abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_125941308
Hai.

Mijn ouders geven mij het idee dat ik teveel van werk wissel. Ik werk nu 1 jaartje en begin in september weer aan een opleiding. Maar ik heb nu 4 werkgevers gehad (waarvan 1 werkgever 3 jaar lang) Het afgelopen jaar dus 3 werkgevers. Ik vind dit zelf echt totaal meevallen. Maar het werk wat ik nu doe bevalt me dus eigenlijk ook niet zo en ik ben weer rond aan het kijken voor wat anders. Mijn moeder is het hier totaal niet mee eens en zegt dat er overal wel minpunten zijn. Ik denk juist weer heel anders en zie het alleen maar als een positief iets om op verschillende werkplekken rond te kijken en in verschillende dingen ervaring heb.

Dus wat vinden jullie hiervan? Niet zeuren en gewoon bij mijn huidige werkgever blijven (met tegenzin) of gewoon lekker verder kijken? :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:32:25 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_125941402
Ach, sommigen hebben wel 30 werkgevers per dag :X
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:33:43 #3
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_125941461
zoek gewoon een leuke baan en blijf daar een tijd hangen; denk je dat een werkgever het relaxt vindt als er iemand solliciteert die maar een paar maanden blijft?
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:33:51 #4
244933 trovey
Nachtoele
pi_125941463
Het heeft zijn voor- en nadelen. Voordeel is dat je in allerlei situaties werkervaring opdoet en nadeel is dat als je het voorlegt bij een sollicitatie en ze vragen naar de reden van de vele wisselingen je een werkgever kunt treffen die denkt dat het weinig zin heeft om in je te investeren omdat je toch zo weer weg bent. Ligt er uiteraard ook aan wat voor werk het is...bij bijbaantjes zal het nadeel wel meevallen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125941491
Hm, ik heb een beetje hetzelfde! Althans, eigenlijk valt het wel mee, maar ik heb wel het gevoel dat ik teveel van werk wissel. Heb nu ook een baan die ik niet meer zie zitten, maar gelukkig ontslag genomen en begin volgende maand ergens anders. :P

Maar als je je baan niet leuk vind, moet je gewoon naar wat anders op zoek. Ben van mening dat je nooit iets zal vinden waar je echt 100% naar je zin hebt voor de rest van je leven, maar je kan het wel langer naar je zin hebben haha.

Je zoekt gewoon nog naar iets beters wat beter bij je past? Is toch alleen maar goed. Je moet wel aan jezelf denken! :Y
That dude there. I need his prosthetic leg.
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:34:41 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_125941499
Je ouders reageren vanuit het achterhaalde ideaalbeeld dat je vanaf het verlaten van je opleiding tot aan je pensioen bij eenzelfde baas moet blijven. Zolang je steeds weer iets vindt, en geen problemen krijgt door het verkassen (bijv. als je straks een huis wil kopen en de hypotheek-verstrekker twijfelt aan de bestendigheid van je inkomen), en het opbouwen van een pensioen, gewoon blijven kijken totdat je een plek gevonden hebt. Waarbij je je moeders opmerking "dat er overal wel minpunten zijn" natuurlijk wel mee moet nemen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_125941507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:33 schreef trovey het volgende:
Het heeft zijn voor- en nadelen. Voordeel is dat je in allerlei situaties werkervaring opdoet en nadeel is dat als je het voorlegt bij een sollicitatie en ze vragen naar de reden van de vele wisselingen je een werkgever kunt treffen die denkt dat het weinig zin heeft om in je te investeren omdat je toch zo weer weg bent. Ligt er uiteraard ook aan wat voor werk het is...bij bijbaantjes zal het nadeel wel meevallen. :P
bijbaantjes inderdaad!

mensen ik ben geen fulltimer he. gewoon een jaartje werken tussen studies door! geen serieuze dingen.
pi_125941526
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:34 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

bijbaantjes inderdaad!

mensen ik ben geen fulltimer he. gewoon een jaartje werken tussen studies door! geen serieuze dingen.
Dan zie ik al helemaal het probleem niet...
That dude there. I need his prosthetic leg.
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:35:26 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_125941527
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:34 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

bijbaantjes inderdaad!

mensen ik ben geen fulltimer he. gewoon een jaartje werken tussen studies door! geen serieuze dingen.
Dan zal het wel meevallen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125941614
ze vinden gewoon dat ik te snel afhaak denk ik :o
pi_125941618
Als je weer studeert zal het waarschijnlijk wel anders zijn.
Dan werk je er minder en is het dus minder erg dat er minpunten zijn en hou je het wel langer vol.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_125941665
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:37 schreef LookAtMe het volgende:
Als je weer studeert zal het waarschijnlijk wel anders zijn.
Dan werk je er minder en is het dus minder erg dat er minpunten zijn en hou je het wel langer vol.
nou klopt! want het baantje dat ik dus wel 3 jaar had was toen ik op school zat. en als je dan alleen maar 1 of 2 dagen in het weekend werkt, dan maakt het niet zo uit dat je er geen zak aan vindt. :D
pi_125941740
Ik denk dat je moeder inderdaad het achterliggende idee van niet doorzetten of opgeven als niet alles je 100% aan staat bedoeld dan het daadwerkelijk wisselen van bijbaan

dat is namelijk wel iets wat je steeds vaker ziet en waar een oudere generatie wat moeite mee heeft
tja zolang je het niet doet bij dingen die er toe doen dan is er niets mis mee denk ik
het gaat maar om bijbaantjes
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:41:39 #14
269930 DaveGrohl
die van Henk
pi_125941760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:32 schreef goed_volk het volgende:
Ach, sommigen hebben wel 30 werkgevers per dag :X
_O-
pi_125941817
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:41 schreef rhubarbje het volgende:
Ik denk dat je moeder inderdaad het achterliggende idee van niet doorzetten of opgeven als niet alles je 100% aan staat bedoeld dan het daadwerkelijk wisselen van bijbaan

dat is namelijk wel iets wat je steeds vaker ziet en waar een oudere generatie wat moeite mee heeft
tja zolang je het niet doet bij dingen die er toe doen dan is er niets mis mee denk ik
het gaat maar om bijbaantjes
kijk, ging het nou over een echte baan na het afronden van een studie dan zou ik er natuurlijk niet zo mee omgaan. maar dit is toch allemaal maar tijdelijk :P
pi_125941837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:41 schreef DaveGrohl het volgende:

[..]

_O-
ik snap hem nu pas :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:44:46 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_125941886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:32 schreef goed_volk het volgende:
Ach, sommigen hebben wel 30 werkgevers per dag :X
_O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:47:53 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_125942022
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:32 schreef goed_volk het volgende:
Ach, sommigen hebben wel 30 werkgevers per dag :X
Zeer goede FiPo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_125942078
okeoke genoeg over de fipo. inhoudelijke reacties aub :6
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:54:22 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_125942242
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:49 schreef -supergirl- het volgende:
okeoke genoeg over de fipo. inhoudelijke reacties aub :6
Gewoon doen wat je zelf wil..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:54:32 #21
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_125942245
Hoe oud ben je? Nee, dat is nog jong genoeg. En je gaat weer studeren.
Het gaat alleen een problemen worden als je die opleiding ook niet afmaakt. Ook wordt het een probleem als je wat ouder wordt.

Ik zeg doen, zolang het nog kan :P.
Laat je moeder maar zeuren.
Dit is het einde.
pi_125942402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:54 schreef Zneeser het volgende:
Hoe oud ben je? Nee, dat is nog jong genoeg. En je gaat weer studeren.
Het gaat alleen een problemen worden als je die opleiding ook niet afmaakt. Ook wordt het een probleem als je wat ouder wordt.

Ik zeg doen, zolang het nog kan :P.
Laat je moeder maar zeuren.
19.

oke toegegeven, in september begon ik aan een studie die ik niet afmaakte. misschien dat daar mijn moeders bezorgdheid vandaan komt. maar ik heb al een mbo diploma dus wat is het probleem. maar mijn nieuwe opleiding ga ik sowieso wel afmaken want dat werk ik mijn levensdroom. _O_

ja ik ben toch lekker op zoek naar anders werk. nog niks gevonden nu maar dat komt wel :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:04:05 #23
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_125942593
Nee, je wisselt niet teveel van werk. Je zit alleen teveel op Fok.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_125942855
Het kan nog erger: 17 banen in 10 jaar tijd.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_125942952
bijbaantjes wisselen is prima, als iets anders leuker is en beter betaald. Je moeder is bang dat je doit later ook gaat doen. Maar zelfs voor je 30e nog regelmatig jobhoppen (jaartje hier, 2 jaartjes daar) voor een "echte"baan hoeft geen probleem te zijn als je een verhaal er bij hebt.

Als je op je 40e nog steeds elke 2 jaar wisselt van werkgever zou ik me wel achter mijn oren gaan krabben tenzij je een kei goeie interim professional bent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')