abonnement Unibet Coolblue
pi_125790949
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:41:07 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_125791234
Kan er sprake zijn van boven niveau zijn? Ja, als je een gemiddeld niveau hebt, maar volgens mij kan je nooit boven je eigen niveau scoren? Misschien dat je de juiste antwoorden gokt, maar dat lukt ook niet elke keer natuurlijk ;)

Lager dan je niveau scoren is iets dat wel heel goed kan.

Hier ben ik nog steeds erg blij met de school :) Dat ik echt gewoon even aan kan kaarten van "hey, hoe zit dat, hoe zit dit" en dat er gewoon ontzettend veel rekening gehouden wordt met dingen. Nu binnenkort een schoolreisje en dat de juf al gewoon dingen geregeld heeft voordat ik met mijn vraag bij de juf kom. En de blijdschap waarmee Ruben naar school gaat (en het verdriet van Jochem dat hij nog niet mag ;) )
Ik ben gewoon zo trots op Ruben, 't is allemaal niet niets voor hem, maar hij maakt zulke sprongen, hij gaat zo lekker en hij geniet ook echt. Tot nu toe ben ik er in ieder geval in geslaagd om zijn schooltijd niet op de mijne te laten lijken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125791560
Ik denk dat ze bedoelt dat die kinderen bovengemiddeld scoren. Maar dat zal al snel voor 1/5 deel van een klas gelden. Zeg maar het deel dat later havo of vwo gaat doen, die kinderen kunnen vaak wel wat extra uitdaging of een plusklas gebruiken.
Vrgelijk maar met de tabel onderaan op deze pag http://www.hetkompas.org/onzeschool/voortgezetonderwijs
pi_125792221
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

misschien een stomme vraag maar zou t niet zo kunnen zijn dat men kinderen ook wilt leren dat t soms via een regel moet en daarom allemaal tzelfde?
Maar bedoelen jullie hetzelfde?
Want als ik onderstaande uitspraak van pvoesss lees:

quote:
Of dan beslist de juf dat de kinderen het moeten maken zoals het voorbeeld.
Dan denkt X je kan mij wat ik knip zelf wel een poppetje voor mijn verkeersbord.
Er hingen dus allemaal dezelfde (ongeveer) verkeersborden op school en dan 1 die er heel erg uitspringt en dat is dan die van haar. O+ En daar heeft de juf denk ik ook moeite mee.

Alles moet heel strak en naar voorbeeld uitspattingen kunnen niet.
Dan denk ik... wat is er mis mee als X zelf dat poppetje knipt? Dan kan je toch juist als juf zien wat zo'n kind kan?
We maken een verkeersbord, maar het hoeven toch niet allemaal kopieën van het voorbeeld van juf te zijn?

Voorbeeld: Je maakt een hoofd en geeft de kinderen losse onderdelen, ogen, neus, haar, oren.
Dan kan je ze precies na laten plakken van het voorbeeld, omdat het een "goed" hoofd moet zijn, maar je kan ook kijken wat er gebeurd als je een voorbeeld hebt liggen en je hen de onderdelen geeft. Dan krijg je naar mijn idee meer inzicht in wat ze kunnen dan wanneer je ze laat kopiëren...
(als je dat met rekenen doe dan hebben ze straks allemaal een 10 omdat ze goed kunnen overschrijven, maar rekenen kunnen ze niet...).
(Dit is hoe het op mij overkomt hoe juf van X het doet...)

Niks mis mee dat ze leren dat ze bepaalde werkjes moeten doen ook al is het niet allemaal even leuk. Dat hoort er ook bij.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125794173
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 08:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mischien de knuppel in het hoenderhok...maar ze zitten toch ook op school om iets te leren?
En als ze alles maar op hun eigen manier blijven doen omdat ze dat het leukste vinden dan leren ze natuurlijk niet zo gek veel.
Als het gaat om taken die passen bij de capaciteiten van de leerling lijkt het me goed om eisen te stellen, maar domweg verplichten dingen op een bepaalde manier aan te pakken zonder daarbij rekening te houden met de mogelijkheden en de motivatie van een kind vind ik niet slim. Stel dat de dochter van Pvoesss echt hoogbegaafd is, dan is het echt niet toe te juichen dat ze zich aanpast aan het gemiddelde niveau en lekker meedoet, omdat er dan ook sprake is van onderpresteren. Je wilt als school toch dat leerlingen gemotiveerd zijn, op hun eigen niveau werken, enz.? Dan moet de juf misschien met wat uitdagenders komen dan: knip eenzelfde poppetje uit. Vervolgens kan ze dan heus wel eisen stellen aan die nieuw verzonnen opdracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 27-04-2013 14:25:32 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125799292
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:41 schreef Troel het volgende:
Kan er sprake zijn van boven niveau zijn? Ja, als je een gemiddeld niveau hebt, maar volgens mij kan je nooit boven je eigen niveau scoren? Misschien dat je de juiste antwoorden gokt, maar dat lukt ook niet elke keer natuurlijk ;)

Ja hoor, ik maak(te) altijd toetsen boven mijn niveau op 1 of andere manier :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:28:34 #7
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125801203
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:52 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als het gaat om taken die passen bij de capaciteiten van de leerling lijkt het me goed om eisen te stellen, maar domweg verplichten dingen op een bepaalde manier aan te pakken zonder daarbij rekening te houden met de mogelijkheden en de motivatie van een kind vind ik niet slim. Stel dat de dochter van Pvoesss echt hoogbegaafd is, dan is het echt niet toe te juichen dat ze zich aanpast aan het gemiddelde niveau en lekker meedoet, omdat er dan ook sprake is van onderpresteren. Je wilt als school toch dat leerlingen gemotiveerd zijn, op hun eigen niveau werken, enz.? Dan moet de juf misschien met wat uitdagenders komen dan: knip eenzelfde poppetje uit. Vervolgens kan ze dan heus wel eisen stellen aan die nieuw verzonnen opdracht.
Maar ja, de BASIS-school heet niet voor niks zo. En ik begin te denken dat die basis helemaal niet zo breed is. :@ ik heb óók het idee dat het niveau van wat ze leren lager ligt dan in 'onze' tijd.
Alles moet 'leuk' zijn enzo. Topo afgeschaf (écht! De ergernis)

Aan de andere kant moet het niveau van het kind eerst wél opvallen. Ze moeten eerst wel volgens de regels werken om uberhaupt de capaciteiten vast te kunnen stellen. Een soort 0-meting. Dan is het natuurlijk wel dat de juf goed observeert en ingrijpt. Het is voor niemand goed om altijd binnen de lijntjes te kleuren. :P als je ziet dat een kind een bepaalde vaardigheid beheerst, bijvoorbeeld netjes recht knippen, kan je een andere, meer uitdagende opdracht verzinnen die wel dezelfde vaardigheid vraagt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:30:41 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125801265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:23 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja hoor, ik maak(te) altijd toetsen boven mijn niveau op 1 of andere manier :)
dan is je niveau toch anders dan je denkt Easy. :D je kan gewoonweg niet per ongeluk te hoog scoren. Wél te laag.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_125801629
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dan is je niveau toch anders dan je denkt Easy. :D je kan gewoonweg niet per ongeluk te hoog scoren. Wél te laag.
Daar kom je nu mee ;(
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:09:47 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125802486
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:42 schreef easy-going het volgende:

[..]

Daar kom je nu mee ;(
ja, sorry.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:03:03 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125804474
Jij bent gewoon een precies-op-het-juiste-moment-presteerder, Easy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 28 april 2013 @ 08:48:37 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125821620
Even iets heel anders... Ik vind de overgang van kleding in maat ??-128 naar 134-?? nog best wennen. Kleding vanaf 134 is ineens zo van die echte (pre)puber kleding.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125821628
Is me eigenlijk nog niet opgevallen, Sjeen. Althans niet bij jongenskleding. David is ook pas over naar 134
  Licht Ontvlambaar zondag 28 april 2013 @ 08:57:09 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125821662
Ik heb geen idee of het bij jongenskleding ook zo'n overgang is. Het viel me vooral op bij H&M en V&D.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 28 april 2013 @ 09:01:02 #15
386633 Adnap
I love Life !
pi_125821679
Zou het niet meer weten, heb knullen die beide nu in heren maten wandelen, dus meestal de jeugdmerken van de winkelketens als c&a en zo.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 10:22:25 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125822415
ik word er juist moedeloos van dat er zo vaak vanuit gegaan wordt dat er geen kleinere oudere jongens bestaan. nu gaat het na de afgelopen groeispurt gelukkig beter (xs van new yorker is nog iets oversized maar het kan wel)
de coolcat mijden we als de pest vanwege het hoge kindergehalte in de grotere kindermaten en de kleinste herenmaten zijn weer veel te groot :(

dat wordt nog wat als ik na de zomer op zoek moet naar longsleeves en truien. ik heb echt nog niets gezien en deze zomer gaan de oude exemplaren toch echt de kliko in, denk ik.
  zondag 28 april 2013 @ 10:23:02 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_125822429
Sjeen, ik begrijp je helemaal! Het is nu lastiger iets te vinden. Gelukkig past 128 soms nog, maar met 134 is echt bijna puberspul.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_125822439
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 08:48 schreef Sjeen het volgende:
Even iets heel anders... Ik vind de overgang van kleding in maat ??-128 naar 134-?? nog best wennen. Kleding vanaf 134 is ineens zo van die echte (pre)puber kleding.
Eens! Bij Kim wordt de 128 langzaamaan te klein of te kort. Maar meestal is de volgende maat meteen 134/140 oid.
Broeken 116 worden nu ook langzaamaan te kort. Maar 122 is dan meteen weer zo groot.
  zondag 28 april 2013 @ 10:26:20 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_125822489
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:23 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Eens! Bij Kim wordt de 128 langzaamaan te klein of te kort. Maar meestal is de volgende maat meteen 134/140 oid.
Broeken 116 worden nu ook langzaamaan te kort. Maar 122 is dan meteen weer zo groot.
Mjah, dat is meer dat ze er nog tussenin hobbelt qua maat (en dat is naar mijn idee bij elke maatwissel zo), niet dat de kleren vanaf maat 134 je 10-jarige ineens eruit ziet alsof ze bijna 18 is ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125822754
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:22 schreef lady-wrb het volgende:

de coolcat mijden we als de pest vanwege het hoge kindergehalte in de grotere kindermaten en de kleinste herenmaten zijn weer veel te groot :(
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:23 schreef YPPY het volgende:
Sjeen, ik begrijp je helemaal! Het is nu lastiger iets te vinden. Gelukkig past 128 soms nog, maar met 134 is echt bijna puberspul.
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 10:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Mjah, dat is meer dat ze er nog tussenin hobbelt qua maat (en dat is naar mijn idee bij elke maatwissel zo), niet dat de kleren vanaf maat 134 je 10-jarige ineens eruit ziet alsof ze bijna 18 is ;)
Grappig dit.
Pubermoeder lady-wrb vind de grotere kindermaten een hoog kindergehalte hebben.
De moeders van de kinderen tussen kleuter en puber in (is daar al een naam voor :P) vinden die kleren een hoog pubergehalte hebben.

Voor wie zijn ze nu bestemd :P

Nouja, mijn bijna tiener loooooves Coolcat :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 28 april 2013 @ 10:42:47 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_125822769
Ik denk dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes daarin?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2013 @ 10:43:38 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_125822780
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar ja, de BASIS-school heet niet voor niks zo. En ik begin te denken dat die basis helemaal niet zo breed is. :@ ik heb óók het idee dat het niveau van wat ze leren lager ligt dan in 'onze' tijd.
Alles moet 'leuk' zijn enzo. Topo afgeschaf (écht! De ergernis)

Ik vind ook helemaal niet dat de opdrachten op school maar vrijblijvend moeten zijn of dat er geen eisen moeten worden gesteld. Onze scholen zijn gericht op de kinderen die op of rond het gemiddelde zitten. Als dat niet voldoet, dan moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden. School is niet alleen maar leuk. Kinderen mogen best tegen dingen oplopen, omdat ze daar ook van leren.

Maar, dan heb ik het over kinderen voor wie die lesstof ontworpen is. Ik denk dat de kinderen die daarbuiten vallen altijd een aangepast programma of andere lesstof moeten krijgen. Voor de kinderen die ver onder het gemiddelde scoren en niet mee kunnen komen vinden we dat logisch, maar voor de kinderen die niet mee kunnen en ver boven het gemiddelde zitten zijn we niet zo begripvol. Ik hoor zo vaak: 'ze zijn toch zo slim? Dan moeten ze zich ook aan kunnen passen'. En daar is school nu juist niet voor bedoeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125822827
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 10:42 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes daarin?
Dat zou best een verschil kunnen zijn idd :)
Nou is de keuze voor jongenskleding vrij beperkt verder, ik ben allang blij dat dat coolcat spul in zijn smaak valt, en hij loopt verder het liefste in sportkleding.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 10:58:09 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125822994
mijn kind gaat echt niet meer met een shirt met van die teksten lopen :N (dat is een jaar of wat leuk geweest, maar ik heb het nu wel gezien)
of met apen, of phinneas & ferb (of hoe je dat ook schrijft)
dus dan blijft het beperkt tot de shirts in 1 of 2 kleuren.
de kwaliteit van coolcat vind ik trouwens ook bar achteruit gegaan. een jaar of wat geleden was het nog goede stevige kwaliteit, waar het nu flubberig materiaal is wat bizar slecht in elkaar genaaid is (draaimouwen en scheeftrekkende voor- en achterpanden)
en dan is het best duur voor die wibra-kwaliteit alleen omdat er coolcat op staat.
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 10:59:00 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125823011
en idd. voor meisjes kan je je helemaal suf kopen, zoveel keuze is er.
voor jongens komt het vaak op hetzelfde neer en de enige variatie is de kleur :')
pi_125823087
Nou voor Jongens vind ik het anders ook knap lastig.
Hier een 12 jarige (met maat 140/146), die nog het liefste met Cars, auto's, beestjes shirts rond zou lopen.

En een bijna 6 jarige met maat 104, die het liefste stoere shirts en broeken wil.

Kortom de 12 jarige vind leuk waar de 6 jarige in past, en omgekeerd.... Loop je door de H&M is het super mario shirt er alleen vanaf maat 128, en het cars shirt maar tot maat 128 ;)

De 17 jarige puber hier is dan nog het makkelijkste, die past gewoon in maat M/L van de WE en de coolcat. Daarvoor vermijd ik alleen al die shirts en truien met afgrijselijke teksten , fuck, bitch, middelvingers, alcohol, sigaretten en pistolen die blijkbaar mode zijn :?
  zondag 28 april 2013 @ 11:12:33 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125823292
Dat is het voordeel dat mijn dochter zo klein was. Tegen de tijd dat ze in maat 134-140 zat, was ze ook al lekker aan het pré-puberen. Ze is nu 11 jaar en is laatst gemeten door de kinderarts en is nu 1.39

Job draagt liefst ook shirts zonder afbeeldingen en hij heeft dan vooral van die polo-shirts met streepjes, zoals dit soort shirts



Die kan ik in alle maten wel voor hem vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 11:14:04 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125823310
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:03 schreef p_iglet het volgende:
Nou voor Jongens vind ik het anders ook knap lastig.
Hier een 12 jarige (met maat 140/146), die nog het liefste met Cars, auto's, beestjes shirts rond zou lopen.

En een bijna 6 jarige met maat 104, die het liefste stoere shirts en broeken wil.

Kortom de 12 jarige vind leuk waar de 6 jarige in past, en omgekeerd.... Loop je door de H&M is het super mario shirt er alleen vanaf maat 128, en het cars shirt maar tot maat 128 ;)

De 17 jarige puber hier is dan nog het makkelijkste, die past gewoon in maat M/L van de WE en de coolcat. Daarvoor vermijd ik alleen al die shirts en truien met afgrijselijke teksten , fuck, bitch, middelvingers, alcohol, sigaretten en pistolen die blijkbaar mode zijn :?
ja die teksten vind ik dus ook gruwelijk. L. heeft een hele tijd die met die smilies leuk gevonden, maar ik vind hem er nu toch echt te oud voor, al zijn die dingen te koop t/ maat176 ofzo

ik ben ontzettend taakontwijkend bezig nu.
ik zit nu te kletsen over kleding, terwijl ik een hele wasmand vol heb liggen, die ik op marktplaats moet zetten. ik heb er zo geen zin in :@ wat een rotklus is dat toch altijd.,
  zondag 28 april 2013 @ 14:05:11 #29
386633 Adnap
I love Life !
pi_125827179
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja die teksten vind ik dus ook gruwelijk. L. heeft een hele tijd die met die smilies leuk gevonden, maar ik vind hem er nu toch echt te oud voor, al zijn die dingen te koop t/ maat176 ofzo

ik ben ontzettend taakontwijkend bezig nu.
ik zit nu te kletsen over kleding, terwijl ik een hele wasmand vol heb liggen, die ik op marktplaats moet zetten. ik heb er zo geen zin in :@ wat een rotklus is dat toch altijd.,
hier is de keuze voor de oudste makkelijk : zwart of donkerblauw *saaai*
en jongste waait met alle winden mee, maar geen rare teksten of zo en die maakt het ook niet uit wat andere van kleding vinden. ideaal
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 28 april 2013 @ 15:16:41 #30
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125829296
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 08:48 schreef Sjeen het volgende:
Even iets heel anders... Ik vind de overgang van kleding in maat ??-128 naar 134-?? nog best wennen. Kleding vanaf 134 is ineens zo van die echte (pre)puber kleding.
Helemaal als je lange kinderen hebt is dat best lastig. Mijn jongens gingen allemaal rond 5 a 6 naar 134 en konden dan niet meer de leuke Garfield shirts aan enzo. ;(

Nu dus weer een probleem. Voor de lengte moeten ze echt naar de herenmaten maar daar staan ze middenin -O-
Nu dus outfitters Nation ontdekt. Broek in de taille maat 146 en lengtemaat 30 :D

Maar dat is echt zoeken. Smalle lange T shirts die er niet uitzien als jurkjes
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 april 2013 @ 15:18:38 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125829379
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind ook helemaal niet dat de opdrachten op school maar vrijblijvend moeten zijn of dat er geen eisen moeten worden gesteld. Onze scholen zijn gericht op de kinderen die op of rond het gemiddelde zitten. Als dat niet voldoet, dan moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden. School is niet alleen maar leuk. Kinderen mogen best tegen dingen oplopen, omdat ze daar ook van leren.

Maar, dan heb ik het over kinderen voor wie die lesstof ontworpen is. Ik denk dat de kinderen die daarbuiten vallen altijd een aangepast programma of andere lesstof moeten krijgen. Voor de kinderen die ver onder het gemiddelde scoren en niet mee kunnen komen vinden we dat logisch, maar voor de kinderen die niet mee kunnen en ver boven het gemiddelde zitten zijn we niet zo begripvol. Ik hoor zo vaak: 'ze zijn toch zo slim? Dan moeten ze zich ook aan kunnen passen'. En daar is school nu juist niet voor bedoeld.
Ja ik weet t. :) vandaar ook mijn twijfel over de breedte van de basis. Het is ze iig nog niet gelukt met andere leerlijnen wél iets uitdagends neer te zetten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 april 2013 @ 15:20:08 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125829434
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:58 schreef lady-wrb het volgende:
mijn kind gaat echt niet meer met een shirt met van die teksten lopen :N (dat is een jaar of wat leuk geweest, maar ik heb het nu wel gezien)
of met apen, of phinneas & ferb (of hoe je dat ook schrijft)
dus dan blijft het beperkt tot de shirts in 1 of 2 kleuren.
de kwaliteit van coolcat vind ik trouwens ook bar achteruit gegaan. een jaar of wat geleden was het nog goede stevige kwaliteit, waar het nu flubberig materiaal is wat bizar slecht in elkaar genaaid is (draaimouwen en scheeftrekkende voor- en achterpanden)
en dan is het best duur voor die wibra-kwaliteit alleen omdat er coolcat op staat.
Bij Coolcat juist superleuke basic shirts met V halsje gehaald vorig jaar. (Wens van middelste) mooi smal en best lang. Goeie koop. Kleur-en vormvast
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 april 2013 @ 15:21:40 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125829483
[/spam] :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_125830350
Ik kan me bij coolcat wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent. Het is wel veelal hetzelfde.

Geen probleem met kleding hier, hij zit nog niet zolang in 122/128 en zal het nog wel even blijven. Hij draagt meestal alles wat ik koop ;)
  zondag 28 april 2013 @ 16:01:49 #35
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_125830483
Ik zal eens bij Coolcat gaan kijken. Oudste is nu echt de kindermaten wel uit. Maar we hoeven dit jaar niet meer voor een jaar in te slaan, want we hebben eerdaags meer dan genoeg winkels om uit te zoeken *O*
  zondag 28 april 2013 @ 16:29:28 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_125831040
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Helemaal als je lange kinderen hebt is dat best lastig. Mijn jongens gingen allemaal rond 5 a 6 naar 134 en konden dan niet meer de leuke Garfield shirts aan enzo. ;(

Nu dus weer een probleem. Voor de lengte moeten ze echt naar de herenmaten maar daar staan ze middenin -O-
Nu dus outfitters Nation ontdekt. Broek in de taille maat 146 en lengtemaat 30 :D

Maar dat is echt zoeken. Smalle lange T shirts die er niet uitzien als jurkjes
Dit zie ik dus ook aankomen voor Ruben, die is net 5 en begint nu met sommige merken al in de 134 :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2013 @ 16:30:47 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125831072
Wat zijn jullie kinderen toch lang :o
Job is al 9 jaar en die heeft nog broeken in de maat 122 -128.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_125831126
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 15:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Bij Coolcat juist superleuke basic shirts met V halsje gehaald vorig jaar. (Wens van middelste) mooi smal en best lang. Goeie koop. Kleur-en vormvast
Nou dat dus idd bij Coolcat. Smal, lang en die V halsjes O+
En de teksten op die shirts vind ik wel leuk :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_125831162
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:30 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie kinderen toch lang :o
Job is al 9 jaar en die heeft nog broeken in de maat 122 -128.
Qua taille kan Sven die ook nog best aan, alleen zijn ze dan te kort.
Dat blijft wel een gedoe, lange broeken -O-
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 28 april 2013 @ 16:41:23 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125831323
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:34 schreef easy-going het volgende:

[..]

Qua taille kan Sven die ook nog best aan, alleen zijn ze dan te kort.
Dat blijft wel een gedoe, lange broeken -O-
Outfitters Nation dus. In verschillende lengtematen te krijgen. Tweede heeft een broek maat 146/30 en moet voor heteerst van zijn leven zijn knoop openmaken om de broek uit te doen :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 17:03:38 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125831964
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 15:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Bij Coolcat juist superleuke basic shirts met V halsje gehaald vorig jaar. (Wens van middelste) mooi smal en best lang. Goeie koop. Kleur-en vormvast
mijn ervaring met die basic shirts is dat die idd van betere kwaliteit zijn dan die longsleeves met opdruk. die koop ik dan ook nog wel eens voor nood als ik echt niets naar de zin kan vinden.
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 17:07:05 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125832078
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:30 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie kinderen toch lang :o
Job is al 9 jaar en die heeft nog broeken in de maat 122 -128.
wat zij zegt! maat 134/140 droeg mijn kind 2 jaar geleden, 146/152 vorig jaar na de zomervakantie en toen sloeg de groeispurt toe en draagt mijn langpootmug maat 158 (met riem, anders zakt het af >:) ) maar van bovenkleding voldoet 146/152 nog steeds

en dan wordt hij over anderhalve maand 14
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 17:07:52 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125832094
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:30 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie kinderen toch lang :o
Job is al 9 jaar en die heeft nog broeken in de maat 122 -128.
ik heb nog een paar shirtjes liggen in 122-128. hebben? ze zijn alleen niet gestreept :@
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 19:15:18 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_125835716
Primark, lowww budget, maar gaat wel een seizoen mee, daarna is het een poetsdoek :P lang, smal, Cas heeft maat xs.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar zondag 28 april 2013 @ 19:18:33 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125835818
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:15 schreef moussy het volgende:
Primark, lowww budget, maar gaat wel een seizoen mee, daarna is het een poetsdoek :P lang, smal, Cas heeft maat xs.
ow ja, ik moet weer eens naar Luik :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 19:42:26 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125836655
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:15 schreef moussy het volgende:
Primark, lowww budget, maar gaat wel een seizoen mee, daarna is het een poetsdoek :P lang, smal, Cas heeft maat xs.
ik kan daar nou echt niet slagen :N
pi_125836735
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 19:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow ja, ik moet weer eens naar Luik :D
zijn daar meer leuke kinderkledingwinkels (mag wel íetsje duurder dan primark ;) )? Ik kom er in de loop van volgende week ook nog waarschijnlijk. In elk geval Dpam is de moeite waard geloof ik?
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 19:52:12 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_125837042
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik kan daar nou echt niet slagen :N
Ik wel hoor, doodskoppen (glow in the dark) voor Cas, kind helemaal blij.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 28 april 2013 @ 19:56:02 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125837194
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 19:44 schreef poemojn het volgende:

[..]

zijn daar meer leuke kinderkledingwinkels (mag wel íetsje duurder dan primark ;) )? Ik kom er in de loop van volgende week ook nog waarschijnlijk. In elk geval Dpam is de moeite waard geloof ik?
De primark ligt in winkelcentrum mediacite
http://mediacite.be/nl/home-page-0
pi_125837462
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 19:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

De primark ligt in winkelcentrum mediacite
http://mediacite.be/nl/home-page-0
Dank je! Genoeg te winkelen daar :)
  zondag 28 april 2013 @ 20:09:22 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125837812
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb nog een paar shirtjes liggen in 122-128. hebben? ze zijn alleen niet gestreept :@
Z'n shirts wil hij graag oversized, dus daar zit ik wel in maat 134 inmiddels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 april 2013 @ 20:17:21 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_125838123
De onze is 12 en een half. Inmiddels groter dan ik. Bovenkleding maat S/M, broeken sinds kort herenmaat 28/30. Lange slungel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 21:17:07 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125841481
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik wel hoor, doodskoppen (glow in the dark) voor Cas, kind helemaal blij.
ik heb ze gezien ja, maar daar krijg ik mijn kind echt niet in :N
zelfs niet als ik er geld voor biedt :+
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 21:19:25 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125841639
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:17 schreef Rewimo het volgende:
De onze is 12 en een half. Inmiddels groter dan ik. Bovenkleding maat S/M, broeken sinds kort herenmaat 28/30. Lange slungel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook al van die lange benen :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 april 2013 @ 21:21:25 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_125841778
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb ze gezien ja, maar daar krijg ik mijn kind echt niet in :N
zelfs niet als ik er geld voor biedt :+
Hier ook niet, dat vindt ie helemaal niks :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_125841782
Idd lang end Rewimo! :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 21:42:21 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_125843130
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb ze gezien ja, maar daar krijg ik mijn kind echt niet in :N
zelfs niet als ik er geld voor biedt :+
Die van mij is gelukkig nog niet zo moeilijk, zou nog net geen jurk aan trekken :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 21:34:41 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125997307
*trotsemoedermodus... Isa mag een couplet solo zingen als ze communie doet O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:40:45 #59
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125997669
Geen idee wat dat precies inhoudt bij communie doen maar t klinkt heel bijzonder Sjeen! Hoe vind ze het zelf?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 21:47:40 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125998076
Ze vind het heel leuk, gelukkig heeft ze wel het lef ervoor want er zijn toch zo'n 500 mensen aanwezig in de kerk.

Ze doet 26 mei de communie, katholiek gebruik (vooral hier in het Zuiden) waarbij kinderen voor het eerst ter communie gaan (hostie krijgen).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 21:51:16 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125998322
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:47 schreef Sjeen het volgende:
Ze vind het heel leuk, gelukkig heeft ze wel het lef ervoor want er zijn toch zo'n 500 mensen aanwezig in de kerk.

Ze doet 26 mei de communie, katholiek gebruik (vooral hier in het Zuiden) waarbij kinderen voor het eerst ter communie gaan (hostie krijgen).
moet ze dan als bruidje verkleed of heb ik nu een ander feest in gedachten?
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:53:33 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125998477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

moet ze dan als bruidje verkleed of heb ik nu een ander feest in gedachten?
Wat klinkt dit oneerbiedig zo. Maar misschien ligt dat aan mij.

Leeft het veel in Limburg Sjeen? In mijn groep 4 (obs) doet er 1 kind zijn communie.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:54:22 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125998528
En op de katholieke school van Eva weet ik het niet.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:54:42 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125998549
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Sjeen het volgende:
*trotsemoedermodus... Isa mag een couplet solo zingen als ze communie doet O+
Terecht dat je trots ben op je dappere meisje! :Y
***
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 21:55:51 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125998619
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat klinkt dit oneerbiedig zo. Maar misschien ligt dat aan mij.

Leeft het veel in Limburg Sjeen? In mijn groep 4 (obs) doet er 1 kind zijn communie.
o nee, dat bedoel ik absoluut niet zo hoor. hoe moet ik het dan zeggen?
ik weet dat er een feest was dat de meisjes een bruidsjurk aanhebben (ooit wel eens gehoord van mijn ex toen hij nog geen ex was) maar zelf heb ik absoluut geen verstand van katholieke feesten, dus als ik iets niet goed zeg, mijn excuses :@
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:57:29 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125998735
Vaak gaan meisjes in een mooie witte jurk ja. Je hebt het juiste feest voor ogen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:57:56 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125998768
Bruidjes is met de processie toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 21:59:55 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125998902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

moet ze dan als bruidje verkleed of heb ik nu een ander feest in gedachten?
Juiste feest, maar geen 'my big fat gypsy wedding dress'... Die wilde ze niet -O- :P

Dit is de sneakpreview
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:02:03 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125999047
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat klinkt dit oneerbiedig zo. Maar misschien ligt dat aan mij.

Leeft het veel in Limburg Sjeen? In mijn groep 4 (obs) doet er 1 kind zijn communie.
Hier in groep 4 van de Katholieke school pakweg 65 kinderen waarvan er 43 de communie doen... Het leeft wel in deze wijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:02:16 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125999059
Toen ik communie deed had iedereen zo'n mooie witte jurk aan.
Behalve T. die droeg een roze 'bruidsjurk'.
En S. die droeg een gestreepte gekleurde ballonrok. Was best bijzonder toendertijd.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:03:57 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125999166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:02 schreef amaranta het volgende:
Toen ik communie deed had iedereen zo'n mooie witte jurk aan.
Behalve T. die droeg een roze 'bruidsjurk'.
En S. die droeg een gestreepte gekleurde ballonrok. Was best bijzonder toendertijd.
Ik droeg een mintgroene rok en blouse, had mijn moeder zelfgemaakt O+ en ik heb het nu nog, maar het staat Isa niet :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:05:40 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125999271
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik droeg een mintgroene rok en blouse, had mijn moeder zelfgemaakt O+ en ik heb het nu nog, maar het staat Isa niet :P
Jammer, was best bijzonder geweest denk ik.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:07:54 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125999388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jammer, was best bijzonder geweest denk ik.
Ja, maar jaren tachtig... Pofmouwen enzo :P Nee, dit is beter, deze jurk is Isa :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:09:05 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125999450
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, maar jaren tachtig... Pofmouwen enzo :P Nee, dit is beter, deze jurk is Isa :D
:D
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:10:14 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125999527
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Juiste feest, maar geen 'my big fat gypsy wedding dress'... Die wilde ze niet -O- :P

Dit is de sneakpreview
[ afbeelding ]
Ynske heeft er al foto's van gemaakt?
De preview is al leuk!
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:11:18 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125999601
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Ynske heeft er al foto's van gemaakt?
De preview is al leuk!
nee, Yns mag nog los... Deze zijn van de hand van papa ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:12:09 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125999675
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Ynske heeft er al foto's van gemaakt?
De preview is al leuk!
Ik ben ook weken van te voren fotos gaan maken.
Voor het 'bedankprentje'
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:12:27 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125999695
Blijft leuk gedaan met die knuffel :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:15:19 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125999883
Dankje O+ Muis hoort erbij, die heeft ze al sinds haar geboorte en gaat nog steeds overal mee naar toe.

Het kaartje is niet precies hetzelfde, daar staat muis op de achterkant en heeft Isa twee gerbera's vast die je naar beneden ziet hangen. Als teaser voor de genodigden, om de jurk helemaal te komen bekijken :)
We zijn nu bezig met bedankkaartje, dat laten we als het lukt dit weekend printen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2013 @ 22:17:41 #80
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126000055
wat een hoop werk, maar wel byzonder O+
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 mei 2013 @ 22:27:51 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126000783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:17 schreef lady-wrb het volgende:
wat een hoop werk, maar wel byzonder O+
Je hebt helemaal gelijk :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:25:32 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126013314
De gewoonte om kaartjes en bedankkaartjes te sturen voor de communie ken ik dan weer niet. Ik had indertijd een zalmkleurig pakje (rok met blouse) aan met de communie. Ik zal eens kijken of ik de foto kan scannen.

Spannend hoor Sjeen, dat solo zingen. Dat ze dat durft, zeg.

Als ik jou hier zie posten, dan mis ik Chacama altijd. Ik heb haar hier al een hele tijd niet meer gezien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 mei 2013 @ 10:29:03 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_126013410
Ik had een blauw broekpak aan met mijn communie :D Dat was de praktische inslag van mijn moeder :P Dat kon ik dan daarna ook nog dragen. De rest had allemaal witte jurkjes aan natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:32:42 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_126013501
Rooms Rooms Rooms Rooms!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:34:39 #85
37295 Luigi
mario pls
pi_126013550
Hebben jullie allemaal een brabantse achtergrond ofzo? Ik ken verder niemand (behalve mijn vrouw, die dus uit brabant komt) die communie gedaan heeft. Maar ik ben dan ook een heiden :P.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:38:03 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126013640
Limburgse achtergrond, maar ik ben opgegroeid in de provincie Utrecht en heb daar ook mijn communie en vormsel gedaan. Ik zat toen op een katholieke school en volgens mij deed de hele klas mee met de communie. Bij het vormsel was dat aantal wel erg geslonken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126013974
Itt tot mijn neefjes mocht ik geen communie doen. Ik zat op een openbare school en dus deed je geen communie. Ik vond het maar stom want mijn neefjes kregen allemaal kado's en ik niet -O-
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:24:58 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126015027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:25 schreef livelink het volgende:
De gewoonte om kaartjes en bedankkaartjes te sturen voor de communie ken ik dan weer niet. Ik had indertijd een zalmkleurig pakje (rok met blouse) aan met de communie. Ik zal eens kijken of ik de foto kan scannen.

Spannend hoor Sjeen, dat solo zingen. Dat ze dat durft, zeg.

Als ik jou hier zie posten, dan mis ik Chacama altijd. Ik heb haar hier al een hele tijd niet meer gezien.
Die stuurden wij niet :D maar gaven ze aan de gasten.
Herinnering aan mijn 1e communie oid stond erop.
Van mijn nichtje kreeg ik een paar jaar geleden een boekenlegger met haar comnuniefoto
pi_126015181
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:15 schreef Sjeen het volgende:
Dankje O+ Muis hoort erbij, die heeft ze al sinds haar geboorte en gaat nog steeds overal mee naar toe.

Het kaartje is niet precies hetzelfde, daar staat muis op de achterkant en heeft Isa twee gerbera's vast die je naar beneden ziet hangen. Als teaser voor de genodigden, om de jurk helemaal te komen bekijken :)
We zijn nu bezig met bedankkaartje, dat laten we als het lukt dit weekend printen.
We kunnen niet wachten tot we dr jurk helemaal kunnen zien.
Zoë heeft het nog steeds over Muis op de foto en heeft nu een eigen "muis".
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:33:17 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126017479
Aangezien ik openbaar ben :P heb ik geen communie gedaan. Maar de meeste van mijn Kleuterklas-genootjes hebben dat wel gedaan. Provincie Utrecht, maar vlakbij brabant ;)
De beste vriend van mijn middelste heeft wel communie gedaan, hier in het friesche. Als enige. Maar dat ging niet met feest maar meer tussen-neus-en -lippen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:05:09 #91
37295 Luigi
mario pls
pi_126018562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Aangezien ik openbaar ben :P heb ik geen communie gedaan. Maar de meeste van mijn Kleuterklas-genootjes hebben dat wel gedaan. Provincie Utrecht, maar vlakbij brabant ;)
De beste vriend van mijn middelste heeft wel communie gedaan, hier in het friesche. Als enige. Maar dat ging niet met feest maar meer tussen-neus-en -lippen
Ja, wij zitten daar ook veel te veel voor in de openbare hoek. (Gelukkig, zou ik bijna zeggen ;) ). Ons dorp is klein, maar staat van origine bekend als 'rood nest' dus weinig op dat vlak te vinden.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:12:28 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126018843
Ik heb wel communie gedaan, maar geen vormsel, toen had ik inmiddels mijn eigen mening.

En verder post ik dit vanaf mijn luie bedje aan het zwembad met 32 graden en heul veul Turkse zon. O+
Kind ligt/springt alleen maar in het water, met vleugeltjes en zwemband om zijn buik, zoooo fijn! Eigenlijk zouden we ook oefenen, maar daar had hij echt geen zin in. " Ah mam, ik heb nu vakantie hoor...." :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:38:04 #93
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126019953
Oeh, dat klinkt heerlijk, Moonah.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126021062
Rot voor je moonah ;(

Geniet ervan!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_126023274
oeh moonah, wat lekker! enjoy!

dit was ik bij m'n eerste communie. :)

bij ons ging dat ook zonder speciale uitnodigingen en bedank-kaartjes hoor. maar 't was wel een Belangrijk Moment. met een paar cadeautjes.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:14:35 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_126023514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:08 schreef bixister het volgende:
oeh moonah, wat lekker! enjoy!

dit was ik bij m'n eerste communie. :)

bij ons ging dat ook zonder speciale uitnodigingen en bedank-kaartjes hoor. maar 't was wel een Belangrijk Moment. met een paar cadeautjes.
Maar jij hebt in Twente communie gedaan denk ik toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126023768
Ja, hoezo?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:23:10 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_126023867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:20 schreef bixister het volgende:
Ja, hoezo?
Voor zover ik me kan herinneren van klasgenootjes (we hadden er twee die van oorsprong van een gesloten andere school kwamen) en buurtgenootjes, waren er wel wat cadeautjes en nieuwe kleding, maar ook niet heel veel meer dan dat. Ook de communie op de RK-school waar ik stage liep was niet zo heel erg uitgebreid.
Wat ik zelf heb meegemaakt de afgelopen jaren in Brabant, dat houdt in dat de hele familie langskom er op zijn minst een cateraar geregeld wordt, grote cadeau's, uitnodigingen, bedankjes, noem maar op.

Denk dus dat het omgevingsafhankelijk is hoe groots het gaat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:30:21 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126024152
Bij ons kwam ook wel een groot deel van de familie op bezoek. Maar ging het gewoon minder om de cadeaus dan om het gebeuren zelf. Ik denk dat het de laatste jaren overal wat extremer is geworden. (terwijl het minder vanzelfsprekend is om er voor te kiezen).
in de haak.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:32:19 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_126024224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:30 schreef trui het volgende:
Bij ons kwam ook wel een groot deel van de familie op bezoek. Maar ging het gewoon minder om de cadeaus dan om het gebeuren zelf. Ik denk dat het de laatste jaren overal wat extremer is geworden. (terwijl het minder vanzelfsprekend is om er voor te kiezen).
Zo'n 10 jaar geleden waren het dus 28 kinderen van de 30 kinderen in de klas :) En bij vormsel was dat iets minder, maar ook maar een aantal die het niet deden.

Maar, dat was Mariaparochie, dus misschien dat dat ook meespeelt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:34:06 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126024320
Bij ons ook hoor, en dat was dan wel een katholieke school, maar toch. Mijn kinderen zitten nu ook op een katholieke school en toch doet slechts een minderheid van klas de communie.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 mei 2013 @ 18:10:03 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126030143
Geen catering hier, we doen het gewoon zelf. Op mijn eigen communie overigens wel een buffet van een cateraar gehad, voor zover ik me kan herinneren.

De cadeautjes zijn hier verder vrij traditioneel en ook veelal praktisch, zoals een nieuwe fiets vaak.

En ja, het diepe Zuiden en traditie in de familie. Dit jaar drie communiecantjes in onze familie... Ik kan me overigens ook prima voorstellen dat iemand er voor kiest om een kind geen communie te laten doen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_126030233
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:10 schreef Sjeen het volgende:
Geen catering hier, we doen het gewoon zelf. Op mijn eigen communie overigens wel een buffet van een cateraar gehad, voor zover ik me kan herinneren.

De cadeautjes zijn hier verder vrij traditioneel en ook veelal praktisch, zoals een nieuwe fiets vaak.

En ja, het diepe Zuiden en traditie in de familie. Dit jaar drie communiecantjes in onze familie... Ik kan me overigens ook prima voorstellen dat iemand er voor kiest om een kind geen communie te laten doen :)
Doe mij even zo'n praktisch en traditionele kadotip ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:17:51 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126030388
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Doe mij even zo'n praktisch en traditionele kadotip ;)
Ik kreeg mijn allereerste horloge.
En zo'n armband met mijn naam en aan de andere kant de com.datum.
Mariakettingen.
Een walkman.
Van het geld kocht ik een radio.
pi_126030799
Leuke cadeautjes :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 07:19:10 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126049706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:08 schreef bixister het volgende:


dit was ik bij m'n eerste communie.
Haha, geweldig! Wat lijk je daar toch al op jezelf. En op je zoon!

Ik had een hoofddoekje (!!!) om met mijn communie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 07:53:34 #107
5428 crew  miss_sly
pi_126049772
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 07:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

Haha, geweldig! Wat lijk je daar toch al op jezelf. En op je zoon!

Ik had een hoofddoekje (!!!) om met mijn communie.
Dat had ik ook! Ik had een rood met witte jurk met bijpassend hoofddoekje <3

Veel plezier op vakantie, heerlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:16:56 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126049846
Gaan jullie eigenlijk ook regelmatig naar de kerk Sjeen?

Bij een vriendin van mij doet binnenkort de jongste dochter communie, maar zij komen echt nooit in de kerk, dus ik heb voor mezelf ook het hele sterke gevoel dat 'ik niet mee doe aan die poppenkast'. Ben bij de oudste dus ook niet geweest.
Als iemand het uit overtuiging doet kan ik het me helemaal voorstellen, maar puur voor de gelegenheid, het feestje en de cadeaus... Neuh...
***
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 mei 2013 @ 08:24:23 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126049885
Wij komen een aantal keer per jaar in de kerk, niet wekelijks overigens. Maar vaker dan alleen met Kerst. Als ik het puur voor het feest zou doen, dan zou ik dat sowieso wel gegeven hebben :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:25:57 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126049893
Dat is al meer dan zij dus.
Bij andere vrienden doet hun jongste zoon tegelijk communie, maar daarvan gaat de moeder wekelijks naar de kerk en dat jongetje gaat uit zichzelf af en toe mee, dan vind ik het een heel ander verhaal. ;)
***
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 mei 2013 @ 08:31:45 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126049925
Ik denk dat het hier in de regio toch meer verweven is met het leven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_126050209
Wat een leuke foto, bix :) En mijn jurk zag er exact hetzelfde uit :o

Hier geen communie voor mijn kinderen.
Wij komen nooit in de kerk, ook niet met kerst. Ik heb er helemaal niets mee.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:29:44 #113
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126050309
Ik heb de kinderen laten dopen maar omdat we (imo) te weinig naar de kerk gaan, laat ik ze geen eerste communie doen.
Tobias zit op een pcb-school, er is geen katholieke in de buurt. Misschien had het dan meer geleefd en als hij het had gewild had ik het gedaan.
Ik heb zelf wel mijn eerste communie gedaan en had een roze jurk aan :). Naderhand hadden we een feest in de tuin waar ook de pastoor nog is geweest. Geen catering oid, meer een soort verjaardag zeg maar. Ik heb ook mijn vormsel gedaan. Ben nog jaren misdienaar geweest ook!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 6 mei 2013 @ 11:36:58 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126122504
Katja is enige tijd geleden naar de schoolarts geweest en kreeg als commentaar dat ze te zwaar is voor haar lengte, maar dat ze wel stabiel te zwaar was :?
Kennelijk was ze in groep 2 ook al te zwaar dus. Ze kreeg een briefje mee dat wij de arts mochten bellen als we tips wilden hebben hierover.

En nou is ze inderdaad vergeleken met haar hele slanke klasgenootjes echt wel iets forser, maar te dik zou ik haar toch zeker niet noemen.

Hier een redelijk recente foto van haar.


Nou vraag ik me toch af of dat nou slim is, dat een schoolarts zoiets tegen een 11-jarig meisje gaat zeggen. Ze maakt zich er nu toch echt wel heel druk over. Laat ik het zo zeggen, ik vind het in ieder geval niet slim.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:38:36 #115
37295 Luigi
mario pls
pi_126122552
Ik vind het zelfs oerstom. Gezonde meid zo te zien.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:44:33 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126122754
:o Serieus!
Zij ziet er toch echt niet te dik uit, toch? Ik kan haar gezicht niet heel goed zien, maar zelfs dat vind ik niet een prototype bolle toet en de rest van haar lijf vind ik er ook niet heel dik uit zien.

En ik vind het idd maar raar dat dat aan een kind meegedeeld wordt. Stuur dan een briefje mee voor de ouders ofzo. :?
***
  maandag 6 mei 2013 @ 11:45:31 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126122779
een leuke meid, prima in verhouding allemaal, ik snap echt niet dat iemand dat zo zegt nee. een schoolarts nog wel!
in de haak.
pi_126122943
In mijn ogen ook niet "te zwaar"...
Op die leeftijd moet je volgens mij best wel opletten met zulke uitspraken... zou je toch als schoolarts ook moeten weten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 6 mei 2013 @ 11:53:39 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126122994
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
:o Serieus!
Zij ziet er toch echt niet te dik uit, toch? Ik kan haar gezicht niet heel goed zien, maar zelfs dat vind ik niet een prototype bolle toet en de rest van haar lijf vind ik er ook niet heel dik uit zien.

En ik vind het idd maar raar dat dat aan een kind meegedeeld wordt. Stuur dan een briefje mee voor de ouders ofzo. :?
Een foto van 2 minuten geleden. Ik ben er zelf toch ook wel onzeker van geworden, merk ik. Ik zie gewoon echt niet helemaal waar het probleem zit.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:54:50 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126123028
Ik ook absoluut niet.
Ik geloof dat ik er voor mezelf nog wel een bezoekje aan de huisarts voor zou wagen, dan weet ik vrijwel zeker dat ze een andere mening toegedaan zijn en dan zou er een briefje naar de schoolarts gaan.
Althans... ik zie het gewoon echt niet hoor. Je kan nog evt. zelf gaan berekenen en kijken waar je op uit komt.
Hier is een linkje dat leeftijd meeneemt in de berekening: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx
Ik ben eig. wel benieuwd op wat voor bmi ze uit komt wat de schoolarts dan te hoog vindt.
***
  maandag 6 mei 2013 @ 11:55:01 #121
37295 Luigi
mario pls
pi_126123034
Ik kan best wel boos worden om dat soort 'artsen' dus.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:56:52 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_126123096
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook absoluut niet.
Ik geloof dat ik er voor mezelf nog wel een bezoekje aan de huisarts voor zou wagen, dan weet ik vrijwel zeker dat ze een andere mening toegedaan zijn en dan zou er een briefje naar de schoolarts gaan.
Althans... ik zie het gewoon echt niet hoor. Je kan nog evt. zelf gaan berekenen en kijken waar je op uit komt.
Hier is een linkje dat leeftijd meeneemt in de berekening: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx
Ik ben eig. wel benieuwd op wat voor bmi ze uit komt wat de schoolarts dan te hoog vindt.
Dit dus :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 mei 2013 @ 11:58:55 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126123152
Ik heb toen direct haar bmi berekend, want lengte en gewicht stonden ook gewoon op het briefje en daar kwam uit dat ze een gezond gewicht had.
En vooraf had ik hele vragenlijsten ingevuld, waarin ik toch wel aan had gegeven dat er behoorlijk wat problemen waren met haar broertje en dat ze daar veel last van had. En gezien dat feit vind ik het al helemaal raar als ze dan alleen met een opmerking over haar gewicht komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:01:09 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_126123221
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb toen direct haar bmi berekend, want lengte en gewicht stonden ook gewoon op het briefje en daar kwam uit dat ze een gezond gewicht had.
En vooraf had ik hele vragenlijsten ingevuld, waarin ik toch wel aan had gegeven dat er behoorlijk wat problemen waren met haar broertje en dat ze daar veel last van had. En gezien dat feit vind ik het al helemaal raar als ze dan alleen met een opmerking over haar gewicht komen.
Sowieso vind ik het buitengewoon stom dat ze zoiets aan haar meegeven. Niks meegeven aan het kind, maar gewoon vanaf kantoor een briefje richting de ouders, zodat het ook niet zo is dat een kind in de klas wel een briefje heeft en de ander niet of dat ze het toch open gaan maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 mei 2013 @ 12:04:25 #125
37295 Luigi
mario pls
pi_126123374
Nouja, stuur 100 gezonden mensen naar een dokter en tegenwoordig komt de helft terug met een complex, aandoening of ziekte :P.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:05:40 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126123417
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb toen direct haar bmi berekend, want lengte en gewicht stonden ook gewoon op het briefje en daar kwam uit dat ze een gezond gewicht had.
En vooraf had ik hele vragenlijsten ingevuld, waarin ik toch wel aan had gegeven dat er behoorlijk wat problemen waren met haar broertje en dat ze daar veel last van had. En gezien dat feit vind ik het al helemaal raar als ze dan alleen met een opmerking over haar gewicht komen.
Wat een rare gang van zaken zeg. :{
***
  maandag 6 mei 2013 @ 12:07:54 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126123495
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb toen direct haar bmi berekend, want lengte en gewicht stonden ook gewoon op het briefje en daar kwam uit dat ze een gezond gewicht had.
En vooraf had ik hele vragenlijsten ingevuld, waarin ik toch wel aan had gegeven dat er behoorlijk wat problemen waren met haar broertje en dat ze daar veel last van had. En gezien dat feit vind ik het al helemaal raar als ze dan alleen met een opmerking over haar gewicht komen.
Ik vind dat je hier best nog even op terug kunt komen bij die arts. Bijzonder slechte actie!
in de haak.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:08:07 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_126123504
Overigens ben ik nu helemaal blij dat ik voor beide jongens heb laten aantekenen dat een bezoek aan een schoolarts enkel onder mijn toezicht is ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 mei 2013 @ 12:49:21 #129
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126124838
We hebben juist op school hier geleerd dat je het met (pre-)pubers juist niet hebt over 'te zwaar', maar gewoon over wat wel gezond is. Ik vind het een afschuwelijke actie en zeker waard om op terug te komen.

En ze ziet er prachtig gezond uit!

Ik ben ook altijd zwaar geweest, zelfs als ik slank was, en oudste heeft hetzelfde. Opmerkingen daarover in m'n tienerjaren zijn m'n leven lang blijven hangen.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:56:51 #130
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126125096
Als het al zo is. Dan moet je het wel taktisch zeggen tegen zo'n meisje..
Maar als het bmi goed is, het stabiel is, en ik de foto's zie, dan zou ik het lekker laten gaan..
Ik zou het ook niet de nadruk leggen op gewicht, maar op gezond eten. Dus even bewust maken van keuze tussen koekje of fruit, tussen sap en water, etc..

Chris heeft voor de vakantie ook zo'n briefje meegekregen van de schoolverleegkundige. Zijn curve was iets gestegen, dus hij ging mee in het overleg met de arts. Tsja, het zit ergens rond de 0 lijn, vorige keer er net onder, nu er net onder. Komt ook nog oorspronkelijk van de +2 lijn en echt te zwaar voor zijn lengte. Hij is nu 117,4 cm en 22,5 kg.
En dan mama's bouw meegenomen. Ik trek me er niks van aan.
Zijn vriendje had dezelfde aantekening. Maar die is dan 2 cm kleiner en 3 kg zwaarder.. Dan vraag ik me af waar ze over piepen..
  maandag 6 mei 2013 @ 13:39:52 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126126693
Schandalige actie van schoolarts!! Niet onzeker worden hoor Livelink.
Maar houd wel goed je dochter in de gaten. Mijn zus heeft indertijd door een enkele opmerking eerst boulimia en late anorexia ontwikkeld. Nu zat daar nog wel eea achter op psychisch gebied, maar die opmerking was de trigger. Het heeft jaren geduurd voor het geen geheim meer was en daarna jaren therapie om het eetpatroon (en de verwrongen denkbeelden.....) te normaliseren. En ik wil je geen angsten aanjagen, je hebt immers al genoeg zorgen, maar ben aub alert.
Ik zou op hoge poten naar die schoolarts gaan. Potverdorie, ik ben er nu al boos over.
Succes ermee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 13:54:22 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_126127318
Oh Livelink wat een gedoe!

Vorig jaar ben ik met Cas naar 3(!!) verschillende kinderartsen geweest, kinderarts 3 wilde pas verder met onderzoeken als hij in een maand tijd zijn overgewicht kwijt was, 2 kilo.. in een maand, hij moest naar de dietiste en dus een crashdieet. Flabbergasted ben ik naar huis gegaan, heb alle vervolgafspraken afgezegd, ben naar de huisarts gegaan heb mn verhaal gedaan en nu staat hij daar onder (extra) controle.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 mei 2013 @ 13:55:59 #133
37295 Luigi
mario pls
pi_126127392
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:54 schreef moussy het volgende:
Oh Livelink wat een gedoe!

Vorig jaar ben ik met Cas naar 3(!!) verschillende kinderartsen geweest, kinderarts 3 wilde pas verder met onderzoeken als hij in een maand tijd zijn overgewicht kwijt was, 2 kilo.. in een maand, hij moest naar de dietiste en dus een crashdieet. Flabbergasted ben ik naar huis gegaan, heb alle vervolgafspraken afgezegd, ben naar de huisarts gegaan heb mn verhaal gedaan en nu staat hij daar onder (extra) controle.
*bek valt open*
  maandag 6 mei 2013 @ 13:56:59 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126127432
Ik snap het niet goed Mous :@ waarvoor ging je dan naar de kinderarts?
***
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 13:57:34 #135
7074 moussy
kuttekop
pi_126127455
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap het niet goed Mous, waarvoor ging je dan naar de kinderarts? :@
vermoedens van de ziekte van crohn. Dus als hij een maand niet goed in zn vel zit, en de randen van zn reet schijt zou ze hem wél verder bekijken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 6 mei 2013 @ 13:58:07 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126127475
Dat is wel heel gek, dat ze dan daarvoor een probleem maken van 2 kilo. :?
***
pi_126127481
Mocht je nog meer commentaar willen ;) Ik zie ook niet wat er mis zou zijn aan Katja. En verder wat Moonah zegt.
Laat je haar dit ook nog lezen eigenlijk?
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 14:00:24 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_126127562
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is wel heel gek, dat ze dan daarvoor een probleem maken van 2 kilo. :?
Mja, ik was wel blij met zn 2 kilootjes extra, reserve voor als het weer mis is. Maar hij had óók maagzuur, en dat kwam door zn overgewicht volgens de arts. Dat hij al járen maagzuur heeft had ze zo van tafel geveegd.

Maar goed, hij doet het nu lekker, incl zn overgewichtje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 14:16:31 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126128164
ze ziet er gezond uit, livelink, niet te dik, niet te dun. gewoon goed.
die arts heeft zelf een complex :(
  maandag 6 mei 2013 @ 14:17:12 #140
37295 Luigi
mario pls
pi_126128185
Overigens kan het ook de andere kant op hoor... die van ons zit continue aan de onderkant van de lijntjes...
  maandag 6 mei 2013 @ 14:18:20 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126128217
Niet te geloven deze verhalen. Het lijkt er verdacht veel op dat die schoolartsen geld toegeschoven krijgen van diëtisten die nu massaal om werk verlegen zitten omdat het niet meer vergoed wordt...
  maandag 6 mei 2013 @ 14:21:10 #142
37295 Luigi
mario pls
pi_126128317
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:18 schreef Spuuglokje het volgende:
Niet te geloven deze verhalen. Het lijkt er verdacht veel op dat die schoolartsen geld toegeschoven krijgen van diëtisten die nu massaal om werk verlegen zitten omdat het niet meer vergoed wordt...
Joh de hele pharma industrie is daar op uit tegenwoordig. Ben echt geen alu hoedje maar zoveel is me ondertussen wel duidelijk.
  † In Memoriam † maandag 6 mei 2013 @ 14:25:33 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_126128469
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Joh de hele pharma industrie is daar op uit tegenwoordig. Ben echt geen alu hoedje maar zoveel is me ondertussen wel duidelijk.
dat idd en omdat het voor veel mensen uit het pakket gegooid is, dus te duur, want crisis, sturen ze nu de kinderen massaal op dieet, elkaar aan het werk houden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_126129634
Livelink wanneer is katja jarig? en hoe is haar verdere lichamelijke ontwikkeling?
Als de rest van de meiden pas in aug jarig zijn en katja bijv in januari en ze al verder in de ontwikkeling is kan dat je beeld ook vertekenen.

In mijn ogen ziet ze eruit zoals ik op die leeftijd forser dan mijn klasgenoten maar absoluut niet te dik.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:02:07 #145
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126129861
Mijn vriendin, die pakweg 60 elfjarige meiden schoolgym geeft zei het laatst treffend: ik heb 'teens en toddlers' in één klas. Je hebt gewoon meiden die nog een babybuikje hebben, en je hebt er die al ongesteld zijn en aan de eerste bh'tje toezijn, en alles ertussen.
pi_126130841
Livelink, ik zie een leuke meid die er prima uitziet!
Ik kan me er ook bozig om maken dat een schoolarts zoiets zegt...
En als ze die kinderen dan een verslagje meegeven, plak dan de envelop dicht ofzo... kunnen ouders zelf bepalen hoe ze het erover hebben als er wat is.
M. is laatst voor het groep 2 bezoekje geweest, ik vond het een nogal summier verslagje.
Oogtest was normaal oid (wat is normaal...?), gehoortest was aan 1 kant onvoldoende, maar in welk opzicht staat er dan ook niet bij. Gewicht en lengte was blijkbaar in orde, niks over gehoord.
Maar ik heb nog gebeld om te vragen wat er nou niet goed was aan die hoortest. Tja...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 6 mei 2013 @ 18:11:33 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126137929
Thx allemaal voor jullie feedback. Ik zal het Katja zeker laten lezen. Ferrari, ze is wel één van de oudste in haar klas, de meeste andere meisjes zijn lang en heel mager. Maar Katja is altijd forser geweest dan de rest. Ik kan me herinneren dat de schoolarts in groep 2 alleen maar zei dat dat haar bouw was en dat we haar lekker moesten laten sporten. Achteraf gezien blijkt dus dat ze toen ook al als te zwaar werd gezien. Ze zit op turnen en streetdance, dus qua sporten zit het wel goed, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:15:20 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126138059
Wat een toestand ook met Cas, Moussy. En wat raar dat kinderartsen dan niet eens verder willen kijken. Ik ben daar toch echt verbaasd over. Heeft Cas nu nog veel last van zijn darmen en nieren?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126143896
Livelink, ik zou ook echt er wat van zeggen. Jee, ik zie echt helemaal niks aan haar wat ook maar in de buurt van dik zou komen. Ik was zelf echt vele malen steviger vroeger en de arts zei juist tegen mijn ouders dat dat gezien mijn beweeglijkheid en sportieve inslag helemaal vanzelf goed zou komen. Ik lees dit echt met grote verbazing.

Ik denk ook dat je je dochter steunt hierin door juist actie te ondernemen.
Nog een voorbeeldje: ik zat vroeger op ballet (stevig als ik dus was) en de juf had gezegd dat ik te dik was en zou moeten afvallen. Mijn moeder heeft me per direct van ballet afgehaald en daar ben ik haar nog dankbaar voor. Dat heeft me altijd een goed gevoel van realiteit en van wat belangrijk is gegeven. En een rotsvast vertrouwen in mijn moeder en haar beeld van mij.

Dit slaat echt nergens op.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:05:00 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126146242
livelink deze post is speciaal voor je dochter:

Katja wat een leuke meid ben jij! Lekker jezelf blijven!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126146578
Wat een idioot die schoollarts. Jeeeemig zeg. Hier wegen ze met kleren en schoenen aan trouwens, dat kan ook zo weer een vertekende kilo schelen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 6 mei 2013 @ 22:11:35 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126150762
Leren schoolartsen niet meer kijken ofzo? Ik zie een goed in proportie zijnde 11 jarige. Niks te dik gewoon precies goed!

Zeker als dit 'verschil' al jaren aan de hand is zou ik me geen zorgen maken Livelink. Ze is gezond en zo ziet ze er ook uit. Een leuk meisje om te zien. Zeker als haar gewicht gezond is zou ik er werk van maken van zo'n arts. Je zou verdult van minder anorexia krijgen :( dombo-dokter. En als het nou ergens op gebasseerd was. Maar dat ook nog eens niet. Wat denkt zo iemand zeg!

Ik kan me er erg boos over maken. Dat gestress over kilo's. Gewoon kijken. Geen vetkwabben, blubberbuik of onderkin? Príma!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:37:50 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126152423
Wat onwijs lomp!

Mousy is er verder nog wel iets uitgekomen bij de Huisarts ? Gaat het nu wel ok?

Ik heb de school nurse juist op mijn dak Omdat Arwen te dun is ook al eet ze veel , Omdat D zijn moeder daar werkt en die bevestigd heeft dat ze echt wel goed en veel eet sturen ze Niet de kinderbescherming :X maar goed woensdag met Oliver naar de kinderarts maar vragen of zij wat kan betekenen. Eventueel ondersteuning met nutridrink of iets .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126160536
Ik vind het ook schandalig. Dat dat nog kan in deze tijd. Of misschien juist in deze tijd waar het blijkbaar alleen om kilo's draait. Bah.

Ik heb hetzelfde meegemaakt. 1984, 13 jaar. Ik woog toen 68 kilo en was 1.75m. Dikker dan de meeste 13 jarige sprietjes maar niet te dik.
Vleeskeuring voor 4(!) personen die zich schoolarts noemden. Ik werd te dik bevonden en ze wilde me naar een diëtist sturen.
Ik schrok me kapot. Ik dacht toen dat diëtisten er alleen waren voor de vreselijk dikke probleemgevallen. Dus dat weigerde ik en beloofde dat ik zelf wel zou afvallen.

Dus 3 maanden later was ik 48 kilo licht en lichamelijke- en een geestelijk probleem rijker.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:30:19 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126161234
ach hemel Lily, wat heftig... ;(
in de haak.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:37:03 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126161327
Wat vreselijk lily...
pi_126168321
Wat een l•l van een vent Livelink! Niks van aantrekken Katja, sommige volwassenen zijn niet veel wijzer geworden met het klimmen van de jaren.

@Evenstar: ik was ook te dun als kind en kreeg Fantomalt voorgeschreven, geen idee of dat kan met A's allergieën trouwens. Hielp geen zier overigens.

@Lily: dat soort mensen moeten ze toch uit het ambt zetten. Denken gewoon niet verder dan de dag van vandaag of welk effect dat soort uitspraken op mensen kunnen hebben. Ik vind het heel erg voor je dat je dat is overkomen en dat het zulke verstrekkende gevolgen had.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:49:29 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126168396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:47 schreef bodpa09 het volgende:
Wat een l•l van een vent Livelink! Niks van aantrekken Katja, sommige volwassenen zijn niet veel wijzer geworden met het klimmen van de jaren.

@Evenstar: ik was ook te dun als kind en kreeg Fantomalt voorgeschreven, geen idee of dat kan met A's allergieën trouwens. Hielp geen zier overigens.

@Lily: dat soort mensen moeten ze toch uit het ambt zetten. Denken gewoon niet verder dan de dag van vandaag of welk effect dat soort uitspraken op mensen kunnen hebben. Ik vind het heel erg voor je dat je dat is overkomen en dat het zulke verstrekkende gevolgen had.
Fantomalt heeft ze heel Lang gehad , maar denk dat ze meer heeft aan nutridrink met extra energie etc en dan wel zonder gluten etc. ze is natuurlijk ook veel beperkter in wat ze kan verdragen qua Voeding :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126168756
Ff in een aparte post. Herkent iemand onderstaande?

Mijn broertje was dood bij zijn geboorte en is tot leven gebracht. Hij is te vroeg geboren en was te licht. Hij heeft daarna altijd heimwee gehouden naar dood zijn, schijnt dat meer mensen dat na een bijna dood ervaring hebben. Uiteindelijk heeft hij een aantal jaren geleden een eind aan zijn leven gemaakt. Hij was niet depressief, vrienden bij de vleet, veel lol, tot op het bot geleefd en alles gedaan wat hij wilde; het woog (naar mijn idee) alleen niet op tegen dat gevoel.
Anyway.

M. heeft het de laatste tijd over dat mijn moeder eerst zijn moeder was. Dat hij toen in een grote flat woonde en dat ik zijn zus was. En dat het zo gek is dat ik nu zijn mamma ben. Niemand heeft hem ooit verteld dat we in een flat woonden. Hij zei ook dat Grote opa zijn vader was, terwijl mijn ouders allebei zijn hertrouwd en we hem niet verteld hebben dat mijn moeder en vader ooit bij elkaar hoorden. Op zich zou hij dat nog wel kunnen deduceren uit dat ik mamma tegen mijn moeder zeg en pappa tegen mijn vader. Hij zegt ook dat mijn moeder niet wilde dat hij geboren werd, dat ze niet wilde dat hij uit haar buik ging. Dat klopt, mijn moeder wilde dat mijn broer nog ff binnen bleef zodat hij kon groeien. Mijn broer heeft dat ook wel tegen haar gezegd later, dat ze niet wilde dat hij geboren werd.

Het is net iets te toevallig om helemaal spontaan verzonnen te zijn vind ik. Het is ook lastig wat je er mee moet, en of je er uberhaupt iets mee moet. Tot nu toe nemen we het voor kennisgeving aan wat hij vertelt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:06:08 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126168988
Jemig Lily wat ontzettend erg dat zulke dokters bestaan! En zulke dingen zonder straf mogen zeggen tegen kwetsbare maar prachtige meiden. T maakt me er zo bewust van wat je tegen kinderen zegt zo'n diepe impact kan hebben. Ik vind het heel erg dat je het hebt meegemaakt, dat dit tegen je gezegd is. Dit verhaal maakt wel dat ik extra oppas op signalen. En Livelink nu vast ook. Dat je nu meisjes (en jongens!) red met je verhaal.

Wat me dan verbaast is dat écht dikke kinderen, de obeesjes, dit ook te horen krijgen en er dan niks mee doen. :( zo is mijn buurmeisje denk ik al wel 80 kilo met 10 jaar :'( haar moeder is ook veel te dik. En die zegt: ja, dat is haar bouw, ze eet helemaal niet teveel. Rrrrrrrrrright. Je ziet haar per keer dikker worden. Zorgelijk vind ik. Maar ja, er iets van zeggen doe je ook niet. :N laat ze daar eens wat aan doen in plaats van de twee kilo te zwaar kindjes. Een groeispurt en ze zijn het weer kwijt itt tot de +20 te zware.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:13:12 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126169232
Oi Podpa dat is bijzonder! :o ik zou lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Als je hem de naam van je broer noemt reageert hij daar ook op?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_126169916
Ja daar reageert hij wel op, want hij heeft speelgoed van mijn broer, weet dat hij is overleden, er staan foto's bij mijn ouders etc. Voor M. hoort hij erbij.
Het zou ook een vorm van collectief geheugen kunnen zijn bedenk ik me nu.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:40:18 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126170224
Wauw, wat bijzonder Bodpa! :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Jemig Lily wat ontzettend erg dat zulke dokters bestaan! En zulke dingen zonder straf mogen zeggen tegen kwetsbare maar prachtige meiden. T maakt me er zo bewust van wat je tegen kinderen zegt zo'n diepe impact kan hebben. Ik vind het heel erg dat je het hebt meegemaakt, dat dit tegen je gezegd is. Dit verhaal maakt wel dat ik extra oppas op signalen. En Livelink nu vast ook. Dat je nu meisjes (en jongens!) red met je verhaal.

Wat me dan verbaast is dat écht dikke kinderen, de obeesjes, dit ook te horen krijgen en er dan niks mee doen. :( zo is mijn buurmeisje denk ik al wel 80 kilo met 10 jaar :'( haar moeder is ook veel te dik. En die zegt: ja, dat is haar bouw, ze eet helemaal niet teveel. Rrrrrrrrrright. Je ziet haar per keer dikker worden. Zorgelijk vind ik. Maar ja, er iets van zeggen doe je ook niet. :N laat ze daar eens wat aan doen in plaats van de twee kilo te zwaar kindjes. Een groeispurt en ze zijn het weer kwijt itt tot de +20 te zware.
Ik ben het helemaal volledig met je eens hoor, maar wie zegt dat de schoolarts niet ook zoiets zegt tegen die kinderen en hun ouders? ;) Dat ze er vervolgens niks mee doen is dus een ander ding, maar wie weet zijn ze bij jou buurmeisje al wel begonnen met opmerkingen toen ze nog maar een klein beetje te dik bent en valt het waarschuwen van de + 2kilo kinderen wel onder vroege signalering.

Neemt niet weg dat ik het verder echt heel erg vind hoor. :Y dat moet toch ook op een andere manier aan te pakken zijn...

Lily, wat ongelofelijk verdrietig om te lezen zeg... ;(
***
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:02:44 #164
37295 Luigi
mario pls
pi_126171037
Zodra iemand nog in de zone van ongeveer tot 5 kilo zit (zeker iemand die nog in de groei is!) zou ik meer op de voorlichting inzetten dan gelijk met dietistes gaan zwaaien. Dus wijzen op de gevaren van, vragen of er nog onduidelijkheden zijn over voeding, etc.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:03:16 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126171060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, wat bijzonder Bodpa! :o

[..]

Ik ben het helemaal volledig met je eens hoor, maar wie zegt dat de schoolarts niet ook zoiets zegt tegen die kinderen en hun ouders? ;) Dat ze er vervolgens niks mee doen is dus een ander ding, maar wie weet zijn ze bij jou buurmeisje al wel begonnen met opmerkingen toen ze nog maar een klein beetje te dik bent en valt het waarschuwen van de + 2kilo kinderen wel onder vroege signalering.

Neemt niet weg dat ik het verder echt heel erg vind hoor. :Y dat moet toch ook op een andere manier aan te pakken zijn...

Lily, wat ongelofelijk verdrietig om te lezen zeg... ;(
oh, dat bedoelde ik ook te zeggen, sterker, dat staat er letterlijk ;), dat mensen die het zich niet aan hoeven te trekken dit wel (teveel zelfs) doen en mensen die het betreft dit naast zich neerleggen. Zo heeft het jaren geduurd voor ik mijn kinderen een koekje mee durfde te geven. Gewoon ontbijtkoek ofzo, niet eens roze. ;) omdat de kleuterjuf me bestraffend toesprak toen ik dat 1! Keer deed op de verjaardag van mijn oudste. Ik voelde me ook heel dwars en bezwaard toen ik koekjesdag invoerde. :D maar goed, ze eten zoveel fruit, het kan wat lijen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:04:33 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126171108
ik sluit me bij BE aan, ik denk dat die kinderen het ook heus wel te horen krijgen... ik denk niet dat ze het zo bewust naast zich neerleggen, maar het toevoegen aan hun toch al negatieve zelfbeeld.

de vraag is wel hoe je nou het best een gezonde(re) eet-&leefstijl kunt stimuleren, zonder kinderen een extra deuk in hun ego te bezorgen of zelfs tot eetstoornissen aan te zetten.

bodpa, heel bijzonder inderdaad!

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 07-05-2013 14:16:20 ]
in de haak.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:11:01 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126171391
Oh sorry Buuf, dan heb ik je verkeerd begrepen. :@
***
pi_126176915
Bodpa, wat bijzonder... lijkt me ook wel apart als ze zoiets de eerste keer vertellen.
Ik weet niet of je er wat mee moet, ligt er denk ik ook aan of hij er "last" van heeft ofzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:35:41 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126177179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:59 schreef bodpa09 het volgende:
Ff in een aparte post. Herkent iemand onderstaande?

Mijn broertje was dood bij zijn geboorte en is tot leven gebracht. Hij is te vroeg geboren en was te licht. Hij heeft daarna altijd heimwee gehouden naar dood zijn, schijnt dat meer mensen dat na een bijna dood ervaring hebben. Uiteindelijk heeft hij een aantal jaren geleden een eind aan zijn leven gemaakt. Hij was niet depressief, vrienden bij de vleet, veel lol, tot op het bot geleefd en alles gedaan wat hij wilde; het woog (naar mijn idee) alleen niet op tegen dat gevoel.
Anyway.

M. heeft het de laatste tijd over dat mijn moeder eerst zijn moeder was. Dat hij toen in een grote flat woonde en dat ik zijn zus was. En dat het zo gek is dat ik nu zijn mamma ben. Niemand heeft hem ooit verteld dat we in een flat woonden. Hij zei ook dat Grote opa zijn vader was, terwijl mijn ouders allebei zijn hertrouwd en we hem niet verteld hebben dat mijn moeder en vader ooit bij elkaar hoorden. Op zich zou hij dat nog wel kunnen deduceren uit dat ik mamma tegen mijn moeder zeg en pappa tegen mijn vader. Hij zegt ook dat mijn moeder niet wilde dat hij geboren werd, dat ze niet wilde dat hij uit haar buik ging. Dat klopt, mijn moeder wilde dat mijn broer nog ff binnen bleef zodat hij kon groeien. Mijn broer heeft dat ook wel tegen haar gezegd later, dat ze niet wilde dat hij geboren werd.

Het is net iets te toevallig om helemaal spontaan verzonnen te zijn vind ik. Het is ook lastig wat je er mee moet, en of je er uberhaupt iets mee moet. Tot nu toe nemen we het voor kennisgeving aan wat hij vertelt.
Wat bijzonder zeg.
Dit klinkt niet als napraten of collectief geheugen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:14:35 #170
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126201454
Bodpa, wat bizar!

Marlien is op school bezig geweest om iets voor moederdag te maken. Ze heeft me uitvoerig verteld wat ze heeft gemaakt en daarbij een rijmpje opgezegd (al wel 3x). Op mijn vraag of dat geen geheimpje was antwoordt ze doodleuk: "Maar ik ga niet tegen de juf zeggen dat ik het aan jou heb verteld!" :D
Haar manier van geheimpjes bewaren O+
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:24:34 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126201893
Grijs :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126204651
Lastig Bodpa, ik zou hem denk ik ook gewoon laten vertellen en laten merken, dat je luistert. Misschien ook klaar staan om vragen te beantwoorden, maar dat is misschien nu nog te vroeg.

Grijs, goed bedacht van Marlien.

Mijn kleuter kwam gisteren ook thuis met: mama ik heb een hartje voor moederdag voor je gemaakt. Oh eigenlijk mocht ik dat niet vertellen.
Dus ik maar gezegd dat ik niets had gehoord, maar dat hij het nu niet meer moest zeggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126206465
Hier vertel je geheimpjes blijkbaar fluisterend, want mij is ook al zachtpratend verteld wat ze gemaakt heeft ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:13:04 #174
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126214086
Is er storm op komst ofzo :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:08:15 #175
37295 Luigi
mario pls
pi_126216152
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef Saffier het volgende:
Is er storm op komst ofzo :X
Oh ik dacht dat het aan mij lag :').
pi_126218336
Ik weet ook al wat ik krijg. O+

Pffff ik heb eindelijk na eeuwen zoeken 2 zomerjassen gevonden.
Ik had totaal niet aan 1 winkel gedacht en daar hadden ze dus wel wat X. kan waarderen *O* *O* Balen joh soms dat ze echt haar eigen smaak heeft :+
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:05:44 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_126218446
Ik heb het al gekregen :) Maar Ruben had het rijmpje al van te voren verklapt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126218552
Het rijmpje is hier ook al verklapt .. :D
Ze zegt het rijmpje nu al 2 dagen bij het naar bed gaan O+
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:59:04 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126220798
Eva houdt zich wel aan 'afspraken'. Zegt dus niks en cadeau heeft ze verstopt.
Deed ze vorig jaar ook zo.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:02:04 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126220955
Ben benieuwd of ze het rijmpje nog kent na 2 wk vakantie
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:46:09 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126234469
Hier is Moederdag al geweest!

Vandaag kinderarts gesproken en ze gaat de nieuwe diëtiste aan haar jas trekken en vind toch ook dat er iets aan ondersteuning moet komen. Waarschijnlijk een of andere nutridrink of eventueel neocate advance weer terug. Ben iig blij dat er actie komt :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126234616
Fijn evenstar!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126241882
Fijn Evenstar, dat kinderarts en dietiste ernaar kijken. Is dat om te zorgen, dat hij toch wat meer aankomt?

Mijn kleuter is de laatste tijd steeds leuker met onze baby. Zo fijn om die 2 leuk spelend samen te zien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 9 mei 2013 @ 09:18:57 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126251893
Ja en Niet afvalt en echt volwaardig binnenkrijgt, way gewoon Niet Altijd lukt Omdat ze enorm gevoelig is.

Heb dit trouwens bewust Niet gevraagd in haar bij zijn want wil Niet dat ze zich zelf Zorgen maakt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:18:32 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126254808
Beetje breezerachtig, die vele hoofdletters in je zinnen _evenstar_ ;)
pi_126255081
BrEEzAH
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2013 @ 12:01:46 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126256219
ik vond het lastig lezen :@ maar ik gebruik eigenlijk nooit hoofdletters
  donderdag 9 mei 2013 @ 12:51:23 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126257608
Sorry I-phone verandert dat telkens.. Zal er proberen meer op te letten. :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 mei 2013 @ 13:38:01 #189
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126259685
En ik maar proberen uit te vogelen welke geheime boodschap er stond :D
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:04:36 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126260917
World domination!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:20:49 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126264074
Is toch algemeen bekend dat Evenstar een breezahsl*t is :{
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:39:02 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126269066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:20 schreef amaranta het volgende:
Is toch algemeen bekend dat Evenstar een breezahsl*t is :{
Ik zei dat net nog eerder tegen Ricardo en Johnny en Denny en hoe heet die ene ook alweer die van Sjanita uit strijp!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:58:26 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126269717
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:39 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik zei dat net nog eerder tegen Ricardo en Johnny en Denny en hoe heet die ene ook alweer die van Sjanita uit strijp!
Demelcia?
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:59:07 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126269744
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:39 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik zei dat net nog eerder tegen Ricardo en Johnny en Denny en hoe heet die ene ook alweer die van Sjanita uit strijp!
Jouw foto hangt ook nog steeds in de Sands op stratumseind. In de ere gallery
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:24:24 #195
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126300234
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Demelcia?
Jij kent ze ook?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:58:39 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126301399
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:24 schreef Grijs het volgende:

[..]

Jij kent ze ook?
Strijp is my hometown. Jeweets.
pi_126376866
Fijne moederdag iedereen hier.

Ik kreeg vandaag deze van mijn kleuter, moest hem zelf zoeken:


Met een gedichtje erbij, heel lief.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † zondag 12 mei 2013 @ 11:22:30 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126378589
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:50 schreef Tinuviel het volgende:
Fijne moederdag iedereen hier.

Ik kreeg vandaag deze van mijn kleuter, moest hem zelf zoeken:
[ afbeelding ]

Met een gedichtje erbij, heel lief.
lief!
  zondag 12 mei 2013 @ 12:55:45 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126381194
Leuk, Tinuviel. Ik had ook mooie geknutselde cadeautjes gekregen. Job heeft er een hekel aan, dus meestal krijg ik van hem een zelfgemaakt en vervolgens verscheurd cadeautje.
Maar dit jaar heeft de taxichauffeur het van hem afgepakt voordat hij het kon verscheuren. Toen hij thuis kwam, gaf de chauffeur het aan mij met het advies om het meteen uit het zicht te leggen. En wonder boven wonder was Job vanochtend toch heel trots op zijn knutselwerk en is het nu nog steeds heel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:21:39 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126382081
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:55 schreef livelink het volgende:
Leuk, Tinuviel. Ik had ook mooie geknutselde cadeautjes gekregen. Job heeft er een hekel aan, dus meestal krijg ik van hem een zelfgemaakt en vervolgens verscheurd cadeautje.
Maar dit jaar heeft de taxichauffeur het van hem afgepakt voordat hij het kon verscheuren. Toen hij thuis kwam, gaf de chauffeur het aan mij met het advies om het meteen uit het zicht te leggen. En wonder boven wonder was Job vanochtend toch heel trots op zijn knutselwerk en is het nu nog steeds heel.
Oh, wat bijzonder Livelink. O+ En wat goed van die chauffeur!

Ik heb een heus kookboek gekregen. Met foto's en overgeschreven receptjes. Al vind ik het maar rare recepten die de juf heeft uitgezocht... :X
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_126382187
Wat goed van die chauffeur Livelink..

Ik ben nu wel heel benieuwd Moonah, naar de recepten.
*poef* nu is het weg
  zondag 12 mei 2013 @ 13:24:36 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126382189
Wat voor een soort recepten dan, Moonah? Ik vind het wel een heel leuk idee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:31:19 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126382436
Oh, nou, afgesneden reuzentenen (knakworstjes met bladerdeeg en ketchup), appelmoes met sla als haren en wortelstukjes als gezichtje, een cakeje dat in 3 minuten in een kopje in de magnetron klaar zou zijn... :?
Het nodigede me iig niet uit om het te gaan proberen (en dat móet natuurlijk wél...!).
Enne, ik vind het idee 'kookboek' niet bijster origineel, maar da's beroepsdeformatie. ;)
Het was natuurlijk wel superschattig hoor, omdat het geschreven was in de hanenpoten van mijn allerliefste menneke. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:46:39 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126382908
Ik kende het kookboek nog niet. Maar die recepten zijn inderdaad niet direct uitnodigend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126392259
Klinkt inderdaad niet heel uitnodigend :). Maar zelfgeschreven heeft absoluut wat :)!

Mijn kleuter heeft net een vogelspin op haar hand gehouden en een slang mogen aaien. Ze stuiterde er alle kanten van op, leuk hoor dat enthousiasme O+.
Peuter vond het nog net even wat te spannend allemaal, maar we gaan binnenkort nog wel een keer...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 mei 2013 @ 09:43:40 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126420038
superstoer van d'r, nijna! (brr!)

ik vind 't best geinig bedacht Moonah. :)

wij maken nu met de klas een kookboek voor de (bijna jarige) juf. aan ieder kind hebben we gevraagd om een geliefd recept op te schrijven voor de juf, en we gaan morgen van elk kind een foto maken in koks-outfit, om op de blz naast het recept te plakken.

onze Cato vond 't maar een stom plan. vooral omdat ze geen zin had om verplicht iets te gaan maken voor de juf. "De juf geeft mij toch ook geen cadeautje met mijn verjaardag, en nu krijgt zij ineens 30 cadeautjes tegelijk. Niet eerlijk!" Met veel tegenzin heeft ze nu de ingrediënten opgeschreven, maar het recept zelf moet nog 'eventjes' een dezer dagen...
in de haak.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:54:40 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_126420269
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:43 schreef trui het volgende:
superstoer van d'r, nijna! (brr!)

ik vind 't best geinig bedacht Moonah. :)

wij maken nu met de klas een kookboek voor de (bijna jarige) juf. aan ieder kind hebben we gevraagd om een geliefd recept op te schrijven voor de juf, en we gaan morgen van elk kind een foto maken in koks-outfit, om op de blz naast het recept te plakken.

onze Cato vond 't maar een stom plan. vooral omdat ze geen zin had om verplicht iets te gaan maken voor de juf. "De juf geeft mij toch ook geen cadeautje met mijn verjaardag, en nu krijgt zij ineens 30 cadeautjes tegelijk. Niet eerlijk!" Met veel tegenzin heeft ze nu de ingrediënten opgeschreven, maar het recept zelf moet nog 'eventjes' een dezer dagen...
Ik mag die Cato wel, want inderdaad is het eigenlijk wel een beetje raar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 mei 2013 @ 10:07:59 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126420600
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:31 schreef Moonah het volgende:
Oh, nou, afgesneden reuzentenen (knakworstjes met bladerdeeg en ketchup), appelmoes met sla als haren en wortelstukjes als gezichtje, een cakeje dat in 3 minuten in een kopje in de magnetron klaar zou zijn... :?
Het nodigede me iig niet uit om het te gaan proberen (en dat móet natuurlijk wél...!).
Enne, ik vind het idee 'kookboek' niet bijster origineel, maar da's beroepsdeformatie. ;)
Het was natuurlijk wel superschattig hoor, omdat het geschreven was in de hanenpoten van mijn allerliefste menneke. O+
maar zo'n magnetroncakeje is me toch een partij lekker joh! Je doet jezelf tekort die niet te maken :9

De rest is idd niet zo origineel maar wél leuk om samen met een kind te maken. Ik kan me voorstellen dat zo'n kookboek voor sommige ouders en kinderen een welkom schopje richting samen in de keuken kan zijn?

Ik krijg ieder jaar voor een week eten met moederdag :D allemaal maken ze hún lievelingsontbijt want dat vind jij toch zo lekker mam? :') O+
Dus een gebakken ei met toevallig gevonden bacon van mijn oudste, beschuitjes met suiker van mijn jongste en een bak fruit met appel en banaan van mijn middelste :D en de door mij gewenste koffie.
Ze knutselen niet op school na groep 3. dus dat krijg ik al nooit en ik heb liever niet dat ze iets kopen. Maar zo met z'n allen ontbijten (ze maken voor zichzelf ook natuurlijk) op ons bed, beetje keten en dan weer over tot de orde van de dag. :@

Ik heb liever dat ze me zo eens helpen of koffie brengen of knuffelen omdat ze me lief vinden dan door de kalender opgelegd. :@
En dat ze later komen omdat ze dit zongraag willen, niet verplicht omdat t moederdag is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_126420662
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:
maar zo'n magnetroncakeje is me toch een partij lekker joh! Je doet jezelf tekort die niet te maken :9
Inderdaad!! :9 :9~
pi_126421195
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik heb liever dat ze me zo eens helpen of koffie brengen of knuffelen omdat ze me lief vinden dan door de kalender opgelegd. :@
En dat ze later komen omdat ze dit zongraag willen, niet verplicht omdat t moederdag is.
Dat laatste inderdaad! En ik vind de knutsels altijd wel leuk, maar gekochte cadeautjes... dat hoeft wat mij betreft niet met moederdag.

Trui, die Cato :). Ze heeft natuurlijk wel een punt, ergens. Wat voor lekkers heeft ze uitgezocht als recept?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 mei 2013 @ 10:40:04 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126421381
aardbeien mini taartjes. op zo'n kant&klaar schelpje of zandbodempje doe je wat vanillevla, een paar verse aardbeien erop en een toef slagroom. dat heeft ze zelf een keer uit een kinderkookboek gehaald en sindsdien is dat haar lievelingsrecept. :)

niet zoveel werk om op te schrijven zou je zeggen he...
in de haak.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:53:16 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126421753
Ik zag ergens een recept van Macaronitaart. Van Eva mocht ik kiezen wat ik wilde eten en dat zou ze dan met papa samen klaarmaken.
Papa had echter het recept niet goed gelezen. En in plaats van 500gram gekookte macaroni heeft hij 500gram ongekookte macaroni in de taart gedaan. (Die hij later wel gekookt heeft overigens, maar het is nogal een verschil in macaroni)
Wij kunnen dus de hele maand eten van macaronitaart :') O+
pi_126429505
Leuk recept Trui :), opschrijven is hopelijk nog een beetje te overzien ;) :*

Amaranta, hihihi ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 mei 2013 @ 17:04:15 #214
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126435997
quote:
1s.gif [b]Op maandag 13 mei 2013 10:07 schreef debuurvrouw

Ik heb liever dat ze me zo eens helpen of koffie brengen of knuffelen omdat ze me lief vinden dan door de kalender opgelegd. :@
En dat ze later komen omdat ze dit zongraag willen, niet verplicht omdat t moederdag is.
Mijn ouders hebben Moederdag afgeschaft met het idee erachter dat ik dan ook echt Moederdag heb in plaats van ren-je-rot-dag-want-als-je-bij-de-één-langskomt-moet-dat-bij-de-ander-ook. Daarbij verwachten de oma's dat dan ook nog dus zat ik op 4 adressen. Want de ene moeder vond het écht niet kunnen dat ik die bezoekjes combineerde :')
Die faalt dus wmb met het idee achter Moederdag.
Ik hoop net als jij Buuf dat ze later langskomen omdat ze dat willen en niet omdat ze zich daar verplicht toe voelen.
Ik ben verwend met diverse zelfgemaakte knutsels die Ylana zelf openmaakte en haar ketting ook de hele dag zelf gedragen heeft O+ geweldig! Ik heb ook een tea for one gekregen. O+
Het ontbijt was heerlijk, bruine boterham met hagelslag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 13 mei 2013 @ 18:18:04 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126439307
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

maar zo'n magnetroncakeje is me toch een partij lekker joh! Je doet jezelf tekort die niet te maken :9
Ah, oké, I'll give it a try!
quote:
De rest is idd niet zo origineel maar wél leuk om samen met een kind te maken. Ik kan me voorstellen dat zo'n kookboek voor sommige ouders en kinderen een welkom schopje richting samen in de keuken kan zijn?
Tnx, zo had ik het nog niet bekeken.
quote:
Ik krijg ieder jaar voor een week eten met moederdag :D allemaal maken ze hún lievelingsontbijt want dat vind jij toch zo lekker mam? :') O+
Gheghe. O+ Bij mij lagen er snoepjes bij. Want dát is toch zeker het állerlekkerst?!

Wij doen verder (ook) geen cadeautjes voor moederdag. Ook niet voor vaderdag trouwens. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 18:25:02 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126439629
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, oké, I'll give it a try!

[..]

Tnx, zo had ik het nog niet bekeken.

[..]

Gheghe. O+ Bij mij lagen er snoepjes bij. Want dát is toch zeker het állerlekkerst?!

Wij doen verder (ook) geen cadeautjes voor moederdag. Ook niet voor vaderdag trouwens. ;)
wbt dat magnetroncakeje
ik vond het warm binnenvallen als een steen op de maag
afgekoeld ging een stuk beter
pi_126440483
Ik geef ook niet veel om moederdag. Mijn kinderen hoeven in ieder geval later absoluut niet verplicht te komen. Cadeau's doen we ook niet aan op zo'n dagen.
Hier krijg ik wel nog knutselwerkjes.

Deze keer iets heel origineels van mijn oudste. Een cd. Met een zelf getekent hoesje.
Het bleek een "moederrap".

Muziek; eerst de docent; jow jow jow, hier groep 8 in tha house. En toen de klas met per twee kinderen, twee zinnen op een rapdeuntje. De kinderen hadden de tekst zelf bedacht. Echt superleuk ^O^
Ik weet niet hoe ik het hier krijg anders zou ik het jullie laten horen
  maandag 13 mei 2013 @ 18:43:55 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_126440494
Recept van dat cakeje graag :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 mei 2013 @ 19:16:48 #219
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_126442253
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:43 schreef Troel het volgende:
Recept van dat cakeje graag :P
http://www.culy.nl/recept(...)e-in-een-mok/?ref=nf
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_126442916
Wat origineel Lily, zo'n rap en dan ook nog zelfbedacht...!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126445496
Leukmzo een rap Lily.

Ga ook nog eens het magnetron cakeje bekijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 20:13:52 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126445864
ik ken het magnetroncakeje met nutella (kwam dat niet ooit van be? )
  maandag 13 mei 2013 @ 20:29:40 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126446792
Leuk lily! Ik werd ook verrast met een door w&c samen verzonnen en uitgevoerd moederdaglied. maar dan live. Erg grappig. O+
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 20:37:16 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126447306
ik weet niet waar ik het neer moet zetten, de SC is zo dood als een pier, maar de lidl heeft een museumactie op het ogenblik je kunt het lezen op www.lidl.nl
het gaat om 1 en 2 juni as.
je moet een kassabon hebben met een bedrag boven de 10 euro en er doen leuke musea mee.
(wij hebben al ingeschreven voor het speelgoedmuseum in deventer 8-) )
  maandag 13 mei 2013 @ 21:41:08 #225
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126452032
En wij voor het Groninger Museum op 1 juni! Heerlijk dat je 5 kaarten kunt krijgen ipv 4, wat je vaak ziet met 'gezins-acties'.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:16:19 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126454689
Hmm, die debiele tentoonstelling die ik laatst zag is al weg. :D was wel benieuwd wat je er van vond. We gaan vanwege museumjaarkaart best eens kijken. Er hingen allemaal noordse kunstenaars laatst. Dat was echt prachtig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:37:23 #227
640 snoopy
peanuts
pi_126456213
Wij zijn vandaag naar het rijksmuseum geweest want studiedag. Het was echt prachtig. We gaan zeker nog terug. En ik ook een keer zonder kinderen want die rennen van het een naar het ander :D
Ik vind de museumjaarkaart echt briljant.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 mei 2013 @ 22:44:53 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126456726
Het rijks staat op mijn lijstje ja. Maar wacht wel even tot t íets rustiger is :P je mag ook naar Nemo hè, met mjk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 13 mei 2013 @ 23:07:53 #229
640 snoopy
peanuts
pi_126458286
Ja, ook naar Nemo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 23:09:09 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126458378
nemo is leuk!
daar hebben we een aantal jaar geleden een jaarabonnement op gehad.
toen hadden we het wel gezien daar voor voorlopig :D
  maandag 13 mei 2013 @ 23:12:10 #231
640 snoopy
peanuts
pi_126458603
Daarom is die mjk zo tof, kan je overal naartoe!. Nou ja, hier is alles zo'n beetje om de hoek natuurlijk. Scheepvaart, tropenmuseum, nemo dus en de rest in 020 op fietsafstand.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 23:14:33 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126458767
hier is niet zoveel spannends. het molenmuseum en de zaanse schans. voor de rest moeten we reizen.
maar dat maakt niet uit. ik heb een reislustig kind :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:14:41 #233
640 snoopy
peanuts
pi_126473648
Aaaaah, krijg ik net een mail dat de juf volgende week jarig is en nu willen ze een, jullie raden het al, kookboek voor de juf maken :')
Oh, en geld inzamelen om een voorleesboek voor de klas te kopen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 13:16:50 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126473721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef snoopy het volgende:
Aaaaah, krijg ik net een mail dat de juf volgende week jarig is en nu willen ze een, jullie raden het al, kookboek voor de juf maken :')
Oh, en geld inzamelen om een voorleesboek voor de klas te kopen.
hahaha nou dat wordt weer het cakeje in een mok, gok ik zo :D
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:34 #235
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126473836
Is het een trend? Wij hebben ongeveer een maand geleden..... een kookboek gemaakt voor de meesters- en juffendag op school :D
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:36:49 #236
640 snoopy
peanuts
pi_126474511
Blijkbaar :Y)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:16:51 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126476279
Ik heb ook al een paar keer een kookboek gemaaakt voor de juf. Hier wel erg tof, want heel veel verschillende recepten. Ik heb ze dan ook nog :)
pi_126481568
Leuk idee ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:25:57 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126617548
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef snoopy het volgende:
Aaaaah, krijg ik net een mail dat de juf volgende week jarig is en nu willen ze een, jullie raden het al, kookboek voor de juf maken :')
Oh, en geld inzamelen om een voorleesboek voor de klas te kopen.
hahaha wat grappig al die kookboeken. ze lezen hier vast stiekem mee!
in de haak.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:27:35 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126617608
de foto's van de koks zijn hier zo leuk geworden, ik heb van iedereen de achtergrond weggephotoshopped en ze voor de voorkant in een collage gezet. O+
in de haak.
pi_126620943
Musea zijn een goede, hebben wij tot nue toe nog niet gedaan met onze kleuter. Ik weet niet of hij niet nog te jong is met zijn 4,5 jaar.

pff mijn kleuter heeft de laatste tijd een "ik kan het niet zelf en wil je me helpen" phase. Bij allemaal dingen, die hij gewoon zelf kan.

Maar ook heel erg trots op wat een fijne grote broer kan zijn. Hij helpt, brengt dingen enzo. Vanochtend ging hij zelf een spuugdoekje pakken en spuug op de grond schoonmaken :) O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 09:17:41 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126621577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:40 schreef Tinuviel het volgende:
Musea zijn een goede, hebben wij tot nue toe nog niet gedaan met onze kleuter. Ik weet niet of hij niet nog te jong is met zijn 4,5 jaar.

pff mijn kleuter heeft de laatste tijd een "ik kan het niet zelf en wil je me helpen" phase. Bij allemaal dingen, die hij gewoon zelf kan.

Maar ook heel erg trots op wat een fijne grote broer kan zijn. Hij helpt, brengt dingen enzo. Vanochtend ging hij zelf een spuugdoekje pakken en spuug op de grond schoonmaken :) O+
nee hoor, er zijn zat musea te vinden die leuk zijn voor kleine kinderen.
pi_126624593
Nemo dacht ik pas vanaf 5/6 jaar. Wat we weleens wilden doen, maar was er nog niet van gekomen is het Nijntje en het treinmuseum.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126625036
Professor Plons (Maritiem Museum Rotterdam) is geweldig, naturalis, Villa Zebra, Kinderboekenmuseum (al vond M. de kikker tentoonstelling doodeng door de geluiden).
pi_126625375
Dankje, Bodpa. Ik zal eens kijken waar deze musea zijn en ook even kijken of as maandag misschien wat open is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:48:31 #246
37295 Luigi
mario pls
pi_126626273
Ohja, museumpje is misschien wel leuk voor maandag. Gezien de weersverwachtingen :'). Jammere is alleen dat we er weer een stuk voor moeten rijden want in de buurt zit amper wat. Misschien een leuk museum in Dord, daar kunnen we met de trein heen...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:38:40 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126642287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:16 schreef bodpa09 het volgende:
naturalis,
Prachtig! Vooral de dino's die er staan maakten veel indruk. Maar ook de rest is zeer de moeite waard. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:47:05 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126642548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:03 schreef Tinuviel het volgende:
Nemo dacht ik pas vanaf 5/6 jaar. Wat we weleens wilden doen, maar was er nog niet van gekomen is het Nijntje en het treinmuseum.
nijntje vind mijn neefje van bijna 3 echt niet leuk meer. Spoorwegmuaeum wel. Ook van speelklok tot pierement is leuk. nemo heeft echt wel leuke dingen voor 4 jarigen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:49:36 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_126642634
Hier vond de vijfjarige de film van Nijntje nog prachtig :+ Ligt dus echt aan het kind ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126642929
het Nijntje museum is heel tof
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:03:43 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126643143
Job vond het Nijntjehuis nog leuk toen hij 7 was, maar hij is ook wel wat jaren jonger dan zijn kalenderleeftijd. In het weekend kunnen de kinderen boven knutselen met begeleiding, dat maakt het ook wat leuker voor de wat oudere kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:04:45 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_126643175
Nijntje museum zou onze 6 jarige zich ook nog wel weten te vermaken hoor :D als het moest ;).
pi_126648783
Ik denk dat onze oudste Nemo helemaal gaaf zou vinden! Jongste moet misschien nog ietsje ouders worden...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:24:12 #254
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126667984
Er werd net weer een liefdesbriefje in de bus gedaan voor Job. Hij heeft geen last van gebrek aan vrouwelijke aandacht; onze hartenbreker ;)
Het was helaas wel anoniem, dus er wordt nu hard gegist van wie het zou kunnen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:25:41 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_126668022
Wat leuk O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:32:19 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126668160
Job heeft nu een liefdesbriefje terug gemaakt voor het meisje van wie hij denkt (hoopt) dat het kan zijn. En dat is hij nu aan het posten. Hij twijfelde wel om zich zo kwetsbaar op te stellen, want stel je nou voor dat het niet van haar kwam :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:46:06 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126668412
wat grappig livelink! :D heeft hij 't briefje wel ondertekend of houdt hij 't ook anoniem?
in de haak.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:53:48 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126668571
Nee, hij heeft zich volledig bloot gegeven. Met naam en hartjes en twee getekende poppetjes hand in hand.

Zelfs het afgrijzen van Katja hield hem niet tegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:15:14 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126669021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:53 schreef livelink het volgende:
Nee, hij heeft zich volledig bloot gegeven. Met naam en hartjes en twee getekende poppetjes hand in hand.

Zelfs het afgrijzen van Katja hield hem niet tegen.
O+
Wat ontzettend lief zeg
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:32:16 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126671258
Oh, Job, prachtig! Ik zit hier met tranen in mijn ogen. O+ :')

Hoe is het met Katja Livelink? Nav. het artsenbezoek?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:53:19 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126671842
Met Katja gaat het wel echt beter dan een paar maanden geleden. Niet meer elke dag buikpijn en misselijk. En ze is ook wat relaxter op school en wordt wat zelfstandiger.

Hangt ook wel samen met het feit dat het met Job nu ook beter gaat dan een paar maanden geleden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:19:19 #262
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126674601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:53 schreef livelink het volgende:
Met Katja gaat het wel echt beter dan een paar maanden geleden. Niet meer elke dag buikpijn en misselijk. En ze is ook wat relaxter op school en wordt wat zelfstandiger.

Hangt ook wel samen met het feit dat het met Job nu ook beter gaat dan een paar maanden geleden.
Mooi dat het met beiden beter gaat. :)
En wat betreft het gewichtgedoe? Hebben jullie het er nog over gehad? Weet je hoe ze er nu zelf over denkt?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:08:22 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126676242
Oh, bedoelde je dat. Ik heb die schoolarts niet meer aangesproken. Wel heb ik het er met Katja over gehad. Ze vindt zichzelf ook wel wat te dik nu, dus we hebben gekeken wat we daar aan kunnen doen. Matigen met snoepen en meer bewegen bijvoorbeeld. Dus hebben we dat afgesproken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:09:11 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_126676269
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:08 schreef livelink het volgende:
Ze vindt zichzelf ook wel wat te dik nu
Ehm.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:12:17 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126676358
Ja, dat is dus wel echt het gevolg van die opmerking van de schoolarts. Wij hebben haar wel gezegd dat ze niet te dik is en ze heeft gezien bij de BMI-berekening dat het allemaal gezond is. Maar ja, minder snoepen en meer bewegen kan nooit kwaad.

Ik geloof niet dat ze er heel erg mee bezig is verder, maar ze zei wel dat ze de avondvierdaagse wel wil lopen omdat dat ook goed is voor haar gewicht.

Ik heb net nog even voorzichtig nagevraagd. Ze vindt alleen dat haar bovenbenen wat te dik zijn en daarom heeft ze liever een broekje over haar turnpakje aan. Dus ik geloof dat de schade beperkt is gebleven, gelukkig.

[ Bericht 21% gewijzigd door livelink op 18-05-2013 15:43:50 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:29:40 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126678684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:12 schreef livelink het volgende:
Ze vindt alleen dat haar bovenbenen wat te dik zijn en daarom heeft ze liever een broekje over haar turnpakje aan. Dus ik geloof dat de schade beperkt is gebleven, gelukkig.
Maar hou aub wel de vinger aan de pols.... Echt, dit soort dingen kunnen zo sneaky worden... (al hoop ik uiteraard van niet!!!)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 17:04:55 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126679787
ik hoop zo dat het daarbij blijft.
mijn hele jeugd is verziekt door diëten terwijl dat absoluut niet nodig was.
ik had een zus met anorexia die me er continu wees dat ik dik was.
(ik was destijds 50 kilo bij 1,67 m.maar moest van mezelf onder die 50 kilo blijven hierdoor)
tegenwoordig ben ik wel wat kilootjes zwaarder maar wel een stuk gelukkiger sinds ik het te dik zijn heb los kunnen laten.
hoewel, zodra ik slecht in mijn vel zit, voel ik me ook meteen weer dik en lelijk :@
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:56:43 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126681508
Ik zal het in de gaten houden, dat zeker.

Ik heb de kinderen beloofd dat ze vanavond met mij het songfestival mogen kijken. Ik heb zelf hele goede herinneringen aan de eerste keer dat ik mocht opblijven voor het songfestival. Ik was toen 10 of 11 jaar. Het jaar daarvoor mocht ik het niet zien en was ik ongeveer de enige van de hele klas die het niet gezien had en de volgende dag nergens over mee kon praten.

Maar nu zie ik dat het pas om 21.00 begint :o
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden. De kinderen zitten er bij wijze van spreken nu al voor klaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 mei 2013 @ 11:28:22 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126716170
En? Livelink? Hebben ze het helemaal uitgekeken? Dat lukte mij zelfs niet. Ik ben iets van 10 min voor het einde in slaap gevallen.
  zondag 19 mei 2013 @ 11:31:08 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126716229
Job wilde persé Engeland nog zien en is daarna naar bed gegaan.
Katja is tijdens de puntentelling in slaap gevallen. Heeft nog wel gestemd op Finland :D
Van Job moest ik op Roemenie stemmen, dat vond hij heel erg mooi, maar dat heb ik toch maar niet gedaan ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 14:51:44 #271
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 19 mei 2013 @ 15:25:01 #272
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126723737
Job heeft smaak! ^O^ (Of in ieder geval mijn smaak. ;) ) Ik hoopte dat Roemenië zou winnen.
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 16:29:40 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_126726014
Was dat die "vampier"?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 19 mei 2013 @ 16:30:11 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126726026
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef moussy het volgende:
Was dat die "vampier"?
Gerard Joling ja
  zondag 19 mei 2013 @ 18:15:06 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126730432
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:51 schreef lady-wrb het volgende:
waarom niet eigenlijk?
Hij sliep toch al en ik vond het zonde van het geld :@
Als hij nog wakker was geweest, dan had ik hem wel laten bellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 18:24:11 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126730749
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij sliep toch al en ik vond het zonde van het geld :@
Als hij nog wakker was geweest, dan had ik hem wel laten bellen.
ja ik snap het.
ik heb trouwens wel gestemd op litouwen

maar die roemeen van job snap ik wel. daar wilde ik in eerste instantie ook op stemmen :)
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 18:27:06 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126730841
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:25 schreef Spuuglokje het volgende:
Job heeft smaak! ^O^ (Of in ieder geval mijn smaak. ;) ) Ik hoopte dat Roemenië zou winnen.
ik ben blij om te zien dat er meer mensen mijn soort muziek wel leuk vinden.
in de halve finale had ik op die vier operazangers gestemd.
  maandag 20 mei 2013 @ 06:39:09 #278
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126755720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:12 schreef livelink het volgende:
Ik heb net nog even voorzichtig nagevraagd. Ze vindt alleen dat haar bovenbenen wat te dik zijn en daarom heeft ze liever een broekje over haar turnpakje aan. Dus ik geloof dat de schade beperkt is gebleven, gelukkig.
I draagt ook het liefst een broekje over haar balletpakje hoor. Is ook een stukje de leeftijd, denk ik. Ik zie ze op ballet door stadia gaan. Over een jaar of 3 is het weer minder erg, blijkbaar :)

Misschien moeten we die twee van ons eens aan elkaar voorstellen, livelink. Ik kom heel vaak dingen tegen waarvan ik denk 'hmm... die zouden met elkaar op kunnen schieten' :)
  maandag 20 mei 2013 @ 08:02:01 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126755879
Hier mochten ze ook het songfestival zien. Ze zijn allebei tijdens de stem-ronde in slaap gevallen.
in de haak.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:57:10 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126759670
Vanochtend keken we naar Pluk van de Petteflat op TV.
Maar hij moest uit van Thies, hij zat met tranen in zijn ogen om de moeder van Aagje.
"Ik vind haar zo gemeen mama, ik wil niet meer kijken."
Mijn gevoelige menneke.... O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:25:56 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_126760636
Wij zaten ook te kijken Moonah. En Tobias vond het ook zielig en eng!
Maar hij mocht hem niet uitzetten van me. Ervaring hier leert dat uitkijken en zien dat het goed afloopt beter werkt dan uitzetten en zelf allerlei doemscenario's verzinnen. Ik moet dan wel heel dichtbij blijven zodat er dicht tegen me aan gekropen kan worden. O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_126760754
Meike vindt het zo zielig als ze die krullevaar gevangen nemen...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 mei 2013 @ 12:50:27 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126761593
Pluk van de Petteflet is hier helemaal stukgekeken. Ik heb zelfs indertijd de cd nog een keer gekocht. Maar nu keken ze er even naar en vonden er niks meer aan :{

Zo, ik heb net het werkstuk van Katja uitgeprint. Moet morgen ingeleverd worden en ze is er pas zaterdag aan begonnen. Dat belooft nog wat voor later. Maar het is goed geworden, denk ik.

Ik moet ook toegeven dat ik best veel geholpen heb, ik blijf worstelen met het evenwicht tussen helpen en zelf doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:03:14 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126762038
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:25 schreef Saffier het volgende:
Wij zaten ook te kijken Moonah. En Tobias vond het ook zielig en eng!
Maar hij mocht hem niet uitzetten van me. Ervaring hier leert dat uitkijken en zien dat het goed afloopt beter werkt dan uitzetten en zelf allerlei doemscenario's verzinnen. Ik moet dan wel heel dichtbij blijven zodat er dicht tegen me aan gekropen kan worden. O+
Ja, daar heb ik idd ook nog even aan gedacht. :)
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:50 schreef livelink het volgende:
Pluk van de Petteflet is hier helemaal stukgekeken. Ik heb zelfs indertijd de cd nog een keer gekocht. Maar nu keken ze er even naar en vonden er niks meer aan :{

Zo, ik heb net het werkstuk van Katja uitgeprint. Moet morgen ingeleverd worden en ze is er pas zaterdag aan begonnen. Dat belooft nog wat voor later. Maar het is goed geworden, denk ik.

Ik moet ook toegeven dat ik best veel geholpen heb, ik blijf worstelen met het evenwicht tussen helpen en zelf doen.
Op school zie en hoor ik zo vaak de werkstukken/spreekbeurten van ouders... :D Ik heb me echt heilig voorgenomen om daar tzt op een andere manier mee om te gaan. ben benieuwd hoe me dat gaat lukken... ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:05:01 #285
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126762091
Weet iemand een goed en duidelijk boek over puberteit en de veranderingen in je lijf, die mijn oudste zou kunnen lezen?
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:35:54 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_126763244
Hier zijn ze allebei gek op Pluk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 14:24:07 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126765311
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:03 schreef Moonah het volgende:

Op school zie en hoor ik zo vaak de werkstukken/spreekbeurten van ouders... :D Ik heb me echt heilig voorgenomen om daar tzt op een andere manier mee om te gaan. ben benieuwd hoe me dat gaat lukken... ;)
Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.

Ik stuur echt enorm bij. Katja heeft wel zelf het onderwerp uitgekozen en ik heb niks gedaan totdat ze zelf begon. Als ze echt nog later was begonnen dan zaterdag, dan had ze gewoon pech gehad.
Maar als ze eenmaal bezig is, dan stuur ik wel enorm bij en verbeter haar Nederlands.

Wel vond ik dat ze alles moest begrijpen wat ze op had geschreven. Dus als ze gewoon stukjes over had getikt van wikipedia, dan moest ze me uitleggen wat er stond. En als ze dat dan aan mij uitlegt, dan laat ik het haar ook op die manier opschrijven. Dus wat er nu staat is in ieder geval in haar eigen woorden en wat ze zelf ook begrijpt. Ze heeft in ieder geval over het onderwerp zelf veel geleerd en dat vind ik dan ook wel belangrijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126765432
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Weet iemand een goed en duidelijk boek over puberteit en de veranderingen in je lijf, die mijn oudste zou kunnen lezen?
Ik had vroeger Oh zit dat zo. Maar ik weet niet of dat helemaal is wat je bedoelt...
Lotte!
Noah!
  maandag 20 mei 2013 @ 14:29:58 #289
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_126765510
Ik breek even in.

Ken je 'Het Puberboek' van Sanderijn van Doef en Marian Latour? Ik vind het een heel mooi boekje met mooie illustraties en duidelijke uitleg over de puberteit en wat er met je lichaam gebeurt. Maar ook wat er binnen in je hoofd gebeurt en over vrienden/vriendinnen, vriendjes/vriendinnetjes en thuissituatie (immers, je wordt een vervelende puber die iedereen en alles wil afkatten.)

Ik geloof dat Sanderijn van Doef wel meerdere boekjes heeft geschreven over de puberteit e.d.
  maandag 20 mei 2013 @ 14:47:43 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126766256
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.

Ik stuur echt enorm bij. Katja heeft wel zelf het onderwerp uitgekozen en ik heb niks gedaan totdat ze zelf begon. Als ze echt nog later was begonnen dan zaterdag, dan had ze gewoon pech gehad.
Maar als ze eenmaal bezig is, dan stuur ik wel enorm bij en verbeter haar Nederlands.

Wel vond ik dat ze alles moest begrijpen wat ze op had geschreven. Dus als ze gewoon stukjes over had getikt van wikipedia, dan moest ze me uitleggen wat er stond. En als ze dat dan aan mij uitlegt, dan laat ik het haar ook op die manier opschrijven. Dus wat er nu staat is in ieder geval in haar eigen woorden en wat ze zelf ook begrijpt. Ze heeft in ieder geval over het onderwerp zelf veel geleerd en dat vind ik dan ook wel belangrijk.
Ik heb 1 keer een leerling zijn spreekbeurt opnieuw laten doen. Hij was nl helemaal gekopieerd van google.
Na de 1e zin had ik door dat het niet in de haak was.
Woorden die het kind niet kende en een 'feitje' wat niet klopte.
Ik tikte de zin in op google en mijn 1e hit was exact dezelfde spreekbeurt.
Busted, opnieuw.

Verder is indd de invloed van ouders te merken. Vaak vraag ik door om te kijken if ze weten waar het over gaat.
Een enkeling geeft dan toe dat het de woorden van vader/moeder zijn.
  maandag 20 mei 2013 @ 14:48:23 #291
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126766288
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:29 schreef broccolitaart het volgende:
Ik breek even in.

Ken je 'Het Puberboek' van Sanderijn van Doef en Marian Latour? Ik vind het een heel mooi boekje met mooie illustraties en duidelijke uitleg over de puberteit en wat er met je lichaam gebeurt. Maar ook wat er binnen in je hoofd gebeurt en over vrienden/vriendinnen, vriendjes/vriendinnetjes en thuissituatie (immers, je wordt een vervelende puber die iedereen en alles wil afkatten.)

Ik geloof dat Sanderijn van Doef wel meerdere boekjes heeft geschreven over de puberteit e.d.
Klinkt als een boek waar hij wel iets aan heeft. Dank je wel voor de tip!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_126768371
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.

Ik stuur echt enorm bij. Katja heeft wel zelf het onderwerp uitgekozen en ik heb niks gedaan totdat ze zelf begon. Als ze echt nog later was begonnen dan zaterdag, dan had ze gewoon pech gehad.
Maar als ze eenmaal bezig is, dan stuur ik wel enorm bij en verbeter haar Nederlands.

Wel vond ik dat ze alles moest begrijpen wat ze op had geschreven. Dus als ze gewoon stukjes over had getikt van wikipedia, dan moest ze me uitleggen wat er stond. En als ze dat dan aan mij uitlegt, dan laat ik het haar ook op die manier opschrijven. Dus wat er nu staat is in ieder geval in haar eigen woorden en wat ze zelf ook begrijpt. Ze heeft in ieder geval over het onderwerp zelf veel geleerd en dat vind ik dan ook wel belangrijk.
Ik worstel daar ook erg mee.

Sven moest kortgeleden voor het eerst een werkstuk maken, mijn handen jeuken dan om het tekstueel bij te sturen, maar ik heb het niet gedaan. Sommige dingen kwamen wel 3x voor in het werkstuk (hij deed het over Tiengemeten, daar is hij vorig jaar geweest en hij was nogal onder de indruk van de rattenvanger die daar rondloopt (een lilliputter), dat kwam dan ook telkens terug :D

Ik heb de uitgezochte plaatjes erin gezet en het spul geprint. Hij heeft er een 7.5 voor gekregen, daar ben ik trotser op dan op de door de ouders in elkaar gezette en met een 9 beloonde werkstukken die er ook waren ;)

Binnenkort de volgende horde, een spreekbeurt :D
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 20 mei 2013 @ 15:50:57 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126768612
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:44 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik worstel daar ook erg mee.

Sven moest kortgeleden voor het eerst een werkstuk maken, mijn handen jeuken dan om het tekstueel bij te sturen, maar ik heb het niet gedaan. Sommige dingen kwamen wel 3x voor in het werkstuk (hij deed het over Tiengemeten, daar is hij vorig jaar geweest en hij was nogal onder de indruk van de rattenvanger die daar rondloopt (een lilliputter), dat kwam dan ook telkens terug :D

Ik heb de uitgezochte plaatjes erin gezet en het spul geprint. Hij heeft er een 7.5 voor gekregen, daar ben ik trotser op dan op de door de ouders in elkaar gezette en met een 9 beloonde werkstukken die er ook waren ;)

Binnenkort de volgende horde, een spreekbeurt :D
Dan kan je beter op je handen zitten dan ik. Ik heb juist wel tekstueel bijgestuurd. Niet zozeer inhoudelijk, maar wel tekstueel. Wat jij doet vind ik eigenlijk beter. Ik moet zelf ook nog veel leren, geloof ik.
Bij ons krijgen ze trouwens nooit cijfers. Het gaat van onvoldoende tot goed. Dus een onderscheid tussen 7,5 en 9 is er bij ons niet. Ik geloof dat in dat geval beiden als goed zouden worden beoordeeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126768839
Mijn kleuter is gek op Pluk en die keek vanochtend ook tv. Maar hij hoort ook nog maar net in dit topic :)

Ben benieuwd naar het antwoord op Jobs liefdesbrief.

Gelukkig hier nog geen werkstukken. Het Nederlands verbeteren laat ik dan liever aan zijn papa over.

Mijn kleuter is met papa naar het spoorwegmuseum, ben erg benieuwd wat hij daarvan vind en wat hij vertelt als ze terug zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126768897
Het kost wel moeite hoor livelink.

Sinds deze groep (groep 6) krijgen ze ook regelmatig huiswerk, met af en toe toetsen waar ze een week de tijd voor hebben om te leren. De eerste toets ging nog netjes. De 2e vroeg ik steeds of hij het geleerd had en met een "jaja ik ken het wel" vond hij het wel prima. Toen heb ik hem ook bewust laten zwemmen ... en verzuipen, hij had een 5.5 voor die toets. Sindsdien leert hij trouw iedere avond eventjes als er weer een toets op de planning staat.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_126769422
Ik heb ze nog nooit hoeven helpen met werkstukken en spreekbeurten. Dat doen ze helemaal zelf.
Ik vind het ook totaal niet moeilijk om op mijn handen te zitten ook al rammelt het aan alle kanten. Ze willen ook nooit iets wijzigen als ik verbeterpunten aandraag...nou, prima.
  maandag 20 mei 2013 @ 16:35:05 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126770495
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:
Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.

Ik stuur echt enorm bij. Katja heeft wel zelf het onderwerp uitgekozen en ik heb niks gedaan totdat ze zelf begon. Als ze echt nog later was begonnen dan zaterdag, dan had ze gewoon pech gehad.
Maar als ze eenmaal bezig is, dan stuur ik wel enorm bij en verbeter haar Nederlands.

Wel vond ik dat ze alles moest begrijpen wat ze op had geschreven. Dus als ze gewoon stukjes over had getikt van wikipedia, dan moest ze me uitleggen wat er stond. En als ze dat dan aan mij uitlegt, dan laat ik het haar ook op die manier opschrijven. Dus wat er nu staat is in ieder geval in haar eigen woorden en wat ze zelf ook begrijpt. Ze heeft in ieder geval over het onderwerp zelf veel geleerd en dat vind ik dan ook wel belangrijk.
ik doe 't ook ongeveer zo, al kan ik 't ook niet goed nalaten om ook wat aan te sporen om hem te laten beginnen. op zich vind ik zoals jij 't beschrijft nog wel goed klinken hoor, ze moet 't toch vooral zelf doen en begrijpen zo, je neemt het werk niet echt over.

ik vind 't lastig om helemaal niks te doen, en vind 't ook wel leuk om mee te denken/helpen met bepaalde powerpoint technische dingen (bij de spreekbeurt).

knap dat jij dat wel kunt, lily!

easy, ook al zo goed in op dehanden zitten. waar gaat z'n spreekbeurt over? willem heeft de afgelopen vakantie allerlei boeken over reptielen uit de bieb gehaald en gelezen, vandaag hebben we toevallig net 't een en ander in powerpoint gezet samen. hij wilde vooral mooie plaatjes en filmpjes zoeken en verder zegt hij dat hij er zelf wel dingen bij zal vertellen, uit z'n hoofd. ik ben benieuwd! hij heeft nog een week dus mag ie 'm mooi een paar keer op ons uitproberen. :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 20-05-2013 16:42:39 ]
in de haak.
pi_126772350
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:
Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.
Bij mij is het geen kwestie van willen of kunnen.
De jongens willen zelf niet geholpen worden (stronteigenwijs :P )
  maandag 20 mei 2013 @ 17:24:22 #299
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126772565
Katja laat zich graag helpen, juist. Die zou het ook prima vinden als ik het helemaal zou schrijven, geloof ik. Ik moest wel lachen bij haar conclusie. Ze moest aangeven wat ze geleerd had en 1 klein detail had het meeste indruk gemaakt, dus dat had ze er prominent in gezet. Zoiets als de lilliputer van Sven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126772648
ik ben een kind van een enorm bijsturende ouder op dat vlak en heb dus alleen maar geleerd dat werkstukken maken niet leuk is, want het is nooit goed genoeg voor ma en dan doet ze het zelf over.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 20 mei 2013 @ 18:05:15 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_126774418
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef trui het volgende:

[..]
hij heeft nog een week dus mag ie 'm mooi een paar keer op ons uitproberen. :Y)
En dus heb je als ouder ook een behoorlijke vinger in de pap ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')