abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 april 2013 @ 04:00:00 #151
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125788387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...

Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...


En hier word je helemaal niet vrolijk van:

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
pi_125788435
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
GGGG
pi_125788767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:00 schreef T42 het volgende:

[..]

dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt ;)
die had ik ook wel verwacht :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125788892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
:')
Facts don't care about your feelings
pi_125789104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
pi_125789172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof. Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)

Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.

Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:03 ]
pi_125789187
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:15:53 ]
pi_125789191
:X

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 09:16:14 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:29:07 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125789335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:
En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
^^ Precies. Wat je in een aantal jaar bespaart aan motorrijtuigenbelasting, mag je afdragen aan de verkoper.
Wat dat betreft zou het aanpassen van de regeling wel eens geheel andersom kunnen uitpakken: oude hokken worden veel goedkoper, en de "echte liefhebber" kan er dus heel goedkoop veel meer bijkopen! Moet je ze alleen wel op eigen terrein zetten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof.
Die heffing zit allang op brandstof! Heel ruim zelfs! Alleen wil de overheid typisch zo veel mogelijk verschillende belastingen heffen, in de hoop dat het totaal niet opvalt of zo.
Daarbij zorgt hogere brandstofaccijns alleen voor een nog grotere kapitaalvlucht van mensen die over de grens tanken. Draai dat om: verlaag de accijns, en verkoop brandstof aan Belgen en Duitsers, dan hebben we er als land netto iets aan.

quote:
Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)
Dan zal de bestuurder ook volgens fabriekstest moeten rijden. Een Aygo o.i.d. komt daar prima bij in de buurt, maar niet als je 130 in z'n 3 rijdt omdat je baas toch de brandstof betaald.
Of vergelijk voor de gein eens een BMW M3 met een Toyoto Prius, waarbij de bestuurder z'n best doet om onzuinig te rijden:

quote:
Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.
Feit is: mensen willen autorijden. Ondanks vele miljarden aan heffingen door de overheid, en vele miljarden subsidie aan "openbare alternatieven".

quote:
Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.
Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.

[ Bericht 29% gewijzigd door RemcoDelft op 27-04-2013 09:50:45 ]
censuur :O
pi_125790404
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.

En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.

Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.

En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.

Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een afgunst weer. :')
pi_125790454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:

Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.
Dus dan zou je juist meer moeten betalen als je een oude auto hebt?
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:22:54 #162
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125790886
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125791664
quote:
niet haten. ik heb altijd een w123 diesel willen hebben maar nu dat niet meer kan moet ik een nieuwe auto op mijn realistische shortlist vinden!
pi_125793664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.

En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
Leve de gebakken lucht in Nederland. :')

De Mercedessen etc uit 1980-1986 gaan wel voor dumpprijzen weg trouwens. :P In tegenstelling tot Volvo-rijders: die Volvo-rijders tellen bij de huidige marktwaarde gewoon de besparing aan MRB er boven op. :') Dus 7 maanden x 100 Euro (in geval van LPG of diesel) = 700 Euro bovenop de marktwaarde, en dan straks iedere maand 100 Euro zakken. :') En maar blijven piepen over "waardedaling": juist door dit soort geintjes zijn die prijzen zo absurd gestegen. :X
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2013 @ 15:23:31 #165
70532 loveli
N
pi_125796125
Andersom kun je ook zeggen dat de waardevermindering van een zware auto voor een groot deel wordt veroorzaakt door wegenbelasting. Kleine prutsautootjes van zo'n 10 jaar oud kosten bijna net zoveel als grote kwaliteitsauto's uit datzelfde jaar, puur om de maandlasten.
crap in = crap out
pi_125798180
Vooral maandlasten, dus niet alleen wegenbelasting maar ook de veel hogere verzekeringspremie en verbruik.

Maar toch denk ik dat mijn verhaal klopt: waarom is een Volvo 240 uit 1988 maar maximaal 1000 Euro waard, terwijl exact dezelfde uit 1986 (zelfde maat, gewicht, motor, enz enz) in dezelfde staat voor 4000 Euro (of meer) van eigenaar moest wisselen? ;)
  zaterdag 27 april 2013 @ 16:53:19 #167
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125798477
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_125799552
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
Dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte, maar dat gaat sowieso te diep.

Daarbij; melkkoe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125799570
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Mja, restwaarde hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125800169
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Mja, restwaarde hè.
Die is nu ook nihil. :@
pi_125801209
Is er nu een definitieve uitspraak?
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:37:29 #172
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_125801473
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 17:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die is nu ook nihil. :@
Mensen houden graag zich zelf voor de gek.
pi_125806370
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:28 schreef valek het volgende:
Is er nu een definitieve uitspraak?
Op 14 mei worden de moties van Bashir behandeld, worden die niet aangenomen dan wordt het een wetsvoorstel en dan is het zo gepiept lijkt me.
pi_125807170
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen :')
Nee hoor, die van 86 komt dus straks voor kwartaalbelasting in aanmerking. Die van 88 nooit.
Dus die van 1986 kost 120 euro p/j. Die van 1988 komt op 664 euro p/j.
Dat is een verschil van 544 euro per jaar.
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Voor de 86er komt het op 1560 euro voordat hij MRB vrij word.
Dat is dus een verschil van 6600 euro!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 21:00:49 ]
pi_125808712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Naah joh.. Minimaal 16000. Inflatie correctie tot 2028, kwartje van weekers in het 5de kabinet Rutte in 2016, en het kalifaat van brussel belasting op voertuigen in 2021 komt er nog bij .. 8)7
Dit is een Signature....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')