abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 mei 2013 @ 19:23:29 #226
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127076511
Hee! Ik kom me hier ook melden.
Werk nu zo'n twee jaar en elf maanden op de verkoopklaar afdeling. 08-07-13 werk ik er precies drie jaar, nog niks gehoord over het wel of niet verlengen van contract. Ik hoop in ieder geval op een vast contract.

Heb het er naar mijn zin (ookal hebben er veel minder leuke veranderingen plaatsgevonden in ons filiaal dit jaar), maar merk dat ik als meisje toch minder gewaardeerd wordt (waardoor ikzelf dus niet zeker ben van een vast contract).

Jongens die er maar een jaartje werken worden zonder pardon vulploegleider (of worden al gezien als potentieel TL), terwijl ik de winkel beter ken (vanwege promo hangen, prijswijzigingen, WAP, ervaring e.d.) en beter vul/mijn werk doe dan de meeste jongens die er werken.

En ik weet dat als ze me een kans zouden geven, ik de vulploeg beter zou kunnen aanvoeren dan die jonkies die dat nu proberen. Probleem is dus dat ik gewoon niet gemakkelijk voor mezelf op kom in dit soort situaties. (Ben in dat opzicht nogal "braaf" - en daardoor geloof ik dat dat wss de reden is dat ik vergeten wordt).

Anyways. Ik doe elke zaterdag de prijswijzingingen (ben de een van de weinige die het fatsoenlijk kan). Viel me op dat ik veel VVV prijsstickers binnen kreeg waar op er geen prijs meer stond. Enig idee waarom? Want op die nieuwe verpakkingen van broodbeleg e.d. staan ook geen prijzen. Dus snap het nut niet? Nu weten de klanten dus niet wat het kost?
pi_127077490
Er zijn 2 opties:
Of die stickers waren KG prijzen bestemd voor de deli afdeling (kans groot omdat die dus een nieuwe WORP heeft
Of de prijzen staan nu gedrukt op de pakjes vleeswaren, netzoals bij de vlees en kip.

En kom gewoon voor je zelf op, een stil meisje dat goed vult zal nooit teamleider worden. Je moet een grote mond hebben en anderen durven aanspreken.

En vwb je contract vrees ik het ergste..
pi_127078466
Het is opvallend dat je aan de ene kant zegt dat je de vulploeg beter zou kunnen leiden dan diegene die het nu doen, maar dat je dan ook weer zegt dat je slecht bent in het opkomen voor jezelf. Ietwat tegen strijdig.

Met betrekking tot je contract, ik zou voor het ergste vrezen. Ik ga er van uit dat jij het zeker wilt weten dus dan kan ik je maar één advies geven: ga een gesprek aan. Bij ons gaan de TL van de afdeling over OT's, maar ik ben zelf ook in gesprek gegaan met de SM. Eerst bij de TL's gepeild hoe zij er over denken, toen maar met de SM. Met de gedachtes/meningen van de TL's in mijn achterhoofd.

Bij ons is in de laatste 2 jaar geen OT meer uitgegeven, omdat het allemaal dikke prut was. Geen enkele medewerker die echt 'onmismaar' was. Je moet echt met hals en schouders boven de rest uitsteken, wil je tegenwoordig nog een OT krijgen.
  maandag 27 mei 2013 @ 20:06:44 #229
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127078728
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef UncleSam het volgende:
Er zijn 2 opties:
Of die stickers waren KG prijzen bestemd voor de deli afdeling (kans groot omdat die dus een nieuwe WORP heeft
Of de prijzen staan nu gedrukt op de pakjes vleeswaren, netzoals bij de vlees en kip.

En kom gewoon voor je zelf op, een stil meisje dat goed vult zal nooit teamleider worden. Je moet een grote mond hebben en anderen durven aanspreken.

En vwb je contract vrees ik het ergste..
De stickers van de deli had ik er al tussenuit geplukt door naar het assortimentsgroep nummer ervan te kijken. En ik controleer altijd eerst het nasa nr van de nieuwe sticker met die van de oude sticker voordat ik ze verwissel, en de nieuwe stickers zonder prijs kwamen overeen met met de stickers die al op het schap zaten bij de VVV.
... We zullen wel zien.

Ja, weet je wat het is. Drie jaar geleden kwam ik als een hoopje verdriet zonder zelfvertrouwen daar binnenwandelen (wat persoonlijke dingen in mijn leven die dat veroorzaakt hebben, ben blij dat de toenmalige SM door die onzekerheid heen kon kijken en zag wat ik waard was) en ben in die drie jaar érg veel gegroeid. Door contact met klanten en collega's die vervelende tijden weer teboven gekomen en loop daar nu met genoeg zelfvertrouwen door die winkel te banjeren.

Ga er dus niet vanuit dat ik stil ben en dat ik niemand durf aan te spreken. Dat doe ik zeker, vooral als ik merk dat collega's het aan het verprutsen zijn. Ik ben de laatste tijd ook degene die de nieuwe mensen moet inwerken op de avond. Ze aansturen over hoe het wel moet en ze de weg wijzen.

Door die vervelende persoonlijke gebeurtenissen, zet ik gewoon niet makkelijk mezelf voorop.
Nouja, wel of geen vast contract. We zullen zien, ik ga gewoon door met mijn leven.

@einschtein
Bij ons filiaal ben ik een van de weinige die er al zo lang werkt (in de vulploeg). 80% werkt er niet of nog net een jaar. Ik ben een van de weinige die stickers, promo en wap e.d. fatsoelijk kan. Dus ik kan me redelijk onderscheiden van de rest. En er heeft laatst een collega die ongeveer hetzelfde kan een OT gekregen. En ik weet dat ik tegenstrijdig klonk, maar is moeilijk uit te leggen wat ik bedoel haha. Maar ik ga binnenkort ook zeker even navraag doen naar mijn contract.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hallyu op 27-05-2013 20:18:21 ]
pi_127078750
Ik heb dus woensdag een sollicitatiegesprek.. Help.

( ben ik al welkom in dit topic overigens? :o )
pi_127078880
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:07 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb dus woensdag een sollicitatiegesprek.. Help.

( ben ik al welkom in dit topic overigens? :o )
Voor welke afdeling? Bij de meeste filialen betekent een sollicitatiegesprek 'aangenomen', of je moet het echt grandioos verpesten.
pi_127078936
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:09 schreef einschtein het volgende:

[..]

Voor welke afdeling? Bij de meeste filialen betekent een sollicitatiegesprek 'aangenomen', of je moet het echt grandioos verpesten.
Vakkenvuller.
pi_127079016
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Vakkenvuller.
Ach, zolang je maar weet wat FiFo en spiegelen is, dan komt het wel goed denk ik. :P Zo moeilijk gaan ze niet doen, zolang het maar overkomt dat je er écht wilt werken en dat het allemaal niet met tegenzin is.
pi_127079097
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:12 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ach, zolang je maar weet wat FiFo en spiegelen is, dan komt het wel goed denk ik. :P Zo moeilijk gaan ze niet doen, zolang het maar overkomt dat je er écht wilt werken en dat het allemaal niet met tegenzin is.
FiFo is toch iets met oudste vooraan in het vak? En spiegelen is zorgen dat alles niet tegen de wand van het vak aanstaat?
pi_127079196
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:13 schreef d4v1d het volgende:

[..]

FiFo is toch iets met oudste vooraan in het vak? En spiegelen is zorgen dat alles niet tegen de wand van het vak aanstaat?
FiFo = First In First Out. Met andere woorden: nieuwe vulling komt achter datgene wat al in het vak staat. Dat is natuurlijk alleen maar van toepassing als de datum verschilt.

Spiegelen is het 'netjes' maken van de vakken. Alles naar voren trekken, laten zien dat de winkel vol is en geen 'gaten' heeft. Tegenwoordig wil Albert Heijn eigenlijk niet meer dat er gespiegeld gaat worden, in verband met kosten besparing. Maar het wordt nog degelijk wel eens gedaan.
pi_127079344
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:16 schreef einschtein het volgende:

[..]

FiFo = First In First Out. Met andere woorden: nieuwe vulling komt achter datgene wat al in het vak staat. Dat is natuurlijk alleen maar van toepassing als de datum verschilt.

Spiegelen is het 'netjes' maken van de vakken. Alles naar voren trekken, laten zien dat de winkel vol is en geen 'gaten' heeft. Tegenwoordig wil Albert Heijn eigenlijk niet meer dat er gespiegeld gaat worden, in verband met kosten besparing. Maar het wordt nog degelijk wel eens gedaan.
Ah, ik zat in de goede richting :D

Woensdag maar eens kijken wat ik er van maak. 2 uur nadat ik het formulier had ingeleverd belde die... Volgens mij hebben ze dus heel hard mensen nodig :')
pi_127079590
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:18 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ah, ik zat in de goede richting :D

Woensdag maar eens kijken wat ik er van maak. 2 uur nadat ik het formulier had ingeleverd belde die... Volgens mij hebben ze dus heel hard mensen nodig :')
:Y

Die zitten dus om mensen te springen. :P
pi_127082143
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:18 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ah, ik zat in de goede richting :D

Woensdag maar eens kijken wat ik er van maak. 2 uur nadat ik het formulier had ingeleverd belde die... Volgens mij hebben ze dus heel hard mensen nodig :')
Bij dezen ben je aangenomen, feli ^O^
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_127082194
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:03 schreef Nafi het volgende:

[..]

Bij dezen ben je aangenomen, feli ^O^
_O-
pi_127083921
Morgen weer aan het werken, na 2-3 weken vakantie; heb er weer zin in!

Het is de bedoeling dat ik nu voor TL ga; deze week gesprek over voortgang e.d.
pi_127085007
quote:
15s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:46 schreef Etsu het volgende:
Ik was net in de AH (een hele kleintje) in Groningen, man man man ik word er gewoon niet vrolijk van hoe ze het nu hebben ingedeeld bij vleeswaren met die hekjes zeg maar tussen de vakken. Mooi is het wel, maar praktisch totaal niet als je bij moet vullen en/of kijken/tellen hoeveel er nog liggen. Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment pijn gaat doen aan je handen.

Misschien klink ik wel als een zeikwijf, maar vind het niet praktisch. :')
Wat vind je er niet praktisch aan??? De handeling om er wat onder te leggen blijft hetzelfde. Wat gaat pijn doen aan je handen??????
Ik vind het heel praktisch tenminste niet allerlei vleeswaren die weer over elkaar heen schuiven. Nee hadden ze eerder moeten doen!!
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_127085664
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:44 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Hahaha hoezo had hij die verstopt?
Niet echt verstopt, maar hij had hem in zijn kantoor gelegd, terwijl alles verder in het magazijn stond en niemand wist dat er uberhaupt een blad met uitleg was (ASM incluis).
Toch mooi ongeveer 5 arbeidsuren verkloot aan niks snappen van hoe het moet...
  maandag 27 mei 2013 @ 22:04:02 #243
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127086112
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:49 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Wat vind je er niet praktisch aan??? De handeling om er wat onder te leggen blijft hetzelfde. Wat gaat pijn doen aan je handen??????
Ik vind het heel praktisch tenminste niet allerlei vleeswaren die weer over elkaar heen schuiven. Nee hadden ze eerder moeten doen!!
Maak eens foto's ter illustratie :o
En wat is klein, type 3 buurtwinkel of kleiner?

En ik denk dat hij het met een vraagteken ook wel snapt( komt gelijk zo pusherig en opdringerig over, dat is iig mijn mening :) )

[ Bericht 6% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 27-05-2013 22:09:40 ]
pi_127086231
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Maak eens foto's ter illustratie :o
En wat is klein, type 3 buurtwinkel of kleiner?
Als je naar de nummering van vroeger kijkt (want hij bestaat eigelijk niet meer) werk ik in een 3.
Helaas ben ik thuis en kan ik dus geen illustratie geven.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_127086323
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:58 schreef bigbass het volgende:

[..]

Niet echt verstopt, maar hij had hem in zijn kantoor gelegd, terwijl alles verder in het magazijn stond en niemand wist dat er uberhaupt een blad met uitleg was (ASM incluis).
Toch mooi ongeveer 5 arbeidsuren verkloot aan niks snappen van hoe het moet...
Sommige SM's moeten een cursus communiceren met mensen (en hun tandem) gaan volgen zal denk ik een hoop schelen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:23:00 #246
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127087467
Ach, de SM kan in de hectiek iets vergeten, alsnu de SM daar uitleg over had gegeven in het magazijn was het beetje dom geweest aangezien hij die lijst zelf op kantoor heeft gelegd. Maar nu, ach, van fouten kan en mag je leren, wat dat betreft zijn we allemaal mensen, en er mag toch zeker een omgeving zijn waar je fouten mag maken, want zo kom je vooruit in het leven: door zaken te leren en te doen!
pi_127087787
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ach, de SM kan in de hectiek iets vergeten, alsnu de SM daar uitleg over had gegeven in het magazijn was het beetje dom geweest aangezien hij die lijst zelf op kantoor heeft gelegd. Maar nu, ach, van fouten kan en mag je leren, wat dat betreft zijn we allemaal mensen, en er mag toch zeker een omgeving zijn waar je fouten mag maken, want zo kom je vooruit in het leven: door zaken te leren en te doen!
Een beschrijving die al 2 weken binnen is vergeten met je ASM te delen..... Goed de assertiviteit van de ASM snap ik dan ook niet helemaal. Ik ben zelf al weken bezig om te zorgen dat de hele ombouw in goede banen uitgevoerd gaat worden. En dat is zeer goed gelukt met mijn medewerkers.

Ik had vrijdag een SM aan de lijn die verbaast was dat hij de inventaris moest controleren voor de ombouw... Overigens was de SM (of ASM) verantwoordelijk voor de ombouw en moest deze tijdens de ombouw aanwezig zijn.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:28:22 #248
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127087899
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:34 schreef Questionmarks het volgende:
Morgen weer aan het werken, na 2-3 weken vakantie; heb er weer zin in!

Het is de bedoeling dat ik nu voor TL ga; deze week gesprek over voortgang e.d.
Congrats, lucky you!
Ik wil ook voor TL (VA) gaan, maar geen plek en heb nog wat zaken waar ik aan moet werken ( te aardig voor klanten schijnbaar...)
  maandag 27 mei 2013 @ 22:31:19 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127088098
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:28 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
te aardig voor klanten schijnbaar...
'Te naief' dekt de lading wellicht iets beter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 mei 2013 @ 22:31:43 #250
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127088129
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:26 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Een beschrijving die al 2 weken binnen is vergeten met je ASM te delen..... Goed de assertiviteit van de ASM snap ik dan ook niet helemaal. Ik ben zelf al weken bezig om te zorgen dat de hele ombouw in goede banen uitgevoerd gaat worden. En dat is zeer goed gelukt met mijn medewerkers.

Ik had vrijdag een SM aan de lijn die verbaast was dat hij de inventaris moest controleren voor de ombouw... Overigens was de SM (of ASM) verantwoordelijk voor de ombouw en moest deze tijdens de ombouw aanwezig zijn.
Nou. Uit je verhaal blijkt wel dat je SM s hebt en je hebt SM s.... tuurlijk check je je inventory voor de ombouw..

Blijkbaar weet niet iedere asm/ sm hoe het moet? Minder goed geïnformeerd ofzo? Of gewoon laks? Iig hebben we ook (A) SM s die wel er meer van weten, zoals jij :P haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')