dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebtquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mensen gaan meer risico's nemen, ik zie zelden oldtimers hard rijden. Alleen BMW's, maar daar zijn ze voor...
Maar jij en ik weten net zo goed wat er met een kever gebeurt bij een zwaar ongeluk...
En hier word je helemaal niet vrolijk van:
die had ik ook wel verwachtquote:Op zaterdag 27 april 2013 04:00 schreef T42 het volgende:
[..]
dat je die overbeladen t3 er niet bij gezet hebt
quote:Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.quote:Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.
En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.
Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.
En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.
Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof. Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)quote:Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.
En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.
Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.
En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.
Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
^^ Precies. Wat je in een aantal jaar bespaart aan motorrijtuigenbelasting, mag je afdragen aan de verkoper.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:
En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
Die heffing zit allang op brandstof! Heel ruim zelfs! Alleen wil de overheid typisch zo veel mogelijk verschillende belastingen heffen, in de hoop dat het totaal niet opvalt of zo.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wat een bak met onzin. De enige eerlijke manier is betalen naar gebruik. Dus MRB er af voor iedereen en dan kilometer heffing of bij op de brandstof.
Dan zal de bestuurder ook volgens fabriekstest moeten rijden. Een Aygo o.i.d. komt daar prima bij in de buurt, maar niet als je 130 in z'n 3 rijdt omdat je baas toch de brandstof betaald.quote:Dan worden zuinige auto's/rijders ook nog eens beloond. (dan bedoel ik echt zuinige auto's in praktijk en niet die in de fabriekstest.)
Feit is: mensen willen autorijden. Ondanks vele miljarden aan heffingen door de overheid, en vele miljarden subsidie aan "openbare alternatieven".quote:Helaas is het eerste te veel papierwerk en het tweede zorg voor veel tanken in het buitenland.
Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.quote:Maar om nou te stellen dat iedereen evenveel wegenbelasting moet betalen terwijl je amper gebruik maakt van de weg vind ik onzin.
Wat een afgunst weer.quote:Op zaterdag 27 april 2013 04:27 schreef einszweiachtung het volgende:
Pffff wat een ellende allemaal om niets. Mijn inziens moet iedereen de van de weg gebruik maakt gewoon wegenbelasting aftikken, ook van de zotte toch dat ik hier franse van onze snelweg gebruik zie maken terwijl wij daar keurig geld moeten aftikken aan een niet-engels-sprekende-onvriendelijke tolmedewerkert.. Gewoon keurig tol wegen beginnen.
En let nou maar op dat we over 10 jaar alsnog die ouwe roest mercedes bakken met LPG tank op de wegen hebben zitten. En nu dan de trend dat al die mafkezen die eigenlijk geen geld voor een auto hebben dus maar een wegenbelastingvrije auto van 1974 gaan kopen.
Ook dat die zogenaamd zuinige modellen ook wegenbelasting vrij zijn. Naar mijn mening is het: Je betaald wegenbelasting of je vraagt een 30-dagen kaart aan. Als ik dus een lexus uit 2003 in de schuur heb staan heb ik ook recht op een 30-dagen kaart.
En aan wie hebben we dit allemaal te danken? Juist, aan de Hollandse gierigheid die ook al de grijze kentekens naar de verdoemenis hebben geholpen omdat ze nog liever voorschut reden in een rolstoelwagen dan een paar tientjes wegenbelasting aftikken. Losers.
Zo heb ik ook nog een of andere gedrogeerde aap in de wijk wonen die in een ouwe DAF 400 rijdt voor (bijna) dagelijks gebruik want owee die paar tientjes wegenbelasting kun je echt niet hebben. Maatschappij naar de klote. En de hobbyisten moeten er onder lijden hoewel ik sowieso weet dat de meeste die dit topic volgen ook gewoon keurig een oldtimer hebben om de belasting te ontduiken.
Dus dan zou je juist meer moeten betalen als je een oude auto hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is dan ook geen wegenbelasting maar motorrijtuigenbelasting. En nu ook al is dat totaal onafhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de weg. Het zou veel logischer zijn om het daarvan afhankelijk te maken dan van de leeftijd. Want zoals de video's hierboven aangeven zijn oude bakken naast vervuilend ook zeer onveilig.
niet haten. ik heb altijd een w123 diesel willen hebben maar nu dat niet meer kan moet ik een nieuwe auto op mijn realistische shortlist vinden!quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:22 schreef Prowl het volgende:
PTA / 40 jaar oude diesel voor dagelijks gebruik - welke
Leve de gebakken lucht in Nederland.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Tja, dat zie je met nieuwe auto's ook. Zowel bij de particuliere koop als zakelijke rijders vinden de modelletjes zonder MRB en met 14% bijtelling gretig aftrek. Zeker in de lease is dat een belangrijke factor.
Daar is het natuurlijk wél de bedoeling overigens. De regeling is bedoeld om aanschaf van zuinige auto's te stimuleren.
En voorheen zag je dat ook bij modellen waarvan de eerste exemplaren bijna/net 25 jaar oud waren en de laatste exemplaren pas 18 of 20 jaar oud. De auto's van 24 of 25 jaar oud werd ook gewoon meer voor betaald dan eentje waar nog een paar jaar MRB voor betaald moest worden.
Dat is uiteindelijk de achterliggende gedachte, maar dat gaat sowieso te diep.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Vind je het ook vanzelfsprekend dat iedereen die van de weg gebruikt maakt 4x het bedrag moet aftikken dat nodig is om die weg te onderhouden? Als het autoverkeer niet zo zwaar gebruikt werd om de algemene middelen te spekken hadden we dit probleem evengoed niet.
Mja, restwaarde hè.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen
Mensen houden graag zich zelf voor de gek.quote:
Op 14 mei worden de moties van Bashir behandeld, worden die niet aangenomen dan wordt het een wetsvoorstel en dan is het zo gepiept lijkt me.quote:
Nee hoor, die van 86 komt dus straks voor kwartaalbelasting in aanmerking. Die van 88 nooit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:53 schreef Prowl het volgende:
Voor die 3000 euro meerprijs kun je ook een paar jaar wegenbelasting betalen
Naah joh.. Minimaal 16000. Inflatie correctie tot 2028, kwartje van weekers in het 5de kabinet Rutte in 2016, en het kalifaat van brussel belasting op voertuigen in 2021 komt er nog bij ..quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat betekend dat je voor de 88er 8160 euro MRB betaald voordat hij belastingvrij word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |