stond de teller op 74.000quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:25 schreef Warrick21 het volgende:
Ik vind het trouwens wel een verdacht lage kilometerstand voor een auto uit '99. Wanneer heb jij het gekocht en op welke kilometerstand?
Waarschijnlijk zijn er dus alleen maar stadkilometers gemaakt, waardoor er mogelijk nog meer onvoorziene dingen kunnen gaan voorkomen.
In andere woorden je rijdt maar 2000km per jaar? Dan is het eigenlijk zonde om uberhaupt een auto te bezitten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:48 schreef Erick678 het volgende:
[..]
Ik heb de auto zo'n 2 jaar geleden gekocht. Toen stond de teller op 74.000
Heb de auto nodig voor m'n werk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:23 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
In andere woorden je rijdt maar 2000km per jaar? Dan is het eigenlijk zonde om uberhaupt een auto te bezitten.
Met de werkzaamheden die er nu aan gedaan moeten worden? Zo goed als niets.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:06 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Enig idee wat je er inruil voor kan krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |