abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_125367685

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.


Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
PSN: Duuc-nl
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:19:16 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125367904
LTC FTW
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125367959
ARISE CHIKUNNN!
pi_125367976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ARISE CHIKUNNN!
pi_125368483
70 is het nieuwe 250.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 20:31:22 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125368530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
70 is het nieuwe 250.
Als in: de top?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125368641
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als in: de top?
;) Gaat wel weer omhoog ;)

1 BTC is gelukkig nog steeds 1 BTC waard :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 20:39:00 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125368849
In goud gerekend worden die BTC in elk geval wel steeds meer waard
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125368905
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:39 schreef SeLang het volgende:
In goud gerekend worden die BTC in elk geval wel steeds meer waard
:D
pi_125368975
Bij welke betrouwbare exchange hoef je niet zo lang te wachten totdat je account is verified?
PSN: Duuc-nl
pi_125369466
In de koers zie je wel een sterke correlatie tussen Media aandacht en koershoogte.
pi_125378706
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Duuc-nl het volgende:
Bij welke betrouwbare exchange hoef je niet zo lang te wachten totdat je account is verified?
bitcoin.de, daar kun je direct orders plaatsen (je betaalt daarna rechtstreeks aan de verkoper, in plaats van van te voren naar de exchange).

Alleen als je bitcoins verkoopt en daarna je euro's wilt withdrawen, moet je geloof ik even je bankaccount verifyen. Geen gezeik met paspoorten enzo maar dan maken ze een cent over met een bepaalde code in de omschrijving en die moet je bij hun weer invullen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125378778
Deze site geeft best goed advies over de bitcoinkoers: http://www.bitcoinbullbear.com
Heeft iemand daar een abo op?
De dag voor de crash schreven ze dat de koers binnenkort zou crashen iig


Ik wacht iig tot de prijs niet meer daalt voor ik meer btc neem :p

[ Bericht 15% gewijzigd door EugeneKrabs op 16-04-2013 23:29:04 ]
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:52:13 #14
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125380819
quote:
The bitcoin charts rally remains very strong and in theory higher prices of 300$, 400$, 500 $ and even more is possible. But here is the watch out: Given the exponential rise, there is an increasing likelihood that prices could pull back significantly within the next days / weeks.
Zo kan ik het ook. :+
pi_125380855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:52 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook. :+
Die tekst kan zo in een horoscoop :D
  woensdag 17 april 2013 @ 02:07:33 #16
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125384587
quote:
I started to submit code to Satoshi [Nakamoto, bitcoin's mysterious and anonymous creator] to improve the core system. Over time he trusted my judgment on the code I wrote. And eventually, he pulled a fast one on me because he asked me if it’d be OK if he put my email address on the bitcoin homepage, and I said yes, not realizing that when he put my email address there, he’d take his away. I was the person everyone would email when they wanted to know about bitcoin. Satoshi started stepping back as leader of project and pushing me forward as the leader of the project.
http://www.huffingtonpost(...)tcoin_n_3093316.html

8-)

Zijn niet zo maar mensen dit.
pi_125385799
Als ik bijvoorbeeld mijn PC ga formatteren en mijn wallet opnieuw moet installeren, hoe gaat dat precies? Wallet opnieuw installeren en backup terugzetten is voldoende?
Currency War, Trade War, Real War
  woensdag 17 april 2013 @ 08:44:56 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125386027
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:52 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook. :+
_O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 17 april 2013 @ 09:12:02 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125386493
Mooie trends wel, vooral op een logaritmische schaal

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 17 april 2013 @ 09:28:24 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125386830
quote:
quote:
You’re paid in bitcoin. How does that work? Have you been able sever ties with fiat currency?
My contract is written in terms of dollars and the exchange rate into bitcoins is calculated. It was being calculated every three months, but because of the current price volatility, it was decided my salary would be re-pegged every month. My salary is converted to bitcoin and taxes are taken out. You have to do all the tax computations in dollars because the IRS does not deal in bitcoins.
En dit is dan Mr.Bitcoin? Dit zegt toch wel alles!

En btw: decentralised my arse!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125387217
Is het een mooi moment om weer wat bitcoins te kopen, of verwachten jullie dat de koers (tijdelijk) nog wat gaat zakken?
pi_125388531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:47 schreef GuitarJJ het volgende:
Is het een mooi moment om weer wat bitcoins te kopen, of verwachten jullie dat de koers (tijdelijk) nog wat gaat zakken?
Kan zakken maar zitten flinke "walls" rond de 50 dollar.
Ik vermoed dat dat de grens zal zijn.

De vorige keer dat bitcoin crashde bleef het hangen rond de 30 dollar meen ik, dus heel vergezocht is het niet.

Verder is het gewoon weer wachten tot dezelfde lui die het omhoog stuwde, het daarna omlaag brachten, dat spelletje weer opnieuw beginnen.

Nu zitten we weer in de, wat volgens mij in het engels, capitalisation mode, heet.
Dat wil zeggen, volgens mij en ik zal vast gecorrigeerd worden, maar dat er nog van alles van de hand word gedaan zover het nog wat zal opleveren.
pi_125388887
$82 op gox nu.
Facts don't care about your feelings
pi_125388989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan zakken maar zitten flinke "walls" rond de 50 dollar.
Ik vermoed dat dat de grens zal zijn.

De vorige keer dat bitcoin crashde bleef het hangen rond de 30 dollar meen ik, dus heel vergezocht is het niet.

Verder is het gewoon weer wachten tot dezelfde lui die het omhoog stuwde, het daarna omlaag brachten, dat spelletje weer opnieuw beginnen.

Nu zitten we weer in de, wat volgens mij in het engels, capitalisation mode, heet.
Dat wil zeggen, volgens mij en ik zal vast gecorrigeerd worden, maar dat er nog van alles van de hand word gedaan zover het nog wat zal opleveren.
Explain the "walls"
pi_125389031
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Explain the "walls"
Dat er veel buy of sell orders "in de weg staan" voordat je een niveau lager of hoger kan gaan.

Bijv. : om van 50 dollar naar 49 te gaan, zullen er xxxx aantallen bitcoins verkocht moeten worden.
Meen dat het er dik 121000 zijn.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:26:42 #26
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_125389919
Wanneer ze op 50$ komen wil ik graag voor een x bedrag kopen

Om de hoeveel tijd wordt er bij bitcoin.de koers gerefreshed ? Of zijn er andere websites met actuelere koersen ?

[ Bericht 49% gewijzigd door Maikuuul op 17-04-2013 12:50:14 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_125390991
Bitstamp is lekker aan het schommelen. Stapjes van 85 naar 90 en terug naar 83...
pi_125393505
Hmm, je hebt ook nog:

http://www.happycoins.nl/

Maar ik vertrouw het niet helemaal. Ze hebben een KvK-registratie, maar verder geen https verbinding :P
pi_125395115
Hij is wel mooi geklommen sinds gisteren. Wat ik zo begrijp is er nog steeds een flinke toestroom op MtGox van accounts die geverified willen worden. Dat betekent ook dat de pool van kopers waarschijnlijk zal gaan toenemen, met effect op de prijs. Waarschijnlijk zitten nog wel even goed.

Is de vraag of het nog een goede keuze is om tussentijds even uit-en in te stappen. Er zijn namelijk constante schommelingen waar je wat voordeel uit kunt halen. En de exchanges onderling verschillen ook nog wat, zodat je nog wat meer voordeel kunt pakken (BTC-E staat altijd wat lager dan MtGox en Bitstamp).
pi_125395433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:13 schreef robin007bond het volgende:
Hmm, je hebt ook nog:

http://www.happycoins.nl/

Maar ik vertrouw het niet helemaal. Ze hebben een KvK-registratie, maar verder geen https verbinding :P
Ging bij mij helemaal goed. :7
  woensdag 17 april 2013 @ 14:09:05 #31
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_125395896
Verroest, had gisteren moeten inkopen toen een BTC 45 euro kostte (Bitonic). Achterafgelul, maargoed :+
pi_125397008
Ik bied mijn radeon hd 5970 aan.
Ik wacht wel op mijn bfl jalapeno c_/

Dit omdat de computer in de woonkamer staat, mijn vriendin krijgt hoofdpijn van het geluid dat deze kaart maakt op vol vermogen.

iemand interesse? :+
pi_125397199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Verroest, had gisteren moeten inkopen toen een BTC 45 euro kostte (Bitonic). Achterafgelul, maargoed :+
Ik heb toen gekocht op ¤46... dus een mooie stijging al. Maar ga voor meer natuurlijk :D
Facts don't care about your feelings
pi_125397908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:35 schreef Methamorphosis het volgende:
Ik bied mijn radeon hd 5970 aan.
Ik wacht wel op mijn bfl jalapeno c_/

Dit omdat de computer in de woonkamer staat, mijn vriendin krijgt hoofdpijn van het geluid dat deze kaart maakt op vol vermogen.

iemand interesse? :+
Haha, je bent in die scam getrapt?

:`)
pi_125398413
Maikuuul wilt meedoen. Snel alles verkopen wat je nog hebt!
pi_125398946
Gaat wel de goede kant op, $90 nu op mtgox! :D Komt ie de $90 wall door??

LTC weer naar de klote...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 17 april 2013 @ 15:49:59 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125400098
LTC kapot :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125401651
Wow in enkele seconden van 90 naar 82.
Facts don't care about your feelings
pi_125401693
Bitstamp knalt ook weer van 96 naar 88.

Er lijken ook wat grote orders neergezet te worden.
pi_125401717
En weer terug :o
Facts don't care about your feelings
  woensdag 17 april 2013 @ 16:34:03 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_125402021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:10 schreef Moatje13 het volgende:
Maikuuul wilt meedoen. Snel alles verkopen wat je nog hebt!
Wat, hij leeft nog. :o De legende is dus waar :D

Dat wordt een hendig sjieke crach.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_125402178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:26 schreef Maikuuul het volgende:
Wanneer ze op 50$ komen wil ik graag voor een x bedrag kopen

Om de hoeveel tijd wordt er bij bitcoin.de koers gerefreshed ? Of zijn er andere websites met actuelere koersen ?
not sure of ze daar komen.

Gewoon wachten op een flinke crash en dan aankopen.

grgr
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125402879
Lol, wilde op de top van $93 verkopen maar kwam erachter dat m'n BTC nog in mijn wallet op m'n computer zat. En aangezien het versturen van BTC een tijdje duurt...inmiddels issie weer rond de $90. Ik denk dat andere snellere crypocurrencies het uiteindelijk wel kunnen gaan winnen van bitcoin.
pi_125402913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:37 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

not sure of ze daar komen.

Gewoon wachten op een flinke crash en dan aankopen.

grgr
^O^
  woensdag 17 april 2013 @ 17:24:18 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125404249
quote:
Zimbabwe makes history. BitCoins now official national currency.


Rumors from unidentified administration insider report that Mr. Robert Mugabe approved the ground breaking move to BitCoin as his nations national currency yesterday after 4 hour meeting with advisors.



This may signal adoption by several other Africa nations throughout central and south Africa.



Press conference pending as other countries may join and make a multi-national announcement forming a union of sorts.



The additional competition for limited BitCoins (market capped around 11M BTC) could push the price well over $500 in the next month despite recently market voalitility.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_125404359
quote:
woow, even 10 kopen :o
  woensdag 17 april 2013 @ 17:34:53 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_125404708
Selang, wat is jouw mening over Bitcoin?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_125405001
Starting with almost nothing, I made almost $500,000 gambling with Bitcoin. I then lost it all in about 60 seconds. I am now $50k in debt and will most likely lose my job, my visa status, my fiancee. AMA.

http://www.reddit.com/r/I(...)_made_almost_500000/
pi_125405349
quote:
7s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:26 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

woow, even 10 kopen :o
Lijkt meer een 1 April grap die wat te laat is uitgekomen.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:08:32 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125405882
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:43 schreef EugeneKrabs het volgende:
Starting with almost nothing, I made almost $500,000 gambling with Bitcoin. I then lost it all in about 60 seconds. I am now $50k in debt and will most likely lose my job, my visa status, my fiancee. AMA.

http://www.reddit.com/r/I(...)_made_almost_500000/
Idioot.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:15:20 #51
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_125406145
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:34 schreef Falco het volgende:
Selang, wat is jouw mening over Bitcoin?
dat het kut is natuurlijk, zoals alle verzuurde beleggers beweren
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_125406409
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:43 schreef EugeneKrabs het volgende:
Starting with almost nothing, I made almost $500,000 gambling with Bitcoin. I then lost it all in about 60 seconds. I am now $50k in debt and will most likely lose my job, my visa status, my fiancee. AMA.

http://www.reddit.com/r/I(...)_made_almost_500000/
Goh, je hele hebben en houwen op één iets inzetten en het dan gek vinden als je op je bek gaat...
pi_125407140
You have to gamble to win boys and girls :)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 17 april 2013 @ 19:10:34 #54
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125408084
quote:
Warren Buffet once said "Never buy a stock unless you are willing to hold it for 10 years".
pi_125408480
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:10 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Daarom maak ik me niet druk om de koers van nu, hooguit om wat coins erbij te kopen.
  woensdag 17 april 2013 @ 19:25:11 #56
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125408702
quote:
It’s volatile right now. But it won’t be forever. After a prolonged period of adoption and price discovery, Bitcoin will settle down substantially. When this period arrives, it will provide everybody, but especially the poor, with an ancient technique for improving their standard of living. This is a practice that hasn’t been employed for so long, that today it would actually be considered new: We call this phenomenon “saving.”
:+

http://chralash.wordpress(...)ll-protect-the-poor/
  woensdag 17 april 2013 @ 20:00:18 #57
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125410331
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat het geld wat je van mtgox af hebt gehaald op je bankrekening staat? Ik wacht al 7 dagen }:|
pi_125411264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:00 schreef Mender het volgende:
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat het geld wat je van mtgox af hebt gehaald op je bankrekening staat? Ik wacht al 7 dagen }:|
In 2-3 dagen heb ik het tot nu toe iedere keer terug.

Hoe heb je de Bitcoins verkocht, in Dollars of Euro's?
  woensdag 17 april 2013 @ 20:25:17 #59
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125411837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In 2-3 dagen heb ik het tot nu toe iedere keer terug.

Hoe heb je de Bitcoins verkocht, in Dollars of Euro's?
Gewoon in euro's. Bij history staat status: confirmed. Daar staat ook het bedrag in euro's.
pi_125412239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:25 schreef Mender het volgende:

[..]

Gewoon in euro's. Bij history staat status: confirmed. Daar staat ook het bedrag in euro's.
Oké, dat zou goed moeten gaan.

https://twitter.com/MtGox
  woensdag 17 april 2013 @ 20:53:23 #61
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125413347
Heb maar even een ticket gemaakt
pi_125413393
quote:
BS
జ్ఞ‌ా
pi_125421913
Altcoin update:

nmc = 3016 (omgerekend 20 BTC)
ltc = 1950 (omgerekend 47 BTC)
ppc = 3607 (omgerekend 7,68 BTC)
trc = 1850 (omgerekend 8,51 BTC)

Waarde nog niet vastgesteld (geen exchange):
fc = 19198
bqc = 69520
  woensdag 17 april 2013 @ 23:19:40 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125422813
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:43 schreef EugeneKrabs het volgende:
Starting with almost nothing, I made almost $500,000 gambling with Bitcoin. I then lost it all in about 60 seconds. I am now $50k in debt and will most likely lose my job, my visa status, my fiancee. AMA.

http://www.reddit.com/r/I(...)_made_almost_500000/
Dat heeft nauwelijks met Bitcoin te maken, maar meer met het feit dat gokken ook verliezen kan betekenen.
censuur :O
pi_125423445
Inderdaad, bitzino :') kom op zeg. Er zijn zoveel casino's, snap niet het nut ervan om speciaal voor bitcoin te maken...
Facts don't care about your feelings
pi_125425173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, bitzino :') kom op zeg. Er zijn zoveel casino's, snap niet het nut ervan om speciaal voor bitcoin te maken...
Snel storten en snel cashen i.p.v. lange en irritante ID-verificaties.
  donderdag 18 april 2013 @ 00:32:13 #67
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
  donderdag 18 april 2013 @ 02:18:18 #68
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125428327
Heuj, staan we weer op 100 USD?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 18 april 2013 @ 09:04:33 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125429975
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:34 schreef Falco het volgende:
Selang, wat is jouw mening over Bitcoin?
Bubble.

Ik geloof wel dat er een markt is voor een anoniem transactiemedium maar bitcoin is hiervoor niet geschikt imo omdat door de structuur de koers inherent instabiel is. Daardoor is het niet mogelijk om prijzen af te spreken in BTC. Dit ondermijnt het hele idee van een currency.

Mensen die transacties doen in BTC zullen de prijzen dus afspreken in $ of ¤ en direct willen converteren. Dit is enorm duur en riskant (spreads, volatiliteit). Het enige voordeel dat BTC biedt is anonimiteit.

Voor sommige (illegale) business is anonimiteit zo aantrekkelijk dat ze de kosten en risico's wellicht op de koop toe nemen, maar op het moment dat er een alternatief komt dat ook anoniem is maar wel een stabiele koers biedt tov de belangrijke valuta (dus bijvoorbeeld een anoniem dollar equivalent) dan is het gedaan met BTC verwacht ik.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 april 2013 @ 09:07:18 #70
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_125430023
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:43 schreef EugeneKrabs het volgende:
Starting with almost nothing, I made almost $500,000 gambling with Bitcoin. I then lost it all in about 60 seconds. I am now $50k in debt and will most likely lose my job, my visa status, my fiancee. AMA.

http://www.reddit.com/r/I(...)_made_almost_500000/
Tuurlijk :') iemand die studeert en enkel inzet op rood en zwart :') hoe dom kan je zijn.

Lijkt me meer een zielig verhaal om grartis bitcoins te ontvangen van mensen die medelijden met hem hebben. En zijn verlies komt niet door de crash maar door zijn gokken

Had laatst ook een artikel gelezen van iemand die toen de bitcoin nog erg laag stond zich een pizza besteld. Stel hij had dat ingewisseld toen hij op het hoogste stond dan kostte die pizza hem 30.000$

Achja zo gaat dat

[ Bericht 11% gewijzigd door Maikuuul op 18-04-2013 09:13:25 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 18 april 2013 @ 09:32:34 #71
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_125430553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:00 schreef Mender het volgende:
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat het geld wat je van mtgox af hebt gehaald op je bankrekening staat? Ik wacht al 7 dagen }:|
Heb ook uit laten betalen op de 10e maar kon 3 tot 5 werkdagen duren..Vandaag is de 6e werkdag en rekening houdend met de drukte wacht ik deze week nog maar effe af.. Maandag ga ik me wel zorgen maken als ik het dan nog niet heb ontvangen..
pi_125433219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bubble.

Ik geloof wel dat er een markt is voor een anoniem transactiemedium maar bitcoin is hiervoor niet geschikt imo omdat door de structuur de koers inherent instabiel is. Daardoor is het niet mogelijk om prijzen af te spreken in BTC. Dit ondermijnt het hele idee van een currency.

Mensen die transacties doen in BTC zullen de prijzen dus afspreken in $ of ¤ en direct willen converteren. Dit is enorm duur en riskant (spreads, volatiliteit). Het enige voordeel dat BTC biedt is anonimiteit.

Voor sommige (illegale) business is anonimiteit zo aantrekkelijk dat ze de kosten en risico's wellicht op de koop toe nemen, maar op het moment dat er een alternatief komt dat ook anoniem is maar wel een stabiele koers biedt tov de belangrijke valuta (dus bijvoorbeeld een anoniem dollar equivalent) dan is het gedaan met BTC verwacht ik.
Mee eens, ik denk dat BTC een mooie proof of concept is waar men lering uit kan trekken voor de toekomst, ik vermoed dat er binnenkort ook wel commercieele alternatieven zullen ontstaan die beter zullen werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_125433774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:07 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Tuurlijk :') iemand die studeert en enkel inzet op rood en zwart :') hoe dom kan je zijn.

Wiskunde nog wel. De kans dat er 7 keer achterelkaar zwart komt, is precies even groot als dat je ze om en om krijgt. Of Als je 9 keer achterelkaar zwart krijgt, is de volgende net zo goed weer 50/50 kans.

En geloven dat je met het 'martingale principe' zeker weten gaat winnen. Mijn hemel zeg.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:25:12 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125433832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:07 schreef raptorix het volgende:
Mee eens, ik denk dat BTC een mooie proof of concept is waar men lering uit kan trekken voor de toekomst, ik vermoed dat er binnenkort ook wel commercieele alternatieven zullen ontstaan die beter zullen werken.
Zoals OpenCoin Inc.?

Vooralsnog lijkt Bitcoin vooral op een enorme gokmarkt, en dat blijkt ook wel uit dit topic. Wat de een wint, verliest de ander.
censuur :O
pi_125439206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoals OpenCoin Inc.?

Vooralsnog lijkt Bitcoin vooral op een enorme gokmarkt, en dat blijkt ook wel uit dit topic. Wat de een wint, verliest de ander.
Ik zal er eens naar kijken, ziet er grappig uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † donderdag 18 april 2013 @ 14:07:39 #77
230491 Zith
pls tip
pi_125439327
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idioot.
Mathematics grad die in casino's speelt voor eckte dollars... 8)7
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_125443547
Zijn er hier mensen die ook via btc-e.com gehandeld hebben? Zo ja, wat zijn de bevindingen?
  donderdag 18 april 2013 @ 16:02:53 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125443622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:01 schreef Morphs het volgende:
Zijn er hier mensen die ook via btc-e.com gehandeld hebben? Zo ja, wat zijn de bevindingen?
Werkt aardig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125443756
Mijn bitcointicker in Firefox gaf aan dat de Mt.Gox-koers op 296,5 dollar stond. Het is een bug, maar ik schrok me rot :o
pi_125443933
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:02 schreef Scorpie het volgende:
Werkt aardig.
Dat klinkt niet heel overtuigd. Wat er is goed en wat is matig? Ik kan zelf niet fatsoenlijk inloggen (als ik 'ingelogd' bent zegt ie bij alles "authorization required".)
pi_125444480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:10 schreef Morphs het volgende:

[..]

Dat klinkt niet heel overtuigd. Wat er is goed en wat is matig? Ik kan zelf niet fatsoenlijk inloggen (als ik 'ingelogd' bent zegt ie bij alles "authorization required".)
Dat probleem heb ik niet. Ik vind de site wel onhandig en onoverzichtelijk maar als je eenmaal een order hebt geplaatst wordt die snel vervuld en het overboeken van bitcoins gaat snel
  donderdag 18 april 2013 @ 16:40:29 #83
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
  donderdag 18 april 2013 @ 17:02:40 #84
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125445977
Bij bitcoin.de gaat het ook wel goed
quote:
Good news! Today's talks with our preferred partner bank were very successful. As of now it's not about the IF but the HOW regarding a cooperation with that bank. If all works out according to plan we'll sign the contract in appr. three to four weeks. Keep your fingers crossed! Simultaneously we're going to prepare the technical details to get bitcoin.de hooked up with the bank's IT system. We also talked about the possibilities for our european users of bitcoin.de to open an account at this bank. We can't promise anything at the time of this writing but this could be HUGE! We will do our very best to let this dream come true. Now to the less good news: As already reported earlier today one or more crooks gained access to 5 of our more than 50.000 user accounts. The 5 users affected will be contacted by us with information regarding reactivation of their accounts. Our security system did detect this anomaly and did prevent bigger losses. We take the blame for this regrettable but manageable loss because contrary to our earlier statement today we can not completely exclude the possibility that an already reported and fixed vulnerability aided the people responsible for this mess. As a precautionary measure all users will be forced to set a new password upon their next login. It is also advised to de- and reactivate your OTP (two factor authentication). We will launch some new security features within the next few days to make bitcoin.de even safer. The actual time for answering support tickets is appr. 48 hours. Tomorrow and at the beginning of next week we'll get more manpower for our support team. We then hope to answer all support tickets within 24 hours again. Thanks for your support and understanding!
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125448071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:01 schreef Morphs het volgende:
Zijn er hier mensen die ook via btc-e.com gehandeld hebben? Zo ja, wat zijn de bevindingen?
Werkt prima, zoals Scorpie zegt.

Als je wat wil verkopen: zeg in de trollbox vantevoren dat je de prijs gaat pumpen en wacht tot deze omhoog gaat (zeg eventueel "MaGNeT is pumping too!"). Verkoop dan juist.

Als je wat wil kopen: zeg in de trollbox vantevoren dat je een flinke partij munten wil dumpen en wacht tot deze omlaag gaat. Koop dan juist.

:P
pi_125448226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Werkt prima, zoals Scorpie zegt.

Als je wat wil verkopen: zeg in de trollbox vantevoren dat je de prijs gaat pumpen en wacht tot deze omhoog gaat (zeg eventueel "MaGNeT is pumping too!"). Verkoop dan juist.

Als je wat wil kopen: zeg in de trollbox vantevoren dat je een flinke partij munten wil dumpen en wacht tot deze omlaag gaat. Koop dan juist.

:P
Ben benieuwd wanneer er meerlaagse reverse psychology bij komt kijken.
  donderdag 18 april 2013 @ 18:28:31 #87
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125448887
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:05 schreef Skint het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer er meerlaagse reverse psychology bij komt kijken.
Je voelt je lichaam zwaaar worden. Blijf goed ademen. Je voelt je lichaam zwaaar worden. Litecoin. Litecoin. Litecoin.
  donderdag 18 april 2013 @ 18:28:35 #88
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_125448890
Mijn Duits is niet zo goed en ben nu te moe om er mijn best op te doen :9

Wat is in grote lijnen het nieuws op Bitcoin-24.com?
hoihallo
pi_125448948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:28 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Mijn Duits is niet zo goed en ben nu te moe om er mijn best op te doen :9
Hier, volgende keer zelf doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125450346
Mijn rating is al 9 op bitcoin.de *O*
  donderdag 18 april 2013 @ 19:29:57 #91
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125450913
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:16 schreef EugeneKrabs het volgende:
Mijn rating is al 9 op bitcoin.de *O*
Tijd om je slag te slaan. *O*
  donderdag 18 april 2013 @ 20:16:26 #92
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_125452889
Satoshi heeft 1M BTC en kan mogelijk geïdentificeerd worden

Leuke data-analyse van de blockchain, correleren van miners door de stijging van de nonce waarden over tijd.

https://bitslog.wordpress(...)of-satoshi-nakamoto/
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_125453174
Ja, maar hij verkloot zichzelf en ze eigen coin als hij dat wil verkopen, dus hij moet nog wel een tijdje wachten tot er veel meer markt is :P

Hij zou ook wel dom geweest zijn (en dat is hij niet) als hij hier zelf niets aan ging verdienen...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 april 2013 @ 20:30:53 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125453526
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:16 schreef eleusis het volgende:
Satoshi heeft 1M BTC en kan mogelijk geïdentificeerd worden
Genius beschrijft het goed! Je verzint iets wat geen waarde heeft. Je zorgt dat mensen moeite moeten doen om er aan te komen. En vervolgens gaan ze er geld voor betalen! Tegen de tijd dat-ie gaat cashen is-ie multimiljonair. Waarschijnlijk is-ie dat al.
Mooie hype, heeft-ie heel goed gedaan.
censuur :O
pi_125453727
Gerucht dat MtGox, net als Bitcoin-24, ook problemen heeft in de EU:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=179827.0
  donderdag 18 april 2013 @ 20:37:12 #96
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125453823
pff vandaar dat ik m'n geld nog niet heb :(
pi_125454397
Dat is niet best :o.
జ్ఞ‌ా
  donderdag 18 april 2013 @ 20:50:54 #98
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125454592
quote:
3s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:47 schreef µ het volgende:
Dat is niet best :o.
Zorgt voor vooruitgang!
  donderdag 18 april 2013 @ 21:06:16 #99
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_125455490
Lekker dan :') Ik mag hopen dat gebruikers nog hun BTC-inkomsten zullen innen?
pi_125455972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:50 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Zorgt voor vooruitgang!
Het feit dat de overheid je tegoeden zomaar kan bevriezen, pleit alleen maar meer voor Bitcoin :)
  donderdag 18 april 2013 @ 21:31:46 #101
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125457051
Ik wil met bitcoin iets kopen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik wachten totdat de koers op een bepaald punt is, of maakt dat niet uit? En wat is de meest simpele manier om dit te doen?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125457213
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:31 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik wil met bitcoin iets kopen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik wachten totdat de koers op een bepaald punt is, of maakt dat niet uit? En wat is de meest simpele manier om dit te doen?
Je wil er iets mee kopen? Dan maakt het weinig uit hoeveel 1 bitcoin waard is toch?
De snelste manier is met iDeal via happycoins/bitonic, maar dat is wel duurder.
Maar de rest is vreselijk traag.
  donderdag 18 april 2013 @ 21:35:29 #103
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125457285
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:34 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

Je wil er iets mee kopen? Dan maakt het weinig uit hoeveel 1 bitcoin waard is toch?
De snelste manier is met iDeal via happycoins/bitonic, maar dat is wel duurder.
Maar de rest is vreselijk traag.
Hoe traag? :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125457402
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:35 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Hoe traag? :P
Mt. Gox: wekenlang in de wachtrij staan om geverifieerd te worden.
Bitcoin.de: wachten tot de verkoper jouw geld ontvangt op zijn (buitenlandse) rekening, en de betaling bevestigt.
BTC-e: geen idee hoe je er uberhaupt geld op krijgt en hoe lang dat duurt :')
Bitcoin-24: wachten tot de site ooit weer open gaat

Misschien weet iemand hier nog een betere site..
pi_125457578
www.bitcoin-central.net is weer open na beveiligingslek :P , maakt nu wel een stabiele indruk. Jaja, het is een beetje het Wilde Westen in exchange-land. :')
  donderdag 18 april 2013 @ 21:49:19 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125458090
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:37 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

Mt. Gox: wekenlang in de wachtrij staan om geverifieerd te worden.
Bitcoin.de: wachten tot de verkoper jouw geld ontvangt op zijn (buitenlandse) rekening, en de betaling bevestigt.
BTC-e: geen idee hoe je er uberhaupt geld op krijgt en hoe lang dat duurt :')
Bitcoin-24: wachten tot de site ooit weer open gaat

Misschien weet iemand hier nog een betere site..
Dat alles heeft Senor_Chang toch niet nodig? Hij betaalt gewoon bitcoins aan de verkoper.
censuur :O
pi_125458128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat alles heeft Senor_Chang toch niet nodig? Hij betaalt gewoon bitcoins aan de verkoper.
Idd, hij wil gewoon snel bitcoins krijgen, en dat kan het best met iDeal.
  donderdag 18 april 2013 @ 22:04:40 #108
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125458992
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:49 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

Idd, hij wil gewoon snel bitcoins krijgen, en dat kan het best met iDeal.
EugeneKrabs heeft een lange dag gehad. :D
pi_125459007
Hmm, als dat gedoe met MtGox en die rekeningen doorgaat zal de koers misschien ook weer even dalen. Mooi moment om te kopen.
pi_125459280
Mijn withdrawal via bitcoin-central.net had ik in 4 dagen op mijn rekening, ze gebruiken een Franse bank.
pi_125460851
Volgens mij is bitstamp op het moment nog de meest consistente exchange, ze staan ook nauwelijks in een negatief daglicht. Lekker duidelijke site en zeer snelle SEPA withdrawals.
  donderdag 18 april 2013 @ 22:46:17 #112
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125464632
Over de 100$
pi_125464688
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:37 schreef EugeneKrabs het volgende:
Mt. Gox: wekenlang in de wachtrij staan om geverifieerd te worden.
Bitcoin.de: wachten tot de verkoper jouw geld ontvangt op zijn (buitenlandse) rekening, en de betaling bevestigt.
BTC-e: geen idee hoe je er uberhaupt geld op krijgt en hoe lang dat duurt :')
Bitcoin-24: wachten tot de site ooit weer open gaat

Misschien weet iemand hier nog een betere site..
Bitstamp.net, werkt echt prima.

Je kunt tot ¤10K depositen zonder verificatie, ze hanteren zeer fatsoenlijke fees, en het systeem werkt snel en goed. Om meer dan ¤10K te storten of meer dan ¤1K te withdrawen moet je wel geverifieerd worden, dat duurde bij mij 1 dag (ten tijde van grote drukte zelfs).

Met bitcoin.de heb ik trouwens wat het kopen van bitcoins betreft alleen maar goede ervaringen. Met het verkopen waren er dan helaas een paar lijers die geen betalingen hebben gedaan (omdat de koers direct daarna flink daalde). Die krijgen dan uiteraard ook geen coins, dus het kost me niks, maar het is wel jammer dat ze op die manier onder een deal uit kunnen wezelen (daardoor gaat wel hun rating aan puin of worden ze geband, en kunnen dan niet meer opnieuw meedoen met die bankrekening, dus men doet dat niet zomaar).
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 01:49:14 #116
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125466974
112. Ik weet dat het gebakken lucht is, maar toch doet het me goed.
pi_125467717
Wie er nu niet bij is :D
pi_125467883
Ruim boven de honderd. Mooi.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:02:08 #119
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125468307
Ik word gewoon aan het lijntje gehouden door mtgox. Ze zeggen nu dat de transactie momenteel nog door hun bank wordt verwerkt.
pi_125468529
quote:
Nog een argument tegen banken.
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:52:24 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125468954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:23 schreef MaGNeT het volgende:
Nog een argument tegen banken.
Banken willen niet dat je veel geld opneemt, want dan stort hun kaartenhuis in. Big surprise!
censuur :O
pi_125469834
Holy mother _O_ En nog aan het stijgen. Nu is de vraag, wanneer verkopen?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:45:03 #124
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125469983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Holy mother _O_ En nog aan het stijgen. Nu is de vraag, wanneer verkopen?
tja je weet dat ze morgen nog maar 50 waard kunnen zijn
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125470621
Ingekocht op $60 en had voor mezelf voorgenomen zeker te verkopen op het dubbele. Maar nu word ik gulzig :P
Facts don't care about your feelings
pi_125470885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Holy mother _O_ En nog aan het stijgen. Nu is de vraag, wanneer verkopen?
:o

Ondanks dat gedoe met SEPA en MtGox.
pi_125471505
ik heb zojuist verkocht.

Zag dik 1m mtgox lag en zag de bui al hangen.

Dit spelletje van bitcoins is veels te voorspelbaar.(en eigenlijk ook onvoorspelbaar door bepaalde factoren)
Het is zo duidelijk hoe het gemanipuleerd word.

Je koopt in op laagste punt, dan trapsgewijs verkoop je omhoog, steeds beetje meer.
Op het, naar jouw eigen keuze, hoogste punt verkoop je trapsgewijs omlaag.

Een en al winst, en de rest van de kopers en verkopers joggen er maar beetje achteraan, denkende dat zij degene zijn die de prijs bepalen. :')

Zie je ook goed op btc-e. als onze eigen MagNet hier al een rally kan veroorzaken door te zeggen dat hij het pumped, maar eigenlijk niets doet, en voila je zag de prijs va LTC daadwerkelijk stijgen.

Psychologie.. gevaarlijk middel in ieder geval qua dit gedoe.
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:46:55 #128
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_125471529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik heb zojuist verkocht.

Zag dik 1m mtgox lag en zag de bui al hangen.

Dit spelletje van bitcoins is veels te onvoorspelbaar.
Het is zo duidelijk hoe het gemanipuleerd word.

Je koopt in op laagste punt, dan trapsgewijs verkoop je omhoog, steeds beetje meer.
Op het, naar jouw eigen keuze, hoogste punt verkoop je trapsgewijs omlaag.

Een en al winst, en de rest van de kopers en verkopers joggen er maar beetje achteraan, denkende dat zij degene zijn die de prijs bepalen. :')

Zie je ook goed op btc-e. als onze eigen MagNet hier al een rally kan veroorzaken door te zeggen dat hij het pumped, maar eigenlijk niets doet, en voila je zag de prijs va LTC daadwerkelijk stijgen.

Psychologie.. gevaarlijk middel in ieder geval qua dit gedoe.
En nu je geld nog maar eens zien te krijgen..
pi_125471557
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En nu je geld nog maar eens zien te krijgen..
Ja staat er als het goed is zometeen op mn rekening.

Binnen 1 dag, en anders maandag, want weekend etc.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:06:13 #130
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_125472087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja staat er als het goed is zometeen op mn rekening.

Binnen 1 dag, en anders maandag, want weekend etc.
Ook daadwerkelijk op je bankrekening of op je account? Want ik zit al net als Mender al vanaf de 10e op mijn geld te wachten..
pi_125472118
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ook daadwerkelijk op je bankrekening of op je account? Want ik zit al net als Mender al vanaf de 10e op mijn geld te wachten..
Ik verkoop het niet op gox, maar via bitonic.

Iets verlies dan, maar i can live with that.
Beetje verlies kan ik wel tegen, als ik mn geld maar heb.
pi_125472206
Toch net maar 3 bitcoins verkocht voor 125 dollar via Bitstamp. Eergisteren gekocht voor 88 dollar, dus een heel klein winstje :P
pi_125472933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Toch net maar 3 bitcoins verkocht voor 125 dollar via Bitstamp. Eergisteren gekocht voor 88 dollar, dus een heel klein winstje :P
Zo moet je het gewoon altijd zien.

Niemand, nee echt niemand, kan precies op de piek eruit stappen.
Als je dat eenmaal beseft dan is elke winst idd gewoon een winst.

Helaas heb ik verlies, ik was een van de dombos die op het hoogste punt erin stapte.
Maar goed, de helft terug nu, i can live with that.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:40:37 #134
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125473303
ook iemand problemen met bitcoin.de?

Als ik een sell order probeer aan te leggen voor sepa en nederland krjig ik dit:
you have to provide account details for the following payment method(s): Netherlands (see Settings).
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:18:18 #135
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_125474809
Ik maakte enkele dagen geleden de fout door niet op 45 euro (prijs per BTC op Bitonic) in te stappen. Door de gestage prijsdaling wachtte ik met een bescheiden inkoop tot de koers beneden de 40 euro daalde, maar dat kwam dus niet uit. :+
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:18:22 #136
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125474813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:40 schreef Matty___ het volgende:
ook iemand problemen met bitcoin.de?

Als ik een sell order probeer aan te leggen voor sepa en nederland krjig ik dit:
you have to provide account details for the following payment method(s): Netherlands (see Settings).
Bitcoin.de heeft volgens mij ook account problemen met hun bankrekening enzo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125474978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik maakte enkele dagen geleden de fout door niet op 45 euro (prijs per BTC op Bitonic) in te stappen. Door de gestage prijsdaling wachtte ik met een bescheiden inkoop tot de koers beneden de 40 euro daalde, maar dat kwam dus niet uit. :+
Precies hetzelfde hier. :+
  † In Memoriam † vrijdag 19 april 2013 @ 12:45:45 #138
230491 Zith
pls tip
pi_125475788
Er is geen fout omdat er geen berekening/voorspelling mogelijk is. Dat is hetzelfde als zeggen dat je de fout maakte door op rood te leggen ipv. zwart.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_125481958
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:18 schreef Scorpie het volgende:
Bitcoin.de heeft volgens mij ook account problemen met hun bankrekening enzo.
Bitcoin.de werkt helemaal niet met een bankrekening. De koper betaalt rechtstreeks aan de verkoper en zij harken alleen een half procent BTC binnen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125491591
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:09 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bitcoin.de werkt helemaal niet met een bankrekening. De koper betaalt rechtstreeks aan de verkoper en zij harken alleen een half procent BTC binnen.
volgens mij komt hij in de war met umm.. hoe heette die site ook alweer, iets met bitcoin24 nogwat.
Daar had de eigenaar plots problemen na die dikke crash van 250 dollar.
pi_125496490
Currency War, Trade War, Real War
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:02:35 #142
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125497787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik maakte enkele dagen geleden de fout door niet op 45 euro (prijs per BTC op Bitonic) in te stappen. Door de gestage prijsdaling wachtte ik met een bescheiden inkoop tot de koers beneden de 40 euro daalde, maar dat kwam dus niet uit. :+
Een 'fout' is het verkeerde woord. Een beetje als de roulettespeler die zeg: 'ik maakte de fout om mijn geld niet op zwart te zetten'.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:03:19 #143
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125497829
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:45 schreef Zith het volgende:
Er is geen fout omdat er geen berekening/voorspelling mogelijk is. Dat is hetzelfde als zeggen dat je de fout maakte door op rood te leggen ipv. zwart.
Precies.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:06:56 #144
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125498059
quote:
Overduidelijk onzin om de koersval aan DDOS lag te wijten. Iemand is gewoon een spelletje aan het spelen. Al het gespeculeer dat je ziet heeft niets maar dan ook niets met de fundamentele waarde van Bitcoin te maken. Een en al gebakken lucht en dubieuze activiteit.

Toen de koers viel kon je duidelijk zien in hoeverre al die mensen in Bitcoin geloofden. Ik houd de waarde op 1-10 dollar, alles erboven is gebakken lucht.
pi_125500837
Ja jij zal het wel weten want jij bent zo slim.
Facts don't care about your feelings
pi_125507846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja jij zal het wel weten want jij bent zo slim.
Ad hominem
pi_125515065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja jij zal het wel weten want jij bent zo slim.
Hij heeft anders gewoon gelijk.

Zo moeilijk is het niet die koers te beinvloeden.


Hij klinkt ongelooflijk gay, maar qua koers informatie heb ik hem er zelden naast zien zitten.

En het is grappig, dat zijn getekende grafiek bijna exact overeenkomt met die van gisteren, als je bijv. de 6maanden grafiek van bitcoinity erbij pakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 20-04-2013 08:30:23 ]
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:38:26 #148
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125520803
Ik heb nu .27 bitcoin over na mijn aankoop. Aan de koers te zien, is een prijs van 90¤ per bitcoin een hoge waardering dus wil ik die graag omruilen voor euries. Hoe kan ik dat het beste doen?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125520836
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:38 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik heb nu .27 bitcoin over na mijn aankoop. Aan de koers te zien, is een prijs van 90¤ per bitcoin een hoge waardering dus wil ik die graag omruilen voor euries. Hoe kan ik dat het beste doen?
bitonic.nl
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:40:07 #150
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125520859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

bitonic.nl
Dank. Wist niet dat je er ook kon verkopen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:42:19 #151
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125520908
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

bitonic.nl
Welk adres moet ik bij retour bitcoinadres zetten? Het adres waar de bitcoins op zitten?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125520931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:42 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Welk adres moet ik bij retour bitcoinadres zetten? Het adres waar de bitcoins op zitten?
Adres waarop je munten ontvangt.
dus idd je eigen portemonnee adres.

Of desnoods maak je een nieuw adres aan(ik ga ervanuit dat je die standaard bitcoin-qt wallet hebt)
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:44:12 #153
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125520955
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Adres waarop je munten ontvangt.
dus idd je eigen portemonnee adres.

Of desnoods maak je een nieuw adres aan(ik ga ervanuit dat je die standaard bitcoin-qt wallet hebt)
Nope, mijn bitcoins zitten op een .onion site. Dus nu moet ik een wallet aanmaken?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125520980
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:44 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nope, mijn bitcoins zitten op een .onion site. Dus nu moet ik een wallet aanmaken?
Um ja dat lijkt me wel zo gemakkelijk idd.
Anders zou ik het ook zo snel niet weten.

Als je maar een "retour" adres hebt waar je makkelijk bij kant, voor het geval dat.
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:47:12 #155
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125521020
De wallet service is nog in testfase. We hebben de aanmelding voor nieuwe gebruikers tijdelijk gesloten omdat we eerst verbeteringen door willen voeren.

:'( :'( :'( :'(
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125521034
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:47 schreef Senor__Chang het volgende:
De wallet service is nog in testfase. We hebben de aanmelding voor nieuwe gebruikers tijdelijk gesloten omdat we eerst verbeteringen door willen voeren.

:'( :'( :'( :'(
Zijn zat sites waar je zo een wallet aanmaakt.
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:48:10 #157
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125521043
Noem er eens een paar :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125521131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:48 schreef Senor__Chang het volgende:
Noem er eens een paar :P
http://bitcoin.org/en/choose-your-wallet

hier staan er genoeg tussen, webbased wallets.
pi_125521155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:48 schreef Senor__Chang het volgende:
Noem er eens een paar :P
https://easywallet.org/w/9VixrRgR5SCbwBnyTzeHin

voor op je mobiel, dan scan je de QR code bijv.
Maar daar weet ik minder vanaf.
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:55:12 #160
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125521201
Blockchain geworden.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125525332
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:44 schreef Senor__Chang het volgende:
Nope, mijn bitcoins zitten op een .onion site. Dus nu moet ik een wallet aanmaken?
Ik hoop dat het iets is waar je private keys alleen lokaal worden gedecrypt (zoals ook bij blockchain.info/wallet) en dat je een eigen backup hebt? Anders is het een accident waiting to happen...
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125527394
Wat een serene rust op de bitcoinmarkt. Tijd voor een uitbraak naar boven of beneden?
Abre los ojos
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:09:07 #163
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125529178
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:46 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik hoop dat het iets is waar je private keys alleen lokaal worden gedecrypt (zoals ook bij blockchain.info/wallet) en dat je een eigen backup hebt? Anders is het een accident waiting to happen...
Volgens mij ben ik het kwijt :P Gelukkig is het 'maar' 0.27 bitcoin en niet de 1,4 van gisteren.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125531419
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 18:03 schreef MrUnchained het volgende:
Wat een serene rust op de bitcoinmarkt. Tijd voor een uitbraak naar boven of beneden?
Gestaag omhoog.

Want omlaag gebeurt alleen als er grote paniek of echt rare incidenten optreden. Waarbij de blokkering van bitcoin-24 en het stoppen van bitfloor al niet eens meer voor veel tumult zorgde, dat zou 2 jaar geleden wel anders zijn geweest.

Verder neemt de interesse en aandacht voor Bitcoin nog steeds alleen maar toe, met alle nieuwe instappers van dien. OKCupid (grote datingsite) die Bitcoin gaat accepteren, Western Union en MoneyGram die lucht krijgen van Bitcoin, en een shitload aan rijke stinkerds in o.a. Rusland en China die staan te trappelen om hun miljarden in bitcoins om te zetten, omdat ze graag onder het juk van hun overheid uit willen.

Maar goed, er zullen vast wel technische analyse fetisjisten zijn die je anders willen doen geloven, omdat ze (tegen alle common sense in) meer vertrouwen hebben in hun lijntjes, grafiekjes, en "fibonacci retracements" :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Jace_TBL op 20-04-2013 20:13:57 ]
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125533371
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:09 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik het kwijt :P Gelukkig is het 'maar' 0.27 bitcoin en niet de 1,4 van gisteren.
Als je het naar het juiste adres hebt verstuurd dat je van bitonic had gekregen, kun je het daar op zien verschijnen (als je de link had doorgestuurd naar je email tenminste)
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:57:28 #166
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125533530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je het naar het juiste adres hebt verstuurd dat je van bitonic had gekregen, kun je het daar op zien verschijnen (als je de link had doorgestuurd naar je email tenminste)
Ja, staat er nu op. Las op reddit dat anderen ook last hadden van wat vertraging.

Vraag blijft wat ik nu moet doen met mijn coins. Aangezien het geen hog bedrag is, kan ik het ook erop laten staan en kijken wat de koers doet. Wat verwachten jullie voor de komende tijd?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_125533858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:57 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, staat er nu op. Las op reddit dat anderen ook last hadden van wat vertraging.

Vraag blijft wat ik nu moet doen met mijn coins. Aangezien het geen hog bedrag is, kan ik het ook erop laten staan en kijken wat de koers doet. Wat verwachten jullie voor de komende tijd?
Te onvoorspelbaar.

Het principe achter bitcoins vind ik leuk, maar uiteindelijk blijft het waardeloos.
Nu kunnen we een discussie gaan voeren over euros en dollar ala fiat geld en de waarde daarvan.

Maar daar schieten we niks mee op.
Bitcoins blijft veels te veel een gemakkelijke speelbal, dit is hoogstens een eerste halte qua digitale valuta en zeker niet het eindstation.

Wat ik vermoed is dat het vast nog wel zal stijgen, stukken langzamer eigenlijk net als laatst.
Plots een sprong omhoog, een daling, waarmee een nieuwe bodem ontstaat, weer sprong omhoog.

Geleidelijk maar nog steeds geleid door de mensen met het grote geld (als je het mij vraagt) en dus onbetrouwbaar.

Anyway, als je het nu zou verkopen heb je dan winst in vergelijking wat je ooit gekost heeft?
Dan is het nooit een slecht idee om te verkopen, je laten leiden door hebzucht is bijna altijd een slechte manier om te handelen.

Waarom? omdat je dan altijd zal hopen op nog een stapje hoger qua bedrag, net dat beetje meer.
En dan zul je zien dat die hele koers opeens omlaag flikkert.
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:12:39 #168
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_125534081
Ik heb mijn bitcoins een paar dagen geleden gekocht toen het zo'n 75¤/bitcoin was, om een aankoop te doen. Heb verder ook totaal geen inzicht in deze valuta, maar ik dacht misschien voor de gein een klein beetje aanhouden. Ik zal iig een paar dagen wachten :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:58:17 #169
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125536570


_O- _O-

geniaal
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:24:56 #171
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125537715
Haha. Ik geloof heilig in beter goed gejat dan slecht verzonnen.
pi_125548585
Test
pi_125548686
Hallo allemaal,

Ben een aantal dagen geleden begonnen met het handelen in bitcoins. Stapte voor het eerst in op ¤ 72 euro en was een beetje aan het testen hoe het allemaal werkt. Daarna kwam al snel Boston en heb ik maar ff snel bijgekocht op ¤ 55 en op ¤ 48 euro. Later weer alles verkocht rond de ¤ 80 en nu weer voorzichtig ingestapt op ¤ 98

Ik bebruik MTGOX en http://preev.com/btc/eur voor de koersinfo zonder ingelogd te zijn. Ik volg ook @BitcoinGreed op twitter.

Nou dat we lekker veel mogen verdienen in deze hype ;)
  zondag 21 april 2013 @ 12:09:47 #174
332574 µ
alt-m
pi_125549778
జ్ఞ‌ా
  zondag 21 april 2013 @ 14:51:56 #175
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125554785
Nice, Mars One accepteerd bitcoin donaties
  zondag 21 april 2013 @ 15:23:12 #176
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125557302

Een Jalapeno in het wild?!? :o
pi_125559952
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:27 schreef zeurniet888 het volgende:
Hallo allemaal,

Ben een aantal dagen geleden begonnen met het handelen in bitcoins. Stapte voor het eerst in op ¤ 72 euro en was een beetje aan het testen hoe het allemaal werkt. Daarna kwam al snel Boston en heb ik maar ff snel bijgekocht op ¤ 55 en op ¤ 48 euro. Later weer alles verkocht rond de ¤ 80 en nu weer voorzichtig ingestapt op ¤ 98

Ik bebruik MTGOX en http://preev.com/btc/eur voor de koersinfo zonder ingelogd te zijn. Ik volg ook @BitcoinGreed op twitter.

Nou dat we lekker veel mogen verdienen in deze hype ;)
Begrijp ik nou goed dat je Bitcoin enkel ziet als een soort beleggingsvehikel, en verder geen reet begrijpt van waar het eigenlijk om gaat of hoe het concept eigenlijk werkt?

Want dat is wel jammer, dat er allemaal van die beleggende aasgieren op afkomen, wie Bitcoin geen reet interesseert maar alleen met euro-tekens in hun ogen een volatiele koers in de gaten houden.

Je noemt het een "hype" maar daar sla je de plank (hopelijk) mis.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 21 april 2013 @ 17:12:17 #179
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125560631
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:27 schreef zeurniet888 het volgende:
Hallo allemaal,

Ben een aantal dagen geleden begonnen met het handelen in bitcoins. Stapte voor het eerst in op ¤ 72 euro en was een beetje aan het testen hoe het allemaal werkt. Daarna kwam al snel Boston en heb ik maar ff snel bijgekocht op ¤ 55 en op ¤ 48 euro. Later weer alles verkocht rond de ¤ 80 en nu weer voorzichtig ingestapt op ¤ 98

Ik bebruik MTGOX en http://preev.com/btc/eur voor de koersinfo zonder ingelogd te zijn. Ik volg ook @BitcoinGreed op twitter.

Nou dat we lekker veel mogen verdienen in deze hype ;)
Hallo Satan. Veel plezier met je verzameling wc papier.
pi_125560913
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:00 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Want dat is wel jammer, dat er allemaal van die beleggende aasgieren op afkomen, wie Bitcoin geen reet interesseert maar alleen met euro-tekens in hun ogen een volatiele koers in de gaten houden.

Je noemt het een "hype" maar daar sla je de plank (hopelijk) mis.
Het is ook een hype :') vooral omdat het de laatste tijd veel in de media is gekomen.

Ik snap niet waarom jullie zo slim doen, alsof de gewone mens geen Bitcoins mag kopen :') Of je het nou koopt omdat je er over gelezen hebt en puur om te gokken zonder, is toch zijn keuze? Denk je dat alle mensen op de beurs, met aandelen of opties zich allemaal in die zooi verdiepen.

Zo lang de koers nog veel te veel schommelt is Bitcoin als valuta gewoon nog kansloos.
Facts don't care about your feelings
pi_125561218
Goh , ik had toevallig van af pagina 1 meelezen en het leek als of iedereen aan het handelen was.

@Jace, wie zegt dat ik er niks van snap?

Anyway een lekker vijandig forum. Zal veel met jullie delen in de toekomst...
  zondag 21 april 2013 @ 17:25:32 #182
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561224
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is ook een hype :') vooral omdat het de laatste tijd veel in de media is gekomen.

Ik snap niet waarom jullie zo slim doen, alsof de gewone mens geen Bitcoins mag kopen :') Of je het nou koopt omdat je er over gelezen hebt en puur om te gokken zonder, is toch zijn keuze? Denk je dat alle mensen op de beurs, met aandelen of opties zich allemaal in die zooi verdiepen.

Zo lang de koers nog veel te veel schommelt is Bitcoin als valuta gewoon nog kansloos.
Je kan toch op zijn minst de moeite nemen wat Bitcoin is en vooral waarom het is ontwikkeld.
  zondag 21 april 2013 @ 17:26:18 #183
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561254
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:25 schreef zeurniet888 het volgende:
Goh , ik had toevallig van af pagina 1 meelezen en het leek als of iedereen aan het handelen was.

@Jace, wie zegt dat ik er niks van snap?

Anyway een lekker vijandig forum. Zal veel met jullie delen in de toekomst...
Valt wel mee hoor. Alleen ik. ;)
pi_125561264
Wie zegt dat ik dit niet heb gedaan en al weet?

Lekker voor ingenomen zooitje hier...
  zondag 21 april 2013 @ 17:26:28 #185
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125561265
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:25 schreef zeurniet888 het volgende:
Goh , ik had toevallig van af pagina 1 meelezen en het leek als of iedereen aan het handelen was.

@Jace, wie zegt dat ik er niks van snap?

Anyway een lekker vijandig forum. Zal veel met jullie delen in de toekomst...
Je inside info bedoel je?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 april 2013 @ 17:26:54 #186
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125561281
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:25 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Je kan toch op zijn minst de moeite nemen wat Bitcoin is en vooral waarom het is ontwikkeld.
Waarom?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 april 2013 @ 17:29:05 #187
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561353
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 17:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je anders een koude rotzak bent.
pi_125561361
Ik bedoelde delen in het breedste zin van het woord
  zondag 21 april 2013 @ 17:29:41 #189
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561376
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:26 schreef zeurniet888 het volgende:
Wie zegt dat ik dit niet heb gedaan en al weet?

Lekker voor ingenomen zooitje hier...
Dat haal ik uit het feit dat je denkt dat het een hype is.
pi_125561377
Laten we iedereen hier in z`n waarde laten...
Iedereen heeft een andere gedachte en reden om mee te doen aan de bitcoin!
  zondag 21 april 2013 @ 17:30:32 #191
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561406
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef wfoes1989 het volgende:
Laten we iedereen hier in z`n waarde laten...
Iedereen heeft een andere gedachte en reden om mee te doen aan de bitcoin!
Je hebt wel gelijk. Beetje rellen en daarna de hand schudden. :)
  zondag 21 april 2013 @ 17:30:45 #192
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125561415
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:29 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Omdat je anders een koude rotzak bent.
Dus elke belegger in aandelen dient de gehele geschiedenis van het bedrijf van zijn aandelen kenne anders is het een koude rotzak?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125561455
quote:
Dat haal ik uit het feit dat je denkt dat het een hype is.
Het is een feit dat het een hype is. Zoek ff het woordje hype op in het woordenboek. Bij de letter H.
  zondag 21 april 2013 @ 17:34:15 #194
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125561548
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 17:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus elke belegger in aandelen dient de gehele geschiedenis van het bedrijf van zijn aandelen kenne anders is het een koude rotzak?
Vooral als hetgeen waarin je belegt een idealistische basis heeft.

quote:
Hallo allemaal,

Ben een aantal dagen geleden begonnen met het handelen in Greenpeace. Stapte voor het eerst in op ¤ 72 euro en was een beetje aan het testen hoe het allemaal werkt. Daarna kwam al snel Boston en heb ik maar ff snel bijgekocht op ¤ 55 en op ¤ 48 euro. Later weer alles verkocht rond de ¤ 80 en nu weer voorzichtig ingestapt op ¤ 98

Ik bebruik MTGOX en http://preev.com/btc/eur voor de koersinfo zonder ingelogd te zijn. Ik volg ook @GreenpeaceGreed op twitter.

Nou dat we lekker veel mogen verdienen met deze onzin.
quote:
Hallo allemaal,

Ben een aantal dagen geleden begonnen met het handelen in Greenpeace. Stapte voor het eerst in op ¤ 72 euro en was een beetje aan het testen hoe het allemaal werkt. Daarna kwam al snel de Tweede Wereldoorlog en heb ik maar ff snel bijgekocht op ¤ 55 en op ¤ 48 euro. Later weer alles verkocht rond de ¤ 80 en nu weer voorzichtig ingestapt op ¤ 98

Ik bebruik MTGOX en http://preev.com/btc/eur voor de koersinfo zonder ingelogd te zijn. Ik volg ook @GreenpeaceGreed op twitter.

Nou dat we lekker veel mogen verdienen met deze onzin.
pi_125568147
Ik merk enige frustratie in dit topic... altijd beleggen met geld dat je kunt missen he? ;)

Volgens mij wordt er weer flink ge DDOSed. MtGox is al enige uren down en BTC-E lijkt er nu ook aan te moeten geloven. En dat te bedenken dat ik vanmiddag even instapte op 126 om een dollar of twee te verdienen... benieuwd of dit een harde crash wordt :P
pi_125568365
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef Morphs het volgende:
En dat te bedenken dat ik vanmiddag even instapte op 126 om een dollar of twee te verdienen
Verdienen aan bitcoins word in dit topic niet gewaardeerd blijkt uit bovenstaande berichten :7 ~O>
pi_125568550
Ja idd lol. Waag het niet om geld te verdienen. We mogen enkel dit fantastische fenomeen aanschouwen en er absoluut niet zelf beter van worden, want dat is immoreel!

https://www.bitstamp.net/market/order_book/ deze doen het nog wel

BTC zakte naar 105 dollar, maar zit nu weer rond 112 dollar

Vraag aan jullie ( behalve die piet piraat ) kopen of verkopen als MTGOX weer terug is.
pi_125568612
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:17 schreef zeurniet888 het volgende:
Vraag aan jullie ( behalve die piet piraat ) kopen of verkopen als MTGOX weer terug is.
Bewaar ze... ik verwacht dat bitcoin in de aankomende weken/maanden weer lekker gaat stijgen
  zondag 21 april 2013 @ 20:44:03 #199
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125570567
Gox is UP
pi_125571607
Gox is DOWN
pi_125571809
Snap niet dat GOX nog steeds zo groot is, ondanks al die aanvallen en down time
pi_125573765
MADNESS
Facts don't care about your feelings
pi_125574558
Heb kunnen kopen op 83.5
pi_125574670
Dat was wel even schrikken...
Facts don't care about your feelings
pi_125575093
ik verkoop pas op 98
pi_125578740
Interessant genoeg ontstond er tijdens de downtime een kleine crash op btc-e waar de prijs onder de 100 zakte, maar op Gox is het vrij stabiel gebleven op zo'n 122-125.. blijkbaar werken de DDOS-truukjes minder.
pi_125579494
Nou op Gox ging hij ook ff snel en hard om laag tot wel 80 euro. Daarna in een paar seconden weer op 90 en nu zelfs weer op 94.34
pi_125579558
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:41 schreef zeurniet888 het volgende:
Heb kunnen kopen op 83.5
_O_ *O*
pi_125579884
Nu maar lekker slapen en morgen wakker worden op ¤ 100 + :P
pi_125581417
Ik vind het nog steeds vreemd dat het verschil zo groot is op gox en btc-e.

Nu $124 op gox en $110 op btc-e. Hierdoor kan je toch heel gemakkelijk traden?
Facts don't care about your feelings
pi_125581612
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu $124 op gox en $110 op btc-e. Hierdoor kan je toch heel gemakkelijk traden?
Probleem is dat je tussen de exchanges geen dollars kan overzetten.. anders was het een gouden business :7
pi_125581745
Maar dat is toch niet nodig? Als ik geld stort op zowel btc-e als gox en op gox verkoop voor 124 en op btc-e koop voor 110 heb ik toch winst 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_125582216
ja dan zou je eenmalig 14 dollar winst hebben met 1 bitcoin..
Maar geld storten op accounts kost geld en geld uitlaten betalen kost geld.. gaat er dus nog een paar dollar van de winst af
  zondag 21 april 2013 @ 23:57:36 #215
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125583948
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat is toch niet nodig? Als ik geld stort op zowel btc-e als gox en op gox verkoop voor 124 en op btc-e koop voor 110 heb ik toch winst 8)7
Als jij de hele withdrawal procedure voor die 4 a 5 dollar per bitcoin wil doen, be my guest.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125584405
En sowieso, geld storten op btc-e, veel succes. Ik heb het nog niet aangedurft met al die vage constructies. Als het zo simpel was geweest zou er veel meer arbitrage plaatsvinden. :P
pi_125587136
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 23:16 schreef wfoes1989 het volgende:
Probleem is dat je tussen de exchanges geen dollars kan overzetten.. anders was het een gouden business :7
Dat kan wel. Er zijn diverse manieren, maar op dit moment is er maar 1 die fatsoenlijk werkt en dat is OKPAY. Helaas zijn de fees zo hoog dat je maar een paar dollar winst kunt maken op een koers van zo'n 110. Bovendien schijnt het traag te zijn (uur delay ofzo) waardoor je best pech kunt hebben met de koers. Ook het totaal aantal transacties schijnt gelimiteerd te zijn per dag waardoor het eigenlijk alleen interessant zou zijn voor mensen die veel geld per keer kunnen overmaken.

Zodra BitInstant wordt toegevoegd aan de mogelijkheden gaan de fees waarschijnlijk flink omlaag en zal er een run ontstaan. Binnen een dag ofzo zal dan het koersverschil tussen de exchanges gelijkgetrokken zijn. Hiervoor zijn dan met name de grote jongens verantwoordelijk die met 10-20k per keer verhandelen.
  maandag 22 april 2013 @ 08:56:57 #218
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125588047
Bitcoinity down.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125588956
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 23:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als jij de hele withdrawal procedure voor die 4 a 5 dollar per bitcoin wil doen, be my guest.
Oke wist niet dat dat zo duur was en inderdaad met delay blijft het nog gokken...
Facts don't care about your feelings
pi_125595408
Bitstamp is down.

quote:
UPDATE: Our peliminary result shows we are not currently suffering a DDoS attack. We are still investigating the exact cause of the unscheduled service outage and we will update you when we have more information.
edit: blijkbaar toch DDoS:

Bitstamp twitterde op maandag 22-04-2013 om 13:25:07 We are under attack. Will be back as soon as possible. reageer retweet


[ Bericht 65% gewijzigd door GuitarJJ op 22-04-2013 13:32:09 ]
pi_125596033
Als ik dit trouwens lees, kan er vanmiddag een grote crash komen, waarbij wordt verwacht dat de koers terug naar de 100 dollar zal zakken. Hun doel is < 30 dollar:

http://pastebin.com/QAPxhEbP

quote:
===OPERATION SHOCK AND AWE
===Date: Monday 2013-04-22
===Start time of event: 15:30 UTC
===Goal: Bring bitcoin price < $30 US dollars

Members, here it is, today's timeline of events.

15:30-15:45 UTC - Spread bogus AP press releases to 50+ national US and British media outlets and 100+ local outlets indicating exchange site Mt. Gox under investigation by Japnese government for securities fraud, with seizure and asset freeze soon
15:45-16:00 UTC - After initial publication of bogus AP press releases, spam story on reddit and upvote with sock accounts, spread panic in comments using sock accounts
16:00 UTC - Several sellers lined up for a coordinated dump of 250,000+ BTC which will crash the price to under 100 to correlate in time with publication of bogus AP reports
16:10 UTC - Massive coordinated http packet flood (distributed F5) from botnet of 1,000,000+ compromised machines on the following sites:
- https://www.mtgox.com
- https://btc-e.com
- https://www.coinbase.com
- https://www.bitpay.com
- https://www.bitinstant.com
- https://www.bitcoitalk.org
- http://s2.bitcoinity.org
- http://bitcoinium.com/
- http://bitcoincharts.com/

16:30 - 17:00 UTC - During the ddos, buy only from Bitstamp which will not be included in the ddos but was included in the coordinated dump.
17:00 UTC - Stop ddos, buy as much cheap bitcoin from MTGOX as possible as quickly as you can
17:00 or later - Bogus AP reports will be corrected / debunked as hoax, price will rebound
Potential profit 200-300%

You all know your stations, distribute this paste to the rest of the group as it won't last long on the hidden wiki. Don't let this get out to the public, we need the price to remain high at 120 leading up to the event for maximum effect.

~~ PREPARE FOR SHOCK AND AWE ~~
Bitcoins snel verkopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door GuitarJJ op 22-04-2013 13:42:12 ]
  maandag 22 april 2013 @ 13:43:05 #222
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125596465
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ik dit trouwens lees, kan er vanmiddag een grote crash komen, waarbij wordt verwacht dat de koers terug naar de 100 dollar zal zakken. Hun doel is < 30 dollar:

http://pastebin.com/QAPxhEbP

[..]

Bitcoins snel verkopen?
ja hoor iemand zet het op pastebin waar je ALLE nieuwe berichten zo kunt lezen en je zet erbij dat het niet naar buiten mag...

anders zet je alvast buy order voor 50 dollar klaar
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125596508
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:43 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ja hoor iemand zet het op pastebin waar je ALLE nieuwe berichten zo kunt lezen en je zet erbij dat het niet naar buiten mag...
Toch is het naamloos, en alleen te zien voor mensen die deze specifieke url hebben. (staat niet in de lijstjes)
  maandag 22 april 2013 @ 13:46:28 #224
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125596554
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:44 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Toch is het naamloos, en alleen te zien voor mensen die deze specifieke url hebben. (staat niet in de lijstjes)
rechts staan alle nieuwe. ik zie zo niet dat hij private is oid
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  maandag 22 april 2013 @ 13:47:38 #225
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125596594
tik het adres even in google in (http://pastebin.com/QAPxhEbP)
echt op elke site staat die zo een beetje

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1cu4ck/
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125596619
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:46 schreef Matty___ het volgende:

[..]

rechts staan alle nieuwe. ik zie zo niet dat hij private is oid
"Unlisted paste, only people with this link can see this paste."

Het hoeft niets voor te stellen, maar hou er rekening mee dat er vanmiddag wat kan gaan gebeuren. ;)
  maandag 22 april 2013 @ 13:49:38 #227
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125596673
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:48 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

"Unlisted paste, only people with this link can see this paste."

Het hoeft niets voor te stellen, maar hou er rekening mee dat er vanmiddag wat kan gaan gebeuren. ;)
mag ik jouw coins voor 50 euro over kopen?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125600358
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:48 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

"Unlisted paste, only people with this link can see this paste."

Het hoeft niets voor te stellen, maar hou er rekening mee dat er vanmiddag wat kan gaan gebeuren. ;)
Tja is hetzelfde idee als een bankrun, mensen bang maken dat de koers daalt en doordat iedereen gaat verkopen daalt de koers inderdaad. Trap er niet in :(
Facts don't care about your feelings
pi_125621995
Zeg wanneer zou die crash nou beginnen? De doritos raken rap op hier tijdens het wachten :@
pi_125624645
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Zeg wanneer zou die crash nou beginnen? De doritos raken rap op hier tijdens het wachten :@
De koers is nu veel te stabiel inderdaad.
pi_125628548
Die pastebinc fake-dumpaankondiging heeft inderdaadn helemaal niets uitgehaald. Op reddit geloofde helemaal niemand het was ook niet echt geloofwaardig. Overigens heb ik wel voor de zekerheid verkocht, maar dat komt vooral doordat de stabiele koers momenteel niets oplevert...
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:59:36 #232
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125629588
heb ook van het weekeind de helft verkocht. Heb nu mijn inleg ruimschots terug.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125630138
ik had het precies op de piek weten te verkopen.

101 of 103 euro per bitcoin.
Daarna was er die rare lag op mtgox (was alweer aantal dagen terug) en zakte het tot onder de 90 plots.
pi_125630175
Ik had op $60 ingekocht en laatst op $117 een deel verkocht, zodat ik in ieder geval quitte sta. De overige bitcoins bewaar ik en hoop dat er nog een keer een gekke stijging komt naar de 200 ofzo :P
Facts don't care about your feelings
pi_125630276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had op $60 ingekocht en laatst op $117 een deel verkocht, zodat ik in ieder geval quitte sta. De overige bitcoins bewaar ik en hoop dat er nog een keer een gekke stijging komt naar de 200 ofzo :P
Ik vrees dat het nog wel een tijd gaat duren voordat de 200 weer bereikt wordt. De initiele toestroom van investeerders toen bitcoin laatst groot in het nieuws was is voorbij. Er is nog wel steeds toestroom, bijvoorbeeld op MtGox, maar daar worden aanmeldingen dusdanig traag verwerkt dat de prijs er niet door omhoog gaat.

Een plotselinge daling zou misschien nog wel kunnen (naar 80 ofzo). Maar goed ik weet er ook niet zoveel van :)
pi_125644339
hé we gaan omhoog
జ్ఞ‌ా
pi_125647490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:43 schreef µ het volgende:
hé we gaan omhoog
*wakker schrikt* heh, wat?
pi_125649114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:38 schreef Morphs het volgende:

[..]

Ik vrees dat het nog wel een tijd gaat duren voordat de 200 weer bereikt wordt. De initiele toestroom van investeerders toen bitcoin laatst groot in het nieuws was is voorbij. Er is nog wel steeds toestroom, bijvoorbeeld op MtGox, maar daar worden aanmeldingen dusdanig traag verwerkt dat de prijs er niet door omhoog gaat.

Een plotselinge daling zou misschien nog wel kunnen (naar 80 ofzo). Maar goed ik weet er ook niet zoveel van :)
Volgende week woensdag staat hij weer op 200 Euro :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:14:33 #240
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125649260
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgende week woensdag staat hij weer op 200 Euro :)
komt er weer een ddos ? _O-
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125649469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volgende week woensdag staat hij weer op 200 Euro :)
MAGNET IS GONNA PUMP GUYS!

:P
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:23:29 #242
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125657586
Er was wel sprake van valse ap berichten, is btc er nog op gedaald?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_125658179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef fedsingularity het volgende:
Er was wel sprake van valse ap berichten, is btc er nog op gedaald?
Totaal niet.

Wel op andere markten: http://thegenesisblock.co(...)t-bitcoin-this-time/

quote:
The flash crash was the equivalent of over $100 billion in market cap disappearing almost instantly. For all of the concerns with bitcoin's price instability, this would have evaporated 100x the bitcoin market cap due to a vulnerability completely unrelated to financial transactions. Bitcoin is in it's infancy, but this just goes to show that some of the criticism is unduly applied.
:o

------

Het orderboek van Mt.Gox ziet er trouwens imho prima uit momenteel (hier in EUR):


En nog een interview met Mark Karpeles van Mt.Gox, door Reuters:



[ Bericht 17% gewijzigd door Tourniquet op 23-04-2013 22:20:23 ]
pi_125663465
$142 @ gox :)

maar waarom maar $125 @ btc-e?
Facts don't care about your feelings
pi_125666810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:02 schreef YoshiBignose het volgende:
$142 @ gox :)

maar waarom maar $125 @ btc-e?
Die Russen lopen altijd een dag achter. Komt omdat ze geen normale deposit methoden hebben. Wel van die ranzige interkassa.com en OKPay troep, maar een normale SEPA overschrijving ho maar :)

Dus per saldo betaal je daar ook $140, alleen gaat er dan al $15 aan fees in rook op door die obscure Russische betaalshizzels :')
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125667093
Eerst Namecoins omhoog getrolled (stonden al hoog) en toen 1500 stuks verkocht op 0,0092 BTC
Nu weer 650 LTC teruggekocht omdat ze superlaag staan :)

Met geduld kom je een heel eind :)
pi_125669014
Als je dat ziet eigenlijk meteen kopen.. :P
pi_125669366
$141 alweer (op bitstamp ) w/
జ్ఞ‌ా
pi_125669468
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:25 schreef µ het volgende:
$141 alweer (op bitstamp ) w/
$146,80
pi_125669653
En mensen trappen er weer in zie ik. _O-

Bitcoins zou realistisch gezien niet meer dan 10 misschien maximaal 40 euro moeten zijn.
De rest is puur speculatie en prijs omhoog stuwing, wanneer dat weer naar beneden klapt.. ik hoop dat iemand screens maakt van het gejank in de trollbox op die dag.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:31:29 #253
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125670796
mijn buy order van 50 euro staat er al op
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125675948
$155 and rising... krijgen we een nieuwe bubble? Op dit moment heb ik geen bitcoins, zou ik dan beter juist kunnen kopen en op de top uitstappen? Of juist wachten tot de crash?
pi_125676950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En mensen trappen er weer in zie ik. _O-

Bitcoins zou realistisch gezien niet meer dan 10 misschien maximaal 40 euro moeten zijn.
Hoe vaak ga je dit nog zeggen?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 april 2013 @ 13:14:00 #256
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_125677126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:38 schreef Morphs het volgende:
$155 and rising... krijgen we een nieuwe bubble? Op dit moment heb ik geen bitcoins, zou ik dan beter juist kunnen kopen en op de top uitstappen? Of juist wachten tot de crash?
Wachten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_125677516
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Wachten.
Kon het niet laten. Net na een klein dalletje op 150.70 ingestapt. Beetje last van "piece of the action"-willen :P
  woensdag 24 april 2013 @ 13:57:08 #258
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_125678584
Waarom staat die verrotte trollbox compleet vol met Chinees :{
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_125681088
Mijn investering van 2+ weken geleden van 100 euro heeft zowel 155 gedaan als 35 en sta nu dus weer op 90 :')

Nu zijn dit schattingen en niet tot op de cent nauwkeurig maar de schommelingen zijn wel amusant :P
  woensdag 24 april 2013 @ 15:26:44 #260
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125681397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:57 schreef Maxbet het volgende:
Waarom staat die verrotte trollbox compleet vol met Chinees :{
omdat de chineese overheid een aanval plant om met 50%+1 hashpower de bitcoins over te nemen,
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125682605
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn investering van 2+ weken geleden van 100 euro heeft zowel 155 gedaan als 35 en sta nu dus weer op 90 :')

Nu zijn dit schattingen en niet tot op de cent nauwkeurig maar de schommelingen zijn wel amusant :P
90? Prijs op Gox is nu ¤123
pi_125682673
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn investering van 2+ weken geleden van 100 euro heeft zowel 155 gedaan als 35 en sta nu dus weer op 90 :')

Nu zijn dit schattingen en niet tot op de cent nauwkeurig maar de schommelingen zijn wel amusant :P
Bitcoin fluctueert hard op het moment. Als je de koers aandachtig bijhoudt zijn er mooie kansen. In het ideale geval was je rond de ¤150 uitgestapt en rond de ¤40-50 weer ingestapt. Maar das natuurlijk achteraf-praat. Maar het kan helpen als je voor jezelf bepaalt wanneer een goed moment is om in-of uit te stappen of wanneer je meent dat de koers gaat crashen.

Hij staat nu bijna op $160. Ik ben trouwens overgestapt op bijhouden in dollars aangezien de meesten dat doen. Op $160 zit een flinke wall (heel veel BTC die voor $160 in de verkoop staan). Gezien de afgelopen dagen is er een redelijke kans dat hij door de wall heen komt. Dan kan er misschien weer een nieuwe bubble ontstaan.

Aangezien ik net ben ingestapt op $150 hold ik nog even een tijdje. De afgelopen dagen is hij mooi stabiel gestegen en ik verwacht niet echt een crash.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:06:14 #263
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125682775
Het schijnt dat de mensen die waren uitgestapt in de crash hun geld op Mtgox hielden. Dit geeft me toch weer een ander gevoel over het persoonlijkheids type van die investeerders. Na de crash had ik het gevoel dat het een en al gebakken lucht was en dat de prijs 1-10 euro zou moeten zijn. Nu met deze nieuwe informatie zie ik het weer wat rooskleuriger in. Ik denk dat de stijging door gaat zetten (1000-2000 dollar op de korte termijn, een crash en dan een herstel op die prijs :P ).

Ik denk dat Bitcoin investeerders een mix hebben van hebzucht en opportunisme enerzijds en geloof in en begrip van Bitcoin anderzijds. Idealistisch maar toch realistisch. En nerveus.
pi_125683218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

90? Prijs op Gox is nu ¤123
Klopt, ik had voor 100 euro slechts 0,78 btc aangekocht en 1 btc doet nu dus zo'n 123 euro ;)
pi_125683454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:06 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Ik denk dat de stijging door gaat zetten (1000-2000 dollar op de korte termijn, een crash en dan een herstel op die prijs :P ).

Ik denk dat Bitcoin investeerders een mix hebben van hebzucht en opportunisme enerzijds en geloof in en begrip van Bitcoin anderzijds. Idealistisch maar toch realistisch. En nerveus.
Ja dit is echt mega-interessant. Ook vanwege het tempo waarmee het handelen gebeurt. Het is een raadsel hoe het er over een jaar voor staat. Het zou heel goed kunnen dat BTC over een tijd meer dan $1000 waard is. Sommigen denken zelfs dat 4 of 5k haalbaar is, zolang er maar genoeg mensen bij komen die in BTC willen handelen.

Hij is door de $160 wall heen trouwens.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:26:38 #266
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125683552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef Morphs het volgende:

[..]

Ja dit is echt mega-interessant. Ook vanwege het tempo waarmee het handelen gebeurt. Het is een raadsel hoe het er over een jaar voor staat. Het zou heel goed kunnen dat BTC over een tijd meer dan $1000 waard is. Sommigen denken zelfs dat 4 of 5k haalbaar is, zolang er maar genoeg mensen bij komen die in BTC willen handelen.

Hij is door de $160 wall heen trouwens.
Ik denk dat we 1000 euro gaan aantikken binnen een paar weken. :P
pi_125683698
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Klopt, ik had voor 100 euro slechts 0,78 btc aangekocht en 1 btc doet nu dus zo'n 123 euro ;)
Ah, op die manier. :P
  woensdag 24 april 2013 @ 16:33:13 #268
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125683772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef Morphs het volgende:

[..]

Ja dit is echt mega-interessant. Ook vanwege het tempo waarmee het handelen gebeurt. Het is een raadsel hoe het er over een jaar voor staat. Het zou heel goed kunnen dat BTC over een tijd meer dan $1000 waard is. Sommigen denken zelfs dat 4 of 5k haalbaar is, zolang er maar genoeg mensen bij komen die in BTC willen handelen.

Hij is door de $160 wall heen trouwens.
maar niemand koopt er iets voor. Iedereen wil er rijk mee worden door handel met de coins ipv het als betaal middel te gebruiken.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125684094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:33 schreef Matty___ het volgende:
maar niemand koopt er iets voor. Iedereen wil er rijk mee worden door handel met de coins ipv het als betaal middel te gebruiken.
Klopt, hoeveel mensen denk je dat er aandelen kopen om vervolgens naar de Algemene Vergadering van Aandeelhouders te gaan? De meesten handelen puur voor het maken van winst op koersverschillen. De functie van de onderliggende waarde is op dit moment minder belangrijk dan de handelswaarde ervan.

En die waarde creeeren mensen zelf en aangezien Bitcoin in een aantal opzichten lijkt op bijvoorbeeld goud (beperkte voorraad), wordt het ook als dusdanig behandeld. Zolang er een constante toestroom van geinteresseerden is, zal de Bitcoin prijs blijven stijgen. De verification queue van MtGox wordt alleen maar langer, wat een voorspeller is van de waarde van BTC.

Uiteraard zal er een punt moeten komen waarop BTC ook als betaalmiddel gebruikt gaat worden. Langzaamaan wordt er hier en daar al mee geexperimenteerd. Maar vanwege de volatiliteit van BTC moeten die mensen elke dag hun prijs bijstellen, das natuurlijk niet echt handig.

Ik denk dat er zeker nog wel een grote bubble aan zal komen met BTC. Echter zal de tijd uitwijzen of BTC een blijver is. Wat betreft de mechaniek is bitcoin eigenlijk al achterhaald (denk aan de langzame blocks), ik denk dat andere cryptocurrencies een goede kans maken om bitcoin in te halen. Welke dat zal zijn is echter dan de grote vraag. Er zijn er inmiddels nogal wat.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:43:43 #270
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125684115
http://www.bloomberg.com/(...)BRterdjHAJGNB6w.html

Paypal over Bitcoin (3:00): 'we are kinda thinking about it'.

Tjonge wat gaat dit hard zeg.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:47:52 #271
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125684263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:43 schreef Morphs het volgende:

Wat betreft de mechaniek is bitcoin eigenlijk al achterhaald (denk aan de langzame blocks), ik denk dat andere cryptocurrencies een goede kans maken om bitcoin in te halen. Welke dat zal zijn is echter dan de grote vraag. Er zijn er inmiddels nogal wat.
Zou het schaalbaarheids probleem worden ondervangen door het prikkel mechanisme bij de mijners, met steeds snellere computers?
  woensdag 24 april 2013 @ 16:53:43 #272
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125684444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:43 schreef Morphs het volgende:

[..]

Klopt, hoeveel mensen denk je dat er aandelen kopen om vervolgens naar de Algemene Vergadering van Aandeelhouders te gaan? De meesten handelen puur voor het maken van winst op koersverschillen. De functie van de onderliggende waarde is op dit moment minder belangrijk dan de handelswaarde ervan.

En die waarde creeeren mensen zelf en aangezien Bitcoin in een aantal opzichten lijkt op bijvoorbeeld goud (beperkte voorraad), wordt het ook als dusdanig behandeld. Zolang er een constante toestroom van geinteresseerden is, zal de Bitcoin prijs blijven stijgen. De verification queue van MtGox wordt alleen maar langer, wat een voorspeller is van de waarde van BTC.

Uiteraard zal er een punt moeten komen waarop BTC ook als betaalmiddel gebruikt gaat worden. Langzaamaan wordt er hier en daar al mee geexperimenteerd. Maar vanwege de volatiliteit van BTC moeten die mensen elke dag hun prijs bijstellen, das natuurlijk niet echt handig.

Ik denk dat er zeker nog wel een grote bubble aan zal komen met BTC. Echter zal de tijd uitwijzen of BTC een blijver is. Wat betreft de mechaniek is bitcoin eigenlijk al achterhaald (denk aan de langzame blocks), ik denk dat andere cryptocurrencies een goede kans maken om bitcoin in te halen. Welke dat zal zijn is echter dan de grote vraag. Er zijn er inmiddels nogal wat.
je vergeet een ding. Als ik aandelen heb krijg ik er elk jaar dividend als het goed is,. aan 100 bitcoins heb ik helemaal niets. Pas als ik ze verkoop weer.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125684792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:43 schreef Wouter_Drucker het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)BRterdjHAJGNB6w.html

Paypal over Bitcoin (3:00): 'we are kinda thinking about it'.

Tjonge wat gaat dit hard zeg.
Grootste nieuws van het hele topic.
జ్ఞ‌ా
pi_125688214
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:02 schreef µ het volgende:

[..]

Grootste nieuws van het hele topic.
Als Paypal zich er mee gaat bemoeien weet ik nog niet of ik er blij mee moet zijn of niet.
Zeker is wel dat de koers dan niet onder de 1000$ zal blijven.
  woensdag 24 april 2013 @ 19:21:28 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125689534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:53 schreef Matty___ het volgende:
je vergeet een ding. Als ik aandelen heb krijg ik er elk jaar dividend als het goed is,. aan 100 bitcoins heb ik helemaal niets. Pas als ik ze verkoop weer.
^^ En dat haalt nou net het hele idee van "een onafhankelijke currency" onderuit! Niemand wil bitcoins hebben, iedereen wil meer dollars hebben! En dat laatste hopen ze te bereiken via Bitcoin, waarbij "ze" vergeten dat het (op z'n best!) een zero-sum-game is, en gezien hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen (hardware, energiekosten, provisie van de exchange, bankkosten, etc.) verdwijnt uiteindelijk vrijwel al het geld richting anderen.
Natuurlijk zijn er een paar mensen die er rijk van worden, en zijn er honderden "bitcoin-miljonairs", maar dat gaat ten koste van een zeer grote groep die er op verliest! Dat is wat de huidige "waarde" van 1.7 miljard market cap inhoudt. Die 1.7 miljard dollar is hetgeen wat mensen denken te hebben, maar er zit welgeteld niet 1 dollar in! Je kan er pas 1 dollar uithalen zodra iemand anders die inlegt.
censuur :O
pi_125690726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als Paypal zich er mee gaat bemoeien weet ik nog niet of ik er blij mee moet zijn of niet.
Zeker is wel dat de koers dan niet onder de 1000$ zal blijven.
Niets is verplicht. Je hoeft het niet te gebruiken...

Zal inderdaad goed zijn voor de koers. Boh.
జ్ఞ‌ా
pi_125695039
Zucht...

Bitcoin_Central twitterde op woensdag 24-04-2013 om 20:26:21 we've been compromised, a few 100s BTC lost, we'll cover 100%, won't be back online before 24h. stop sending funds to your wallet *now* reageer retweet
pi_125697313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kan er pas 1 dollar uithalen zodra iemand anders die inlegt.
Ik heb 100eu betaald. Iemand anders rekent de BTC's om naar de energiekosten. Daarnaast wat een gek er voor geeft. Als ik dadelijk mijn 300 bitcoins verzilver heb ik dikke winst ja, in dollars. Maar het is een vorm van ruilhandel. Ik kan er ook drugs en wapens van kopen :') En wellicht straks ook wel DLC's voor weet ik veel welke games, pizza, een auto, treinkaartje, etc etc. Als iemand mij in BTC's wilt uitbetalen na het leveren van een dienst, neem ik ze aan. Het hoeft de huidige munteenheid niet te vervangen, maar door te handelen kan je wel meer BTC's vergaren, die op hun beurt weer in waarde stijgen vanwege de toenemende populairiteit en potentie.

Mij boeit het niet, die 100eu heb ik er al uit, dus alles = win.
pi_125697832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:53 schreef Matty___ het volgende:

[..]

je vergeet een ding. Als ik aandelen heb krijg ik er elk jaar dividend als het goed is,. aan 100 bitcoins heb ik helemaal niets. Pas als ik ze verkoop weer.
Er zijn misschien meer aandelen waarbij geen dividend wordt uitgekeerd dan wel. Verder gaat dividend van de koers af, over het dividend betaal je belasting en uiteindelijk hou je minder over dan voor ex-dividend.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:58:33 #280
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125697996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ En dat haalt nou net het hele idee van "een onafhankelijke currency" onderuit! Niemand wil bitcoins hebben, iedereen wil meer dollars hebben! En dat laatste hopen ze te bereiken via Bitcoin, waarbij "ze" vergeten dat het (op z'n best!) een zero-sum-game is, en gezien hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen (hardware, energiekosten, provisie van de exchange, bankkosten, etc.) verdwijnt uiteindelijk vrijwel al het geld richting anderen.
Natuurlijk zijn er een paar mensen die er rijk van worden, en zijn er honderden "bitcoin-miljonairs", maar dat gaat ten koste van een zeer grote groep die er op verliest! Dat is wat de huidige "waarde" van 1.7 miljard market cap inhoudt. Die 1.7 miljard dollar is hetgeen wat mensen denken te hebben, maar er zit welgeteld niet 1 dollar in! Je kan er pas 1 dollar uithalen zodra iemand anders die inlegt.
ssst. Aanschouw het wonder. Luister. Voel het. c_/
pi_125698426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ En dat haalt nou net het hele idee van "een onafhankelijke currency" onderuit! Niemand wil bitcoins hebben, iedereen wil meer dollars hebben!
Ik wil wel Bitcoins hebben.
2e hands spullen via Marktplaats mag men mij ook per Bitcoin betalen.
En hier of daar zie ik ook steeds meer kleine handeltjes opbloeien.

Je hebt 100% gelijk dat het een grote schare speculanten aantrekt, dit zorgt echter ook voor de bekendheid en populariteit van Bitcoin.

Bitcoin is ooit uitgevonden als "digital crypto currency".
Er is echter nooit vastgelegd wat je er mee mag doen, het is van niemand en van iedereen.

Het is decentraal. Wat je in je wallet hebt is van jou en zolang je die een beetje goed versleutelt (en een goede back-up hebt) pakt niemand je die ooit af.

Als mensen er mee willen speculeren, mij prima.
Wil men een anoniem gokje wagen bij Satoshi Dice? Mij prima...
Willen men er anoniem een cam-sessie of een hoer mee betalen? Mij prima...
Of hun (in Land X) verboden MS medicijnen er anoniem mee afrekenen (Silk Road)? Mij prima...
Of in Iran / Noord Korea een leuke Wordpress theme kopen voor hun illegale blog? Kan allemaal...

Bitcoin biedt mogelijkheden die niet vantevoren vastgelegd zijn en dat is de kracht, soms ook een vloek. Maar het kán.

Ik ken jou als iemand die altijd loopt te zeiken op overheden, strijkstokken, huizenbubbels en banken maar op het moment dat er iets gaande is dat het meest in de buurt komt om dat alles compleet op zijn kop te zetten, lijk je alleen maar nadelen te kunnen noemen. Waar sta jij nu eigenlijk?
pi_125698874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:12 schreef Tourniquet het volgende:
Zucht...

Bitcoin_Central twitterde op woensdag 24-04-2013 om 20:26:21 we've been compromised, a few 100s BTC lost, we'll cover 100%, won't be back online before 24h. stop sending funds to your wallet *now* reageer retweet
Iets met "decentrale opslag" :P
  woensdag 24 april 2013 @ 22:22:09 #283
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125699858
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:56 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Er zijn misschien meer aandelen waarbij geen dividend wordt uitgekeerd dan wel. Verder gaat dividend van de koers af, over het dividend betaal je belasting en uiteindelijk hou je minder over dan voor ex-dividend.
ik weet niet meer wie dat hier in dit topic zei maar eigenlijk moet je btc beschouwen als een commodity zoals goud en zilver.

Het is dus geen goede vervanging van een spaarrekening. Tenslotte levert een spaarrekening rente op terwijl je met bitcoins maar moet afwachten of de koers bij verkoop hoger is dan bij instap.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125702094
Spaarrekeningen zijn wel veilig maar met rentes lager dan inflatie is het eigenlijk een klein verlies op langere termijn. Bitcoins vind ik interessant alleen jammer van eventuele alternatieven... misschien moeten er ook FOKcoins komen? ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 23:54:05 #285
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125705013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:22 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ik weet niet meer wie dat hier in dit topic zei maar eigenlijk moet je btc beschouwen als een commodity zoals goud en zilver.

Het is dus geen goede vervanging van een spaarrekening. Tenslotte levert een spaarrekening rente op terwijl je met bitcoins maar moet afwachten of de koers bij verkoop hoger is dan bij instap.
Die rente kent een risico.
  donderdag 25 april 2013 @ 00:02:19 #286
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125705265


AP Twitter–The Federal Reserve announced Wednesday that it will begin circulating a redesigned $100 bill this fall, more than two years after its initial target.
pi_125707507
Holy shit LTC official @ Mt. Gox?! Insaaaaaaaaane die groene pijler :D

Edit
You has been banned. 4318 min left :(
pi_125707941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 04:57 schreef Faazz het volgende:
Holy shit LTC official @ Mt. Gox?! Insaaaaaaaaane die groene pijler :D

Edit
You has been banned. 4318 min left :(
Waar raaskal jij nou over? Helemaal geen LTC@MtGox. Ze hebben je vast vanwege je getroll gebanned :P
pi_125708001
Kan verder ook geen nieuws vinden maar check die groene jongens eens op BTCe. Die gaat ineens als een speer uit t niets.
pi_125708147
Bij de volgende dip toch maar wat ltc kopen.
జ్ఞ‌ా
pi_125708495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:03 schreef Faazz het volgende:
Kan verder ook geen nieuws vinden maar check die groene jongens eens op BTCe. Die gaat ineens als een speer uit t niets.
Misschien toch hierdoor?

https://mtgox.com/pdf/20130424_ddos_statement_and_faq.pdf

quote:
When will you be adding Litecoin (LTC) to Mt. Gox?
Soon. We were planning on doing so two weeks ago, but events derailed that plan. Right now we are focused on overall stability of the exchange, and will launch LTC when we are ready. Otherwise we could be further complicating things.
pi_125708551
Mwah alleen maar verlies geleden op LTC, er is alleen iets op te verdienen via dollars. (ltc/usd)

Maar ja wel grappig om te zien.
pi_125709403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
^^ En dat haalt nou net het hele idee van "een onafhankelijke currency" onderuit! Niemand wil bitcoins hebben, iedereen wil meer dollars hebben!
Niemand wil dollars hebben, iedereen wil meer euro's hebben!

En niemand wil euro's hebben, iedereen wil meer huizen / auto's / voedsel / vakanties hebben!

quote:
Die 1.7 miljard dollar is hetgeen wat mensen denken te hebben, maar er zit welgeteld niet 1 dollar in! Je kan er pas 1 dollar uithalen zodra iemand anders die inlegt.
De market cap van 13 triljoen euro die nu zogenaamd in de dollar markt zit, is ook maar schijn. Er zit welgeteld niet 1 euro in de dollar!

Enzovoort. Je verwart de waarde van ruilhandelmiddelen (want dat is geld, zoals dollars en bitcoins, en ook goud in deze context) met de waarde van de spullen of diensten die ze representeren.

De feitelijke waarde die Bitcoin toevoegt zit hem in de wezenlijke voordelen die het systeem biedt. Gezien de enorme impact die het kan hebben op het totale online betalingsverkeer denk ik dat die 1.7 miljard dollar nog ernstig ondergewaardeerd is.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125710761
Calling it first: Na enige analyse vermoed ik dat we binnen korte tijd een tweede bubble kunnen verwachten. We zitten in een aanlooppatroon dat eng veel lijkt op de aanloop naar de eerste bubble. De max zal wel lager liggen, rond de $200.
pi_125710871
Zat ik ook aan te denken, maar goed, als ik dat zelf zie zal het wel niet zo zijn. Wacht het nog even af, hoop ook dat het nog stijgt naar zo rond de 200 en dan SELL SELL SELL :P
Facts don't care about your feelings
pi_125711065
Ik zit trouwens te denken om wat Litecoins aan te schaffen. Qua architectuur zit het iets beter in elkaar dan Bitcoin (PPC is ook interessant). Zal MtGox namelijk op een gegeven moment ook LTC gaan verhandelen dan kun je daarin een hele sterke stijging verwachten.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:32:49 #297
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125712268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:50 schreef Morphs het volgende:
Ik zit trouwens te denken om wat Litecoins aan te schaffen. Qua architectuur zit het iets beter in elkaar dan Bitcoin (PPC is ook interessant). Zal MtGox namelijk op een gegeven moment ook LTC gaan verhandelen dan kun je daarin een hele sterke stijging verwachten.
want? tegen welk probleem loop je nu aan met bitcoins? behalve dat je niet de early adaptor bent en je weinig btc hebt
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125713595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:32 schreef Matty___ het volgende:

[..]

want? tegen welk probleem loop je nu aan met bitcoins? behalve dat je niet de early adaptor bent en je weinig btc hebt
Het duurt te lang voordat transacties 6 keer bevestigd zijn.
pi_125713950
Wat eugenekrabs zegt. Eens per 10 minuten een block is veel te traag. Daar kan de westerse financiele wereld niet op draaien. Bedenk dat als je nu in de winkel pint, je transactie binnen seconden bevestigd is.

Litecoin doet dit beter, maar ongeveer hetzelfde (2,5 minuten per block).

Toch kan ik me voorstellen dat zodra MtGox ook in LTC gaat handelen, de waarde omhoog schiet. Nu is een LTC $3 waard. Dat zou dan zomaar op kunnen lopen tot $50 of meer. Dus nu een paar tientjes investeren kan uiteindelijk een paar honderd opleveren. Lijkt me leuk om de LTC-bubble mee te maken als die er komt.

Ik werk nu nog met kleine bedragen omdat het allemaal nieuw is. Beetje voorzichtig proberen dat handelen :)
  donderdag 25 april 2013 @ 12:32:32 #300
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125714337
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:21 schreef Morphs het volgende:
Wat eugenekrabs zegt. Eens per 10 minuten een block is veel te traag. Daar kan de westerse financiele wereld niet op draaien. Bedenk dat als je nu in de winkel pint, je transactie binnen seconden bevestigd is.

Litecoin doet dit beter, maar ongeveer hetzelfde (2,5 minuten per block).

weet ik zo gouw niet of dat een probleem is. Als ik bij amazon wat bestel wordt het toch niet ala minuut geleverd. of je nu 2,5 of 10 min moet wachten tot het bevestigd is maakt voor het proces niet uit.

Voor een directe betaling in een winkel is 2,5min nog steeds te lang, dat zou richting de 10sec moeten gaan om acceptabel te moeten zijn.

dus litecoin lost dit 'pin' probleem ook niet op.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 25 april 2013 @ 12:35:24 #301
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125714423
en dicht...
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')