abonnement Unibet Coolblue
pi_125507918
- dit is was totaal oftopic -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sounddragon op 20-04-2013 00:13:24 ]
pi_125509570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:53 schreef CafeRoker het volgende:
Toch vind ik het wel vreemd, want wat layout betreft ziet die brief eruit alsof hij door een semi-bejaarde in elkaar gezet is. En die zijn wat betreft taalvaardigheid toch meestal wat beter dan hier het geval is.
Het Fehac-vs-CPL-rapport van de Fehac vond ik anders ook niet je-van-het qua taalgebruik. Wel beter dan deze paniekerige brief. :P

Ik krijg beetje dit idee bij de Fehac in deze kwestie:



[ Bericht 9% gewijzigd door Bart-Willem op 20-04-2013 00:59:04 ]
  zaterdag 20 april 2013 @ 08:33:09 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125515160
Is die brief echt van de fehac? Hoe kinderachtig :')

Ze mogen zich echt wel wat professioneler opstellen daarzo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125531404
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
pi_125550938
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
Goed omschreven!

Ik vraag mij hierdoor wel af wat er gebeurd met de waarde van mijn originele Manta B GSi.

Stel dat ik hem wil verkopen, zal het dan zo zijn dat nu de vermeende afschaffing van de MRB-vrijstelling een "excuus" zal zijn om 50% onder te bieden?
It was a business doing pleasure with you.
pi_125551348
Jep, helaas wel. Dus gewoon alleen verkopen aan een echte liefhebber. Ikzelf kijk ook nooit naar wel/niet belastingvrij als ik een Volvo 240 koop. De staat, uitvoering, opties en onderhoudsgeschiedenis vind ik veel belangrijker dan of 'ie belastingvrij is: liever een goed onderhouden en nette 240 uit 1989 ofzo dan een vergelijkbare uit 1986 met rotte dorpels + wielranden, uitgeleefd interieur en geen enkele aanduiding van onderhoud die net zo duur is "omdat 'ie belastingvrij is". Helaas denkt 95% van de markt daar anders over, anders krijg je dit soort prijzen niet.
pi_125551383
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat is écht echt ja, maar daar was je gisteravond al achter toch? :+

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren we (vriend van me was mee) er best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. ;)

Oja: interview met die Knac-knakker: http://www.tros.nl/tros-r(...)027afe2e183f68fc881c
Wat een vervelend figuur is die interviewer.
pi_125551798
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:53 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Goed omschreven!

Ik vraag mij hierdoor wel af wat er gebeurd met de waarde van mijn originele Manta B GSi.

Stel dat ik hem wil verkopen, zal het dan zo zijn dat nu de vermeende afschaffing van de MRB-vrijstelling een "excuus" zal zijn om 50% onder te bieden?
een echte liefhebber zal hem evengoed willen kopen. een 100% originele GSI is al een zeldzaamheid geworden.
maar de gemiddelde wannabe new kids sjonnie zal hem niet kopen.
  zondag 21 april 2013 @ 13:33:41 #134
321876 Cherna
Fuck the System
pi_125552307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:07 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind dit zo raar he. waarom moet dit op 25 jaar staan. alsof een auto uit 1988 een oldtimer is en een auto uit 1989 niet. ze hadden dit beter op 1970 kunnen zetten, dan heb je echt oldtimers
Dat is onzin. Het gaat vaak om emotionele waarde. Zelf heb ik een Volvo 480 uit 1987. Niet om de vrijstelling van MRB die volgende maand ingaat. Dat is inderdaad geen oldtimer maar wel een cult auto die ik met alle zorg in ere houd.
Waarom niet vrijstelling wanneer gekoppeld met een oldtimer verzekering die je niet boven 5000 km per jaar kunt afsluiten en daarbij verplicht laten taxeren en verplicht All-risk verzekering. Echte liefhebbers laten hun auto sowieso taxeren en zijn all-risk verzekerd.

Wat ze ook besluiten, ik zal deze auto nooit verkopen.
Dan heb ik nog een TwoTone die ik voor dagelijks gebruik hanteer, en die ik achter een aantal jaar als donor ga gebruiken. Want de meest zeldzame onderdelen zoals rubbers, verlichting etc zijn passend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 21-04-2013 13:42:15 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 21 april 2013 @ 13:49:07 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125552836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:05 schreef Bart-Willem het volgende:
... en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon écht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. :P Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.
Hoe kan een bod op een veiling nou beledigend zijn? Als je dat niet wilt moet je niet op een veiling verkopen! Juist een veiling geeft een hele mooie marktprijs weer. Dat kopers een lage en verkopers een hoge prijs willen is toch ook niet vreemd?
Ik verbaas me wel over jouw definitie van "normale liefhebber": is dat iemand die veel geld wil betalen voor een oude auto? Of is dat iemand die toch gewoon graag belastingvrij wil rijden? Want dat laatste lijkt het heel erg op, nu "liefhebbers" opeens afhaken als er betaald moet worden. M.a.w. "liefhebbers" willen gewoon goedkoop rijden! Prima, maar draai er dan niet omheen :)

Ik heb me juist jarenlang "verbaasd" over de hoge prijs van oude auto's: neem een auto van 15-20 jaar oud, en het is niets waard. Neem zo'n zelfde auto in 10 jaar slechtere staat van 25-30 jaar oud, en hij is duizenden euro's meer waard! Minder belasting betalen, maar meer betalen bij aanschaf dus. Dat kan de import behoorlijk verklaren, want dat prijsverschil is dan gewoon winst.

Je zou het zelfs kunnen omdraaien: auto's schrijven heel snel af juist omdat de motorrijtuigenbelasting zo hoog is. In landen die dat niet hebben zijn oudere auto's meer waard; hier betaal je in enkele jaren al snel de aanschafprijs aan belasting.
censuur :O
  zondag 21 april 2013 @ 14:01:05 #136
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125553176
Mensen die een oude oldtimer alleen rijden omdat het goedkoop is zijn dus geen liefhebbers.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125553668
ff offtopic.. Ik zat me zomaar iets af te vragen. Ik heb een ID card en certificaat van het microstaatje Sealand oftewel een "dubbele identiteit" (om Wilders te pesten...). Als ik nou 's voor elkaar m'n auto zogenaamd te exporteren naar dit staatje (gaat in de praktijk niet lukken gok ik want sealand ziet er zo uit..)



Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
Dit is een Signature....
pi_125553911
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:17 schreef virl3 het volgende:
ff offtopic.. Ik zat me zomaar iets af te vragen. Ik heb een ID card en certificaat van het microstaatje Sealand oftewel een "dubbele identiteit" (om Wilders te pesten...). Als ik nou 's voor elkaar m'n auto zogenaamd te exporteren naar dit staatje (gaat in de praktijk niet lukken gok ik want sealand ziet er zo uit..)

[ afbeelding ]

Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
http://www.worldlicenseplates.com/world/EU_SEAL.html
Dit is een Signature....
  zondag 21 april 2013 @ 15:53:42 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125557310
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:17 schreef virl3 het volgende:
Oftewel aangeven dat ik 'm wil exporteren bij de RDW, er zelf een mooie sealand kenteken plaat ophangen, verzekeren op chassis nummer of zo.. Kan ik dan ook belastingvrij rondrijden? :P
Je nationaliteit is irrelevant. Als je in Nederland woont mag je (afgezien van tijdelijke uitzonderingen) niet met een niet-Nederlandse kentekenplaat in Nederland rijden. En als je niet in Nederland woont zitten er ook tijdsrestricties aan. Gaat dus niet op. Tot zover trouwens het vrije verkeer van goederen in de EU...
censuur :O
  zondag 21 april 2013 @ 15:58:25 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_125557499
Vrij verkeer geld alleen als er belasting geheven kan worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_125564169
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kan een bod op een veiling nou beledigend zijn? Als je dat niet wilt moet je niet op een veiling verkopen! Juist een veiling geeft een hele mooie marktprijs weer. Dat kopers een lage en verkopers een hoge prijs willen is toch ook niet vreemd?
Ik verbaas me wel over jouw definitie van "normale liefhebber": is dat iemand die veel geld wil betalen voor een oude auto? Of is dat iemand die toch gewoon graag belastingvrij wil rijden? Want dat laatste lijkt het heel erg op, nu "liefhebbers" opeens afhaken als er betaald moet worden. M.a.w. "liefhebbers" willen gewoon goedkoop rijden! Prima, maar draai er dan niet omheen :)

Ik heb me juist jarenlang "verbaasd" over de hoge prijs van oude auto's: neem een auto van 15-20 jaar oud, en het is niets waard. Neem zo'n zelfde auto in 10 jaar slechtere staat van 25-30 jaar oud, en hij is duizenden euro's meer waard! Minder belasting betalen, maar meer betalen bij aanschaf dus. Dat kan de import behoorlijk verklaren, want dat prijsverschil is dan gewoon winst.

Je zou het zelfs kunnen omdraaien: auto's schrijven heel snel af juist omdat de motorrijtuigenbelasting zo hoog is. In landen die dat niet hebben zijn oudere auto's meer waard; hier betaal je in enkele jaren al snel de aanschafprijs aan belasting.
Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.

En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop. ;)

In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel. :+
  zondag 21 april 2013 @ 18:51:17 #142
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125564543
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 14:01 schreef daNpy het volgende:
Mensen die een oude oldtimer alleen rijden omdat het goedkoop is zijn dus geen liefhebbers.
Natuurlijk wel. Genoeg mensen die graag in een oude auto willen rijden omdat ze dat mooie auto's vinden. En als het dan goedkoop is, is het ook betaalbaar voor mensen die minder geld te besteden hebben.
  zondag 21 april 2013 @ 18:55:48 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125564698
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.

En verder ben ik het met je eens: nu vallen de nep-liefhebbers door de mand. Mensen die lopen te zeiken dat ze gemiddeld 15 Euro per maand moeten betalen (over dat soort bedragen hebben we 't bij de kwartbelasting), of de Knac die loopt te verkondigen dat kevers, Renault 4's en 2CV's nu van de weg gaan verdwijnen. Bij dat interview zei men ook: "dat zijn auto's van een tientje per maand wegenbelasting bij vol tarief, waar heb je het dan over?" En dan zeggen ze bij de Knac: "ja maar voor mensen met een smalle beurs is dat een heel bedrag!" Wat dus betekent: die mensen willen goedkoop rijden. Kunnen ze beter gaan fietsen, dan rij je pas goedkoop. ;)

In België en Duitsland kijken ze ook raar tegen ons op: welke malloot legt er nou LPG in een oldtimer? Dat is helemaal niet origineel. :+
De marktwaarde is wat men ervoor geeft. Als er zo laag geboden wordt dan is dat blijkbaar de marktwaarde op dit moment (met de onzekerheid over de vrijstelling). Als je je auto daarvoor niet verkopen wilt dan doe je dat toch gewoon niet? Dan wacht je tot het óf beter wordt, óf je auto helemaal niks meer waard is.

Ook echte liefhebbers zullen op dit moment gewoon goedkoop een nette klassieker kopen en zullen niet de hoofdprijs gaan betalen.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Dergelijke lichte auto's die goedkoop zijn in de MRB zullen niet verdwijnen. Het zullen eerder de grote en zware auto's worden die weg gedaan zullen worden omdat de eigenaren het mét MRB opeens niet meer te betalen vinden.
  zondag 21 april 2013 @ 18:55:51 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125564701
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:40 schreef Bart-Willem het volgende:
Beledigend: 25% van de taxatiewaarde en nog geen 50% van de minimumprijs (die al onder de marktprijs ligt). Zo'n veilingmeester is natuurlijk ook niet gek en heeft met de verkopende partij al afgesproken vanaf welk bedrag er voorgelegd mag worden. Wanneer men 10k biedt op een zeldzame Rolls of 8k biedt op een gewild en wat zeldzamer type Bentley in superstaat die 30k moet kosten ben je imho niet goed bezig.
Dan is OF de veiling niet goed (als in: ze hebben niet genoeg kopers weten te lokken) OF de taxatiewaarde veel te hoog. Als er voldoende potentiele kopers zijn en niemand wil het er voor geven, is de prijs stomweg te hoog.
censuur :O
pi_125564929
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:55 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

De marktwaarde is wat men ervoor geeft. Als er zo laag geboden wordt dan is dat blijkbaar de marktwaarde op dit moment (met de onzekerheid over de vrijstelling). Als je je auto daarvoor niet verkopen wilt dan doe je dat toch gewoon niet? Dan wacht je tot het óf beter wordt, óf je auto helemaal niks meer waard is.

Ook echte liefhebbers zullen op dit moment gewoon goedkoop een nette klassieker kopen en zullen niet de hoofdprijs gaan betalen.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Dergelijke lichte auto's die goedkoop zijn in de MRB zullen niet verdwijnen. Het zullen eerder de grote en zware auto's worden die weg gedaan zullen worden omdat de eigenaren het mét MRB opeens niet meer te betalen vinden.
Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend. ;) Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen. :P

Veel oldtimers zijn wel blijven staan omdat de minimumprijs niet gehaald werd en na een telefoontje er ook geen overeenstemming kon worden bereikt over een prijs onder de minimumprijs. Die auto's zullen waarschijnlijk elders verkocht worden of bij een latere veiling aangeboden worden. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan is OF de veiling niet goed (als in: ze hebben niet genoeg kopers weten te lokken) OF de taxatiewaarde veel te hoog. Als er voldoende potentiele kopers zijn en niemand wil het er voor geven, is de prijs stomweg te hoog.
Het kan zijn dat de juiste liefhebbers er niet waren, de liefhebbers die wellicht wel interesse hadden een ander maximumbedrag in hun hoofd hadden óf dat de prijs te hoog is. Een taxatiewaarde die door een gerechtelijk beëdigd taxateur is neergelegd (lijkt me wel logisch: bij een dure oldtimer ga je echt niet zo'n brakke clubtaxatie laten uitvoeren waar verzekers vaak tot 70% op korten omdat de taxatie niet deugt) moet over het algemeen wel kloppen. Wel is een taxatiewaarde in vrijwel alle gevallen iets hoger dan de marktwaarde. :)
  zondag 21 april 2013 @ 19:05:00 #146
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125565082
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je een Rolls van 40k kan betalen is de wegenbelasting niet bepaald spannend. ;) Het lijkt me sterk dat iemand die bereid is om dat bedrag aan een oldtimer uit te geven over de wegenbelasting zal struikelen. :P

Veel oldtimers zijn wel blijven staan omdat de minimumprijs niet gehaald werd en na een telefoontje er ook geen overeenstemming kon worden bereikt over een prijs onder de minimumprijs. Die auto's zullen waarschijnlijk elders verkocht worden of bij een latere veiling aangeboden worden. :)
Natuurlijk is het niet voor iedereen zo. Maar je moet niet vergeten dat die mensen er ook zijn. Niet iedere liefhebber heeft een even grote portemonnee. Ik denk dat ik maar met een 2cv begin.

En ik zag het in Chasing Classic Cars al. Dat je een "reserve" of iets dergelijks kunt aangeven. Als die dan niet wordt gehaald dan gaat je auto niet weg.

Maar zoals je zelf ook al zag zijn op de oldtimermarkt de prijzen jarenlang kunstmatig hoog gehouden door de zogenaamde "liefhebbers" die het eigenlijk alleen voor de handel en de winst doen. Dat zie je nu terug met dat er veel te laag geboden wordt op auto's die het waard zijn, en veel te hoog op auto's die het niet waard zijn.
  Vis een optie? zondag 21 april 2013 @ 19:13:48 #147
70532 loveli
N
pi_125565489
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
crap in = crap out
pi_125565490
De kunstmatige prijzen zag je vooral bij auto's die geschikt waren voor dagelijks gebruik: een Volvo 240 of 740 uit 1990 kan je voor 800 tot 1000 Euro kopen (sommigen vragen heel wat meer, maar dat is niet realistisch aangezien die auto's qua inruil net 500 Euro doen en dan kan je zelf geen 3000+ Euro vragen) terwijl eenzelfde 240 die belastingvrij is ineens 4-5000 Euro doet in dezelfde staat. Hetzelfde zag je bij een Mercedes 190: eentje uit 1988 of later is niets waard, maar koop je dezelfde auto maar dan als '86'er betaal je de hoofdprijs.

De vermeende "waardedaling" die je nu krijgt (door afschaffing mrb-vrijstelling) gelden eigenlijk alleen voor de auto's die vooral gebruikt worden als "belastingvrij goedkoop rijden". Kunnen al die oldtimerbezitters (van dat soort auto's) huilie over lopen doen, maar ze hebben dat toch echt zelf veroorzaakt. :+
  zondag 21 april 2013 @ 19:18:08 #149
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_125565671
Ik heb juist een mrbvrije diesel CX gekocht zodat ik het geld in de auto kan steken ipv aan de staat te geven

Net alsof dat ding zuinig is op diesel.... :{

Nouja, er zal wel weer een Xantia lpg bak voor in de plaats komen die lekker goedkoop in onderhoud is.

Mn BX van '84 rijd niet eens met een kapotte drukgroep :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 21 april 2013 @ 22:13:08 #150
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_125577038
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:13 schreef loveli het volgende:
Als je een 2cv hebt is de wegenbelasting ook niet echt spannend.
Maar niet iedereen heeft een auto die minder dan 800kg weegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')