Tja, ik weet helemaal niet hoe jij lesgeeft en dus ook niet in hoeverre je jufferig (zoals ik dat interpreteer) bent natuurlijk. Maar als je zegt dat je brugklassen dol op je zijn, lijkt het wel alsof je denkt dat ik denk dat dit niet het geval is of kan zijn omdat je jufferig bent of zoiets... Dat wordt nogal ingewikkeld. En dat begrijp ik dan weer niet. Ik schrijf niet voor niets dat iedere docent een eigen stijl heeft, en dat leerlingen ook voorkeuren hebben en dat het daarom prettig is dat er variatie is. Het is toch niet zo'n gek idee dat jij voor sommige leerlingen de ideale docent bent, maar dat andere leerlingen vanwege een persoonlijke voorkeur en 'klik' meer met een andere docent hebben?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is jullie invulling van het woord jufferig als ik zeg dat ik juffiger ben in de brugklas betekent dat voor mij niet kinderachtig, maar vooral minder los dan in de bovenbouw, wat directiever, en ook wat liever. Mijn brugklassen zijn dol op me, dus ik neem aan dat ze het niet vervelend vinden.
oh nee, dat doe ik niet hoor! Het ontwikkelt zich ook een beetje tijdens het jaar, als een klas de eerste weken nog helemaal vol spanning zit en dingen vraagt als "mevrouw, mag je ook met groen schrijven" "mevrouw, ik heb geen schrift alleen een map", "juf, ik heb twee zinnen omgedraaid bij opdracht C, snapt u het met deze pijlen?" dan reageer ik daar liever en geduldiger op dan als een derde klas of een bovenbouwklas dat zou doen. Ook ben ik in de eerste maanden wel iets explicieter in mijn instructie.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:03 schreef mane het volgende:
[..]
Tja, ik weet helemaal niet hoe jij lesgeeft en dus ook niet in hoeverre je jufferig (zoals ik dat interpreteer) bent natuurlijk. Maar als je zegt dat je brugklassen dol op je zijn, lijkt het wel alsof je denkt dat ik denk dat dit niet het geval is of kan zijn omdat je jufferig bent of zoiets... Dat wordt nogal ingewikkeld. En dat begrijp ik dan weer niet. Ik schrijf niet voor niets dat iedere docent een eigen stijl heeft, en dat leerlingen ook voorkeuren hebben en dat het daarom prettig is dat er variatie is. Het is toch niet zo'n gek idee dat jij voor sommige leerlingen de ideale docent bent, maar dat andere leerlingen vanwege een persoonlijke voorkeur en 'klik' meer met een andere docent hebben?
Ik zou zelf op mijn huidige school en vorige scholen een paar (en ja dat zijn dan toch vooral vrouwelijke) docenten kunnen noemen die naar mijn idee zich echt 'jufferig' gedragen. Voor mij gaat dat bijvoorbeeld gepaard met een bepaalde toon (stemgebruik), een kinderlijker taalgebruik en het overdreven benoemen van alles en een bepaalde benadering van de kinderen, waarbij de leerlingen ook echt als kinderen behandeld worden (dus ook in de strafmaatregelen die ze krijgen bijvoorbeeld als ze zich ergens niet aan houden). Ik was daar als leerling zelf nogal allergisch voor en daarom nu waarschijnlijk nog steeds. Maar daarom is het dus fijn als er verschillen in stijl zijn tussen docenten in de onderbouw (waardoor je in mijn ogen niet kunt spreken van 'de' onderbouwdocent in het algemeen en in hoeverre die zich anders gedraagt van een bovenbouwdocent), zoals het ook fijn is als leerlingen zowel mannelijke als vrouwelijke docenten hebben!
Dan ga je er vanuit dat de ouders de fout zien!quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
Eigenlijk is het helemaal niet om te lachen. Maargoed, je zou toch zeggen dat niemand daar meer z'n kinderen naar toe zou sturen?
Goedkeuren is overbodig als je het regelen van de reclame aan een capabel iemand over laat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Erg professioneel is het in ieder geval niet, genoeg mensen binnen zo'n bedrijf zouden zo'n fout opmerken als je de tekst even laat goedkeuren alvorens je die print.
Aan de andere kant is juist taal (en taalgebruik) een visitekaartje (en vaak juist het éérste visitekaartje dat iemand afgeeft, onbewust!). Had de tekst veel korte zinnen en uitroeptekens bevat, dan had ik het idee alsof ik naar een marktkraamkoopman zat te luisteren (maar dan in schriftelijke vorm), terwijl zo'n soort alinea zoals ik nu schrijf juist meer het idee overbrengt dat ik mezelf graag hoor praten, met alle komma's, bijzinnen en dies wat zij.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:28 schreef Buitendam het volgende:
Vanwege een d/t fout? Kan de rest van de tekst niet goed lezen vanwege mobiel, maar is het niet wenselijker om je kind al dan niet te laten helpen door zo'n instituut aan de hand van wezenlijke cijfers en resultaten?
Uiteraard. Blijkbaar geven niet alle opleidingen die die mensen volgen de garantie dat ze dit kunnen ondanks dat het stof is die op de lage school wordt behandeld. Mij is als leerling opgevallen dat het nooit echt negatieve consequenties had als je dit niet goed beheerste, hooguit kreeg je een 3 of een 4 (ik niet) voor een toets in plaats van een 7 - en dit nadat de leraar had besloten om per 3 fouten een punt af te trekken in plaats van per 2 fouten - en dan kon je het wel weer compenseren met andere toetsen. De combinatie van het niet belangrijk vinden en het wegkomen met het niet goed beheersen is wellicht een belangrijke oorzaak van het niet onder de knie krijgen van deze simpele regeltjes? Nu de laatste maanden weer al die leerlingen hier hun debatopdrachtje laten maken door FOK-forum-leden vraag ik me weer af of dat die leerlingen niet beter wat extra met grammatica zouden oefenen. Ik ga me verder hier niet in die discussie mengen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:24 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Goedkeuren is overbodig als je het regelen van de reclame aan een capabel iemand over laat.
Iemand die d/t-fouten maakt, is ongeschikt voor die functie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |