Dat zal best wel, maar je bent de voorgaande keren toch ook zonder je auto naar band repetitie gekomen? dan maakt die ene keer ook niet meer uit. Ik vind dat gewoon zonde van het geld. Maar ieder z'n ding natuurlijkquote:Op maandag 22 april 2013 12:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan handig zijn, ik zelf doe het wel.
want: stel ik heb m`n rijbewijs op maandag aangevraagd. Dan kan ik de woensdag daarop meteen met op eigen houtje naar de band repetitie En anders moet ik wachten tot vrijdag/zaterdag.
Tuurlijk, het kost extra geld, maar als het handig uitkomt, sja.. waarom niet?
Klopt Maar ik moet dan afhankelijk zijn van een van de leden van de band die mij komt ophalen, en dat is heel erg stressen soms, want we beginnen om 8, maar soms is ie hier pas om half 8quote:Op maandag 22 april 2013 12:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Dat zal best wel, maar je bent de voorgaande keren toch ook zonder je auto naar band repetitie gekomen? dan maakt die ene keer ook niet meer uit. Ik vind dat gewoon zonde van het geld. Maar ieder z'n ding natuurlijk
Is dit bedrag het echt waard?quote:Op maandag 22 april 2013 12:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt Maar ik moet dan afhankelijk zijn van een van de leden van de band die mij komt ophalen, en dat is heel erg stressen soms, want we beginnen om 8, maar soms is ie hier pas om half 8
TACHTIG EURO?!?!?!quote:Op maandag 22 april 2013 12:32 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Is dit bedrag het echt waard?
Rijbewijs aanvragen: ¤ 46,50; Rijbewijs aanvragen met spoed: ¤80,60 (¤ 46,50 plus ¤ 34,10 toeslag).
Nee joh hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 22 april 2013 12:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
TACHTIG EURO?!?!?!
Ik dacht dat het 30 euro was
Ja, ongeveer 30 euro extra ja. Niet 30 euro in totaal natuurlijkquote:Op maandag 22 april 2013 12:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
TACHTIG EURO?!?!?!
Ik dacht dat het 30 euro was
Ik denk dat dat enorm verschilt per gemeente en per periode. Bij mij duurde het wel echt 5 werkdagenquote:Op maandag 22 april 2013 12:43 schreef tralalala het volgende:
Je rijbewijs ligt na 3 dagen sowieso wel klaar.
Maandagochtend aangevraagd, woensdag het gokje genomen en hij lag al klaar!
Was toen wel bij mijn vernieuwde rijbewijs (+A Motor) maar dat zal niet verschillen denk ik.
Trouwens,quote:Een rijbewijs is 10 jaar geldig en kost ¤ 37,90. U kunt uw rijbewijs binnen 1 week ophalen. Als uw rijbewijs is vermist, doet u aangifte bij de politie en geeft u dit aan ons door.
Kwijt is of wordt vermist.quote:rijbewijs is vermist
wanneer heb je?quote:Op maandag 22 april 2013 14:03 schreef Braddie het volgende:
Nou.... ik kan vandaag niet de energie opbrengen om te leren..
Nee, dat vind ik nou ook. En ze zijn wel 20 hele euro's omlaag gegaan zeg sinds dit jaar, poeh.quote:
Gast, theorie is te simpel gewoon; borden leren en toepassen. Ik heb wel geteld 1 dag geleerd. Het is echt geen rocket science. Je krijgt sowieso al 30 vragen gratisquote:
Ik heb nog áltijd moeite met dingen als "Gas los/remmen/niets" en voorrang shizzle.... én andere kleine dingetjes..quote:Op maandag 22 april 2013 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gast, theorie is te simpel gewoon; borden leren en toepassen. Ik heb wel geteld 1 dag geleerd. Het is echt geen rocket science.
Nou ik heb 'm ook pas de derde keer gehaald... eerste 2 keer gezakt puur op laksheid.quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb nog áltijd moeite met dingen als "Gas los/remmen/niets" en voorrang shizzle.... én andere kleine dingetjes..
30 vragen gratis?
Ja... ik had mezelf voorgenomen elke dag het boek toch wel door te nemen... ging niet... naja, dan maar elke dag de helft... ook niet, heb hem gister na 4 dagen uitgelezen Dus het word tijd om er weer wat normaals mee te doen. Toch maar bikkelen en elke dag door lezen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:14 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Nou ik heb 'm ook pas de derde keer gehaald... eerste 2 keer gezakt puur op laksheid.
Wat ik wel deed is gewoon vragen wanneer je een bord tegenkom die je niet ken dan er wat over lullen bij je praktijk. Waarom praktijk en theorie die dingen niet gewoon combinerenquote:Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja... ik had mezelf voorgenomen elke dag het boek toch wel door te nemen... ging niet... naja, dan maar elke dag de helft... ook niet, heb hem gister na 4 dagen uitgelezen Dus het word tijd om er weer wat normaals mee te doen. Toch maar bikkelen en elke dag door lezen.
Wat bij mij heel erg geholpen heeft is vragen maken en oefenen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja... ik had mezelf voorgenomen elke dag het boek toch wel door te nemen... ging niet... naja, dan maar elke dag de helft... ook niet, heb hem gister na 4 dagen uitgelezen Dus het word tijd om er weer wat normaals mee te doen. Toch maar bikkelen en elke dag door lezen.
1 keer per week is gewoon prima hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 14:37 schreef Braddie het volgende:
Een vriendin van me mag over 2 maanden afrijden, dus ik zeg dat het hartstikke chill voor d`r is, en vraag hoeveel ze lest, zegt ze:
" Ja, ik les maar 1x per week, want ik ken alles al "
Dat is natuurlijk echt onzin Je leert constant bij lijkt me.
Ja dat snap ik wel Doe ik zelf ook (Al les ik liever 2-3x per week)quote:Op maandag 22 april 2013 14:50 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
1 keer per week is gewoon prima hoor.
Doe ik tussendoor ookquote:Op maandag 22 april 2013 14:49 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Wat bij mij heel erg geholpen heeft is vragen maken en oefenen.
Dat is onzin ja. Maar kijk. Ik moet 21 mei afrijden en we gaan nog maar 2 x 1,5 uur lessen. Want er hoeven geen basisdingen meer bij. Je leert pas echt wanneer je een eigen auto hebt, dan begint het grote avontuur pas. Maar ze heeft wel gelijk verder.quote:Op maandag 22 april 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel Doe ik zelf ook (Al les ik liever 2-3x per week)
Maar dat ze zegt " Ik weet alles al " dát lijkt mij echt onzin.
Dat is waar Ik moet nog lááng niet afrijden haha, maar zelfs als ze m`n examen inplannen wil ik nog minimaal 4-5 lessen er bij. Hoe meer ik leer hoe beter het isquote:Op maandag 22 april 2013 14:51 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Dat is onzin ja. Maar kijk. Ik moet 21 mei afrijden en we gaan nog maar 2 x 1,5 uur lessen. Want er hoeven geen basisdingen meer bij. Je leert pas echt wanneer je een eigen auto hebt, dan begint het grote avontuur pas. Maar ze heeft wel gelijk verder.
Je instructeur laat je afrijden wanneer je in principe geen lessen meer nodig hebt. Hij laat je niet afrijden wanneer je nog basisdingen moet leren etc.quote:Op maandag 22 april 2013 14:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is waar Ik moet nog lááng niet afrijden haha, maar zelfs als ze m`n examen inplannen wil ik nog minimaal 4-5 lessen er bij. Hoe meer ik leer hoe beter het is
Dat is zo. Maar ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere.quote:Op maandag 22 april 2013 14:53 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Je instructeur laat je afrijden wanneer je in principe geen lessen meer nodig hebt. Hij laat je niet afrijden wanneer je nog basisdingen moet leren etc.
Meer lessen is niet gelijk aan een grote kans van slagenquote:Op maandag 22 april 2013 14:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere.
Dan leer je juist meer situaties toch?quote:Op maandag 22 april 2013 14:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Meer lessen is niet gelijk aan een grote kans van slagen
Naar mijn idee niet, je moet gewoon een keer examen doen; rijden leer je bij je praktijk lessen, verder is rijden gewoon ervaring.quote:Op maandag 22 april 2013 14:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan leer je juist meer situaties toch?
Ok gelukkig heb ik ook nog een TTT (Hopelijk krijg ik vrijstelling van die bijzondere verrichtingen )quote:Op maandag 22 april 2013 15:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet, je moet gewoon een keer examen doen; rijden leer je bij je praktijk lessen, verder is rijden gewoon ervaring.
Pas wel op, je bent een klant en het is een bedrijf, ze willen ten alle tijden geld aan je verdienen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok gelukkig heb ik ook nog een TTT (Hopelijk krijg ik vrijstelling van die bijzondere verrichtingen )
Kwestie van momentopname, geloof me. Examen is 1 grote grap. Ze kijken in 20-30 minuten of je wel kan rijden. Als er zich 1 situatie voordoet die je over het hoofd ziet ben je genaaid.quote:Op maandag 22 april 2013 14:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan leer je juist meer situaties toch?
Echt? Ik heb vrijdag vrijstelling gehaald voor parkeren en keren. Maargoed dan moet ik toch echt maar in 1x slagen. Ik zit er niet op te wachten om nog een keer te moeten keren. Parkeren is niet zo heel ingewikkeld maar ik kreeg dit keer zo'n makkelijke keeropdracht dat ik die niet nog een keer wil doen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:07 schreef DrDentz het volgende:
Moet je ook wel slagen anders ben je je vrijstellingen weer kwijt.
quote:Op maandag 22 april 2013 15:10 schreef appelschaap het volgende:
[..]
Echt? Ik heb vrijdag vrijstelling gehaald voor parkeren en keren. Maargoed dan moet ik toch echt maar in 1x slagen. Ik zit er niet op te wachten om nog een keer te moeten keren. Parkeren is niet zo heel ingewikkeld maar ik kreeg dit keer zo'n makkelijke keeropdracht dat ik die niet nog een keer wil doen.
Ik ben trouwens ook wel weer een blind schaap dat ik nu pas zie dat dit topic er is. Ik heb ondertussen al 22 lessen gehad.
Wow... dus stel er komt opeens een auto uit een straatje duiken die ik niet heb gezien dan is het al klaar?... shit zeg.quote:Op maandag 22 april 2013 15:09 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Kwestie van momentopname, geloof me. Examen is 1 grote grap. Ze kijken in 20-30 minuten of je wel kan rijden. Als er zich 1 situatie voordoet die je over het hoofd ziet ben je genaaid.
Mensen met hun rijbewijs zien ook zovaak shit over het hoofd. Kan je nog zo lang je rijbewijs hebben.
Wel als hij van rechts komt. Je moet altijd goed scannen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wow... dus stel er komt opeens een auto uit een straatje duiken die ik niet heb gezien dan is het al klaar?... shit zeg.
Ja ok. Daar kreeg ik gelukkig al complimenten over. Bij m`n intake was het zo van " Je moet wel goed kijken wat er gebeurd hé" en bij m`n eerste officiele rijles (Met andere bril, want die vorige was slecht) was het " Je bent super goed vooruit gegaan, je overziet nu ook goed situaties, en je kijkt lekker goed vooruit, en je neemt goed en zeker deel aan het verkeer "quote:Op maandag 22 april 2013 15:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel als hij van rechts komt. Je moet altijd goed scannen.
Ehm ja. Want zo gebeuren ongelukken dus, geen voorrang verlenen.quote:Op maandag 22 april 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wow... dus stel er komt opeens een auto uit een straatje duiken die ik niet heb gezien dan is het al klaar?... shit zeg.
Dat besluitvaardige houden ze wel van ja. Kan bij mij nog wel beter. Maar ik deed mijn eerste lessen ook veel meer overdreven met kijken. Nu kijk ik minder overdreven, maar ik zie het dan wel Hoop ik.quote:Op maandag 22 april 2013 15:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja ok. Daar kreeg ik gelukkig al complimenten over. Bij m`n intake was het zo van " Je moet wel goed kijken wat er gebeurd hé" en bij m`n eerste officiele rijles (Met andere bril, want die vorige was slecht) was het " Je bent super goed vooruit gegaan, je overziet nu ook goed situaties, en je kijkt lekker goed vooruit, en je neemt goed en zeker deel aan het verkeer "
Dan zou het nog wel meevallen in de prijs..quote:Op maandag 22 april 2013 15:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Betalen voor een examen en niet slagen voelt als naar een pretpark gaan waar alle attracties zijn gesloten.
Ik keek ook echt énorm overdreven. linker buitenspiegel, over m`n schouder, binnenspiegel.quote:Op maandag 22 april 2013 15:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat besluitvaardige houden ze wel van ja. Kan bij mij nog wel beter. Maar ik deed mijn eerste lessen ook veel meer overdreven met kijken. Nu kijk ik minder overdreven, maar ik zie het dan wel Hoop ik.
Ik kijk soms ook iets te fanatiek over mijn linkerschouder. Zit ik bijna achterstevoren . En soms heb ik dat ik nauwelijks kijkquote:Op maandag 22 april 2013 15:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik keek ook echt énorm overdreven. linker buitenspiegel, over m`n schouder, binnenspiegel.
Altijd over je schouders kijken/spiegels kijken.quote:Op maandag 22 april 2013 15:36 schreef xzaz het volgende:
Me zusje was gezakt omdat er opeens een ANWB wagen stil stond voor een stoplicht, keek ze niet over de schouder toen ze naar links ging; bam weg rijbewijs
En dan zeggen ze ook nog *verder ging alles goed*
Had ze botsing dan? Of een ingreepquote:Op maandag 22 april 2013 15:36 schreef xzaz het volgende:
Me zusje was gezakt omdat er opeens een ANWB wagen stil stond voor een stoplicht, keek ze niet over de schouder toen ze naar links ging; bam weg rijbewijs
En dan zeggen ze ook nog *verder ging alles goed*
Nee verder niks, ze keek niet Examinator stond ook bekend als een lul pietje-precies zei me instructeur.quote:Op maandag 22 april 2013 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Had ze botsing dan? Of een ingreep
Ja je moet echt mazzel hebben met een examinatrice. Gelukkig had ik een goede . En je mag fouten maken, als je ze maar goed kan oplossenquote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee verder niks, ze keek niet Examinator stond ook bekend als een lul pietje-precies zei me instructeur.
Niets pietje precies. Voor hetzelfde geldt rijdt er wel wat (bijvoorbeeld een motorrijder) en rijd je diegene overhoop.quote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee verder niks, ze keek niet Examinator stond ook bekend als een lul pietje-precies zei me instructeur.
Volgens mij haalt bijna iedereen die TTT. Je krijgt volgens mij meestal 3 opdrachten, als je er 2 goed doet en er 1 compleet verprutst heb je het alsnog gehaald. Mijn instructeur had het zelf in ieder geval pas 1 keer meegemaakt dat 1 van zijn leerlingen die toets niet haalde.quote:Op maandag 22 april 2013 15:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok gelukkig heb ik ook nog een TTT (Hopelijk krijg ik vrijstelling van die bijzondere verrichtingen )
Ooh, dat zal dan best mee vallen inderdaad.quote:Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij haalt bijna iedereen die TTT. Je krijgt volgens mij meestal 3 opdrachten, als je er 2 goed doet en er 1 compleet verprutst heb je het alsnog gehaald. Mijn insructeur had het zelf in ieder geval pas 1 keer meegemaakt dat 1 van zijn leerlingen die toets niet haalde.
De informatie die een arts heeft is wel even wat anders dan hoe je rijles/rij-examen ging he. Zulke gevoelige informatie lijkt het me niet, of je wel of niet geslaagd bent. Dat het misschien niet erg netjes is klopt wel, maar een beroepsgeheim voor zoiets zou wel erg overdreven zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 14:50 schreef DrDentz het volgende:
Hebben mensen die bij een rijschool werken ook niet een soort van beroepsgeheim ofzo? Iemand zei tegen me balen dat je gezakt bent hè? En ze wist ook wat er fout gegaan was, omdat haar vader daar dus werkt.. wat is dit voor onzin. De dokter gaat toch ook niet al jouw kwaaltjes aan zijn hele familie doorgeven.
Ik heb vrijdag m'n TTT gehad. Je kunt alle 3 de onderdelen "los" halen. Ik heb bijvoorbeeld wel de parkeer en keer opdracht gehaald. Maar de stop opdracht moet ik nog doen als ik examen doe.quote:Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij haalt bijna iedereen die TTT. Je krijgt volgens mij meestal 3 opdrachten, als je er 2 goed doet en er 1 compleet verprutst heb je het alsnog gehaald. Mijn instructeur had het zelf in ieder geval pas 1 keer meegemaakt dat 1 van zijn leerlingen die toets niet haalde.
Weet je dat wel zeker? Volgens mij is het gewoon een algemene vrijstelling. Of het moet zijn aangepast dit jaar. Want bij mij was dat vorig jaar niet zo. Ze maken alleen een notitie dat je hem gehaald hebt, maar ze kijken bij het examen verder niet meer naar wat je wel en niet goed deed bij je TTT.quote:Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef appelschaap het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag m'n TTT gehad. Je kunt alle 3 de onderdelen "los" halen. Ik heb bijvoorbeeld wel de parkeer en keer opdracht gehaald. Maar de stop opdracht moet ik nog doen als ik examen doe.
Leer jij niet veel te veel? Ik heb alles de dag van tevoren ff gelezen en ben ook makkelijk geslaagd.quote:Op maandag 22 april 2013 17:44 schreef Braddie het volgende:
Al 5 hoofdstukken geleerd Straks even eten en ff bijkomen Dan weer verder.
Ik leer veel ja. Maar ik heb zoiets van " Laat ik het zekere voor het onzekere maar nemen, dan weet ik 99% zeker dat ik slaag "quote:Op maandag 22 april 2013 20:11 schreef Neraice het volgende:
[..]
Leer jij niet veel te veel? Ik heb alles de dag van tevoren ff gelezen en ben ook makkelijk geslaagd.
Aan de andere kant, als je dan niet slaagt, dan moet het vertrouwen voor die keer erop toch wel helemaal weg zijn?Want je hebt er al alles aan gedaan dan. Althans, dat zou ik wel hebben denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 20:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik leer veel ja. Maar ik heb zoiets van " Laat ik het zekere voor het onzekere maar nemen, dan weet ik 99% zeker dat ik slaag "
Er kan natuurlijk ook gewoon een mede-verkeersdeelnemer in die hoek zitten. Die rij je dan aan als je niet kijkt.quote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee verder niks, ze keek niet Examinator stond ook bekend als een lul pietje-precies zei me instructeur.
Klopt..quote:Op maandag 22 april 2013 20:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je dan niet slaagt, dan moet het vertrouwen voor die keer erop toch wel helemaal weg zijn?Want je hebt er al alles aan gedaan dan. Althans, dat zou ik wel hebben denk ik
kan kan kan, als als als. dat zijn veel gebruikte woorden in het verkeer.quote:Op maandag 22 april 2013 20:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk ook gewoon een mede-verkeersdeelnemer in die hoek zitten. Die rij je dan aan als je niet kijkt.
Dat zal ik dan toch eens vragen als ik weer rijles heb. Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd heb begrepen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Volgens mij is het gewoon een algemene vrijstelling. Of het moet zijn aangepast dit jaar. Want bij mij was dat vorig jaar niet zo. Ze maken alleen een notitie dat je hem gehaald hebt, maar ze kijken bij het examen verder niet meer naar wat je wel en niet goed deed bij je TTT.
Een arts heeft een beroepsgeheim. Een instructeur niet. Maar het staat idd niet netjes.quote:Op maandag 22 april 2013 14:50 schreef DrDentz het volgende:
Hebben mensen die bij een rijschool werken ook niet een soort van beroepsgeheim ofzo? Iemand zei tegen me balen dat je gezakt bent hè? En ze wist ook wat er fout gegaan was, omdat haar vader daar dus werkt.. wat is dit voor onzin. De dokter gaat toch ook niet al jouw kwaaltjes aan zijn hele familie doorgeven.
Je moet ook een beetje mazzel hebben met de vragen, foutmarge is niet zo groot.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef zerokil het volgende:
Ik zie hier veel mensen zeggen: "Joh avondje van te voren leren en ik was geslaagd voor mijn theorie''.
Dit kan ik nauwlijks geloven...
Ik heb echt goed geleerd voor mijn theorie en was op de valreep geslaagd (1ste x)
Voor je Theorie moet je gewoon goed leren..
De één leert natuurlijk makkelijker dan de ander he. Voor mij was 1 keer dat boekje doorlezen en daarna oefenexamens maken wel voldoende, dat hoeft echt niet meer dan 1 a 2 dagen te kosten. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die zo'n boek 4 keer doorlezen en het dan nog niet onthouden. Dat verschilt gewoon per persoon.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef zerokil het volgende:
Ik zie hier veel mensen zeggen: "Joh avondje van te voren leren en ik was geslaagd voor mijn theorie''.
Dit kan ik nauwlijks geloven...
Ik heb echt goed geleerd voor mijn theorie en was op de valreep geslaagd (1ste x)
Voor je Theorie moet je gewoon goed leren..
Daarom moet je ook gewoon kijken. Zeker in zo'n geval. En is het logisch dat je zakt, als je dat niet doet.quote:Op maandag 22 april 2013 20:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
kan kan kan, als als als. dat zijn veel gebruikte woorden in het verkeer.
Je moet het niet leren, je moet het begrijpen Denk dat de mensen die een avondje van te voren het boek pakken dat ook doen.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef zerokil het volgende:
Ik zie hier veel mensen zeggen: "Joh avondje van te voren leren en ik was geslaagd voor mijn theorie''.
Dit kan ik nauwlijks geloven...
Ik heb echt goed geleerd voor mijn theorie en was op de valreep geslaagd (1ste x)
Voor je Theorie moet je gewoon goed leren..
Eigenlijk zeg je samenvattend dat je gewoon goed moet opletten op de plaatjes die de verkeerssituaties uitbeelden en niet lukraak maar gewoon de theorie uit je hoofd leren om maar het gevoel te hebben dat je iets weet. Je moet gelijk het beeld (situatie) die je wordt voorgeschoteld kunnen liëren aan de theorie die je zojuist geleerd hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
Je moet het niet leren, je moet het begrijpen Denk dat de mensen die een avondje van te voren het boek pakken dat ook doen.
Las eerder hier ergens iemand roepen dat je borden moet stampen. Ook al zo'n onzin.
Zo kun je het ook omschrijvenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je samenvattend dat je gewoon goed moet opletten op de plaatjes die de verkeerssituaties uitbeelden en niet lukraak maar gewoon de theorie uit je hoofd leren om maar het gevoel te hebben dat je iets weet. Je moet gelijk het beeld (situatie) die je wordt voorgeschoteld kunnen liëren aan de theorie die je zojuist geleerd hebt.
Toch?
Dit hoor ik ook van vrienden ja. In dat half uurtje moet je gewoon precies volgens de regels rijden en handelen zoals het CBR wil dat je handelt. Met een relaxte examinator ben je dan zo geslaagd.quote:Op maandag 22 april 2013 15:09 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Kwestie van momentopname, geloof me. Examen is 1 grote grap. Ze kijken in 20-30 minuten of je wel kan rijden. Als er zich 1 situatie voordoet die je over het hoofd ziet ben je genaaid.
Mensen met hun rijbewijs zien ook zovaak shit over het hoofd. Kan je nog zo lang je rijbewijs hebben.
Precies, ik weet nu al 2 dingen die ik sowieso ga skippen wanneer ik mijn rijbewijs hebquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:10 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dit hoor ik ook van vrienden ja. In dat half uurtje moet je gewoon precies volgens de regels rijden en handelen zoals het CBR wil dat je handelt. Met een relaxte examinator ben je dan zo geslaagd.
Zodra mensen hun rijbewijs hebben gehaald, rijden ze op hun eigen manier en hebben ze schijt aan de dingen die ze leerden tijdens hun rijles
En heb je ook meteen een auto om in te rijden?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:46 schreef Remy669 het volgende:
Toch maar rijbewijs met spoed aangevraagd, kon er niet tot vrijdag op wachten
Nu mag ik hem morgen al op halen!
1) totdat je een kind of een andere weggebruiker over het hoofd ziet. Je hoeft niet zo overdreven te kijken (of eigenlijk, te laten zien dat je kijkt), maar je moet wel blijven kijken en waarnemen. Ik doe het nog steeds. Houdt er rekening mee dat er nu nog iemand naast je zit die ook controleert, straks moet je alles rondom je auto zelf in de gaten houden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Precies, ik weet nu al 2 dingen die ik sowieso ga skippen wanneer ik mijn rijbewijs heb
1) overdreven kijken bijvoorbeeld op een LEGE parkeerplaats.
2) dat stijve gedoe in de auto
Je moet het inderdaad niet onderschatten, daarvoor is het aandeel kandidaten dat het examenlokaal al meer dan twee keer van binnen heeft gezien voor één en dezelfde rijbewijscategorie en bovendien direct na afloop van het examen weet dat ook deze poging is gefaald te groot.quote:Op maandag 22 april 2013 22:11 schreef zerokil het volgende:
Ik zie hier veel mensen zeggen: "Joh avondje van te voren leren en ik was geslaagd voor mijn theorie''.
Dit kan ik nauwlijks geloven...
Ik heb echt goed geleerd voor mijn theorie en was op de valreep geslaagd (1ste x)
Voor je Theorie moet je gewoon goed leren..
Stijve gedoe in de auto? Geen last van.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Precies, ik weet nu al 2 dingen die ik sowieso ga skippen wanneer ik mijn rijbewijs heb
1) overdreven kijken bijvoorbeeld op een LEGE parkeerplaats.
2) dat stijve gedoe in de auto
Jep, Twingoquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:22 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
En heb je ook meteen een auto om in te rijden?
Lees je wel wat ik zeg? "Op een LEGE parkeerplaats"quote:Op woensdag 24 april 2013 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1) totdat je een kind of een andere weggebruiker over het hoofd ziet. Je hoeft niet zo overdreven te kijken (of eigenlijk, te laten zien dat je kijkt), maar je moet wel blijven kijken en waarnemen. Ik doe het nog steeds. Houdt er rekening mee dat er nu nog iemand naast je zit die ook controleert, straks moet je alles rondom je auto zelf in de gaten houden.
Ik bedoel niet stijf qua lichaamshoudingquote:Op woensdag 24 april 2013 01:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Stijve gedoe in de auto? Geen last van.
Verwacht het onverwachte.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Lees je wel wat ik zeg? "Op een LEGE parkeerplaats"
Dat is heel wat anders. Tuurlijk moet je alles blijven zien en blijven kijken, dat is logisch.
Ik heb net mijn eerste examen gehad. Bingo motherfuckersquote:
Grats!quote:Op woensdag 24 april 2013 13:12 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb net mijn eerste examen gehad. Bingo motherfuckers
Hoe wel?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik zeg? "Op een LEGE parkeerplaats"
Dat is heel wat anders. Tuurlijk moet je alles blijven zien en blijven kijken, dat is logisch.
[..]
Ik bedoel niet stijf qua lichaamshouding
Inderdaad. Ik had maandagmorgen theorie, zondagmorgen het boekje doorgelezen en de rest van de dag oefenexamens gemaakt. Op de dag zelf het boekje nog eens half doorgelezen op de moeilijke dingen en geslaagd.quote:Op maandag 22 april 2013 23:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De één leert natuurlijk makkelijker dan de ander he. Voor mij was 1 keer dat boekje doorlezen en daarna oefenexamens maken wel voldoende, dat hoeft echt niet meer dan 1 a 2 dagen te kosten. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die zo'n boek 4 keer doorlezen en het dan nog niet onthouden. Dat verschilt gewoon per persoon.
Ik heb een tijd erover nagedacht en ik kan het niet onder woorden brengen wat ik bedoel, sorry (Hoezo retarded? )quote:
4x wtf?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:23 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Vrienden van me zijn echter na 4 pogingen en 10000x het boekje doorlezen alsnog gezakt. Kan ontzettend veel verschillen. Ik heb het idee dat het ook wel helpt als je al wat rijlessen achter de rug hebt.
ben bij mijn theorie bij het CBR in Arnhem iemand tegengekomen die er voor de NEGENDE keer zat ____!!!quote:
Heel erg met klamme handen en amper praten tegen je instructeur?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:40 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ik heb een tijd erover nagedacht en ik kan het niet onder woorden brengen wat ik bedoel, sorry (Hoezo retarded? )
Dat doet het volgens mij ook wel, want hij brengt je ook gewoon wat regeltjes bij En dat is fijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:23 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het ook wel helpt als je al wat rijlessen achter de rug hebt.
Nee joh, mijn instructeur is mega relaxed is een gozer van 25 (exact mijn leeftijd) dus daar ligt het echt niet aanquote:Op woensdag 24 april 2013 18:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heel erg met klamme handen en amper praten tegen je instructeur?
Dat is chill ja een relaxte instructeur, hier ook. Praten over van alles en nog wat, lol trappen onder het rijden, onszelf zowat bezeiken van het lachen.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:41 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Nee joh, mijn instructeur is mega relaxed is een gozer van 25 (exact mijn leeftijd) dus daar ligt het echt niet aan
Sterker nog; voor hem had ik een idioot als instructeur. Wilde overal mee stoppen, was het zat, want voor die idioot had ik een agressieve Marokkaan wat dus ook nergens op sloeg.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is chill ja een relaxte instructeur, hier ook. Praten over van alles en nog wat, lol trappen onder het rijden, onszelf zowat bezeiken van het lachen.
Echt, ik wilde eerst geen rijles omdat ik bang was voor een lul als instructeur, maar het is echt een toffe vent
Lijkt me echt vervelend.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:48 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Sterker nog; voor hem had ik een idioot als instructeur. Wilde overal mee stoppen, was het zat, want voor die idioot had ik een agressieve Marokkaan wat dus ook nergens op sloeg.
Maar met deze gast ben ik heel blij En hij ziet er ook nog eens niet verkeerd uit
Dat geldt met uitwijken ook. Niet naar bijv. de in de slip geraakte vrachtwagen kijken, maar naar de lege ruimte. Daar stuur je namelijk onbewust ook naartoe.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:37 schreef Braddie het volgende:
Had 2x even last met het inschatten van een bocht en hij zegt dan altijd rustig " Kijk naar het punt waar je naar toe wilt, dan komt het helemaal goed"
Ahh! Handig dit te weten!quote:Op donderdag 25 april 2013 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat geldt met uitwijken ook. Niet naar bijv. de in de slip geraakte vrachtwagen kijken, maar naar de lege ruimte. Daar stuur je namelijk onbewust ook naartoe.
Inderdaad genoeg idioten, precies t zelfde hier allmaal bumperkleven, ach lekker even de rem iets intrappen en nog langzamer gaan rijden moeten ze maar niet gaan auwehoerenquote:Op donderdag 25 april 2013 09:39 schreef Remy669 het volgende:
Gisteravond eerste ritje alleen gedaan, daarna wat rond gereden met vrienden. Vet raar op het begin, moest ook even een benzine auto onder de knie krijgen, je moet dan met optrekken precies genoeg gas bijgeven, dat is in zo'n diesel lesauto wel wat makkelijker. Daarna wat rustige wegen opgezocht, lekker door bochten scheuren.
Je merkt trouwens als je alleen rijdt wat een klootzakken er op de weg zitten man
In de lesauto begrijpt iedereen het nog wel als er wat fout gaat, zit je alleen en de auto slaat af als het groen wordt krijg je meteen allemaal middelvingers haha
Rem intrappen bij bumperklevers is wel het domste wat je kan doen. Mocht hij/zij schrikken en crashen dan ben jij de schuldige.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:10 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Inderdaad genoeg idioten, precies t zelfde hier allmaal bumperkleven, ach lekker even de rem iets intrappen en nog langzamer gaan rijden moeten ze maar niet gaan auwehoeren
Dat slaat als een lul op een drumstel, degene die achterop knalt is juist ALTIJD schuldig.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Rem intrappen bij bumperklevers is wel het domste wat je kan doen. Mocht hij/zij schrikken en crashen dan ben jij de schuldige.
Bij een normale kop-staart botsing: jaquote:Op donderdag 25 april 2013 11:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel, degene die achterop knalt is juist ALTIJD schuldig.
Neehoor. Zie de wegmisbruikers case en ik heb het vaker gezien.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel, degene die achterop knalt is juist ALTIJD schuldig.
Is niet raar hoor haha, eerste lessen vond ik ook geweldig.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:59 schreef Braddie het volgende:
A.S Zaterdag weer. Dit klinkt raar maar;
IK HEB ER ZIN IN
Dan zeg je dat je remde voor een konijn, klaar.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:26 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Bij een normale kop-staart botsing: ja
Maar als jij zonder geldige reden op de rem trapt zal de rechter jou aansprakelijk stellen als er daardoor iemand achterop knalt. Of zich om een boom vouwt. Artikel 5. Heb je zoiets niet met je lessen geleerd?
Toevallig laatst nog wegmisbruikers gezien waar iets soortgelijks gebeurde. Een auto zat langdurig links, gast erachter ging bumperkleven. Vervolgens haalde hij in toen de auto voor hem naar rechts ging en ging even vol op de rem staan. Videowagen gelijk ervoor rijden en meneer kon mee voor een zware boete. En terecht...
Eendjesarrest bekend?quote:Op donderdag 25 april 2013 14:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je remde voor een konijn, klaar.
En je moet natuurlijk ook niet vol op de rem gaan staan, gewoon aantikken.
Ik werd wel ff gek toen we 15 minuten lang hetzelfde rondje bij soestdijkerstraat weg reden. Maar verder kiest hij áltijd gekke routes uitquote:Op donderdag 25 april 2013 14:05 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Is niet raar hoor haha, eerste lessen vond ik ook geweldig.
Naarmate ik langer bezig was begon ik het wel steeds kutter te vinden, niet omdat de instructeur niet leuk was of omdat het slecht ging, maar omdat je tegen het einde steeds dezelfde routes aan het rijden bent. Ook is het de hele tijd van snelweg op, snelweg af, snelweg op, snelweg af. Dan begint het wel wat te vervelen en wil je gewoon alleen gaan rijden.
Rem aantikken kan voldoende zijn voor een schrikreactie van de achterliggende partij.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je remde voor een konijn, klaar.
En je moet natuurlijk ook niet vol op de rem gaan staan, gewoon aantikken.
Dit inderdaad, ben natuurlijk niet van plan om na 5 dageb me rijbewijs alweer in te leveren :pquote:Op donderdag 25 april 2013 14:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat je remde voor een konijn, klaar.
En je moet natuurlijk ook niet vol op de rem gaan staan, gewoon aantikken.
Op laten komen VOORDAT je begint te sturen.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:32 schreef Nystiq het volgende:
Heeft iemand tips bij het terugschakelen naar zijn 2 om een bocht te maken?
Dankje, het gaat bij mij totaal niet soepel.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Op laten komen VOORDAT je begint te sturen.
Waarschijnlijk omdat je dus nog half aan het ontkoppelen bent terwijl je begint in te sturen. Dan maak je het onnodig moeilijk voor jezelf.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:39 schreef Nystiq het volgende:
[..]
Dankje, het gaat bij mij totaal niet soepel.
Of als je niet al te snel gaat, niet remmen, remmen op de motor is beter.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:50 schreef Balsam het volgende:
Op tijd afremmen terug schakelen naar zijn 2 voor de bocht, en op laten komen voordat je begint met sturen inderdaad
Hoeveelste les is het?...quote:Op donderdag 25 april 2013 22:32 schreef Nystiq het volgende:
Heeft iemand tips bij het terugschakelen naar zijn 2 om een bocht te maken?
30 lessen, volgens mijn rijinstructeur doe ik alles op het laatste moment, terugschakelen, kijken en sturen stapelen zich dan op.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoeveelste les is het?...
Het is bij mij m`n eerste schakelles, en je moet al lang en breed naar de versnelling schakelen die voor jouw snelheid het beste is
Ahh, probeer te *scannen* dus kijken wat er 100-200 meter voor je gebeurd... is héél veel, maar probeer het. Dan ga je ook beter / makkelijker terugschakelen, kijken, én sturen!quote:Op donderdag 25 april 2013 22:58 schreef Nystiq het volgende:
[..]
30 lessen, volgens mijn rijinstructeur doe ik alles op het laatste moment, terugschakelen, kijken en sturen stapelen zich dan op.
Dat dacht ik al ja dus gewoon lekker dik voor de bocht terugschakelen en op laten komen. Dan heb je ook het voordeel dat de auto al remt op de motor, dus hoef je minder hard bij te remmen!quote:Op donderdag 25 april 2013 22:58 schreef Nystiq het volgende:
[..]
30 lessen, volgens mijn rijinstructeur doe ik alles op het laatste moment, terugschakelen, kijken en sturen stapelen zich dan op.
Ja, dat heb ik ook een paar keer gehad. Ging die supersnel door de bocht, terwijl je dat niet wou. Thnx voor de tipsquote:Op donderdag 25 april 2013 23:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al ja dus gewoon lekker dik voor de bocht terugschakelen en op laten komen. Dan heb je ook het voordeel dat de auto al remt op de motor, dus hoef je minder hard bij te remmen!
Nooit met de koppeling ingetrapt door de bocht. Mijn instructeur werd echt boos als ik dat deed, dan voelt de auto zo vliegend. Lastig uit te leggen maar het voelt niet alsof je de auto onder controle hebt.
Ja, dat heb ik ook. Geef ze nu ook wel tips, maar ik liet de (Diesel) polo 1.2 toch echt zeker 8 keer afslaanquote:Op donderdag 25 april 2013 23:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik voel me toch altijd wel een beetje lullig als ik dan denk dat ik het allemaal weet en anderen tips geef, maar dan bedenk ik weer dat ik net vandaag nog merkte dat ik zelfs na 4 maanden mijn auto nog niet perfect onder controle heb schakelen kan nog wel een tikkie vloeiender bij mij. Maar ik geef gedeeltelijk de 13 jaar oude auto de schult
Je eigen auto of lesauto?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Geef ze nu ook wel tips, maar ik liet de (Diesel) polo 1.2 toch echt zeker 8 keer afslaan
Les auto... Is m`n 2e les..quote:Op donderdag 25 april 2013 23:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je eigen auto of lesauto?
edit: Het is sowieso wel knap om die 8 keer te laten afslaan, daar niet van
Dan mag het nog lijkt me. Ik heb mijn eigen auto al 4 maanden.quote:
Moet je voor de gein eens vergelijken met je stijl over een jaar. Dan is het niets soepels meer...quote:Op donderdag 25 april 2013 23:52 schreef Braddie het volgende:
Werd wel aangesproken natuurlijk, maar de laatste 30 minuten gingen soepel!
Ik maak er een sport van om het eigenlijk gevoelloos te doen... Dat je passagiers dus niet/nauwelijks bewegen met hun hoofd.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:08 schreef delano.888 het volgende:
Ik voel me toch altijd wel een beetje lullig als ik dan denk dat ik het allemaal weet en anderen tips geef, maar dan bedenk ik weer dat ik net vandaag nog merkte dat ik zelfs na 4 maanden mijn auto nog niet perfect onder controle heb schakelen kan nog wel een tikkie vloeiender bij mij. Maar ik geef gedeeltelijk de 13 jaar oude auto de schult
Hoe bedoel je? Dat het dan automatisme word?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens vergelijken met je stijl over een jaar. Dan is het niets soepels meer...
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat het dan automatisme word?
die heb ik ook gezienquote:Op donderdag 25 april 2013 12:26 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Bij een normale kop-staart botsing: ja
Maar als jij zonder geldige reden op de rem trapt zal de rechter jou aansprakelijk stellen als er daardoor iemand achterop knalt. Of zich om een boom vouwt. Artikel 5. Heb je zoiets niet met je lessen geleerd?
Toevallig laatst nog wegmisbruikers gezien waar iets soortgelijks gebeurde. Een auto zat langdurig links, gast erachter ging bumperkleven. Vervolgens haalde hij in toen de auto voor hem naar rechts ging en ging even vol op de rem staan. Videowagen gelijk ervoor rijden en meneer kon mee voor een zware boete. En terecht...
quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:08 schreef Nystiq het volgende:
Valt de motor uit als je bijvoorbeeld helemaal stilstaat en je bent in de 1e versnelling? Zonder koppeling in te drukken btw.
Jup.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:08 schreef Nystiq het volgende:
Valt de motor uit als je bijvoorbeeld helemaal stilstaat en je bent in de 1e versnelling? Zonder koppeling in te drukken btw.
Jep. Heeeel veel gehad gisterquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:08 schreef Nystiq het volgende:
Valt de motor uit als je bijvoorbeeld helemaal stilstaat en je bent in de 1e versnelling? Zonder koppeling in te drukken btw.
Dit inderdaad. Als je voelt dat de auto wilt gaan schokken trap dan de koppeling in.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:31 schreef delano.888 het volgende:
Het kutte is dat je eerst flink moet remmen, zonder de koppeling in te trappen, en als je dan rond de 1000 rpm komt dan pas de koppeling intrappen. Als je namelijk eerst koppelt dan werk je jezelf tegen..
Ja goed punt, je kan het voelen via je rempedaal inderdaad ook. Ook als je radio zacht staat hoor je een beetje ene brom geluid.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als je voelt dat de auto wilt gaan schokken trap dan de koppeling in.
Precies Maar goed.. theorie uitleggen is makkelijker dan het uitvoeren in de praktijk helaasquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja goed punt, je kan het voelen via je rempedaal inderdaad ook. Ook als je radio zacht staat hoor je een beetje ene brom geluid.
Hoe kan je met een diesel de motor laten afslaan met de hellingproefquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:47 schreef Braddie het volgende:
Nou.. 3e les gehad, A1 gepakt, A27 gepakt.. 110 gereden op de snelweg ( )
Wat rotondes/kruispunten gehad. Drukte van de Gijsbrecht, drukte van het Centrum. heb in Laren gereden
Ging niet altijd even lekker, liet hem bij een hellingproef afslaan én liet hem sowieso weer een aantal keer afslaan (minder dan donderdag gelukkig)
Schakelen ging al een heel stuk beter (Behalve toen ik naar z`n 3 schakelde inplaats van z`n 5.. god wat maakt zo`n 1.2 dieseltje dan een lawaai )
Af en toe nog wat gezeik met bochtjes die ik óf te ruim nam, óf te krap.
En ik zit volgens hem al wel relaxder in de auto, maar hij merkt wel aan hoe ik rij dat ik énorm onzeker ben omdat ik soms te lang wacht, of het net verkeerd inschat.. en af en toe met klamme handen achter het stuur zit.
Hij gaf me ook als tip mee om wat verder van mij af te kijken (Ik kijk nu eigenlijk op misschien 10 meter voor mij uit, en dit moet 50-100 worden...)
Ja ehh... geen ideequote:Op zaterdag 27 april 2013 19:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe kan je met een diesel de motor laten afslaan met de hellingproef
Focus je eerst maar wat meer op voertuig beheersing, vooruit kijken en dat soort zaken komen daarna.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:47 schreef Braddie het volgende:
Nou.. 3e les gehad, A1 gepakt, A27 gepakt.. 110 gereden op de snelweg ( )
Wat rotondes/kruispunten gehad. Drukte van de Gijsbrecht, drukte van het Centrum. heb in Laren gereden
Ging niet altijd even lekker, liet hem bij een hellingproef afslaan én liet hem sowieso weer een aantal keer afslaan (minder dan donderdag gelukkig)
Schakelen ging al een heel stuk beter (Behalve toen ik naar z`n 3 schakelde inplaats van z`n 5.. god wat maakt zo`n 1.2 dieseltje dan een lawaai )
Af en toe nog wat gezeik met bochtjes die ik óf te ruim nam, óf te krap.
En ik zit volgens hem al wel relaxder in de auto, maar hij merkt wel aan hoe ik rij dat ik énorm onzeker ben omdat ik soms te lang wacht, of het net verkeerd inschat.. en af en toe met klamme handen achter het stuur zit.
Hij gaf me ook als tip mee om wat verder van mij af te kijken (Ik kijk nu eigenlijk op misschien 10 meter voor mij uit, en dit moet 50-100 worden...)
Ja, dat zei m`n instructeur ook al " We doen het stapje voor stapje, eerst je schakelen en sturen wat vloeiend moet gaan, daarna gaan we met het kijken beginnen 'quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Focus je eerst maar wat meer op voertuig beheersing, vooruit kijken en dat soort zaken komen daarna.
Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen wat meer automatisch, heb je daar wat minder aandacht voor nodig waardoor je aandacht overhoudt voor de volgende stappen, zo simpel is het.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dat zei m`n instructeur ook al " We doen het stapje voor stapje, eerst je schakelen en sturen wat vloeiend moet gaan, daarna gaan we met het kijken beginnen '
Klopt, dat melde ie "Als we alles in 1 keer gaan beoefenen dan gaat het zich stapelen, en als het zich gaat stapelen verliezen we het overzicht en beginnen we inprincipe gewoon vanuit 0, en dat wil je niet hebben he"quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:28 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen wat meer automatisch, heb je daar wat minder aandacht voor nodig waardoor je aandacht overhoudt voor de volgende stappen, zo simpel is het.
Het is zijn 3e les maar hoor, een diesel slaat ook makkelijk af als je hem te snel laat opkomen..quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe kan je met een diesel de motor laten afslaan met de hellingproef
Elke auto wel volgens mij. Heb pas 3 lesjes gehad, als het m`n 40e les uur was geweest dan was het een ander verhaalquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:45 schreef Nafi het volgende:
[..]
Het is zijn 3e les maar hoor, een diesel slaat ook makkelijk af als je hem te snel laat opkomen..
quote:
Waarom moet je de koppeling eigenlijk indrukken als je wilt remmen totdat je stilstaat? Hoe komt het dat die motor uitvalt als je het niet doet?quote:
Omdat een verbrandingsmotor altijd moet blijven "draaien" om ingeschakeld te blijven. Als de aandrijflijn niet ontkoppeld wordt, en er een directe verbinding is tussen wielen en motor is, en vervolgens worden de wielen tegengehouden (door de rem, of door uberhaupt wrijving met het wegdek) dan wordt de motor tegengehouden, en kan hij niet verder werken. Dus valt hij uit, omdat het openen van de kleppen voor benzine ook wordt tegengehouden.quote:Op zondag 28 april 2013 00:31 schreef SchoneZoon het volgende:
Waarom moet je de koppeling eigenlijk indrukken als je wilt remmen totdat je stilstaat? Hoe komt het dat die motor uitvalt als je het niet doet?
Ligt aan de auto. Als je een auto hebt die zijn inspuiting niet eruit gooit wanneer je geen gas geeft, kan je beter wel intrappen en normaal remmen. Een auto die het eruit gooit, lekker op de motor afremmen.quote:Op zondag 28 april 2013 01:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Met draaien bedoel ik dat de krukas van de motor in beweging blijft. Bij uitrollen in de versnelling zorgt niet de brandstof hiervoor, maar zijn het de wielen die de krukas aandrijven (dus net andersom dan wanneer je wegrijdt)
Ik wilde even niet veel uitzonderingen gebruiken om het verhaal niet te verwarrend te maken ;-)quote:Op zondag 28 april 2013 17:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ligt aan de auto. Als je een auto hebt die zijn inspuiting niet eruit gooit wanneer je geen gas geeft, kan je beter wel intrappen en normaal remmen. Een auto die het eruit gooit, lekker op de motor afremmen.
Ik heb een tijd op de motor geremd, maar mijn verbruik was aanzienlijk hoger dan uit laten rollen of koppeling in en op de rem stampen.quote:Op zondag 28 april 2013 20:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik wilde even niet veel uitzonderingen gebruiken om het verhaal niet te verwarrend te maken ;-)
Maar ik betwist je reactie om te ontkoppelen; ook wanneer er wel brandstof ingespoten wordt en je het gas los laat, vertraag je wel natuurlijk en daar gaat het om. Wanneer het motormanagement zo slim is om de brandstoftoevoer ook te sluiten dan heb je als extra winst brandstofbesparing ("het nieuwe rijden"). Het uitrollen in de versnelling is niet iets nieuws overigens.
Nergens ingrepen gehad?quote:Op maandag 29 april 2013 11:55 schreef borisz het volgende:
Missie geslaagd.
Heb een rondje Rotterpolderplein moeten rijden als examenrondje
Anders was 'ie niet geslaagd, wel?quote:
Nope.quote:
Gefeliciteerd, heel veel plezier met je pasjequote:Op maandag 29 april 2013 21:52 schreef Jiang153 het volgende:
vandaag na 2 maanden examen gehaald eindelijk dat pasje binnen en net voor het eerst gereden, en wat was dat spannend zeg! Was gewoon 0x afgeslagen omdat ik werkelijk als een slak optrok maar hey 1e keer. Me pa's auto is ook kut zeg, rem moet je nu dieper intrappen voordat ik daadwerkelijk wat voel dus soms trapte ik te hard
Moet nu nog uitvinden hoe ik snel/normaal kan optrekken zonder af te slaan
Thanks koelkastman, zou nog beter zijn als ik een eigen auto hebquote:Op maandag 29 april 2013 22:55 schreef Koelkastman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heel veel plezier met je pasje
Gefeliciteerd! Misschien een fotootje?quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:48 schreef Amoeba het volgende:
Vorige week woensdag geslaagd, nu een bak voor de deur.
Opel Tigra uit '97. Heerlijke auto voor mij.
Op donderdag 2 mei 2013 09:03 schreef Amoeba het volgende:quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Misschien een fotootje?
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:02 schreef Jiang153 het volgende:
iemand tips voor dat achteruit in parkeervak parkeren dat lukt mij echt niet goed
Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord wasquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:19 schreef Braddie het volgende:
Lekker kut dit Nog 1 week voor m`n theorie examen en ik heb er gemiddeld nogsteeds 15 fout
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd . Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doen
[..]
Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord was
Heb je hier iets aan? Zo heb ik het geleerd, niet met dit filmpje natuurlijk, wel met deze regelquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:25 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd . Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:27 schreef princess-a het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan? Zo heb ik het geleerd, niet met dit filmpje natuurlijk, wel met deze regelhmm ga ik zeker proberen! Net probeerde me pa het me te leren een en al geschreeuw steeds wilt die dat ik het schuin doe dus eerst steken naar andere weghelft zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Irene is bae <3
Het echte examen makkelijker?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef princess-a het volgende:
[..]
Oefenen met je instructeur? Tijdens de les wist ik precies hoe het moest, nu in mn eigen auto durf ik het niet te doen
[..]
Niet druk om maken hoor! Van alle oefenexamen die ik heb gemaakt, was ik volgens mij maar voor 1 geslaagd (op 15 examens oid). De echte was makkelijker! Alleen kan ik wel aanraden om de fouten die je maakt goed door te lezen, op het echte examen kwamen bij mij namelijk een vijftal vragen letterlijk uit de oefenexamens. Dan is het wel fijn als je hebt gelezen wat dan wel het goede antwoord was
Dan moet je die ruimte wel hebben. Kan me wel voorstellen dat je het op een gegeven moment zo gaat doen, als alles op gevoel gaat. Maar volgens mij kun je als beginnend bestuurder beter oefenen met referentiepunten die je altijd hebt, zoals de zijlijn van een parkeervakquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:40 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
hmm ga ik zeker proberen! Net probeerde me pa het me te leren een en al geschreeuw steeds wilt die dat ik het schuin doe dus eerst steken naar andere weghelft zeg maar
Vond ik welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het echte examen makkelijker?
Ben op allemaal gezakt.. tenzij ik ze over doe, dan slaag ik wel (want ik schrijf op welke ik fout heb )
Lege parking met een paar kliko's? Hoe staan de spiegels, kijk je erg omhoog of kan je ook nog wat van de grond achter het voertuig zien?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:02 schreef Jiang153 het volgende:
iemand tips voor dat achteruit in parkeervak parkeren dat lukt mij echt niet goed
Je moeder vragen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:25 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
heb me rijbewijs vd week opgehaald, 2 maanden geleden al geslaagd . Lukt me nou niet echt en ja als ik het van me pa leer kan ik het net zo goed zelf uitvogelen hij schreewt alleen
heeft geen rijbewijs, en volgens mij kijk ik best omhoog als ik mezelf beetje oplift zie ik de grond wel, maar heb ook nog moeite met dat afstand inschatten van wanneer ben je er pasquote:
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het echte examen makkelijker?
Ben op allemaal gezakt.. tenzij ik ze over doe, dan slaag ik wel (want ik schrijf op welke ik fout heb )
... .... Nog 5 dagen... meh...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examen
Verschilt per uitgever. Vekabest oefenexamens, en met name gevaarherkenning, is veel en veel lastiger dan bij het CBR. ANWB komt wat meer overeen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik vond het echte examen niet makkelijker. Ik maakte de meeste oefenexamens beter dan het echte examen
Verjo examentraining?.. even googlen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:58 schreef Nystiq het volgende:
Zoek een torrent van Verjo examentraining Braddie.
Heb je deze? Klik.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:30 schreef Braddie het volgende:
Heb er nu een binnen, 10 examentrainingen en 2 voor gevaren herkenning
Ja, verkeerregels veranderen niet zo vaak.quote:Op zondag 5 mei 2013 04:57 schreef Braddie het volgende:
Volgens mij niet.. ik had er een uit 2009.
Maar deze is uit ... 2010 Is dat dan nog wel relevant?
Ik heb zelf op 8 mei ook mijn theorie-examen. Zelf nog steeds rond de 9-10 fout Zat eerst rond de 15. Wat bij mij erg hielp is letten op welke vlakken je zwak scoort en daar nog even via het register van je theorieboek nadere details over opzoeken. Bij mij ging dat vooral over wanneer je wel en niet mag parkeren en zooi als verlichting e.d. Zorg in ieder geval dat je nooit meer dezelfde fout maakt door te noteren wat je fout had en wat het goede antwoord was. Als je iets opschrijft onthou je het (i.i.g. op de korte termijn) vaak een stuk beter.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
Nou... 8 mei dus theorie. En raad eens lieve PTAers?
Ik heb nogsteeds 12 fouten waar je er 6 fout mag hebben Heb dus nog 2 dagen.. iemand hoe ik dit héél snel kan verbeteren?...
Welke soort vragen gaan fout?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Braddie het volgende:
Nou... 8 mei dus theorie. En raad eens lieve PTAers?
Ik heb nogsteeds 12 fouten waar je er 6 fout mag hebben Heb dus nog 2 dagen.. iemand hoe ik dit héél snel kan verbeteren?...
En toch is dat mi veel beter. Je leert misschien teveel, maar dan zit je wel wat relaxter tijdens het examen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:53 schreef Nafi het volgende:
[..]
Verschilt per uitgever. Vekabest oefenexamens, en met name gevaarherkenning, is veel en veel lastiger dan bij het CBR. ANWB komt wat meer overeen.
Voorrang... voornamelijk, en dingen over parkeren en lichten.. En schakelen in bochten etc..quote:
Niet in de theorie. Misschien zit braddie per ongeluk uit een praktijkboek te leren en dat daarom alles fout gaatquote:
Ik leer theorie examens via m'n cdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:46 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Niet in de theorie. Misschien zit braddie per ongeluk uit een praktijkboek te leren en dat daarom alles fout gaat
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Misschien boekje erbij verstandig? Voor uitleg voorrang etc.
Ahja. Goed kijken naar de snelheid en afstand van objecten / loop van de weg / evt borden, dan krijg je gauw het systeem door. Zit wel enige logica in. Doorgaans is er maar 1 obstakel/bord.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)
Ik zou gewoon de vragen over gevaarherkenning vaak maken, en kijken welke je fout doet, en ook begrijpen waarom je daar niet de beste keuze hebt genomen. Veel situaties hebben veel van elkaar weg, dus begin je deze op den duur te herkennen. Situaties waar je bijvoorbeeld altijd moet remmen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nu de voorrang al redelijk onder de knie (Het probleem is nu nog, het inschatten van bepaalde situaties i.v.m remmen/gaslos/niets en dingen over aanhangers en zone parkeren/stilstaan etc)
Ik ook zenuwachtig. Zit nog ff snel wat dingetjes te lezen.quote:
Jaloersquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:16 schreef Helsinki het volgende:
Succes beiden! .
Ik geniet er nog steeds volop van dat ik eindelijk mijn rijbewijs heb.
Vertel!quote:
Ik schat dat het bij voorrang tóch niet lekker gingquote:
zonde man! Niks gehad aan mijn boekje? Maak een nieuwe afspraak bij het CBR en neem je fouten door! Komt wel goedquote:
Mooi. Je wordt tenminste niet nat. Als het hard regent of er staat een laagje water kun je last hebben van weerspiegelende lampen van tegenliggers in het donker, en je hebt iets minder zicht.quote:
Ik heb een keer om 6.00 's ochtends in het donker met gigantische plensbuien op de snelweg gereden. Als ik rond de 100 reed merkte ik dat ik steeds even de controle over het stuur kwijtraakte, heel kort maar, maar wel freaky. Dus ik ben met zweethandjes 70 gaan rijden waar 120 mag want er was toch niemand op de wegquote:
Hydroplaningquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:23 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ik heb een keer om 6.00 's ochtends in het donker met gigantische plensbuien op de snelweg gereden. Als ik rond de 100 reed merkte ik dat ik steeds even de controle over het stuur kwijtraakte, heel kort maar, maar wel freaky. Dus ik ben met zweethandjes 70 gaan rijden waar 120 mag want er was toch niemand op de weg
Ja ik merk dat ik dat ik dat ook heb, hangt wel een beetje van de weg af. Soms 60 ipv 50 en 70/80 ipv 60 enzo..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:11 schreef no1uknow het volgende:
Zijn er mede-geslaagden die herkennen dat je eigenlijk standaard iets te hard rijdt? Waar je 50 mag zit ik vaak nog wel op de 50/55 maar waar je 70 mag zit ik vaak op 80 en op de snelweg gaat het al helemaal hard
Ben ik dus niet de enigequote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik merk dat ik dat ik dat ook heb, hangt wel een beetje van de weg af. Soms 60 ipv 50 en 70/80 ipv 60 enzo..
30km-zones rij ik meestal 25 ofzo merk ik.
Wat?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:17 schreef pietkanarie het volgende:
Het breed kijken blijf ik lastig vinden. Hoe hebben jullie dat geleerd? Komt dat vanzelf of zijn er trucjes voor? Ik heb namelijk al best veel lessen gehad en het blijft lastig.
Ooh ja, lijkt me ook dat het verschrikkelijk langzaam lijkt als de weg gewoon leeg is daar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ben ik dus niet de enige
Ik heb ook vaak op 70 wegen dat ik bij een kruispunt waar je officieel 50 mag ivm stoplichten ook gewoon doorkachel met 70/80, bijvoorbeeld hier:
https://maps.google.nl/ma(...)6673&z=16&iwloc=ddw0
Daar aan weerszijden zitten twee kruispunten, maar rechtdoor is vaak op groen. Moet er niet aan denken om daar geflitst te worden met 30 km/u te hard
Wat wat? Trucjes nodig hebben om breed te kijken? Nog steeds niet breed kunnen kijken?quote:
Wat bedoel je met breed kijken?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:25 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wat wat? Trucjes nodig hebben om breed te kijken? Nog steeds niet breed kunnen kijken?
Nou ja, soms kijk ik te lang recht vooruit en zie dan ik op het laatste moment pas een zijweg. Vooral als ik voor me iets zie waar ik over na moet denken. Bijvoorbeeld een (brede) tegenligger op een smalle weg.quote:
Ah zo, dat komt denk ik met ervaring?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:40 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nou ja, soms kijk ik te lang recht vooruit en zie dan ik op het laatste moment pas een zijweg. Vooral als ik voor me iets zie waar ik over na moet denken. Bijvoorbeeld een (brede) tegenligger op een smalle weg.
Kwestie van wennen en nog meer vooruit kijken. Heb je wel een binnenspiegel of is de achterkant (of tussenschot) ook dicht? Als het een beetje moderne Caddy is heeft de linkerspiegel wel een dode hoek zone hoor, dan is de buitenste rand net iets anders afgebogen ofzo waardoor je de dode hoek kunt zien. Als je eenmaal gewend bent rijdt het best lekker, ik heb acht jaar in Caddy's en busjes gereden. Succesquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Erg herkenbaar, ik rij eigenlijk ook overal net iets te hard, met de gedachte, die boete van 5km te hard (na correctie) overleef ik wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:11 schreef no1uknow het volgende:
Zijn er mede-geslaagden die herkennen dat je eigenlijk standaard iets te hard rijdt? Waar je 50 mag zit ik vaak nog wel op de 50/55 maar waar je 70 mag zit ik vaak op 80 en op de snelweg gaat het al helemaal hard
Nee, de achterkant heeft wel ramen, dus ik kan iig mijn binnenspiegel gewoon gebruiken. Het is alleen wel idd wennen dat ik niet meer over mijn schouder kan kijken bijv bij het wisselen van baan op de snelweg. Toch vind ik het geen prettig gevoel dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:44 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Kwestie van wennen en nog meer vooruit kijken. Heb je wel een binnenspiegel of is de achterkant (of tussenschot) ook dicht? Als het een beetje moderne Caddy is heeft de linkerspiegel wel een dode hoek zone hoor, dan is de buitenste rand net iets anders afgebogen ofzo waardoor je de dode hoek kunt zien. Als je eenmaal gewend bent rijdt het best lekker, ik heb acht jaar in Caddy's en busjes gereden. Succes
Tot ze besluiten er een flitser neer te zetten (Ik doe het ook hoor, daar niet van)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar, ik rij eigenlijk ook overal net iets te hard, met de gedachte, die boete van 5km te hard (na correctie) overleef ik wel.
Op bepaalde stukken waar ik vaak rij mag je 80, maar rijd de gehele linkerbaan 90-100 dus daar doe ik dat ook, ga er niet vanuit dat ze 20 auto's gaan bekeuren eigenlijk
Is in het begin ook geen prettig gevoel. Ik zou me trouwens minder druk maken om het wisselen op de snelweg en meer op het rijden in de stad. Fietsers zijn wat dat betreft erg vervelend (en snel kapot).quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:00 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee, de achterkant heeft wel ramen, dus ik kan iig mijn binnenspiegel gewoon gebruiken. Het is alleen wel idd wennen dat ik niet meer over mijn schouder kan kijken bijv bij het wisselen van baan op de snelweg. Toch vind ik het geen prettig gevoel dat dat niet kan.
Ik denk dat dan vrij snel mensen het door gaan hebben en de hele linkerbaan niet meer 20km/h te hard rijdquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:07 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Tot ze besluiten er een flitser neer te zetten (Ik doe het ook hoor, daar niet van)
Tuurlijk, maar voor men het doorheeft zijn er wel meer dan 20 mensen bekeurd vrees ik..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat dan vrij snel mensen het door gaan hebben en de hele linkerbaan niet meer 20km/h te hard rijd
Ik rijd af en toe in een Pajero met hetzelfde, geen ramen achter. Je moet wat meer in je spiegels kijken, letten op wanneer auto's in je spiegels verschijnen enz. Ik rijd soms ook wel een beetje zo van, hmm, ik weer 90% zeker dat er geen auto in m'n dode hoek zit (gevoelsmatig weet ik wel dat het kan) en dan ga ik gewoon heel langzaam van rijstrook verwisselenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Ja is in het begin inderdaad wennen, rijd nu ook 2x per week met een vw transporter bus alleen heeft deze ook geen ramen achterin waardoor ik alleen 2 zijspiegels kan benutten. Vooral lastig met achteruitzetten omdat je slecht in kunt schatten hoeveel plek er nog achter je is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:59 schreef -Dries- het volgende:
Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort een caddy gaan rijden. Iets kleiner dan een busje en enkel ramen aan de bestuurderszijde en passagiers zijde. Achter de bestuurderstoel is laadruimte, geen achterbank. Nu is de complete laadruimte niet voorzien van zijruiten (die zitten dus alleen bij de bestuurder en passagier) Mijn zorgen hierbij is dat ik geen dode hoek kan zien (er zitten ook geen dode hoek spiegels op). Als ik over mijn schouder kijk zie ik alleen de laadruimte van de caddy. Hoe gaan anderen hiermee om?
Waar wordt ie door vervangen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 04:21 schreef DiepvriesTosti het volgende:
Hallo beste (toekomstige) mede weggebruikers!
Zal me even kort voortstellen: ik ben diepvriestosti, ben 18 en woon in het zuiden van het land. Heb begin februari ook mijn rijbewijs gehaald in een keer
Rij sindsdien wel vaker in de mondeo van mn ouders, maar als het goed is wordt die in de volgende twee maanden vervangen door een gloednieuwe auto!
Heb ook nog steeds problemen met vloeiend schakelen, en heb het zelfs een keer klaargekregen om de auto 7x af te laten slaan voor een groen stoplicht, want optrekken in de drie gaat een beetje moeilijk
Voor de Fok!-ers die binnenkort op moeten; veel succes!
Meer gas en de koppeling langzaam oplaten komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Koppeling vast houden op het aangrijpingspunt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 04:21 schreef DiepvriesTosti het volgende:
Hallo beste (toekomstige) mede weggebruikers!
Zal me even kort voortstellen: ik ben diepvriestosti, ben 18 en woon in het zuiden van het land. Heb begin februari ook mijn rijbewijs gehaald in een keer
Rij sindsdien wel vaker in de mondeo van mn ouders, maar als het goed is wordt die in de volgende twee maanden vervangen door een gloednieuwe auto!
Heb ook nog steeds problemen met vloeiend schakelen, en heb het zelfs een keer klaargekregen om de auto 7x af te laten slaan voor een groen stoplicht, want optrekken in de drie gaat een beetje moeilijk
Voor de Fok!-ers die binnenkort op moeten; veel succes!
Ik heb nooit diesel gereden, maar heb het altijd makkelijker gevonden om de handrem te gebruiken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
hey racers ik heb nu 2 weekjes gereden alles gaat wel goed alleen het wegrijden van een heuvel/kleine heuvel met een benzine auto gaat echt belabberd een en al gestoot, nog tips?
Ik ken iemand die 6 maanden na het halen van z`n rijbewijs z`n wagen bij het wegrijden liet afslaan.. bij een stoplicht tot 2x toe liet afslaan, 90 op de snelweg reed, bij elke invoeging op de snelweg "Oh Shit,, oooooooh shit" zei En die een paar keer ook veel te losjes stuurde waardoor hij bijna op de andere weghelft kwam.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?
ja maar is het niet kut om bij elke heuvel handrem op dan weer af en op en af enz..? Kan je niet op de voetrem zonder dat die afslaat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb nooit diesel gereden, maar heb het altijd makkelijker gevonden om de handrem te gebruiken.
Puur op de koppeling kan je dan weer gaan doen als je wat meer gevoel voor de koppeling hebt gekregen. De enige reden dat ik het nu meer op de koppeling doe is luiheid, scheelt weer een handeling
Och, het is 1 handeling extra en je hoeft je minder zorgen te maken of je afslaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
ja maar is het niet kut om bij elke heuvel handrem op dan weer af en op en af enz..? Kan je niet op de voetrem zonder dat die afslaat?
Suzuki swift:)quote:
Vloeiend schakelen, zodat de auto niet 'schokt'quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb je na het halen van je rbw nog steeds moeite met schakelen?
Die heeft waarschijnlijk niet veel gereden na het behalen van zijn rijbewijs. Ik was na het halen van mijn rijbewijs ook enorm onzeker de eerste paar weken, maar dat was al snel genoeg over.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 6 maanden na het halen van z`n rijbewijs z`n wagen bij het wegrijden liet afslaan.. bij een stoplicht tot 2x toe liet afslaan, 90 op de snelweg reed, bij elke invoeging op de snelweg "Oh Shit,, oooooooh shit" zei En die een paar keer ook veel te losjes stuurde waardoor hij bijna op de andere weghelft kwam.
Yup en ik zit al op iets van 35 lessen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |