abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:40:44 #76
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_155225514
Ik ben vast een het muggeziften toch: Kan ik met een single-entry visum zonder probleem China inkomen als mijn terugvlucht vanuit HK gaat? Of moet ik hiervoor als onward ticket een reservering kunnen tonen dat ik echt China weer verlaat?

Edit: Ik kom dus aan in Beijing, niet in Hong Kong. ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door schoolstudent op 15-08-2015 11:25:00 ]
pi_155234229
Vlucht van/naar HK was bij mij vorig jaar ok.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:21:54 #78
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_155236356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:35 schreef Igen het volgende:
Vlucht van/naar HK was bij mij vorig jaar ok.
Hier doel je dus op je vlucht van (ander land dan China) naar Hong Kong en terug? In dat geval zou het goed moeten komen, bedankt! ;)
pi_155241309
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:40 schreef schoolstudent het volgende:
Ik ben vast een het muggeziften toch: Kan ik met een single-entry visum zonder probleem China inkomen als mijn terugvlucht vanuit HK gaat? Of moet ik hiervoor als onward ticket een reservering kunnen tonen dat ik echt China weer verlaat?

Edit: Ik kom dus aan in Beijing, niet in Hong Kong. ;)
voor een single-entry doen ze bij de customs niet zo moeilijk.
de enige die moeilijk kan doen is de vliegtuigmaatschappij. die willen soms wel eens mensen weigeren als je niet kan aantonen dat je weer weg gaat. maar ticket vanuit HK is voldoende dan.
pi_155241541
Is de grootste hindernis eigenlijk niet de visum-aanvraag op zich? Al zullen ze dan waarschijnlijk op het visumcentrum al wel zeggen dat het niet in orde is, nog voordat ze je aanvraag überhaupt in behandeling nemen.
pi_155256202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Igen het volgende:
Is de grootste hindernis eigenlijk niet de visum-aanvraag op zich? Al zullen ze dan waarschijnlijk op het visumcentrum al wel zeggen dat het niet in orde is, nog voordat ze je aanvraag überhaupt in behandeling nemen.
Dit, ik ben 3x naar Hong komg gegaan voor een visum, t was 3x voldoende, incl. werkvisum.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:41:43 #82
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155292743
Vraagje over een visum in China.

Ik wil een single entry visum voor China aanvragen voor een backpackreis. Nu lees ik op websites (voorbeeld: http://visum.nl/china-visum) dat je een reisplan moet inleveren van dag tot dag en ook voor de gehele periode hotelovernachtingen moet hebben.

Voor het backpacken wil ik mijn reis zo min mogelijk vastleggen. Ik wil er ongeveer een maand, anderhalve maand doorheen reizen, om vervolgens het land weer te verlaten. Hebben mensen ervaringen in het aanvragen van een visum voor China en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Daarnaast een andere vraag: hoe ervaren jullie de taalbarriere in China? Is het redelijk goed te doen om je te redden met alleen het spreken van Engels?

Alvast bedankt!
pi_155294066
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef schoonmams het volgende:
Vraagje over een visum in China.

Ik wil een single entry visum voor China aanvragen voor een backpackreis. Nu lees ik op websites (voorbeeld: http://visum.nl/china-visum) dat je een reisplan moet inleveren van dag tot dag en ook voor de gehele periode hotelovernachtingen moet hebben.

Voor het backpacken wil ik mijn reis zo min mogelijk vastleggen. Ik wil er ongeveer een maand, anderhalve maand doorheen reizen, om vervolgens het land weer te verlaten. Hebben mensen ervaringen in het aanvragen van een visum voor China en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.

Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.
quote:
Daarnaast een andere vraag: hoe ervaren jullie de taalbarriere in China? Is het redelijk goed te doen om je te redden met alleen het spreken van Engels?

Alvast bedankt!
In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 15:26:50 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:59:04 #84
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155303164
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.

Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.

[..]

In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.
Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizen
pi_155303662
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:59 schreef schoonmams het volgende:

[..]

Aah dat is fijn. Ik wil gaan verkeren in hostels, maar het is dus wel echt nodig om allemaal hostels te 'boeken' en vervolgens weer af te melden? Ik denk dat ik het dan bij die dertig dagen houd om vervolgens weer door te reizen
Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:13:04 #86
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_155303694
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:12 schreef Halldor het volgende:

[..]

Als je in een paar steden wat annuleerbare ho(s)tels boek (Bijvoorbeeld Beijing, Xi'an en Chengdu) kan je zelf een fictief reisplan indien. Het is de bedoeling dat dit in detail is, dus dag voor dag beschreven. Daarnaast zijn de reserveringen van de ho(s)tels benodigd voor de aanvraag. Aangezien het een plan is, hoef je je hier natuurlijk niet aan te houden. Nadat je je visum hebt kan je de ho(s)tels weer annuleren.
helder! dank je wel
pi_155303823
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:13 schreef schoonmams het volgende:

[..]

helder! dank je wel
Ik heb laatst mijn visa aanvraag voor China laten regelen door Kes Visa. Reageren snel via de email en checken van te voren of alles compleet is.

Al enig idee welke steden je wilt bezoeken?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:41:19 #88
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155356414
Ik ga volgende maand naar China toe voor 3 weken. Bestemmingen worden Ghuangzhou, Peking, Hong Kong en Macau.

Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden of activiteiten? Leuke pret/waterparken, dierentuinen, cultuur etc?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_155368297
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is geen probleem om nadat je het visum hebt, alsnog je reisroute te veranderen als je toch niet tevreden bent. Het kan daarom slim zijn om bij je visumaanvraag hotels te boeken die je gratis kan annuleren.

Je kan niet zomaar een toeristenvisum voor meer dan 30 dagen krijgen. Onmogelijk is het niet, maar wrs. moet je dan met een goed doordacht en geloofwaardig plan komen en dat ook met extra papieren zoals een inkomensbewijs ondersteunen. Het beste kun je denk ik een extra keer naar het visacentrum gaan om te overleggen.

[..]

In de toeristische steden (Beijing maar bijv. ook Qingdao) kom je wel een eind met Engels. In de niet-toeristische steden niet echt.
Dat kan ik beamen. Wij hadden tijdens onze reguliere reis door China ook een flinke detour gedaan door Shichuan province. Komen we in een dorp waar niemand Engels spreekt, het meisje in het hotel had geloof ik een uur nodig om ons visum te ontcijferen. Restaurant alles Chinees, onderhandelen over een taxi enorm stroef en daardoor vroegen ze hoge prijzen. We wilden daar vanaf Danba een dorp in de omliggende heuvels bezoeken. Uit armoede alleen een taxi omhoog genomen en op de terugweg maar 8 km teruggelopen. :D
pi_155371722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:41 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ga volgende maand naar China toe voor 3 weken. Bestemmingen worden Ghuangzhou, Peking, Hong Kong en Macau.

Hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden of activiteiten? Leuke pret/waterparken, dierentuinen, cultuur etc?
1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.

Pret / waterparken in China op eigen risico :P Maar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
pi_155378433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.

Pret / waterparken in China op eigen risico :P Maar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
Panda centrum in Chengdu is denk ik wel een uitzondering!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 19:30:06 #92
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155386853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 03:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

1 Tip: Ga niet naar de dierentuin in China. Vergeleken met bijv Blijdorp is het zeer armoe troef. Dieren zitten in kale lege kooien, Hier in Shenzhen bijv zijn de struisvogels zowat kaal door het veren uitplukken van de stress.
Ook zie je veel 'attracties' bijv bij de beren kooi waar je vlees aan een hengel kan kopen om de beren mee te irriteren. Chinezen vinden het prachtig, ik als dierenliefhebber krijg de neiging om personen de kooi in te duwen.

Pret / waterparken in China op eigen risico :P Maar Ocean Park in Hong Kong is absoluut een aanrader (Disneyland is meer voor kids). Aantal keer verkozen tot beste pretpark in de wereld en zeer tof. Ook mooi uitzicht vanaf de summit.
Verklaar je nader?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_155399369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:30 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
http://metro.co.uk/2013/0(...)s-as-snakes-3924517/







Heb zelf de zoo's gezien in Shenzhen, Guangzhou, Changsha, Wuhan en Beijing .. triest :N

En pretparken? Laten we het erop houden dat ze in China nogal besparen op onderhoud (oftewel gewoon geen onderhoud doen). Sla tripadvisor er maar eens op.
pi_155399734
Beijing Zoo: Sommige verblijven best prima (panda's, giraffen, ezels, krokodillen) maar sommige ook echt huilen met de pet op ja (wolven, ijsberen, ...)

Maar een entreekaartje kost dan ook niks. Nog geen 3 euro inclusief de panda's. Vergelijk dat maar eens met een Nederlandse dierentuin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 03:39 schreef Kenzi het volgende:

[..]

En pretparken? Laten we het erop houden dat ze in China nogal besparen op onderhoud (oftewel gewoon geen onderhoud doen). Sla tripadvisor er maar eens op.
Heb voor de gein ff Happy Valley aangeklikt, man man man, daar word je niet vrolijk van nee. :o

In Shenzhen ben ik zelf een keer naar de Folk Culture Village geweest. Een pretpark met overal huisjes in de stijlen van verschillende delen van China, waar een paar keer per dag een toneelstukje wordt opgevoerd van de lokale cultuur. Extreem kitscherig maar op zich best grappig. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 06:57:59 ]
pi_155461812
Misschien leuk als ik nog een kort reisverslagje schrijf?

Beijing Zoo heb ik al genoemd. :+ Bij de panda's kon ik nauwelijks een moment stilstaan of iemand wou met mij als westerling op de foto. In de rest van de dierentuin niks van dat alles. Blijkbaar hangt het helemaal ervan af of ze toevallig het fototoestel al in de hand hebben.

Chinese Muur bij Mutianyu: heb zo'n georganiseerde tour gedaan, totaalprijs 40 euro inclusief lunch, plus nog een tientje voor de cabinelift. Goeie voorzieningen, niet al te druk. Vooral westerse toeristen en maar weinig Chinezen. Was leuk!

Verder vond ik Peking maar een schijtstad. Te druk, te veel smog, te veel toerisme, tegenvallend eten. Waarom is het bijv. in Peking moeilijker om een restaurant met eend te vinden dan in pakweg Shenzhen - of Amsterdam?

En ik ben nog naar Qingdao geweest. Hier komt het bekende Tsingtao-bier vandaan, want het is ooit een Duitse kolonie geweest, en dat zie je ook nog in het straatbeeld. Overal zie je Chinese stelletjes in bruidsjurk en pak met een fotograaf erbij, blijkbaar is het een geliefde bestemming voor een westerse-stijl-bruiloft.

Omdat het zo toeristisch is, zijn hotels en treinen vaak helemaal volgeboekt. Je kan het echt vergeten om voor vandaag of morgen een treinkaartje van of naar Qingdao te kopen, dat moet verder van te voren. Er is wel een Engelstalig loket op het station, zodat je na meer dan een uur wachten probleemloos kan begrijpen dat alle treinen helemaal volgeboekt zijn. :+

Buiten de stad liggen de bergen van Laoshan. Erg massatoeristisch en je betaalt iets van 20 euro entreeprijs om het natuurgebied in te mogen. Maar dan kun je wel wandelen in de schone blauwe buitenlucht. Er is in dit gebied (maar buiten het deel waarvoor je entree moet betalen) trouwens ook een strand, dat niet zo druk is als het doorsnee Chinese strand dat vaak toch wel voldoet aan de foto's waar men in Nederland om lacht.

Bij laag water gaan trouwens een hoop Chinese toeristen met emmertje en schepje naar het strand, om het zand om te woelen op zoek naar een paar nog levende schaaldieren zoals scheermessen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 13:15:48 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:38:37 #96
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_155483093
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 13:15 schreef Igen het volgende:
Misschien leuk als ik nog een kort reisverslagje schrijf?

Beijing Zoo heb ik al genoemd. :+ Bij de panda's kon ik nauwelijks een moment stilstaan of iemand wou met mij als westerling op de foto. In de rest van de dierentuin niks van dat alles. Blijkbaar hangt het helemaal ervan af of ze toevallig het fototoestel al in de hand hebben.

Chinese Muur bij Mutianyu: heb zo'n georganiseerde tour gedaan, totaalprijs 40 euro inclusief lunch, plus nog een tientje voor de cabinelift. Goeie voorzieningen, niet al te druk. Vooral westerse toeristen en maar weinig Chinezen. Was leuk!

Verder vond ik Peking maar een schijtstad. Te druk, te veel smog, te veel toerisme, tegenvallend eten. Waarom is het bijv. in Peking moeilijker om een restaurant met eend te vinden dan in pakweg Shenzhen - of Amsterdam?

En ik ben nog naar Qingdao geweest. Hier komt het bekende Tsingtao-bier vandaan, want het is ooit een Duitse kolonie geweest, en dat zie je ook nog in het straatbeeld. Overal zie je Chinese stelletjes in bruidsjurk en pak met een fotograaf erbij, blijkbaar is het een geliefde bestemming voor een westerse-stijl-bruiloft.

Omdat het zo toeristisch is, zijn hotels en treinen vaak helemaal volgeboekt. Je kan het echt vergeten om voor vandaag of morgen een treinkaartje van of naar Qingdao te kopen, dat moet verder van te voren. Er is wel een Engelstalig loket op het station, zodat je na meer dan een uur wachten probleemloos kan begrijpen dat alle treinen helemaal volgeboekt zijn. :+

Buiten de stad liggen de bergen van Laoshan. Erg massatoeristisch en je betaalt iets van 20 euro entreeprijs om het natuurgebied in te mogen. Maar dan kun je wel wandelen in de schone blauwe buitenlucht. Er is in dit gebied (maar buiten het deel waarvoor je entree moet betalen) trouwens ook een strand, dat niet zo druk is als het doorsnee Chinese strand dat vaak toch wel voldoet aan de foto's waar men in Nederland om lacht.

Bij laag water gaan trouwens een hoop Chinese toeristen met emmertje en schepje naar het strand, om het zand om te woelen op zoek naar een paar nog levende schaaldieren zoals scheermessen. :D
Cool om te lezen dit allemaal. Krijg steeds meer zin om te gaan.

Hoe zit dat nou eigenlijk met het "westers" zijn dat ze met je op de foto willen. Is dat puur het feit dat je er Westers uit ziet, of kan lengte ook uitmaken?

Ik ben +/- 1.97 dus anders sta ik straks continu op de foto bij wildvreemde Chinezen :+

Heb ook even tripadvisor bekeken na ik die naam hier terug zag komen. Voor Guangzhou heb ik nu sowieso al een paar dingen op de wishlist staan. Onder andere de Chimelong dingen. Safaripark, waterpark, pretpark en mogelijk de Canton tower. Al las ik daarover dat het best duur was om te bezoeken.

Hoe zit het trouwens met de smog in Peking? Is het echt zo heftig als dat je soms leest? Ik woon dan zelf tussen Den Haag en Rotterdam maar hier is de luchtkwaliteit imo gewoon goed.

Zijn jullie trouwens weleens naar Macau geweest ? Hoe is dat?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_155483988
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met de smog in Peking? Is het echt zo heftig als dat je soms leest? Ik woon dan zelf tussen Den Haag en Rotterdam maar hier is de luchtkwaliteit imo gewoon goed.
Mijn indruk van vakantie is dat er in de zomer vaak hoosbuien zijn, dan is de lucht daarna een dag lang best redelijk, maar de dag erna is alles weer helemaal grijs en grauw.
quote:
Zijn jullie trouwens weleens naar Macau geweest ? Hoe is dat?
Degenen die ik ken die daar zijn geweest (een dagje, want er zijn daar geen budget-hotels of hostels lijkt het) vonden het echt vet gaaf. :Y
pi_155486012
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:38 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met het "westers" zijn dat ze met je op de foto willen. Is dat puur het feit dat je er Westers uit ziet, of kan lengte ook uitmaken?

Ik ben +/- 1.97 dus anders sta ik straks continu op de foto bij wildvreemde Chinezen :+
Beide denk ik.
Ik ben ~1,94m, maar ben kwa postuur ook redelijk terror Jaap achtig dus ik kon iedere 100 meter weer op de foto met die lui waarbij ze mijn reisgenoten gewoon negeerden (ook allemaal >1,90m, maar dan normaal postuur) :').

Maar de momenten dat mijn reisgenoten ergens anders afzonderlijk heengingen, hoorde ik dat ze ook constant op de foto werden gevraagd (of gewoon een selfiestok in hun kop gedrukt kregen zonder pardon).

In het begin wel leuk-isch. Maar na een keer of 50 ben je het ook wel zat.. Als je dan nee schut en gewoon doorloopt komen ze gewoon voor je staan en gaan meelopen terwijl ze alsnog een selfie doen :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 00:08:09 ]
pi_155486940
Waarom gaan er hier altijd zoveel mensen naar de 'standaard' steden? China heeft zoveel meer te bieden dan alleen Beijing, Hongkong, Shanghai, Guanzhou etc... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn toffe steden met ieder zijn eigen karakter, maar kijk alsjeblieft een keer verder naar wat China nog meer te bieden heeft.
pi_155488716
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:51 schreef Bramb0o het volgende:
Waarom gaan er hier altijd zoveel mensen naar de 'standaard' steden? China heeft zoveel meer te bieden dan alleen Beijing, Hongkong, Shanghai, Guanzhou etc... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn toffe steden met ieder zijn eigen karakter, maar kijk alsjeblieft een keer verder naar wat China nog meer te bieden heeft.
Hangzhou, Yangzhou, Xiamen, Xi'an, Wuhan, Guilin, Lhasa, Zhangjiajie Yangshou, allemaal een stuk mooier en leuker om te zien dan die steden. (behalve HK dan O+ O+ )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')