abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:44:02 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126801378
Hier geen plastic hoekjes om de tafel, tegen de tijd dat ze zo groot zijn dat ze ertegenaan kunnen lopen zijn ze ook zo groot dat het ze geen 2de keer gebeurt. Bij de IKEA worden ze trouwens verkeerd tentoongesteld, je moet ze onder de tafel plakken.

Wat wij het meest nuttig vonden waren de kast beschermers. Die hebben wij te laat geïnstalleerd (lees: nadat ik geen ovenschalen meer had :') ). Te koop bij hema, prenatal ed.
pi_126801460
Ik heb hier alleen een slotje op het keukenkastje waar het snoep inzit :+
Met een meidenkwartet
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:47:00 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126801492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook Ophelia, ik heb nog geen oplossing bedacht (ja, de woonkamerdeur dichthouden zodat ze niet op de gang kan)...

Kattenluikje in het traphek een idee ;) ?
Klink omhoog?
Verder vond ik traphekje boven absoluut noodzaak. Maar goed, Nathan klom al zelf eentrap af toen hij amper 1 was en dat ging niet helemaal goed... Beneden geen ttrap hek.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:48:09 #279
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126801526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:46 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb hier alleen een slotje op het keukenkastje waar het snoep inzit :+
Ik heb zelfs een slotje op het kastje waar de DVD speler ed in zitten :')
pi_126801597
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Klink omhoog?
Verder vond ik traphekje boven absoluut noodzaak. Maar goed, Nathan klom al zelf eentrap af toen hij amper 1 was en dat ging niet helemaal goed... Beneden geen ttrap hek.
Alleen beneden een traphek is ook vragen om een kind in friet-vorm ;)

Hier traphekjes boven en beneden. Nu standaard open, want beide oudsten zijn trapveilig :) Maar we laten ze nog even zitten, want nummer 3 begint vanzelf te kruipen ;)
pi_126801611
Hier ook alleen boven een hekje trouwens. Beneden heb ik gewoon de deur van de hal dicht.

Ik moet nog eens gaan oefenen met het opendoen van de kiddyguard dan FR. Misschien doe ik het niet goed?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:51:09 #282
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126801617
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Klink omhoog?
Verder vond ik traphekje boven absoluut noodzaak. Maar goed, Nathan klom al zelf eentrap af toen hij amper 1 was en dat ging niet helemaal goed... Beneden geen ttrap hek.
Boven is idd noodzaak maar beneden kan het ook echt niet...Hekje kan maar aan 1 kant vastgemaakt dus dan heeft een hekje totaal geen zin...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:52:21 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_126801665
Hier enkel traphekjes boven gehad. In IJsselstein, waar we de trap in de woonkamer hadden, hadden we beneden een traphekje, boven zat een deur. Ik hoef denk ik niet te vermelden wat er gebeurde toen die deur open stond en ik Jochem beneden aan het voeden was. Ruben heeft het er nog over dat ie in papa's huis van de trap is gevallen toen papa boven was en mama beneden :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:54:13 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126801734
Wij hebben deze op alle trappen, 4 stuks dus in totaal :X gelukkig kunnen overnemen van iemand die ze niet meer in gebruik had. Zijn erg fijn.



En deze hebben we in de keuken, hoezee voor dat, geen kind meer in lades e.d. :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:56:38 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_126801811
IN Ijsselstein hadden we een dure waar een deurtje in zat, die je omhoog moest trekken om open te maken. Hier had ik gewoon de IKEA dingen en dat werkte ook prima :D En de twee die ik had waren samen goedkoper dan het ding dat we daar hadden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126801865
Mijn katten kunnen er ook niet echt overheen. Gaan dan heel dom zitten kijken. Soms waagt de oudste en sprong. Ze springt er dan niet overheen, maar zet in dr sprong nog even af op het hekje.
Nou hebben wij dus bovengenoemd hekje van de ikea wat je tussen 2 muren klemt.
Dat flikkert dan af en toe met een hoop kabaal op de grond omdat ze zo hard afzette.

Cathmar dr oplossing werkt voor de trap, maar nog niet voor je katten. Wij hebben een hekje zoals op de foto van cathmar. Is een herl stevig ding want bedoeld voor honden. Daarin zit een kattenluikje.
Als je het wil kan ik aan mijn vriend vragen waar hij hem gekocht heeft.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:58:35 #287
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126801871
Speeseend je kunt ook gewoon nr1 blijven geven als je die late fles er niet afkrijgt. Daan weigerde hier elke hap groente en fruit tot 7 maand. daarnaast 4x210/7 nr1 voeding. Met 6,5 maand ging brood wel redelijk, toen konden we wel over op 4x180/6 nr2 voeding.
Het komt niet zo precies die overgang van voedingen.

Hier boven een traphek van de ikea(de houten). Ook omdat de overloop klein is en je als je onze kamer uitrent zo de trap af dondert. ook voor de kleuter een extra rem, al maakt die het hekje natuurlijk zelf wel open..
Beneden de gangdeur dicht en straks de klink omhoog. En in de keuken hebben we op 2 kastjes dicht met ikea-patrull-kastsper.. Stopcontacten deels met ikea, deels met plakbeveiliging van de bouwmarkt..
Verder niks extra kindveilig( behalve spul wat weg/hoog gezet is)..
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:03:43 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_126802079
Ik heb wel alle kastjes dicht zitten, zelfs het kastje in de badkamer waar nog wat schoonmaakmiddel staat. Het enige waar ik geen haakje op heb zitten is de la met bestek, waar ook wel scherpe messen in liggen en de kast onder de magnetron, die vol staat met de IKEA bekertjes en bordjes (en waar ze die dus ook zelf pakken).

Maar, als ik onder de douche sta, is er natuurlijk ook niemand anders om op te letten, ik zou anders misschien wat minder gedaan hebben :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126803219
Floris heeft eigenlijk nooit kastjes opengetrokken. Keuken komt ie wel, maar de lades laat ie met rust. Nou ja behalve de lade met ontbijtspul, maar dat maakt ook niet uit :P
Gootsteenkastje heb ik alleen afgesloten, omdat ik vanaf de bank die niet kan zien en ik niet het risico wilde lopen dat ie er een keer in zou zitten met alle gevolgen van dien.

Beneden hebben we geen traphek, omdat we die niet vast kunnen maken, das dus een kwestie van deur dichthouden. Boven hebben we ze wel.
pi_126803475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:51 schreef Cathmar het volgende:
Hier ook alleen boven een hekje trouwens. Beneden heb ik gewoon de deur van de hal dicht.

Ik moet nog eens gaan oefenen met het opendoen van de kiddyguard dan FR. Misschien doe ik het niet goed?
Ik weet niet welke jullie hebben er zijn meerdere versies.
Die van ons gaat vanzelf op slot tenzij je de schakelaar een stukje doordraait dan kun je hem wel dichtdoen maar gaat hij niet op slot en dus weer makkelijker te openen.
pi_126803550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:18 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Een gedeelte van je woonkamer afzetten. Zoiets?

[ afbeelding ]
Wij hebben dus precies zo'n trap midden in de woonkamer. Wij twijfelen nog of we er een hek omheen plaatsen. Ik ben meer van 'zorgen dat hij zsm leert om veilig trap te lopen' en als ik de kamer uitga kan hij voorlopig nog in de box. Vanuit de woonkamer en keuken heb ik goed zicht op de trap, dat scheelt ook wel. Bovenaan zit wel een hekje, uiteraard. Maar daar kan zo'n gewoon klemhekje.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:53:21 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126803970
Wij hadden zo'n ikea traphekje boven aan de trap en een beveiliging op het keukenkastje met schoonmaakspullen. Verder eigenlijk niks. Zodra ze groot genoeg waren om alleen in de kamer te laten als ik ging douchen, waren ze ook oud genoeg om te snappen dat ze uit de kastjes moesten blijven :+

En tot die tijd met een bak duplo mee en op de grond zitten spelen in de badkamer van 1m2 of douchen als ze op bed liggen :P
pi_126805129
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:41 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wij hebben het traphekje iets hoger gehangen zodat de katten er onderdoor kunnen. Ean ook als ze echt wil maar ze moet er wel moeite voordoen.
Dat is misschien een optie, hoewel ik het kattenleuk in traphek ook wel interessant vind.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook Ophelia, ik heb nog geen oplossing bedacht (ja, de woonkamerdeur dichthouden zodat ze niet op de gang kan)...

Kattenluikje in het traphek een idee ;) ?
Woonkamerdeur dicht had ik ook al bedacht maar dan moet ik of een kattenluikje in mijn mooie paneeldeur maken, of alsnog portier spelen. oO<

Voor de keuken moet ik ook zoiets bedenken, oven staat regelmatig aan en is op kindhoogte dus ik denk dat ik gewoon de hele keuken afsluit in het begin.
pi_126805195
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:58 schreef danic het volgende:
Als je het wil kan ik aan mijn vriend vragen waar hij hem gekocht heeft.
Heel graag!
pi_126806175
Wij hebben ook alleen een hekje boven, beneden past niet bij ons ook niet. Ik hou de deuren gewoon dicht. Boven vindt ik het echt wel noodzakelijk, dan kan ik tenminste ook rustig douchen terwijl dreumes rondsjouwt. Het kastje onder het aanrecht zit dicht ivm schoonmaakmiddelen en de rest kan M gewoon openmaken. In de praktijk rommelt hij vooral in de la waar zijn flessen en plastic bakjes staan, prima. Eén laag en weinig gebruikt stopcontact heeft van die Ikeapluggen en ik heb geen hoekjes afgeschermd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126806553
Beneden hebben wij nu ook geen hekje past niet. Ook een stuk zonder muur of leuning en daarna bijna meteen de voordeur.
Zo'n traphekje met kattenluikje lijkt mij ook wel handig maar hier is de overloop echt heel smal dus daar was geen ruimte voor daarom een kiddyguard. Heb nog 2 gewone hekjes uit het oude huis over waar we niks mee kunnen.
pi_126824287
Ik heb heel goed gekeken maar ik denk dat een luik bovenaan de trap hier de enige optie is. Maar kruipen doen ze ook pas met een jaar of drie toch? O~) :'(
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:26:02 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126827685
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Bedankt, jullie hebben me hoop gegeven voor de nachten ;) Zul je zien dat dit de sleutel tot doorslapen blijkt :+ . Morgen gaan we voor het eerst de fles van 23:00 weglaten, vandaag was een rare dag met zijn laatste voeding om 17:00.

Juud, zo'n schema zou ik graag willen, maar het gaat heel moeizaam dat bijvoeden, veel geprobeerd, met veel geduld en trucjes. Kokhalzen, schoppen, slaan. Besloten om vooral niet te dwingen en af en toe een beetje te proberen, stoppen wanneer hij dat aangeeft. Wil niet dat hij een hekel aan eten krijgt. Lijkt wel te werken trouwens want er blijft nu wel vaak wat binnen.
Ik denk dat jullie dat goed aanpakken hoor, eten vooral niet dwingen inderdaad. Ik ben erg benieuwd of de plannen nog doorgaan voor vanavond en hoe het uitpakt. Succes! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_126834181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat, aan één kant muur met leuning, aan de andere kant kun je eraf vallen. Of erop klimmen, en dat wil ik graag voorkomen.
Wij hebben er aan die kant een mdf bord tegen aan gezet en die beschilderd met schoolbord verf. Heeft hij direct een krijtbord.
Als je wilt kan ik er een foto van maken.
Wij hebben beneden dan ook een traphek die oprolt. En boven 1 van de prenatal

Verder alleen gootsteenkastje beveiligd en geen hoekjes op de kasten. Wel hebben we onze glazen tafel weggedaan en een ronde er voor in de plaats gekocht.
pi_126836583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heel graag!
Ik kom er zsm op terug!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')