de belastingvrijstelling moet gewoon onverkort blijven, moet er meer geld binnengehaald worden, dan verhoog je de brandstofaccijns.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:04 schreef T42 het volgende:
Voor de 30/60 dagen kaart fans vandaag zou je als het bestond al niet kunnen rijden..
Geen garage of stalling = volle mep MRB betalen dus.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
waar moet je je auto dan neerzetten in de winter, niet iedereen heeft een garage. absurd dit! Laten ze dan schorsen bij de RDW in ieder geval gratis maken, maar nee, voor elke keer schorsen en uit de schorsing halen moet je natuurlijk weer dokken.
Dat plan is ook afgrijselijk Elk plan waarbij je gewoon niet meer zelf kan bepalen wanneer je rijdt vind ik gewoon absurd.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Het is écht een soap aan het worden. Maar ik vraag me af of De Jager wel wat kan bereiken. Sowieso zou volgens dat artikel de oldtimers gewoon 's winters van de weg moeten blijven (en ook van de openbare parkeerplaatsen). Soort van verplichte schorsing dus? Niet bepaald een geweldige overgangsregeling.
Eens. Op die manier betaalt iedereen naar verbruik. Ik heb nooit begrepen waarom het motorvoertuigen belasting regime in NL zo complex is gemaakt.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de belastingvrijstelling moet gewoon onverkort blijven, moet er meer geld binnengehaald worden, dan verhoog je de brandstofaccijns.
klopt, het kan zo simpel zijn, schaf alle MRB helemaal af en verhoof de brandstofaccijns dusdanig dat je dezelfde inkomsten hebt. Ben je van alle gezeur af.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef Nucky het volgende:
[..]
Eens. Op die manier betaalt iedereen naar verbruik. Ik heb nooit begrepen waarom het motorvoertuigen belasting regime in NL zo complex is gemaakt.
Of gewoon kwartbelasting, niet elke keer van die symboolpolitiek-oplossingen.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat plan is ook afgrijselijk Elk plan waarbij je gewoon niet meer zelf kan bepalen wanneer je rijdt vind ik gewoon absurd.
http://www.allestoringen.nl/storing/digidquote:Op woensdag 24 april 2013 11:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de belastingvrijstelling moet gewoon onverkort blijven, moet er meer geld binnengehaald worden, dan verhoog je de brandstofaccijns.
Precies. Kwartbelasting heb ik geen problemen mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:26 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Of gewoon kwartbelasting, niet elke keer van die symboolpolitiek-oplossingen.
En heeft Weekers niet door dat hoe meer mensen er aanschuiven, des te ingewikkelder de soap wordt?
Nog meer verhogen???quote:Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt, het kan zo simpel zijn, schaf alle MRB helemaal af en verhoof de brandstofaccijns dusdanig dat je dezelfde inkomsten hebt. Ben je van alle gezeur af.
jah verhogen en geen wegenbelasting.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog meer verhogen???
Dat Rupsje Nooitgenoeg nu al niet rond kan komen met zowel de wegenbelasting als de zo'n beetje hoogste belastingdruk ter wereld op brandstof gaat er ergens iets fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef T42 het volgende:
[..]
jah verhogen en geen wegenbelasting.Ik vind je een toffe peer, maar het is echt nutteloos om steeds je eigen persoonlijke en zeer exclusieve voorbeelden erbij te halen. Zeker als deze voorbeelden niet eens zijn toegestaan (belastingontduiking much?) en dus geen realistisch alternatief bieden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
tja je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze hun eigen achterban vertegenwoordigenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Het geeft wel weer aan wat voor stelletje drammers en egoïsten het zijn bij de Fehac & Co: ze willen koste wat het kost hun eigen autootjes (die altijd braaf binnen staan) gespaard houden, en dus mogen we straks maar alleen in de zomermaanden de oldtimer gebruiken. Dan was een leeftijdsgrens-verhoging naar 40 jaar veel beter, en hetzelfde geldt voor een kwartbelasting. In beide gevallen had je dan nog de keuzevrijheid om ook in de herfst of winter te kunnen rijden.
een 190d loopt er perfect op zeggen ze. en in duitsland kun je het uit de pomp halen langs de snelweg.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:35 schreef powerflux het volgende:
[..]
Ik vind je een toffe peer, maar het is echt nutteloos om steeds je eigen persoonlijke en zeer exclusieve voorbeelden erbij te halen. Zeker als deze voorbeelden niet eens zijn toegestaan (belastingontduiking much?) en dus geen realistisch alternatief bieden.
dus jij blijft ervoor propageren om een 80-er 190d op rooie diesel te laten tuffen?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:27 schreef T42 het volgende:
[..]
een 190d loopt er perfect op zeggen ze. en in duitsland kun je het uit de pomp halen langs de snelweg.
eling
zie de setjes voor diesel naar plantaardig al bij de onderdelensites weg vliegen...
laat staan de frituurvet naar brandstof setjes voor in de schuur
en ja dat is illegaal maar in 15 jaar ben ik nog nooit gecontroleerd op rooie diesel of dergelijke
in de dorps pomp zit het hier nog.quote:
neej heb nooit rood getankt.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:37 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dus jij blijft ervoor propageren om een 80-er 190d op rooie diesel te laten tuffen?
is dit niet juist de reden dat de misbruik van de oldtimerregeling alles op een gegeven moment de das omdoet?
owjeej je klinkt jaloers. (jaja dat ben je niet )quote:en dan heb ik het nog niet eens over waardeloos onderhouden kevers, afzichtelijke jaren 80 passats of nissan sunnys
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door T42 op 24-04-2013 17:33:56 ]
Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.quote:In de nieuwe plannen wordt de leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s opgetrokken naar 40 jaar. Benzineauto’s ouder dan 26 jaar kunnen echter een kwarttarief (maximaal 120 euro) aanvragen, maar dan mogen ze tijdens de wintermaanden december, januari, februari niet rijden. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht.
Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto’s gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart van de baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |