abonnement Unibet Coolblue
pi_125869980
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125871191
Was laatst op SBS6 dat programma 'opgelicht in het buitenland' waar ze het hadden over de bar scam. Een 'vriendelijke local' neemt je dan mee naar een of andere louche bar waar je vervolgens wat drinken bestelt en achteraf een torenhoge rekening (honderden euro's) gepresenteerd krijgt.

Iemand dit weleens meegemaakt? Ik heb weleens gelezen dat de Thai je nooit zomaar zullen aanspreken om een praatje te maken en degene die dit doen bijna zeker iets van je willen.
pi_125871955
Gewoon je gezond verstand gebruiken, en een Thai die je op straat uit zichzelf in het Engels aanspreekt kun je vrijwel zeker van uit gaan dat ie iets van je moet ;)

In elke grote stad ter wereld is er wel zo'n straat waar je moet uitkijken voor scammers, zoals ook in die tv serie terug te zien is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 29 april 2013 @ 19:12:58 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125874957
En toch komen de scammers soms heel overtuigend over.

Ik ben reiswijs genoeg en ben veel in het buitenland te vinden, ook in de minder ontwikkelde landen en laat mij niet meevoeren door een local, zelfs tot het punt dat ik standaard bot reageer op iemand die mij ongevraagd aanspreekt.

Wel was ik met familie in Thailand, en ik moest even wat regelen, en kom ik terug hebben ze mijn andere familieleden toch al aardig afgezonderd, weg van het Grand Palace omdat deze gesloten zou zijn. Vooraf nog zo op het hart gedrukt, maar je tuint er als toerist toch gemakkelijk in als je ziet dat een deur gesloten is en iemand in een officieel uitziend pakje geeft aan dat het gesloten is.
Na het ingrepen van mij, wat niet in dank werd afgenomen, ze zaten al bijna in een boot, kon de weg vervolgd worden.

Wat ik echter nooit begrjip zijn toeristen die in de gemstones scam trappen, want wanneer het zo zou zijn dat bepaalde edelstenen in Europa het drievoudige opleveren dan kan je op je vingers nagaan dat ze zich niet inlaten met een paar edelstenen aan toeristen verkopen, maar dan zou de onderneming zelf in bulk deze edelstenen in Europa gaan verkopen.
Daarnaast, als je een tuk tuk vraagt om je naar een 'leuke' bar te brengen, ja dan kan je op je vingers ook nagaan dat deze je zal brengen naar een plek waar hij commissie krijgt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125876532
Hallo w/

Ik heb inmiddels de Lonely Planets van Thailand en de eilanden van Thailand, maar vind het ook leuk om hier misschien een tipje vandaan te halen...

Ik ben van plan om dit najaar drie weken naar Zuid-Oost Azië te gaan. Een vriendin van me zit daar dan al, we hebben al wat grove contouren van mijn bezoek bedacht...maar nog totaal niet concreet. Het idee:

- Ik land op Bangkok
- Van daaruit vertrek ik/ we naar een nog te bepalen eilandengroepje om daar een week of misschien anderhalf te verblijven
- Van daaruit vertrekken we naar Bangkok en vliegen we naar Laos om daar een ruime week te verblijven.
- Afhankelijk van hoeveel tijd we hebben verblijven we vóór het vliegen naar Laos nog 2 dagen in Bangkok.

Vraagje...welke eilanden(groep) raden jullie aan, ook met het oog op de rest van de plannen? Of andere tips zijn ook welkom, als je denkt....wááár beginnen jullie aan?!?! Ik zou het helemaal anders doen!! ;)
pi_125876900
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
En toch komen de scammers soms heel overtuigend over.

Ik ben reiswijs genoeg en ben veel in het buitenland te vinden, ook in de minder ontwikkelde landen en laat mij niet meevoeren door een local, zelfs tot het punt dat ik standaard bot reageer op iemand die mij ongevraagd aanspreekt.

Wel was ik met familie in Thailand, en ik moest even wat regelen, en kom ik terug hebben ze mijn andere familieleden toch al aardig afgezonderd, weg van het Grand Palace omdat deze gesloten zou zijn. Vooraf nog zo op het hart gedrukt, maar je tuint er als toerist toch gemakkelijk in als je ziet dat een deur gesloten is en iemand in een officieel uitziend pakje geeft aan dat het gesloten is.
Na het ingrepen van mij, wat niet in dank werd afgenomen, ze zaten al bijna in een boot, kon de weg vervolgd worden.

Wat ik echter nooit begrjip zijn toeristen die in de gemstones scam trappen, want wanneer het zo zou zijn dat bepaalde edelstenen in Europa het drievoudige opleveren dan kan je op je vingers nagaan dat ze zich niet inlaten met een paar edelstenen aan toeristen verkopen, maar dan zou de onderneming zelf in bulk deze edelstenen in Europa gaan verkopen.
Daarnaast, als je een tuk tuk vraagt om je naar een 'leuke' bar te brengen, ja dan kan je op je vingers ook nagaan dat deze je zal brengen naar een plek waar hij commissie krijgt.
ik moet zeggen dat ik er als ervaren reiziger ook nog wel eens wil in trappen, alhoewel ik de scams die ik in Scam City zie, niet snap dat mensen er in trappen. En ik moet zeggen ik ga ditjaar dan naar Thailand, Loas en Canbodja, en inmiddels de verhalen gehoord van busjes die in the middle of no where stoppen , en dan in eens wordt gezegd dat de prijs om de ee of andere reden verhoogd wordt. Maar wat doe je er aan, enigste wat je kan doen is stug in de bus blijven zitten en blufpoker spelen.
Maar om je een bak gezeik op de nek te halen, ik weet niet of ik daar dan zin in ga hebben. En zo heb je veel van de scams waar je zo snel intrapt.
pi_125877166
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
En toch komen de scammers soms heel overtuigend over.

Ik ben reiswijs genoeg en ben veel in het buitenland te vinden, ook in de minder ontwikkelde landen en laat mij niet meevoeren door een local, zelfs tot het punt dat ik standaard bot reageer op iemand die mij ongevraagd aanspreekt.

Wel was ik met familie in Thailand, en ik moest even wat regelen, en kom ik terug hebben ze mijn andere familieleden toch al aardig afgezonderd, weg van het Grand Palace omdat deze gesloten zou zijn. Vooraf nog zo op het hart gedrukt, maar je tuint er als toerist toch gemakkelijk in als je ziet dat een deur gesloten is en iemand in een officieel uitziend pakje geeft aan dat het gesloten is.
Na het ingrepen van mij, wat niet in dank werd afgenomen, ze zaten al bijna in een boot, kon de weg vervolgd worden.

Wat ik echter nooit begrjip zijn toeristen die in de gemstones scam trappen, want wanneer het zo zou zijn dat bepaalde edelstenen in Europa het drievoudige opleveren dan kan je op je vingers nagaan dat ze zich niet inlaten met een paar edelstenen aan toeristen verkopen, maar dan zou de onderneming zelf in bulk deze edelstenen in Europa gaan verkopen.
Daarnaast, als je een tuk tuk vraagt om je naar een 'leuke' bar te brengen, ja dan kan je op je vingers ook nagaan dat deze je zal brengen naar een plek waar hij commissie krijgt.
Inderdaad.

Ik heb het ook weleens meegemaakt buiten het Grand Palace. Komt er zo'n 'vriendelijke local' op me af en om een praatje te houden. Hij kwam toen zogenaamd met een paar leuke tempelsites waar je heen moest gaan, happy buddha en nogiets buddha. Hij op m'n kaart tekenen waar dat dan was en op een gegeven moment wilde ik weer doorlopen komt er gelijk een tuktuk op me af rijden :') Toen pas had ik het door :')

Maar dit trucje is dus onderdeel van de gemstone scam. Ze sturen je eerst naar een of andere tempel en vanaf daar naar die gemstone zaak.
pi_125880252
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 20:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik heb het ook weleens meegemaakt buiten het Grand Palace. Komt er zo'n 'vriendelijke local' op me af en om een praatje te houden. Hij kwam toen zogenaamd met een paar leuke tempelsites waar je heen moest gaan, happy buddha en nogiets buddha. Hij op m'n kaart tekenen waar dat dan was en op een gegeven moment wilde ik weer doorlopen komt er gelijk een tuktuk op me af rijden :') Toen pas had ik het door :')

Maar dit trucje is dus onderdeel van de gemstone scam. Ze sturen je eerst naar een of andere tempel en vanaf daar naar die gemstone zaak.
De Big Buddha :D Ik heb de scammer gescammed. Heb 'm mij naar allemaal mooie plekken laten brengen voor 20 baht en voordat ie me naar de market wilde brengen (want daar gaat het om) ben ik er tussenuit geknepen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 21:16:44 ]
pi_125880709
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De Big Buddha :D Ik heb de scammer gescammed. Heb 'm mij naar allemaal mooie plekken laten brengen voor 20 baht en voordat ie me naar de market wilde brengen (want daar gaat het om) ben ik er tussenuit geknepen :P
lol. moet ik onthouden. maar ben alleen in Chiang May daar wordt ook ge scammed ?
pi_125883905
quote:
De Big Buddha :D Ik heb de scammer gescammed. Heb 'm mij naar allemaal mooie plekken laten brengen voor 20 baht en voordat ie me naar de market wilde brengen (want daar gaat het om) ben ik er tussenuit geknepen :P
Haha geweldig!
pi_125907847
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:22 schreef Roger_ het volgende:

[..]

lol. moet ik onthouden. maar ben alleen in Chiang May daar wordt ook ge scammed ?
in CM heb ik er geen last van gehad. Nouja...je wordt alleen door tuktuks afgezet (financieel :+), maar daar heb je overal kans op.
Too much is never enough!
pi_125910707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:57 schreef The6thgate het volgende:

[..]

in CM heb ik er geen last van gehad. Nouja...je wordt alleen door tuktuks afgezet (financieel :+), maar daar heb je overal kans op.
dat is volgens mij overal, heb ooit in Mozambique af gevraagd of ik de tuktuk mocht houden, en ze blijven bij hoog en bij laag beweren dat dat standaard tarief is.
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:34:14 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125911504
Alleen in de Filipijnen blijft de tuktuk spotgoedkoop, zelfs voor toeristen :) Taxichauffeurs lichten je ook daar graag op.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:12:27 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125927254
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:34 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen in de Filipijnen blijft de tuktuk spotgoedkoop, zelfs voor toeristen :) Taxichauffeurs lichten je ook daar graag op.
In Thailand is de Taxi meter prima, hoewel ook daar cowboys opzitten, heb ik over het algemeen goede ervaringen, en de ene rotte appel die niet op de meter wil rijden, geen probleem, dwingen de chauffeur tot stoppen en eruit gaan of toch de meter aanzetten. Zodra de taxichauffeur weet dat de passagier niet met zich laat spotten kiest deze over het algemeen eieren voor zijn geld.

Waar taxichauffeurs wel vervelend zijn is in Maleisie, zeker in de binnenstad lukt het op bepaalde plekken in Kuala Lumpur niet om de meter te laten aanzetten, of je nu alleen of met een local bent, dit gaat niet gebeuren. Goed onderhandelen is dan het devies, maar dan trek je als toerist toch aan het kortste eind.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125933091
Het is een kwestie van common sense denk ik. Overigens word iedereen overal wel opgelicht ook al zeggen ze van niet. In de meeste gevallen gaat het gewoon om iets meer betalen omdat je blank bent en niet om zware gevallen zoals honderden euro's though.
pi_125934284
10 dagen geleden ¤1 = 36,80b
alles was even duur :P
pi_125940421
Wat betreft die scams: wij kregen in de buurt van het grand palace ook dit "gesloten"-verhaaltje te horen, maar werden verder niet naar een tuktuk oid geloodsd. Dat vond ik vreemd, waarom iemand voorliegen en geen vervolgactie plannen. Daarna gewoon doorgelopen en naar binnen gegaan :P .

Ik heb die uitzending op sbs6 ook gezien. Wat mij verbaasde was dat die edelstenen blijkbaar van een te lage kwaliteit zijn en hoogstens 1/3 van de prijs zijn. Ik ging er sowieso van uit dat het glas of plastic moest zijn en helemaal niks waard zou zijn :D .
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:13:48 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125950278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:05 schreef Jeter het volgende:
Wat betreft die scams: wij kregen in de buurt van het grand palace ook dit "gesloten"-verhaaltje te horen, maar werden verder niet naar een tuktuk oid geloodsd. Dat vond ik vreemd, waarom iemand voorliegen en geen vervolgactie plannen. Daarna gewoon doorgelopen en naar binnen gegaan :P .

Ik heb die uitzending op sbs6 ook gezien. Wat mij verbaasde was dat die edelstenen blijkbaar van een te lage kwaliteit zijn en hoogstens 1/3 van de prijs zijn. Ik ging er sowieso van uit dat het glas of plastic moest zijn en helemaal niks waard zou zijn :D .
Het gaat er ook om hoe je reageert en of je ontvankelijk bent voor een eventueel vervolgverhaal. Wanneer dit aan mij wordt gevraagd wordt de beste man niet eens aangekeken en vervolg ik mijn weg of zal ik juist heel luid mijn afkeur laten blijken, echter als je mensen hebt die er voor de eerste keer zijn of weinig ervaring hebben zal deze twijfel zien en kan hij een andere suggestie doen om de tijd te doden, het gaat er natuurlijk ook om of de scam kans heeft van slagen en vooral of er wat te halen valt, bij een backpacker zal deze wellicht in het verhaal trappen dat e.e.a. gesloten is maar die zal geen boottocht van 1000 THB accepteren.

De edelstenen moeten wel van het aangegeven materiaal zijn, want anders is het voor de Thaise wet direct oplichting, en is een vervolgactie wel mogelijk. Nu is het in het grijze gebied want je krijgt waarvoor je betaald, je betaald voor het model van dat materiaal die de verkoper voor een bepaald bedrag aanbied en waar jij mee akkoord gaat. Het gaat niet om de daadwerkelijke waarde maar de emotionele waarde. De verhalen over eventuele winst van verkoop in het buitenland blijven buiten beschouwing.
De reden dat op SBS6 wel geld wordt teruggegeven is het feit dat er een cameraploeg bij betrokken is met journalisten, en het feit dat teveel negatieve publiciteit niet goed is voor het imago. In dit geval is het zelfs positief in de ogen van de Thai omdat een westerling het geld kan terugkrijgen.
Ik kan je verzekeren dat dit als gewone toerist niet zal gaan lukken, of je moet bereid zijn erg veel stennis te maken of bepaalde contacten hebben, maar een opgelichte toerist is vaak tot het eerste niet bereid, het is immers vakantie, en mensen met contacten zullen niet in dergelijke scams trappen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125961118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het gaat er ook om hoe je reageert en of je ontvankelijk bent voor een eventueel vervolgverhaal. Wanneer dit aan mij wordt gevraagd wordt de beste man niet eens aangekeken en vervolg ik mijn weg of zal ik juist heel luid mijn afkeur laten blijken, ... etc
ik denk dat je hier veel gelijk in hebt, alhoewel ik wel in andere landen helpt dat echt niet en blijven ze wel hardnekkig aan je plakken, dat af en toe het internationaal communicatie signaal " fuck off" niet werk,
moet zeggen dat ik vaak rond November op vakantie ga dus in veel landen ben ik de enigste toerist.
Maar fijn dat ze in Thailand dan niet zo plakkerig zijn.
pi_125969584
Mooie tickets op ticketspy:

http://ticketspy.nl/category/deals/

385 voor retour.
pi_125969646
quote:
3s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mooie tickets op ticketspy:

http://ticketspy.nl/category/deals/

385 voor retour.
Moet je hier wel rekening mee houden:

quote:
Wederom kun je gebruik maken van een bekende truc bij het boeken van vliegtickets. De “open jaw”. Wat inhoudt dat je in dit geval van Amsterdam naar Bangkok vertrekt, maar op de terugreis naar Dusseldorf reist.
En ben benieuwd naar de overstaptijden..

Verder wel net prijsje :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_125970072
Overstaptijden zijn super netjes van 2 á 3 uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 02-05-2013 09:18:47 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:14:52 #23
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_125979569
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 19:46 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hallo w/

Ik heb inmiddels de Lonely Planets van Thailand en de eilanden van Thailand, maar vind het ook leuk om hier misschien een tipje vandaan te halen...

Ik ben van plan om dit najaar drie weken naar Zuid-Oost Azië te gaan. Een vriendin van me zit daar dan al, we hebben al wat grove contouren van mijn bezoek bedacht...maar nog totaal niet concreet. Het idee:

- Ik land op Bangkok
- Van daaruit vertrek ik/ we naar een nog te bepalen eilandengroepje om daar een week of misschien anderhalf te verblijven
- Van daaruit vertrekken we naar Bangkok en vliegen we naar Laos om daar een ruime week te verblijven.
- Afhankelijk van hoeveel tijd we hebben verblijven we vóór het vliegen naar Laos nog 2 dagen in Bangkok.

Vraagje...welke eilanden(groep) raden jullie aan, ook met het oog op de rest van de plannen? Of andere tips zijn ook welkom, als je denkt....wááár beginnen jullie aan?!?! Ik zou het helemaal anders doen!! ;)
Iemand hier toevallig een goeie tip n.a.v. mijn eerdere post?

Goeie tip zeg, van die tickets! Is die vliegmaatschappij ook een beetje ok? Sorry, reis-n00b hier :D !
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:43:25 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_125980498
Etihad is de nationale maatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten (en in het bijzonder van het emiraat Aby Dhabi) en prima in orde.
pi_125982077
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Iemand hier toevallig een goeie tip n.a.v. mijn eerdere post?

Goeie tip zeg, van die tickets! Is die vliegmaatschappij ook een beetje ok? Sorry, reis-n00b hier :D !
Ik ben ook met Etihad/Air Berlin van Dusseldorf naar Bangkok en weer terug gevlogen. Het was echt dik in orde. Leuke en vriendelijke stewardessen, prima maaltijden, gratis sterke drank. Op de terugweg van Abu Dhabi naar Dusseldorf heb ik zelfs languit op de 4 stoelen in het middenpad kunnen liggen, omdat het vliegtuig nog niet half vol zat. En mijn lievelings-stewardess was zo enthousiast met het serveren van bier dat ik half dronken thuis aankwam. En ik mocht ook nog eens twee verpakte broodjes meenemen voor de terugweg richting huis. :D _O_

385 is inderdaad een heel scherpe prijs. Ik heb 550 betaald in november.

[ Bericht 3% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 02-05-2013 15:45:05 ]
pi_125982940
Nondeju, ik heb 645 betaald, in Maart. Nu zo'n 300 euro goedkoper. Maar goed ben al lang blij dat ik ga :-)
pi_126080929
Zonet geboekt om eind mei te vertrekken voor vier weken en dat voor amper 384 euro, onvoorstelbaar ! Denk dat ik Thailand en Cambodja zal combineren.
pi_126085368
Wat is een beter eiland als je met 2 vrienden een paar dagen lekker witte stranden + blauwe zee + een redelijk nachtleven wil, Koh Chang of Koh Samet?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 5 mei 2013 @ 19:14:07 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126100447
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:52 schreef kalinhos het volgende:
Wat is een beter eiland als je met 2 vrienden een paar dagen lekker witte stranden + blauwe zee + een redelijk nachtleven wil, Koh Chang of Koh Samet?
Koh Chang, want dat is wat groter, Koh Samet is een kleiner eiland met beperkte mogelijkheden om het eiland rond te gaan, en valt eerlijk gezegd wat tegen.
Dat gezegd hebbende, ik weet niet wat voor nachtleven je zoekt, maar ook Koh Chang is relatief beperkt als je het vergelijkt met een Phuket of eilanden daar in de buurt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_126113858
Dit is de planning die ik in gedachten heb ( heb maandje de tijd) lijkt dat wat volgens jullie :

Drie dagen Bangkok
Nachttrein naar chiang mai, daar vijftal dagen vertoeven
Nachttrein terug naar Bangkok en via Bangkok vlucht naar Phnom Penh . Daar tweetal dagen blijven om oa killing field te bekijken.
Bus naar Siem reap om twee à drie dagen angkor wat te zien.
Vervolgens van Siem reap naar koh chang. Vijftal dagen Chillen, feesten, snorkelen, ... Daar
Van koh chang terug naar Bangkok om vlucht (plus boot) te nemen naar koh phangnan. Viertal dagen daar blijven, met oa full moon party.
Vervolgens terug naar Bangkok en weer zu hause.

Wat denken jullie hiervan ?
  zondag 5 mei 2013 @ 23:46:19 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126114279
Wat ik denk? Dat ik nooit naar die fullmoon party zou gaan.
Maar als je een jaar of 18-22 bent, is het vast leuk ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 00:02:03 #32
6941 APK
Factual, I think.
pi_126114796
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:34 schreef BramKVO het volgende:

Vervolgens van Siem reap naar koh chang. Vijftal dagen Chillen, feesten, snorkelen, ...

Wat denken jullie hiervan ?
Ik denk dat je weinig meer dan lege bierblikjes op de bodem van de zee zult zien.
Je kunt een trip maken met een bootje naar een van de eilandjes in de buurt, maar echt veel is er niet te zien volgens mij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_126116982
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:46 schreef Lemans24 het volgende:
Wat ik denk? Dat ik nooit naar die fullmoon party zou gaan.
Maar als je een jaar of 18-22 bent, is het vast leuk ;)
Hmm, ik ben er 29 ...
pi_126116998
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:02 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat je weinig meer dan lege bierblikjes op de bodem van de zee zult zien.
Je kunt een trip maken met een bootje naar een van de eilandjes in de buurt, maar echt veel is er niet te zien volgens mij.
Neen ? Zowel op koh chang als koh phangnan geen goede Snorkelspots ?
  maandag 6 mei 2013 @ 02:24:01 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126117551
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:31 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Hmm, ik ben er 29 ...
Nou, dan zul je je vast een ouwe lul voelen daar. Zoals eigenlijk in het hele Thaise 'resort' uitgaansleven. Verder prima land hoor ;)
pi_126118781
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:02 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat je weinig meer dan lege bierblikjes op de bodem van de zee zult zien.
Je kunt een trip maken met een bootje naar een van de eilandjes in de buurt, maar echt veel is er niet te zien volgens mij.
Dit jaar een 45 minuten met de boot vanaf Koh Chang naar een duikspot geweest. Was echt prima.
pi_126120239
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 01:32 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Neen ? Zowel op koh chang als koh phangnan geen goede Snorkelspots ?
Als je wil snorkelen op Koh Phangan kan dat het beste bij vloed op Coral Bay op Haad Khom in het noorden. Bij eb heb je pech en ligt het koraal droog :P
Het is best nog een eindje rijden/scooteren vanaf het zuiden, maar alle andere koralen en stranden zijn al compleet getrashed of niet de moeite waard. Wij merkten iig dat mensen van alle andere resorts speciaal naar Haad Khom reden om te snorkelen.

Denk dat Koh Tao dan een betere keuze is trouwens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126121301
Ik wil in die vier weken twee eilanden doen. Ik noemde koh chang en koh phangnan omdat anderen zeiden dat beide leuk zijn en omdat koh chang dicht bij de grens met Cambodja is.
Maar als jullie andere eilanden aanbevelen, be my guest.
Op de eilanden wil ik eigenlijk een mix hebben : Chillen op et strand, snorkelen, feesten, een dagje rond crossen in een wagen of scooter, ...
pi_126121480
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:51 schreef BramKVO het volgende:
Ik wil in die vier weken twee eilanden doen. Ik noemde koh chang en koh phangnan omdat anderen zeiden dat beide leuk zijn en omdat koh chang dicht bij de grens met Cambodja is.
Maar als jullie andere eilanden aanbevelen, be my guest.
Op de eilanden wil ik eigenlijk een mix hebben : Chillen op et strand, snorkelen, feesten, een dagje rond crossen in een wagen of scooter, ...
Ik vind Koh Chang een prima eiland. Helemaal als je toch naar Cambodja gaat, ligt het mooi op de route.

Wat Ener-G zegt sluit ik me bij aan. Koh Tao is imo beter en leuker dan Koh Phangan.
pi_126121953
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind Koh Chang een prima eiland. Helemaal als je toch naar Cambodja gaat, ligt het mooi op de route.

Wat Ener-G zegt sluit ik me bij aan. Koh Tao is imo beter en leuker dan Koh Phangan.
Het vervelende is dat als ik van koh chang naar een ander eiland wil, ik opnieuw langs Bangkok moet. Er zijn geen overzetboten van Bvb koh chang naar koh samui of koh phangnan. Tenzij ik dat over het hoofd heb gezien.
pi_126124465
Hmm, ik heb even gelezen en dat ik het alsvolgt aanpak: geen koh phangnan maar Sihanoukville in Cambodja in de plaats.
Dus : Bangkok - chiang mai - Bangkok - angkor wat - Phnom Penh - Sihanoukville - koh chang - Bangkok. En dit in vier weken.
Sounds good ?
pi_126124757
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:37 schreef BramKVO het volgende:
Hmm, ik heb even gelezen en dat ik het alsvolgt aanpak: geen koh phangnan maar Sihanoukville in Cambodja in de plaats.
Dus : Bangkok - chiang mai - Bangkok - angkor wat - Phnom Penh - Sihanoukville - koh chang - Bangkok. En dit in vier weken.
Sounds good ?
Ja, leuke route. Alleen jammer dat je niet echt een rondje maakt. Geen week langer om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan, dan stuk Laos en dan Phnom Penh, Siem Reap, etc.?
pi_126124906
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, leuke route. Alleen jammer dat je niet echt een rondje maakt. Geen week langer om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan, dan stuk Laos en dan Phnom Penh, Siem Reap, etc.?
Hmm misschien wel, maar ik heb slechts 29 dagen, wordt het dan niet allemaal wat krap ? Ik wil toch wat kunnen relaxen ook, liever iets minder zien/doen, maar optimaal kunnen genieten dan je constant te moeten haasten.
pi_126125267
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:51 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Hmm misschien wel, maar ik heb slechts 29 dagen, wordt het dan niet allemaal wat krap ? Ik wil toch wat kunnen relaxen ook, liever iets minder zien/doen, maar optimaal kunnen genieten dan je constant te moeten haasten.
's Nachts reizen scheelt je al een paar dagen (bv: nachttrein naar Chiang Mai, nachtbus van Vientiane naar 4000 Islands). Zelf zou ik liever Laos erbij pakken dan Koh Chang, maar is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik vind je route iig wel tof.
pi_126125348
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

's Nachts reizen scheelt je al een paar dagen (bv: nachttrein naar Chiang Mai, nachtbus van Vientiane naar 4000 Islands). Zelf zou ik liever Laos erbij pakken dan Koh Chang, maar is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik vind je route iig wel tof.
Waarom liever Laos dan ? Ik zou zeggen, overtuig me maar ;)
pi_126160335
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 02:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, dan zul je je vast een ouwe lul voelen daar. Zoals eigenlijk in het hele Thaise 'resort' uitgaansleven. Verder prima land hoor ;)
Tis ook niet echt de bedoeling dat je met de fullmoonparty nuchter om je heen gaat kijken om te zien of je echt de oudste bent natuurlijk. Ik ben er vorig jaar geweest en ga over 1,5 maand weer en vond het echt niet per se een 18-22 jaar oud feestje, integendeel. De mensen met wie ik ging waren geloof ik allemaal 25+ en....trouwens leeftijd maakt geen fuck uit ook, het is een fantastisch feest op 't strand met goedkope buckets, wat wil je nog meer.

Neem alleen geen waardevolle spullen ofzo mee, cash geld is alles wat je nodig hebt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126160336
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Koh Chang, want dat is wat groter, Koh Samet is een kleiner eiland met beperkte mogelijkheden om het eiland rond te gaan, en valt eerlijk gezegd wat tegen.
Dat gezegd hebbende, ik weet niet wat voor nachtleven je zoekt, maar ook Koh Chang is relatief beperkt als je het vergelijkt met een Phuket of eilanden daar in de buurt.
Nja Phuket ben ik niet geweest en ben ik ook niet van plan eigenlijk. Het hoeft niet zo druk te zijn als een KhaoSan, maar het mag wel ietsje meer zijn dan het nachtleven op bv. Koh Tao.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126161511
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:03 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Waarom liever Laos dan ? Ik zou zeggen, overtuig me maar ;)
Het is natuurlijk een beetje apart om Laos te promoten boven Thailand, in een Thailand topic. ;)

Maar zelf vind ik het tof dat Laos mensen weer totaal anders zijn dan mensen uit Thailand of Cambodja. Een hele andere cultuur die toch echt wel wat toevoegt. Die ontspannen sfeer daar met name in zuid Laos, prettige ervaring. Verder is Luang Prabang ook gewoon een erg leuke stad (google maar eens op afbeeldingen, geeft een prima indruk). En omdat je op het laatst al Sihanoukville pakt (waar ik overigens nooit ben geweest) kun je wellicht Koh Chang schrappen. Ik schat dat het vergelijkbaar is (en denk obv verhalen van andere reizigers dat Sihanoukville misschien nog wel leuker is dan Koh Chang).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 08:58:20 ]
pi_126162660
Mocht je naar Sihanoukville gaan, pak dan de ferry (+/- 2.5 uur) naar Koh Rong. Geweldig klein eiland zonder auto's, tuktuks, brommers etc.

's Nachts kan je er fluoriscerend plankton zien als je een stukje wegloopt van de lichten. Overdag snorkelen / duiken of een eiland tripje naar een aantal onbewoonde eilanden in de buurt. Er is alleen niet echt een nachtleven behalve een aantal beachbars, daarvoor moet je wel in Sihanoukville zijn.
pi_126163167
in Juni 6 dagen in bangkok :) , werkgerelateerd maar toch.
pi_126163653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 05:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Tis ook niet echt de bedoeling dat je met de fullmoonparty nuchter om je heen gaat kijken om te zien of je echt de oudste bent natuurlijk. Ik ben er vorig jaar geweest en ga over 1,5 maand weer en vond het echt niet per se een 18-22 jaar oud feestje, integendeel. De mensen met wie ik ging waren geloof ik allemaal 25+ en....trouwens leeftijd maakt geen fuck uit ook, het is een fantastisch feest op 't strand met goedkope buckets, wat wil je nog meer.

Neem alleen geen waardevolle spullen ofzo mee, cash geld is alles wat je nodig hebt.
Vind jij het een must do, zo een full moon party ? Of kun je in Sihanoukville of ko chang eigenlijk evenzeer feesten zonder dat je hiervoor perse naar die full moon moet ?
pi_126163866
Sihanouville vond ik ook tof hoor, maar tis niet te vergelijken met 10.000-20.000 man op een strand 1 avond.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126164454
Is Vang Vieng eigenlijk alweer open? Ik vond dat feest echt veel mooier dan de Full Moon..
pi_126164867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:28 schreef kalinhos het volgende:
Sihanouville vond ik ook tof hoor, maar tis niet te vergelijken met 10.000-20.000 man op een strand 1 avond.
Weet jij of men Bvb vanuit ko chang partyboten inlegt naar de full moon party op koh phangnan ?
pi_126165062
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:01 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Weet jij of men Bvb vanuit ko chang partyboten inlegt naar de full moon party op koh phangnan ?
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
pi_126165207
Aan de ene kant zou ik wel graag eens een full moon party meemaken, is toch iets uniek denk ik. Aan de andere kant vind ik het wat stom om vanuit Sihanoukville of koh chang weer langs Bangkok te moeten passeren om zo naar koh phangnan te gaan.
pi_126165568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef BramKVO het volgende:
Aan de ene kant zou ik wel graag eens een full moon party meemaken, is toch iets uniek denk ik. Aan de andere kant vind ik het wat stom om vanuit Sihanoukville of koh chang weer langs Bangkok te moeten passeren om zo naar koh phangnan te gaan.
Misschien een schrale troost. Maar volgens mij kun je wel een nachttrein pakken vanuit Bangkok naar Chumphon. Vanaf daar kun je met de boot naar Phangan. Of als je geld hebt vlieg je op Koh Samui en pak je vanaf daar de boot naar Phangan, dan ben je er redelijk snel.

Je kunt ook nog voor de middenweg gaan; vliegen op Surat Thani en vanaf daar de boot naar Phangan. Is ook goed te doen en meestal een stuk goedkoper met Air Asia.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 11:23:49 ]
pi_126165620
Ligt eraan hoelang je hebt om er te komen natuurlijk. Het feest is gewoon leuk om een keer mee te maken en hoort ook wel een beetje bij een Thailand reis:)
pi_126167515
Hoe zit het trouwens met malaria in die streek ? De ene zegt wel pillen nemen, de ander zegt dat het niet nodig is. Ik vermoed dat een product met deet voldoende is ?
pi_126167729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:21 schreef BramKVO het volgende:
Hoe zit het trouwens met malaria in die streek ? De ene zegt wel pillen nemen, de ander zegt dat het niet nodig is. Ik vermoed dat een product met deet voldoende is ?
In Thailand hoef je volgens mij sowieso geen pillen in te nemen. Voor Cambodja en Laos raden ze het wel aan. Heb het een week gedaan, toen maar weer mee gestopt. Werd niet goed van die schijtpillen.
pi_126169398
In Thailand is het niet nodig inderdaad. Andere landen van Zuid-Oost Azië wel, maar vergat ze ook regelmatig in te nemen en nergens last van gehad. Was toch een duur grapje al die pillen.
pi_126169724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:17 schreef Mr.West het volgende:
In Thailand is het niet nodig inderdaad. Andere landen van Zuid-Oost Azië wel, maar vergat ze ook regelmatig in te nemen en nergens last van gehad. Was toch een duur grapje al die pillen.
En dengue ? Is het echt zo dat je in Cambodja constant met lange kleren moet rondlopen en om het uur deet crème moet smeren ?
pi_126169838
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:27 schreef BramKVO het volgende:

[..]

En dengue ? Is het echt zo dat je in Cambodja constant met lange kleren moet rondlopen en om het uur deet crème moet smeren ?
In Cambodja constant met lange kleren lopen? Ik moet er niet aan denken! Dan maar een heel klein risico lopen dat je het kan krijgen.

Af en toe wat Deet doet al veel.
pi_126172139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:21 schreef BramKVO het volgende:
Hoe zit het trouwens met malaria in die streek ? De ene zegt wel pillen nemen, de ander zegt dat het niet nodig is. Ik vermoed dat een product met deet voldoende is ?
volgens mij is malaria alleen een probleem in de diepe jungle in Cambodja....maarja als je je daar al bevindt zou ik me eerder drukmaken over landmijnen.

En qua lamge kleren, kheb in
5 maand Azie geen enkele dag lamge mouwen of een lange broek aangetrokken, moet er niet aan denken ook met die hitte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126174211
Ik heb alleen in Hanoi lange kleren aangehad, omdat het er gewoon winter was en nogal koud!

Heb in 3 maanden reizen maar 1 meisje ontmoet die heel misschien malaria zou kunnen hebben, wat later vals alarm bleek te zijn.
pi_126175758
Oke ivm malaria, maar tegen dengue moet je wellicht toch maatregelen nemen, niet ? Ik denk aan Deet, muggennet tijdens slapen, ... ?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:18:02 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126179162
Ik kan wel zo 15 mensen opnoemen die ik in Bangkok ken, die dengue hebben gehad. Een buurman is er bijna aan onderdoor gegaan.

Maar dengue muggen vliegen met name overdag, dus aan het muggennet heb je niet zo heel veel. Je kunt ze herkennen: ze hebben zwart/witte streepjes. Smeren, smeren en nog eens smeren werkt het beste, denk ik. Probeer net de ergste tijd rond de schemering even niet buiten te zijn. Hou ramen en deuren overdag gesloten, eventueel met horren. En veel meer doe je er niet aan, denk ik.
pi_126182107
En what about het klimaat ? Nu hoor ik v sommige mensen dat Cambodja niet aan te raden is in juni omdat het constant regent. Is dit zo ? Want dan ben ik toch geneigd om (langer) in het noorden v Thailand te blijven. Want in Sihanoukville zitten en constant regen hebben, lijkt me niet echt leuk.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:50:29 #69
6941 APK
Factual, I think.
pi_126182319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef BramKVO het volgende:
Aan de ene kant zou ik wel graag eens een full moon party meemaken, is toch iets uniek denk ik. Aan de andere kant vind ik het wat stom om vanuit Sihanoukville of koh chang weer langs Bangkok te moeten passeren om zo naar koh phangnan te gaan.
Je kunt tegenwoordig volgens mij ook met Bangkok Airways van Trat naar Samui vliegen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_126202273
krijg net mail van 333 travel ze hebben nu jubileum voordeel... 900 euro voor 2 weken thailand incl. vliegticket.. goedkoop niet?
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:23:24 #71
12621 tcr
*nix 4ever
pi_126205249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef arjan1212 het volgende:
krijg net mail van 333 travel ze hebben nu jubileum voordeel... 900 euro voor 2 weken thailand incl. vliegticket.. goedkoop niet?
Meeste rondreizen liggen boven de 1000 euro, dus zeker geen slechte deal. Maar zou toch liever op mijn eigen gemak naar Thailand gaan, maar dat is persoonlijk. Wel erg magere omschrijving van de reis, Bangkok, Chiang Mai en afsluiten aan het strand. Lijkt veel op die van Fox en die is 200 euro duurder, maar die heeft van Chiang Mai naar het strand een vlucht, deze lijkt met busjes te gaan. Ook prima te doen, duurt alleen wat langer (verloren dag).
pi_126208617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:43 schreef BramKVO het volgende:
En what about het klimaat ? Nu hoor ik v sommige mensen dat Cambodja niet aan te raden is in juni omdat het constant regent. Is dit zo ? Want dan ben ik toch geneigd om (langer) in het noorden v Thailand te blijven. Want in Sihanoukville zitten en constant regen hebben, lijkt me niet echt leuk.
Hmm ik was er in Augustus en dat was het regenseizoen en daar merkte je wel genoeg van. In Sihanoukville regende het elke dag wel ff een uurtje ofzo, en in Siem Reap kon het makkelijk 5-6x per dag voor 20 minuten goed plenzen. Daarna was het wel weer gelijk strakblauw en 30 graden,
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126209043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:45 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hmm ik was er in Augustus en dat was het regenseizoen en daar merkte je wel genoeg van. In Sihanoukville regende het elke dag wel ff een uurtje ofzo, en in Siem Reap kon het makkelijk 5-6x per dag voor 20 minuten goed plenzen. Daarna was het wel weer gelijk strakblauw en 30 graden,
Als het maar een uur per dag is, kan ik er wel mee leven. Dan ga je gewoon even een uur naar binnen. Zolang het nog mogelijk is om wat op strand te zitten , eilandje te bezoeken en te snorkelen, is alles goed :)
pi_126209049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:45 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hmm ik was er in Augustus en dat was het regenseizoen en daar merkte je wel genoeg van. In Sihanoukville regende het elke dag wel ff een uurtje ofzo, en in Siem Reap kon het makkelijk 5-6x per dag voor 20 minuten goed plenzen. Daarna was het wel weer gelijk strakblauw en 30 graden,
Ik was er ook nog in Augustus. Had in de tijd dat ik er was alleen een paar harde plensbuien in Phom Penh. Verder amper iets gemerkt.

Ik vind het overigens ook nooit zo erg als die buien zo kort duren.
pi_126323684
Hallo fokkers,

ik loop een beetje vast op de keuze voor mijn nog nieuw aan te schaffen backpack. Ik ga nu drie weken naar Thailand en wil zo min mogelijk meenemen, aan hoeveel liter zal ik genoeg hebben? 65 lijkt mij al erg veel als ik hem toch niet tot de nok toe vul, 35 lijkt me net weer te weinig. Zal 40/50L volstaan, ook met het oog op toekomstige reizen van pak en beet 3/4 weken?
pi_126325225
50 is zat, afgelopen keer woog mijn Osprey Atmos 50 iets meer dan 7 kilo totaal, zat maar voor de helft vol :P in totaal 3 a 4 setjes kleding mee, meer niet. Laundry service is de bomb :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126326833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:46 schreef Belthaus het volgende:
Hallo fokkers,

ik loop een beetje vast op de keuze voor mijn nog nieuw aan te schaffen backpack. Ik ga nu drie weken naar Thailand en wil zo min mogelijk meenemen, aan hoeveel liter zal ik genoeg hebben? 65 lijkt mij al erg veel als ik hem toch niet tot de nok toe vul, 35 lijkt me net weer te weinig. Zal 40/50L volstaan, ook met het oog op toekomstige reizen van pak en beet 3/4 weken?
ligt erg aan je zelf, heb gehoord van een gast die alleen een t-shirt en onderbroek bij zich had.
Maar ik denk normale hygiënische reiziger zou beter een 50 liter tas pakken. ik moet trouwens zeggen dat ik sinds vorig jaar de rugzak heb afgezworen en gewoon voor de dufflebag ben gegaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:11 schreef Ener-G het volgende:
50 is zat, afgelopen keer woog mijn Osprey Atmos 50 iets meer dan 7 kilo totaal, zat maar voor de helft vol :P in totaal 3 a 4 setjes kleding mee, meer niet. Laundry service is de bomb :)
weet jij, hoe de laundryservice algemeen geregeld is? is het gangbaar in Indo China ? ik ga zelf dan meer naar Laos.
Vlieg dan op Chiang May en vlieg naar huis van uit Siem Reap.
pi_126327025


[ Bericht 100% gewijzigd door Roger_ op 10-05-2013 22:37:45 ]
pi_126328059
Laos zou ik niet vanuitgaan. Elk land is weer anders, Thailand is veel toeristischer. In Thailand zit er in elk hotel en hostel wel eentje, en anders loop je even de straat van je verblijf uit. En anders kan je nog altijd wat biotex en een waslijntje meenemen om zelf te wassen, dat heb ik de laatste keer toen ik in Indonesie was gedaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126328060
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:11 schreef Ener-G het volgende:
50 is zat, afgelopen keer woog mijn Osprey Atmos 50 iets meer dan 7 kilo totaal, zat maar voor de helft vol :P in totaal 3 a 4 setjes kleding mee, meer niet. Laundry service is de bomb :)
Juist, dat dacht ik zelf dus ook al. Jammer genoeg heeft de backpack die ik op het oog had met 50L een afschuwelijke groene kleur waardoor ik hem al niet zou willen kopen haha.. Speaking of de Osprey Atmos 50, valt deze aan te raden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:34 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ligt erg aan je zelf, heb gehoord van een gast die alleen een t-shirt en onderbroek bij zich had.
Maar ik denk normale hygiënische reiziger zou beter een 50 liter tas pakken. ik moet trouwens zeggen dat ik sinds vorig jaar de rugzak heb afgezworen en gewoon voor de dufflebag ben gegaan.

[..]

1 shirt en 1 onderbroek gaat me inderdaad net wat te ver, maar wil zeker niet teveel meenemen. Is toch alleen maar een last een weloverwogen lichte "garderobe" moet zeker gaan lukken!

[ Bericht 1% gewijzigd door Belthaus op 10-05-2013 23:02:32 ]
pi_126328936
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:54 schreef Ener-G het volgende:
Laos zou ik niet vanuitgaan. Elk land is weer anders, Thailand is veel toeristischer. In Thailand zit er in elk hotel en hostel wel eentje, en anders loop je even de straat van je verblijf uit. En anders kan je nog altijd wat biotex en een waslijntje meenemen om zelf te wassen, dat heb ik de laatste keer toen ik in Indonesie was gedaan.
In Laos zit het ook op genoeg plekken. Laatste keer dat ik in Laos wilde wassen verbleef ik in Pakse. Kostte me nog geen 5 minuten om een laundry service te vinden.
pi_126330114
Wat onderbroeken betreft had ik er wel een stuk of 10 mee, voor het geval we langere periodes moesten overbruggen. Neemt verder ook niet zoveel ruimte in. Maar we zijn de ransapen die dat wel doen ook wel tegengekomen, ja :+

Als je van hotel naar hotel gaat kan het in Thailand prima met een duffle, maar als je ook meerdere dagen door de jungle gaat banjeren ben je wel blij met een goede rugzak.

Opzich is die Atmos 50 wel een aanrader, zeker voor de tropen want hij ventileert echt enorm goed door het trampolinesysteem, je voelt de lucht gewoon langs je rug stromen als je ff in de wind staat.
Maar ik raad je aan om naar een Bever winkel oid te gaan en de tassen gewoon allemaal uit te proberen, ook met lading erin (donder er bijvoorbeeld een zware wikkel klimtouw in). Een tas is iets persoonlijks qua pasvorm en maat, en ook qua vakken en indeling zijn er verschillen.
Verder zijn er tassen voor de tropen en voor koude klimaten (ventilatie). Als je niet veel gaat lopen met de rugzak maakt het opzich niet zoveel uit, als al je meuk er maar in past en je ermee van je vervoer naar je accomodatie komt. In het geval van een rugzak, is een flightbag wel aan te raden. Niet alleen voor de vlucht. Afgelopen trip donderde ik daar mijn spullen in die ik niet nodig had voor de meerdaagse jungle trek, en gebruikte mijn Osprey als dagrugzak (mijn vrouw had mijn dagrugzak op de trek even in bruikleen omdat ze zelf een klein schoudertasje mee had op de reis) Het fijne van de Osprey Atmos 50 is dat ie met alle straps aangettrokken nauwelijks groter is dan dat 24 liter Vaude dagrugzakje wat ik ook nog mee had. Dan zou je echt minimaal kunnen gaan zonder losse dagrugzak.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:38:02 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_126330819
WTF? :D 8)7
Gewoon ongeveer 12 kilo in een of andere tas mikken en gaan :+

Jezus, what's next?
Een cursus backpacken met go faster stripes? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_126330987
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:26 schreef Ener-G het volgende:

Als je van hotel naar hotel gaat kan het in Thailand prima met een duffle, maar als je ook meerdere dagen door de jungle gaat banjeren ben je wel blij met een goede rugzak.

Opzich is die Atmos 50 wel een aanrader, zeker voor de tropen want hij ventileert echt enorm goed door het trampolinesysteem, je voelt de lucht gewoon langs je rug stromen als je ff in de wind staat.
Maar ik raad je aan om naar een Bever winkel oid te gaan en de tassen gewoon allemaal uit te proberen, ook met lading erin (donder er bijvoorbeeld een zware wikkel klimtouw in). Een tas is iets persoonlijks qua pasvorm en maat, en ook qua vakken en indeling zijn er verschillen.
Verder zijn er tassen voor de tropen en voor koude klimaten (ventilatie). Als je niet veel gaat lopen met de rugzak maakt het opzich niet zoveel uit, als al je meuk er maar in past en je ermee van je vervoer naar je accomodatie komt. In het geval van een rugzak, is een flightbag wel aan te raden. Niet alleen voor de vlucht. Afgelopen trip donderde ik daar mijn spullen in die ik niet nodig had voor de meerdaagse jungle trek, en gebruikte mijn Osprey als dagrugzak (mijn vrouw had mijn dagrugzak op de trek even in bruikleen omdat ze zelf een klein schoudertasje mee had op de reis) Het fijne van de Osprey Atmos 50 is dat ie met alle straps aangettrokken nauwelijks groter is dan dat 24 liter Vaude dagrugzakje wat ik ook nog mee had. Dan zou je echt minimaal kunnen gaan zonder losse dagrugzak.
Het toeval wil dat ik vandaag naar Bever ben geweest en mij heb laten inlichten en het een en ander heb gepast. In dit geval een Macpac en Low Alpine. Waarvan de laatste te klein was en te weinig vakken had, en eerstgenoemde erg lekker zat maar mij weer iets te groot was. Zag dat ze daar ook Osprey's hadden maar niet gepast. Het feit dat deze 50L is en inderdaad lekker aangetrokken kan worden en als kleinere rugzak kan worden gebruikt spreekt mij ook wel aan. Zodra ik tijd heb ga ik weer even langs en pas de Osprey ook even. Ik zal ook enige tijd in het Noorden vertoeven en wat trekking gaan doen daar dus die ventilatie kan ook nog goed van pas komen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:38 schreef APK het volgende:
WTF? :D 8)7
Gewoon ongeveer 12 kilo in een of andere tas mikken en gaan :+

Jezus, what's next?
Een cursus backpacken met go faster stripes? :+
Whaha, ik zal er over ophouden. Gelukkig is de wijze raad al binnen, over Thailand maar weer. Is iemand toevallig bij Cave Lodge geweest, in het Noorden nabij Soppong? Hoor er goede verhalen over en wil er waarschijnlijk heen gaan, evenals het Elephant Nature Park.
pi_126339887
Wil rond 10, 11 of 12 juli voor 3 weken naar Thailand. De bedoeling is te landen op Bangkok. Kom vanaf Amsterdam niet veel goedkoper uit dan 850 euro. Iemand? Of gaat het niet goedkoper worden?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:35:09 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126340704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:59 schreef Bryan181 het volgende:
Wil rond 10, 11 of 12 juli voor 3 weken naar Thailand. De bedoeling is te landen op Bangkok. Kom vanaf Amsterdam niet veel goedkoper uit dan 850 euro. Iemand? Of gaat het niet goedkoper worden?
Jij wilt in de schoolvakanties goedkoop vliegen naar Thailand.

Tja dat gaat dus niet lukken, ik vind 850 euro zelfs nog aan de lage kant voor die periode. De luchtvaartmaatschappijen hebben ook een kaartje met alle schoolvakanties, en uiteraard zullen deze periodes duurder zijn omdat er veel vraag naar vliegtickets is en mensen gedwongen zijn in deze periode te gaan.
Als je wat flexibeler bent, vanaf half augustus zijn vaak weer goede deals te vinden richting ZO Azie, nu is dat nog te vroeg om te kijken, maar straks in juni komen die tarieven over het algemeen vanzelf wel weer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_126343092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:59 schreef Bryan181 het volgende:
Wil rond 10, 11 of 12 juli voor 3 weken naar Thailand. De bedoeling is te landen op Bangkok. Kom vanaf Amsterdam niet veel goedkoper uit dan 850 euro. Iemand? Of gaat het niet goedkoper worden?
sluit ik me aan bij bovenstaande reactie. voor een kleine 50,- minder kun je met AirBerlin van af Düsseldorf vliegen. Maar dat prijsverschil ben je al snel kwijt in benzine of treinticket. Afhankelijk waar je woont natuurlijk.
pi_126353477
Net Bangkok -> Kuala Lumpur in een etappe gedaan. Geen aanrader behalve als je van 32 uur op je gat zitten houdt.
Stomme trein ging 10 minuten te vroeg weg, ik was al zwaar verbaasd. Om daarna 30 minuten heen en weer te rijden op 200 meter van het station, god weet waarom, en daarna weer terug naar het perron om daarna met 2 uur vertraging te vertrekken :'). Fantastisch begin. De bus vanaf hat yai was daarintegen wel op tijd. ;)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:54:43 #89
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_126354995
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net Bangkok -> Kuala Lumpur in een etappe gedaan. Geen aanrader behalve als je van 32 uur op je gat zitten houdt.
Stomme trein ging 10 minuten te vroeg weg, ik was al zwaar verbaasd. Om daarna 30 minuten heen en weer te rijden op 200 meter van het station, god weet waarom, en daarna weer terug naar het perron om daarna met 2 uur vertraging te vertrekken :'). Fantastisch begin. De bus vanaf hat yai was daarintegen wel op tijd. ;)
Zo herkenbaar. Dat hadden wij vorig jaar met de trein naar Ayutthaya. Te vroeg weg en daarna reden we terug, daarna weer weg, maar dan maar met een deel van de trein. Andere vrienden zaten in een andere wagon en die blijf wel staan, erg apart. :')
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_126357274
In ZO Azië gaat volgens mij geen enkel transport op tijd weg :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:25:40 #91
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126358123
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In ZO Azië gaat volgens mij geen enkel transport op tijd weg :')
Mwah, er is wel een verschil tussen Thailand en het steeds meer ontwikkelde Maleisie en compleet ontwikkelde Singapore.
Maleisie is qua treintijden heel goed, er zit daar ook erg veel marge in, de vertrektijden van de bussen gaat daar soms weer wat minder omdat er nog snel wat tickets bij vertrek verkocht worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_126368338
Waarom zijn de kaartjes op dit moment t/m eind juni (redelijk) goedkoop? Oké het is geen hoogseizoen, maar iets in me vraagt zich toch af of er een reden is dat het nu niet aantrekkelijk is om die kant op te gaan..
..
pi_126369815
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:55 schreef Sjengennnn71 het volgende:
Waarom zijn de kaartjes op dit moment t/m eind juni (redelijk) goedkoop? Oké het is geen hoogseizoen, maar iets in me vraagt zich toch af of er een reden is dat het nu niet aantrekkelijk is om die kant op te gaan..
Regenseizoen volgens mij
pi_126370941
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 22:55 schreef Sjengennnn71 het volgende:
Waarom zijn de kaartjes op dit moment t/m eind juni (redelijk) goedkoop? Oké het is geen hoogseizoen, maar iets in me vraagt zich toch af of er een reden is dat het nu niet aantrekkelijk is om die kant op te gaan..
soms sta ik ook redelijk versteld van waarom, vlucht prijzen zo fluctueren.
algemeen is de route Nederland eo. - Bangkok erg bevlogen, veel concurrentie, en zeker ook met de vijf sterren maatschappijen, dus ja, dan moeten de tickets zonder meer niet te duur zijn.

Wat ik begrijp is november tot maart het hoog seizoen die kant op, dus nu zit je van zelf in het laag seizoen.
  zondag 12 mei 2013 @ 00:05:57 #95
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126371526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:52 schreef Roger_ het volgende:

[..]

soms sta ik ook redelijk versteld van waarom, vlucht prijzen zo fluctueren.
algemeen is de route Nederland eo. - Bangkok erg bevlogen, veel concurrentie, en zeker ook met de vijf sterren maatschappijen, dus ja, dan moeten de tickets zonder meer niet te duur zijn.

Wat ik begrijp is november tot maart het hoog seizoen die kant op, dus nu zit je van zelf in het laag seizoen.
Dure tickets zijn er vooral in de begin van de zomervakanties, dus juli en begin augustus, en vanaf half december tot half januari.
Daarbuiten moeten goede deals te vinden zijn, uiteraard niet het gehele vliegtuig en je moet redelijk flexibel zijn om goedkope prijzen te bemachtigen omdat deze niet op elke dag beschikbaar zijn.

Ethiad Airways is een aanvulling op de Bangkok route vanaf Amsterdam, in theorie heb je nu KLM, China Airlines en Eva welke direct vliegen en Egypt, Ethiad, Emirates en in mindere mate Cathay, Singapore Airlines en Malaysia Airlines, Lufthansa welke met een overstap deze route kunnen aanbieden.
De prijs blijft nog wel even onder druk staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_126377130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:52 schreef Roger_ het volgende:

[..]

soms sta ik ook redelijk versteld van waarom, vlucht prijzen zo fluctueren.
algemeen is de route Nederland eo. - Bangkok erg bevlogen, veel concurrentie, en zeker ook met de vijf sterren maatschappijen, dus ja, dan moeten de tickets zonder meer niet te duur zijn.

Wat ik begrijp is november tot maart het hoog seizoen die kant op, dus nu zit je van zelf in het laag seizoen.
heb in eind april een enkele reis moeten boeken van bkk-ams
daar betaalde ik 590,- voor (egypt air) was echt de goedkoopste
Ik ga end mei weer daarheen voor 570,- china airlines, rechtstreeks en retourtje natuurlijk :')
pi_126395781
Ik ben al een aantal keren in Thailand geweest, maar ik ben tot nog toe voornamelijk op het vasteland gebleven. Van de eilanden heb ik wel Koh Chang gezien. In augustus ga ik weer naar Thailand, maar ik wil deze keer graag de zuidelijke eilanden voor een aantal dagen bezoeken.

Zelf zit ik te denken aan Koh Phi Phi. Hoe is het daar, is het niet *al* te toeristisch? Iemand nog tips voor een relaxte bestemming? :)
pi_126396077
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:29 schreef Aryawn het volgende:
Zelf zit ik te denken aan Koh Phi Phi. Hoe is het daar, is het niet *al* te toeristisch? Iemand nog tips voor een relaxte bestemming? :)
De meerderheid van de verhalen over Koh Phi Phi die ik heb gehoord komen er op neer dat dat juist het meest toeristische eiland van heel Thailand is en nog wel eens tegen valt daar door. Voor ons was het juist de reden om er niet heen te gaan, ondanks dat het er ongetwijfeld wel mooi uit zal zien.
Ik zou ook eens kijken in de richting van Koh Lanta/Koh Muk.
Too much is never enough!
pi_126399364
Phi phi is compleet volgestampt met hotels, restaurants en barretjes. Lanta is inmiddels ook hard op weg om Phuket achterna te gaan, of je moet naar het uiterste zuiden van het eiland gaan. Als je naar iets 'niet toeristisch' op zoek bent kun je beter naar een ander eiland. Voor de rest is het allemaal wel tof om te zien hoor, daar niet van :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126401831
Ahh, spijtig. Ik ga er heen om te relaxen, niet om overrompeld te worden. :) Geldt die drukte ook voor augustus/september of valt het dan allemaal wel mee? Koh Chang vond ik wel fijn, dat was een paar jaar geleden relatief rustig.

Ik ga dan nog even research doen naar Lanta en andere eilanden.

Btw, wat betreft tickets voor AMS-BKK, voor een reis in juli/aug kun je rekenen op een prijs van minimaal 800-900. Doordeweeks vliegen scheelt echter wel weer een paar tientjes.
pi_126403472
Als je van duiken/snorkelen houdt moet je zeker wel naar Phi Phi gaan. Je hebt daar fantastisch mooi koraal en kan daar met zeeschildpadden zwemmen. Ik ben ook bij Koh Chang wezen snorkelen maar dat was veel minder mooi.
pi_126513812
Oke ik heb nog even jullie hulp nodig.
Volgende zaken staan dus op mijn planning ( vier weken) : Bangkok - chiang mai - koh chang - Siem reap - Phnom Penh - Sihanoukville .

Nu is mijn vraag : in welke volgorde zouden jullie dit doen ? Mijn oorspronkelijk idee was om vanuit Cambodja te eindigen in koh chang en zo weer naar Bangkok te gaan. Maar nu speel ik met het idee om eerst ( na Bangkok en chiang mai) naar koh chang te gaan, vervolgens Cambodja binnen en vanuit Sihanoukville via een vlucht vanuit phnom Penh weer naar Bangkok.
pi_126557030
Vrijdag weer naar Thailand :D Nu als tussenstop op weg naar Cambodja en Vietnam. Ik heb kunnen profiteren van een open-jaw aanbieding van Etihad. Ams-Bkk-Abu Dhabi-Dusseldorf voor ¤400. Geen geld :D

Ticketspy bookmarken dus :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovic83 op 16-05-2013 07:00:30 ]
pi_126565827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vrijdag weer naar Thailand :D Nu als tussenstop op weg naar Cambodja en Vietnam. Ik heb kunnen profieteren van een open-jaw aanbieding van Etihad. Ams-Bkk-Abu Dhabi-Dusseldorf voor ¤400. Geen geld :D

Ticketspy bookmarken dus :s)
Echt hè, ik Amsterdam - Bangkok - Düsseldorf voor 384 euro. Bedankt ticketspy en etihad :)
pi_126568514
Ik ga begin juni tot eind juni backpacken door Thailand, heb alles al behalve de vliegtickets alleen nu staat op de site van ticketspy : "1 koffer of rugzak met een maximaal gewicht van 30kg (zeer ruime limiet!)". Weet nog niet precies hoeveel gewicht ik mee neem, maar is 30kg maximaal te doen? Is m'n eerste keer backpacken trouwens dus reken op een ietsje vollere tas dan van iemand die al jaren backpackt.

Net even gekeken bij ticketspy en geprobeerd de vliegticket zo ver te krijgen dat ook op expedia staat dat die inderdaad rond de ¤400,- is, maar het goedkoopste wat ik kan vinden is een vliegticket voor ¤750,- o.i.d. voor 1 juni heen, 26 juni terug?

[ Bericht 12% gewijzigd door Cruseder4 op 16-05-2013 02:47:42 ]
pi_126569052
30 kilo is wel vrij veel he, dat neem ik nog niet eens mee op wintersport!
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126569345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 02:28 schreef Cruseder4 het volgende:
Ik ga begin juni tot eind juni backpacken door Thailand, heb alles al behalve de vliegtickets alleen nu staat op de site van ticketspy : "1 koffer of rugzak met een maximaal gewicht van 30kg (zeer ruime limiet!)". Weet nog niet precies hoeveel gewicht ik mee neem, maar is 30kg maximaal te doen? Is m'n eerste keer backpacken trouwens dus reken op een ietsje vollere tas dan van iemand die al jaren backpackt.

Net even gekeken bij ticketspy en geprobeerd de vliegticket zo ver te krijgen dat ook op expedia staat dat die inderdaad rond de ¤400,- is, maar het goedkoopste wat ik kan vinden is een vliegticket voor ¤750,- o.i.d. voor 1 juni heen, 26 juni terug?
30 kg is zat man. Probeer maar onder de 15 te blijven. Das een prima doelstelling en bij alles boven de 15 veel meer bij je dan je nodig blijkt te hebben

Wat ticketspy betreft.. op=op he. Probeer nog wat andere data..
pi_126569794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 02:28 schreef Cruseder4 het volgende:
Ik ga begin juni tot eind juni backpacken door Thailand, heb alles al behalve de vliegtickets alleen nu staat op de site van ticketspy : "1 koffer of rugzak met een maximaal gewicht van 30kg (zeer ruime limiet!)". Weet nog niet precies hoeveel gewicht ik mee neem, maar is 30kg maximaal te doen? Is m'n eerste keer backpacken trouwens dus reken op een ietsje vollere tas dan van iemand die al jaren backpackt.

Net even gekeken bij ticketspy en geprobeerd de vliegticket zo ver te krijgen dat ook op expedia staat dat die inderdaad rond de ¤400,- is, maar het goedkoopste wat ik kan vinden is een vliegticket voor ¤750,- o.i.d. voor 1 juni heen, 26 juni terug?
Ik ga ook in juni rondtrekken in Thailand maar ga toch echt proberen om mijn gewicht onder de 15 kilo te houden (en ik ben een vrouw.....) Bedank goed dat hij daar hartstikke heet is en je continu met die tas/koffer moet sjouwen.

Ik ga dit weekend alvast een keer voorpakken zodat ik kan kijken of wat ik mee wil nemen te doen is. Zo gun je jezelf nog wat tijd om te bepalen wat er eventueel bij kan of uit moet :)
pi_126573672
Ik wil in juni ook graag Koh Chang aandoen, maar ik vrees het regenseizoen wat. Geen zin om op een eiland te zitten waar het constant regent. Bovendien zou je geen dagtrips kunnen doen met een boot jaar de eilanden ? Ik zou graag toch wat snorkelen.
Iemand ervaring ? Misschien beter koh chang skippen en langer in Sihanoukville ( inclusief eilanden) blijven ?
pi_126573921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:06 schreef BramKVO het volgende:
Ik wil in juni ook graag Koh Chang aandoen, maar ik vrees het regenseizoen wat. Geen zin om op een eiland te zitten waar het constant regent. Bovendien zou je geen dagtrips kunnen doen met een boot jaar de eilanden ? Ik zou graag toch wat snorkelen.
Iemand ervaring ? Misschien beter koh chang skippen en langer in Sihanoukville ( inclusief eilanden) blijven ?
Heb vorig jaar gedoken in Koh Chang. De boot ging gewoon elke dag uit. Niet veel regen gehad overigens. Wel bizar hoge golven waar je wel een zeeziek pilletje voor kreeg (en was wel nodig ook :D ). Met dagtrips naar eilanden zelf heb ik geen ervaring. Snorkelen neem ik aan dat het vergelijkbaar is, aangezien er ook vaak snorkelaars aan boot gaan van een duiktrip (bij ons was het een groep van 10 toeristen waarvan 6 duikers en 4 snorkelaars).

Misschien kun je voor de zekerheid even contact met een duikschool daar opnemen, dan weet je het ook zeker hoe het zit met duiken/snorkelen in juni. Op je vraag naar de eilanden hebben ze vast ook wel een antwoord.

De school die ik had was BB Divers. Je kunt gewoon in het Nederlands mailen, eigenaresse is een Vlaamse.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2013 11:13:37 ]
pi_126576820
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb vorig jaar gedoken in Koh Chang. De boot ging gewoon elke dag uit. Niet veel regen gehad overigens. Wel bizar hoge golven waar je wel een zeeziek pilletje voor kreeg
En dat was tevens in juni ?
pi_126576898
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:26 schreef BramKVO het volgende:

[..]

En dat was tevens in juni ?
Geloof in juli. In ieder geval in het regenseizoen.
pi_126577661
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geloof in juli. In ieder geval in het regenseizoen.
Hmm, het is allemaal zo moeilijk soms :) ik denk er nu aan om Sihanoukville , Phnom Penh en koh chang helemaal te laten vallen en meer richting Krabi en andere eilanden te gaan. Blijkbaar is er daar minder invloed vh regenseizoen . Pfff, moeilijke beslissingen allemaal :)
pi_126579663
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:47 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Hmm, het is allemaal zo moeilijk soms :) ik denk er nu aan om Sihanoukville , Phnom Penh en koh chang helemaal te laten vallen en meer richting Krabi en andere eilanden te gaan. Blijkbaar is er daar minder invloed vh regenseizoen . Pfff, moeilijke beslissingen allemaal :)
Nooooo! Nooit Sihanoukville laten vallen!
pi_126580406
Vond Sihanoukville niet super eerlijk gezegd. Ben dan ook echt geen strandmens, daar zal het aan liggen:)
pi_126582322
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:47 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Hmm, het is allemaal zo moeilijk soms :) ik denk er nu aan om Sihanoukville , Phnom Penh en koh chang helemaal te laten vallen en meer richting Krabi en andere eilanden te gaan. Blijkbaar is er daar minder invloed vh regenseizoen . Pfff, moeilijke beslissingen allemaal :)
Wat je ook voor keuze maakt, tof gaat je vakantie sowieso wel worden. Kies gewoon iets en bewaar het ander voor een andere keer.

Ik dacht overigens dat Krabi e.d. (westkust) juist meer regen kregen in de zomermaanden dan het oosten. Maar kan me hierin vergissen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
pi_126583110
Relaxed, die aanbiedingen van Etihad. Helaas vliegen ze niet tot Bali. -O-
pi_126583609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Relaxed, die aanbiedingen van Etihad. Helaas vliegen ze niet tot Bali. -O-
Wel als je vertrekt vanaf Brussel.
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:18:10 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_126592245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef Leatherface het volgende:

Relaxed, die aanbiedingen van Etihad. Helaas vliegen ze niet tot Bali. -O-
Het is toch niet zo prijzig vanaf Bangkok naar Denpasar als je met bv Air Asia vliegt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:58:25 #120
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126593823
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als je van duiken/snorkelen houdt moet je zeker wel naar Phi Phi gaan. Je hebt daar fantastisch mooi koraal en kan daar met zeeschildpadden zwemmen. Ik ben ook bij Koh Chang wezen snorkelen maar dat was veel minder mooi.
Koh PhiPhi, de lokale eilanden bij Ao Nang en alles 'in de buurt' van Koh Lanta (Koh Bida, Hin Muang, Hin Daeng) zijn inderdaad geweldig om te duiken. Overigens hoef je niet op het erg drukke Koh PhiPhi te verblijven om er te duiken, dat kan gewoon vanuit Ao Nang.
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:01:22 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126593967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:12 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Ik ga ook in juni rondtrekken in Thailand maar ga toch echt proberen om mijn gewicht onder de 15 kilo te houden (en ik ben een vrouw.....) Bedank goed dat hij daar hartstikke heet is en je continu met die tas/koffer moet sjouwen.
Onder de 15 kg meenemen, is goed te doen hoor, als backpacker.
pi_126594919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Onder de 15 kg meenemen, is goed te doen hoor, als backpacker.
15 kilo is nog enorm veel en uiteindelijk doe je de helft niet aan, tien is beter.
pi_126630396
zo 503 bij etihad geboekt :) nice
pi_126631546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:20 schreef MCH het volgende:

[..]

15 kilo is nog enorm veel en uiteindelijk doe je de helft niet aan, tien is beter.
Ik zat de laatste keer met mn daypack (kleiner rugzakje erbij) nog onder de 10 kilo, mn grote backpack was 7 :) Met 15 kilo heb je alsnog teveel mee.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126632069
De eerste keer neem je sowieso veeeel te veel mee.
pi_126634974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:20 schreef MCH het volgende:

[..]

15 kilo is nog enorm veel en uiteindelijk doe je de helft niet aan, tien is beter.
Precies.Mijn tas wordt ook elke keer steeds lichter. Laatste keer weer 7 kilo. Was toen toch wel weinig aangezien ik naar een warm en achteraf nog best koud land ging in 1 reis. Maar onder de 10 is zo lekker relaxt altijd!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:45:12 #127
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126635669
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:29 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Precies.Mijn tas wordt ook elke keer steeds lichter. Laatste keer weer 7 kilo. Was toen toch wel weinig aangezien ik naar een warm en achteraf nog best koud land ging in 1 reis. Maar onder de 10 is zo lekker relaxt altijd!
Natuurlijk, hoe lichter, hoe beter!
Zeker naar een land als Thailand, hoef je niet zoveel mee te nemen. Maar dingen als (onderwater)camera's en snorkelspullen, kunnen je gewicht toch snel laten oplopen. En als je, naast Zuid-Oost Azië, ook naar landen als Australië, Nieuw Zeeland of Nepal gaat, heb je al snel meer dan 10 kg nodig. Om over Latijns-Amerika maar niet te spreken, met z'n diversiteit aan klimaten (en ijskoude bussen).
pi_126640261
Ik vind de bussen in Thailand anders ook gewoon super koud. Altijd vanuit Chiang Mai naar Nakhorn Pathom, zit je iets van 10 uur in een steenkoude bus :')
pi_126641037
Toch nog even een kleine vraag, gedurende mijn reis in Thailand ben ik niet van plan een auto te gaan huren. Wellicht een scooter als ik op een eiland ben om het een en ander te verkennen.

Nu is het zo dat mijn rijbewijs enkele weken geleden gestolen is, ik wou een nieuwe aanvragen maar ik hoor veel geluiden dat je niet eens een rijbewijs nodig hebt om een scooter te huren. Weten jullie hier meer over? Het klinkt in eerste instantie misschien stom om geen rijbewijs mee te nemen, maar het is nogal een dure grap om een nieuwe aan te vragen en scheelt een hoop rompslomp :P
pi_126647227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:57 schreef Belthaus het volgende:
Toch nog even een kleine vraag, gedurende mijn reis in Thailand ben ik niet van plan een auto te gaan huren. Wellicht een scooter als ik op een eiland ben om het een en ander te verkennen.

Nu is het zo dat mijn rijbewijs enkele weken geleden gestolen is, ik wou een nieuwe aanvragen maar ik hoor veel geluiden dat je niet eens een rijbewijs nodig hebt om een scooter te huren. Weten jullie hier meer over? Het klinkt in eerste instantie misschien stom om geen rijbewijs mee te nemen, maar het is nogal een dure grap om een nieuwe aan te vragen en scheelt een hoop rompslomp :P
rijbewijs is niet nodig, paspoort is genoeg. (niet afgeven trouwens)
maar er zijn veel politiecontroles bij drukke toeristenplaatsen dus rijden zonder rijbewijs krijg je een boete , (volgens mij iets van 600baht) en dan mag je je weg vervolgen op de scooter. :')

maar zelfs als je een rijbewijs meeneemt kunnen ze moeilijk doen omdat je een internationaal rijbewijs nodig hebt, die haal ik altijd bij de anwb. zorgeloos rijden is wel zo fijn
pi_126785159
Hier kun je goedkoop vliegtickets kopen voor naar Bangkok : http://ticketspy.nl/deals/met-klm-naar-bangkok-voor-e790-of-e446/

Het is wel een beetje een rare constructie, maar dan heb je wel een leuk prijsje.
pi_126839525
Terugkomend op mijn vorige post, ik ga waarschijnlijk toch een paar dagen naar Koh Phi Phi. Ik vlieg eerst naar Krabi en vanaf daar neem ik de ferry. Is er iemand hier die recentelijk deze route heeft genomen en die wat kan vertellen over de gang van zaken?

Ik vind op internet namelijk verschillende tijdschema's van de ferry en ook de adviezen over hoe ernaar toe te reizen komen niet altijd overeen.

http://www.phiphi-ferry.com/sailing-schedules.html
Hier staat dat er per dag maar 2 boten van Krabi naar Phi Phi gaan (1 in de ochtend en 1 in de middag), terwijl
http://www.gokohphiphi.com/schedule.html en http://phi-phi.com/ferry/
aangeven dat er 4 keer wordt overgestoken.

Is wel handig om te weten wat correct is i.v.m. de keuze van de vluchttijden. Ook de prijzen verschillen. Of hangt het af met wat voor boot/welke maatschappij je vaart? Dat staat er dan weer niet bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aryawn op 21-05-2013 23:54:45 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 00:20:16 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126841145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:46 schreef Aryawn het volgende:
Terugkomend op mijn vorige post, ik ga waarschijnlijk toch een paar dagen naar Koh Phi Phi. Ik vlieg eerst naar Krabi en vanaf daar neem ik de ferry. Is er iemand hier die recentelijk deze route heeft genomen en die wat kan vertellen over de gang van zaken?

Ik vind op internet namelijk verschillende tijdschema's van de ferry en ook de adviezen over hoe ernaar toe te reizen komen niet altijd overeen.

http://www.phiphi-ferry.com/sailing-schedules.html
Hier staat dat er per dag maar 2 boten van Krabi naar Phi Phi gaan (1 in de ochtend en 1 in de middag), terwijl
http://www.gokohphiphi.com/schedule.html en http://phi-phi.com/ferry/
aangeven dat er 4 keer wordt overgestoken.

Is wel handig om te weten wat correct is i.v.m. de keuze van de vluchttijden. Ook de prijzen verschillen. Of hangt het af met wat voor boot/welke maatschappij je vaart? Dat staat er dan weer niet bij.
Zijn het er misschien twee direct vanuit Krabi, één via Ao Nang en één via Railay?

Tip: je kunt ook gewoon een duik- of snorkeltrip doen vanuit Ao Nang en je dan laten droppen op PhiPhi.

Plan het iig niet te krap, want het is Thailand.
pi_126844183
Hangt er vanaf of je in high of low season gaat. In low season gaat ie maar een keer per dag.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:10:16 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126850907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 06:38 schreef Ener-G het volgende:
Hangt er vanaf of je in high of low season gaat. In low season gaat ie maar een keer per dag.
Dat ook. En bij te weinig mensen wordt ie dan gerust gecanceld. Ik zou maar een overnachting in Ao Nang inplannen.
pi_126852358
Toen wij er waren (lowseason) was het eigenlijk de bedoeling om van Phuket naar Lanta te varen, maar eenmaal aangekomen op Phi Phi was de boot naar Lanta al weg. Dat werdt dus lastminute een 500 bath rieten hutje tussen de struiken incl. gifslang en tijgermuggen :+ Mooie ervaring verder, dat wel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:56:15 #137
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126852687
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat ook. En bij te weinig mensen wordt ie dan gerust gecanceld. Ik zou maar een overnachting in Ao Nang inplannen.
cliff view resort ofzo
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_126859843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:34 schreef Flammie het volgende:
Ik vind de bussen in Thailand anders ook gewoon super koud. Altijd vanuit Chiang Mai naar Nakhorn Pathom, zit je iets van 10 uur in een steenkoude bus :')
Goh, en laat het weer in Thailand gemiddeld genomen (niet het regenseizoen) vrij broeierig en warm zijn. Kom jij aan met dat het koud is. :')
pi_126860171
Ik gok dat ie het over de stand van de airco in die minivans had :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_126860227
quote:
15s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:44 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goh, en laat het weer in Thailand gemiddeld genomen (niet het regenseizoen) vrij broeierig en warm zijn. Kom jij aan met dat het koud is. :')
Het gaat dan ook over de aircostand van de bussen (sombat tours etc) en niet over het klimaat wijsneus :') Het staat er toch gewoon duidelijk dus waar jij vandaan haalt dat ik het heb over het klimaat buiten is me echt volslagen onduidelijk :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:53:43 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126860327
Niet alleen in minivans, ook in de grote bussen. Als het er 18 graden is, is 't veel. En als je lichaam gewend is aan 35+, is dat best akelig.
pi_126860384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef Gaoxing het volgende:
Niet alleen in minivans, ook in de grote bussen. Als het er 18 graden is, is 't veel. En als je lichaam gewend is aan 35+, is dat best akelig.
Precies. Het is dan ook aan te raden om een broek met lange pijpen te dragen en een vestje bovenop je t-shirtje. Tenminste voor mij werkt dat meestal wel. Ook leuk in de break dat je naar buiten loopt en overvallen wordt door 35 graden celcius :P
pi_126860617
Dat niet alleen, de lucht uit die airco is meestal gort en gortdroog. Vergeet niet genoeg water te drinken, anders zal het je bezuren, helemaal als je daarna de hitte weer in klapt :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:20:16 #144
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126861652
Wat mij betreft mogen ze airo's in bussen afschaffen. Ik heb liever een natte rug dan dat het 15 graden in een bus is.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:31:26 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126862139
quote:
15s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:44 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goh, en laat het weer in Thailand gemiddeld genomen (niet het regenseizoen) vrij broeierig en warm zijn. Kom jij aan met dat het koud is. :')
In de bus zegt ie toch...
Maar de bussen in Thailand stellen qua kou echt weinig voor, vergeleken met die van Colombia hoor. Winterkleding + slaapzak is 's nachts nog koud! Als je daar per ongeluk in je korte broek en T-shirt zou instappen, raak je gewoon zwaar onderkoeld.
pi_126863750
Ook echt niemand die ik heb gesproken vind de airco fijn. Waarom stellen ze die dan in godsnaam zo koud in? :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:50:12 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126865747
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook echt niemand die ik heb gesproken vind de airco fijn. Waarom stellen ze die dan in godsnaam zo koud in? :')
Dat heeft ooit wel eens iemand gevraagd aan de chauffeur en dit was het antwoord:
"omdat er veel mensen in de bus zitten en het anders benauwd wordt."

En op de vraag of ie dan misschien wat lager kan:
"nee, er zit maar één stand op."

(maar dat was dus in Colombia, waar de locals met mutsen en handschoenen in de bus zitten en de toeristen zitten te blauwbekken in hun fleecetrui)
pi_126866189
Net in nachttrein/7 uur minivan gezeten en niet aan de ac gedacht.. teringkoud. :') Op de terugweg maar ff wat warmers kopen..
pi_126888087
Dinsdag vertrek ik voor vier weken naar Thailand en Cambodja, jiepaaaa :)
pi_126890300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:45 schreef BramKVO het volgende:
Dinsdag vertrek ik voor vier weken naar Thailand en Cambodja, jiepaaaa :)
Enjoy! Welk deel van thailand ga je doen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:22:05 #151
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126891185
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook echt niemand die ik heb gesproken vind de airco fijn. Waarom stellen ze die dan in godsnaam zo koud in? :')
ik denk dat het meer is om de chauffeur wakker te houden
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_126891577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik denk dat het meer is om de chauffeur wakker te houden
En waarom zou je het dan 's nachts in treincoupés hebben?
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:06:50 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126891982
quote:
12s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En waarom zou je het dan 's nachts in treincoupés hebben?
Heb je mijn antwoord gelezen?
pi_126892711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Enjoy! Welk deel van thailand ga je doen?
Het plan is : 4 dagen Bangkok(incl 1 dag ayuthaya) - 5 dagen chiang mai - 4 dagen Siem reap - 3 dagen Phnom Penh - 4 dagen Sihanoukville (plus eilandjes) - 6 dagen Koh Chang.
Wat denk je ?
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:41:56 #155
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126892746
quote:
12s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En waarom zou je het dan 's nachts in treincoupés hebben?
nou in de trein zit toch ook een chauffeur?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:15 #156
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126892783
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:40 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Het plan is : 4 dagen Bangkok(incl 1 dag ayuthaya) - 5 dagen chiang mai - 4 dagen Siem reap - 3 dagen Phnom Penh - 4 dagen Sihanoukville (plus eilandjes) - 6 dagen Koh Chang.
Wat denk je ?
9 dagen in die grote steden?? heb je behoefte aan stof ofzo
2 dagen in iedere stad is genoeg hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_126894901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heb je mijn antwoord gelezen?
Je antwoord klinkt wel plausibel inderdaad. Wel erg vreemd dat er maar 1 stand op zit. Wat dat kost.. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:41 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou in de trein zit toch ook een chauffeur?
Dat wel, maar toch alleen in het voorste stuk. Wat heeft het voor nut om die hele trein te laten bevriezen als je 1 iemand wakker wil houden? Helemaal als het een sleeper is..
pi_126895059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

9 dagen in die grote steden?? heb je behoefte aan stof ofzo
2 dagen in iedere stad is genoeg hoor
Welke steden bedoel je? Ik vind Bangkok namelijk wel echt een toffe stad, ben er altijd graag een paar dagen. Chiang Mai neem ik aan dat hij niet alleen in de stad blijft maar ook tochten gaat maken, dan merk je niks van stof o.i.d.

Phnom Penh is wel een vieze stad, maar 3 dagen lijkt me prima voor Killing Fields, wat musea, en nog dagje ontspannen.

Siem Reap neem ik aan dat hij ook een tijd in Angkor Wat zal zijn. Dus dan ontloop je de stad ook meteen weer.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:57 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126895533
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je antwoord klinkt wel plausibel inderdaad. Wel erg vreemd dat er maar 1 stand op zit. Wat dat kost.. :')
We hebben in huis regelmatig hetzelfde probleem als het buiten koel is: als de airco niet regelmatig aanslaat, krijg je ook het vocht niet weg. Dan krijg je dus van die Nederlandse bussen waar het vocht langs de ramen druipt, x 10 vanwege het klimaat.
pi_126899684
iemand die komende week in bkk zit en zin heeft om in Thonglor aan clubcrawling te doen :P ?
pi_126908509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

9 dagen in die grote steden?? heb je behoefte aan stof ofzo
2 dagen in iedere stad is genoeg hoor
Negen dagen ?
Vijf dagen chiang mai, waarvan je al twee dagen hiking doet en 1 dag een uitstapje.
Vier dagen Bangkok, waarvan 1 dag uitstap naar ayuthaya en 1 dag die je sowieso al spendeert aan grand palace, tempels, ...
Dan spendeer je toch heus niet zoveel tijd in de steden ?
pi_126908593
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Welke steden bedoel je? Ik vind Bangkok namelijk wel echt een toffe stad, ben er altijd graag een paar dagen. Chiang Mai neem ik aan dat hij niet alleen in de stad blijft maar ook tochten gaat maken, dan merk je niks van stof o.i.d.

Phnom Penh is wel een vieze stad, maar 3 dagen lijkt me prima voor Killing Fields, wat musea, en nog dagje ontspannen.

Siem Reap neem ik aan dat hij ook een tijd in Angkor Wat zal zijn. Dus dan ontloop je de stad ook meteen weer.
Dit dus :)
pi_126908649
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef YebCar het volgende:
iemand die komende week in bkk zit en zin heeft om in Thonglor aan clubcrawling te doen :P ?
Ik zit vanaf woensdag in Bangkok ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:18:01 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126910994
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:01 schreef YebCar het volgende:
iemand die komende week in bkk zit en zin heeft om in Thonglor aan clubcrawling te doen :P ?
Ik woon op loopafstand van Thonglor, maar ik geloof dat ik komende week druk ben met de vervelende combi nekhernia en internationale verhuizing.

En bovendien ben ik wat oud voor je doelgroep, denk ik zo :P
pi_126914806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ik zit vanaf woensdag in Bangkok ;)
hmm woensdagnacht ga ik alweer. Heel misschien kan ik verlengen. Zou wel leuk zijn :)
pi_126914891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:18 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik woon op loopafstand van Thonglor, maar ik geloof dat ik komende week druk ben met de vervelende combi nekhernia en internationale verhuizing.

En bovendien ben ik wat oud voor je doelgroep, denk ik zo :P
Ach wat is oud :0
Ben ook niet meer de jongste
pi_126965137
Iemand tips om voordelig te vliegen?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:58:37 #168
12621 tcr
*nix 4ever
pi_126966889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:27 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Iemand tips om voordelig te vliegen?
Ja vroeg boeken :) Of heel erg flexibel zijn en spelen met skyscanner e.d.
pi_126966998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:58 schreef tcr het volgende:

[..]

Ja vroeg boeken :) Of heel erg flexibel zijn en spelen met skyscanner e.d.
Akkoord. Airasia vliegt niet meer op Parijs en Londen of wel?
pi_126967214
Ik ga binnenkort weg en ben laatst naar m'n normale verzekeringsbureau geweest en daar ben ik achter gekomen dat ik al een aanvullende verzekering had en dus verzekerd ben tegen medische kosten gemaakt in het buitenland.

Alleen moet ik nu nog iets anders afsluiten (qua reisverzekering)? Verzekering voor m'n spullen lijkt me een beetje onzin, heb zelf zo'n gevoel dat als ik al iets kwijt ben de verzekering gewoon om bewijs vraagt aangezien je het ook gewoon kunt verzinnen. Maar misschien nog iets anders, of is alleen de aanvullende verzekering wel genoeg?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 04:56:12 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126976687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:03 schreef Cruseder4 het volgende:
Ik ga binnenkort weg en ben laatst naar m'n normale verzekeringsbureau geweest en daar ben ik achter gekomen dat ik al een aanvullende verzekering had en dus verzekerd ben tegen medische kosten gemaakt in het buitenland.

Alleen moet ik nu nog iets anders afsluiten (qua reisverzekering)? Verzekering voor m'n spullen lijkt me een beetje onzin, heb zelf zo'n gevoel dat als ik al iets kwijt ben de verzekering gewoon om bewijs vraagt aangezien je het ook gewoon kunt verzinnen. Maar misschien nog iets anders, of is alleen de aanvullende verzekering wel genoeg?
Reisverzekering voor schade (bagage) is wel nuttig. Camera kapot, spullen gejat, enz.
Daarnaast aanvullingen als ongevallen (= overlijdensrisico), duiken, gevaarlijke sporten, wintersport. Medische kosten hoef jij iig niet mee te verzekeren.
pi_127040441
Ik ga samen met de vrouw eind november twee weken naar Thailand. We beginnen met een paar dagen Bangkok, daaarna hebben we zes dagen geboekt op Koh Lipe. Na Koh Lipe vliegen we terug naar Bangkok en hebben we nog 3 volle dagen.

De vraag is nu even wat we met die drie dagen gaan doen. Iemand tips? Kunnen dagtrips vanuit Bangkok zijn, maar we kunnen ook ergens anders heen reizen en daar overnachten. Wat is nou echt de moeite waard en haalbaar in 3 dagen? Ik ben zelf ook aan het kijken en kom bij Ayuthaya, Koh Chang of Sukhothai (al is dat wel verder weg).

Actief/cultureel/relaxen, het kan allemaal. :)
^ To je nesmysl ^
  zondag 26 mei 2013 @ 21:01:44 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127040765
quote:
5s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef TyVole het volgende:
Ik ga samen met de vrouw eind november twee weken naar Thailand. We beginnen met een paar dagen Bangkok, daaarna hebben we zes dagen geboekt op Koh Lipe. Na Koh Lipe vliegen we terug naar Bangkok en hebben we nog 3 volle dagen.

De vraag is nu even wat we met die drie dagen gaan doen. Iemand tips? Kunnen dagtrips vanuit Bangkok zijn, maar we kunnen ook ergens anders heen reizen en daar overnachten. Wat is nou echt de moeite waard en haalbaar in 3 dagen? Ik ben zelf ook aan het kijken en kom bij Ayuthaya, Koh Chang of Sukhothai (al is dat wel verder weg).

Actief/cultureel/relaxen, het kan allemaal. :)
Koh Chang is echt te ver weg, alleen al de bus naar de veerpont is al zo'n 4-5 uur, en dan moet je nog het eiland op, dat is zeker niet relaxed.
Een dagje Ayudhaya is zeker niet verkeerd en is goed te doen met de trein in een dagtrip. verder zou ik dan vooral in Bangkok blijven, mocht je een dachtje aan het strand willen zitten, Bang Saen beach bij Chonburi kan, maar is vooral een Thaise aangelegenheid, maar is maar zo'n 1,5 uur vanaf Bangkok.
Anders een rivercruise, gewoon met de boot de Chao Praya rivier af, helemaal naar Thonburi is ook nog wel leuk. En je kan eventueel ook ergens afstappen en later weer verder gaan. Is ook budgetvriendelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127040887
Fietstochtje van Co :) als je de tijd hebt neem de langste tour van een dag, echt de moeite waard!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 26 mei 2013 @ 21:19:08 #175
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_127042006
DANK voor de goeie tip hier! Retour Bangkok voor 456 met KLM!! Treinreisje vanaf Antwerpen neem ik voor lief, ook eens leuk om te doen ;) en niet zo heel veel extra reistijd. Vliegtijden zijn prima!
pi_127189108
Ik ga over 4 nachten ook voor een tijdje richting Thailand maar vroeg me nog af hoe je groeps-dingen moet of kunt regelen. Zo heb ik net even snel gekeken naar de prijzen van een jungle trekking maar dan is het toch voordelig als je met meerdere personen gaat (qua prijs). Maar vraag je dan gewoon in je hostel aan andere mensen of ze zin hebben om mee te gaan of al van plan waren te gaan, of doe je een soort georganiseerde tripje? Als het beste een georganiseerde trip is, kun je dat daar gewoon regelen of moet je speciaal daarvoor van te voren boeken?
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:40:40 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127189239
quote:
5s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef TyVole het volgende:
Ik ga samen met de vrouw eind november twee weken naar Thailand. We beginnen met een paar dagen Bangkok, daaarna hebben we zes dagen geboekt op Koh Lipe. Na Koh Lipe vliegen we terug naar Bangkok en hebben we nog 3 volle dagen.

De vraag is nu even wat we met die drie dagen gaan doen. Iemand tips? Kunnen dagtrips vanuit Bangkok zijn, maar we kunnen ook ergens anders heen reizen en daar overnachten. Wat is nou echt de moeite waard en haalbaar in 3 dagen? Ik ben zelf ook aan het kijken en kom bij Ayuthaya, Koh Chang of Sukhothai (al is dat wel verder weg).

Actief/cultureel/relaxen, het kan allemaal. :)
Als je echt nog weg wilt en van natuur houdt is Khao Yai prima te doen in drie dagen. Wel wat drukker omstreeks november, want koel.
pi_127192575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef Cruseder4 het volgende:
Ik ga over 4 nachten ook voor een tijdje richting Thailand maar vroeg me nog af hoe je groeps-dingen moet of kunt regelen. Zo heb ik net even snel gekeken naar de prijzen van een jungle trekking maar dan is het toch voordelig als je met meerdere personen gaat (qua prijs). Maar vraag je dan gewoon in je hostel aan andere mensen of ze zin hebben om mee te gaan of al van plan waren te gaan, of doe je een soort georganiseerde tripje? Als het beste een georganiseerde trip is, kun je dat daar gewoon regelen of moet je speciaal daarvoor van te voren boeken?
In elk hotel/hostel en op straat heb je kantoortjes waar je jungle treks ter plekke kan regelen. Meestal is het de organisatie van de trek die de mensen bijelkaar stopt, in ons geval in Chiang Mai werden we met een grote terreinwagen opgehaald en reden we van hostel naar hostel om mensen op te pikken, totdat we met zn achten waren. Uiteraard zijn er ook mogelijkheden tot prive trekkings, dan betaal je gewoon wat meer. Alles is mogelijk :)
Hou er rekening mee dat je soms op een hele andere trek kan belanden dan aanvankelijk de bedoeling was, in ons groepje zat een jonge Canadees die dacht dat ie 3 dagen lang mahout kamp ging doen, en de volle 3 dagen hiken door de heuvels (en dat was best pittig, en vooral ś nachts koud!) uiteindelijk op zn slippers, zwembroek en een singletje heeft gedaan :+ Waar wij compleet met bergschoenen, extra kleding etc. aan kwamen zetten. Verder nog een meisje uit Engeland wat dacht dat de trek maar 2 dagen was :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:47:46 #179
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127192843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:40 schreef Ener-G het volgende:

[..]

In elk hotel/hostel en op straat heb je kantoortjes waar je jungle treks ter plekke kan regelen. Meestal is het de organisatie van de trek die de mensen bijelkaar stopt, in ons geval in Chiang Mai werden we met een grote terreinwagen opgehaald en reden we van hostel naar hostel om mensen op te pikken, totdat we met zn achten waren. Uiteraard zijn er ook mogelijkheden tot prive trekkings, dan betaal je gewoon wat meer. Alles is mogelijk :)
Hou er rekening mee dat je soms op een hele andere trek kan belanden dan aanvankelijk de bedoeling was, in ons groepje zat een jonge Canadees die dacht dat ie 3 dagen lang mahout kamp ging doen, en de volle 3 dagen hiken door de heuvels (en dat was best pittig, en vooral ś nachts koud!) uiteindelijk op zn slippers, zwembroek en een singletje heeft gedaan :+ Waar wij compleet met bergschoenen, extra kleding etc. aan kwamen zetten. Verder nog een meisje uit Engeland wat dacht dat de trek maar 2 dagen was :P
Klinkt als een goed zooitje.
Als je niet de tour krijgt, waarvoor je hebt betaald, ga je toch wel protesteren?
Zeker in het geval van die jongen die een olifantenexperience had besteld.
pi_127192974
Inderdaad. Zelf heb ik dergelijke ervaringen nooit gehad. In Chiang Mai gewoon de tochten gekregen die we boekte, net als de rest van onze groep.
pi_127193216
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inderdaad. Zelf heb ik dergelijke ervaringen nooit gehad. In Chiang Mai gewoon de tochten gekregen die we boekte, net als de rest van onze groep.
Same same
pi_127193259
Och hij kwam er pas achter toen we eenmaal vanaf het olifantenkamp (wat de eerste stop was) al halverwege de klim waren van de eerste heuvel :+ Hij deed er verder ook niet zo moelijk over, hij had zoiets van YOLO :D
Maar het is wel iets om rekening mee te houden :P

Ten noorden van Chiang Mai zit gewoon een hele massa van dat soort parkjes waar je tourtjes voor kan boeken, de meesten met olifantenkampje, raften/bamboevlot-tocht, ziplinen, hilltribes en een stukje jungle hiken. Wat het hiken betreft hangt het ook een beetje van de groep af hoe sportief het was, die van ons was vrij pittig kan ik je wel vertellen :P Onderweg kwamen we nog een ander groepje tegen waar ook wat oudere (60+) mensen in liepen, en die namen wel de makkelijker routes.

Zelf vond ik de watervallen wel erg tof, waar je gewoon in kon zwemmen. Als je in het verkeerde seizoen zit zoals in ons geval staat er bijna geen water in de raftbaan en kan je alleen de (oersaaie) bamboevlot-tocht doen. De olifanten hadden we liever geskipped, dat is echt een veredelde circusattractie met die bakjes op de ruggen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127196875
In Chiang Mai heb ik zelf de trek gedaan van Mr.Whiskey. Een non-toeristisch 2 daags trekkings tocht door de jungle.
Was wel iets duurder, maar zeker de moeite waard. Zelf jagen en koken met de locals etc.
Gelukkig ook een heel chill groepje met allemaal mensen onder de 30.

En op de laatste dag kwamen we er ook achter waarom de trek Mr.Whiskey heette. :)
pi_127300338
Bedankt voor alle hulpvolle reacties tot nu toe! Ik ga morgen weg en heb nog 1 vraag : wat moet je de hele tijd doen met je backpack?

Zo wil ik graag een jungle tocht doen, maar om daar de hele tijd de backpack op je rug te hebben...
Verder kun je gewoon veilig je backpack in een kast / kluis achterlaten in een hostel? Hoor namelijk horror verhalen over dat de medewerkers van een hostel ook grijpgrage handjes hebben enz.
pi_127317849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:24 schreef Cruseder4 het volgende:
Bedankt voor alle hulpvolle reacties tot nu toe! Ik ga morgen weg en heb nog 1 vraag : wat moet je de hele tijd doen met je backpack?

Zo wil ik graag een jungle tocht doen, maar om daar de hele tijd de backpack op je rug te hebben...
Verder kun je gewoon veilig je backpack in een kast / kluis achterlaten in een hostel? Hoor namelijk horror verhalen over dat de medewerkers van een hostel ook grijpgrage handjes hebben enz.
Die laat je achter waar je slaapt. Of als je een tour boekt, dan laat je die achter bij de tour verkoper.

Dat is iig wat ik altijd doe.

Veilig? Meestal wel..
  zondag 2 juni 2013 @ 14:26:30 #186
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127320571
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die laat je achter waar je slaapt. Of als je een tour boekt, dan laat je die achter bij de tour verkoper.

Dat is iig wat ik altijd doe.

Veilig? Meestal wel..
Ik zou wel ff checken wat erin zit voordat je terug naar NL vliegt.....
Waarom? Kijk hier maar ff naar:
En naar andere eps van deze serie...
!!! Go 49-ers !!!
pi_127321163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zijn het er misschien twee direct vanuit Krabi, één via Ao Nang en één via Railay?

Tip: je kunt ook gewoon een duik- of snorkeltrip doen vanuit Ao Nang en je dan laten droppen op PhiPhi.

Plan het iig niet te krap, want het is Thailand.
Ja, klopt. Heb het even nagetrokken en het zijn meerdere trips naar Phi Phi vanaf verschillende startpunten. Het makkelijkste is om vanaf Klong Jilad Pier te vertrekken, omdat die het dichtste bij Krabi airport is en vanaf daar gaat de boot ook het vaakst. Waarschijnlijk neem ik die. :)

Wat zijn jullie ervaringen met het verkrijgen van ferry tickets? Kan ik die het beste van tevoren al aanschaffen of is het ter plekke ook mogelijk (en aan te raden)?

http://www.phuketferry.com/

Dit ziet er wel uit als een goede site om je tickets van tevoren te kopen. Qua prijs komt het ook overeen met wat op alle andere ferry sites staat.
pi_127517734
Ik ben druk bezig met het plannen van m'n 2-weekse soloreis naar thailand. Lijkt erop dat het zo gaat worden:

di - 16 juli aankomst om 10:00 in bangkok, rest van de dag daar
wo - bangkok, avondfietstocht
do - 's ochtends trein naar ayyuthaya, dan nachttrein naar chiang mai
vr - chiang mai
za - chiang mai
zo - kookcursus bij een biologische boerderij :D heel veel zin in.
ma - chiang mai of begin van een 2/3-daagse mahout training cursus bij Baanchang elephant park, maar net wanneer ze plek hebben
di - cursus
wo - cursus of chiang mai
do - dagje voor reizen richting een eiland in het zuiden, die ik nog moet kiezen.
vr, za, zo eilandhangen/snorkelen en zo
ma - terugreis naar bangkok
di - dagje bangkok voor souvenirshoppen en 's avonds terugvliegen (nog te boeken, kan aangepast worden)

Ik moet dus nog wel uitzoeken wat een leuk eiland is voor mij in m'n eentje. Ik ben by all means geen feester, dus phuket of iets lijkt me niet echt wat.. Gewoon een paar dagen chillen en snorkelen lijkt me heerlijk.

Wat denken jullie er zo van, is het wat?
pi_127517836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:34 schreef _Loki het volgende:
Gewoon een paar dagen chillen en snorkelen lijkt me heerlijk.
Koh Tao :P

Veel bangkok. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Weinig eiland. Maar ook daar over zijn de meningen verdeeld.

Ko van Kessel fietstocht? Waarom de avond?
pi_127517906
Yup, wordt Ko van Kessel denk ik!
Omdat ik fietsen in stinkende hitte niet zo prettig is als in relatieve koelte met minder drukte ;) Het lijkt me ook tof om juist 's avonds de stad op zo'n aparte manier mee te maken.
pi_127517954
over een week naar Phuket.
Daarna in oktober en november 2 maanden in Bangkok naar school :) :P
can't wait
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:42:12 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127518021
't is kort, twee weken. Maar ziet er goed uit, wellicht een dagje minder in Bangkok. En alleen helemaal naar een zuidelijk eiland gaan als je wilt duiken, anders kan een noordelijk eiland ook wel.
pi_127518043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef _Loki het volgende:
wordt Ko van Kessel denk ik!
Omdat ik fietsen in stinkende hitte niet zo prettig is als in relatieve koelte met minder drukte ;)
Daarom zou ik ochtend zeggen. Die begint al om 07.00
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:43:08 #194
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127518057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef _Loki het volgende:
Yup, wordt Ko van Kessel denk ik!
Omdat ik fietsen in stinkende hitte niet zo prettig is als in relatieve koelte met minder drukte ;) Het lijkt me ook tof om juist 's avonds de stad op zo'n aparte manier mee te maken.
's ochtends vroeg is het koeler dan 's avonds.
pi_127518136
Ah ik had de 8:00am gemist op de site.
Ik zal er eens over nadenken, bedankt voor de tip! :)
pi_127518256
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:45 schreef _Loki het volgende:
Ah ik had de 8:00am gemist op de site.
Ik zal er eens over nadenken, bedankt voor de tip! :)
Ik zou het zo doen denk ik:

di - 16 juli aankomst om 10:00 in bangkok, rest van de dag daar
wo - bangkok, ochtendfietstocht
do - 's ochtends trein naar ayyuthaya, dan nachttrein naar chiang mai
vr - chiang mai
za - kookcursus bij een biologische boerderij :D heel veel zin in.
zo - chiang mai of begin van een 2/3-daagse mahout training cursus bij Baanchang elephant park, maar net wanneer ze plek hebben
ma - cursus
di - cursus of naar eilanden
wo - eilanden.
do, vr, za, zo eilandhangen/snorkelen en zo
ma - terugreis naar bangkok
di - dagje bangkok voor souvenirshoppen en 's avonds terugvliegen (nog te boeken, kan aangepast worden)
pi_127518855
Daar zat ik inderdaad ook nog aan te denken. Ik weet alleen niet of ik mezelf 4 dagen kan vermaken op een eiland in m'n eentje..
pi_127522582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:07 schreef _Loki het volgende:
Daar zat ik inderdaad ook nog aan te denken. Ik weet alleen niet of ik mezelf 4 dagen kan vermaken op een eiland in m'n eentje..
Je zit niet 4 dagen alleen op een eiland..
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:43:40 #199
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127527421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef _Loki het volgende:
Yup, wordt Ko van Kessel denk ik!
Omdat ik fietsen in stinkende hitte niet zo prettig is als in relatieve koelte met minder drukte ;) Het lijkt me ook tof om juist 's avonds de stad op zo'n aparte manier mee te maken.
Met zekerheid kun je het niet zeggen, maar in deze tijd van het jaar heb je in de avond meer kans op regen dan vroeger op de dag.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:48:47 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127529531
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Met zekerheid kun je het niet zeggen, maar in deze tijd van het jaar heb je in de avond meer kans op regen dan vroeger op de dag.
En belangrijker, je gaat niet fietsen door de drukke goed verlichten straten van Bangkok, maar je komt wat meer in de achteraf gelegen buurten of wat meer landelijke gebieden.
In Thailand leven veel groepen honden die wel door bewoners worden gevoed maar wel vrij rond kunnen lopen, succes met het in de schemering of avond fietsen door de wat rustigere straatje of landelijke gebieden... Je gaat dan in ieder geval een stuk harder fietsen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:22:14 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127530639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef _Loki het volgende:
Yup, wordt Ko van Kessel denk ik!
Omdat ik fietsen in stinkende hitte niet zo prettig is als in relatieve koelte met minder drukte ;) Het lijkt me ook tof om juist 's avonds de stad op zo'n aparte manier mee te maken.
Ko ligt al een paar jaar het gras van de andere kant te bekijken, maar dat bedrijfje bestaat geloof ik nog wel als ik weer eens tegen zo'n toerist roep dat er in Nederland ook niet op de stoep gefietst mag worden. :R
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 juni 2013 @ 02:42:02 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127547912
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En belangrijker, je gaat niet fietsen door de drukke goed verlichten straten van Bangkok, maar je komt wat meer in de achteraf gelegen buurten of wat meer landelijke gebieden.
In Thailand leven veel groepen honden die wel door bewoners worden gevoed maar wel vrij rond kunnen lopen, succes met het in de schemering of avond fietsen door de wat rustigere straatje of landelijke gebieden... Je gaat dan in ieder geval een stuk harder fietsen....
Ik kan me haast niet voorstellen dat het 's avonds dezelfde tour is. Die smalle paadjes moeten levensgevaarlijk zijn in het donker. Maar ja, honden zijn voor mij bijvoorbeeld ook een reden om soms 's avonds een taxi te nemen en niet gewoon naar huis te lopen. Rabiesprikken doen zeer ;)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 03:10:35 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127548081
Sinds ik vorige maand tussen Hengelo en Enschede door een hond gebeten ben, kijk ik toch anders naar die beesten, als ze loslopen.
Gelukkig had ik toen een lange broek aan en werd het alleen ene enorme blauwe plek.
pi_127548296
Oke, ik ben overtuigd, 's ochtends it is :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:15:23 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127549790
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 02:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kan me haast niet voorstellen dat het 's avonds dezelfde tour is. Die smalle paadjes moeten levensgevaarlijk zijn in het donker. Maar ja, honden zijn voor mij bijvoorbeeld ook een reden om soms 's avonds een taxi te nemen en niet gewoon naar huis te lopen. Rabiesprikken doen zeer ;)
Nee dan zie je ze dus in de hogere Soi's van Sukhumvit met een mannetje of 12 over de stoepen fietsen en maar doordouwen, bang alsze zijn om de leider kwijt te raken. (Thong Loh, Ekkamai etc.)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127550108
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 03:10 schreef Lemans24 het volgende:
Sinds ik vorige maand tussen Hengelo en Enschede door een hond gebeten ben, kijk ik toch anders naar die beesten, als ze loslopen.
Gelukkig had ik toen een lange broek aan en werd het alleen ene enorme blauwe plek.
Helemaal die valse beesten in Azië. Moest een keer na een nachtjungle teruglopen naar mijn boomhut. Echt geen prettige ervaring als die valse honden lopen te grommen en blaffen alsof ze je elk moment aan kunnen vallen.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:39:50 #207
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127550115
Ik zit nu in Chiang Mai. Vorige week de classic tour gedaan van Ko. Was super vet. De hitte is te doen. Zweten doe je toch wel, ook s 'avonds! Maar dit moet je gewoon gedaan hebben :y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:31:29 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127552151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee dan zie je ze dus in de hogere Soi's van Sukhumvit met een mannetje of 12 over de stoepen fietsen en maar doordouwen, bang alsze zijn om de leider kwijt te raken. (Thong Loh, Ekkamai etc.)
Die zijn toch niet van Ko? Die lijken me eerder van ABC, in soi 26. Die rij ik erg vaak tegen het lijf. Altijd maar even afstand houden, je weet nooit of er een niet-Nederlander tussen zit ;)
pi_127558105
Chiang Mai is ook prima te fietsen trouwens, je moet alleen wel oppassen dat je niet de superhighway opfietst zoals wij halverwege pas ontdekten :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127559697
Ik rij dagelijks op mijn gele hello-kitty-bananen-fiets door de streetz van Chiang Mai _O_
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:58:00 #211
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127559792
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:53 schreef Flammie het volgende:
Ik rij dagelijks op mijn gele hello-kitty-bananen-fiets door de streetz van Chiang Mai _O_
Tszjeez, nog steeds? Dat deed je 3 jaar geleden ook al. En nog steeds (illegaal?) aan het werk daar als vertaler? Ik kom eigenlijk nooit meer in CM. Als ik al eens naar het noorden ga, vlieg ik altijd naar CR en dan gelijk door naar Mae Sai.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127611170
Yep nog steeds en nope die klussen zijn schaars atm. Ook al heel lange tijd niet meer illegaal en verder snap ik dat je liever naar chiang raai gaat want ik vind chiang mai eigenlijk ook steeds minder leuk worden dus we zien wel :)
pi_127612410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:53 schreef Flammie het volgende:
Ik rij dagelijks op mijn gele hello-kitty-bananen-fiets door de streetz van Chiang Mai _O_
ben je zijn broer?

pi_127615184
Tip voor iedereen die nog naar Chiang Mai gaat en iets met olifanten wilt gaan doen. Ga dan naar Woody vandaag geweest en het was in een woord super! Hoe hij en zijn werknemers/familie met die olifanten omgaan is erg goed. Hier komen deze beesten niks te kort en kun je dus met een gerust hart een leuke dag beleven!
pi_127617211
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:51 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ben je zijn broer?

[ afbeelding ]
haha :D niet echt te vergelijken :) Ben wel echt benieuwd naar je google zoekterm :P
pi_127635110
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:37 schreef Flammie het volgende:

[..]

haha :D niet echt te vergelijken :) Ben wel echt benieuwd naar je google zoekterm :P
glitterman
pi_127737800
Hoi, ik had een vraagje, ik wil binnenkort voor ongeveer 35 dagen naar Thailand en laos. Ik wil eerst ongeveer 20 dagen naar thailand dan over land de grens over naar laos en daar dan ongeveer 10 dagen blijven en daarna weer over land de grens over naar thailand voor de resterende 5 dagen.

Maar de heen en terugvlucht liggen dus 35 dagen uit elkaar, heb ik nu een visum nodig voor meer dan 30 dagen of zelfs een duurder visa 2 entries? Want ik blijf niet 30 dagen achtereen in thailand, maar dit kan ik natuurlijk niet aantonen. Ik las dat je geweigerd kan worden op je vlucht, heeft iemand dit weleens meegemaakt?
pi_127739259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:23 schreef robbert007 het volgende:
Hoi, ik had een vraagje, ik wil binnenkort voor ongeveer 35 dagen naar Thailand en laos. Ik wil eerst ongeveer 20 dagen naar thailand dan over land de grens over naar laos en daar dan ongeveer 10 dagen blijven en daarna weer over land de grens over naar thailand voor de resterende 5 dagen.

Maar de heen en terugvlucht liggen dus 35 dagen uit elkaar, heb ik nu een visum nodig voor meer dan 30 dagen of zelfs een duurder visa 2 entries? Want ik blijf niet 30 dagen achtereen in thailand, maar dit kan ik natuurlijk niet aantonen. Ik las dat je geweigerd kan worden op je vlucht, heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Zodra je de grens overgaat van Laos naar Thailand krijg je een 14 dagen visum.
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:44:47 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127761572
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:35 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Zodra je de grens overgaat van Laos naar Thailand krijg je een 14 dagen visum.
Daar gaat het dus niet om. Formeel moet je bij eerste aankomst in Thailand kunnen aantonen dat je het land binnen 30 dagen weer verlaat. En dat kan hij dus niet. Het juiste verhaal paraat hebben helpt misschien bij de immigration, maar dan kan altijd nog een luchtvaart maatschappij je bij vertrek op Schiphol weigeren.

Voor deze reis constructie is het het veiligst om of een multi entry visum in NL aan te vragen, of bij AirAsia naar het goedkoopste enkeltje te zoeken, boeken en dan niet vliegen. Met een beetje geluk is er wel een ticket BKK-KUL te vinden voor minder dan 40 euro.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127780570
het regent nu aan 1 stuk door in phuket heb ik gelezen. En de verwachtingen zijn ook niet al te best.
Zit ik daar over een weekje in de regen :')
pi_127791841
Inmiddels duurt het geen 3 weken meer voor ik ga *O*
Kan iemand mij vertellen hoe het nou zit met Deet? Bij het Kruidvat zeggen ze eerst Deet smeren en dan zonnebrand eroverheen. De huisarts zegt eerst zonnebrand en dan Deet. Op zich zou ik eerder geneigd zijn om de huisarts te geloven, maar dat zou dus wel betekenen dat iedere keer dat ik nieuwe zonnebrand opdoe (zo'n 3x per dag) ik ook weer nieuwe Deet moet opdoen.
Overigens zei de huisarts ook dat ik 's avonds geen Deet hoefde te gebruiken gezien de gebieden waar ik heen ga, alleen over Kanchanaburi twijfelde hij nog, kan iemand daar een zinnig antwoord op geven?

En is het toch verstandig om een klamboe mee te nemen? Waar haal ik die? (ken alleen die cheap ass dingen die met geen mogelijkheid fatsoenlijk op te hangen zijn)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:04:18 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127797821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:11 schreef mirannie het volgende:
Inmiddels duurt het geen 3 weken meer voor ik ga *O*
Kan iemand mij vertellen hoe het nou zit met Deet? Bij het Kruidvat zeggen ze eerst Deet smeren en dan zonnebrand eroverheen. De huisarts zegt eerst zonnebrand en dan Deet. Op zich zou ik eerder geneigd zijn om de huisarts te geloven, maar dat zou dus wel betekenen dat iedere keer dat ik nieuwe zonnebrand opdoe (zo'n 3x per dag) ik ook weer nieuwe Deet moet opdoen.
Overigens zei de huisarts ook dat ik 's avonds geen Deet hoefde te gebruiken gezien de gebieden waar ik heen ga, alleen over Kanchanaburi twijfelde hij nog, kan iemand daar een zinnig antwoord op geven?

En is het toch verstandig om een klamboe mee te nemen? Waar haal ik die? (ken alleen die cheap ass dingen die met geen mogelijkheid fatsoenlijk op te hangen zijn)
Kanchanaburi is nu net een plek waar je wel Deet nodig hebt. En een klamboe mee? Zeker zo'n "romantische" raft bungalow gehuurd waar alleen koud stromend water is en de electra na 8 uur 's avonds wordt afgesloten?

Maar als de zo'n schijnt heb je geen Deet nodig en moet je Deet gebruiken, dan heb je gezien de zonnestand, echt gen zonnebrandcreme meer nodig. En koop wel een pompflacon, want van die Deet gel ga je erg plakken. Gelukkig hb ik dat allemaal niet nodig. Wierook staafje onder tafel en een fan is meer dan genoeg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127798015
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 02:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kan me haast niet voorstellen dat het 's avonds dezelfde tour is. Die smalle paadjes moeten levensgevaarlijk zijn in het donker. Maar ja, honden zijn voor mij bijvoorbeeld ook een reden om soms 's avonds een taxi te nemen en niet gewoon naar huis te lopen. Rabiesprikken doen zeer ;)
Die doen zeker zeer :') verdomme zeg, ik was toen gekrabt door een aapje en moest een gigantische spuit paardenplasma in m'n bil, auw auw auw. Dus wees allen gewaarschuwd!
pi_127798225
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kanchanaburi is nu net een plek waar je wel Deet nodig hebt. En een klamboe mee? Zeker zo'n "romantische" raft bungalow gehuurd waar alleen koud stromend water is en de electra na 8 uur 's avonds wordt afgesloten?
Nee, wel een raft, maar gewoon met warm water en dergelijke, geloof zelfs dat ik met airco geboekt heb, maar dat kan ik nu zo 1, 2, 3 niet terug vinden. Maar in dat geval dus geen klamboe nodig? En dus ook Deet na zonsondergang? Aangezien zowel mijn dochter als ik behoorlijk muggen voer zijn meestal, wil ik gewoon zeker zijn dat ik het goede doe.
quote:
Maar als de zo'n schijnt heb je geen Deet nodig en moet je Deet gebruiken, dan heb je gezien de zonnestand, echt gen zonnebrandcreme meer nodig. En koop wel een pompflacon, want van die Deet gel ga je erg plakken. Gelukkig heb ik dat allemaal niet nodig. Wierook staafje onder tafel en een fan is meer dan genoeg.
Ok, dus jij zegt: zo lang de zon schijnt is Deet overbodig? Ik kan namelijk niet zonder zonnebrand gezien mijn zonne allergie als het zonnig is.

Bedankt voor de info!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:18:18 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_127798332
In de steden en andere dengue-gebieden zou ik overdag wel af en toe Deet smeren als je een muggenmagneet bent.
Op het strand is het overdag niet nodig.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_127798730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:18 schreef APK het volgende:
In de steden en andere dengue-gebieden zou ik overdag wel af en toe Deet smeren als je een muggenmagneet bent.
Op het strand is het overdag niet nodig.
Ok, zal ik doen! Maar dan onder of over de zonnebrand? Het kan toch ook gewoon zonnig zijn tussen de eventuele bewolking door
  zaterdag 15 juni 2013 @ 01:49:14 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127817107
Óver je zonnebrand. Die werkt omdat het in je huid trekt, niet omdat het een laag erop vormt, zoals de deet.

De belangrijkste ziektes waartegen je je wilt beschermen zijn malaria en dengue. Malaria komt niet veel voor in Thailand, maar de informatie erover is ook wat onduidelijk. Maar ga uit van de grensgebieden met Myanmar en Cambodja, dus inderdaad ook het gebied rond Kanchanaburi. Malariamuggen komen als de schemering valt.

Denguemuggen vliegen juist overdag (in de schemering komen ze elkaar tegen) en komen juist in stedelijke gebieden voor. Over dengue is wel goede informatie, en het komt veel voor. Aan de andere kant smeer ik -ik woon in Bangkok- me echt niet iedere dag in, gewoon omdat ik denk dat iedere dag gif op je huid ook niet zo geweldig is. Als we rond vijven buiten zijn wel, bijvoorbeeld. Of als we in een gebied zijn met stilstaand water.
pi_127819062
Ik kan absoluut niet tegen deet, mn huid wordt rood, lijkt wel op eerstegraads verbrandingen. Deet is echt troep, plastic lost er oa in op, dus hou het goed in de gaten de eerste keer dat je het gebruikt of probeer het eerst uit op een klein stukje huid.

Voor mij werkte de groene Sketolene ook wel prima, die is op citroenbasis en bevat geen deet, in tegenstelling tot de oranje. Is in Bangkok iig in elke seveneleven te krijgen.

Klamboes zijn een ramp, uiteindelijk zitten de muggen er gewoon in of prikken er doorheen ;) of je kan hem nergens ophangen. Zo'n ding is ook nog eens extra ballast om mee te slepen. Alleen doen als je echt altijd lekgestoken wordt.

Verder heb ik zelf er denk ik weinig lastig gehad vanwege een dieet van Chang en extreem pittig eten, dat wil ook nog wel eens helpen ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127820907
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Helemaal die valse beesten in Azië. Moest een keer na een nachtjungle teruglopen naar mijn boomhut. Echt geen prettige ervaring als die valse honden lopen te grommen en blaffen alsof ze je elk moment aan kunnen vallen.
Naar stenen of een stok luisteren ze wel.
pi_127822548
Bedankt voor alle info!!

Hier kan ik mee verder
pi_127838244
Ik had een vraagje! Wij zitten te denken om eind augustus voor 2 weken naar thailand te gaan, maar hoe zit het dan met regenseizoen?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:13:04 #232
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127840708
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:25 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik had een vraagje! Wij zitten te denken om eind augustus voor 2 weken naar thailand te gaan, maar hoe zit het dan met regenseizoen?
giyf
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:19:55 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127841145
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:25 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik had een vraagje! Wij zitten te denken om eind augustus voor 2 weken naar thailand te gaan, maar hoe zit het dan met regenseizoen?
Nou vooruit.....

http://www.travelfish.org/weather/thailand/august
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127841211
Sharan dit zou je zo in paar seconden kunnen googelen. Maar zelf vraag ik ook liever dingen haha maar in augustus valt er meer dan 200 mm. Je zit dan echt in het regenseizoen dus..
http://www.klimaatinfo.nl/thailand/
pi_127841557
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

giyf
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:20 schreef larsvh12 het volgende:
Sharan dit zou je zo in paar seconden kunnen googelen. Maar zelf vraag ik ook liever dingen haha maar in augustus valt er meer dan 200 mm. Je zit dan echt in het regenseizoen dus..
http://www.klimaatinfo.nl/thailand/
okay sorry laat ik het even duidelijker zeggen _O- ik had dus idd gevonden dat het dan regenseizeon is en er veel regen valt. Maar mijn collega zegt dat een bui is, dan weer heel lang droog, en dan weer een harde bui, hij gaat er twee keer per jaar heen dus je zou denken dat hij wel weet waar hij over praat, alleen als ik op internet lees heb ik meer het idee dat er gewoon echt veel regen valt. We gaan trouwens eind augustus dus t gaat meer om september maargoed. Maar ik vroeg mij af of er mensen hier toevallig ook rond die tijd zijn geweest en erg veel last hebben gehad van de regen enzo :)

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2013 22:26:59 ]
pi_127841668
oh ik zie nu dit
quote:
Gedurende de moesson vallen er redelijk grote hoeveelheden regen binnen vaak vrij korte tijd, meestal in de namiddag of in de avond. De buien duren meestal niet langer dan één tot twee uur, waarna vaak nog wat bewolkt blijft.
dus in princiepe zouden we niet enorm veel last van de regen moeten hebben?
pi_127853327
Er vallen wat plensbuien maar het is afaik echt niet zo dat er 24/7 regen met bakken uit de lucht valt.
pi_127854696
Klopt, je collega heeft gelijk.
  zondag 16 juni 2013 @ 11:00:58 #239
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127854697
Hier op Koh Samui is het nu schemerig bewolkt. Zon komt half half door. Maar je kan je wel verbranden als je je niet insmeert.
Niet verkeerd dus.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_127857119
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:00 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hier op Koh Samui is het nu schemerig bewolkt. Zon komt half half door. Maar je kan je wel verbranden als je je niet insmeert.
Niet verkeerd dus.
Hetzelfde op Koh Tao. Laatste dagen aardig wat regen gehad.. deze hoeveelheid bewolking/regen schijnt niet normaal te zijn voor deze periode.
pi_127859229
Ik ga morgen naar Phi Phi, vrienden van me zaten er afgelopen week en die hadden voornamelijk regen. Hopelijk wordt het aankomende week beter.

Bangkok was echt qua weer poep afgelopen dagen. Rond 3 uur begon het te plenzen tot n uur of 8 elke dag
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 16 juni 2013 @ 14:17:24 #242
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_127860396
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:41 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hetzelfde op Koh Tao. Laatste dagen aardig wat regen gehad.. deze hoeveelheid bewolking/regen schijnt niet normaal te zijn voor deze periode.
Daar gaan we over 4 dagen heen. Moet zeggen dat al die weersites en apps het altijd mis hebben gehad de afgelopen weken. Regen en onweer voorspelt. Maar was bijna nooit het geval. 1 fikse bui gehad in kanchanaburi en een onweeesklapje in Chiang Mai. We zullen wel zien.
Nu de straten van Ko samui eens verkennen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 17 juni 2013 @ 10:03:29 #243
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_127893236
12 juli 4 weken naar Thailand met me vriendin. Hebben al in grote lijnen gepland wat we willen gaan doen: Raften, Jungle tour ,Floating market, Olifantenpark, Kookcursus, Piranha vissen, Hot spring bij Pai, Thaibox wedstrijd mee maken, Moon party, duiken/snorkelen. Eerst willen we naar het noorden richting chiang mai gaan trekken. En als we meeste gedaan hebben naar het zuiden naar eilanden lekker al t overgebleven geld er door heen jassen :9.

De reden voor dit bericht is t volgende. Ik heb alleen mijn reis geboekt en geen overnachtingen. Een beetje spannend maar dat is juist het leuke, alleen als ik met andere er over spreek zegt de 1e dat ik wel gewoon meteen naar Bankok kan gaan en andere raden het weer af. Met als rede wel erg druk en na lange reistijd komt er dan best veel op je af. Sowieso wil ik naar Bangkok. En als t wordt afgeraden waar kan ik dan het beste als eerste heen gaan? Ayutthaya o.i.d.?

Andere op of aanmerkingen altijd welkom natuurlijk! Alvast bedankt. O+
🍆
pi_127893298
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:03 schreef Johnbon het volgende:
voor dit bericht is t volgende. Ik heb alleen mijn reis geboekt en geen overnachtingen. Een beetje spannend maar dat is juist het leuke, alleen als ik met andere er over spreek zegt de 1e dat ik wel gewoon meteen naar Bankok kan gaan en andere raden het weer af. Met als rede wel erg druk en na lange reistijd komt er dan best veel op je af. Sowieso wil ik naar Bangkok. En als t wordt afgeraden waar kan ik dan het beste als eerste heen gaan? Ayutthaya o.i.d.?
Gewoon naar Bangkok gaan
  maandag 17 juni 2013 @ 10:16:01 #245
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_127893496
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Gewoon naar Bangkok gaan
Oke, even nagekeken kom er om 9 in de ochtend aan. Moet geen probleem zijn om dan een kamer te regelen denk ik dan. Zou anders zijn als ik snachts aan kom.
🍆
pi_127893553
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:16 schreef Johnbon het volgende:

[..]

Oke, even nagekeken kom er om 9 in de ochtend aan. Moet geen probleem zijn om dan een kamer te regelen denk ik dan. Zou anders zijn als ik snachts aan kom.
Ik zou voor de eerste nacht op voorhand kamer boeken. Dan weet je waar je heen kan.
De rest kan je zonder reserveren doen.
  maandag 17 juni 2013 @ 10:33:47 #247
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_127893925
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik zou voor de eerste nacht op voorhand kamer boeken. Dan weet je waar je heen kan.
De rest kan je zonder reserveren doen.
Oke ga ik doen. Thnx.
🍆
  maandag 17 juni 2013 @ 10:37:10 #248
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_127894007
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:33 schreef Johnbon het volgende:

[..]

Oke ga ik doen. Thnx.
dan ging ik voor een airport hotel
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_127894070
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

dan ging ik voor een airport hotel
Taxi brengt je zo in de stad. Ik zou inderdaad wel voor de eerste nacht of 2 nachten alvast boeken. Na zo'n reis heb je echt geen zin om te zeulen met je backpacks langs diverse plekken en wil je gewoon even uitrusten :) Pfoe ik zou ook wel weer even naar Thailand willen! Proberen in ieder geval een paar thaise gerechten thuis te maken en dat lukt aardig, maar ik mis het eten daar af en toe wel.
Too much is never enough!
pi_127894314
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

dan ging ik voor een airport hotel
Tenzij je bangkok ook daadwerkelijk wilt zien. En wat moet je om 08.00 in de ochtend met een airporthotel? Midden in de nacht en gelijk door dan kan ik dat snappen.
Als je gewoon een dag en een nacht hebt niet. Lekker in de stad
  maandag 17 juni 2013 @ 10:54:55 #251
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_127894385
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

Tenzij je bangkok ook daadwerkelijk wilt zien. En wat moet je om 08.00 in de ochtend met een airporthotel? Midden in de nacht en gelijk door dan kan ik dat snappen.
Als je gewoon een dag en een nacht hebt niet. Lekker in de stad
Ja wil inderdaad ook Bangkok zelf ook mee maken. Zoals jullie ook al zeggen gaat het ons vooral even om het bijkomen idd.
🍆
  maandag 17 juni 2013 @ 13:31:09 #252
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127899689
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:03 schreef Johnbon het volgende:
12 juli 4 weken naar Thailand met me vriendin. Hebben al in grote lijnen gepland wat we willen gaan doen: Raften, Jungle tour ,Floating market, Olifantenpark, Kookcursus, Piranha vissen, Hot spring bij Pai, Thaibox wedstrijd mee maken, Moon party, duiken/snorkelen. Eerst willen we naar het noorden richting chiang mai gaan trekken. En als we meeste gedaan hebben naar het zuiden naar eilanden lekker al t overgebleven geld er door heen jassen :9.

De reden voor dit bericht is t volgende. Ik heb alleen mijn reis geboekt en geen overnachtingen. Een beetje spannend maar dat is juist het leuke, alleen als ik met andere er over spreek zegt de 1e dat ik wel gewoon meteen naar Bankok kan gaan en andere raden het weer af. Met als rede wel erg druk en na lange reistijd komt er dan best veel op je af. Sowieso wil ik naar Bangkok. En als t wordt afgeraden waar kan ik dan het beste als eerste heen gaan? Ayutthaya o.i.d.?

Andere op of aanmerkingen altijd welkom natuurlijk! Alvast bedankt. O+
Ach als je voor de eerste nacht een hotel in Bangna of Bankapi boekt valt het met de drukte allemaal Est wel mee hoor. Zoek maar eens op Metropoint hotel, 2 minuten van de Khlong Saen Sep en dan voor 18 Baht met de boot in hartje centrum, in 35 minuten!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127901823
Weet er iemand wat gedaan in een drietal uren dicht bij 1 v beide vliegvelden in Bangkok ? Is er daar ergens een leuke wijk of activiteit ofzo ?
  maandag 17 juni 2013 @ 15:23:13 #254
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127904536
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:19 schreef BramKVO het volgende:
Weet er iemand wat gedaan in een drietal uren dicht bij 1 v beide vliegvelden in Bangkok ? Is er daar ergens een leuke wijk of activiteit ofzo ?
In 3 uur? Hoeveel uur zit er tussen je vluchten? Want onderschat de in en uit wachtrijen bij de immigration op BKK niet. Op DMK valt dat dan wel weer mee. Maar echt vlakbij is er bij beiden niet zo heel veel te beleven anders dan een hotel waar je als niet gast tegen betaling van het zwembad gebruik kunt maken. Of je moet naar de Mega Bangna shopping Mall willen......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127905378
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In 3 uur? Hoeveel uur zit er tussen je vluchten? Want onderschat de in en uit wachtrijen bij de immigration op BKK niet. Op DMK valt dat dan wel weer mee. Maar echt vlakbij is er bij beiden niet zo heel veel te beleven anders dan een hotel waar je als niet gast tegen betaling van het zwembad gebruik kunt maken. Of je moet naar de Mega Bangna shopping Mall willen......
Ik kom om 18u toe op Dmk vanuit Phnom Penh en vertrek om 2u snachts vanuit Bkk. Moet dus wat de tijd doden daartussen.
  maandag 17 juni 2013 @ 17:00:38 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127908666
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:46 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Ik kom om 18u toe op Dmk vanuit Phnom Penh en vertrek om 2u snachts vanuit Bkk. Moet dus wat de tijd doden daartussen.
Dat is dus een nightmare tijd om de stad in te komen wanneer je dan om 18:30 op z'n vroegst op DMK buiten staat. Genoeg te doen als je die taxi vanaf DMK zuidoost laat rijden maar veel anders dan een Mall kan ik je hier niet adviseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127909222
Voor de liefhebber: retour 409 euro. Staat op ticketspy.nl
  maandag 17 juni 2013 @ 17:49:13 #258
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_127910649
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:12 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Voor de liefhebber: retour 409 euro. Staat op ticketspy.nl
Woah, nog goedkoper dan die deal laatst. Ik heb gebruik gemaakt van die Antwerpendeal van EUR 456 :) .

Handige site, Ticketspy! Dankzij dit topic leren kennen!
pi_127980850
Weet iemand of het uitmaakt wat voor pasfoto's je op je visum zet? Ik heb vanwege mijn werk nog wat 'normale' pasfoto's liggen die ik nergens voor kan gebruiken en dit leek me een mooie gelegenheid ervan af te komen.
;)
pi_127981006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:37 schreef Ms_Furious het volgende:
Weet iemand of het uitmaakt wat voor pasfoto's je op je visum zet? Ik heb vanwege mijn werk nog wat 'normale' pasfoto's liggen die ik nergens voor kan gebruiken en dit leek me een mooie gelegenheid ervan af te komen.
Staat op de site
quote:
- 2 gelijke officiële recente pasfoto’s (zwart-wit of kleur)
Officieel zou ik het risico niet nemen en dezelfde als paspoort nemen
pi_127981996
Pasfoto mag ook niet ouder dan 6 maanden zijn
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:44:44 #262
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_127997592
Had gehoord dat je ook met wapens kon schieten, iemand een idee waar?
🍆
pi_128000899
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:44 schreef Johnbon het volgende:
Had gehoord dat je ook met wapens kon schieten, iemand een idee waar?
Overal, alleen er is wel een kans dat je opgepakt wordt..
Zonder grappen: heb het op Koh Samui gedaan, 10 schoten voor zo'n 20 euro, achteraf vrij duur..
Ik kan me voorstellen dat het ook wel in pattaya en phuket kan..
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:06:15 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128001139
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:59 schreef Djoere0 het volgende:

[..]

Overal, alleen er is wel een kans dat je opgepakt wordt..
Zonder grappen: heb het op Koh Samui gedaan, 10 schoten voor zo'n 20 euro, achteraf vrij duur..
Ik kan me voorstellen dat het ook wel in pattaya en phuket kan..
Niet mijn ding, maar voor dat bedrag leeg je in Cambodja een AK47. En voor 200 dollar mag je met een Bazooka een koe overhoop schieten. Bah!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:31:24 #265
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_128010123
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niet mijn ding, maar voor dat bedrag leeg je in Cambodja een AK47. En voor 200 dollar mag je met een Bazooka een koe overhoop schieten. Bah!
Haha dat is dan wel weer heel extreem. Zal het wel gewoon in de gaten houden dan!
🍆
pi_128010362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:12 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
ticketspy.nl
dat is naar new york
pi_128010547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:44 schreef Johnbon het volgende:
Had gehoord dat je ook met wapens kon schieten, iemand een idee waar?
Voor het police station graag, dan zijn we ook weer van dat soort 'touristen' af. Een jaar of vijf gok ik.
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:42:25 #268
6941 APK
Factual, I think.
pi_128010914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Voor het police station graag, dan zijn we ook weer van dat soort 'touristen' af. Een jaar of vijf gok ik.
Ach, kan ook 'gewoon' in bv Las Vegas: http://thegunstorelasvegas.com
Ook niet mijn ding, maar toeristen doen wel raardere dingen :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_128011377
Op Koh Phangan zat ook een schietbaan dacht ik, niet mijn ding. Vooral in trek bij de Haad Rin mongolen..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:31:35 #270
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_128022637
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Voor het police station graag, dan zijn we ook weer van dat soort 'touristen' af. Een jaar of vijf gok ik.
Zie het probleem niet zo zeer om daar op een paar blikken te schieten o.i.d. Mijn inziens is het bezoeken van die gedrogeerde tijgers of ritjes op olifanten een stuk beschamender. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
🍆
pi_128022798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:31 schreef Johnbon het volgende:

[..]

Zie het probleem niet zo zeer om daar op een paar blikken te schieten o.i.d. Mijn inziens is het bezoeken van die gedrogeerde tijgers of ritjes op olifanten een stuk beschamender. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Dat is ook weer zo. Ik heb nog steeds een rare smaak in mijn mond van mensen die een tourtje Phonm Penh deden en dan direct na bezoek van Tuol Sleng gevangenis een rondje gingen schieten met een AK47, al is dat weer van een andere orde.
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:06:22 #272
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_128023181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Ik heb nog steeds een rare smaak in mijn mond van mensen die een tourtje Phonm Penh deden en dan direct na bezoek van Tuol Sleng gevangenis een rondje gingen schieten met een AK47, al is dat weer van een andere orde.
Ik moest even wikipedia raadplegen voor Tuol Sleng gevangenis, maar snap je afkeer in dat geval.
🍆
pi_128024756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

dat is naar new york
Klikkerdeklik
http://ticketspy.nl/deals(...)ngkok-open-jaw-e409/
pi_128025331
quote:
Damn cheap, ook voor langere verblijven
pi_128035135
Ik heb toch de afgelopen 14 maanden vrij veel eilanden en mooie plekken in Zuid Oost Azie en Australie bezocht....maar ik denk niet dat er veel mooiere plekken bestaan als Koh Phi Phi en Phi Phi Leh. Wat een landschappen zeg _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128035896
Ang Thong marine park is anders ook lang niet gek :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_128038214
Wow dat ziet er ook niet verkeerd uit. Lijkt me een prima manier om uit te kateren van de Fullmoon party dit weekend dan :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:26:19 #278
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128043762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb toch de afgelopen 14 maanden vrij veel eilanden en mooie plekken in Zuid Oost Azie en Australie bezocht....maar ik denk niet dat er veel mooiere plekken bestaan als Koh Phi Phi en Phi Phi Leh. Wat een landschappen zeg _O_
Toevallig ook Cambodjaanse eilanden? O-)
TRV / [Cambodja] Welke eilanden?
pi_128049542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:26 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Toevallig ook Cambodjaanse eilanden? O-)
TRV / [Cambodja] Welke eilanden?
Nee, maar ik hoorde dat Koh Rong echt perfect schijnt te zijn. Ben zelf vanaf sihanoukville met 1 dagtripje naar een bepaald eiland geweest wat ook prachtig was....maar fuck knows hoe dat heette?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:47:05 #280
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_128054378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee, maar ik hoorde dat Koh Rong echt perfect schijnt te zijn. Ben zelf vanaf sihanoukville met 1 dagtripje naar een bepaald eiland geweest wat ook prachtig was....maar fuck knows hoe dat heette?
Koh Rong staat inderdaad hoog op de lijst van kanshebbers!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:09 #281
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_128085506
quote:
Mooie deal!
Van de week besloten om met de jaarwisseling weer die kant op te gaan dus dit ziet er mooi uit.
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_128208760
Net een vlucht geboekt, vertrek volgende week donderdag met EVA air!
pi_128243258
Hoe is de kwaliteit van de sigaretten in Thailand? Begreep dat het onwijs goedkoop is daar, maar heb wel eens sigaretten van mijn vader gekregen uit Azië en die hadden toch een beetje een vreemde smaak
pi_128243472
Ik ga dit topic volgen! Vluchten geboekt, vanaf februari zit ik twee maanden in Bangkok :D
pi_128243669
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:06 schreef robbert007 het volgende:
Net een vlucht geboekt, vertrek volgende week donderdag met EVA air!
Ik heb ook geboekt bij EVA air, vertrek eind augustus!
pi_128243832
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 08:42 schreef Flammie het volgende:
Er vallen wat plensbuien maar het is afaik echt niet zo dat er 24/7 regen met bakken uit de lucht valt.
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Klopt, je collega heeft gelijk.
Super, thanks! Tickets zijn geboekt :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:32:55 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_128249445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef mirannie het volgende:

Hoe is de kwaliteit van de sigaretten in Thailand? Begreep dat het onwijs goedkoop is daar, maar heb wel eens sigaretten van mijn vader gekregen uit Azië en die hadden toch een beetje een vreemde smaak
Bij de 7/11 en de meeste winkels zijn ze 'gewoon okay', als je ze bv heel goedkoop bij de grens naar Cambodja koopt krijg je dubieuze troep.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_128249961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef dery1990 het volgende:
Ik ga dit topic volgen! Vluchten geboekt, vanaf februari zit ik twee maanden in Bangkok :D
2 Maanden alleen in Bangkok? :X
pi_128252175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:45 schreef Mr.West het volgende:

[..]

2 Maanden alleen in Bangkok? :X
Nee joh, ik verblijf op een school campus, genoeg mensen om me heen die ik ken :)
pi_128252997
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:32 schreef APK het volgende:

[..]

Bij de 7/11 en de meeste winkels zijn ze 'gewoon okay', als je ze bv heel goedkoop bij de grens naar Cambodja koopt krijg je dubieuze troep.
Ok, thanks!
pi_128267609
Aan het wachten in Abu Dhabi om terug naar huis te gaan na vier weken Thailand en Cambodja :(. Wou dat ik tweetal weken langer had geboekt zodat ik ook Laos er nog had bij kunnen doen. Maar het was wel een topreis !
pi_128358931
Is er iemand die NU in Bangkok zit toevallig en voor mij 3 treinkaartjes zou willen kopen? Had 2 organisaties gemaild en die hebben beiden niet gereageerd (terwijl ze toch zeggen 48u). Wil maandagavond trein van bangkok-chiang mai hebben maar ben bang dat als ik ze de dag zelf haal dat ze uitverkocht zijn....

Als je in bangkok bent en t zou willen doen stuur ff een dm, dan maak ik t geld naar je over.

Thanks
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128387135
Ik ben van plan om vanaf eind oktober/begin november een reis door (o.a.) Thailand te maken. Nu las ik in de reisgids van National Geographic dat het o.a. gedurende de maanden november en december lastig is (in de toeristische gebieden) om een hotelkamer of appartement te reserveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, heb je wat dit onderwerp betreft tips?

Waarschijnlijk zal ik jullie de komende tijd met nog meer vragen lastig gaan vallen. 8-)
pi_128448345
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:53 schreef TvhN het volgende:
Ik ben van plan om vanaf eind oktober/begin november een reis door (o.a.) Thailand te maken. Nu las ik in de reisgids van National Geographic dat het o.a. gedurende de maanden november en december lastig is (in de toeristische gebieden) om een hotelkamer of appartement te reserveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, heb je wat dit onderwerp betreft tips?

Waarschijnlijk zal ik jullie de komende tijd met nog meer vragen lastig gaan vallen. 8-)
Zelf heb ik in Thailand vorig jaar november nergens last van gehad. Ik heb op bangkok na (van tevoren geboekt) overal prima ter plekke goedkope hotel/hostel kamers kunnen vinden.
pi_128449098
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:53 schreef TvhN het volgende:
Ik ben van plan om vanaf eind oktober/begin november een reis door (o.a.) Thailand te maken. Nu las ik in de reisgids van National Geographic dat het o.a. gedurende de maanden november en december lastig is (in de toeristische gebieden) om een hotelkamer of appartement te reserveren. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, heb je wat dit onderwerp betreft tips?

Waarschijnlijk zal ik jullie de komende tijd met nog meer vragen lastig gaan vallen. 8-)
Ik neem aan dat ze het dan alleen over eind dec hebben? Voor de rest lijkt het mij geen hoogseizoen.
pi_128460632
Heb van mn reis tussen November en Februari vorig jaar nergens problemen gehad om een kamer te vinden. Alleen Koh Samui was iets lastiger omdat toen ook Full Moon Party was.
pi_128461044
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:55 schreef Mr.West het volgende:
ssen November en Februari vorig jaar nergens problemen gehad om een kamer te vinden. Alleen Koh Samui was iets lastiger omdat toen ook Full Moon Party was.
En dat is nog wel op koh phangan.
Was het oud en nieuw? Want een normale fullmoon is er toch wel plek zat overal...?
pi_128467164
Bedankt voor de reacties.
pi_128467228
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dat is nog wel op koh phangan.
Was het oud en nieuw? Want een normale fullmoon is er toch wel plek zat overal...?
Was eind Januari. Het was niet heel moeilijk om een kamer te vinden, maar gewoon iets lastiger dan normaal:).
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:02:14 #300
337248 Johnbon
Aubergines zijn gezond
pi_128492079
Vriend van me is nu terug uit Thailand en heeft tijdens een jungletocht bij een dorpje tandenborstels en tandpasta meegenomen voor allemaal kinderen daar. Waren ze super enthousiast over. Nu lijkt het mij ook wel leuk om wat dingen mee te nemen. Maar wat zou een beetje een goed idee zijn? Kleurpotloden o.i.d.? Wil wel wat anders dan de tandenborstels eigenlijk!
🍆
pi_128492496
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:02 schreef Johnbon het volgende:
Vriend van me is nu terug uit Thailand en heeft tijdens een jungletocht bij een dorpje tandenborstels en tandpasta meegenomen voor allemaal kinderen daar. Waren ze super enthousiast over. Nu lijkt het mij ook wel leuk om wat dingen mee te nemen. Maar wat zou een beetje een goed idee zijn? Kleurpotloden o.i.d.? Wil wel wat anders dan de tandenborstels eigenlijk!
Kan toch van alles zijn. Potloden idd, ballonnen, iets van makkelijk klein speelgoed.
Opblaas ballen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')