abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 mei 2013 @ 21:59:32 #226
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_126109272
Was topfeestje bij Bevrijdingsdag vandaag _O_ !
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 6 mei 2013 @ 09:46:44 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_126119873
Zag er gezellig uit op het journaal bij Transwijk. Waren er deze keer eigenlijk nog problemen? Vorige keer zat het toch zes uur van tevoren al vol en probeerden mensen zich naar binnen te proppen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_126120932
Wij kwamen om 12 uur aan en toen was het nog lekker rustig. Tegen 3 stroomde het nogal vol.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126121335
Ik was net te laat :') Toen maar een terrasje gepakt, was ook niet vervelend.
Too much is never enough!
pi_126122952
Is het spoorwegmuseum leuk voor een kind van twee?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126124777
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Is het spoorwegmuseum leuk voor een kind van twee?
Ligt een beetje aan de interesses denk ik. Wij zijn er voor het eerst geweest toen M net twee was (of nog moest worden) en ze vindt het al vanaf die eerste keer erg leuk om ernaar toe te gaan. Then again, ze is dan ook erg geïnteresseerd in treinen.

Als je wil kunnen we wel een keer samen gaan, dan kun je gebruik maken van de museumjaarkaart van N, kun je gratis naar binnen en kun je het een keer meemaken.

Aankomend weekend is het trouwens Thomas the Tank Engine weekend. Kaartjes zijn wat duurder als je geen museumjaarkaart hebt (en moeten worden gereserveerd) en het is kneiterdruk, maar voor kinderen is er nog meer te doen dan normaal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 mei 2013 @ 13:10:49 #232
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_126125585
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:46 schreef speknek het volgende:
Zag er gezellig uit op het journaal bij Transwijk. Waren er deze keer eigenlijk nog problemen? Vorige keer zat het toch zes uur van tevoren al vol en probeerden mensen zich naar binnen te proppen?
Rond 15:00u werden er maar mondjesmaat mensen binnen gelaten.

Stonden van die tellerpoortjes bij de ingang.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_126127652
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de interesses denk ik. Wij zijn er voor het eerst geweest toen M net twee was (of nog moest worden) en ze vindt het al vanaf die eerste keer erg leuk om ernaar toe te gaan. Then again, ze is dan ook erg geïnteresseerd in treinen.

Als je wil kunnen we wel een keer samen gaan, dan kun je gebruik maken van de museumjaarkaart van N, kun je gratis naar binnen en kun je het een keer meemaken.

Aankomend weekend is het trouwens Thomas the Tank Engine weekend. Kaartjes zijn wat duurder als je geen museumjaarkaart hebt (en moeten worden gereserveerd) en het is kneiterdruk, maar voor kinderen is er nog meer te doen dan normaal.
Gezellig plan.
Voor nu zit er een concreet plan aan vast, heb volgende week vrijdag een date om een museum in Utrecht te doen met nog een tweejarige naast mijn eigen en ik twijfel tussen speelklok en spoorweg.
Nijntjemuseum vond ik eerlijk gezegd vrij saai.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126127823
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gezellig plan.
Voor nu zit er een concreet plan aan vast, heb volgende week vrijdag een date om een museum in Utrecht te doen met nog een tweejarige naast mijn eigen en ik twijfel tussen speelklok en spoorweg.
Nijntjemuseum vond ik eerlijk gezegd vrij saai.
Speelklok is vooral leuk als je een rondleiding doet, ook voor kinderen. Spoorwegmuseum is veel meer 'playground' voor kinderen, dus zullen ze zich er veel langer vermaken.

Volgende week vrijdag is het dus een specifiek themaweekend bij het Spoorwegmuseum waar je kaartjes a 17 euro voor moet reserveren indien je geen museumjaarkaart hebt. Normale prijs is 14 euro geloof ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126127981
Ja dat zag ik op de site, maar dat is komend weekend. Ik heb het over de 17e.

Met 16E entree is een museumjaarkaart misschien best de moeite. Elk kwartaal een keer spoorwegmuseum om te kijken of ze het al leuk vindt en je hebt het eruit ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126128081
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:11 schreef Vanyel het volgende:
Ja dat zag ik op de site, maar dat is komend weekend. Ik heb het over de 17e.

Met 16E entree is een museumjaarkaart misschien best de moeite. Elk kwartaal een keer spoorwegmuseum om te kijken of ze het al leuk vindt en je hebt het eruit ;)
Oja, ik was even in de war. Dan maakt het niet uit. Rondleiding bij Speelklok duurt trouwens een uur geloof ik, was best leuk (maar wel LUID!).

Museumjaarkaart vind ik sowieso de moeite waard. Er zijn genoeg leuke musea in de Randstad om met kleine kinderen naartoe te gaan. Speelklok en Spoorweg in Utrecht, maar ook Scheepvaart in Amsterdam, Naturalis in Leiden en Maritiem in Rotterdam.

Je kan er ook mee naar kasteel Haarzuilens nabij Utrecht, ook leuk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126128298
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Gezellig plan.
Voor nu zit er een concreet plan aan vast, heb volgende week vrijdag een date om een museum in Utrecht te doen met nog een tweejarige naast mijn eigen en ik twijfel tussen speelklok en spoorweg.
Nijntjemuseum vond ik eerlijk gezegd vrij saai.
Nijntje museum geen aanrader dus? Dacht binnenkort eens te gaan kijken met de mijne (bijna 3)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_126128990
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:20 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Nijntje museum geen aanrader dus? Dacht binnenkort eens te gaan kijken met de mijne (bijna 3)
Meh, als er genoeg andere kindjes zijn kunnen ze er wel leuk spelen maar voor volwassenen is het vrij saai. Alleen de kamer over het leven van Dick Bruna vond ik wel interessant, maar die heb je ook snel gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126129104
Ik vond het vooral heel weinig. De mijne was net of net geen twee toen we gingen, kroop drie keer rond het huisje en was er wel een beetje klaar mee.
Tot we naar zolder gingen, waar wel een leuk stukje zoeknijntjeindezevreemdeomgeving met verschillende raampjes was, maar verder ook weinig voor een kleintje.
Mja, boeken luisteren met een koptelefoon, maar daar kwamen we niet voor.
Leuk als het toch gratis is, maar m.i. veel te duur als je er kaartjes voor koopt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_126132083
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond het vooral heel weinig. De mijne was net of net geen twee toen we gingen, kroop drie keer rond het huisje en was er wel een beetje klaar mee.
Sociale contaten zijn nog eng?

Nee, j/k... zoals ik al zei... als er andere kindjes zijn is het op zich best een leuke in-door speelplek, maar ik ben er ook wel eens geweest toen het vrij rustig was en dan is het nogal saai ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126145420
Check.... eens kijken of we haar vriendinnetje eens op sleeptouw mee kunnen nemen dan...
Ik hoor idd wisselende berichten......

Speelklok is dus wel al leuk met bijna 3?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_126206210
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:51 schreef Lamb29 het volgende:
Check.... eens kijken of we haar vriendinnetje eens op sleeptouw mee kunnen nemen dan...
Ik hoor idd wisselende berichten......

Speelklok is dus wel al leuk met bijna 3?
Oh zeker wel, maar alleen met rondleiding van ongeveer een uur. Dan zie en hoor je de instrumenten ook echt in werking en wordt er wat over verteld. Zonder rondleiding vond ik dat rondlopen daar wat saai.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126206229
Neukbaar Utrecht, Tom Staal burgemeester van Utrecht

http://www.geenstijl.nl/m(...)wordt_burgemees.html

quote:
Het was even tot 181 tellen, maar dan laat je Wolfsen ook wieberen. Mooi, maar niet meer dan slechts de eerste stap in Het Magenta Meesterplan. Wij van de GeenStijl duwen namelijk niet zomaar een burgemeester om. Daar zit een gedachte achter, een groter plan, iets constructiefs. Utrecht, dorp waar de boeren schoenen dragen maar lokale politici een gierlucht verspreiden, heeft een duwtje nodig. Nieuw elan, een frisse wind, een boost. Genoeg gezever over luchtkwaliteit, woningisolatie, windmolens en een autoverbod in de binnenstad. Subsidiestop voor jeugdbendes die dankzij Jeugdloket & kooivoetbal leden kunnen werven. Nooit meer weggepeste homo's in Leidsche Rijn. Geen politiek gekonkel rond FC Utrecht, maar glorieuze doelpunten in magistrale winstpartijen. Nooit meer de pijnlijke aanblik van hoe de vastgoedmaffia van Corio & NS speelt met de lokaalpolitieke amateurs, gelijk een kat met een halfdode muis. Utrecht heeft geen nieuwe burgemeester nodig. Deze verdorde stad zoekt een alchemist. Iemand die lood en oud ijzer om kan smelten in puur goud. GeenStijl heeft de juiste man voor de klus. Wat Utrecht nodig heeft, is Tom Staal in het stadhuis van het stadsie aan de Vecht!
Filmpje onder de link.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_126254261
Rond de vrede van Utrecht hebben ze zelfs een tweetal wijnen uitgebracht. In de beschrijving staat echter iets typisch: "Tijdens de vredesbesprekingen ontbrak het de diplomaten aan niets. Uit de enorme stadskannen van 5,6 liter werd ongetwijfeld de beste wijn geschonken."

Kannen van 5,6 liter? The fuck is dat voor een hoeveelheid. Lijkt gewoon een uit de lucht gegrepen. Het is niet om te rekenen naar een rond getal als je kijkt naar pints of gallons of iets dergelijks. Iemand die enig idee heeft waar die 5,6 liter vandaan komt?

  Forum Admin donderdag 9 mei 2013 @ 11:02:30 #245
232445 crew  Specularium
pi_126254324
8 flessen van 0,7l.
  Forum Admin donderdag 9 mei 2013 @ 11:02:50 #246
232445 crew  Specularium
pi_126254337
Vandaag braderie op de straatweg.
pi_126254394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:00 schreef uithangbord het volgende:
Rond de vrede van Utrecht hebben ze zelfs een tweetal wijnen uitgebracht. In de beschrijving staat echter iets typisch: "Tijdens de vredesbesprekingen ontbrak het de diplomaten aan niets. Uit de enorme stadskannen van 5,6 liter werd ongetwijfeld de beste wijn geschonken."

Kannen van 5,6 liter? The fuck is dat voor een hoeveelheid. Lijkt gewoon een uit de lucht gegrepen. Het is niet om te rekenen naar een rond getal als je kijkt naar pints of gallons of iets dergelijks. Iemand die enig idee heeft waar die 5,6 liter vandaan komt?

[ afbeelding ]
Gewoon een oude maat?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_126255295
Voor zover ik kan vinden niet eentje uit Utrecht zelf:
http://www.meertens.knaw.nl/mgw/plaats/1107
  Forum Admin donderdag 9 mei 2013 @ 11:35:15 #249
232445 crew  Specularium
pi_126255366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:32 schreef uithangbord het volgende:
Voor zover ik kan vinden niet eentje uit Utrecht zelf:
http://www.meertens.knaw.nl/mgw/plaats/1107
quote:
9s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:02 schreef Specularium het volgende:
8 flessen van 0,7l.
pi_126255672
Een fles was in die tijd echter 0,85 volgens die lijst. Waarmee je nooit aan de 5,6 kan komen. Daarnaast is hetgeen er het dichtst bij in de buurt komt de taak van 4,25 liter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')