abonnement Unibet Coolblue
pi_126831127
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee waar endnote zijn pdf's wegplukt ik haalde net een pdf binnen met de begeleidende brief en reviewers comments er nog aan vast :o
Volgens mij worden die bij de PLOS journals mee gepubliceerd. Als reviewer kun je dan aangeven of je je naam wel of niet wil openbaren.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 22:01:09 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126832888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Volgens mij worden die bij de PLOS journals mee gepubliceerd. Als reviewer kun je dan aangeven of je je naam wel of niet wil openbaren.
Dit was van een van de bladen van elsevier... (wel een laag impact factor journal)

deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23684965
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_126836616
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit was van een van de bladen van elsevier... (wel een laag impact factor journal)

deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23684965
Ik zie ze hier ook. Aparte gang van zaken. Weet zo snel niet of het een goed idee is.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 22:59:31 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126836844
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:55 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik zie ze hier ook. Aparte gang van zaken. Weet zo snel niet of het een goed idee is.
wazig toch :?

hehe open is open zeg maar :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 17:13:26 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127366087
Niet alleen de wetenschap zelf wordt wegbezuinigd: Wetenschapsredactie VPRO wegbezuinigd

de VPRO zal wel denken minder geld naar wetenschap dan hoeven wij er ook minder programma's over te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127367252
Zonde.

Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
Ja doei.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 18:15:05 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127368347
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.

Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
* Bosbeetle duimt :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 juni 2013 @ 19:42:23 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127371806
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.

Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
!!! Go 49-ers !!!
pi_127432780
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zonde.

Net vanmiddag een application voor een universiteitsbeurs (PhD) ingestuurd. Eind juni antwoord. Hoop nergens op, maar 't zou mooi meegenomen zijn om in de buurt te kunnen studeren binnen dat department. Wel geen sociale geografie, maar ik kan waarschijnlijk exact hetzelfde onderzoek binnen die faculteit doen. Duimen dan maar.
* Duimt*

Gister naar Groningen geweest voor personeelspasje en een aanstellingsgesprek! Heb er zin in *O*
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_127435995
Bedankt! Supervisor 1 heeft al aangegeven voor vrijdag nog een recommendation te sturen en zodadelijk skypegesprek met Supervisor 2, die dat waarschijnlijk ook wel gaat doen. Het is echt heel stom; ik reken nergens op, want het is zó competitive, maar ergens in m'n achterhoofd toch dat kleine beetje hoop; het zou geweldig zijn door te kunnen gaan in september en dan ook nog eens aan een universiteit in de buurt die óók nog eens goed aangeschreven staat. Daarbij, verder, op de open dag waar ik was waren er maar 2 (inclusief mijzelf) PhD-geïnteresseerden op 40 master-geïnteresseerden. Dus ergens hoop ik dat er niet zoveel aanmeldingen voor de beurs binnen zullen komen.

Gelukkig heeft supervisor 1 wel te kennen gegeven dat er binnenkort binnen mijn huidige department wat PhD-plekken vrij komen (2 of 3) en dat ik daar zeker wel kans op zou maken, dus het is niet geheel uitzichtsloos om in september of hoogstens januari te kunnen beginnen.

En tof Cali! ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 05-06-2013 14:35:47 ]
Ja doei.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:32:16 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127441273
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet alleen de wetenschap zelf wordt wegbezuinigd: Wetenschapsredactie VPRO wegbezuinigd

de VPRO zal wel denken minder geld naar wetenschap dan hoeven wij er ook minder programma's over te maken.
In de omroepen is ook flink het mes gezet, minstens 1/3de bezuinigd. Tja, dan moet de 'wetenschaps'redactie er aan geloven, dat kost toch vrij veel geld in verhouding tot wat het de omroep oplevert. Zonde. In het geval van de bezuinigingen op het wetenschap kost het ons alleen maar veel geld. Investeringen in bèta-onderzoek en techniek leveren op termijn flink wat geld op. RutteI koos en RutteII kiest ervoor om in de toekomst extra schulden te hebben (leenstelsel) in plaats van in de toekomst extra opbrengsten te hebben (onderzoek, onderwijs). Jammer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:44:28 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127456590
Superspannend MoBlo! Maar genoeg paarden om op te wedden zo :)
pi_127467523
Zijn er mensen bij bessensap maandag? Ik ga daar ook wat presenteren voor NWO :)

Als je niet weet wat het is, moet je maar even googlen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127482086
Nope, ik ga niet naar Bessensap! :P

Wél is er zojuist nóg een mogelijkheid bijgekomen. Een gerennommeerde universiteit heeft MIJN excacte project zojuist geadverteerd, gewoon precies MIJN project waar ik dus al mee aan het sollicteren was! Hoe mooi zou dát zijn! _O_ Meteen gemaild met mijn ideeën over het project (er was alleen een titel beschikbaar en geen uitgebreide omschrijving) met het verzoek om in de nabije toekomst een verkennend gesprek te hebben als ze mijn insteek wel zien zitten.
Sowieso komen er ineens nu nog een boel PhD-plekken vrij; jobs.ac.uk staat voller dan 3 weken geleden :o
Ja doei.
pi_127486598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Nope, ik ga niet naar Bessensap! :P

Wél is er zojuist nóg een mogelijkheid bijgekomen. Een gerennommeerde universiteit heeft MIJN excacte project zojuist geadverteerd, gewoon precies MIJN project waar ik dus al mee aan het sollicteren was! Hoe mooi zou dát zijn! _O_ Meteen gemaild met mijn ideeën over het project (er was alleen een titel beschikbaar en geen uitgebreide omschrijving) met het verzoek om in de nabije toekomst een verkennend gesprek te hebben als ze mijn insteek wel zien zitten.
Sowieso komen er ineens nu nog een boel PhD-plekken vrij; jobs.ac.uk staat voller dan 3 weken geleden :o
Heerlijke site blijft dat ja. :Y

Hopelijk zit er iets bij waar je snel aan de slag kunt. :)
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 10:46:36 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127512349
http://www.kickstarter.co(...)-electricit?ref=live

ehmmm een kickstarter voor GMO :D

Niet iets heel spannends verder maar wel bizar eigenlijk dat dit zo gemarket wordt. Ik ben niet zo heel kleinzerig maar GMOs maken voor 'the fun of it' vind ik eigenlijk wel een aparte stap.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 10:55:25 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127512626
Ik vraag me trouwens af of ze die zaden ook gaan leveren aan andere landen dan amerika ik gok zo dat dit in nederland illegaal is (we zijn hier niet zo makkelijk met GMOs)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127515048
Ik vraag het maar hier...zitten toch wel wat ervaringsdeskundigen lijkt me:

Ik wil (voor die bessensap) mijn presentatie opslaan als PDF, maar inclusief simpele text-animaties...Vroeger kon je gewoon "Save as PDF including animations" doen maar met mijn huidige PPT gaat dat niet :/ Echt bij ons gebruiken we macs, en daar moeten we natuurlijk een PC gebruiken en je powerpoint op usb stick meenemen....dus vandaar...Maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar. En heb geen zin om 50 slides te gaan maken waar ik steeds nieuwe tekstjes laat ontstaa :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127515593
Je hebt niet ergens een Windows pc om te testen of je Mac ppt het ook op windows doet? Ik heb zelf geen idee, powerpoint heb ik al lang niet meer gebruikt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127516123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:28 schreef Felagund het volgende:
Je hebt niet ergens een Windows pc om te testen of je Mac ppt het ook op windows doet? Ik heb zelf geen idee, powerpoint heb ik al lang niet meer gebruikt.
Nah, maar ik weet bij voorbaat al dat dat misgaat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 13:01:13 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127516581
Ik gebruik nooit animaties (hooguit filmpjes) dus ik heb geen tips voor je.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:09:38 #122
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127516830
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:11 schreef Norrage het volgende:
Ik vraag het maar hier...zitten toch wel wat ervaringsdeskundigen lijkt me:

Ik wil (voor die bessensap) mijn presentatie opslaan als PDF, maar inclusief simpele text-animaties...Vroeger kon je gewoon "Save as PDF including animations" doen maar met mijn huidige PPT gaat dat niet :/ Echt bij ons gebruiken we macs, en daar moeten we natuurlijk een PC gebruiken en je powerpoint op usb stick meenemen....dus vandaar...Maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar. En heb geen zin om 50 slides te gaan maken waar ik steeds nieuwe tekstjes laat ontstaa :P
Kun je niet een laptop meenemen daar naartoe? Al gevraagd?
!!! Go 49-ers !!!
pi_127516861
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kun je niet een laptop meenemen daar naartoe? Al gevraagd?
Nee mag niet, vandaar :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:16:02 #124
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127517030
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee mag niet, vandaar :P
Pff sukkels..... :P Andere ppt-versie erop zetten?
!!! Go 49-ers !!!
pi_127528746
Jij als (potentieel) PhD-student maar je best doen om foutloze mails te sturen naar potentieel begeleiders, en dan ALTIJD een mail vol fouten of rare zinnen terugkrijgen. Nog geen enkele keer een foutloze mail teruggehad :@.

Máár, vol fouten of niet, de universiteit met het vastgestelde project dat aansluit op mijn eigen plannen is geëinteresseerd en ziet mijn application graag tegemoet! Mooie afsluiter nog voor 't weekend.

Huidige supervisor heeft vandaag recommendation gestuurd, en heeft me nogmaals aangespoord om ook, zodra er een plek is waar ik nu zit, met mijn proposal ook daar te solliciteren. Zal blijkbaar toch ergens IETS goed doen. Fijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door motorbloempje op 07-06-2013 18:59:07 ]
Ja doei.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:51:34 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127533857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee mag niet, vandaar :P
Weet je zeker dat de PDF-lezer die op die computer wordt gebruikt animaties kan afspelen als je het voor elkaar krijgt om een PDF met animaties te maken? Veel PDF-lezers en veel instellingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127534377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weet je zeker dat de PDF-lezer die op die computer wordt gebruikt animaties kan afspelen als je het voor elkaar krijgt om een PDF met animaties te maken? Veel PDF-lezers en veel instellingen.
NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 21:09:54 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127534732
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).
Zit dat niet gewoon bij de opties van acrobat pro
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:38:11 #129
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127536190
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Norrage het volgende:

[..]

NEe zo'n print naar PDF die maakt gewoon apart slides van elke animatie (ik heb het dus gewoon over pijltjes en hokjes en extra figuren, niet over filmpjes ofzo). Dus als er een pijltje op je slide verschijnt dan maakt hij gewoon een nieuwe exact dezelfde slide + dat pijltje. Dus dat elke doorklik actie eigenlijk een aparte slide wordt. (ook de manier dat je het zou maken als je niet de optie zou hebben "print as PDF with animations", maar die manier kost dus teveel tijd).
Ik zou je er graag mee helpen als ik het zou kunnen. Helaas.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127536326
Ach ik ben normaal iemand die een miljoen animaties in mijn slides aanbrengt, maar dan maar lekker niet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:05:54 #131
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127537606
Te veel is ook niet goed hè. KISS
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127541249
Gewoon overgaan op hints, anders.
Ja doei.
pi_127541602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Te veel is ook niet goed hè. KISS
Jawel, hoe meer is beter. Je moet wel een beetje chaotisch overkomen. Dan denken ze dat je heel slim bent terwijl je dat eigenlijk niet bent, omdat ze denken dat ze het niet snappen omdat het gewoon zulke fucking moeilijke natuurkunde is :P ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127541706
Chaotisch ben ik van mijzelf al genoeg, daar heb ik geen pijlen en animaties voor nodig. :D

Is Latex geen optie? Als je het toch al in pdf wil opslaan. Al is dat waarschijnlijk minstens even veel werk, en nu te laat om er nog aan te beginnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127542207
Pfff voor een presentatie van 10 minuten. Nah. Het is al geen probleem meer. Laat ik geen plaatjes 1 voor 1 in het scherm verschijnen ;) Staan ze er gewoon allemaal meteen!

Maar goed. Dat allemaal voor maandag dus. Wel leuk. De hele nationale pers is er aanwezig en Hoe?Zo! Radio. Misschien word ik nog wel geinterviewed en kom ik op tv/radio! ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127625004
Uiteindelijk nog gelukt vandaag?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127626875
Ohja zeker. Was leuke dag. Presentatie ging goed, maar organisatie van onze sessie beetje tegenvaller. Het leek ze leuk om ons in de poolzaal van het Museon te plaatsen, maar die was redelijk ver weg en bovendien stond het niet duidelijk het boekje...Dus er waren denk ik zo'n 10 mensen slechts, terwijl er beneden zalen uitpuilden met wel 100 man :D

Maar was leuk om zo'n dag mee te maken. Journalist meets Scientist. ik had er wel wat meer gebruik van kunnen maken, maar we waren er een beetje op een alternatieve manier in beland. Maar ideale manier om je onderzoek te promoten! ALs ik leuke resultaten heb aan het eind van me PhD ga ik er zeker proberen weer naartoe te gaan :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127626900
Wat tof! Klinkt leuk, al is 't inderdaad wat jammer van de verdeelde opkomst -O-.
Ja doei.
pi_127636169
Jammer dat de opkomst tegenviel, onderwerp zou zeker wel geschikt moeten zijn voor veel pers. Dus ook geen vragen va skeptische journalisten gehad?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127643182
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:15 schreef Felagund het volgende:
Jammer dat de opkomst tegenviel, onderwerp zou zeker wel geschikt moeten zijn voor veel pers. Dus ook geen vragen va skeptische journalisten gehad?
Nope. Maar zoals gezegd wij pasten er gewoon wat minder goed in. Wij kwamen ook niet echte onderzoeksresultaten presenteren, maar meer dat we "bestaan" en "spectaculaire" verhalen hebben :)
Maar wel jammer ja, hadden ze zelf ook niet verwacht deze opkomst. Maar toen ik zag in het programma dat we de enigen waren op de 1e verdieping en niet op de bgg, vreesde ik al het ergste :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:55:15 #141
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127655337
Jullie stonden ook niet echt lekker aangekondigd in dat programma: geen pakkende titel of verhaal en zelfs niet eens van welke uni of instituut jullie waren....
!!! Go 49-ers !!!
pi_127655355
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie stonden ook niet echt lekker aangekondigd in dat programma: geen pakkende titel of verhaal en zelfs niet eens van welke uni of instituut jullie waren....
Stom he :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127666982
Verneem net via de department-tam-tam dat mijn afstudeerbegeleider vóórdat ik afstudeer een andere post aan een andere universiteit heeft aangenomen. Morgen maar eens uitvissen wat dat voor gevolgen heeft. Is niet een universiteit om de hoek namelijk. Hij woont wel dichtbij, dus als hij daar zou blijven wonen zouden we hier in de buurt nog 's kunnen meeten, maar als hij dichterbij de universiteit gaat wonen (wat niet raar zou zijn) zouden we de laatste weken (die cruciale weken) aan skypecontact vastzitten. Oh, en als hij gaat verhuizen zal hij 't ook ontzettend druk krijgen daarmee... Oh well, we zien wel.

Wel goede universiteit/post, overigens, dus 'good for him'!
Ja doei.
pi_127671290
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn. :{ Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127671364
Da's jammer! -O-
Ja doei.
pi_127673610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn. :{ Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
bij de daad? Mijn vriend had daar precies hetzelfde. -O-
pi_127674657
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn. :{ Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
-O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127676802
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

bij de daad? Mijn vriend had daar precies hetzelfde. -O-
DAAD inderdaad, ik heb mijn begeleidster nog niet gesproken, toch maar morgen vragen of er nog ergens anders geld vandaan gehaald kan worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:30:53 #149
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127677606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:30 schreef Felagund het volgende:
Stipendium die ik had aangevraagd om een paar maanden naar Engeland te gaan is niet toegekend. Schijnbaar had ik 79 van de mogelijke 100 punten voor mijn aanvraag, vanaf 80 punten zou het toegekend zijn. :{ Slechts 40 van de iets meer dan 120 sollicitaties werden toegekend. Toch teleurgesteld, schijnbaar zat ik er erg dichtbij.
:N Waar zijn ze mee BEZIG daaro? :N
!!! Go 49-ers !!!
pi_127679683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:11 schreef Felagund het volgende:

[..]

DAAD inderdaad, ik heb mijn begeleidster nog niet gesproken, toch maar morgen vragen of er nog ergens anders geld vandaan gehaald kan worden.
in dld hebben politieke stichtingen vaak ook ergens een potje voor phd studenten. En de uni wellicht ook?

Nevertheless, balen. Ik weet hoe zuur het is, want voor ons betekent het dat m'n vriend nu al bijna een jaar zonder inkomen zit terwijl hij z'n proefschrift afrondt.
pi_127697469
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

in dld hebben politieke stichtingen vaak ook ergens een potje voor phd studenten. En de uni wellicht ook?

Nevertheless, balen. Ik weet hoe zuur het is, want voor ons betekent het dat m'n vriend nu al bijna een jaar zonder inkomen zit terwijl hij z'n proefschrift afrondt.
We kijken of we nog ergens anders geld vandaan kunnen halen, ik heb tot nu toe relatief weinig reiskosten gebruikt, dus misschien zit er in het project nog geld.

Voor jullie is het nog een stuk vervelender, ik krijg nog gewoon salaris tot juli volgend jaar. Voor mij is/was dit vooral een extraatje. Ik hoop voor jullie dat je vriend nog ergens anders wat geld vandaan kan halen, zijn ze hier tenminste vaak nog wel creatief in (contractverlenging, of sommigen worden aangesteld als wetenschappelijke hulpje).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127701012
Ik wil graag een grafiek maken waarin ik inzichtelijk maak welke therapie patiënten voor en na een bepaald event gebruiken. Dus vakjes met therapie A, B, C en D links (voor event) en een zelfde rij vakjes rechts (na event) met pijltjes (liefst natuurlijk van verschillende dikte) tussen die vakjes. Heeft zo'n illustratie een naam? Is dit iets wat in een grafiekpakket zit of moet ik dit zelf gaan tekenen in Illustrator?
pi_127702957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

We kijken of we nog ergens anders geld vandaan kunnen halen, ik heb tot nu toe relatief weinig reiskosten gebruikt, dus misschien zit er in het project nog geld.

Voor jullie is het nog een stuk vervelender, ik krijg nog gewoon salaris tot juli volgend jaar. Voor mij is/was dit vooral een extraatje. Ik hoop voor jullie dat je vriend nog ergens anders wat geld vandaan kan halen, zijn ze hier tenminste vaak nog wel creatief in (contractverlenging, of sommigen worden aangesteld als wetenschappelijke hulpje).
ja, dat had gekund. Hij had bij z'n supervisor aan de slag kunnen gaan. Het probleem was dat het dan nog langer zou duren voordat hij klaar was, en hij dan in Duitsland zou blijven, terwijl ik in Zweden ben. De oplossing was dus dat hij gewoon naar Zweden is gekomen, en dat ik hier een salaris heb.

Hoop dat het lukt om toch wat te vinden, leuk om een tijd naar het buitenland te gaan.
pi_127743269
beuh, mijn artikel dat conditional accepted was had ik opnieuw gesubmit, met de laatste veranderingen. Nu staat de status op scholar one op 'awaiting reviewer invititation', terwijl de editor duidelijk gezegd had dat dit de laatste zaken waren en hij niet meer naar reviewers ging. Maar ff afwachten of het een foutje is, en anders maar een mailtje er achter aan. Ik word er een beetje zenuwachtig van, wil dat kreng zo graag van m'n bureau af hebben!
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 11:13:14 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127743552
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:19 schreef dotKoen het volgende:
Ik wil graag een grafiek maken waarin ik inzichtelijk maak welke therapie patiënten voor en na een bepaald event gebruiken. Dus vakjes met therapie A, B, C en D links (voor event) en een zelfde rij vakjes rechts (na event) met pijltjes (liefst natuurlijk van verschillende dikte) tussen die vakjes. Heeft zo'n illustratie een naam? Is dit iets wat in een grafiekpakket zit of moet ik dit zelf gaan tekenen in Illustrator?
Het is een subvorm van een directed graph maar ik denk dat je het makkelijker kunt maken in illustrator.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127743757
Een jaar na m'n stage/afstuderen in het lab (neurowetenschappen) kreeg ik van de week een mailtje dat het artikel van m'n begeleider is gesubmit en ik er als co-auteur bij sta. Zit zelf niet echt meer in de (neuro)wetenschap, maar leuk voor LinkedIn :D
pi_127753036
Ik mag vandaag $4,700 aftikken voor publicatie van een van onze artikelen... daar zit wel $2,000 bij voor immediate open access maar toch een hoop geld. Journal is van CSHL press, die doen het niet voor het geld dacht ik.
Jesus saves but death prevails.
pi_127759459
Voor de medici onder ons, geen patent op natuurlijk DNA mogelijk: http://www.nytimes.com/20(...)tented.html?hp&_r=1&

Overwinning voor academia!
Jesus saves but death prevails.
pi_127760219
Gelukkig maar, ook en vooral voor de niet-artsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:53:55 #160
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127761946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:48 schreef Shivo het volgende:
Voor de medici onder ons, geen patent op natuurlijk DNA mogelijk: http://www.nytimes.com/20(...)tented.html?hp&_r=1&

Overwinning voor academia!
Voor de juristen onder ons bedoel je ;)
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:52:57 #161
134783 papernote
Een echte.
pi_127780543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:41 schreef Shivo het volgende:
Ik mag vandaag $4,700 aftikken voor publicatie van een van onze artikelen... daar zit wel $2,000 bij voor immediate open access maar toch een hoop geld. Journal is van CSHL press, die doen het niet voor het geld dacht ik.
Zoek financiële steun bij een Open Access Fund.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator vrijdag 14 juni 2013 @ 09:58:47 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127780686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:41 schreef Shivo het volgende:
Ik mag vandaag $4,700 aftikken voor publicatie van een van onze artikelen... daar zit wel $2,000 bij voor immediate open access maar toch een hoop geld. Journal is van CSHL press, die doen het niet voor het geld dacht ik.
Ik ken het ex hoofd fund raising van het CSHL :P reken maar dat die veel doen voor geld :D

(maar CSHL stond wel redelijk los van CSHL press geloof ik... Ik vind CSHL nogsteeds erg tof _O_ meest relaxte plek waar ik ooit wetenschap gedaan heb)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127781094
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Verneem net via de department-tam-tam dat mijn afstudeerbegeleider vóórdat ik afstudeer een andere post aan een andere universiteit heeft aangenomen. Morgen maar eens uitvissen wat dat voor gevolgen heeft. Is niet een universiteit om de hoek namelijk. Hij woont wel dichtbij, dus als hij daar zou blijven wonen zouden we hier in de buurt nog 's kunnen meeten, maar als hij dichterbij de universiteit gaat wonen (wat niet raar zou zijn) zouden we de laatste weken (die cruciale weken) aan skypecontact vastzitten. Oh, en als hij gaat verhuizen zal hij 't ook ontzettend druk krijgen daarmee... Oh well, we zien wel.

Wel goede universiteit/post, overigens, dus 'good for him'!
Ik heb mijn thesis begeleider in heel het afstudeer traject maar 3x gesproken, en dat was inclusief het kennismakingsgesprek :+
BlaBlaBla
  Moderator vrijdag 14 juni 2013 @ 10:13:22 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127781122
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb mijn thesis begeleider in heel het afstudeer traject maar 3x gesproken, en dat was inclusief het kennismakingsgesprek :+
Ik ook :) bij mijn master thesis.. 1 bespreken wat er in moet, een eerste correctie en een eind correctie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127781279
Ik had er drie tijdens mijn masterscriptie, de begeleider van de universiteit sprak ik ook maar eens in de drie maanden ongeveer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127781776
Je bent hier sowieso verplicht om elke maand te meeten (maar dat is vooral ingesteld voor de vele international students die helaas op een visum het land binnenkomen en vervolgens niet meer studeren :') ), en die maandelijkse dingen zijn ook gewoon wel fijn, vind ik, beetje ouwehoeren, nieuwe ideeën opdoen.
Ja doei.
pi_127791753
Hij kan gewoon m'n begeleider blijven en verhuist pas begin September. Dat is fijn.

Hij heeft me wel voor een flink dillemma gesteld: hij zegt dat hij me mee kan nemen (75/80% zekerheid) op een beurs/studentship voor een PhD aldaar; project mag ik kiezen of dat voortzetting van Master is of een ander voorstel. Universiteit en department staan prima aangeschreven.

Nadeel: 4 uur reizen van hier, in de winter vaak moeilijk bereikbaar ivm sneeuw en verhuizen zit er (voorlopig) niet in aangezien we hier net een huis gekocht hebben en Mr.Mo hier ook gewoon zijn baan heeft. Enige voor mij persoonlijk werkbare oplossing zou zijn om regelmatig (om de week bijvoorbeeld) daar 2 á 3 nachten te verblijven, omdat onderdeel zijn van onderzoekscommunity wel een vereiste is; dat gaat met enkel vanuit huis werken niet. Dat IS een optie, maar wel een die zeer eenzaam zal zijn en niet iets is wat ik prefereer. Heb nog wel 2.5 optie hier dichterbij openstaan (2 plekken waar ik op solliciteer op 't moment en de 0.5 is aan mijn huidige faculteit waarvoor ALS HET GOED IS plekken vrij komen), maar ook dit zou een volle optie kunnen zijn.

Lastig.
Ja doei.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:25:11 #168
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127792352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hij kan gewoon m'n begeleider blijven en verhuist pas begin September. Dat is fijn.

Hij heeft me wel voor een flink dillemma gesteld: hij zegt dat hij me mee kan nemen (75/80% zekerheid) op een beurs/studentship voor een PhD aldaar; project mag ik kiezen of dat voortzetting van Master is of een ander voorstel. Universiteit en department staan prima aangeschreven.

Nadeel: 4 uur reizen van hier, in de winter vaak moeilijk bereikbaar ivm sneeuw en verhuizen zit er (voorlopig) niet in aangezien we hier net een huis gekocht hebben en Mr.Mo hier ook gewoon zijn baan heeft. Enige voor mij persoonlijk werkbare oplossing zou zijn om regelmatig (om de week bijvoorbeeld) daar 2 á 3 nachten te verblijven, omdat onderdeel zijn van onderzoekscommunity wel een vereiste is; dat gaat met enkel vanuit huis werken niet. Dat IS een optie, maar wel een die zeer eenzaam zal zijn en niet iets is wat ik prefereer. Heb nog wel 2.5 optie hier dichterbij openstaan (2 plekken waar ik op solliciteer op 't moment en de 0.5 is aan mijn huidige faculteit waarvoor ALS HET GOED IS plekken vrij komen), maar ook dit zou een volle optie kunnen zijn.

Lastig.
Dus je overweegt het toch ;) Iig goed dat hij er echt aan denkt om je mee te nemen :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_127792688
De opties liggen niet voor het oprapen, dus er wordt over gepraat :+ :)
Ja doei.
pi_127793808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Hij kan gewoon m'n begeleider blijven en verhuist pas begin September. Dat is fijn.

Hij heeft me wel voor een flink dillemma gesteld: hij zegt dat hij me mee kan nemen (75/80% zekerheid) op een beurs/studentship voor een PhD aldaar; project mag ik kiezen of dat voortzetting van Master is of een ander voorstel. Universiteit en department staan prima aangeschreven.

Nadeel: 4 uur reizen van hier, in de winter vaak moeilijk bereikbaar ivm sneeuw en verhuizen zit er (voorlopig) niet in aangezien we hier net een huis gekocht hebben en Mr.Mo hier ook gewoon zijn baan heeft. Enige voor mij persoonlijk werkbare oplossing zou zijn om regelmatig (om de week bijvoorbeeld) daar 2 á 3 nachten te verblijven, omdat onderdeel zijn van onderzoekscommunity wel een vereiste is; dat gaat met enkel vanuit huis werken niet. Dat IS een optie, maar wel een die zeer eenzaam zal zijn en niet iets is wat ik prefereer. Heb nog wel 2.5 optie hier dichterbij openstaan (2 plekken waar ik op solliciteer op 't moment en de 0.5 is aan mijn huidige faculteit waarvoor ALS HET GOED IS plekken vrij komen), maar ook dit zou een volle optie kunnen zijn.

Lastig.
Waarom denk je dat het zeer eenzaam is om iedere week daar 2-3 nachten te verblijven? Werk je niet aan een gezamenlijk project?
BlaBlaBla
pi_127793959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:05 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het zeer eenzaam is om iedere week daar 2-3 nachten te verblijven? Werk je niet aan een gezamenlijk project?
Enkel vanuit huis werken met minimale bezoeken aan de faculteit (wat wel zou mógen) zou eenzaam zijn. 2á3 nachten daar verblijven dus niet.
Ja doei.
pi_127798037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Enkel vanuit huis werken met minimale bezoeken aan de faculteit (wat wel zou mógen) zou eenzaam zijn. 2á3 nachten daar verblijven dus niet.
Zeer duidelijk nu ;)
BlaBlaBla
pi_127810254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Zeer duidelijk nu ;)
Aanwezig kunnen zijn is voor mij gewoon een prio, en daarnaast: ik wil gewoon ook die ervaring op kunnen doen van lesgeven, omdat ik 't niet doe voor de Dr. voor m'n naam of om per se buiten academia aan de slag te kunnen, maar omdat ik graag wil (leren) lesgeven op universitair niveau, en als ik dan zo veraf ga promoveren, dan ben ik wel heel veel van huis als ik ook gewoon die ervaring op wil kúnnen doen, dus, na een motorritje en een avondje pub is het aanbod wel aangenomen, als hij het waar kan maken, maar dan wel als een 'last resort'; als geen andere dichterbij zijnde universiteit op dit moment het geld heeft om me een beursplek te bieden. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 14-06-2013 23:04:41 ]
Ja doei.
pi_127820037
Ik volg het niet helemaal, maar iedere werkdag aanwezig zijn op de universiteit zelf is wel een pré. Ook de wetenschap is niet vreemd van vriendjespolitiek en door elke dag thuis te zitten maak je geen vriendjes.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_127822289
3 lijkt hier het minimum te zijn als ik zo om me heen kijk, afhankelijk van hoeveel fieldwork er gedaan wordt, maar dat kan toch pas in tweede jaar omdat je dan pas je ethical approval krijgt. Open University faciliteert wel meer zelfstandigheid, maar dat zou ik ook niet willen: als het kan ben ik gewoon minimaal 4 dagen aanwezig straks.
Ja doei.
pi_127891306
Vraagje over reference software.

Ik heb zelf Endnote, waar ik eigenlijk best wel tevreden mee ben, maar dit is een prijzig pakket. Een aantal van onze studenten hebben ook zo'n pakket nodig, maar een open source / freeware pakket zou eigenlijk wel ideaal zijn.

Wat is het beste (eenvoudig te gebruiken, ook ism Word) gratis pakket voor dit soort toepassingen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 17 juni 2013 @ 07:25:11 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_127891414
Mendeley
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 juni 2013 @ 07:26:08 #178
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_127891417
Mendeley. Met vlag en wimpel: het 'facebook-generatie' programma onder de referentieprogramma's. Kwestie van tijd voordat iedereen ermee werkt, bij ons op de afdeling werkt driekwart er inmiddels mee.
pi_127891429
Ik gebruikte Papers, maar wil denk ik ook over gaan op Mendeley. Op mijn instelling hebben ze een licentie voor Refworks, wat echt een stompzinnig pakket is.

Hebben ze bij jullie de betaalde Mendeley?
  maandag 17 juni 2013 @ 07:35:36 #180
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_127891464
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:29 schreef dotKoen het volgende:
Ik gebruikte Papers, maar wil denk ik ook over gaan op Mendeley. Op mijn instelling hebben ze een licentie voor Refworks, wat echt een stompzinnig pakket is.

Hebben ze bij jullie de betaalde Mendeley?
Er wordt gelobby't daarvoor, maar de gratis variant is prima voor het dagelijkse referentie-werk en om een database op te bouwen. Alleen het papers delen in groepen is niet mogelijk in groepen groter dan 3. Dat is echter wel heel handig, denk aan een afdelingsgroep waarin iedereen elkaar kan laten delen in leuke artikelen zonder de hele afdeling rond te hoeven mailen.
pi_127891879
Had iemand Mendeley al genoemd? :)

Op aanraden van Jagärtrut gaan gebruiken een paar jaar geleden, erg wysiwyg en zulks.
Ja doei.
pi_127892016
ik gebruik zotero, en ben er grote fan van. Werkt erg intuitief.
pi_127892033
Jij had toen ooit toch Mendeley aangeraden? :o of zit ik helemaal mis metmijn geheugen?
Ja doei.
pi_127892094
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:45 schreef motorbloempje het volgende:
Jij had toen ooit toch Mendeley aangeraden? :o of zit ik helemaal mis metmijn geheugen?
ik beveel vaak beide aan. Geef ook college's over beiden, maar vind zotero makkelijker te gebruiken, en volledig gratis!
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 09:18:39 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127892497
Ik ben nog van de endnote generatie.. gelukkig is endnote via surfspot niet duur, hebben studenten in japan niet zoiets als surfspot Lyrebird?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127892637
Mendeley is geniaal. Serieus. Beste programma dat ik voor deze doeleinden heb mogen gebruiken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 17 juni 2013 @ 09:34:42 #187
208890 June.
Seriously?
pi_127892754
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:26 schreef Grumpey het volgende:
Mendeley. Met vlag en wimpel: het 'facebook-generatie' programma onder de referentieprogramma's. Kwestie van tijd voordat iedereen ermee werkt, bij ons op de afdeling werkt driekwart er inmiddels mee.
Inderdaad, toen ik vorig jaar in Londen onderzoek deed gebruikte iedereen dat ook. Erg fijn programma.
Shine bright like a diamond.
  maandag 17 juni 2013 @ 09:35:15 #188
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_127892761
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
ik gebruik zotero, en ben er grote fan van. Werkt erg intuitief.
Had iemand zotero al genoemd? :)
Op aanraden van Jagärtrut gaan gebruiken een paar jaar geleden, erg wysiwyg en zulks. ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_127892915
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nog van de endnote generatie.. gelukkig is endnote via surfspot niet duur, hebben studenten in japan niet zoiets als surfspot Lyrebird?
Nee, dat hebben we hier helaas niet. Onze universiteit heeft wel een winkel die een aantal goedkope licenties heeft voor studenten en personeel. Zo betaal ik voor Matlab via dat winkeltje 'slechts' 126.000 yen (~1000 euro), terwijl onze studenten voor MATLAB & Simulink 18.900 yen betalen. Ik heb zelf wel eens bij Matlab Japan geinformeerd, en dat moest tegen de $3000 gaan kosten. Van de gekke...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 17-06-2013 09:54:40 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 09:47:35 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127892963
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we hier helaas niet. Onze universiteit heeft wel een winkel die een aantal goedkope licenties heeft voor studenten en personeel. Zo betaal ik voor Matlab via dat winkeltje 'slechts' 126,000 yen (~1000 euro), terwijl onze studenten voor MATLAB & Simulink 18,900 yen betalen. Ik heb zelf wel eens bij Matlab Japan geinformeerd, en dat moest tegen de $3000 gaan kosten. Van de gekke...
matlab zou ik ook wel willen hebben maarja dat zijn idd absurde pakketten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127893029
Gewoon gecrackte versies gebruiken joh :@
Doe ik ook. Die bedragen zijn zo absurd...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127893147
Mendeley is idd fijn, maar daar hoef je toch niet voor te betalen?

Ik gebruik zelf R als primaire analyse tool, is gratis en hoewel het net wat minder functies als Matlab bevat is het wel meer up to date. Ik heb het ook niet op Matlab als programmeertaal, R is wat intuïtiever, dus dat is mooi meegenomen. Ook veel mede R gebruikers hier, dus aardig wat ervaring mocht ik vragen hebben, de Matlab fractie is hier bijna uitgestorven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:21:20 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127893605
Wat is er trouwens met die hype om kanker tegenwoordig chronisch te noemen, nu weer het AVL

'Kanker over twintig jaar maar zelden dodelijk'

Rene bernhards deed het al in dwdd.. Ik vind dit nogal harde statements. Voor zover ik het weet, en ik heb er een tijdje in gewerkt. Weten we inderdaad steeds beter welke mutaties de kanker veroorzaken, en welke mutaties resistent zijn tegen welke medicijnen. Alleen wat we nog niet weten is welke combinaties van mutaties waarmee te behandelen. Nu is 20 jaar een lange periode maar ook weer niet zo lang. Hoe lang duurt het voordat een gemiddeld medicijn op de markt komt :? ik geloof zo'n 10/15 jaar. Dat betekent dat de medicijnen die nu in muizen getest worden in die periode op de markt komen en ik heb daar eerlijk gezegd nog niet echt hele grote succesverhalen gezien :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:22:10 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127893629
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:59 schreef Felagund het volgende:
Mendeley is idd fijn, maar daar hoef je toch niet voor te betalen?

Ik gebruik zelf R als primaire analyse tool, is gratis en hoewel het net wat minder functies als Matlab bevat is het wel meer up to date. Ik heb het ook niet op Matlab als programmeertaal, R is wat intuïtiever, dus dat is mooi meegenomen. Ook veel mede R gebruikers hier, dus aardig wat ervaring mocht ik vragen hebben, de Matlab fractie is hier bijna uitgestorven.
R is toch een statistisch programma of kan ik in R ook mijn beelden fourier transformeren etc.? Ik moet R toch nog eens checken het is recent ook geport naar de pandora (*O*) mijn kleine handheld computertje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127893741
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

R is toch een statistisch programma of kan ik in R ook mijn beelden fourier transformeren etc.? Ik moet R toch nog eens checken het is recent ook geport naar de pandora (*O*) mijn kleine handheld computertje :)
R heeft inderdaad een grote focus op statistiek, maar er zijn veel pakketten voor geschreven. R kan ook gewoon fast fourier transform etc, zit er standaard in, fourier transformaties worden ook vaak voor de statistiek gebruikt. Ook geavanceerde transformaties als wavelets zijn mogelijk. Je kan ook makkelijk je eigen functies schrijven, of Fortran/C subroutines importeren. :+ In principe is niets onmogelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:27:36 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127893774
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

R heeft inderdaad een grote focus op statistiek, maar er zijn veel pakketten voor geschreven. R kan ook gewoon fast fourier transform etc, zit er standaard in, fourier transformaties worden ook vaak voor de statistiek gebruikt. Ook geavanceerde transformaties als wavelets zijn mogelijk. Je kan ook makkelijk je eigen functies schrijven, of Fortran/C subroutines importeren. :+ In principe is niets onmogelijk.
Oh klinkt goed. Eens kijken of ik er tijd in ga investeren :) (voorals nog schrijf ik gewoon alles in imageJ macro's :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127899570
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is er trouwens met die hype om kanker tegenwoordig chronisch te noemen, nu weer het AVL

'Kanker over twintig jaar maar zelden dodelijk'

Rene bernhards deed het al in dwdd.. Ik vind dit nogal harde statements.
Wanneer was Rene in DWDD?

Ik vind dit nogal domme statements. Er zijn heel veel kleine ontwikkelingen en over het algemeen leveren die 3-6 maanden langer leven op, in hele specifieke typen kanker. Je maakt patienten hier ontzettend hoopvol mee, terwijl dit niet gejustificeerd kan worden volgens mij. Maar het is goede PR en daar gaat het Bernards waarschijnlijk om.


quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:59 schreef Felagund het volgende:

. Ik heb het ook niet op Matlab als programmeertaal, R is wat intuïtiever, dus dat is mooi meegenomen. .
Ik gebruik heel veel R maar het zou nooit in mij opkomen om het intuitief te noemen! Ik heb ooit leren programmeren in pascal en vergeleken met die taal is R een gruwel. ... Ik gebruik het met name door het grote aantal libraries die het leven gemakkelijk maken, zoals Bioconductor.
Jesus saves but death prevails.
pi_127900060
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wanneer was Rene in DWDD?

Ik vind dit nogal domme statements. Er zijn heel veel kleine ontwikkelingen en over het algemeen leveren die 3-6 maanden langer leven op, in hele specifieke typen kanker. Je maakt patienten hier ontzettend hoopvol mee, terwijl dit niet gejustificeerd kan worden volgens mij. Maar het is goede PR en daar gaat het Bernards waarschijnlijk om.

[..]

Ik gebruik heel veel R maar het zou nooit in mij opkomen om het intuitief te noemen! Ik heb ooit leren programmeren in pascal en vergeleken met die taal is R een gruwel. ... Ik gebruik het met name door het grote aantal libraries die het leven gemakkelijk maken, zoals Bioconductor.
Ik vergeleek het vooral met Matlab, de algemene syntax (geen semicolon en arrays worden niet standaard als matrices gezien) vind ik in R een stuk handiger. Pascal kan ik niet, ik kom vanaf C en Fortran, misschien ligt het daar aan. ;)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 14:11:38 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127901471
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wanneer was Rene in DWDD?

Ik vind dit nogal domme statements. Er zijn heel veel kleine ontwikkelingen en over het algemeen leveren die 3-6 maanden langer leven op, in hele specifieke typen kanker. Je maakt patienten hier ontzettend hoopvol mee, terwijl dit niet gejustificeerd kan worden volgens mij. Maar het is goede PR en daar gaat het Bernards waarschijnlijk om.

[..]

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/234104

Ik vind de statements ook vreemd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127906690
Het begin is er!

quote:
I am pleased to inform you that we are recommending that you be offered a place on the Prov PhD programme f/t programme commencing in 2013. All offers require confirmation by the University, and you should receive your formal letters from the relevant Central Offices soon along with any relevant conditions.Your supervisors will be xx and xx.
Nu hopen dat er ook een beurs komt.....
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')