abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 april 2013 @ 19:52:52 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125451880

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Danelectro | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Höfner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Orange | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier

pi_125469684
Iemand hier nog geboden op de spullen van Live Music?
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:47:55 #3
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125504321
Tip: George Harrison: Living in the Material World (2011) - IMDb

Net deel 1 gezien, ook voor niet-Beatlefans een aanrader.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125516588
Ik ben weer net terug thuis na 3 dagen Engeland en ik ben boos want ik heb een gitaar probleem :c
Als ik op de hoge E snaar de 1e en 2e fret aansla komt er een heel vreemd geluid vanaf, ik heb het geprobeerd om op te nemen maar daar hoor je het niet heel goed.

http://tinypic.com/player.php?v=20f54qh&s=4

Kan het zijn dat ik een nieuwe snaar nodig heb?
pi_125518587
Ja.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:13:07 #6
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125520150
Gister voor het eerst met in-ears gespeeld.

Ik moet zeggen dat het me positief meegevallen is.

Voordelen:
Goeie geluidskwaliteit
Je hoort jezelf veel beter dan door floor monitoren
Het zit ook gewoon comfortabel.
Overal op het podium je eigen mix
Ik ging er wel iets netter van spelen omdat je jezelf echt veel beter hoort

Nadelen:
Je zit opeens meer in je eigen wereldje (waarschijnlijk een kwestie van wennen)
Het harde blazende geluid is ook wel weer fijn, ben er nog niet achter wat ik uiteindelijk fijner zou vinden.

Vooral de combinatie met de pod500 is fijn omdat je direct inprikt heb je het geluid precies zoals je zou willen.

Heb het nu met een electrisch drumstel getest. Volgende week checekn hoe het met een normaal drumstel is en dan de knoop doorhakken :P
pi_125520773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister voor het eerst met in-ears gespeeld.

Ik moet zeggen dat het me positief meegevallen is.

Voordelen:
Goeie geluidskwaliteit
Je hoort jezelf veel beter dan door floor monitoren
Het zit ook gewoon comfortabel.
Overal op het podium je eigen mix
Ik ging er wel iets netter van spelen omdat je jezelf echt veel beter hoort

Nadelen:
Je zit opeens meer in je eigen wereldje (waarschijnlijk een kwestie van wennen)
Het harde blazende geluid is ook wel weer fijn, ben er nog niet achter wat ik uiteindelijk fijner zou vinden.

Vooral de combinatie met de pod500 is fijn omdat je direct inprikt heb je het geluid precies zoals je zou willen.

Heb het nu met een electrisch drumstel getest. Volgende week checekn hoe het met een normaal drumstel is en dan de knoop doorhakken :P
Als je ruimte vrij hebt op je monitor tafel: plaats even een condensator mic naast / onder de P.A. richting het plubliek! Dat helpt om meer uit die "bubbel" te komen en krijg je wat meer gevoel van de zaal!
PS4 online: micro_nl
pi_125521868
Volgens een aantal mensen is Sing It Back van Moloko een gitaren nummer. Helaas willen ze in de band ook dat ik hem speel op de toetsen, geen probleem.. alleen loop ik tegen wat akkoorden issues aan heb ik het idee.

Ebm9 > Abm9 > Fm7 > Abm7b5/Bb


Klopt het zoals ik hem speel of moet er nog wat aan veranderen qua ligging? :)
pi_125521947
Heb afgelopen woensdag met de band ook een foto laten maken:


Clubje van jong en oud zoals je kan zien
Zitten ook filmpjes en audio clips in de pijpleiding (Maar dat duurt nog wel even :') )
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:51:45 #10
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125522582
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:37 schreef guitarist het volgende:

[..]

Als je ruimte vrij hebt op je monitor tafel: plaats even een condensator mic naast / onder de P.A. richting het plubliek! Dat helpt om meer uit die "bubbel" te komen en krijg je wat meer gevoel van de zaal!
Ondanks dat we 16 kanalen hebben zitten we volgens mij al behoorlijk vol :')
Maar dat is wel een optie ja. Maar ik ben nog niet volledig overtuigd. Het is me wel zeker erg meegevallen dan wat ik verwacht had.
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:27 schreef Braddie het volgende:
Heb afgelopen woensdag met de band ook een foto laten maken:

[ afbeelding ]
Clubje van jong en oud zoals je kan zien
Zitten ook filmpjes en audio clips in de pijpleiding (Maar dat duurt nog wel even :') )
Beetje jammer dat hij zo lelijk uitgeknipt is. Waarom eigenlijk?
pi_125522745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

[..]

Beetje jammer dat hij zo lelijk uitgeknipt is. Waarom eigenlijk?
Was het idee van de drummer om alleen onze bovenlijfen te fotograveren. En hij heeft hetzelf in een of ander programmatje "Aangepast "

Vind het ook niet fantastisch, maar liever dit als bandfoto, dan helemaal geen bandfoto.
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:58:26 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_125522785
Precies, je kan altijd nog beter materiaal maken. Ik boek zelf liever bands die wat hebben, dan bands die helemaal niks hebben.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_125522918
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:58 schreef maniack28 het volgende:
Precies, je kan altijd nog beter materiaal maken. Ik boek zelf liever bands die wat hebben, dan bands die helemaal niks hebben.
Inderdaad.
Wel een beetje slap, onze zangeres wilt een "No amateur recording" policy aanhouden.
Daarmee word dus bedoelt dat er geen foto`s/filmpjes/audio van de repetitie`s op social media mag worden geplaatst...

Ze wilt de band als een totaal pakket "Serveren" en niet als een half bakken projectje. Maar op de site staan zelf 2 amateur opnames van een ander bandje waar ze in zit :')

Dus dat spreekt elkaar weer een beetje tegen.

Sterker nog: een hele tijd terug had ik de setlist even voor me genomen en ik zat wat stukjes van die liedjes te spelen, en ik gooide ze op m`n YouTube kanaal. Werd mij vriendelijk om dit filmpje per direct te verwijderen van YouTube omdat mensen die ons zouden vinden op Social Media of dergelijke misschien uit zouden kunnen komen bij dit filmpje, en dat gaf een niet goed beeld van de band :')

Dan denk ik... oké dus ik mag als toetsenist van de band, niet OP MEZELF laten zien wat spelen? Wat een onzin.
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:05:43 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_125522980
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:03 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inderdaad.
Wel een beetje slap, onze zangeres wilt een "No amateur recording" policy aanhouden.
Daarmee word dus bedoelt dat er geen foto`s/filmpjes/audio van de repetitie`s op social media mag worden geplaatst...

Ze wilt de band als een totaal pakket "Serveren" en niet als een half bakken projectje. Maar op de site staan zelf 2 amateur opnames van een ander bandje waar ze in zit :')

Dus dat spreekt elkaar weer een beetje tegen.

Sterker nog: een hele tijd terug had ik de setlist even voor me genomen en ik zat wat stukjes van die liedjes te spelen, en ik gooide ze op m`n YouTube kanaal. Werd mij vriendelijk om dit filmpje per direct te verwijderen van YouTube omdat mensen die ons zouden vinden op Social Media of dergelijke misschien uit zouden kunnen komen bij dit filmpje, en dat gaf een niet goed beeld van de band :')

Dan denk ik... oké dus ik mag als toetsenist van de band, niet OP MEZELF laten zien wat spelen? Wat een onzin.
Eerste in mijn hoofd: Diva, sterallures!

Verder: leuke pics/info/videos maken juist social media. Maar goed, vraag eens wat ze dan op facebook en twitter wil posten om straks enkele malen per week je "volgers" zoet te houden. Ik ben benieuwd naar het antwoord ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:09:21 #15
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125523088
Zo is ie ook wel gezellig :)

pi_125523143
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo is ie ook wel gezellig :)

[ afbeelding ]
Lekker cubaans :')
pi_125523253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Eerste in mijn hoofd: Diva, sterallures!

Verder: leuke pics/info/videos maken juist social media. Maar goed, vraag eens wat ze dan op facebook en twitter wil posten om straks enkele malen per week je "volgers" zoet te houden. Ik ben benieuwd naar het antwoord ;)
Het is ook echt een Diva... ook lekker ironisch hoe ze tegen mij zat te zeuren dat ik me niet moest bemoeien met de toonhoogte van een liedje :') (We speelde Mama Do van Pixie Lott en daar zit een hele hoge uithaal in Eb5 en die probeerde ze in d`r borst stem, dus ik zeg " Is dat niet een béétje te hoog voor je? " toen moest ik m`n mond houden want ik wist er niks van.. dus ik even overleggen " Zullen we hem in C# proberen? " zo gezegd zo gedaan, en KRIJG NOU WAT?!?!!? Ze haalde hem zonder hele grote problemen (2 tonen omlaag hielp flink)

Maar we hebben het er over gehad, en ze gebruikt het alleen als ze inspiratie heeft voor een blogje :') óf nog erger... als we goede professionele opnames hebben... ja ehh, dat kan nog wel even duren :') (Heb d`r aangeboden om m`n HD camera eens mee te nemen, maar die kwaliteit leek haar niks...Terwijl het een hartstikke goede camera is :') )
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:19:53 #18
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125523377
Klinkt gezellig.
pi_125523450
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo is ie ook wel gezellig :)

[ afbeelding ]
_O-
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:23:24 #20
20720 brother52
Dus..........
pi_125523489
Ach ja, zangeressen geven nou eenmaal alleen maar ellende.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125523534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:23 schreef brother52 het volgende:
Ach ja, zangeressen geven nou eenmaal alleen maar ellende.
Ja, het is een aardig mens, en ze kan goed zingen. Maar het is een beetje jammer dat ze van de band een "product" wilt maken.
pi_125523565
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Klinkt gezellig.
Het is hartstikke gezellig hoor :) Maar de zangeres heeft al jaren zangles dus weten de rest van de leden niet dat een liedje te hoog is :') (Nee, want met enige muzikale aanleg hoor je inderdaad NIET wanneer een zanger/zangeres tegen zijn/haar beperkingen aan loopt :') )
pi_125523759
[mierenneukmodus]
Waarschijnlijk bedoel je Db ipv C#
[mierenneukmodus/]
I feel kinda Locrian today
pi_125523875
Ja geen idee :') zo ver komt mijn theorie kennis niet helaas.
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:43:16 #25
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125523950
Daarom moet je geen vrouwen in je band nemen :D
  FOK!fotograaf zaterdag 20 april 2013 @ 15:47:26 #26
159915 -Menn0-
MNO
pi_125524048
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:39 schreef Braddie het volgende:
Ja geen idee :') zo ver komt mijn theorie kennis niet helaas.
_O-
,,/
pi_125524078
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:47 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

_O-
Het is misschien de basis, maar ik moet nog steeds leren wat kruizen en mollen allemaal inhouden :') Ik kan geen noten lezen dus dat mis ik...
pi_125524107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom moet je geen vrouwen in je band nemen :D
Ja, het is dus haar band inprincipe... ik werd daar 3 jaar geleden door m`n werk al als toetsenist " Aangenomen " Maar door omstandigheden 2 jaar geleden er uitgetrapt door de oude bassist. en sinds medio December zijn we weer aan de slag (Ik werd heel vrolijk benadert via Facebook of ik weer wilden musiceren in de toen nog te vormen groep)
pi_125524249
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom moet je geen vrouwen in je band nemen :D
of alleen als zwijgzame bassiste, dan heb je er niet zoveel last van, zangeressen spells trouble :P
pi_125524664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:55 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

of alleen als zwijgzame bassiste, dan heb je er niet zoveel last van, zangeressen spells trouble :P
Ja, diva gedrag... pff.. van een net beginnend bandje nu al een product willen maken :')
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:25:24 #31
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125524939
Niks mis met het serieus aanpakken. Ligt er maar net aan wat je wilt. Als je nu crappy dingen online gooit en verspreid dan zal dat altijd teruggevonden worden. Zo kan je in het begin goed je ruiten ingooien voor later.
pi_125525722
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Niks mis met het serieus aanpakken. Ligt er maar net aan wat je wilt. Als je nu crappy dingen online gooit en verspreid dan zal dat altijd teruggevonden worden. Zo kan je in het begin goed je ruiten ingooien voor later.
Ben ik met je eens, maar je kan het ook té serieus doen.
Er is naar mijn mening niks mis met een foto die gemaakt is tijdens een repetitie, of een compilatie filmpje van 1 - 1,5 minuut.

Ik bedoel maar... we zijn een lerende band, we zijn verre van perfect, dus waarom zouden we de illusie opwekken dat we dat wél zijn? zeker nu we nog maar net starten. Fouten maken is tenslotte menselijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 17:07:58 ]
pi_125527681
Oke ik ben terug van de muziekwinkel en ik had nieuwe snaren nodig, ik ga ze nu voor het eerst vervangen .

YOLO ~~~!!!
pi_125527946
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 18:16 schreef BMTH182 het volgende:
Oke ik ben terug van de muziekwinkel en ik had nieuwe snaren nodig, ik ga ze nu voor het eerst vervangen .

YOLO ~~~!!!
Als je de hoge E kan vervangen zonder dat `ie knapt heb je SWAG :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 18:28:42 ]
pi_125530387
A
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 18:28 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als je de hoge E kan vervangen zonder dat `ie knapt heb je SWAG :D
Alle snaren zijn er af en hij is niet eens geknapt :D
nu nog de nieuwe erop
pi_125530469
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:38 schreef BMTH182 het volgende:
A

[..]

Alle snaren zijn er af en hij is niet eens geknapt :D
nu nog de nieuwe erop
Succes :)
pi_125530820
Wat de fuck? Ik begrijp uit dit filmpje dat Chuck Berry van te voren betaald wilt worden, en dat hij anders niet speelt of zo? :')
  zondag 21 april 2013 @ 03:00:49 #38
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125546165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Niks mis met het serieus aanpakken. Ligt er maar net aan wat je wilt. Als je nu crappy dingen online gooit en verspreid dan zal dat altijd teruggevonden worden. Zo kan je in het begin goed je ruiten ingooien voor later.
Dit.

Oefen/speel een paar jaar door, regel goede foto's, opnames, [live]filmpjes en ga het dan pas online gooien. Je stelt na drie maanden nog weinig voor, dus pretendeer dat op internet ook niet te zijn, dat soort omhoog gevallen loserbandjes zijn er al genoeg.
Ze willen geen crap online, maar wel zo'n bandfoto :')
Ik snap dat je 'iets' moet hebben voor de buitenwereld, maar een paar fatsoenlijke foto's zijn zo gemaakt. Ik kan ook niet zeggen dat er echt een hechte eenheid/band op die foto staat.

En dat gezeur over je eigen ge-uploade stukjes muziek van die band... Je zit in een band, dat is een teamsport, als zij liever willen dat je dat offline haalt, dan doe je dat. Misschien uitten ze het wat diva-ig en overdreven, maar je doet het met zijn allen, dus luister je naar elkaar en doe je wat met het commentaar/kritieken die je krijgt [en geeft].
Dat betekend wat geven en nemen, hoe lastig dat soms ook kan zijn.

Het komt zo over dat jullie geen band zijn, maar een paar ego's die samen muziek maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Dean op 21-04-2013 03:27:07 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125546667
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 03:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dit.

Oefen/speel een paar jaar door, regel goede foto's, opnames, [live]filmpjes en ga het dan pas online gooien. Je stelt na drie maanden nog weinig voor, dus pretendeer dat op internet ook niet te zijn, dat soort omhoog gevallen loserbandjes zijn er al genoeg.
Ze willen geen crap online, maar wel zo'n bandfoto :')
Ik snap dat je 'iets' moet hebben voor de buitenwereld, maar een paar fatsoenlijke foto's zijn zo gemaakt. Ik kan ook niet zeggen dat er echt een hechte eenheid/band op die foto staat.

En dat gezeur over je eigen ge-uploade stukjes muziek van die band... Je zit in een band, dat is een teamsport, als zij liever willen dat je dat offline haalt, dan doe je dat. Misschien uitten ze het wat diva-ig en overdreven, maar je doet het met zijn allen, dus luister je naar elkaar en doe je wat met het commentaar/kritieken die je krijgt [en geeft].
Dat betekend wat geven en nemen, hoe lastig dat soms ook kan zijn.

Het komt zo over dat jullie geen band zijn, maar een paar ego's die samen muziek maken.
We zijn wel zeker een band in mijn ogen :) Alleen heeft de zangeres hele grote ambities met dit kleine (nog) lullige bandje, dat is ook een tijdje voor de gitarist en de bassist heel demotiverend geweest (Zelfs zo erg dat de bassist er uit is gestapt)

Op deze foto lijken we inderdaad niet echt heel hecht maar dat komt doordat we sinds 3 weken een nieuwe bassist hebben en die weet zijn plaats in de band nog niet helemaal te vinden (Wat kan hij zeggen, wat mag hij voor`n inbreng hebben, word het gewardeert etc) Maar we zijn als muzikanten wél heel hecht met elkaar.

De enige met een echt ego in de band is de zangeres... Die heeft al grootse plannen en heeft zoals mijn moeder het mooi gezegd heeft " Al voor 40,000 man gespeelt in het Gelredome bijwijze van spreken, zo komt ze over "

Ik blijf er bij dat muziek maken een hobby is, als je van je hobby je beroep kan maken is dat hartstikke mooi meegenomen, maar als dat niet mogelijk is dan moet dat geen belemmering zijn om alsnog muziek te gaan maken met elkaar :)
Het werkt niet alleen als een goed les middel (Elke repetitie krijg ik mezelf qua het "Open spelen " meer in de hand) Maar het is ook een énorm goede therapie. (Je hebt een lange stressvolle dag gehad op je werk, en je komt met wat mensen bij elkaar en gaat een paar uur muziek maken, dan loopt die stress toch enigzins van je af)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 05:23:02 ]
pi_125547623
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo is ie ook wel gezellig :)

[ afbeelding ]
Lol!

@braddie: Misschien moeten jullie zorgen dat jullie allemaal met hetzelfde idee in die band zitten. Zoals jij de zangeres (al dan niet terecht) aan het afbranden bent komt het niet bepaald over als eenheid en een leuke band.

Als een deel er 'voor de lol en het gezellig samenspelen' in zit en een deel het veel serieuzer aan wil pakken zullen er sowieso veel meer wrijvingen, irritaties en botsingen komen.

Als die zangeres de enige is die er met die serieuze insteek in zit, dan moeten jullie dat eens met haar bespreken voor zover mogelijk. Of in ieder geval duidelijke afspraken maken over hoe en wat, en daarbij moet iedereen consessies doen want dat is ook wat in een band zitten inhoudt.
  zondag 21 april 2013 @ 10:44:53 #41
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125547980
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:02 schreef Braddie het volgende:

Ik bedoel maar... we zijn een lerende band, we zijn verre van perfect, dus waarom zouden we de illusie opwekken dat we dat wél zijn? zeker nu we nog maar net starten. Fouten maken is tenslotte menselijk.
Nou...ken je Tycus? Precies wat Dribbel zegt: als je in de band zit om er wat mee te bereiken moet je het wel serieus nemen en aan je imago werken. Het publiek heeft een ruime keuze aan artiesten en als ze jou niet te moeite waard vinden laten ze je keihard vallen. Tycus is met de grond gelijk gemaakt op internet. Wil je dat?
En als je in een band zit om aan te kloten is dat ook prima, maar wellicht moet je zangeres dan een wat ambitieuzere band zoeken.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 21 april 2013 @ 10:48:28 #42
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125548011
Oh god, Tycus _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125548626
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:23 schreef Braddie het volgende:
Volgens een aantal mensen is Sing It Back van Moloko een gitaren nummer. Helaas willen ze in de band ook dat ik hem speel op de toetsen, geen probleem.. alleen loop ik tegen wat akkoorden issues aan heb ik het idee.

Ebm9 > Abm9 > Fm7 > Abm7b5/Bb


Klopt het zoals ik hem speel of moet er nog wat aan veranderen qua ligging? :)
Volgens mij speel je het zo wel redelijk goed. Alleen houd er rekening mee dat de gitaar hetzelfde gaat spelen er nog een bassist erover dreunt en iemand nog gaat zingen. Kan op een gegeven moment té vol gaan klinken.

In het nummer speelt de keyboard inderdaad een ondersteunende rol. Ik zou dus niet de hele akkoorden spelen.
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 12:23:39 #44
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125550087
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom moet je geen vrouwen in je band nemen :D
Heb ik ook, gaat gewoon prima. Zolang ik maar geen wijvenmuziek moet gaan maken :D
pi_125550129
Wat is je definitie van 'wijvenmuziek'?
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 12:36:15 #46
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125550409
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:25 schreef starla het volgende:
Wat is je definitie van 'wijvenmuziek'?
Justin Bieber, One Direction, ....
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125550465
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Justin Bieber, One Direction, ....
Ik vroeg het aan Kamo, maar bedankt voor je mening die ik niet hoefde te weten :D
I feel kinda Locrian today
pi_125550509
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 10:44 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nou...ken je Tycus? Precies wat Dribbel zegt: als je in de band zit om er wat mee te bereiken moet je het wel serieus nemen en aan je imago werken. Het publiek heeft een ruime keuze aan artiesten en als ze jou niet te moeite waard vinden laten ze je keihard vallen. Tycus is met de grond gelijk gemaakt op internet. Wil je dat?
En als je in een band zit om aan te kloten is dat ook prima, maar wellicht moet je zangeres dan een wat ambitieuzere band zoeken.
Tycus heb ik niet van gehoord...

Het punt is juist, we zitten in die band omdat we er ook wel wat mee willen optreden (We hadden een optreden op Okay Pop in houten, maar dit is op het laatste moment afgezegd helaas)

We willen ook echt wel optreden, en langzaam maar zeker proberen we 18-20 nummer bij elkaar te krijgen voor een eventueel optreden, maar dit doen we niet gehaast en doen we op een relaxde manier, het moet namelijk wel gaan om kwaliteit, en niet om kwantiteit vind ik.
pi_125550523
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Justin Bieber, One Direction, ....
Anouk, Rihanna..
pi_125550548
Wel frappant overigens dat je voorbeelden geeft van mannelijke artiesten. Doet vermoeden dat er geen sterke correlatie is tussen vrouwen in band en wijvenmuziek. Nog sterker, met deze steekproef is p = 1.0 volgens mij.
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 12:41:39 #51
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125550555
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:38 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan Kamo, maar bedankt voor je mening die ik niet hoefde te weten :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125550563
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:24 schreef starla het volgende:

[..]

Volgens mij speel je het zo wel redelijk goed. Alleen houd er rekening mee dat de gitaar hetzelfde gaat spelen er nog een bassist erover dreunt en iemand nog gaat zingen. Kan op een gegeven moment té vol gaan klinken.

In het nummer speelt de keyboard inderdaad een ondersteunende rol. Ik zou dus niet de hele akkoorden spelen.
Ok, tof!
Meestal dan spelen we nummers zoals Beautiful Day van Gare Du Nord, en die is ook redelijk gericht op de gitaarlijn, en dan speel ik ook gewoon wat ondersteunends, speel wel de volledige akkoorden maar ik houd het bij een tapijtje en niet bij percussieve/staccato gepiel.
pi_125550565
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:41 schreef The_Dean het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P
I feel kinda Locrian today
pi_125550615
" Geachte landgenoten,

Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.

Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.

Met vriendelijke groet,
John Ewbank"

_O_
pi_125550723
En terecht, wat een schijtnummer...maar heb hem toch uit nieuwsgierigheid even uitgetabd.

Zo van waarom klinkt het nu eigenlijk kut. Omdat het vol zit met clichés qua akkoorden _O-

Muzikaal gezien niets mis mee, maar zóóóó been there done that.
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 12:48:25 #56
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125550783
Dat nummer is dan ook om te janken natuurlijk.

En Ewbank moet ook niet zo zielig lopen doen. Het is een nummer vanuit het volk naar de koning, en als het volk, wat er achter zou moeten staan, het nummer kut vind, dan flikker je dat ding toch in de prullenbak?
Geprobeerd, gefaald, volgende!

Kan me ook totaal niet vinden in dat nummer. Ik sta 0% achter die tekst.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125551173
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:47 schreef starla het volgende:
En terecht, wat een schijtnummer...maar heb hem toch uit nieuwsgierigheid even uitgetabd.

Zo van waarom klinkt het nu eigenlijk kut. Omdat het vol zit met clichés qua akkoorden _O-

Muzikaal gezien niets mis mee, maar zóóóó been there done that.
Het is een (in mijn ogen) typische Ewbank compositie. Standard akkoorden, het moet pakkend zijn qua melodie, en thats it.
Pakkend qua melodie is het niet, de akkoorden zijn.. ehh, clichè en de text is ronduit slecht.

En het staat in C... er is goede muziek gemaakt in C, maar dit is het niet :')

(Hoorde overigens van een oude collega van Ewbank dat die gast alleen maar in C speelde en alles naar hartelust transponeerde en dat dit hem "Fataal" werd tijdens een optreden met borsato, waar hij een keychange niet had voorzien :') )

(Ik speelde begin vorig jaar ook nog weleens getransponeerd als ik er écht niet uit kwam.. Maar niet om ieder wissenwasje, schiet je ook niks mee op.. nu ik echt alles probeer te spelen zoals het er staat gaat er een hele wereld voor me open, zowel op ritmisch gebied als op improvisationeel gebied, heerlijk)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 13:05:07 ]
pi_125551815
Niets mis met C majeur inderdaad. Er wordt gewoon veel in C majeur gecomponeerd om 2 redenen:
- Geen kruizen en mollen, dus lekker alleen witte toetsen rammen (voor de toetsenisten onder ons)
- Voor de gitaristen zijn 5 van de 7 diatonische akkoorden 'open'.

Voor A mineur geldt hetzelfde.

Dat neemt niet weg dat je in C majeur geen geniale dingen kunt doen.

Het Wilhelmus is ook C majeur, maar heeft een mooie melodie en klinkt 'verdrietig' ondanks dat het in majeur is.
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 13:19:40 #59
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125551842
Geneuzel over toonsoorten, het is gewoon een kutnummer :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125551852
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:19 schreef The_Dean het volgende:
Geneuzel over toonsoorten, het is gewoon een kutnummer :D
Kort samengevat: ja.
I feel kinda Locrian today
pi_125551908
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:18 schreef starla het volgende:
Niets mis met C majeur inderdaad. Er wordt gewoon veel in C majeur gecomponeerd om 2 redenen:
- Geen kruizen en mollen, dus lekker alleen witte toetsen rammen (voor de toetsenisten onder ons)
- Voor de gitaristen zijn 5 van de 7 diatonische akkoorden 'open'.

Voor A mineur geldt hetzelfde.

Dat neemt niet weg dat je in C majeur geen geniale dingen kunt doen.

Het Wilhelmus is ook C majeur, maar heeft een mooie melodie en klinkt 'verdrietig' ondanks dat het in majeur is.
Lekker alle witten toetsen rammen, dat was wel fijn altijd :D (Toch is het ook leuk om opeens akkoorden te spelen van een nummer zoals het hoort, en niet in de C-Am-F-G cirkel te blijven hangen)

Je kunt in C Majeur zeker geniale dingen doen, maar er is gewoon té veel in gecomponeert, óf het staat in de top-40 in bijvoorbeeld Bbmaj zodat je dan Bbmaj - Gmin -EsMaj - F krijgt. Wat dus inprincipe hetzelfde is :')
pi_125552212
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:21 schreef Braddie het volgende:
Je kunt in C Majeur zeker geniale dingen doen, maar er is gewoon té veel in gecomponeert, óf het staat in de top-40 in bijvoorbeeld Bbmaj zodat je dan Bbmaj - Gmin -EsMaj - F krijgt. Wat dus inprincipe hetzelfde is :')
Met name het laatste. Er zijn waarschijnlijk ook 34687368509 nummers in D mineur of een andere toonsoort. Het gaat erom wát je ermee doet. Zo is de notoire Tristan und Isolde in A mineur, maar echt cliché klinkt het niet, verre van zelfs :D
I feel kinda Locrian today
pi_125552332
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:31 schreef starla het volgende:

[..]

Met name het laatste. Er zijn waarschijnlijk ook 34687368509 nummers in D mineur of een andere toonsoort. Het gaat erom wát je ermee doet. Zo is de notoire Tristan und Isolde in A mineur, maar echt cliché klinkt het niet, verre van zelfs :D
Inderdaad, het gaat er om wat je mee doet.
Alleen is het zo jammer dat al die Top-40 hits uitkomen op de standard I-VI - IV - V progressie.

Gerard Joling had een uitschieter met Maak Me Gek: (Nouja, alleen het couplet)

Am Bm7-5
Je vraagt, zal jij me vergeten,
C Esus E
Maar je danst in mn hoofd.
Am F
Je zou al lang moeten weten,
C G
Dat ik door jou ben verdoofd.
Bb Dm
Vanavond gaat het gebeuren,
C Gsus4 G
Nee dit kan niet kapot.
Bb Gm
Sluit alle ramen en deuren,
E7sus E7
Vanavond gaat de sleutel in het slot.

Die E7 zou ik persoonlijk vervangen met een Fdim voor wat meer spanning :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 13:35:54 ]
pi_125552566
quote:
Is dit officieel? Want ik ben het er niet mee eens :P
I feel kinda Locrian today
pi_125552597
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:42 schreef starla het volgende:

[..]

Is dit officieel? Want ik ben het er niet mee eens :P
Ja, dit is officieel :) Vind het 3x niks.
pi_125553131
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:34 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat er om wat je mee doet.
Alleen is het zo jammer dat al die Top-40 hits uitkomen op de standard I-VI - IV - V progressie.

Gerard Joling had een uitschieter met Maak Me Gek: (Nouja, alleen het couplet)

Am Bm7-5
Je vraagt, zal jij me vergeten,
C Esus E
Maar je danst in mn hoofd.
Am F
Je zou al lang moeten weten,
C G
Dat ik door jou ben verdoofd.
Bb Dm
Vanavond gaat het gebeuren,
C Gsus4 G
Nee dit kan niet kapot.
Bb Gm
Sluit alle ramen en deuren,
E7sus E7
Vanavond gaat de sleutel in het slot.

Die E7 zou ik persoonlijk vervangen met een Fdim voor wat meer spanning :)
Gast gebruikt zelfs een tritone sub man, wat een held! _O-

Waarschijnlijk schrijft hij zelf de nummers niet, of wel?
I feel kinda Locrian today
pi_125554106
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:59 schreef starla het volgende:

[..]

Gast gebruikt zelfs een tritone sub man, wat een held! _O-

Waarschijnlijk schrijft hij zelf de nummers niet, of wel?
Welke? die Bm7-5? :')

Kees Tel is een van de schrijvers en producer.
pi_125554423
Nee die Bb(7) ipv E.

Je hebt dan ipv V - iv - III - VII een bV(7)/V - iv - III - VII, een leuke back door progressie.

Op zich wel een leuk truucje om de 2de keer een Gm te spelen waardoor die Bb blijft die mooi naar die E7 gaat (Bb D F (Ab of G#) > Bb D G > B D G# E). Niet in de juiste voice leadings, maar voor de duidelijkheid zodat je ziet hoe de noten in elkaar overgaan.

Niet schleckt Gerard Kees Tel.
I feel kinda Locrian today
pi_125555181
Snaren zitten er weer op en het klinkt goed :D
Wat een kut werk is dat zeg.
pi_125555413
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef BMTH182 het volgende:
Snaren zitten er weer op en het klinkt goed :D
Wat een kut werk is dat zeg.
Het is de eerste keer altijd heel erg klote, maar hoe meer je het doet, hoe makkelijker het word. En straks doe je het (Zoals mijn rijinstructeur zei bij m`n rijles) " Met twee vingers in je neus "
pi_125555550
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef BMTH182 het volgende:
Snaren zitten er weer op en het klinkt goed :D
*O*

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef BMTH182 het volgende:
Wat een kut werk is dat zeg.
:P

Het went, net als bier, smaakt de eerste keer ook niet.
I feel kinda Locrian today
pi_125557268
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 09:57 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Lol!

@braddie: Misschien moeten jullie zorgen dat jullie allemaal met hetzelfde idee in die band zitten. Zoals jij de zangeres (al dan niet terecht) aan het afbranden bent komt het niet bepaald over als eenheid en een leuke band.

Als een deel er 'voor de lol en het gezellig samenspelen' in zit en een deel het veel serieuzer aan wil pakken zullen er sowieso veel meer wrijvingen, irritaties en botsingen komen.

Als die zangeres de enige is die er met die serieuze insteek in zit, dan moeten jullie dat eens met haar bespreken voor zover mogelijk. Of in ieder geval duidelijke afspraken maken over hoe en wat, en daarbij moet iedereen consessies doen want dat is ook wat in een band zitten inhoudt.
Ja ik was de zangeres niet aan het afbranden ik zei heel netjes " Hij klinkt naar mijn oren wat te hoog voor je stem.. is het verstandig hem wat lager te spelen ? " Nou dat vond ze niet kunnen waar op ik reageerde met " Ik hoor je heel veel switchen tussen Borst/Kop stem.. dat is naar mijn mening een beetje killend voor het nummer " Uiteindelijk met de gitarist/bassist gepraat en het nummer in C# gespeeld en toen klonk het wel..

We hebben allemaal zoiets van: we willen er wat mee doen, en we pakken het ook serieus aan.. máár het moet niet zo zijn dat de zangeres de lol er vanaf haalt voor ons door constant maar te zeggen dat dit niet mag, en dat dit niet mag, en dat ze denkt dat ze het recht heeft om ons als muzikanten/backing band af te straffen als we perongeluk een fout akkoord pakken, maar dat wij haar niet mogen wijzen op haar stemgebruik bij een bepaald nummer :')

Verder is de sfeer gewoon hartstikke goed, en het komt eigenlijk amper voor, maar toch :')
pi_125557932
Dumpen die trut dus als ze zo blijft.

Hoe is haar solfège? Anders pak je haar gewoon terug, neeh volgens mij kun je voor extra spanning beter die M6 zingen ipv m6 met hierna een M7 ipv m7.

Op 3? _O-
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 april 2013 @ 16:12:23 #75
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125558016
Wat een geleuter over akkoordenschema's. Iets kan hartstikke innovatief geschreven zijn, maar nog steeds kut klinken. Wat maakt het uit als iets een cliché klinkt? Het gaat om het effect.

Net als van die mensen die natuurkundig gaan koken... >.<
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125558068
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
Wat maakt het uit als iets een cliché klinkt? Het gaat om het effect.
Het effect is dat het dus cliché klinkt. Dat vind ik een negatief effect, maar sommigen zullen dat anders ervaren. Jan Smit heeft genoeg fans.

En zoals ik eerder zei kun je heel origineel zijn met weinig akkoorden of aparte akkoorden, maar daar is het Koningslied helaas geen voorbeeld van.

My 2 cents nigga.
I feel kinda Locrian today
pi_125558161
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:10 schreef starla het volgende:
Dumpen die trut dus als ze zo blijft.

Hoe is haar solfège? Anders pak je haar gewoon terug, neeh volgens mij kun je voor extra spanning beter die M6 zingen ipv m6 met hierna een M7 ipv m7.

Op 3? _O-
Ja, als ze zo blijft dan stap ik er in ieder geval uit. Met alle respect verder want het is een leuk bandje, maar haar diva gedrag verkloot de sfeer een beetje.

Haha, ja dat is een goede.

"Zeg, als ik een F akkoord speel, wil jij dan zorgen dat het een goed klinkende F9 word? :D "
  zondag 21 april 2013 @ 16:16:42 #78
20720 brother52
Dus..........
pi_125558183
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
Net als van die mensen die natuurkundig gaan koken... >.<
Hoe wil je koken zonder natuurkunde? :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125558196
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:16 schreef Braddie het volgende:
"Zeg, als ik een F akkoord speel, wil jij dan zorgen dat het een goed klinkende F9 word? :D "
_O-
I feel kinda Locrian today
pi_125558240
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:16 schreef starla het volgende:

[..]

_O-
Of zoiets als "Zeg, als de gitarist en ik hier een D akkoord spelen, wil jij hier dan misschien een C#dim overheen zingen? _O- "

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 16:18:15 ]
pi_125558383
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Of zoiets als "Zeg, als de gitarist en ik hier een D akkoord spelen, wil jij hier dan misschien een C#dim overheen zingen? _O- "
Haha _O- _O-

Precies. Zeg, ik speel een A majeur, jij doet een Ddim arpeggio hierover zodat we een Amaj11b13 krijgen. Op 3? _O- _O-
I feel kinda Locrian today
pi_125559131
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef starla het volgende:

[..]

Haha _O- _O-

Precies. Zeg, ik speel een A majeur, jij doet een Ddim arpeggio hierover zodat we een Amaj11b13 krijgen. Op 3? _O- _O-
Ja " Hey, ehh.. is het niet veel leuker als jij daar een mooi ehh dissonantje zingt? Dat brengt wat meer spanning, dan zing je hem op 3, maar laat hem opgelost zijn op de 3,5 okè ? " _O- _O- _O- _O-
pi_125559453
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja " Hey, ehh.. is het niet veel leuker als jij daar een mooi ehh dissonantje zingt? Dat brengt wat meer spanning, dan zing je hem op 3, maar laat hem opgelost zijn op de 3,5 okè ? " _O- _O- _O- _O-
Ja precies, dan doe je op 3 een ad libitum naar F# en op 3,5 die arpeggio. Dus een chromatisch runnetje naar die E, kun je misschien een 8ste ná de tel direct de D# zingen, lekker man, die M7. Ik speel wel gewoon A majeur en E majeur. :D _O_
I feel kinda Locrian today
pi_125559743
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:49 schreef starla het volgende:

[..]

Ja precies, dan doe je op 3 een ad libitum naar F# en op 3,5 die arpeggio. Dus een chromatisch runnetje naar die E, kun je misschien een 8ste ná de tel direct de D# zingen, lekker man, die M7. Ik speel wel gewoon A majeur en E majeur. :D _O_
_O_ _O_ _O_ Helemaal gek maken die zangeres
pi_125560273


:D

Ben echt in een te melige bui nu, heb het even getabd...
I feel kinda Locrian today
pi_125560775
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:06 schreef starla het volgende:
[ afbeelding ]

:D

Ben echt in een te melige bui nu, heb het even getabd...

LOOOOOOOOLLLL :P
  maandag 22 april 2013 @ 08:31:41 #87
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125587759
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:16 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoe wil je koken zonder natuurkunde? :P
Magie :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125588148
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Magie :P.
Je bedoelt Maggi?

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Dean op 22-04-2013 09:39:15 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125588654
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 09:04 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je bedoeld Maggi?
_O-

Jammer van die 'd' though...
I feel kinda Locrian today
pi_125588721
Welke 'd'.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 22 april 2013 @ 09:49:08 #91
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125588914
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja ik was de zangeres niet aan het afbranden ik zei heel netjes " Hij klinkt naar mijn oren wat te hoog voor je stem.. is het verstandig hem wat lager te spelen ? " Nou dat vond ze niet kunnen waar op ik reageerde met " Ik hoor je heel veel switchen tussen Borst/Kop stem.. dat is naar mijn mening een beetje killend voor het nummer " Uiteindelijk met de gitarist/bassist gepraat en het nummer in C# gespeeld en toen klonk het wel..

We hebben allemaal zoiets van: we willen er wat mee doen, en we pakken het ook serieus aan.. máár het moet niet zo zijn dat de zangeres de lol er vanaf haalt voor ons door constant maar te zeggen dat dit niet mag, en dat dit niet mag, en dat ze denkt dat ze het recht heeft om ons als muzikanten/backing band af te straffen als we perongeluk een fout akkoord pakken, maar dat wij haar niet mogen wijzen op haar stemgebruik bij een bepaald nummer :')

Verder is de sfeer gewoon hartstikke goed, en het komt eigenlijk amper voor, maar toch :')
Je bent haar hier aan het afbranden. Dat bedoelt hij.
  maandag 22 april 2013 @ 10:25:30 #92
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125606830
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Tycus heb ik niet van gehoord...
Same here... FF een google gedaan en bijzonder weinig gevonden. Enkel wat negatief geleuter over het gebrek aan talent van deze heren... Iemand voorbeelden?
pi_125607030
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 09:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je bent haar hier aan het afbranden. Dat bedoelt hij.
Maar je moet toegeven dat het controleren van wat de overige bandleden wel en niet op internet zetten, onder hun eigen naam, een beetje heel ver gaat?
  maandag 22 april 2013 @ 18:20:30 #95
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125607188
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar je moet toegeven dat het controleren van wat de overige bandleden wel en niet op internet zetten, onder hun eigen naam, een beetje heel ver gaat?
Zolang het niet publiekelijk is. Als er een bandnaam achter staat is het toch terug te vinden en komt bet net zo goed uit een zoekmachine rollen. Ik pleur ook wel eens iets als test online maar dat staat dan afgeschermd zodat je er alleen met een directe link op kan komen zonder bandnaam of iets erin.
pi_125607198
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar je moet toegeven dat het controleren van wat de overige bandleden wel en niet op internet zetten, onder hun eigen naam, een beetje heel ver gaat?
Beetje jammer ja.
Had de nummers die we spelen opgenomen als een soort medley, maar dat vonden ze niet kunnen, terwijl het onder m`n eigen naam op YouTube stond.

Heb door hun ook m`n FaceBook profiel op prive moeten zetten :')

@Dribbel. Ik had er geen band naam onder gezet, alleen tags van de artiesten en de liedjes :) Maar dat vonden ze al te ver gaan. :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 18:21:25 ]
  maandag 22 april 2013 @ 18:37:19 #97
20720 brother52
Dus..........
pi_125607831
Dan zou ik me al af gaan vragen of ik wel in zo'n band zou willen spelen.
En het antwoord weet ik binnen een halve seconde al...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125607914
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zolang het niet publiekelijk is. Als er een bandnaam achter staat is het toch terug te vinden en komt bet net zo goed uit een zoekmachine rollen. Ik pleur ook wel eens iets als test online maar dat staat dan afgeschermd zodat je er alleen met een directe link op kan komen zonder bandnaam of iets erin.
Vandaar dat ik er bij zette "onder hun eigen naam". Dan ga ik er van uit dat de band in kwestie niet genoemd wordt, zoals Braddie ook aangeeft.

Zodra het direct gelinkt is aan de band, ben ik het wel met je eens. Maar Braddie omschrijft een andere situatie.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb door hun ook m`n FaceBook profiel op prive moeten zetten :')
Wat was daar de reden van? Ben ik wel benieuwd naar namelijk
  maandag 22 april 2013 @ 18:53:18 #99
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125608616
Je Facebook profiel op privé zetten lijkt me sowieso al in het algemeen niet meer dan logisch.

Maar als jij het dus blijkbaar allemaal kut vindt dat soort dingen wat doe je dan met die mensen.

Ik zit in een band omdat het een groep toffe mensen is waar ik goed mee kan opschieten, we van dezelfde muziek houden, en toevallig allemaal een ander instrument spelen zodat we ook tegelijk kunnen spelen :o
pi_125608638
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vandaar dat ik er bij zette "onder hun eigen naam". Dan ga ik er van uit dat de band in kwestie niet genoemd wordt, zoals Braddie ook aangeeft.

Zodra het direct gelinkt is aan de band, ben ik het wel met je eens. Maar Braddie omschrijft een andere situatie.

[..]

Wat was daar de reden van? Ben ik wel benieuwd naar namelijk
Ik had ooit eens een opname van Hot Legs online gegooit (Was nog voor dat ze opeens die regels wilde hanteren) En dat heeft de zangeres gehoord, en die was het er absoluut niet mee eens. En die vind Social Media voor eigen gebruik ook onzin, die vind dat het alleen maar is voor (Zoals ze aangaf) publiek spul, en niet om vrienden te onderhouden. :')
pi_125608698
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Je Facebook profiel op privé zetten lijkt me sowieso al in het algemeen niet meer dan logisch.

Maar als jij het dus blijkbaar allemaal kut vindt dat soort dingen wat doe je dan met die mensen.

Ik zit in een band omdat het een groep toffe mensen is waar ik goed mee kan opschieten, we van dezelfde muziek houden, en toevallig allemaal een ander instrument spelen zodat we ook tegelijk kunnen spelen :o
Ik vind het hartstikke leuk hoor. Er is een ongelovelijke klik tussen mij en de bassist én gitarist muzikaal gezien, ook met de drummer is het altijd lachen geblazen en we hebben heel veel lol in het muziek maken. Alleen die zangeres is een egotje, maar door 1 persoon stap ik niet uit een band :) (Ondanks dat ik mij soms echt enorm aan d`r irriteer)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 18:55:19 ]
pi_125608779
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:37 schreef brother52 het volgende:
Dan zou ik me al af gaan vragen of ik wel in zo'n band zou willen spelen.
En het antwoord weet ik binnen een halve seconde al...
De klik met de muzikanten is er, zowel persoonlijk als muzikaal gezien, het is een leuk muzikanten clubje en we repeteren de nummers met heel veel plezier en veel energie.

Alleen die zangeres heeft soms wat ego uitspraken, of dingen waarvan je denkt " We zijn een beginnende band, we spelen niet in Wembley... "

Maar ik laat me door af en toe wat uitspattingen van de zangeres niet uit de band schuiven, dat is onzin in mijn opinie.
pi_125609506
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik had ooit eens een opname van Hot Legs online gegooit (Was nog voor dat ze opeens die regels wilde hanteren) En dat heeft de zangeres gehoord, en die was het er absoluut niet mee eens. En die vind Social Media voor eigen gebruik ook onzin, die vind dat het alleen maar is voor (Zoals ze aangaf) publiek spul, en niet om vrienden te onderhouden. :')
Dus de miljoenen gebruikers van Facebook doen het fout volgens haar?
pi_125609595
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dus de miljoenen gebruikers van Facebook doen het fout volgens haar?
Dat had ze op dat moment tegen mij... ik gebruikte Facebook voor echt énorm veel nutteloze dingen(Foto`s van m`n honden/studiotje/instrumenten/auto`s/mezelf/DAW/ etc etc)
En veel statusupdates over muziek shit. Dat vond ze allemaal niet kunnen :')
pi_125613896
Is dat dezelfde band waarvan je laatst nog vond dat de drummer zo onstrak was?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_125614368
Volgens mij wel.

Een drummer met lepra.
Een zangeres met sterallures.
Wat heeft de bassist ook alweer?
I feel kinda Locrian today
pi_125614470
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:31 schreef Cynic het volgende:
Is dat dezelfde band waarvan je laatst nog vond dat de drummer zo onstrak was?
Klopt.
Drummer heeft wel les genomen en is een stuk strakker geworden (Hij verneukt nu de Georgy Porgy break niet meer gelukkig)
pi_125614478
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:40 schreef starla het volgende:
Volgens mij wel.

Een drummer met lepra.
Een zangeres met sterallures.
Wat heeft de bassist ook alweer?
_O-
  maandag 22 april 2013 @ 23:49:47 #109
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125625715
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Klopt.
Drummer heeft wel les genomen en is een stuk strakker geworden (Hij verneukt nu de Georgy Porgy break niet meer gelukkig)
In een paar dagen tijd opeens?
pi_125626009
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

_O-
Mjah... Je kan er wel om lachen maar ondertussen heb je dus een hoop gezeik en geouwehoer... Klinkt inderdaad supertof met elkaar zo.
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:02:42 #111
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125626157
We doen deze week een die-hard oefensessie. Ma-di-wo-do avond allemaal 3 uur lang repeteren :') Dan is het de laatste dag ondanks dat het tof is ook wel slopend :D
pi_125626171
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

In een paar dagen tijd opeens?
in twee weken tijd ongeveer.
pi_125626189
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:57 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Mjah... Je kan er wel om lachen maar ondertussen heb je dus een hoop gezeik en geouwehoer... Klinkt inderdaad supertof met elkaar zo.
De enige die het gezeik creért is de zangeres, we hebben onderling hartstikke veel lol. Als de zangeres niet ego doet en gewoon zingt.
pi_125628467
https://soundcloud.com/bradleyvandijk/let-it-be
Solo begint op 1:15 ongeveer. Als een van julie wat feedback kan geven graag. Heb even aan wat dingetjes gewerkt wat betreft mijn aanpak van gitaar solo`s. Zou geapprecieerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 05:47:00 ]
pi_125629751
Gaan we het nu weer even ergens anders over hebben, Braddie heeft zijn rondje aandacht wel weer gehad...

Dean, bestelling van GFS al binnen?
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:02:37 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125634095
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

In een paar dagen tijd opeens?
Alle vooruitgang gaat in Braddies wereld toch binnen 5 minuten? :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125635874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:02 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Alle vooruitgang gaat in Braddies wereld toch binnen 5 minuten? :P.
Zo erg is het niet gelukkig :p
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:23:33 #118
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125636676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:08 schreef guitarist het volgende:
Gaan we het nu weer even ergens anders over hebben, Braddie heeft zijn rondje aandacht wel weer gehad...

Dean, bestelling van GFS al binnen?
Nope }:|
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125637229
Wat is trouwens de *norm* voor het vervangen van snaren? Op m`n strat zitten ze nu sinds... oktober zoiets. en ze klinken al een stuk minder (Klinken wat doods) Maar kan het geen kwaad dat ze er al zo lang op zitten offeh?....
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:49:24 #120
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125637511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:40 schreef Braddie het volgende:
Wat is trouwens de *norm* voor het vervangen van snaren? Op m`n strat zitten ze nu sinds... oktober zoiets. en ze klinken al een stuk minder (Klinken wat doods) Maar kan het geen kwaad dat ze er al zo lang op zitten offeh?....
De norm: als ze kut klinken of breken vervang je ze ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:55:42 #121
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125637748
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:40 schreef Braddie het volgende:
Wat is trouwens de *norm* voor het vervangen van snaren? Op m`n strat zitten ze nu sinds... oktober zoiets. en ze klinken al een stuk minder (Klinken wat doods) Maar kan het geen kwaad dat ze er al zo lang op zitten offeh?....
Roest beschadigd wel je frets en fretboard veel sneller.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125638580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

De norm: als ze kut klinken of breken vervang je ze ;).
Vind ze redelijk kut klinken.. nouja kut, levenloos zeg maar.
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:27:36 #123
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125639014
Nou dan vervang je ze toch :') djeez
pi_125639475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vind ze redelijk kut klinken.. nouja kut, levenloos zeg maar.
Vertel ons anders even hoeveel poep er aan je kont zit, kunnen we adviseren hoe vaak je af moet vegen.
pi_125639519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:38 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Vertel ons anders even hoeveel poep er aan je kont zit, kunnen we adviseren hoe vaak je af moet vegen.
:')
pi_125639531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:55 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Roest beschadigd wel je frets en fretboard veel sneller.
Ahh, dit is nieuw voor me.

Ik ben even een setje snaren halen!
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:40:33 #127
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125639541
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
pi_125639634
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
Doe roze, chickmagneet jeweet
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:46:53 #129
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125639785
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
Weetje, op internet staat een superhandig forum. Daar mag je alles vragen en die supertoffe mensen daar geven altijd antwoord!

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:53:28 #130
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125640032
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
Jou kennende zou je nog een roze kunnen kopen ook...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2013 @ 15:51:09 #131
842 Zorro
Z
pi_125642209
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
Doe een oranje bank. Zet je lekker het koningslied op, lekker op de bank hangend. Is toch heerlijk man.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:56:10 #132
20720 brother52
Dus..........
pi_125642447
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:23 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nope }:|
Is die niet ergens tussen wal en schip gevallen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:57:23 #133
20720 brother52
Dus..........
pi_125642507
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh, dit is nieuw voor me.

Ik ben even een setje snaren halen!
Ik zou hem meteen laten herfretten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125643285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:57 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik zou hem meteen laten herfretten.
:')
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:53:13 #135
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125644765
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Doe een oranje bank. Zet je lekker het koningslied op, lekker op de bank hangend. Is toch heerlijk man.
Met een bord Koninginnesoep en glaasje Oranjebitter.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:56:04 #136
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125644887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:56 schreef brother52 het volgende:

[..]

Is die niet ergens tussen wal en schip gevallen?
Denk het wel. Even opnieuw bestellen vandeweek.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:59:32 #137
20720 brother52
Dus..........
pi_125645038
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Denk het wel. Even opnieuw bestellen vandeweek.
Of eerst even mailen. Anders zit je straks met dubbele spullen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:01:55 #138
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125645144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:59 schreef brother52 het volgende:

[..]

Of eerst even mailen. Anders zit je straks met dubbele spullen.
Word ik wel kwijt. Toch niks afgeschreven nog, dus geen schade geleden.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:35:48 #139
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125650167
Ik zoek een lekker setje humbuckers, iemand hier iets leuks nog liggen?
Passief of actief, beide mag.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:16:24 #140
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125652036
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een advies nodig voor m'n kamer.

Ik twijfel tussen een roze en een zwarte bank. Ik HAAT roze en zwart vind ik supermooi. Maar ik kom er dus niet uit
Ik zou voor een optie halverwege gaan: bordeaurood :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:38:03 #141
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125653260
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek een lekker setje humbuckers, iemand hier iets leuks nog liggen?
Passief of actief, beide mag.
Ik heb nog eentje van GFS liggen die jij ooit voor me hebt besteld, nooit wat mee gedaan. Ik weet uit mijn hoofd even niet meer welk type.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:48:30 #142
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125653933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:38 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb nog eentje van GFS liggen die jij ooit voor me hebt besteld, nooit wat mee gedaan. Ik weet uit mijn hoofd even niet meer welk type.
Kostdat? :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:50:39 #143
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125654050
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:48 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Kostdat? :9
ik heb jou er 30 voor betaald, dus tsja.. Heb je niks te ruilen? :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:58:45 #144
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125654522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

ik heb jou er 30 voor betaald, dus tsja.. Heb je niks te ruilen? :P
Zoek je iets?
Weet je nog wel setje het is?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:16:22 #145
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125664406
Dat was nog even sleutelen vanavond. We moeten met koninginnedag een set van een uur doen terwijl we er normaal twee doen. Dan moet je opeens een hoop schrappen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:20:17 #146
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125664628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat was nog even sleutelen vanavond. We moeten met koninginnedag een set van een uur doen terwijl we er normaal twee doen. Dan moet je opeens een hoop schrappen.
Twee sets van twee uur? :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 24 april 2013 @ 00:06:56 #147
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125666929
Nee normaal twee sets van een uur :+
pi_125667397
Oh ja, las het verkeerd :@

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Dean op 24-04-2013 00:35:49 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125667682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat was nog even sleutelen vanavond. We moeten met koninginnedag een set van een uur doen terwijl we er normaal twee doen. Dan moet je opeens een hoop schrappen.
Wat wij als band doen mochten we een optreden hebben is heel simpel.
We spelen alleen de nummers waarvan we zeker weten dat ze bekend zijn bij het publiek.

We hebben nu deze setlist:

Dish Of A Day.
Beautiful Day.
Valerie.
Almost There.
Something In My Mouth.
Summertime.
Mr Magic.
Set Them Free.
Georgy Porgy.
Sing It Back
Hot Legs.
Warwick Avenue
Girl From Ipanema
I Wish.

Wat hou je dan over voor een optreden van 30-45 minuten:
Intro (Bandleden introduceren en een korte jam)
Valerie.
Georgy Porgy.
Hot Legs.
Set Them Free.
I Wish.
Girl From Ipanema.

(Niet in deze volgorde hoor, beetje rare structuur)

En we eindigen dan met:
Beautiful Day.
Love Me Like A Man (Bluesje in E.. dus dan kunnen we allemaal even los gaan)

Speel je nummers die grotendeels gewoon bekend zijn bij het publiek (Op die laatste 2 na)
En bewaar je de rest voor een optreden van 1,5 - 2 uur :) (Nouja... we hebben nog maar 14 nummers.. maar als we een nummer of 20 hebben zeg maar)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2013 00:35:38 ]
pi_125667752
Bandleden introduceren, word dat nogsteeds gedaan ja? Had gehoopt dat die traditie een stille dood was gestorven.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125667974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:37 schreef The_Dean het volgende:
Bandleden introduceren, word dat nogsteeds gedaan ja? Had gehoopt dat die traditie een stille dood was gestorven.
Gebeurd nog steeds.
Doen we tijdens een jam bijvoorbeeld: "Dames en heren hier issie dan, op toetsen, de blanke Stevie Wonder, BRADDIE " ( :') Dit is echt een keer gezegd tijdens een repetitie :') )
En vervolgens speel ik een kort solotje. En zo gaat dat per bandlid (Alleen de zangeres doet niks, die is niet zo van de ad-libs)
  woensdag 24 april 2013 @ 01:39:17 #152
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125668567
En dan zo'n solo erbij is wel heel cliché natuurlijk
pi_125668583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:39 schreef Dribbel_ het volgende:
En dan zo'n solo erbij is wel heel cliché natuurlijk
Klopt, maar dat leek ons wel grappig ondanks het hoge cliché gehalte.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2013 01:41:01 ]
  woensdag 24 april 2013 @ 01:50:59 #154
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125668680
Dat is wel grappig ja
pi_125669948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:37 schreef The_Dean het volgende:
Bandleden introduceren, word dat nogsteeds gedaan ja? Had gehoopt dat die traditie een stille dood was gestorven.
Wordt nog steeds gedaan... Boudewijn de Groot deed het zaterdag in Apeldoorn nog
  woensdag 24 april 2013 @ 09:24:58 #156
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125670700
Wij doen het vaak ook nog wel evem kort in een bridge, is leuk man!
  woensdag 24 april 2013 @ 09:32:26 #157
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125670819
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:58 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zoek je iets?
Weet je nog wel setje het is?
Ik ga even kijken!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 24 april 2013 @ 12:46:50 #158
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125676248
Dit gaat wel ff aanpoten worden. Vier optredens in een week tijd waarvan 3 hele grote belangrijke. Erg veel zin in *O*
pi_125676374
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit gaat wel ff aanpoten worden. Vier optredens in een week tijd waarvan 3 hele grote belangrijke. Erg veel zin in *O*
*O*, worden er ook opnamen gemaakt?
  woensdag 24 april 2013 @ 12:52:04 #160
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125676442
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

*O*, worden er ook opnamen gemaakt?
We gaan deze zaterdag beelden schieten. We weten alleen nog niet hoe we ze gaan gebruiken. Sowieso voor een promo filmpje maar misschien ook als live registratie :)
pi_125676509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit gaat wel ff aanpoten worden. Vier optredens in een week tijd waarvan 3 hele grote belangrijke. Erg veel zin in *O*
Goed bezig *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125676523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

We gaan deze zaterdag beelden schieten. We weten alleen nog niet hoe we ze gaan gebruiken. Sowieso voor een promo filmpje maar misschien ook als live registratie :)
En hoe ga je het geluid opnemen? Heb altijd van bootlegs begrepen dat de beste bron is om de band bij de geluidstechnicus op te nemen, met een extra mic voor het publiek...

Maar ik heb er geen verstand van ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 12:56:20 #163
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125676575
Ja dat is het lastige dus. Normaal zou je met een multitrack opname apparaat alle sporen los op kunnen nemen zodat je die later af kan mixen. Dat hebben we dus neit dus dat gaat het sowieso niet worden.

Dus het gaat gewoon met een mic het zaalgeluid worden. Is het leuk genoeg voor een youtube filmpje dan is het prima, zo niet dan gaat het puur om de beelden.
pi_125676628
Als je een keertje live audio opnames wil hebben dan geef je een gil hè?
PS4 online: micro_nl
  woensdag 24 april 2013 @ 12:58:31 #165
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125676644
GIL!~Deze zaterdag in Enschede ;)
pi_125676685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat is het lastige dus. Normaal zou je met een multitrack opname apparaat alle sporen los op kunnen nemen zodat je die later af kan mixen. Dat hebben we dus neit dus dat gaat het sowieso niet worden.

Dus het gaat gewoon met een mic het zaalgeluid worden. Is het leuk genoeg voor een youtube filmpje dan is het prima, zo niet dan gaat het puur om de beelden.
Hebben jullie niet genoeg opname apparatuur om elke track op een apart apparaat op te nemen? Is misschien een work-around... Voor als guitarist niet kan, natuurlijk ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 13:08:21 #167
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125676924
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:00 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hebben jullie niet genoeg opname apparatuur om elke track op een apart apparaat op te nemen? Is misschien een work-around... Voor als guitarist niet kan, natuurlijk ;)
Nouja wat we als tracks normaal zouden hebben.

Drums: zijn natuurlijk al snel een track 8
Bas
2x gitaar
Synthesizer (stereo, gaat over 2 kanalen)
Stage piano
3x zang

Ik heb wel een interface die 2 sporen tegelijk kan opnemen :')
pi_125676993
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nouja wat we als tracks normaal zouden hebben.

Drums: zijn natuurlijk al snel een track 8
Bas
2x gitaar
Synthesizer (stereo, gaat over 2 kanalen)
Stage piano
3x zang

Ik heb wel een interface die 2 sporen tegelijk kan opnemen :')
Alle drum tracks komen apart binnen?

Verder... Dat zijn idd een hoop kanalen... De rest van de band? Hebben zij geen opnameapparatuur? Als je alles bij elkaar legt, misschien dat je genoeg kanalen kan sprokkelen ;)
pi_125677139
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nouja wat we als tracks normaal zouden hebben.

Drums: zijn natuurlijk al snel een track 8
Bas
2x gitaar
Synthesizer (stereo, gaat over 2 kanalen)
Stage piano
3x zang

Ik heb wel een interface die 2 sporen tegelijk kan opnemen :')
Als je een goede FOH mixer hebt, kun je hem links/rechts op laten nemen... Doe ik ook vaak bij live shows.

Ik kan 16 sporen tegelijkertijd opnemen.
Zou dan worden:
1 Kick
2 Snare
3 Tom
4 Tom
5 OH
6 OH
7 Bass
8 GTR
9 GTR
10 SYNTH
11 SYNTH
12 PIANO
13 VOX
14 VOX
15 VOX
16 AMB
PS4 online: micro_nl
pi_125677254
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:14 schreef guitarist het volgende:

[..]

Als je een goede FOH mixer hebt, kun je hem links/rechts op laten nemen... Doe ik ook vaak bij live shows.

Ik kan 16 sporen tegelijkertijd opnemen.
Zou dan worden:
1 Kick
2 Snare
3 Tom
4 Tom
5 OH
6 OH
7 Bass
8 GTR
9 GTR
10 SYNTH
11 SYNTH
12 PIANO
13 VOX
14 VOX
15 VOX
16 AMB
Als ik ff snel tel, heeft hij er 17 nodig :P

Ennuh... OH???
pi_125677293
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:58 schreef Dribbel_ het volgende:
GIL!~Deze zaterdag in Enschede ;)
Ja, kan ik niet...
Als je zelf links rechts van de tafel opneemt kan ik 'm nog wel een beetje voor je bijwerken/masteren... (doe ik voor noppen, jong)
PS4 online: micro_nl
pi_125677351
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef guitarist het volgende:

[..]

Ja, kan ik niet...
Als je zelf links rechts van de tafel opneemt kan ik 'm nog wel een beetje voor je bijwerken/masteren... (doe ik voor noppen, jong)
Da's natuurlijk ook een optie om ipv de input, de output op te nemen voor het naar de speakers gaat. Ik weet niet hoeveel kanalen er van de tafel afkomen Dribbel_?
pi_125677388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als ik ff snel tel, heeft hij er 17 nodig :P

Ennuh... OH???
soms moet je wat puzzelen als je het binnen de 16 wil houden... Heel veel dingen heb je toch niet nodig. Hihat word ook wel door de overheads opgepikt (oh = overhead, de mics boven het drumstel)
Piano kan mono (tenzij je echt een piano ballad hebt met alleen zang en piano is stereo live niet noodzakelijk)
AMB = ambience, aplaus mic, maar ook voor de "ruimte".
PS4 online: micro_nl
pi_125677423
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:21 schreef guitarist het volgende:

[..]

soms moet je wat puzzelen als je het binnen de 16 wil houden... Heel veel dingen heb je toch niet nodig. Hihat word ook wel door de overheads opgepikt (oh = overhead, de mics boven het drumstel)
Piano kan mono (tenzij je echt een piano ballad hebt met alleen zang en piano is stereo live niet noodzakelijk)
AMB = ambience, aplaus mic, maar ook voor de "ruimte".
Cheers, weer wat geleerd :+
  woensdag 24 april 2013 @ 13:32:08 #175
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125677778
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef guitarist het volgende:

[..]

Ja, kan ik niet...
Als je zelf links rechts van de tafel opneemt kan ik 'm nog wel een beetje voor je bijwerken/masteren... (doe ik voor noppen, jong)
Ja, we lenen een Zoom 4Hn recordertje. Maar die heeft twee opties. Direct XLR vanuit de tafel. Dus dan heb je L/R. Of hem gewoon bij de geluidsman zetten als zaalgeluid.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:33:02 #176
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125677811
Voordeel is wel dat het een groot optreden is dus dat alles volledig door de mengtafel komt. Normaal bij kleinere gebruik je het geluid van de drums zelf natuurlijk ook veel in de mix.
pi_125677908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja, we lenen een Zoom 4Hn recordertje. Maar die heeft twee opties. Direct XLR vanuit de tafel. Dus dan heb je L/R. Of hem gewoon bij de geluidsman zetten als zaalgeluid.
En en toch? Volgens mij kun je XLR en de ingebouwde XY samen laten lopen! (weet ik niet zeker though)
Dubbel check wel even dat je XLR echt opneemt. Ik moest een keer een live show "masteren" maar zijn ze vergeten de XLR op te nemen en hoorde de hele tijd alleen een stel mensen door de muziek heen praten.
PS4 online: micro_nl
pi_125678033
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja, we lenen een Zoom 4Hn recordertje. Maar die heeft twee opties. Direct XLR vanuit de tafel. Dus dan heb je L/R. Of hem gewoon bij de geluidsman zetten als zaalgeluid.
Persoonlijk zou ik hem dan aan de tafel aansluiten en een tweede apparaat gebruiken voor het zaalgeluid. Beide opnamen achteraf in elkaar mixen.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:40:42 #179
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125678057
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:35 schreef guitarist het volgende:

[..]

En en toch? Volgens mij kun je XLR en de ingebouwde XY samen laten lopen! (weet ik niet zeker though)
Dubbel check wel even dat je XLR echt opneemt. Ik moest een keer een live show "masteren" maar zijn ze vergeten de XLR op te nemen en hoorde de hele tijd alleen een stel mensen door de muziek heen praten.
Ik heb zo ff geen idee, moet ik nog ff nalopen met dat ding. Heb er nog nooit 1 in m'n handen gehad. Als het en en is zou het chill zijn :)
pi_125685368
Zo klinkt het als ik geluid doe en neem alleen het geluid van de tafel op:

https://soundcloud.com/br(...)atlantic-the-flooded

https://soundcloud.com/br(...)rmation-to-dust-live
PS4 online: micro_nl
  woensdag 24 april 2013 @ 17:45:23 #181
20720 brother52
Dus..........
pi_125686262
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:16 schreef guitarist het volgende:
Zo klinkt het als ik geluid doe en neem alleen het geluid van de tafel op:

https://soundcloud.com/br(...)atlantic-the-flooded

https://soundcloud.com/br(...)rmation-to-dust-live
Doe je goed. ^O^
Kun je op Lowlands het geluid in de Grolsch niet doen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_125686598
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:45 schreef brother52 het volgende:

[..]

Doe je goed. ^O^
Kun je op Lowlands het geluid in de Grolsch niet doen?
Meeste bands die daar spelen hebben een eigen engineer... (ook vaak gehad dat ik dacht, gast, waar ben je mee bezig...)
PS4 online: micro_nl
pi_125686624
Net echt:



Ook leuk om een keer wél met goed geluid te spelen in de lokale popzaal :) (scheelt dat The Gathering nogal wat dingen op de technische rider had staan)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_125686859
Gaaf, goed bezig _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 24 april 2013 @ 18:05:04 #185
20720 brother52
Dus..........
pi_125686882
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef guitarist het volgende:

[..]

Meeste bands die daar spelen hebben een eigen engineer... (ook vaak gehad dat ik dacht, gast, waar ben je mee bezig...)
Op de een of andere manier kunnen ze het geluid daar niet goed krijgen dus dan maar wat luider wat de kwaliteit ook geen goed doet.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 24 april 2013 @ 21:14:58 #186
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125695142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef Cynic het volgende:
Net echt:

[ afbeelding ]

Ook leuk om een keer wél met goed geluid te spelen in de lokale popzaal :) (scheelt dat The Gathering nogal wat dingen op de technische rider had staan)
Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 24 april 2013 @ 21:27:11 #187
20720 brother52
Dus..........
pi_125695875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?
Is dat niet die ex-Washburn van Menno?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 24 april 2013 @ 21:48:51 #188
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125697300
Heeft iemand toevallig nog een (goedkope) Gitaar->Computer (Line 6 POD Studio?) te koop? Of weet iemand waar ik er eentje goedkoop kan halen? :D
pi_125697390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef brother52 het volgende:

[..]

Is dat niet die ex-Washburn van Menno?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?
Dat is een Washburn X50 pro. Is inderdaad van Menno geweest. Hele fijne gitaar. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 24 april 2013 @ 22:49:31 #190
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125701636
Nevermind, heb gewoon een Line 6 POD Studio besteld :)
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2013 @ 10:13:30 #191
159915 -Menn0-
MNO
pi_125710272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef brother52 het volgende:

[..]

Is dat niet die ex-Washburn van Menno?
M'n ex lover inderaad!
,,/
pi_125710634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:13 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

M'n ex lover inderaad!
Altijd lief om je exen te delen met anderen ;)
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 14:47:46 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125719485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef Cynic het volgende:
Net echt:

[ afbeelding ]

Ook leuk om een keer wél met goed geluid te spelen in de lokale popzaal :) (scheelt dat The Gathering nogal wat dingen op de technische rider had staan)
_O_

Je ziet niet aan de bassist af dat hij de dag ervoor nog op roadburn rondzwalkte :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:38:29 #194
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125778360
Hey mensjes, in welke volgorde steken jullie je pedaaltjes?

Ik wil nog een Little Big Muff gaan aanschaffen en een pedal tuner en dan zit ik te denken aan:

Tuner > Cry Baby Wah > Fab Chorus > DS-1 > Little Big Muff

Zit alleen te twijfelen of ik de SD-1 moet houden, ik weet nu nog niet zo goed waarvoor ik hem moet gebruiken

Enige tips?
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:47:58 #195
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125778904


Speeltjes :9
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 21:49:49 #196
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_125778998
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]

Speeltjes :9
die ken ik!
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:55:58 #197
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125779268
Die zoom is wel echt chill qua geluid. Hele stukken beter dan die cam mic.
pi_125779575
:') is er wéér gezeik :')
Word er door de drummer zonder overleg een oefenruimte in Hilversum geboekt... geeft de gitarist daar commentaar op (Logisch, is nogal een afstand voor hem) reageer ik daar op met " Ja, Hilversum is wel een geschikte locatie in mijn ogen.. ook omdat ik er woon, máár we moeten ook rekening houden met de rest van de leden want benzine kosten kunnen hoog oplopen en we kunnen het beste dan naar een compromis zoeken"

En dan word er op mij gezeken dat ik niks te zeggen heb wánt ik word opgehaald... :') x 10 Dat gaat overigens tegenwoordig niet op, als we in Hilversum repeteren kan ik het lopen :')

Ik denk dat als het zo door gaat binnen de band dat ze mooi op zoek mogen gaan naar een andere toetsenist

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2013 22:06:24 ]
pi_125779883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef iAvani het volgende:
Nevermind, heb gewoon een Line 6 POD Studio besteld :)
werkt prima komt prima geluid uit , heb deze doorgelust naar mijn vox vt40+ icm pod studio ux2

pi_125779921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:00 schreef Braddie het volgende:
:') is er wéér gezeik :')
Word er door de drummer zonder overleg een oefenruimte in Hilversum geboekt... geeft de gitarist daar commentaar op (Logisch, is nogal een afstand voor hem) reageer ik daar op met " Ja, Hilversum is wel een geschikte locatie in mijn ogen.. ook omdat ik er woon, máár we moeten ook rekening houden met de rest van de leden want benzine kosten kunnen hoog oplopen en we kunnen het beste dan naar een compromis zoeken"

En dan word er op mij gezeken dat ik niks te zeggen heb wánt ik word opgehaald... :') x 10 Dat gaat overigens tegenwoordig niet op, als we in Hilversum repeteren kan ik het lopen :')

Ik denk dat als het zo door gaat binnen de band dat ze mooi op zoek mogen gaan naar een andere toetsenist
waar komt iedereen dan vandaan geografisch
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:11:10 #201
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125780099
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:38 schreef KaMo het volgende:
Hey mensjes, in welke volgorde steken jullie je pedaaltjes?

Ik wil nog een Little Big Muff gaan aanschaffen en een pedal tuner en dan zit ik te denken aan:

Tuner > Cry Baby Wah > Fab Chorus > DS-1 > Little Big Muff

Zit alleen te twijfelen of ik de SD-1 moet houden, ik weet nu nog niet zo goed waarvoor ik hem moet gebruiken

Enige tips?
Momenteel: gitaar - tuner - (wah) - chorus - amp. Eq in de effectloop.

Straks: bas - tuner - LPB-1 - amp.


Goeie volgorde Kamo, zo zou ik het ook doen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125780107
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Die zoom is wel echt chill qua geluid. Hele stukken beter dan die cam mic.
gebruik de dingen waar ze goed in zijn, kost wel iets maar dan heb je ook wat.

kan binnenkort van mijn broertje een rode nt2000 microfoonset overnemen
pi_125780281
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:11 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Momenteel: gitaar - tuner - (wah) - chorus - amp. Eq in de effectloop.

Straks: bas - tuner - LPB-1 - amp.

Goeie volgorde Kamo, zo zou ik het ook doen.
Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:19:06 #204
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125780514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)
Uitvogelen wat het beste geluid en minste fluiten/ruis oplevert.

Bijvoorbeeld, als je een distortion eerst doet, dan stuurt hij vervormt signaal door de rest, en kan je ongewenste neveneffecten krijgen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:20:22 #205
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125780594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)
Als je een distortion en een wah verkeerd om hebt krijg je echt een kut geluid. Een wah beinvloed ook je eq. dus als je ook een equalizer gebruikt moet je nadenken of je die juist voor of na je wah wilt. Effecten gebaseerd op delay effecten wil je eigenlijk juist in je effectsloop hebben. Een eventuele booster ook, doe je die voor je pre amp dan zorg je juist voor oversturen ipv een volume boost (of je moet dat willen) enz.

Er zit best een hoop achter nog ;)
pi_125780765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:07 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

waar komt iedereen dan vandaan geografisch
Zangeres komt uit De Meern.
Drummer uit Bilthoven.
Gitarist uit Nijmegen.
Bassist weet ik niet ..
En ik woon in Hilversum..
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:33:41 #207
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125781269
Dat is ook wel echt een tyfesend bij elkaar uit de buurt :')
pi_125781306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat is ook wel echt een tyfesend bij elkaar uit de buurt :')
Klopt :') En echt nu pas (Nu ze een oefenruimte bij mij in de buurt hebben gevonden) gaat de drummer lopen zeiken.
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:34:43 #209
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125781307
Lekker handig ja :')
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125781397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:23 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zangeres komt uit De Meern.
Drummer uit Bilthoven.
Gitarist uit Nijmegen.
Bassist weet ik niet ..
En ik woon in Hilversum..
De ruimtes in Houten bij Higainguitars komt dan aardig centraal te liggen.
pi_125781432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:36 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

De ruimtes in Houten bij Higainguitars komt dan aardig centraal te liggen.
Zijn we 2 keer geweest, geluid was er niet goed volgens onze drummer (Die regelt helaas zo`n beetje alles qua oefenruimtes en dergelijke) :') Iets met te veel rondzingen.
pi_125781492
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:34 schreef The_Dean het volgende:
Lekker handig ja :')
Ja joh, dan denk ik ook... wat wil je nou bereiken? Zorg dan ook dat je muzikanten vind UIT DEZELFDE REGIO :') Echt... tussen Hilversum en Nijmegen ligt 92,7 kilomoeter :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:41:15 #213
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125781610
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja joh, dan denk ik ook... wat wil je nou bereiken? Zorg dan ook dat je muzikanten vind UIT DEZELFDE REGIO :') Echt... tussen Hilversum en Nijmegen ligt 92,7 kilomoeter :')
Op zich niks mis mee, heb ook veel over voor de muziek, maar als het altijd zoveel gezeik oplevert...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:43:10 #214
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125781697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja joh, dan denk ik ook... wat wil je nou bereiken? Zorg dan ook dat je muzikanten vind UIT DEZELFDE REGIO :') Echt... tussen Hilversum en Nijmegen ligt 92,7 kilomoeter :')
Waar heb je het nou over eigenlijk? Je zegt dat het kut is terwijl je het zelf doet?

Ik blij dat wij allemaal uit dezelfde stad komen en dezelfde motivatie hebben qua spelen :')
pi_125781792
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over eigenlijk? Je zegt dat het kut is terwijl je het zelf doet?

Ik blij dat wij allemaal uit dezelfde stad komen en dezelfde motivatie hebben qua spelen :')
klinkt inderdaad als bij elkaar geraapt zooitje zo. Passie voor gezeik ipv muziek
pi_125781842
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:41 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Op zich niks mis mee, heb ook veel over voor de muziek, maar als het altijd zoveel gezeik oplevert...
Ja, ik ga ze straks een mailtje sturen denk ik...
pi_125781925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over eigenlijk? Je zegt dat het kut is terwijl je het zelf doet?

Ik blij dat wij allemaal uit dezelfde stad komen en dezelfde motivatie hebben qua spelen :')
Het feit dat de drummer zonder enig overleg steeds dingen planned en ook oefenruimtes huurt zonder erbij na te denken of het wel handig is i.v.m afstand andere bandleden..

En als ik de drummer er dan op aanspreek (omdat ik wel nadenk over afstanden en kosten etc ) Ben ik opeens niet van belang en moet ik stil zijn wánt dat ligt anders omdat ik niet zelf moet rijden :') )
pi_125782012
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik ga ze straks een mailtje sturen denk ik...
Doe het gewoon waar iedereen bij is , ipv mail, dat komt altijd verkeerd over.
pi_125782277
Dat is ook zo..
Donderdag repeteren we, dan ga ik er wel met ze over praten.. Wil graag met ze door blijven spelen (Met de gitarist/bassist dan) Maar niet op deze manier.
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:09:16 #220
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125782767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik ga ze straks een mailtje sturen denk ik...
Ah een mail een het meest asociale medium wat je kan gebruiken om dit soort dingen te bespreken. Dit gaat je sowieso alleen maar meer gezeik opleven :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:13:01 #221
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125782917
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ah een mail een het meest asociale medium wat je kan gebruiken om dit soort dingen te bespreken. Dit gaat je sowieso alleen maar meer gezeik opleven :')
Ach, een hechte band is het toch al niet _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125782937
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:13 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ach, een hechte band is het toch al niet _O-
LOL :') _O-
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:13:42 #223
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125782953
Jij zou daar neit om moeten lachen :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:22:03 #224
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125783266
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:23 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zangeres komt uit De Meern.
Drummer uit Bilthoven.
Gitarist uit Nijmegen.
Bassist weet ik niet ..
En ik woon in Hilversum..
Wowowo!

Bilthoven represent hier!
pi_125787188
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Jij zou daar neit om moeten lachen :')
Dat weet ik :') Maar nu ik het zo terug lees zijn we écht een zooitje bij een geraapte muzikanten.
En het leeftijds verschil is eigenlijk ook achterlijk.
Ik ben 22, en ben dus de jongste.. en onze drummer is 58 en de oudste :')
  zaterdag 27 april 2013 @ 01:51:39 #226
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125787363
Waarom is dat nou weer achterlijk dat kan prima als het kan. Je moet eens een mening voor jezelf fixen ipv mensen na praten en hopen dat dat wel geaccepteerd wordt...
  zaterdag 27 april 2013 @ 01:57:16 #227
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125787439
Ik twijfel, is een korg pitchblack poly de 40 euro bovenop de prijs van de behringer tu300 waard :/
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:02:48 #228
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125787513
Dat plastic zou ik niet kopen. Thomann heeft zon eigen merk tuner. Zit in een GLX behuizing van metaal degelijk en werkt goed. Ik gebruik die voor m'n akoestische gitaar.
  zaterdag 27 april 2013 @ 02:03:57 #229
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125787851
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 01:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom is dat nou weer achterlijk dat kan prima als het kan. Je moet eens een mening voor jezelf fixen ipv mensen na praten en hopen dat dat wel geaccepteerd wordt...
Het punt is gewoon dat het wel kan ja; muziek maken is fijn ongeacht de leeftijd, maar er zit toch een hele merkbare kloof, en DAT maakt het vervelend
pi_125788555
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 02:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het punt is gewoon dat het wel kan ja; muziek maken is fijn ongeacht de leeftijd, maar er zit toch een hele merkbare kloof, en DAT maakt het vervelend
Als je 58 bent heb je overal kloven.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:55:37 #232
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125789010
quote:
maar dan moet ik weer zo veel bestellen voor gratis verzending :D!
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:55:47 #233
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125789614
Dat is toch niet zo erg ;)
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:14:12 #234
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125790717
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:11 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Momenteel: gitaar - tuner - (wah) - chorus - amp. Eq in de effectloop.

Straks: bas - tuner - LPB-1 - amp.

Goeie volgorde Kamo, zo zou ik het ook doen.
Hm, toch maar eens kijken wat ik nog met die LPB-1 van mij kan doen :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125790748
Ik gebruik mijn lpb-1 nu om het volume van de ebow wat lager te krijgen. Eigenlijk als omgekeerde boost dus.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:28:51 #236
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125791002
Iemand tips voor goede goedkope patchabels, die vooral erg compact zijn, ik wil eigenlijk de hele meuk in mijn koffer laten passen, en met mijn huidige kabels lukt dat niet.
pi_125791109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:16 schreef Cynic het volgende:
Ik gebruik mijn lpb-1 nu om het volume van de ebow wat lager te krijgen. Eigenlijk als omgekeerde boost dus.
Kan je niet beter dan de Signal Pad halen?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125791149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hm, toch maar eens kijken wat ik nog met die LPB-1 van mij kan doen :D.
Overstuur een klein beetje de ingang, ronkt hij als een malle. Zal wel even kijken of ik vandaag een filmpje van mijn sound kan maken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125791156
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:28 schreef KaMo het volgende:
Iemand tips voor goede goedkope patchabels, die vooral erg compact zijn, ik wil eigenlijk de hele meuk in mijn koffer laten passen, en met mijn huidige kabels lukt dat niet.
Ik maak ze zelf :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:45:59 #240
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_125791348
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Overstuur een klein beetje de ingang, ronkt hij als een malle. Zal wel even kijken of ik vandaag een filmpje van mijn sound kan maken.
Cool :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_125791948
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:34 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Kan je niet beter dan de Signal Pad halen?
Ach, dit werkt ook prima. En die had ik al liggen :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:19:41 #242
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125792019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik maak ze zelf :9
ja dat kan ik ook wel doen. Maar welke compacte pluggen raad je aan?
pi_125792145
Kunnen jullie mij helpen want ik wil graag dit nummer leren en ik heb wat vragen :)
Hoe speel je die 5e fret hier? (0:27 in het liedje)


En als ik het refrein snel spel dan doet mijn arm na een tijdje best veel pijn, is dat erg en zijn er trucs om dat te voorkomen?
pi_125792330
Ligt eraan hoe je die C# speelt...

Met ringvinger plat > ringvinger 1 fret naar beneden schuiven

Met ringvinger en pink > beiden 1 fret naar beneden schuiven
I feel kinda Locrian today
pi_125792372
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:19 schreef KaMo het volgende:

[..]

ja dat kan ik ook wel doen. Maar welke compacte pluggen raad je aan?
Neutrik :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:54:27 #246
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125792870
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:34 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Neutrik :7
Die zijn te groot al, ik heb echt weinig ruimte
pi_125793108
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 06:48 schreef starla het volgende:

[..]

Als je 58 bent heb je overal kloven.
:D
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:53:10 #248
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125794183
Dit is de maat plug waar hij nu mee moet passen. Alleen dit zijn stereo kabels, die werken niet :(
  zaterdag 27 april 2013 @ 14:18:21 #249
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
  zaterdag 27 april 2013 @ 14:29:54 #250
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125794936
Lijkt me een fender jaguar met p90 pickups

pi_125795608
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:53 schreef KaMo het volgende:
Dit is de maat plug waar hij nu mee moet passen. Alleen dit zijn stereo kabels, die werken niet :(
[ afbeelding ]
Aftapen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125795674
beste gitaarsleutelaars, vraag hoe ik dit het beste kan verhelpen:
een van mijn oude goedkopere gitaren heeft deze afwijking, als ik de gitaar stem, en de open snaren zijn perfect zuiver, maar wanneer een aanslag doe op bijvoorbeeld de 12e fret (op alle snaren is dit het geval) is de stemming niet geheel zuiver maar iets te laag. moet ik de nek afstellen? brug? kan niet aan de snaren liggen volgens mij? advice please :)
&lt;hr&gt;
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:07:54 #253
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_125795702
Volgens mij is het een Fender Jazzmaster

  zaterdag 27 april 2013 @ 15:34:07 #254
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125796425
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:03 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Aftapen.
verklaar je nader...
pi_125797952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
beste gitaarsleutelaars, vraag hoe ik dit het beste kan verhelpen:
een van mijn oude goedkopere gitaren heeft deze afwijking, als ik de gitaar stem, en de open snaren zijn perfect zuiver, maar wanneer een aanslag doe op bijvoorbeeld de 12e fret (op alle snaren is dit het geval) is de stemming niet geheel zuiver maar iets te laag. moet ik de nek afstellen? brug? kan niet aan de snaren liggen volgens mij? advice please :)
Volgens mij heb je het over de intonatie van je gitaar, hiervoor moet je mij bij je brug zijn idd... Zie bijvoorbeeld:

http://www.gitaarreparatie.be/intonatie-instellen.html

Maar voor zover ik weet kost dat wel even wat tijd om helemaal goed af te stellen.
pi_125798387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:33 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het over de intonatie van je gitaar, hiervoor moet je mij bij je brug zijn idd... Zie bijvoorbeeld:

http://www.gitaarreparatie.be/intonatie-instellen.html

Maar voor zover ik weet kost dat wel even wat tijd om helemaal goed af te stellen.
ahh oke duidelijk, ga ik proberen!
&lt;hr&gt;
  zaterdag 27 april 2013 @ 17:48:19 #257
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_125800028
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:34 schreef KaMo het volgende:

[..]

verklaar je nader...
Stukje geleidende tape over dat 2e zwarte streepje plakken.
Dan word het een monokabel
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_125800997
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:34 schreef KaMo het volgende:

[..]

verklaar je nader...
Zodat de middelste ring geen contact kan maken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125801606
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:53 schreef KaMo het volgende:
Dit is de maat plug waar hij nu mee moet passen. Alleen dit zijn stereo kabels, die werken niet :(
[ afbeelding ]
Ik heb deze van Boss nog liggen. Hebbuh?

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 27 april 2013 @ 18:47:07 #260
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125801735
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:42 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik heb deze van Boss nog liggen. Hebbuh?

[ afbeelding ]
eerst de tapemod proberen maar anders wel hoor. Hoeveel heb jeber in welke maten?
pi_125801798
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:47 schreef KaMo het volgende:

[..]

eerst de tapemod proberen maar anders wel hoor. Hoeveel heb jeber in welke maten?
Alleen deze ene _O-

Deze zijn er ook te koop:
http://www.tonefactory.nl/shop2/jack-haaks-speaker-p-9504.html
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:22:56 #262
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125805364
Die zien er wel lekker compact uit ja!
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:27:43 #263
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125812211
Gitaarjongens in Carré.
En dan nodig je Anne soldaat uit :')
pi_125812439
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Gitaarjongens in Carré.
En dan nodig je Anne soldaat uit :')
Die kan prima spelen toch?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125812537
Wie heeft er allemaal gitaarjongens gezien net? :D
Ik kende maar een paar van de bands en eigenlijk maar 1 van de gitaristen van de interviews maar ik vond het wel heel vet.
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:38:39 #266
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125812786
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:31 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Die kan prima spelen toch?
Ik heb hem nog nooit iets zien doen wat iemand die 2/3 jaar speelt niet zou kunnen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:39:04 #267
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125812806
Harry saksioni _O_
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2013 @ 22:44:12 #268
842 Zorro
Z
pi_125813046
Ik mis alleen Adje van den Berg
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_125815161
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ik heb hem nog nooit iets zien doen wat iemand die 2/3 jaar speelt niet zou kunnen.
Hij kan meer dan mij :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_125816378
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ik heb hem nog nooit iets zien doen wat iemand die 2/3 jaar speelt niet zou kunnen.
HIj zal vast meer kunnen dan wat ik doe :')
  zondag 28 april 2013 @ 00:35:03 #271
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_125817471
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ik heb hem nog nooit iets zien doen wat iemand die 2/3 jaar speelt niet zou kunnen.
Nu ben ik haast geneigd om dat ding te kijken :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_125817698
Leuk die interviews... stom genoeg concert zelf niet opgenomen, nog maar even rondzoeken dan.

Maar mooi om te zien hoe ze er zo van kunnen genieten, over kunnen praten, herinneringen en geschiedenis.
  zondag 28 april 2013 @ 00:53:02 #273
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_125818029
Dribbel speel je wel eens in de buurt van Spijkenisse :P
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  zondag 28 april 2013 @ 00:59:19 #274
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_125818188

Oud covertje die zelfs op de site van de band zelf heeft gestaan en ik lekker heb kunnen kletsen met de bassspeler/ /zanger ( oud dying fetus )

Owjah en dean herken je deze gitaar nog :P .. Me eerste cover nu denk ik wat van slecht :'( (Heb je die gitaar nog ? )



[ Bericht 19% gewijzigd door genakt op 28-04-2013 01:12:02 ]
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  zondag 28 april 2013 @ 02:00:20 #275
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125819397
Waar recorden jullie mee? (Software)

Pro Tools, Garageband, iets anders?
pi_125819631
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:00 schreef iAvani het volgende:
Waar recorden jullie mee? (Software)

Pro Tools, Garageband, iets anders?
Presonus Studio One.
Eerst Cool Edit Pro, toen een (Verstandige) keuze gemaakt door naar Reason te gaan, dit beviel mij uitstekend, toen even Cubase geprobeert... dit vond ik iets té lastig werken, en nu Studio One.

Fijne workflow, heerlijk simpel, vreet weinig CPU en weinig RAM (al maakt dat inprincipe niet veel uit met de computers van tegenwoordig) Én het belangrijkste. het is GOEDKOOP(Relatief)
  zondag 28 april 2013 @ 02:14:10 #277
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_125819655
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:13 schreef Braddie het volgende:

[..]

Presonus Studio One.
Eerst Cool Edit Pro, toen een (Verstandige) keuze gemaakt door naar Reason te gaan, dit beviel mij uitstekend, toen even Cubase geprobeert... dit vond ik iets té lastig werken, en nu Studio One.

Fijne workflow, heerlijk simpel, vreet weinig CPU en weinig RAM (al maakt dat inprincipe niet veel uit met de computers van tegenwoordig) Én het belangrijkste. het is GOEDKOOP(Relatief)
Alright, dankje! Ik ga hem zo wel even proberen.

(En alles is toch goedkoop als je wat piraatjes kent? :P)
pi_125819977
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:14 schreef iAvani het volgende:

[..]

Alright, dankje! Ik ga hem zo wel even proberen.

(En alles is toch goedkoop als je wat piraatjes kent? :P)
True, maar toch ga ik het programma over enige tijd legaal aanschaffen, waarom? Omdat ik er énorm tevreden over ben, en het is ook wel fijn om een stuk legale software op de pc te hebben draaien / in de kast te hebben staan.
pi_125820938
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:00 schreef iAvani het volgende:
Waar recorden jullie mee? (Software)

Pro Tools, Garageband, iets anders?
Bijna altijd Logic, soms Protools.
PS4 online: micro_nl
  zondag 28 april 2013 @ 09:12:52 #280
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125821765
quote:
8s.gif Op zondag 28 april 2013 00:59 schreef genakt het volgende:

Oud covertje die zelfs op de site van de band zelf heeft gestaan en ik lekker heb kunnen kletsen met de bassspeler/ /zanger ( oud dying fetus )

Owjah en dean herken je deze gitaar nog :P .. Me eerste cover nu denk ik wat van slecht :'( (Heb je die gitaar nog ? )

Goeie gitaar _O_
Verkocht aan een kennis in de buurt :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 28 april 2013 @ 09:15:37 #281
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125821781
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 04:18 schreef guitarist het volgende:

[..]

Bijna altijd Logic, soms Protools.
logic en soms reaper ^O^
pi_125821850
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:00 schreef iAvani het volgende:
Waar recorden jullie mee? (Software)

Pro Tools, Garageband, iets anders?
GarageBand, werkt voor mij goed genoeg met als enige probleem dat multi-track opnamen enkel kan met wat extra hardware.
  zondag 28 april 2013 @ 10:09:10 #283
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_125822246
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

GarageBand, werkt voor mij goed genoeg met als enige probleem dat multi-track opnamen enkel kan met wat extra hardware.
Dat is ook dikke prima :)
pi_125822262
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 10:09 schreef KaMo het volgende:

[..]

Dat is ook dikke prima :)
En gratis bij aanschaf van een Mac :P. Tenminste, wel toen ik mijn Mac kocht :+

Al ben ik nu wel Logic Pro aan het downloaden... Kijken of dat bevalt en of er een kwaliteitsverschil is. Als ik ooit mijn Saffire Pro binnen krijg (zijn wat problemen met de levering), is het misschien handig om een wat geavanceerder programma te hebben.
  zondag 28 april 2013 @ 16:05:44 #285
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125830563
Gister zo'n awesome optreden gehad. De tent was helemaal afgeladen en publiek ging helemaal los :D

  zondag 28 april 2013 @ 16:07:54 #286
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125830610
quote:
8s.gif Op zondag 28 april 2013 00:59 schreef genakt het volgende:

Oud covertje die zelfs op de site van de band zelf heeft gestaan en ik lekker heb kunnen kletsen met de bassspeler/ /zanger ( oud dying fetus )

Owjah en dean herken je deze gitaar nog :P .. Me eerste cover nu denk ik wat van slecht :'( (Heb je die gitaar nog ? )

Wat een herrie :D
Fade to black is dan wel weer erg vet :9
pi_125831538
Is het normaal dat beginnende gitaristen pijn in hun rechter arm krijgen als ze snel spelen?
pi_125831896
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef BMTH182 het volgende:
Is het normaal dat beginnende gitaristen pijn in hun rechter arm krijgen als ze snel spelen?
Of het normaal is weet ik niet. Had er zelf alleen wel last van :')
  zondag 28 april 2013 @ 17:27:00 #289
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125832589
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef BMTH182 het volgende:
Is het normaal dat beginnende gitaristen pijn in hun rechter arm krijgen als ze snel spelen?
Ja, natuurlijk :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 28 april 2013 @ 17:46:25 #290
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_125833074
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister zo'n awesome optreden gehad. De tent was helemaal afgeladen en publiek ging helemaal los :D

[ afbeelding ]
Was dit toevallig op het Batafeest van de Universiteit Twente? :P
pi_125833781
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef BMTH182 het volgende:
Is het normaal dat beginnende gitaristen pijn in hun rechter arm krijgen als ze snel spelen?
Nee, ik zou naar de dokter gaan. Kan een symptoom zijn van armkanker.

Of was dit een serieuze vraag?
I feel kinda Locrian today
  zondag 28 april 2013 @ 20:09:41 #292
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125837828
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Was dit toevallig op het Batafeest van de Universiteit Twente? :P
Volgens Facebook wel :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 28 april 2013 @ 20:25:16 #293
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125838444
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister zo'n awesome optreden gehad. De tent was helemaal afgeladen en publiek ging helemaal los :D

[ afbeelding ]
Verdomde vet lijkt me dat zoveel publiek.


Vaak zulke grote optredens?
  zondag 28 april 2013 @ 20:56:24 #294
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125840183
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Was dit toevallig op het Batafeest van de Universiteit Twente? :P
Ja :D

quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 20:25 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Verdomde vet lijkt me dat zoveel publiek.

Vaak zulke grote optredens?
Meestal minder groot, maar nu in een week zitten drie grote. Deze dus, bevrijdingsfestival en koninginnedag. Is echt supervet als je heel die tent ziet meespringen echt bizar :D
pi_125841105
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Gitaarjongens in Carré.
En dan nodig je Anne soldaat uit :')
Ze zijn toch wel beetje gekozen als markante gitaristen nieuwe lichting.
pi_125841132
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 00:42 schreef m0ridin het volgende:
Leuk die interviews... stom genoeg concert zelf niet opgenomen, nog maar even rondzoeken dan.

Maar mooi om te zien hoe ze er zo van kunnen genieten, over kunnen praten, herinneringen en geschiedenis.
Interviews waren leuker dan het concert
pi_125841364
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:01 schreef Braddie het volgende:

[..]

Of het normaal is weet ik niet. Had er zelf alleen wel last van :')
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 17:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk :D
Oke bedankt, want ik wil geen rsi ofzo. Ik heb nu eigenlijk de hele middag het nummer gespeeld waar ik pijn bij kreeg en nu voel ik het ook veel minder en werkt mijn pols veel meer mee :)
pi_125841428
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 18:12 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, ik zou naar de dokter gaan. Kan een symptoom zijn van armkanker.

Of was dit een serieuze vraag?
LOL ARMKANKER SUPER GRAPPIG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 april 2013 @ 21:24:29 #299
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_125842010
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:56 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja :D

[..]

Meestal minder groot, maar nu in een week zitten drie grote. Deze dus, bevrijdingsfestival en koninginnedag. Is echt supervet als je heel die tent ziet meespringen echt bizar :D
Baas _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 28 april 2013 @ 21:44:40 #300
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125843264
Stukje film over hoe zo'n dag er voor ons uitziet. In de ochtend om 11 uur inpakken om vervolgens pas 12 uur te spelen :D

  zondag 28 april 2013 @ 21:44:59 #301
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125843284
vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')