abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 april 2013 @ 09:42:58 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125856203


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!



Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/
http://www.manandshaving.nl/
http://www.barbieredifigaro.nl/
http://webshop.total-shave.nl/



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 29 april 2013 @ 09:45:18 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125856249
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 09:40 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik wik nog iets met citroen halen.
Rozen van tobs lijkt me ook wel lekker. Hoorde dat Lemon en lime(geloof ik) naar skittles ruikt?
eton col. En jermyn st. Schijnen lekker te zijn.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125856395
_O_

tvp
  maandag 29 april 2013 @ 17:41:37 #4
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_125871791
Na lang meelezen in deze topicreeks de knoop doorgehakt en een Mühle R89 en een setje messen besteld. Ik ben reuze benieuwd hoe het gaat bevallen.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  maandag 29 april 2013 @ 18:21:29 #5
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125873102
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:41 schreef Mederiacvm het volgende:
Na lang meelezen in deze topicreeks de knoop doorgehakt en een Mühle R89 en een setje messen besteld. Ik ben reuze benieuwd hoe het gaat bevallen.
succes! ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125873536
Iemand toevallig opzoek naar een open scheermes met eventueel toebehoren? Het gaat om dit scheermes:





Vorige maand gekocht en sindsdien twee keer gebruikt, maar ik moet zeggen dat een DE mij persoonlijk beter bevalt. Uiteraard zit de factuur erbij. Het betreft dus dit scheermes.

quote:
Lemmet: Zilverstaal
Breedte: 5/8"
Slijping: Full hollow ground
Heft: Kunststof
Punt: Spanish Point
Eventueel met deze scheerriem.
  maandag 29 april 2013 @ 18:49:29 #7
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125873998
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand toevallig opzoek naar een open scheermes met eventueel toebehoren? Het gaat om dit scheermes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vorige maand gekocht en sindsdien twee keer gebruikt, maar ik moet zeggen dat een DE mij persoonlijk beter bevalt. Uiteraard zit de factuur erbij. Het betreft dus dit scheermes.

[..]

Eventueel met deze scheerriem.
niet voor mij, hoewel het er erg mooi uitziet. Wellicht een vraagprijs erbij?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125875573
¤100,- exclusief eventuele verzendkosten. Het mes is nauwelijks gebruikt en is echt zo goed als nieuw, inclusief originele verpakking. Eventueel ook af te bezichtigen in Rijswijk, Zuid-Holland. Alleen voor het mes dus.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:33:17 #9
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_125904223
Even 2 vraagjes..... moet je na het scheren nou eerst met warm after alle zeepresten van je gezicht afspoelen en daarna pas koud water om de poriën te sluiten of moet je direct met koud water alles eraf spoelen voordat je je aluinblokje gebruikt...
2e vraag: Moet je je DE ook afdrogen na het scheren(handdoek) of gewoon nat laten en terugleggen zodat die vanzelf droogt?
pi_125904416
Ik spoel m'n gezicht warm af, smeer het in met aluin laat het intrekken en spoel het daarna af met koud water. Hangt er maar net vanaf wat je zelf het lekkerst vindt. Je kwast kun je het beste wel meteen droog maken, ja.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:48:35 #11
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_125905279
Nee ik bedoel de scheermes zelf niet de kwast.(futur merkur)
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:55:30 #12
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125905738
Niets kunnen vinden op de vrymarkt.. :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125906139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:48 schreef Gh0stface het volgende:
Nee ik bedoel de scheermes zelf niet de kwast.(futur merkur)
De kwast? Die moet je even droog schudden en uitsmeren op een handdoek zeg maar. En daarna laten drogen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:12:30 #14
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_125906565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De kwast? Die moet je even droog schudden en uitsmeren op een handdoek zeg maar. En daarna laten drogen.
Nee niet de kwast, de DE Safety razor!
pi_125906886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:33 schreef Gh0stface het volgende:
?
Wat je zelf fijn vind, er is geen heilige graal ofzo met hoe je het verplicht moet doen. Sommige mensen demonteren na elke scheerbeurt hun hele razor maken die goed schoon inclusief het mesje en deppen hem droog. Mij is dat te veel werk, ik spoel het schuim er af, schud een keer voor de ergste waterdruppels en laat hem zelf verder drogen.

Idem met warm en koud water na het scheren. Koud water sluit je porien, maar als je graag aftershave gebruikt. Dat is ook koud.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:27:07 #16
97745 Thorical
finding a way
pi_125907087
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:55 schreef SosuaCafe het volgende:
Niets kunnen vinden op de vrymarkt.. :(
Nog zeep of recht mes laat staan krabber gezien. Wel wat goedkope Turkse kwasten maar daarin ben ik niet geïnteresseerd.
pi_125921863
zojuist taylor of old bond street creme besteld (kokosnoot geur O+ ) ben benieuwd!
pi_125922977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:27 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nog zeep of recht mes laat staan krabber gezien. Wel wat goedkope Turkse kwasten maar daarin ben ik niet geïnteresseerd.
Bij de kapper hier verderop wordt ook zo'n laffe bezem gebruikt. :r
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:57:07 #19
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_125935442
Na wat wikken en wegen heb ik de stap ook maar gewaagd. Dassenkwastje besteld en een Edwin Jagger DE...
I'm not the girl in the picture..
pi_125935465
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:57 schreef Dimauro het volgende:
Na wat wikken en wegen heb ik de stap ook maar gewaagd. Dassenkwastje besteld en een Edwin Jagger DE...
ook mesjes en zeep ? :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:00:07 #21
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_125935506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ook mesjes en zeep ? :P
proraso zeep en nog even zo'n starterspakketje voor mesjes zoeken.. De kapster wilde misschien wel bij de groothandel bestellen als het nodig was later ;)
I'm not the girl in the picture..
pi_125937851
Iets wat misschien wel direct te maken heeft met dit topic:

is er al iemand bij Schorem Haarsnijder en Barbier Rotterdam geweest? Ik meen mij te herinneren dat zij vorig jaar veelvuldig in de media waren gezien het concept wat men voert.Je waant je weer ver in de tijd terug als je binnenloopt.

Het is voor scheren & knippen wel prijzig: +/- 49,- euro p.p.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 12:30:48 ]
pi_125938011
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Iets wat misschien wel direct te maken heeft met dit topic:

is er al iemand bij Schorem Haarsnijder en Barbier Rotterdam geweest? Ik meen mij te herinneren dat zij vorig jaar veelvuldig in de media waren gezien het concept wat men voert.Je waant je weer ver in de tijd terug als je binnenloopt.

Het is voor scheren & knippen wel prijzig: +/- 49,- euro p.p.
zij deden laatst ook een scheerschuimtest voor kassa 'het aanbrengen is kut, maar hij scheert als een tiet'.

ik betaal 24,50 voor knippen, drogen en een finish, zou dus het dubbele kwijt zijn en daarvoor ook nog een complete scheerbeurt krijgen en een geweldige ervaring opdoen. misschien leuk voor een keertje, of als ik later heel rijk ben :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:05:06 #24
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_125955518
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Iets wat misschien wel direct te maken heeft met dit topic:

is er al iemand bij Schorem Haarsnijder en Barbier Rotterdam geweest? Ik meen mij te herinneren dat zij vorig jaar veelvuldig in de media waren gezien het concept wat men voert.Je waant je weer ver in de tijd terug als je binnenloopt.

Het is voor scheren & knippen wel prijzig: +/- 49,- euro p.p.
Vorige week zaten ze ook bij DWDD
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:55:20 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125979025
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Iets wat misschien wel direct te maken heeft met dit topic:

is er al iemand bij Schorem Haarsnijder en Barbier Rotterdam geweest? Ik meen mij te herinneren dat zij vorig jaar veelvuldig in de media waren gezien het concept wat men voert.Je waant je weer ver in de tijd terug als je binnenloopt.

Het is voor scheren & knippen wel prijzig: +/- 49,- euro p.p.
¤55,- zelfs volgens de site....
¤30,- voor alleen scheren, en ¤30,- voor alleen knippen...

Dat vind ik niet echt ouderwets.... :|W

Het word echt zo'n juppie gedoe op die manier.... erg jammer, of je moet de kwast en het mes al meekrijgen na die tijd...
Ik zou nog altijd graag een goedkope kapper vinden, voor bijv. ¤7,50,- zou ik elke week vaste klant zijn, en mn scheerspullen in de kast laten liggen..

Beetje relaxte muziek, evt een klein barretje met een drankje, beetje social club idee..
Hoe mooi zou dat zijn... O+
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:56:44 #26
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_125979059
Pakketje is binnen! Ook nog een sample met schuim van EJ gekregen een klein busje schuim van proraso.. Nu met de billen bij elkaar is voorzichtig proberen :o waar ben ik aan begonnen :P
I'm not the girl in the picture..
pi_125979415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:55 schreef Snowballed het volgende:

[..]

¤55,- zelfs volgens de site....
¤30,- voor alleen scheren, en ¤30,- voor alleen knippen...

Dat vind ik niet echt ouderwets.... :|W

Het word echt zo'n juppie gedoe op die manier.... erg jammer, of je moet de kwast en het mes al meekrijgen na die tijd...
Ik zou nog altijd graag een goedkope kapper vinden, voor bijv. ¤7,50,- zou ik elke week vaste klant zijn, en mn scheerspullen in de kast laten liggen..

Beetje relaxte muziek, evt een klein barretje met een drankje, beetje social club idee..
Hoe mooi zou dat zijn... O+
Waarom ga je zelf niet zoiets opzetten? Waar woon je?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:00:16 #28
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125981099
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:09 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Waarom ga je zelf niet zoiets opzetten? Waar woon je?
Omdat 1 bedrijf wel genoeg is voor mij.... ;)
Ik woon trouwens in Groningen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:30:34 #29
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125987233
Schorem is al een juppie gedoe.

Ik woon in Rotterdam en van de mensen die er geweest zijn hoor ik niet veel goede verhalen meer. Het is boeming onder hipsters, het is er stampvol en aandacht voor de klant is er nauwelijks. Voor de whiskey was ook geen plaats meer.

In de media weten ze zich goed te verkopen maar ik heb er niet zoveel mee.
Zo'n idee van snowballed klinkt mooi, vraag mij wel af of er genoeg markt voor is om het op die manier te doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:31:10 #30
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125997137
Die "Maggard" scheermessen. Zijn dat de rolls onder de DE's ofzo?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:43:33 #31
97745 Thorical
finding a way
pi_125997852
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:31 schreef SosuaCafe het volgende:
Die "Maggard" scheermessen. Zijn dat de rolls onder de DE's ofzo?
Gooi er eens een plaatje tegenaan. Helaas weet ik niet wat een Maggard is. En ik heb wel meer krabbers gezien boven de $200,--
Hier zijn net een paar pakjes Gillette Rubie binnengekomen.Kunnen we die ook eens uit proberen.
De Gillette Blue's uit China laten wat op zich wachten.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:51:01 #32
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125998312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:43 schreef Thorical het volgende:

[..]

Gooi er eens een plaatje tegenaan. Helaas weet ik niet wat een Maggard is. En ik heb wel meer krabbers gezien boven de $200,--
Hier zijn net een paar pakjes Gillette Rubie binnengekomen.Kunnen we die ook eens uit proberen.
De Gillette Blue's uit China laten wat op zich wachten.
http://maggardrazors.com/

Ik ben wel benieuwd naar die "orange cedarwood black pepper" van hem.

http://mikesnaturalsoaps.(...)allow_shave_tin.html
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125999592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Schorem is al een juppie gedoe.

Ik woon in Rotterdam en van de mensen die er geweest zijn hoor ik niet veel goede verhalen meer. Het is boeming onder hipsters, het is er stampvol en aandacht voor de klant is er nauwelijks. Voor de whiskey was ook geen plaats meer.

In de media weten ze zich goed te verkopen maar ik heb er niet zoveel mee.
Zo'n idee van snowballed klinkt mooi, vraag mij wel af of er genoeg markt voor is om het op die manier te doen.
Dat authentieke sfeertje dig ik wel bij de Turkse kappers hier in de buurt. Geen pretentieuze poespas, goedkoop en zo ijdel dat zelfs je wenkbrauwen nog worden meegenomen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:14:35 #34
97745 Thorical
finding a way
pi_125999829
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat authentieke sfeertje dig ik wel bij de Turkse kappers hier in de buurt. Geen pretentieuze poespas, goedkoop en zo ijdel dat zelfs je wenkbrauwen nog worden meegenomen.
Daar dacht ik aan. Maar of er nou zo'n gezellig sfeertje hangt? En ik wil geen standaard kapsel.
pi_126036395
weet iemand hier of er ook zoiets als scheercursussen hier in Nederland bestaan?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:10:54 #36
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126037278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:52 schreef Originele_Naam het volgende:
weet iemand hier of er ook zoiets als scheercursussen hier in Nederland bestaan?
Ja, dat kan: http://www.janacts.nl/?page_id=119
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:26:14 #37
97745 Thorical
finding a way
pi_126037920
Ik heb met met geprobeerd te scheren maar dat werkte dus niet.Fake mesjes?
pi_126038091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:10 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ja, dat kan: http://www.janacts.nl/?page_id=119
Thnx, weet je ook toevallig wat het ongeveer kost?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:26 schreef Thorical het volgende:
Ik heb met met[ [url= http://i34.servimg.com/u/f34/17/54/99/89/gillet11.jpg]afbeelding[/url] ] geprobberd te scheren maar dat werkte dus niet.Fake mesjes?
Ik heb dat mesje nog nooit voorbij zien komen, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het nep is, gilette heeft namelijk behoorlijk veel verschillende mesjes.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:36:38 #39
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126038332
\
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef Originele_Naam het volgende:

Thnx, weet je ook toevallig wat het ongeveer kost?

Geen idee, hij is de barbier in het spoorwegmuseum. Je zou hem een mailtje kunnen sturen om het te vragen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:52:28 #40
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126039098
Heb de Weleda Aftershave Balm gekocht, las op de fora wat goede verhalen over. Morgen eens proberen, ben benieuwd :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126039461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:14 schreef Thorical het volgende:

[..]

Daar dacht ik aan. Maar of er nou zo'n gezellig sfeertje hangt? En ik wil geen standaard kapsel.
Ik ga altijd voor standje 2, maar voor een 'kapsel' kun je denk ik beter bij een normale kapper zijn denk ik.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:42:09 #42
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126064027
En.. Wat is de laatste aanwinst voor iedereen? En wat wordt de volgende?

Hier proraso. Volgende een kwast en wellicht tobs grapefruit of dr harris windor.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:49:09 #43
97745 Thorical
finding a way
pi_126066526
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:42 schreef SosuaCafe het volgende:
En.. Wat is de laatste aanwinst voor iedereen? En wat wordt de volgende?

Hier proraso. Volgende een kwast en wellicht tobs grapefruit of dr harris windor.
Er komt hier ook een nieuwe marterharen kwast en er zijn wat Chinese blues die tussen Peking en München op en neer reizen zonder Amsterdam aan te doen. En de Gillette Rubie die ik binnen heb gekregen daar heb ik een klacht op ingediend. Daar viel dus helemaal niet mee te scheren niet eens slecht. Verder is een Prorazo animo peiling bij Samenkopen.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:02:11 #44
97745 Thorical
finding a way
pi_126067100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:12 schreef Gh0stface het volgende:

[..]

Nee niet de kwast, de DE Safety razor!
Ik zou het ook niet weten maar vroeger droogde ik hem altijd met een handdoek.
Later hoorde ik niet afvegen maar dat had meer betrekking op het mesje.
Wat ik nu doe is openen mesje en houder met heet water afspoelen en het water eraf slaan.
Als de krabber te aangeslagen raakt dan poets ik hem wel eens.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:09:23 #45
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126067515
Ja dat poetsen zit ik ook mee. Lees veel over scrubbing bubbles. Dat hebben we hier natuurlijk niet. Wat gebruiken jullie om hem weer flitsend te krijgen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:23:53 #46
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126068310


Hierbij mijn laatste aanwinst(en) uit de oude scheerdoos van mijn overgrootopa..
I'm not the girl in the picture..
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:27:48 #47
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126068556
Ik droog m'n DE na iedere scheerbeurt af en soms poets ik nog even met een tandenborsteltje. Proraso laat altijd zo'n vies zeep residu achter op mijn scheerspulletjes. Om de zoveel tijd een keertje met wat dubro.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:33:07 #48
97745 Thorical
finding a way
pi_126068891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Dimauro het volgende:
[ afbeelding ]

Hierbij mijn laatste aanwinst(en) uit de oude scheerdoos van mijn overgrootopa..
Was je overgrootvader Barbier?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:35:13 #49
97745 Thorical
finding a way
pi_126069002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:27 schreef hmmmz het volgende:
Ik droog m'n DE na iedere scheerbeurt af en soms poets ik nog even met een tandenborsteltje. Proraso laat altijd zo'n vies zeep residu achter op mijn scheerspulletjes. Om de zoveel tijd een keertje met wat dubro.
Zou je een krabber niet in de vaatwasser kunnen dien?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:37:57 #50
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126069126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:33 schreef Thorical het volgende:

[..]

Was je overgrootvader Barbier?
nee niet dat ik weet. Dat ene open mes is wel vrij groot en zo'n gedraaid krabbertje had ik ook nog nooit gezien, ze wilden het eigenlijk weggooien maar gelukkig de boel kunnen redden. Morgen de boel maar eens oppoetsen en kijken wat er van over is.
I'm not the girl in the picture..
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:46:31 #51
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126069525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Zou je een krabber niet in de vaatwasser kunnen dien?
Ik lees op de scheerfora dat ze dat niet aanraden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:31:46 #52
97745 Thorical
finding a way
pi_126072001
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:46 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik lees op de scheerfora dat ze dat niet aanraden.
Maar wat dan wel? Ik kan me niet voorstellen dat als je 40 jaar iedere dag de krabber droog wrijft je nog iets aan chroom overhoud. Ik ga wel eens kijken of ik niet zo'n kunstgebitten tabletje kan vinden. Maar ik hoef het zwarte garen ook niet zelf uit te vinden toch?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:36:44 #53
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126072322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:31 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maar wat dan wel? Ik kan me niet voorstellen dat als je 40 jaar iedere dag de krabber droog wrijft je nog iets aan chroom overhoud. Ik ga wel eens kijken of ik niet zo'n kunstgebitten tabletje kan vinden. Maar ik hoef het zwarte garen ook niet zelf uit te vinden toch?
wat chroompoets? af en toe een keer uitkoken in een pannetje?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126074312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Zou je een krabber niet in de vaatwasser kunnen dien?
Vaatwasser is voor je glazen en bestek al niet goed, dus voor een krabber waarschijnlijk ook niet. Ik maak 'm eens in de zoveel tijd schoon met afwasmiddel.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:19:40 #55
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126100669


Got 2 have!
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 5 mei 2013 @ 23:32:52 #57
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126113805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef hmmmz het volgende:
Heb de Weleda Aftershave Balm gekocht, las op de fora wat goede verhalen over. Morgen eens proberen, ben benieuwd :)
De Weleda Aftershave Balm bevalt uitstekend! Beter dan de proraso balm. Heb de hema mesjes geprobeerd en daar scheer ik me toch niet zo lekker mee, trekt een beetje aan mijn baardhaar en zorgt voor irritatie. Las dat de hema mesjes naamloze israeli red personna's zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 14:50:33 #58
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126129422
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:39 schreef mtchel112 het volgende:
zojuist taylor of old bond street creme besteld (kokosnoot geur O+ ) ben benieuwd!
Ben benieuwd wat je er van vindt. Qua geur, maar ook of het zijn werk doet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:55:00 #59
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126132033
Lijkt mij net alsof je een bounty over je kano uitsmeert.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126134854
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:32 schreef hmmmz het volgende:

[..]

De Weleda Aftershave Balm bevalt uitstekend! Beter dan de proraso balm. Heb de hema mesjes geprobeerd en daar scheer ik me toch niet zo lekker mee, trekt een beetje aan mijn baardhaar en zorgt voor irritatie. Las dat de hema mesjes naamloze israeli red personna's zijn.
Valt die weleda bij drogist te halem? Voorlopig ga ik even niet bestellen namelijk :)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  maandag 6 mei 2013 @ 17:00:52 #61
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126135048
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Valt die weleda bij drogist te halem? Voorlopig ga ik even niet bestellen namelijk :)
ik heb hem nog nooit gezien. Bol.com wel.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 6 mei 2013 @ 17:03:00 #62
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126135139
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:00 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

ik heb hem nog nooit gezien. Bol.com wel.
misschien bij de tuinen.
I'm not the girl in the picture..
  maandag 6 mei 2013 @ 17:34:14 #63
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126136531
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:56 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Valt die weleda bij drogist te halem? Voorlopig ga ik even niet bestellen namelijk :)
Heb het bij de DA gehaald, maar je kan het ook op bol.com vinden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 18:02:07 #64
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126137603
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 6 mei 2013 @ 18:04:35 #65
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126137689
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 6 mei 2013 @ 18:19:19 #66
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126138188
En deze lijken mij ook wel wat..





Groen is meer eucalyptus rood meer sweet orange.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:34:02 #67
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126177107
quote:
1s.gif [b]Op
En deze lijken mij ook wel wat..

Je kunt bijna je eigen barbershop beginnen
I'm not the girl in the picture..
pi_126181949
Morgen komen de Mühle R41 en de TOBS Sandalwood Soap binnen. Eens kijken wat ik daar van kan maken.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:24:15 #69
97745 Thorical
finding a way
pi_126187002
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:19 schreef SosuaCafe het volgende:
En deze lijken mij ook wel wat..


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Groen is meer eucalyptus rood meer sweet orange.
Wat is het voor een speciale zeep? Waar kan ik het kopen en bevalt het?
Dat willen we weten.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:28:08 #70
97745 Thorical
finding a way
pi_126187172
quote:
Moet je doen en wel ervaringen delen het liefst met beeld. Schuim, reuk en scheer ervaring.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:06:14 #71
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126189177
Op de website van Tcheon Fung Sing kom ik RasoZero alleen tegen al preshave. http://www.tfssoap.com/
Die barbiere di figaro zeep wordt ook gemaakt door TFS zie ik. Rare merknaam voor een Italiaans merk en de website van barbiere di figaro mag wel wat overzichtelijker. Review vond ik hier: http://shavenook.com/thre(...)clusivo-shaving-soap

Niet heel duur en je kan er ook samples van bestellen zie ik, binnenkort ook maar eens wat proberen :) TFS krijgt prima reviews op Badger and Blade.

[ Bericht 3% gewijzigd door hmmmz op 07-05-2013 21:38:03 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:23:49 #72
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126190254
Klopt komt allemaal bij barbieredifigaro uit de shop. Helaas nog niet kunnen bestellen. Volgende keer wel daar, omdat ze die omega #48/49 hebben.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:44:01 #73
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126191603
Zou je niet voor een kwast van dassenhaar gaan? Woor een euro of 30 heb je al wat. Deze bijvoorbeeld: http://barbieredifigaro.n(...)-special-pure-detail of deze: http://barbieredifigaro.n(...)6-pure-badger-detail

[ Bericht 13% gewijzigd door hmmmz op 07-05-2013 22:19:48 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126192062
Wow, arko cool creme ruikt heerlijk, simpel maar echt heel lekker. De geur komt me alleen zo bekend voor... is hier geen luchtje van?
pi_126192172
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er van vindt. Qua geur, maar ook of het zijn werk doet.
Ruikt heel lekker, fris en natuurlijk. Van tobs staat bekend dat t goed spul is, ik ben nog een leek op dit gebied
  woensdag 8 mei 2013 @ 06:21:51 #76
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126204529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:44 schreef hmmmz het volgende:
Zou je niet voor een kwast van dassenhaar gaan? Woor een euro of 30 heb je al wat. Deze bijvoorbeeld: http://barbieredifigaro.n(...)-special-pure-detail of deze: http://barbieredifigaro.n(...)6-pure-badger-detail
klopt. Maar koop liever een goede badger dan gelijk. Niet dat die niet goed zijn. Boar is iets beter voor harde zepen naar het schijnt. En die omega 48 staat erg goed aangeschreven.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:32:06 #77
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126219505
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:52 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ruikt heel lekker, fris en natuurlijk. Van tobs staat bekend dat t goed spul is, ik ben nog een leek op dit gebied
ah top, ik ga maar eens opzoek naar samples van verschillende geuren. Wil wat naast mijn vergulde hand hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_126223481
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe kwast. Wil eigenlijk de Kent BLK8 hebben :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:23:36 #79
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126227319
Boar brush guide.


http://www.bruceonshaving(...)ide-to-boar-brushes/

Binnenkort maar in de op zetten.

[ Bericht 10% gewijzigd door SosuaCafe op 08-05-2013 18:29:56 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:38:43 #80
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126227778
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:52 schreef n0ir het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe kwast. Wil eigenlijk de Kent BLK8 hebben :P
ik ook, maar mijn portemonnaie niet.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 8 mei 2013 @ 19:46:10 #81
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126231107
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:52 schreef n0ir het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe kwast. Wil eigenlijk de Kent BLK8 hebben :P
Zo veel leuke spulletjes, zo weinig geld :'( :'(
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126285041
Ik heb een kwast van paardenhaar van bestshave.net , wat komt daar een stank vanaf zeg!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:10:34 #83
97745 Thorical
finding a way
pi_126297947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:58 schreef mtchel112 het volgende:
Ik heb een kwast van paardenhaar van bestshave.net , wat komt daar een stank vanaf zeg!
Kan je daar een goede foto van plaatsen? Er wordt namelijk getwijvelt of het niet gewoon een varkensharen kwast is maar er om religieuze redenen een ander naampje aan gegeven wordt.
En op de platjes van de site zie ik het verschil niet.
pi_126299908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef Thorical het volgende:

[..]

Kan je daar een goede foto van plaatsen? Er wordt namelijk getwijvelt of het niet gewoon een varkensharen kwast is maar er om religieuze redenen een ander naampje aan gegeven wordt.
En op de platjes van de site zie ik het verschil niet.
ah ok, niet dat t mij wat uitmaakt of het van een paard of varken is alleen de geur is echt erg, dat verdwijnt hoop ik toch wel na een paar scheerbeurten?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:25:16 #85
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126300261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ah ok, niet dat t mij wat uitmaakt of het van een paard of varken is alleen de geur is echt erg, dat verdwijnt hoop ik toch wel na een paar scheerbeurten?
Je zou hem een keer kunnen wassen met haarshampoo, misschien dat dat helpt.
I'm not the girl in the picture..
pi_126304253
Of in een schaal warm water gooien met 1/4e deel azijn erin en even laten weken.
pi_126305966
oke thanks guys!

is trouwens wel een veel fijnere kwast dan die van mijn vader, dat is een omega maar die haren zijn heel zacht, goede lather maken was echt lastig en het aanbrengen ook ( was ook een hele kleine kwast) en zoweiso minstens 18 jaar oud
pi_126309719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:10 schreef Thorical het volgende:

[..]

Kan je daar een goede foto van plaatsen? Er wordt namelijk getwijvelt of het niet gewoon een varkensharen kwast is maar er om religieuze redenen een ander naampje aan gegeven wordt.
En op de platjes van de site zie ik het verschil niet.
Ik heb die kwast ook. Ik heb inderdaad ook de topics gezien dat hij opdroogt als een varkenshaarkwast.

Ik weet het niet, ik heb een varkenshaarkwast en die paardenhaarkwast van bestshave en die van Bestshave is in ieder geval beter. Het boeit me ook niet zo wat het is, het is in ieder geval een goede kwast voor heel wenig geld (2 euro ofzo). De afwerking is wat minder, er zitten gaten in het hout waar ze hem op rondgedraaid hebben en je moet een beetje geluk hebben. Op Got kreeg iemand de kwast met een flinke dot lijm in het haar en dan is hij natuurlijk onbruikbaar.
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:48:43 #89
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126310017
Link naar got?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:55:01 #91
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126320805
quote:
moet nog meer dan 50 posts maken. :(

Wel al lang geregistreerd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:35:24 #92
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126342536
Omega 48 op de markt gevonden. Tientje.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126342623
Leuke prijs :), scheelt ook verzendkosten.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:57 #94
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126342701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:37 schreef marzman het volgende:
Leuke prijs :), scheelt ook verzendkosten.
precies. Heel scala aan omega's. Ook een wat forsere barbierskwast. Maar aangezien deze goed beoordeeld werd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126344147
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:35 schreef SosuaCafe het volgende:
Omega 48 op de markt gevonden. Tientje.
Waar?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:30:20 #96
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126346984
Stinkt alleen als een varkenstal. Hoe hebben jullie hem gebruikt / geprepareerd de eerste keren?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:34:36 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_126347147
Aanslag eraf door hem even in half azijn/water te laten weken en daarna met een oude tandenborstel poetsen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:47:44 #98
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126347672
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef Erasmo het volgende:
Aanslag eraf door hem even in half azijn/water te laten weken en daarna met een oude tandenborstel poetsen.
aanslag? het ging om een kwast. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:49:24 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_126347722
Tijd voor een kopje koffie :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:36:32 #100
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126351889
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:49 schreef Erasmo het volgende:
Tijd voor een kopje koffie :')
nespresso c_/
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126353420
Je kunt hem een keer met shampo wassen, maar na een paar keer lather maken is de geur toch wel weg (azijn zou ik niet doen met een kwast ;) )
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:30:28 #102
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126354287
Echt goede kwast! Net even met tobs zeep geprobeerd. Wel even wennen. Maar de DVH kwast is echt een barrel dan. Raakt wel een paar haren kwijt, maar dat is normaal schijnt?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 13 mei 2013 @ 02:33:58 #103
97745 Thorical
finding a way
pi_126418077
Ik ben op zoek naar volgens mij een hele leuke kwast voor minder dan ¤ 27, -- thuis afgeleverd. Wie weet waar?
  maandag 13 mei 2013 @ 05:23:59 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126418378
Voor 27 euro kan je ook wat leuks van dassenhaar kopen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 13 mei 2013 @ 10:12:05 #105
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_126420693
Geroemd om hun paardenhaar: Viel-Long
Siesta & Fiesta!
  maandag 13 mei 2013 @ 13:17:11 #106
97745 Thorical
finding a way
pi_126426467
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 05:23 schreef hmmmz het volgende:
Voor 27 euro kan je ook wat leuks van dassenhaar kopen.
Dat weet ik maar de Semogue owners club varkenshaar is een van de beste alround kwasten die er is. Ik ben dus speciaal op zoek naar deze kwast.

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:12 schreef Bramito het volgende:
Geroemd om hun paardenhaar: Viel-Long
Zo'n paardenharen kwast staat ook op het lijstje. Maar niet alles tegelijk.
  maandag 13 mei 2013 @ 13:35:35 #107
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126427134
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:17 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat weet ik maar de Semogue owners club varkenshaar is een van de beste alround kwasten die er is. Ik ben dus speciaal op zoek naar deze kwast.

[..]

Zo'n paardenharen kwast staat ook op het lijstje. Maar niet alles tegelijk.
omega 48 bevalt ook goed!
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126439765
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef SosuaCafe het volgende:
Stinkt alleen als een varkenstal. Hoe hebben jullie hem gebruikt / geprepareerd de eerste keren?
Gewoon meerdere keren gebruiken. Die geur trekt vanzelf weg!

Heb vandaag voor het eerst geschoren met een Proraso scheerzeep, die groene. Echt top spul, heel verkoelend effect ook. Ik krijg echter nog steeds geen super glad gezicht na het scheren. Er blijven hele kleine zwarte "puntjes" nog over na het scheren. Het is niet erg storend, je ziet het namelijk alleen van heel dichtbij in de spiegel, maar toch zou ik het helemaal weg willen.

Ik gebruik nu Derby Extra mesjes icm Proraso waarna ik eerst WTG ga en dan ATG. Iemand tips om dus een nog gladder resultaat te krijgen?
pi_126442128
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:28 schreef Wunny het volgende:

[..]

Gewoon meerdere keren gebruiken. Die geur trekt vanzelf weg!

Heb vandaag voor het eerst geschoren met een Proraso scheerzeep, die groene. Echt top spul, heel verkoelend effect ook. Ik krijg echter nog steeds geen super glad gezicht na het scheren. Er blijven hele kleine zwarte "puntjes" nog over na het scheren. Het is niet erg storend, je ziet het namelijk alleen van heel dichtbij in de spiegel, maar toch zou ik het helemaal weg willen.

Ik gebruik nu Derby Extra mesjes icm Proraso waarna ik eerst WTG ga en dan ATG. Iemand tips om dus een nog gladder resultaat te krijgen?
Afstappen van de Derby's.
pi_126442549
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:13 schreef Froop het volgende:

[..]

Afstappen van de Derby's.
Hahaha, ik heb het niet alleen bij Derby's maar ook bij Timor, of staan die beide bekend als niet heel scherp? Welke zou jij aanraden?

Ik heb tevens nog een 2e vraag: hoe lang duurt het voordat jullie kwast droog is? Ik heb een Omega kwast van varkenshaar. Vanochtend gebruikt en nu nog steeds niet droog..
  maandag 13 mei 2013 @ 21:48:59 #111
97745 Thorical
finding a way
pi_126452680
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:28 schreef Wunny het volgende:

[..]

Gewoon meerdere keren gebruiken. Die geur trekt vanzelf weg!

Heb vandaag voor het eerst geschoren met een Proraso scheerzeep, die groene. Echt top spul, heel verkoelend effect ook. Ik krijg echter nog steeds geen super glad gezicht na het scheren. Er blijven hele kleine zwarte "puntjes" nog over na het scheren. Het is niet erg storend, je ziet het namelijk alleen van heel dichtbij in de spiegel, maar toch zou ik het helemaal weg willen.

Ik gebruik nu Derby Extra mesjes icm Proraso waarna ik eerst WTG ga en dan ATG. Iemand tips om dus een nog gladder resultaat te krijgen?
Ik krijg met verschillende krabbers ook een glad tot superglad resultaat. M.a.w. misschien ligt het aan je krabber of de instelling daarvan.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:31:52 #112
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126455847
Ik ben een beetje aan het kijken naar zeep. Ben fan van de zepen ipv creme aangezien ik de lather op mijn gezicht maak. Heb wel wat verschillenden op het oog voor de afwisseling. Heb alleen niet zoveel trek om voor elke zeep die zwaar overgeprijste houten bakjes bij te kopen. Hoe doen jullie dat? Weet iemand of je prima zeepbakjes hebt in een normale winkel waar de meeste refills inpassen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_126457109
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:22 schreef Wunny het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb het niet alleen bij Derby's maar ook bij Timor, of staan die beide bekend als niet heel scherp? Welke zou jij aanraden?

Ik heb tevens nog een 2e vraag: hoe lang duurt het voordat jullie kwast droog is? Ik heb een Omega kwast van varkenshaar. Vanochtend gebruikt en nu nog steeds niet droog..
In het begin gebruikte ik Derby's omdat ze vergevingsgezind zijn. Nu voel ik dat ze erg trekkerig zijn, en ben ik overgestapt op de Astra's SP.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:59:04 #114
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126457686
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik ben een beetje aan het kijken naar zeep. Ben fan van de zepen ipv creme aangezien ik de lather op mijn gezicht maak. Heb wel wat verschillenden op het oog voor de afwisseling. Heb alleen niet zoveel trek om voor elke zeep die zwaar overgeprijste houten bakjes bij te kopen. Hoe doen jullie dat? Weet iemand of je prima zeepbakjes hebt in een normale winkel waar de meeste refills inpassen?
zelfde. 1x die tobs gekocht. Je schijnt bij ikea transparante bakjes te kunnen kopen. Geen idee welke.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126464587
Tijdens mijn vakantie heb ik een baard laten groeien. Voor zolang dat bevalt, zal het voor mij wat minder DE-scheren worden. Helaas (8>
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 14 mei 2013 @ 07:19:02 #116
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126464624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 07:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Tijdens mijn vakantie heb ik een baard laten groeien. Voor zolang dat bevalt, zal het voor mij wat minder DE-scheren worden. Helaas (8>
/r/beards. :'(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:14:57 #117
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_126522571
Hmm ja... dus ik schuim kloppen... erg mooie lather...
Stoot ik mn kom tegen de kraan... :'(
Nu dus maar opzoek naar een houten kom...

Verder scheer ik me nu al een poosje met die Chinese Gillette krabber, en die bevalt eigenlijk best goed.. :Y
Gister ff weer met de Slim, maar dan merk je opeens wat voor bakbeest dat eigenlijk is... (ook best oke trouwens..)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:08:25 #118
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126524525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:14 schreef Snowballed het volgende:
Hmm ja... dus ik schuim kloppen... erg mooie lather...
Stoot ik mn kom tegen de kraan... :'(
Nu dus maar opzoek naar een houten kom...

Verder scheer ik me nu al een poosje met die Chinese Gillette krabber, en die bevalt eigenlijk best goed.. :Y
Gister ff weer met de Slim, maar dan merk je opeens wat voor bakbeest dat eigenlijk is... (ook best oke trouwens..)
Van het weekend jaarmarkt hier in de buurt. Ik ga ook maar eens een geschikt bakje zoeken en afdingen tot 2 euro :P
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:40:58 #119
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126528085
Ik gebruik gewoon een soepkom, maar met die omega ik face lather bijna beter te doen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:10:15 #120
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126545646
Toch nog steeds moeite om die tobs sandalwood zeep goed op te schuimen. Blijft een beetje dunnig en "breekt snel af" :(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126547377
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch nog steeds moeite om die tobs sandalwood zeep goed op te schuimen. Blijft een beetje dunnig en "breekt snel af" :(
Dat gebeurt bij mij als ik te veel water gebruik. Ik heb de indruk dat deze zeep erg nauwkeurig luistert wat betreft de hoeveelheid water.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:47:57 #122
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126547605
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:42 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat gebeurt bij mij als ik te veel water gebruik. Ik heb de indruk dat deze zeep erg nauwkeurig luistert wat betreft de hoeveelheid water.
met de mr taylor creme hoef ik maar een heel klein beetje te gebruiken en dan krijg ik echt een schuim explosie.

Binnenkort wil ik de cocos en grapefruit van tobs halen. Of hebben julie nog andere aanraders.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126547971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:47 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

met de mr taylor creme hoef ik maar een heel klein beetje te gebruiken en dan krijg ik echt een schuim explosie.

Binnenkort wil ik de cocos en grapefruit van tobs halen. Of hebben julie nog andere aanraders.
Ik wil ooit, als mijn baard er weer af is, de essence of scotland-zepen eens gaan uitproberen. Ik hoor daar goede dingen over.

En vorige week tijdens mijn vakantie heb ik deze munt-zeep gekocht. Die heb ik alleen nog maar eens voor de lol opgeschuimd, maar het ruikt en voelt in ieder geval goed.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:11:12 #124
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126581108
Waarom vind ik dit topic nu pas :o!
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:47 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

met de mr taylor creme hoef ik maar een heel klein beetje te gebruiken en dan krijg ik echt een schuim explosie.

Binnenkort wil ik de cocos en grapefruit van tobs halen. Of hebben julie nog andere aanraders.
TOBS Eton College vind ik erg fijn. Frisse geur met een hint van citrus. Zeker in de komende lente/zomer erg fijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:14:00 #125
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126581226
Overigens heb ik twee weken terug voor 8 euro Dit mes gekocht in een antiekzaak. Leuk projectje om deze zomer op te knappen en te re-scalen. Iemand suggesties/tips hoe ik het re-scalen het beste aan kan pakken? Het mes zelf ga ik met schuurpapier en metaalpoetsmiddel aanpakken. Het mes heeft geen beschadigingen of roest op het lemmet, alleen rond het scharnier.

M'n huidige set moet ik wel een tijd mee vooruit kunnen :). Heb nog wat restanten van een sampler pack en daarnaast nog een stuk of 85 Sharks.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luco op 16-05-2013 15:17:50 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:19:14 #126
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126581466
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat 1 bedrijf wel genoeg is voor mij.... ;)
Ik woon trouwens in Groningen..
De Barbershop gaat binnenkort hun Junior Barbers opleiden tot het scheren, hun shaves zullen dus wel goedkoper zijn komende periode.

Edit: sorry voor de spam, geleidelijk dingen lezen is niet zo handig :+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:03:20 #127
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126586103
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:14 schreef Luco het volgende:
Overigens heb ik twee weken terug voor 8 euro Dit mes gekocht in een antiekzaak. Leuk projectje om deze zomer op te knappen en te re-scalen. Iemand suggesties/tips hoe ik het re-scalen het beste aan kan pakken? Het mes zelf ga ik met schuurpapier en metaalpoetsmiddel aanpakken. Het mes heeft geen beschadigingen of roest op het lemmet, alleen rond het scharnier.

M'n huidige set moet ik wel een tijd mee vooruit kunnen :). Heb nog wat restanten van een sampler pack en daarnaast nog een stuk of 85 Sharks.
Wat grappig zelfde doosje alleen mijn mes is er wel iets slechter aan toe jammer genoeg. foto van page 2. Ben ook met stukje waterproof 800 bezig geweest om de roest rond het scharnier weg te krijgen ;)
I'm not the girl in the picture..
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:06:52 #128
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126586249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:14 schreef Luco het volgende:
Overigens heb ik twee weken terug voor 8 euro Dit mes gekocht in een antiekzaak. Leuk projectje om deze zomer op te knappen en te re-scalen. Iemand suggesties/tips hoe ik het re-scalen het beste aan kan pakken? Het mes zelf ga ik met schuurpapier en metaalpoetsmiddel aanpakken. Het mes heeft geen beschadigingen of roest op het lemmet, alleen rond het scharnier.

M'n huidige set moet ik wel een tijd mee vooruit kunnen :). Heb nog wat restanten van een sampler pack en daarnaast nog een stuk of 85 Sharks.
Werkt Lush Prince goed als preshave?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:10:56 #129
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126586434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:06 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Werkt Lush Prince goed als preshave?
Ik vind het wel fijn, maakt m'n scheerbeurt voor mijn gevoel toch wat fijner. Er zit een hele lichte, neutrale geur aan wat ik wel fijn vind. Totale ritueel is nu douchen of in bad, Prince, hete handdoek, (preshave olie), tobs, scheren. Koud afspoelen, aluin, ondertussen gear schoon spoelen, aluin van gezicht spoelen en dan aftershave :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Luco op 16-05-2013 16:18:32 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:29:19 #130
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_126587445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:19 schreef Luco het volgende:

[..]

De Barbershop gaat binnenkort hun Junior Barbers opleiden tot het scheren, hun shaves zullen dus wel goedkoper zijn komende periode.

Edit: sorry voor de spam, geleidelijk dingen lezen is niet zo handig :+
Zo staat het op hun site:

Junior Barber

Junior Barbers zijn talentvolle herenkappers met een vaktechnische scholing van hoog niveau. Ze hebben een stage tour achter de rug waarin ze veel technieken hebben geleerd en kunnen toepassen. Junior Barbers zijn klaar voor de beroepspraktijk om meer ervaring op te doen en zijn in staat een prima coupe te knippen.

Master Barber

Master Barbers hebben net zoals de Junior Barber een vaktechnische scholing gehad van een hoog niveau. Het verschil is dat een Master Barber al enkele jaren in de beroepspraktijk werkt. Master Barbers zijn zeer ervaren in het herenkappersvak. Zij kunnen u uitgebreid adviseren over een nieuwe coupe of grote verandering van uw haardracht. De vaktechnische kwaliteit van een Master Barber is uitzonderlijk! Ook zijn ze bedreven in het scheren van gezichtshaar. De italian shave staat daarom ook hoog bij hen aangeschreven. (Einde cit.)

Dus dat heeft niets met de prijzen te maken... de Junioren mogen een beetje bijknippen enz...
Scheren doen zij sowieso niet...
En die prijzen.... tja als ze nou ¤18,- korting gaven....

Edit: roestige scheermessen misschien naar een instrumentslijper brengen..?
Die weten veel van metaalsoorten en kunnen restaureren... Kun je direct je keukenmessen ook wegbrengen.. gaat ook over Sollingen oa
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:34:39 #131
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126587749
Ah wouter klootwijk :) even kijken bedankt!
I'm not the girl in the picture..
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:46:07 #132
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126588304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zo staat het op hun site:

Junior Barber

Junior Barbers zijn talentvolle herenkappers met een vaktechnische scholing van hoog niveau. Ze hebben een stage tour achter de rug waarin ze veel technieken hebben geleerd en kunnen toepassen. Junior Barbers zijn klaar voor de beroepspraktijk om meer ervaring op te doen en zijn in staat een prima coupe te knippen.

Master Barber

Master Barbers hebben net zoals de Junior Barber een vaktechnische scholing gehad van een hoog niveau. Het verschil is dat een Master Barber al enkele jaren in de beroepspraktijk werkt. Master Barbers zijn zeer ervaren in het herenkappersvak. Zij kunnen u uitgebreid adviseren over een nieuwe coupe of grote verandering van uw haardracht. De vaktechnische kwaliteit van een Master Barber is uitzonderlijk! Ook zijn ze bedreven in het scheren van gezichtshaar. De italian shave staat daarom ook hoog bij hen aangeschreven. (Einde cit.)

Dus dat heeft niets met de prijzen te maken... de Junioren mogen een beetje bijknippen enz...
Scheren doen zij sowieso niet...
En die prijzen.... tja als ze nou ¤18,- korting gaven....

Edit: roestige scheermessen misschien naar een instrumentslijper brengen..?
Die weten veel van metaalsoorten en kunnen restaureren... Kun je direct je keukenmessen ook wegbrengen.. gaat ook over Sollingen oa
juniors scheren nog niet, gaan ze zeer binnenkort leren. Ze (die toko) hebben gevraagd of ik model wilde zijn voor hen om op te oefenen. Prijzen van scheerbeurt van hen zullen in het begin ook wel lager zijn
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:53:24 #133
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_126588625
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:46 schreef Luco het volgende:

[..]

juniors scheren nog niet, gaan ze zeer binnenkort leren. Ze (die toko) hebben gevraagd of ik model wilde zijn voor hen om op te oefenen. Prijzen van scheerbeurt van hen zullen in het begin ook wel lager zijn
Ik denk niet dat de prijzen zullen zakken, (maar als je nieuwe prijzen weet hoor ik dat graag :Y )
Ze worden als master opgeleid neem ik aan... En als je zelfs als model moet gaan betalen om hun oefenmateriaal te zijn, dan zou ik daar netjes voor bedanken.. :{w
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:16:37 #134
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126592190
Ga er vanuit dat dat dan gratis is, anders pas ik er inderdaad voor.

Hele andere vraag, scheer jij ook met een SR? Slijp je die ook zelf?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:10:57 #135
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126594417
Hoe houden jullie je spiegel dampvrij?

}:|
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:13:31 #136
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126594559
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe houden jullie je spiegel dampvrij?

}:|
Heb daar eigenlijk nooit zo'n last van bedenk ik me nu :o
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:25:08 #137
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126595112
Begin die feathers een beetje zat te raken. Voor dagelijk gebruik net iets te aggresief.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126605213
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:25 schreef SosuaCafe het volgende:
Begin die feathers een beetje zat te raken. Voor dagelijk gebruik net iets te aggresief.
Kan je me één mesje sturen? Ik vergoed de postzegel en het mesje natuurlijk. Ik denk dat het veel te agressief is voor mij, en dan vind ik een heel doosje net iets te duur :)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:45:49 #139
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_126611002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe houden jullie je spiegel dampvrij?

}:|
Zeepsop, of opwarmen met heet water... (Ik gooi er meestal een paar handen heet water tegenaan... :Y )

Btw, dat heb ik ook met Feathers... scherp genoeg enzo.. maar het is het net niet..
Ik ben op t moment nog steeds verslaafd aan Chinese of Usa Gillette super blue's en Supermax Platinum..
Heb je die Lords al geprobeerd..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:29:25 #140
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126614568
Ik ben dus aan de Sharks. Geven me BBS, overal, zonder irritatie. Feathers vond ik inderdaad net te agressief, Derby's vond ik ook net niks. Astra's of Derby's maakten mij niks uit.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 17 mei 2013 @ 02:12:25 #141
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126619543
Kwam net in de kast nog een sample van T&H Ultimate Comfort Shaving Cream en Aftershave Balm tegen. Morgen maar is even proberen :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 06:18:05 #142
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126619923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zeepsop, of opwarmen met heet water... (Ik gooi er meestal een paar handen heet water tegenaan... :Y )

Btw, dat heb ik ook met Feathers... scherp genoeg enzo.. maar het is het net niet..
Ik ben op t moment nog steeds verslaafd aan Chinese of Usa Gillette super blue's en Supermax Platinum..
Heb je die Lords al geprobeerd..?
nee nog steeds geen paypal aangemaakt :') komt eerdaags wel. Ik heb net m'n laatste feather erin gedaan. Dan zal ik eens kijken voor wat anders.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 17 mei 2013 @ 06:18:46 #143
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126619928
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:44 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Kan je me één mesje sturen? Ik vergoed de postzegel en het mesje natuurlijk. Ik denk dat het veel te agressief is voor mij, en dan vind ik een heel doosje net iets te duur :)
sorry! Laatste ben ik net mee bezig!
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 mei 2013 @ 11:57:59 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126626637
Ik hoorde vandaag dat diverse fabrikanten gaan stoppen met scheerolie :o

Meer scheerolie gebruikers hier??
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:25:15 #145
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126627699
Als pre-shave? Sporadisch, vindt het weinig toevoegen aan m'n resultaat
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:24:48 #146
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126630131
Beetje viezig imho om als preshave te gebruiken. Vette kwast enzo. Maar goed, kan aan mij liggen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126631502
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 02:33 schreef Thorical het volgende:
Ik ben op zoek naar [ afbeelding ] volgens mij een hele leuke kwast voor minder dan ¤ 27, -- thuis afgeleverd. Wie weet waar?
Vintagescent in Portugal: http://vintagescent.com/i(...)dde16782c9742be5e2bc

Prima kwast, liever een goede varkensharen kwast dan een goedkope dassenharen kwast omdat dassenhaar is.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:16:35 #148
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_126632098
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik hoorde vandaag dat diverse fabrikanten gaan stoppen met scheerolie :o

Meer scheerolie gebruikers hier??
Jawel.. hoezo zouden er opeens meerdere fabrikanten stoppen dan..?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:16 schreef Luco het volgende:
Ga er vanuit dat dat dan gratis is, anders pas ik er inderdaad voor.

Hele andere vraag, scheer jij ook met een SR? Slijp je die ook zelf?
Eehm die vraag is voor mij neem ik aan.... :+
Nee heb geen SR... wel in de race voor een shavette.. juist om niet hoeven (laten) slijpen..

[ Bericht 18% gewijzigd door Snowballed op 17-05-2013 14:22:26 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:21:52 #149
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_126634653
Ah, eindelijk kom ik dit topic tegen.

Ik scheer me nu iets langer dan een jaar met een SR en vraag me af of er ergens adressen zijn waar je deze kan laten slijpen. Zelf onderhoud ik mijn mes natuurlijk goed maar merk wel dat er nu kleine 'putjes' op het snijvlak zitten (mede door mijn eigen onkunde) en het niet zo lekker meer scheert.

Mijn mes komt van een webwinkel uit Antwerpen en heb contact met hen gehad betreft het slijpen maar als ik hem opstuur ben ik hem een tijdje kwijt + de kosten van het verzenden. Ik zou dan liever hier in de buurt (overijssel) iemand willen vinden die dit voor mij kan doen en niet de eerste de beste schapentondeuseslijpert met mijn SR toevertrouwen.

Zijn er hier mensen die hun SR zelf slijpen of een adres hebben waar ik de mijne langs kan brengen?
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_126634656
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 09:27 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

schijnt een gemiddelde zeep te zijn. Zal eens vragen of mn fam. Wat meeneemt. Ben ook wel benieuwd.
Ketter! ;)
Martin de Candre is een van de meest gewaardeerde zepen. Duur, ja, maar gaat erg lang mee en de lather is geweldig. De geur spreekt niet iedereen aan, maar er is gelukkig ook een ongeparfumeerde uitvoering. Ik heb de reguliere versie.
Zijn er inmiddels al mensen die de huiszepen van Barbieredifigaro hebben?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:29:44 #151
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126634995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:21 schreef Sardu het volgende:
Ah, eindelijk kom ik dit topic tegen.

Ik scheer me nu iets langer dan een jaar met een SR en vraag me af of er ergens adressen zijn waar je deze kan laten slijpen. Zelf onderhoud ik mijn mes natuurlijk goed maar merk wel dat er nu kleine 'putjes' op het snijvlak zitten (mede door mijn eigen onkunde) en het niet zo lekker meer scheert.

Mijn mes komt van een webwinkel uit Antwerpen en heb contact met hen gehad betreft het slijpen maar als ik hem opstuur ben ik hem een tijdje kwijt + de kosten van het verzenden. Ik zou dan liever hier in de buurt (overijssel) iemand willen vinden die dit voor mij kan doen en niet de eerste de beste schapentondeuseslijpert met mijn SR toevertrouwen.

Zijn er hier mensen die hun SR zelf slijpen of een adres hebben waar ik de mijne langs kan brengen?
Ik ga toevallig maandag bij iemand langs in Amsterdam om mijn SR te laten slijpen. Je zou ook contact op kunnen nemen met Eric Flanderhijn (http://www.scheerwinkel.nl ). Hier heb ik mijn SR gekocht en de eerste keer laten slijpen. Kosten bij Eric zijn een tientje exc. verzendkosten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:43:57 #152
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_126635628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:29 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik ga toevallig maandag bij iemand langs in Amsterdam om mijn SR te laten slijpen. Je zou ook contact op kunnen nemen met Eric Flanderhijn (http://www.scheerwinkel.nl ). Hier heb ik mijn SR gekocht en de eerste keer laten slijpen. Kosten bij Eric zijn een tientje exc. verzendkosten.
Bedankt voor de tip, ik heb hier al eens mijn TOBS scheerzeep besteld maar kon niks vinden over slijpen. Opzich wel logisch dat ze deze service ook verlenen.

Ik zal contact opnemen en was toch van plan binnenkort eens een dagje naar het westen te trekken en kan ik dan meteen even mijn mes afleveren :).

Edit: ik zie net je post mbt je SR en volgens mij hebben we dezelfde.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:46:38 #153
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126635726
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:43 schreef Sardu het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik heb hier al eens mijn TOBS scheerzeep besteld maar kon niks vinden over slijpen. Opzich wel logisch dat ze deze service ook verlenen.

Ik zal contact opnemen en was toch van plan binnenkort eens een dagje naar het westen te trekken en kan ik dan meteen even mijn mes afleveren :).
Ik had ook een kleine pit in m´n SR zitten die hij er mooi uit heeft kunnen slijpen. Heb er een weekje op moeten wachten, maar ben absoluut tevreden. Sympathieke man ook, heb me ook maar meteen door hem laten scheren.

Edit: Met mijn Dovo 5/8 is niks mis mee (nadat Eric 1 pit eruit heeft gehaald die ik veroorzaakte door per ongeluk tegen de wasbak te tikken). Die F. Herder die ik heb is een heel ander verhaal, maar die ga ik ook zelf opknappen, slijpen etc.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:07:20 #154
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_126636475
Oh dat lijkt me ook wel wat, ik heb me nog nooit door iemand laten scheren met een SR. Ik ben zelf ooit begonnen omdat de 'nieuwe' mesjes mij veel te duur waren en ik de kunst van het scheren onder de knie wou krijgen. Na een jaar lang met angst en beven het mes op mijn eigen keel te hebben gezet afwisselend met een wegwerp mes voor de probleemgebieden gaat het nu vloeiend met alleen SR.

Ik had eerst een aardewerk kom die ik gebruikte waar ook mijn putjes vandaan komen. Inmiddels de set van mijn opa overgenomen incl. krabber en mooie houten kom, dus tijd om het mes op scherpte te brengen en niet meer het risico te lopen hem te stoten.

Die dovo 5/8 heb ik ook en bevalt prima. In de toekomst denk ik wel aan een nieuwe maar op dit moment geen klagen. If it ain't broken, don't fix it ^O^ .
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_126636499
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Weet iemand of je prima zeepbakjes hebt in een normale winkel waar de meeste refills inpassen?
Ik ben laatst een aantal winkels afgegaan op zoek naar een bakje, waaronder de Hema, Xenos en de Blokker. Het viel me eigenlijk een beetje tegen, want geen één bakje was echt perfect. Te breed, te diep, slap plastic, niet goed afsluitbaar. Uiteindelijk bij de Blokker "Rosti Mepal Volumia" bakjes van 350ml (¤3,49) gekocht. Eigenlijk te groot zodat je je zeep moet raspen of smelten om hem goed te laten passen al is dat formaat wel weer handig als je je kwast aan het laden bent. Verder wel een prettig materiaal en goed luchtdicht afsluitbaar.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe houden jullie je spiegel dampvrij?

}:|
De afzuigkap aanzetten tijdens het douchen helpt hier wel een hoop om van de stoom af te komen :P ik vergeet het altijd.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:44 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Kan je me één mesje sturen? Ik vergoed de postzegel en het mesje natuurlijk. Ik denk dat het veel te agressief is voor mij, en dan vind ik een heel doosje net iets te duur :)
Ik kan je wel een mesje sturen hoor, stuur maar een DM of PM.

Ik kon het toch niet laten dus arriveerde van de week een Kent BLK 8 met de post :@ . Echt een hele prettige kwast, zo lekker zacht O+

Ik was deze week op zoek naar de Palmolive scheerstick maar zag in de drogisterijen in de buurt alleen maar de tube crème liggen. Had em toen gehaald maar ik vind die geur helaas niet zo lekker en ik kreeg meer razorburn dan met m'n TOBS zeep. Vandaag een puck Tabac gekocht, dat vind ik wel lekker ruiken dus ik ben benieuwd naar de lather vanavond. 8-)

Het begint hier nu wel ergens op te lijken


[ Bericht 2% gewijzigd door n0ir op 17-05-2013 17:12:02 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:15:29 #156
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_126636845
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Hoe houden jullie je spiegel dampvrij?

}:|
Ik deed altijd een beetje scheerschuim op de spiegel, uitwrijven en daarna met water afspoelen. Dat scheelde een hoop. Nu nergens last van omdat ik na het douchen de deur en het raam tegen elkaar open zet en dan aan mijn scheerritueel begin. (Playlist op, spulletjes klaarzetten en pre-shave olie in laten trekken) Tegen de tijd dat ik kan scheren is de spiegel dampvrij.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:22:59 #157
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126637179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:21 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Ketter! ;)
Martin de Candre is een van de meest gewaardeerde zepen. Duur, ja, maar gaat erg lang mee en de lather is geweldig. De geur spreekt niet iedereen aan, maar er is gelukkig ook een ongeparfumeerde uitvoering. Ik heb de reguliere versie.
Zijn er inmiddels al mensen die de huiszepen van Barbieredifigaro hebben?
Wil MdC nog steeds graag hebben. Beetje duur dus eerst maar eens wat opmaken van wat ik nog heb staan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:14:31 #158
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126641528
Bij Shavefave.com wat mesjes besteld. Was wat fout gegaan waardoor ik er minder kreeg dan besteld. Is nu 18 dagen geleden en nog steeds de beloofde nalevering niet ontvangen. Op mail die ik stuur krijg ik geen reactie terug. Heb er maar een paypal geschil van gemaakt :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 17-05-2013 19:26:34 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:20:59 #159
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126641734
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:14 schreef hmmmz het volgende:
Bij Shaveface.com wat mesjes besteld. Was wat fout gegaan waardoor ik er minder kreeg dan besteld. Is nu 18 dagen geleden en nog steeds de beloofde nalevering niet ontvangen. Op mail die ik stuur krijg ik geen reactie terug. Heb er maar een paypal geschil van gemaakt :{w
komt niet goed over als een domain for sale is.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:24:58 #160
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126641862
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:44 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Kan je me één mesje sturen? Ik vergoed de postzegel en het mesje natuurlijk. Ik denk dat het veel te agressief is voor mij, en dan vind ik een heel doosje net iets te duur :)
DM me maar, heb er ook nog wel wat liggen volgens mij.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:56:20 #161
97745 Thorical
finding a way
pi_126642899
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:00 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Vintagescent in Portugal: http://vintagescent.com/i(...)dde16782c9742be5e2bc

Prima kwast, liever een goede varkensharen kwast dan een goedkope dassenharen kwast omdat dassenhaar is.
Bedankt, scheelt iets in de verzend kosten met http://www.theportugalonl(...)auty/shaving-brushes maar daar hebben ze wel weer meer zeep en na scheer dingen
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:26:43 #162
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126644047
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:20 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

komt niet goed over als een domain for sale is.
typo, bedoelde shavefave.com
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20:26 #163
97745 Thorical
finding a way
pi_126646558
Ik weet het FF niet meer, ik wil een semogue varkensharen scheerkwast maar ze zijn alle 3 meer dan goed.



Welke moet ik nou kiezen in 1e instantie
  vrijdag 17 mei 2013 @ 21:43:43 #164
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126651565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Thorical het volgende:
Ik weet het FF niet meer, ik wil een semogue varkensharen scheerkwast maar ze zijn alle 3 meer dan goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke moet ik nou kiezen in 1e instantie
ik wilde de 1e hebben. Toen kwam ik die omega 48 tegen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 17 mei 2013 @ 21:46:47 #165
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126651771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Thorical het volgende:
gue varkensharen scheerkwast maar ze zijn alle 3 meer dan
Als ze alle 3 goed zijn maakt het toch niet uit welke je pakt. Pak welke de mooiste is.

[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 17-05-2013 22:20:15 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126670977
Heeft iemand misschien een scheermes met een led lampje gezien?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:05:40 #167
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126672149
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:22 schreef krullendhaar het volgende:
Heeft iemand misschien een scheermes met een led lampje gezien?
Ik kan via google alleen zoiets vinden: http://www.ebay.com/itm/w(...)em&item=190757257924

Heb je er wel eens een gezien? Ik weet niet of ze bestaan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:44:12 #168
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126673228
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:05 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik kan via google alleen zoiets vinden: http://www.ebay.com/itm/w(...)em&item=190757257924

Heb je er wel eens een gezien? Ik weet niet of ze bestaan.
Ik ging in het engels googlen op 'razor light' :') maar dat werkte ook niet echt..
I'm not the girl in the picture..
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:45:57 #169
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126681173
Mijn projectje van dit weekend. Commentaar, op en aanmerkingen zijn meer dan welkom!

Kerel op Straight Razor Place schatte dat dit mes uit 1920-1930 komt. Damn :o

[ Bericht 15% gewijzigd door Luco op 18-05-2013 18:47:34 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_126681263
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:45 schreef Luco het volgende:
Mijn projectje van dit weekend. Commentaar, op en aanmerkingen zijn meer dan welkom!
Ziet er goed uit, houd je ons op de hoogte?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:27:24 #171
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126682579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:48 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, houd je ons op de hoogte?
Sowieso :). Hoop morgen die scales af te gaan krijgen zodat ik ergens tegen 3 uur kan beginnen met het poetsen en polijsten van het mes. Muziekje aan, of film op en heerlijk monotoon bezig zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:29:34 #172
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126682660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:27 schreef Luco het volgende:

[..]

Sowieso :). Hoop morgen die scales af te gaan krijgen zodat ik ergens tegen 3 uur kan beginnen met het poetsen en polijsten van het mes. Muziekje aan, of film op en heerlijk monotoon bezig zijn.
Hoe heb je hem los gehaald uit het scharnier ?
I'm not the girl in the picture..
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:38:51 #173
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126683021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:29 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Hoe heb je hem los gehaald uit het scharnier ?
Ik heb de originele scales per ongeluk gebroken (vandaar dus de rescale) en heb vervolgens het pinnetje maar afgeknipt met een tangetje.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_126683515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Thorical het volgende:
Ik weet het FF niet meer, ik wil een semogue varkensharen scheerkwast maar ze zijn alle 3 meer dan goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke moet ik nou kiezen in 1e instantie
Deze kwasten verschillen qua eigenschappen nogal van elkaar, dus alleen maar van het uiterlijk uitgaan lijkt me niet het beste uitgangspunt. Bepaal wat je zelf fijn vindt, ga op zoek naar reviews van deze kwasten en bepaal dan welke je wilt proberen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:56:58 #175
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126683681
Er schijnt een antieke franse "Laguiole" straight mijn kant op te komen. Ben benieuwd.

De messen die ik ervan heb zijn iig erg mooi.







http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:18:54 #176
97745 Thorical
finding a way
pi_126686844
Het is deze:

Omdat het een aanvulling zal zijn op mijn andere bv dasharen kwast.

En SosuaCafe kijk uit waar je loopt met zo'n mes. De mijne is ingenomen omdat hij bij een 100% controle in mijn tas zat terwijl ik op de motor naar huis reed.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:29:34 #177
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126687369
Nu 2x achter elkaar een mesje die aan eenzijde niet goed is geslepen. Hebben jullie dit vaak? Was een gilette Nacet en een Derby. De Gilette is mits scherp best een goed mesje. De derby heb ik nog een paar van maar koop die niet weer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:40:10 #178
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126687880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu 2x achter elkaar een mesje die aan eenzijde niet goed is geslepen. Hebben jullie dit vaak? Was een gilette Nacet en een Derby. De Gilette is mits scherp best een goed mesje. De derby heb ik nog een paar van maar koop die niet weer.
Nog nooit gehad, al ben ik relatief snel naar de sharks gegaan vanuit mijn sampler pack
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_126688630
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Er schijnt een antieke franse "Laguiole" straight mijn kant op te komen. Ben benieuwd.

De messen die ik ervan heb zijn iig erg mooi.



[ afbeelding ]



[ afbeelding ]
Is dit veel waard dan?
Heb er zo een in de kast liggen is heel oud nog van mijn vader.
Ik dacht dat het een zakmes was:)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 20:58:40 #180
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126689027
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:40 schreef Luco het volgende:

[..]

Nog nooit gehad, al ben ik relatief snel naar de sharks gegaan vanuit mijn sampler pack
Sharks zijn idd lekkere mesjes :Y
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 21:02:46 #181
97745 Thorical
finding a way
pi_126689319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nu 2x achter elkaar een mesje die aan eenzijde niet goed is geslepen. Hebben jullie dit vaak? Was een gilette Nacet en een Derby. De Gilette is mits scherp best een goed mesje. De derby heb ik nog een paar van maar koop die niet weer.
Ik heb 5 pakjes Gillette Rubie die volgens mij van de zelfde fabriek in St Petresburg komen die niet scherp zijn. En daar bedoel ik mee, onbruikbaar als scheermes. Ik wist niet dat scheermesjes zo bot konden zijn.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 21:41:39 #182
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126692707
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:52 schreef krullendhaar het volgende:

[..]

Is dit veel waard dan?
Heb er zo een in de kast liggen is heel oud nog van mijn vader.
Ik dacht dat het een zakmes was:)
dit waren ook de zakmessen. Zijn erg goede messen. Bedoelde meer het handvat ter illustratie.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 19 mei 2013 @ 03:20:52 #183
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126713563
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 20:40 schreef Luco het volgende:

[..]

Nog nooit gehad, al ben ik relatief snel naar de sharks gegaan vanuit mijn sampler pack
Staan op mijn lijstje, Ben er steeds meer achter welk type mesjes meer voor mij zijn in combinatie met mijn Parker.

Rook laatst bij Douglas een duurdere zeep dan DVH, dan is DVH wel magertjes bij. Zelfs eigenlijk niet heel lekker. Doet vooral denken aan mijn pa vroeger.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 19 mei 2013 @ 07:48:50 #184
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126714175
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 03:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Staan op mijn lijstje, Ben er steeds meer achter welk type mesjes meer voor mij zijn in combinatie met mijn Parker.

Rook laatst bij Douglas een duurdere zeep dan DVH, dan is DVH wel magertjes bij. Zelfs eigenlijk niet heel lekker. Doet vooral denken aan mijn pa vroeger.
ik weet niet wat jij nu gebruikt, maar dvh is een middelmatige zeep. ToBS en proraso staan bij mij bovenaan. Wil binnenkort die van barbiere di fig. Proberen. Eerst voor de vrouw tobs coconut en grapefruit halen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 19 mei 2013 @ 13:23:17 #185
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_126719376
Van de rommelmarkt:


Heeft iemand enig idee hoe ik hier weer een werkend iets van ga maken (het mes is op dit moment nog botter dan mijn botermessen)?

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 19-05-2013 13:56:13 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 19 mei 2013 @ 13:46:02 #186
97745 Thorical
finding a way
pi_126720112
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:23 schreef stavromulabeta het volgende:
Van de rommelmarkt:
[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe ik hier weer een werkend iets van ga maken (het mes is op dit moment nog boter dan mijn botermessen)?
Ik zou kijken wat een slijper er voor vraagt. Goede slijpstenen zijn niet goedkoop en je hebt er een paar nodig. Kan je later eerst slijppasta kopen om jouw mes bij te houden.En de snede van je mes is zo te zien rond en ik weet niet of dat de bedoeling is.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:17:52 #187
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126721317
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:23 schreef stavromulabeta het volgende:
Van de rommelmarkt:
[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe ik hier weer een werkend iets van ga maken (het mes is op dit moment nog botter dan mijn botermessen)?
Heb je meer foto's? Hoe is de snijrand er bijvoorbeeld aan toe, de andere kant van het mes. Roest, patina en dergelijke kunnen van invloed zijn
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 19 mei 2013 @ 14:35:14 #188
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_126721929
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:17 schreef Luco het volgende:

[..]

Heb je meer foto's? Hoe is de snijrand er bijvoorbeeld aan toe, de andere kant van het mes. Roest, patina en dergelijke kunnen van invloed zijn



andere zijde:



Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 19 mei 2013 @ 15:02:33 #189
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126722930
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

andere zijde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als dat roest is heb je een flinke klus te gaan. Schuren/polijsten met achtereenvolgens p400, p800, p1000 en p1200, alleen dit zal je wel een dag kosten. Vervolgens dus (laten) slijpen. Beste klus wil je dat mes weer scheerklaar krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Luco op 19-05-2013 20:06:18 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 19 mei 2013 @ 19:32:41 #190
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_126733613
Starbucks, waar blijf je
  zondag 19 mei 2013 @ 20:59:14 #191
97745 Thorical
finding a way
pi_126737708
Is deze site bekend bij jullie? http://www.giftsandcare.com/es ze hebben veel ¤9,50 ex.
pi_126738221
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:59 schreef Thorical het volgende:
Is deze site bekend bij jullie? http://www.giftsandcare.com/es ze hebben veel [ afbeelding ] ¤9,50 ex.
Zelf nog nooit besteld maar schijnt goede shop te zijn
  zondag 19 mei 2013 @ 23:49:07 #193
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126748279
Vandaag T&H Ultimate Comfort Shaving Cream en de T&H Ultimate Comfort Aftershave Balm getest. Heel erg goed bevallen.Gebruik de laatste tijd veel Proraso maar merk toch dat ik dit soort creams een klasse beter/fijner vind.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 09:07:40 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_126756190
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:59 schreef Thorical het volgende:
Is deze site bekend bij jullie? http://www.giftsandcare.com/es ze hebben veel [ afbeelding ] ¤9,50 ex.
Ik koop bijna alles bij hun, maar ik woon dan ook in Spanje. Super service, problemen worden meteen opgelost. Ze geven kortingen aan leden van bepaalde forums zoals www.afeitadoclasico.com. Ik weet alleen niet hoe het met verzendkosten buiten Spanje zit.
Siesta & Fiesta!
  maandag 20 mei 2013 @ 11:34:19 #195
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_126758957
Ik moet een nieuwe kwast, die goedkope Omega verliest teveel haar. Heeft iemand tips voor een goede kwast die niet al te duur is?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_126759238
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:34 schreef Geelman het volgende:
Ik moet een nieuwe kwast, die goedkope Omega verliest teveel haar. Heeft iemand tips voor een goede kwast die niet al te duur is?
Ik heb een wilkinson dassenhaar van 20 euro oid, bevalt me wel :Y
Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  maandag 20 mei 2013 @ 12:05:47 #197
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_126759956
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik heb een wilkinson dassenhaar van 20 euro oid, bevalt me wel :Y
Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal
Dat is het proberen wel waard.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:18:40 #198
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_126762568
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:22 schreef krullendhaar het volgende:
Heeft iemand misschien een scheermes met een led lampje gezien?

gevonden op 3:10 het bestaat dus wel..
verder is het filmpje niet heel boeiend een vrouw die over scheren praat :O

en zou zelf geen razor met lampje willen, voegt niet echt iets toe denk ik.
I'm not the girl in the picture..
  maandag 20 mei 2013 @ 13:20:35 #199
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126762654
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:34 schreef Geelman het volgende:
Ik moet een nieuwe kwast, die goedkope Omega verliest teveel haar. Heeft iemand tips voor een goede kwast die niet al te duur is?
omega 48 10 tot 15 euro
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 20 mei 2013 @ 13:47:14 #200
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_126763690
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:20 schreef SosuaCafe het volgende:
omega 48
Zijn die in Nederlandse winkels te koop? Een snelle zoekactie op google levert geen nederlandse webshops op.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 20 mei 2013 @ 14:25:32 #201
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126765352
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:47 schreef Geelman het volgende:

[..]

Zijn die in Nederlandse winkels te koop? Een snelle zoekactie op google levert geen nederlandse webshops op.
beetje zoeken bij de drogisterijen op de markt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_126800418
Omega 48 en 49 zijn hier te koop: http://www.barbieredifiga(...)ducten/scheerkwasten

Vintagescent.com heeft 23 mei trouwens 20% korting op alle artikelen, niet op de verzendkosten trouwens. Een mooie gelegenheid om een Semogue kwast te proberen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:52:29 #203
97745 Thorical
finding a way
pi_126801668
quote:
[

Vintagescent.com heeft 23 mei trouwens 20% korting op alle artikelen, niet op de verzendkosten trouwens.
Hoe weet je dat er staat niets over op de site.
pi_126802046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:52 schreef Thorical het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er staat niets over op de site.
Uit hun nieuwsbrief, maar check dit ook:
https://www.facebook.com/pages/Vintage-Scent/166268836742533

Verzending vanuit Portugal is niet duur gelukkig, maar het duurt wel vaak meer dan een week alvorens je wat in huis hebt. Ik heb al zeker 5x wat besteld daar in de afgelopen 2 jaar.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:35:10 #205
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126885255
Zie net deze site http://www.theenglishshav(...):news::::::256::user en zie dat ze free shipping hebben nu.
Ook met normale verzendkosten vrij goedkoop. refill nomad is nog best goedkoper dan NLs sites.

Ze hebben niet elk merk, maar misschien heeft iemand hier wat aan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_126906127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zie net deze site http://www.theenglishshav(...):news::::::256::user en zie dat ze free shipping hebben nu.
Ook met normale verzendkosten vrij goedkoop. refill nomad is nog best goedkoper dan NLs sites.

Ze hebben niet elk merk, maar misschien heeft iemand hier wat aan.
Hier heb ik wat aan!
Ik wacht even tot de DR Harris Arlington zeep weer op voorraad is en dan ga ik eens wat zeepjes uitkiezen. Die Nomad die je noemt lijkt me ook wel wat.

Ik heb het gevoel dat ik de voor mij beste krabber, mesje en kwast al gevonden heb maar op gebied van zeep wil ik nog zo veel proberen.
Deze post van jou gaat me geld kosten :X
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:46:18 #207
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126909657
Net even nieuwe scheercreme besteld:
1x: Jermyn Street Collection Shaving Cream for Sensitive Skin (150g)
1x: Truefitt & Hill Authentic Ultimate Comfort Shaving Cream Bowl (190g)

Mocht er nog gratis een paar mesjes bij uitzoeken:
FREE 10 Lord Platinum Class Double Edged Razor Blades

Totaal incl. verzendkosten voor 31 GBP *)


Op het verlanglijstje staat nog:
Castle Forbes Lavender shaving cream
Castle Forbes Lavender after shave balm
Martin de Candre soap unscented
Penhaligon's Blenheim Bouquet shaving cream
Clinique Post Shave Healer

[ Bericht 1% gewijzigd door hmmmz op 23-05-2013 17:17:52 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:10:56 #208
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_126918376
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:31 schreef n0ir het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan!
Ik wacht even tot de DR Harris Arlington zeep weer op voorraad is en dan ga ik eens wat zeepjes uitkiezen. Die Nomad die je noemt lijkt me ook wel wat.

Ik heb het gevoel dat ik de voor mij beste krabber, mesje en kwast al gevonden heb maar op gebied van zeep wil ik nog zo veel proberen.
Deze post van jou gaat me geld kosten :X
heb je die arlington wel eens gebruikt? Zo ja, hoe vond je hem. Hoe ruikt hij?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef hmmmz het volgende:
Net even nieuwe scheercreme besteld:
1x: Jermyn Street Collection Shaving Cream for Sensitive Skin (150g)
1x: Truefitt & Hill Authentic Ultimate Comfort Shaving Cream Bowl (190g)

Mocht er nog gratis een paar mesjes bij uitzoeken:
FREE 10 Lord Platinum Class Double Edged Razor Blades

Totaal incl. verzendkosten voor 31 GBP *)


Op het verlanglijstje staat nog:
Castle Forbes Lavender shaving cream
Castle Forbes Lavender after shave balm
Martin de Candre soap unscented
Penhaligon's Blenheim Bouquet shaving cream
Clinique Post Shave Healer
waar?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:20:01 #209
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_126918913
^ Shaving Shack. Daar bestel ik altijd. Lekker puntjes sparen :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_126922196
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:10 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

heb je die arlington wel eens gebruikt? Zo ja, hoe vond je hem. Hoe ruikt hij?
Nee, die heb ik nog nooit gebruikt. Maar ik lees er niets dan goeds over dus ben benieuwd.
pi_126991815
Heren, ik scheer mezelf nu een paar maand met de krabber, de parker 99r. Voor zover mijn enigste ervaring met een sr.

Nu wil mijn collega ook aan de krabber beginnen. en nu vroeg hij mij om dit voor hem te bestellen, het is een wat oudere heer en niet zo gemakkelijk met het online gebeuren. alleen nu hebben ze deze parker niet meer en zit te denken aan de Parker scheermes 86R, is deze vergelijkbaar?

Mijn dank en dat van m'n collega is groot :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:36:54 #212
164283 Luco
Buongiorno!
pi_126993255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:57 schreef ocellaris het volgende:
Heren, ik scheer mezelf nu een paar maand met de krabber, de parker 99r. Voor zover mijn enigste ervaring met een sr.

Nu wil mijn collega ook aan de krabber beginnen. en nu vroeg hij mij om dit voor hem te bestellen, het is een wat oudere heer en niet zo gemakkelijk met het online gebeuren. alleen nu hebben ze deze parker niet meer en zit te denken aan de Parker scheermes 86R, is deze vergelijkbaar?

Mijn dank en dat van m'n collega is groot :)
Even mierenneuken. Een SR wordt over het algemeen een Straight Razor mee bedoeld, zo'n ouderwets klapmes dus. Een DE wordt gebruikt voor de krabbers. DE = Double Edge, want twee randen waarmee je je kan scheren.

Wat je Parker betreft, volgens mij gebruiken Parker en Edwin Jagger dezelfde koppen. Je zou dus ook een Edwin Jagger DE86/87/88/89 kunnen bestellen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_126993863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:36 schreef Luco het volgende:

[..]

Even mierenneuken. Een SR wordt over het algemeen een Straight Razor mee bedoeld, zo'n ouderwets klapmes dus. Een DE wordt gebruikt voor de krabbers. DE = Double Edge, want twee randen waarmee je je kan scheren.

Wat je Parker betreft, volgens mij gebruiken Parker en Edwin Jagger dezelfde koppen. Je zou dus ook een Edwin Jagger DE86/87/88/89 kunnen bestellen.
Een sr zou ook zomaar voor de "safty razor" kunnen staan :p.

Bedankt voor de info, zal eens rondkijken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:48:46 #214
97745 Thorical
finding a way
pi_126995842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:36 schreef Luco het volgende:

[..]

Even mierenneuken. Een SR wordt over het algemeen een Straight Razor mee bedoeld, zo'n ouderwets klapmes dus. Een DE wordt gebruikt voor de krabbers. DE = Double Edge, want twee randen waarmee je je kan scheren.

Wat je Parker betreft, volgens mij gebruiken Parker en Edwin Jagger dezelfde koppen. Je zou dus ook een Edwin Jagger DE86/87/88/89 kunnen bestellen.
Ik weet wel dat Edwin Jagger,voor zijn 3 delige krabbers koppen gebruikt die identiek zijn aan die van Muhle maar dat van Parker had ik nooit gelezen.
  zondag 26 mei 2013 @ 11:49:02 #215
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127016990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 19:48 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik weet wel dat Edwin Jagger,voor zijn 3 delige krabbers koppen gebruikt die identiek zijn aan die van Muhle maar dat van Parker had ik nooit gelezen.
Dan heb ik dat verkeerd onthouden, dit zou ook kunnen kloppen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 26 mei 2013 @ 12:28:02 #216
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127018046
Dit topic gaat min mijn bookmarks.

Ben al even bezig met oriënteren en ik denk dat ik toch ga voor zo'n open scheermes ipv een DE.
Lijkt me niet alleen fijner om klassiek te scheren maar ook veel leuker, daarbij lees ik dat je huid minder snel geïrriteerd raakt en da's voor mij wel belangrijk.
Ik heb dik baardhaar en kan me eigenlijk (als ik per se glad wil blijven) twee keer per dag scheren :')
Dat doe ik natuurlijk niet, maar goed.

Wel heb ik (ook al scheer ik nog met Gillette Fusion bladiebla met zeshonderd mesjes ) de zeep van De Vergulde hand incl. aluin-stick en borstel.

Welk open scheermes is goed om me te beginnen?
Je moeder is een hamster
  zondag 26 mei 2013 @ 13:27:36 #217
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127020359
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:28 schreef Crutch het volgende:
Dit topic gaat min mijn bookmarks.

Ben al even bezig met oriënteren en ik denk dat ik toch ga voor zo'n open scheermes ipv een DE.
Lijkt me niet alleen fijner om klassiek te scheren maar ook veel leuker, daarbij lees ik dat je huid minder snel geïrriteerd raakt en da's voor mij wel belangrijk.
Ik heb dik baardhaar en kan me eigenlijk (als ik per se glad wil blijven) twee keer per dag scheren :')
Dat doe ik natuurlijk niet, maar goed.

Wel heb ik (ook al scheer ik nog met Gillette Fusion bladiebla met zeshonderd mesjes ) de zeep van De Vergulde hand incl. aluin-stick en borstel.

Welk open scheermes is goed om me te beginnen?
ik zou voor DE gaan om mee te beginnen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 26 mei 2013 @ 13:56:12 #218
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127021405
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:27 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

ik zou voor DE gaan om mee te beginnen.
Lijkt mij ook een beter idee.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 14:04:03 #219
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127021734
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
Je moeder is een hamster
  zondag 26 mei 2013 @ 14:21:16 #220
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127022304
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:04 schreef Crutch het volgende:
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
Als je open scheermes om wat voor reden niet bevalt is dat toch: minimaal 100 euro voor je mes, 50 euro voor je scheerriem. Bij een DE krabbertje is het hooguit 30 euro..

Dus weet goed waar je aan begint. Mocht je de stap maken, hou ons op de hoogte :)
I'm not the girl in the picture..
pi_127023317
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:04 schreef Crutch het volgende:
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
Heb hem ook overwogen alleen wist niet zeker of mn first aid kit het wel aankan :P
Het is echt wel iets voor echte kerels, so good luck!

Enniewee, heb voor mn collega toch maar de 86r en een proef pakketje mesjes besteld. Ben benieuwd!
  zondag 26 mei 2013 @ 14:51:52 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127023492
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:04 schreef Crutch het volgende:
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
Even een breakdown van je kosten:

Mes: instapmodel: 60 euro
Strop: 37,95
Kwast is te regelen voor een tientje, net als zeep.

Je zou ook een Shavette kunnen overwegen om mee te beginnen. Vergt minder onderhoud, de handelingen zijn hetzelfde en je bent met 30 euro op weg
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 26 mei 2013 @ 15:12:49 #223
97745 Thorical
finding a way
pi_127024371
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:04 schreef Crutch het volgende:
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:17:02 #224
97745 Thorical
finding a way
pi_127024553
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:04 schreef Crutch het volgende:
Ja mij niet, ik wil zo'n klapding.
Er was toch een fokker die een recht scheermes te koop heeft. Misschien is dat iets voor je.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:20:13 #225
13899 marzman
RE5PECT
pi_127024684
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:28 schreef Crutch het volgende:
Dit topic gaat min mijn bookmarks.

Ben al even bezig met oriënteren en ik denk dat ik toch ga voor zo'n open scheermes ipv een DE.
Lijkt me niet alleen fijner om klassiek te scheren maar ook veel leuker, daarbij lees ik dat je huid minder snel geïrriteerd raakt en da's voor mij wel belangrijk.
Ik heb dik baardhaar en kan me eigenlijk (als ik per se glad wil blijven) twee keer per dag scheren :')
Dat doe ik natuurlijk niet, maar goed.

Wel heb ik (ook al scheer ik nog met Gillette Fusion bladiebla met zeshonderd mesjes ) de zeep van De Vergulde hand incl. aluin-stick en borstel.

Welk open scheermes is goed om me te beginnen?
Waarom niet allebei? Een straight voor het weekend een een DE om je snel te scheren door de week? Je kunt ook prima beginnen met een DE, dat zijn de kosten niet. Voor 30 euro heb je een krabber die je als erfstuk aan je kleinkinderen mee kan geven en voor onder de 10 euro heb je legio Chinese krabbers die ook prima zijn (Ming Shi/Derby TTO, Gillette Blue etc)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_127031771
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:17 schreef Thorical het volgende:

[..]

Er was toch een fokker die een recht scheermes te koop heeft. Misschien is dat iets voor je.
Ja ik, hier is het topic. Mag uiteraard weg tegen een scherpe prijs. Eventueel heb ik ook nog een strop inclusief de bijbehorende pasta's.
  zondag 26 mei 2013 @ 21:17:00 #227
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127041845
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:21 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Als je open scheermes om wat voor reden niet bevalt is dat toch: minimaal 100 euro voor je mes, 50 euro voor je scheerriem. Bij een DE krabbertje is het hooguit 30 euro..

Dus weet goed waar je aan begint. Mocht je de stap maken, hou ons op de hoogte :)
Dat is natuurlijk wel jammer inderdaad.
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:47 schreef ocellaris het volgende:

[..]

Heb hem ook overwogen alleen wist niet zeker of mn first aid kit het wel aankan :P
Het is echt wel iets voor echte kerels, so good luck!

Enniewee, heb voor mn collega toch maar de 86r en een proef pakketje mesjes besteld. Ben benieuwd!
Ik ben geen watje hoor. :7
Al zou ik in het begin wel wat lappen vel wegscheren. :')
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:51 schreef Luco het volgende:

[..]

Even een breakdown van je kosten:

Mes: instapmodel: 60 euro
Strop: 37,95
Kwast is te regelen voor een tientje, net als zeep.

Je zou ook een Shavette kunnen overwegen om mee te beginnen. Vergt minder onderhoud, de handelingen zijn hetzelfde en je bent met 30 euro op weg
Tja, misschien scheer ik me doordeweeks nog wel gewoon met een modern scheermes en dan een dure om het te leren en omdat het leuker is.

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:20 schreef marzman het volgende:

[..]

Waarom niet allebei? Een straight voor het weekend een een DE om je snel te scheren door de week? Je kunt ook prima beginnen met een DE, dat zijn de kosten niet. Voor 30 euro heb je een krabber die je als erfstuk aan je kleinkinderen mee kan geven en voor onder de 10 euro heb je legio Chinese krabbers die ook prima zijn (Ming Shi/Derby TTO, Gillette Blue etc)
Voor erbij is nooit weg natuurlijk. Thanks.
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:01 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ja ik, hier is het topic. Mag uiteraard weg tegen een scherpe prijs. Eventueel heb ik ook nog een strop inclusief de bijbehorende pasta's.
Mooi mes.
Je moeder is een hamster
  zondag 26 mei 2013 @ 23:17:23 #228
263078 n0ir
blanc
pi_127049089
Ik ben heel benieuwd naar deze zepen, hoop dat het pakketje snel binnen is! *O*

  zondag 26 mei 2013 @ 23:29:21 #229
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127049729
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:17 schreef n0ir het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar deze zepen, hoop dat het pakketje snel binnen is! *O*

[ afbeelding ]
Shaving Shack :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 23:41:05 #230
263078 n0ir
blanc
pi_127050302
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:29 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Shaving Shack :)
Jep, bedankt voor de tip. :P
Mijn portemonnee is je minder dankbaar 7.gif
pi_127051838
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:17 schreef n0ir het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar deze zepen, hoop dat het pakketje snel binnen is! *O*

[ afbeelding ]
Nice, daar kun je wel even mee vooruit. Ben benieuwd wat je van die Mitchell's en Dr. Harris vindt.

Waar doe je die refills in eigenlijk?
pi_127052864
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 00:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nice, daar kun je wel even mee vooruit. Ben benieuwd wat je van die Mitchell's en Dr. Harris vindt.

Waar doe je die refills in eigenlijk?
Ik ben ook benieuwd, laat hier wel weten hoe ze bevallen.

Ik gebruik bakjes die ik bij de blokker koop, ze heten Rosti Mepal 'Volumia', die kosten daar ¤3,49 p/s. Zijn een beetje te groot dus ik rasp de zeep en pers het in het bakje om hem te laten passen.

Volgende keer dat ik in de buurt van de Ikea ben van die 'Grundtal' bakjes meenemen, die lijken me eigenlijk toch wat praktischer.
  maandag 27 mei 2013 @ 07:19:55 #233
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127055509
Dat raspen lijkt me veel werk. Die grundtal is wel een mooie oplossing imho.

Die arlington schijnt vooral varen/citrus te zijn.

Ben zelf ook wel benieuwd naar die windsor en marlborough.

Allemaal via paypal?

-edit-

Zelf deze eens gekocht.
10tje.




[ Bericht 17% gewijzigd door SosuaCafe op 27-05-2013 08:00:59 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 27 mei 2013 @ 08:44:54 #234
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_127056274
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:17 schreef n0ir het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar deze zepen, hoop dat het pakketje snel binnen is! *O*

[ afbeelding ]
Mitchell's Wool Fat *O*
Siesta & Fiesta!
pi_127056871
Vorige week mijn eerste DE besteld en zaterdag werd die geleverd. Zondag bij de AH nog eens scheerschuim gekocht (Kassa als beste getest :D ) en vanochtend voor het eerst geschoren met een DE.

Ging best aardig, hier en daar mag het wat gladder en zeker mijn hals is niet glad (maar dat lukte met Mach3 alleen tegen de haren in) Wel een branderig gevoel na afloop. Daar moet ik nog wat voor kopen.

Maar moet zeggen, het bevalt me wel.

Ik wilde een zo goedkoop mogelijk mee beginnen omdat ik echt geen idee had of het me beviel. Daarom een Wilkinson Classic met 5 mesjes gekocht voor het maandsalaris van ¤6,30 incl verzendkosten (Marktplaats)

Nu een half jaartje hiermee testen, en dan met mijn verjaardag kan mijn vrouw wat moois voor me kopen :P
  maandag 27 mei 2013 @ 09:39:29 #236
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127057221
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:20 schreef DrukVout het volgende:
Vorige week mijn eerste DE besteld en zaterdag werd die geleverd. Zondag bij de AH nog eens scheerschuim gekocht (Kassa als beste getest :D ) en vanochtend voor het eerst geschoren met een DE.

Ging best aardig, hier en daar mag het wat gladder en zeker mijn hals is niet glad (maar dat lukte met Mach3 alleen tegen de haren in) Wel een branderig gevoel na afloop. Daar moet ik nog wat voor kopen.

Maar moet zeggen, het bevalt me wel.

Ik wilde een zo goedkoop mogelijk mee beginnen omdat ik echt geen idee had of het me beviel. Daarom een Wilkinson Classic met 5 mesjes gekocht voor het maandsalaris van ¤6,30 incl verzendkosten (Marktplaats)

Nu een half jaartje hiermee testen, en dan met mijn verjaardag kan mijn vrouw wat moois voor me kopen :P
stap van schuim af en koop een potje proraso.


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_127057579
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:39 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

stap van schuim af en koop een potje proraso.


[ afbeelding ]
Als het scheren bevalt zal dat inderdaad een eerste aankoop zijn samen met een kwast.
Ook wat proefpakketjes mesjes om te kijken wat ik het fijnst vind.
Gelukkig zit scheerwinkel.nl hier om de hoek :D
  maandag 27 mei 2013 @ 09:57:15 #238
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127057622
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:39 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

stap van schuim af en koop een potje proraso.


[ afbeelding ]
Ga naar de etos, koop een kwast van 5 euro en een tube palmolive scheercreme.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 27 mei 2013 @ 09:59:03 #239
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127057659
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:54 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Als het scheren bevalt zal dat inderdaad een eerste aankoop zijn samen met een kwast.
Ook wat proefpakketjes mesjes om te kijken wat ik het fijnst vind.
Gelukkig zit scheerwinkel.nl hier om de hoek :D
voorbereiding voor het scheren heeft meer invloed dan het mes zelf. Ga even bij Eric Flanderhijn langs en vraag gewoon om een goedkope kit.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 27 mei 2013 @ 13:03:04 #240
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127062614
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127073050
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 07:19 schreef SosuaCafe het volgende:
Dat raspen lijkt me veel werk. Die grundtal is wel een mooie oplossing imho.

Die arlington schijnt vooral varen/citrus te zijn.

Ben zelf ook wel benieuwd naar die windsor en marlborough.

Allemaal via paypal?

-edit-

Zelf deze eens gekocht.
10tje.


[ afbeelding ]
Ja ik heb betaald via paypal en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar alle DR Harris geuren, ook de Lavendel.
Keuzes keuzes 8)7 .

Hoe bevalt die aftershave?
  maandag 27 mei 2013 @ 23:31:39 #242
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127091633
Ik heb wat samples van de Clinique Post Shave Healer binnen gekregen. Hele goede verhalen op Badger&Blade dus ik ben benieuwd. Deze week eens proberen :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 27 mei 2013 @ 23:33:02 #243
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127091694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:14 schreef hmmmz het volgende:
Bij Shavefave.com wat mesjes besteld. Was wat fout gegaan waardoor ik er minder kreeg dan besteld. Is nu 18 dagen geleden en nog steeds de beloofde nalevering niet ontvangen. Op mail die ik stuur krijg ik geen reactie terug. Heb er maar een paypal geschil van gemaakt :{w
Dit is inmiddels naar volle tevredenheid opgelost. Leuk dat er een NL webshop is met zo veel verschillende mesjes. Scheelt ook weer in de verzendkosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door hmmmz op 28-05-2013 00:15:04 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_127099065
Wie heeft er ervaring met de total save webshop?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:54:32 #245
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127099181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:50 schreef lipper het volgende:
Wie heeft er ervaring met de total save webshop?
Keer mesjes besteld op vrijdag. Zaterdag bezorgd :)
I'm not the girl in the picture..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:32:18 #246
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127100370
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:51 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ja ik heb betaald via paypal en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar alle DR Harris geuren, ook de Lavendel.
Keuzes keuzes 8)7 .

Hoe bevalt die aftershave?
die as bevalt prima. Beetje neutrale tot frisse geur. Trekt snel in. Geen branderig gevoel.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:50:37 #247
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127102909
Ok parker DE besteld en een shavette om te proberen. (zo te zien heb ik de laatste :') )
Je moeder is een hamster
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:09:51 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127103563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:50 schreef Crutch het volgende:
Ok parker DE besteld en een shavette om te proberen. (zo te zien heb ik de laatste :') )
Toch geen duur ding met strop en alles?

Overigens, heb je ook een kwast en zeep besteld?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:18:09 #249
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127103871
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Toch geen duur ding met strop en alles?

Overigens, heb je ook een kwast en zeep besteld?
Nee joh, die shavette is 12 euro ofzo.
Zeep, kwast en aluin-stick heb ik allemaal al.

Je moeder is een hamster
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:38:30 #250
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_127104494
De vergulde hand is in de aanbieding zag ik, bij Kruidvat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:39:46 #251
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127104543
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef Harajuku. het volgende:
De vergulde hand is in de aanbieding zag ik, bij Kruidvat.
Jamaar ik heb die zeep nog niet half op. :')
Je moeder is een hamster
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:40:20 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_127104557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:39 schreef Crutch het volgende:

[..]

Jamaar ik heb die zeep nog niet half op. :')
Andere mensen misschien wel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:40:38 #253
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127104565
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:40 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Andere mensen misschien wel.
Wie precies?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:40:50 #254
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127104571
hihi
Je moeder is een hamster
pi_127107435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:50 schreef Crutch het volgende:
Ok parker DE besteld en een shavette om te proberen. (zo te zien heb ik de laatste :') )
Gefeliciteerd! *O* Ik denk dat je geen spijt zal krijgen en binnenkort geen cartridge-mesjes meer wil zien!
Mooi handvat op die krabber ook :9~

Ik vind het slim van je dat je ook een DE-razor hebt gekocht omdat een aantal aspecten van scheren op de traditionele manier (juiste hoek v/h mes, richting van je baardgroei, weinig druk gebruiken) wat makkelijker te leren zijn met een DE dan met een straight.
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef Harajuku. het volgende:
De vergulde hand is in de aanbieding zag ik, bij Kruidvat.
Hee bedankt, ik ga morgen even langs.
Is natuurlijk schandalig om allerlei zepen te proberen dan 'sNeerlands trots over te slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door n0ir op 28-05-2013 14:24:58 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:38:24 #256
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127108297
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef Harajuku. het volgende:
De vergulde hand is in de aanbieding zag ik, bij Kruidvat.
tabac ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:38:45 #257
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127108312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:11 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik vind het slim van je dat je ook een DE-razor hebt gekocht omdat een aantal aspecten van scheren op de traditionele manier (juiste hoek v/h mes, richting van je baardgroei, weinig druk gebruiken) wat makkelijker te leren zijn met een DE dan met een straight.
Hoek van het mes en techniek zijn compleet verschillend bij een DE of SR. Bij een DE scheer je alles onder dezelfde hoek als het goed is en bepaalt je DE welke hoek dit is.

Een andere, niet optimale hoek hanteren zorgt ervoor dat je mes of niet volledig over je huid glijdt, of er te haaks op staat. Dit heeft echter niks met de hoek van het mesje zelf te maken, maar met hoe je je handvat zelf hanteert. Je maakt geen verschil in je hoek tussen een WTG, XTG of ATG passage.

Bij een SR (en analoga daarvan zoals een Shavette) daarentegen heb je direct het mes zelf vast en dien je wel met je hoeken te spelen. WTG gaat over het algemeen het beste als je dit op 30 graden doet. 15 graden voor XTG en 5-10 graden voor ATG.


Een voordeel van DE over SR is dat het sneller is en inderdaad sneller onder de knie te krijgen is. Als ik mezelf snij met m'n SR maak ik het vaak vlug af met een DE, om vervolgens de verbanddoos maar op te zoeken.

WTG = With the Grain, XTG = Across the Grain, ATG = Against the grain
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127108985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:38 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoek van het mes en techniek zijn compleet verschillend bij een DE of SR. Bij een DE scheer je alles onder dezelfde hoek als het goed is en bepaalt je DE welke hoek dit is.
[ afbeelding ]
Een andere, niet optimale hoek hanteren zorgt ervoor dat je mes of niet volledig over je huid glijdt, of er te haaks op staat. Dit heeft echter niks met de hoek van het mesje zelf te maken, maar met hoe je je handvat zelf hanteert. Je maakt geen verschil in je hoek tussen een WTG, XTG of ATG passage.

Bij een SR (en analoga daarvan zoals een Shavette) daarentegen heb je direct het mes zelf vast en dien je wel met je hoeken te spelen. WTG gaat over het algemeen het beste als je dit op 30 graden doet. 15 graden voor XTG en 5-10 graden voor ATG.
[ afbeelding ]

Een voordeel van DE over SR is dat het sneller is en inderdaad sneller onder de knie te krijgen is. Als ik mezelf snij met m'n SR maak ik het vaak vlug af met een DE, om vervolgens de verbanddoos maar op te zoeken.

WTG = With the Grain, XTG = Across the Grain, ATG = Against the grain
Ik wist nog niks over scheren met een straight maar dat de hoek van het mes bepalen heel anders is met een straight dan met een krabber is me nu duidelijk en dat is eigenlijk ook heel logisch.
Interessant ^O^ , bedankt!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:08:22 #259
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127109358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:38 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoek van het mes en techniek zijn compleet verschillend bij een DE of SR. Bij een DE scheer je alles onder dezelfde hoek als het goed is en bepaalt je DE welke hoek dit is.
[ afbeelding ]
Een andere, niet optimale hoek hanteren zorgt ervoor dat je mes of niet volledig over je huid glijdt, of er te haaks op staat. Dit heeft echter niks met de hoek van het mesje zelf te maken, maar met hoe je je handvat zelf hanteert. Je maakt geen verschil in je hoek tussen een WTG, XTG of ATG passage.

Bij een SR (en analoga daarvan zoals een Shavette) daarentegen heb je direct het mes zelf vast en dien je wel met je hoeken te spelen. WTG gaat over het algemeen het beste als je dit op 30 graden doet. 15 graden voor XTG en 5-10 graden voor ATG.
[ afbeelding ]

Een voordeel van DE over SR is dat het sneller is en inderdaad sneller onder de knie te krijgen is. Als ik mezelf snij met m'n SR maak ik het vaak vlug af met een DE, om vervolgens de verbanddoos maar op te zoeken.

WTG = With the Grain, XTG = Across the Grain, ATG = Against the grain
_O_ Held!
Je moeder is een hamster
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:07:07 #260
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127115316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:38 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoek van het mes en techniek zijn compleet verschillend bij een DE of SR. Bij een DE scheer je alles onder dezelfde hoek als het goed is en bepaalt je DE welke hoek dit is.
[ afbeelding ]
Een andere, niet optimale hoek hanteren zorgt ervoor dat je mes of niet volledig over je huid glijdt, of er te haaks op staat. Dit heeft echter niks met de hoek van het mesje zelf te maken, maar met hoe je je handvat zelf hanteert. Je maakt geen verschil in je hoek tussen een WTG, XTG of ATG passage.

Bij een SR (en analoga daarvan zoals een Shavette) daarentegen heb je direct het mes zelf vast en dien je wel met je hoeken te spelen. WTG gaat over het algemeen het beste als je dit op 30 graden doet. 15 graden voor XTG en 5-10 graden voor ATG.
[ afbeelding ]

Een voordeel van DE over SR is dat het sneller is en inderdaad sneller onder de knie te krijgen is. Als ik mezelf snij met m'n SR maak ik het vaak vlug af met een DE, om vervolgens de verbanddoos maar op te zoeken.

WTG = With the Grain, XTG = Across the Grain, ATG = Against the grain
goeie voor de Op.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:17:26 #261
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127115579
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:07 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

goeie voor de Op.
Voeg maar toe aan de Wiki
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:23:24 #262
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127115778
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:17 schreef Luco het volgende:

[..]

Voeg maar toe aan de Wiki
hebben we nog niet. Wordt niet meer mee gewerkt volgens mij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:37:56 #263
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127116273
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:23 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

hebben we nog niet. Wordt niet meer mee gewerkt volgens mij.
In that case, gooi dan maar in de OP
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127118760



Nou ik ben benieuwd!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:40:18 #265
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127119099
Toch hoor ik wisselende dingen over die derby's.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_127119870
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch hoor ik wisselende dingen over die derby's.
Haal hem dan als de donderse bliksem uit de op. Ik dacht Turkse mesjes voor Turks scheerzeep.
pi_127120050
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:40 schreef SosuaCafe het volgende:
Toch hoor ik wisselende dingen over die derby's.
Ik vind ze gewoon niet scherp genoeg maar voor een beginner zijn ze wel interessant omdat je jezelf er minder snel mee snijdt. Voor mensen met een zachter type baardgroei dan ik zullen ze vast prettiger zijn dan voor mij.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:31:35 #268
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127125125
Incoming...

Ben benieuwd. Antiek lederen setje.


http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_127125640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:31 schreef SosuaCafe het volgende:
Incoming...

Ben benieuwd. Antiek lederen setje.


[ afbeelding ]
Ziet er strak uit! :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:42:29 #270
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127129506
Ziet er mooi uit ja.

Via marktplaats?

Ik heb net per ongeluk tabac cream gekocht ipv de stick :')
Ben zelf meer van de harde zepen, maar goed. Maar eens kijken of mij tabac bevalt.

Derby's, bij mij zijn ze na de eerste keer scheren eigenlijk al te bot. Maar om te testen wat voor je baard fijn is, is er niks mis mee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:29:03 #271
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127132326
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ziet er mooi uit ja.

Via marktplaats?

Ik heb net per ongeluk tabac cream gekocht ipv de stick :')
Ben zelf meer van de harde zepen, maar goed. Maar eens kijken of mij tabac bevalt.

Derby's, bij mij zijn ze na de eerste keer scheren eigenlijk al te bot. Maar om te testen wat voor je baard fijn is, is er niks mis mee.
franse antiekhandel. Tabac deed mij denken aan een mix van een bejaardensoos en een paardenzadeltas.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 00:53:33 #272
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127136039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:55 schreef lipper het volgende:

[..]

Haal hem dan als de donderse bliksem uit de op. Ik dacht Turkse mesjes voor Turks scheerzeep.
Loop anders even je plaatselijke hema binnen voor een pakje DE mesjes voor 2 euro. Er staat geen merk op maar het zijn Israeli Personna Red mesjes. Kan je ze meteen vergelijken met de derby's. Mesjes zijn in ieder type krabber weer anders en daarbij ook een heel persoonlijk iets. Gewoon veel verschillende proberen :)
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:44:57 #273
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127139736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:53 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Loop anders even je plaatselijke hema binnen voor een pakje DE mesjes voor 2 euro. Er staat geen merk op maar het zijn Israeli Personna Red mesjes. Kan je ze meteen vergelijken met de derby's. Mesjes zijn in ieder type krabber weer anders en daarbij ook een heel persoonlijk iets. Gewoon veel verschillende proberen :)
in een superspeed uit '63 zijn ze gemiddeld tot goed. Nogal hakkerig. Dat wel.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_127141545
Vanochtend voor de 3de dag op rij met een DE geschoren. Maar vandaag geen succes.
1ste dag 1 wondje, gisteren niks. Dus vandaag ligt mijn bakkes open. Wat een bloed festijn. Volgens mij had ik mijn DE er veel te haaks op staan. Ik hoorde al veel geschuur en al mijn uitstulpsels (moedervlekken) liggen open.
Daarnaast is mijn nek vrij rood, dit had ik vorige dagen ook. Denk toch om maar even paar dagen elektrisch te doen zodat mijn huid kan genezen en in de tussen tijd maar wat spul bestellen.

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is, wat ik met pre-shave moet doen. Ik ga denk ik voor de proraso scheerzeep (gevoelige huid) + kwast. Maar die aftershave dat is toch niet een luchtje maar ook echt iets voor je bakkes?
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:13:03 #275
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127141758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:06 schreef DrukVout het volgende:
Vanochtend voor de 3de dag op rij met een DE geschoren. Maar vandaag geen succes.
1ste dag 1 wondje, gisteren niks. Dus vandaag ligt mijn bakkes open. Wat een bloed festijn. Volgens mij had ik mijn DE er veel te haaks op staan. Ik hoorde al veel geschuur en al mijn uitstulpsels (moedervlekken) liggen open.
Daarnaast is mijn nek vrij rood, dit had ik vorige dagen ook. Denk toch om maar even paar dagen elektrisch te doen zodat mijn huid kan genezen en in de tussen tijd maar wat spul bestellen.

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is, wat ik met pre-shave moet doen. Ik ga denk ik voor de proraso scheerzeep (gevoelige huid) + kwast. Maar die aftershave dat is toch niet een luchtje maar ook echt iets voor je bakkes?
De truuc:

goede preshave. Kan zelfs al met goede vochtinbrengende crème spoeling. Hete/warme handdoek.

Goede scheerzeep. Proraso / Dr Harris / Taylor of Old Bond Str. / MWF e.d.

Afspoelen (koud water)

Aluin (mits nodig)

Afspoelen

After Shave.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:13:06 #276
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127141760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:06 schreef DrukVout het volgende:
Vanochtend voor de 3de dag op rij met een DE geschoren. Maar vandaag geen succes.
1ste dag 1 wondje, gisteren niks. Dus vandaag ligt mijn bakkes open. Wat een bloed festijn. Volgens mij had ik mijn DE er veel te haaks op staan. Ik hoorde al veel geschuur en al mijn uitstulpsels (moedervlekken) liggen open.
Daarnaast is mijn nek vrij rood, dit had ik vorige dagen ook. Denk toch om maar even paar dagen elektrisch te doen zodat mijn huid kan genezen en in de tussen tijd maar wat spul bestellen.

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is, wat ik met pre-shave moet doen. Ik ga denk ik voor de proraso scheerzeep (gevoelige huid) + kwast. Maar die aftershave dat is toch niet een luchtje maar ook echt iets voor je bakkes?
pre-shave is eigenlijk het meest belangrijk. Door te zorgen dat je huid warm en vochtig is worden de baardharen zacht en gaan je poriën open staan. Daarom is scheren onder/net na het douchen ideaal, en anders kun je met een warme, vochtige handdoek je gezicht voorbereiden.


Mantic59 heeft ook wel goede ideeën.
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:13:31 #277
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127141769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:06 schreef DrukVout het volgende:
Vanochtend voor de 3de dag op rij met een DE geschoren. Maar vandaag geen succes.
1ste dag 1 wondje, gisteren niks. Dus vandaag ligt mijn bakkes open. Wat een bloed festijn. Volgens mij had ik mijn DE er veel te haaks op staan. Ik hoorde al veel geschuur en al mijn uitstulpsels (moedervlekken) liggen open.
Daarnaast is mijn nek vrij rood, dit had ik vorige dagen ook. Denk toch om maar even paar dagen elektrisch te doen zodat mijn huid kan genezen en in de tussen tijd maar wat spul bestellen.

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is, wat ik met pre-shave moet doen. Ik ga denk ik voor de proraso scheerzeep (gevoelige huid) + kwast. Maar die aftershave dat is toch niet een luchtje maar ook echt iets voor je bakkes?
Hey een geocacher. ^O^

OT:
Maak je je bakkes wel nat voordat je zeep aanbrengt?

Aftershave heb je met en zonder alcohol.
Hoewel met alcohol ontsmettend werkt zou ik toch liever een eau de toilette of iets hydraterends aanbrengen.
Je moeder is een hamster
pi_127141971
Wat ik nu doe is heet douchen, (vanochtend nog gewassen met shampoo, we hebben geen crème spoeling) mijn bakkes niet afgedroogd en direct "ingezeept" met AH scheerschuim (wat dus weggaat).

En dat Aluin. Ik heb wel een blok van DVH. Maar zie er niet echt het nut van. Het prikt alleen maar als een gek.

@Crutch, jep een geocacher. Maar niet heel actief. Doe het liever als ik op vakantie ben om zo een stad wat anders te bekijken.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:22:39 #279
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127142116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef DrukVout het volgende:
Wat ik nu doe is heet douchen, (vanochtend nog gewassen met shampoo, we hebben geen crème spoeling) mijn bakkes niet afgedroogd en direct "ingezeept" met AH scheerschuim (wat dus weggaat).

En dat Aluin. Ik heb wel een blok van DVH. Maar zie er niet echt het nut van. Het prikt alleen maar als een gek.

@Crutch, jep een geocacher. Maar niet heel actief. Doe het liever als ik op vakantie ben om zo een stad wat anders te bekijken.
dat prikken is juist goed. Tevens een signaal dat er iets aan je techniek schort.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:43:32 #280
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127142754
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

dat prikken is juist goed. Tevens een signaal dat er iets aan je techniek schort.
Als je goed geschoren hebt hoort je aluin niet te prikken. Als het prikt betekent dit dat je te agressief hebt geschoren en eigenlijk een stukje opperhuid eraf hebt geschoren. Aluin werkt verder aseptisch en zorgt voor contractie van je huid. Ik breng het altijd aan, maak dan m'n gear schoon en spoel dit vervolgens weer van m'n gezicht af. Dan de aftershave eroverheen en klaar ben ik.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:58:56 #281
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_127143353
Als je een wat gevoeliger huidtype hebt kan je je scheren zoals je wilt, maar zal aluin altijd prikken. Douchen voor het scheren werkt voor mij niet. Mijn huid is veel te droog en na het douchen alleen maar droger. Dan kan ik scheren echt vergeten. Ik maak m'n gezicht nat met heet water, een beetje olie, dan MWF en dan scheren (3 pases). Daarna zeep ik m'n gezicht nogmaals in, maak ik m'n spullen schoon en dan onder de douche. Daarna nog een balsem. Zo kan ik me eventueel elke dag scheren. Stem je producten een beetje af op je huidtype, en je shave zal confortabeler zijn. Dit hoeft echt niet veel geld te kosten.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:31:30 #282
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127144595
Mijn bestelling komt vandaag binnen *O* *G*
Je moeder is een hamster
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:34:19 #283
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127144695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:31 schreef Crutch het volgende:
Mijn bestelling komt vandaag binnen *O* *G*
spannond.. :D
I'm not the girl in the picture..
pi_127145229
Nu dit geselecteerd:

Of raden jullie andere dingen aan?
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:58:04 #285
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127145777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:47 schreef DrukVout het volgende:
Nu dit geselecteerd:
[ afbeelding ]
Of raden jullie andere dingen aan?
kwast is prima, Proraso ben ik vanwege de menthol geen fan van. Al heb ik niet de gevoelige versie geprobeerd, zit daar ook menthol in?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127146260
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:58 schreef Luco het volgende:
k menthol in?
Bij de preshave staat:
Deze crème voor de gevoelige huid werkt net zo goed als originele formule maar euclyptus en menthol zijn hier vervangen door ingrediënten voor de gevoelige huid: aloe vera en groene thee
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:37:36 #287
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127147772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:06 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Bij de preshave staat:
Deze crème voor de gevoelige huid werkt net zo goed als originele formule maar euclyptus en menthol zijn hier vervangen door ingrediënten voor de gevoelige huid: aloe vera en groene thee
Ah kijk, dan ga ik daar verder niks over zeggen :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:16:15 #288
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127152238
Man, wat ben ik achteraf blij dat ik maar een kleine tube Tabac heb gekocht. 1x gebruikt, nooit weer. Lather is meer dan prima, maar ik kan die geur niet handelen. Deze ga ik weggeven aan iemand die het wel gebruikt. brrr.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:34:01 #289
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127153069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Man, wat ben ik achteraf blij dat ik maar een kleine tube Tabac heb gekocht. 1x gebruikt, nooit weer. Lather is meer dan prima, maar ik kan die geur niet handelen. Deze ga ik weggeven aan iemand die het wel gebruikt. brrr.
haha precies. :r
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:41:01 #290
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127153419
Weet iemand of TOBS samples ergens te koop zijn? Of hebben mensen dit zelf gemaakt misschien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:23:00 #291
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127155433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:41 schreef Dimauro het volgende:
Weet iemand of TOBS samples ergens te koop zijn? Of hebben mensen dit zelf gemaakt misschien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij maakt Brad die zelf.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:43:18 #292
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127156394
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:41 schreef Dimauro het volgende:
Weet iemand of TOBS samples ergens te koop zijn? Of hebben mensen dit zelf gemaakt misschien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mailen met TOBS zelf?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:43:50 #293
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127156430
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:44 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

in een superspeed uit '63 zijn ze gemiddeld tot goed. Nogal hakkerig. Dat wel.
Bij mij zijn de derby's en personna's ook nogal hakkerig, trekken aan de haren.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:46:44 #294
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127156588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:43 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Mailen met TOBS zelf?
hmm ja zal ook eens op B&B rondneuzen, leek me wel een goed plan in plaats van al die grote bakken
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:48:00 #295
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127156655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:46 schreef Dimauro het volgende:

[..]

hmm ja zal ook eens op B&B rondneuzen, leek me wel een goed plan in plaats van al die grote bakken
Ja dat is ook, dadelijk zit je met zo'n grote bak van 20 euro die je niet gebruikt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:30:58 #296
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127158890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:43 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Bij mij zijn de derby's en personna's ook nogal hakkerig, trekken aan de haren.
welke gebruik jij?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:31:56 #297
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127158937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ja dat is ook, dadelijk zit je met zo'n grote bak van 20 euro die je niet gebruikt.
Waar betaal je in godsnaam 20 euro voor een 150g bak TOBS? 12,50 tot 15 euro bij Nederlandse zaken, 9 a 10 GBP op Amazon.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:32:45 #298
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127158978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:30 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

welke gebruik jij?
Momenteel Astra SP, soms Shark SS. Die Astra's vind ik net wat soepeler glijden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:34:08 #299
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127159044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Waar betaal je in godsnaam 20 euro voor een 150g bak TOBS? 12,50 tot 15 euro bij Nederlandse zaken, 9 a 10 GBP op Amazon.
Inclusief verzendkosten ga je al snel richting de 20 euro.
Scheerwinkel.nl Jermyn st. 14,85 + 5,50 = 20,35
Manandshaving.nl Jermyn st. 15,95 + 3,95 = 19,90
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:54:39 #300
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127160006
wie maakt hem vol ?
I'm not the girl in the picture..
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:34:03 #301
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_127161776
Ok
Je moeder is een hamster
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')