abonnement Unibet Coolblue
pi_137148887
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:33 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Die laatste die ExperimentalFrentalMental plaatste komt van National Geographic.
Ook vele andere video's komen van Pro's af.

En dan heb je nog de hobbyisten zoals o.a. ik

[..]

Super ^O^

En weer eentje van mij
^O^
Goede sound erbij :Y
I am happy
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:22:25 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137150907
Deze had ik hier nog nooit gepost.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137151746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:33 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Die laatste die ExperimentalFrentalMental plaatste komt van National Geographic.
Ook vele andere video's komen van Pro's af.

En dan heb je nog de hobbyisten zoals o.a. ik

[..]

Super ^O^

En weer eentje van mij
Puik werk weer Crash!
^O^
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_137151752
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:22 schreef kanovinnie het volgende:
Deze had ik hier nog nooit gepost.
Van jezelf?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:02:31 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137151756
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Van jezelf?
Uhu, op mijn stuur.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137151825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Uhu, op mijn stuur.
Cool :)
I like it
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:06:54 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137151839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:06 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Cool :)
I like it
Ik vond 'm zelf niet zo goed eigenlijk :+ Sowieso die tekst er doorheen maar daar kwam ik achteraf pas achter en geen zin meer om aan te passen :P En qua nabewerking kan er nog wel wat aan gebeuren maar daar ben ik ook niet goed in
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137151968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vond 'm zelf niet zo goed eigenlijk :+ Sowieso die tekst er doorheen maar daar kwam ik achteraf pas achter en geen zin meer om aan te passen :P En qua nabewerking kan er nog wel wat aan gebeuren maar daar ben ik ook niet goed in
Het kan altijd beter ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_140830864
07-06-2014

Vallende sterren spotten voor dummies

Vallende sterren spotten? Dat is nogal een gedoe. Voor wie de uitdaging liever uit de weg gaat, staat hieronder een prachtige timelapse van zeven jaar meteorenzwermen.


Thomas O’Brien trotseerde de koude nachten in een tentje
zodat wij het niet hoeven te doen.
Bron: Thomas O’Brien

Vanavond om acht uur bereikt meteorenzwerm de Arietiden zijn maximum. Ik heb helaas slecht nieuws voor de enthousiaste sterrenspotters onder ons: de zon gaat pas om vijf voor tien onder, dus gaat de piek van de zwerm aan onze neus voorbij. Daarbij is de maan vannacht voor zo’n 60% verlicht. Te veel maanlicht kan mooie meteoren aan ons zicht onttrekken. Eventueel kun je opblijven tot 02.44 uur, wanneer de maan ondergaat en de meteoren vrij spel geeft. Tegen die tijd is de kans op mooie meteoren echter wel al flink geslonken.

Het lijkt soms alsof we altijd pech hebben. Nederland is niet het ideale land om vallende sterren te zien. Je moet gewapend zijn met eindeloos geduld en een thermoskan vol warme koffie, ander kun je het in de meeste gevallen schudden.

Maar er is ook goed nieuws. Wie zonder moeite van sterrenregens wil genieten, kan gewoon terecht op Vimeo. In de onderstaande video laat sterrenspotter Thomas O’Brien ons meegenieten van de mooiste meteoren die hij zeven jaar (!) tijd vastlegde. De meteorenzwermen die we hier zien, zijn de Perseïden, de Geminiden en de Leoniden – jaarlijks terugkerende fenomenen.


Meteor door tmophoto

Wie toch live wil genieten kan vanavond een poging doen. Of, als je liever tot de warme zomeravonden wacht, op 13 augustus wanneer de Perseïden ons bezoeken.

(newscientist)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Redactie Frontpage maandag 9 juni 2014 @ 13:05:22 #72
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_140867149
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:20 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
07-06-2014

Vallende sterren spotten voor dummies

Alleen zijn dat geen vallende sterren maar vliegtuigen, je kunt geen vallende sterren in een timelapse van fotos laten zien

Wel prachtige timelapse
  donderdag 12 juni 2014 @ 20:43:19 #73
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_141002660
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:05 schreef SunChaser het volgende:
je kunt geen vallende sterren in een timelapse van fotos laten zien
Doe niet zo mal.
Ik ga naar huis.
  Redactie Frontpage donderdag 12 juni 2014 @ 22:41:18 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141010540
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Doe niet zo mal.
Hele volksstammen denken dat die vliegtuigen en satelieten vallende sterren zijn
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:51:30 #75
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_141011084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hele volksstammen denken dat die vliegtuigen en satelieten vallende sterren zijn
Als je een timelapse van een sterrenhemel (lange sluitertijd) maakt is het toch niet zo gek dat je er vallende sterren op kunt zien?

Of je hem weer terug ziet wanneer je het met 24fps afspeeld is dan nog weer de vraag.
Hmz...
  Redactie Frontpage donderdag 12 juni 2014 @ 22:56:29 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141011347
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:51 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Als je een timelapse van een sterrenhemel (lange sluitertijd) maakt is het toch niet zo gek dat je er vallende sterren op kunt zien?

Of je hem weer terug ziet wanneer je het met 24fps afspeeld is dan nog weer de vraag.
Ja uiteraard zal de vallende ster als still te zien zijn maar idd is het 1 frame in je seconde; maar heel veel mensen denken dat je vallende sterren ziet vallen in een timelapse maar dat zijn vliegtuigen en satelieten
pi_142130487
Barcelona in flow-motion


Barcelona GO! door Rob Whitworth
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_142130768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:24 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Barcelona in flow-motion


Barcelona GO! door Rob Whitworth
Wel mooi gemaakt, apart, heeft de maker erg veel tijd gekost denk ik.

Maar het is ook onrustig, druk en niet passend bij een stad als Barcelona, geen stad waar het leven een enorme stress kent als bijvoorbeeld New York of Amsterdam. De relaxte sfeer van een stad als Barcelona, Parijs of Rome, dat mis ik in deze timelapse. Wel jammer, het is wel heel knap gemaakt!
pi_143560785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wel mooi gemaakt, apart, heeft de maker erg veel tijd gekost denk ik.

Maar het is ook onrustig, druk en niet passend bij een stad als Barcelona, geen stad waar het leven een enorme stress kent als bijvoorbeeld New York of Amsterdam. De relaxte sfeer van een stad als Barcelona, Parijs of Rome, dat mis ik in deze timelapse. Wel jammer, het is wel heel knap gemaakt!
good point Meike!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_143560847
18-08-2014

Marmot ruïneert timelapse die hem redden moest



Wat een timelapse van een Amerikaans nationaal park in nood moest worden, is uitgegroeid tot een hit op de sociale media. De timelapse wordt namelijk op aandoenlijke wijze geruïneerd door…een marmot.

Vorige week togen enkele medewerkers van Greenpeace naar het Glacier National Park in de Verenigde Staten. Gewapend met een CAMERA waren ze vastbesloten een timelapse te maken die liet zien dat dit nationale park lijdt onder klimaatverandering. Een nobel streven, maar het liep net ietsje anders dan gepland.

Op de beelden is te zien hoe een marmot zich vastberaden richting de camera begeeft. Al snel blokkeert hij het zicht volledig, omdat hij de behoefte voelt de lens helemaal af te likken. Tot overmaat van ramp geeft de marmot na afloop daarvan de camera een flinke tik, waardoor de timelapse definitief tot een einde komt: de lens is nu op de grond gericht.


Greenpeace kan er zelf wel om lachen en noemt het in een blog ‘de beste fotobom in de geschiedenis van Greenpeace’. Erg verstandig is de actie van de marmot echter niet. Hij ruïneert de timelapse die hem volgens Greenpeace had kunnen redden. De milieuorganisatie wilde met de timelapse in beeld brengen welke gevolgen klimaatverandering voor het steeds kleiner wordende leefgebied van onder meer deze marmot heeft.

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_147910428
23-12-2014

Deze time-lapse toont hoe surrealistisch de aarde er vanuit de ruimte uitziet


De Europese ruimtevaartorganisatie ESA heeft een video uitgebracht die op een verbluffende manier toont hoe astronauten in het International Space Station (ISS) onze planeet zien. De video bestaat uit foto's van de Duitse astronaut Alexander Gerst.

Tijdens zijn verblijf in het ruimtestation nam Gerst meer dan 12.500 beelden. De Melkweg, het poollicht, verlichte steden tijdens de nacht - allerlei wonderlijke verschijnselen en prachtige zichten die we vanop aarde niet kunnen zien, werden door de Duitser vereeuwigd.

De ESA heeft een deel van die foto's nu samengevoegd in een video. Het resultaat is een reeks verbazende time-lapses, die weergeven hoe surrealistisch de aarde eruitziet vanuit de ruimte.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 december 2014 @ 14:02:36 #82
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_147917767
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:29 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
23-12-2014

Deze time-lapse toont hoe surrealistisch de aarde er vanuit de ruimte uitziet


De Europese ruimtevaartorganisatie ESA heeft een video uitgebracht die op een verbluffende manier toont hoe astronauten in het International Space Station (ISS) onze planeet zien. De video bestaat uit foto's van de Duitse astronaut Alexander Gerst.

Tijdens zijn verblijf in het ruimtestation nam Gerst meer dan 12.500 beelden. De Melkweg, het poollicht, verlichte steden tijdens de nacht - allerlei wonderlijke verschijnselen en prachtige zichten die we vanop aarde niet kunnen zien, werden door de Duitser vereeuwigd.

De ESA heeft een deel van die foto's nu samengevoegd in een video. Het resultaat is een reeks verbazende time-lapses, die weergeven hoe surrealistisch de aarde eruitziet vanuit de ruimte.

(HLN)
Mooi van opzet, jammer dat degene die het in elkaar heeft gezet van mening was dat een timelapse gaat vervelen als ie langer dan een halve seconde duurt. Het eindproduct lijkt niet eens een begin te hebben, ik was hem na twee minuten al spuugzat en dat heb ik met timelapse en superslomo-filmpjes niet snel.

Het lijkt over de hele linie bij moderne filmerts alsof video heel veel geld kost om op te nemen. Soms is het nog slechter voor je ogen dan een jaren70-superachtfilmpje waarin een vakantie van drie weken wordt samengevat
drie minuten 8mm smalfilm kostte zo'n dertig gulden waardoor de meeste consumenten aandoenlijk zuinig met film waren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_149789841
een Time Lapse, gemaakt met een PhaseOne IQ180 in 10K-resolutie. Dat is 10328 x 7760 pixels :)
https://vimeo.com/119343870
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_164014996
25-07-2016

Prachtige timelapse toont een jaar op aarde in 3 minuten


Een jaar geleden maakte de satelliet Deep Space Climate Observatory zijn eerste foto van de aarde. Intussen legde de camera een volledig jaar in het leven van onze planeet vast. De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA goot de meer dan 3.000 beelden in een verbluffende timelapse, die ons een blik gunt op hoe de aarde om zijn as draait.

De satelliet bevindt zich tussen de zon en de aarde, op een miljoen mijl (ongeveer 1,6 miljoen kilometer) afstand van onze planeet. Zijn taak is de zonnewinden in kaart te brengen, want die kunnen de accuraatheid van de voorspellingen van de meteorologische instelling NOAA beïnvloeden.

Maar de satelliet doet meer dan dat. Om de twee uur neemt de camera aan boord enkele foto's van de zonnezijde van de aarde. De beelden geven wetenschappers een uniek zicht op de bewegingen van de wolken en van de weersystemen.

Dat alles leverde het voorbije jaar meer dan 3.000 beelden op, die NASA in één timelapse goot. Het resultaat: één jaar op aarde, gezien vanop 1,6 miljoen kilometer afstand, in 3 minuten.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:04:59 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164170875
Sinds een tijdje begonnen met timelapses maken. Ben er nog niet heel bedreven in, maar een paar van mijn pogingen:




Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_164764042
Deze zomer ook maar weer eens aan het experimenteren gegaan.
De eerste keer ding mis omdat ik opslag in RAW deed waardoor het kaartje al vrij snel vol was.

Onderstaande was poging 2, maar is ook niet geheel naar mijn zin. Ook hier had ik nog een instelling verkeerd staan :(

Wat zijn goede bronnen waar audio verkregen kan worden om onder een timelapse te plaatsen?

[ Bericht 5% gewijzigd door bakkerl op 22-08-2016 17:14:28 ]
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:56:00 #87
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164786715
quote:
3s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:44 schreef bakkerl het volgende:
Deze zomer ook maar weer eens aan het experimenteren gegaan.
De eerste keer ding mis omdat ik opslag in RAW deed waardoor het kaartje al vrij snel vol was.

Onderstaande was poging 2, maar is ook niet geheel naar mijn zin. Ook hier had ik nog een instelling verkeerd staan :(

Wat zijn goede bronnen waar audio verkregen kan worden om onder een timelapse te plaatsen?
Ik gebruik gewoon de optie van YouTube om rechtenvrije muziek toe te voegen.

Jammer trouwens dat je filmpje stopt als het net extra mooi begint te worden: bij het invallen van de duisternis.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_164787013
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik gebruik gewoon de optie van YouTube om rechtenvrije muziek toe te voegen.

Jammer trouwens dat je filmpje stopt als het net extra mooi begint te worden: bij het invallen van de duisternis.
Het vervelende was dat de camera in aperture priority standje stond. Op de images aan het einde lijken dus steeds meer spookjes op te staan. Waardoor het sowieso langer lijkt voordat de duisternis kwam invallen. Daar moet ik dus nog eens mee verder experimenteren voor de juiste instellingen.

Daarnaast moest ik een inschatting maken hoelang het zou duren. In de week ervoor waren ze ongeveer een 2 uur bezig. Deze opnames zijn dus ook in 2 uur gemaakt. Deze tijd had ik nodig om de rotatie er netjes in te krijgen. (En zolang kon ik de kindjes wakker houden, voordat ik weg moest).
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
pi_167017347
30-11-2016

Verbluffende timelapse van Google toont hoe jouw dorp en de rest van de planeet in 32 jaar veranderde



video Google pakt uit met een verbeterde versie van de timelapsevideo die de veranderingen in het landschap van onze planeet over een tijdspanne van 32 jaar vat. Van 1984 tot vandaag 2016 vuurt de Google Earth Engine satellietbeelden op ons af, die tevens veel scherper gemaakt werden. Je kan je eigen gemeente of streek opzoeken op de interactieve kaart, maar ook gaan kijken naar wereldsteden als New York of Londen. Een van de strafste filmpjes is dat van Dubai dat de laatste drie decennia drastisch uitgebreid is.

De eerste visualisering van de Aarde met een timelapse van satellietbeelden liet Google op ons los in 2013. Het was toen redelijk revolutionair om de veranderingen van onze planeet op die manier aan het publiek voor te stellen. Met de huidige update kan je nu tot 1984 terugspoelen, met scherpere beelden en met een enorme hoeveelheid nieuwe data. 1984, dat is niet eens zó lang geleden, en toch is er heel wat veranderd op onze planeet.

Geef op de interactieve kaart hier een zoekplaats in en de timelapse zoomt daarop in en speelt automatisch af. Je kan zelf de snelheid aanpassen: snel, gemiddeld of traag.

Opvallende (klimaat)veranderingen zijn onder meer de opdroging van het Aralmeer (gereduceerd tot nog maar tien procent van de oorspronkelijke oppervlakte), de uitbreiding van Dubai (zie boven), de Columbiagletsjer die bijna 20 km is geweken, het ontspruiten van de Strip in Las Vegas, het volbouwen van Peking en het fel gewijzigde New York, waar vooral rond Central Park en in Brooklyn veel bijgebouwd werd.





(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_175147356
17-11-2017

NASA onthult prachtige timelapse van onze levende planeet

Een kijk op onze aarde zoals je die nog nooit eerder zag.

Sinds 1997 observeren de satellieten van NASA continu vanuit de ruimte het land- en oceaanleven op onze aardbol. En nu, twintig jaar na het begin van deze waarnemingen, deelt NASA een prachtige animatie waarin de veranderingen op onze planeet over twee decennia worden samengevat tot een paar boeiende minuten.


Visualisatie
De visualisatie is gemaakt met gegevens van verschillende satellieten en instrumenten die de veranderingen op onze aardbol in kleur in kaart brengen. Op het land verschijnt vegetatie van bruin (weinig vegetatie) naar donkergroen (veel vegetatie) en op het oppervlak van de oceaan wordt fytoplankton – kleine organismen die water en koolstofdioxide omzetten in suiker en zuurstof – aangegeven op een schaal van paars (laag) naar geel (hoog).


De ademhaling van onze planeet. Afbeelding: NASA

Data
De video geeft een goed beeld van hoe ecosystemen reageren op veranderende milieuomstandigheden. Zo is te zien dat het Arctische gebied snel opwarmt. De toendra van West-Alaska en Quebec worden steeds groener naarmate de begroeiing zich steeds meer naar het noorden uitbreidt. Daarnaast kunnen wetenschappers dankzij de data de groei van planten tijdens natte en droge seizoenen volgen in Afrika, en kunnen de gevolgen van bosbranden goed worden vastgesteld.

De video laat op een beeldende manier vanuit de ruimte zien wat onze aarde zo uniek maakt: leven. En velen hadden deze aanschouwing van onze aarde zestig jaar geleden niet voor mogelijk gehouden. Veel mensen dachten namelijk dat stofdeeltjes en andere aerosolen in de atmosfeer het licht zouden weerkaatsen waardoor continenten en oceanen niet goed zichtbaar zouden zijn. Maar de ruimtemissies van Gemini en Apollo bewezen het tegendeel. Astronauten gebruikten gespecialiseerde camera’s om foto’s van de aarde te maken die de schoonheid en complexiteit van onze levende planeet laten zien. En nu doet deze video daar nog een schepje bovenop.

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:18:10 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175148794
Mooi om te zien _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')