abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 juni 2013 @ 20:19:06 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_127331894
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 07:45 schreef Gewas het volgende:
Ripples gezongen door een vrouw.
Dit vind ik een prachtige versie. Gezongen door Annie Haslam van Renaissance. :)

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_127409011
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit vind ik een prachtige versie. Gezongen door Annie Haslam van Renaissance. :)

Wow, dit is prachtig!
  woensdag 19 juni 2013 @ 08:26:52 #53
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  Redactie Frontpage woensdag 19 juni 2013 @ 09:44:01 #54
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127976981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:26 schreef wallofdolls het volgende:
Was deze al genoemd in deze serie?


Mooi natuurlijk, die verkleedshow, met als hoogtepunt "a flower?"
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:06 schreef bazbo het volgende:
Gewas, misschien is dit nog een tip voor je:


:X
:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:12:18 #55
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  Redactie Frontpage woensdag 19 juni 2013 @ 10:21:51 #56
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127978109
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:12 schreef wallofdolls het volgende:
Jezus.

Jezus...
Mijn vrouw noemt mij (op speciale momenten weliswaar): 'O God!'
Maar als je Jezus of bazbo zegt, luister ik ook wel, hoor.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_128910312
Vandaag heb ik de hele dag "Seconds Out" geluisterd, zowel op LP als op cd. Wat een waanzinnige muziek. Wat kan je er verder nog over zeggen?
pi_130423367
Steve Hackett komt binnenkort met een 3 CD/2 DVD van de Genesis Revisited II tour. Hierbij het bericht van z'n site:

quote:
BOX SET RELEASE - STEVE HACKETT GENESIS REVISITED LIVE AT HAMMERSMITH
Steve Hackett Genesis Revisited Live at Hammersmith
Genesis Revisited sold out Hammersmith show to be released on CD & DVD to coincide with October UK Tour

It takes a legend to bring a myth back to life. A unique treat for music fans worldwide, Steve Hackett's critically acclaimed live production 'Genesis Revisited' has so far triumphed in Europe, Japan and North America alike and is still going strong; on May 10th it celebrated its success at a sold out London's Hammersmith Apollo with an ecstatic audience. Genesis Revisited - Live at Hammersmith - a unique performance with guests including Nik Kershaw, John Wetton, Jakko Jakszyk, Steve Rothery and Amanda Lehmann - will be released on October 21st. The 3CD+2DVD (with 5.1) box set, coincides with the return of Hackett's Genesis Revisited Tour to the UK for a second round due to popular demand.

The pioneering guitarist comments: "The 5.1 DVD with stereo CD out on 21st October including the whole show from Hammersmith Apollo is a feast for all the senses. I was blown away by the fantastic response to those May UK gigs. The autumn Genesis Revisited shows will include different Genesis material to before as well as all the big faves that bring the house down...See you all soon!"


Steve Hackett Genesis Revisited Live at Hammersmith
Photo © Maurizio Vicedomini

Details of the DVD/CD set as follows:

Steve Hackett - Genesis Revisited: Live at Hammersmith
Release date: 21st October 2013
Catalogue Number: 050664
Format: 3CD+2DVD Box set in slipcase

CD1

1. Watcher of the Skies
2. The Chamber of 32 Doors
3. Dancing with the Moonlit Knight
4. Fly on a Windshield
5. Broadway Melody of 1974
6. The Lamia
7. The Musical Box
8. Shadow of the Hierophant
9. Blood on the Rooftops

CD2

1. Unquiet Slumbers for the Sleepers
2. In That Quiet Earth
3. Afterglow
4. I Know What I Like
5. Dance on a Volcano
6. Entangled
7. Eleventh Earl of Mar
8. Supper's Ready

CD3

1. Firth of Fifth
2. Los Endos

DVD1 - Full live show
DVD2 - Behind the scenes featurette
bron
pi_130664764
@BlindeMeloen

Ja, ik las het op Facebook. Ben benieuwd, dit lijkt me een tof album.
pi_132403686
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 07:30 schreef Gewas het volgende:
@BlindeMeloen

Ja, ik las het op Facebook. Ben benieuwd, dit lijkt me een tof album.
Voor Gewas (mocht hij een spotify account hebben) en alle anderen met een spotify account in dit topic:
Genesis Revisited: Live At Hammersmith, an album by Steve Hackett on Spotify Hier is de live plaat van Steve Hackett te beluisteren.
pi_132427249
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:11 schreef BlindeMeloen het volgende:

[..]

Voor Gewas (mocht hij een spotify account hebben) en alle anderen met een spotify account in dit topic:
Genesis Revisited: Live At Hammersmith, an album by Steve Hackett on Spotify Hier is de live plaat van Steve Hackett te beluisteren.
Ah, ik heb geen Spotifiy. ;(

Ik zag het album wel te koop staan op internet, maar is het best prijzig.

Even een vraag aan de moderators: zou een mod mijn posts kunnen verwijderen met alle dode links van mijn (mislukte) gitaarvideo's? ;)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 22:26:19 #62
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132495146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 11:50 schreef Gewas het volgende:

[..]

gitaarvideo's? ;)
Lukt het al een beetje met Horizons en Clap? Clap zal ik wel nooit van mijn leven kunnen spelen, maar Horizons gaat me wel goed af. Misschien is Mood for a Day wel iets voor je, die lukt mij ook wel aardig. Staat op Fragile van Yes.
pi_132503699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:26 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Lukt het al een beetje met Horizons en Clap? Clap zal ik wel nooit van mijn leven kunnen spelen, maar Horizons gaat me wel goed af. Misschien is Mood for a Day wel iets voor je, die lukt mij ook wel aardig. Staat op Fragile van Yes.
Horizons proberen te spelen ben ik mee gestopt. Alleen het begin lukt nog wel, maar dat stuk na 30 seconden klinkt bij mij nergens naar. :P Wel tof dat je dat kan spelen!

Mood for a Day ga ik dan eens de tabs van opzoeken. :)

Het enige wat ik nog veel aan het spelen ben is Jesu Joy van Bach.


(alleen het begin)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2013 09:02:03 ]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 12:37:20 #64
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132509486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 07:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

Horizons proberen te spelen ben ik mee gestopt. Alleen het begin lukt nog wel, maar dat stuk na 30 seconden klinkt bij mij nergens naar. :P Wel tof dat je dat kan spelen!

Mood for a Day ga ik dan eens de tabs van opzoeken. :)

Het enige wat ik nog veel aan het spelen ben is Jesu Joy van Bach.


(alleen het begin)
Ik luister te weinig klassieke muziek, maar ik hoor wel dat het spel van Hackett sterk beinvloed is door Bach. Interessant!

Zojuist ook maar eens The Musical Box van Genesis Revisited II geluisterd (ook leuke solo's om te spelen, trouwens). Wat een goede productie is dat zeg! Ik vind het jammer dat de opnamekwaliteit van Nursery Cryme niet erg hoogstaand is in vergelijking met de latere albums van Genesis.
pi_132513328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:37 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Ik luister te weinig klassieke muziek, maar ik hoor wel dat het spel van Hackett sterk beinvloed is door Bach. Interessant!

Zojuist ook maar eens The Musical Box van Genesis Revisited II geluisterd (ook leuke solo's om te spelen, trouwens). Wat een goede productie is dat zeg! Ik vind het jammer dat de opnamekwaliteit van Nursery Cryme niet erg hoogstaand is in vergelijking met de latere albums van Genesis.
Het schijnt dat Steve Hackett een groot liefhebber is van Bach. :)

De opnamekwaliteit van Genesis Revisited 2 is inderdaad veel beter dan de oudere albums. Tijd dat ik deze cd weer eens ga luisteren!
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:11:03 #66
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_132707580
Deze is geremastered heruitgegeven.
Ik had de cd's al wel en de VHS, nu dan de uitgebreidere versie met dvd.



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_133905349
Phil Collins hint naar een mogelijke terugkeer in de muziek, misschien zelfs touren met Genesis!
  woensdag 4 december 2013 @ 13:45:15 #68
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_133906904
Het houdt ook niet op he :D Leuk nieuws als hij weer wat nieuws uitbrengt maar wanneer blijven mensen nu eens bij hun standpunt?
  woensdag 4 december 2013 @ 14:10:30 #69
14505 OProg
A Life in Music
pi_133907760
Artiesten zijn soms net mensen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133914512
Kom maar op met die 40th Anniversary Trick of the Tail tour in 2015 met Steve, Tony, Mike en Phil :D
Bleuh.
pi_133914751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:29 schreef PimD het volgende:
Kom maar op met die 40th Anniversary Trick of the Tail tour in 2015 met Steve, Tony, Mike en Phil :D
En Chester. Want Bill tourt niet meer.

Zijn we direkt ook van het eeuwige gezeik af dat Stuermer Firth of Fifth niet kan spelen :').
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_133921303
Stel je toch voor, een volle zaal en dat ze dan ineens White Mountain ofzo inzetten. En dan halverwege 'we'd like to welcome a special guest... ladies and gentlemen, Peter Gabriel!' en dan een uur highlights van The Lamb. En afsluiten met Supper's Ready :D :D
Bleuh.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:21:56 #73
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_133926455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef PimD het volgende:
Stel je toch voor, een volle zaal en dat ze dan ineens White Mountain ofzo inzetten. En dan halverwege 'we'd like to welcome a special guest... ladies and gentlemen, Peter Gabriel!' en dan een uur highlights van The Lamb. En afsluiten met Supper's Ready :D :D
En ik mis het dan allemaal omdat ik niet meer naar concerten ga :D
pi_133926511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef PimD het volgende:
Stel je toch voor, een volle zaal en dat ze dan ineens White Mountain ofzo inzetten. En dan halverwege 'we'd like to welcome a special guest... ladies and gentlemen, Peter Gabriel!' en dan een uur highlights van The Lamb. En afsluiten met Supper's Ready :D :D
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_133928181
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef PimD het volgende:
Stel je toch voor, een volle zaal en dat ze dan ineens White Mountain ofzo inzetten. En dan halverwege 'we'd like to welcome a special guest... ladies and gentlemen, Peter Gabriel!'
Onderbroken door een zwaar Amerikaans accent wat "play 'In Too Deep'" roept. En Gabriel verlaat het toneel weer...
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_133928263
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Onderbroken door een zwaar Amerikaans accent wat "play 'In Too Deep'" roept. En Gabriel verlaat het toneel weer...
En dat word dan weer onderbroken door een chaggerijnige Tony die op die fan zeikt dat ze alleen nog maar In The Cage gaan spelen.
pi_133928413
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

chaggerijnige Tony
Niet te verwarren met zonnetje-in-huis-Tony.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_133928473
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet te verwarren met zonnetje-in-huis-Tony.
Ghehe.
Ik vraag me trouwens oprecht af hoe het is met Phil z`n drum kunsten..
Voor dat 2010 album "Goin Back" heeft hij wel wat drumpartijen in kunnen vullen, máar.. zou hij weer een stoelen drumsolo kunnen geven of een duet met Chester aankunnen?...

Lijkt me echt een ramp voor die man dat hij niet meer kan drummen op top niveau.
pi_133933804
Volgens mij gaf ie in dat interview aan dat ie nog steeds niet kan drummen, maar dat ie het ook niet echt mist.
Bleuh.
pi_134200836
Neh... dat geloof ik niet.
pi_134214933
Deze versie vind ik heel mooi van Genesis Revisited.

pi_134235535
Voor degenen die het concert in Amsterdam gemist hebben. Volgend jaar komt Steve met de Genesis Extended Tour weer naar Nederland.
Hij zei naar de fans geluisterd te hebben en nieuwe (Genesis)nummers aan zijn set toegevoegd te hebben.

http://www.markantuden.nl(...)enesis-extended-2014
pi_139499133
Ik ben nu Wind and Wuthering aan het luisteren. Als je het me nu vraagt is dit hun beste album. Maar zal morgen de rest van de albums nog eens luisteren.

Maar echt, wat een heerlijk album is Wind and Wuthering.
pi_139499276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:59 schreef Gewas het volgende:
Ik ben nu Wind and Wuthering aan het luisteren. Als je het me nu vraagt is dit hun beste album. Maar zal morgen de rest van de albums nog eens luisteren.

Maar echt, wat een heerlijk album is Wind and Wuthering.
Geef mij de voorganger maar.
Burning bridges gives you so much more
pi_139974847
Afterglow

Like the dust that settles all around me
I must find a new home
The ways and holes that used to give me shelter
Are all as one to me now
But I, I would search everywhere
Just to hear your call
And walk upon stranger roads than this one
In a world I used to know before
I miss you more

Than the sun reflecting off my pillow
Bringing the warmth of new life
And the sound that echoes all around me
I caught a glimpse of in the night
But now, now I've lost everything
I give to you my soul
The meaning of all that I believed before
Escapes me in this world of none
No thing, no-one

And I would search everywhere
Just to hear your call
And walk upon stranger roads than this one
In a world I used to know before
For now I've lost everything
I give to you my soul
The meaning of all that I believed before
Escapes me in this world of none
I miss you more


Vind ik erg mooie lyrics en misschien wel mijn favoriete nummer van Genesis.
pi_141725397
Heb deze week verschillende Genesis albums geluisterd en kan niet anders zeggen dat Tresspass mijn favoriet is.


Luister Stagnation (vanaf 20:38). Zulke extreem goede muziek.
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 18:03:25 #87
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_141729788
Uit de promomail van een platenwinkel:

quote:
Ook verschenen:
Steve Hackett - Genesis Revisited: Live At The Royal Albert Hall CD+DVD 29.99 / 2CD+DVD

'Welcome to the last night of the Progs,' zo zegt Steve Hackett in zijn openingspraatje en zo is het maar net. In deze magische concertzaal, waar elk jaar de Proms worden gehouden, viert nu de magistrale muziek van Genesis hoogtij. Het geluid is prima, de beelden nog meer, Hackett staat volkomen centraal met zijn magnifieke spel, met een prima band waarin zanger Nad Sylvan bijna zijn voorgangers Peter Gabriel en Phil Collins doet vergeten, een prima uitgave dus deze Genesis Revisited: Live At The Royal Albert Hall. Tegelijkertijd kun je je afvragen waarom weer een dvd en dubbel-cd, zo vlak na de vorig jaar uitgekomen Genesis Revisited: Live At Hammersmith. Het gaat hier immers om dezelfde toer, met dezelfde muzikanten, en dezelfde muziek. Toch is Live At The Royal Albert Hall meer dan de moeite waard. Dee setlist bevat immers vijf andere Genesis-songs, en naast de gasten die er de vorige keer ook bij waren (John Wetton zingend op Firth of Fifth, en Amanda Lehmann zingend op Ripples), krijgen we nu Ray Wilson (ex-Genesis, zingend op I Know What You Like, in een jazzy uitvoering) en het absolute hoogtepunt van deze release, Roine Stolt (Flower Kings) solerend en duellerend met Hackett op The Return Of The Giant Hogweed. 'The spirit of Genesis is intact,' roept Hackett op een gegeven ogenblik uit, en als deze proggodfather dat zegt dan is dat ook zo!
:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:24:37 #88
14505 OProg
A Life in Music
pi_143662752
Stay tuned for some exciting Genesis news here tomorrow. In the meantime, here’s our new logo.



Spannend. *O*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_143664350
Ja, las het op Facebook. :)
  Redactie Frontpage donderdag 21 augustus 2014 @ 15:53:18 #90
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_143667778
Meanwhile:



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 21 augustus 2014 @ 23:18:07 #91
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_143686449
Wellicht dat t Genesis nieuws om de nieuwe BBC docu zou gaan? Ik hoop iig dat het om n nieuw album gaat :)
pi_143699154
Archive set met hippe naamgeving. Niet bijzonder boeiend. Wel verbazend dat Tony akkoord is gegaan met het weglaten van zijn solotracks.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:31:23 #93
14505 OProg
A Life in Music
pi_143701249
quote:
Spanning 42 years, this 3-CD, 37-track set documents the band’s history with classic Genesis material compiled alongside selections from the solo careers of Tony Banks, Phil Collins, Peter Gabriel, Steve Hackett, and Mike Rutherford / Mike + The Mechanics. Genesis and their associated solo projects have accumulated a remarkable and undiminished series of accomplishments over the years, and have collectively amassed an incredible fourteen chart-topping albums as well as over two dozen more which reached the Top 10. In total, Genesis and the members’ related solo projects have sold more than 300 million albums worldwide. Chronologically ordered, R-Kive features the Genesis’s biggest hits including ‘Invisible Touch’, ‘Turn It On Again’, ‘Land of Confusion’ and ‘I Can’t Dance’. Along the way it also visits Mike + The Mechanics’ classics ‘The Living Years’ and ‘Over My Shoulder’, Collins’s ‘In The Air Tonight’ and his Philip Bailey duet ‘Easy Lover’, and Peter Gabriel’s ‘Solsbury Hill’ and ‘Biko’.
:{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:38:08 #94
165633 eriksd
The grand facade...
pi_143701497
Wat moet je nou met zo'n box? Zijn toch totaal verschillende artiesten/bands?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:08:19 #95
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_143721794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:38 schreef eriksd het volgende:
Wat moet je nou met zo'n box? [...]?
In de winkel laten liggen?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:51:38 #96
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_143729952
Three Sides Live komt in november eindelijk op dvd uit. Vind ik leuker dan die box.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:48:10 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_143734023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:51 schreef fripper het volgende:
Three Sides Live komt in november eindelijk op dvd uit. Vind ik leuker dan die box.

Dat zit toch al gewoon in de Movie Box?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:15:51 #98
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_143734279
Klopt, maar die heb ik niet gekocht omdat ik het meeste al in de kast had staan.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_143764995
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:26 schreef Litpho het volgende:
Archive set met hippe naamgeving. Niet bijzonder boeiend. Wel verbazend dat Tony akkoord is gegaan met het weglaten van zijn solotracks.
Oh wacht, er staat aan het eind toch nog een statement van Banks, valt me weer mee.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:23:37 #100
14505 OProg
A Life in Music
pi_143767341
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')