abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:07:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_125944804
121231_65252_AAQcD.jpg


99.gif Welkom in de Digital Corner Slowchat

Je bent aangekomen in de stamkroeg van het Digital Corner subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van DIG die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.
Ook beantwoorden wij zo nu en dan vragen die hier gesteld worden.

99.gif Wat was het vorige topic

Alle vorige topics zijn hier te vinden: Topicreeks: DIG Slowchat

99.gif De huisregels van de stamkroeg

Er zijn enkele regels die gelden in dit topic:
• Geen 'smilie posts'.
• Geen ordinaire 'tvp' posts.
• Geen eindeloze 'hoi/doei' posts.

99.gif IRC

Voor de echte addicts van DIG hebben we ook een IRC kanaal: DIG IRC KANAAL!

99.gif Wat te doen als ik de laatste post heb?

Degene die de laatste post heeft gemaakt moet het nieuwe topic openen, dat gaat tegenwoordig heel makkelijk door op de juiste knop te klikken. De OP wordt dan automatisch overgenomen en daarom heeft Troel het stukje tekst hier verwijderd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125944839
ik heb hier 2dezelfde schermen op dezelfde videokaart, dvi-d + dvi-d en zie geen merkbaar verschil tussen de schermen
of je nou onboard of externe kaart gebruikt moet niet echt uitmaken
pi_125945130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:02 schreef Bart het volgende:
Geen enkel scherm is exact hetzelfde. De vraag is hoe erg je wil mierenneuken...
Weet ik, maar gelukkig zijn het 2 schermen van hetzelfde type. Dat scheelt al iets.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:08 schreef mschol het volgende:
ik heb hier 2dezelfde schermen op dezelfde videokaart, dvi-d + dvi-d en zie geen merkbaar verschil tussen de schermen
of je nou onboard of externe kaart gebruikt moet niet echt uitmaken
Het gaat hier om DVI-D en HDMI op de moederbord. Topic wat mijn onrust aanwakkerde staat hier.
Vervolgens is googlen op "color difference dual monitor" e.d. genoeg voer om verder ongerust te raken.

Maar we moeten het er maar op gokken dan. Ben nu denk ik éindelijk uit de keuze van de processor...
pi_125946412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Weet ik, maar gelukkig zijn het 2 schermen van hetzelfde type. Dat scheelt al iets.

[..]

Het gaat hier om DVI-D en HDMI op de moederbord. Topic wat mijn onrust aanwakkerde staat hier.
Vervolgens is googlen op "color difference dual monitor" e.d. genoeg voer om verder ongerust te raken.

Maar we moeten het er maar op gokken dan. Ben nu denk ik éindelijk uit de keuze van de processor...
Misschien is de output die hij gebruikt een DVI-A uitgang waardoor het signaal dus analoog is. Dat zorgt er dus voor dat de kwaliteit verschilt.

Bij gebruik van DVI-D en HDMI zou het signaal geen verschil uit moeten maken. Enkel eventeel een softwarematige aanpassing en / of verschillen in de monitor zelf. Maar dat laatste zal niet veel verschil zijn en is vrij simpel aan de hand van witbalans grotendeels aan te passen.
pi_125948981
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

Misschien is de output die hij gebruikt een DVI-A uitgang waardoor het signaal dus analoog is. Dat zorgt er dus voor dat de kwaliteit verschilt.

Bij gebruik van DVI-D en HDMI zou het signaal geen verschil uit moeten maken. Enkel eventeel een softwarematige aanpassing en / of verschillen in de monitor zelf. Maar dat laatste zal niet veel verschil zijn en is vrij simpel aan de hand van witbalans grotendeels aan te passen.
Z'n monitor heeft VGA, HDMI en DVI-D, digitaal dus.
Bovendien had een ander in hetzelfde topic hetzelfde probleem.

Maar goed, een extra videokaart wordt 'm niet (niet nodig; geen gamer) en een moederbord met 2 HDMI poorten lijkt me een rariteit.
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:07:59 #6
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_125950066
Dankje Troel O+
phluphy for president!
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:15:04 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_125950330
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Dankje Troel O+
En toch ben ik blij dat ik je nog kon bereiken :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:58:00 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125958460
Ik ben nu bij mijn grootouders en kreeg te horen dat de telefonie de laatste tijd veel stoort. Ik dus naar de experiabox kijken en zie dat het voicelampje niet brandt. Ik dus alle bekabeling bij langs en dat zit allemaal goed, klopt ook wel wat internet via ADSL doet het prima. Heb dus de KPN helpdesk gebeld en de aardige vrouw zag dat er indd problemen met de telefonie waren en kon het niet oplossen. Morgen komt er een monteur, nou hoop ik dat het probleem bij KPN ligt. Het werkte wel altijd en er is aan de bekabeling niks veranderd sinds het aangesloten is.
Snelheid is ook prima, modem traint ij met 8 mbit op 3km van de centrale, dus de lijn zelf is goed. Internetten gaat prima.

Nou kan ik er morgen helaas niet bij zijn, want ik zou wel willen weten met wat voor verhaal de monteur komt. Die zou natuurlijk zo tegen m'n grootouders kunnen zeggen dat het bij hun ligt en de rekening krijgen.

Is voor mij de eerste keer in 10 jaar dat ik de KPN nodig heb om een storing door te geven :O
pi_125959368
Goed moment om over te stappen op Ziggo.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:28:53 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125960733
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef Dimens het volgende:
Goed moment om over te stappen op Ziggo.
Dat probeer ik hier ook iemand al lang toe te ''dwingen'', die geeft helaas nog niet erg hard toe. De TV hebben we er al, nu de rest nog :D
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:58 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben nu bij mijn grootouders en kreeg te horen dat de telefonie de laatste tijd veel stoort. Ik dus naar de experiabox kijken en zie dat het voicelampje niet brandt. Ik dus alle bekabeling bij langs en dat zit allemaal goed, klopt ook wel wat internet via ADSL doet het prima. Heb dus de KPN helpdesk gebeld en de aardige vrouw zag dat er indd problemen met de telefonie waren en kon het niet oplossen. Morgen komt er een monteur, nou hoop ik dat het probleem bij KPN ligt. Het werkte wel altijd en er is aan de bekabeling niks veranderd sinds het aangesloten is.
Snelheid is ook prima, modem traint ij met 8 mbit op 3km van de centrale, dus de lijn zelf is goed. Internetten gaat prima.

Nou kan ik er morgen helaas niet bij zijn, want ik zou wel willen weten met wat voor verhaal de monteur komt. Die zou natuurlijk zo tegen m'n grootouders kunnen zeggen dat het bij hun ligt en de rekening krijgen.

Is voor mij de eerste keer in 10 jaar dat ik de KPN nodig heb om een storing door te geven :O
Laatste keer toen ik problemen had met de KPN (Speedtouch 780 :')!) heb ik gewoon een nieuwe gekregen. Raar dat het compleet willekeurig lijkt en dat in dit geval een monteur langs komt (waar het probleem mij duidelijk lijkt).

Je kan een goed duidelijk briefje maken met wat je gecontroleerd / gedaan hebt? Wellicht helpt het nog wel een beetje :D Zou er eerst vanuit gaan dat alles goed komt maarja het blijft KPN...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:35:14 #11
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125961214
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef Dimens het volgende:
Goed moment om over te stappen op Ziggo.
hihi, er ligt geen kabel daar.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:38:17 #12
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125961432
En heb vermeld via de telefoon dat ik alles gereset heb, opnieuw aangesloten en de hele bende erom heen. Zij hebben trouwens een thomsom 789vn modem. Heb een briefje bij het modem achtergelaten met mijn naam en nummer, dan kan die monteur nog contact met me opnemen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door .Neovo. op 01-05-2013 22:47:10 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:45:27 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125961871
Nouja, zou er eerst vanuit gaan dat het goed komt :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:47:29 #14
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125962000
We zien wel.
pi_125962013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat probeer ik hier ook iemand al lang toe te ''dwingen'', die geeft helaas nog niet erg hard toe. De TV hebben we er al, nu de rest nog :D
Welke televisie?
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:49:59 #16
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125962139
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:47 schreef Dimens het volgende:

[..]

Welke televisie?
:D dit gaat leuk worden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:55:33 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125962478
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:47 schreef Dimens het volgende:

[..]

Welke televisie?
Philips 37fpl9603 ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125962715
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:55 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Philips 37fpl9603 ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Het is 37PFL9603. Is inderdaad nog een gemaakt door Philips zelf.
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:03:53 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125963023
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:59 schreef Dimens het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is 37PFL9603. Is inderdaad nog een gemaakt door Philips zelf .
Tja maar toen kende ik de leer van de Plasma nog niet. :@

Niet dat deze Philips hier nog 20 jaar gaat staan zoals het vorige model van Philips wat hier stond.
Hebben er destijds twee gekocht, één voor ons en één voor een oom maar ze hebben wel wat kuren:

- HDMI input die zegt ''Niet ondersteund video formaat''
- TV die niet goed opstart (lamp onderaan de TV brand, beeld doet niks (lamp is uit).
- TV die bij mijn oom staat heeft een streep(je) met pixels die kapot zijn.

Zelf wel een Panasonic staan, maar dat is maar een budget model :)
Edit: heb het even opgezocht het gaat om een Panasonic TX-P42S30E
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125963363
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tja maar toen kende ik de leer van de Plasma nog niet. :@

Niet dat deze Philips hier nog 20 jaar gaat staan zoals het vorige model van Philips wat hier stond.
Hebben er destijds twee gekocht, één voor ons en één voor een oom maar ze hebben wel wat kuren:

- HDMI input die zegt ''Niet ondersteund video formaat''
- TV die niet goed opstart (lamp onderaan de TV brand, beeld doet niks (lamp is uit).
- TV die bij mijn oom staat heeft een streep(je) met pixels die kapot zijn.

Zelf wel een Panasonic staan, maar dat is maar een budget model :)
Edit: heb het even opgezocht het gaat om een Panasonic TX-P42S30E
Ik lees van veel mensen dat ze continue last hebben van HDCP handshake problemen en dat mensen een paar keer moeten rebooten voordat er weer beeld is. Voornamelijk tussen Philips televisies en UPC Horizon treedt het veel op.

Jouw Panasonic is ook weer niet zo'n budgetmodel. Is een aardig model hoor. Jouw serie van afgelopen jaar was mijn favoriete televisie. (wel de 3D versie)
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:13:37 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125963592
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:09 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik lees van veel mensen dat ze continue last hebben van HDCP handshake problemen en dat mensen een paar keer moeten rebooten voordat er weer beeld is. Voornamelijk tussen Philips televisies en UPC Horizon treedt het veel op.

Jouw Panasonic is ook weer niet zo'n budgetmodel. Is een aardig model hoor. Jouw serie van afgelopen jaar was mijn favoriete televisie. (wel de 3D versie)
Toen ik hem kocht was het wel redelijk budget, 400 euro + living social bonnen ;)
De Panasonic heeft inderdaad wat problemen met het internet (lees: werkt niet).

Zijn verder overigens wel redelijk tevreden met het beeld van de Phillips maar dat is/was verder ook niet zo'n heel slecht model dacht ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125963889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Toen ik hem kocht was het wel redelijk budget, 400 euro + living social bonnen ;)
De Panasonic heeft inderdaad wat problemen met het internet (lees: werkt niet).
Smart TV werkt sowieso voor geen meter eigenlijk. :')
quote:
Zijn verder overigens wel redelijk tevreden met het beeld van de Phillips maar dat is/was verder ook niet zo'n heel slecht model dacht ik.
In zijn tijd een van de duurste en beste LCD televisies denk ik zo.
pi_125965271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:18 schreef Dimens het volgende:

Smart TV werkt sowieso voor geen meter eigenlijk. :')
NOS nieuws terugkijken werkt hier wel uitstekend. Wordt vaak gebruikt en erg handig :Y
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:38:07 #24
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_125974264
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:15 schreef Troel het volgende:

[..]

En toch ben ik blij dat ik je nog kon bereiken :Y
Weet ik *G*
phluphy for president!
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:17:29 #25
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_125977739
Nou, de monteur was zelfs eerder bij mijn grootouders dan verwacht. Rond 11:00 al. Hij zou tussen 12:00 en 14:00 komen. Top.

Het modem is waarschijnlijk kapot, komt morgen een nieuwe. De monteur kon niks geks vinden in de aansluiting. Is ook nog in de wijkcentrale geweest en daar was ook niks vreemds.

Morgen maar even langs gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')