abonnement Unibet Coolblue
pi_125499204
Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen: Berlijn Berlijn (deel 2) Berlijn (deel 3) Berlijn(deel 5)

Leuke/nuttige websites over Berlijn: Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen. Berlijnforum.nl

5.gif Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in TRV / Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4 Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

6.gif Bezienswaardigheden

Een rijtje + Reichstag + Brandenburger Tor + Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum) + Checkpoint Charlie + Pariser Platz + Synagoge + Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst + Joods Museum + Kufurstendam + Friedrichstrasse + (Restaurant) Tacheles + Siegessaule + East Side Gallery + de Kaiser Wilhelm Ged�chtniskirche + Prenzlauer Berg + Stasi-Zentrale + Fernsehturm + Alexanderplatz + Hackesche Hofe + Het Olympisch Stadion + Berliner Unterwelten Even buiten Berlijn: + Sachsenhausen concentratiekamp + Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci +...

East side Gallery

3.giftips

quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!

quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren + Currywurst | de beste van heel Duitsland! + Bratwurst | al vanaf 1 euro! + D�ner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland + koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

4.gifUitgaans & vermaak tips: + New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen + Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof! + Cascade | Club in de buurt van Kudamm + 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten + Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon + Tresor | techno, electro, tech-house, house club + Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen + Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden. + Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker. + Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden. + K-17 | Metal en punk optredens en parties + Knaack Club | + Silverwings | + Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz + Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

6.gif Enkele foto's


















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

4.gif TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan

</pre>
Hooray for boobies!
pi_125553890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
die ga ik even noteren!!

plan is i.i.g. groot stuk wannsee meepakken. beginnen in wannsee en dan omhoog via grunewald turm naar tuefelsee om te eindigen bij de messe.

daarnaast natuurljk enkele parkjes meepakken die je normaal links laat liggen en denk als ik zo de site bekijk we zeker ook een route gaan lopen die zij aanbevelen.
ff laatste reactie quoten... ;)
Hooray for boobies!
  Admin zondag 21 april 2013 @ 14:26:52 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_125553987
Ik weet niet of het al gemeld is maar de GedächtnisKirche wordt gerenoveerd en is niet zichtbaar op dit moment.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 21 april 2013 @ 14:32:00 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_125554112
Die staat al jaren in de steigers toch.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Admin zondag 21 april 2013 @ 14:33:11 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_125554152
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:32 schreef ondeugend het volgende:
Die staat al jaren in de steigers toch.
Ja maar toen kon je nog wel iets zien toch?
Nu helemaal niks meer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_125554271
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja maar toen kon je nog wel iets zien toch?
Nu helemaal niks meer.
Kwam ik ook achter toen ik er was. Gelukkig wel de binnenkant bij zonsondergang gezien. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125562462
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja maar toen kon je nog wel iets zien toch?
Nu helemaal niks meer.
Je kunt al jaren niks zien, zit wit beschermmateriaal omheen.
  Admin zondag 21 april 2013 @ 18:14:49 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_125563257
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Je kunt al jaren niks zien, zit wit beschermmateriaal omheen.
Ah :) Vandaar ook mijn: ik weet niet of het al gemeld was':)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 20:08:14 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_125568078
Oooh, ooit weer eens heen O+ :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_125571048


Wat is dit?
pi_125572767
dat is de neue wache, deze vind je aan unter der linden.

wat info: http://berlin101.com/2007(...)neue-wache-memorial/

erger me er trouwens telkens weer aan als ik daar langs loop dat tig mensen het beeld aanraken en sommigen er zelfs op willen klimmen. De aanwezige bewaking grijpt dan overigens snoeihard in.

Historisch besef of even inlezen in waar je naar toe gaat is er voor velen niet bij
Hooray for boobies!
pi_125572929
Aha, bedankt! Ik ben er meerdere malen (onwetend) voorbij gereden met de bus. Toch maar eens bezoeken als ik weer in Berlijn ben.
pi_125573347
lijn 100 ff snel uit en weer in springen is een optie inderdaad. het is niet zo dat je er uren naar blijft kijken, max 10 minuten... ;)
Hooray for boobies!
pi_125587188
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ah :) Vandaar ook mijn: ik weet niet of het al gemeld was':)
Ze zijn het hele gebied rondom het Breitscheidplatz (plein van de kerk) aan het opwaarderen dus het totale plaatje zal nog wel even op zich laten wachten. Wat ik overigens veel schokkender vind voor de gedachtniskirche is dat nieuw gebouwde superdeluxe hotel naast Zoologischer Garten. Dat gedrocht is zo hoog en opvallend dat als je in de richting van KaDeWe loopt en een foto van de kerk wil maken het traditionele plaatje van de kerk helemaal verneukt is. Toch 1 van de landmarks van Berlijn.
pi_125588735
helemaal met je eens. het gebouw an sich vind ik nog wel gaan alleen de locatie is totaal verkeerd. het overheerst het complete gebied en zoals je zegt een foto maken van de kerk is nu een uitdaging geworden.
Hooray for boobies!
pi_125590122
Misschien nog leuk voor in de OP?
http://berlijn-blog.nl/praktisch/fietsen-in-berlijn/

Fietsen door Berlijn is mij in elk geval goed bevallen!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125711001
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:35 schreef DroogDok het volgende:
Misschien nog leuk voor in de OP?
http://berlijn-blog.nl/praktisch/fietsen-in-berlijn/

Fietsen door Berlijn is mij in elk geval goed bevallen!
Ik ben vrienden met http://berlinonbike.de/
leuke Nederlands sprekende gids en leuke routes door de stad vetrek vanaf de KulturBrouwerij in Prenzlauerberg

(ook kinderzitjes aanwezig)

:)
pi_125719264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:47 schreef Gits het volgende:

[..]

Ik ben vrienden met http://berlinonbike.de/
leuke Nederlands sprekende gids en leuke routes door de stad vetrek vanaf de KulturBrouwerij in Prenzlauerberg

(ook kinderzitjes aanwezig)

:)
Grappig, ik ben daar afgelopen zondag langs gelopen. Viel gelijk op dat dit een Nederlandstalige tour was.
pi_125727467
Gewoon zelf gaan, wie heeft nou een gids nodig in Berlijn?
pi_125740408
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:44 schreef MCH het volgende:
Gewoon zelf gaan, wie heeft nou een gids nodig in Berlijn?
w/ internet staat vol met routes voor op de fiets of benenwagen! of in je smartphone zetten en met offline kaarten je fiets/loop route volgen.
Hooray for boobies!
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:24:52 #21
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_125748428
Bij welke operator kun je het beste terecht voor een rondvaart over de spree?
Ik ga dit weekend... en zo'n rondvaart scheen wel een aanrader te zijn.

Ander vraagje: heeft iemand toevallig zo'n ANWB extra gids? Ik heb er nog een proberen te scoren, maar dat is niet gelukt. En in die ANWB extra gidsen staan meestal 15 hoogtepunten welke wel de moeite waard zijn. Ik was wel benieuwd wat de hoogtepunten zijn.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_125753516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 18:44 schreef MCH het volgende:
Gewoon zelf gaan, wie heeft nou een gids nodig in Berlijn?
Nodig niet, ik kan me voorstellen dat het fijn als je iemand bij je hebt die je meeneemt langs de hoogtepunten en overal wat bij kan vertellen.
Zelf dwaal ik het liefst op eigen houtje door een stad, waardoor je veel ziet, maar sommige dingen ook weer niet, met een gids weet je zeker dat je alles ziet wat er toe doet, je mist alleen een stukje vrijheid en avontuur.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125753548
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:24 schreef greatgonzo het volgende:
Bij welke operator kun je het beste terecht voor een rondvaart over de spree?
Ik ga dit weekend... en zo'n rondvaart scheen wel een aanrader te zijn.

Ander vraagje: heeft iemand toevallig zo'n ANWB extra gids? Ik heb er nog een proberen te scoren, maar dat is niet gelukt. En in die ANWB extra gidsen staan meestal 15 hoogtepunten welke wel de moeite waard zijn. Ik was wel benieuwd wat de hoogtepunten zijn.
Ik heb hem thuis wel staan geloof ik, maar daar heb je nu niks aan, kan er pas vanavond in kijken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:51:21 #24
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_125754297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik heb hem thuis wel staan geloof ik, maar daar heb je nu niks aan, kan er pas vanavond in kijken.
prima, geen probleem... ik stippel morgen in de trein toch pas een route uit :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_125759477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nodig niet, ik kan me voorstellen dat het fijn als je iemand bij je hebt die je meeneemt langs de hoogtepunten en overal wat bij kan vertellen.
Zelf dwaal ik het liefst op eigen houtje door een stad, waardoor je veel ziet, maar sommige dingen ook weer niet, met een gids weet je zeker dat je alles ziet wat er toe doet, je mist alleen een stukje vrijheid en avontuur.
Nou vooruit, de plattelandsvrouwenclub uit Schubbekutteveen met een gemiddelde leeftijd van begin 70 vindt een gids in een wereldstad misschien fijn. Ieder ander mens zoekt even een kwartiertje op interne naar de hoogtepunten en print of koopt een kaartje en vindt zijn eigen weg.
pi_125767218
Ik heb in Berlijn anders ooit eens een hele interessante rondleiding gehad over Graffiti :D
  dinsdag 30 april 2013 @ 02:17:43 #27
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125890290
Iemand enig idee hoe je het goedkoopst in Berlijn kan belanden? Ik woon zelf in Enschede en wil dolgraag daar naartoe, maar ja... the money..
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_125891327
nshighspeed, vliegen vanaf weeze, eurolines of andere budget busmaatschappij en natuurlijk met de duim omhoog langs de snelweg... ;)
Hooray for boobies!
pi_125896142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 02:17 schreef rakotto het volgende:
Iemand enig idee hoe je het goedkoopst in Berlijn kan belanden? Ik woon zelf in Enschede en wil dolgraag daar naartoe, maar ja... the money..
Vanaf Enschede kan het al vanaf 50 cent.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:41:54 #30
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125897069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Vanaf Enschede kan het al vanaf 50 cent.
Jij bent mijn held. _O_

Heb een retourtje weten te vinden voor 1 euro in totaal. :D 4 Juni uit Enschede weg en 11 Juni terug.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_125897138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:41 schreef rakotto het volgende:

[..]

Jij bent mijn held. _O_

Heb een retourtje weten te vinden voor 1 euro in totaal. :D 4 Juni uit Enschede weg en 11 Juni terug.
Als je er daadwerkelijk mee gaat reizen laat je hier achteraf dan even weten hoe de dienstverlening van deze maatschappij is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2013 11:44:09 ]
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:47:48 #32
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_125897340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je er daadwerkelijk mee gaat reizen laat je hier achteraf dan even weten hoe de dienstverlening van deze maatschappij is?
Zal ik zeker doen. Eerst een goede datum vinden voor de reis. :) Ik verblijf dan namelijk bij vrienden daar.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_125918741
Jammer een topic voor Berlijn ,wil ik eens wel eens bezoeken.Eerst maar eens Dusseldorf. :Y
pi_126026076
Hoezo is het jammer dat er een topic is?
pi_126026479
hoe zit het overigens met bezoekjes aan restaurants inclusief een 7 maanden oude baby? in nederland doet men daar geregeld moeilijk over is mijn ervaring maar is dat in berlijn ook zo?
Hooray for boobies!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:19:29 #36
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_126028473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
hoe zit het overigens met bezoekjes aan restaurants inclusief een 7 maanden oude baby? in nederland doet men daar geregeld moeilijk over is mijn ervaring maar is dat in berlijn ook zo?
Lol. Doen ze hier moeilijk over? Waarom?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_126029548
moet het denk ik anders formuleren. de wijze waarop de horeca in nederland haar klanten behandelt is van dien aard dat alles met een zucht wordt gedaan. Vooral met een baby kom ik nu achter is er altijd wel iets te klagen over eten, warm maken van een flesje, de stoel etc etc.
Hooray for boobies!
pi_126030292
pauperstad.
pi_126030710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:14 schreef Skol het volgende:
pauperstad.
Sterke mening, waarom vind je dat dan? :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 00:29:36 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126046266
Ben er volgende week weer een paar dagen te vinden O+ vriendinnetje woont er nu dus dat is wel relaxed :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 4 mei 2013 @ 10:26:11 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_126050957
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:28 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Sterke mening, waarom vind je dat dan? :)
Lees even terug in #13, dat hoeven we niet nog eens te herhalen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_126057124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:14 schreef Skol het volgende:
pauperstad.
Ja O+
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:36:09 #43
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126222696
Wellicht een geschikte bestemming in juni als onderdeel van een grotere trip door Europa. Overnachtingsprijzen lijken er verrassend laag ... !
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:11:37 #44
122997 zquing
Drama Junk
pi_126224583
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Wellicht een geschikte bestemming in juni als onderdeel van een grotere trip door Europa. Overnachtingsprijzen lijken er verrassend laag ... !
Ik heb prima geslapen voor volgens mij 12,50 de nacht
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_126225188
Was niet erg te spreken over berlijn op een doordeweekse avond/nacht , weinig kroegen open (maandag, dinsdag, woensdag). In nijmegen waar ik woon is het drukker.
pi_126225674
welke wijk zat je dan dat er zo weinig open was? Heb eigenlijk nog nooit voor een dicht deur gestaan in al die jaren berlijn in verschillende delen van de stad
Hooray for boobies!
pi_126226313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:36 schreef Spockjuh_ het volgende:
welke wijk zat je dan dat er zo weinig open was? Heb eigenlijk nog nooit voor een dicht deur gestaan in al die jaren berlijn in verschillende delen van de stad
Dit dus, vond het ook een vreemde ervaring, zelf enkel open deuren gezien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126228794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:25 schreef Abloom het volgende:
Was niet erg te spreken over berlijn op een doordeweekse avond/nacht , weinig kroegen open (maandag, dinsdag, woensdag). In nijmegen waar ik woon is het drukker.
Berlijn kan ook als heel saai worden ervaren als je net niet de juiste straatjes of buurten kent.
pi_126228941
Bijvoorbeeld de oranienburger strasse? 02:30 uitgestorven.
pi_126228990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:04 schreef Abloom het volgende:
Bijvoorbeeld de oranienburger strasse? 02:30 uitgestorven.
Heb je de straathoertjes niet gezien?
pi_126229128
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je de straathoertjes niet gezien?
Haha, ja dat wilde ik er nog bijzetten. Maar er was gewoon veel dicht vond ik, en als het al open was zaten er 10 mensen. Was begin mei.
  Moderator woensdag 8 mei 2013 @ 20:32:55 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126233677
Morgen ga ik weer O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 19:11:28 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126315470
Iemand een goede tip om vanavond leuk te stappen? We gaan morgen naar White Trash naar een indieavond, vanavond is iets electronisch misschien wel gezellig :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:00:15 #54
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126317937
Een hotel geboekt (TRYP by Windham Berlin am Ku'damm - letterlijke naam) van 8 tot 11 juni. Score van 3,9 op 5 op Tripadvisor dus waarschijnlijk geen bagger. Dit bezoek aan Berlijn zal onderdeel vormen van een langere autotrip door delen van Europa. 8-)
pi_126440156
Het wordt lekker weer dit weekend in Berlijn dus dit weekend naar Berlijn. *O*
pi_126456745
Dit weekend was de laatste keer dat ik met de auto naar Berlijn ging. Fucking 12 uur over de terugreis gedaan. oO<
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 mei 2013 @ 22:46:14 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_126456813
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:45 schreef TripleP het volgende:
Dit weekend was de laatste keer dat ik met de auto naar Berlijn ging. Fucking 12 uur over de terugreis gedaan. oO<
dat had ik ooit op de heenweg, 11,5 uur :{ dan is het echt een hel. Als het lekker in 6,5 uur doet is het weer heerlijk :)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_126457338
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:45 schreef TripleP het volgende:
Dit weekend was de laatste keer dat ik met de auto naar Berlijn ging. Fucking 12 uur over de terugreis gedaan. oO<
File? Ik ben 2 weken terug ook in 6 uur heen en 6 uur terug naar Berlijn gegaan.
pi_126458153
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:54 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

File? Ik ben 2 weken terug ook in 6 uur heen en 6 uur terug naar Berlijn gegaan.
Juh. Ik heb bijna altijd het reisje in 6 uur geflikt, maar ik begin het steeds meer zonde van mijn tijd te vinden. Denk dat ik de volgende keer met vliegtuig ga.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_126464525
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:05 schreef TripleP het volgende:

[..]

Juh. Ik heb bijna altijd het reisje in 6 uur geflikt, maar ik begin het steeds meer zonde van mijn tijd te vinden. Denk dat ik de volgende keer met vliegtuig ga.
Tenzij je naast het vliegveld woont is dat van deur tot deur niet veel sneller toch?
pi_126465829
voorheen altijd met trein of vliegen maar nu met een mini buurman erbij toch maar een keertje met de auto. kleine 5 uur en we rijden buiten de spits om.
Hooray for boobies!
pi_126466389
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 06:55 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Tenzij je naast het vliegveld woont is dat van deur tot deur niet veel sneller toch?
Ik denk in totaal meer dan 2 uur sneller. :)
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_126466583
mijn voorkeur heeft vliegen vooral vanwege de snelheid van reizen. Vanuit apeldoorn zit ik met een uurtje op schiphol waar ik normaal gesproken een uur van te voren aanwezig ben. uur vliegen en dan half uurtje richting mitte.
Hooray for boobies!
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 18:32:30 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126488254
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:45 schreef TripleP het volgende:
Dit weekend was de laatste keer dat ik met de auto naar Berlijn ging. Fucking 12 uur over de terugreis gedaan. oO<
wij ook :X we deden 4 uur erover om van Berlijn naar magdenburg te rijden, een afstand van 150km. Toen maar onderlangs over Leipzig naar paderborn gereden waar we een hotel hebben genomen omdat we kapot waren. Zonder de overnachting hebben we er 13 uur over gedaan :') voorlopig voor ons dus ook niet meer met de auto naar Berlijn :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_126488428
Hier ook wel eens in de file gestaan maar gelukkig kunnen mensen uit het noorden van Nederland (vroegtijdig) kiezen voor twee routes, over Hamburg of over Hannover. :D
pi_126488470
Maar bij lange weekenden heb je nou eenmaal enorme drukte van/naar Berlijn dus dan zijn files niet zo gek. -O-
  Moderator dinsdag 14 mei 2013 @ 20:04:08 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126493109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:37 schreef MCH het volgende:
Maar bij lange weekenden heb je nou eenmaal enorme drukte van/naar Berlijn dus dan zijn files niet zo gek. -O-
is ook zo :Y maar bijna 4 uur stilstaan word je echt gek van :X

Woon je trouwens niet meer in Berlijn?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_126516578
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

is ook zo :Y maar bijna 4 uur stilstaan word je echt gek van :X

Woon je trouwens niet meer in Berlijn?
Ik heb nooit in Berlijn gewoond, kom er gewoonlijk 3 of 4 keer per jaar maar ben net een half jaar op reis geweest door Azie dus ik zit eigenlijk een beetje te smachten naar Berlijn omdat ik er sinds afgelopen juli niet meer geweest ben. :P
pi_126516597
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

is ook zo :Y maar bijna 4 uur stilstaan word je echt gek van :X

Woon je trouwens niet meer in Berlijn?
Hoe is White Trash trouwens bevallen?
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 00:47:44 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126517772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb nooit in Berlijn gewoond, kom er gewoonlijk 3 of 4 keer per jaar maar ben net een half jaar op reis geweest door Azie dus ik zit eigenlijk een beetje te smachten naar Berlijn omdat ik er sinds afgelopen juli niet meer geweest ben. :P
Ah ik dacht altijd dat je er woonde :D Ik kom er 1x per jaar maar mis het meteen als ik weer weg ben :')

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe is White Trash trouwens bevallen?
Een hele aparte ervaring :P Soort metal hole waar ik normaliter nooit een voet binnen zou zetten maar aangezien de muziek erg tof was (Kill all Hipsters) was het er goed vertoeven. Wel opvallend dat het normale publiek er ook was, indie hipsters meet metal heads zeg maar :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_126523891
Ik kom ook regelmatig in Berlijn, geweldige stad. Misschien dat ik er ooit ga wonen als ik klaar ben met mijn studie. Er hangt zo'n geweldige sfeer, iedereen is relaxt. Zeker in de zomer.
Oeh, en de White Trash is echt super. Ze hebben daar echt de beste burgers, superkitscherig restaurant en altijd stampvol. Ik ga trouwens in juni weer, kan niet wachten :)

*tot zover mijn liefde voor Berlijn* ;)
pi_126633821
Hm wil een lang weekend weg, maar zit nu wel te twijfelen of ik wel met de auto moet gaan.
pi_126634916
vliegen of trein is last-minute niet heel goedkoop. auto is dan vaak goedkoopste optie
Hooray for boobies!
pi_126829945
eerste keer in berlijn sinds het weekend

ongelooflijke stad
pi_126833856
Welke wijk?
Hooray for boobies!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:38:07 #76
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_126835346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:02 schreef Craptacular het volgende:
Hm wil een lang weekend weg, maar zit nu wel te twijfelen of ik wel met de auto moet gaan.
Vergeet dan niet een milieusticker aan te schaffen... als je ook in Berlijn van je auto gebruik wilt maken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_126841087
Het was me het zuipfeestje wel weer dit weekend. Berlijn was zo ongeveer de warmste plek in Europa afgelopen weekend. Heerlijk 25-30 graden gehad en het carnaval was echt genieten. Qua chaos een soort Sylvester alleen dan met veel lekkerder weer. *O*
pi_126844368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
Welke wijk?
kreuzberg

hotel winters , net niet in de achterwijk , leuk als je een halte te ver uitstapt uit de u bhan
pi_126850437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Vergeet dan niet een milieusticker aan te schaffen... als je ook in Berlijn van je auto gebruik wilt maken.
I know. Dekra is goedkoper dan de ANWB.

Zijn er overigens mensen die naar Berghain zijn geweest?
pi_126851150
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:57 schreef Craptacular het volgende:

[..]

I know. Dekra is goedkoper dan de ANWB.

Zijn er overigens mensen die naar Berghain zijn geweest?
Anwb is belachelijk duur, wij hebben 1tje in Duitsland gehaald voor 5 euro.
pi_127317853
onderweg van oldenzaal grensovergang naar berlijn met de auto zijn er dan steden, monumenten e.d. die het waard zijn even te stoppen tijdens het autorijden? we hebben alle tijd en de kleine moet af en toe ook wat frisse lucht krijgen... ;)
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 2 juni 2013 @ 13:38:06 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127319193
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:47 schreef Spockjuh_ het volgende:
onderweg van oldenzaal grensovergang naar berlijn met de auto zijn er dan steden, monumenten e.d. die het waard zijn even te stoppen tijdens het autorijden? we hebben alle tijd en de kleine moet af en toe ook wat frisse lucht krijgen... ;)
Hoewel het wel heel dicht bij Berlijn is; is een bezoekje aan de Gedenkstätte Marienborn wel een bezoek je waard : http://www.sachsen-anhalt.de/index.php?id=31581


http://nl.wikipedia.org/wiki/Grensovergang_Helmstedt-Marienborn

Maar dan ben je al wel zowat op je plaats van bestemming ! :+
pi_127321489
ok, ik had er bij moeten vermelden dat we bij 1 ding zijn geweest, mag jij raden wat... ;)
Hooray for boobies!
pi_127333376
Bad Oeynhausen. Mooie Altstadt, gezellige eettentjes en dichtbij de Ausfahrt dus je verliest weinig tijd.
pi_127333584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:57 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Zijn er overigens mensen die naar Berghain zijn geweest?
Ja. Zeker gaan als je van de muziek houdt.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:36:36 #86
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_127335850
Iemand nog tips voor een groepsactiviteit overdag?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 juni 2013 @ 21:49:31 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127336565
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:50 schreef Erasmusch het volgende:
Bad Oeynhausen. Mooie Altstadt, gezellige eettentjes en dichtbij de Ausfahrt dus je verliest weinig tijd.
hoe staat het eigenlijk met de rondweg daar? De uitkoop van één boer was destijds mislukt, geen idee hoe dat nu staat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_127338566
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:36 schreef fathank het volgende:
Iemand nog tips voor een groepsactiviteit overdag?
Berliner Unterwelten (rondleiding in verschillende onderwerelden van Berlijn)

Blacklight Minigolf (wel reserveren)

Computerspielemuseum
(je kunt zelf veel spelletjes spelen met als hoogtepunt de Pain Game)
pi_127347700
Fantastische stad, ben een week geweest. Hè voelt de geschiedenis enorm.

Heb overnacht in een zijstraat van de oranienburger strasse, heel wat aangename eettentjes en best mooie hoertjes.
Cindy De Vuyst
  maandag 3 juni 2013 @ 17:37:36 #90
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127366993
Komende weekeinde naar Berlijn met een overnachtingsplek nabij de Kurfursterdamm. Twijfel alleen nog hoe ik het met de auto ga aanpakken:

-met auto naar overnachtingslocatie en betalen voor parkeerkosten en mileusticker
-auto parkeren aan rand van Berlijn en vervolgens per openbaar vervoer richting centrum.
pi_127367865
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Komende weekeinde naar Berlijn met een overnachtingsplek nabij de Kurfursterdamm. Twijfel alleen nog hoe ik het met de auto ga aanpakken:

-met auto naar overnachtingslocatie en betalen voor parkeerkosten en mileusticker
-auto parkeren aan rand van Berlijn en vervolgens per openbaar vervoer richting centrum.
met de trein is volgens mij net als vliegtuig het gemakkelijkst , alleen weet ik niet of je van plan bent met de auto nog anderd dingen rond berlijn te gaan bezichtigen

en milieusticker heb ik in duitsland zelf gekocht voor 5 euro
pi_127368921
mooi dorpje, Bad Oeynhausen, om een tussenstop te maken en te lunchen! :)
Hooray for boobies!
  maandag 3 juni 2013 @ 18:52:42 #93
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127369814
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:01 schreef cva het volgende:

[..]

met de trein is volgens mij net als vliegtuig het gemakkelijkst , alleen weet ik niet of je van plan bent met de auto nog anderd dingen rond berlijn te gaan bezichtigen

en milieusticker heb ik in duitsland zelf gekocht voor 5 euro
Neuh, ik blijf in Centraal-Berlijn bivakkeren met behulp van U-Bahn en benenwagen :+ Vervoersmiddel moet ik nog even bezien maar de stad leent zich uitstekend voor méérdere soorten vervoer vanuit NL.
pi_127369961
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Neuh, ik blijf in Centraal-Berlijn bivakkeren met behulp van U-Bahn en benenwagen :+ Vervoersmiddel moet ik nog even bezien maar de stad leent zich uitstekend voor méérdere soorten vervoer vanuit NL.
Ja maar op korte termijn zijn vliegtuig en trein enorm duur. Dus dan toch maar met de auto al kan je net de pech hebben dat je een hotel in Charlottenburg hebt waar het duur parkeren is want daar staat die wijk wel een beetje om bekend. Auto zou ik niet zo snel op een of ander terreintje zetten buiten de stad.
pi_127372672
ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar kga nu in juli naar berlijn voor de eerste keer met de trein , ik stap over van keulen naar berlijn ,nu heb ik dat gereserveerd met de credit kaart van mijn vader
nu staat er dat ik verplicht ben die kaart mee te nemen , nu wil mijn pa niet dat ik ze meeneem

heeft er iemand ervaring mee dat ze dit echt controleren en of ze moeilijk zullen gaan doen als blijkt dat ik die kaart niet bij heb ?
pi_127380043
als je de tickets fysiek in de handen hebt heb je echt geen creditcard nodig. enige wat belangrijk is is dat de naam op het ticket overeenkomt met je ID/paspoort
Hooray for boobies!
pi_127380264
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:59 schreef cva het volgende:
ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar kga nu in juli naar berlijn voor de eerste keer met de trein , ik stap over van keulen naar berlijn ,nu heb ik dat gereserveerd met de credit kaart van mijn vader
nu staat er dat ik verplicht ben die kaart mee te nemen , nu wil mijn pa niet dat ik ze meeneem

heeft er iemand ervaring mee dat ze dit echt controleren en of ze moeilijk zullen gaan doen als blijkt dat ik die kaart niet bij heb ?
Die creditcard heb je wel nodig want de conducteur trekt de kaart door zijn gleuf om vervolgens je ticket te scannen. Zo heb je ook geen fraude met kaart of ticket.
pi_127380308
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:58 schreef Spockjuh_ het volgende:
als je de tickets fysiek in de handen hebt heb je echt geen creditcard nodig. enige wat belangrijk is is dat de naam op het ticket overeenkomt met je ID/paspoort
Wordt ook aangegeven bij het boeken, creditcard van boeken moet aanwezig zijn.
pi_127391076
dan heb ik de laatste 3 keer of geluk gehad of de regels zijn veranderd. Maar ok, dan zou ik inderdaad de creditcard zeker meenemen voor het geval dit.
Hooray for boobies!
pi_127394150
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:02 schreef Tess_Princess het volgende:

[..]

Die creditcard heb je wel nodig want de conducteur trekt de kaart door zijn gleuf om vervolgens je ticket te scannen. Zo heb je ook geen fraude met kaart of ticket.
Zelf nog nooit meegemaakt dat de creditcard ook gescand werd. En dat argument dat een conducteur moet checken dat er niet gefraudeerd is, lijkt me niet zijn taak. Zijn taak is meer om passagiers te controleren op een geldige vervoersbewijs en niet hoe zo'n vervoersbewijs ook is aangeschaft.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:01:56 #101
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_127394518
Openingspost: De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en de Havel

Zeker geschiedkundig niet onbelangrijk.
Verder is Berlijn een aanrader, als het kan neem een fiets mee of huur er een, naar mijn mening de beste manier de stad te verkennen.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_127395432
een ouderwetse step voor volwassen met een oldskool toeter kan men daar ook erg waarderen ben ik achter... ;)
Hooray for boobies!
pi_127395626
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:01 schreef cva het volgende:

met de trein is volgens mij net als vliegtuig het gemakkelijkst , alleen weet ik niet of je van plan bent met de auto nog anderd dingen rond berlijn te gaan bezichtigen

en milieusticker heb ik in duitsland zelf gekocht voor 5 euro
Kan dat gewoon bij een tankstation oid?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:35:52 #104
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_127397372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:50 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Zelf nog nooit meegemaakt dat de creditcard ook gescand werd. En dat argument dat een conducteur moet checken dat er niet gefraudeerd is, lijkt me niet zijn taak. Zijn taak is meer om passagiers te controleren op een geldige vervoersbewijs en niet hoe zo'n vervoersbewijs ook is aangeschaft.
Jij werkt op personeelszaken bij Deutsche Bahn?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_127397410
stimmt
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:49:47 #106
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127397808
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:59 schreef cva het volgende:
ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar kga nu in juli naar berlijn voor de eerste keer met de trein , ik stap over van keulen naar berlijn ,nu heb ik dat gereserveerd met de credit kaart van mijn vader
nu staat er dat ik verplicht ben die kaart mee te nemen , nu wil mijn pa niet dat ik ze meeneem

heeft er iemand ervaring mee dat ze dit echt controleren en of ze moeilijk zullen gaan doen als blijkt dat ik die kaart niet bij heb ?
Ik ben hem een keer vergeten (want mijn credit card zit niet standaard in de portemonnee) toen ik de trein van Schiphol naar Berlijn. Eerste controle was nog in Nederland, en er werd me gevraagd of ik 'm bij me had voor controle in Duitsland. Ik heb maar ja gezegd. Toen werd mijn ticket gestempeld, en bij controles in Duitsland vroegen ze er niet meer naar omdat men er vanuit ging dat het in Nederland al gecontroleerd was.

Maar dat geluk heb je misschien niet iedere keer. :P

Anders gewoon even bellen wat de policy is als iemand anders het ticket voor je gekocht heeft, dat zal toch wel vaker voorkomen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_127398092
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:02 schreef Tess_Princess het volgende:

[..]

Wordt ook aangegeven bij het boeken, creditcard van boeken moet aanwezig zijn.
Ja dat vind ik zo raar, als je nu een kaartje voor iemand anders koopt ?

Mijn vriendin kreeg er een hoop gezeik mee. Ik had het niet eens gelezen dat je die creditcard bij je moet hebben.
pi_127398710
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Komende weekeinde naar Berlijn met een overnachtingsplek nabij de Kurfursterdamm. Twijfel alleen nog hoe ik het met de auto ga aanpakken:

-met auto naar overnachtingslocatie en betalen voor parkeerkosten en mileusticker
-auto parkeren aan rand van Berlijn en vervolgens per openbaar vervoer richting centrum.
Gewoon auto in de stad parkeren, parkeerbonnen krijgen (ze doen er niet aan klemmen), deze niet betalen. Tenminste zo heb ik het vorig jaar gedaan en niets meer van gehoord. Ik had wel een milieusticker *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_127406799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik zo raar, als je nu een kaartje voor iemand anders koopt ?

Mijn vriendin kreeg er een hoop gezeik mee. Ik had het niet eens gelezen dat je die creditcard bij je moet hebben.
Dan kun je bij het boeken aangeven dat je het kaartje voor iemand anders koopt. Bij alle andere boekingen wordt de creditcard gewoon door de gleuf gehaald. Dat zijn we in Nederland niet gewend dus dat een paar mensen hier anders zitten te beweren is niet erg maar hebben dus geen gelijk.
pi_127406872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Gewoon auto in de stad parkeren, parkeerbonnen krijgen (ze doen er niet aan klemmen), deze niet betalen. Tenminste zo heb ik het vorig jaar gedaan en niets meer van gehoord. Ik had wel een milieusticker *O*
Stoer verhaal hoor. }:|
pi_127407018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef Spockjuh_ het volgende:
dan heb ik de laatste 3 keer of geluk gehad of de regels zijn veranderd. Maar ok, dan zou ik inderdaad de creditcard zeker meenemen voor het geval dit.
Boek je bij nshispeed of Deutsche Bahn?
pi_127410746
beide en dan via internet of telefonisch
Hooray for boobies!
pi_127413640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Stoer verhaal hoor. }:|
Gewoon een tip, die ik dan weer van een local gekregen heb *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_127413725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Kan dat gewoon bij een tankstation oid?
waar een garage bij is en ook in alle Tuev Nord stations onderweg in duitsland
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:29:08 #115
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127452990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Gewoon auto in de stad parkeren, parkeerbonnen krijgen (ze doen er niet aan klemmen), deze niet betalen. Tenminste zo heb ik het vorig jaar gedaan en niets meer van gehoord. Ik had wel een milieusticker *O*
Heb al een idee: parkeren op de P+R parkeerplaats aan de Reißeckstraße (volgens gratisparken.de kostenloos en ruimte voor circa 100 auto's) en dan per U-bahn verder naar het hotel in het centrum (Charlottenburg). Lijkt overigens buiten de milieuzone te liggen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:18:09 #116
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_127487449
Buiten het centrum zijn genoeg plekken om gratis te parkeren :)
pi_127488688
nog twee weekjes en dan lekker weer een weekje berlijn! :) *O*
Hooray for boobies!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:02:34 #118
66130 Erasmusch
easy easy
pi_127529979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:06 schreef cva het volgende:

[..]

waar een garage bij is en ook in alle Tuev Nord stations onderweg in duitsland
Veel zijn er overigens in het weekend gesloten. Bij filialen van ATU kan je m ook halen.
pi_128191792
Bestaan er ook complete dagprogramma's voor Berlijn; m.a.w. bijv. 4 dagprogramma's welke geen enkele dezelfde bezienswaardigheid bevatten en per dagprogramma's te bezoeken bezienswaardigheden/activiteiten lekker dicht bij elkaar liggen? Zo ja, dan hoor ik dat graag!
pi_128192160
Deze week naar Berlijn.

Wie heeft hier de bunkertour gedaan?
  maandag 24 juni 2013 @ 14:13:32 #121
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128192848
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:58 schreef Craptacular het volgende:
Deze week naar Berlijn.

Wie heeft hier de bunkertour gedaan?
Ik een paar weken terug. Is erg leuk, gewoon doen.

Neem trouwen aan dat je die van unterwelten bedoeld.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128192886
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik een paar weken terug. Is erg leuk, gewoon doen.

Neem trouwen aan dat je die van unterwelten bedoeld.
Ja die!

Heb je overigens nog tips om te doen?
  maandag 24 juni 2013 @ 14:28:06 #123
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128193445
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:14 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ja die!

Heb je overigens nog tips om te doen?
Ik ben niet zo'n expert in Berlijn. Maar oud vliegveld tempelhof vind ik tof. Op zaterdagmiddag heb je een engelse rondleiding door het complex. Alleen om 2 uur geloof ik. Gebouwd door de nazi's. Was erg leuk.

Het stasi museum vond ik ook mooi. De gevangenis iets verder weg schijnt indrukwekkend te zijn, maar ken ik niet. Het museum is in het kantoor van Mielke. Toen ik er was regende het flink, maakte het extra treurig, maar dat had wel iets. Zeker als je over het terrein loopt en ziet wat er allemaal bij hoorde.

Sinds een paar maanden kan je als toerist ook zelf een kijkje nemen in de stasi archieven. Lijkt mij persoonlijk heel vet. Moet je wel even de site checken wanneer dat precies is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128199326
welke bunkertoer, er zijn er meerdere... ;)

vertrek zelf ook deze week weer eens richting berlijn, donderdag gaan we weer eens oldskool met de auto.. :)
Hooray for boobies!
pi_128706295
Net terug van acht dagen Berlijn, deze keer veel dingen rondom Berlijn gedaan. Begonnen met de Mauerweg te fietsen. Een route van ongeveer 180 kilometer langs de loop van de muur. Daar hebben we twee dagen over gedaan. Echt door mooie natuur gefietst, heel verrassend om zo snel vanuit de stad in de natuur te zijn waar je nauwelijks mensen tegen komt. En niet normaal wat voor dikke huizen er in de buitenwijken gebouwd zijn.
Toen een dag de provincie Brandenburg ingetrokken en 70 kilometer gefietst langs de Oder, hup met de fiets in de trein. Daarnaast nog een dagje Spreewald gedaan waar we ook nog een dertig kilometer hebben gefietst en twee uur gepeddeld in de kano en natuurlijk een augurkje geprikt. Ten slotte nog een bezoekje gebracht aan Stettin in Polen.
Na al die dagen buiten en rondom de stad was ik te moe om nog actief te stappen dus vooral genoten van het mooie weer en een beetje geshopt hier en daar. Geslaagde week. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 23:56:44 ]
pi_128734210
nice!! vorige week ook 5 dagen berlijn gedaan, nu met kleine uk van 8 maanden oud. Goed bevallen, meneer liep te stuiteren elke keer dat we de u-bahn in doken en vond het ook geweldig om in de buggy over de vele klinkers heen te rijden.

Redelijk wat gedaan maar de lijst met to-do is nog steeds lang zat voor nog enkele trips.. ;)
Hooray for boobies!
pi_128741547
Binnenkort met vrienden naar Berlijn voor een aantal dagen! We verblijven in Melarose Feng Shui, iemand ervaring mee?
pi_128743375
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:28 schreef Gruisman het volgende:
Binnenkort met vrienden naar Berlijn voor een aantal dagen! We verblijven in Melarose Feng Shui, iemand ervaring mee?
Nee, is redelijk nieuw volgens mij maar krijgt goede cijfers op booking.com dus dat zit wel snor. Er ligt een (waardeloze) tramlijn M4 voor de deur die je eigenlijk alleen handig naar Alex brengt maar dat was het dan wel. Restaurants en andere leuke dingen in Prenzlauer Berg zijn nog wel aan te lopen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:47:09 #129
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128747628
Vorige week in Volkspark Humboldthain geweest. Goed onderhouden, rustig park met een mooie rozentuin en een geweldig uitzicht richting het noorden vanaf de beide Flaktürme. Had zoiets helemaal niet verwacht direct naast Gesundbrunnen, wat toch best een shabby omgeving is :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128755023
Afgelopen april ben ik nog een lang weekendje naar Berlijn geweest. Ik denk dat ik misschien de 2e week van augustus weer een week ga. Weet iemand of er ergens op de bonnefooi rond die tijd nog hotels te krijgen zijn?

Deze vakantie trouwens maar even Gropiusstadt bezoeken :) Lijkt me mooi om te zien (vooral de architectuur)
pi_128762389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 07:47 schreef Flurry het volgende:
Vorige week in Volkspark Humboldthain geweest. Goed onderhouden, rustig park met een mooie rozentuin en een geweldig uitzicht richting het noorden vanaf de beide Flaktürme. Had zoiets helemaal niet verwacht direct naast Gesundbrunnen, wat toch best een shabby omgeving is :P
Gesundbrunnen shabby? _O-
pi_128762579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:04 schreef Newjersey_nl het volgende:
Afgelopen april ben ik nog een lang weekendje naar Berlijn geweest. Ik denk dat ik misschien de 2e week van augustus weer een week ga. Weet iemand of er ergens op de bonnefooi rond die tijd nog hotels te krijgen zijn?

Deze vakantie trouwens maar even Gropiusstadt bezoeken :) Lijkt me mooi om te zien (vooral de architectuur)
Gropiusstadt vond ik zelf niks aan. Ja troosteloze sfeer maar zoveel bijzonders valt er niet te zien. Dan zijn er wel andere bijzondere stedebouwkundige dingen te bekijken in Berlijn. Ik heb nu 3 keer in het HoLi hotel in Lichtenberg geslapen waarvan 2 keer een dag van te voren geboekt. Prijzen voor een 2 persoonskamer rond de 50 euro met een heel goed ontbijt. Als je nog eens in een goed hotel wil zitten maar toch in een speciale wijk dan is dit wel een leuk adresje en het is heeft een directe verbinding met de s-bahn naar Alexanderplatz. Ongeveer tien minuutjes en maar 3 stops van Warschauer Str.
pi_128786246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Gropiusstadt vond ik zelf niks aan. Ja troosteloze sfeer maar zoveel bijzonders valt er niet te zien. Dan zijn er wel andere bijzondere stedebouwkundige dingen te bekijken in Berlijn. Ik heb nu 3 keer in het HoLi hotel in Lichtenberg geslapen waarvan 2 keer een dag van te voren geboekt. Prijzen voor een 2 persoonskamer rond de 50 euro met een heel goed ontbijt. Als je nog eens in een goed hotel wil zitten maar toch in een speciale wijk dan is dit wel een leuk adresje en het is heeft een directe verbinding met de s-bahn naar Alexanderplatz. Ongeveer tien minuutjes en maar 3 stops van Warschauer Str.
thanks voor de tip :) Ik zal eens even kijken. Zag ook een leuke mogelijkheid om een appartement te boeken via Wimdu.Iemand hier ervaringen mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Newjersey_nl op 10-07-2013 08:52:30 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:24:09 #134
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_129111609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Gesundbrunnen shabby? _O-
Gesundbrunnen en het winkelcentrum ernaast ziet er qua mensen voor toeristen toch heel wat anders uit dan het nette Prenzlauerberg :)
pi_129112910
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:24 schreef Remnant het volgende:

[..]

Gesundbrunnen en het winkelcentrum ernaast ziet er qua mensen voor toeristen toch heel wat anders uit dan het nette Prenzlauerberg :)
Ja, ik vind het nog steeds onzin wat je zegt. Het is nota bene aangrenzend gebied en in Gesundbrunnen zie je juist de normale inwoners van Berlijn waar je in Prenzlauer Berg struikelt over de hipsters en moeders met kinderwagens. Bovendien heeft Gesundbrunnen 1 van de belangrijkere treinstations van Berlijn en dat winkelcentrum is net zoals 1 van de vele die je overal rondom de ring ziet staan.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:19:03 #136
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_129121467
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, ik vind het nog steeds onzin wat je zegt. Het is nota bene aangrenzend gebied en in Gesundbrunnen zie je juist de normale inwoners van Berlijn waar je in Prenzlauer Berg struikelt over de hipsters en moeders met kinderwagens. Bovendien heeft Gesundbrunnen 1 van de belangrijkere treinstations van Berlijn en dat winkelcentrum is net zoals 1 van de vele die je overal rondom de ring ziet staan.
Hoezo nog steeds? Dit is het eerste wat ik erover zeg :)

Dat is dus wat ik probeer te zeggen. Zelf woon ik sinds afgelopen week niet meer in die Kollwitzkiez waar je doodgegooid wordt met kinderwagens, hipsters en Schwaben. Dat begon me na 1 maand al enorm te irriteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Remnant op 19-07-2013 14:24:18 ]
pi_129199167
heb de indruk dat iedereen vandaag aan de wanssee zat zowel op het strand als op de s bhan
pi_129433504
Ik moet 20 augustus naar Berlijn voor stage. Hoe kom ik er het goedkoopst? Ik woon dicht bij de grens dus het leek me het goedkoopst om met de trein van Bad Bentheim naar Berlijn te reizen, maar is wellicht de bus/vliegtuig een goedkoper alternatief.

En is iemand bekend met een Bahncard? Omdat ik er stage loop, zou ik met de trein vaker heen en weer willen. Als ik een ticket boek krijg ik de mogelijkheid om voor 29 een Bahncard te kopen, waardoor ik bij verdere reizen goedkoper reis. Loont zich dit?

[ Bericht 34% gewijzigd door MeesterBier op 28-07-2013 15:06:22 ]
pi_129436781
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:59 schreef MeesterBier het volgende:
Ik moet 20 augustus naar Berlijn voor stage. Hoe kom ik er het goedkoopst? Ik woon dicht bij de grens dus het leek me het goedkoopst om met de trein van Bad Bentheim naar Berlijn te reizen, maar is wellicht de bus/vliegtuig een goedkoper alternatief.

En is iemand bekend met een Bahncard? Omdat ik er stage loop, zou ik met de trein vaker heen en weer willen. Als ik een ticket boek krijg ik de mogelijkheid om voor 29 een Bahncard te kopen, waardoor ik bij verdere reizen goedkoper reis. Loont zich dit?
Natuurlijk loont zich dat maar jij zelf kan dat beter uitrekenen want het loont zich pas vanaf een bepaald aantal ritten.
pi_129544332
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:53 schreef cva het volgende:
heb de indruk dat iedereen vandaag aan de wanssee zat zowel op het strand als op de s bhan
Is Berlijn als stad dan zo drukkend dat het in de zomer niet uit te houden is?
Beetje het NYC gevoel dus...
  woensdag 31 juli 2013 @ 14:52:20 #141
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_129544462
Afegelopen nacht stond radio1 4 uur lang in het teken van Berlijn.

Hier terug te luisteren;
http://www.radio1.nl/teru(...)erugluisteren_hour=2
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_129545371
met topper marjolein! :)
Hooray for boobies!
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:35:11 #143
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_129545945
:Y
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_129546374
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:47 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Is Berlijn als stad dan zo drukkend dat het in de zomer niet uit te houden is?
Beetje het NYC gevoel dus...
Dat ligt eraan of je in een s-bahn met airco zit. ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 juli 2013 @ 17:11:56 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129549316
In de Volkskrant van afgelopen zaterdag stonden een aantal tips voor leuke dingen in het gebied rond de East side galery
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130641786
Ik ga in oktober voor het eerst naar Berlijn, van 24 t/m 27 om precies te zijn.
we verblijven in het pentahotel, iemand ervaring met dit hotel en de ligging ervan?
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:26:51 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130645572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:35 schreef Miam het volgende:
Ik ga in oktober voor het eerst naar Berlijn, van 24 t/m 27 om precies te zijn.
we verblijven in het pentahotel, iemand ervaring met dit hotel en de ligging ervan?
Als je van voetbal houdt zit er sowieso wat tofs in de buurt :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130671400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als je van voetbal houdt zit er sowieso wat tofs in de buurt :P
Komt dat even goed uit ;) ik kijk graag voetbal, ik ben nu wel benieuwd natuurlijk;)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_130671901
beter kun je het niet treffen!! cultclub union berlin in een stadion gebouwd door de supporters enkele jaren geleden... :) *O* _O_ O+
Hooray for boobies!
pi_130671994
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Spockjuh_ het volgende:
beter kun je het niet treffen!! cultclub union berlin in een stadion gebouwd door de supporters enkele jaren geleden... :) *O* _O_ O+
ik heb even op google gekeken, ik ben echt reuze benieuwd! *O* lijkt me supertof!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_130672029
sowieso is in duitsland het voetbal veel leuker. Vooral het randgebeuren en de sfeer is tig keer prettiger dan bv in de eredivisie. DeJL laat ik maar even buiten beschouwen, daar heb ik jarenlang alle uitvakken gezien en daar word je niet blij van... ;)

Mocht je het kunnen combineren met een bezoek aan Hertha zou dat natuurlijk helemaal perfect zijn.
Hooray for boobies!
pi_130672131
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:58 schreef Spockjuh_ het volgende:
sowieso is in duitsland het voetbal veel leuker. Vooral het randgebeuren en de sfeer is tig keer prettiger dan bv in de eredivisie. DeJL laat ik maar even buiten beschouwen, daar heb ik jarenlang alle uitvakken gezien en daar word je niet blij van... ;)

Mocht je het kunnen combineren met een bezoek aan Hertha zou dat natuurlijk helemaal perfect zijn.
We gaan met een georganiseerde reis, en hebben 2 middagen voor onszelf.
Hertha heb ik een jaartje of 2 a 3 geleden zien spelen tegen SC Heerenveen,
leuk ploegje! SC Heerenveen verloor die oefenwedstrijd ook nog weet ik :D
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_130673237
doelde meer op het feit Hertha in het immense olympiastadion en niet als ploeg an sich... ;)
Hooray for boobies!
pi_130673254
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
doelde meer op het feit Hertha in het immense olympiastadion en niet als ploeg an sich... ;)
krijg spontaan zin om ff een weekendje te boeken alleen voor het voetbal! :9
Hooray for boobies!
pi_130673484
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
doelde meer op het feit Hertha in het immense olympiastadion en niet als ploeg an sich... ;)
Ah, ik zal kijken of we dat in kunnen plannen,

Duits voetbal _O_

Vorig jaar wel in het Weserstadion geweest. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:14:31 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130675393
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Spockjuh_ het volgende:
beter kun je het niet treffen!! cultclub union berlin in een stadion gebouwd door de supporters enkele jaren geleden... :) *O* _O_ O+
ja is heel gaaf, ben er een paar jaar geleden geweest, heb wel wat sfeerplaatjes voor je :)

geen idee alleen of ze dan thuis spelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130679849
binnenkort een fok fusballspiel meeting in berlijn? ;)
Hooray for boobies!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 1 september 2013 @ 22:09:21 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130725110
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:35 schreef Miam het volgende:
Ik ga in oktober voor het eerst naar Berlijn, van 24 t/m 27 om precies te zijn.
we verblijven in het pentahotel, iemand ervaring met dit hotel en de ligging ervan?
nou 26 oktober speelt Union thuis

http://www.fc-union-berli(...)rzgebirge-Aue-8881A/

wij stonden op sektor 2 http://www.fc-union-berlin.de/tickets/preise/


Waar ook de fanatieke supporters staan. De sfeer was buitengewoon goed:
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130725281
Union 1000x > Hertha

Probeer wel ergens kaarten te reserveren want afgelopen weekend was uitverkocht. Dat was toen wel tegen St. Pauli waar ze een speciale vriendschapsband mee hebben maar je weet maar nooit. Ook leuk dat je eens in een andere wijk komt. Union ligt ergens ver in het oosten. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 1 september 2013 @ 22:16:16 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130725512
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:12 schreef MCH het volgende:
Union 1000x > Hertha

Probeer wel ergens kaarten te reserveren want afgelopen weekend was uitverkocht. Dat was toen wel tegen St. Pauli waar ze een speciale vriendschapsband mee hebben maar je weet maar nooit. Ook leuk dat je eens in een andere wijk komt. Union ligt ergens ver in het oosten. :P
Haar hotel staat vlakbij ;)

Een vriend van me had destijds kaarten via de site gekocht. Dus we hadden ze ruim op tijd. Dat is wel handig.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130725551
Ik heb elke keer op de dag zelf een kaartje gekocht maar ze doen het goed dus de populariteit zal wel stijgen.
pi_130734251
Wat ontzettend tof zeg! we gaan kaarten regelen!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 september 2013 @ 17:38:37 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130747312
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:26 schreef Miam het volgende:
Wat ontzettend tof zeg! we gaan kaarten regelen!
vooraf en na afloop kan je gezellig in de straten rond het stadion een biertje drinken en we kwamen ook nog een kroeg terecht onder de S bahn een paar stations verder waar het feest was na de overwinning van Union.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_130747709
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 17:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vooraf en na afloop kan je gezellig in de straten rond het stadion een biertje drinken en we kwamen ook nog een kroeg terecht onder de S bahn een paar stations verder waar het feest was na de overwinning van Union.
ah leuk zeg! :D
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_130748568
Voetbal is nog een feest in duitsland, ongeacht waar je komt. Ook bij bv dortmund is het altijd gezellig ens upporters door elkaar heen.

Wachten is weer op de derby Hertha - Union, hopelijk aankomend seizoen weer. Grote kans dat ik er weer bij ben... :9 O+
Hooray for boobies!
pi_130748730
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
Voetbal is nog een feest in duitsland, ongeacht waar je komt. Ook bij bv dortmund is het altijd gezellig ens upporters door elkaar heen.

Wachten is weer op de derby Hertha - Union, hopelijk aankomend seizoen weer. Grote kans dat ik er weer bij ben... :9 O+
Hertha gaat het wel redden denk ik dit seizoen dus dan zou Union moeten promoveren. :P
pi_130751625
ze staan nu tweede en hebben een goed team. Ik geef ze een kans op een promotie :)
Hooray for boobies!
  zondag 8 september 2013 @ 19:18:58 #168
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130957285
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Vanaf Enschede kan het al vanaf 50 cent.
Kan geen tickets meer vinden voor 50 cent. :'(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 september 2013 @ 19:24:24 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_130957458
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
Voetbal is nog een feest in duitsland, ongeacht waar je komt. Ook bij bv dortmund is het altijd gezellig ens upporters door elkaar heen.

Wachten is weer op de derby Hertha - Union, hopelijk aankomend seizoen weer. Grote kans dat ik er weer bij ben... :9 O+
hopelijk weer deze uitslag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 16 september 2013 @ 23:23:21 #170
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131263764
Volgende week een paar dagen naar Berlijn met verblijf in Pension Wedding. Dat pension overigens uitgekozen op basis van redelijk goede beoordelingen, gratis parkeerplekken in de buurt, gunstige prijzen en niet lichtjaren van het centrum. Nog wel effe Umweltsticker regelen. :6
pi_131264046
Union op 1 *O*
pi_131268990
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Volgende week een paar dagen naar Berlijn met verblijf in Pension Wedding. Dat pension overigens uitgekozen op basis van redelijk goede beoordelingen, gratis parkeerplekken in de buurt, gunstige prijzen en niet lichtjaren van het centrum. Nog wel effe Umweltsticker regelen. :6
Leuke wijk. Denk er wel aan dat de u6 er tot november uitligt. Maakt het 'centrum' toch wat lastiger te bereiken.
pi_131268995
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:28 schreef MCH het volgende:
Union op 1 *O*
In de voorbereiding zelfs met 3-0 van Celtic gewonnen _O_
pi_131269792
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 07:48 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Leuke wijk. Denk er wel aan dat de u6 er tot november uitligt. Maakt het 'centrum' toch wat lastiger te bereiken.
Heeft ze geen last van, vanaf Wedding kun je met de U6 gewoon doorreizen tot Friedrichsstrasse.
  dinsdag 17 september 2013 @ 10:09:54 #175
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131271068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 09:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Heeft ze hij geen last van, vanaf Wedding kun je met de U6 gewoon doorreizen tot Friedrichsstrasse.
:+ Zie nu dat het Berlijnse centrum idd lastig te duiden is. Zal in ieder geval de standaard toeristische locaties afgaan als Checkpoint Charlie, Reichstag, etc. Benieuwd hoe de stadsfeer zich verhoudt tot Londen en New York.
pi_131271112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:09 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

:+ Zie nu dat het Berlijnse centrum idd lastig te duiden is. Zal in ieder geval de standaard toeristische locaties afgaan als Checkpoint Charlie, Reichstag, etc. Benieuwd hoe de stadsfeer zich verhoudt tot Londen en New York.
In ieder geval niet zo hectisch druk als Londen. :P
pi_131272238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 09:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Heeft ze geen last van, vanaf Wedding kun je met de U6 gewoon doorreizen tot Friedrichsstrasse.
Nope, tussen Schwartzkopffstrasse en Friedrichstraße is er nu een pendeldienst.
pi_131287128
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:58 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Nope, tussen Schwartzkopffstrasse en Friedrichstraße is er nu een pendeldienst.
Extra keertje overstappen dus naar de andere kant van het perron.
pi_131291293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Extra keertje overstappen dus naar de andere kant van het perron.
Plus nog een keer overstaptijd. Als jij van Wedding naar Stadtmitte (centrum :+ ) wilt, kost dat je 3 kwartier ipv 10 min.
  donderdag 26 september 2013 @ 21:37:19 #180
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131599902
Vandaag teruggekeerd vanuit Berlijn; fraaie stad met vele gezichten. Ben gegaan met eigen auto en die vervolgens geparkeerd in de Schulstrasse vlakbij het prima Pension Wedding. Interessante buurt daar met als memorabel feitje een meid die waarschijnlijk zwaar onder invloed d'r doos flashte aan voorbijgangers.

De U6 richting Mitte was inderdaad onderbroken door werkzaamheden, daarom de U9 gepakt en uitgestapt op station Hanzaplatz en eerst de Siegesaulle opgezocht. Daarna geleidelijk richting Reichstag, Brandenburger Tor, Museuminsel en uiteindelijk de omgeving van Fernseturm gelopen. Bebouwing is interessant met afwisselend statige hotels, kerken, monumentale gebouwen en grauwe oostblokflats met een hoop graffiti op muren. Moet zeggen dat Berlijn in veel opzichten fotogenieke platen kan opleveren.

Al met al zeker voor herhaling vatbaar ... :+
  zondag 6 oktober 2013 @ 11:57:16 #181
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_131895100
De 50 cent tickets naar Berlijn zijn verdwenen. :'(

Zijn er nog alternatieven om goedkoop naar Berlijn te kunnen?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_131898753
Nog ruim 2 weken en dan ga ik naar Berlijn! *O*

Als eerste op mijn lijstje wil ik het Holocaust Mahnmal bezoeken
om vervolgens door te gaan naar de Reichstag,
Is dit op loopafstand van elkaar?

Ik heb google maps geraadpleegd, maar ben daar niet zo handig in.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131898842
Dat is maar een paar minuutjes lopen (je komt dan meteen ook langs de Brandenburger Tor).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 6 oktober 2013 @ 14:32:17 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131899704
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:58 schreef Miam het volgende:
Nog ruim 2 weken en dan ga ik naar Berlijn! *O*

Als eerste op mijn lijstje wil ik het Holocaust Mahnmal bezoeken
om vervolgens door te gaan naar de Reichstag,
Is dit op loopafstand van elkaar?

Ik heb google maps geraadpleegd, maar ben daar niet zo handig in.
Ja, hooguit 5-10 minuten lopen en je bent 'r. Pariser Platz bij de Brandenburger Tor is ook wel een interessante locatie. Mede ook vanwege het recente verleden; dit fraaie en luxe plein was tijdens de koude oorlog tientallen jaren een verlaten en grimmig niemandsland.
pi_131899744
Ah tof, mijn dank is groot.

Ik hoop zoveel mogelijk te kunnen zien uiteraard.

East Side Gallery wil ik ook zeker bezoeken.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131900000
Paar weken geleden trouwens hier gegeten: http://www.byte-burger.de/ (vlak achter Alexander Platz, naast het Rotes Rathaus).
Helemaal hipperdepip bestellen via een iPad die in je tafel is ingebouwd. Lekker eten, snelle service, leuke inrichting van het restaurant.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_131900149
Oja, wij zijn tevens op zoek naar de toch wat goedkopere eetgelegenheden.

Iemand tips?
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131900436
duik een zijstraat in en je vind altijd wel een gezellig, goedkoop eettentje. probeer in ieder geval de duurdere toko's te vermijden in de buurt van bezienswaardigheden.
Hooray for boobies!
pi_131900491
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
duik een zijstraat in en je vind altijd wel een gezellig, goedkoop eettentje. probeer in ieder geval de duurdere toko's te vermijden in de buurt van bezienswaardigheden.
Goede tip, thanks. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131900520
Waar ik altijd wel een keertje heen ga als ik in Berlijn ben, is Good Morning Vietnam. Ze hebben echt heerlijk en goedkoop eten.
Paar weken geleden met twee personen gegeten (allebei hoofdgerecht en een drankje) voor EUR 20,-. Mijn favoriet: de Sommerrollen met satésaus (rauwe loempia's met verschillende soorten vullingen en satésaus om te dippen).

http://www.good-morning-vietnam.de/home.php (beetje waardeloze site, maar even voor het adres/locatie).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_131900573
verdomd daar ben ik de laatste keer ook geweest na een tip. Sommerrollen maar vooral de satesaus zijn erg lekker! bij hoge uitzondering die week 2x hetzelfde restaurant bezocht.... O+
Hooray for boobies!
pi_131901081
Ah, zo'n Vietnamees waarvan je er ongeveer 250 hebt in Berlijn? Ik wil bijzondere tips. :O
pi_131901240
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:16 schreef MCH het volgende:
Ah, zo'n Vietnamees waarvan je er ongeveer 250 hebt in Berlijn? Ik wil bijzondere tips. :O
Jij vroeg toch geen tips? Miam vroeg om goedkope eetgelegenheden, geen bijzondere.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_131901355
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Jij vroeg toch geen tips? Miam vroeg om goedkope eetgelegenheden, geen bijzondere.
Alles in Berlijn is goedkoop, nu nog een beetje goede tips onder de goedkope restaurants geven en Miam is werkelijk geholpen.
pi_131901415
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:56 schreef Felixa het volgende:
Waar ik altijd wel een keertje heen ga als ik in Berlijn ben, is Good Morning Vietnam. Ze hebben echt heerlijk en goedkoop eten.
Paar weken geleden met twee personen gegeten (allebei hoofdgerecht en een drankje) voor EUR 20,-. Mijn favoriet: de Sommerrollen met satésaus (rauwe loempia's met verschillende soorten vullingen en satésaus om te dippen).

http://www.good-morning-vietnam.de/home.php (beetje waardeloze site, maar even voor het adres/locatie).
staat genoteerd! klinkt echt heerlijk. precies het soort eten waar we van houden ook.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131901449
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Alles in Berlijn is goedkoop, nu nog een beetje goede tips onder de goedkope restaurants geven en Miam is werkelijk geholpen.
:)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_131901507
Deze brunch ga ik de volgende keer proberen :9~
pi_131901613
Hier voor Mexicaans lunchen *O*
pi_131901682
De brunch van Jules Verne is ook goddelijk en je komt eens ergens waar het wel lekker Berlijns is maar niet overreden met toeristen of hipsters. ^O^
pi_132029166
Wie weet er wanneer t kerst gebeuren weer gaat beginnen :) ?

Zulke goede herinneringen aan berlijn in de kersttijd O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_132031161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 06:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Wie weet er wanneer t kerst gebeuren weer gaat beginnen :) ?

Zulke goede herinneringen aan berlijn in de kersttijd O+
De kerstmarkten beginnen zo rond 25 november.

Ik ben er ook in Berlijn met oud en nieuw. Is nu de tweede keer met de jaarwisseling en de vorige was erg goed bevallen. Nog iemand tips voor (house)feesten waar je tickets van tevoren kan kopen?
pi_132151736
Weet iemand hoe het zit met pinnen in Berlijn? dit is overal mogelijk?
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_132151754
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:08 schreef Miam het volgende:
Weet iemand hoe het zit met pinnen in Berlijn? dit is overal mogelijk?
Nee, je moet het vantevoren via western union overmaken en dan ophalen bij de nigeriaanse toko.

:')
pi_132152109
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, je moet het vantevoren via western union overmaken en dan ophalen bij de nigeriaanse toko.

:')
Natuurlijk.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_132152136
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:25 schreef Miam het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Achterlijke vragen verdienen een achterlijk antwoord.
pi_132152413
maar ok, je kan dus overal pinnen als je bankpas hebt ingesteld op buitenland (mits dit niet al standaard aan staat).
Hooray for boobies!
pi_132152574
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:08 schreef Miam het volgende:
Weet iemand hoe het zit met pinnen in Berlijn? dit is overal mogelijk?
Wat bedoel je? Je kunt gewoon pinnen bij automaten en ook wel in de meeste winkel(ketens) maar in restaurants is pinnen vaak uit den boze evenals betalen met creditcards. In Berlijn doen ze het nog steeds lekker contant. Wel goed om even te weten.
pi_132152588
Daarom: tien wetenswaardigheden en overdenkingen voor je in de trein/vliegtuig/auto stapt; een 'gebruiksaanwijzing' voor Berlijn.

6. Cash betalen is de norm
Niks gedoe met credit cards voor luie toeristen. Je kan op heel veel plekken niet ‘pinnen’ (dat heet op z’n Duits: “mit EC-Karte bezahlen”) of met credit cards betalen. Als je dat wel wilt wordt er zuur en moeilijk gekeken. Neem dus geld (van papier) mee. Pinautomaten zijn er overigens ook. En als je toch echt geld aan het uitgeven bent: tippen doe je bij: de kapper, de taxichauffeur, de serveerster of de ober. Zij werken allen voor minder dan ¤ 10,- per uur, want Duitsland kent bijna nergens een minimumloon. Praktische tip: als iets ¤ 8,80,- kost een tientje geven en zeggen: “Stimmt so”. Is wat sympathieker dan geld op de tafel achterlaten omdat je geen Duits kan (of wil praten).
pi_132152628
Na vorig jaar overgeslagen te hebben dit jaar weer 7 nachten kerst en Sylvester Spass in Berlijn. *O*
pi_132152653
7 nachten hotel tweepersoonskamer nog geen 225 euro. Waar vind je dat nog tegenwoordig in een Europese hoofdstad. ~:) c_/
pi_132153118
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Je kunt gewoon pinnen bij automaten en ook wel in de meeste winkel(ketens) maar in restaurants is pinnen vaak uit den boze evenals betalen met creditcards. In Berlijn doen ze het nog steeds lekker contant. Wel goed om even te weten.
Hier kan ik wat mee, dankje. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_132157406
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:52 schreef MCH het volgende:
7 nachten hotel tweepersoonskamer nog geen 225 euro. Waar vind je dat nog tegenwoordig in een Europese hoofdstad. ~:) c_/
dat zijn geen verkeerde prijzen!! waar zit je precies?
Hooray for boobies!
pi_132160422
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:52 schreef MCH het volgende:
7 nachten hotel tweepersoonskamer nog geen 225 euro. Waar vind je dat nog tegenwoordig in een Europese hoofdstad. ~:) c_/
Dan zit je niet in het centrum. Wij gaan vrijdag weg 3 nachten voor 230 euro excl ontbijt,maar wel midden in het centrum
pi_132161176
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:15 schreef yes-yes het volgende:

[..]

Dan zit je niet in het centrum. Wij gaan vrijdag weg 3 nachten voor 230 euro excl ontbijt,maar wel midden in het centrum
2. Het centrum?
Dat bestaat niet. Wee degene die op het centraal gelegen Hauptbahnhof uitstapt: een steppe in Kazachstan in de zomer bij +35 graden is gezelliger. Het ligt in de rimboe. Nou, okee; Berlijn heeft minstens drie centra: Alexanderplatz (oost), Breidscheitplatz (west) en Potsdamer Platz (grens oost en west). De eerste is groot, kaal en winderig. De tweede is groot en winderig. De derde is winderig, groot en vol. Kortom: de leukste plekken zijn dat niet. Leuker is de ‘Kiez’; de betere straten in wijken als Schöneberg, Prenzlauer Berg, Friedrichshain, Wedding, Kreuzberg, Charlottenburg. Wat is dat, de kiez? Dat is de plek waar hét gebeurt. Die staat nergens aangegeven. Dat zie je, hoor je, voel je. Of niet. Dan heb je pech en had je beter naar Parijs kunnen gaan. Dat heeft wel een centrum *gaap*.
pi_132161196
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:15 schreef yes-yes het volgende:

[..]

Dan zit je niet in het centrum. Wij gaan vrijdag weg 3 nachten voor 230 euro excl ontbijt,maar wel midden in het centrum
Met een goede aanbieding is dat wel mogelijk hoor. Daarnaast heb je natuurlijk ook verschillende prijsklasses/sterren. Voor een 2* hotel is 230 euro voor 3 nachten bijvoorbeeld weer heel veel. "Centrum" of niet.
pi_132161241
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:42 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dat zijn geen verkeerde prijzen!! waar zit je precies?
We gaan het Generator eens proberen en dat ligt voor mij centraal genoeg met een paar tramlijnen en een s-bahnstation (Landsberger Allee) voor de deur. Ik vind vertoeven in de buitenwijken altijd prachtig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 17:44:05 ]
pi_132161298
En die prijs is tijdens oud en nieuw gewoon extreem goedkoop. Ik neem ook gewoon altijd het goedkoopste hotel met een redelijk cijfer. In Berlijn ben je buiten, niet op je hotelkamer.
pi_132168914
Even iets anders dan de kerstperiode

Heb al gehoord at het uitgaan dik in orde is om uit te gaan in Berlijn?

Kan iemand mij dit bevestigen? En eventueel tips?

Bedankt
pi_132169297
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:59 schreef Vdw1 het volgende:
Even iets anders dan de kerstperiode

Heb al gehoord at het uitgaan dik in orde is om uit te gaan in Berlijn?

Kan iemand mij dit bevestigen? En eventueel tips?

Bedankt
Technoparadijs maar ook genoeg anders.
Als je van techno houdt: Tresor of Suicide Circus
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:04:08 #220
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_132181905
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:59 schreef Vdw1 het volgende:
Even iets anders dan de kerstperiode

Heb al gehoord at het uitgaan dik in orde is om uit te gaan in Berlijn?

Kan iemand mij dit bevestigen? En eventueel tips?

Bedankt
Ja, het is in dik in orde. Afhankelijk van welke muziek je houdt en wat voor soort clubs. Die drukke bekende clubs vind ik persoonlijk drie keer niks.

www.residentadvisor.net kijk ik persoonlijk altijd als het weer weekend is en ik op stap wil :)
pi_132181971
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:05 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Technoparadijs maar ook genoeg anders.
Als je van techno houdt: Tresor of Suicide Circus
Berghain :o

De nieuwe Tresor vond ik niet zo leuk :@ Weekend is wel tof met het uitzicht.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:14 #222
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_132182416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Berghain :o

De nieuwe Tresor vond ik niet zo leuk :@ Weekend is wel tof met het uitzicht.
Ik snap eigenlijk niet waarom al die toeristen zo graag naar de Berghain gaan. 2 uur in de rij staan en dan nog de kans krijgen om geweigerd te worden :)
pi_132182808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:26 schreef Remnant het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom al die toeristen zo graag naar de Berghain gaan. 2 uur in de rij staan en dan nog de kans krijgen om geweigerd te worden :)
Was het waard :)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:03:14 #224
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_132183285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Was het waard :)
Dan is het goed :)
pi_132186985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:26 schreef Remnant het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom al die toeristen zo graag naar de Berghain gaan. 2 uur in de rij staan en dan nog de kans krijgen om geweigerd te worden :)
Als je op een gunstig tijdstip komt staat er geen rij.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:37:36 #226
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_132187562
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:19 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Als je op een gunstig tijdstip komt staat er geen rij.
Klopt, Ben er een keer op de zondagochtend geweest, dan kun je meestal gewoon doorlopen. Nou, laten we het er maar op houden dat ik de hele Berghain hype niet snap :)
pi_132188065
Hoe is Watergate?
pi_132188154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:52 schreef MCH het volgende:
Hoe is Watergate?
Daar heb ik fantastische nachten gehad, vooral op de woensdag. Vooral als de zon opkomt over de rivier heeft het iets magisch. Als je van de muziek houdt een aanrader imo.
pi_132188189
Als het een beetje meezit hoor ik over een paar dagen of ik word aangenomen voor een baan in Berlijn. Zijn er hier mensen die in Berlijn wonen en nog een goede tip hebben om woonruimte te vinden? Ik ken bijvoorbeeld wel wg-gesucht maar ik ben benieuwd of er betere kanalen zijn.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:49:18 #230
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_132189918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
Als het een beetje meezit hoor ik over een paar dagen of ik word aangenomen voor een baan in Berlijn. Zijn er hier mensen die in Berlijn wonen en nog een goede tip hebben om woonruimte te vinden? Ik ken bijvoorbeeld wel wg-gesucht maar ik ben benieuwd of er betere kanalen zijn.
Ik woon er. Wat veel mensen, buiten wg-gesucht doen, is tijdelijk in een hostel te verblijven en vanuit daar een kamer of woning zoeken. Het huren van een woning gaat hier namelijk vaak nog persoonlijk en je zult er ook een aantal papieren voor (3 laatste lonen, betaalverklaring van je vorige huurder) mee moeten nemen.
pi_132202939
Wil in de week voor kerst gaan, zal wel koud zijn dan. Is dit aan te raden? En nog tips voor goedkope hotelletjes? En hoe kom je gemakkelijk van Tegel naar je hotel in het centrum?

Zo, hoop vragen ineen :)
pi_132203132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef Remnant het volgende:

[..]

Ik woon er. Wat veel mensen, buiten wg-gesucht doen, is tijdelijk in een hostel te verblijven en vanuit daar een kamer of woning zoeken. Het huren van een woning gaat hier namelijk vaak nog persoonlijk en je zult er ook een aantal papieren voor (3 laatste lonen, betaalverklaring van je vorige huurder) mee moeten nemen.
Dat soort papieren heb ik allemaal niet. Ik woon anti-kraak op het moment. Op zich geen problemen met een hostel, maar dan lijkt wg-gesucht me toch wat makkelijker.
pi_132206875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:53 schreef Funkel het volgende:
Wil in de week voor kerst gaan, zal wel koud zijn dan. Is dit aan te raden? En nog tips voor goedkope hotelletjes? En hoe kom je gemakkelijk van Tegel naar je hotel in het centrum?

Zo, hoop vragen ineen :)
Winterweer is net zo onvoorspelbaar als hier alleen wel met meer extremen en sowieso kouder. Dus min 15 en tot de knieën in de sneeuw kan allebei. Of gewoon tien graden. Wel gezellige tijd met allemaal kerstmarkten. Er gaat een bus naar Tegel maar als je toevallig ergens anders moet zijn kan je ook snel overstappen van die bus naar een metro of s-bahn.
pi_132570482
In het weekend van 15 en 16 november eens met een paar maten heen om een weekend lekker naar de klote te gaan. Iemand aanraders voor hostels? Als het maar dicht bij de grotere bekende clubs is en een prima prijs/kwaliteitverhouding heeft :)
pi_132573248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
In het weekend van 15 en 16 november eens met een paar maten heen om een weekend lekker naar de klote te gaan. Iemand aanraders voor hostels? Als het maar dicht bij de grotere bekende clubs is en een prima prijs/kwaliteitverhouding heeft :)
Ostel Hostel als je supercheap wil.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 oktober 2013 @ 11:21:53 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132648446
Hoe was je weekend Miam?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_132657142
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:21 schreef rubbereend het volgende:
Hoe was je weekend Miam?
Ja, fantastisch. kan niet anders zeggen. ik ben ontzettend onder de indruk.
prachtige stad met een rijke historie.
We hebben ontzettend veel gezien, de toeristische attracties, maar ook een aantal
dingen die niet op het 'lijstje' stonden. Joodse hofjes, Russisch monument, The missing house, noem maar op.
Zelfs nog in een klein cafeetje gezeten tegenover de Joodse jongensschool.
Waanzinnig.

Ik was vooral geïnteresseerd in de Muur en het verhaal, hier kregen we veel informatie over.

We hebben besloten volgend jaar (liefst nog eerder) weer te gaan zodat we het Stasimuseum kunnen bezoeken.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:53:03 #238
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_132686437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
In het weekend van 15 en 16 november eens met een paar maten heen om een weekend lekker naar de klote te gaan. Iemand aanraders voor hostels? Als het maar dicht bij de grotere bekende clubs is en een prima prijs/kwaliteitverhouding heeft :)
Of een hostel in de buurt van Mehringdamm. Leuke buurt en vanaf de taxistandplaats voor de Curry 36 ben je voor 10 euro bij de meeste clubs :)
吴 曼 迪
pi_132686743
Volgens mij is Industriepalast Hostel unbeatable in locatie wat betreft clubs/uitgaan.
pi_132687067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:06 schreef MCH het volgende:
Volgens mij is Industriepalast Hostel unbeatable in locatie wat betreft clubs/uitgaan.
Vlakbij de Berghain in ieder geval. Maar volgens mij zijn er wel meer goeie plekken om te verblijven in die omgeving.

Wel bedankt voor de tip though. Handig als we niet bij iemand thuis terecht kunnen :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2013 12:22:01 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:34:34 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132688764
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:53 schreef megamandy het volgende:

[..]

Of een hostel in de buurt van Mehringdamm. Leuke buurt en vanaf de taxistandplaats voor de Curry 36 ben je voor 10 euro bij de meeste clubs :)
Daar zaten wij, in http://www.metropolhostel-berlin.com/

Curry 36 :9
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_132692575
pauperstad
pi_132697421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:56 schreef Skol het volgende:
pauperstad
Inderdaad, vuig krakersgespuis en hipstertuig. :r
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:50:42 #244
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_132732686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Daar zaten wij, in http://www.metropolhostel-berlin.com/

Curry 36 :9
Wij dus ook met Oud&Nieuw :Y En afgelopen zomer iets verderop in de straat. Happy Bed Hostel ofzoiets was dat volgens mij.
吴 曼 迪
pi_132746039
Sylvester in Berlijn. *O*
pi_133163547
Ik ga met oud & nieuw naar Berlijn. Heb voor de belachelijke prijs van 100 euro een twee persoonskamer geboekt voor 3 nachten incl ontbijt in Mitte. Ik ga met mijn vriendin, we willen wel een uniek feestje meemaken iemand tips? Gewoon op tijd bij de brandenburger tor zijn met genoeg drank of is daar weinig vermaak.

Tot slot nog een vraag. Ik ga met de auto, heb alleen geen winterbanden. Ik weet dat het verplicht is met winters weer, maar kan ik het erop gokken om gewoon met zomer banden met voldoende profiel te gaan? Of is dat echt onverantwoord?
pi_133163827
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:12 schreef Droplollie het volgende:
Ik ga met oud & nieuw naar Berlijn. Heb voor de belachelijke prijs van 100 euro een twee persoonskamer geboekt voor 3 nachten. Ik ga met mijn vriendin, we willen wel een uniek feestje meemaken iemand tips? Gewoon op tijd bij de brandenburger tor zijn met genoeg drank of is daar weinig vermaak.

Tot slot nog een vraag. Ik ga met de auto, heb alleen geen winterbanden. Ik weet dat het verplicht is met winters weer, maar kan ik het erop gokken om gewoon met zomer banden met voldoende profiel te gaan? Of is dat echt onverantwoord?
Niet zozeer onverantwoord omdat je eerder een ongeluk krijgt ofzo, als het weer een beetje ok is zal het risico niet enorm verschillen. Echter, als je toch een ongeluk krijgt ben je waarschijnlijk wel onverzekerd. En dat vind ik, zeker naar je vriendin toe, een beetje onverantwoord.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133164056
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niet zozeer onverantwoord omdat je eerder een ongeluk krijgt ofzo, als het weer een beetje ok is zal het risico niet enorm verschillen. Echter, als je toch een ongeluk krijgt ben je waarschijnlijk wel onverzekerd. En dat vind ik, zeker naar je vriendin toe, een beetje onverantwoord.
Ik gebruik puur snelwegen, in Berlijn natuurlijk gewoon OV.
Hoe zit het met het weer rond silvester normaalgesproken?
pi_133164169
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:21 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Ik gebruik puur snelwegen, in Berlijn natuurlijk gewoon OV.
Hoe zit het met het weer rond silvester normaalgesproken?
Geen idee. Maar maakt voor mijn argument ook niet uit. Al is het 20 graden en kurkdroog, dan ben je nog de zak bij een ongeluk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133165421
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen idee. Maar maakt voor mijn argument ook niet uit. Al is het 20 graden en kurkdroog, dan ben je nog de zak bij een ongeluk.
Bij 20 graden en droog ben je niet de zak, want dan zijn winterbanden niet verplicht.

Daarom mijn vraag over het weer. Als het over het algemeen droog is en boven de 5 graden, zijn die winterbanden niet verplicht.
pi_133165458
Ik ga in januari een weekje Berlijn, nog tips? :P
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
pi_133166824
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:46 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Bij 20 graden en droog ben je niet de zak, want dan zijn winterbanden niet verplicht.

Daarom mijn vraag over het weer. Als het over het algemeen droog is en boven de 5 graden, zijn die winterbanden niet verplicht.
Point taken, maar "winterse omstandigheden" is zo lekker vaag.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133168679
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Point taken, maar "winterse omstandigheden" is zo lekker vaag.
Klopt. Officieel gaat het dan om sneeuwval, vies wegdek van sneeuw en ijzel (volgens ANWB) opzich is het dus best mogelijk dat het weer het toelaat.
Pure gok dus.
pi_133169266
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niet zozeer onverantwoord omdat je eerder een ongeluk krijgt ofzo, als het weer een beetje ok is zal het risico niet enorm verschillen. Echter, als je toch een ongeluk krijgt ben je waarschijnlijk wel onverzekerd. En dat vind ik, zeker naar je vriendin toe, een beetje onverantwoord.
Inderdaad, het blijft je eigen inschatting maar als jij bij een ongeluk betrokken raakt met winterse omstandigheden en je hebt geen winterbanden dan ben je het haasje.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 november 2013 @ 23:02:51 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133169451
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Point taken, maar "winterse omstandigheden" is zo lekker vaag.
quote:
Winterbanden in Duitsland
In Duitsland staat het gebruik van winterbanden in de wet geregeld. Begin december 2010 zijn deze regels nog eens extra aangescherpt. Hieronder geven wij een overzicht van de verplichtingen in Duitsland.

Wanneer
Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.
Ik vind het nogal een gok om geen winterbanden te nemen. Als je iets overkomt kan je enorm de lul zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 13 november 2013 @ 00:57:55 #256
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133206241
Ik wil een appartement boeken via Airbnb, voor een lang weekend Berlijn, aanstaand weekend. Ik zat in Prenzlauer Berg te zoeken, maar daar zijn maar weinig goedkope appartementen beschikbaar, of doen verhuurders moeilijk. Nu heb ik iets op het oog in Wedding (ten zuiden van Humboldthain) en iets in Neuköln (vlak naast Tempelhof). Wat is hiervan de beste plek voor lekker eten, leuke café's met sfeer en goede verbindingen met de rest van de stad?
  woensdag 13 november 2013 @ 01:27:18 #257
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133206665
Nou, het is Neuköln geworden, zag er gewoon het beste uit en ik wilde snel boeken. We kunnen zelfs fietsen gebruiken, dus dat is handig. Handschoenen maar mee, het wordt koud...
In eerste instantie had ik die wijk niet eens overwogen, omdat het me het Amstelveen van Berlijn leek. Dat schijnt dus mee te vallen en het is wellicht zelfs de up-and-coming wijk van Berlijn met karakter. We zullen zien!
  woensdag 13 november 2013 @ 01:42:10 #258
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_133206807
Neuköln lijkt enorm in opkomst te zijn.
Nu gaat het wel snel omdat een paar jaar geleden dat Friedrichshain en daarna Prenzlauer berg erg in opkomst waren. Maar kennelijk zit je per ongeluk hip! ;)

Ik ben net terug van een weekendje fijn Berlijn weer.. vrij veel gechilled en niet eens zoveel gedaan.
Maar zoals altijd weer waard!

Mijn eerste boeking via Airbnb trouwens... en na eenmaal een bevestigde boeking ook zeer tevreden daarover.

Wel jammer dat velen hun kalender niet goed bijwerken waardoor je toch veel "sorry maar niet beschikbaar" terug krijgt.

Ik heb een zeer positieve boeking gehad uiteindelijk in Kreuzberg, dus mocht iemand geinteresseerd zijn in een referentie dan via pm graag. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 13 november 2013 @ 08:30:26 #259
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_133208552
Neukölln was een jaar of 10 geleden niet zo'n prettige wijk :) De gentrificatie is daar nu volop bezig, waar veel mensen in die wijk niet zo blij mee zijn. Die moeten namelijk gaan verhuizen, omdat de wijk te duur voor hun wordt door de toeristen en mensen met wat meer geld die profiteren van de (nog) lage huurprijs daar.
Ach ja, het verhaal van Berlijn denk ik :)

Verder kun je in de omgeving van Hermannplatz en de Hermannstrasse wel goed uit te voeten qua restaurants en uitgaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Remnant op 13-11-2013 15:40:45 ]
pi_134142244
Als iemand binnenkort richting Berlijn gaat.. zou die persoon dan kunnen checken bij de Mediamarkt/Saturn hoeveel de Sony Xperia SP kost? Staat namelijk niet op de site :( Sommige smartphones schelen toch wel 50 euro als ik t vergelijk met de Saturn/Mediamarkt hier in NL.

Mijn vriendin gaat namelijk over een week of 2 richting Berlijn dus dan zou ik nog wel even kunnen wachten met de koop van een nieuwe telefoon.
pi_134146722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef LaughingMan het volgende:
Als iemand binnenkort richting Berlijn gaat.. zou die persoon dan kunnen checken bij de Mediamarkt/Saturn hoeveel de Sony Xperia SP kost? Staat namelijk niet op de site :( Sommige smartphones schelen toch wel 50 euro als ik t vergelijk met de Saturn/Mediamarkt hier in NL.

Mijn vriendin gaat namelijk over een week of 2 richting Berlijn dus dan zou ik nog wel even kunnen wachten met de koop van een nieuwe telefoon.
:')
  woensdag 11 december 2013 @ 20:03:10 #262
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_134161041
Zo eindelijk eens geboekt voor Silvester. In het Michelberger Hotel :D Daar wil ik al 5 jaar slapen en nu komt het er dan eindelijk van! Vond de prijzen ook nog meevallen voor de periode en het is gewoon op loopafstand van Katerholzig waar we de Silvester willen doorbrengen.

Die tent gaat nu dan ook echt sluiten. 31 december begint hun feest en het gaat door tot hun sluiting op 6 januari, aan een stuk door dus.

Naja wij gaan in ieder geval de 29e heen en de 3e komen we weer terug :) Eindelijk weer een aantal dagen zodat we de nodige dingen kunnen doen.
吴 曼 迪
pi_134660735
Ga met oud & nieuw naar Berlijn.
Iemand nog tips waar zeker (niet) te vieren?

Ga met mn vriendin. Willen wel een beetje een feestje op zoeken, maar zitten liever niet de hele avond in een techno club. Wat zouden jullie aanraden?
pi_134664226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:14 schreef Droplollie het volgende:
Ga met oud & nieuw naar Berlijn.
Iemand nog tips waar zeker (niet) te vieren?

Ga met mn vriendin. Willen wel een beetje een feestje op zoeken, maar zitten liever niet de hele avond in een techno club. Wat zouden jullie aanraden?
Kulturbrauerei, van alles wat in 10+ zalen.
pi_134684029
oehoe! Ik meld me even hier. Nog niets gelezen trouwens, ga ik morgen doen.
Ik ga zondag voor 5 dagen naar Berlijn *O* Ben er dus met oud & nieuw! Nog tips iemand?
We hadden zelf al gelezen dat het tof is bij de Brandenburger Tor, dus dat is in principe ons plan om heen te gaan..
Ik ga voor de 4e keer naar Berlijn trouwens. Laatste keer is echter bijna 10 jaar geleden, dus ben weer heel benieuwd enzo.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 25 december 2013 @ 23:37:13 #266
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_134699785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:48 schreef MissJ het volgende:
oehoe! Ik meld me even hier. Nog niets gelezen trouwens, ga ik morgen doen.
Ik ga zondag voor 5 dagen naar Berlijn *O* Ben er dus met oud & nieuw! Nog tips iemand?
We hadden zelf al gelezen dat het tof is bij de Brandenburger Tor, dus dat is in principe ons plan om heen te gaan..
Ik ga voor de 4e keer naar Berlijn trouwens. Laatste keer is echter bijna 10 jaar geleden, dus ben weer heel benieuwd enzo.
Dat zou ik persoonlijk afraden, of je moet het leuk vinden om tussen 1 miljoen mensen te staan :) Al is de vuurwerkshow wel mooi daar.

Kulturbrauerei zou je bv ook kunnen doen. Moet je wel van tevoren kaartjes halen.
pi_134702919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:37 schreef Remnant het volgende:

[..]

Dat zou ik persoonlijk afraden, of je moet het leuk vinden om tussen 1 miljoen mensen te staan :) Al is de vuurwerkshow wel mooi daar.

Kulturbrauerei zou je bv ook kunnen doen. Moet je wel van tevoren kaartjes halen.
Hmm.. nog maar even over nadenken of we wel naar de Brandenburger Tor gaan dan. Hoe is het daar trouwens geregeld met drank? Is dat daar te koop of moet je zelf een fles meenemen?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_134737485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:53 schreef MissJ het volgende:

[..]

Hmm.. nog maar even over nadenken of we wel naar de Brandenburger Tor gaan dan. Hoe is het daar trouwens geregeld met drank? Is dat daar te koop of moet je zelf een fles meenemen?
Er zijn op het terrein genoeg tenten waar je eten en drinken kan kopen, natuurlijk tegen redelijk hoge prijzen. Eigen drank mag helaas niet mee op het terrein, daar wordt bij de ingangen ook op gecontroleerd.

Ik ga trouwens ook eerst bij de Brandenburger Tor kijken en daarna met vrienden naar de Tresor. Heb er zin in.
  zaterdag 28 december 2013 @ 16:59:27 #269
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_134790466
Twijfel tussen Kulturbrauerei en Branderburger Tor hier :P
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_134838869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:59 schreef Ensaf het volgende:
Twijfel tussen Kulturbrauerei en Branderburger Tor hier :P
Hier ook.
Of eventueel ergens een kroegje induiken. Hoe zit het met de Simon-Dachstrasse met oud & nieuw?
Druk? Gezellig?
pi_134959715
Oberbaumbrucke ^O^
  woensdag 1 januari 2014 @ 22:39:28 #272
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_134966823
Katerholzig O+ zo zonde dat het plat gaat.
吴 曼 迪
pi_135059528
Berlijn is echt een super aanrader!
Wij zijn er laatst geweest met een groep van 6 vrienden.
Hadden een apartement via Wimdu, wat helemaal niet duur was en ook nog is ruim.
En feesten kan je er ook heel goed!
Het enige nadeel is het deurbeleid. Voornamelijk bij grote clubs en technofeesten zijn ze streng op wie er binnen mag. Zo mag je niet praten in de rijen, moet je eruit zien als een local en is het het beste om met niet meer dan twee personen proberen binnen te komen.
pi_135070564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:54 schreef Yentl777 het volgende:
Berlijn is echt een super aanrader!
Wij zijn er laatst geweest met een groep van 6 vrienden.
Hadden een apartement via Wimdu, wat helemaal niet duur was en ook nog is ruim.
En feesten kan je er ook heel goed!
Het enige nadeel is het deurbeleid. Voornamelijk bij grote clubs en technofeesten zijn ze streng op wie er binnen mag. Zo mag je niet praten in de rijen, moet je eruit zien als een local en is het het beste om met niet meer dan twee personen proberen binnen te komen.
Echt he, ik was met 1 ander maar wij kregen steeds te horen Guest List only. Ook bij Katerholzig. Wat ik nog helemaal niet kende trouwens en een vrij vreemde ervaring was toen we het opeens tegen kwamen. Keiharde muziek die uit een indianen tent kwam :D. Maar we kwamen de club dus niet binnen.
Tresor (in die energiecentrale naast Katerholzig, in kreuzberg ) vond ik niks trouwens.... 13 euro entree betalen en de muziek stond veel te hard, veel te veel bass en verder ook heel mistig en donker allemaal. Maar wel een aparte ervaring ook weer om geweest te zijn. Net een kerker.
Club cookies was ook guestlist only. Is vlakbij unter den linden maar die ingang zag er ook niet uit trouwens. We liepen er steeds langs omdat we niet door hadden dat dat het was.
Je moet in Berlijn wel goed weten van te voren waar alles zit anders is het een grote zoektocht :p
Openbaar vervoer vind ik echt apart in Berlijn (maar wel ideaal!). Nergens poortjes of controles gezien, dus steeds gratis gereisd eigenlijk.
Kreuzberg vond ik over het algemeen maar eng savonds en niet veel aan. Friedrichshein bij Ost Kreuz misschien wel de leukste wijk die ik gezien heb, qua kroegjes/barretjes en zo.
Mitte is alleen maar overladen met toeristen en winkels eigenlijk. Geld ook voor Alexander Platz, niks bijzonders. Voor het uitgaan en het echte Berlijn moet je wel in het oosten zijn.
Daarnaast nog over Warschauer strasse gelopen maar niet veel kroegen en dergelijke gezien....
Heb me op zich savonds overal wel veilig gevoeld. Alleen tegenover Ost Bahnhof liepen we per ongeluk een of andere reggae bar/open lucht gebeuren in en toen waren we omsingeld door negers die tegen ons begonnen te praten. Maar weer snel pleite gegaan.
Nog een tip, reserveer (dat moet, kan via de site) een bezoek bij de Bundestag, dan kan je binnen een kijkje nemen en in de koepel op het dak lopen met een audiotour. Zeker de moeite waard!

Maar kort samengevat; Berlijn, bijzondere, ruige, spannende en aparte stad. Veel te zien en te doen. Sowieso een aanrader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 04-01-2014 17:24:30 ]
pi_135078133
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:10 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Echt he, ik was met 1 ander maar wij kregen steeds te horen Guest List only. Ook bij Katerholzig. Wat ik nog helemaal niet kende trouwens en een vrij vreemde ervaring was toen we het opeens tegen kwamen. Keiharde muziek die uit een indianen tent kwam :D. Maar we kwamen de club dus niet binnen.
Tresor (in die energiecentrale naast Katerholzig, in kreuzberg ) vond ik niks trouwens.... 13 euro entree betalen en de muziek stond veel te hard, veel te veel bass en verder ook heel mistig en donker allemaal. Maar wel een aparte ervaring ook weer om geweest te zijn. Net een kerker.
Club cookies was ook guestlist only. Is vlakbij unter den linden maar die ingang zag er ook niet uit trouwens. We liepen er steeds langs omdat we niet door hadden dat dat het was.
Je moet in Berlijn wel goed weten van te voren waar alles zit anders is het een grote zoektocht :p
Openbaar vervoer vind ik echt apart in Berlijn (maar wel ideaal!). Nergens poortjes of controles gezien, dus steeds gratis gereisd eigenlijk.
Kreuzberg vond ik over het algemeen maar eng savonds en niet veel aan. Friedrichshein bij Ost Kreuz misschien wel de leukste wijk die ik gezien heb, qua kroegjes/barretjes en zo.
Mitte is alleen maar overladen met toeristen en winkels eigenlijk. Geld ook voor Alexander Platz, niks bijzonders. Voor het uitgaan en het echte Berlijn moet je wel in het oosten zijn.
Daarnaast nog over Warschauer strasse gelopen maar niet veel kroegen en dergelijke gezien....
Heb me op zich savonds overal wel veilig gevoeld. Alleen tegenover Ost Bahnhof liepen we per ongeluk een of andere reggae bar/open lucht gebeuren in en toen waren we omsingeld door negers die tegen ons begonnen te praten. Maar weer snel pleite gegaan.
Nog een tip, reserveer (dat moet, kan via de site) een bezoek bij de Bundestag, dan kan je binnen een kijkje nemen en in de koepel op het dak lopen met een audiotour. Zeker de moeite waard!

Maar kort samengevat; Berlijn, bijzondere, ruige, spannende en aparte stad. Veel te zien en te doen. Sowieso een aanrader.
Controle in Berlijn gaat dmv undercover mannetjes. Wij komen ze gemiddeld 1x per week tegen, deze keer in vijf dagen geen enkele keer. Ze worden geloof ik ook extra uitbetaald als ze zwartrijders pakken. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 20:07:16 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 16:18:25 #276
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_135106190
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:10 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Alleen tegenover Ost Bahnhof liepen we per ongeluk een of andere reggae bar/open lucht gebeuren in en toen waren we omsingeld door negers die tegen ons begonnen te praten. Maar weer snel pleite gegaan.
Ahh, de Yaam :)
pi_135141195
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:18 schreef Remnant het volgende:

[..]

Ahh, de Yaam :)
Voelde wel een beetje eng toen we naar binnen liepen, het was ook al laat. Hadden ook geen idee wat het was.
Maar dat is dus een bekende (veilige?) plek in Berlijn? :P
  maandag 6 januari 2014 @ 14:23:54 #278
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_135144375
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:10 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Echt he, ik was met 1 ander maar wij kregen steeds te horen Guest List only. Ook bij Katerholzig. Wat ik nog helemaal niet kende trouwens en een vrij vreemde ervaring was toen we het opeens tegen kwamen. Keiharde muziek die uit een indianen tent kwam :D. Maar we kwamen de club dus niet binnen.
Tresor (in die energiecentrale naast Katerholzig, in kreuzberg ) vond ik niks trouwens.... 13 euro entree betalen en de muziek stond veel te hard, veel te veel bass en verder ook heel mistig en donker allemaal. Maar wel een aparte ervaring ook weer om geweest te zijn. Net een kerker.
Club cookies was ook guestlist only. Is vlakbij unter den linden maar die ingang zag er ook niet uit trouwens. We liepen er steeds langs omdat we niet door hadden dat dat het was.
Je moet in Berlijn wel goed weten van te voren waar alles zit anders is het een grote zoektocht :p
Openbaar vervoer vind ik echt apart in Berlijn (maar wel ideaal!). Nergens poortjes of controles gezien, dus steeds gratis gereisd eigenlijk.
Kreuzberg vond ik over het algemeen maar eng savonds en niet veel aan. Friedrichshein bij Ost Kreuz misschien wel de leukste wijk die ik gezien heb, qua kroegjes/barretjes en zo.
Mitte is alleen maar overladen met toeristen en winkels eigenlijk. Geld ook voor Alexander Platz, niks bijzonders. Voor het uitgaan en het echte Berlijn moet je wel in het oosten zijn.
Daarnaast nog over Warschauer strasse gelopen maar niet veel kroegen en dergelijke gezien....
Heb me op zich savonds overal wel veilig gevoeld. Alleen tegenover Ost Bahnhof liepen we per ongeluk een of andere reggae bar/open lucht gebeuren in en toen waren we omsingeld door negers die tegen ons begonnen te praten. Maar weer snel pleite gegaan.
Nog een tip, reserveer (dat moet, kan via de site) een bezoek bij de Bundestag, dan kan je binnen een kijkje nemen en in de koepel op het dak lopen met een audiotour. Zeker de moeite waard!

Maar kort samengevat; Berlijn, bijzondere, ruige, spannende en aparte stad. Veel te zien en te doen. Sowieso een aanrader.
Indianentent? :') En lijkt mij heel onlogisch dat Kater in hun laatste week met een gastenlijst zou werken terwijl hun feest van NYE zelf wel gewoon deurverkoop was.

En je beschrijving van Tresor, dat is gewoon die club. Daar had je ook niet veel anders van kunnen verwachten.
吴 曼 迪
  maandag 6 januari 2014 @ 15:06:52 #279
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_135146150
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:57 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Voelde wel een beetje eng toen we naar binnen liepen, het was ook al laat. Hadden ook geen idee wat het was.
Maar dat is dus een bekende (veilige?) plek in Berlijn? :P
Ja hoor. In de zomer is het daar ook wel goed te doen aan de Spree en er zijn regelmatig leuke feestjes (als je van de muziek houdt).

Die mensen waar jij over praat verkopen voornamelijk drugs daar dus die probeerde je waarschijnlijk wat aan te smeren :) Die lopen daar vrij regelmatig rond.
pi_135174370
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:23 schreef megamandy het volgende:

[..]

Indianentent? :') En lijkt mij heel onlogisch dat Kater in hun laatste week met een gastenlijst zou werken terwijl hun feest van NYE zelf wel gewoon deurverkoop was.

En je beschrijving van Tresor, dat is gewoon die club. Daar had je ook niet veel anders van kunnen verwachten.
Ik zeg toch alleen dat IK het niet wat vond. Dat kan toch? Ik hoorde namelijk allemaal positieve verhalen. Muziek klonk ook gewoon ruk, dat had ik niet verwacht.
En ja, naast katerholzig had je een gedeelte met 2 grote indianententen waar een bar in stond en een dj keihard stond te draaien.Bij Katerholzig zelf stonden toch echt 3 mensen voor de deur en hing er een bordje met Guest List only. Ik weet ook niet of dat echt zo was, misschien gebruiken ze het wel als een makkelijke manier om mensen af te wimpelen die ze niet binnen willen hebben.
pi_135174420
Ik word strontziek van dat deurbeleid in Berlijn. :r
pi_135174602
Maar genoeg andere leuke dingen te doen in Berlijn
Afgelopen week heb ik (echte) Aziatische restaurants geprobeerd in west
Kleine ouderweste bioscopen bezocht (Kino Central bij Hackescher Markt en Babylon Kreuzberg in een sleazy achterafstraatje)
Goddelijke gebrunched bij Jules Verne (ook in west)
Lekker gewandeld langs mooie meren aan de rand van Berlijn
Heerlijk baklava gegeten :9~
In superoude trammetjes gereden inclusief kerstversiering ~:)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 00:50:28 ]
pi_135174612
Ja, het is dat we gewoon wat rondkeken en niet echt gepland hadden om keihard te gaan feesten in clubs, anders had ik er ook wel zwaar de p in gehad. Ik zal ook niet snel met een groep of zo er weer heengaan. Beetje kansloos en arrogant dat beleid.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:49:26 #284
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_135187022
De grote clubs vermijd ik uit principe al. Ik haat het Berlijnse deurbeleid ook echt. Mijn vriendin werd een keer geweigerd omdat ze met twee (Duitse) Spanjaarden aan de praat raakte in de rij en vervolgens werden ze alledrie geweigerd met het argument dat er al genoeg Spanjaarden binnen waren.
pi_135187187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:49 schreef Remnant het volgende:
De grote clubs vermijd ik uit principe al. Ik haat het Berlijnse deurbeleid ook echt. Mijn vriendin werd een keer geweigerd omdat ze met twee (Duitse) Spanjaarden aan de praat raakte in de rij en vervolgens werden ze alledrie geweigerd met het argument dat er al genoeg Spanjaarden binnen waren.
Define grote clubs? Of bedoel je de bekende...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:34:17 #286
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_135188898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Define grote clubs? Of bedoel je de bekende...
In dit geval was het de Berghain, dus de bekendere eigenlijk. Heb het verkeerd geformuleerd. Ken ook genoeg grotere clubs waar je zonder problemen binnenkomt (mits niet straalbezopen).
pi_135199316
Zijn er hier nog mensen naar de Brandenburger Tor geweest met oud&nieuw?
Ik wel.. nou ja, soort van dan :') We gingen rond 21.00 a 21.30 daarheen, maar konden er niet meer bij, was afgesloten. Zijn blijven hangen in de buurt van dat reuzenrad (dus behoorlijk ver van de BT vandaan). Daar was ook een podium met optredens. Was eigenlijk geen reet aan :') Maar goed, weer wat meegemaakt in ieder geval :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135213799
Wat zijn de leukere clubs (elektro vooral ) waar het deurbeleid nog niet zo kut is tegenwoordig?
pi_135216866
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef BraveDribbel het volgende:
Wat zijn de leukere clubs (elektro vooral ) waar het deurbeleid nog niet zo kut is tegenwoordig?
Het ligt er vooral aan met wat voor gezelschap je gaat en of je niet als zo'n studentikoos knapenkoorjong gekleed gaat.
pi_135221761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:41 schreef MCH het volgende:
Ik word strontziek van dat deurbeleid in Berlijn. :r
Ik begin er niet eens aan, ga wel in een klein gezellig kroegje of clubje zitten.
pi_135271629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:43 schreef MissJ het volgende:
Zijn er hier nog mensen naar de Brandenburger Tor geweest met oud&nieuw?
Ik wel.. nou ja, soort van dan :') We gingen rond 21.00 a 21.30 daarheen, maar konden er niet meer bij, was afgesloten. Zijn blijven hangen in de buurt van dat reuzenrad (dus behoorlijk ver van de BT vandaan). Daar was ook een podium met optredens. Was eigenlijk geen reet aan :') Maar goed, weer wat meegemaakt in ieder geval :)
Was er ook rond half 10. Ondanks dat overal stond dat het afgesloten was, kon ik gewoon naar binnen bij de ingang van Straße des 17. Juni. Niet bij de weg zelf, maar iets aan de zijkant was een opening waar je naar binnenkon. Veel mensen gingen al weg, waardoor wij prima naar binnen konden.
Eenmaal binnen toen het programma was begonnen was de sfeer goed. Doordat niet iedereen meer heen en weer liep had ik geen last van de drukte. Ook (nood)uitgangen en wc's waren opvallend goed geregeld. Totaal niet geërgerd aan de drukte. Hoogtepunt was Heino, sowieso.
Na twaalven zijn we richting Friedrichshain gegaan, ook goede sfeer daar.
pi_135349262
Dames, heren- Berlijngangers wij zitten met het volgende, heb inmiddels een paar topics uit deze reeks teruggelezen want wij willen midden mei naar Berlijn gaan (voor het eerst).

We gaan met twee stellen, en zoeken nog een hotel of een tof appartement o.i.d. (geen hostel). Het is namelijk het huwelijkscadeau voor het andere stel. Mag wel wát kosten, maar ben van mening dat goed goed is en je toch het meest in de stad bent (als het goed is ;) )

Wensen zijn;
• Dicht bij de metro / of gewoon centraal in de stad.
• Gewoon een leuke plek met een beetje hippe / trendy kamers en niet zo'n jaren 80 geval.
• Mocht dat niet zo zijn gewoon zakelijk ook altijd goed.

Eigenlijk niks raars volgens mij, maar zie door de bomen het bos niet. Zoeken gewoon een tof hotelletje voor een leuke prijs, als dat er niet is een zakenhotel voor een leuke prijs. Mocht je wat weten, 100 punten!
pi_135350828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:23 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Dames, heren- Berlijngangers wij zitten met het volgende, heb inmiddels een paar topics uit deze reeks teruggelezen want wij willen midden mei naar Berlijn gaan (voor het eerst).

We gaan met twee stellen, en zoeken nog een hotel of een tof appartement o.i.d. (geen hostel). Het is namelijk het huwelijkscadeau voor het andere stel. Mag wel wát kosten, maar ben van mening dat goed goed is en je toch het meest in de stad bent (als het goed is ;) )

Wensen zijn;
• Dicht bij de metro / of gewoon centraal in de stad.
• Gewoon een leuke plek met een beetje hippe / trendy kamers en niet zo'n jaren 80 geval.
• Mocht dat niet zo zijn gewoon zakelijk ook altijd goed.

Eigenlijk niks raars volgens mij, maar zie door de bomen het bos niet. Zoeken gewoon een tof hotelletje voor een leuke prijs, als dat er niet is een zakenhotel voor een leuke prijs. Mocht je wat weten, 100 punten!
http://www.michelbergerhotel.com/
pi_135350911
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:23 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Dames, heren- Berlijngangers wij zitten met het volgende, heb inmiddels een paar topics uit deze reeks teruggelezen want wij willen midden mei naar Berlijn gaan (voor het eerst).

We gaan met twee stellen, en zoeken nog een hotel of een tof appartement o.i.d. (geen hostel). Het is namelijk het huwelijkscadeau voor het andere stel. Mag wel wát kosten, maar ben van mening dat goed goed is en je toch het meest in de stad bent (als het goed is ;) )

Wensen zijn;
• Dicht bij de metro / of gewoon centraal in de stad.
• Gewoon een leuke plek met een beetje hippe / trendy kamers en niet zo'n jaren 80 geval.
• Mocht dat niet zo zijn gewoon zakelijk ook altijd goed.

Eigenlijk niks raars volgens mij, maar zie door de bomen het bos niet. Zoeken gewoon een tof hotelletje voor een leuke prijs, als dat er niet is een zakenhotel voor een leuke prijs. Mocht je wat weten, 100 punten!
of deze http://www.booking.com/hotel/de/andel-s-berlin.nl.html
pi_135352456
quote:
Thanks! Voor het Michelsberger hotel kan ik niet vinden of dit inclusief ontbijt is. Er staat wel ontbijt genoemd maar nergens of dat inclusief is. Enig idee?! Thanks!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 14:32:51 #296
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_135355161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:11 schreef Pipo_de_Clown het volgende:

[..]

Thanks! Voor het Michelsberger hotel kan ik niet vinden of dit inclusief ontbijt is. Er staat wel ontbijt genoemd maar nergens of dat inclusief is. Enig idee?! Thanks!
Nee is apart, kun je wel ook nog in het hotel zelf bepalen. Zelf vind ik het namelijk jammer als je in Berlijn een ontbijt erbij pakt, je kunt overal eten krijgen, veel leuker om dus meteen de stad in te gaan.

Tijdens NYE heb ik ook in Michelsberger geslapen echt een super leuk hotel, leuke mensen, gave kamer en locatie is perfect met de S + U-bahn aan de overkant die dus beiden een andere kant op gaan en de tram die voor de deur stopt gaat ook weer richting een andere wijk dus je kan vanuit daar overal heen gaan :)
吴 曼 迪
  zondag 12 januari 2014 @ 23:09:30 #297
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_135420364
Net vliegtickets en hotel geboekt voor een leuke prijs voor in februari. Van 15/2 tot 19/2 dus lekker in Berlijn *O* heb er echt superveel zin in, m'n vriend ook. Nu dus alle dingen noteren die we willen gaan doen/zien. :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_135503548
Weet er iemand een plek waar je as zondag in Berlijn Ajax-PSV kan kijken? Mokum heeft het iig niet...
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:03:52 #299
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_135510793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:18 schreef BraveDribbel het volgende:
Weet er iemand een plek waar je as zondag in Berlijn Ajax-PSV kan kijken? Mokum heeft het iig niet...
Generator Hostel op de Landsberger Allee zendt dat soort wedstrijden meestal uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Remnant op 15-01-2014 10:11:47 ]
pi_135511439
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:23 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Dames, heren- Berlijngangers wij zitten met het volgende, heb inmiddels een paar topics uit deze reeks teruggelezen want wij willen midden mei naar Berlijn gaan (voor het eerst).

We gaan met twee stellen, en zoeken nog een hotel of een tof appartement o.i.d. (geen hostel). Het is namelijk het huwelijkscadeau voor het andere stel. Mag wel wát kosten, maar ben van mening dat goed goed is en je toch het meest in de stad bent (als het goed is ;) )

Wensen zijn;
• Dicht bij de metro / of gewoon centraal in de stad.
• Gewoon een leuke plek met een beetje hippe / trendy kamers en niet zo'n jaren 80 geval.
• Mocht dat niet zo zijn gewoon zakelijk ook altijd goed.

Eigenlijk niks raars volgens mij, maar zie door de bomen het bos niet. Zoeken gewoon een tof hotelletje voor een leuke prijs, als dat er niet is een zakenhotel voor een leuke prijs. Mocht je wat weten, 100 punten!
Ik kan je dit hotel zeker aanbevelen: http://www.lindner.de/de/LKB

Aan de kurfurstendam, dicht bij de metro, redelijk wat te doen in de omgeving en nette moderne kamers.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135512537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:41 schreef MCH het volgende:
Ik word strontziek van dat deurbeleid in Berlijn. :r
Vertel. Erger dan in Nederland kan het niet zijn. Toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')