abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 april 2013 @ 12:55:41 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125676556

We kennen allemaal het verhaal.
Over de moord etc.
Hierbij zijn erg veel theories over.

Welke ik zelf wel over na zit te denken is de wapenlobby.

Kennedy wou zelf niet zoveel troepen sturen naar vietnam,
in totaal onder zijn bewind gingen er 17.000 en viel het aantal slachtoffers mee.

dit wou de wapen lobby niet want die wou wapen verkopen en daarom moest Kennedy maar uit de weg geruimd worden.

zeker nu de wapen lobby aardig onder vuur ligt lijkt het me wel een aardige theorie.

de moord zelf is ook heel appart

De Commissie-Warren concludeerde dat één persoon drie schoten had gelost en dat een van de drie de limousine had gemist. Eén kogel trof Kennedy en veroorzaakte ook de verwondingen van gouverneur John B. Connally, die voor Kennedy zat. Het tweede schot dat doel trof, veroorzaakte de fatale hoofdwond van Kennedy. Op amateurfilmbeelden van toeschouwer Abraham Zapruder is te zien dat het hoofd van de President naar achter geslagen wordt, wat volgens sommigen duidt op een schutter aan de voorzijde van het voertuig. Een officieel onderzoek door de "House Select Committee on Assassinations" concludeerde tussen 1976 en 1979 dat er vier kogels afgeschoten waren en dat er waarschijnlijk nog anderen bij betrokken waren. Deze conclusie is echter omstreden, omdat zij gebaseerd is op geluidsmateriaal waarvan de relevantie inmiddels betwijfeld wordt.

Er zijn 4 schoten van zeer grote afstand gelost waarbij 3 doel raakten.
Een minuut na de schietpartij werd Oswald door twee agenten aangetroffen op de benedenverdieping van het schoolboekendepot. Hij was níet buiten adem, wat toch het geval had moeten zijn, als hij een minuut daarvoor nog vanaf de zesde verdieping op de president had geschoten.

ik denk zelf dat oswald misschien 1 x heeft geschoten en dat hij ook door anderen is beschoten vanuit andere richtingen zoals vanaf de grasheuvel.

wat denken jullie?
Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door theguyver op 24-04-2013 13:33:29 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125676617
JFK wilde zilver weer aan de dollar koppelen.

Dat was het probleem.
pi_125676650
Hier is vast al een bestaand topic over.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 april 2013 @ 13:08:58 #4
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_125676946
Ik ken de neef van de broer van de buurman van de oom van een van de mannen die op de heuvel stonden, en die verklaarde dat de man naast hem, en daar de oom van de neef van zijn tante het fatale schot heeft gelost!
pi_125676966
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:58 schreef DroogDok het volgende:
Hier is vast al een bestaand topic over.
Oh vast wel, maar wel leuk om weer eens een nieuwe te zien ;) .
pi_125676978
Je kan wel mooi aan de OP zien wat gecopy/paste is en niet
pi_125677089
Ik mis wel wat bronnen en informatie om deze theorie serieus te kunnen nemen
All management is Strategic Management.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 april 2013 @ 13:24:06 #8
862 Arcee
Look closer
  woensdag 24 april 2013 @ 13:50:44 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125678354
zal vanavond wel even wat toevoegingen er bij doen. wat ik in verleden al eens heb opgezocht.
krijg net wat mails binnen op mijn werk, was hele ochtend uitgestorven :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 april 2013 @ 13:59:55 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125678714
Ik denk dat hij geraakt werd door een raket uit Cuba
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 24 april 2013 @ 14:04:13 #11
225540 Pugg
Friends forever
pi_125678906
quote:
16s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:59 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk dat hij geraakt werd door een raket uit Cuba
_O-
  Moderator woensdag 24 april 2013 @ 14:14:24 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_125679242
quote:
16s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:59 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk dat hij geraakt werd door een raket uit Cuba
:P
  woensdag 24 april 2013 @ 14:19:48 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125679398
quote:
16s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:59 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk dat hij geraakt werd door een raket uit Cuba
:o 8)7 _O-
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 april 2013 @ 16:03:35 #14
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_125682655
ik heb geen idee. maar hij zal wel niet zomaar vermoord zijn.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_125682851
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:03 schreef tribalwars het volgende:
ik heb geen idee. maar hij zal wel niet zomaar vermoord zijn.
Dat lijkt me evident aan elke moord.
pi_125683324
Het is een beetje makkelijk om het zo zwart-wit te stellen dat Kenned tegend e vietbam-ooglog zou zijn gewest..
ook een beetje erg romantisch en bleu gedacht..

JFK was allerminst de 'heldhaftige top-president' die veel mensen graag in hem willen zien, het was juist een president met een grote machtszucht en controleerdwang en ook zijn invloed (en die van zn broer Robbert F. Kennedy, die minister van Justititie en hoofd van de CIA was onder zn broer, een erg opvallende positie omdat het ook gelijkvalt met het regelmatig overtreden van nationale wetgevingen door de CIA).
Ook zette Juist JFK programma's op die gericht waren op het bespieden en tegenwerken van politieke tegenstanders en journalisten, en ook binnenlandse spionage op amerikaans briefverkeer.

wat betreft de Vietnam politiek was hij de architect ervan eigenlijk, ondanks bv dringende adviezen van de Gaulle die een ramp voorspelde en hem afraade aan te spelen op een oorlog, dacht Kennedy werkelijk dat het communisme, als dat in Vietnam zou winnen, heel azie zou overlopen..
een bekende JFK- uitspraak over Vietnam: "Pay any price, bear any burden, meet any hardship, support any friend…to assure the survival and success of liberty "

Er zijn wel enige kanttekeningen te plaatsen bij de invloed van de moord op de ontwikkeling van de vietnampolitiek, die juist in november 1963 in een stroomversnelling kwam metd e staatsgrep en moord op Diem.
De moord op Kennedy heeft ook de amerikanen gedwongen daar enkele keuzes te maken en het is zeker zo dat binnen vier dagen na de mord Johnsson een memo instemde dat aanstreefde op een verdere militarisering van het conflict, wat mogelijk niet gebeurd was als de oord niet had plaatsgevonden...

dat was echter niet zozeer deel van een 'complot' maar vermoedelijk vooral omdat juist Johsson zich eigenlijk wilde concentreren op binnenlandse problemn en sociale politiek, maar daarin buitenland als een 'probleem' zag en mogelijk dacht Johnsson abusievelijk dat hij zo Vietnam versneld kon 'oplossen' door steeds meer troepen te sturen en in te stemmen met meer geweld e oorlogshandelingen (tot aan het Tongkin incident, wat vooral een grote miscommunicatie, maar ook het politiek uitnutten darvan was).

Je kunt betwijfelen of al die daden nu werkelijk helemaal vooraf uitgedacht zijn.. de werkelijkheid is wat minder 'romantisch' en ook minder 'deterministisch'...

politiek is vooral reageren op en vaak ook vooral korte termijns werk.. waarbij lange termijnsplannen eerder absoluut of zelfs tegengesteld werdken als politici ze misschien proberen te 'plannen'

quote:
Een officieel onderzoek door de "House Select Committee on Assassinations" concludeerde tussen 1976 en 1979 dat er vier kogels afgeschoten waren
vooral het 'Dictabelt' tape onderdeel van het HSCA ...
laat dat nu eigenlijk een bijna lachwekkende misser zijn ..
de conclusies uit dat onderzoek, naar een tape-opname van een amerikaanse agent in de motorroute van de moord, waarop vermoedelijk de moord opgenomen is...

Probleem hierbij is echter dat de positie van deze agent onbekend is, de onderzoekers lijken er bijna vanuit te gaan dat de agent naast de limousine reed (omdat zij concluderen de afvlakking door de voorruit van schoten uit de richting van de Grassy Knol erop te kunnen identificeren), echter deze moet minimaal 50 tot 150 meter achter de limo gereden hebben..

verder is het ook grappig dat de onderzoeker het aantal schoten niet kunnen vastleggen, ze geven aan tussen de 4 en 6 schoten te horen... maar wel exact en enorm percies de echo's hiervan zo te kunnen berekenen dat ze tot een exacte 'richting' waaruit de schoten zou komen...

grappig dat onderzoekers dat kunnen doen op basis van en tape waarvan ze niet weten wat de lokatie was waar die opgenomen werd en waarvan ze niet eens het aantal schoten kjunnen vaststellen, maar opeens wél veel moeilijkere berekeningen, die zelfs nu niet zomaar te doen zijn...


nee, het Dictabelt onderzoek is vooral een bewijs dat soms 'wetenschappers' de grootste onzin uit hun duim zuigen en dat politieke gremium en onderzoekscommissie graag die gebruiken, als dat past in hun 'politiek' (want de HSCA had natuurlijk vooral ook een 'politiek' doel, het congress wilde weer een naam krijgen van 'kiritische' volksvertegenwoordigers die luisterden naar de dingen die het volk vermoedde)

[ Bericht 26% gewijzigd door RM-rf op 24-04-2013 16:26:40 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 april 2013 @ 16:52:11 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125684391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

vooral het 'Dictabelt' tape onderdeel van het HSCA ...
laat dat nu eigenlijk een bijna lachwekkende misser zijn ..
de conclusies uit dat onderzoek, naar een tape-opname van een amerikaanse agent in de motorroute van de moord, waarop vermoedelijk de moord opgenomen is...

Probleem hierbij is echter dat de positie van deze agent onbekend is, de onderzoekers lijken er bijna vanuit te gaan dat de agent naast de limousine reed (omdat zij concluderen de afvlakking door de voorruit van schoten uit de richting van de Grassy Knol erop te kunnen identificeren), echter deze moet minimaal 50 tot 150 meter achter de limo gereden hebben..

verder is het ook grappig dat de onderzoeker het aantal schoten niet kunnen vastleggen, ze geven aan tussen de 4 en 6 schoten te horen... maar wel exact en enorm percies de echo's hiervan zo te kunnen berekenen dat ze tot een exacte 'richting' waaruit de schoten zou komen...

grappig dat onderzoekers dat kunnen doen op basis van en tape waarvan ze niet weten wat de lokatie was waar die opgenomen werd en waarvan ze niet eens het aantal schoten kjunnen vaststellen, maar opeens wél veel moeilijkere berekeningen, die zelfs nu niet zomaar te doen zijn...

nee, het Dictabelt onderzoek is vooral een bewijs dat soms 'wetenschappers' de grootste onzin uit hun duim zuigen en dat politieke gremium en onderzoekscommissie graag die gebruiken, als dat past in hun 'politiek' (want de HSCA had natuurlijk vooral ook een 'politiek' doel, het congress wilde weer een naam krijgen van 'kiritische' volksvertegenwoordigers die luisterden naar de dingen die het volk vermoedde)
Oswald heeft dus met een sniper rifle. waarbij je echt moet herladen.. is niet automatisch dus meer als 4 x geschoten... lijkt mij volledig onmogelijk

wat vermoed jij.. meerdere schutters?
want dat is is het enige wat logisch zou zijn?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125685256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oswald heeft dus met een sniper rifle. waarbij je echt moet herladen.. is niet automatisch dus meer als 4 x geschoten... lijkt mij volledig onmogelijk

wat vermoed jij.. meerdere schutters?
want dat is is het enige wat logisch zou zijn?
:? waaruit haal jij 4 schoten...?
die onzin van dat Dictabelt onderzoek geloven, vind ik erg dom omdat je iig daarvan kunt stellen dat het zeker een potje duimzuigerij van hoge orde is...

voorlopig vind ik de aanname dat er drie schoten zijn gevallen, inderdaad de meest waarschijnlijke, het merendeel van de getuigen zegt drie schoten gehoord te hebben, en war er een aantal erboven zaten is dat vermoedelijk door echo-werking..

Het zou lastiger te verklaren zij als er vier of meer schoten gevallen zijn, waarom zo veel mensen kennelijk plots schoten niet horen, juist ook door echo-werking.

Ik denk zeker dat Oswald geschoten heeft uit het raam van de 6e etage van de TBD..
en ook een grote kans dat de uiteindelijke treffer die kennedy doodde en connally verwondde daarvandaan kwam.

goede bewijzen voor andere schutters, heb ik nooit gezien... als mensen daarvoor gaan argumenteren beginnen ze vaak een beroep te doen op je fantasie en moet je allemaal dingen precies gaan voorstellen...
of beweren ze dingen als 'dat één schutter nooit binnen 5 seconden drie maal raak kon schieten en een dodelijke treffer plaatsen.

ik denk inderdaad niet dat het 5 seconden zijn geweest, de latere berekening die de fouten van de warren commissie corrigeerde was dat er ongeveer 7,8 seconde tussen het eerste en derde schot zaten... dat lijkt me bv best mogelijk en ook sluit ik niet uit dat iemand als Oswald, ondanks dat het egen topschutter (maar wel een in scherpschieten getrainde ex-marinier) dat kon doen, al zou hij het vast, als hij het een tweede keer moest doen, niet meer dodelijk kunnen doen, wat dat betreft is het misschien ook deels toeval dat een schot dodelijk was, maar toeval bepaalt nu eenmaal ook de geschiedenis
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125687093
De aflevering van Peter R de Vries is wel interessant, helaas staat het tweede deel niet online:
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
  woensdag 24 april 2013 @ 18:17:52 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125687268
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? waaruit haal jij 4 schoten...?
die onzin van dat Dictabelt onderzoek geloven, vind ik erg dom omdat je iig daarvan kunt stellen dat het zeker een potje duimzuigerij van hoge orde is...

voorlopig vind ik de aanname dat er drie schoten zijn gevallen, inderdaad de meest waarschijnlijke, het merendeel van de getuigen zegt drie schoten gehoord te hebben, en war er een aantal erboven zaten is dat vermoedelijk door echo-werking..

Het zou lastiger te verklaren zij als er vier of meer schoten gevallen zijn, waarom zo veel mensen kennelijk plots schoten niet horen, juist ook door echo-werking.

Ik denk zeker dat Oswald geschoten heeft uit het raam van de 6e etage van de TBD..
en ook een grote kans dat de uiteindelijke treffer die kennedy doodde en connally verwondde daarvandaan kwam.

goede bewijzen voor andere schutters, heb ik nooit gezien... als mensen daarvoor gaan argumenteren beginnen ze vaak een beroep te doen op je fantasie en moet je allemaal dingen precies gaan voorstellen...
of beweren ze dingen als 'dat één schutter nooit binnen 5 seconden drie maal raak kon schieten en een dodelijke treffer plaatsen.

ik denk inderdaad niet dat het 5 seconden zijn geweest, de latere berekening die de fouten van de warren commissie corrigeerde was dat er ongeveer 7,8 seconde tussen het eerste en derde schot zaten... dat lijkt me bv best mogelijk en ook sluit ik niet uit dat iemand als Oswald, ondanks dat het egen topschutter (maar wel een in scherpschieten getrainde ex-marinier) dat kon doen, al zou hij het vast, als hij het een tweede keer moest doen, niet meer dodelijk kunnen doen, wat dat betreft is het misschien ook deels toeval dat een schot dodelijk was, maar toeval bepaalt nu eenmaal ook de geschiedenis
Even laatste gedeelte het lijkt me best tricky, ik kan aardig potje knallen met mijn pompbuks maar binnen 8 seconden iets op zo'n afstand raken terwijl het beweegt.
Zet me wel tot nadenken.
Wat ik daarbij ook vreemd vind is dat de achterkant van het hoofd van JFK volledig weg geslagen was..
Ik zal de foto maar ff niet plaatsten weet ff niet hoe ik die kan plaatsten ivm gore lvl to damn high.
het gat wat hij in zijn keel heeft dan weer wel.
ook is er de magic bullet theorie..

wat het verhaaltje nog spannender maakt.

en inderdaad met het geluid van de schoten echo kan het van alle kanten komen.
dus hoe vaak er precies geschoten is....
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125689072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Even laatste gedeelte het lijkt me best tricky, ik kan aardig potje knallen met mijn pompbuks maar binnen 8 seconden iets op zo'n afstand raken terwijl het beweegt.
Zet me wel tot nadenken.
het gaat helemaal niet of jij altijd maar exact het target raakt...

punt is gewoon dat oswald een marinier was met scherpschutter training en zo heel moeilijk is het niet
en onmogelijk allerminst..
wat uiteindelijk het belangrijkste is

quote:
Wat ik daarbij ook vreemd vind is dat de achterkant van het hoofd van JFK volledig weg geslagen was..
Ik zal de foto maar ff niet plaatsten weet ff niet hoe ik die kan plaatsten ivm gore lvl to damn high.
het gat wat hij in zijn keel heeft dan weer wel.
ja.. die plaatjes kun je weglaten, ik ken ze wel...

enkel, dat is toch prima verklaarbaar?
een schedel kent nu eenmaal een onderdruk en als deze op de juiste plaats getroffen wordt, zal die zeker uiteenklappen, waarbij juist de grotste wond aan de kant van binnentreden komt (Mythbusters heeft dat ooit gesimuleerd in een setting die heel sterk op de JFK-moord leek, zowel wat betreft wonden die gevomd werden en bv zoiets als de beweging van het lichaam, of die bv een door de kinetische energie van een kogel weggeslagen wordt. wat overigens niet het geval is, een kogel draagt vrijwel geen kinetische energie over op een geheel lichaam, daarvoor veroorzaakt hij nu juist een wond)..

de betreffende wonden zijn overgens het best te vergelijken met eens chot van achter en zijn omogelijk te verorzaken door een schutter van rechtsvoor, die zou dan eerder het gezicht of iig de zijkant de intredings wond veroorzaakt hebben

quote:
ook is er de magic bullet theorie..
[ afbeelding ]
wat het verhaaltje nog spannender maakt.
Ik kan je aanraden wat onderzoek te doen naar de exacte setting..
deze grafiek is namelijk juist een overdrven voorbeeld hoe de tegenstanders de singlebullet theorie uitleggen en hoe fout dat is...

Kennedy en Connally zaten niet op gelijke hoogte (de limousine had een stevig verhoogde achterbank en Connally zat ongeveer 40-50 centimet lager)
bovenal zaten ze licht gedraaid tegenover elkaar en kenndy zat naar binnen en connaly juist tegen de deur aan...

corrigeer je de exacte positie van de beide personen, verschijnt opeens een lijn die de kogel afgelegt zou moeten hebben, welke een duidelijke lijn vertoond met hooguit lichte afwijkingen


een 3D simulatie met uitstekende uitleg van het exacte gebeuren en ook waar complot-uitleggers (bv bekend uit de hollywoodfilm JFK) de fout ingaan

quote:
en inderdaad met het geluid van de schoten echo kan het van alle kanten komen.
dus hoe vaak er precies geschoten is....
het is is geheel anders of je het hebt over de 'richting' van schoten... of over het aantal.. dus wat wil je zeggen met de verwijzing naar echo´s...?

iig maken die echo's dat het wel goed mogelijk is dat mensen bv zeggen méér schoten gehoord te hebben, maar lastiger te verklaren dat mensen minder zouden horen...

de meerderheid der getuigen heeft 33 schoten gehoord (iets van 55%) en nog een substantieel deel 4 of 5 (30-35%)...
dat is juist goed verklaarbaar met drie werkelijke schoten, maar als je van de theorie uitgaat dat er meer geschoten is, moet je ergens verklaren hoe het kan ijn dat dat de meerderheid der getuigen ontgaan is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:25:58 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125748449
nou... ff de volledige docu gekeken dat kleien stukje hierboven is maar een trailer.

:o moest zeggen dat de warren commisie wel goed zat maar niet goed konden onderbouwen.
computer animatie.. maakt veel duidelijk in een keer.

gooit DVD JFK in de prullenbak. :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_125750440
Overigens ben ikzelf ook niet vrij van complottheorieen... ik heb zelf het vermoeden dat bv de CIA én de FBI reuze nerveus geworden zijn van de Garrisson onderzoeken naar de achtergronden van Oswald, omdat die een hoop lijken in de kast hadden en je juist uit Oswald's verleden wel degelijk een groot aantal vermoedens kunt halen dat hij iig onder een vorm van surveillantie gestaan moet hebben, én mogelijk enige cia-contacten had gehad (of zelfs een CIA-medewerker was in de vorm van een 'sleeper').

Vreemd genoeg zijn de beste publieke gegevens, de documenten die KGB-overloper Nosenko meegebracht had en juist die heeft drie jaar in een geheime CIA gevangenis illegaal opgesloten gezeten, na zn overlopen omdat de CIA erg met hem in zn maag zat.

Er zal ook zeker een behoorlijke angst geweest zijn om te ontdekken dat er een buitenlandse macht achter zou kunnen zitten (en eveneens als men gedwongen zou worden te erkennen dat buitenlandse machten dat mogelijk konden doen als represaille voor meerdere amerikaanse moordcomplotten tegen buitenlandse heersers, die door JFK geinitieerd waren)

- Het bezoek van Oswald aan de russische ambassade in Mexico
- Het ontbreken van een debriefing of onderzoek na Oswald's terugkeer uit Rusland
- Zijn eerste werklocatie na terugkeer, een bedrijf dat direkte contacten met de CIA had
- onderzoeken naar een mogelijke rol van Oswald in het verkrijgen van mogelijke informatie over U2-basissen en -vluchten door de russen, nadat oswald naar Rusland overgelopen was, terwijl hij voorheen een radar-controller op een japanse U2-basis Atsugi was geweest (kort na Oswald's overlopen werd een U2 onverwacht neergeschoten waar vrijwel iedereen veroed dat de russen moeten hebben geweten van de vluchtroute).. officieel had Oswald geen enkele 'clearance' maar dat is ook door interne mensen ontkend, het is gebruikelijk dat de gegevens over een standaard clearance verwijderd wordt uit dossiers na ontslag.. wel is het onwaarschijnlijkd at Oswald een 'inteligence' clearance had, hij was enkel in dienst als militaire radar-controller en deed nooit inlichtingenwerk (voor zover bekend).
wel is bekend uit zn dossier dat het al snel opgevallen was dat hij een grote interesse vor Marxisme had én een talent voor talen (russich en spaans geleerd had)... dat zijn eigenschappen die CIA-recruiters zeer zeker opvallen.

Ook de FBI had doessiers over zowel oswald en zn vrouw na hun terugkeer en er is de opvallende rol van CIA-man George de Mohrenschildt, die een zeer hoge positie had in kringen van anti-spionage, inlichtingendiensten én een persoonlijke vriend was van oswald en hem bv vanuit New Orleans naar Dallas gehaald had.
(Oltmans vermoedde dat De Mohrenschildt een soort van 'puppetmaster' was die mogelijk achter het aanzetten van osald tot de moord zat, Mohrenschildt pleegde overigens zelfmoord direkt na het ontvangen van een uitnodiging te moeten getuigen voor het HSCA)

Allemaal zaken met een behoorlijke politieke brisance en zeer geheimzinnig en meer of minder bekend.
De CIA aktes die publiek geworden zijn van Oswald zijn erg onvolledig en bevatten ook opvallende fouten (verkeerde foto's) en delen bewust vervalse gegevens (een "funny" wordt dat bij de CIA genoemd, en is een gebruik die men bij de meeste personen doet die door hen opgeleid worden ).

Er is, ook als je bv minder geloofwaardigheid aan die Grassy knoll theorie hecht, genoeg grond voor kritisch onderzoek en ook vermoedens dat er best veel gespeeld zal kunnen hebben, en dingen verborgen zijn gebleven, of onder tafel geschoven..
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:42:49 #24
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_125751802
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:50:05 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125752069
quote:
ah thnx, ik had m al op een andere site gevonden , maar die was verwijdert ^O^
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')