quote:Op zondag 21 april 2013 12:38 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan Kamo, maar bedankt voor je mening die ik niet hoefde te weten
Ok, tof!quote:Op zondag 21 april 2013 11:24 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij speel je het zo wel redelijk goed. Alleen houd er rekening mee dat de gitaar hetzelfde gaat spelen er nog een bassist erover dreunt en iemand nog gaat zingen. Kan op een gegeven moment té vol gaan klinken.
In het nummer speelt de keyboard inderdaad een ondersteunende rol. Ik zou dus niet de hele akkoorden spelen.
Het is een (in mijn ogen) typische Ewbank compositie. Standard akkoorden, het moet pakkend zijn qua melodie, en thats it.quote:Op zondag 21 april 2013 12:47 schreef starla het volgende:
En terecht, wat een schijtnummer...maar heb hem toch uit nieuwsgierigheid even uitgetabd.
Zo van waarom klinkt het nu eigenlijk kut. Omdat het vol zit met clichés qua akkoorden
Muzikaal gezien niets mis mee, maar zóóóó been there done that.
Kort samengevat: ja.quote:Op zondag 21 april 2013 13:19 schreef The_Dean het volgende:
Geneuzel over toonsoorten, het is gewoon een kutnummer
Lekker alle witten toetsen rammen, dat was wel fijn altijd (Toch is het ook leuk om opeens akkoorden te spelen van een nummer zoals het hoort, en niet in de C-Am-F-G cirkel te blijven hangen)quote:Op zondag 21 april 2013 13:18 schreef starla het volgende:
Niets mis met C majeur inderdaad. Er wordt gewoon veel in C majeur gecomponeerd om 2 redenen:
- Geen kruizen en mollen, dus lekker alleen witte toetsen rammen (voor de toetsenisten onder ons)
- Voor de gitaristen zijn 5 van de 7 diatonische akkoorden 'open'.
Voor A mineur geldt hetzelfde.
Dat neemt niet weg dat je in C majeur geen geniale dingen kunt doen.
Het Wilhelmus is ook C majeur, maar heeft een mooie melodie en klinkt 'verdrietig' ondanks dat het in majeur is.
Met name het laatste. Er zijn waarschijnlijk ook 34687368509 nummers in D mineur of een andere toonsoort. Het gaat erom wát je ermee doet. Zo is de notoire Tristan und Isolde in A mineur, maar echt cliché klinkt het niet, verre van zelfsquote:Op zondag 21 april 2013 13:21 schreef Braddie het volgende:
Je kunt in C Majeur zeker geniale dingen doen, maar er is gewoon té veel in gecomponeert, óf het staat in de top-40 in bijvoorbeeld Bbmaj zodat je dan Bbmaj - Gmin -EsMaj - F krijgt. Wat dus inprincipe hetzelfde is
Inderdaad, het gaat er om wat je mee doet.quote:Op zondag 21 april 2013 13:31 schreef starla het volgende:
[..]
Met name het laatste. Er zijn waarschijnlijk ook 34687368509 nummers in D mineur of een andere toonsoort. Het gaat erom wát je ermee doet. Zo is de notoire Tristan und Isolde in A mineur, maar echt cliché klinkt het niet, verre van zelfs
Is dit officieel? Want ik ben het er niet mee eensquote:Op zondag 21 april 2013 13:28 schreef Braddie het volgende:
http://www.radio2.nl/nieu(...)het-koningslied.html
Ja, dit is officieel Vind het 3x niks.quote:Op zondag 21 april 2013 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Is dit officieel? Want ik ben het er niet mee eens
Gast gebruikt zelfs een tritone sub man, wat een held!quote:Op zondag 21 april 2013 13:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat er om wat je mee doet.
Alleen is het zo jammer dat al die Top-40 hits uitkomen op de standard I-VI - IV - V progressie.
Gerard Joling had een uitschieter met Maak Me Gek: (Nouja, alleen het couplet)
Am Bm7-5
Je vraagt, zal jij me vergeten,
C Esus E
Maar je danst in mn hoofd.
Am F
Je zou al lang moeten weten,
C G
Dat ik door jou ben verdoofd.
Bb Dm
Vanavond gaat het gebeuren,
C Gsus4 G
Nee dit kan niet kapot.
Bb Gm
Sluit alle ramen en deuren,
E7sus E7
Vanavond gaat de sleutel in het slot.
Die E7 zou ik persoonlijk vervangen met een Fdim voor wat meer spanning
Welke? die Bm7-5?quote:Op zondag 21 april 2013 13:59 schreef starla het volgende:
[..]
Gast gebruikt zelfs een tritone sub man, wat een held!
Waarschijnlijk schrijft hij zelf de nummers niet, of wel?
Het is de eerste keer altijd heel erg klote, maar hoe meer je het doet, hoe makkelijker het word. En straks doe je het (Zoals mijn rijinstructeur zei bij m`n rijles) " Met twee vingers in je neus "quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef BMTH182 het volgende:
Snaren zitten er weer op en het klinkt goed
Wat een kut werk is dat zeg.
quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef BMTH182 het volgende:
Snaren zitten er weer op en het klinkt goed
quote:
Ja ik was de zangeres niet aan het afbranden ik zei heel netjes " Hij klinkt naar mijn oren wat te hoog voor je stem.. is het verstandig hem wat lager te spelen ? " Nou dat vond ze niet kunnen waar op ik reageerde met " Ik hoor je heel veel switchen tussen Borst/Kop stem.. dat is naar mijn mening een beetje killend voor het nummer " Uiteindelijk met de gitarist/bassist gepraat en het nummer in C# gespeeld en toen klonk het wel..quote:Op zondag 21 april 2013 09:57 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Lol!
@braddie: Misschien moeten jullie zorgen dat jullie allemaal met hetzelfde idee in die band zitten. Zoals jij de zangeres (al dan niet terecht) aan het afbranden bent komt het niet bepaald over als eenheid en een leuke band.
Als een deel er 'voor de lol en het gezellig samenspelen' in zit en een deel het veel serieuzer aan wil pakken zullen er sowieso veel meer wrijvingen, irritaties en botsingen komen.
Als die zangeres de enige is die er met die serieuze insteek in zit, dan moeten jullie dat eens met haar bespreken voor zover mogelijk. Of in ieder geval duidelijke afspraken maken over hoe en wat, en daarbij moet iedereen consessies doen want dat is ook wat in een band zitten inhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |