abonnementen ibood.com bol.com
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:04:05 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_169200468
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:33 schreef Dirkos1987 het volgende:
Kick!

Ik wil dus ook een bonsai gaan kopen, twijfel om te beginnen met een ikea ding om te kijken of ik die in leven kan houden of 1 te bestellen op Bonsai.de oid.

iemand tips voor een goede beginners boom?
Jeneverbessen zijn stevige bomen die je ook gerust even geen water kkan geven.
Wel buitenboom.
pi_169200588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:04 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Jeneverbessen zijn stevige bomen die je ook gerust even geen water kkan geven.
Wel buitenboom.
Ben eigenlijk meer opzoek naar een binnenboom. :)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:33:26 #278
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_169202374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:09 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ben eigenlijk meer opzoek naar een binnenboom. :)
Daar heb ik dan weer minder ervaring mee, ik heb vooral naaldbomen op m'n balkon staan.
IK zou dan denk ik een Ficus nemen, die zijn ook erg stevig:
https://www.bonsai-shop.com/en/bonsai/indoor/
pi_169203069
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer minder ervaring mee, ik heb vooral naaldbomen op m'n balkon staan.
IK zou dan denk ik een Ficus nemen, die zijn ook erg stevig:
https://www.bonsai-shop.com/en/bonsai/indoor/
Ik heb naar Bonsaishop.nl een berichtje gestuurd, daar raden ze idd een Ficus aan of een Carmona.
Op de site die jij geeft lijken de prijzen iets beter alleen vindt ik bij de Ficus de potten iets minder mooi.
Vindt een model als deze of een zwarte variant dan mooier:
http://www.bonsaishop.nl/(...)raditioneel-wit-27cm
  zondag 19 maart 2017 @ 15:43:08 #280
62053 Fixers
Princess Charming
pi_169628912
Het is weer lente aan het worden, het kriebelt hier weer en ik ben al mijn hele luie zondag bonsai filmpjes aan het kijken op Youtube.

Het eikje dat ik eerder noemde heeft de hele winter buitengestaan en zo te zien overleefd, maar nog gewoon in de potgrond om een beetje sterker en groter te worden. Daar blijft ze nog wel even in staan.

Inmiddels is mijn balkonboomgaard uitgebreid met appels. Vorig jaar voor de lol wat zaadjes uit mijn tussendoortje laten ontkiemen, ik was uberhaupt al verbaasd dat zaden uit supermarktappels levensvatbaar zijn. Begon met 9 zaadjes, waarvan er 8 wat deden en er na de winter 4 van zijn overgebleven. Deze week ook een handvol nieuwe eikels geplant, waarschijnlijk om weg te geven en vond bij het opruimen van mijn balkon een kiemend esdoornzaadje, dat heb ik ook in een pot gestopt.

Maar denk dat ik toch ook wel een tak ga enten/stekken, of een wat ouder boompje koop. Want al die babies is leuk, maar het is wel heel veel geduld hebben voor wat resultaat.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')