abonnement Unibet Coolblue
pi_125725952


Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine


EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dionne was vroeger lekker
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_125726023
Gaumont krijgt hartaanval.

Ik dacht, ik plaats het hier maar. :p
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_125726174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:58 schreef marcodej het volgende:
Gaumont krijgt hartaanval.

Ik dacht, ik plaats het hier maar. :p
Krijgt? Hij ligt sinds dinsdag in coma.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_125726552
:{
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:54:01 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_125754405
Turkije weer: Yanit en Alptekin op de radar op basis van biologisch paspoort
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_125754537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:54 schreef Szura het volgende:
Turkije weer: Yanit en Alptekin op de radar op basis van biologisch paspoort
Edit: Foutje, dacht dat ik in het wielertopic zat.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_125769356
Op welk product zal Sayar worden betrapt en wanneer ?
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_125770348
gaan we nu hier bingo doen
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 18:47:12 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_125770663
Op gewoon ouderwetse EPO over 6 weken :Y
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:44:30 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:50:29 #11
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_125788019
Valt voor de meeste ook geen droog brood in te verdienen, minder motivatie om doping te gebruiken etc. Ik geloof dan weer niet dat Vos clean is, die heeft echt die Oost-Duitse factor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:53:49 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125788036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 02:50 schreef Mani89 het volgende:
Valt voor de meeste ook geen droog brood in te verdienen, minder motivatie om doping te gebruiken etc. Ik geloof dan weer niet dat Vos clean is, die heeft echt die Oost-Duitse factor.
geld is niet de motivatie om doping te gebruiken, willen winnen wel
pi_125788076
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 02:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geld is niet de motivatie om doping te gebruiken, willen winnen wel
:') Ik wil ook winnen tijdens potje risk. Als er een ton op het spel stond zou ik daarin wel net iets verder gaan though.
  zaterdag 27 april 2013 @ 03:04:30 #14
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125788095
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 03:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:') Ik wil ook winnen tijdens potje risk. Als er een ton op het spel stond zou ik daarin wel net iets verder gaan though.
nu doe je weer of jij de benchmark bent, door vanuit je eigen te reageren, sporters doen gewoon alles om te winnen, geld is wel een motivatie om door te gaan met doping, maar niet om er aan te beginnen.
pi_125788170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 03:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nu doe je weer of jij de benchmark bent, door vanuit je eigen te reageren, sporters doen gewoon alles om te winnen, geld is wel een motivatie om door te gaan met doping, maar niet om er aan te beginnen.
Weer? Imo is het redelijk naief als je denkt dat "sporters" even lief een potje tegen de buurman winnen als 1 of ander toernooi waar je bij winst gelijk 6 nullen kan bijschrijven op je bankrekening. Als de mogelijke beloning omhoog gaat is het risico wat je loopt t.o.v. de $$$ natuurlijk steeds aantrekkelijker. Dus speelt men eerder vals.
  maandag 29 april 2013 @ 18:42:01 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125873771
Two Russian Biathletes Slapped With Doping Bans

http://en.rian.ru/sports/20130429/180902245.html

Austrian long-distance runner Susanne Pumper banned for 8 years after 2nd doping offense


http://www.newser.com/art(...)-doping-offense.html
  maandag 29 april 2013 @ 18:47:36 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125873931
The UCI will work with French anti-doping agency to test riders at Tour de France

http://www.timescolonist.(...)r-de-france-1.141746
pi_125899298
Vandaag uitspraak Fuentes zaak.
pi_125901040
Gevangenis voor Fuentes, zijn zus en Labarta. Saiz vrijgesproken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_125901939
Niet verwacht, ben benieuwd of hij nog namen gaat geven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_125903328
Een jaar gevangenisstraf, hoeft de cel niet in.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_125903374
Bloedzakken komen niet openbaar. WADA en anderen krijgen geen toegang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_125903443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef marcodej het volgende:
Bloedzakken komen niet openbaar. WADA en anderen krijgen geen toegang.
:N :r
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:18:33 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125903509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef marcodej het volgende:
Bloedzakken komen niet openbaar. WADA en anderen krijgen geen toegang.
Nadal trekt de champagne open *O*
pi_125905692
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef marcodej het volgende:
Bloedzakken komen niet openbaar. WADA en anderen krijgen geen toegang.
Spanje :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')