Liep wanneer je naar het wiel keek, links en rechts in de wielkuipen aan.quote:
Nope, standaard onderstel met standaard velgen en banden maat. Hij liep ook niet aan de buitenkant van de kuipen aan, maar aan de binnenkant. Kregen het wiel er zelfs met geen mogelijkheid op bij de garagequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:15 schreef daNpy het volgende:
En die 205/45 is de normale maat? En die loopt niet aan met inveren?
Zwaar verlaagde auto ofzo?
Is een 2.0 GTi. Het zou wanneer je de afstand tussen het wiel en de kuip meer naar de buitenkant meet, ook moeten passen. Maar steek je je hand verder naar binnen, word het een stuk smaller(aan de achterkant that is).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zeker ook een Quiksilver model?
Ik heb toch ook besloten om maar voor dezelfde maat te gaan als er nu ook op zit. Op zich is de ruimte wel voldoende eromheen, maar ik vrees een beetje dat de band aan gaat lopen bij insturen tegen de binnenkant van de wielkast aan.
De Opel dealer in Schüttorf, Duitsland kreeg mijn 16" velgen toch met geen mogelijkheid erop met 205/55/16 banden. Dat was namelijk mijn eerste keus, gezien ik dan door had kunnen rijden en een aanzienlijk bedrag in hotelkosten had kunnen besparen itt de 205/45/16 waren deze namelijk wel aanwezig die dag en was ik voor 2 stuks gebruikt 80 euro kwijt incl montage.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:38 schreef daNpy het volgende:
Rare zaak.
205 is even breed en slechts 4cm hoger in totaal. Dat moet echt wel kunnen zonder rare dingen.
neequote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:37 schreef Nowyrok het volgende:
mijn vraag:
zijn handremkabels universeel ?
Dat weet je niet. Kan binnen een kilometer zijn, kan over 10.000 kilometer zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb een vraagje. De koppelingsplaat van mijn auto is versleten, al meer dan een jaar en het wordt steeds erger. Sinds gisteren trilt mijn koppelingspedaal ook als ik die induw.
Weet iemand of dit een teken is dat hij er binnen een paar dagen mee ophoudt, of kan ik er wel mee door blijven rijden tot eind september dat ik hem dan laat maken?
Ik moet dagelijks naar mijn werk, dat is enkel zo'n 10 km.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel km moet je nog rijden? Je kan gewoon blijven rijden hoor, ooit zal ie het helemaal niet meer doen... Vraag is of het je dan goed uit komt, waar je dan met pech staat...
Thnx voor de info, klinkt niet best.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 00:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Elke keer dat dat gebeurt (gasgeven zonder dat je auto sneller gaat) slipt je koppeling ENORM. Dus hoe langer je er mee wacht, hoe meer het wegslijt, hoe sneller je stil komt te staan.
En dat trillen komt door het druklager (onderdeel van je koppeling). Het kan betekenen dat je druklager al niet meer draait. Dan schuurt een metalen ring tegen de vingers van je drukgoep (onderdeel van je koppeling) tot de ring er dwars doorheen gaat. En dan kan je wel op ket koppelingspedaal trappen, maar er gebeurt niets meer. Erg onhandig als je wilt stoppen voor een stoplicht ofzo ...
Ik wilde hem laten maken door de vader van een vriendin, dat scheelt zich zo'n 100-200 euro met de garage. Maar ik weet niet hoe lang hij erover doet, moet ik nog navragen en hij heeft denk ik geen leenauto.. Dus of naar de garage waar ik wel een leenauto heb maar de kosten een stuk hoger zullen uitvallen. Dat is de keuze die ik moet maken..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef Garbageman het volgende:
leen auto van de garage? Van mijn Xantia 2.1td was de koppeling in twee dagen vervangen en dat is met een motor die maar net in de auto past, geen ruimte, groot, vreselijk onhandig.
Moeilijk schakelen = koppeling komt bijna niet meer los. Dat betekent dat dat druklager al bijna door de vingers heen gevreten is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Thnx voor de info, klinkt niet best.
Toen ik gistermiddag naar huis ging van mijn werk, was het trillen weg. Maar ik kon toen opeens veel slechter schakelen. Het duurde even voordat ik hem goed in de achteruit kreeg, daar ging hij bijna niet in. En onder het rijden koste het ook moeite om te schakelen.
Toch maar zo snel mogelijk laten maken. Mijn probleem was hoe ik dan naar mijn werk moet komen, want ik zal de auto wel een paar dagen kwijt zijn. Maar daar moet ik maar een oplossing voor verzinnen. Eind september heb ik vakantie maar dat ga ik denk ik niet meer redden.
Volgens mij is het een stuk duurder, bij de garage hadden ze het over zo'n 350 euro. De beuner had het over 250 euro. Edit - jij had het over alleen materiaalkosten -quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:49 schreef 2cv het volgende:
Jup, zo zou ik er ook over denken. Kost toch weer 125-150 euro (ik zou het zelf repareren dus alleen materiaalkosten ) en een dag of 2-3 om dat in orde te maken.
Daarom wil ik ook over een paar jaar pas een nieuwe auto kopenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:14 schreef 2cv het volgende:
Sja, wat is fatsoenlijk ? En als er verder niets aan mankeert is hij na de reparatie weer goed. Dat is dan goedkoper dan een andere auto kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |