abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 april 2013 @ 21:45:14 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125843301

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Danelectro | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Höfner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Orange | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier

  zondag 28 april 2013 @ 21:45:41 #2
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125843332
Stukje film over hoe zo'n dag er voor ons uitziet. In de ochtend om 11 uur inpakken om vervolgens pas 12 uur te spelen :D

  zondag 28 april 2013 @ 21:53:48 #3
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125843892
Voor wie het gisteren gemist heeft: die docu met Henny Vrienten en z'n gitaarjongens:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339536

En het concert in Carré (ben ik nu aan het kijken):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339848
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125845020
3:00 - 4:00 hoe krijg ik dat gitaargeluid? :D
  zondag 28 april 2013 @ 22:20:30 #5
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125845651
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:10 schreef op_quoter het volgende:
3:00 - 4:00 hoe krijg ik dat gitaargeluid? :D
Klinkt als een strat - overdrive en een octaver die er een hoge octaaf bij knalt. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125846053
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:10 schreef op_quoter het volgende:
3:00 - 4:00 hoe krijg ik dat gitaargeluid? :D
Hoor iets van een Octaver en een Fuzz. Doet me kwa gitaar sound een beetje denken aan Hendrix z`n solo sound op purple haze alleen dan net een tandje "Viezer*

En een Strat :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 22:27:01 ]
pi_125846159
quote:
11s.gif Op zondag 28 april 2013 21:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Stukje film over hoe zo'n dag er voor ons uitziet. In de ochtend om 11 uur inpakken om vervolgens pas 12 uur te spelen :D

_O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125846813
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2013 21:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor wie het gisteren gemist heeft: die docu met Henny Vrienten en z'n gitaarjongens:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339536

En het concert in Carré (ben ik nu aan het kijken):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339848
Hey col, morgen even kijken.

Net Sound City gekeken, geniaal _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125846887
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hey col, morgen even kijken.

Net Sound City gekeken, geniaal _O_
Die documantaire is echt super tof ja _O_ Dave Grohl die even die Neve koopt _O_
pi_125848045
Audio gelukt, Dribs?
PS4 online: micro_nl
pi_125848552
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hey col, morgen even kijken.

Net Sound City gekeken, geniaal _O_
O ja, daar poste ik gisteren nog wat over op feestboek:

quote:
Leuke muziek weetjes!!

In de documentaire over Sound City van Dave Grohl gaat het eigenlijk alleen over het verleden van de studio en de oude Neve tafel. En het laat je misschien een beetje droevig achter over de studio zelf.

Maar wel leuk om te weten dat Fairfax Recordings nu in die studio zit, met een oude EMI tafel uit de Abbey Road Studio's.

http://fairfaxrecordings.com/studio

Het bandje van het filmpje heeft opgenomen in die studio met op drums, jawel, Dave Grohl himself! :D

PS4 online: micro_nl
  zondag 28 april 2013 @ 23:18:50 #12
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125849210
Ja, ik zag het, gaaf!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125850912
Ik zit er over na te denken om gitaar te gaan spelen. Ik speel nu zelf al een aantal jaren piano/synthesizer, en wil een keer wat anders proberen.

Zelf zat ik aan de Epiphone ES-335 te denken:

(dit vind ik zelf wel lekker klinken ;) )

Mede omdat ik hem er erg mooi uit vind zien, en omdat hij nogal warm klinkt. Ik hou zelf niet van die hele grommende, lage distorted geluiden. Cleane geluiden en wat meer hogere jankende gitaren vind ik zelf veel mooier, en dat kan deze wel.

Nog wel een probleempje, er is geen gitaar winkel in de buurt die Epiphone verkoopt. Wel een Yamaha dealer die voor ongeveer dezelfde prijscategorie als de 335, de Pacifica voor ¤240 aanbied.


Misschien ook wel een leuke beginners gitaar. Hij is een stuk kleiner en biedt naast de humbucker ook nog twee single coils en natuurlijk een whammy bar.

Hebben jullie nog tips?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 23:56:00 ]
pi_125850977
Persoonlijk zou ik zeggen, ga voor de Yamaha, dat zijn hele fijne gitaren!
  zondag 28 april 2013 @ 23:59:38 #15
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125851108
Aan zo'n mening heeft hij toch niks. Aan al onze meningen eignelijk niet.

Het beste kan je gewoon op youtube filmpjes zoeken van beide gitaren. Luisteren, veel luisteren en als je een duidelijk verschil hoort, dan kies je degene die je mooier vindt klinken. En zo niet dan koop je lekker de mooiste :+
pi_125851154
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 23:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Aan zo'n mening heeft hij toch niks. Aan al onze meningen eignelijk niet.

Het beste kan je gewoon op youtube filmpjes zoeken van beide gitaren. Luisteren, veel luisteren en als je een duidelijk verschil hoort, dan kies je degene die je mooier vindt klinken. En zo niet dan koop je lekker de mooiste :+
Haha :+

Is zo inderdaad, ga naar YouTube typ de beide modellen in, ga véél luisteren, en als het kan (Alleen als het kan... als die zaak dicht is moet je ook niks proberen :D :') ) Moet je naar een gitaarzaakje in de buurt toe en kijken of ze beide modellen hebben, en veel proberen :)
pi_125851489
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 23:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Aan zo'n mening heeft hij toch niks. Aan al onze meningen eignelijk niet.

Het beste kan je gewoon op youtube filmpjes zoeken van beide gitaren. Luisteren, veel luisteren en als je een duidelijk verschil hoort, dan kies je degene die je mooier vindt klinken. En zo niet dan koop je lekker de mooiste :+
Probleem is dat alle filmpjes van de Yamaha, door verschillende type amps, enorm veel verschillen. Terwijl bijna 90% van de 335 filmpjes gasten zijn van in de 50/60 zijn die een beetje moeilijk gaan lopen doen door continu jazz en blues riffjes te gaan spelen :')

Maar ik woon in de buurt van Zwolle, en ik weet dat Big One Yamaha's verkoopt. Maar Epiphone weer niet, wel bij Tonika, maar dat zit dan weer helemaal in Groningen. En de Feedback in Amersfoort (grafwinkel) is niet meer.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:00 schreef Braddie het volgende:

[..]

Haha :+

Is zo inderdaad, ga naar YouTube typ de beide modellen in, ga véél luisteren, en als het kan (Alleen als het kan... als die zaak dicht is moet je ook niks proberen :D :') ) Moet je naar een gitaarzaakje in de buurt toe en kijken of ze beide modellen hebben, en veel proberen :)
Proberen wordt moeilijk, kan nog geen enkel akkoord :P
pi_125851607
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:08 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Probleem is dat alle filmpjes van de Yamaha, door verschillende type amps, enorm veel verschillen. Terwijl bijna 90% van de 335 filmpjes gasten zijn van in de 50/60 zijn die een beetje moeilijk gaan lopen doen door continu jazz en blues riffjes te gaan spelen :')

Maar ik woon in de buurt van Zwolle, en ik weet dat Big One Yamaha's verkoopt. Maar Epiphone weer niet, wel bij Tonika, maar dat zit dan weer helemaal in Groningen. En de Feedback in Amersfoort (grafwinkel) is niet meer.

[..]

Proberen wordt moeilijk, kan nog geen enkel akkoord :P
Ach, al strum je maar een beetje en voel je met je handen langs het fretboard en voel je even hoe je hem vind aanvoelen in je handen etc, ik kocht mijn eerste gitaar toen ik ook niks kon.

Het is inderdaad lastig ja, ES335 is een blues/jazz gitaar (Naar mijn mening hoor..)en zo`n Pacifica word volgens mij ook wel een "Fat Strat" of "Super Strat" genoemd en is meer geschikt voor de Funk/Rock/Pop/Disco (Je kan er natuurlijk ook wel andere dingen op spelen, maar in deze genres zie je het meest Strats voorbij komen is me opgevallen)

Het ligt er maar net aan wat jij fijn vind.

voor mij bijvoorbeeld: ik heb een Stratocaster, die staat in OPEN G. Keith Richards gebruikt in die stemming altijd een Telecaster, en dat vind ik dan weer niet heel fijn spelen.
  maandag 29 april 2013 @ 00:26:03 #19
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125852002
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:08 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Probleem is dat alle filmpjes van de Yamaha, door verschillende type amps, enorm veel verschillen. Terwijl bijna 90% van de 335 filmpjes gasten zijn van in de 50/60 zijn die een beetje moeilijk gaan lopen doen door continu jazz en blues riffjes te gaan spelen :')

Maar ik woon in de buurt van Zwolle, en ik weet dat Big One Yamaha's verkoopt. Maar Epiphone weer niet, wel bij Tonika, maar dat zit dan weer helemaal in Groningen. En de Feedback in Amersfoort (grafwinkel) is niet meer.

[..]

Proberen wordt moeilijk, kan nog geen enkel akkoord :P
Nouja het zijn twee gitaren die wel totaal verschillend klinken. Noem eens wat bands wat voor muziek je zou willen spelen. Of een bepaald nummer waarvan je het geluid er tof vindt.

Dan moet je al een eind komen.
  maandag 29 april 2013 @ 00:26:42 #20
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125852028
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:12 schreef Braddie het volgende:

voor mij bijvoorbeeld: ik heb een Stratocaster, die staat in OPEN G. Keith Richards gebruikt in die stemming altijd een Telecaster, en dat vind ik dan weer niet heel fijn spelen.
Dit soort random dingen heeft echt nul toevoeging he :')
pi_125852070
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dit soort random dingen heeft echt nul toevoeging he :')
Niet heel erg veel toevoeging, maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het per persoon verschilt wat je fijn vind spelen. Vandaar.

(Maar had het niet zo persoonlijk moeten doen)
pi_125852088
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, al strum je maar een beetje en voel je met je handen langs het fretboard en voel je even hoe je hem vind aanvoelen in je handen etc, ik kocht mijn eerste gitaar toen ik ook niks kon.

Het is inderdaad lastig ja, ES335 is een blues/jazz gitaar (Naar mijn mening hoor..)en zo`n Pacifica word volgens mij ook wel een "Fat Strat" of "Super Strat" genoemd en is meer geschikt voor de Funk/Rock/Pop/Disco (Je kan er natuurlijk ook wel andere dingen op spelen, maar in deze genres zie je het meest Strats voorbij komen is me opgevallen)

Het ligt er maar net aan wat jij fijn vind.

voor mij bijvoorbeeld: ik heb een Stratocaster, die staat in OPEN G. Keith Richards gebruikt in die stemming altijd een Telecaster, en dat vind ik dan weer niet heel fijn spelen.
Bedankt voor de tips.
Zal morgen nog naar wat filmpjes zoeken van beide gitaren. Vooral van de Yamaha omdat ik daar nog niet zoveel van gezien heb. En de winkel waar ik mijn toetsgear vandaan heb (Oostendorp in Wezep) levert deze guitar ook.
Qua muzieksmaak zit ik een beetje bij electronische muziek, alternative, en een beetje classic rock.
Zal morgen eens wat nummers opzoeken met toffe gitaren ;)

En een 335 kan wel degelijk andere muziek dan Blues/Jazz spelen:


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 00:29:52 ]
pi_125852147
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:28 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips.
Zal morgen nog naar wat filmpjes zoeken van beide gitaren. Vooral van de Yamaha omdat ik daar nog niet zoveel van gezien heb. En de winkel waar ik mijn toetsgear vandaan heb (Oostendorp in Wezep) levert deze guitar ook.
Qua muzieksmaak zit ik een beetje bij electronische muziek, alternative, en een beetje classic rock.
Zal morgen eens wat nummers opzoeken met toffe gitaren ;)
Classic Rock? Dan zou ik zeggen.. maar dat is ook puur omdat je de ES serie tegenwoordig weer bij veel bands ziet opduiken ehh.... ga voor de ES335 :) Tuurlijk, die stijlen lukken je ook met een Strat zeker weten! Maar persoonlijk asocieer ik Classic Rock met een ES335, en alternative (Dan denk ik aan Arctic Monkeys en zo)
  maandag 29 april 2013 @ 00:36:04 #24
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125852321
Braddie, no offense maar het is je vaker gevraagd om mensen die een advies vragen niet je loze advies te geven. Je hebt zelf ook toegegeven dat je commentaar vaak totaal nergens op slaat. Ik waardeer het dat je probeert te helpen, maar in zo'n geval kan je iemand ook precies de andere kant op sturen.
pi_125852690
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Braddie, no offense maar het is je vaker gevraagd om mensen die een advies vragen niet je loze advies te geven. Je hebt zelf ook toegegeven dat je commentaar vaak totaal nergens op slaat. Ik waardeer het dat je probeert te helpen, maar in zo'n geval kan je iemand ook precies de andere kant op sturen.
Ben ik met je eens Dribbel.

Maar laten we héél eerlijk wezen, hij twijfelt tussen een ES335 en een Strat. Wat zou jij hem dan aanraden voor Classic Rock/Alternative? sowieso iets met Humbuckers toch?... lijkt mij persoonlijk dat het daar meer voor geschikt is. (Maar inderdaad, het kan zijn dat ik het fout heb hoor)
pi_125852824
Ik kan het me wel voorstellen hoor, iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur qua merk of type. Ik als toetsenist heb ik dat ook wel aardig fel ;)

Die Yamaha Pacifica heeft trouwens 2x Single coil, en 1x humbucker.
pi_125852966
quote:
12s.gif Op maandag 29 april 2013 00:53 schreef Rivalo het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur qua merk of type. Ik als toetsenist heb ik dat ook wel aardig fel ;)

Die Yamaha Pacifica heeft trouwens 2x Single coil, en 1x humbucker.
Ik ook als toetsenist :) Speel nu noodgedwongen op een Casio in een band (Zitten nog wel leuk rhodes sounds in en grappige blazers.. maar verder)

Kwam van een Tyros 3 af (Zegt je ook wel wat?) wat is dát een wereld van verschil opeens zeg. En ik maar zeggen " Ja, er komt écht een Korg Kronos.. écht waar" en waar ben ik nu? 1 jaar later en bezig met m`n rijbewijs :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 00:59:06 ]
  maandag 29 april 2013 @ 00:59:40 #28
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125852994
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens Dribbel.

Maar laten we héél eerlijk wezen, hij twijfelt tussen een ES335 en een Strat. Wat zou jij hem dan aanraden voor Classic Rock/Alternative? sowieso iets met Humbuckers toch?... lijkt mij persoonlijk dat het daar meer voor geschikt is. (Maar inderdaad, het kan zijn dat ik het fout heb hoor)
Het gaat er meer om dat je hem eerst de strat aanraadt en dan weer dat. Je hebt nog nul info wat hij wilt dus dat moet je eerst weten.

Even wat punten wat misschien handig is om te weten.

De strat heeft 2 enkele elementen en 1 humbucker (dubbel element)
De Epi heeft 2 humbuckers
Humbuckers geven een wat dikker, voller geluid en worden eerder geassocieerd met rock. Single coils geven een wat dunner geluid, denk daarbij aan van die funky slagjes, oa Red Hot Chili Peppers bijvoorbeeld.
Wat je mooier vindt klinken dat is puur afhankelijk van wat jij wilt. Wat Braddy al zegt, als jekijkt naar Classic Rock zou je eerder naar humbuckers neigen en dus de Epi. Neemt niet weg dat je met die strat oko prima kan rocken omdat daar ook een humbucker inzit.

Later krijg je nog te maken met wat voor soort hals en dikte enz daarvan wat jij fijner vindt spelen maar dat is persoonlijk en daar kom je later pas achter dus heeft nu nog weinig nut om daarnaar te kijken.
pi_125853422
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ook als toetsenist :) Speel nu noodgedwongen op een Casio in een band (Zitten nog wel leuk rhodes sounds in en grappige blazers.. maar verder)

Kwam van een Tyros 3 af (Zegt je ook wel wat?) wat is dát een wereld van verschil opeens zeg. En ik maar zeggen " Ja, er komt écht een Korg Kronos.. écht waar" en waar ben ik nu? 1 jaar later en bezig met m`n rijbewijs :')
Ik ben een Yamaha fanboy, dus dat zegt me natuurlijk wel wat. Maar dan nog had ik dan voor de Kronos gekozen. Puur omdat het bijna totaal verschillende instrumenten zijn. Zeker in bandvorm is de Kronos beter.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat je hem eerst de strat aanraadt en dan weer dat. Je hebt nog nul info wat hij wilt dus dat moet je eerst weten.

Even wat punten wat misschien handig is om te weten.

De strat heeft 2 enkele elementen en 1 humbucker (dubbel element)
De Epi heeft 2 humbuckers
Humbuckers geven een wat dikker, voller geluid en worden eerder geassocieerd met rock. Single coils geven een wat dunner geluid, denk daarbij aan van die funky slagjes, oa Red Hot Chili Peppers bijvoorbeeld.
Wat je mooier vindt klinken dat is puur afhankelijk van wat jij wilt. Wat Braddy al zegt, als jekijkt naar Classic Rock zou je eerder naar humbuckers neigen en dus de Epi. Neemt niet weg dat je met die strat oko prima kan rocken omdat daar ook een humbucker inzit.

Later krijg je nog te maken met wat voor soort hals en dikte enz daarvan wat jij fijner vindt spelen maar dat is persoonlijk en daar kom je later pas achter dus heeft nu nog weinig nut om daarnaar te kijken.
Ik ga nu slapen, en zal morgen wel eens wat gaan opzoeken (er slapen hier mensen op dit moment, dus vol volume ff wat nummers opzoeken gaat hem ook niet worden ;) )
Qua Classic Rock luister ik bijvoorbeeld Guns N' Roses, Queen, Led Zeppelin, The Eagles. Maar bijvoorbeeld niet The Beatles waarvan ik weet dat ze een 335 gebruikten.
Zelf vind ik Radiohead wel een goede alternative band.

Ik produceer zelf op dit moment electronische muziek, beetje zweverig en vaag. (https://soundcloud.com/rivalo), daardoor kreeg de 335 door zijn wat warmere, vollere geluid ook wat meer mijn aandacht. Vooral als je het eerste filmpje wat ik net postte luistert, dat vind ik wel een lekker geluid wat in electronische muziek ook zeer goed naar voren komt.
pi_125853503
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:19 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik ben een Yamaha fanboy, dus dat zegt me natuurlijk wel wat. Maar dan nog had ik dan voor de Kronos gekozen. Puur omdat het bijna totaal verschillende instrumenten zijn. Zeker in bandvorm is de Kronos beter.

Ik wás altijd een énorm Technics liefhebber, maar helaas zijn ze gestopt al sinds 2004 ;(
De Kronos is een super apparaat ja, wat mij ook erg aanspreekt is gewoon dat Casio keyboard houden (hij speelt heerlijk namelijk) en een Integra7 module van Roland aanschaffen, die SuperNATURAL klanken zijn zó verdomde goed.
  maandag 29 april 2013 @ 09:53:42 #31
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125856398
Altijd voor de semi hollow body _O_
pi_125856425
quote:
11s.gif Op zondag 28 april 2013 21:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Stukje film over hoe zo'n dag er voor ons uitziet. In de ochtend om 11 uur inpakken om vervolgens pas 12 uur te spelen :D

Nice! :)
I feel kinda Locrian today
pi_125856827
quote:
12s.gif Op zondag 28 april 2013 23:54 schreef Rivalo het volgende:
Ik zit er over na te denken om gitaar te gaan spelen. Ik speel nu zelf al een aantal jaren piano/synthesizer, en wil een keer wat anders proberen.

Zelf zat ik aan de Epiphone ES-335 te denken:
[ afbeelding ]
(dit vind ik zelf wel lekker klinken ;) )

Mede omdat ik hem er erg mooi uit vind zien, en omdat hij nogal warm klinkt. Ik hou zelf niet van die hele grommende, lage distorted geluiden. Cleane geluiden en wat meer hogere jankende gitaren vind ik zelf veel mooier, en dat kan deze wel.

Nog wel een probleempje, er is geen gitaar winkel in de buurt die Epiphone verkoopt. Wel een Yamaha dealer die voor ongeveer dezelfde prijscategorie als de 335, de Pacifica voor ¤240 aanbied.
[ afbeelding ]

Misschien ook wel een leuke beginners gitaar. Hij is een stuk kleiner en biedt naast de humbucker ook nog twee single coils en natuurlijk een whammy bar.

Hebben jullie nog tips?
*Nevermind* Zie dat je al genoemd hebt waar je oa naar luistert... Denk dat je met een pacifica prima uit de voeten moet kunnen (hoewel ikzelf de dot nooit heb gehad, staat nog steeds op mijn lijstje ook).

De pacifica's zijn idd goede gitaren voor het geld (welke is het precies die je zou kunnen kopen, de 112?) en door de single, single, humbucker set up ook redelijk veelzijdig. De dot wordt over het algemeen ook prima bevonden, maar is volgens mij wat dikker/groter dus het is de vraag of je dat prettig vindt spelen.

Sowieso zou ik naar een tweedehands kijken en ze eventueel beiden proberen/kopen. Als je ze tweedehands op de kop tikt kun je ze voor ongeveer dezelfde prijs doorverkopen en op die manier kun je ze beiden goed testen. (En pacificas zijn tweedehands volgens mij ook goed te verkrijgen).

Risico is natuurlijk wel dat je ze niet meer weg doet maar je opeens met 2 gitaren blijft zitten ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door m0ridin op 29-04-2013 10:52:51 ]
  maandag 29 april 2013 @ 10:22:31 #34
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125857015
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, wat voor muziek wil je gaan spelen idd?

De pacifica's zijn idd goede gitaren voor het geld (welke is het precies die je zou kunnen kopen, de 112?) en door de single, single, humbucker set up ook redelijk veelzijdig. De dot wordt over het algemeen ook prima bevonden, maar is volgens mij wat dikker/groter dus het is de vraag of je dat prettig vindt spelen.

Sowieso zou ik naar een tweedehands kijken en ze eventueel beiden proberen/kopen. Als je ze tweedehands op de kop tikt kun je ze voor ongeveer dezelfde prijs doorverkopen en op die manier kun je ze beiden goed testen. (En pacificas zijn tweedehands volgens mij ook goed te verkrijgen).

Risico is natuurlijk wel dat je ze niet meer weg doet maar je opeens met 2 gitaren blijft zitten ;)
2 maar ? :P
pi_125857826
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 10:22 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

2 maar ? :P
Whehe, njah... Vervang "2" door het aantal gitaren ooit gekocht minus 1/6e ervan?
pi_125857842
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 10:22 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

2 maar ? :P
Je moet ergens beginnen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125857992
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 10:54 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen :D
Oh, trouwens Dean, dm ;)
pi_125860046
Zo, ik heb weer eens een gitaar aangeschaft. Naast mijn Fender Telecaster en Guild M-120E, heb ik nu een resonator gitaar gekocht: een Gretsch G9240 Alligator Biscuit. Was qua prijs/kwaliteit toch uiteindelijk degene waar ik bij terecht ben gekomen.

  maandag 29 april 2013 @ 12:57:47 #39
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125862217
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat je hem eerst de strat aanraadt en dan weer dat. Je hebt nog nul info wat hij wilt dus dat moet je eerst weten.

Even wat punten wat misschien handig is om te weten.

De strat heeft 2 enkele elementen en 1 humbucker (dubbel element)
De Epi heeft 2 humbuckers
Humbuckers geven een wat dikker, voller geluid en worden eerder geassocieerd met rock. Single coils geven een wat dunner geluid, denk daarbij aan van die funky slagjes, oa Red Hot Chili Peppers bijvoorbeeld.
Wat je mooier vindt klinken dat is puur afhankelijk van wat jij wilt. Wat Braddy al zegt, als jekijkt naar Classic Rock zou je eerder naar humbuckers neigen en dus de Epi. Neemt niet weg dat je met die strat oko prima kan rocken omdat daar ook een humbucker inzit.

Later krijg je nog te maken met wat voor soort hals en dikte enz daarvan wat jij fijner vindt spelen maar dat is persoonlijk en daar kom je later pas achter dus heeft nu nog weinig nut om daarnaar te kijken.
En dan nog is het automatisme humbuckers = (classic) rock, single coil = pop/funk vrij willekeurig. Met een goeie strat kun je ook belachelijk hard rocken, kijk naar Smashing Pumpkins, Pearl Jam, of Hendrix, Green Day, Blink 182; vaak op een strat(achtige) met single coils gespeeld. Tom Morello maakt vette beukmuziek op een Telecaster.
En andersom: spelen al die blueshelden ook niet met humbuckers? Niet bepaald harde muziek.

It's all in the hands (en, vooruit, je amp en fx, en ja, die alt-rockers hadden wel hele dikke single coils in hun strat, maar het gaat om het idee :P)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125863176
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:57 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

En dan nog is het automatisme humbuckers = (classic) rock, single coil = pop/funk vrij willekeurig. Met een goeie strat kun je ook belachelijk hard rocken, kijk naar Smashing Pumpkins, Pearl Jam, of Hendrix, Green Day, Blink 182; vaak op een strat(achtige) met single coils gespeeld. Tom Morello maakt vette beukmuziek op een Telecaster.
En andersom: spelen al die blueshelden ook niet met humbuckers? Niet bepaald harde muziek.

It's all in the hands (en, vooruit, je amp en fx, en ja, die alt-rockers hadden wel hele dikke single coils in hun strat, maar het gaat om het idee :P)
Albert King zelfs op Flying V's.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 29 april 2013 @ 14:25:18 #41
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125864989
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 13:26 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Albert King zelfs op Flying V's.
Precies. En bovendien: als beginner maakt het ook weer niet zó veel uit, zolang je maar geen echt brandhout koopt. Het gaat er pas echt toe doen als je een beetje lekker kan spelen. En dan is er niemand die roept dat je niet meer dan één gitaar mag hebben. :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125866384
Oke hier dan een paar filmpjes waarvan ik de gitaren goed vind klinken, en waarschijnlijk ook wil gaan spelen:
(en sowieso bijna alles van Mike Oldfield)

Nu ff op youtube not wat meer van die pacifica bekijken.
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef m0ridin het volgende:
(welke is het precies die je zou kunnen kopen, de 112?)
Jep, de 112

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:25 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik wás altijd een énorm Technics liefhebber, maar helaas zijn ze gestopt al sinds 2004 ;(
De Kronos is een super apparaat ja, wat mij ook erg aanspreekt is gewoon dat Casio keyboard houden (hij speelt heerlijk namelijk) en een Integra7 module van Roland aanschaffen, die SuperNATURAL klanken zijn zó verdomde goed.
Roland :') _!
Vergane glorie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 15:13:58 ]
pi_125867034
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:11 schreef Rivalo het volgende:
Oke hier dan een paar filmpjes waarvan ik de gitaren goed vind klinken, en waarschijnlijk ook wil gaan spelen:


Thom Yorke speelt op een Fender Jazzmaster bij Optimistic, en Ed O'Brien op Fender Telecaster.
pi_125868835
Heb ik eindelijk mijn Focusrite en Audio-Technica mic binnen *O*, kan ik ze niet gebruiken -O-...

Gebrek aan kabels :'(. Moet nu dus op zoek naar een Firewire 800->400 en een XLR mic kabel. Iemand hier die toevallig liggen voor een leuk prijsje? O-)

Ook ben ik nog op zoek naar een (goedkope) mic-standaard. Zo'n ding vasthouden gaat nou eenmaal niet echt samen met het spelen op een gitaar :@
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:57 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

En dan nog is het automatisme humbuckers = (classic) rock, single coil = pop/funk vrij willekeurig. Met een goeie strat kun je ook belachelijk hard rocken, kijk naar Smashing Pumpkins, Pearl Jam, of Hendrix, Green Day, Blink 182; vaak op een strat(achtige) met single coils gespeeld. Tom Morello maakt vette beukmuziek op een Telecaster.
En andersom: spelen al die blueshelden ook niet met humbuckers? Niet bepaald harde muziek.

It's all in the hands (en, vooruit, je amp en fx, en ja, die alt-rockers hadden wel hele dikke single coils in hun strat, maar het gaat om het idee :P)
Brian May, ook 3 single coils... O-)
pi_125869581
Gaan jullie morgen met koninginnedag nog op zoek naar gitaar spulletjes?
pi_125869768
Eerst even wat muziek maken met een maatje daar :) en dan even kijken voor een gitaartje. Hoop een Western tegen te komen
pi_125869869
En weer een faillissement met gitaren: https://www.bva-auctions.com/auction/index/7017
  maandag 29 april 2013 @ 17:15:08 #48
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_125871023
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:32 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]


Thom Yorke speelt op een Fender Jazzmaster bij Optimistic, en Ed O'Brien op Fender Telecaster.
En Jonny een Starcaster ;).
  maandag 29 april 2013 @ 17:17:42 #49
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_125871107
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2013 21:53 schreef Svyatagor het volgende:
Voor wie het gisteren gemist heeft: die docu met Henny Vrienten en z'n gitaarjongens:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339536

En het concert in Carré (ben ik nu aan het kijken):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339848
Enorme cringe bij die Whole Lotta Love vocals trouwens :').
pi_125871143
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:15 schreef BoerBert het volgende:

[..]

En Jonny een Starcaster ;).
Die kon ik al niet plaatsen. Wat een ontzettende toffe gitaar trouwens. :)
pi_125872899
Fender champ 1970 voor $346,- gekocht op ebay, echt goedkoop :)
pi_125873498
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2013 16:36 schreef BMTH182 het volgende:
Gaan jullie morgen met koninginnedag nog op zoek naar gitaar spulletjes?
Nee, ik ben gewoon aan het werk.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125875605
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 18:32 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon aan het werk.
Dit dus :(
I feel kinda Locrian today
  maandag 29 april 2013 @ 19:39:03 #54
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125876194
Optreden *O*
pi_125876327
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 18:32 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon aan het werk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 19:27 schreef starla het volgende:

[..]

Dit dus :(
Ah that sucks :r
pi_125876393
Dit is trouwens mijn London City Spitefire mk2 O+
pi_125877969
Dus je ging wel akkoord met die strap?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125880722
Ik heb nog wat filmpjes gekeken van de Yamaha Pacifica 112. Ik denk toch niet dat dit nou een gitaar voor mij is. Die single coils vind ik zelf erg dun en misschien wel een beetje schel klinken tegenover zijn humbucker. De 335 heeft dit niet waarbij de neck pickup ook een humbucker is.
Maar ik kan ook helemaal fout zitten ;), ik ga nog even verder kijken.
pi_125882992
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:22 schreef Rivalo het volgende:
Ik heb nog wat filmpjes gekeken van de Yamaha Pacifica 112. Ik denk toch niet dat dit nou een gitaar voor mij is. Die single coils vind ik zelf erg dun en misschien wel een beetje schel klinken tegenover zijn humbucker. De 335 heeft dit niet waarbij de neck pickup ook een humbucker is.
Maar ik kan ook helemaal fout zitten ;), ik ga nog even verder kijken.
Dat ligt aan het feit dat het single coils zijn. Dat is hét grote verschil met humbuckers.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 30 april 2013 @ 01:10:52 #60
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_125889453
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:57 schreef Svyatagor het volgende:
dan nog is het automatisme humbuckers = (classic) rock, single coil = pop/funk vrij willekeurig. Met een goeie strat kun je ook belachelijk hard rocken, kijk naar Smashing Pumpkins, Pearl Jam, of Hendrix, Green Day, Blink 182; vaak op een strat(achtige) met single coils gespeeld. Tom Morello maakt vette beukmuziek op een Telecaster.
En andersom: spelen al die blueshelden ook niet met humbuckers? Niet bepaald harde muziek.

It's all in the hands (en, vooruit, je amp en fx, en ja, die alt-rockers hadden wel hele dikke single coils in hun strat, maar het gaat om h
Humbuckers in single coil maat zijn ook leuk :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_125895296
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:15 schreef op_quoter het volgende:
Fender champ 1970 voor $346,- gekocht op ebay, echt goedkoop :)
Uit de US? Vergeet je dan niet shipping in import kosten? ;-)
PS4 online: micro_nl
pi_125898250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:49 schreef guitarist het volgende:

[..]

Uit de US? Vergeet je dan niet shipping in import kosten? ;-)
ja maar alsnog dat is dan 460 euro , en ik heb een fender champ 1978 weg zien gaan voor 700 euro op ebay duitsland
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:36:39 #63
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125899028
Live beelden van het optreden van afgelopen weekend :D
En dan nu klaar maken voor het optreden zo meteen :D
pi_125899059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:11 schreef op_quoter het volgende:

[..]

ja maar alsnog dat is dan 460 euro , en ik heb een fender champ 1978 weg zien gaan voor 700 euro op ebay duitsland
Je moet er nu nog wel een andere voeding in laten zetten toch?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_125899433
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Live beelden van het optreden van afgelopen weekend :D
En dan nu klaar maken voor het optreden zo meteen :D
very nice :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:01:00 #66
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125899726
Thnx, ik vind het ook supervet om weer terug te zien :d
pi_125899948
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Live beelden van het optreden van afgelopen weekend :D
En dan nu klaar maken voor het optreden zo meteen :D
_O_

Succes *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125909427
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Live beelden van het optreden van afgelopen weekend :D
En dan nu klaar maken voor het optreden zo meteen :D
Leuk ^O^

Ben trouwens wel benieuwd naar de alcoholvrije versie van dit optreden _O-
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:05:24 #69
20720 brother52
Dus..........
pi_125910828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Live beelden van het optreden van afgelopen weekend :D
En dan nu klaar maken voor het optreden zo meteen :D
Tof :)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:18:56 #70
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125920632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:37 schreef Cynic het volgende:

[..]

Je moet er nu nog wel een andere voeding in laten zetten toch?
Lijkt me ook. Voordat 'ie op 230 werkt, ben je ook wel weer >100 euro verder.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:57:42 #71
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_125922943
Vandaag worst gig ever... Koninginnedag, smalle straat, kut geluid... nee.. nooit weer
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:42:27 #72
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125925722
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:08 schreef The_Dean het volgende:

[..]

_O_

Succes *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:07 schreef starla het volgende:

[..]

Leuk ^O^

Ben trouwens wel benieuwd naar de alcoholvrije versie van dit optreden _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:05 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tof :)
Thnx :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:57 schreef maniack28 het volgende:
Vandaag worst gig ever... Koninginnedag, smalle straat, kut geluid... nee.. nooit weer
Dat soort dingen gebeuren. Niks van laten merken doorspelen en mensen laten zien dat je er zelf plezier in hebt.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:17:39 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125927537
Dit was wel een erg gaaf uitzicht om voor te spelen deze dag :D

pi_125927595
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit was wel een erg gaaf uitzicht om voor te spelen deze dag :D

[ afbeelding ]
Damn, tof! Nog last van (meer) zenuwen met optreden voor zo'n groot publiek?
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:26:19 #75
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125927992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:18 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Damn, tof! Nog last van (meer) zenuwen met optreden voor zo'n groot publiek?
Nee zenuwen eigenlijk nooit meer voor optredens vooral heel veel zin in. Hoe groter het publiek hoe makkelijker het eigenlijk is. Als je voor een paar man speelt is het veel confronterender wat je doet.

De confetti shooters waren ook weer mee :D
pi_125928461
Shit zeg, moet toch wel een enorme kick geven of niet? :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:56:56 #77
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125929365
Ja het is echt bizar. Afgelopen weekend was nog erger. Dat je 2500 man met je mee ziet springen, dan gaat het echt in een soort van roes voorbij wat je aan het doen bent :D
pi_125929561
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het is echt bizar. Afgelopen weekend was nog erger. Dat je 2500 man met je mee ziet springen, dan gaat het echt in een soort van roes voorbij wat je aan het doen bent :D
:D Lijkt me écht heel onwerkelijk inderdaad.
pi_125929910
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee zenuwen eigenlijk nooit meer voor optredens vooral heel veel zin in. Hoe groter het publiek hoe makkelijker het eigenlijk is. Als je voor een paar man speelt is het veel confronterender wat je doet.

De confetti shooters waren ook weer mee :D
[ afbeelding ]
Haha, kicken hoor! Mooi plaatje ook zo :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:13:06 #80
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125929962
JA het is een frame uit een video, de echte foto's en video volgen nog later :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:20:23 #81
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125930214
Dribbel _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:54:09 #82
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125931044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:18 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Voordat 'ie op 230 werkt, ben je ook wel weer >100 euro verder.
Of gewoon even een omvormer van 230 naar 110 bouwen :7

Zo moet ik ook nog een trafo hebben om USA apparaat naar 230 om te bouwen, kijken of ik iets kan fiksen :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:56:50 #83
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125933283
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee zenuwen eigenlijk nooit meer voor optredens vooral heel veel zin in. Hoe groter het publiek hoe makkelijker het eigenlijk is. Als je voor een paar man speelt is het veel confronterender wat je doet.

De confetti shooters waren ook weer mee :D
[ afbeelding ]
Damn. Hoe laat was dit? Totaal gemist! :o.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125933606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:13 schreef Dribbel_ het volgende:
JA het is een frame uit een video, de echte foto's en video volgen nog later :D
Hoe hebben jullie het geluid uiteindelijk opgenomen?
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:25:26 #85
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125937723
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:56 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Damn. Hoe laat was dit? Totaal gemist! :o.
Van 5-6. Slecht hoor :o

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie het geluid uiteindelijk opgenomen?
Gewoon met de mic van de video camera (dat filmpje wat je hier een stukje boven ziet is puur het geluid van de camera). En dit optreden hebben we de zoom ook erbij gelegd.
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:03:10 #86
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125938598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:25 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Van 5-6. Slecht hoor :o
Ah, toen waren we al aan het BBQ'en :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:17:31 #87
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_125940831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het is echt bizar. Afgelopen weekend was nog erger. Dat je 2500 man met je mee ziet springen, dan gaat het echt in een soort van roes voorbij wat je aan het doen bent :D
Ben je niet ontzettend zenuwachtig voor zo'n groot optreden? :P

Ik wordt al bijna zenuwachtig als ik een stuk moet laten horen aan mijn gitaarleraar :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:20:08 #88
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125940925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ben je niet ontzettend zenuwachtig voor zo'n groot optreden? :P

Ik wordt al bijna zenuwachtig als ik een stuk moet laten horen aan mijn gitaarleraar :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:26 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee zenuwen eigenlijk nooit meer voor optredens vooral heel veel zin in. Hoe groter het publiek hoe makkelijker het eigenlijk is. Als je voor een paar man speelt is het veel confronterender wat je doet.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:30:07 #89
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_125941316
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:20 schreef The_Dean het volgende:

[..]

[..]

Sorry, had het topic niet doorgelezen :@
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:12:44 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125944988
Het is vooral lastig om zo'n groot podium optimaal te kunnen gebruiken. JE hebt zoveel ruimte en het ziet er snel statisch uit.
pi_125945987
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is vooral lastig om zo'n groot podium optimaal te kunnen gebruiken. JE hebt zoveel ruimte en het ziet er snel statisch uit.
Zolang je niet zoals Keith Richards overal heen loopt en gaat poseren met je gitaar is het prima toch? :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:08:06 #92
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125948324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zolang je niet zoals Keith Richards overal heen loopt en gaat poseren met je gitaar is het prima toch? :D
Eh nee. Performance maakt in ons geval zeker meer dan de helft van het optreden.

De band na ons was muzikaal gezien echt heel goed, maar geen performance waardoor iedereen ons veel vetter vond.
pi_125948591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Eh nee. Performance maakt in ons geval zeker meer dan de helft van het optreden.

De band na ons was muzikaal gezien echt heel goed, maar geen performance waardoor iedereen ons veel vetter vond.
Performance is ook belangrijk, sta zelf achter m`n keyboard te springen, en te spinnen en zelfs te duckwalken :') Maar ik bedoel het meer zo van * slaat 1 akkoord aan * * Gaat op z`n hurken zitten voor 10 seconden * * Slaat 1 akkoord aan * * Loopt rond zonder iets te spelen * :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:22:06 #94
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125948666
Ja maar dat is wat ik juist bedoel. Als jij achter je keyboardje staat de springen op zo'n groot podium met mensen die op zo'n afstand staan. Dan lijkt het alsof je dood stil staat. Je moet juist alle hoeken en kanten van het podium heen en weer rennen om het dynamisch te houden.

Qua dat ben ik blij dat we allemaal volledig draadloos zijn :')
pi_125948910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja maar dat is wat ik juist bedoel. Als jij achter je keyboardje staat de springen op zo'n groot podium met mensen die op zo'n afstand staan. Dan lijkt het alsof je dood stil staat. Je moet juist alle hoeken en kanten van het podium heen en weer rennen om het dynamisch te houden.

Qua dat ben ik blij dat we allemaal volledig draadloos zijn :')
Ooh op zo`n manier. Ja dat is inderdaad waar ja.
(Gelukkig ga ik over een tijdje kijken voor een Keytar en een wireless systeem :D )
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:35:04 #96
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125948988
Een keytar is dan wel weer erg vet gewoon :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:39:34 #97
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:40:03 #98
20720 brother52
Dus..........
pi_125949140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Een keytar is dan wel weer erg vet gewoon :D
En zo verschrikkelijk fout.
Zo'n beetje de enige band die er mee weg komt is Dragonforce...

En al die cheesy jaren-80 popbandjes natuurlijk...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:49:37 #99
20720 brother52
Dus..........
pi_125949454
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Stukje met live beelden :D

Tof :Y

Als iemand op het podium met een vlag staat te zwaaien tijdens een rondje intro's hoor je natuurlijk The Trooper te spelen :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125949635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Een keytar is dan wel weer erg vet gewoon :D
Precies :) Hou wel van wat bewegings vrijheid op een podium :D
pi_125949643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:40 schreef brother52 het volgende:

[..]

En zo verschrikkelijk fout.
Zo'n beetje de enige band die er mee weg komt is Dragonforce...

En al die cheesy jaren-80 popbandjes natuurlijk...
Dragonforce? :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:58:04 #102
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125949700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:49 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tof :Y

Als iemand op het podium met een vlag staat te zwaaien tijdens een rondje intro's hoor je natuurlijk The Trooper te spelen :P
Eignelijk wel he :D
pi_125950062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Eignelijk wel he :D
Ja.
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:27:30 #104
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125950831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:40 schreef brother52 het volgende:

[..]

En zo verschrikkelijk fout.
Zo'n beetje de enige band die er mee weg komt is Dragonforce...

En al die cheesy jaren-80 popbandjes natuurlijk...
Alestorm.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125950926
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Alestorm.
Deze man weet _O_ Alestorm!! _O_



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 19:29:36 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:29:33 #106
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125950936
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Stukje met live beelden :D

Welke lambal zit daar een Nirvana lijntje door Blur te jengelen? :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:31:41 #107
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125951051
Het is eigenlijk een zanglijntje van blur over nirvana heen ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:34:28 #108
20720 brother52
Dus..........
pi_125951171
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Alestorm.
Oh ja, die ook :P
Ook zo'n band die eigenlijk alleen live leuk is.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125956952
Het hoort hier dan wel niet, maar ik vond het toch best wel grappig dat ik het wilde delen.

Net snel ingespeelt :D :')
pi_125957073
GITARISTEN topic. ;D
PS4 online: micro_nl
pi_125957244
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:36 schreef guitarist het volgende:
GITARISTEN topic. ;D
Dat weet ik :') Maar we hadden het ook al over KEYtars :D Dan dit fragmentje maar erbij.
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:42:41 #112
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125957390
Holyshit, we maken altijd een publieksfoto, maar deze is wel echt bizar hoeveel mensen er staan.

pi_125957425
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Holyshit, we maken altijd een publieksfoto, maar deze is wel echt bizar hoeveel mensen er staan.

[ afbeelding ]
_O_

Die blonde links voor, met die bril is trouwens echt O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 21:43:52 ]
pi_125962697
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Holyshit, we maken altijd een publieksfoto, maar deze is wel echt bizar hoeveel mensen er staan.

[ afbeelding ]
Hippe shit! :D
PS4 online: micro_nl
pi_125962981
Vandaag nieuw vel op mijn bassdrum gezet, even als testje snel wat opgenomen, alsnog klinkt 'ie niet zo heel erg lekker strak. Is ook een goedkoop ding uit de 70's, maar toch, zal ook wel deels aan mijn (gebrek aan) techniek liggen.

(kwa tempo wel wat gecheat met de drums, want ik kan niet drummen. :+)

https://dl.dropboxusercon(...)st_flapperdeflap.mp3
PS4 online: micro_nl
pi_125963162
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:03 schreef guitarist het volgende:
Vandaag nieuw vel op mijn bassdrum gezet, even als testje snel wat opgenomen, alsnog klinkt 'ie niet zo heel erg lekker strak. Is ook een goedkoop ding uit de 70's, maar toch, zal ook wel deels aan mijn (gebrek aan) techniek liggen.

(kwa tempo wel wat gecheat met de drums, want ik kan niet drummen. :+)

https://dl.dropboxusercon(...)st_flapperdeflap.mp3
Vind je bassdrum wel een lekkere "Oemph" hebben. Gitaar lickje klinkt ook tof trouwens.
pi_125964691
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:36 schreef guitarist het volgende:
GITARISTEN topic. ;D
Het toetsenistentopic dat ik ooit opende is nooit een succes geworden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:36:40 #118
20720 brother52
Dus..........
pi_125964842
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:33 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Het toetsenistentopic dat ik ooit opende is nooit een succes geworden.
Een beetje hetzelfde verhaal als met toetsenisten in een band.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:51:32 #119
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125965513
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:03 schreef guitarist het volgende:
Vandaag nieuw vel op mijn bassdrum gezet, even als testje snel wat opgenomen, alsnog klinkt 'ie niet zo heel erg lekker strak. Is ook een goedkoop ding uit de 70's, maar toch, zal ook wel deels aan mijn (gebrek aan) techniek liggen.

(kwa tempo wel wat gecheat met de drums, want ik kan niet drummen. :+)

https://dl.dropboxusercon(...)st_flapperdeflap.mp3
Klinkt best prima toch. Niet heel strak geluid maar zal ook wel vooral techniek zijn ja.
pi_125965820
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Holyshit, we maken altijd een publieksfoto, maar deze is wel echt bizar hoeveel mensen er staan.

[ afbeelding ]
Lijkt wel Delft?
I feel kinda Locrian today
pi_125966193
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:36 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde verhaal als met toetsenisten in een band.
Rick Wakeman, Jordan Rudess?
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:24:23 #122
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125966654
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:59 schreef starla het volgende:

[..]

Lijkt wel Delft?
is ook Delft ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:27:16 #123
20720 brother52
Dus..........
pi_125966746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:09 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Rick Wakeman, Jordan Rudess?
Ja, precies...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125967275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:36 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde verhaal als met toetsenisten in een band.
Er is NIKS mis met een toetsenist in een band die het binnen de perken houd :) Het is onzin als je als toetsenist overal riedeltjes doorheen gaat spelen ja, maar als je gewoon een tapijtje neerlegt met de akkoorden, of je speelt gewoon een offbeat partij (Die past!) dan is het prima :)

Naar mijn bescheiden toetsen spelende mening :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:50:19 #125
20720 brother52
Dus..........
pi_125967363
Nee, ze nemen alleen maar ruimte in op het podium. Voegen niets toe.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:53:28 #126
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125967445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:50 schreef brother52 het volgende:
Nee, ze nemen alleen maar ruimte in op het podium. Voegen niets toe.
:D
pi_125967557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:50 schreef brother52 het volgende:
Nee, ze nemen alleen maar ruimte in op het podium. Voegen niets toe.
:')
pi_125967579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:50 schreef brother52 het volgende:
Nee, ze nemen alleen maar ruimte in op het podium. Voegen niets toe.
Moog leadje opzetten. Gitarist wegspelen ^O^

Genoeg overbodige gitaristen gezien, hebben het meestal zelf geen eens door :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 01:03:35 ]
pi_125968031
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:59 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Moog leadje opzetten. Gitarist wegspelen ^O^

Genoeg overbodige gitaristen gezien, hebben het meestal zelf geen eens door :')
Speelde een hele tijd geleden samen met een gitarist die ALLES vol speelde, overal blues licks en alleen maar volle akkoorden en de meest ingewikkelde patronen. Dan lopen ze hier wel op toetsenisten te zeuren, maat ik weet mijn plaats in de band en heb geen ego zoals sommige gitaristen.
pi_125968771
Nog erger zijn bassisten of gitaristen die continu met de gain lopen te klooien. Terwijl mijn synth netjes op de +0db blijft. En de zanger compleet wegvalt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 06:19:10 #131
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125968858
Toetsenisten zijn wel een apart volk, dst kan niemand ontkennen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125969639
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 06:19 schreef The_Dean het volgende:
Toetsenisten zijn wel een apart volk, dst kan niemand ontkennen.
Alsof gitaristen zo normaal zijn :P. Altijd solo's moeten spelen... Altijd de aandacht vragen/eisen :+

Volgens mij moet je sowieso een behoorlijke slag van de molen gehad hebben om op te gaan treden O-)
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 09:09:41 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125970009
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_125970116
quote:
van die stalen dingen
pi_125970152
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:16 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

van die stalen dingen
In 6 verschillende diktes
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 09:19:24 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125970168
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:16 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

van die stalen dingen
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In 6 verschillende diktes
dan kom je al een heel eind :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_125970264
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

dan kom je al een heel eind :Y
Ik heb wel ff netjes antwoord gegeven in het topic ;)
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 09:25:07 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125970273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik heb wel ff netjes antwoord gegeven in het topic ;)
tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_125973715
Net kreeg ik mijn FW 800 naar 400 adapter binnen... *O* mijn Focusrite Saffire Pro 14 is aangesloten *O*.

FF snel Garageband opgestart en kort geëxperimenteerd met het aanzetten van multi-track instellingen. Dat werkt. Nu nog wachten op mijn XLR kabel en mic standaard en ik kan beginnen met opnamen :+. Als het goed is komen die vandaag ook binnen. Anders wordt dat mañana.

Voor de geïnteresseerden: Adapter besteld bij onlinekabelshop.nl voor 9,49. Mic standaard en kabel via Bax-shop.nl voor 25,56. Beide inclusief verzenden.

Al zie ik op de envelop van de online kabel shop dat ze me hebben opgelicht mbt de verzendkosten. Ik heb 3,50 betaald, terwijl er een postzegel van 0,94 op zit :').
pi_125973806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:20 schreef RvLaak het volgende:

Al zie ik op de envelop van de online kabel shop dat ze me hebben opgelicht mbt de verzendkosten. Ik heb 3,50 betaald, terwijl er een postzegel van 0,94 op zit :').
Envelop/doosje, inpakken, bewaren/weg brengen, administratief verwerken.
pi_125973867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:23 schreef Godtje het volgende:

[..]

Envelop/doosje, inpakken, bewaren/weg brengen, administratief verwerken.
Ik snap dat er meer kosten komen kijken bij het verzenden, maar pleur dat dan niet onder de noemen "verzendkosten". Die overigens voor alle iDeal betalingen gelijk zijn.

Ik vind het zelfs niet erg om het bedrijf te betalen voor de "moeite" die het kosten (maw: de personeelskosten), maar wees er eerlijk over.

Doordat er een postzegel stempel van 0,94 op de envelop staat, voelt het alsof ze tegen mij gelogen hebben. Beter halen ze die prijs dan weg, probleem ook opgelost ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 11:26:17 ]
pi_125973921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik snap dat er meer kosten komen kijken bij het verzenden, maar pleur dat dan niet onder de noemen "verzendkosten". Die overigens voor alle iDeal betalingen gelijk zijn.

Ik vind het zelfs niet erg om het bedrijf te betalen voor de "moeite" die het kosten (maw: de personeelskosten), maar wees er eerlijk over.
Waarom zijn ze daar niet eerlijk over? Wil je het helemaal opgesplitst hebben? :?
De verkoopprijs is toch ook niet opgesplitst in kostprijs, winstmarges, personeelskosten, etc etc etc
Waarom dan wel bij de verzendkosten?

Misschien moeten ze juist wel af van de verzendkosten en die verwerken in de normale prijs en dan zeggen dat verzenden gratis is.

Wat vermoedelijk dan weer niet eerlijk is als je ook kan afhalen.
pi_125974045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom zijn ze daar niet eerlijk over? Wil je het helemaal opgesplitst hebben? :?
De verkoopprijs is toch ook niet opgesplitst in kostprijs, winstmarges, personeelskosten, etc etc etc
Waarom dan wel bij de verzendkosten?

Misschien moeten ze juist wel af van de verzendkosten en die verwerken in de normale prijs en dan zeggen dat verzenden gratis is.

Wat vermoedelijk dan weer niet eerlijk is als je ook kan afhalen.
Ik klaag niet over het feit dat, enkel over het gevoel dat de postzegel oproept ;). Ik heb een eigen bedrijf en snap heel goed dat je dit soort keuzes moet maken en dat de kosten door de klant opgebracht zal moeten worden.

Maar het belangrijkste is dat je de klant een goed gevoel geeft over jouw bedrijf. Dit soort zaken kunnen PR problemen opleveren. Het roept namelijk een verkeerd gevoel op als de klant 3,50 betaald voor verzendkosten en op de envelop ziet dat het 0,94 is.

Zorg dan voor een frankeermachine. Deze laat geen prijs zien, probleem opgelost ;). Kleine moeite, scheelt hoofdpijn.

Aan de andere kant, wel kudo's voor de snelle verzending ^O^. Gisteren besteld, vandaag binnen met de post. Bax duurt wat langer, wss vanwege het feit dat dat met de pakketpost moet. Maar die verwacht ik ook vandaag.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 11:32:20 ]
pi_125974154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:31 schreef RvLaak het volgende:
Dit soort zaken kunnen PR problemen opleveren. Het roept namelijk een verkeerd gevoel op als de klant 3,50 betaald voor verzendkosten en op de envelop ziet dat het 0,94 is.
Ik weet niet of je kortzichtige mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Die moeten misschien iets verder kijken dan hun neus lang is?

Maar mee ik overigens niet wil zeggen dat alle bedragen die sommige bedrijven rekenen 'normaal' zijn.
Maar 3,50 vind ik persoonlijk niet heel schokkend als daarvan al een euro postzegel is.
pi_125974500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je kortzichtige mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Die moeten misschien iets verder kijken dan hun neus lang is?

Maar mee ik overigens niet wil zeggen dat alle bedragen die sommige bedrijven rekenen 'normaal' zijn.
Maar 3,50 vind ik persoonlijk niet heel schokkend als daarvan al een euro postzegel is.
Oh die 3,50 is een extreem redelijk bedrag. Zeker aangezien die, voor zover ik kon zien, voor alle bestellingen geldt die betaald worden via iDeal.

Het is mijns inziens niet het beschermen van de kortzichtige consument, maar het beschermen van de reputatie van het bedrijf. De consument is heel zeikerig en met de komst van het internet heeft de zeikende groep (een minderheid) een platform gevonden waarbij de hele wereld hun geneuzel kan lezen. Het is niet voor niets dat vele bedrijven een hele "Webcare" afdeling hebben opgezet.

De consument is verwend (zie mijn reactie alleen al ;) ) en gaat klagen bij het minste dingetje wat hen niet aanstaat. Dit soort kleine dingen kunnen PR problemen veroorzaken, terwijl die zo simpel te voorkomen zijn.
pi_125975588
quote:
13s.gif Op donderdag 2 mei 2013 04:01 schreef Rivalo het volgende:
Nog erger zijn bassisten of gitaristen die continu met de gain lopen te klooien. Terwijl mijn synth netjes op de +0db blijft. En de zanger compleet wegvalt.
Of toetsenisten die ( als je een piano solo geeft ) er doodleuk allemaal licks doorheen gaan spelen
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:22:56 #147
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125975835
quote:
13s.gif Op donderdag 2 mei 2013 04:01 schreef Rivalo het volgende:
Nog erger zijn bassisten of gitaristen die continu met de gain lopen te klooien. Terwijl mijn synth netjes op de +0db blijft. En de zanger compleet wegvalt.
Daar heb je een geluidsman voor :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:27:18 #148
20720 brother52
Dus..........
pi_125975971
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:22 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Daar heb je een geluidsman voor :D
Ja, die zet het schuifje van de toetsenist wel dicht.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:30:01 #149
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125976064
En Braddy wat jij zegt moet je ook mee oppassen met je onderliggende akkoordjes. Het zijn de gitaar en toetsen die elkaar gigantisch in de weg zitten omdat ze in hetzelfde frequentiegebied zitten. Less is vaak dus ook more.
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:33:05 #150
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125976179
We hebben nu de eerste drie optredens in onze nieuwe formatie (3 nieuwe bandleden) achter de rug en ben echt zeer tevreden wat we neer hebben gezet in zon korte tijd. Maar het chillste is dat we nu volledig zonder versterkers spelen,

Het scheelt ten eerste een hoop sjouwen. Op het podium heb je er geen last van dat het je monitoring beinvloed. En je hebt veel controle over hoe het geluid in de zaal is.

Qua dat ben ik helemaal om :D
pi_125976266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:
We hebben nu de eerste drie optredens in onze nieuwe formatie (3 nieuwe bandleden) achter de rug en ben echt zeer tevreden wat we neer hebben gezet in zon korte tijd. Maar het chillste is dat we nu volledig zonder versterkers spelen,

Het scheelt ten eerste een hoop sjouwen. Op het podium heb je er geen last van dat het je monitoring beinvloed. En je hebt veel controle over hoe het geluid in de zaal is.

Qua dat ben ik helemaal om :D
Zonder versterkers :? Akoestische set?
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:35:51 #152
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125976273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Oh die 3,50 is een extreem redelijk bedrag. Zeker aangezien die, voor zover ik kon zien, voor alle bestellingen geldt die betaald worden via iDeal.

Het is mijns inziens niet het beschermen van de kortzichtige consument, maar het beschermen van de reputatie van het bedrijf. De consument is heel zeikerig en met de komst van het internet heeft de zeikende groep (een minderheid) een platform gevonden waarbij de hele wereld hun geneuzel kan lezen. Het is niet voor niets dat vele bedrijven een hele "Webcare" afdeling hebben opgezet.

De consument is verwend (zie mijn reactie alleen al ;) ) en gaat klagen bij het minste dingetje wat hen niet aanstaat. Dit soort kleine dingen kunnen PR problemen veroorzaken, terwijl die zo simpel te voorkomen zijn.
Het zijn verzendkosten. Kosten die je maakt om iets te verzenden. Als ik 3.50 betaal om het op de mat te krijgen, en een postzegel is slechts 96 cent boeit dat mij totaal niet.
Voor die 3.50 kan ik het zelf niet ophalen, dus je bent alsnog spotgoedkoop uit.

Niet zo mierenneuken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:37:09 #153
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_125976312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zonder versterkers :? Akoestische set?
Laptops enzo, neem ik aan.
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:37:35 #154
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125976325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zonder versterkers :? Akoestische set?
Vanuit je effectbak zo de monitormixer/PA in.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:37:59 #155
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125976342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zonder versterkers :? Akoestische set?
Nee de twee gitaren gaan via een pod hd direct de tafel in net als de akoestische gitaar via een DI, de Bas via een vette pre-amp en de toetsen ook direct via een DI natuurlijk.
pi_125976371
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee de twee gitaren gaan via een pod hd direct de tafel in net als de akoestische gitaar via een DI, de Bas via een vette pre-amp en de toetsen ook direct via een DI natuurlijk.
Cool, dank
pi_125976785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:
En Braddy wat jij zegt moet je ook mee oppassen met je onderliggende akkoordjes. Het zijn de gitaar en toetsen die elkaar gigantisch in de weg zitten omdat ze in hetzelfde frequentiegebied zitten. Less is vaak dus ook more.
True, goede oren helpen mij vaak, luisteren naar wat de gitaar speelt en dan van die akkoorden gewoon de omkeringen pakken, dat scheelt enorm. Maak het geluid ook breder, let natuurlijk wel op wat ik speel en wanneer ik wat speel, want het moet geen brij worden
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:01:47 #158
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125977148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:
We hebben nu de eerste drie optredens in onze nieuwe formatie (3 nieuwe bandleden) achter de rug en ben echt zeer tevreden wat we neer hebben gezet in zon korte tijd. Maar het chillste is dat we nu volledig zonder versterkers spelen,

Het scheelt ten eerste een hoop sjouwen. Op het podium heb je er geen last van dat het je monitoring beinvloed. En je hebt veel controle over hoe het geluid in de zaal is.

Qua dat ben ik helemaal om :D
Wel gaaf, maar lijkt me in sommige zalen niet ideaal :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:02:54 #159
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125977184
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:01 schreef KaMo het volgende:

[..]

Wel gaaf, maar lijkt me in sommige zalen niet ideaal :P
Hoezo dat niet dan=
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:36:45 #160
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125978375
Edit: toch maar niet.

[ Bericht 86% gewijzigd door The_Dean op 02-05-2013 15:09:36 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:05:06 #161
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125986076
Best wel leip als je zo ziet hoe groot dat podium was.

  donderdag 2 mei 2013 @ 17:34:28 #162
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125987407
Shit :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:10:22 #163
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125988757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:02 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoezo dat niet dan=
De monitorsystemen zijn niet altijd even goed
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:14:41 #164
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125988889
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

De monitorsystemen zijn niet altijd even goed
We hebben ons eigen monitor systeem :+
Opgelost :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:42:10 #165
20720 brother52
Dus..........
pi_125989703
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Best wel leip als je zo ziet hoe groot dat podium was.

[ afbeelding ]
Lijkt me een behoorlijke broeikas.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:54:48 #166
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125990114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:14 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

We hebben ons eigen monitor systeem :+
Opgelost :D
Dan moet je alsnog zeulen ^O^
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:57:30 #167
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125990234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:42 schreef brother52 het volgende:

[..]

Lijkt me een behoorlijke broeikas.
Nee dat viel wel mee, stond gelukkig net in de schaduw. Was wel blij dat de temperatuur beter was dan de afgelopen weken. Moet er niet aan denken hoe kut het is om met bevroren vingers te spelen.

quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:54 schreef KaMo het volgende:

[..]

Dan moet je alsnog zeulen ^O^
Daar hebben we dan weer een geluidsman voor :D
pi_125991125
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Best wel leip als je zo ziet hoe groot dat podium was.

[ afbeelding ]
Hebben jullie nou geen bassist?
I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:35:07 #169
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125997330
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee de twee gitaren gaan via een pod hd direct de tafel in net als de akoestische gitaar via een DI, de Bas via een vette pre-amp en de toetsen ook direct via een DI natuurlijk.
Speelt je drummer wel akoestisch, of met van die triggers?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:49:33 #170
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125998212
Wij snappen er ook niks van :')

  donderdag 2 mei 2013 @ 21:51:12 #171
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125998319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:35 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Speelt je drummer wel akoestisch, of met van die triggers?
Gewoon akoestisch. We hebben een trigger die we willen gebruiken voor een meer dance achtige kick voor bepaalde nummers. Maar die trigger is niet stabiel genoeg om echt goed live te gebruiken.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:59:11 #172
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126002832
_O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:54:06 #173
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126006115
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Best wel leip als je zo ziet hoe groot dat podium was.

[ afbeelding ]
Het is alleen zo leeg. Of ik heb iets met muren van versterkers enzo :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_126007407
Blegh.. nieuwe oefenruimte bij Stage Solutions in Hilversum even uitgetest. Oefenruimte is tof (Staan fijne spullen :) ) Maar die man :r :r :r

Was ik helemaal druk in de weer met een nummer uitvogelen in C# (normaal in Eb) komt die vent opeens bij me staan " Hey, braddie.. let op de zangeres, je kan van haar lichaam aflezen wat ze van je wilt, hoe ze wilt dat je speelt.. of ze wilt dat je hard/zacht speel of dat ze wilt dat je een tingeltje doet "

Ik had echt zoiets van... ehh, ik let liever op wat de andere leden doen dat ik op hun inspeel als ze een foutje maken dan dat ik inspeel op de zangeres... Als ik luister naar wat de andere doen ga ik daar van zelf in mee, ik ben helaas nog niet ervaren genoeg om alleen al vanuit zang écht goed te bepalen wat ik moet doen.
pi_126007464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:24 schreef Braddie het volgende:
Blegh.. nieuwe oefenruimte bij Stage Solutions in Hilversum even uitgetest. Oefenruimte is tof (Staan fijne spullen :) ) Maar die man :r :r :r

Was ik helemaal druk in de weer met een nummer uitvogelen in C# (normaal in Eb) komt die vent opeens bij me staan " Hey, braddie.. let op de zangeres, je kan van haar lichaam aflezen wat ze van je wilt, hoe ze wilt dat je speelt.. of ze wilt dat je hard/zacht speel of dat ze wilt dat je een tingeltje doet "

Ik had echt zoiets van... ehh, ik let liever op wat de andere leden doen dat ik op hun inspeel als ze een foutje maken dan dat ik inspeel op de zangeres... Als ik luister naar wat de andere doen ga ik daar van zelf in mee, ik ben helaas nog niet ervaren genoeg om alleen al vanuit zang écht goed te bepalen wat ik moet doen.
Hij geeft je een tip. Probeer er wat mee te doen, misschien leer je er van
pi_126007963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hij geeft je een tip. Probeer er wat mee te doen, misschien leer je er van
Dat snap ik best, dat ie me een tip geeft. Maar... mij is altijd als tip gegeven (Al sinds ik in bands speel)

" Let op de muzikanten, wat gaan ze doen... hoe spelen ze dit, hoe spelen ze dat.. kijk naar ze, heb interactie met ze, als ze 1 foutje maken zingt de zangeres wel door, en als de zangeres een foutje maakt zijn julie er om de zangeres te ondersteunen en te dragen :) "

En dat is ook wel zo...

Focus mij persoonlijk liever op de bandleden dan dat ik mij ga focussen op de zangeres, want de band draait om de bandleden, als bijvoorbeeld de gitarist zachter gaat spelen dan breng ik mijn dynamiek ook naar beneden, speelt de drummer opeens een steeds harder wordende beat dan reageer ik daar op door de dynamiek omhoog te gooien in m`n spel.

Toegegeven, als de zangeres zacht zingt dan speel ik zacht en (probeer ik) zwoel te spelen.. zingt ze dan weer met heel veel volume en met wat power dan speel ik wat meer punchy.
pi_126008106
Lekker boeiend, Braddie, zoek een psychiater waar je tegen kan praten.
PS4 online: micro_nl
pi_126008122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:46 schreef guitarist het volgende:
Lekker boeiend, Braddie, zoek een psychiater waar je tegen kan praten.
Beetje overdreven, niet?
pi_126010465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:24 schreef Braddie het volgende:
Blegh.. nieuwe oefenruimte bij Stage Solutions in Hilversum even uitgetest. Oefenruimte is tof (Staan fijne spullen :) ) Maar die man :r :r :r

Was ik helemaal druk in de weer met een nummer uitvogelen in C# (normaal in Eb) komt die vent opeens bij me staan " Hey, braddie.. let op de zangeres, je kan van haar lichaam aflezen wat ze van je wilt, hoe ze wilt dat je speelt.. of ze wilt dat je hard/zacht speel of dat ze wilt dat je een tingeltje doet "

Ik had echt zoiets van... ehh, ik let liever op wat de andere leden doen dat ik op hun inspeel als ze een foutje maken dan dat ik inspeel op de zangeres... Als ik luister naar wat de andere doen ga ik daar van zelf in mee, ik ben helaas nog niet ervaren genoeg om alleen al vanuit zang écht goed te bepalen wat ik moet doen.
Waarschijnlijk bedoel je weer Db ;)

Of het moet in mineur staan, maar dan kun je weer beter van D# spreken ipv Eb.
I feel kinda Locrian today
pi_126010518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:46 schreef guitarist het volgende:
Lekker boeiend, Braddie, zoek een psychiater waar je tegen kan praten.
Psycholoog is vast al voldoende, die ken ik nog een goeie :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 07:18:39 #182
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126010619
quote:
Wow :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126010654
quote:
Las het net ja, jonge vent :{
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 3 mei 2013 @ 07:55:11 #184
20720 brother52
Dus..........
pi_126010775
quote:
Damn, het leek juist de goede kant weer op te gaan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:35:00 #185
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_126013556
dit ding



uit dit filmpje:


en dan vervolgens laten bespelen door

http://www.worldstarhipho(...)wshhoqRByVzWqplynoc1

is :') :') :') :')
<hr>
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 11:10:43 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126014545
Als stukje eerbetoon even een slayer top 5 inleveren: MUZ / Top5 van de dag #37
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:24:36 #187
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_126019381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:54 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Het is alleen zo leeg. Of ik heb iets met muren van versterkers enzo :D
Ja een muur van versterkers is wel vet :D
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 16:04:51 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126025626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
dit ding

[ afbeelding ]

uit dit filmpje:


en dan vervolgens laten bespelen door

http://www.worldstarhipho(...)wshhoqRByVzWqplynoc1

is :') :') :') :')
lol dat kleine extra halsje op het magazijn. Tremolo arm in de trekker verwerken is ook tof gedaan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:41:21 #190
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_126035771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:54 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Het is alleen zo leeg. Of ik heb iets met muren van versterkers enzo :D
Knip je dr een paar uit piepschuim :D
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:47:06 #191
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_126036115
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Best wel leip als je zo ziet hoe groot dat podium was.

[ afbeelding ]
Lijkt me echt zo fucking vet om te doen _O_

Ben jij de frontman trouwens?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:44:44 #192
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126038722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 07:29 schreef starla het volgende:

[..]

Las het net ja, jonge vent :{
Helaas trekken spinnen zich daar weinig van aan. Wel bizar verhaal natuurlijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_126040996
Billy Talent was geweldig O+
En iemand in het publiek had ook veel talent want er zijn verdomme 30 mobieltjes gestolen die avond :{
pi_126041005
oeps dubbelpost
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:32:30 #195
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126041343
Kwaliteitje _O-

Ik snap die mobiele eenheden ook nooit echt. Ik maak ook altijd in het begin een paar foto'tjes even, logisch, maar sommige staan de hele avond maar druk te fotograveren en filmen. Geniet je dan nog wel echt van het concert?
Die telefoonclips terugkijken hoef je het niet voor te doen, dat klinkt voor geen meter.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:34:37 #196
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_126041471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:32 schreef The_Dean het volgende:
Kwaliteitje _O-

Ik snap die mobiele eenheden ook nooit echt. Ik maak ook altijd in het begin een paar foto'tjes even, logisch, maar sommige staan de hele avond maar druk te fotograveren en filmen. Geniet je dan nog wel echt van het concert?
Die telefoonclips terugkijken hoef je het niet voor te doen, dat klinkt voor geen meter.
Inderdaad

Net zoals mensen (zonder beperkingen) die op het balkoon staan/zitten :') :r
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:36:39 #197
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126041606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:34 schreef iAvani het volgende:

[..]

Inderdaad

Net zoals mensen (zonder beperkingen) die op het balkoon staan/zitten :') :r
Naja, daar kan ik nog wel in komen, kan je het mooi rustig allemaal bekijken.

Als ik me gedurende de week kapot werk, dan hang ik ook rustig ergens in een hoek of tegen een paal met een biertje in de hand te genieten van de show. Moshen is sowieso geen doen meer tegenwoordig.

Of ik word gewoon te oud, dat kan natuurlijk ook _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126041652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:32 schreef The_Dean het volgende:
Kwaliteitje _O-

Ik snap die mobiele eenheden ook nooit echt. Ik maak ook altijd in het begin een paar foto'tjes even, logisch, maar sommige staan de hele avond maar druk te fotograveren en filmen. Geniet je dan nog wel echt van het concert?
Die telefoonclips terugkijken hoef je het niet voor te doen, dat klinkt voor geen meter.
Vergis je niet over de kwaliteit van een iPhone 5 of een Nokia Lumia.. :) Klinkt nog best goed! beeldkwaliteit is ook wel redelijk.

Maar inderdaad, een concert opnemen met een telefoon is grootendeels gewoon onzin.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:38:11 #199
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126041699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vergis je niet over de kwaliteit van een iPhone 5 of een Nokia Lumia.. :) Klinkt nog best goed! beeldkwaliteit is ook wel redelijk.

Maar inderdaad, een concert opnemen met een telefoon is grootendeels gewoon onzin.
Daarom. Je bent er bij, geniet van het moment. Te weinig mensen doen dat tegenwoordig.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:38:37 #200
20720 brother52
Dus..........
pi_126041723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:34 schreef iAvani het volgende:

[..]

Inderdaad

Net zoals mensen (zonder beperkingen) die op het balkoon staan/zitten :') :r
Ik heb mijn halve leven al in de pit gestaan, dat hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126041805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Naja, daar kan ik nog wel in komen, kan je het mooi rustig allemaal bekijken.

Als ik me gedurende de week kapot werk, dan hang ik ook rustig ergens in een hoek of tegen een paal met een biertje in de hand te genieten van de show. Moshen is sowieso geen doen meer tegenwoordig.

Of ik word gewoon te oud, dat kan natuurlijk ook _O-
in 2010 bij Guns N Roses was er een vent van zeker 50 die nog doodleuk aan het moshen was :')

Zit plaatsen bij een concert ben ik wel voor.. zeker bij concerten van Springsteen.. 4 uur lang staan bij het concert + 1-2 uur wachten vóór het concert is géén doen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:41:12 #202
20720 brother52
Dus..........
pi_126041859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:32 schreef The_Dean het volgende:
Kwaliteitje _O-

Ik snap die mobiele eenheden ook nooit echt. Ik maak ook altijd in het begin een paar foto'tjes even, logisch, maar sommige staan de hele avond maar druk te fotograveren en filmen. Geniet je dan nog wel echt van het concert?
Die telefoonclips terugkijken hoef je het niet voor te doen, dat klinkt voor geen meter.
Precies. Alles slaat meteen dicht. Heb je helemaal niks aan. Heb het ook nooit gesnapt.
Een goede foto vanuit het publiek heb ik ook nog nooit gezien...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:41:57 #203
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126041895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:38 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik heb mijn halve leven al in de pit gestaan, dat hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Heb ook menig zaal en festivaltent van links naar rechts meegemaakt. Het is wel mooi geweest :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:42:05 #204
20720 brother52
Dus..........
pi_126041905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

in 2010 bij Guns N Roses was er een vent van zeker 50 die nog doodleuk aan het moshen was :')

Zit plaatsen bij een concert ben ik wel voor.. zeker bij concerten van Springsteen.. 4 uur lang staan bij het concert + 1-2 uur wachten vóór het concert is géén doen.
Niks gewend zeker...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:44:40 #205
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126042004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

in 2010 bij Guns N Roses was er een vent van zeker 50 die nog doodleuk aan het moshen was :')

Zit plaatsen bij een concert ben ik wel voor.. zeker bij concerten van Springsteen.. 4 uur lang staan bij het concert + 1-2 uur wachten vóór het concert is géén doen.
Ik zat bij Green Day in de Ahoy ook op de tribune, viel me niks tegen. Eerst wel wat onwennig, omdat ik altijd op het veld stond :D

Komende Muse en System Of A Down concerten ook weer zitplaatsen, maar dat is vooral om mijn vriendin een plezier te doen. Die heeft rugklachten, en om dan een tijd in de rij te staan, te wachten voor het optreden, de voorprogramma's te zien, dan ben je al kapot voordat het echte optreden nog moet beginnen. Lekker chillen op de tribune, dan heb je er tenminste nog wat aan :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:45:41 #206
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126042042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

in 2010 bij Guns N Roses was er een vent van zeker 50 die nog doodleuk aan het moshen was :')

Zit plaatsen bij een concert ben ik wel voor.. zeker bij concerten van Springsteen.. 4 uur lang staan bij het concert + 1-2 uur wachten vóór het concert is géén doen.
Ik denk dat er bij GnR iets andere mosherij aan de gang is dan een gemiddeld concert waar ik naar toe ga. Dat is driekwart van de avond vechten op leven en dood.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126042053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:42 schreef brother52 het volgende:

[..]

Niks gewend zeker...
Ben niet bijster veel gewend nee.
Tom Jones begon keurig op tijd.
James Brown begon op tijd.

Guns N Roses was 2 uur wachten! :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:46:43 #208
20720 brother52
Dus..........
pi_126042091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:44 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik zat bij Green Day in de Ahoy ook op de tribune, viel me niks tegen. Eerst wel wat onwennig, omdat ik altijd op het veld stond :D

Komende Muse en System Of A Down concerten ook weer zitplaatsen, maar dat is vooral om mijn vriendin een plezier te doen. Die heeft rugklachten, en om dan een tijd in de rij te staan, te wachten voor het optreden, de voorprogramma's te zien, dan ben je al kapot voordat het echte optreden nog moet beginnen. Lekker chillen op de tribune, dan heb je er tenminste nog wat aan :7
1 keer op de tribune gezeten omdat de veldkaarten al uitverkocht waren. Nooit weer. Je mist toch een heel stuk van de beleving.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126042098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:44 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik zat bij Green Day in de Ahoy ook op de tribune, viel me niks tegen. Eerst wel wat onwennig, omdat ik altijd op het veld stond :D

Komende Muse en System Of A Down concerten ook weer zitplaatsen, maar dat is vooral om mijn vriendin een plezier te doen. Die heeft rugklachten, en om dan een tijd in de rij te staan, te wachten voor het optreden, de voorprogramma's te zien, dan ben je al kapot voordat het echte optreden nog moet beginnen. Lekker chillen op de tribune, dan heb je er tenminste nog wat aan :7
Heerlijk hoor :) Ik ga nog wel staan bij Rod Stewart/Toto/The Who/Meat Loaf maar elk komende concert wil ik toch wel zitten (Behalve dan bij U2 en The Stones en de laatste tour van ACDC :D )

Het is inderdaad alles bij elkaar opgeteld wat je kapot maakt..
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:48:03 #210
20720 brother52
Dus..........
pi_126042147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:45 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij GnR iets andere mosherij aan de gang is dan een gemiddeld concert waar ik naar toe ga. Dat is driekwart van de avond vechten op leven en dood.
Een normale pit is er de laatste jaren helaas niet meer bij. Ik heb ze er gestrekt uit zien gaan of zelfs met gebroken armen...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:51:22 #211
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126042299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:41 schreef brother52 het volgende:

[..]

Precies. Alles slaat meteen dicht. Heb je helemaal niks aan. Heb het ook nooit gesnapt.
Een goede foto vanuit het publiek heb ik ook nog nooit gezien...
Klopt wel ongeveer ja, meestal om te huilen ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126042384
Foto`s maken met mobieltjes :') Kleine sensortjes die het alleen doen bij fel zonlicht :')
Gewoon een fatsoenlijke digitale camera met een CMOS sensor meenemen, hoppa :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:53:45 #213
20720 brother52
Dus..........
pi_126042417
Nee, camera gewoon thuis laten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:54:32 #214
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126042459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:53 schreef Braddie het volgende:
Foto`s maken met mobieltjes :') Kleine sensortjes die het alleen doen bij fel zonlicht :')
Gewoon een fatsoenlijke digitale camera met een CMOS sensor meenemen, hoppa :)
Ja, het is meer voor de herinnering dan echt de mooie foto. En om mensen te klieren op Facebook soms :7

Heb soms wel een compactcamera mee, dat scheelt al een stuk. Maar ook dat is even voor de lol, meestal gewoon lekker genieten!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:56:20 #215
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_126042552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:54 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, het is meer voor de herinnering dan echt de mooie foto. En om mensen te klieren op Facebook soms :7

Heb soms wel een compactcamera mee, dat scheelt al een stuk. Maar ook dat is even voor de lol, meestal gewoon lekker genieten!
Ik maak meestal 1 a twee fototjes van de band, misschien een heel klein filmpje van mijn favoriete nummer. Maar dat is dat ook echt MAXIMAAL
pi_126042804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:54 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, het is meer voor de herinnering dan echt de mooie foto. En om mensen te klieren op Facebook soms :7

Heb soms wel een compactcamera mee, dat scheelt al een stuk. Maar ook dat is even voor de lol, meestal gewoon lekker genieten!
Als ik film bij concerten dan is dat meestal alleen de eerste 2 minuten, en eventueel solo`s van wat bandleden.

Soms als de zanger een uithaal doet schiet ik een plaatje, maar verder geniet ik meer.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:02:11 #217
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126042849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:56 schreef iAvani het volgende:

[..]

Ik maak meestal 1 a twee fototjes van de band, misschien een heel klein filmpje van mijn favoriete nummer. Maar dat is dat ook echt MAXIMAAL
Stryper was toen zo vet, daar móést ik wel wat foto's van maken _O_




Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:07:11 #218
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126043100
Oh, en Ill Niño! _O_

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:12:15 #219
20720 brother52
Dus..........
pi_126043339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:07 schreef The_Dean het volgende:
Oh, en Ill Niño! _O_

[ afbeelding ]
Bestaan die trouwens nog? Ooit in een grijs verleden eens gezien geloof ik.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:16:58 #220
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126043563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Bestaan die trouwens nog? Ooit in een grijs verleden eens gezien geloof ik.
Dit was in de Oosterpoort zelfs _O_

Ze bestaan zeker nog, in 2012 een nieuw album uitgebracht.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126043931
Mjah, die fotos maak je toch vooral voor jezelf en niet zozeer voor anderen?

Met die herinnering erbij is zo'n vage foto nog heel leuk. En ook met opnames, genieten idd op 1 maar het is best leuk om een opname te hebben van een tof stuk en daarbij weer helemaal mee te genieten :) (en met sommige telefoons kun je tegenwoordig echt hele beste opnames maken, ook op audio gebied).

Maar de hele tijd maar met zo'n ding in je handen staan, neh...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:27:58 #222
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126044059
Dat is ook wat ik meestal doe, paar foto's om later nog even te zien hoe het nu was maar meestal zit het ding gewoon in de broekzak.

Meestal vergeet ik uberhaupt toch foto's te maken omdat ik aan het luisteren ben. :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_126044789
En ach, zolang je maar niet met je tablet foto's gaat lopen maken en filmen... :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:49:44 #224
20720 brother52
Dus..........
pi_126044967
Telefoons en compact camera's zijn al erg genoeg. Bijna net zo erg als uit de maat meeklappen...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126045899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef m0ridin het volgende:
Mjah, die fotos maak je toch vooral voor jezelf en niet zozeer voor anderen?

Met die herinnering erbij is zo'n vage foto nog heel leuk. En ook met opnames, genieten idd op 1 maar het is best leuk om een opname te hebben van een tof stuk en daarbij weer helemaal mee te genieten :) (en met sommige telefoons kun je tegenwoordig echt hele beste opnames maken, ook op audio gebied).

Maar de hele tijd maar met zo'n ding in je handen staan, neh...
Heb bij Gare Du Nord afgelopen maart van elk liedje 2 minuten gefilmt (Behalve bij Beautiful Day.. die heb ik volledig gefilmd, en de bassolo) en toch 50 minuten vol gemaakt:


Simpele Sony compact camera (HX9V) maar toch zéker niet slecht qua opnames moet ik bekennen..

Bestanden zijn gedownscaled van 1080P (Dat was een kleine 11GB :') ) naar YouTube 480P (Dan is het opeens nog maar 500 MB ongeveer)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2013 00:15:48 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:43:49 #226
20720 brother52
Dus..........
pi_126046662
Dan kun je toch net zo goed een dvd kopen en die gaan kijken?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126046756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:15 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb bij Gare Du Nord afgelopen maart van elk liedje 2 minuten gefilmt (Behalve bij Beautiful Day.. die heb ik volledig gefilmd, en de bassolo) en toch 50 minuten vol gemaakt:


Simpele Sony compact camera (HX9V) maar toch zéker niet slecht qua opnames moet ik bekennen..

Bestanden zijn gedownscaled van 1080P (Dat was een kleine 11GB :') ) naar YouTube 480P (Dan is het opeens nog maar 500 MB ongeveer)
Jezus, wat kut zeg. Wat Brother zegt. Dan liever een DVD kopen, slechte audio, lelijke shots. :')
Ik snap niet waarom iemand hier naar zou willen kijken....
PS4 online: micro_nl
pi_126046911
Dit is dan wel weer leuk!


Leedvermaak.
PS4 online: micro_nl
pi_126047205
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:43 schreef brother52 het volgende:
Dan kun je toch net zo goed een dvd kopen en die gaan kijken?
Ja dat is waar, maar van dat optreden was niks te krijgen :')
pi_126047223
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:46 schreef guitarist het volgende:

[..]

Jezus, wat kut zeg. Wat Brother zegt. Dan liever een DVD kopen, slechte audio, lelijke shots. :')
Ik snap niet waarom iemand hier naar zou willen kijken....
Het gaat er meer dat het voor thuis is, en om af en toe te kijken zo en dan :')
pi_126047231
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:52 schreef guitarist het volgende:
Dit is dan wel weer leuk!


Leedvermaak.
Dit filmpje vind ik dan best wel grappig :)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 07:18:24 #232
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_126049702
Kaartje gekocht voor Ghost =D

(dit is een foto van Lowlands 2012)
pi_126050587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:32 schreef The_Dean het volgende:
Kwaliteitje _O-

Ik snap die mobiele eenheden ook nooit echt. Ik maak ook altijd in het begin een paar foto'tjes even, logisch, maar sommige staan de hele avond maar druk te fotograveren en filmen. Geniet je dan nog wel echt van het concert?
Die telefoonclips terugkijken hoef je het niet voor te doen, dat klinkt voor geen meter.
Als die mensen toch op het balkon zitten waarom zouden ze dan niet het hele concert vastleggen? Afentoe keek ik even naar boven en zag het er heel dood uit :')
En die mosh was echt geweldig want ik viel maar werd gelijk weer opgepakt door iedereen :D
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:04:30 #234
20720 brother52
Dus..........
pi_126051522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:00 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Als die mensen toch op het balkon zitten waarom zouden ze dan niet het hele concert vastleggen? Afentoe keek ik even naar boven en zag het er heel dood uit :')
En die mosh was echt geweldig want ik viel maar werd gelijk weer opgepakt door iedereen :D
Aan dat filmpje te zien was de pit ook maar een dooie boel.
Maar ja, wat verwacht je ook met een publiek waarvan ruim de helft jonger dan 16 is bij een band die zijn naam zo kiest zodat ze alsnog wat talent in de band hebben...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:06:57 #235
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126051569
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126051747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:04 schreef brother52 het volgende:

[..]

Aan dat filmpje te zien was de pit ook maar een dooie boel.
Maar ja, wat verwacht je ook met een publiek waarvan ruim de helft jonger dan 16 is bij een band die zijn naam zo kiest zodat ze alsnog wat talent in de band hebben...
In het filmpje kon je dat pit helemaal niet zien, die was net buiten beeld ;)
en het publiek was allemaal 15 of ouder en het talent spatte van het podium af dus
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:36:49 #237
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_126052125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 01:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dit filmpje vind ik dan best wel grappig :)
Waarom praat je Engels in al je filmpjes? Om je internationale fanbase ook aan te spreken?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:37:34 #238
20720 brother52
Dus..........
pi_126052141
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:16 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

In het filmpje kon je dat pit helemaal niet zien, die was net buiten beeld ;)
Een pit van niks dus...
quote:
en het publiek was allemaal 15 of ouder
Dat wil niet zeggen dat ze ouder zijn dan 16 maar dat is ook helemaal niet erg want dat is precies de doelgroep van dit soort bandjes.
quote:
en het talent spatte van het podium af dus
Nee, dat denk ik niet. Ik zie ze er niet voor aan dat ze gaan stagediven...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:38:30 #239
20720 brother52
Dus..........
pi_126052155
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:36 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Waarom praat je Engels in al je filmpjes? Om je internationale fanbase ook aan te spreken?
Oh, is dat Engels?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:42:57 #240
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_126052209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:38 schreef brother52 het volgende:

[..]

Oh, is dat Engels?
Poging tot dan :P
pi_126053118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:37 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een pit van niks dus...

[..]

Dat wil niet zeggen dat ze ouder zijn dan 16 maar dat is ook helemaal niet erg want dat is precies de doelgroep van dit soort bandjes.

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik zie ze er niet voor aan dat ze gaan stagediven...
Als een pit niet direct voor het podium is betekent niet dat hij niks is, en ik vind het ook jammer dat oude lullen die niet open staan voor nieuwe muziek niet weten wat ze missen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de mensen van 55 die tijdens het concert nog helemaal uit hun dak gingen.
pi_126053486
Waarom duurt een goed nummer schrijven zo lang? :(
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:52:44 #243
20720 brother52
Dus..........
pi_126053807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:24 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Als een pit niet direct voor het podium is betekent niet dat hij niks is, en ik vind het ook jammer dat oude lullen die niet open staan voor nieuwe muziek niet weten wat ze missen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de mensen van 55 die tijdens het concert nog helemaal uit hun dak gingen.
Wat is er dan precies nieuw aan billy talent?
Het is gewoon een slechte rip-off van alle punkrock uit de jaren 80/90.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:54:53 #244
20720 brother52
Dus..........
pi_126053853
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:40 schreef Aresdreams het volgende:
Waarom duurt een goed nummer schrijven zo lang? :(
Hoeft helemaal niet lang te duren hoor :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126054483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet lang te duren hoor :P
Ja, oke, als ik grind zou gaan maken, was ik zo klaar met een nummer...
maar helaas is dat ook niet de stijl die wij hanteren, dus duurt t wat langer :P
ben nu al een week of 3 a 4 bezig met iets (on and off) en heb nog maar net 4 minuten aan materiaal bedacht...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:34:47 #246
20720 brother52
Dus..........
pi_126054732
Grind? Descendents maken gewoon punkrock hoor :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126055084
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:36 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Waarom praat je Engels in al je filmpjes? Om je internationale fanbase ook aan te spreken?
Engels is op YouTube sowieso de 1e taal heb ik het idee :) En m`n nederlands is (hehe) stukken beter ... maar goed, kanaal is van mij en een maat van me, dus we doen eigenlijk alleen maar filmpjes in het engels
pi_126055171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:34 schreef brother52 het volgende:
Grind? Descendents maken gewoon punkrock hoor :P
ja, maar, ik doelde hier ook op mij zelf, en niet op dat wat jij poste :P
  zaterdag 4 mei 2013 @ 14:23:53 #249
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_126056112
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:47 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Lijkt me echt zo fucking vet om te doen _O_

Ben jij de frontman trouwens?
Nee, de gitarist met de witte gitaar :p
pi_126058058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Engels is op YouTube sowieso de 1e taal heb ik het idee :) En m`n nederlands is (hehe) stukken beter ... maar goed, kanaal is van mij en een maat van me, dus we proberen eigenlijk alleen maar filmpjes in het engels
Fixed.
PS4 online: micro_nl
pi_126058921
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:41 schreef guitarist het volgende:

[..]

Fixed.
:')
pi_126063000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:52 schreef brother52 het volgende:

[..]

Wat is er dan precies nieuw aan billy talent?
Het is gewoon een slechte rip-off van alle punkrock uit de jaren 80/90.
Het is modernere punk met meer dan alleen power chords en met een beetje emo.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:28:49 #253
20720 brother52
Dus..........
pi_126063496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:16 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Het is modernere punk met meer dan alleen power chords en met een beetje emo.
Het lijkt er niet eens op. Het zijn een stelletje posers die proberen mee te liften met de goede punkbands.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126063917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:28 schreef brother52 het volgende:

[..]

Het lijkt er niet eens op. Het zijn een stelletje posers die proberen mee te liften met de goede punkbands.
Aan smaak valt niet te twisten maar wat je nu zegt is gewoon een leugen, en dat is geen mening maar een feit. Ik ga je niet dwingen om er naar te luisteren maar check in ieder geval eerst meerdere nummers van verschillende albums voordat je op een band gaat haten.
pi_126063955
Dit ^
Doet een maat van me ook.. constant " Ja, Queen maakt alleen maar waardeloze rock nummers of ballads" dan denk ik.. check eens even goed hun discografie..
pi_126065454
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:40 schreef Braddie het volgende:
Dit ^
Doet een maat van me ook.. constant " Ja, Queen maakt alleen maar waardeloze rock nummers of ballads" dan denk ik.. check eens even goed hun discografie..
Sommige mensen verplaatsen zich niet in de tijdgeest waarin iets gemaakt is , queen maakte hele goede muziek waar heel veel mensen van genoten hebben en nog steeds van genieten. Meningen slaan altijd 2 kanten op.
pi_126065499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:23 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Sommige mensen verplaatsen zich niet in de tijdgeest waarin iets gemaakt is , queen maakte hele goede muziek waar heel veel mensen van genoten hebben en nog steeds van genieten. Meningen slaan altijd 2 kanten op.
Eens, het was prachtige muziek.. jammer dat de meeste niet verder kijken dan Bohemian Rhapsody of Radio Gaga en daarom dingen als March Of The Black Queen en Nevermore links laten liggen.

Zelfs iets als Innuendo kennen veel mensen niet ..
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:27:04 #258
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_126065577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:25 schreef Braddie het volgende:

[..]

Eens, het was prachtige muziek.. jammer dat de meeste niet verder kijken dan Bohemian Rhapsody of Radio Gaga en daarom dingen als March Of The Black Queen en Nevermore links laten liggen.

Zelfs iets als Innuendo kennen veel mensen niet ..
Innuendo is echt verschrikkelijk.
pi_126065753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Innuendo is echt verschrikkelijk.
Vind je?... iedereen vind Bohemian Rhapsody het nummer waar in ze laten zien hoeveel stijlen ze wel niet aankunnen. maar ik vind Innuendo veel beter, Freddie z`n stem was véél beter, en dat stuk Flamenco wat ze er ingooide wat overgaat in de heerlijk solo van Brian May. Smullen hoor :)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:32:28 #260
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_126065816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vind je?... iedereen vind Bohemian Rhapsody het nummer waar in ze laten zien hoeveel stijlen ze wel niet aankunnen. maar ik vind Innuendo veel beter, Freddie z`n stem was véél beter, en dat stuk Flamenco wat ze er ingooide wat overgaat in de heerlijk solo van Brian May. Smullen hoor :)
Mja khoud gewoon niet zo van al dat geflipflop in één nummer. En het is me ook wat te bombastisch.

Doe mij maar tie your mother down _O_
pi_126065844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:32 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Mja khoud gewoon niet zo van al dat geflipflop in één nummer. En het is me ook wat te bombastisch.

Doe mij maar tie your mother down _O_
Tie Your Mother Down _O_ Die Slide solo _O_
Headlong _O_
Gimme The Prize _O_
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:35:04 #262
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126065930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Innuendo is echt verschrikkelijk.
Oneens!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126067383
Zo, daar is Queen weer. Nu U2 nog.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:17:39 #264
20720 brother52
Dus..........
pi_126068009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:39 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Aan smaak valt niet te twisten maar wat je nu zegt is gewoon een leugen, en dat is geen mening maar een feit. Ik ga je niet dwingen om er naar te luisteren maar check in ieder geval eerst meerdere nummers van verschillende albums voordat je op een band gaat haten.
Uhm, een leugen? Ik heb ze live gezien en ben er bij weg gelopen zo slecht. Daarbij, hoe kun je weten of ik wel of niet wat ik van ze geluisterd heb? Als ik iets kut vind, is dat altijd met een reden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126068644
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef Cynic het volgende:
Zo, daar is Queen weer. Nu U2 nog.
Whehe :')
Ben de laatste tijd een beetje U2-af. Vind het heerlijk om soms nog naar de wat ondergewardeerde nummers zoals "Lemon" of "Please" te luisteren, maar verder... nah.

Ben sinds een paar weken heel aandachtig gaan luisteren naar de liedjes van Bassie En Adriaan :')
Klinkt heel raar, maar zéker in de eerste paar series hadden ze toffe arrangementen.
En in de latere series was de samenzang zó mooi.

Die 2e stem van Bassie met z`n tenor timbre krijg ik kippenvel van soms, en Adriaan heeft (Ondanks een wat klein bereik.. net geen 2 octaven) Een hele mooie klank ..
pi_126069690
Really, nobody gives a fuck.
PS4 online: micro_nl
pi_126070066
Dat jij me niet mag is nou wel tot mij door gedrongen, maar om het constant duidelijk te maken slaat nergens op.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:11:53 #268
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_126074565
In ander nieuws: wij hebben weer twee gitaristen! Wie het geworden komt binnenkort ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_126075435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:25 schreef Braddie het volgende:

[..]

Eens, het was prachtige muziek.. jammer dat de meeste niet verder kijken dan Bohemian Rhapsody of Radio Gaga en daarom dingen als March Of The Black Queen en Nevermore links laten liggen.

Zelfs iets als Innuendo kennen veel mensen niet ..
Lilly of the vally en in the lap of the gods, heerlijke nummers :)

quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef Witchfynder het volgende:
In ander nieuws: wij hebben weer twee gitaristen! Wie het geworden komt binnenkort ;).
Ik weet tenminste dat ik het niet ben :P
pi_126075486
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:27 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Lilly of the vally en in the lap of the gods, heerlijke nummers :)

[..]

Ik weet tenminste dat ik het niet ben :P
Zeker weten.
In The Lap Of The Gods van Leiden tijdens hun Magic Tour blijft de gaafste versie die ik ooit gehoord heb.
Lilly of the valley is ook zwaar ondergewardeerd. Net als She Makes Me, wat is het toch een gave band!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:40:10 #271
20720 brother52
Dus..........
pi_126076014
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef Witchfynder het volgende:
In ander nieuws: wij hebben weer twee gitaristen! Wie het geworden komt binnenkort ;).
Top ^O^
Is het die ene geworden?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_126076558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef Cynic het volgende:
Zo, daar is Queen weer. Nu U2 nog.
Niet bitchen op Queen :P
pi_126076572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Whehe :')
Ben de laatste tijd een beetje U2-af. Vind het heerlijk om soms nog naar de wat ondergewardeerde nummers zoals "Lemon" of "Please" te luisteren, maar verder... nah.

Ben sinds een paar weken heel aandachtig gaan luisteren naar de liedjes van Bassie En Adriaan :')
Klinkt heel raar, maar zéker in de eerste paar series hadden ze toffe arrangementen.
En in de latere series was de samenzang zó mooi.

Die 2e stem van Bassie met z`n tenor timbre krijg ik kippenvel van soms, en Adriaan heeft (Ondanks een wat klein bereik.. net geen 2 octaven) Een hele mooie klank ..
_O-
I feel kinda Locrian today
pi_126076671
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:54 schreef starla het volgende:

[..]

_O-
Ja nee serieus..
Klinkt heel stom, maar nummers van de plaaggeest zitten vol met best tof slaggitaar (Naar mijn mening) en Bassie heeft een groot stembereik...

Tot midden jaren `80 (voordat die Smorenburg zich er mee ging bemoeien) waren veel B&A nummers muzikaal gezien best goed :) Daarna waren het standard Roland midi geluiden in een Sequencer met hier en daar een echte bas/gitaar.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2013 22:59:25 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 4 mei 2013 @ 23:20:55 #275
842 Zorro
Z
pi_126077675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:56 schreef Braddie het volgende:

[..]
... met hier en daar een echte bas ...
I see what you did there...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_126077786
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:20 schreef Zorro het volgende:

[..]

I see what you did there...
_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2013 23:23:20 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:26:06 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126077914
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Whehe :')
Ben de laatste tijd een beetje U2-af. Vind het heerlijk om soms nog naar de wat ondergewardeerde nummers zoals "Lemon" of "Please" te luisteren, maar verder... nah.
Ik stond een keer knetter-stoned in de kuip en werd wakker op het moment dat ze Please inzetten. Ik kende het nummer niet, maar het kwam goed aan.

Paar weken later kwam ik een singletje tegen met die uitvoering van die dag in de kuip. Helaas ben ik hem kwijt. :'(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:26:42 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126077933
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef Witchfynder het volgende:
In ander nieuws: wij hebben weer twee gitaristen! Wie het geworden komt binnenkort ;).
Mijn halve band heeft eindelijk een bassist gevonden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126077953
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik stond een keer knetter-stoned in de kuip en werd wakker op het moment dat ze Please inzetten. Ik kende het nummer niet, maar het kwam goed aan.

Paar weken later kwam ik een singletje tegen met die uitvoering van die dag in de kuip. Helaas ben ik hem kwijt. :'(
Volgens mij hebben ze die versie zelfs op de Please EP gezet die in `98 is uitgekomen.
Die baslijn is echt super van dat nummer, en Bono had toen nog wel redelijke texten..
pi_126077979
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn halve band heeft eindelijk een bassist gevonden.
Wij zijn nu (Idee van de drummer) op zoek naar een achtergrond zangeres en 2 blazers (Waar we blazers voor nodig hebben.. geen idee :') )
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:28:44 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126078012
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze die versie zelfs op de Please EP gezet die in `98 is uitgekomen.
Die baslijn is echt super van dat nummer, en Bono had toen nog wel redelijke texten..
Ik vind het geweldig hoe Edge een solo vroeg inzet waardoor je er ieder keer door verrast word dat de solo al begonnen is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:28:45 #282
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126078015
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef Witchfynder het volgende:
In ander nieuws: wij hebben weer twee gitaristen! Wie het geworden komt binnenkort ;).
*O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:29:10 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126078032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wij zijn nu (Idee van de drummer) op zoek naar een achtergrond zangeres en 2 blazers (Waar we blazers voor nodig hebben.. geen idee :') )
Om de balonnen op te blazen, natuurlijk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:29:47 #284
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_126078050
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Om de balonnen op te blazen, natuurlijk!
Of de aftocht...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_126078124
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig hoe Edge een solo vroeg inzet waardoor je er ieder keer door verrast word dat de solo al begonnen is.
Dit!

The Edge *O* Door zo`n beetje elke gitarist word hij gezien als "Geen echte gitarist" maar hij heeft toch écht een hele eigen stijl _O_ En vind hem zeker gitarist waardig :)
pi_126078145
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Om de balonnen op te blazen, natuurlijk!
Ze kunnen natuurlijk ook altijd nog catering verzorgen ^O^
Vind ik altijd wel fijn bij repetities, even snel aan het begin dingetjes doornemen, kop koffie erin rammen en knallen!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2013 23:32:45 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:34:12 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126078248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dit!

The Edge *O* Door zo`n beetje elke gitarist word hij gezien als "Geen echte gitarist" maar hij heeft toch écht een hele eigen stijl _O_ En vind hem zeker gitarist waardig :)
Ze zijn gewoon jaloers op zijn beheersing van delay.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126078329
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon jaloers op zijn beheersing van delay.
En dit!
Zelde een gitarist zo strak horen spelen.

Trouwens, The Edge verdient sowieso kudos voor zijn strakke ritme secties altijd. weinig noten, simpele riffs, maar altijd perfect gebalanceert
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:45:31 #289
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126078552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

En dit!
Zelde een gitarist zo strak horen spelen.

Trouwens, The Edge verdient sowieso kudos voor zijn strakke ritme secties altijd. weinig noten, simpele riffs, maar altijd perfect gebalanceert
Er was een tijd terug een tv programma "It might get loud" of zoiets. Edge maakt er veel werk van om akkoorden zo veel mogelijk te simplificeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126078591
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er was een tijd terug een tv programma "It might get loud" of zoiets. Edge maakt er veel werk van om akkoorden zo veel mogelijk te simplificeren.
Inderdaad.

Een E Akkoord speel hij E>B>B>E zodat hij die "Twelve string sound" krijgt.
Elevation bijvoorbeeld net zoiets. *Effect aan* Super toffe begeleidings sound. *Effect uit* "This is what i`m actually playing * 3 noten..

En dan met een grote grijns op z`n kop vertellen " Ja, dat is grappig als je bij je maten aan komt met een acoustische gitaar.. luister eens naar m`n nieuwe riff, hij is hartstikke cool " :D
pi_126078913
Ah...
pi_126079367
Grappig trouwens om te zien hoe hij z`n eigen riffje fout speelt zonder effecten. (En dan heb ik het over die timing die bij de 2e aanslag nét voor de 3 zit ...)
  zondag 5 mei 2013 @ 11:51:00 #293
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_126085335
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon jaloers op zijn beheersing van delay.
Ik heb een goede beheersing van Far Cry 3. Daarom zijn andere bassisten jaloers op mij :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_126086020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:07 schreef Cynic het volgende:
Zo, daar is Queen weer. Nu U2 nog.
Iets met slapende honden? ;-)
PS4 online: micro_nl
  zondag 5 mei 2013 @ 12:46:03 #295
187077 starla
>dEAR<
pi_126086876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inderdaad.

Een E Akkoord speel hij E>B>B>E zodat hij die "Twelve string sound" krijgt.
It's not even a chord! ):O :P

Nu weer even een echte gitarist:


_O_
I feel kinda Locrian today
pi_126088513
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:18 schreef guitarist het volgende:

[..]

Iets met slapende honden? ;-)
Dat was inderdaad niet handig...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_126092103
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:46 schreef starla het volgende:

[..]

It's not even a chord! ):O :P

Nu weer even een echte gitarist:


_O_
Lijkt mij gewoon een vereedeld powerchord :') (of zie ik dit verkeerd?)
Buckethead _O_ Alleen jammer dat hij soms zo`n grote noten poepert is.
pi_126097477
eN IK HEB NOG STEEDS GEEN DRUMMER ;( ;(
pi_126097485
Ik de laatste post :D
pi_126097493
OMG
pi_126097500
doei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')